Als ze op dezelfde as maar van hetzelfde type zijn. Maar mijn OCD zou rondom dezelfde banden willen hebben, dus dan kijk je naar een andere fabrikantc-nan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:01:
Had ik gevonden ja maar weet dan nog steeds of ze samen gaan. Ik heb geen ervaring met Kwik fit maar zijn ze echt zo slecht? Hoe moeilijk kan het namelijk zijn om banden te wisselen
Maar bij @Rivanov is het ook nog steeds een indicatie. Enige wat schijnbaar nog een beetje klopt qua afleveringindicatie zijn de 'autoscooters', maar ook die beginnen langzamerhand op te lopen.Dennisdn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:12:
Dat valt dan nog best mee. Ze zeiden bij het bestellen wel: gemiddeld 6 maanden… maar dan moet er niet weer ergens een tekort ontstaan. Bijvoorbeeld de HK-geluidsupgrade.. hij kwam er nu wel door, maar die kan voor vertraging gaan zorgen.
Je bedoelt OE (Original Equipment)? OEM (Original Equipment Manufacturer) is van een fabrikant die wel iets origineels maakt voor de auto, maar niet dat onderdeel wat je dan kooptDennisdn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:29:
Bij leaseautos mag best een boel hoor, sowieso als het OEM is.
255/30/19 en 225/35/19 (kan eventueel ook 235 volgens mij).CreativeS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:55:
[...]
Als ze op dezelfde as maar van hetzelfde type zijn. Maar mijn OCD zou rondom dezelfde banden willen hebben, dus dan kijk je naar een andere fabrikantIs je keuze gebaseerd op budget of? Wat voor maten? En Kwikfit voor banden? Da's gewoon een nee. Eigenlijk voor alles, maar het gaat nu over banden.
Sowieso moeten het A-merk banden zijn, Goodyear is voor mij wat onbekend maar komt goed uit de test resultaten. Michelin zal wel het beste zijn maar daar betaal je ook weer de hoofdprijs voor.
Mijn broer, ook een BMW rijder zweert bij Kumho, maar dat spul ken ik al helemaal niet.
EU DNS: 86.54.11.100
Goodyear is de #3 van de banden producenten qua aantallenc-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:02:
[...]
255/30/19 en 225/35/19 (kan eventueel ook 235 volgens mij).
Sowieso moeten het A-merk banden zijn, Goodyear is voor mij wat onbekend maar komt goed uit de test resultaten. Michelin zal wel het beste zijn maar daar betaal je ook weer de hoofdprijs voor.
Mijn broer, ook een BMW rijder zweert bij Kumho, maar dat spul ken ik al helemaal niet.
K to the KillaZ
Als adaptive 600 euro kost is dat wel goedkoper dan achteraf andere veren monteren. Veren zijn zo duur niet (eerste google hit was 265 euro), maar de tijd per wiel dat het vervangen kost tikt toch an. En daarna nog uitlijnen natuurlijk. En dan is je eindresultaat niet beter dan het adaptive onderstel en qua restwaarde nihil.Dennisdn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:29:
[...]
[...]
Ik moet mijn issue eigenlijk anders formuleren waarom ik niet direct voor een all-in ga: Ik moet hem eerst hebben voor ik kan beslissen of ik een ander onderstel uberhaupt nodig heb. Er is bij de dealers geen demo 120 te vinden waar géén M-pakket op zit. Wellicht is de standaard voor mij al goed genoeg. Daarom is adaptive een dure gok en een M-onderstel was in mijn veronderstelling achteraf makkelijk te regelen. Maar als dat 1000 gaat kosten, kan ik net zo goed nu al de adaptive meepakken.
[ Voor 5% gewijzigd door noes op 15-02-2022 09:42 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik denk dat dit het antwoord is wat ik stiekem wel wist, maar ergens hoopte dat het "ff-tjes veren vervangen voor een paar honderd euro" genoeg zou zijn.noes schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Als adaptive 600 euro kost is dat wel goedkoper dan achteraf andere veren monteren. Veren zijn zo duur niet (eerste google hit was 265 euro), maar de tijd per wiel dat het vervangen kost tikt toch an. En daarna nog uitlijnen natuurlijk. En dan is je eindresultaat niet beter dan het adaptive onderstel en qua restwaarde nihil.
Ik bestel gewoon de adaptive, dan is het altijd goed.
Jup. Maar het is wel een officiële indicatie vanuit BMW, in plaats van onderbuikgevoel van de dealer.CreativeS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:58:
[...]
Maar bij @Rivanov is het ook nog steeds een indicatie. Enige wat schijnbaar nog een beetje klopt qua afleveringindicatie zijn de 'autoscooters', maar ook die beginnen langzamerhand op te lopen.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook wel dat er nog genoeg kans is op vertraging en daar hou ik ook rekening mee.
Wil enkel aan @Dennisdn aangeven dat einde jaar wel erg ruim is.
Bij mij kan Harman Kardon uiteindelijk ook nog "roet" in het eten gooien.
Dit is mijn definitieve configuratie zoals hij in bestelling staat:
Digitale brochure: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/b5d0078
:strip_exif()/f/image/DRJW1qGRFRejTGlPhb3flFlL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JNAapL75mLPwxvevFvGUcCLF.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/W8SOxPBw3d0ungEkwOEPObdm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QpAvQovOa4KejvcvHxFEww5K.png?f=fotoalbum_large)
BMW 118iA 5-deurs High Executive M-Sport
Kleur: Skyscraper Grey
Interieur: Leder 'Dakota' Mocha/Schwarz
Opties:
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Business Edition Plus
Automatische transmissie met dubbele koppeling
M Sport steering
Levering zonder typeaanduiding
Comfort Access
Glazen panoramadak
Extra getint glas achter
M achterspoiler
Model M Sport
Grotere brandstoftank
19 inch LM M (Styling 552M) Bicolor
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) Sportstoelen voor
Opbergpakket
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Interieurlijsten Illuminated Berlin
Aut.airconditioning
Cruise Control
Lichtpakket
LED-mistlampen voor
LED-koplampen
Parking Assistant
Connected Pack Professional II
BMW Live Cockpit Professional
M Sportonderstel
M Sportstuurwiel
M Aerodynamicapakket
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
Driving Assistance
Stuurwielrand Verwarmd
Automatische dimmende binnenspiegel
Doorlaadopening
Elektrisch verstelbare lendensteun
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2022 11:31 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maakt een leasemaatschappij niets uit hoor, zolang je hem maar standaard terug inlevert..._Arthur schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:52:
[...]
Gezien het een leasebak wordt zo te lezen, zou ik hier erg voorzichtig mee zijn. Het is niet jouw auto waar je dan opeens zaken aan gaat wijzigen.
Heb al meerdere wagens aangepast, altijd netjes gevraagd en altijd toestemming met de mededeling dat het eraf moet wanneer hij binnen moet.
@Rivanov Mooie auto.
