Ik mag hopen op de rechterbaan?Het Fantoom schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:18:
[...]
Nee hoor, gisteren nog 180 kunnen rijden
Beetje iedereen op te houden met dat slakken tempo
Ik mag hopen op de rechterbaan?Het Fantoom schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:18:
[...]
Nee hoor, gisteren nog 180 kunnen rijden
'xdrive28I' in Google gecutpasted en dit was een van de eersten die boven kwam drijven. Een Autoweek pagina. https://www.autoweek.nl/auto/60551/bmw-x1-xdrive28i/ edit:page404 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:57:
[...]
Dank je, wat een goeie tips! Neem ik zeker mee bij mijn bezoek. Maar wat raar dat die xdrive28i maar tot 2012 is geleverd. Is hij in Duitsland dan wel langer geleverd?
[ Voor 39% gewijzigd door RAAF12 op 12-12-2021 22:27 ]
Ik was niet stoer aan het doen anders reed ik wel harder.Tylen schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:39:
Stoer hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 12-12-2021 21:02 ]
[ Voor 39% gewijzigd door CreativeS op 12-12-2021 21:09 ]
Geen idee ik rijd eigenlijk nooit harder dan 180, maar boeit me ook niet echt of ik stoer genoeg rijd of niet.CreativeS schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:09:
Dus je bent nog stoerder als je nog harder rijdt? OMFG.
Ik ga echt een 316i badge op mijn 325i doen. Scheelt nog meer petjes.
In die tabel staat wat er officieel wordt gesupported, o.a. met sneeuwkettingen, vanuit BMW. Je kunt er prima grotere (of meestal is de breedte het probleem) winterwielen onder zetten, maar dan moet je met alternatieven voor de sneeuwketting gaan werken. Denk hierbij aan loopvlakkettingen (ik heb ze zelf van MaggiTrak). Hiermee voorkom je dat het wiel te breed wordt en tegen de wielkast aan komt.DaFreakhead schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:47:
[...]
Speaking of wielen: winterbanden mogen niet op 20 inch volgens het COC, die tabel gaat tot 19. Ik snap dit niet helemaal, je kunt gewoon Pirelli Sottozeros krijgen in de juiste maat. Hoe zit het met de wetgeving in Nederland? Het past m.i. gewoon, de bandenomtrek is niet groter tenslotte. Ik wil het liefst nog een set 20 inch 662M velgen halen voor de winterbanden.
Kan iemand mij verlichten hierin?
Die maximumsnelheid is er niet voor niets. Hier in de Randstad en daarbuiten ook wel, is 180 km per uur rijden wat mij betreft gewoon totaal onverantwoord. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Zit/zat best veel op de weg en heb al best vaak 'near misses' gezien doordat er weer zo iemand was die moest laten zien hoe hard ie wel niet kon....als je dan nog een medeweggebruiker hebt die nog net dat appje moest sturen of een ander die op zijn touch screen zonder haptic feedback de klimaatinstellingen aan het aanpassen was en daardoor zijn ogen niet op de weg had, is het vragen om ellende wat mij betreft.Het Fantoom schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:01:
[...]
Ik was niet stoer aan het doen anders reed ik wel harder.
Ik wil alleen aangeven dat je in Nederland niet harder kan dan 130 dus niet klopt. Want dat kan dus wel.
Ik tikte toch echt: Max snelheid in nl is nog steeds 130... Niet dat je niet harder kan dan 130.. LEZ-ZEN.Het Fantoom schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:01:
[...]
Ik was niet stoer aan het doen anders reed ik wel harder.
Ik wil alleen aangeven dat je in Nederland niet harder kan dan 130 dus niet klopt. Want dat kan dus wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 13-12-2021 08:12 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Met die 100 km per uur ga je vanzelf andere dingen doen, het inhalen met maar één km per uur harder dan ben je letterlijk tussen Amsterdam en Utrecht bezig om drie auto's te kunnen inhalen.Beam87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:04:
[...]
Die maximumsnelheid is er niet voor niets. Hier in de Randstad en daarbuiten ook wel, is 180 km per uur rijden wat mij betreft gewoon totaal onverantwoord. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Zit/zat best veel op de weg en heb al best vaak 'near misses' gezien doordat er weer zo iemand was die moest laten zien hoe hard ie wel niet kon....als je dan nog een medeweggebruiker hebt die nog net dat appje moest sturen of een ander die op zijn touch screen zonder haptic feedback de klimaatinstellingen aan het aanpassen was en daardoor zijn ogen niet op de weg had, is het vragen om ellende wat mij betreft.
Wil niet roomser zijn dan de paus en vind de snelheid van 100 km per uur overdag ook zeker niet zaligmakend, maar het is wel ergerlijk dat mensen denken dat de snelweg van hen alleen is, of met compleet andere dingen bezig zijn dan met autorijden.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bij deze nog de verschuldigde foto's, helaas is het niet al te best weer om foto's te nemen dus echt er op uit trekken en foto's nemen is me nog niet gelukt maar goed.twodigits schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:08:
[...]
En, bevalt je nieuwe auto? Foto's worden altijd gewaardeerd
| BMW 545e BMW 545e Foto's | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
Wauw. Wat een beauty!xleeuwx schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:16:
[...]
Bij deze nog de verschuldigde foto's, helaas is het niet al te best weer om foto's te nemen dus echt er op uit trekken en foto's nemen is me nog niet gelukt maar goed.
BMW 545e
BMW 545e Foto's[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Goede switch, ik heb de skyscraper grey blind besteld, maar kan inderdaad van vele foto's bevestigen dat het toch een mooie lak is. De 118 rijdt inderdaad heel soepel voor een 3 cilinder, echt niets mis meeRivanov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:00:
[...]
Vanochtend de offerte laten opstellen. Indicatie van levering zou, bij nu bestellen, medio mei 2022 zijn. Dus niet zo'n horror als bij andere merken. Maar uiteraard is dit allemaal onder voorbehoud en kan tijdens de productie nog wijzigen.
Maar de dealer heeft twee weken geleden nog een 2-Serie GC besteld met M-Sport en die wordt al over twee weken geleverd. Dus het is maar net welke combinatie je neemt.
