Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-12 12:05
Eagle Creek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:35:
[...]

Als 't goed is zie je ze sowieso nooit in werking, tenzij je voor een heel grote spiegel staat.

Maar ik zou zeggen met dimlicht en sproeien.
Bij mijn VW is dat 1 op 5 keer dat je de ruiten sproeit.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:37:
[...]

Bij mijn VW is dat 1 op 5 keer dat je de ruiten sproeit.
Bij mijn E39 ook

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DaFreakhead schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:12:
Weet iemand hier ook onder welke omstandigheden de koplampsproeiers van mijn g31 worden ingeschakeld? Zover ik kan inschatten heb ik deze nog nooit in werking gezien.
Lees hem even uit met bijvoorbeeld Esys (in je BDC). Het aantal keer / om de hoeveel keer wipen sproeien is in te stellen, maar ook uit te schakelen. Mogelijk is dit het geval of is een hoge waarde ingesteld.

Er vanuitgaande dat het systeem technisch in orde is uiteraard ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eagle Creek schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:35:
[...]

Als 't goed is zie je ze sowieso nooit in werking, tenzij je voor een heel grote spiegel staat.

Maar ik zou zeggen met dimlicht en sproeien.
Bij mijn e61 is t anders wel duidelijk zichtbaar hoor: sprayt ook een beetje over de motorkap, plus als je in t donker rijdt zie je het lichtbeeld kort veranderen.

Ik heb het idee dat het inderdaad zo eens in de 5 keer is dat hij de koplampen meepakt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moest even voor onderhoud naar de dealer. Wat plaatjes van de nieuwe modellen die daar staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-P5dPq-IOWYOHg4Rwb3O5O18d54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aIE4lTOHRaIO8uDdcF2BTiC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtbLoGhpH7WAh5fgDo-JhAi3i84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxuzbsWatwPemxAOkts9Ghcr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vE4UB3CpH8epxmbAoFG-CGi3cY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zk47RVer5ZTYpuiklSBM3gf5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3fk78AFiFrobiiKRpwM-KU-S28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyjn58vlY5VBm2UfLqy7XpGQ.jpg?f=fotoalbum_tile

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Cheesy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:37:
Moest even voor onderhoud naar de dealer. Wat plaatjes van de nieuwe modellen die daar staan.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Die 2 serie is wel lekker zeg.

Die paarse dan, niet die fwd. 8)7 Stomme naamgeving ook.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Sowieso de afgelopen jaren weinig echt heel moois gezien uit de stal van BMW. Alleen de vorige generatie F22 M2 (CS) is heel vet vind ik, idem de huidige M5 CS (die groene met goud).

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:57
DaFreakhead schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:12:
Weet iemand hier ook onder welke omstandigheden de koplampsproeiers van mijn g31 worden ingeschakeld? Zover ik kan inschatten heb ik deze nog nooit in werking gezien.
Bij mijn F30 is het zo dat tweemaal snel de voorruit sproeien ook de koplampsproeiers inschakelt. Wellicht werkt het ook zo in jouw G31.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Sowieso volgens mij werken ze sowieso alleen bij ingeschakeld dimlicht, dus niet bij dagrijverlichting.
Ik zie ze bij mijn F36 ook bijna nooit werken, bij mijn E90 veel vaker.

maar ik vind dat vooral prima, geeft alleen maar rotzooi.

• Bopppppppp
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat vinden jullie van de nieuwe BMW 2 active tourer ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKJ87Pz11g37lLdS-ht6qp9C0qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiZAH6xOXhOfkIzzQGZRqG3I.jpg?f=fotoalbum_large

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Deze doet me toch echt denken aan:
Afbeeldingslocatie: https://kunstvensters.com/wp-content/uploads/2014/05/canon-dali-persistance.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bopppppppp schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:02:

[Afbeelding]
Voor een MPV wel leuk. Maar een MPV zal nooit een echt sexy auto zijn, in mijn ogen. En met FWD biedt het ook niet helemaal de BMW ervaring.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:38
BMW 2-MPV: Omdat Mercedes-Benz in de sloot sprong en succes had, springen wij ook maar.

Korter kan ik het niet omschrijven :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12 18:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Net een proefritje gemaakt met de i4. De baas wil graag een groener wagenpark voor de leenauto's en twijfelt tussen de Model 3 en de i4. Onze lokale BMW dealer leek het gepast om er eentje voor een paar dagen uit te lenen, want Freude am fahren kun je het beste zelf ervaren.

Ik ben zelf BMW rijder (F31) dus ik ben misschien een klein beetje biased, maar wat een heerlijke bak is 't toch. Alles zit op de vertrouwde plaats en het voelt van binnen en van buiten gewoon aan als een volwassen auto. Tesla mag wel meer high-tech snufjes hebben, maar het interieur is toch een beetje rond een laptop geknutseld. Qua afwerking is het ook niet te vergelijken. Ik vind de i4 beter sturen en fijner rijden dan de Tesla.

Mijn stem heeft 'ie, de i4 d:)b

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44

[Afbeelding]
Die ziet er gewoon uit als een willekeurige Kia of Hyundai van de zijkant. Alleen er zit zo'n veel te lompe neus op.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:50

[Afbeelding]
Ik ben behoorlijk negatief over de grote neus, maar de rest valt me mee. Zeker vanaf de zijkant: autoweek review.. Overall echt wel een verbetering tov vorige 2AT.

Maar ik blijf het jammer vinden geen achterwielaandrijver... Maar minder erg dan de 1-serie.

Oh ja, jammer dat de achterwisser niet meer in de spoiler zit..

[ Voor 4% gewijzigd door koppie op 23-02-2022 21:17 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:15
FiXeR.nl schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:17:
Die nieuwe modellen kunnen me niet bekoren. Sowieso de afgelopen jaren weinig echt heel moois gezien uit de stal van BMW. Alleen de vorige generatie F22 M2 (CS) is heel vet vind ik, idem de huidige M5 CS (die groene met goud).
Dan heet het een F87 ;)

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45
Hij "klopt" in ieder geval beter als de 2 GrandCoupe. Als in: hij ziet eruit alsof ie echt zo ontworpen is en is een echt eigen model. Waar de 2 GC meer overkomt als: "oh Merc heeft succes met de CLA, wij plakken nog ff een losse achterbak op de 1"... Die auto klopt gewoon niet als je hem van de zijkant bekijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-02-2022 07:32 ]

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
Als we het dan toch over Active Tourers hebben: ik vind de verkeersbordherkenning van mijn F45 uit 2018 matig. Hij herkent niet eens het verkeersbord G3-Autoweg. Nou gaat ie binnenkort naar de dealer voor een servicebeurt. Heeft het zin om daar een opmerking over te maken dan? Kunnen ze dat updaten? Of zou er een voor Duitsland geoptimaliseerde versie op staan? De auto is geïmporteerd uit Duitsland namelijk.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 19:37
Ik vind de 2-serie AT best een geslaagd ding, beter gelukt dan de 1 en 2-serie Grand Coupe.