Heb een iX3 in bestelling, maar dat is geen echte BMW. Ga de config besparen
[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-02-2022 10:36 ]
Mooie configuratie! Ik heb ook Skyscarper grey en heel lang getwijfeld over Mocha, de combinatie is prachtig. Maar ben zelf toch voor het veilige Dakota gegaan. Maar dat komt omdat ik verpest ben, in het verleden eens voor beige alcantara heb gekozen en 4 jaar spijt gehad. Sinds die tijd altijd maar veilig zwart.Rivanov schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:21:
[...]
Dit is mijn definitieve configuratie zoals hij in bestelling staat:
Dit zijn de originele maten... 235/35R19 hoort daar echt niet op de voorvelg. Dan ga je al richting 9" brede velg en heb je een verschil in rolomtrek tussen voor en achter van 1.81% en dat is gewoon teveel als je het met 225/35R10 op 0.71% kunt brengen. Het zal voor een non-xdrive niet zoveel uitmaken, maar je DSC kan ervan over de zeik gaan en optisch ogen de achterbanden dan veel dunner dan de voorbanden. Het oog wil ook wat. Waarom denkt men dat Michelin altijd de hoofdprijs vraagt? Ja, het zijn niet de goedkoopste, maar het verschil is ook weer geen honderden euro's t.o.v. de eerstvolgende band in de lijst.c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:02:
255/30/19 en 225/35/19 (kan eventueel ook 235 volgens mij).
Ik heb ook Dakota.Dennisdn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Mooie configuratie! Ik heb ook Skyscarper grey en heel lang getwijfeld over Mocha, de combinatie is prachtig. Maar ben zelf toch voor het veilige Dakota gegaan. Maar dat komt omdat ik verpest ben, in het verleden eens voor beige alcantara heb gekozen en 4 jaar spijt gehad. Sinds die tijd altijd maar veilig zwart.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoezo geen echte BMW?Engineer Stewie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:25:
[...]
@Rivanov Mooie auto.
Heb een iX3 in bestelling, maar dat is geen echte BMW. Ga de config besparen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah, dan klopt de calculator van de leasemaatschappij niet helemaal. Die heeft het over Dakota-zwart óf Mocha. Maar er zaten wel meer foutjes in die configurator ten opzichte van de BMW-configurator zelf zoals de beschikbaarheid van opties. Bij de LM zit HeadUp Display er bijvoorbeeld nog in, terwijl die er bij BMW zelf uitgehaald is door het chiptkort.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 15-02-2022 11:37 ]
Ja, I know.
Ik wil daarmee dus ook aangeven dat mijn Mocha bekleding ook Dakota is, net als de Schwarz bekleding van @Dennisdn
Snelle vraag tussendoor. Zijn er onder jullie BMW diesel rijders mensen die additieven gebruiken?
Ik merk dat mijn 118d uit 2010 iets minder zuinig is gaan rijden, of dat nou door de winter komt geen idee.
Nu kwam ik per toeval het additief Lindemann Total Care Diesel tegen om de motor te reinigen. Zag dat BMW ook zelf additieven verkoopt. Ter vergelijking, normaal ('s zomers) haal ik zo'n 1000-1200km uit een volle tank als ik zuinig rijd, nu haal ik slechts met geluk 850-900km uit een volle tank met zuinig rijden.
Iemand een verklaring hiervoor en of een additief eventueel zou helpen? Hoor het graag
Cheers!
Ik merk dat mijn 118d uit 2010 iets minder zuinig is gaan rijden, of dat nou door de winter komt geen idee.
Nu kwam ik per toeval het additief Lindemann Total Care Diesel tegen om de motor te reinigen. Zag dat BMW ook zelf additieven verkoopt. Ter vergelijking, normaal ('s zomers) haal ik zo'n 1000-1200km uit een volle tank als ik zuinig rijd, nu haal ik slechts met geluk 850-900km uit een volle tank met zuinig rijden.
Iemand een verklaring hiervoor en of een additief eventueel zou helpen? Hoor het graag
Cheers!
Daarom ook altijd de offerte/configuratie goed checken met de offerte/configuratie zoals je deze met de dealer afgesproken hebt. Je zult niet de eerste zijn die iets anders/niet geleverd krijgt omdat de configurator van de leasemij niet helemaal klopt of een medewerker vergeten is iets over te nemenDennisdn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:34:
[...]
Ah, dan klopt de calculator van de leasemaatschappij niet helemaal. Die heeft het over Dakota-zwart óf Mocha. Maar er zaten wel meer foutjes in die configurator ten opzichte van de BMW-configurator zelf zoals de beschikbaarheid van opties. Bij de LM zit HeadUp Display er bijvoorbeeld nog in, terwijl die er bij BMW zelf uitgehaald is door het chiptkort.
Ja ik heb bij mijn huidige auto al geleerd andersom te werken en inderdaad van een dealerofferte uit te gaan en dan pas bij de LM aan de gang te gaan. Als er een foutje in zit dan komt dat meestal wel naar boven in de 2e fase. Als alle handtekeningen zijn gezet gaat de LM hem aanbesteden onder een aantal dealers. En als dié terugkomen met "dit kan niet", dan ben je (in ieder geval in ons bedrijf) zo weer een maand verder om de hele handtekeningen-ronde opnieuw te doorlopen. Gebeurde mij toen 2x in één bestelling waardoor aanbiedingen weer vervallen waren, nieuw modeljaar etc.B-Real schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Daarom ook altijd de offerte/configuratie goed checken met de offerte/configuratie zoals je deze met de dealer afgesproken hebt. Je zult niet de eerste zijn die iets anders/niet geleverd krijgt omdat de configurator van de leasemij niet helemaal klopt of een medewerker vergeten is iets over te nemen
Het kan nog erger.
Toen ik stage liep kreeg een collega zijn nieuwe lease auto. Deze werd gebracht door de dealer, dus die rende na een telefoontje van de receptionist naar beneden, liep naar buiten...... zag een nieuwe auto maar dat was niet de kleur die hij besteld had.
Later bleken er ook nog enkele opties te missen, maar ook juist enkele opties wel aanwezig te zijn. Hij heeft wel de auto geaccepteerd, maar heeft nooit excuses gekregen van wie dan ook.
Kan zijn dat het hem niet zoveel interesseerde uiteindelijk, maar ik weet niet of ik hem zomaar geaccepteerd zou hebben.
Toen ik stage liep kreeg een collega zijn nieuwe lease auto. Deze werd gebracht door de dealer, dus die rende na een telefoontje van de receptionist naar beneden, liep naar buiten...... zag een nieuwe auto maar dat was niet de kleur die hij besteld had.
Later bleken er ook nog enkele opties te missen, maar ook juist enkele opties wel aanwezig te zijn. Hij heeft wel de auto geaccepteerd, maar heeft nooit excuses gekregen van wie dan ook.
Kan zijn dat het hem niet zoveel interesseerde uiteindelijk, maar ik weet niet of ik hem zomaar geaccepteerd zou hebben.
Afgelopen week naar Kopenhagen geweest, op de heenweg bij het aantikken van 200 ging het motorstoringslampje branden en leek een cilinder niet meer mee te doen. Bij het herstarten van de auto niks meer aan de hand.
Op de terugweg dit helaas nog vaker gehad, niet bij hard rijden, maar op de oprit naar de snelweg.
