Volgens mij is het een beetje zoals de huizenmarkt van nu. Ze lachen je, om het zomaar te zeggen, uit als je een hoge korting denkt te krijgen. Bij die dealer hadden ze over 3% max. Wat daar van waar is, geen idee, maar diezelfde Clubman was die week nog verkocht. Een BMW waarvoor ik keek, waarbij ik de prijs dus te hoog vond, was paar dagen later verkocht en heb al 2x meegemaakt dat een auto op het internet werd gezet en ik een dag later een bezoekje deed en dat ie helaas verkocht was. Doorloop is krankzinnig. Ik moet dan wel zeggen dat ik over het algemeen naar vrij gewilde auto's kijk.Flix20 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:09:
Als je de aanmeld code hebt kan je direct de verzekering ter plekke regelen en RDW geregistreerde bedrijven kunnen zelf de overschrijving doen.
Dus je zou in theorie op een zaterdag binnen kunnen komen en diezelfde dag naar huis te rijden in je nieuwe bolide.
[...]
Toen ik met mijn vriendin bij de dealer zat om haar 500 te kopen heb ik tegen dr gezegd dat ze 'm die dag niet mocht kopen en er een nachtje over moest slapen.
De verkoper (jonge vent, net van z'n HBO commerciële economie vermoed ik) dacht kat in het bakkie totdat ze letterlijk zei: "ik mag hem vandaag niet kopen van hem". De blik in z'n ogen toen ie wist dat ie met mij aan de bak moest voor de prijs was priceless. Let wel, dit is 5 jaar geleden dus toen was 10% zeker haalbaar (15% zelfs die dag)
[...]
Afleverpakketten zijn inderdaad ook pure winst. Dat zit al gewoon in de verkoopprijs verrekend, zeker als het BOVAG bedrijven zijn. Dan proberen ze puur de kosten van de garantie verzekering te dekken.
Ben zelf best bedreven in het onderhandelen, maar ook ik vang momenteel gewoon bot.
2 keer dit jaar een goede auto laten staan omdat ik de prijs te hoog vond.
Bij een derde toch maar over stag gegaan. Prijs was hetzelfde als bij de andere, alleen nu geen aflever-/rijklaar kosten, grote beurt en wat preventief onderhoud(schijven/blokken rondom).
Dat zijn wel punten waar je 'winst' in kan behalen momenteel. Niet zozeer in de prijs, maar in rand zaken.
Wat me ook opvalt is dat veel bedrijven geen bovag-garantie geven op genoeg modellen. De auto is in hun optiek dusdanig oud, dat het op dat model 'toevallig' er niet op zit. Dan is dat voor mij al een reden tot overslaan. Oud of niet, maar als je vertrouwen in eigen auto's hebt... waarom zou je dan niet extra winst gaan pakken in de vorm van een afleverpakket (en die afleverpakketten zijn soms €895 haha)? Naar mijn idee zeg je dan eigenlijk: 'de reparatiekosten kunnen in de garantietermijn dusdanig hoog uitvallen dat een afleverpakket dat zeker niet gaat dekken, waarbij ik de kans op reparatie redelijk hoog inschat.' Is dat een beetje kort door de bocht of zit ik hiermee in de goede richting? Kan me namelijk niet iets anders bedenken dan dat.
Of laatst had ik ook een mooie aan de telefoon. Die wilde een afleverpakket verkopen, maar dan wel erover hebben op welke onderdelen ik dan garantie zou krijgen, een dealer welteverstaan. Als je nou niet opdondert
[ Voor 4% gewijzigd door Janter op 16-11-2021 10:19 ]
:strip_exif()/f/image/gOfn3hOI1svcq3PqVuSRuBrl.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VYsCDi130P6QdowXF6DJO7a1.png?f=user_large)
/f/image/Zp3ZAHwuG5PMvQOQvFDYbcqd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c6fjmSXSXFmJtSMy7aQCmvZd.png?f=user_large)