Wel vind ik het erg jammer dat de iDrive knop/draaiwiel eruit gehaald is. Verkeerde ontwikkeling wat mij betreft.

• DeBaroN
  • Laatst online: 16-12 14:26
Ben op zoek naar een F31 m sport en ben er 1 tegen gekomen. Optielijst geeft oa het volgende aan
2VF Adaptiv M Suspension
2VL Variable Sports Steering

Heeft de 2VF meerwaarde tov de m sport vering? Of is dit juist minder?

En deze heeft niet de 2TB automatisch sportbak.
Dus geen flippers en ander pookje. Is dit een groot nadeel? Je kan 2TB wel coderen had ik begrepen?

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Adaptief onderstel is voor mij zeker een meerwaarde. Heerlijk dat je hem bij lange afstanden gewoon in comfort kan zetten, maar ook de keuze hebt hem in sport te zetten.
Het standaard M onderstel vind ik wat hard voor elke dag.

Wat is er anders aan de pook?
Geen flippers zou ik de auto niet om laten staan. Gebruik ik alleen in de bergen eigenlijk omdat ik dan zelf wil schakelen, maar dat zou ook gewoon met de pook kunnen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DeBaroN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
Ben op zoek naar een F31 m sport en ben er 1 tegen gekomen. Optielijst geeft oa het volgende aan
2VF Adaptiv M Suspension

Dus geen flippers en ander pookje. Is dit een groot nadeel? Je kan 2TB wel coderen had ik begrepen?
Vziw kan je de flippers en pookje gewoon retrofitten (achteraf monteren en coderen). Neem ook meteen xhp baksoftware :Y

• DeBaroN
Ziet er iets anders uit volgens mij. En iets groter.
Die evt dan maar retrofitten

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 24-02-2022 20:41 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 16:08
DeBaroN schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
2VF Adaptiv M Suspension

2TB is relatief eenvoudig te retrofitten. Het zijn de flippers maar ook het schakelgedrag. De flippers gebruik je nauwelijks. Soms is het fijn in de bergen maar dat ga je echt niet hard missen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MrFl0ppY schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:53:
[...]

2TB is relatief eenvoudig te retrofitten. Het zijn de flippers maar ook het schakelgedrag. De flippers gebruik je nauwelijks. Soms is het fijn in de bergen maar dat ga je echt niet hard missen.
In de nieuwe bakken maakt het minder uit inderdaad. Bij de 6-bak gebruik ik mn flippers wel regelmatig bij wat sportiever rijden: vooral na rotondes vind ik dat het toerental te ver terugvalt als de wagen in D staat en de wagen dus een beetje te langzaam is bij het verlaten van de rotonde. Daar rijd ik geen V8 voor ;)

• DeBaroN
[...]

Ter verduidelijking: Van 205 naar 2TB, is simpel te coderen toch? (software) Hardware, wat eigenlijk extra is en overbodig, zijn de flippers en een andere pook? (retrofit gedeelte)

(Zelf zou ik dan de pook wel retrofitten, die flippers vind ik overbodig.)

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Mensen zeiden ook altijd tegen mij als ik weer eens vertelde dat ik mijn dashboard ging/of reeds had vervangen voor eentje met bekerhouders... bekerhouders gebruik je toch nauwelijks! Ik gebruik ze dagelijks. Flippers? Ik gebruik ze wanneer ik even lekker wil spelen of gewoon even vlot in wil halen door direct terug te schakelen ipv die belachelijke kickdown. Liever mee verlegen, dan om verlegen. Schakelen met de pook is dan gewoon irritant. Daar zijn juist weer flippers voor, zeker met xHP stage 3 geen vertraging tussen flippergebruik en daadwerkelijk schakelen van de automaat. Iemand moet dat toch voor zichzelf kunnen bepalen? Alarm heb je tegenwoordig ook niets meer aan... toch ga ik het retrofitten. Als ik moet luisteren naar de ervaringen met ACC? Dan kan ik het beter niet doen. Ik rij dagelijks op de CC. Heb ervaring met ACC op E9X. En daarnaast... gewoon omdat het kan! Dus die retrofit ligt ook al klaar... wat iemand er ook van vindt :)

PS Niemand houdt van half werk toch? Doe dan de complete retrofit. Dus pook en flippers... gewoon omdat het kan :+

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 25-02-2022 12:11 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 16:08
Prima toch?! Jij vindt het schijnbaar erg fijn om te gebruiken en jij zou de vraag ook niet stellen. DeBaron heeft er geen ervaring mee en vraagt zich af of ie ze gaat missen. Mijn inziens is het meer een gimmick die echt niet gaat bepalen of het een goede of slechte aankoop gaat worden. Bovendien eenvoudig te retrofitten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-12 19:29
Wenzel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:28:
Ik zoek voor mijn 5-serie sedan Hybride bouwjaar 2022 een digitale handleiding. In MyBMW app heb ik hem wel, maar is toch makkelijk ook op de PC te hebben.
Op https://ownersmanuals2.com/make/bmw-auto is de Hybride versie nog niet te vinden.
Of weet misschien iemand hoe ik de pdf-bestanden krijg uit MyBMW app? Ik heb mijn mobiel helemaal doorzocht, maar kan deze pdf-bestanden niet vinden.
[Afbeelding]
Hey, heb je 'm inmiddels? Alsnog februari blijkbaar.

Mijn 320e komt nu in mei :(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DeBaroN schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Ter verduidelijking: Van 205 naar 2TB, is simpel te coderen toch? (software) Hardware, wat eigenlijk extra is en overbodig, zijn de flippers en een andere pook? (retrofit gedeelte)

(Zelf zou ik dan de pook wel retrofitten, die flippers vind ik overbodig.)
Als t je primair om de software gaat, kan je ook xhp overwegen, hoef je dat andere niet eens te doen. M'n maatje kan beiden doen voor je, je kan ff bij hem vragen wat hij aanbeveelt: bmwtweaks.nl

• DeBaroN
@noes @MrFl0ppY @CreativeS

Het ging me puur of ik de auto zou moeten laten staan omdat die 205 heeft en geen 2TB af fabriek.
Ik begrijp nu dat dus gewoon gecodeerd kan worden, via gewoon coderen, BimmerCode ofwel op maat via xHp baksoftware.
(Pookje gaat sowieso wel komen en die flippers zie ik dan wel)
Bedankt iig.

Morgen op stap om de auto is te bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 25-02-2022 14:59 ]

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:00
twodigits schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Hey, heb je 'm inmiddels? Alsnog februari blijkbaar.

Mijn 320e komt nu in mei :(
17 februari geleverd, dat heeft precies 6 maanden geduurd.
Jammer voor je, nog zo lang wachten.

• twodigits
Wenzel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:36:
[...]

17 februari geleverd, dat heeft precies 6 maanden geduurd.
Jammer voor je, nog zo lang wachten.
Als de auto daadwerkelijk in mei komt was dat 8 maanden wachten..