Gisteravond met INPA de auto uitgelezen, misfire cylinder 5.
Vanavond maar even de bobine van 1 en 5 omwisselen.
Iemand nog tips?
Gaat hier om een e90 uit 2011, die begin dit jaar van een 325i naar een 330i gegaan is
Op de terugweg dit helaas nog vaker gehad, niet bij hard rijden, maar op de oprit naar de snelweg.
Iemand nog tips?
Gaat hier om een e90 uit 2011, die begin dit jaar van een 325i naar een 330i gegaan is
Nog gehad met mijn huidge bestelling. Leasemaatschappij dacht dat de getinte ruiten in het pack zat, maar dat is een aparte optie. Heb dat wel zo kunnen aanpassen zonder nieuwe goedkeuring, ook voor de dealer was dat geen probleem.B-Real schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Daarom ook altijd de offerte/configuratie goed checken met de offerte/configuratie zoals je deze met de dealer afgesproken hebt. Je zult niet de eerste zijn die iets anders/niet geleverd krijgt omdat de configurator van de leasemij niet helemaal klopt of een medewerker vergeten is iets over te nemen
Bougie van cilinder 5 er eens uithalen? Als hij het echt niet goed doet moet je dat wel kunnen zien.kipneck schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:35:
Afgelopen week naar Kopenhagen geweest, op de heenweg bij het aantikken van 200 ging het motorstoringslampje branden en leek een cilinder niet meer mee te doen. Bij het herstarten van de auto niks meer aan de hand.
Iemand nog tips?
Je hebt de motor laten aanpassen naar 330i specs (nokkenas swap is dat o.a. geloof ik?).
Ander inlaatspruitstuk en flash. (is dezelfde motor)Tortelli schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:50:
[...]
Bougie van cilinder 5 er eens uithalen? Als hij het echt niet goed doet moet je dat wel kunnen zien.
Je hebt de motor laten aanpassen naar 330i specs (nokkenas swap is dat o.a. geloof ik?).
Heb gelijk waardig probleem gehad met mijn e91 bij omhoog rijden en optrekken misfires en na opnieuw starten niks meer.kipneck schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:35:
Iemand nog tips?
Dit waren bij de bobines en bougies die niet meer lekker waren.
Toen ik mijn leaseauto kon configureren een aantal jaar geleden ben ik naar Ekris gegaan en heb gezamenlijk de configurator ingevuld.B-Real schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Als in, ik had hem thuis ingevuld zoals ik hem wilde, en zij hebben hem toen in de eigen tool overgenomenterwijl ik naast hen zat en we hebben het samen nog gecontroleerd.
Toch wel fijn als ze je nog wat advies geven of bepaalde opties echt een vooruitgang zijn of soms zonde van het geld.
Rijdt prima zo, er moet wel zo snel mogelijk een vervanger voor de CCC komen. Ik kwam een factuur tegen van de revisie van de CCC uit November 2021 a 750 eur in de BTW.....
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 15-02-2022 15:01 ]
K to the KillaZ
Bij Leaseplan staat het bij mij:Dennisdn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:34:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/9LzZj3okErhvHJhHFJd54wXH.png?f=user_large)
En in de optielijst daaronder:
Dakota is het type leder,Rivanov schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:08:
[...]
Bij Leaseplan staat het bij mij:
[Afbeelding]
En in de optielijst daaronder:
[Afbeelding]
Mocha is de kleur van het leder,
Schwarz is de kleur van het stiksel.
Ik gooi in mijn diesel elk jaar een fles Forté Diesel Turbo Cleaner. Dit op advies van mijn garage, een deskundige reparateur zonder dealerschap.ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:22:
Snelle vraag tussendoor. Zijn er onder jullie BMW diesel rijders mensen die additieven gebruiken?
Cheers!
Bij de eerste eigenaar van mijn 118d (LCI) werd dit ook door de specialist erbij toegevoegd iedere grote beurt. Niet specifiek voor de turbo maar de “ Wynn's Diesel System Cleaner”. Ik gooi er nu ook ieder half jaar een flesje in, merk er niet veel van anders dan dat de motor wat minder “dieselig” klinkt na een paar 100 km. Baat het niet schaad het niet en voor de kosten hoef je het niet te laten.Josvdv schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:02:
[...]
Ik gooi in mijn diesel elk jaar een fles Forté Diesel Turbo Cleaner. Dit op advies van mijn garage, een deskundige reparateur zonder dealerschap.
Overigens loopt een diesel en snel onzuiniger met winterse temperaturen zeker als er regelmatig kortere stukken tussen zitten.
Ik zal dan voor een keer een additief aanschaffen en kijken of het wat doet. Hopen dat ie in de zomer weer het normale verbruik heeft. Thanks voor het adviesandy88 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:08:
[...]
Bij de eerste eigenaar van mijn 118d (LCI) werd dit ook door de specialist erbij toegevoegd iedere grote beurt. Niet specifiek voor de turbo maar de “ Wynn's Diesel System Cleaner”. Ik gooi er nu ook ieder half jaar een flesje in, merk er niet veel van anders dan dat de motor wat minder “dieselig” klinkt na een paar 100 km. Baat het niet schaad het niet en voor de kosten hoef je het niet te laten.
Overigens loopt een diesel en snel onzuiniger met winterse temperaturen zeker als er regelmatig kortere stukken tussen zitten.
Een CCC revisie mag echt niet zo duur zijn, max 250 euro. Voor 800 euro upgrade je naar CIC met Bluetooth. Maar voor 300 euro zou ik er lekker een Carplay unit in zetten.KillaZ schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:59:
![]()
![]()
Rijdt prima zo, er moet wel zo snel mogelijk een vervanger voor de CCC komen. Ik kwam een factuur tegen van de revisie van de CCC uit November 2021 a 750 eur in de BTW.....![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zal mijn bestelde leasebak hier dan ook eens neerpoten. Deze zal mijn dan 4,5 jaar oude VW Arteon R-line vervangen.
Het is een iX3 Impressive geworden (Belgische versie dus), verkozen boven de EQC business amg en Polestar 2.
Digitale brochure:
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/0158dfd

Standaard:
Adaptieve ophanging
Weergave bandendruk
Alarmsysteem
Zonder designelementen exterieur
Fluwelen tapijten
Automatisch dimmende binnenspiegel
Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend met sierlijst in Perlglanz Chrom
Bedieningselementen met gegalvaniseerde afwerking
Akoestische voetgangersbescherming
Sfeerverlichting
Elektronisch gestuurde airconditioning
Adaptive LED headlights
High Beam Assist
Active Protection
DAB-Tuner
BMW Teleservices
Intelligent Emergency Call - eCall
ConnectedDrive Services
ConnectedPackage Professional
BMW Live Cockpit Navigation Professional
Voorbereiding WiFi hotspot
M sportstuur
M Aërodynamicapakket
Met monogram
Battery Electric Vehicle
Flexible Fast Charger
Panoramisch schuifdak
Elektrische regeling voorzetels met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
Dashboard overtrokken met Sensatec
Optie:
Model Impressive
Aerodynamische velgen styling 890 M 20" Bicolor
Antidiefstalbouten
Bandenherstelkit
Comforttoegang
Akoestische beglazing
M Dakrails in Shadow Line hochglänzend
Scheidingsnet
Spiegelpakket
Sportzetels vooraan
Lendensteun vooraan
Leuningbreedteverstelling
Verwarmde zetels vooraan
BMW IconicSounds Electric
Driving Assistant Pack Professional
Desactivatie passagiersairbag
Parking Assistant Pack Plus
Head-Up Display
Harman/kardon Surround Sound System
Comforttelefonie met draadloos laden
BMW Gesture Control
M Shadow Line hochglänzend
M Hemelbekleding Anthrazit
Zonnewerend glas achteraan
Het is een iX3 Impressive geworden (Belgische versie dus), verkozen boven de EQC business amg en Polestar 2.