Offerte is nu doorgezet naar m'n werkgever en zodra zij 'm bij de LM hebben ingediend kan de dealer het productieslot direct reserveren.
Ik heb de eerder genoemde configuratie exact kunnen overnemen, met uitsluiting van:
- Touch functionaliteit BMW iDrive Controller
- Uitgebreide Bluetooth functionaliteit (dit houdt enkel het Wireless Charging in)
Deze twee opties waren momenteel simpelweg niet te selecteren vanwege het chiptekort. Maar dat zijn geen dealbrekende opties.
De kleur heb ik gewijzigd van Storm Bay naar Skyscraper Grey.
Beide kleuren hadden ze daar staan en Storm Bay viel in het echt een beetje tegen. En Skyscraper Grey zag er echt heel goed uit en is tevens een nieuwe kleur voor de 1-serie.
Hier zie je Skyscraper Grey op de M4 Competition met het staaltje van Storm Bay.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De uiteindelijke configuratie:
BMW 118iA 5-deurs High Executive M-Sport
Kleur: Skyscraper Grey
Interieur: Leder 'Dakota' Mocha/Schwarz
Opties:
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Business Edition Plus
Automatische transmissie met dubbele koppeling
M Sport steering
Levering zonder typeaanduiding
Comfort Access
Glazen panoramadak
Extra getint glas achter
M achterspoiler
Model M Sport
Grotere brandstoftank
18 inch LM Dubbelspaak M (Styling 819M) Bicolor
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) Sportstoelen voor
Opbergpakket
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Interieurlijsten Illuminated Berlin
Aut.airconditioning
Cruise Control
Lichtpakket
LED-mistlampen voor
LED-koplampen
Parking Assistant
Connected Pack Professional II
BMW Live Cockpit Professional
M Sportonderstel
M Sportstuurwiel
M Aerodynamicapakket
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
Driving Assistance
Stuurwielrand Verwarmd
Automatische dimmende binnenspiegel
Doorlaadopening
Elektrisch verstelbare lendensteun
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Ik heb 'm ook blind op een 1-serie besteld. Maar de kleur wel kunnen aanschouwen op de M4 Competition.Toverdoos schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:55:
[...]
Goede switch, ik heb de skyscraper grey blind besteld, maar kan inderdaad van vele foto's bevestigen dat het toch een mooie lak is. De 118 rijdt inderdaad heel soepel voor een 3 cilinder, echt niets mis mee
Volgende keer de Caroussel wel gewoon onderlangs nemen hèKnul schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:26:
Ik vind 100 (oke, 110 op de teller) rijden wel relaxed hoor. Dan kan je met het dak open tenminste nog een fatsoenlijk gesprek volgen.
Zo, zullen we het nu weer over BMWs hebben?
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Wow wat een geweldige wagen man, super!xleeuwx schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:16:
[...]
Bij deze nog de verschuldigde foto's, helaas is het niet al te best weer om foto's te nemen dus echt er op uit trekken en foto's nemen is me nog niet gelukt maar goed.
Thanks, maar om eerlijk te zijn vind ik het geluid van de 6 in lijn toch wel echt het meest geweldige van deze bak
ziet er gaaf en sportief uit die zwarte kleur met de zwarte velgenGTVts schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
Na een tijdje lurken toch even posten. Sinds augustus een 2020 520i in bezit. Hiervoor reed ik een Tesla Model 3 maar daar paste niet lekker alle spullen in die horen bij een baby en dit gaf mij dus mooi een excuus om weer een "echte" auto te kopen.
Ik ging kijken voor een 330i maar ging door mijn vriendin met een 520i naar huis omdat ze de extra ruimte wel kon waarderen en de velgen zo gaaf zijn :-)
Er miste 1 ding op de auto en dat is een achteruitrijcamera. Gelukkig is dit opgelost door @Domih afgelopen weekend door deze in te bouwen en te coderen. Thanks!
Enige wat nog op het lijstje staat is iets meer vermogen. Misschien toch maar de powerkit van BMW zelf nog erop knallen.
Foto's zijn natuurlijk belangrijker.....
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 73% gewijzigd door xleeuwx op 13-12-2021 11:34 ]
M'n auto ligt behoorlijk laag en in m'n eerste auto (Peugeot 306) was ik behoorlijk aan het schrapen op de Caroussel. Ga toch niet voor de beste rondetijd, is met 150pk op ruim 1400kg ook niet te doenB-Real schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:05:
[...]
Volgende keer de Caroussel wel gewoon onderlangs nemen hè![]()
Wel een mooie doelstelling voor de nieuwe auto voor aankomend jaar, een rondje Ring
Als we in die omgeving op vakantie zijn gaan we er toch eigenlijk altijd wel even kijken. Is het rustig dan doe ik een rondje op gepast tempo.
BMW Individual Tansanitblau II metallicKnul schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:36:
[...]
M'n auto ligt behoorlijk laag en in m'n eerste auto (Peugeot 306) was ik behoorlijk aan het schrapen op de Caroussel. Ga toch niet voor de beste rondetijd, is met 150pk op ruim 1400kg ook niet te doen![]()
@xleeuwx wat een prachtauto! Welke kleur blauw is dit?
Anders rij je toch gewoon een keer die kant op buiten de vakantie... afgelopen september ook gedaan. Rondjes gedaan, wat gekeken en weer terug.B-Real schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:05:
Volgende keer de Caroussel wel gewoon onderlangs nemen hè![]()
Wel een mooie doelstelling voor de nieuwe auto voor aankomend jaar, een rondje Ring
Als we in die omgeving op vakantie zijn gaan we er toch eigenlijk altijd wel even kijken. Is het rustig dan doe ik een rondje op gepast tempo.
Terwijl de auto er standaard afgeveerd uitziet... misschien de schokdempers niet meer helemaal fris meer? Anyway, met Bilstein B12 Sportline schraapte ik nergens, terwijl dat toch redelijk laag is.Knul schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:36:
M'n auto ligt behoorlijk laag en in m'n eerste auto (Peugeot 306) was ik behoorlijk aan het schrapen op de Caroussel. Ga toch niet voor de beste rondetijd, is met 150pk op ruim 1400kg ook niet te doen
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 14-12-2021 11:12 ]
Heb ik ook wel eens gedaan, maar heb ik toch minder mee. Is voor mij 3,5 uur enkele reis.CreativeS schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:00:
[...]