Maar we zijn natuurlijk wel benieuwd naar hoe de auto bevalt! En foto's zijn ook altijd leuk om te zien natuurlijk, als je dat wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door twodigits op 25-02-2022 15:44 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn vader heeft eindelijk zijn nieuwere BMW 3 (2021) in plaats van 2018. Wat is er veel veranderd en loopt nu wel voor op de BMW 5 volgens mij. Vooral de techniek zoals met stop&go en automatisch sturen is wel stuk beter geworden dan in mijn BMW 5 (2020). Ook het stoppen bij rotondes en verkeersbordherkenning is echt heel mooi geworden (ook bij stopbord komt er een waarschuwing) en dat doet de auto ook met adaptief cruise control.
Het weglopen bij de auto en dan meteen op slot gaan en als je komt aanlopen, ideaal.
Deze BMW 3 was wel één zonder achteruitrijcamera maar de dealer heeft deze keurig ingebouwd en is nu ook gecodeerd.

Graag wil ik nog iets kwijt over de BMW X1 2019/2020 model waar ik voorheen in reed. Dit is niet BMW waardig en zeer low budget in elkaar gezet voor een bedrijf als BMW.
Ik reed in een Golf en toen in de BMW X1, vond ik erg mooi/snel en was echt een vooruitgang, althans dacht ik altijd.
Mijn vader vond dat niet over die BMW X1 en ik begreep hem eigenlijk niet (kwam uit een BMW 3). Nu dat ik de BMW 5 reed en toen terugging naar de BMW X1 toen begreep ik mijn vader.
BMW heeft op alles bezuinigd, adaptief cruise control dat te pas en onpas niet meer werkt, kachel die slecht doet (wordt warm/koud, geen halve graden en doet vreemde dingen), afwerking (veel plastic/hard stuur), kwaliteit (overal is op bezuinigd, veel plastic, slechte afwerking), isolatie (veel geluid van buiten, motorgeluid), afrolgeluid (welke banden je ook erop zet, je hoort het altijd (wel)), automaatbak is schokkerig, dashboardkastje is gewoon plastic kap (tussen kap en dashboard is spleet waardoor je zo naar grond kijkt), harde en krappe stoelen, slechte audio, aandrijiflijn is schokkerig, etc etc.
Het is niet BMW-waardig zo'n auto. Ja de 2 liter motor is gaaf en redelijk zuinig maar de rest is betreurend slecht.
Ook het pakket van de veiligheid (Driving Assistent Plus) is maar een half pakket waar je volle mep mag betalen waarbij de andere modellen met kruisend verkeersdetectie, dodehoekdetectie, eventueel automatisch inhalen etc heeft, kent de BMW X1/X2 dit allemaal niet.
Ook de adaptief cruise control doet het met een slechte camera die steeds eruit klapt en maar tot 140 km/h aankan. Daarna is het over.
BMW doet dit allemaal af als producteigenschap. Het is wat mij betreft nogmaals een budgetbak en dat voor € 65.000 nieuw! Koop liever een BMW 1/(X)3 of zelfs (X)5 want daar heb je veel meer aan.

Nogmaals de waarschuwing is nu echt terecht want ook Adac schrijft dit: de adaptief cruise control op de BMW X1/X2 zijn problematisch en niet waard om dit te kiezen. Laat dit links liggen want deze knalt er steeds uit. Zelfs een biobak en een heuvel worden gezien als obstakel en zorgen voor deactivatie. Slecht weer/zon etc zorgt dat de camera voor de adaptief cruise control niet meer werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 25-02-2022 22:32 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@itsalex die adaptive cruise op de X1 is ook volledig dmv beeldherkenning ipv de duurdere sensor-gestuurde systemen (lidar?). Erg foutgevoelig idd.

Maar eerlijk is eerlijk: X1, X2, 2 active tourer, maar ook de nieuwe 1 serie zijn niet gemaakt voor de oude garde BMW rijders die geven om RWD en de combinatie van sportiviteit en luxe die BMW (en bijv Porsche) aantrekkelijk maken. Deze series zijn ontwikkeld voor het grote publiek die graag een 'premium' en mooie auto willen, maar van auto's niet meer weten dan dat ze geld kosten en je van A->B brengen. De lui die promotie hebben gemaakt en de Skoda of Renault eindelijk mogen inleveren bij de leasemaatschappij (ja, ik chargeer een beetje ;) ).

Maakt dat het slechte auto's? Dat denk ik niet. Maar ze zijn ook niet bijzonder in vergelijking met de concurrentie (BMW 1 vs MB A vs VW Golf vs Audi A3 bijv), zoals de BMWs met in lengte geplaatste motor wel zijn. Goede voorbeelden zijn waren de E81/87 en F20, compacte hatchbacks met RWD - dat biedt bood geen andere fabrikant.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:06
Mijn ouders hebben onlangs een half jaar oude 218i AT aangeschaft. Hun eerste BMW, ze reden hiervoor een Focus. Ik ben wel positief over die auto. Rijdt heel goed en is mooi afgewerkt. Echt een fijne auto. Verschil met de 3-serie die ik rij is er natuurlijk wel. Net wat minder mooie materialen bijv. onderzijde deurpanelen hard i.p.v. zacht, armsteun en middentunnel wat simpeler etc. De automaat met dubbele koppeling vond ik erg netjes schakelen, niet heel veel verschil met de ZF8. En de B38 driepitter zit ook gewoon in de F30/F31.
Een 5-serie is op veel vlakken ook net wat mooier en hoogwaardiger als een 3-serie.

• itsalex
  • Niet online
@noes Zelfs een BMW 1 2011 was nog luxer, stiller, beter, etc dan de X1. Het is iedereen zijn mening maar als je een BMW 1 2011, BMW 3 2018, BMW 5 2020 en een BMW 3 2021 hebt gereden dan is de X1 in alles zeer teleurstellend. Het is niet alleen de RWD maar het totaalplaatje en dat voor een auto van € 50000-€ 65000 gemiddeld. De BMW X1 zou je bijna kunnen vergelijken tussen de VW Up en Polo. Zelfs de Polo is stiller, beter kachel en stoelen, radar ACC, betere afwerking dus vandaar mijn mening ook dat de BMW X1 als een luxe merk als BMW echt niet kan. Zelfs verkopers weten hiervan.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

itsalex schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:14:
@noes Zelfs een BMW 1 2011 was nog luxer, stiller, beter, etc dan de X1. Het is iedereen zijn mening maar als je een BMW 1 2011, BMW 3 2018, BMW 5 2020 en een BMW 3 2021 hebt gereden dan is de X1 in alles zeer teleurstellend. Het is niet alleen de RWD maar het totaalplaatje en dat voor een auto van € 50000-€ 65000 gemiddeld. De BMW X1 zou je bijna kunnen vergelijken tussen de VW Up en Polo. Zelfs de Polo is stiller, beter kachel en stoelen, radar ACC, betere afwerking dus vandaar mijn mening ook dat de BMW X1 als een luxe merk als BMW echt niet kan. Zelfs verkopers weten hiervan.
Ja die generatie was ook nog gemaakt voor de BMW rijder he ;)

Heb de X1 nooit gereden overigens. Vind ze er wel aardig uitzien, maar niet mijn ding.