Digitale brochure:

Standaard:
Adaptieve ophanging
Weergave bandendruk
Alarmsysteem
Fluwelen tapijten
Sfeerverlichting
Adaptive LED headlights
High Beam Assist
Active Protection
DAB-Tuner
BMW Teleservices
ConnectedDrive Services
M sportstuur
M Aërodynamicapakket
Met monogram
Battery Electric Vehicle
Flexible Fast Charger
Panoramisch schuifdak
Optie:
Model Impressive
Antidiefstalbouten
Bandenherstelkit
Comforttoegang
Akoestische beglazing
Scheidingsnet
Spiegelpakket
Sportzetels vooraan
Lendensteun vooraan
Verwarmde zetels vooraan
Head-Up Display
BMW Gesture Control
Mooi, denk dat je vrijwel alle opties hebt aangevinktEngineer Stewie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:08:
Zal mijn bestelde leasebak hier dan ook eens neerpoten. Deze zal mijn dan 4,5 jaar oude VW Arteon R-line vervangen.
Digitale brochure:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Standaard:
Adaptieve ophanging
Weergave bandendruk
Alarmsysteem
Fluwelen tapijten
Sfeerverlichting
Adaptive LED headlights
High Beam Assist
Active Protection
DAB-Tuner
BMW Teleservices
ConnectedDrive Services
M sportstuur
M Aërodynamicapakket
Met monogram
Battery Electric Vehicle
Flexible Fast Charger
Panoramisch schuifdak
Optie:
Model Impressive
Antidiefstalbouten
Bandenherstelkit
Comforttoegang
Akoestische beglazing
Scheidingsnet
Spiegelpakket
Sportzetels vooraan
Lendensteun vooraan
Verwarmde zetels vooraan
Head-Up Display
BMW Gesture Control
>> Signature?
De wagen kan je enkel vrij compleet bestellen eigenlijk, het upgrade pakket is meer een folietje en niet echt nodig. Verlaagt je range zelfs met de 20" velgen en 'breedset'.ChiLLeR schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Mooi, denk dat je vrijwel alle opties hebt aangevinktVooral akoestische beglazing en de harman kardon sound ga je veel comfort van beleven.
Heb enkel getinte ruiten en dan het pack impressive (5000 euro excl BTW) gekozen als optie.
Schiet drive recorder, verwarmd stuurwiel, trekhaak en shadowline nog over. En de laserlichten natuurlijk, maar dan verlies je de shadowline koplampen.
Maar we mogen buiten getinte ruiten geen cosmetische upgrades kiezen en een trekhaak heb ik niet nodig.
^love them bothChiLLeR schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Mooi, denk dat je vrijwel alle opties hebt aangevinktVooral akoestische beglazing en de harman kardon sound ga je veel comfort van beleven.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Wat een rare regel. Krijg je de auto nu in de grondverf?Engineer Stewie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:27:
[...]
[..]
Maar we mogen buiten getinte ruiten geen cosmetische upgrades kiezen en een trekhaak heb ik niet nodig.
Snap wel dat de werkgever niet wil dat je in een petjes tuning auto rijdt (als je ook naar klanten moet), maar shadowline ofzo zou toch geen probeem moeten zijn.
Gaaf! Mooie auto.Engineer Stewie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:08:
Digitale brochure:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Standaard:
Adaptieve ophanging
Weergave bandendruk
Alarmsysteem
Fluwelen tapijten
Sfeerverlichting
Adaptive LED headlights
High Beam Assist
Active Protection
DAB-Tuner
BMW Teleservices
ConnectedDrive Services
M sportstuur
M Aërodynamicapakket
Met monogram
Battery Electric Vehicle
Flexible Fast Charger
Panoramisch schuifdak
Optie:
Model Impressive
Antidiefstalbouten
Bandenherstelkit
Comforttoegang
Akoestische beglazing
Scheidingsnet
Spiegelpakket
Sportzetels vooraan
Lendensteun vooraan
Verwarmde zetels vooraan
Head-Up Display
BMW Gesture Control
Wij hebben ongeveer dezelfde uitvoering maar dan in een hybride
E46 coupe is een tijdloze schoonheid. Maar dat kan ik van de bodykit niet zeggenNinjahaardappel schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gezien ik nog relatief nieuwe BMW's tegenkom ben ik benieuwd wat jullie van mijn E46 330Ci vinden. De bodykit die erop zit is overigens geen aftermarket maar het orignele Aero pakket dat je naast het M-pakket kon aanvinken bij de dealer toendertijd.
Kleurencombinatie staat m ook goed, zilver met zwart leder, en goed dat ie geen houtinleg heeft.
Tja, regels zijn regels. Mijn werkgever heeft een uniforme lijst. Het is daaruit kiezen, of kiezen voor een alternatief (cash, openbaar vervoer,…).noes schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Wat een rare regel. Krijg je de auto nu in de grondverf?
Snap wel dat de werkgever niet wil dat je in een petjes tuning auto rijdt (als je ook naar klanten moet), maar shadowline ofzo zou toch geen probeem moeten zijn.
Ik krijg all in all een auto + laadpaal die bijna 80k catalogus aantikt bovenop een al heel aardig loonpakket. Ik ga niet klagen en zagen dan.
Ik ga wss de nieren wel zwart laten wrappen, al begin ik aan de zilveren kleur te wennen. Ook zal er XPEL folie op de hoogglans onderdelen komen.
Mijn wagen is een zogenaamde salariswagen en puur prive. Dus gewoon loon tegen lage belasting met 220€ bruto bijtelling.
Thanks, voor mij was het initieel kiezen tussen cholera en pest, want zie niet heel graag een SUV. Maar de iX3 kan er zeker mee door en rijdt wel fijn.Workaholic schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:39:
[...]
Gaaf! Mooie auto.
Wij hebben ongeveer dezelfde uitvoering maar dan in een hybride. Was prive auto en wil er toch mee op (wintersport)vakantie kunnen zonder stress van het laden
.
We hebben 2 leaseauto’s op de oprit. Mijn vriendin heeft een X1 en de volgende zal een X1 hybride worden. We kunnen daar wel mee uit de voeten. Die heeft overigens nog minder bijtelling dan de iX3
Van laadstress zal er geen sprake zijn.