Anders rij je toch gewoon een keer die kant op buiten de vakantie... afgelopen september ook gedaan. Rondjes gedaan, wat gekeken en weer terug.
Hij is aan de voorzijde behoorlijk verlaagd, de achterkant is nog stock. Ik weet ook niet zeker of hij ging schrapen, maar zat toch niet in een snelle ronde en had geen zin om het risico te nemen. Ben de Caroussel vaak genoeg doorgegaanCreativeS schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:05:
[...]
Terwijl de auto er standaard afgeveerd uitziet... misschien de schokdempers niet meer helemaal fris meer? Anyway, met Bilstein B12 Sportline schraapte ik nergens, terwijl dat toch redelijk laag is.
[Afbeelding]
Het is voor ons minder dan 2 uur (zonder files) en dan is het inderdaad wat makkelijker te doen.B-Real schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:16:
Heb ik ook wel eens gedaan, maar heb ik toch minder mee. Is voor mij 3,5 uur enkele reis.
Maakt mij niet uit hoevaak je er doorheen bent gegaan... al heb je een seizoenskaart, ik bedoelde alleen maar de verlaging. Die moet zeker 6 à 7 cm zijn wil je echt over de grond gaan en snelle rondes zijn voor trackdaysKnul schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:57:
Hij is aan de voorzijde behoorlijk verlaagd, de achterkant is nog stock. Ik weet ook niet zeker of hij ging schrapen, maar zat toch niet in een snelle ronde en had geen zin om het risico te nemen. Ben de Caroussel vaak genoeg doorgegaan
HK in de 1-serie is kwalitatief minder dan in de 3-serie en hoger. Minder vermogen en minder speakers.Rivanov schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:57:
Is het Harmon Kardon audiosysteem in iedere BMW technisch gelijkwaardig qua type en aantal speakers? Of zit er ook nog verschil in HK in de 1-serie en andere modellen?
[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 13-12-2021 20:43 ]
In de 1-serie heeft het 16 speakers en ruim 400Watt vermogen. Voor die ruimte meer dan genoeg lijkt me.Spollie schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:43:
[...]
HK in de 1-serie is kwalitatief minder dan in de 3-serie en hoger. Minder vermogen en minder speakers.
Een 1-serie (F20) heeft 12 speakers (geen speakers in de achterdeuren). Een F30 heeft 16 speakers en een zwaardere versterker om dit aan te sturen. Ik zie dat de huidige 1-serie wel speakers in de achterdeuren heeft, dus wellicht is dit nu gelijk getrokken met de 3-serie. Was wel een veelgehoorde klacht van F20 eigenaren.Rivanov schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:45:
[...]
In de 1-serie heeft het 16 speakers en ruim 400Watt vermogen. Voor die ruimte meer dan genoeg lijkt me.
Hoeveel speakers hebben de 3-serie en hoger dan?
[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 13-12-2021 20:59 ]
Spollie schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:58:
[...]
Een 1-serie (F20) heeft 12 speakers (geen speakers in de achterdeuren). Een F30 heeft 16 speakers en een zwaardere versterker om dit aan te sturen. Ik zie dat de huidige 1-serie wel speakers in de achterdeuren heeft, dus wellicht is dit nu gelijk getrokken met de 3-serie. Was wel een veelgehoorde klacht van F20 eigenaren.
Neem voor de gein een 1-serie vs een 7-serie.Rivanov schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:57:
Is het Harmon Kardon audiosysteem in iedere BMW technisch gelijkwaardig qua type en aantal speakers? Of zit er ook nog verschil in HK in de 1-serie en andere modellen?
7-serie (G11):Harman Kardon Surround Sound Systeem
€ 907,50
Surround sound van topniveau: het uitmuntend klinkende Harman Kardon Surround Sound System creëert een zeer harmonieus klankbeeld dat stemmen, instrumenten en muzikale finesses tot in de details en natuurgetrouw weergeeft.
Aan de basis hiervan ligt een zeer efficiënte digitale versterker van 464 watt met negen kanalen en individueel instelbare equalizing. Zijn automatische en snelheidsafhankelijke regelfunctie compenseert subtiel de invloed van rijgeluiden op de individueel waargenomen geluidssterkten. Zestien luidsprekers zorgen op alle zitplaatsen voor een ruimtevullende, consistente klank.
De hoogwaardige luidsprekers zijn voorzien van een paneel met hexagonaal raster in Titan dunkel. De tweeters in de buitenspiegeldriehoeken zijn ook voorzien van een Harman Kardon logo. De klankinstellingen zijn aan te passen via de beproefde ergonomische gebruikersinterface met iDrive Controller en Control Display.
Lijkt kwa specs niet echt veel verschil in te zitten. Prijs is ook ongeveer gelijk. (Die paar honderdjes meer is voor een 7-serie koper verwaarloosbaar.) Toch zal het in een 7-serie beter klinken, want de geluidsisolatie is lijkt me een stuk beter.Harman Kardon Surround Sound Systeem
€ 1.281,40
Surround sound van topniveau: het uitmuntend klinkende Harman Kardon Surround Sound System creëert zelfs bij laag volume een klankbeeld dat klankkleur, instrumenten en muzikale finesses tot in de details genuanceerd weergeeft.
Aan de basis hiervan ligt een digitale versterker van 464 watt met negen kanalen en individueel instelbare equalizing. Zijn snelheidsafhankelijke compensatiefunctie compenseert subtiel de invloed van rijgeluiden. 16 luidsprekers zorgen op alle zitplaatsen voor een ruimtevullende, consistente klank.
De hoogwaardige luidsprekers zijn voorzien van een paneel met hexagonaal raster in Titan dunkel, de beide tweeters in de portierpanelen tevens van een applicatie met opschrift 'Harman Kardon'. De klankinstellingen zijn aan te passen via de beproefde ergonomische gebruikersinterface van iDrive Controller en Control Display.
Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound Systeem
€ 6.031,90
Het Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System biedt een geluidskwaliteit van topklasse in uw BMW. De gerichte positionering van de luidsprekers biedt de inzittenden op elk moment optimaal luistergenot, ongeacht op welke plek in de BMW ze zitten. In totaal zorgen 16 luidsprekers met een totaal vermogen van 1.400 watt voor een fascinerende geluidservaring.
Innovatieve luidsprekermaterialen zorgen voor een perfecte balans tussen geluidskwaliteit en autogewicht. De drie diamond-tweeters van het Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System zijn gemaakt van zuivere, synthetische diamant. Dit uitgesproken lichte en extreem sterke materiaal is ideaal voor de weergave van hoogfrequente signalen. Andere highlights zijn de Nautilus™ technologie, die ongewenste geluidsemissie vanaf de achterzijde van de conus afleidt en een driedimensionaal klankbeeld laat ontstaan, de midrange speakers met aramide technologie en centrale woofers met Rohacell® technologie.
De luidsprekerroosters van roestvrij staal zijn voorzien van een exclusief Fibonacci motief. Bij ingeschakeld systeem worden de luidsprekers bovendien subtiel verlicht, wat de voortreffelijke geluidskwaliteit van het systeem ook visueel tot uitdrukking brengt.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 13-12-2021 21:23 ]
B&W kan ook in de vijf! Dat heeft de eerste eigenaar van mijn auto ook aangekruist namelijkCyb schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:22:
[...]
Maar je kan natuurlijk ook in een 7-serie een B&W (niet vewarren met BMW) nemen![]()
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door DaFreakhead op 14-12-2021 00:24 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
You don't need eyes to see, you need vision
Ik vraag het me af, eerste eigenaar, geimporteerd uit België en nu 7 jaar oud.
Ik luister 99% van de tijd alleen podcasts in de auto.THM0 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:46:
Ik had H&K destijds in mijn F30. Vond het toch een beetje underwhelming... liep vaak te klooien met de equalizer, zeker als je wisselt naar compleet ander genre. En best wat resonantie als je een beetje lage tonen in de muziek hebt (lag niet aan het audio systeem natuurlijk).
Totdat ik een keer een F30 meekreeg als leenauto die het premium hifi systeem had (dat tussen standaard en H&K in zit). Nou ja, toen was ik wel blij dat ik H&K had genomen. In de E70 heb ik nu Individual Audio, dat is wel echt een tandje beter dan H&K qua geluidsbeleving.
Dit..page404 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:56:
Ik schrok een beetje van de staat waarin ik hem aantrof.
Bizar idd de geluidskwaliteit van de HIFI optie. Ik kwam uit een VW UP highline, die speakersetup klonk beduidend beter dan mn huidige F30 met HIFI. Moet wel zeggen dat ik er onderhand wel gewend aan ben geraakt, schijnbaar kan je het geluidskwaliteit nog boosten door een MATCH UP7 te plaatsen voor de HIFI optie waardoor die mogelijk beter klinkt dan een HK setup.THM0 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:46:
Ik had H&K destijds in mijn F30. Vond het toch een beetje underwhelming... liep vaak te klooien met de equalizer, zeker als je wisselt naar compleet ander genre. En best wat resonantie als je een beetje lage tonen in de muziek hebt (lag niet aan het audio systeem natuurlijk).
Totdat ik een keer een F30 meekreeg als leenauto die het premium hifi systeem had (dat tussen standaard en H&K in zit). Nou ja, toen was ik wel blij dat ik H&K had genomen. In de E70 heb ik nu Individual Audio, dat is wel echt een tandje beter dan H&K qua geluidsbeleving.
Nee dit heeft geen gevolgen voor de uitlijning.Brilsmurfffje schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:24:
Zijn hier meer rijders van een i3?
Mijn winterwielen hebben achter een andere maat dan de zomerwielen, heeft dit nog gevolgen voor de uitlijning van de auto? Zomerwielen zijn 175 achter en de winterwielen 155 (net als voor)
page404 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:56:
Ik schrok een beetje van de staat waarin ik hem aantrof.
Gewoon lekker vergeten inderdaad... en doorgaan met de zoektocht.Pepppie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:39:
Heel snel doorlopen en met goede zoekfilters wachten op de volgende!
En dat zegt letterlijk helemaal niets! Toch vreemd dat men zich maar verlekkerd op dit 'marketing stempeltje'.page404 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:56:
Verder wel dealer onderhouden...
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 14-12-2021 10:59 ]
Heb er ook wel eens naar zitten kijken, op de BMW occasion site, maar het komt erg weinig voor dat er een B&W in een 5-serie zit. Zo'n 2% heeft het, maar het prijsverschil met een HK is dan ook behoorlijk groot.DaFreakhead schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:24:
[...]
B&W kan ook in de vijf! Dat heeft de eerste eigenaar van mijn auto ook aangekruist namelijkbeter mee verlegen dan om verlegen zeg ik altijd.
Ik ben er uiteindelijk ook niet heel gevoelig voor hoor. En als er dan een niet-uitgelijnde auto staat denk ik, welke nodige reparaties heb je nog meer geskipt?CreativeS schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:58:
[...]
[...]
Gewoon lekker vergeten inderdaad... en doorgaan met de zoektocht.
[...]
En dat zegt letterlijk helemaal niets! Toch vreemd dat men zich maar verlekkerd op dit 'marketing stempeltje'.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Spotify ja hotspot nee. Voor die laatste heb je een abonnement nodig.Rivanov schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:06:
Hoe zit het met de datasim in de BMW? Begrijp dat er een ingebouwde sim in zit waarmee je onbeperkt via Spotify kunt streamen? Daar zitten geen additionele abonnementskosten aan vast?
Dient die simkaart tevens als hotspot zodat je je eigen devices daarop kunt verbinden en online bent? Of is die data enkel toegankelijk voor Spotify en OTA updates en heb je er zelf geen toegang toe.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
6C4 Connected Pack Professional II is aanwezig in de configuratie.Eagle Creek schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:14:
[...]