• itsalex
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:22:
[...]

Ja die generatie was ook nog gemaakt voor de BMW rijder he ;)

Heb de X1 nooit gereden overigens. Vind ze er wel aardig uitzien, maar niet mijn ding.
Ik kom zelf eigenlijk uit VW en dat is standaard ofwel it will do. Wel beter dan gemiddeld merk. Daarom was de overstap naar de BMW X1 al zoveel beter, maar daarom begreep ik in eerste instantie niet mijn vader. Nu dat ik met de BMW 5 dagelijks rij, merk ik nu wat mijn vader bedoeld. De BMW 3 en 5 geven autorijden een andere betekenis. Waar de BMW 3 voor mij meer sportiviteit is, is de BMW 5 relaxed rijden (behalve bij parkeergarages vanwege breedte en lengte). Het moment dat je het gaspedaal intrapt, dan weet je waarom je BMW rijdt maar ook zonder gaspedaal intrappen, je stapt met plezier uit een BMW.
Paar maanden geleden was ik in Frankrijk met de BMW 5 en je stapt uit alsof je net een rit van 10 km maakt terwijl je net 600 km hebt gereden. Dat heb ik ook als ik binnen Nederland langere ritten sinds maak. Ik heb dan weliswaar de luxere uitvoering van een BMW 5 met o.a. achterwielsturing, adaptief cruise control, adaptief rijinstelling, adaptief verlichting, 360 graden camera etc. maar dat maken wel dat het feest is in de auto ondanks de "basismotor" 520i. Vooral de achterwielsturing maakt dat de auto heel licht aanvoelt, 2 slagen om van links naar rechts volledig te sturen met parkeren. Ook op de snelweg is het sturen minimaal, heerlijk. Deze optie wordt, zoals een BMW dealer vertelde, eigenlijk alleen gekozen op de X5 en 7 series maar eigenlijk voor niet de 5 serie.
De 520 motor kan je nog kan kietelen maar ik rij nu met gemiddelde in de stad van 1 op 13 en lange ritten gemiddeld 1 op 16/17. Prima voor zo'n auto.

• CreativeS
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:50:
Prima toch?! Jij vindt het schijnbaar erg fijn om te gebruiken en jij zou de vraag ook niet stellen. DeBaron heeft er geen ervaring mee en vraagt zich af of ie ze gaat missen. Mijn inziens is het meer een gimmick die echt niet gaat bepalen of het een goede of slechte aankoop gaat worden. Bovendien eenvoudig te retrofitten.
Wat dat betreft heb jij gelijk natuurlijk, maar waar de schoen een beetje wringt... "je hebt het toch niet nodig". Dat kan niemand voor een ander bepalen.

Dat gezegd hebbende, ik zou er ook niet een auto om laten staan... laat ik dat voorop stellen, maar ik ben nou eenmaal iemand die denkt ik oplossingen. Klinkt happy-de-peppie, maar als ik dat niet deed, dan had ik nu nog een standaard 325i zonder enige luxe... maar wel met sportstoelen, xenon en originele af-fabriek trekhaak. De vrouw voor mij heeft een eigenaardige kijk op de optielijst gehad :)

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:09
itsalex schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 06:16:
[...]

Ik kom zelf eigenlijk uit VW en dat is standaard ofwel it will do. Wel beter dan gemiddeld merk. Daarom was de overstap naar de BMW X1 al zoveel beter, maar daarom begreep ik in eerste instantie niet mijn vader. Nu dat ik met de BMW 5 dagelijks rij, merk ik nu wat mijn vader bedoeld. De BMW 3 en 5 geven autorijden een andere betekenis. Waar de BMW 3 voor mij meer sportiviteit is, is de BMW 5 relaxed rijden (behalve bij parkeergarages vanwege breedte en lengte). Het moment dat je het gaspedaal intrapt, dan weet je waarom je BMW rijdt maar ook zonder gaspedaal intrappen, je stapt met plezier uit een BMW.
Paar maanden geleden was ik in Frankrijk met de BMW 5 en je stapt uit alsof je net een rit van 10 km maakt terwijl je net 600 km hebt gereden. Dat heb ik ook als ik binnen Nederland langere ritten sinds maak. Ik heb dan weliswaar de luxere uitvoering van een BMW 5 met o.a. achterwielsturing, adaptief cruise control, adaptief rijinstelling, adaptief verlichting, 360 graden camera etc. maar dat maken wel dat het feest is in de auto ondanks de "basismotor" 520i. Vooral de achterwielsturing maakt dat de auto heel licht aanvoelt, 2 slagen om van links naar rechts volledig te sturen met parkeren. Ook op de snelweg is het sturen minimaal, heerlijk. Deze optie wordt, zoals een BMW dealer vertelde, eigenlijk alleen gekozen op de X5 en 7 series maar eigenlijk voor niet de 5 serie.
De 520 motor kan je nog kan kietelen maar ik rij nu met gemiddelde in de stad van 1 op 13 en lange ritten gemiddeld 1 op 16/17. Prima voor zo'n auto.
Ik herken wel wat je zegt. Zelf veel gereden met een 2021 X1 en deze is nu ingeruild voor een nieuwe 3 Serie Touring. De X1 is zeker geen misselijke auto maar de 3 is toch een heel stuk beter voor zover je een vergelijking kan maken tussen die twee (de prijs van beide auto's ontloopt elkaar niet zoveel). Voor mij bleef het interieur van de X1 ook een irritatie, al zijn er een paar andere modellen die ook hetzelfde redelijk ouderwets interieur hebben. De 3 lijkt qua interieur haast 2 generaties nieuwer te zijn, en het feit dat de X1 niet de nieuwste iDrive kan draaien is ook teleurstellend te noemen.

Desondanks zie ik de X1 wel heel vaak rondrijden, ik zie met name wat oudere mensen erin rijden. Als je een subcompacte SUV wil rijden (van Duitse makelij), kun je de X1 toch niet uitsluiten als optie en het feit dat er een BMW badge op is geplakt speelt vast ook mee.

Ik rij nu toevallig een paar weken in een XC40 en het doet me pijn om te zeggen als BMW-liefhebber, maar de XC40 is echt een stuk beter dan de X1. Qua prijs en opties ontlopen de twee auto's elkaar niet veel maar op vrijwel elk vlak zou ik de XC40 verkiezen boven de X1.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:28
Rivanov schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Jup. Maar het is wel een officiële indicatie vanuit BMW, in plaats van onderbuikgevoel van de dealer. ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook wel dat er nog genoeg kans is op vertraging en daar hou ik ook rekening mee.
Wil enkel aan @Dennisdn aangeven dat einde jaar wel erg ruim is. ;)
Bij mij kan Harman Kardon uiteindelijk ook nog "roet" in het eten gooien.

