Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Gisteren mijn lease G21 in ontvangst genomen. Ik post binnenkort wel eens een fotootje.

Bummer is wel dat ik de optie 'opbergpakket' heb aangevinkt, maar dat het opbergvakje links aan de bestuurderszijde (naast het stuurwiel) blijkt te ontbreken.

Bij navraag meldt de dealer me
De inhoud van het opbergpakket is echter variabel per model en per versie.
Het opbergvak links van de bestuurder is helaas sinds eind vorig jaar verdwenen uit alle wagens, behalve bij het Individual Dashboard.
:/

https://fgheysels.github.io/

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Da's irritant! Daar gaan mijn zonnebrillen altijd in.... (Mijn 2019 G21 heeft het dus gelukkig wel).

[ Voor 28% gewijzigd door _Arthur op 11-03-2022 15:43 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
_Arthur schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:42:
Da's irritant! Daar gaan mijn zonnebrillen altijd in.... (Mijn 2019 G21 heeft het dus gelukkig wel).
Idem, met mijn parkeerschijf.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En het vakje valt ook niet eenvoudig te retrofitten helaas. Zeker niet als je het netjes wil hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door CreativeS op 11-03-2022 16:14 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33

Eagle Creek

Breathing security

_Arthur schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:42:
Ik heb een G20 2019 met pakket maar geen vakje 8)7

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
Eagle Creek schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Ik heb een G20 2019 met pakket maar geen vakje 8)7
Mijn G20 uit 2020 heeft het vakje weer wel. Echt ideaal voor kleine dingetjes.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:56
Ik heb een probleem met MyBMW app. Werkt maar voor de helft sinds gisteren.
We zijn een weekje naar Texel geweest, gisteren weer naar huis gereden. Meteen aan de lader (Hybride G30), ik open de app om te kijken wanneer die vol is en zie niks.

Wat ik zie in de app:
- Status auto bijgewerkt klopt. Dat is de tijd wanneer ik de auto bij thuiskomst op slot gedaan heb.
- Batterij is leeg en brandstof bereik is van gisteren.
- Auto is aan het laden, maar app ziet het niet, zegt niet gekoppeld.
- Autozoeker staat nog op de locatie op Texel
- Kilometerstand is ook van gisteren op Texel
- Onder in het midden van de app staat WEL de juiste locatie van waar ik nu ben.

Wat ik al geprobeerd heb:
- App opnieuw geïnstalleerd
- Auto uit mijn mobiel verwijderd
- Mij mobiel in de auto verwijderd
- Mobiel opnieuw gekoppeld, alles ging goed met een bericht succesvol gekoppeld

En toch alles zonder resultaat. Wat kan er toch aan de hand zijn?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wenzel schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:17:
We zijn een weekje naar Texel geweest, gisteren weer naar huis gereden. Meteen aan de lader (Hybride G30), ik open de app om te kijken wanneer die vol is en zie niks.

Wat ik zie in de app:
- Status auto bijgewerkt klopt. Dat is de tijd wanneer ik de auto bij thuiskomst op slot gedaan heb.
- Onder in het midden van de app staat WEL de juiste locatie van waar ik nu ben.

En wat zegt de dealer?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wenzel
Het is zaterdag, niemand die er verstand van heeft beschikbaar.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wenzel schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:17:

Wat ik zie in de app:

Heb het wel 1x gehad, maar met 1x auto openen en weer sluiten was ie weer up to date.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Wenzel
@YakuzA Bij mij is het nog niet opgelost, ben al paar keer weggeweest.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:09
Wordt dit nu het grote BMW en Alpina topic?
https://www.van-poelgeest...emt-het-merk-alpina-over/

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:22
Heeft iemand enig idee of het clipje van het zonnerolgordijn {pos 10} van een e91 ook los te vinden is? Ik vind alleen compleet nieuwe rollo's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POEMpMsN8BhkLmseSybOMcyVFV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcHBtjLV6YWka9FZKKL1giy7.jpg?f=fotoalbum_large

• CreativeS
  • Niet online
Jarno schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:09:
Heeft iemand enig idee of het clipje van het zonnerolgordijn {pos 10} van een e91 ook los te vinden is?
Die zijn niet los te verkrijgen. Misschien een handig iemand met een 3d-printer zoeken?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat was het toch al?
De Alpina getweakte varianten hebben altijd al BMW in de naam gehad :)
Wikipedia: Alpina (automerk)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2022 14:26 ]

PSN

• CreativeS
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:26:
De Alpina getweakte varianten hebben altijd al BMW in de naam gehad :)
En origineel heeft een Alpina altijd een BMW embleem op de motorkap en achterop. Alle Alpina logo's op deze plekken komen van Ali (en consorten) :)

• DaFreakhead
Goed, ik lees het alsof Alpina nu ook eigendom wordt van BMW AG, net als AMG ooit is ingelijfd door MB.

• CreativeS
  • Niet online
Klopt.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39
Wat zullen ze ermee gaan doen? Natuurlijk verbeteren wat Alpina al was en er wat meer van verkopen aan de bovenkant van het segment. Maar de cashcow zit in de pakketten in de segmenten eronder… Wellicht een Alpina-pakket naast M-Sport voor alle series? M iets bruter, Alpina iets sjieker.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 13-03-2022 17:07 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Bericht van dealer omtrent statusupdate van mijn bestelde BMW:
Helaas is er nog geen informatie, op productienummer niveau bekend, welke voertuigen wel of niet (op tijd) gebouwd gaan worden.

De verwachting is echter wel dat er een verschuiving gaat plaatsvinden.

Er is ons medegedeeld dat wij op korte termijn een lijst mogen verwachten wat betreft de productieverschuivingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 14-03-2022 14:21 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12 20:23
Rivanov schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:21:
Bericht van dealer omtrent statusupdate van mijn bestelde BMW:

[...]
Ik ben er bang voor dat mijn bestelde F40 met ACC er niet meer gaat komen. Ondertussen ben ik toch maar naar de alternatieven gaan kijken. Ik wacht al vanaf juli en denk dat op niet al te korte termijn mijn order gecanceld gaat worden.