Spotify ja hotspot nee. Voor die laatste heb je een abonnement nodig.
OTA updates en Spotify zijn "gratis" (qua data want je hebt wel een connected pack nodig initieel).
Bij een auto met xDrive kan verkeerde velg/band combinatie zorgen voor vibraties door de auto tijdens accelereren, ook als er banden gemonteerd zijn zonder (*) markering kan dat gebeuren.page404 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:56:
trillend stuur en een dreunend geluid.
Ik kan je eigenlijke vraag niet beantwoorden, maar zoals gezegd. Er zijn zeker wel sneeuwkettingen mogelijk. Zoek even op loopvlak kettingen van Maggi trak, Rud centrax of een van de vergelijkbare oplossingen.Stancke schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:43:
Ik heb een vraag die wel aansluit bij dit topic…
Ik rij met een BMW X3 (4x4 aandrijving) + 20" winterset. Jammer genoeg is de winterset niet compatibel met sneeuwkettingen volgens BMW. We gaan volgende week naar La Belle Plagne en mij is het niet duidelijk wat er kan gebeuren gezien ik geen sneeuwkettingen mee zal hebben.
De tekst die vaak naar voor komt, is onderstaande:
Sneeuwkettingen zijn alleen toegestaan op besneeuwde wegen ongeacht het seizoen. De verplichting tot gebruik van sneeuwkettingen in Frankrijk wordt aangegeven met verkeersbord B26: een blauw, rond bord waarop een autoband met sneeuwketting staat. De maximale snelheid in Frankrijk met sneeuwkettingen is 50 km/u, mits de omstandigheden dit toelaten.
Het kan voorkomen dat ‘pneus neige admis’ vermeld staat op een onderbord bij het blauwe verkeersbord dat sneeuwkettingen verplicht; in dat geval is het toegestaan winterbanden te gebruiken in plaats van sneeuwkettingen.
Nu is de vraag of er op weg naar Belle Plagne “B26” borden staan langs de route. Ik heb de hele route afgelopen in Google Maps maar er staat geen enkel B26 bord langs de wagen, Street View dateert dan weer van in de zomer…
Of is het bord “B26” aanwezig met “pneus neige admis”?
Iemand die mij verder kan helpen?Reeds gebeld naar het hotel maar kunnen ze mij niet verder helpen
Binnenkort zal ik eens samen met mijn maat een geluidstest doen, die heeft een 2017 G30 met HK.Cyb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:52:
[...]
Heb er ook wel eens naar zitten kijken, op de BMW occasion site, maar het komt erg weinig voor dat er een B&W in een 5-serie zit. Zo'n 2% heeft het, maar het prijsverschil met een HK is dan ook behoorlijk groot.
Heb je het geluidskwaliteit verschil wel eens vergeleken met een Harman Kardon?
Hier een fotootje van Maggitrak loopvlakkettingen op een MB, een paar winters geleden in Oostenrijk.--MP-- schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:52:
[...]
Ik kan je eigenlijke vraag niet beantwoorden, maar zoals gezegd. Er zijn zeker wel sneeuwkettingen mogelijk. Zoek even op loopvlak kettingen van Maggi trak, Rud centrax of een van de vergelijkbare oplossingen.
[ Voor 40% gewijzigd door DaFreakhead op 14-12-2021 23:47 . Reden: Toevoeging ]
De e-sim wordt ook gebruikt door de BMW app My BMW. Daarmee kan je bijv. ook de GPS parkeerpositie van de auto zien op de kaart. Handig! Op de site staan de prijzen voor de diverse abo's van Connected Drive.Rivanov schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:06:
Hoe zit het met de datasim in de BMW? Begrijp dat er een ingebouwde sim in zit waarmee je onbeperkt via Spotify kunt streamen? Daar zitten geen additionele abonnementskosten aan vast?
Dient die simkaart tevens als hotspot zodat je je eigen devices daarop kunt verbinden en online bent? Of is die data enkel toegankelijk voor Spotify en OTA updates en heb je er zelf geen toegang toe.
Ligt aan het model wat je rijdt. Voorbeeld; G01 (non-LCI) heeft Spotify, hotspot, kleine map updates, etc via de datasim, maar geen OTA iLevel-updates. G05 doet dit allemaal weer wel. Verschil zit hem in iDrive 7 SP15, SP15 BDC3 of SP18.Rivanov schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:06:
Heb de nieuwe F40 118i in bestelling staan.Pepppie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:13:
[...]
Ligt aan het model wat je rijdt. Voorbeeld; G01 (non-LCI) heeft Spotify, hotspot, kleine map updates, etc via de datasim, maar geen OTA iLevel-updates. G05 doet dit allemaal weer wel. Verschil zit hem in iDrive 7 SP15, SP15 BDC3 of SP18.
Rivanov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:00:
[...]
Vanochtend de offerte laten opstellen. Indicatie van levering zou, bij nu bestellen, medio mei 2022 zijn. Dus niet zo'n horror als bij andere merken. Maar uiteraard is dit allemaal onder voorbehoud en kan tijdens de productie nog wijzigen.
Maar de dealer heeft twee weken geleden nog een 2-Serie GC besteld met M-Sport en die wordt al over twee weken geleverd. Dus het is maar net welke combinatie je neemt.
Offerte is nu doorgezet naar m'n werkgever en zodra zij 'm bij de LM hebben ingediend kan de dealer het productieslot direct reserveren.
Ik heb de eerder genoemde configuratie exact kunnen overnemen, met uitsluiting van:
- Touch functionaliteit BMW iDrive Controller
- Uitgebreide Bluetooth functionaliteit (dit houdt enkel het Wireless Charging in)
Deze twee opties waren momenteel simpelweg niet te selecteren vanwege het chiptekort. Maar dat zijn geen dealbrekende opties.
De kleur heb ik gewijzigd van Storm Bay naar Skyscraper Grey.
Beide kleuren hadden ze daar staan en Storm Bay viel in het echt een beetje tegen. En Skyscraper Grey zag er echt heel goed uit en is tevens een nieuwe kleur voor de 1-serie.