Dit is mijn definitieve configuratie zoals hij in bestelling staat:

Digitale brochure: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/d28af45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

BMW 118iA 5-deurs High Executive M-Sport
Kleur: Skyscraper Grey
Interieur: Leder 'Dakota' Mocha/Schwarz

Opties:
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Business Edition Plus
Automatische transmissie met dubbele koppeling
M Sport steering
Levering zonder typeaanduiding
Comfort Access
Glazen panoramadak
Extra getint glas achter
M achterspoiler
Model M Sport
Grotere brandstoftank
18 inch LM Dubbelspaak M (Styling 819M) Bicolor
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) Sportstoelen voor
Opbergpakket
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Interieurlijsten Illuminated Berlin
Aut.airconditioning
Cruise Control
Lichtpakket
LED-mistlampen voor
LED-koplampen
Parking Assistant
Connected Pack Professional II
BMW Live Cockpit Professional
M Sportonderstel
M Sportstuurwiel
M Aerodynamicapakket
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
Driving Assistance
Stuurwielrand Verwarmd
Automatische dimmende binnenspiegel
Doorlaadopening
Elektrisch verstelbare lendensteun
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde

Ga vandaag nog wel even met de LM bellen om te vragen wat het verschil in leasetarief gaat zijn als ik de 18" velgen nog verander naar de 19 inch LM Dubbelspaak M (Styling 552M) Bicolor velgen
Velgen zijn aangepast van 18” naar 19” 552M 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Louusa2SaelNkwZZz86BKlV3vG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLgOa1xJJ6Xo4Oz4hEWobGaw.png?f=fotoalbum_large

Foto gevonden van exact mijn kleur (Skyscraper Grey) met de juiste velgen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpmPTpaejCUt40Es0j622zrmmTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ika1K8muS724Gg0En5EX0DEu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 26-02-2022 19:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
Heeft iemand enig idee wat de afmetingen van de kofferbak van de BMW 1-serie F40 is? Ben namelijk aan het kijken voor een hondenbench voor onze Jack Russel.
Op www.autobench.nl hebben ze benches die geschikt zijn voor de 1-Serie van 2011-2019 (t/m F20 dus) maar weet niet of de kofferbak overeenkomt met de F40.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
Rivanov schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:26:
Heeft iemand enig idee wat de afmetingen van de kofferbak van de BMW 1-serie F40 is? Ben namelijk aan het kijken voor een hondenbench voor onze Jack Russel.
Op www.autobench.nl hebben ze benches die geschikt zijn voor de 1-Serie van 2011-2019 (t/m F20 dus) maar weet niet of de kofferbak overeenkomt met de F40.
Geen ervaring, maar de kofferbak is zeker breder dan de f20.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Is je Google stuk? :+

• Rivanov
Dan zie je enkel liters. Ik heb BxHxD nodig.
En als jij het wel gevonden krijgt, dan hoor ik het graag want dan is mijn Google inderdaad stuk.

• Dennisdn
Rivanov schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Foto gevonden van exact mijn kleur (Skyscraper Grey)
Dat moet één van de eerste zijn. Want ik zei nog tegen de dealer “ik kan geen enkele foto vinden van een 1 met Skyscraper”… en toen vertelde die dat die pas een paar weken was te bestellen en de eerste nog van de band moesten komen.

Ik heb de kleur gekozen vanaf andere modellen die Ekris wel had staan in de kleur. Lang getwijfeld over StormBay, maar blij dat het deze is geworden :)

• Rivanov
Dennisdn schreef op zondag 27 februari 2022 @ 06:44:
[...]

Dat moet één van de eerste zijn. Want ik zei nog tegen de dealer “ik kan geen enkele foto vinden van een 1 met Skyscraper”… en toen vertelde die dat die pas een paar weken was te bestellen en de eerste nog van de band moesten komen.

Ik heb de kleur gekozen vanaf andere modellen die Ekris wel had staan in de kleur. Lang getwijfeld over StormBay, maar blij dat het deze is geworden :)
Deze staat bij De Maassche Venlo. Ik heb mijn auto bij De Maassche Echt in bestelling staan.
Toen ik mijn configuratie samenstelde met de verkoper hadden ze een M4 Competition staan in Skyscraper Gray. Schitterende kleur in het echt.

Wilde in eerste instantie ook voor Stormbay gaan. Maar toen ik die in het echt zag, viel die erg tegen. En Skyscraper is een nieuwe kleur, waar Stormbay destijds een introductie kleur was.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2022 08:39 ]

• Dennisdn
Rivanov schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Deze staat bij De Maassche Venlo. Ik heb mijn auto bij De Maassche Echt in bestelling staan.
Toen ik mijn configuratie samenstelde met de verkoper hadden ze een M4 Competition staan in Skyscraper Gray. Schitterende kleur in het echt.

Wilde in eerste instantie ook voor Stormbay gaan. Maar toen ik die in het echt zag, viel die erg tegen. En Skyscraper is een nieuwe kleur, waar Stormbay destijds een introductie kleur was.
Ik ben er blij mee, maar als ik eerlijk ben was het wel mijn second-best en had ik eigenlijk veel liever die donkere antracietgrijze. Die kleur heb ik op m’n huidige en vorige auto ook gehad. Maar is helaas niet meer te kiezen. Met de lease-kleur-beperkingen was de keuze helaas alleen zwart, SB of Ssg.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 27-02-2022 08:48 ]

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb gelezen dat er een F40 bij De Maasche in Echt staat... moet je er toch maar een ritje aan wagen om het één en ander op te meten... ze zullen vast niet bijten :)

• Rivanov
CreativeS schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Ik heb gelezen dat er een F40 bij De Maasche in Echt staat... moet je er toch maar een ritje aan wagen om het één en ander op te meten... ze zullen vast niet bijten :)
Lol. Mij bijten ze sowieso niet want ik heb meerdere BMW dealers hier in de buurt zitten, maar heb de leasemaatschappij expliciet gevraagd de auto bij De Maassche in Echt te bestellen. Kom daar al jaren vanuit m’n vorige werk en ken de directeur erg goed (ook privé) alsmede iedereen daar. ;)

Maar zij zitten op 45 minuten rijden terwijl Van Laarhoven (Eindhoven) en Van Hooff (Veldhoven) hier in de buurt zitten. :+

Dus voor enkel opmeten rij ik dan wel even daar naar toe. Maar dacht, vraag het eerst hier even mocht iemand het ooit opgemeten hebben.

