Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-12 17:01
Mylo2009 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:15:
[...]

Je doet niks fout. Dit geldt dan voor de versies met ID6 vermoedelijk. Ik kon ook alleen Booster L kiezen voor mijn F30 LCI. Dacht ook al, ik mis iets…
Naast RTTI en kaartupdates, zitten hier ook online voice processing, weer, landeninformatie (max. snelheid e.d.) in. Tja, niet heel bijzonder dus.
Volgens BMW komt dit omdat ze enkel nog pakketten aanbieden met 'alle features die de auto te bieden heeft in één.'

Dat al die features er al standaard inzitten op RTTI en kaartupdates na doet er blijkbaar niet toe. Dan maar over op CarPlay zonder Heads-Up ondersteuning (voordeel van ID7, waar dat wél kan).

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-12 21:30
@Mylo2009 & @_Arthur Mijn vergelijkingspunt is een Mazda 3 (2019) Hatchback Luxury.
Die stoel is echt goed te noemen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh alsjeblieft laat dit niet waar zijn. De nieuwe BMW XM... Mijn god wat is die lelijk :X Wat voor een complete wansmaak moet je hebben wil je dit op je oprit durven zetten. Past perfect bij je witte steentjes en blauwe dakpannen.

Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2021/11/interieur-bmw-x-m-concept-x8-1.jpg
De XM heeft een unieke persoonlijkheid (*kots*) en belichaamt als geen ander BMW model een expressieve lifestyle (*barf*)

Signatures zijn voor boomers.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

Maasluip schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:37:
Oh alsjeblieft laat dit niet waar zijn. De nieuwe BMW XM... Mijn god wat is die lelijk :X Wat voor een complete wansmaak moet je hebben wil je dit op je oprit durven zetten. Past perfect bij je witte steentjes en blauwe dakpannen.

[Afbeelding]

[...]
Ik vind hem heeeeeel vet. Altijd als er een nieuw model komt klagen mensen en daarna vindt iedereen hem alsnog gaaf.. F40 mooi voorbeeld

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:22

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

[Afbeelding]

[...]
Haha en ik vind hem dus helemaal geweldig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxmx8G8YZZIbYCnHysNcaZmFDXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQIia5Giv1eJ6J3cGvo1WqkT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C2eNC2xTs7FHwFTU5TVYuMWLLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqMhGaDh09FBZgHHItsnuNDN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CC8hMGoDuc3PDrxd4NUL4bZcYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kKaE8ySsO7lJ9D491VLFwY2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fHH2aV5vamVuoZERWXz2ANlBaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifd24lnRFa6a2ziANf1IxJyR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PeqhJCXZ_dfUG7Lxt7nGRQURGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEGy11FQzRBfhVKXhnR1lwK2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSFSMkGLmpCJBRpmkaPh5npQwDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgQzT8vcOYS91ixpXwAyZNRf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zLsrekJ3ZTDGPwdizg_P7ol_IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2E4uNBfRAAh6MyBU5Epw8kc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpaJXpB7eylezQU4IhfSHijiST0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjhsUvyYrogS5A4oqvRA5GCt.jpg?f=fotoalbum_large

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
Kleur van leren interieur is wel heel gaaf! Buitenkant is wel erg wennen, alsof er zo'n vlakken-filter overheen zit.

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:28

[Afbeelding]

[...]
Have a snickers? ;)
Ik vind hem prachtig.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
_Arthur schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:48:
[...]

Ligt ook aan je lichaamsbouw. Of beter gezegd. heb je veel kilo's te veel, dan zitten ze vermoedelijk minder lekker.

Ik heb al een paar modelletjes met sportstoelen gehad (E46, E87, F31, G21) en elke rit (hoe kort of hoe lang (12uur)) kom ik er zonder vermoeidheid uit. De G21 was in het begin wel even iets meer wennen dan de F31, maar dat scheelde bij aankoop ook 170kkm dat de stoel van de F31 al 'gewend' had :)
Ik rijd F36 met sporstoelen (en lendesteun). De Leen G21 moet sportstoelen die ik meehad van de garage leken de stoelen vooral wat harder & kleiner geworden, ik was niet direct enthausiast.
Maar dat kan ook nieuwigheid zijn inderdaad. mijn auto had 50k ervaring toen ik hem kocht. maar ondertussen al weer bijna 100k.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:24:
[...]

Have a snickers? ;)
Ik vind hem prachtig.
Idem! Schitterend

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:22
Ik zit ook in het "nee-kamp". Wat een gedrocht. Verschrikkelijke patserbak. Geen één vloeiende lijn en wat ze met de achterkant hebben gedaan mag Joost weten. Die logo's bovenin het achterraam _O- .

Het hoeft niet mooi te zijn als het maar opvalt lijkt de ontwerpfilosofie te zijn geweest.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Daarover gesproken, een Britse autosite heeft 2000 mensen een pshychopatie test laten doen en dat gelinkt aan de auto's die ze rijden. Wat blijkt? BMW (12.1/36) en Audi(11.7/36) rijders hebben met afstand de grootste kans op pshychopatische trekjes. Ze scoren bijna dubbel zo hoog als de nummer drie (Fiat met 7.0/36)

Test staan onderaan de pagina gelinkt, vul hem maar eens in en trek je conclusie :P
Domih schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:50:
[...]

Ik vind hem heeeeeel vet. Altijd als er een nieuw model komt klagen mensen en daarna vindt iedereen hem alsnog gaaf.. F40 mooi voorbeeld
Je bedoelt die voorwielaangedreven hatch met die veel te grote front overhang? De dertien in een dozijn hatchback die met een paar kleine wijzigingen ook zomaar een Kia Ceed had kunnen zijn?
Lelijk is ie niet maar hij doet mij nog steeds helemaal niets.

🖥️ | 🚗

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

[Afbeelding]

[...]
Welk deel van Concept ken je niet?

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:53

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

[Afbeelding]

[...]
Stukken beter als de huidige X versie. Vindt hem zowat mooi, ik ga sparen.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:52
Domih schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:50:
[...]

Eeeuhm, ik weet dat smaak echt heel lastig is, maar de F40 is m.i echt niet mooi, en dat zit vooral in de stance door de voorwielaandrijving. Nog steeds het beeld van een hamster.

Het is wel waar dat je soms kan wennen, en bovenstaande voorbeeld weet ik nog echt niet. Proportioneel klopt ie wel, alleen de grille is echt heeeeel groot.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:53

_Arthur

blub

MadMarky schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:47:
Daarover gesproken, een Britse autosite heeft 2000 mensen een pshychopatie test laten doen en dat gelinkt aan de auto's die ze rijden. Wat blijkt? BMW (12.1/36) en Audi(11.7/36) rijders hebben met afstand de grootste kans op pshychopatische trekjes. Ze scoren bijna dubbel zo hoog als de nummer drie (Fiat met 7.0/36)

Test staan onderaan de pagina gelinkt, vul hem maar eens in en trek je conclusie :P

[...]