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:58
Wat blijven die oude Z3 en Z4 toch mooie dingen zeg. Die dat ontwerp heeft/hebben bedacht, chapeau! Die lange neus ook, typisch die roadster vibes. Hoe zal het zitten met de prijzen van deze auto's? Zullen die de komende jaren alleen maar stijgen denken jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Janterworst op 14-03-2022 20:31 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Janterworst schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:30:
Wat blijven die oude Z3 en Z4 toch mooie dingen zeg. Die dat ontwerp heeft/hebben bedacht, chapeau! Die lange neus ook, typisch die roadster vibes. Hoe zal het zitten met de prijzen van deze auto's? Zullen die de komende jaren alleen maar stijgen denken jullie?
Denk dat mooie Z3 en Z4 E85/6 goede kans maken om gewilde klassiekertjes te worden. Denk dat de Z3 dat al wel is eigenlijk, vooral met de 6 pitters.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-12 18:09
Vind maar eens een nette en mooi uitgevoerde 6cilinder Z3 voor een leuke prijs.
De 1.8 vind je wel makkelijk. Ik zie de prijzen van Z3's (Z4's, mazda MX5, etc) alleen maar omhoog gaan.
5jaar geleden kon ik een hele mooie rode NA MX5 kopen voor 2250,-, en zo ontzettend veel spijt van! Een met weinig tot geen roest, is al snel 5k! |:(

Verstand van investeringen in autos heb ik niet, maar dit zie ik wel overduidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Smotske op 14-03-2022 21:03 ]

@DetailingBySmotske

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12 20:14
Smotske schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:02:
De 1.8 vind je wel makkelijk. Ik zie de prijzen van Z3's (Z4's, mazda MX5, etc) alleen maar omhoog gaan.
5jaar geleden kon ik een hele mooie rode NA MX5 kopen voor 2250,-, en zo ontzettend veel spijt van! Een met weinig tot geen roest, is al snel 5k! |:(

Verstand van investeringen in autos heb ik niet, maar dit zie ik wel overduidelijk.
Ja haha 5 jaar geleden. Toen kon ik ook bitcoins kopen voor 700 dollar per stuk, zo ontzettend veel spijt van!
En talloze andere investeringen buiten crypto die nu minimaal het 5 voudige waard zijn.

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:58
Smotske schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:02:

Hahaha die ongelooflijk hoge prijs voor een Mazda MX5 begrijp ik vooralsnog niet. Misschien eens een ritje maken en ik snap het, maar wat een hoge prijzen joh. Zie ze geregeld rond 8K-10K te koop staan.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05
Na een kapotte EGR in december, is het nu tijd voor de roetfilter.
Na 278.000 zit schijnbaar toch de roetfilter vol. Ik had het eerder verwacht ;)

De garage werkt normaal met imitatie modellen maar die waren niet leverbaar. Dus het moest:
- Origineel BMW inclusief lambda sone 2500 of excl lambda 1900
- Reinigen in garage (spulletje erin. uitspuiten ofzo) 250 euro. Denk dat ze dit doen

Ik heb hier wel eens vaker gelezen over buchli dus die gebeld:
- 870 euro voor filter reinigen (open slijpen, schoonbranden etc)

Ik kwam er nog 1 tegen en dat is tunex:
https://www.tunex.nl/roetfilter/

Pfoe! Veel geld voor een oude filter oplappen. Ik had gehoopt op een euro of 500-600
Tegelijk lees ik ook veel andere sites als dpfservice.nl die het doen zonder openmaken voor 250 euro.

Iemand hier ervaring? Ik verwacht de auto nog even door te rijden tot een kilometer of 350.000. Daarna zal die wel een beetje op zijn :) Opzich is hij het nog wel waard, is een dik aangeklede f31 320ede uit eind 2015 :)

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 14-03-2022 22:50 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• whoami
whoami schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Dan heb ik geluk. Net bericht gekregen dat ik mijn nieuwe lease-bak (g21) kan afhalen :)
Nieuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDNbgDLam9zGgwhTSHo9XZ06AaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PJHbKxrQ5YEcFYP32UKz9Pih.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/makCG9p_v1r26F1Ny1lvK3R9JOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eEXica7wS6fTumxJ3fOEIcEn.jpg?f=user_large

vs

'oud'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azNAO9C7njgkb81OQ3gAc65Rn58=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ad7cDGrjhEYZ3wVKuSV4953B.jpg?f=user_large

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 16:08
laurens0619 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:39:
Na een kapotte EGR in december, is het nu tijd voor de roetfilter.
Na 278.000 zit schijnbaar toch de roetfilter vol. Ik had het eerder verwacht ;)

De garage werkt normaal met imitatie modellen maar die waren niet leverbaar. Dus het moest:
- Origineel BMW inclusief lambda sone 2500 of excl lambda 1900
- Reinigen in garage (spulletje erin. uitspuiten ofzo) 250 euro. Denk dat ze dit doen

Ik heb hier wel eens vaker gelezen over buchli dus die gebeld:
- 870 euro voor filter reinigen (open slijpen, schoonbranden etc)

Ik kwam er nog 1 tegen en dat is tunex:
https://www.tunex.nl/roetfilter/

Pfoe! Veel geld voor een oude filter oplappen. Ik had gehoopt op een euro of 500-600
Tegelijk lees ik ook veel andere sites als dpfservice.nl die het doen zonder openmaken voor 250 euro.

Iemand hier ervaring? Ik verwacht de auto nog even door te rijden tot een kilometer of 350.000. Daarna zal die wel een beetje op zijn :) Opzich is hij het nog wel waard, is een dik aangeklede f31 320ede uit eind 2015 :)
Ik denk dat je aardig kunt zeggen dat hoe goedkoper de oplossing, hoe minder lang je ermee kunt rijden. Maar gezien je er nog 75k mee wilt rijden zou ik voor de goedkoopste oplossing gaan. Tsja wellicht haal je er 65k mee, maarja wat dan nog. De verkoop boven de 3 ton is toch vooral de oud ijzer prijs toch? Er zal geen handelaar 1k meer gaan bieden vanwege een z.g.a.n. roetfilter.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Uitleg hoe de BMW M3 Touring tot stand is gekomen :)

• CreativeS
  • Niet online
Door professionals worden ze afgeraden ivm hun werkwijze. Niet alleen met roetfilters... ook qua automaten (hun verhaal is typisch marketingpraat) en "tunen". Door klanten worden ze de hemel in gesprezen, al zal dat voornamelijk gevoed zijn door hun lage bedragen. Ik blijf er in ieder geval ver vandaan... ook al zitten ze hier om de hoek.