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:12:
Dus voor enkel opmeten rij ik dan wel even daar naar toe.
Kan je nog even extra genieten van je oude... ;)

• Rivanov
In deze video wordt de kofferbak opgemeten. :)

Diepte: 75cm
Breedte: 100cm
Hoogte tot aan hoedenplank: 40cm
Totale hoogte: 60cm

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 13:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kreeg vandaag update melding op de G21 330i!
07/2021.85 kreeg ik aangeboden. Vervelend altijd dat je wifi dan moet koppelen aan de auto (en je vervolgens geen internet hebt omdat je geen databundel bij de auto hebt 8)7).
Rivanov schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Lol. Mij bijten ze sowieso niet want ik heb meerdere BMW dealers hier in de buurt zitten, maar heb de leasemaatschappij expliciet gevraagd de auto bij De Maassche in Echt te bestellen. Kom daar al jaren vanuit m’n vorige werk en ken de directeur erg goed (ook privé) alsmede iedereen daar. ;)

Maar zij zitten op 45 minuten rijden terwijl Van Laarhoven (Eindhoven) en Van Hooff (Veldhoven) hier in de buurt zitten. :+

Dus voor enkel opmeten rij ik dan wel even daar naar toe. Maar dacht, vraag het eerst hier even mocht iemand het ooit opgemeten hebben.
Mocht je meer maten willen weten kan ik ze wel even opmeten. Vriendin heeft een F40 118i!

[ Voor 63% gewijzigd door Tortelli op 28-02-2022 20:29 ]

• Rivanov
Ukraine Crisis Wreaks Havoc On BMW Production In Europe
The ongoing Ukraine crisis is negatively impacting the BMW Group in more ways than one. With many suppliers based in the war-impacted country, the automotive conglomerate has no other way but to temporarily halt production. The announcement was made by a company spokesperson in an interview with Frankfurter Allgemeine Zeitung:
https://www.bmwblog.com/2...disrupted-ukraine-crisis/

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 02-03-2022 15:52 ]

• DeBaroN
Iemand nog een goeie tip voor originele BMW velgen type 403m ?
Buiten marktplaats om, die ken ik.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DeBaroN schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:52:
Iemand nog een goeie tip voor originele BMW velgen type 403m ?
Buiten marktplaats om, die ken ik.
De Duitse eBay Kleinanzeigen?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-bmw-403m/k0

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-12 14:31
** Het is niet de bedoeling producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 78% gewijzigd door Taro op 02-03-2022 18:24 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Voor @twodigits en alle anderen die op een nieuwe Bimmer wachten is er slecht nieuws: Productie ligt stil wegens leveringsproblemen als gevolg van de oorlog in Oekraïne.
https://www.ad.nl/auto/fa...zwaar-getroffen~afe90a06/

• Rivanov
Toff schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:03:
Voor @twodigits en alle anderen die op een nieuwe Bimmer wachten is er slecht nieuws: Productie ligt stil wegens leveringsproblemen als gevolg van de oorlog in Oekraïne.
Jup. Mooi “klote”.
Productie voor mijn BMW zou gepland staan in week 16. Ben benieuwd.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Same here, een F40 besteld eind juli en de voorlopige leverdatum zou doorgeschoven zijn naar april. Met dit nieuws zal het wel augustus worden schat ik zo in -O-

• Dennisdn
De vraag is hebben ze reeds backup-leveranciers klaar staan? Zo niet… dan gaat het wel even duren voor de fabrieken in Oekraïne weer werken, die hebben voorlopig andere zorgen. En een nieuwe leverancier vinden in automotive duurt maanden, eerder jaren voordat die door alle kwaliteitschecks heen zijn en zij de banden up-and-running hebben.

De wereld was vorige week toch een stuk leuker toen ik alleen de spanning had of door COVID de HK-chip wel op tijd leverbaar was… nu krijgen mensen de raketten om de oren ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 03-03-2022 07:37 ]

• Rivanov
Ping83 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:24:
Same here, een F40 besteld eind juli en de voorlopige leverdatum zou doorgeschoven zijn naar april. Met dit nieuws zal het wel augustus worden schat ik zo in -O-
Heb jij al iets officieels vernomen vanuit de dealer?
Ik zal vandaag eens navragen, ook een F40 in bestelling staan.

Iemand enig idee in welke fabriek die gebouwd wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 03-03-2022 07:35 ]

• twodigits
Ik las het, niet zo Toff ...

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Rivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:35:
[...]

Heb jij al iets officieels vernomen vanuit de dealer?
Ik zal vandaag eens navragen, ook een F40 in bestelling staan.

Iemand enig idee in welke fabriek die gebouwd wordt?
Nog niets vernomen maar die meldt al tijden niet zoveel omdat er vanuit BMW Nederland ook niet veel info komt. Afgelopen maandag was het nog april, even afwachten wat het nu gaat worden. Ik weet dat de F40 in ieder geval in Leipzig gebouwd wordt, misschien zijn er nog meer fabrieken?

Als het nog langer duurt twijfel ik of ik de order niet moet annuleren en zal wachten op de volgende LCI.

Ik heb ik ieder geval een voorloopauto vanuit de dealer gekregen dus ik ben in ieder geval mobiel.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

Ping83 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Als het nog langer duurt twijfel ik of ik de order niet moet annuleren en zal wachten op de volgende LCI.
Tegen de tijd dat die geleverd wordt, is de F80 al uit :P

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• CreativeS
  • Niet online
Nog niets vernomen maar die meldt al tijden niet zoveel omdat er vanuit BMW Nederland ook niet veel info komt. Afgelopen maandag was het nog april, even afwachten wat het nu gaat worden. Ik weet dat de F40 in ieder geval in Leipzig gebouwd wordt, misschien zijn er nog meer fabrieken?
Er zijn vele fabrieken... maar in Dingolfing (meerdere fabrieken en tevens de grootste productielocatie) worden naast voornamelijk M-modellen (ja de echte) ook een paar andere modellen gemaakt. De F40 wordt inderdaad in Leipzig gemaakt. Maar goed, de toeleveranciers zijn bij vele productielocaties wel gelijk natuurlijk.
Productaanbod Dingolfing:

BMW 4 Serie Coupé op de in-house drive-in lane in de BMW Group Plant in Dingolfing
Modellen uit zes series rollen van de lopende band in de BMW Group-fabriek in Dingolfing. Met de BMW 530e en de BMW 745e worden in de fabriek in Dingolfing twee modellen met plug-in hybride aandrijvingen geproduceerd.

BMW 4-serie (Coupé, Cabrio)
BMW M4 (Coupé, Cabrio)
BMW 5-serie (Sedan / Touring)
BMW M5
BMW 6-serie (Gran Turismo)
BMW 7 Serie (Sedan)
BMW 8 Serie (Coupé / Cabrio / Gran Coupé)
BMW M8 (Coupé / Cabrio / Gran Coupé)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Dan heb ik geluk. Net bericht gekregen dat ik mijn nieuwe lease-bak (g21) kan afhalen :)

https://fgheysels.github.io/

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33

Eagle Creek

Breathing security

Dennisdn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:33:
De vraag is hebben ze reeds backup-leveranciers klaar staan? Zo niet… dan gaat het wel even duren voor de fabrieken in Oekraïne weer werken, die hebben voorlopig andere zorgen. En een nieuwe leverancier vinden in automotive duurt maanden, eerder jaren voordat die door alle kwaliteitschecks heen zijn en zij de banden up-and-running hebben.