Je bedoelt die voorwielaangedreven hatch met die veel te grote front overhang? De dertien in een dozijn hatchback die met een paar kleine wijzigingen ook zomaar een Kia Ceed had kunnen zijn?
Lelijk is ie niet maar hij doet mij nog steeds helemaal niets.
Wist niet dat er zoveel BMW's al full-electric waren :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfXANtLswdgOYycpCXHqlVWuJtk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IdJQHh9NZoxgF3OgabwjCDCl.png?f=user_large

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

koppie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:07:
[...]

Eeeuhm, ik weet dat smaak echt heel lastig is, maar de F40 is m.i echt niet mooi, en dat zit vooral in de stance door de voorwielaandrijving. Nog steeds het beeld van een hamster.

Het is wel waar dat je soms kan wennen, en bovenstaande voorbeeld weet ik nog echt niet. Proportioneel klopt ie wel, alleen de grille is echt heeeeel groot.
Eens! De proporties van een FWD zijn gewoon raar bij een BMW. Net als bij de 2 AT / GT / GC. Andere merken hebben er truucjes voor om t te verhullen (denk bijvoorbeeld aan de ver naar achter getrokken koplampen van een Peugeot 207, 307, 407), maar dat past dat niet echt bij de designtaal van BMW

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:20:
Ik zit ook in het "nee-kamp". Wat een gedrocht. Verschrikkelijke patserbak. Geen één vloeiende lijn en wat ze met de achterkant hebben gedaan mag Joost weten. Die logo's bovenin het achterraam _O- .

Het hoeft niet mooi te zijn als het maar opvalt lijkt de ontwerpfilosofie te zijn geweest.
Carwow heeft een leuk filmpje YouTube: BMW XM - All-new Lamborghini Urus killer! ter introductie van de XM, natuurlijk krijg je dan eerst een foto van een Citroen XM te zien. Maar het is een top of the range model ter viering van 50 jaar M Performance. Meer vermogen dan een Urus en waarschijnlijk nog duurder. De plek van de logo's is een hommage aan de M1.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Quantor schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:33:
[...]

Carwow heeft een leuk filmpje YouTube: BMW XM - All-new Lamborghini Urus killer! ter introductie van de XM, natuurlijk krijg je dan eerst een foto van een Citroen XM te zien. Maar het is een top of the range model ter viering van 50 jaar M Performance. Meer vermogen dan een Urus en waarschijnlijk nog duurder. De plek van de logo's is een hommage aan de M1.
Ik vind het echt een geweldig ontwerp! Interieur ook geweldig (al vind ik de groene matten niet heel mooi, maar zal vast een andere kleur te vinden zijn ;))

Afmetingen van een X7, dus vrees dat dit niet onder de 200k gaat komen.. Dus ik houd de G05 nog wel even denk ik :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Argarath schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:31:
[...]

Als je voor het wisselen van je wielen nog een krik, kruissleutel, kriksteunen en momentsleutel moet aanschaffen is het waarschijnlijk niet rendabel om het zelf te doen. Ik denk dat een gemiddelde garage een paar tientjes rekent.

Uitlijnen hoeft niet; dat doet de bandenboer ook niet als je winterwissel doet.
Uiteindelijk gister mee naar de vakgarage op de hoek gereden en voor 60 piek zitten de andere banden er nu onder. Prima oplossing want nu hoef ik niet op de openbare weg te kutten met een krik in de regen.

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
D_Jeff schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:05:
@Beam87 Wat voor soort stoelen heb je genomen?

Ik hoor/lees namelijk dat de sportstoelen nogal een kriem zijn op ritten langer dan 2 uur. Ben even benieuwd naar de ervaringen van de mensen met een 320e/330e (G20/G21)
Ik heb de sportstoelen (leer), met stoelverwarming. Heb één keer lichte pijn gehad in onderrug bij ritje van 1,5 uur, maar dat kan ook aan het sporten van de dag ervoor liggen. Door Corona heb ik nog niet zoveel lange ritten gemaakt. Dus ik kan er eigenlijk nog niet iets zinnigs over zeggen.

Over het algemeen vind ik de sportstoelen in een BMW wel echt prima en zijn ze perfect qua zijdelingse steun en zitvlak. Ook de hoek rug/heup is eigenlijk altijd wel goed voor elkaar. Zou ook geen BMW zonder sportstoelen nemen.

Enige dat ik mij nog wel afvraag is in hoeverre de verkanting van het zitvlak in de F21 nu extremer was dan in de G21 (320e). In de F21 had het zitvlak op de meest extreme stand staan en zat ik heel diep. Bij de G21 heb ik het idee dat dit iets minder is.
koppie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:07:
[...]

Blijf de F40 gewoon ontzettend lelijk vinden....kan er niets aan doen. De neus klopt gewoon van geen kant en de verhouding van wielkasten met de wielen oogt ook niet goed als je vanaf de zijkant kijkt.
Verder 'kijken' de koplampen gewoon scheel en is de te grote grille ook veel te gedrongen. Als ik dat dan vergelijk met een 3 of 5er, vraag ik mij oprecht af waarom ze die grille er niet op hebben gezet. Dat had het probleem al grotendeels opgelost denk ik. Maar goed, zal wel weer een designer zijn geweest die reuring wilde veroorzaken door een gewaagd ontwerp........ 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Beam87 op 01-12-2021 11:11 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik mag me nu officieel in dit topic melden, ik heb in het verleden al eens wat foto's geplaatst van mijn Mini Coupé en de BMW's die ik zo nu en dan importeer uit Japan.

Dit keer heb ik voor mezelf een BMW E91 335i Touring geïmporteerd, een bijzonder exemplaar (al zeg ik het zelf) want het is een ex-demo auto van 'Studie'. Studie is een BMW tuner / race team uit Japan met meerdere shops door het land.

Het gaat om deze auto: https://www.studie.co.jp/...detail.html?owners_id=576

Inmiddels heb ik hem hier in Nederland en staat hij te wachten tot het NL kenteken binnen is. Ik heb er natuurlijk al ff in gereden (ik heb groene platen) alleen doordat de accu kapot was alleen in noodloop. Op dit moment krijgt hij een servicebeurt en loopt een garage de auto helemaal na. Hopelijk kan ik er snel mee rijden. Het mooie is dat het een youngtimer is en ik hem voordelig zakelijk kan rijden. 8)

Specs:
  • 2006 E91 335i Touring volledig M-Sport
  • Le Mans Blue met Dakota Terra leer interieur
  • Recaro Sportster stoelen in Dokato leer
  • Bilstein B16 met Ride Control onderstel (ARC Bushes)
  • 19" E46 M3 CSL Velgen
  • Brembo Big Brake kit
  • ARQRAY uitlaat
  • 3D Design lip, AC Schnitzer spoiler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9XOM8VW9zqIo8ZGh4EpRdPHfyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IioHsrgsEELolTT0ICTgQP4i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1Wz_rgWce8LiQKFrPe8HEmG8bA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pYqSK8wsOnHGCLa3elnoHl9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-bvsCcNnaIgXTW8w0ZOkQqN_dQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGFotMMDlJUQi5L06LjsgTsw.jpg?f=fotoalbum_tile

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FiXeR.nl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:01:
Ik mag me nu officieel in dit topic melden, ik heb in het verleden al eens wat foto's geplaatst van mijn Mini Coupé en de BMW's die ik zo nu en dan importeer uit Japan.