Maar ja, als je zelf nog 75.000km wil rijden en het werkelijk waar geen fuck uitmaakt wat de volgende eigenaar voor zijn kiezen krijgt en je auto ook na 40.000km alweer kan gaan janken over het roetfilter... tunex is dan je adres.

Hou er ook rekening mee dat je misschien na 75.000km besluit de auto te houden ivm financiële 'slaatjes' en dergelijke. Je weet echt niet hoe de elektrificatie verloopt. Zelfs kerncentrales liggen weer op tafel. Maak een bewuste keuze die ook voor jezelf voordelig kan zijn in de toekomst. Mijn auto's van respectievelijk 19 en 17 jaar oud krijgen nog steeds de 'royal treatment'. Alles origineel.

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 15-03-2022 10:28 ]

• laurens0619
@MrFl0ppY
@CreativeS
Thanks voor jullie advies :)

Ik had hetzelfde gevoel bij tunex. Ja lage prijs maakt mensen snel enthiousast, dat was, tbh, ook de reden dat ik ze aan het overwegen was ;)

Belangrijkste is voor mij dat het goed gebeurt en geen gedoe. Toch bang dat mijn turbo eruit blaast ofzo door een brakke roetfilter. Ik ben nog enorm blij met mijn auto dus zie het idd zo gebeuren dat ik er nog wel langer mee door ga rijden. Heb hem nu 2 jaar en met 35dkm per jaar vallen de kosten mij ook wel mee.

Na rondje bellen/internet tot de volgende opties gekomen:
- Het goedje erin gooien in de garage (zonder demontage) werkt beter dan vroeger. Alsnog niet de oplossing waarmee die goed vrij komt.
- Het openslijpen is een effectieve methode maar wel duur + risico op gedoe met de nieuwe apk regels (lasnaad kan indicatie zijn dat die leeggehaald is)
- Ruifilter is eigenlijk het beste qua reiniging. Dan reinigen ze de filter zonder open te slijpen maar ligt die langer in de oven.
- Nieuwe filter a 1900 euro

Mijn garage doet eigenlijk altijd ruilfilter (gereviseerd bmw filter) maar hun leverancier had hem niet op voorraad. Nu kwam ik op offenga een gereviseerd filter tegen voor 500 euro.

Mooi! Ik wil liever niet dat meerdere partijen aan mijn auto gaan zitten (want dan wijst iedereen naar elkaar) dus defilter bij offenga laten bestellen door mijn eigen garage. Kom ik met arbeid denk ik alsnog op een goede 700-800 euro uit maar dan kan mijn trouwe werkpaard er weer tegenaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5pMD6jS5Zq9mjY-GPHRc7l9Xyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfcUF6axNDFNVreKq42D4wqU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 15-03-2022 10:51 ]

• laurens0619
Nu ik hier toch zit :P

De reden dat ik wat haastig was is omdat ik nog weg wil voor een lang weekend snowboarden.
Heeft er iemand ervaring met welke sneeuwkettingen er onder een f31LCI passen met 225/45/r18?

Ik kan op safe spelen, loopvlak, maar een reguliere ketting is natuurlijk stukken goedkoper (en mijn velgen zijn toch al verknald, zie foto).

ik kwam dit op bimmerpost tegen:
I bought these for my 320d M Sport with 255 rears and they worked just fine.
Sumex Husa130 - Cadenas De Nieve "Husky Advance" 9 mm, O - Normal Kn130
Dan zou ik denken dat standaard 9mm kettingen gewoon passen?
https://www.anwb.nl/webwi...brenta-9-sneeuwketting-68

[ Voor 17% gewijzigd door laurens0619 op 15-03-2022 11:40 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:48
@laurens0619 Die ketting uit jouw anwb link gaat sowieso niet passen aangezien die maar tot 17" gaat.

Ik heb zelf tweedehands een 'nieuwe' set Maggi Trak 213's gescoord op marktplaats die ik ook op mijn 397 winterset monteer met blauwe afstandsbus. Dezelfde velgen als op jouw F31 dus. Dat past perfect en is mega eenvoudig in gebruik, binnen max 5 min heb ik alles erop (incl. uitpakken enzo). Zou echt niet willen kloten met standaard kettingen met zo weinig ruimte in je achterwielkasten, dan krijg je naast schade aan je velgen ook nog eens mogelijk krassen op het lak rondom je wielkasten.

• laurens0619
@cyntax
die maggi trak kwam ik ook al tegen ja :)
Voor mij is het onduidelijk of ik dus weinig ruimte heb rondom mijn wielkasten. Als dat weinig ruimte is dan idd loopband.
Als er ruimte genoeg is dan vind ik die Sumex van amazon wel best. Ik bedoel, ga begin april op wintersport kan mij niet voorstellen datik ze nodig heb :+

• CreativeS
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:37:
Nu ik hier toch zit :P

De reden dat ik wat haastig was is omdat ik nog weg wil voor een lang weekend snowboarden.
Heeft er iemand ervaring met welke sneeuwkettingen er onder een f31LCI passen met 225/45/r18?

Ik kan op safe spelen, loopvlak, maar een reguliere ketting is natuurlijk stukken goedkoper (en mijn velgen zijn toch al verknald, zie foto).
Wil je het netjes...

https://bmwshop.ekris.nl/...44-prestige-clackandgo-11

• laurens0619
Ja die kwam ik ook tegen bij ekris maar dit zijn toch gewoon klassieke sneeuwkettingen maar dan met zelfspannend systeem? Als het past prima. Anders toch dezelfde nadelen als andere kettingen en toch loopvlak?

Gaat iig dure maand worden, ik hoor het al :P

• alexbl69
Doug DeMuro heeft de iX bekeken...

Ding dat positief opvalt: de Amerikaanse prijzen liggen bij EVs niet eens zo ver van onze prijzen.

Maar dan het negatieve...

Dat UIX design..... WTF 8)7

Het wordt mijns inziens hoog tijd dat er regelgeving komt welke bepaalt hoe ver fabrikanten mogen gaan om op fysieke knoppen te bezuinigen en functies diep in de submenu's op het scherm onder te brengen.

Aan het feit dat alle klimaatfuncties middels het scherm moeten worden bediend raken we helaas al langzaam gewend, maar dat zelfs alle settings van de ACC enkels via submenu's te vinden zijn vind ik ronduit gevaarlijk.