De wereld was vorige week toch een stuk leuker toen ik alleen de spanning had of door COVID de HK-chip wel op tijd leverbaar was… nu krijgen mensen de raketten om de oren ;(
Volgens de industrie duurt het minstens drie maanden, maar meer waarschijnlijk zes maanden, om de productie van Oekraïne op een locatie in een ander land op te bouwen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
[...]
Ik weet dat de F40 in ieder geval in Leipzig gebouwd wordt, misschien zijn er nog meer fabrieken?
In het artikel staat: "In Oekraïne worden veel auto-onderdelen gemaakt, waaronder kabelbomen en boordnetwerken."
Het zal dus waarschijnlijk meerdere, zo niet alle, modellen betreffen helaas.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Domih schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Tegen de tijd dat die geleverd wordt, is de F80 al uit :P
Die is er al een tijdje.. Sinds 2012 zelfs ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afgelopen weekend met twee vrienden in de i3 naar de Belgische Ardennen (Houffalize) gereden, we zijn vertrokken vanuit de randstad en hebben de eerste keer snel geladen bij de Shell Hazeldonk. Toen we aan kwamen rijden waren alle palen bezet, maar gelukkig ging er al snel iemand weg en kon hij aan de lader. Een snelle koffie later en we konden weer door, volgende stop was in België nabij Hasselt. Deze Fastned lader was splinter nieuw en niemand anders stond te laden dus konden hem direct inpluggen. Nadeel van deze stop is dat het op een parkeerplaats is en je nergens een kopje koffie of thee kan scoren. De lader werkte verder prima al staat er op de snelweg niet aangegeven dat je kan laden.

Het verbruik van de auto is mij reuze mee gevallen, de auto staat op winterbanden met de 155 maat rondom Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PBaeoE9heIzfnAusgO3jZHoMRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4bv6NxN6sPZWsx5G3mUpZyhy.jpg?f=user_large

Het betreft een i3 94Ah Rex waarbij ik tijdens de rit geen gebruik heb gemaakt van de range extender, zou ik dat wel doen dat had ik 1 laadstop kunnen laten zitten. De gehele weg heb ik 100km/h op de adaptieve cruise control gereden wat uiterst comfortabel was.

Diepenbeek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZvfmQCSpIrn8_lZK2BJNaOOL6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IIm7Zt4ECscxxaPBEYGftRKB.jpg?f=user_large

• twodigits
whoami schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Dan heb ik geluk. Net bericht gekregen dat ik mijn nieuwe lease-bak (g21) kan afhalen :)
Leuk voor je! Welke motorisering gaat het om?

aanvulling, zelf teruggezocht, 318iA. Foto's tzt welkom he! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door twodigits op 03-03-2022 19:56 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:38
In Hongarije wordt momenteel een nieuwe BMW fabriek gebouwd, maar deze heeft een geplande productiestart in 2024. Deze was eerst bedoeld als capaciteitsuitbreiding, maar ik zou er niet raar van opkijken als deze fabriek ook als backup locatie gaat dienen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Rivanov
Mijn dealer heeft nog niks gehoord vanuit BMW NL / AG omtrent de sluitingen.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die van mij staat of klaar in Zuid-Afrika, of is al onderweg. X3 M40i met een verwachte leverdatum van eind maart.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8R9pn84vT74jYvAS0P1ZKb_cn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19rObtWWIwshLnn77h9JHsUX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar eens een foto tussendoor :)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Insgelijks @418O2!

E39 en E46! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNczF8OPFltwW0qHm2ot8A_Yxwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sXDbQrVeyiDem0Ig34DBvdF2.jpg?f=user_large

Wat een jaren.... <3

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• jordy2811
  • Laatst online: 20:15
Over 2 weken staat er een grote beurt gepland voor mijn M2 competition. Rondom zijn de schijven en blokken aan vervanging toe, het gaat om de 2NH M-performance remmen (zilvere remklauw, gelijk aan de rode van de M2CS). Aangezien het vervangen van de slijtageonderdelen in het remsysteem prima zelf te doen is wil ik dit ook gaan doen. De beurt mag de dealer mooi uitvoeren! Nu ga ik het liefst voor OE spul en dat is ook wel te bestellen. Duitse site levert schijven+blokken+sensoren voor net geen 1700 euro. Waar bestellen jullie betrouwbaar onderdelen? Wellicht heeft er iemand juist betere ervaring met niet-OE materiaal?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Daparto.de schijnen veel mensen bij te zweren.

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Als het origineel moet zijn: Hubaur-shop.de of Leebmann24.de?

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
Mijn BMW E87 heeft afgelopen maandag APK plus nieuwe banden gehad. Vrijdagavond reed ik naar huis en knipperden twee tegenliggers naar me. De boordcomputer gaf aan dat het motorolie peil onder het minimumniveau was gekomen, eenmaal thuis verlichting gecontroleerd (ivm seinen tegenliggers) en dat was allemaal prima. Ik wilde de motorkap openen, maar de hendel linksonder bleek lam.

De volgende ochtend bij daglicht kon ik het beter zien en de motorkap is linksvoor tot onder de zijplaten van de carrosserie gezakt. Ik ben naar de garage (geen BMW dealer) terug gegaan en zij konden de motorkap ook niet open krijgen. Ze gaven aan dat de kabel wel heel is, maar dat het slot waarschijnlijk kapot is en raadden me aan langs de BMW dealer te gaan. Vanochtend heb ik geprobeerd om de hendel los te schroeven en met een tang aan de staalkabel te trekken, zie foto. Ik kan de kabel wel iets uittrekken, maar de motorkap blijft muurvast.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen voordat ik langs de dealer ga? In video’s als deze hebben ze het over het verwijderen van het wiel en de kunststoffen kappen achter het wiel?

Vermoedelijk is het dom toeval dat m’n motorolie peil te laag is, maar begrijp nog niet waarom m’n tegenliggers naar me seinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yddjMLoH9cw6rOLYgKtFPAl_bwY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BgDolYAgqEJondDH6JGldMy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GkKvNWAUoTC0DLV5zwlYm0tpBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4N8LF4gHmmTQFQgzRVoQAYj.jpg?f=fotoalbum_tile

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mijn eerste ingeving zou zijn een beetje duwen op de motorkap ter hoogte van slot(en) terwijl je aan de kabel trekt. Wellicht ontlast je het slot net genoeg om open te springen.

Signature

• Deagle
  • Registratie: November 2007
Ik had hetzelfde bij mijn e90 nadat iemand met de fiets er op gevallen was (😒). Inderdaad ter hoogte van de sloten aandrukken. Waarschijnlijk zit die in 1 slot niet goed/ver genoeg.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Net terug van vakantie in Oostenrijk met mijn G31.

Wat opvalt is dat er een aanzienlijk verschil (+- 8km/u) zit tussen de snelheid op het instrumentenpaneel en de snelheid die Flitsmeister aangeeft gemeten via GPS.