Dit keer heb ik voor mezelf een BMW E91 335i Touring geïmporteerd, een bijzonder exemplaar (al zeg ik het zelf) want het is een ex-demo auto van 'Studie'. Studie is een BMW tuner / race team uit Japan met meerdere shops door het land.

Het gaat om deze auto: https://www.studie.co.jp/...detail.html?owners_id=576

Inmiddels heb ik hem hier in Nederland en staat hij te wachten tot het NL kenteken binnen is. Ik heb er natuurlijk al ff in gereden (ik heb groene platen) alleen doordat de accu kapot was alleen in noodloop. Op dit moment krijgt hij een servicebeurt en loopt een garage de auto helemaal na. Hopelijk kan ik er snel mee rijden. Het mooie is dat het een youngtimer is en ik hem voordelig zakelijk kan rijden. 8)

Specs:
  • 2006 E91 335i Touring volledig M-Sport
  • Le Mans Blue met Dakota Terra leer interieur
  • Recaro Sportster stoelen in Dokato leer
  • Bilstein B16 met Ride Control onderstel (ARC Bushes)
  • 19" E46 M3 CSL Velgen
  • Brembo Big Brake kit
  • ARQRAY uitlaat
  • 3D Design lip, AC Schnitzer spoiler
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooi ding zeg, gefeliciteerd. Is ie ook motorisch onder handen genomen door ze?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:22
[...]

Tsja meer een belediging dan een hommage als je het mij vraagt. Wat de M1 een sportauto in hart en nieren is, is dit een vierkante bakbeest met een te grote motor. Naar mijn mening alles waar de M- divisie niet voor staat. Ik word oud denk ik. Bij de sjeiks en Chinezen valt dit nu eenmaal goed. Die willen vooral opvallen in comfort en zich niet in de lage sportauto wurmen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:01
MrFl0ppY schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:38:
[...]
Tsja meer een belediging dan een hommage als je het mij vraagt. Wat de M1 een sportauto in hart en nieren is, is dit een vierkante bakbeest met een te grote motor. Naar mijn mening alles waar de M- divisie niet voor staat. Ik word oud denk ik. Bij de sjeiks en Chinezen valt dit nu eenmaal goed. Die willen vooral ophalen in comfort en zich niet in de lage sportauto wurmen.
Helemaal mee eens.

Dat dit gedrocht de ultieme 'M' gedoopt wordt is het bewijs dat de M divisie alle historie het raam uit heeft gegooid.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik vind hem niet verkeerd voor een suv eigenlijk.

You don't need eyes to see, you need vision

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
noes schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:55:
[...]

Mooi ding zeg, gefeliciteerd. Is ie ook motorisch onder handen genomen door ze?
Er zit 'plasma injectie' in, wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Volgens de Japanse documentatie zat er een K&N luchtfilter in, maar dat is geen CAI want de originele airbox zit er in. Hij heeft wel een geüpgrade intercooler. Verder moet ik hem nog uit uitpluizen. :P (En alles omprogrammeren naar NL/EN)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Wow!

• Quantor
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:38:
[...]

Tsja meer een belediging dan een hommage als je het mij vraagt. Wat de M1 een sportauto in hart en nieren is, is dit een vierkante bakbeest met een te grote motor. Naar mijn mening alles waar de M- divisie niet voor staat. Ik word oud denk ik. Bij de sjeiks en Chinezen valt dit nu eenmaal goed. Die willen vooral opvallen in comfort en zich niet in de lage sportauto wurmen.
Ik zeg ook dat de plek een hommage is, inderdaad niet de hele auto, die is niet te vergelijken. Toch vind ik de XM zelf wel lekker apart, zet maar voor de deur, zal hem niet verkopen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik was ooit (30 jaar lang) BMW-liefhebber maar wat mij betreft zijn ze compleet van het pad geraakt met hun kansloze designs en laffe ambities ten aanzien van elektrificatie. De ene variatie op de BMW-nieren is nog karikaturaler dan de andere, waarbij de XM doet vermoeden dat het dieptepunt nog niet is bereikt met de 4-serie, i4 en iX. Er is geen BMW meer te krijgen die ik nog begeer of het moet een i3 (sowieso is alles met een verbrandingsmotor voor mij al bij voorbaat kansloos, kom op jongens we leven bijna in 2022). BMW weigert al decennia pertinent om een echte halo sportscar te bouwen in de geest van de M1 Procar en nu eren ze 50 jaar M met een containervormige Dakar-truck. Dat is toch een farce.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44

[Afbeelding]

[...]
Wow. Nu heb ik oogtyfus.

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:47
xleeuwx schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:52:
[...]

Denk dat het ook door de opties kan komen dat de ene eerder uitgeleverd wordt als de andere, ik heb vanmorgen mijn nieuwe 545e opgehaald en heb hem 3 maanden geleden besteld.
En, bevalt je nieuwe auto? Foto's worden altijd gewaardeerd 8)

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
twodigits schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:08:
[...]

En, bevalt je nieuwe auto? Foto's worden altijd gewaardeerd 8)
Het is op moment een ruimteschip met heeel veel knopjes die ik allemaal nog moet uitproberen, ik kom van een Volvo V40 af en heb tussendoor (tijdens het wachten) een 530i gehad.

Dus voor nu nog even aan het "spelen" met de auto pilot, apple car play, hybride rijden enz.

Maar de 6 in lijn motor is wel echt een genot om mee te rijden, nadeel is wel de kleine tank als je veel op benzine gaat rijden want hij slurpt wel als je wat sportiever rijd :X . Moet wel eerlijk zeggen, ik kijk nooit naar me verbruik de eerste 2 maanden als ik een nieuwe auto heb want dat is toch een vertekend beeld :+

Foto's... ga ik maken en uploaden

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
xleeuwx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:45:
[...]

Het is op moment een ruimteschip met heeel veel knopjes die ik allemaal nog moet uitproberen, ik kom van een Volvo V40 af en heb tussendoor (tijdens het wachten) een 530i gehad.

Dus voor nu nog even aan het "spelen" met de auto pilot, apple car play, hybride rijden enz.