Heb ruim 10 jaar ervaring met ACC en gebruik regelmatig de settings om het systeem aan te passen aan de huidige omstandigheid. De gewenste volgafstand verandert nog wel eens, maar met name de switch naar een 'normale' (non-A) CC gebruik ik regelmatig (voor op de snelweg). Nu is dat een eenvoudige handeling door het 'afstandsknopje' even ingedrukt te houden.

Bij de iX zijn die knoppen er niet meer. In plaats daarvan moet je werken met het touch-screen. Pas na 3(!!) klikken op het scherm door allerlei submenu's krijg je het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yvte2HxF8JU77eblivUQyCobZ2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AiM5zCkCbGDQiS5G0gNX4UEi.png?f=fotoalbum_large

Hier moet je dan met weer één of meer kliks de gewenste instelling ingeven.

Begrijp niet dat dit soort dingen mogen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 16:08
laurens0619 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Ja die kwam ik ook tegen bij ekris maar dit zijn toch gewoon klassieke sneeuwkettingen maar dan met zelfspannend systeem? Als het past prima. Anders toch dezelfde nadelen als andere kettingen en toch loopvlak?

Gaat iig dure maand worden, ik hoor het al :P
Marktplaats is je vriend. Enorm veel aanbod van niet/nauwelijks gebruikte kettingen omdat een nieuwe auto vaak nieuwe kettingen betekend.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In laat kettingen al jaren voor wat het is. Nog nooit nodig gehad op wintersport. Winterbanden zijn meer dan genoeg.

You don't need eyes to see, you need vision

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Yalopa schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:57:
In laat kettingen al jaren voor wat het is. Nog nooit nodig gehad op wintersport. Winterbanden zijn meer dan genoeg.
Toevallig afgelopen seizoen mij weer staan verbazen over de Nederlanders die zonder kettingen stonden. Dacht echt dat het niet meer bestond. Maarrrrr...

Jaja, ze zijn er nog; de Nederlanders die er verstand van hebben!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:41:
Heb ruim 10 jaar ervaring met ACC en gebruik regelmatig de settings om het systeem aan te passen aan de huidige omstandigheid. De gewenste volgafstand verandert nog wel eens, maar met name de switch naar een 'normale' (non-A) CC gebruik ik regelmatig (voor op de snelweg). Nu is dat een eenvoudige handeling door het 'afstandsknopje' even ingedrukt te houden.
Dat kan gewoon op het stuur / bediening in van je 'instrumentcluster'. Werkt nagenoeg hetzelfde als met de iDrive 7 interface.

• CreativeS
  • Niet online
Pepppie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:16:
Toevallig afgelopen seizoen mij weer staan verbazen over de Nederlanders die zonder kettingen stonden. Dacht echt dat het niet meer bestond. Maarrrrr...

Jaja, ze zijn er nog; de Nederlanders die er verstand van hebben!
Het is zelfs verplicht - in diverse gebieden - ze tijdens de winterperiode bij je te hebben.
Maar goed, dat geldt natuurlijk niet voor ons Nederlanders. Wij die alles véél beter weten dan de rest! |:(

Zelfs in ons mooie Italië. Vanaf 15 november tot 15 april... op de A22 Brennero/Affi... alleen op winterbanden. En bij winterse omstandigheden... sneeuwkettingen verplicht in de auto. Maar goed, daar zullen onze slimme en verstandige Nederlanders vast wel aan gedacht hebben ;)

• Bopppppppp
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat vinden jullie van de nieuw BMW 2 active tourer !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKJ87Pz11g37lLdS-ht6qp9C0qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiZAH6xOXhOfkIzzQGZRqG3I.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbZ79uKB4rmcWOk_XxLBR3LrZ7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CvfYwOgIsGAsX2ea1m8Mvxv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbZ79uKB4rmcWOk_XxLBR3LrZ7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CvfYwOgIsGAsX2ea1m8Mvxv.jpg?f=fotoalbum_large

• Het Fantoom
  • Laatst online: 16-12 20:14
BMW onwaardig

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik weet het niet hoor. De laatste tijd doet BMW me echt aan een hamster denken, de 1 wat bozer dan de ander.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:24
Bopppppppp schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:02:
Wat vinden jullie van de nieuwe BMW 2 active tourer ?

[Afbeelding]
Nog steeds lelijk. Maar ja, de kachel moet ook roken

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:00
Inmiddels contact gehad met de dealer inzake de levering van mijn G21. Alles is onzeker geworden doordat de fabriek waar de G21 gemaakt wordt stil ligt door gebrek aan onderdelen. Levering in mei gaat 'm zeker niet worden, alles zou sowieso doorschuiven, wanneer wel is de vraag.
Het zou kunnen de auto helemaal niet meer gemaakt gaat worden in de vorm zoals besteld, want in principe zou vanaf de zomer de LCI in productie gaan. Of ik daar blij mee zou zijn ben weet ik niet, die is nog niet voorgesteld.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

twodigits schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:52:

Het zou kunnen de auto helemaal niet meer gemaakt gaat worden in de vorm zoals besteld, want in principe zou vanaf de zomer de LCI in productie gaan. Of ik daar blij mee zou zijn ben weet ik niet, die is nog niet voorgesteld.
:o

Voor wat 't waard is..
https://www.autoblog.nl/n...r-instrumentarium-2966002

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 16-03-2022 11:15 ]

• whoami
twodigits schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:52:
Inmiddels contact gehad met de dealer inzake de levering van mijn G21. Alles is onzeker geworden doordat de fabriek waar de G21 gemaakt wordt stil ligt door gebrek aan onderdelen. Levering in mei gaat 'm zeker niet worden, alles zou sowieso doorschuiven, wanneer wel is de vraag.
'k Heb de mijne vorige week afgehaald. Concessie-houder wist me te zeggen dat ze nu wel problemen gaan hebben: alle kabelbomen zouden uit Oekraine komen. Plaatstaal, komt uit Oekraine. Komt daar bij ook nog eens de prijsstijging van het nikkel etc...

• twodigits
@whoami
heb de foto's hierboven gezien, mooie auto! Ik denk dat je geluk hebt gehad dat je nu je auto net gekregen hebt, geniet ervan.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

De nieuwe 7..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ce5Qd5kiXZ-cAYkIH700XC1tYXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYDzq3pzznGtmll1yC7yWtps.jpg?f=fotoalbum_large

BMW reveals details & new previews of the all-new 7 Series (G70) https://www.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1907035

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:25
Eagle Creek schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:38:
De nieuwe 7..