Hier zie je Skyscraper Grey op de M4 Competition met het staaltje van Storm Bay.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De uiteindelijke configuratie:
BMW 118iA 5-deurs High Executive M-Sport
Kleur: Skyscraper Grey
Interieur: Leder 'Dakota' Mocha/Schwarz
Opties:
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Business Edition Plus
Automatische transmissie met dubbele koppeling
M Sport steering
Levering zonder typeaanduiding
Comfort Access
Glazen panoramadak
Extra getint glas achter
M achterspoiler
Model M Sport
Grotere brandstoftank
18 inch LM Dubbelspaak M (Styling 819M) Bicolor
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) Sportstoelen voor
Opbergpakket
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Interieurlijsten Illuminated Berlin
Aut.airconditioning
Cruise Control
Lichtpakket
LED-mistlampen voor
LED-koplampen
Parking Assistant
Connected Pack Professional II
BMW Live Cockpit Professional
M Sportonderstel
M Sportstuurwiel
M Aerodynamicapakket
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
Driving Assistance
Stuurwielrand Verwarmd
Automatische dimmende binnenspiegel
Doorlaadopening
Elektrisch verstelbare lendensteun
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Gisteren weer veel snelweg kilometers gemaakt en warempel... Het heeft zichzelf opgelostSnake schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:48:
[...]
Kameraad van mij heeft dat ook in zijn X1. In comfort gaat ie in vrijloop. Ik ben er geen fan van, want het ene moment remt de auto op de motor, en het ander moment niet. Je kan dus niet schatten hoever je uitbolt.
Ik ben ook geïnsereerd hoe je dat afzet in comfort.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Die ondersteunt OTA updates.Rivanov schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:57:
[...]
Heb de nieuwe F40 118i in bestelling staan.
[...]
Zoals ik al eerder vroeg, heb je de navigatie aanstaan? De auto reageert anders en anticipeert op de weginformatie met navigatie aan.NDF82 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:28:
[...]
Gisteren weer veel snelweg kilometers gemaakt en warempel... Het heeft zichzelf opgelost![]()
Ik begrijp er niks van, erg wazig...
Ja, ik heb er eentje te koop staan.Satch schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:03:
Ik ben op zoek naar een E9x 335i die ik als youngtimer wil gaan rijden, maar het aanbod is vrij beperkt omdat alleen de allereerste modellen nu al 15+ jaar oud zijn. Begin 2007 zou het jongste zijn wat mogelijk is. Iemand nog tips naast autoscout24/marktplaats waar te kijken?Straks eindelijk weer een BMW na een paar jaar een goedkope 4% elektrische Hyundai Ioniq gereden te hebben in de lease.
[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 15-12-2021 10:28 ]
Ik heb de BMW handleiding (app) van mijn X1 er eens bij gepakt. Bij mijn vorige X1 diesel remde de auto op de motor af. Bij mijn huidige benzine gaat hij in z'n "vrij". Was inderdaad ff wennen.NDF82 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:28:
[...]
Gisteren weer veel snelweg kilometers gemaakt en warempel... Het heeft zichzelf opgelost![]()
Ik begrijp er niks van, erg wazig...
Coasting
The engine is automatically disconnected from the gearbox in selector lever position D under certain circumstances. The vehicle continues to rull in neutral to reduce consumption. Selector lever position D remains engaged.
This drive state is called coasting.
As soon as the brake or accelerator pedal is pressed, the engine is automatically connected again.
General
Coasting is a component of the ECO PRO driving mode and the COMFORT driving mode.
Coasting is automatically activated by calling up the ECO PRO drive mode or COMFORT drive mode via the Driving Experience control and cannot be deactivated
A precautionary driving style helps to use the function as often as possile and supports the consumption-reducing effect of coasting.
Operating requirements
The function is available in the speed range from approx. 25 km/h, 15 mph up to 160 km/h, 100 mph.
The function is active if the following conditions are met:
- System detects a calm and smooth driving style
- Accelerator pedal is not pressed
- Brake pedal is not pressed or only pressed lightly
- Selector lever in selector lever position D
- Engine and gearbox are at operating temperature
- System does not detect any vehicles ahead of you
- The system does not detect any obstructive traffic situations or routes
Operation via shift paddles
1 pull the right-hand shift paddle to shift to top gear
2 To activate coasting drive state, actuate the right-hand shift paddle again
Actuate the left-hand shift paddle to deactivate.
no animals were harmed during the production of this message
Sorry, dat heb ik gemist. Maar ja, de navigatie stond aan. Maar dat staat ie altijd (om file informatie te krijgen).Eagle Creek schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:56:
[...]
Zoals ik al eerder vroeg, heb je de navigatie aanstaan? De auto reageert anders en anticipeert op de weginformatie met navigatie aan.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Je vraag gaat of het bord op die route staat, dat weet ik niet. Wel heb ik zelf ook een X3 met 20" Pirelli winterbanden + velgen. Ik heb de König K Summit loopvlak kettingen , die geven geen problemen met de ruimte in de wielkasten. Heb ze nog nooit hoeven gebruiken maar goed.Stancke schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:43:
Ik heb een vraag die wel aansluit bij dit topic…
Ik rij met een BMW X3 (4x4 aandrijving) + 20" winterset. Jammer genoeg is de winterset niet compatibel met sneeuwkettingen volgens BMW. We gaan volgende week naar La Belle Plagne en mij is het niet duidelijk wat er kan gebeuren gezien ik geen sneeuwkettingen mee zal hebben.
De tekst die vaak naar voor komt, is onderstaande:
Sneeuwkettingen zijn alleen toegestaan op besneeuwde wegen ongeacht het seizoen. De verplichting tot gebruik van sneeuwkettingen in Frankrijk wordt aangegeven met verkeersbord B26: een blauw, rond bord waarop een autoband met sneeuwketting staat. De maximale snelheid in Frankrijk met sneeuwkettingen is 50 km/u, mits de omstandigheden dit toelaten.
Het kan voorkomen dat ‘pneus neige admis’ vermeld staat op een onderbord bij het blauwe verkeersbord dat sneeuwkettingen verplicht; in dat geval is het toegestaan winterbanden te gebruiken in plaats van sneeuwkettingen.