Maar de 6 in lijn motor is wel echt een genot om mee te rijden, nadeel is wel de kleine tank als je veel op benzine gaat rijden want hij slurpt wel als je wat sportiever rijd :X . Moet wel eerlijk zeggen, ik kijk nooit naar me verbruik de eerste 2 maanden als ik een nieuwe auto heb want dat is toch een vertekend beeld :+

Foto's... ga ik maken en uploaden
Als je van knopjes houdt zat je in de V40 volgens mij wel goed. Die hele middenconsole is volgens mij een brij van knopjes (met zelfs nog een numpad, waar zie je dat nog). 545e is wel echt een mooi combi, al ben ik wel benieuwd wat de werkelijke range is, gezien het gewicht.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32
Femme schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:35:
[...]
(sowieso is alles met een verbrandingsmotor voor mij al bij voorbaat kansloos, kom op jongens we leven bijna in 2022).
[...]
Haha, zelf jarenlang ronkende Alpina's en M modellen bereden, en nu op deze toer! Je gunt de generatie die achter je aankomt toch ook wel een mooi klinkende auto :-)
Ik hoop na mijn 'nieuwe' diesel een dikke waterstof-V8 te kunnen rijden (over een paar jaar). Zien of dat wat worden gaat!
Beam87 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:27:
[...]
545e is wel echt een mooi combi, al ben ik wel benieuwd wat de werkelijke range is, gezien het gewicht.
De 745e zit op een kleine 30 km op deze dagen, wanneer je je vertrektijd voor het klimatiseren een beetje zorgvuldig gebruikt en 120 a 130 aanhoudt.
Als je echt met 90 km/h vrachtauto's kleeft dan kun je de 43 km halen. Been there done that.
En volgens mij zit in de 745e en de 545e dezelfde aandrijflijn.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Beam87 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:27:
[...]

Als je van knopjes houdt zat je in de V40 volgens mij wel goed. Die hele middenconsole is volgens mij een brij van knopjes (met zelfs nog een numpad, waar zie je dat nog). 545e is wel echt een mooi combi, al ben ik wel benieuwd wat de werkelijke range is, gezien het gewicht.
Dit is zeker waar, echter die knopjes gebruikt niemand...

werkelijke range op dit moment is rond de 35 a 40, echter is het nog beetje lastig bepalen doordat ik hem niet helemaal vol laad (laad hem alleen op op de snelweg)
DaFreakhead schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:19:
[...]

Haha, zelf jarenlang ronkende Alpina's en M modellen bereden, en nu op deze toer! Je gunt de generatie die achter je aankomt toch ook wel een mooi klinkende auto :-)
Ik hoop na mijn 'nieuwe' diesel een dikke waterstof-V8 te kunnen rijden (over een paar jaar). Zien of dat wat worden gaat!

[...]

De 745e zit op een kleine 30 km op deze dagen, wanneer je je vertrektijd voor het klimatiseren een beetje zorgvuldig gebruikt en 120 a 130 aanhoudt.
Als je echt met 90 km/h vrachtauto's kleeft dan kun je de 43 km halen. Been there done that.
En volgens mij zit in de 745e en de 545e dezelfde aandrijflijn.
De aandrijflijn is inderdaad het zelfde echter is de 545e iets lichter.
Ik was ooit (30 jaar lang) BMW-liefhebber maar wat mij betreft zijn ze compleet van het pad geraakt met hun kansloze designs en laffe ambities ten aanzien van elektrificatie. De ene variatie op de BMW-nieren is nog karikaturaler dan de andere, waarbij de XM doet vermoeden dat het dieptepunt nog niet is bereikt met de 4-serie, i4 en iX. Er is geen BMW meer te krijgen die ik nog begeer of het moet een i3 (sowieso is alles met een verbrandingsmotor voor mij al bij voorbaat kansloos, kom op jongens we leven bijna in 2022). BMW weigert al decennia pertinent om een echte halo sportscar te bouwen in de geest van de M1 Procar en nu eren ze 50 jaar M met een containervormige Dakar-truck. Dat is toch een farce.
Ben ik het op zich wel mee eens, echter is een electrische auto alleen mogelijk als je ook daadwerklijk thuis en/of op kantoor kan laden.

De enige model die ik nog wel gaaf vind (electrisch) is de I4, moet eerlijk zeggen dat ik hem in het echt mooier vind ipv op de website. Nadeel van de I4 is dat hij in mijn optiek op een Alfa Romeo lijkt en minder een BMW look heeft.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12 20:27
4-serie een dieptepunt? Qua design mooier dan 90% dan het wagenpark wat in NL rondrijdt. En qua handling en motoren-aanbod valt er ook weinig op aan te merken. Dus ik snap niet zo goed waarom het een dieptepunt is? Ik zou er geen problemen mee hebben als er hier één voor de deur zou staan, zou er prima mee uit de voeten kunnen.

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004

Argarath

MasterBlaster

Spiegelglas van mijn linker buitenspiegel verwarmt niet meer… automatisch dimmend… €357,- ex btw… 😑 op zo’n moment haat ik mezelf dat altijd alles origineel wil.

F11 btw.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• Het Fantoom
Argarath schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:21:
Spiegelglas van mijn linker buitenspiegel verwarmt niet meer… automatisch dimmend… €357,- ex btw… 😑 op zo’n moment haat ik mezelf dat altijd alles origineel wil.

F11 btw.
Lekker zo laten dan. Wanneer heb je dat nodig?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het Fantoom schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:08:
[...]

Het helpt bij regen of ijs op de spiegels, of natuurlijk als ze beslagen zijn. Als het kapot is op mijn wagen zou ik t zeker merken.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Het Fantoom schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:08:
[...]

Ik heb een redelijk krappe oprit, waar ik ‘s ochtends achteruit moet. Daarnaast is bij in- en uitvoegen op de snelweg ook wel lekker als de spiegels niet zijn beslagen.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-12 22:16

F11 btw.
Hoe weet je zeker dat het spiegelglas zelf kapot is? Zou het een connectie kunnen zijn die niet goed is? Of zelfs een zekering?

Hoop geld voor een beetje warmte.

[ Voor 4% gewijzigd door jordy2811 op 05-12-2021 16:51 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

F11 btw.
Gebruikt uit het Oostblok. 180 euro.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

jordy2811 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:51:
[...]

Hoe weet je zeker dat het spiegelglas zelf kapot is? Zou het een connectie kunnen zijn die niet goed is? Of zelfs een zekering?

Hoop geld voor een beetje warmte.
Zaterdag even bij mijn garage doorgemeten en uiteindelijk spiegelglas even van links naar rechts gewisseld. Dat was het doorslaggevende.

En dat het een hoop geld is zeker weten 😉

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Snake schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:12:
[...]

Enige dat ik uit het Oostblok wil is The Witcher en Arma, voor de rest geloof ik het wel 😉

• koppie
Snake schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:12:
[...]
Hopelijk niet ergens in deze regio gestolen.. ;)

• DaFreakhead
Argarath schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:57:
[...]

Zaterdag even bij mijn garage doorgemeten en uiteindelijk spiegelglas even van links naar rechts gewisseld. Dat was het doorslaggevende.

En dat het een hoop geld is zeker weten 😉
Zit er geen auto-dip op je linkerbuitenspiegel?