[Afbeelding]

BMW reveals details & new previews of the all-new 7 Series (G70) https://www.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1907035
Met enorme verlichte grille? In China zullen we wel weer in de rij staan.

Van alle modellen met de "nieuwe" grille vind ik de post-LCI &'er misschien wel het lelijkst. De grille staat totaal niet in verhouding tot de rest van de auto. Benieuwd of dat bij de nieuwe beter is.

• Toff

Toff

FP ProMod
Als dit de toekomst is, koop ik nooit meer een nieuwe.
Smaken verschillen, maar zoals dit scherm in de auto is gekwakt - met een steun op de hoek NB - gaat mijn perken tebuiten. Ben halverwege gestopt met kijken, kon het niet langer aan.
Gelukkig zijn er nog klassiekers.

• alexbl69
Knul schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Met enorme verlichte grille? In China zullen we wel weer in de rij staan.

Van alle modellen met de "nieuwe" grille vind ik de post-LCI &'er misschien wel het lelijkst. De grille staat totaal niet in verhouding tot de rest van de auto. Benieuwd of dat bij de nieuwe beter is.
Normaal komt er bij een radicaal ander concept dat je in het begin lelijk vindt nog wel eens punt dat je het toch mooi gaat vinden, maar ik zie dat punt voor mij persoonlijk bij de nieuwe designtaal van BMW nog niet bepaald dichterbij komen.

Vind de neus van de huidige 7 serie nog steeds lelijk, dus kan me niet voorstellen dat de nieuwe me wel gaat bekoren. Zeker nu het erop lijkt dat hij dezelfde 'knaagdiervorm' lijkt te krijgen als de 4 en al die elektra design gedrochten.

Om over het interieur maar te zwijgen. En vooral dat begrijp ik niet. BMW wordt bij tests (en op fora) alom geprezen voor het feit dat ze zich tot nu toe redelijk in hebben gehouden met het beeldscherm-fetisjisme waaraan hun concurrentie al ten prooi is gevallen. En net nu Audi voor bepaalde functies weer fysieke knoppen introduceert (en daarmee toegeeft dat ze te ver zijn gegaan) krijgen we in de BMWs die gebruiksonvriendelijke 'clean' designs.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De Z3 was vandaag bij de garage voor APK en daar had ie zich zowaar een leeftijdsgenootje gevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4ARZNM7xPKMJBcF01Gnc3Zf9CA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6SFQLGhK8IF5L0W1AJ4BSFJI.jpg?f=user_large

🖥️ | 🚗

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn BMW heeft een noodremingreep bij parkeren maar soms grijpt de auto onverwacht in (je schrikt heel erg van want het is vrij radicaal) terwijl er niets achter ja maar wel aan het piepen is dat er iets is terwijl het achter helemaal vrij is, erg vreemd. Ik weet niet of ik dat uit moet zetten of aan moet laten want op zich is het goed maar je schrikt zo erg ervan.
Ook als ik soms wegrij, moet ik de parkeerbeugel omhoog trekken of als ik aankom rij, moet die beugel omlaag maar soms toetert de auto 2 keer, daar ben ik nog niet achter waarom.
Het is toch wel heel bijzonder in België met tanken. Iedereen staat vulpistool vast te houden terwijl je automatisch kan laten afslaan.
De medewerker staat rustig net buiten te roken bij ingang waar de kassa is bij tankstation.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Wat een prachtige machine is dat toch!

• whoami
itsalex schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:34:
Het is toch wel heel bijzonder in België met tanken. Iedereen staat vulpistool vast te houden terwijl je automatisch kan laten afslaan.
Bij veel tankstations is dat hendeltje weggehaald, waardoor dat automatisch vullen / afslaan niet meer werkt.
De medewerker staat rustig net buiten te roken bij ingang waar de kassa is bij tankstation.
8)7

• itsalex
  • Niet online
whoami schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Bij veel tankstations is dat hendeltje weggehaald, waardoor dat automatisch vullen / afslaan niet meer werkt.

[...]
8)7
Het handeltje is er nog steeds in Nederland maar werkt gewoon niet meer in Nederland en in België en Duitsland wel maar iedere Nederlander staat het vulpistool vast te houden.
Ik had er geen zin in als je bijna 70 liter aan het tanken bent dus was in tussentijd de ramen aan het schoonmaken.

• CreativeS
  • Niet online
itsalex schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:37:
Ik had er geen zin in als je bijna 70 liter aan het tanken bent.
Enige 'veiligheid' die dan ingebouwd is, is dat het aantal liters per minuut wat lager ligt dan bij manueel vasthouden. En ja, het gaat regelmatig fout met 'automatisch tanken'... ligt er weer een zandbak aan absorptiemateriaal op de grond. Of als iemand het niet durft te melden, sta je weer met je schoenen in de bende òf begin je bijna te denken dat je ergens een lek hebt in je auto :)

O ja, ik zet 'm ook altijd op de haak (en ja, ik tank alleen maar in Duitsland).

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 17-03-2022 11:36 ]

• Dennisdn
whoami schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Dat hendeltje is al heel lang verboden bij een personenauto-tankplaats. Kans dat je die in Nederland nog tegenkomt is echt nihil aangezien ze periodiek worden gecontroleerd en dat ding al 15 jaar verboden is. Alleen bij vrachtwagen-tankplaatsen mag dat nog.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

itsalex schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:34:
Mijn BMW heeft een noodremingreep bij parkeren maar soms grijpt de auto onverwacht in (je schrikt heel erg van want het is vrij radicaal) terwijl er niets achter ja maar wel aan het piepen is dat er iets is terwijl het achter helemaal vrij is, erg vreemd. Ik weet niet of ik dat uit moet zetten of aan moet laten want op zich is het goed maar je schrikt zo erg ervan.
Ook als ik soms wegrij, moet ik de parkeerbeugel omhoog trekken of als ik aankom rij, moet die beugel omlaag maar soms toetert de auto 2 keer, daar ben ik nog niet achter waarom.
Lekker warrig verhaal 8)7 Maar dit is een waarschuwing als jij uitstapt en de motor laat lopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• sig69
  • Laatst online: 22:47
Gisteren auto opgehaald bij de garage, wat roest plekjes en kleine schades laten fixen. Spuitwerk, dus auto was gewassen en stond lekker te glimmen. Vanochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfnM56J0HqKsyad4DdYBW-UlSnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArhleW6Vw18WzBgRVyCLg6ja.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5aG7GsGLF0RmqMm-UUghDrm2u0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUnLrYLmVlDf7fsoAxov3YkC.jpg?f=fotoalbum_tile

:(

Roomba E5 te koop

• CreativeS
  • Niet online
Tja, was al aangekondigd. Kan dus niet echt een verrassing zijn... :+

Hogedrukspuit doet wonderen.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 17-03-2022 12:22 ]

• sig69
  • Laatst online: 22:47
CreativeS schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:22:
Tja, was al aangekondigd. Kan dus niet echt een verrassing zijn... :+

Hogedrukspuit doet wonderen.
Dat klopt, maar de afspraak stond al natuurlijk.