Als je niet gezegd had dat het een origineel pakket was, had ik inderdaad de sticker 'getuned' erop geplaktNinjahaardappel schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gezien ik nog relatief nieuwe BMW's tegenkom ben ik benieuwd wat jullie van mijn E46 330Ci vinden. De bodykit die erop zit is overigens geen aftermarket maar het orignele Aero pakket dat je naast het M-pakket kon aanvinken bij de dealer toendertijd.
Maar voor de rest ziet hij er goed uit, dus ik ga er vanuit dat jij er nog lang plezier aan mag beleven!
Haha dat is meestal wel het vooroordeel wat iedereen heeftBlackthunderAwf schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Als je niet gezegd had dat het een origineel pakket was, had ik inderdaad de sticker 'getuned' erop geplakt. Maar een handgeschakelde 330Ci is natuurlijk leuk speelgoed!
Maar voor de rest ziet hij er goed uit, dus ik ga er vanuit dat jij er nog lang plezier aan mag beleven!
In de winter zuipen ze gewoon wat meer, had ik ook altijd. En als je dan een tank wat meer korte stukjes rijdt en iets harder doorpoot gaat je verbruik snel omhoog.ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:22:
Cheers!
Ik mik er wel eens per jaar op een lange hogesnelheidsrit een flesje forte injectorcleaner in. Heb bij mijn auto's nog nooit een injector hoeven vervangen (km-standen variërend van 200k tot 400k).
Ook een goeie om te overwegen!Pannencouque schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:40:
[...]
In de winter zuipen ze gewoon wat meer, had ik ook altijd. En als je dan een tank wat meer korte stukjes rijdt en iets harder doorpoot gaat je verbruik snel omhoog.
Ik mik er wel eens per jaar op een lange hogesnelheidsrit een flesje forte injectorcleaner in. Heb bij mijn auto's nog nooit een injector hoeven vervangen (km-standen variërend van 200k tot 400k).
De E46 is tijdloos, zeker met smeuige drie liter 6-in-lijn... mooi hoor.Ninjahaardappel schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Best wel grappig trouwens, de E46 Compact van mijn vriendin heeft ook een Aeropakket.
S716A Aerodynamikpaket, maar dat is teniet gedaan door de S338A M Sportpaket II.
En ik maar denken wat er nou zo bijzonder aan moest zijn, bleek dus dat S338 S716 overrulede en dat is stiekem maar goed ook... want ook 'lelijke eendjes' moeten mooi aangekleed zijn
PS. Ik hoop ooit nog een 330tiA van de 318tiA te maken
Heb je winterbanden eronder? zo ja, hebben deze wellicht een afwijken omtrek?ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:22:
Cheers!
Het verschil is wel te groot voor alleen de omtrek, maar combinatie afwijkende omtrek + hogere rolweerstand kan zo een paar procent uitmaken tussen zomer / winter banden.
Heb Pirelli AllSeason banden, 4 stuks in december nieuw gekocht, banden hebben label C op brandstofverbruik. 205/50/R17 93W XL, oorspronkelijke maat dus.--MP-- schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:42:
[...]
Heb je winterbanden eronder? zo ja, hebben deze wellicht een afwijken omtrek?
Het verschil is wel te groot voor alleen de omtrek, maar combinatie afwijkende omtrek + hogere rolweerstand kan zo een paar procent uitmaken tussen zomer / winter banden.
Ruit/stoel/stuur/verwarming, ruitenwissers en verlichting gebruik je mogelijk meer in de winter?ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:22:
Verder kost het opwarmen van een koudere motor ook meer energie en is zelfs de luchtweerstand van koude lucht hoger dan die van warmere. Tel maar op...
Sinds een paar weken in het bezit van een f36, 420i van eind 2016. Na wat gehannes met connected Services, dan toch connectie gemaakt. Maar je kan er tegenwoordig vrij weinig mee, klopt dat? Wilde Spotify graag erop, nu met bluetooth zie je alleen huidige song, zonder album cover ed.
Verder zou ik graag mijn telefoon draadloos opladen. Nu heeft bmw wel een snap in adapter, maar die geeft 5W.. Aftermarket wel veel te krijgen, maar weet iemand een adres die dat ook in bouwt? In de buurt van Eindhoven.. voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/mFARHjuEvU2a8o0IiZ9yWF0q.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder nog het één en ander coderen, shadow Line toevoegen (nu mat zilver) en ramen tinten.
Verder zou ik graag mijn telefoon draadloos opladen. Nu heeft bmw wel een snap in adapter, maar die geeft 5W.. Aftermarket wel veel te krijgen, maar weet iemand een adres die dat ook in bouwt? In de buurt van Eindhoven.. voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/mFARHjuEvU2a8o0IiZ9yWF0q.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder nog het één en ander coderen, shadow Line toevoegen (nu mat zilver) en ramen tinten.
[ Voor 5% gewijzigd door hammy87 op 17-02-2022 21:19 ]
Gebruikt iemand echt de bovenstaande draadloze oplader? Ik zie op youtube er veel installatie tutorials over. Zelf heb ik het nog niet maar ik leg mijn mobiel soms wel op die plek. Als ik dan maar ‘iets’ sneller dan normaal een bocht neem dan vliegt mn mobiel al door de cabine. Niet echt een handige plek voor een draadloze oplader toch?
Ik gebruik hem dagelijks maar mobiel is nog nooit gevlogen..cyntax schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:56:
Gebruikt iemand echt de bovenstaande draadloze oplader? Ik zie op youtube er veel installatie tutorials over. Zelf heb ik het nog niet maar ik leg mijn mobiel soms wel op die plek. Als ik dan maar ‘iets’ sneller dan normaal een bocht neem dan vliegt mn mobiel al door de cabine. Niet echt een handige plek voor een draadloze oplader toch?
(Heb wel de originele in de g20)
[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 17-02-2022 23:19 ]
Check eens met bmwtweaks.nl? Zit wel in Utrecht. Kan ook meteen coderen voor je.hammy87 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:18:
Sinds een paar weken in het bezit van een f36, 420i van eind 2016. Na wat gehannes met connected Services, dan toch connectie gemaakt. Maar je kan er tegenwoordig vrij weinig mee, klopt dat? Wilde Spotify graag erop, nu met bluetooth zie je alleen huidige song, zonder album cover ed.
[Afbeelding]
Spotify werkt volgens mij alleen via usb kabel (en alleen iphone)hammy87 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:18:
[Afbeelding]
Gewoon carplay inbouwen/activeren joh
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Coderen lukt via collega, en er zit al carplay op. Maar wil liefst zonder kabel erin te doen.
@Domih Doe jij dat toevallig ook? Je zit in de buurt zag ik.
Zal die eens contacten.noes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:20:
[...]
Check eens met bmwtweaks.nl? Zit wel in Utrecht. Kan ook meteen coderen voor je.
@Domih Doe jij dat toevallig ook? Je zit in de buurt zag ik.