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

DaFreakhead schreef op maandag 6 december 2021 @ 04:59:
[...]

Zit er geen auto-dip op je linkerbuitenspiegel?
Ja, als je daar de automatisch dimmende electrochroom functie mee bedoelt wel. Dat maakt ze ook zo duur.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Argarath schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:13:
[...]

Ja, als je daar de automatisch dimmende electrochroom functie mee bedoelt wel. Dat maakt ze ook zo duur.
Hij bedoelt de stoeprandautomaat.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Eagle Creek schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:34:
[...]

Hij bedoelt de stoeprandautomaat.
Die heb ik ook, maar die zit aan de bijrijderskant en heeft volgens mij niets met het glas zelf te maken, maar met de systematiek in de spiegel zelf toch?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dat denk ik ook.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

koppie schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:11:
[...]

Hopelijk niet ergens in deze regio gestolen.. ;)
Is dat waar die vandaan komen? Ik heb mijn uit het Oostblok gekocht.

€180 met shipping naar de USA.

• koppie
Snake schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:17:
[...]

Is dat waar die vandaan komen? Ik heb mijn uit het Oostblok gekocht.

€180 met shipping naar de USA.
Ik was een beetje cynisch, maar de hoeveelheid airbags en navigatiesystemen die in Nederland uit BMW’s worden gestolen is echt veel. Dus een setje spiegels op bestelling zullen er ook wel eens bij horen. Bewijzen kan ik het niet.

Politie is echt actief bezig om deze bendes op te rollen. Dat lukt beperkt, maar de inzet erop betekent dat het echt een probleem is.

• DaFreakhead
Argarath schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:13:
[...]

Ik bedoelde dat groen worden inderdaad, dat zit normaliter alleen op je linkerbuitenspiegel.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34
Vanwege een nieuwe baan ben ik (alweer) aan het oriënteren voor een nieuwe lease-auto. (de zoveelste binnen afzienbare tijd haha). Na eerder een Mercedes A-Klasse te hebben gereden, wil ik nu voor de BMW 1-serie gaan. (momenteel rij ik sinds maart de nieuwe Seat Leon FR-line)

Configuratie die ik voor ogen heb is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0op_9SZdtH2q0pgJFiTyKZJ03s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VV6zygK1lSuUCoSR2nSegfbo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yQDcupTa7Q9kik_W3clCUEf_bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RO31TZinUUHro0q7DqczwHP3.jpg?f=fotoalbum_large

118iA Business Edition Plus 5d
M Sport
High Executive
BMW Individual Storm Bay
18" Styling 819M
Leder Dakota Mocha/Schwarz
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Comfort Access met Digital Key
Glazen Panoramadak
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
M achterspoiler
Harman Kardon surround sound system
Grootlichtassistent
Active Cruise Control met Stop&Go
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang

Aardig vol dus. :)

Heeft iemand foto's van zijn/haar BMW 1-serie met ook het Mocha/Schwarz lederen interieur? Via Google zie ik wel veel voorbijkomen, maar dat is dan in een 5-serie of X5 etc.

En klopt het dat je de M Sportstoelen vóór niet kunt kiezen i.c.m. Business Edition Plus (waar High Executive bij inbegrepen zit)? Wanneer ik in de configurator namelijk voor die stoelen kies en ik selecteer vervolgens BE Plus, dan gooit hij die er weer uit en moet ik weer voor lederen bekleding kiezen.

Is dat een "flaw" van de configurator, en kan een dealer dit wel selecteren? Of is combinatie High Executive + M Sportstoelen gewoon niet mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 08-12-2021 10:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44

F11 btw.
Plus niet-origineel glas vertekent. Dat heb ik vroeger op eerste auto's gehad. Je wil het gewoon goed hebben. Al helemaal als het evt ook nog eens automatisch dimmend is enzo.

Ik zou overigens wel kijken of het echt in het glas zit en niet in het mechaniek.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

NDF82

Doomed Space Marine

Ik rij een F3x serie. Het gekke is dat de auto "opeens" ander gedrag vertoond.

Sinds een half jaar geleden draait opeens de rechter buiten spiegel naar beneden (zodat je de stoeprand ziet) wanneer ik de auto in de achteruit zet (automaat). Ik heb de hele boordcomputer nagekeken en ik kan hier geen instelling voor vinden.

Daarnaast gaat de automaat in vrijloop in de "comfort" stand. Voorheen deed ie dat alleen in de "ECO" stand.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Worden instellingen "over the air" door BMW veranderd? Want ik zelf zit nooit aan de instellingen, ik kan ze niet eens vinden...

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12 19:23
NDF82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:01:

Sinds een half jaar geleden draait opeens de rechter buiten spiegel naar beneden (zodat je de stoeprand ziet) wanneer ik de auto in de achteruit zet (automaat). Ik heb de hele boordcomputer nagekeken en ik kan hier geen instelling voor vinden.

Daarnaast gaat de automaat in vrijloop in de "comfort" stand. Voorheen deed ie dat alleen in de "ECO" stand.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Worden instellingen "over the air" door BMW veranderd? Want ik zelf zit nooit aan de instellingen, ik kan ze niet eens vinden...
Dat van die buitenspiegel gebeurt volgens mij alleen als de knop om de spiegel te kiezen naar rechts staat.

Vrijloop in comfortstand is wel vreemd inderdaad, is je auto toevallig bij de dealer geweest en heeft deze wellicht een softwareupdate gedaan?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dit is een fysieke instelling geen digitale. Zet het knopje om je ruiten te bedienen de andere kant op en voila.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

@Spollie @Eagle Creek Bedankt voor de tip van de spiegel knop, daar was ik nooit achter gekomen.

V.w.b. de vrijloop: De auto is niet bij de dealer geweest. Wel heb ik de zomer en winter banden omgewisseld. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken kan hebben :?

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12 13:57
Zag net in het nieuwe Privileges magazine een kortingscode voor de connected drive store staan.10% korting met code CD2022CS, zou geldig moeten zijn tot 1 februari 2022. Handig als je de black friday deals gemist hebt of toen een dienst nog niet kon verlengen.

• alexbl69
  • Laatst online: 08:01
NDF82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:18:
@Spollie @Eagle Creek Bedankt voor de tip van de spiegel knop, daar was ik nooit achter gekomen.

V.w.b. de vrijloop: De auto is niet bij de dealer geweest. Wel heb ik de zomer en winter banden omgewisseld. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken kan hebben :?
Wellicht kun je eens kijken bij de voorkeursinstellingen van de verschillende rijmodi?

Kan zelf voor Sport, Normaal en Eco (of hoe ze ook heten) diverse instellingen wijzigen. Misschien zit het daarin?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

alexbl69 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:37:
[...]

Wellicht kun je eens kijken bij de voorkeursinstellingen van de verschillende rijmodi?

Kan zelf voor Sport, Normaal en Eco (of hoe ze ook heten) diverse instellingen wijzigen. Misschien zit het daarin?
Voor sport en Eco kan dat, voor Comfort (normaal) niet.