Roomba E5 te koop

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennisdn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:04:
[...]
Dat hendeltje is al heel lang verboden bij een personenauto-tankplaats. Kans dat je die in Nederland nog tegenkomt is echt nihil aangezien ze periodiek worden gecontroleerd en dat ding al 15 jaar verboden is. Alleen bij vrachtwagen-tankplaatsen mag dat nog.
Jup. Gezien een kleine kans dat het niet goed afslaat of eruit schiet zonder afslaan is dat toentertijd besloten om het niet toe te staan.

Beetje betutteling. Maar goed er zijn ergere dingen in het leven.
De greep van het vulpistool van een door het publiek bedienbare afleverinstallatie mag niet zijn voorzien van een vastzetinrichting. Het vulpistool van een z.g. "high speed" dieselafleverinstallatie (afleverdebiet meer dan 60 l/min) die b.v bestemd is voor de aflevering aan vrachtwagens en autobussen, mag echter wèl van een vastzetinrichting zijn voorzien.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 17-03-2022 12:47 ]

PSN

• itsalex
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Lekker warrig verhaal 8)7 Maar dit is een waarschuwing als jij uitstapt en de motor laat lopen.
Had even iets erbij moeten zetten dat ik twee punten niet begrijp van de auto.
De noodingreep met parkeren is toch wel een puntje van aandacht omdat de noodingreep zo heftig is, dat je echt er van schrikt. De auto komt namelijk met een klap tot stilstand omdat alle remmen worden ingezet.
Daarnaast toetert de auto vanuit zichzelf als ik uitstap om de parkeerbeugel of omhoog of omlaag zet maar waar het vandaan komt, weet ik niet. Het is niet bij het laten lopen van de motor en ook niet in de P stand of dat ik deze vergeet. Ik denk eerder dat ik misschien de auto te dichtbij zet maar dan gebeurt het ook maar soms. Ik dacht eerst dat het sleutel kwestie was maar dat is het ook niet. Ik kom er niet uit wanneer of waar het vandaan komt.

• Dennisdn
YakuzA schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Jup. Gezien een kleine kans dat het niet goed afslaat of eruit schiet zonder afslaan is dat toentertijd besloten om het niet toe te staan.

Beetje betutteling. Maar goed er zijn ergere dingen in het leven.
Ik begreep het destijds wel. Ook ik zette hem vast en liep vast richting de kassa. Als ie dan niét afsloeg moest je hard rennen. Of men vergat dat na het afrekenen en reed weg met het pistool nog in de tank….

Bij mij nooit, maar heb het wel meer dan eens bij anderen zien gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 17-03-2022 13:23 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dennisdn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Ik begreep het destijds wel. Ook ik zette hem vast en liep vast richting de kassa. Als ie dan niét afsloeg moest je hard rennen. Of men vergat dat na het afrekenen en reed weg met het pistool nog in de tank….

Bij mij nooit, maar heb het wel meer dan eens bij anderen zien gebeuren.
Dat zie je toch vaak langskomen op Amerikaanse dashcam filmpjes, maar hier nog nooit gezien. Goede kans dat dit het verschil maakt inderdaad.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

itsalex schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Had even iets erbij moeten zetten dat ik twee punten niet begrijp van de auto.
De noodingreep met parkeren is toch wel een puntje van aandacht omdat de noodingreep zo heftig is, dat je echt er van schrikt. De auto komt namelijk met een klap tot stilstand omdat alle remmen worden ingezet.
Daarnaast toetert de auto vanuit zichzelf als ik uitstap om de parkeerbeugel of omhoog of omlaag zet maar waar het vandaan komt, weet ik niet. Het is niet bij het laten lopen van de motor en ook niet in de P stand of dat ik deze vergeet. Ik denk eerder dat ik misschien de auto te dichtbij zet maar dan gebeurt het ook maar soms. Ik dacht eerst dat het sleutel kwestie was maar dat is het ook niet. Ik kom er niet uit wanneer of waar het vandaan komt.
Die noodingreep zet ik altijd meteen uit. Die is niet goed voor je hart :p

Mbt de toeter, dit staat in de handleiding:
Ist der Motor oder ist die Zündung beim Verriegeln noch eingeschaltet, dann hupt das Fahrzeug zweimal.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dennisdn
noes schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Dat zie je toch vaak langskomen op Amerikaanse dashcam filmpjes, maar hier nog nooit gezien. Goede kans dat dit het verschil maakt inderdaad.
Dat wegrijden met de slang nog aangesloten gebeurd nog steeds heel vaak hoor. Maar nu vooral door gas-tankers. "Heel vaak" als-in: ongeveer elke week wel een keer bij een wat groter snelwegtankstation. De pompen zijn ervoor beschermd en veilig, "maar het is altijd zo'n eind lopen naar het begin van de snelweg waar ze er meestal af vallen" vertelde een stationschef langs de A1 mij eens toen het toevallig net gebeurd was toen ik aankwam.

• Dennisdn
Ik heb zojuist een leverindicatie gekregen voor een 120 die vorige/deze week is besteld bij BMW. Week 41. Ruim 30 weken levertijd nu dus.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Dennisdn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:23:
Ik heb zojuist een leverindicatie gekregen voor een 120 die vorige/deze week is besteld bij BMW. Week 41. Ruim 30 weken levertijd nu dus.
Wat was de "oorspronkelijke" levertijd? Of had je die nog niet gekregen en is dit de eerste indicatie die je hebt ontvangen.