Voor de "beste" spotify ervaring kun je het beste BMW-online activeren toch? Dan heb je de app op de iDrive staan met alle features. Valt wel onder een jaarlijks abonnement. Maar mocht je toch al kaarten en RTTI willen aanschaffen is het wellicht wel de beste optie.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Deze gebruik ik dagelijks, werkt super inderdaad. Albumcovers, zoeken via idrive, muziek kiezen via de hud met het scrollwieltje op het stuur etc.MrFl0ppY schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:33:
Voor de "beste" spotify ervaring kun je het beste BMW-online activeren toch? Dan heb je de app op de iDrive staan met alle features. Valt wel onder een jaarlijks abonnement. Maar mocht je toch al kaarten en RTTI willen aanschaffen is het wellicht wel de beste optie.
Betreffende de draadloze oplader; deze heb ik ook in mijn G31, ik leg mijn telefoon er altijd in (galaxy S21). De telefoon wordt behoorlijk warm en laadt maar minimaal bij op mijn dagelijkse tripje (45 km enkele reis). Als je dan ook nog spotify via bluetooth streamt dan vermoed ik dat het percentage zelfs terugloopt (en dan wordt hij helemaal heet). Maar het is wel een mooi plekje om de telefoon te leggen, en ook bij hoeken in de bochten blijft hij op de plek liggen.
MrFl0ppY schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:33:
Helemaal mee eens! Dit heeft mijn voorkeur boven Carplay.DaFreakhead schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:35:
[...]
Deze gebruik ik dagelijks, werkt super inderdaad. Albumcovers, zoeken via idrive, muziek kiezen via de hud met het scrollwieltje op het stuur etc.
Ik vond carplay altijd fijner. Spotify app werkte alleen bekabeld (telefoon laadde dan wel meteen op) en vond het overzichtelijker, maar dat is natuurlijk persoonlijk
De Spotify app waar wij over spreken zit ín iDrive. Dus die werkt ook zonder telefoon, laat staan bekabeldDomih schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:13:
Ik vond carplay altijd fijner. Spotify app werkte alleen bekabeld (telefoon laadde dan wel meteen op) en vond het overzichtelijker, maar dat is natuurlijk persoonlijk
Dat gaat over MGU denk ik dan? Niet de EVO ID4/ID6?
ID4 heeft in ieder geval geen Spotify app, ook niet met BMW online.Domih schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:31:
Dat gaat over MGU denk ik dan? Niet de EVO ID4/ID6?
was het maar zo'n feest.
Ik gebruik Spotify gewoon via Bluetooth, waarbij ik van speellijst wisselen dan wel op de telefoon moet doen.
volgende nummer kan wel gewoon via de stuurwiel bediening, maar verder niet zo veel.
[ Voor 33% gewijzigd door --MP-- op 18-02-2022 12:52 ]
Injectorreiniger oid altijd voor een beurtje. Ik heb met mijn E87 120d veel gedoe met injectoren gehad.ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:22:
Cheers!
Voor de rest heb ik na een aantal jaar een jaar lang "premium" diesel getankt. Wilde echt eens weten of het nou zuinig was of niet. Mijn woon-werk was 80km enkele reis, en ik ging er echt zuiniger van rijden. Omgerekend naar euro's, 2,03EU goedkoper per tank gemiddeld over 1 heel kalender jaar.
Sindsdien tank ik alleen maar V-power/Ultimate/Excelcium etc. Met mijn huidige F36 435xd Zie ik precies hetzelfde weer terug.
Banden deed ook een verschil met die auto. Winter/zomerbanden sowieso, maar ook het verschil tussen Bridgestone en Michelin zomerbanden. (Michelin +/- +0,4km/l)
Lang leve Excel.
@DetailingBySmotske
Hier gaat ook alleen maar BP Ultimate erin. M'n E46 320d gaat er merkbaar zuiniger van rijden wat het prijsverschil teniet doet. Dus waarom zou ik nog normale diesel tanken?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Id6 had het ooit wel, maar nu volgens mij niet meer. Kan geen apps vinden, maar heb volgens mij wel rtti lopen. Auto is bij BMW dealer gekocht als premium selection. Maar in mybmw staat weer geen active subscription, dus moet nog eens klantenservice bellen erover--MP-- schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:51:
[...]
ID4 heeft in ieder geval geen Spotify app, ook niet met BMW online.
was het maar zo'n feest.
Ik gebruik Spotify gewoon via Bluetooth, waarbij ik van speellijst wisselen dan wel op de telefoon moet doen.
volgende nummer kan wel gewoon via de stuurwiel bediening, maar verder niet zo veel.
De Spotify integratie waar @Eagle Creek het over heeft, zit in ID7.hammy87 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Id6 had het ooit wel, maar nu volgens mij niet meer. Kan geen apps vinden, maar heb volgens mij wel rtti lopen. Auto is bij BMW dealer gekocht als premium selection. Maar in mybmw staat weer geen active subscription, dus moet nog eens klantenservice bellen erover
Wanneer je dan een betaald Spotify abonnement hebt, gaat alle data via BMW ConnectedDrive en niet via de telefoon (of de app op de telefoon). De gratis Spotify versie werkt helaas niet.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Er is ook een open source aanvulling voor ID4/5/6 gebruikers: AAIdrive .
Werkt beter dan de BMW Spotify connectie die bij mij ook al een tijdje stuk was. Werkt daarnaast ook met andere muziek apps!
Werkt beter dan de BMW Spotify connectie die bij mij ook al een tijdje stuk was. Werkt daarnaast ook met andere muziek apps!
Hier een F30 lci (320i) uit 2018 met id6. Deze heeft de spotify app en ook album covers via Bluetooth (bedraad en draadloos). Destijds was er een optie voor uitgebreide Bluetooth oid -weet even niet exacte naam. Alleen met deze optie krijg je de album covers te zien. Anders niet.hammy87 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Id6 had het ooit wel, maar nu volgens mij niet meer. Kan geen apps vinden, maar heb volgens mij wel rtti lopen. Auto is bij BMW dealer gekocht als premium selection. Maar in mybmw staat weer geen active subscription, dus moet nog eens klantenservice bellen erover
Grappig wel die verschillen hier, ik heb het verschil met premium brandstoffen nooit gemerkt. Gooi soms wel premium erin bij een lange hogesnelheidsrit, maar verder gewoon de goedkoopste diesel van de onbemande pomp.
Met de tweede auto hier overigens wel het verschil E5-E10; daar kan E5 wel uit.
Met de tweede auto hier overigens wel het verschil E5-E10; daar kan E5 wel uit.
Premium brandstof zit vooral tussen de oren. Hier nog een onderzoek van Radar vorig jaar. https://radar.avrotros.nl...ne-vaak-zonde-van-je-geld
Ook het verschil in merk zit tussen de oren aangezien alle merken uit dezelfde regiotank worden voorzien. De regiotank in Arnhem bijvoorbeeld is van Shell. Maar daar tanken de Esso, BP en andere wagens ook uit. In andere regio’s kan het weer een BP-tank zijn waar Shell en Esso de boel halen. Etc.
Het heeft alleen zin bij echte power-motoren die voor hoog octaan zijn gebouwd én bij de oudere auto’s/scooters die niet tegen de huidige standaard benzine kunnen.