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Rivanov schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:02:
Vanwege een nieuwe baan ben ik (alweer) aan het oriënteren voor een nieuwe lease-auto. (de zoveelste binnen afzienbare tijd haha). Na eerder een Mercedes A-Klasse te hebben gereden, wil ik nu voor de BMW 1-serie gaan. (momenteel rij ik sinds maart de nieuwe Seat Leon FR-line)

Configuratie die ik voor ogen heb is als volgt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

118iA Business Edition Plus 5d
M Sport
High Executive
BMW Individual Storm Bay
18" Styling 819M
Leder Dakota Mocha/Schwarz
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Comfort Access met Digital Key
Glazen Panoramadak
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
M achterspoiler
Harman Kardon surround sound system
Grootlichtassistent
Active Cruise Control met Stop&Go

Aardig vol dus. :)

Heeft iemand foto's van zijn/haar BMW 1-serie met ook het Mocha/Schwarz lederen interieur? Via Google zie ik wel veel voorbijkomen, maar dat is dan in een 5-serie of X5 etc.

En klopt het dat je de M Sportstoelen vóór niet kunt kiezen i.c.m. Business Edition Plus (waar High Executive bij inbegrepen zit)? Wanneer ik in de configurator namelijk voor die stoelen kies en ik selecteer vervolgens BE Plus, dan gooit hij die er weer uit en moet ik weer voor lederen bekleding kiezen.

Is dat een "flaw" van de configurator, en kan een dealer dit wel selecteren? Of is combinatie High Executive + M Sportstoelen gewoon niet mogelijk.
Probeer bij je bestelling een eerlijk antwoord m.b.t. de levertijd te krijgen, zeker wanneer je wat opties hebt geselecteerd. Mogelijk volgt vertraging op vertraging. Helaas uit ervaring is het elke keer wat anders, dan weer adaptive lighting, touch screen, adaptive cruise etc.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kameraad van mij heeft dat ook in zijn X1. In comfort gaat ie in vrijloop. Ik ben er geen fan van, want het ene moment remt de auto op de motor, en het ander moment niet. Je kan dus niet schatten hoever je uitbolt.

Ik ben ook geïnsereerd hoe je dat afzet in comfort.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Kan het zijn dat je de navigatie aan hebt staan? De auto anticipeert en reageert anders met navigatie aan of uit.

• Rivanov
Morgen naar de BMW dealer om m’n gewenste configuratie rond te maken en officiële offerte op te laten stellen, zodat deze door m’n nieuwe werkgever besteld kan worden.
Vrees voor de levertijden..

Hoorde zojuist van iemand die nu een Skoda Octavia wil bestellen, dat deze pas december 2022 geleverd zal worden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12 16:14
Rivanov schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:51:
Morgen naar de BMW dealer om m’n gewenste configuratie rond te maken en officiële offerte op te laten stellen, zodat deze door m’n nieuwe werkgever besteld kan worden.
Vrees voor de levertijden..

Hoorde zojuist van iemand die nu een Skoda Octavia wil bestellen, dat deze pas december 2022 geleverd zal worden.
BMW i4: 14maand krijg ik te horen dus da's nog net ietsje erger.

• Rivanov
witchdoc schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:55:
[...]

BMW i4: 14maand krijg ik te horen dus da's nog net ietsje erger.
Brr.. ben benieuwd wat een (nagenoeg) full-options 1-serie gaat doen.

• DaFreakhead
Gisteren ben ik op stap geweest naar München om mijn 'nieuwe' bolide op te halen. Echt een heel grote dealer waar zowel nieuwe als premium selectie auto's worden verkocht + afgeleverd, BMW AG is eigenaar van de vestiging waar wij ontvangen werden. Een leuke ervaring.
Op de weg terug naar NL de auto even geprobeerd natuurlijk, en ik moet zeggen dat ik blij verrast was door het vermogen en de soepele afgifte hiervan. 260 op de klok is geen enkele moeite. Hopelijk heb ik met de lange terugrit mijn 'need for speed' even bevredigd! Nu in afwachting van de gele platen (en de bijbehorende brief van de fiscus).
Members only: foto's
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Rivanov
Prachtig!

Blijft ook zonde dat de Factory Pickup niet meer mogelijk is. Of is dat inmiddels wel weer mogelijk?

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor de liefhebber; 2021-4 Live Maps zijn beschikbaar via de BMW download manager.

• --MP--
DaFreakhead schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:51:
Gisteren ben ik op stap geweest naar München om mijn 'nieuwe' bolide op te halen. Echt een heel grote dealer waar zowel nieuwe als premium selectie auto's worden verkocht + afgeleverd, BMW AG is eigenaar van de vestiging waar wij ontvangen werden. Een leuke ervaring.
Op de weg terug naar NL de auto even geprobeerd natuurlijk, en ik moet zeggen dat ik blij verrast was door het vermogen en de soepele afgifte hiervan. 260 op de klok is geen enkele moeite. Hopelijk heb ik met de lange terugrit mijn 'need for speed' even bevredigd! Nu in afwachting van de gele platen (en de bijbehorende brief van de fiscus).

***members only***
Even benieuwd hoe jij aan de kurzzeit kentekens bent gekomen?

Ik had daar vorig jaar wat problemen mee. Omdat ze in Düsseldorf deze alleen af wilden geven op iemand woonachtig in Duitsland.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat gek…

[ Voor 91% gewijzigd door CreativeS op 11-12-2021 10:11 ]

• DaFreakhead
--MP-- schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:03:
[...]

Ik had daar vorig jaar wat problemen mee. Omdat ze in Düsseldorf deze alleen af wilden geven op iemand woonachtig in Duitsland.
Members only:

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 13:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Pepppie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:03:
Voor de liefhebber; 2021-4 Live Maps zijn beschikbaar via de BMW download manager.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoPc_zkraKbALqYuiQJZBmR7BKY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/VYsCDi130P6QdowXF6DJO7a1.png?f=fotoalbum_small
Nog altijd dit probleem hier. Al 2x met BMW gebeld hierover... blijken meer mensen last van te hebben.
Rare is dat zowel de 1 serie van mijn vriendin (F40) als G29 Z4 van mijn vader gewoon werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_4beVXYHBT2zIXMyj4LoJX8PDs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R2dhV8SghqxUcdoUlkgd1ioE.png?f=user_large
Hele kaart update kun je onder mijn BMW ook niet terugvinden. Auto is nu 2 jaar auto en de optie staat ook gewoon onder connecteddrive 8)7.

• --MP--
Wel duur, maar beter dan in Düsseldorf 3x in de rij en nog de discussie verliezen .. :P

• Rivanov
Toverdoos schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:18:
[...]