Ik wacht nog op berichtgeving vanuit de dealer in hoeverre mijn Week 18 levering wordt verplaatst.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dennisdn
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Wat was de "oorspronkelijke" levertijd? Of had je die nog niet gekregen en is dit de eerste indicatie die je hebt ontvangen.

Ik wacht nog op berichtgeving vanuit de dealer in hoeverre mijn Week 18 levering wordt verplaatst.
Nee dit was de eerste en enigste indicatie die ik heb gekregen. Behalve een mondelinge van de verkoper “om-en-nabij 6 maanden als er niets tegen zit”. Dat lijkt dan aardig te kloppen. Maar ik ga ervanuit dat dit de indicatie is zónder de problemen die nu spelen en het dus uit zal lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 18-03-2022 08:01 ]

• Adrianb
  • Laatst online: 05-12 14:00
Voor wat het waard is: heb eind januari BMW 3 besteld (in België). Dealer gaf aan productie in april, levering ergens in juni-juli.
Leaseplan heeft vijf augustus als leverdatum meegegeven. Nu even gehoord rond horror in Oekraïne en de boodschap is "we kunnen niet zeggen hoeveel momenteel, maar verwacht vertraging".
Ik vond zes maanden wachten al zo lang!

• Dennisdn
6 maanden was een hele normale tijd ver voor we ooit van Covid, chiptekorten en oorlog hadden gehoord :p

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 06:46:
6 maanden was een hele normale tijd ver voor we ooit van Covid, chiptekorten en oorlog hadden gehoord :p
Precies. Het is geen ikea-kast die je even uit het magazijn kan ophalen.

• Toff

Toff

FP ProMod
Zou wat zijn, je nieuwe Bimmer met één sleuteltje afmonteren...
Afbeeldingslocatie: https://www.mindyourguest.nl/wp-content/uploads/2016/10/Ikea_sleutel.jpg

• DaFreakhead
Toff schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:40:
[Afbeelding]
Ik start de mijne altijd wel met één sleuteltje!

• Dennisdn
Toff schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:40:
En er dan bij het panoramadak achter komen dat je net die ene bijzondere schroefjes al bij de wielen had moeten gebruiken....

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 21-03-2022 06:18 ]

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-12 15:57
Dennisdn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 06:46:
Voor corona kon je een BMW hebben op nog geen 3 maanden hoor.

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-12 15:50

ComputerHoed

Electronica <3

Een paar weken terug lukte het een scooterrijder om bij linksachterop te rijden (omdat de oen probeerde in te halen op een kruispunt). Helaas reed de knakker door en mijn verzekering kan niks regelen via Waarborgfonds omdat ze dat tijd (en geld) kost.

Tot mijn grote ergernis, gezien ik de auto in de ochtend van de aanrijding net op had gehaald bij de garage voor de laatste reparatie (een E46 is nooit klaar met reparaties overigens).
Nu heb ik een flink deuk linksachter + velg schade. Weten jullie een goed adres dat ook nog eens betaalbaar is? :)

Schade ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXk9ose2FYuBdzOQFo5q2Bum6B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qwscZpcROaxZSJcXNNMyfZN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJ1Dux9Yw5oqGOy8_YVdPO8UGWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQ9pj1MIMfA8QAPLdFBDFu4J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WM6cm90OZ20CTTdSBYaGC04F5gY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yz3QnooIuD5l9QwlATcmdXfa.jpg?f=fotoalbum_large

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

Autoschadebedrijf Kingma in Eersel (Noord Brabant) heb ik goede ervaring mee. Is goed in de prijs en geeft goed en eerlijk advies

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-12 15:50

ComputerHoed

Electronica <3

Domih schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:38:
Autoschadebedrijf Kingma in Eersel (Noord Brabant) heb ik goede ervaring mee. Is goed in de prijs en geeft goed en eerlijk advies
Vergeten te zeggen het liefst in omgeving Utrecht ;)
Maar ik ga naar Kingma kijken, thanks!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ComputerHoed schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:24:
Een paar weken terug lukte het een scooterrijder om bij linksachterop te rijden (omdat de oen probeerde in te halen op een kruispunt). Helaas reed de knakker door en mijn verzekering kan niks regelen via Waarborgfonds omdat ze dat tijd (en geld) kost.

Tot mijn grote ergernis, gezien ik de auto in de ochtend van de aanrijding net op had gehaald bij de garage voor de laatste reparatie (een E46 is nooit klaar met reparaties overigens).
Nu heb ik een flink deuk linksachter + velg schade. Weten jullie een goed adres dat ook nog eens betaalbaar is? :)

Schade ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb m'n velgen laten richten, stralen en poedercoaten bij Van der Wouden Techniek in Waddinxveen. Zij doen geen schadeherstel, maar wel velgen, frames en ander specialistisch richt- en laswerk. Ben er erg tevreden mee, ziet er top uit en was qua prijs ook netjes.

Als je geen allrisk (casco) verzekering hebt, moet je zelf claimen bij waarborgfonds. Probeer getuigen te vinden, en een offerte van de dealer voor het herstel.

Helaas een paar keer nodig gehad na parkeerschaden, zit wat gedoe aan maar uiteindelijk wel goed geregeld.

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 21-03-2022 20:54 ]

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Nieuwe 2 active tourer mee als leenauto. Valt me echt niet tegen.
Interieur is echt netjes, stoelen prima. Aandrijflijn ook prima.

Nou is het wel een vrij volle 223i dus dat zal meehelpen. Minpunten tot dusver (nog maar kwartiertje mee gereden) het "neppe" head up dispaly, en vrij veel bandenlawaai.

Neppe display kan denk ik niet anders, doordat de ruit vrij vlak ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuYt7NcYge5GNDrNWuNxOfPNtbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p06OfWOV84TknxKeMQVB6Gnf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door --MP-- op 22-03-2022 08:44 ]

• twodigits
springfield89 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Voor corona kon je een BMW hebben op nog geen 3 maanden hoor.
Precies, 2 tot 3 maanden levertijd was gebruikelijk

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
noes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Ik heb m'n velgen laten richten, stralen en poedercoaten bij Van der Wouden Techniek in Waddinxveen. Zij doen geen schadeherstel, maar wel velgen, frames en ander specialistisch richt- en laswerk. Ben er erg tevreden mee, ziet er top uit en was qua prijs ook netjes.

Als je geen allrisk (casco) verzekering hebt, moet je zelf claimen bij waarborgfonds. Probeer getuigen te vinden, en een offerte van de dealer voor het herstel.