Ook het verschil in merk zit tussen de oren aangezien alle merken uit dezelfde regiotank worden voorzien. De regiotank in Arnhem bijvoorbeeld is van Shell. Maar daar tanken de Esso, BP en andere wagens ook uit. In andere regio’s kan het weer een BP-tank zijn waar Shell en Esso de boel halen. Etc.
Het heeft alleen zin bij echte power-motoren die voor hoog octaan zijn gebouwd én bij de oudere auto’s/scooters die niet tegen de huidige standaard benzine kunnen.
[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 19-02-2022 07:57 ]
Kan ik beamen. Werkt perfect met mijn Pixel 5 en ID6. Spotify, NL.FM, Digitally Imported Radio, allemaal geïntegreerd in de interface en HUD, en dat gewoon via bluetoothNoshi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:02:
Er is ook een open source aanvulling voor ID4/5/6 gebruikers: AAIdrive .
Werkt beter dan de BMW Spotify connectie die bij mij ook al een tijdje stuk was.Werkt daarnaast ook met andere muziek apps!
Don't dream your life, live your dreams!
--MP-- schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:51:
[...]
ID4 heeft in ieder geval geen Spotify app, ook niet met BMW online.
was het maar zo'n feest.
Sinds in NL de verplichte switch gemaakt is naar 10% alcohol in Euro95, gaat dit verhaal niet meer op. Alcohol bevat veel minder energie dan benzine, waardoor je het verbruik met 8 a 10% toeneemt.Dennisdn schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:54:
Premium brandstof zit vooral tussen de oren. Hier nog een onderzoek van Radar vorig jaar. https://radar.avrotros.nl...ne-vaak-zonde-van-je-geld
En dat is precies hetzelfde verschil wat de premium brandstof claimt te winnen, omdat deze vaak Euro98 E0 (in de praktijk)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
E5 geen E0.D_Jeff schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:35:
[...]
Sinds in NL de verplichte switch gemaakt is naar 10% alcohol in Euro95, gaat dit verhaal niet meer op. Alcohol bevat veel minder energie dan benzine, waardoor je het verbruik met 8 a 10% toeneemt.
En dat is precies hetzelfde verschil wat de premium brandstof claimt te winnen, omdat deze vaak Euro98 E0 (in de praktijk)
Maar 10% verschil lijkt me wel veel..
Het artikel van Radar is van na de verandering en gaat over de huidige E5-E10.D_Jeff schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:35:
[...]
Sinds in NL de verplichte switch gemaakt is naar 10% alcohol in Euro95, gaat dit verhaal niet meer op. Alcohol bevat veel minder energie dan benzine, waardoor je het verbruik met 8 a 10% toeneemt.
Op het labeltje staat E5 omdat dit verplicht is (E5 staat voor maximaal 5%), maar in de praktijk is er in de 98-producten (Shell V-Power, BP Ultimate, etc.) geen bio-ethanol aanwezig.Eagle Creek schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:14:
[...]
E5 geen E0.
Maar 10% verschil lijkt me wel veel..
Inmiddels een jaar verder, zelfde accu, zelfde problemen. De Varta AGM F21 accu kost €140 online, dezelfde accu incl. montage en inleren kost me €245 bij de lokale accuhandel. Monteren lukt me wel, dus als ik voor < €100 apparatuur kan kopen waarmee ik de accu kan inleren ben ik goedkoper uit en heb ik mogelijk voor later nog wat aan deze apparatuur.TheDeuce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:24:
Goedemiddag, mijn boordcomputer gaf al langer de melding 'hoge accu ontlading' en nu met de kou wilde m'n E87 118i uit 2011 niet meer starten. Ik rijd er nauwelijks mee en korte stukjes, dus geheel onverwacht was het niet. Nu wil ik een nieuwe accu bestellen, deze.
Accu vervangen is niet zo ingewikkeld, maar nu lees ik tegenstrijdige berichten over 'inleren'. Is dat nodig bij deze start-stop accu en kan je dat zelf? Een tijdje terug m'n accu laten doormeten en werd verteld dat de accu nog in prima conditie is, maar dat er weinig vermogen in zat (waarschijnlijk doordat ie nauwelijks bijlaadt i.v.m. de korte ritjes). Vervangen is misschien niet per sé nodig, maar die 'hoge accu ontlading' melding gaat maar niet weg, ook niet na langere ritten.
Mijn vraag: welke apparatuur moet ik hebben om een nieuwe accu in te leren? Of zijn er bedrijven die dat voor een paar tientjes doen? Alternatief is toch maar gewoon die €245 aftikken en hopen dat deze beter bestand is tegen vrijwel enkel korte ritjes..
nvt
Discussie E5(98)/E5(95)/E10(95) vind ik nutteloos. Komt geen E10 in mijn auto's. Zeker niet met die Duitse prijzen (ook duurder, maar besparing blijft altijd gelijk).
En betreffende RON95 of RON98... motor van mijn auto geeft zelfs pas het opgegeven vermogen af bij RON98. Daarnaast lopen beide blokken er rustiger op, ook de N42B20 zestienklepper. Voor die paar cent extra een zoveel rustiger lopend blok... easy peasy, lemon squeezy.
Oja... wel keuzevrijheid
Discussie E5(98)/E5(95)/E10(95) vind ik nutteloos. Komt geen E10 in mijn auto's. Zeker niet met die Duitse prijzen (ook duurder, maar besparing blijft altijd gelijk).
En betreffende RON95 of RON98... motor van mijn auto geeft zelfs pas het opgegeven vermogen af bij RON98. Daarnaast lopen beide blokken er rustiger op, ook de N42B20 zestienklepper. Voor die paar cent extra een zoveel rustiger lopend blok... easy peasy, lemon squeezy.
Oja... wel keuzevrijheid
[ Voor 174% gewijzigd door CreativeS op 19-02-2022 16:53 ]
Tja, velen geloven de verhalen hier niet, dus ik zou lekker Bimmercode met een dongle aanschaffen... of Carly met een dongle... of welke aftermarket oplossing dan ook... en dan gewoon aanmelden/registreren. Komt vanzelf wel goed!TheDeuce schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:21:
Inmiddels een jaar verder, zelfde accu, zelfde problemen. De Varta AGM F21 accu kost €140 online, dezelfde accu incl. montage en inleren kost me €245 bij de lokale accuhandel. Monteren lukt me wel, dus als ik voor < €100 apparatuur kan kopen waarmee ik de accu kan inleren ben ik goedkoper uit en heb ik mogelijk voor later nog wat aan deze apparatuur.
Mijn vraag: welke apparatuur moet ik hebben om een nieuwe accu in te leren? Of zijn er bedrijven die dat voor een paar tientjes doen? Alternatief is toch maar gewoon die €245 aftikken en hopen dat deze beter bestand is tegen vrijwel enkel korte ritjes..
Of je gelooft de verhalen wel (zeker met de korte levensduur van je accu) en plaatst zelf de accu en je laat 'm even via een specialist aanmelden/registreren met echte BMW software (ISTA D) en anders ga je gewoon naar de dealer... en laat het hele riedeltje door hun doen. Duurkoop is vaak goedkoop
Voor de zekerheid een ander linkje: https://blog.uobdii.com/h...tion-with-rheingold-ista/
Inleren is vaak een paar tientjes bij een onafhankelijke coder.TheDeuce schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:21:
[...]