Probeer bij je bestelling een eerlijk antwoord m.b.t. de levertijd te krijgen, zeker wanneer je wat opties hebt geselecteerd. Mogelijk volgt vertraging op vertraging. Helaas uit ervaring is het elke keer wat anders, dan weer adaptive lighting, touch screen, adaptive cruise etc.
Vanochtend de offerte laten opstellen. Indicatie van levering zou, bij nu bestellen, medio mei 2022 zijn. Dus niet zo'n horror als bij andere merken. Maar uiteraard is dit allemaal onder voorbehoud en kan tijdens de productie nog wijzigen.

Maar de dealer heeft twee weken geleden nog een 2-Serie GC besteld met M-Sport en die wordt al over twee weken geleverd. Dus het is maar net welke combinatie je neemt.

Offerte is nu doorgezet naar m'n werkgever en zodra zij 'm bij de LM hebben ingediend kan de dealer het productieslot direct reserveren.

Ik heb de eerder genoemde configuratie exact kunnen overnemen, met uitsluiting van:
- Touch functionaliteit BMW iDrive Controller
- Uitgebreide Bluetooth functionaliteit (dit houdt enkel het Wireless Charging in)

Deze twee opties waren momenteel simpelweg niet te selecteren vanwege het chiptekort. Maar dat zijn geen dealbrekende opties.

De kleur heb ik gewijzigd van Storm Bay naar Skyscraper Grey.
Beide kleuren hadden ze daar staan en Storm Bay viel in het echt een beetje tegen. En Skyscraper Grey zag er echt heel goed uit en is tevens een nieuwe kleur voor de 1-serie. :)

Hier zie je Skyscraper Grey op de M4 Competition met het staaltje van Storm Bay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkQgvFWlyBdEuJ4fTcD3udU8FTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESIAYp3y0oIaanntignRoUgx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EKBVfup-baqlZm04M8-VJlQIKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skQ7Z3yMmq2PLHSGskhtzJ8I.jpg?f=fotoalbum_large

De uiteindelijke configuratie:

BMW 118iA 5-deurs High Executive M-Sport
Kleur: Skyscraper Grey
Interieur: Leder 'Dakota' Mocha/Schwarz

Opties:
Comfort Pack
Parking Pack
Safety Pack
Business Edition Plus
Automatische transmissie met dubbele koppeling
M Sport steering
Levering zonder typeaanduiding
Comfort Access
Glazen panoramadak
Extra getint glas achter
M achterspoiler
Model M Sport
Grotere brandstoftank
18 inch LM Dubbelspaak M (Styling 819M) Bicolor
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) Sportstoelen voor
Opbergpakket
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Interieurlijsten Illuminated Berlin
Aut.airconditioning
Cruise Control
Lichtpakket
LED-mistlampen voor
LED-koplampen
Parking Assistant
Connected Pack Professional II
BMW Live Cockpit Professional
M Sportonderstel
M Sportstuurwiel
M Aerodynamicapakket
M Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
Driving Assistance
Stuurwielrand Verwarmd
Automatische dimmende binnenspiegel
Doorlaadopening
Elektrisch verstelbare lendensteun
Harman Kardon Surround Sound Systeem
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 11-12-2021 14:06 ]

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:11
--MP-- schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:03:
[...]

Je moet eigenlijk ook een Zoll kennzeichen (ook wel Ausfuhrkennzeichen genoemd) hebben. Met rode balk. Kurzzeitkennzeichen mag je ook niet mee rijden in NL. Sowieso verschillen de procedures per regio in Duitsland.
Het kan wel met gele balkjes als je dezelfde dag naar de RDW gaat en daar een eendaagskenteken voor aanvraagt, maar normaal gesproken moet de verkoper dat Duitse kurzzeit kennzeichen dan regelen voor je.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Ik vind kleuren in de showroom altijd moeilijk te beoordelen. Staat vol onder de spots en altijd mooi gepoetst en opgeblonken.
Rivanov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:00:
[...]

Opties:
Automatische transmissie met dubbele koppeling
Is dat dan geen ZF8 transmissie ?

https://fgheysels.github.io/

• Rivanov
whoami schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:32:
Ik vind kleuren in de showroom altijd moeilijk te beoordelen. Staat vol onder de spots en altijd mooi gepoetst en opgeblonken.

[...]

Is dat dan geen ZF8 transmissie ?
De 118iA heeft de 7-traps automaat (DCT).

En qua kleur is het altijd lastig inderdaad. Maar de 1-serie met Storm Bay hadden ze buiten staan, en was niet zo onder de indruk als ik vooraf gedacht had.

Skyscraper Grey is daarentegen ook een gloednieuwe M-kleur en zie je dus ook nog niet veel. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 11-12-2021 14:49 ]

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Voorwielaandrijving en drie cilinders, niet mijn smaak.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 13:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Voor wat het is (een hatch met 140pk) is er imo echt niets mis met de 1 serie. Nee het is geen 6 in lijn liefhebbers auto maar als daily echt een prima auto. Vriendin heeft bijna dezelfde specs @Rivanov! Alleen wit en zonder dakraam.

Gave kleur btw! Nog nooit irl gezien denk ik.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rivanov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:34:
[...]

De 118iA heeft de 7-traps automaat (DCT).

En qua kleur is het altijd lastig inderdaad. Maar de 1-serie met Storm Bay hadden ze buiten staan, en was niet zo onder de indruk als ik vooraf gedacht had.

Skyscraper Grey is daarentegen ook een gloednieuwe M-kleur en zie je dus ook nog niet veel. :)
Die kleur lijkt meer zilver dan grijs.
Grijs zie je idd al genoeg op de weg :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
DaFreakhead schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:51:

***members only***
Wat mooi, gefeliciteerd! Welke dealer als ik vragen mag? En had je de auto eerst al eens bezichtigd?

• Rivanov
Tortelli schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:40:
Voor wat het is (een hatch met 140pk) is er imo echt niets mis met de 1 serie. Nee het is geen 6 in lijn liefhebbers auto maar als daily echt een prima auto. Vriendin heeft bijna dezelfde specs @Rivanov! Alleen wit en zonder dakraam.

Gave kleur btw! Nog nooit irl gezien denk ik.
Kan kloppen want het is ook nog een zeer nieuwe kleur die pas recentelijk te configureren is. :)

• Rivanov
RAAF12 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:30:
Voorwielaandrijving en drie cilinders, niet mijn smaak.
Dat mag. :)
Ik merk er echter niks van tijdens het rijden. Heb ook de nieuwe Mercedes A-Klasse als leaseauto gehad. Was de A200 met 1.3l 4-cilinder. Ondanks die ene cilinder meer, klonk die wel stuk rauwer dan de 1.5l 3-cilinder in de BMW. Rijdt gewoon heel soepel. En ondanks m’n aardig ruime leasebudget ging de 120iA niet passen met de opties die ik wilde. Dan moest ik teveel concessies doen en dat had ik er niet voor over.
Heb liever meer luxe aan boord dan meer PK’s onder de kap.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 11-12-2021 21:17 ]

• DaFreakhead
zunrob schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:08:
[...]