Helaas een paar keer nodig gehad na parkeerschaden, zit wat gedoe aan maar uiteindelijk wel goed geregeld.
Mijn velgen hebben flink wat stoeprandschade, weet je of ze daar ook iets aan kunnen/willen doen? Of weet iemand een goed adres? En wat zijn de richtprijzen?

EU DNS: 86.54.11.100

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

c-nan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Mijn velgen hebben flink wat stoeprandschade, weet je of ze daar ook iets aan kunnen/willen doen? Of weet iemand een goed adres? En wat zijn de richtprijzen?
Ja dat pakken ze meteen mee. Komen echt als nieuw terug. Was rond de 90 EUR per velg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBTUybaKHA6eQO0sWLEMvVlRdTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3iB4grTq5ouQRxHmOAbK2S1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mijn style 172 "Frankfurt" velg na stralen en coaten, in een iets donkerder grijs dan standaard.

(@c-nan even een tag zodat je m'n edit ook ziet :))

[ Voor 43% gewijzigd door noes op 22-03-2022 09:29 ]

• Dennisdn
twodigits schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:55:
[...]
Precies, 2 tot 3 maanden levertijd was gebruikelijk
Vanaf een echte bestelling of een gereserveerde voorraad? Dit is pas mijn eerste nieuwe BMW maar heb zeker 10 nieuwe VW’s gehad en nooit heb ik er eentje binnen 6 maanden kunnen krijgen. Dan had BMW dat blijkbaar beter voor elkaar….

• ItsMeCor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12 13:34
Sinds kort in het bezit van een 2013 F30 320i met S606 Navigation System Business. Natuurlijk ook nog met de kaart uit 2013 :)
Ik zou graag willen updaten naar een groter scherm met Apple Carplay, Een methode is om een android scherm in te bouwen. Ik zie echter EVO en CIC langskomen en twijfel wat de juiste is, blijkbaar is dit aan de pluf van het scherm te herkennen. Voor ik het dashboard onnodig een extra keer open trek: is er ook een andere methode?

Misschien hebben jullie een advies voor een andere of betere methode voor Carplay ondersteuning?

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

ItsMeCor schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:12:
Sinds kort in het bezit van een 2013 F30 320i met S606 Navigation System Business. Natuurlijk ook nog met de kaart uit 2013 :)
Ik zou graag willen updaten naar een groter scherm met Apple Carplay, Een methode is om een android scherm in te bouwen. Ik zie echter EVO en CIC langskomen en twijfel wat de juiste is, blijkbaar is dit aan de pluf van het scherm te herkennen. Voor ik het dashboard onnodig een extra keer open trek: is er ook een andere methode?

Misschien hebben jullie een advies voor een andere of betere methode voor Carplay ondersteuning?
Gefeliciteerd met de auto :D Je bent vergeten foto's te sturen! :P

CarPlay module kan ook, is een betere oplossing omdat die op je huidige scherm werkt. Het Android scherm ziet er vaak toch wat aftermarket uit en is minder bestand tegen de zon.
De modules van Andream zijn heel goed :)

Als je naar de navigatiekaart gaat en op "Options" drukt en gaat naar "Versie" dan zie je het. Je hebt waarschijnlijk een HU_Entry (Champ). Bij versie staat dan "Europe Way (of move, weet het zo niet uit mijn hoofd)" dus als je een Android scherm of MMI wil bestellen, moet je de NBT versie hebben.
Je kan op dit navigatiesysteem geen origineel groot scherm installeren. Als dat wel je wens is, is een Android scherm wellicht toch een optie. Een NBT met groot scherm kan ook achteraf ingebouwd worden, of een originele Evo met groot scherm en originele CarPlay (dit kost ongeveer €1600,-).

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• ItsMeCor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12 13:34
Dank je, Het verzoek om een foto hat ik kunnen weten :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBzivq6b7J59euh7lz0cn7MvYj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BannwFqAiPOirWg5hiALRvRH.png?f=fotoalbum_large

De versie is Europe Move 2013

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Originele module is geloof ik ook al mogelijk met jouw wagen. Check eens op bmwtweaks.nl

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42

ItsMeCor schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:55:
Dank je, Het verzoek om een foto hat ik kunnen weten :D
[Afbeelding]

De versie is Europe Move 2013
Op basis van het jaar zou ik op NBT gegokt hebben, maar als je Move kaarten hebt is dat CIC.

Sowieso geen Evo, dat zit pas in auto's vanaf 2015 (met uitzondering van de 6-serie die het een jaar eerder kreeg).
noes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Originele module is geloof ik ook al mogelijk met jouw wagen. Check eens op bmwtweaks.nl
Nee, Carplay kan pas met relatief grote zekerheid vanaf NBT Evo ID5/ID6, dus vanaf 2016. Bij hele late ID4 units is het heel soms ook mogelijk, maar meestal niet. En volgens mij is het zelfs bij de vroege ID5+ headunits geen zekerheid, omdat de antenne niet altijd aanwezig is.

Alles vóór 2015 heeft sowieso pech, altijd een fikse hardware upgrade nodig :p

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:37
Ontbreken van de antenne is volgens mij het probleem niet, die is relatief eenvoudig achteraf te retrofitten.

Want zelfs als je ID5 of ID6 hebt heb je niet per definitie ook de antenne aan boord, dat was een aparte optie die niet altijd werd aangevinkt. Was de optie wel aangevinkt dan moest volgens mij Carplay alsnog worden vrij geschakeld/geactiveerd.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Vandaag bij de dealer even met iDrive 8 mogen spelen. Wow positieve indruk! Systeem reageert zeer snel en veel opties. Niet met de auto gereden maar zo op 't zich zeker vooruitgang tov id7.

• twodigits
Dennisdn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Vanaf een echte bestelling of een gereserveerde voorraad? Dit is pas mijn eerste nieuwe BMW maar heb zeker 10 nieuwe VW’s gehad en nooit heb ik er eentje binnen 6 maanden kunnen krijgen. Dan had BMW dat blijkbaar beter voor elkaar….
Gewoon nieuw besteld. Snelste was besteld op 13e van de maand en voor het einde van de maand erop bij de dealer, levering binnen 8 weken.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12 20:23
Op dit moment wacht ik 35 weken, heb niet de verwachting dat de auto op korte termijn komt.
Pagina: 1 ... 151 ... 383 Laatste