Inmiddels een jaar verder, zelfde accu, zelfde problemen. De Varta AGM F21 accu kost €140 online, dezelfde accu incl. montage en inleren kost me €245 bij de lokale accuhandel. Monteren lukt me wel, dus als ik voor < €100 apparatuur kan kopen waarmee ik de accu kan inleren ben ik goedkoper uit en heb ik mogelijk voor later nog wat aan deze apparatuur.
Dit is na aanpassingen neem ik aan?
En over die E10 discussie.
Er is ook nergens bewezen dat Grolsch beter voor je is dan Schultenbrau van de Aldi. Maar toch kopen we massaal merk bier!
Dus zo lang ik zelf niet uit hoef te wijken naar budget opties blijft de BMW ook lekker premium 98 drinken.
[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 19-02-2022 17:46 ]
Dit was nog voor alle aanpassingen. Die optie komt automatisch na het aansluiten van de iPhone via usb--MP-- schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:45:
[...]
Dit is na aanpassingen neem ik aan?
En over die E10 discussie.
Er is ook nergens bewezen dat Grolsch beter voor je is dan Schultenbrau van de Aldi. Maar toch kopen we massaal merk bier!
Dus zo lang ik zelf niet uit hoef te wijken naar budget opties blijft de BMW ook lekker premium 98 drinken.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Domih op 19-02-2022 22:59 ]
Bimmerlink en een Vgate BT OBD adapter. Kan je het zelf doen.noes schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Inleren is vaak een paar tientjes bij een onafhankelijke coder.
Ik heb de software en kabels, maar m'n maat is er veel beter in en doet het graag voor meRAAF12 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 01:42:
[...]
Bimmerlink en een Vgate BT OBD adapter. Kan je het zelf doen.
Goed stuk van Radar. Er staat 0 onderbouwing of bewijs in, ik zie enkel aannames.Dennisdn schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:54:
Lijkt mij niet moeilijk om 2 B48/58 motoren te pakken welke hetzelfde gebruikt worden en hetzelfde onderhoud hebben, met als enige verschil Shell E10 en Shell V-Power (dus zonder ethanol). Na 100k km kijk je naar het totale verbruik en haal je de motor uit elkaar om te kijken welke minder vuil is.
Euro95 is gewoon genormeerd, dus natuurlijk dat dat in de basis overal hetzelfde is voordat de additieven bijgemixt worden.Dennisdn schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:54:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
EN590 Diesel is ook genormeerd, echter het maakt een heleboel uit welke additieven er bijgemengd worden (of juist niet). Zoals eerder al gesteld zit er gewoonweg minder energie in de biocomponenten in onze brandstoffen. Energie die er niet inzit, gaat er nooit uitkomen!fsfikke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:06:
[...]
Euro95 is gewoon genormeerd, dus natuurlijk dat dat in de basis overal hetzelfde is voordat de additieven bijgemixt worden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
In mijn F31 (2019) verlies ik regelmatig de bluetooth verbinding tussen mijn iPhone en de auto, bij het afspelen van media via Apple Music. Vreemde is dat media stopt met spelen, maar bluetooth wel verbonden blijft voor bellen. Het is vrij eenvoudig te herstellen, maar wel irritant. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik hier aan kan doen?
Geen ervaring mee. Maar je kan vragen bij een dealer of ze deze fout willen proberen op te lossen met een update voor het iDrive 6 OS. Ik had in mijn auto (F30 uit 2018) dat eens in de zoveel tijd het hele display voor de klokken op zwart ging en de cruise uitviel. Niet fijn als je in een drukke spits 110-120 rijdt. Een nieuwe software versie van iDrive heeft dit opgelost. Dit was overigens nog in de garantieperiode.pigbenis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:21:
In mijn F31 (2019) verlies ik regelmatig de bluetooth verbinding tussen mijn iPhone en de auto, bij het afspelen van media via Apple Music. Vreemde is dat media stopt met spelen, maar bluetooth wel verbonden blijft voor bellen. Het is vrij eenvoudig te herstellen, maar wel irritant. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik hier aan kan doen?
[ Voor 2% gewijzigd door Mylo2009 op 20-02-2022 16:33 . Reden: Spelfout ]
Evt kan ik de iDrive update voor je regelen..pigbenis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:21:
Mooi! Beter dan die garage ** Knip ivm taalgebruik. ** met hun fancy prijzennoes schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:39:
[...]
Ik heb de software en kabels, maar m'n maat is er veel beter in en doet het graag voor me
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 20-02-2022 20:44 ]
** Feedback op moderatie mag in het Feedback topic, niet hier. **
[ Voor 77% gewijzigd door Taro op 20-02-2022 21:18 ]
De essentie van je bericht is me ontgaan?RAAF12 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:26:
[...]
Mooi! Beter dan die garage [mbr]** Knip ivm taalgebruik. **[/mbr] met hun fancy prijzen
Is inderdaad precies wat ik zoek. Nu nog een goede opladerSilencerNL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:00:
[...]
Kan ik beamen. Werkt perfect met mijn Pixel 5 en ID6. Spotify, NL.FM, Digitally Imported Radio, allemaal geïntegreerd in de interface en HUD, en dat gewoon via bluetooth
Ik zoek voor mijn 5-serie sedan Hybride bouwjaar 2022 een digitale handleiding. In MyBMW app heb ik hem wel, maar is toch makkelijk ook op de PC te hebben.
Op https://ownersmanuals2.com/make/bmw-auto is de Hybride versie nog niet te vinden.
Of weet misschien iemand hoe ik de pdf-bestanden krijg uit MyBMW app? Ik heb mijn mobiel helemaal doorzocht, maar kan deze pdf-bestanden niet vinden.
Op https://ownersmanuals2.com/make/bmw-auto is de Hybride versie nog niet te vinden.
Of weet misschien iemand hoe ik de pdf-bestanden krijg uit MyBMW app? Ik heb mijn mobiel helemaal doorzocht, maar kan deze pdf-bestanden niet vinden.
Weet iemand hier ook onder welke omstandigheden de koplampsproeiers van mijn g31 worden ingeschakeld? Zover ik kan inschatten heb ik deze nog nooit in werking gezien.
Als 't goed is zie je ze sowieso nooit in werking, tenzij je voor een heel grote spiegel staat.DaFreakhead schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:12:
Weet iemand hier ook onder welke omstandigheden de koplampsproeiers van mijn g31 worden ingeschakeld? Zover ik kan inschatten heb ik deze nog nooit in werking gezien.
Maar ik zou zeggen met dimlicht en sproeien.
:strip_exif()/f/image/vhksZkJt5Tv8JzsTTQVINkta.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/H4asyYalXfKYrC5xxABf1ku4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N4PfJACZNmE1Xbhlvpagx5Ee.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8oDQbINwh0SWRT6RvGzY4AsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/08dlbRypna7yTR1oGhNcf1Dh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LdFLhvIIJHem4HMlYREo8Qf8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WYHginMjIHtd5WqopHfdzy1m.jpg?f=fotoalbum_large)