Wat mooi, gefeliciteerd! Welke dealer als ik vragen mag? En had je de auto eerst al eens bezichtigd?
BMW Niederlassung Fröttmaning, strak naast dat bubbelstadion van Bayern München. Heb hem van een render gekocht 😂. Specs en kmstand pasten mij, en in de praktijk blijkt de auto echt puntgaaf.
Het enige is dat hij op 20 inch zomerbanden staat, dat was nog wel even spannend de eerste snelwegkms door de sneeuw.
Speaking of wielen: winterbanden mogen niet op 20 inch volgens het COC, die tabel gaat tot 19. Ik snap dit niet helemaal, je kunt gewoon Pirelli Sottozeros krijgen in de juiste maat. Hoe zit het met de wetgeving in Nederland? Het past m.i. gewoon, de bandenomtrek is niet groter tenslotte. Ik wil het liefst nog een set 20 inch 662M velgen halen voor de winterbanden.
Kan iemand mij verlichten hierin?
Members only:

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dan is een export plaat nauwelijks duurder, en magje gewoon mee in NL rijden. Inclusief verzekering was ik 220 euro kwijt en dat was bij de dichtstbijzijnde winkel bij het kreisambt. Durf te wedden dat ik daar nog wel op had kunnen besparen.

Maar dit is wel makkelijk natuurlijk, platen mee en rijden.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Rivanov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:15:
[...]

Heb liever meer luxe aan boord dan meer PK’s onder de kap.
Maar dan wel weer M-sport 8)7 O-)

Nee, dan maar meer vermogen en minder optisch bedrog.

Evengoed veel plezier ermee natuurlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Trent900 op 12-12-2021 11:29 ]

• Rivanov
Trent900 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:28:
[...]

Maar dan wel weer M-sport 8)7 O-)

Nee, dan maar meer vermogen en minder optisch bedrog.

Evengoed veel plezier ermee natuurlijk!
Tsja. Dat is en blijft de eeuwige discussie en "twee-kamp".
Wat heb je aan al dat vermogen in Nederland waar je maar 100 mag.
En voor vlot nvoegen en inhalen heb je aan de 118i ook meer dan voldoende. ;)
Daar heb je geen honderden PK's voor nodig.

Vind een mooi voorkomen dan een stuk belangrijker, waarbij ik elke keer met een glimlach naar de auto toeloop of wegloop.

AMG-line, S-Line en M-Sport zijn gewoon musthaves op de grote Duitse drie.

Dat gecombineerd met heerlijke lederen zetels, panoramadak en goede audio maakt het voor mij persoonlijk gewoon af.

Rij nu de nieuwe Seat Leon in FR trim omdat ik vind dat ie dat minimaal moet hebben. Geeft 'm net dat beetje extra.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 12-12-2021 11:37 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:35:
[...]

Tsja. Dat is en blijft de eeuwige discussie en "twee-kamp".
Wat heb je aan al dat vermogen in Nederland waar je maar 100 mag.
En voor vlot nvoegen en inhalen heb je aan de 118i ook meer dan voldoende. ;)
Daar heb je geen honderden PK's voor nodig.

Vind een mooi voorkomen dan een stuk belangrijker, waarbij ik elke keer met een glimlach naar de auto toeloop of wegloop.

AMG-line, S-Line en M-Sport zijn gewoon musthaves op de grote Duitse drie.

Dat gecombineerd met heerlijke lederen zetels, panoramadak en goede audio maakt het voor mij persoonlijk gewoon af.

Rij nu de nieuwe Seat Leon in FR trim omdat ik vind dat ie dat minimaal moet hebben. Geeft 'm net dat beetje extra.
Max snelheid in nl is nog steeds 130.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:23
Ik krijg liever een glimlach bij het intrappen van het gaspedaal. :9

• Rivanov
Tylen schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:40:
[...]

Oja shit. Dat haalt de 118 niet. :+

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Na ruim twee jaar in andere auto’s gereden te hebben ben ik voorzichtig in de markt voor een tweedehands BMW X1. Nu heb ik een mooie gezien, een geïmporteerde BMW X1
XDrive28i. Ding is uit 2014 en heeft ongeveer 120.000 gelopen. Zijn er specifieke gebreken of problemen wat ik bij dit type op moet letten? Vergt een 28i veel meer onderhoud dan de 184pK variant?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Hier staat het een en ander https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/x1-e84-2009/good
Lezen!

4 vierwielaandrijving is iets storingsgevoeliger. Alles valt met het onderhoud wat gepleegd is, goede oliewissels met de juiste olie. Een B merk banden geeft ook aan dat er bezuinigd is. Motor altijd koud starten en goed luisteren. Check ook de airco die kan leeg zijn, dat merk je pas van de zomer als die nodig is.
Probleem met geimporteerde auto's uit Duitsland is dat de controle op km standen minder is. In de eerste 3 jaar na aanschaf kan er zonder problemen aan de chip gesleuteld zijn. Iedereen met ISTA-D, een hulpprog en een beetje verstand zet er voor 20€ de km stand in die jij wilt. Wil je toch een geimporteerde car kopen probeer dan de eigenaar te achterhalen en daar een gesprek mee te voeren. je kan ook voor de koop Carly op je telefoon zetten en een BT moduul op de OBD poort prikken. Dan kan je ter plaatse zien of de beide opgeslagen km standen kloppen. Is een speciaal item voor op de Carly app.

XDRIVE28I is tot juli 2012 geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 12-12-2021 19:37 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

RAAF12 schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:01:
Hier staat het een en ander https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/x1-e84-2009/good
Lezen!

4 vierwielaandrijving is iets storingsgevoeliger. Alles valt met het onderhoud wat gepleegd is, goede oliewissels met de juiste olie. Een B merk banden geeft ook aan dat er bezuinigd is. Motor altijd koud starten en goed luisteren. Check ook de airco die kan leeg zijn, dat merk je pas van de zomer als die nodig is.
Probleem met geimporteerde auto's uit Duitsland is dat de controle op km standen minder is. In de eerste 3 jaar na aanschaf kan er zonder problemen aan de chip gesleuteld zijn. Iedereen met ISTA-D, een hulpprog en een beetje verstand zet er voor 20€ de km stand in die jij wilt. Wil je toch een geimporteerde car kopen probeer dan de eigenaar te achterhalen en daar een gesprek mee te voeren. je kan ook voor de koop Carly op je telefoon zetten en een BT moduul op de OBD poort prikken. Dan kan je ter plaatse zien of de beide opgeslagen km standen kloppen. Is een speciaal item voor op de Carly app.

XDRIVE28I is tot juli 2012 geleverd.
Dank je, wat een goeie tips! Neem ik zeker mee bij mijn bezoek. Maar wat raar dat die xdrive28i maar tot 2012 is geleverd. Is hij in Duitsland dan wel langer geleverd?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Het Fantoom
Tylen schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:40:
[...]

Nee hoor, gisteren nog 180 kunnen rijden

• Eagle Creek

Eagle Creek