Nu is de vraag of er op weg naar Belle Plagne “B26” borden staan langs de route. Ik heb de hele route afgelopen in Google Maps maar er staat geen enkel B26 bord langs de wagen, Street View dateert dan weer van in de zomer…
Of is het bord “B26” aanwezig met “pneus neige admis”?
Iemand die mij verder kan helpen?Reeds gebeld naar het hotel maar kunnen ze mij niet verder helpen
>> Signature?
In iDrive? Handleiding? Het is CBS. En anders de dealer even bellen met je vraag, kost nietsclaeysy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:32:
Ik ben op zoek naar een onderhoudschema voor een bmw 3 gt van 2015. Waar kan men die vinden?
Hoe weet u wanneer onderhoud nodig is?
Alle BMW’s vanaf bouwjaar 2001 beschikken over een innovatief onderhoudssysteem – Condition Based Service – geeft uw BMW automatisch aan wanneer er onderhoud nodig is. Wanneer uw BMW ook beschikt over Teleservices wordt deze melding automatisch doorgestuurd naar uw dealer. Onze BMW monteurs weten zo ter plaatse precies wat er aan uw BMW moet gebeuren.
[ Voor 50% gewijzigd door CreativeS op 15-12-2021 15:14 ]
[ Voor 69% gewijzigd door RAAF12 op 15-12-2021 18:16 ]
Ik heb geen probleem dat ie in vrij springt. Ik heb een probleem dat het varieert, je kan niet anticiperen hoe lang de auto gaat uitbollen.Caeruleus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:28:
[...]
Ik heb de BMW handleiding (app) van mijn X1 er eens bij gepakt. Bij mijn vorige X1 diesel remde de auto op de motor af. Bij mijn huidige benzine gaat hij in z'n "vrij". Was inderdaad ff wennen.
Zie de operating requirements, waren deze niet van toepassing op jouw rit gisteren? De handleiding zegt:
[...]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik heb een F30 met een ZF automaat, mijn eerste auto met een automaat. Ik merk dat ik vrij rollen bij gas los in D best irritant vind, alleen bij lage snelheden. Rotondes enzo. Als je wilt versnellen, gaat de automaat eerst 'koppelen' en daarna terugschakelen. (Kan ook andersom zijn) Die vertaging voelt niet smooth. In een handbak had ik 'm al in een versnelling waardoor het smoother voelde. In sportstand of 'manueel' schakelen geen last van. In sport is het koppelen en schakelen met minimale vertaging.Snake schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:38:
[...]
Ik heb geen probleem dat ie in vrij springt. Ik heb een probleem dat het varieert, je kan niet anticiperen hoe lang de auto gaat uitbollen.
En iedere keer als je aan de rem komt is er die kleine vertraging dat de auto 'koppelt'.
Computers are useless. They can only give you answers.
Mijn auto is nu ook vertraagd naar maart/ april (zou aanvankelijk december binnen, januari levering zijn).Toverdoos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:42:
Zijn er hier nog meer die te maken hebben met een vertraging van de levering? Auto zou begin oktober geleverd worden, dit lijkt nu maart/april 2022 te worden..
Mijn 1-serie is afgelopen maandag besteld en indicatie productie is nu mei 2022.twodigits schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:06:
[...]
Mijn auto is nu ook vertraagd naar maart/ april (zou aanvankelijk december binnen, januari levering zijn).
Mijn dealer vroeg aan mij of ik een ' nieuwe productieslot' wilde proberen. Maar ik weet niet wat dat is, dus ben er nog niet op in gegaan. Weet jij wat dat is en wat de consequenties zijn?[
Mijn dealer laat nu wel mijn auto produceren in januari, maar dan zonder bovenstaande, ik krijg dan een nieuw productieslot.. Ik kijk het allemaal wel even aan, kan gelukkig nog even doorrijden met de huidige kmstand. Ik heb een 2GC besteld, hoop alleen niet dat er net een facelift volgt op het moment dat ik de auto ontvang.
Durf ik niet te zeggen. Dealer gaf aan sowieso de auto te laten produceren, dus dan wordt het een voorraadmodel waarop ik dan 1ste keus heb. Maar die gun ik aan iemand anderstwodigits schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:19:
[...]
Mijn dealer vroeg aan mij of ik een ' nieuwe productieslot' wilde proberen. Maar ik weet niet wat dat is, dus ben er nog niet op in gegaan. Weet jij wat dat is en wat de consequenties zijn?
Inderdaad, OT niet bezitters kunnen ook een app als Flitsmeister gebruiken dan waarschuwt ook voor slecht wegdek. /OT Maar dat terzijde en als tip. Zegt dat BMW stemmetje ook 'slecht wegdek?Eagle Creek schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:56:
[...]
Zoals ik al eerder vroeg, heb je de navigatie aanstaan? De auto reageert anders en anticipeert op de weginformatie met navigatie aan.
Je klaagt dat je auto te snel en direct reageert in sportstand? Waarom zet je hem daar dan op, volgens mij is dat het hele idee van de sportstandComTech schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:36:
In Ecopro stand gaat hij wel in vrijloop (boven 60 km/h dacht ik). rijdt wel wat relaxter vind ik.
In sport gaat het soms erg abrupt vooral als je dan bij een rotonde iets te snel gas geeft (om er even gauw tussen te voegen) dan schiet je ineens voorruit met een schok.
[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 17-12-2021 08:18 ]
Ja balen natuurlijk, maar dat kan toch niet echt als een verassing komen?Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:26:
Damn. Net bericht vanuit de dealer dat zowel Harman Kardon als Active Cruise Control momenteel niet mogelijk is op de 1-serie. De auto wordt nu doorgezet met de HiFi upgrade en als het in de tussentijd toch mogelijk wordt om Harman Kardon te plaatsen, wordt dit aangepast.
Nee, uiteraard hield ik in mijn achterhoofd dat zoiets nu eenmaal kan gebeuren. Maar dan is het alsnog balen als het bericht komt.THM0 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:33:
[...]
Ja balen natuurlijk, maar dat kan toch niet echt als een verassing komen?