Hebben meer mensen dit?

• Knul
@Cai Dat is met (vrijwel) iedere auto het geval, volgens mij zijn autofabrikanten verplicht om een hogere snelheid te tonen dan de daadwerkelijk gereden snelheid. Vaak nemen ze daarbij een marge.

Bij mijn E36 is 210 op de teller 200 op de GPS. Weet uit m'n hoofd niet wat het bij 130 is :+

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

@Knul Duidelijk. Werkt dit snelheidsverschil ook door in de berekening van de duur tot het bereiken van je bestemming.

De afwijking is ongeveer 5-10%. Ben je dan ook gemiddeld 5-10% langer onderweg naar je bestemming ten opzichte van wat de boordcomputer aangeeft?

(Ik merk dat Google via mijn iPhone in Duitsland uitiging van 130 km/u wanneer er geen snelheidsbeperking is. De BMW navigatie gaat uit van een stuk harder in ieder geval. De aankomsttijd verschilde tussen BMW en Google met meer dan een uur).

• Knul
@Cai dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij pakt de km/dagteller wel het daadwerkelijke aantal gereden kilometers. Lijkt me dat de navi het dan ook doet.

Heeft het verschil in aankomsttijd niet te maken met drukte op de weg? Weet van mijn studentchauffeur tijd dat de BMW navi van een 7-serie behoorlijk optimistisch is over de ETA bij drukte.

• koppie
Cai schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:54:
@Knul Duidelijk. Werkt dit snelheidsverschil ook door in de berekening van de duur tot het bereiken van je bestemming.

De afwijking is ongeveer 5-10%. Ben je dan ook gemiddeld 5-10% langer onderweg naar je bestemming ten opzichte van wat de boordcomputer aangeeft?

(Ik merk dat Google via mijn iPhone in Duitsland uitiging van 130 km/u wanneer er geen snelheidsbeperking is. De BMW navigatie gaat uit van een stuk harder in ieder geval. De aankomsttijd verschilde tussen BMW en Google met meer dan een uur).
Niet alleen de snelheid is niet helemaal correct, maar uren zijn inderdaad korter in de BMW ;) .. Om de planning te halen moet het zowel erg rustig zijn, en dan nog moet je aardig je best doen. Dit is nu 's nachts nog steeds de waarheid. Overdag met 100 km/h is het totaal onhaalbaar, en dat is met RTTI, wat behoorlijk goed werkt qua voorspelling van vertraging.

• FabiandJ
  • Niet online
koppie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Niet alleen de snelheid is niet helemaal correct, maar uren zijn inderdaad korter in de BMW ;) .. Om de planning te halen moet het zowel erg rustig zijn, en dan nog moet je aardig je best doen. Dit is nu 's nachts nog steeds de waarheid. Overdag met 100 km/h is het totaal onhaalbaar, en dat is met RTTI, wat behoorlijk goed werkt qua voorspelling van vertraging.
Is dat niet iets wat makkelijk aan te passen is via bijvoorbeeld Bimmercode?

• koppie
FabiandJ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Goed idee: Eens even op gegoogled, maar ik kan het het niet direct vinden.

• FabiandJ
  • Niet online
koppie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Goed idee: Eens even op gegoogled, maar ik kan het het niet direct vinden.
Misschien is hier iets tussen te vinden: https://www.1erforum.de/t...e-freier-codierer.155452/

Mogelijk is het de optie "BC_DIGITAL_V_KORREKTUR":
Correction digital speedometer
Toggles between showing REAL speed or corrected tacho speed (3-5% deviation)

Misschien komt hier ook dat tijdsverschil vandaan in de navi?

[ Voor 25% gewijzigd door FabiandJ op 07-03-2022 10:47 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002

Eagle Creek

Breathing security

FabiandJ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Ja, zeker. Is genoeg over te vinden.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Rivanov
Iemand, die een BMW in bestelling heeft staan, reeds bericht gehad van dealer of leasemaatschappij omtrent de fabriekssluiting? Ik heb op dit moment nog niets vernomen van de dealer, apart van de mail waarin zij aangaven ook geen informatie vanuit BMW NL/AG hebben ontvangen.

• Dennisdn
Ik kreeg toevallig vanochtend bericht dat BMW mijn 120-bestelling nog niet formeel heeft bevestigd. We zijn nu aan het uitzoeken of BMW hem nu niet aanneemt of dat LeasePlan heeft liggen slapen. Maar omdat er een Duitse wagenparkbeheerder tussen zit die maar één dag per week werkt schiet de informatie allemaal niet op bij ons.

• Rivanov

• Rivanov
Dennisdn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:20:
Ik kreeg toevallig vanochtend bericht dat BMW mijn 120-bestelling nog niet formeel heeft bevestigd. We zijn nu aan het uitzoeken of BMW hem nu niet aanneemt of dat LeasePlan heeft liggen slapen. Maar omdat er een Duitse wagenparkbeheerder tussen zit die maar één dag per week werkt schiet de informatie allemaal niet op bij ons.
Van wie kreeg je dat bericht? Vanuit mijn dealer is het tot op heden nog stil, en die is doorgaans erg actief met het direct doorsturen van updates. Dus geen nieuws = goed nieuws hoop ik dan maar.. en staat m'n productieweek en leverweek nog steeds vast. Ook in de LeasePlan Portal staat het nog steeds op Week 18.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp3Ei65bzUC8zDPtrXlDE9hMooI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8YVx8hiFUrTY8toZdKZ0lNpO.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2022 10:46 ]

• Dennisdn
Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Van wie kreeg je dat bericht? Vanuit mijn dealer is het tot op heden nog stil, en die is doorgaans erg actief met het direct doorsturen van updates. Dus geen nieuws = goed nieuws hoop ik dan maar.. en staat m'n productieweek en leverweek nog steeds vast. Ook in de LeasePlan Portal staat het nog steeds op Week 18.
Afgelopen dagen is het snel gegaan. Leaseplan bleek op een handtekening te wachten die ze helemaal niet nodig hadden. Ik heb nu deze status, maar pas sinds gister. Ik heb paar dagen geleden lokale dealer al gemaild dat zij de offerte hadden gescoord, maar die geeft ook geen reactie.

Zodra ik een indicatie heb zal ik het hier melden. Ik heb een redelijk gemiddelde BMW 1 besteld, dus het zal een leuke om-en-nabij indicatie kunnen zijn voor wie nu gaat bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gbc09VukRiEiiMLNcbZK6eKI6X8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LFAFCgDhbu8WMMZK2jo5WEUd.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 11-03-2022 11:41 ]

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Mijn leverdatum (voor 2GC) stond sinds twee maanden op mei. Laatste navraag geeft niet veel informatie, maar mei zou met zekerheid niet lukken.. Sowieso was de ACC al een probleem, maar nu ook de situatie in het oosten natuurlijk.
Pagina: 1 ... 150 ... 383 Laatste