Enorm balen lijkt me. De HK is flink beter maar ACC maakt echt een verschil in dagelijks gebruik. Je hebt niet veel keuzes maar het is toch wel heel jammer.Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:26:
Damn. Net bericht vanuit de dealer dat zowel Harman Kardon als Active Cruise Control momenteel niet mogelijk is op de 1-serie. De auto wordt nu doorgezet met de HiFi upgrade en als het in de tussentijd toch mogelijk wordt om Harman Kardon te plaatsen, wordt dit aangepast.
Ja, en je kunt er wel op wachten. Maar god weet wanneer die chips voor HK wel weer beschikbaar komen..Eagle Creek schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
[...]
Enorm balen lijkt me. De HK is flink beter maar ACC maakt echt een verschil in dagelijks gebruik. Je hebt niet veel keuzes maar het is toch wel heel jammer.
Ik verwacht wel dat over 4-10 jaar veel auto's op de 2ehands markt komen die karig zijn en de modellen die net vóor deze problemen uitkwamen beter hun waarde zullen houden.
Dat gedrag heb ik ook in mijn F31 met ZF. Zoals je aangeeft bij rotondes en bij mij ook bij het uitrollen naar een stoplicht. Als ik toch nog even gas wil geven omdat het stoplicht op groen springt, dan knalt de automaat er weleens in met een schok als ik net iets te veel gas geef.Brainsz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:07:
[...]
Ik heb een F30 met een ZF automaat, mijn eerste auto met een automaat. Ik merk dat ik vrij rollen bij gas los in D best irritant vind, alleen bij lage snelheden. Rotondes enzo. Als je wilt versnellen, gaat de automaat eerst 'koppelen' en daarna terugschakelen. (Kan ook andersom zijn) Die vertaging voelt niet smooth. In een handbak had ik 'm al in een versnelling waardoor het smoother voelde. In sportstand of 'manueel' schakelen geen last van. In sport is het koppelen en schakelen met minimale vertaging.
Ja precies, die HK heb ik als concessie laten vallen net als draadloos opladen. Maar ACC echt niet. Desnoods wijk ik uit naar iets anders.Eagle Creek schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
[...]
Enorm balen lijkt me. De HK is flink beter maar ACC maakt echt een verschil in dagelijks gebruik. Je hebt niet veel keuzes maar het is toch wel heel jammer.
Ik verwacht wel dat over 4-10 jaar veel auto's op de 2ehands markt komen die karig zijn en de modellen die net vóor deze problemen uitkwamen beter hun waarde zullen houden.
Tsja, in deze tijd weet je bij geen enkel merk welke optie wél en welke optie niet beschikbaar is. Bij het configureren afgelopen zaterdag was het namelijk nog wel gewoon mogelijk (waar bij sommige opties al direct in de configurator stond aangegeven dat ze niet beschikbaar waren) Maar nu alsnog het bericht vanuit de fabriek dat het toch niet mogelijk is.Toverdoos schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:19:
[...]
Ja precies, die HK heb ik als concessie laten vallen net als draadloos opladen. Maar ACC echt niet. Desnoods wijk ik uit naar iets anders.
You don't need eyes to see, you need vision
Dit is wel fijn om te wetenXiphias-Gladius schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:50:
[...]
Ik heb onlangs de ZF laten flashen met xHP stage 3 en had toen gevraagd of hetgeen hierboven beschreven normaal gedrag is. Die persoon gaf aan dat dit wel normaal gedrag is en geloof hem wel als ik kijk naar zijn geschiedenis met BMW's
Computers are useless. They can only give you answers.
Snelheid is ook van invloed heb ik gemerkt. Rijd je onder de toegestane snelheid, gaat hij in uitloop. Rijd je erboven, probeert hij op de motor te remmen tot de snelheid is bereikt.NDF82 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:06:
[...]
Sorry, dat heb ik gemist. Maar ja, de navigatie stond aan. Maar dat staat ie altijd (om file informatie te krijgen).
En is dat onvoorspelbare gedrag ook uit te zetten ?Eagle Creek schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:47:
[...]
Snelheid is ook van invloed heb ik gemerkt. Rijd je onder de toegestane snelheid, gaat hij in uitloop. Rijd je erboven, probeert hij op de motor te remmen tot de snelheid is bereikt.
https://fgheysels.github.io/
Voorlopig nog niet; momenteel rij ik nog een handgeschakelde 3 reeks. In maart wordt de nieuwe lease-bak geleverd en dat wordt -voor het eerst- een automatic.Eagle Creek schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:09:
Dit staat in mijn handleiding maar ik weet niet of je er daarmee bent..
https://fgheysels.github.io/
Je kan kijken of die nu wel verwijderd is in de configurator. Zo niet dan wisten ze het wel tijde van de koop. Kan ook een ontbindende voorwaarde in staan dat de koop vervalt als niet alle opties worden geleverd.Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:30:
[...]
Tsja, in deze tijd weet je bij geen enkel merk welke optie wél en welke optie niet beschikbaar is. Bij het configureren afgelopen zaterdag was het namelijk nog wel gewoon mogelijk (waar bij sommige opties al direct in de configurator stond aangegeven dat ze niet beschikbaar waren) Maar nu alsnog het bericht vanuit de fabriek dat het toch niet mogelijk is.
Heb gisteren met de dealer besproken dat ze nu de order doorzetten met de HiFi upgrade ipv Harman Kardon, zodat de auto in ieder geval wel ingepland wordt voor productie. Want BMW had ‘m dus on-hold gezet in afwachting van mijn reactie.RAAF12 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 06:05:
[...]
Je kan kijken of die nu wel verwijderd is in de configurator. Zo niet dan wisten ze het wel tijde van de koop. Kan ook een ontbindende voorwaarde in staan dat de koop vervalt als niet alle opties worden geleverd.
Reden dat ik hem vaak in sport zet is dat hij dan niet zo enorm snel opschakelt en erg laag in toerental rijdt.Het Fantoom schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:15:
[...]
Je klaagt dat je auto te snel en direct reageert in sportstand? Waarom zet je hem daar dan op, volgens mij is dat het hele idee van de sportstand
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq