Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 137 138 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Janter
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-12 23:42
Flix20 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:09:
Als je de aanmeld code hebt kan je direct de verzekering ter plekke regelen en RDW geregistreerde bedrijven kunnen zelf de overschrijving doen.
Dus je zou in theorie op een zaterdag binnen kunnen komen en diezelfde dag naar huis te rijden in je nieuwe bolide.

[...]

Toen ik met mijn vriendin bij de dealer zat om haar 500 te kopen heb ik tegen dr gezegd dat ze 'm die dag niet mocht kopen en er een nachtje over moest slapen.
De verkoper (jonge vent, net van z'n HBO commerciële economie vermoed ik) dacht kat in het bakkie totdat ze letterlijk zei: "ik mag hem vandaag niet kopen van hem". De blik in z'n ogen toen ie wist dat ie met mij aan de bak moest voor de prijs was priceless. Let wel, dit is 5 jaar geleden dus toen was 10% zeker haalbaar (15% zelfs die dag)
[...]

Afleverpakketten zijn inderdaad ook pure winst. Dat zit al gewoon in de verkoopprijs verrekend, zeker als het BOVAG bedrijven zijn. Dan proberen ze puur de kosten van de garantie verzekering te dekken.

Ben zelf best bedreven in het onderhandelen, maar ook ik vang momenteel gewoon bot.
2 keer dit jaar een goede auto laten staan omdat ik de prijs te hoog vond.
Bij een derde toch maar over stag gegaan. Prijs was hetzelfde als bij de andere, alleen nu geen aflever-/rijklaar kosten, grote beurt en wat preventief onderhoud(schijven/blokken rondom).
Dat zijn wel punten waar je 'winst' in kan behalen momenteel. Niet zozeer in de prijs, maar in rand zaken.
Volgens mij is het een beetje zoals de huizenmarkt van nu. Ze lachen je, om het zomaar te zeggen, uit als je een hoge korting denkt te krijgen. Bij die dealer hadden ze over 3% max. Wat daar van waar is, geen idee, maar diezelfde Clubman was die week nog verkocht. Een BMW waarvoor ik keek, waarbij ik de prijs dus te hoog vond, was paar dagen later verkocht en heb al 2x meegemaakt dat een auto op het internet werd gezet en ik een dag later een bezoekje deed en dat ie helaas verkocht was. Doorloop is krankzinnig. Ik moet dan wel zeggen dat ik over het algemeen naar vrij gewilde auto's kijk.

Wat me ook opvalt is dat veel bedrijven geen bovag-garantie geven op genoeg modellen. De auto is in hun optiek dusdanig oud, dat het op dat model 'toevallig' er niet op zit. Dan is dat voor mij al een reden tot overslaan. Oud of niet, maar als je vertrouwen in eigen auto's hebt... waarom zou je dan niet extra winst gaan pakken in de vorm van een afleverpakket (en die afleverpakketten zijn soms €895 haha)? Naar mijn idee zeg je dan eigenlijk: 'de reparatiekosten kunnen in de garantietermijn dusdanig hoog uitvallen dat een afleverpakket dat zeker niet gaat dekken, waarbij ik de kans op reparatie redelijk hoog inschat.' Is dat een beetje kort door de bocht of zit ik hiermee in de goede richting? Kan me namelijk niet iets anders bedenken dan dat.

Of laatst had ik ook een mooie aan de telefoon. Die wilde een afleverpakket verkopen, maar dan wel erover hebben op welke onderdelen ik dan garantie zou krijgen, een dealer welteverstaan. Als je nou niet opdondert :')...

[Voor 4% gewijzigd door Janter op 16-11-2021 10:19]

• --MP--
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-12 17:59
Uitgebreide Garantie is steeds vaker een separaat kostenplaatje om dat men graag goedkoop wil adverteren.
Anders ben je standaard "te duur" op internet.

Wel transparant, maar ineens lijkt garantie best duur...

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
Ik ben er onlangs ook achter gekomen dat bedrijven zich verzekeren tegen garantie.

Handelaar waar ik uiteindelijk gekocht heb gaf sowieso 6 maanden garantie op het blok en de bak. Als je harde (bovag) garantie wil, kon dat ook, maar dan betaalde je daar zelf de verzekering voor.
Anders 'komen we er samen wel uit'. Zijn standpunt was ook ik kan wel moeilijk gaan doen om een onderdeel van €100,- maar m'n naam hoog houden is meer dan dat waard.
Na review gelezen te hebben had ik er wel een goed gevoel bij.

Bleek achteraf terecht. Grootlicht was defect en ik had het vermoeden dat dit in de schakelaar aan het stuurkolom zat. Opgebeld en hij stuurde kosteloos het onderdeel op waar ik het (op mijn initiatief) zelf heb geïnstalleerd. Probleem opgelost.

PSN: Flix20-NL

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-12 18:39
Standaard een x-percentage korting vind ik sowieso raar.

Als je de markt in de gaten houd dan weet je uiteindelijk zelf of een auto scherp/realistisch geprijsd is of niet.

Ik was aan het zoeken naar een 3 Touring, 4 GC of een 5 Touring. Wist wat ik wilde qua motorisering en opties, zag dagelijks de nieuwe occasions online komen.

En toen was daar ineens mijn 4GC, deze vinkte mijn hele wensenlijstje af en bood nog meer dan dat. De prijs was scherp/realistisch en dat wist de verkoper ook.
Ging dus ook geen cent vanaf omdat hij hem toch in no-time kwijt was en ik kon hem in mijn hoofd niet anders dan gelijk geven.

Gekocht dus voor de vraagprijs en netjes afgeleverd met een oliebeurtje en alarmcertificaat. Bij de proefrit begon het tanklampje te branden en bij aflevering zat er ook gewoon voldoende benzine in om nog 200km naar huis te rijden en thuis branden het lampje alsnog niet. Kortom, gewoon netjes en alles bij elkaar ook gewoon geld waard natuurlijk.

Ik durf te wedden dat als ik vandaag de auto te koop zet ik hem op z'n minst voor hetzelfde bedrag kwijt raak.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02:52
B-Real schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:16:
Standaard een x-percentage korting vind ik sowieso raar.

Als je de markt in de gaten houd dan weet je uiteindelijk zelf of een auto scherp/realistisch geprijsd is of niet.

Ik was aan het zoeken naar een 3 Touring, 4 GC of een 5 Touring. Wist wat ik wilde qua motorisering en opties, zag dagelijks de nieuwe occasions online komen.

En toen was daar ineens mijn 4GC, deze vinkte mijn hele wensenlijstje af en bood nog meer dan dat. De prijs was scherp/realistisch en dat wist de verkoper ook.
Ging dus ook geen cent vanaf omdat hij hem toch in no-time kwijt was en ik kon hem in mijn hoofd niet anders dan gelijk geven.

Gekocht dus voor de vraagprijs en netjes afgeleverd met een oliebeurtje en alarmcertificaat. Bij de proefrit begon het tanklampje te branden en bij aflevering zat er ook gewoon voldoende benzine in om nog 200km naar huis te rijden en thuis branden het lampje alsnog niet. Kortom, gewoon netjes en alles bij elkaar ook gewoon geld waard natuurlijk.

Ik durf te wedden dat als ik vandaag de auto te koop zet ik hem op z'n minst voor hetzelfde bedrag kwijt raak.
Al vind ik het wel armoedig om dan geen volle tank mee te geven. Wat kost hun dat effectief 40 euro?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:16
Kocht een auto van 25k bij een Duitse BMW dealer en toen ik 'm kwam ophalen brandde het lampje nog net niet... Eerste wat ik opzocht op de kaart was een benzinestation... Tsja ik vond dat ook wel erg cheap.

Wellicht was het omdat ik nog wat korting heb kunnen regelen omdat ie al even te koop stond maar toch.

Erger vond ik dat achteraf bleek dat het "vreemde" geluid wat ik zacht hoorde een kapotte differentieel bleek te zijn. Gelukkig was de afhandeling van de garantie een stuk beter maar op het totaal vond ik het niet een geweldige ervaring van een BMW dealer met een score van 4.8(/5.0 met duizenden reviews).

Dus zo zie je maar weer dat het bijzonder lastig is om een goede partij op alle vlakken te vinden.

[Voor 39% gewijzigd door MrFl0ppY op 16-11-2021 14:31]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:34

Snake

Los Angeles, CA, USA

Toff schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 01:39:
@Snake Op zaterdag wat lastig, maar kentekens zijn in NL voertuiggebonden en verzekering kan vaak telefonisch geregeld worden.
En verzekering, is er geen verplichting tot fysieke groene kaart?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Janter
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-12 23:42
--MP-- schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:01:
Uitgebreide Garantie is steeds vaker een separaat kostenplaatje om dat men graag goedkoop wil adverteren.
Anders ben je standaard "te duur" op internet.

Wel transparant, maar ineens lijkt garantie best duur...
Naja ik ken een autobedrijf en die heeft voor dezelfde afleverpakket verschillende prijzen voor verschillende auto's. Ik vind gewoon dat je eenzelfde prijs moet vragen voor een bepaald afleverpakket, voor welke auto dat ook is. Het geeft mij een naar gevoel als je voor auto x bijvoorbeeld 595 euro vraagt en een andere 995 euro. En dan gaat het beiden nogmaals om eenzelfde afleverpakket.

Maar dat voorbeeld wat ik net schetste vind ik gewoon echt lachwekkend. Proberen geld bij je af te troffelen en doodleuk zeggen 'ja maar dan moeten we het wel even hebben over de onderdelen die dan onder garantie vallen'. Bedoel, verkoop auto's met volledige garantie of anders niet... maar niet als expert even de onderdelen bepalen.

En je hebt het over transparant, en ik snap je hoor ;), maar naar mijn idee is geen enkel autobedrijf/dealer (op een uitzondering na) transparant. Ze bedonderen je waar je bij staat.

Heb zoveel voorbeelden al meegemaakt, waarbij ik me echt afvraag hoe je dat uit je mond kan krijgen haha. En echt niet alleen bij de garagebedrijf om de hoek, maar ook 'gerenommeerde dealers'.

[Voor 7% gewijzigd door Janter op 16-11-2021 18:09]

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Snake schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:47:
Fysieke groene kaart is al een tijdje niet meer nodig (in Nederland). Maar even terugkomend op kenteken overschrijven, dat kan tegenwoordig ook gewoon online. Zelfs particulier.

[Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 16-11-2021 18:07]

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Snake schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:47:
[...]

Nee, die komt later wel. Als je maar direct belt en verzekert, bij een ongeval zoeken ze dst wel uit.

En fysiek is sowieso niet meer verplicht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Eagle Creek schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:36:
En fysiek is sowieso niet meer verplicht.
In Nederland. Er zijn nog diverse landen (volgens de Consumentenbond) die wel een geprinte versie willen zien. Zelf print ik ze - voor beide BMW's - wel altijd. Ik weet het, je komt er niet dagelijks, maar enkel ter verduidelijking :)
Soms verplicht op papier

Verzekeraars leveren het internationaal verzekeringsbewijs (de groene kaart) op papier (vaak gratis) of digitaal. Dat laatste lijkt handig, maar in de volgende landen moet je de papieren versie kunnen overleggen:
  • Albanië
  • Azerbeidzjan
  • Bosnië (en Herzegovina)
  • Israël
  • Iran
  • Marokko
  • Moldavië
  • Montenegro
  • Noord-Macedonië (Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië)
  • Oekraïne
  • Rusland
  • Servië
  • Tunesië
  • Turkije
  • Wit-Rusland
Reis je naar 1 van deze landen? Of rijd je er doorheen? Vraag dan bij je verzekeraar op tijd een papieren versie aan. Of print hem zelf op wit papier. Anders kom je het land niet in. Lukt dat toch, maar word je later gecontroleerd of krijg je een ongeluk, dan riskeer je een forse boete.
En mijn verzekering (BMW Top Cover via Allianz NL) maakt dit ook duidelijk:
In welke landen is een papieren internationaal verzekeringsbewijs (groene kaart) verplicht?

In de meeste landen is een papieren internationaal verzekeringsbewijs niet meer verplicht. Een digitale internationaal verzekeringsbewijs is voldoende.

In sommige landen wordt alleen een originele papieren internationaal verzekeringsbewijs geaccepteerd. Hieronder zie je in welke landen dat is:

Albanië, Azerbeidzjan, Bosnië-Herzegovina, Iran, Israël, Macedonië, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Tunesië en Turkije

Ben je van plan om met je auto of motor naar of door deze landen te reizen? Neem dan contact op met jouw adviseur. De contactgegevens van jouw adviseur staan op je verzekeringspapieren. Je krijgt het internationale verzekeringsbewijs dan alsnog via de post toegestuurd.

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Dat is juist en een aanvulling die ik vergeten ben. Thanks.

Desalniettemin niet zo'n punt als je telefonisch verzekerd voor vandaag. Zou er niet meteen half Europa meer doorkachelen.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

CreativeS schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:05:
[...]

Fysieke groene kaart is al een tijdje niet meer nodig (in Nederland). Maar even terugkomend op kenteken overschrijven, dat kan tegenwoordig ook gewoon online. Zelfs particulier.
Ben even aan het Google-en, en blijkbaar moet je die in BE ook niet meer in de auto hebben. Toen ik in 2017 vertrok was het nog verplicht.

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:21
cyntax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:44:
@zunrob ik heb dat gedaan met mijn F30. Wel van te voren gecontroleerd of het verwarmingselement wel echt aanwezig was. Schijnbaar zijn er wel sport stuurwielen met alleen een lane assist motor en zonder het verwarmingselement dus.

Coderen heb ik gedaan met Bimmercode, wel in expert mode moeten doen. Dit zijn de instellingen:

FEM_BODY
3140 PFLinSteeringWheel
CODDT_BYTE_00_SZL_LIN = LHZ_aktiv
LIN_VARIANTE_LRE = lre_tlc_lhz
LIN_VARIANTE_SZL = szl_4Band
LRE_Verbaut = aktiv

Merendeel stond in mijn BMW trouwens al goed vreemd genoeg.
Hoeveel tijd heeft het je gekost? Ik vind het coderen in pro mode best wel spannend merk ik. Hoe lastig is het?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

zunrob schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:55:
[...]

Hoeveel tijd heeft het je gekost? Ik vind het coderen in pro mode best wel spannend merk ik. Hoe lastig is het?
10 seconden. Switch kost meer tijd.

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:02
@zunrob Net zoals Snake aangeeft is het zo gebeurd. Ik heb vooraf eerst in demo mode van Bimmercode alles op mijn gemakje opgezocht. Eenmaal in de auto voor het echte werk was het zo gepiept. Bij mij stonden een aantal instellingen ook al goed.

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:41
Ik heb van de zomer mijn F20 pre-LCI 116d EDE ingeruild voor een F20 LCI 118dA en er is 1 puntje dat ik een beetje voor me uit ben blijven schuiven en dat zijn de banden.

Van mijn eerste F20 had ik nog een set runflat winterbanden over (2x 225/40/R18 voor en 2x 245/35R18 achter), deze zaten bij de auto. Ik liet de banden altijd wisselen in plaats van de wielen, omdat ik maar 1 set velgen had.

Alleen heb ik dus op mijn huidige F20 225/45/R17 en 245/40R17 zitten. Wat ik met deze banden merk is dat de auto nogal over de weg dwijlt als er ook maar enigszins spoorvorming is of sprake van vochtig wegdek. Daarnaast ook nogal snel last van aquaplaning. Dit had ik met mijn vorige F20, met de winterbanden absoluut niet, en met de zomerbanden wel, maar in mindere mate. Ook heb ik het al regelmatig voor elkaar gekregen (zelfs op droog wegdek) om het DSC lampje aan het knipperen te krijgen, dat is me bij mijn vorige auto nooit gelukt.

Ik vermoed dat er geen runflat banden onder zitten (is dat ergens aan te zien qua markering op de band?), zou dat de oorzaak van dit gedrag kunnen zijn? Kan het uitlijning zijn? Ik heb niet het idee dat de auto erg trekt overigens.

Dus ik vraag me eigenlijk af wat het handigst is om te doen. Bij voorkeur zou ik er een set all seasons onder zetten, omdat ik het wisselen van banden best wel gedoe vind, maar die zijn niet te krijgen voor de huidige bandenmaat.

Ik heb de volgende opties in gedachten:
  • Ergens een set 18" velgen op de kop tikken, daar mijn winterbanden op laten zetten, zodat ik een set winterwielen heb (banden hebben nog iets van 4,5 - 5,5mm profiel), scheelt kosten bij het wisselen en beter voor de velgen
  • Een nieuwe set winterbanden kopen voor mijn huidige 17" velgen, al vraag ik me af of mijn huidige banden nog een zomer meegaan
  • Een set kleinere velgen + winterband scoren ergens en de huidige winterbanden verkopen (maar 16" hoort eigenlijk niet op een 118d met M pakket)
Of is er nog een optie die ik over het hoofd heb gezien? En heeft iemand nog een suggestie voor waar ik eventueel een goede set tweedehands velgen of redelijk geprijsde nieuwe velgen kan krijgen? Een set winterwielen origineel van BMW voor 2000 euro vind ik een beetje teveel van het goede :)

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-12 20:51
Vraagje. Al een paar dagen doet de ConnectedDrive Spotify app het niet meer. Niet Carplay, maar de app onder ‘Media’ die je met QR code activeert. Krijg gewoon een zwart scherm te zien. Enig idee hoe dit te verhelpen is zonder een iDrive systeem reset?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nickk93 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:30:
Ik heb van de zomer mijn F20 pre-LCI 116d EDE ingeruild voor een F20 LCI 118dA en er is 1 puntje dat ik een beetje voor me uit ben blijven schuiven en dat zijn de banden.

Van mijn eerste F20 had ik nog een set runflat winterbanden over (2x 225/40/R18 voor en 2x 245/35R18 achter), deze zaten bij de auto. Ik liet de banden altijd wisselen in plaats van de wielen, omdat ik maar 1 set velgen had.

Alleen heb ik dus op mijn huidige F20 225/45/R17 en 245/40R17 zitten. Wat ik met deze banden merk is dat de auto nogal over de weg dwijlt als er ook maar enigszins spoorvorming is of sprake van vochtig wegdek. Daarnaast ook nogal snel last van aquaplaning. Dit had ik met mijn vorige F20, met de winterbanden absoluut niet, en met de zomerbanden wel, maar in mindere mate. Ook heb ik het al regelmatig voor elkaar gekregen (zelfs op droog wegdek) om het DSC lampje aan het knipperen te krijgen, dat is me bij mijn vorige auto nooit gelukt.
Ik vermoed dat er geen runflat banden onder zitten (is dat ergens aan te zien qua markering op de band?), zou dat de oorzaak van dit gedrag kunnen zijn? Kan het uitlijning zijn? Ik heb niet het idee dat de auto erg trekt overigens.
De oorzaak van de DSC die flikkert zijn de goedkoopste banden die je je kan voorstellen.

Zet er wat kleveriger Michelin onder en probeer opnieuw.
Dus ik vraag me eigenlijk af wat het handigst is om te doen. Bij voorkeur zou ik er een set all seasons onder zetten, omdat ik het wisselen van banden best wel gedoe vind, maar die zijn niet te krijgen voor de huidige bandenmaat.

Ik heb de volgende opties in gedachten:
  • Ergens een set 18" velgen op de kop tikken, daar mijn winterbanden op laten zetten, zodat ik een set winterwielen heb (banden hebben nog iets van 4,5 - 5,5mm profiel), scheelt kosten bij het wisselen en beter voor de velgen
  • Een nieuwe set winterbanden kopen voor mijn huidige 17" velgen, al vraag ik me af of mijn huidige banden nog een zomer meegaan
  • Een set kleinere velgen + winterband scoren ergens en de huidige winterbanden verkopen (maar 16" hoort eigenlijk niet op een 118d met M pakket)
Of is er nog een optie die ik over het hoofd heb gezien? En heeft iemand nog een suggestie voor waar ik eventueel een goede set tweedehands velgen of redelijk geprijsde nieuwe velgen kan krijgen? Een set winterwielen origineel van BMW voor 2000 euro vind ik een beetje teveel van het goede :)
Gaat 16" wel op de 118D?

Ik zou 18" kopen voor zomers en 17" voor winters. Winters zijn duurder in grotere maten.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01:27

Toff

FP ProMod
Nickk93 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:30:

De aangeraden minimumprofieldiepte voor winterbanden is 4 mm (in Oostenrijk zelfs verplicht), dus die van jou zijn al een flink stuk onderweg. Originele velgen en TPMS-sensoren zijn niet goedkoop. Als je toch velgen koopt, lijkt het mij logischer om er meteen nieuwe winterbanden op te laten zetten, dan kan je de kosten incl. montage en balanceren over een aantal seizoenen uitsmeren.

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03:17
Morpheusk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:20:
[...]

Al vind ik het wel armoedig om dan geen volle tank mee te geven. Wat kost hun dat effectief 40 euro?
Bij welke pomp heb jij een volle tank voor 40,- euro :? :? Daar wil ik ook wel eens heen dan.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 03-12 21:03

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik kwam er helaas gisteren achter dat er wat lichte krassen aan de achterkant zitten. Met name door strijklicht en vraag me af hoe lang deze er al zaten zonder het door te hebben. Als ik er met m'n nagel over heen ga, dan voel ik niets. Heb de indruk dat ik deze zelf vrij gemakkelijk zou moeten kunnen oplossen. Het is in het plastic bumper gedeelte.

Heeft er iemand wellicht wat advies voor mij? Bedankt alvast.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02:52
FSSF schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 04:27:
[...]

Bij welke pomp heb jij een volle tank voor 40,- euro :? :? Daar wil ik ook wel eens heen dan.
Er vanuitgaande dat een tank aanvullen ongeveer €80,- kost. Daar halen we de btw vanaf die je als bedrijf kan terug vragen, dan blijft er 66,12 over. Dit bedrag gaat weer van de omzet af, dan blijft er ongeveer €40,- over bij een belastingdruk van 40%.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:34

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geeft hij aan op mijn G21 330i (productiedatum september 2019). Die dienst krijg je er toch 3 jaar bij?

[Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2021 15:01]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• Nickk93
Snake schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:35:
[...]

De oorzaak van de DSC die flikkert zijn de goedkoopste banden die je je kan voorstellen.

Zet er wat kleveriger Michelin onder en probeer opnieuw.
Ik heb net even gecheckt wat voor banden eronder zitten en voor zitten er Dunlop SP Sport Maxx TT banden op en achter Bridgestone Potenza. Ik heb niet het idee dat het de meest goedkope banden zijn die eronder zitten. Het zijn overigens wel runflat banden heb ik nog even nagezocht.

Ik zal van de week nog eens even kijken naar het profiel van de zomerbanden, kijken of dat nog ergens op lijkt.

De reden om 18" velgen voor de winter te kopen zou zijn omdat ik nog een set 18" winterbanden had liggen. Maar een goede opmerking mbt de profieldiepte, eigenlijk is het het niet waard om voor die winterbanden die al een eind op weg zijn velgen te kopen. Dat zou het voordeliger maken om gewoon een nieuwe set 17" winterbanden te kopen en toch weer banden te gaan wisselen in plaats van hele wielen. Dat is in ieder geval op de korte termijn de goedkoopste optie en dan gaan de huidige winterbanden op Marktplaats (ruimt weer lekker op in de garage).

Ik heb alleen al even zitten zoeken naar 245/40/R17 runflat winterbanden, maar die lijken niet te vinden te zijn. Iemand hier ervaring mee toevallig?

Het liefst zou ik voor all-seasons gaan, puur om van het gedoe met het wisselen 2x per jaar af te zijn. Bovendien ben ik toch niet van plan om met de auto op wintersport te gaan of iets dergelijks. Maar die zijn voor achter sowieso niet verkrijgbaar.

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Silversin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:02:
Vraagje. Al een paar dagen doet de ConnectedDrive Spotify app het niet meer. Niet Carplay, maar de app onder ‘Media’ die je met QR code activeert. Krijg gewoon een zwart scherm te zien. Enig idee hoe dit te verhelpen is zonder een iDrive systeem reset?
Al een soft reset gedaan?

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-12 20:51
Was niet meer nodig. Besloot vandaag van zichzelf om het account los te koppelen en te werken 8)7

• m4yall
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:45
Komende vrijdag ga ik een F11 (520i) uit 2013 ophalen! Wat een fijne wagen! Eerste BMW na een aantal Volkswagens. Laatste was ID4 die ik in moet leveren ivm wisselen werkgever.

Allereerst bedankt voor alle details die rondgaan in dit topic, fijn om wat meer achtergrond te hebben bij het maken van een keuze :). Daarnaast ook een goed beeld wat eventueel nog meer mogelijk is.

Ik ben bij deze F11 uitgekomen ivm het M interieur met alcantara bekleding icm sportstoelen inclusief groot navigatiescherm. Enige nadeel, waar ik op zich makkelijk overheen stapte, was dat de tellers het meest eenvoudig zijn. Nu kwam ik alleen tegen dat dit eenvoudig te vervangen is voor een W6A of W6B optie. Voor mij zou de W6A al goed genoeg, een niet al te grote investering.

Als de W6A niet nieuw is moet deze worden gereset en gecodeerd. Voordat ik allerlei adressen rondom Eindhoven benader, zijn hier wellicht nog tips voor een goed adres? Weet iemand of je de KM stand van de auto kunt overzetten naar de nieuwe unit of dat dit automatisch gebeurd?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Zeker weten? Auto goed achter slot en grendel? Digitaal cluster is één van de meeste gewilde artikelen bij het dievengilde. Je zal niet de eerste zijn met €10.000 tot €15.000 schade.

[Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2021 14:49]

• DaFreakhead
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:38
Hier ook een aankoop gedaan. Ik heb een M550d touring van 10-2019 gekocht, sophistograu. Vermoedelijk met een week of 2 hier in Nederland, dan nog even BPM afrekenen en kentekens erop.
De goede opties erop: comfortstoelen met verwarming + ventilatie + massage, hud, panoramadak, b+w geluid, standkachel, keramische knoppies (jeej), 4 zone cc, leer op dashboard, en nog wat andere kleinere dingen.
Ik ben benieuwd naar het verbruik 😀

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CreativeS schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:48:
Zeker weten? Auto goed achter slot en grendel? Digitaal cluster is één van de meeste gewilde artikelen bij het dievengilde. Je zal niet de eerste zijn met €10.000 tot €15.000 schade.
Hij is zelf van plan om een gejatte te kopen dus lijkt me dat hij dat risico wel accepteert :+
m4yall schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:35:
[...]
Als de W6A niet nieuw is moet deze worden gereset en gecodeerd.

DUT Racing

• Domih
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

Domih

Domih.

Komende vrijdag ga ik een F11 (520i) uit 2013 ophalen! Wat een fijne wagen! Eerste BMW na een aantal Volkswagens. Laatste was ID4 die ik in moet leveren ivm wisselen werkgever.

Allereerst bedankt voor alle details die rondgaan in dit topic, fijn om wat meer achtergrond te hebben bij het maken van een keuze :). Daarnaast ook een goed beeld wat eventueel nog meer mogelijk is.

Ik ben bij deze F11 uitgekomen ivm het M interieur met alcantara bekleding icm sportstoelen inclusief groot navigatiescherm. Enige nadeel, waar ik op zich makkelijk overheen stapte, was dat de tellers het meest eenvoudig zijn. Nu kwam ik alleen tegen dat dit eenvoudig te vervangen is voor een W6A of W6B optie. Voor mij zou de W6A al goed genoeg, een niet al te grote investering.

Als de W6A niet nieuw is moet deze worden gereset en gecodeerd. Voordat ik allerlei adressen rondom Eindhoven benader, zijn hier wellicht nog tips voor een goed adres? Weet iemand of je de KM stand van de auto kunt overzetten naar de nieuwe unit of dat dit automatisch gebeurd?
Wij kunnen je wel helpen, zie signature. Gebruikte teller kan, maar is complex. Nieuwe teller is met wat codeerwerk zo gedaan. Kilometerstand wordt automatisch overgezet. Let er bij een gebruikte teller op dat je er een neemt waarvan de kilometerstand lager is dan van jouw auto.

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• Toff

Toff

FP ProMod
Nickk93 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:00:
[...]
Het liefst zou ik voor all-seasons gaan, puur om van het gedoe met het wisselen 2x per jaar af te zijn. Bovendien ben ik toch niet van plan om met de auto op wintersport te gaan of iets dergelijks. Maar die zijn voor achter sowieso niet verkrijgbaar.
Als je van een gokje houdt: https://www.bandenconcurr...f680b3226f8e5ef00a425ed6a
Maar inderdaad, de combi 245/40R17 run flat is lastig.

• m4yall
fsfikke schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:01:
[...]

Hij is zelf van plan om een gejatte te kopen dus lijkt me dat hij dat risico wel accepteert :+

[...]
Dus al het gebruikte in webshop of MP is gejat? Of grote kans?

Gezien gemak van wissel kan ik het me voorstellen dat het gewild is. Is dit ook bij de W6A al het geval?

@Domih - thanks! Ik zal even op zoek gaan, moet nog even op zoek naar nieuwprijs ook. Km stand ding is goed om te weten!

Tav het gejatte aspect, zeker niet wat ik wil. Erger me groen en geel aan de leeggehaalde auto’s dus wil dat zeker niet ‘belonen’ :). Zelf meer risico lopen is niet tof, maar het is wel een mooie upgrade…

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

fsfikke schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:01:
Hahaha... de vicieuze cirkel mag ook niet onderbroken worden :+

• m4yall
CreativeS schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:28:
[...]

Hahaha... de vicieuze cirkel mag ook niet onderbroken worden :+
:o nice one

Is nieuw dan de enige goede optie hierin of zijn er andere manieren om de cirkel te omzeilen?(behalve niet upgraden dan…)

Onderdelennummer check? Km stand bekend?

• Nickk93
Toff schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:17:
[...]

Als je van een gokje houdt: https://www.bandenconcurr...f680b3226f8e5ef00a425ed6a
Maar inderdaad, de combi 245/40R17 run flat is lastig.
Die was ik na even goed zoeken inderdaad ook tegengekomen, maar kan eigenlijk niet echt tests terugvinden van deze banden, dus dat vind ik inderdaad een gokje. Zeker omdat hij nu af en toe al echt over de weg dweilt.

Waar ik ook nog over heb zitten denken is om een winterset te doen van 4x 225/45R17. Voor zover ik heb kunnen terugvinden kunnen banden van 225 breed makkelijk om een 8J velg en voor heb ik die maat al, dus dat past sowieso. Iemand die hier toevallig wat meer ervaring mee heeft?

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:47
DaFreakhead schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:50:
Hier ook een aankoop gedaan. Ik heb een M550d touring van 10-2019 gekocht, sophistograu. Vermoedelijk met een week of 2 hier in Nederland, dan nog even BPM afrekenen en kentekens erop.
De goede opties erop: comfortstoelen met verwarming + ventilatie + massage, hud, panoramadak, b+w geluid, standkachel, keramische knoppies (jeej), 4 zone cc, leer op dashboard, en nog wat andere kleinere dingen.
Ik ben benieuwd naar het verbruik 😀
Nice! Klinkt lekker hoor. En dapper om in deze tijd nog een diesel te kopen. Je wordt nog net niet gestenigd als je de showroom uit loopt :+ Ik heb me er ook een tijd aan verlekkerd, maar los van dat ik het financieel niet kan verantwoorden, durf ik het ook niet meer aan qua afschrijving.

Leuk man! F11 is gewoon een mooie keuze. En veelzijdig. Ik blijf erbij: een 320d is een ultieme alleskunner, maar een 5 is daarbij nog net een tandje comfortabeler. En prima ruim, ik kwam tot 17 forse verhuisdozen. Dat viel me niets tegen.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:17
m4yall schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:07:
[...]

:o nice one

Is nieuw dan de enige goede optie hierin of zijn er andere manieren om de cirkel te omzeilen?(behalve niet upgraden dan…)

Onderdelennummer check? Km stand bekend?
Via www.onderdelenlijn.nl koop je artikelen waarvan het over het algemeen duidelijk is uit welk voertuig ze komen.

• m4yall
Pannencouque schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:21:
[...]
Nice! Klinkt lekker hoor. En dapper om in deze tijd nog een diesel te kopen. Je wordt nog net niet gestenigd als je de showroom uit loopt :+ Ik heb me er ook een tijd aan verlekkerd, maar los van dat ik het financieel niet kan verantwoorden, durf ik het ook niet meer aan qua afschrijving.

[...]
Leuk man! F11 is gewoon een mooie keuze. En veelzijdig. Ik blijf erbij: een 320d is een ultieme alleskunner, maar een 5 is daarbij nog net een tandje comfortabeler. En prima ruim, ik kwam tot 17 forse verhuisdozen. Dat viel me niets tegen.
Dat is een mooie score! Ik zat ook te kijken naar 3 of een 5 serie, qua ruimte moet ik met beide wegkomen nu de kids 7 en 9 zijn :). Toen kwam net deze voorbij en voor de 5 gegaan.

Kan me het alleskunner aspect goed inbeelden wat je zegt. Op naar vrijdag :)

@jadjong - bedankt nu voor de tip. Misschien net even wat te snel gedacht dat het aanbod op de eenvoudige sites ‘schoon’ zou zijn. Extra check kunnen doen is wel fijn.

[Voor 8% gewijzigd door m4yall op 22-11-2021 07:24]

• B-Real
Wel een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie én goede garantie bij de M550d?
Ze kennen zo hun (dure) aandachtspuntjes dacht ik. Fijn als dat preventief gedaan is of stuk gaat in de garantie, minder fijn als je dat uit eigen portemonnee mag betalen :(

Verder natuurlijk een beestachtig motorblok, lijkt mij heerlijk om daar urenlang mee te cruisen over bijv. de Autobahn met af en toe een tussensprintje :)

• Tortelli

Tortelli

M550d is wel lekker! Berg power en nog redelijk zuinig ook in de praktijk. Auto is dusdanig recent dat er nog een jaar fabrieksgarantie op zit denk ik? Ik kreeg 3 jaar garantie op mijn 3 serie uit 2019 (maar kon dat niet verlengen naar 5, wat vroeger wel mogelijk was…).
_Arthur schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:30:
Voor onze G2x rijders, er staat een terugroepactie open, nummertje 0041090200. Niet iets super ernstigs dat voor direct gevaar zorgt.

Even checken hier of jouw G2x hier onder valt https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html Mijn G21 van 09-2019 wel.

Meer info in het Duits:
https://www.g20-forum.de/...eitenwand-vorne/?pageNo=1
Iemand hier al wat van gehoord ondertussen? Mijn volgende onderhoudsbeurt (nummer 2) zal ergens in 2023 nodig gaan zijn denk ik :D.

[Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2021 10:07]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• _Arthur
  • Laatst online: 08:32
Tortelli schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:56:
Ik kreeg 3 jaar garantie op mijn 3 serie uit 2019 (maar kon dat niet verlengen naar 5, wat vroeger wel mogelijk was…).
Frappant. Anders gewoon eens de dealer bellen? Volgens mij moet je op elk moment binnen de eerste 3 jaar die verlenging kunnen doen.

https://www.bmw.nl/nl/con...ie/verlengdegarantie.html
Iemand hier al wat van gehoord ondertussen? Mijn volgende onderhoudsbeurt (nummer 2) zal ergens in 2023 nodig gaan zijn denk ik :D.
Afg. zaterdag de winterbandjes door de dealer er onderlaten leggen en dit gelijk aangekaart dat ze er naar moesten kijken; zouden ze doen. Ben alleen vergeten te vragen toen de auto weer klaar was of ze hier iets mee gedaan hebben :F

[Voor 34% gewijzigd door _Arthur op 22-11-2021 10:13]

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-12 12:13
Tortelli schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:01:
[Afbeelding]
Geeft hij aan op mijn G21 330i (productiedatum september 2019). Die dienst krijg je er toch 3 jaar bij?
ik kan je hier inhoudelijk niet mee helpen, maar misschien is het verstandig om je VIN nummer in de afbeelding te blurren.

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-12 13:04
Hi mede-Tweakers,

Snelle vraag hier, ik heb momenteel af fabriek een Business CD Radio ingebouwd in mijn E87 uit 2010.
Bij onderdelenlijn.nl heb ik deze Professional Radio gevonden uit een X1 2014, nu vroeg ik me af of het mogelijk is deze te installeren in mijn E87 en de stuurbediening werkend te houden. Deze radio bevat ook Bluetooth mogelijkheid maar wat kan ik hier mee? Aangezien ik nu een Parrot Carkit d'r in heb zitten. vraag ik me af wat de ingebouwde BT van de Professional Radio beter doet.
Eventuele software aanpassingen dat kan ik wel verwachten denk ik.

• Tortelli

Tortelli

_Arthur schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:05:
[...]

Frappant. Anders gewoon eens de dealer bellen? Volgens mij moet je op elk moment binnen de eerste 3 jaar die verlenging kunnen doen.

https://www.bmw.nl/nl/con...ie/verlengdegarantie.html

[...]

Afg. zaterdag de winterbandjes door de dealer er onderlaten leggen en dit gelijk aangekaart dat ze er naar moesten kijken; zouden ze doen. Ben alleen vergeten te vragen toen de auto weer klaar was of ze hier iets mee gedaan hebben :F
spank_mojoo schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:27:
[...]

ik kan je hier inhoudelijk niet mee helpen, maar misschien is het verstandig om je VIN nummer in de afbeelding te blurren.
8)7, opgelost!

Blijkbaar kun je garantie later inderdaad gewoon verlengen. Je kon hem als optie tijdens de aanschaf niet selecteren.

Winterbanden er sinds gister weer opliggen! Zal de dealer wel eens bellen vanwege het kaarten update issue. Kan ik meteen die terugroep actie aankaarten.

[Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2021 15:07]

• Domih
  • Nu online

Domih

Domih.

ChopperGunnerNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:47:
Hi mede-Tweakers,

Snelle vraag hier, ik heb momenteel af fabriek een Business CD Radio ingebouwd in mijn E87 uit 2010.
Bij onderdelenlijn.nl heb ik deze Professional Radio gevonden uit een X1 2014, nu vroeg ik me af of het mogelijk is deze te installeren in mijn E87 en de stuurbediening werkend te houden. Deze radio bevat ook Bluetooth mogelijkheid maar wat kan ik hier mee? Aangezien ik nu een Parrot Carkit d'r in heb zitten. vraag ik me af wat de ingebouwde BT van de Professional Radio beter doet.
Eventuele software aanpassingen dat kan ik wel verwachten denk ik.
Zou geen probleem moeten zijn, dezelfde radio is ook voor de E87 geleverd. Zie onderstaande screenshot uit "Onderdelengebruik" bij BMW.

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-12 13:04
Domih schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:43:
[...]

Zou geen probleem moeten zijn, dezelfde radio is ook voor de E87 geleverd. Zie onderstaande screenshot uit "Onderdelengebruik" bij BMW.

[Afbeelding]
Oh top. Mag aannemen dat inprogrammeren wel een vereiste dan is? Of is het Plug and Play?

• Domih
  • Nu online

Domih

Domih.

ChopperGunnerNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:46:
[...]

Oh top. Mag aannemen dat inprogrammeren wel een vereiste dan is? Of is het Plug and Play?
Hier kan je denk ik wel vinden wat je zoekt:
https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=47019

• DaFreakhead
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:38
B-Real schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:19:
Wel een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie én goede garantie bij de M550d?
Ze kennen zo hun (dure) aandachtspuntjes dacht ik. Fijn als dat preventief gedaan is of stuk gaat in de garantie, minder fijn als je dat uit eigen portemonnee mag betalen :(

Verder natuurlijk een beestachtig motorblok, lijkt mij heerlijk om daar urenlang mee te cruisen over bijv. de Autobahn met af en toe een tussensprintje :)
Er zat nog een jaar garantie op, dit heb ik verlengd tot vijf jaar totaal. Eigenlijk wil ik ook nog proberen Service Exclusive erbij te kopen, de eerste beurt moet hij nog hebben namelijk (14k gelopen). Eens zien hoe ver ik ga komen bij de NL-dealer... Daar ben ik overigens eerst aan het kijken geweest, maar die hadden weinig te bieden.
M550d is wel lekker! Berg power en nog redelijk zuinig ook in de praktijk. Auto is dusdanig recent dat er nog een jaar fabrieksgarantie op zit denk ik? Ik kreeg 3 jaar garantie op mijn 3 serie uit 2019 (maar kon dat niet verlengen naar 5, wat vroeger wel mogelijk was…).
[...]
Volgens het boekje moet hij 1 op 13 of 14 kunnen redden, maar eens even zien of dit in het echt ook zo is :)

• pietr
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:40
Ik heb mijn 330i G20 M-Sport vandaag naar de dealer gebracht om de schade na een aanrijding te laten repareren. Ik kreeg een 330i G21 mee als vervangende auto, maar dan een Sportline uitvoering. Wat is die zacht geveerd zeg. Of anders gezegd: ik merk nu hoe stevig geveerd mijn eigen BMW met 19 inch velgen is. Ik vind mijn auto prima en direct rijden, maar voel elke dwarsrichel op de weg. Met die leenauto hoor je alleen dat je over een dwarsrichel rijdt, je voelt het niet. Nooit geweten dat het verschil zo merkbaar is.

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 02-12 19:56
pietr schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 01:01:
Ik heb mijn 330i G20 M-Sport vandaag naar de dealer gebracht om de schade na een aanrijding te laten repareren. Ik kreeg een 330i G21 mee als vervangende auto, maar dan een Sportline uitvoering. Wat is die zacht geveerd zeg. Of anders gezegd: ik merk nu hoe stevig geveerd mijn eigen BMW met 19 inch velgen is. Ik vind mijn auto prima en direct rijden, maar voel elke dwarsrichel op de weg. Met die leenauto hoor je alleen dat je over een dwarsrichel rijdt, je voelt het niet. Nooit geweten dat het verschil zo merkbaar is.
Ik heb inmiddels 2.000 km gereden in mijn nieuwe G21 met M Sport en 18 inch. Het rijdt heerlijk, vooral in de volledig elektrische modus (waar ik inmiddels 1.400 van de 2.000 km op heb gereden). De G21 is heel stil, vloeiend en ligt als een blok op de weg, ondanks het gewicht en het feit dat het de Touring is. Wel is alles wat harder geveerd en is het op sommige wegen wat minder comfortabel dan de 118i F21 zonder M Sport op 16 inch.

• PSYch0landeR
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:10

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Een G2x is ook echt een stugge auto met M onderstel en flinke velgen.

Ze kregen klachten dat de F3x te soft was en ja daar hebben ze wat aan gedaan :D

BMW G31

• Cai
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03-12 21:02
Phyc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

Ik quote mezelf even voor de Carplay vragen. Klinkt alsof alle remote tools een pot nat zijn namelijk, en deze is volgens mij het goedkoopst met EUR 40,-
Ik heb een 5-serie uit 2018 zonder WiFi antenne. Ik lees dat deze benodigd is voor goed gebruik van CarPlay. Ik begrijp echter niet waarom? Communicatie gaat toch over Bluetooth?

Zelf ga ik de WiFi antenne niet installeren aangezien het dashboard er af moet, waarbij je van de wrik plastic wippertjes moet gebruiken. (Bij mij is dat wachten op de krak)

Iemand ook ervaring met de Bluetooth audio en de vertraging daar van. Ik kom van VAG met een Columbus systeem en dit verliep vloeiend.

Als ik nu (terwijl ik in de auto zit te wachten) op mijn tel een serie kijk met de audio over de speakers dan loopt de audio ongeveer 3 seconden achter opmeet beeld.

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Cai schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:33:
[...]

Ik heb een 5-serie uit 2018 zonder WiFi antenne. Ik lees dat deze benodigd is voor goed gebruik van CarPlay. Ik begrijp echter niet waarom? Communicatie gaat toch over Bluetooth?
Nee. Carplay is een combinatie van Bluetooth voor koppeling met je telefoon en data-communicatie gaat over wifi.

• Cai
  • Laatst online: 03-12 21:02
Is de oplossing van @Phyc van Easybimmercoding dan wel te gebruiken zonder de WiFI antenne, of moet je er dan eigenlijk niet aan beginnen?

Iemand ervaring met het achteraf (laten) inbouwen van zo een antenne (liefst regio Rijnmond).

Ondertussen heb ik de dealer gecontact, maar die geeft aan dat achteraf Apple Carplay installeren in mijn auto niet door hen gedaan wordt.

• _Arthur
PSYch0landeR schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:38:
Daarom altijd Adaptive M chassis (S2VF) er bij bestellen als je een M-sport onderstel wilt. In Comfort-mode is het redelijk fatsoenlijke geveerd, knal je hem in Sport, dan is het een M-sport. Kies je Adaptive, regelt de computer zelf de demping.

• pietr
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:40
PSYch0landeR schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:38:

Ze kregen klachten dat de F3x te soft was en ja daar hebben ze wat aan gedaan :D
Mijn eigen 330i heeft toch mijn voorkeur vanwege de simpele reden dat ik zo’n 90% op asfalt rijdt.

• PSYch0landeR
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:10

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Cai schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:07:
Is de oplossing van @Phyc van Easybimmercoding dan wel te gebruiken zonder de WiFI antenne, of moet je er dan eigenlijk niet aan beginnen?

Iemand ervaring met het achteraf (laten) inbouwen van zo een antenne (liefst regio Rijnmond).

Ondertussen heb ik de dealer gecontact, maar die geeft aan dat achteraf Apple Carplay installeren in mijn auto niet door hen gedaan wordt.
Ik heb je een pb gestuurd, ik zit in je regio.

BMW G31

• --MP--
Vorige jaar tijdens black friday een jaar verlenging gekocht voor mijn RTTI verkeersinfo.
Die is nu dus bijna verlopen.

Ik was even benieuwd of BMW nog weer black friday aanbiedingen klaar had staan, maar als ik nu kijk dan kan ik de RTTI helemaal niet meer separaat kopen volgens mij??

Ik kan nu alleen een pakket "connected booster L " kopen, voor € 89,- Wat toch weer een stukje meer is dan ik vorig jaar betaalde.
Hier zou dan naast wat nutteloze zaken, volgens mij ook ineens de kaart update bij in moeten zitten, welke eerder veel duurder was.
Gezien het feit dat BMW hier eerder veel meer geld voor vroeg, betwijfel ik of dat klopt.

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe pakketten? Gaat om een 2015 F36

[Voor 6% gewijzigd door --MP-- op 24-11-2021 13:25]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-12 21:38

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

--MP-- schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:50:
Vorige jaar tijdens black friday een jaar verlening gekocht voor mijn RTTI verkeersinfo.
Die is nu dus bijna verlopen.

Ik was even benieuwd of BMW nog weer black friday aanbiedingen klaar had staan, maar als ik nu kijk dan kan ik de RTTI helemaal niet meer separaat kopen volgens mij??

Ik kan nu alleen een pakket "connected booster L " kopen, voor € 89,- Wat toch weer een stukje meer is dan ik vorig jaar betaalde.
Hier zou dan naast wat nutteloze zaken, volgens mij ook ineens de kaart update bij in moeten zitten, welke eerder veel duurder was.
Gezien het feit dat BMW hier eerder veel meer geld voor vroeg, betwijfel ik of dat klopt.

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe pakketten? Gaat om een 2015 F36
Dat lijkt mij wel te kloppen, er is ook geen andere mogelijkheid bij mij om kaartupdates te kopen, en bij het L pakket zit nu ook ineens 'over the air' kaart-updates bij voor bepaalde regio's (geen idee hoe dat werkt) maar in mijn vorige pakket moest dat nog met een USB stick.

F30 330e heeft sowieso al lifttime remote features, Ik twijfel nog wel een beetje :X heel veel rij ik nu ook weer niet

Nu met maarliefst 10% korting ivm blackfriday voor 80,10 8)7

[Voor 7% gewijzigd door gekke-gerrit op 24-11-2021 13:19]

...

• --MP--
gekke-gerrit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:18:
[...]

Dat lijkt mij wel te kloppen, er is ook geen andere mogelijkheid bij mij om kaartupdates te kopen, en bij het L pakket zit nu ook ineens 'over the air' kaart-updates bij voor bepaalde regio's (geen idee hoe dat werkt) maar in mijn vorige pakket moest dat nog met een USB stick.
Ja dat zie ik nu ook staan, het kan per regio OTA. of via een USB stick.
Helaas staat overal "afhankelijk van voertuigconfiguratie" dus nog geen enkele garantie of duidelijkheid over wat je exact koopt. Als inderdaad mijn Europa kaart netjes geupdate wordt, of dat dan via USB of OTA gaat, dan vind ik het die 30 euro extra wel waard.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-12 21:38

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

--MP-- schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:20:
[...]

Ja dat zie ik nu ook staan, het kan per regio OTA. of via een USB stick.
Helaas staat overal "afhankelijk van voertuigconfiguratie" dus nog geen enkele garantie of duidelijkheid over wat je exact koopt. Als inderdaad mijn Europa kaart netjes geupdate wordt, of dat dan via USB of OTA gaat, dan vind ik het die 30 euro extra wel waard.
Via usb moet sowieso lukken (dat gaat met de BMWDownloadmanager)
https://www.bmw.nl/nl/con...reparatie/map-update.html

...

• --MP--
Ja dat het technisch wel gaat lukken ben ik niet zo bang voor, heb de navi inmiddels al 2x geupate.
Echter ben ik voornamelijk huiverig voor de tekst dat de inhoud van het pakket af kan hangen van de voertuig configuratie. Dat kunnen ze na aanschaf dus ineens even veranderen dat de kaartupdates er niet bij in zitten.

Anyhow, ik kijk nog even of hij op black friday zelf nog met meer korting komt, en dan zal ik hem wel bestellen.
Wil je traffic info eigenlijk toch niet missen en hoop dan dat inderdaad de navi update er bij zit.

• B-Real
Die pakketen met OTA updates werken goed hoor. Heb deze afgelopen zomer aangeschaft voor mijn 4GC.

De OTA updates geld voor de BeNeLux kaarten (tenzij je een andere regio instelt), deze haalt de auto zelf op. Enige wat je daar van merkt is dat je onder het rijden de melding krijgt dat de navigatie even moet herstarten wat een paar tellen duurt. Alles gebeurt op de achtergrond verder, dus je navigatie blijft tot aan het opnieuw opstarten gewoon werken.

Wil je ook de kaarten van de rest van Europa updaten, dan moet je deze via de BMW Downloadmanager downloaden en op een USB stick plaatsen. USB stick plaats je in de auto, update start automatisch en wederom kun je de navigatie gewoon blijven gebruiken totdat deze aangeeft dat een herstart van het systeem noodzakelijk is.

Standaard komt er 4x per jaar een update dacht ik. No brainer voor het geld wat het kost naar mijn mening.

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-12 12:19
@--MP-- @gekke-gerrit diezelfde nieuwe pakketten zijn ook de enige die voor mijn auto beschikbaar zijn ("M" in mijn geval). Daar staat USB expliciet bij vermeld; wat ook wel moet, aangezien mijn auto niets OTA kan ;)
B-Real schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:36:
Standaard komt er 4x per jaar een update dacht ik. No brainer voor het geld wat het kost naar mijn mening.
Dat hangt af van welke headunit en iDrive versie je hebt. Je kunt eigenlijk pas op meerdere updates per jaar rekenen met auto's met NBT Evo (Q1/Q2 2015), maar volgens mij krijgen de iD4 modellen er ook hooguit 2 per jaar.

Voor mij (NBT) in elk geval absoluut niet het geld waard, zeker niet gezien de kwaliteit van de kaarten en hoe lang het duurt om ze te updaten (een uur heeft hij echt wel nodig).

• --MP--
Werelds schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:13:
@--MP-- @gekke-gerrit diezelfde nieuwe pakketten zijn ook de enige die voor mijn auto beschikbaar zijn ("M" in mijn geval). Daar staat USB expliciet bij vermeld; wat ook wel moet, aangezien mijn auto niets OTA kan ;)

[...]

Dat hangt af van welke headunit en iDrive versie je hebt. Je kunt eigenlijk pas op meerdere updates per jaar rekenen met auto's met NBT Evo (Q1/Q2 2015), maar volgens mij krijgen de iD4 modellen er ook hooguit 2 per jaar.

Voor mij (NBT) in elk geval absoluut niet het geld waard, zeker niet gezien de kwaliteit van de kaarten en hoe lang het duurt om ze te updaten (een uur heeft hij echt wel nodig).
In mijn geval gaat het om pakket " L " dus wellicht gaat die van mij dan al wel OTA voor benelux.
Als er 1x een update van Geheel Europa kaart ergens volgend jaar via USB bij in zit ben ik al tevreden.
Deze zomer heb ik hem zelf nog vernieuwd.

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:47
DaFreakhead schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:21:
[...]

Volgens het boekje moet hij 1 op 13 of 14 kunnen redden, maar eens even zien of dit in het echt ook zo is :)
Dat red ik met een 530d gecombineerd, dus met een M550d zal dat knap zijn denk ik. Kerel die ik jaren terug sprak met een F10 M550d kwam gemiddeld tot 1:10.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pannencouque schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:13:
[...]
Dat red ik met een 530d gecombineerd, dus met een M550d zal dat knap zijn denk ik. Kerel die ik jaren terug sprak met een F10 M550d kwam gemiddeld tot 1:10.
Verbruik is natuurlijk ook gerelateerd aan hoe zwaar je rechtervoet is.
Bij mensen met zwaardere motoren in de auto is de rechtervoet gemiddeld ook wat zwaarder lijkt het O-)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Jullie vandaag ook een OTA voor de Apps ontvangen (iDrive 7)? Kan nergens een changelog of iets vinden, wellicht iemand een idee wat dit precies is?

• --MP--
ook op black friday zelf een magere 10% korting in de connected drive shop.
Maar we doen het er maar mee... "connected booster L" staat aan voor een jaartje.

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:54
--MP-- schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:26:
ook op black friday zelf een magere 10% korting in de connected drive shop.
Maar we doen het er maar mee... "connected booster L" staat aan voor een jaartje.
Op diverse diensten zit 20% korting, alleen de Connected pakketten blijkbaar niet.
Heb zelf de BMW Drive Recorder voor een jaartje aangeschaft met 20% korting.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 17x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-12 21:19
Beam87 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb inmiddels 2.000 km gereden in mijn nieuwe G21 met M Sport en 18 inch. Het rijdt heerlijk, vooral in de volledig elektrische modus (waar ik inmiddels 1.400 van de 2.000 km op heb gereden). De G21 is heel stil, vloeiend en ligt als een blok op de weg, ondanks het gewicht en het feit dat het de Touring is. Wel is alles wat harder geveerd en is het op sommige wegen wat minder comfortabel dan de 118i F21 zonder M Sport op 16 inch.
Leuk om te horen dat ie bevalt! Ik heb nu bijna 3 maanden geleden mijn handtekening gezet maar nog geen taal of teken van de dealer wanneer de 320e komt behalve 'dit jaar niet meer'.

• xleeuwx
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 11:54

xleeuwx

developer Tweakers Elect
twodigits schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:33:
[...]

Leuk om te horen dat ie bevalt! Ik heb nu bijna 3 maanden geleden mijn handtekening gezet maar nog geen taal of teken van de dealer wanneer de 320e komt behalve 'dit jaar niet meer'.
Denk dat het ook door de opties kan komen dat de ene eerder uitgeleverd wordt als de andere, ik heb vanmorgen mijn nieuwe 545e opgehaald en heb hem 3 maanden geleden besteld.

• twodigits
xleeuwx schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:52:
[...]

Denk dat het ook door de opties kan komen dat de ene eerder uitgeleverd wordt als de andere, ik heb vanmorgen mijn nieuwe 545e opgehaald en heb hem 3 maanden geleden besteld.
Een 545e, wist niet eens dat die in het gamma zat! Ik zie dat het een vlotte jongen is, veel plezier ermee.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
twodigits schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:59:
[...]

Een 545e, wist niet eens dat die in het gamma zat! Ik zie dat het een vlotte jongen is, veel plezier ermee.
Alleen in sedan uitvoering en heb tijdelijk tot hij geleverd zou worden een 530i mee gehad, maar dit is wel een wereld aan verschil. Eventueel zou je aan je dealer kunnen vragen welke opties je aangevraagd hebt die vertraging opleverenen hoeveel tijd ze verwachten. De dealer heeft namelijk informatie welke opties er slecht tot zeerslecht leverbaar zijn.

• twodigits
xleeuwx schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:02:
[...]

Alleen in sedan uitvoering en heb tijdelijk tot hij geleverd zou worden een 530i mee gehad, maar dit is wel een wereld aan verschil. Eventueel zou je aan je dealer kunnen vragen welke opties je aangevraagd hebt die vertraging opleverenen hoeveel tijd ze verwachten. De dealer heeft namelijk informatie welke opties er slecht tot zeerslecht leverbaar zijn.
Volgens mij zit er niets op dat ook niet op jouw auto zit. Laserlights zouden een ding zijn, die zijn voor de 3 inmiddels dan ook uit het BE+ pakket gehaald. Maar wellicht krijgen duurdere modellen voorrang (meer marge).

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Mijn apps zijn geüpdate (iDrive 7) en de Nieuws-app is helemaal vernieuwd. Niet langer tekstberichten die worden voorgelezen maar een selectie van nieuwsuitzendingen en podcasts. Ook terug te vinden onder het audio-menu.

Ben er eigenlijk wel van gecharmeerd!

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:48
Weet iemand hier toevallig vanaf welk jaar de 1 serie F20 bandenspanningssensoren heeft ?
Ik ben bezig met een setje winterwielen maar de verkoper weet het dus niet zeker.

 MacBook Air M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

• Toff

Toff

FP ProMod
ComTech schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:41:
Weet iemand hier toevallig vanaf welk jaar de 1 serie F20 bandenspanningssensoren heeft ?
Ik ben bezig met een setje winterwielen maar de verkoper weet het dus niet zeker.
Na maart 2014.

Onderbouwing: Als ik hier kijk, zit er in maart '14 nog geen RDC bij, maar in april wel.

Voor auto's met een eerste toelating in NL vanaf 1 jan. 2018 geldt een brandend TPMS-contolelampje voor de APK als afkeurpunt. bron

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Toff schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:31:
[...]

Na maart 2014.

Onderbouwing: Als ik hier kijk, zit er in maart '14 nog geen RDC bij, maar in april wel.

Voor auto's met een eerste toelating in NL vanaf 1 jan. 2018 geldt een brandend TPMS-contolelampje voor de APK als afkeurpunt. bron
Vanaf 1 nov 2014 was het idd verplicht voor nieuwe auto’s in de EU, hoeveel maanden ze daarvoor gingen voldoen weet ik niet, maar maart klinkt wel logisch iig :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:02
@Toff Kan je de verkoper niet beter even om een foto vragen van de ventielen? Als die niet van metaal zijn dan hebben ze geen TPMS/RDCI. De batterij van die dingen zijn na een poosje ook leeg en dan hoor je ze te vervangen, maar sommige mensen doen dat niet voor hun winterset aangezien ze origineel best prijzig zijn.

Dat zilverkleurige stuk zou je moeten zien uitsteken.

EDIT: @Toff Whoops! Je hebt gelijk :P.

[Voor 22% gewijzigd door cyntax op 27-11-2021 23:38]

• Toff

Toff

FP ProMod
@cyntax Je moet @ComTech hebben hoor. :*)

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
twodigits schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:06:
[...]

Volgens mij zit er niets op dat ook niet op jouw auto zit. Laserlights zouden een ding zijn, die zijn voor de 3 inmiddels dan ook uit het BE+ pakket gehaald. Maar wellicht krijgen duurdere modellen voorrang (meer marge).
Dat zou kunnen dat duurdere modellen voortaan krijgen of modellen die afgemaakt kunnen worden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Toen ik mijn i3 kocht zaten er ook winterbanden bij op exact dezelfde velgen als de zomerbanden. Ik heb twee sets style 428.

Ze zijn door de dealer netjes schoongemaakt maar het lood zit er allemaal nog wel onder. Hoe krijg ik deze er het makkelijkste onder? Loont het om dit zelf te doen of wat zou een garage hiervoor rekenen om erop te zetten? Moet de auto uitgelijnd worden?

• Argarath
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-12 11:23

Argarath

MasterBlaster

Brilsmurfffje schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:53:
Toen ik mijn i3 kocht zaten er ook winterbanden bij op exact dezelfde velgen als de zomerbanden. Ik heb twee sets style 428.

Ze zijn door de dealer netjes schoongemaakt maar het lood zit er allemaal nog wel onder. Hoe krijg ik deze er het makkelijkste onder? Loont het om dit zelf te doen of wat zou een garage hiervoor rekenen om erop te zetten? Moet de auto uitgelijnd worden?
Als je voor het wisselen van je wielen nog een krik, kruissleutel, kriksteunen en momentsleutel moet aanschaffen is het waarschijnlijk niet rendabel om het zelf te doen. Ik denk dat een gemiddelde garage een paar tientjes rekent.

Uitlijnen hoeft niet; dat doet de bandenboer ook niet als je winterwissel doet.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• wuppie007
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09:09
Argarath schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:31:
[...]

Als je voor het wisselen van je wielen nog een krik, kruissleutel, kriksteunen en momentsleutel moet aanschaffen is het waarschijnlijk niet rendabel om het zelf te doen. Ik denk dat een gemiddelde garage een paar tientjes rekent.

Uitlijnen hoeft niet; dat doet de bandenboer ook niet als je winterwissel doet.
Ligt eraan hoelang je het zelf wilt doen en voor hoeveel auto's. Ik heb het recent aangeschaft: telescoop wielsleutel 20 euro, krik 35 en momentsleutel 105 euro. Ik heb zelf twee auto's dus met 2 keer wisselen heb je het er wel weer uit als je het puur economisch bekijkt. Naast dat ik het leuk vindt om te doen. Voor BMW heb je misschien ook nog een soort 'puck' nodig die van rond maar vierkant gaat in je dorpelbalk, die heb ik nu zelf geprint.

• Argarath
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-12 11:23

Argarath

MasterBlaster

wuppie007 schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:39:
[...]

Ligt eraan hoelang je het zelf wilt doen en voor hoeveel auto's. Ik heb het recent aangeschaft: telescoop wielsleutel 20 euro, krik 35 en momentsleutel 105 euro. Ik heb zelf twee auto's dus met 2 keer wisselen heb je het er wel weer uit als je het puur economisch bekijkt. Naast dat ik het leuk vindt om te doen. Voor BMW heb je misschien ook nog een soort 'puck' nodig die van rond maar vierkant gaat in je dorpelbalk, die heb ik nu zelf geprint.
Tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat geldt natuurlijk voor alle vragen of iets rendabel is of niet.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 02-12 19:56
twodigits schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:33:
[...]

Geen seconde spijt gehad tot nu toe. Qua interieur vind ik het precies afdoende vernieuwd om weer bij de tijd te zijn. Qua exterieur ook, al hangt het sterk van de uitvoering/kleur af. Over het algemeen ben ik echter niet echt te spreken over het design van BMW, al valt het bij de 3 en 5 serie nog mee.

Qua range.....ik haal rond de 45 km range op gemiddelde ritten, dat vind ik niet slecht en ver genoeg. Daarnaast laadt ie op de verbrandingsmotor best snel wel weer bij. Hiermee kun je best veel wisselen tussen de beide krachtbronnen.

Ik heb hem destijds 3,5 maand voor het aflopen van de leasetermijn besteld en hij was netjes op tijd. De chipproblematiek had gelukkig geen invloed op de door mij gekozen uitrusting, maar volgens mij valt er geen pijl op te trekken.

• Het Fantoom
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07:53
cyntax schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:29:
@Toff Kan je de verkoper niet beter even om een foto vragen van de ventielen? Als die niet van metaal zijn dan hebben ze geen TPMS/RDCI. De batterij van die dingen zijn na een poosje ook leeg en dan hoor je ze te vervangen, maar sommige mensen doen dat niet voor hun winterset aangezien ze origineel best prijzig zijn.

[Afbeelding]

Dat zilverkleurige stuk zou je moeten zien uitsteken.

EDIT: @Toff Whoops! Je hebt gelijk :P.
Hoe zit het met een set winterwielen die dan op een andere BMW zijn gebruikt.
Kun je deze dan gewoon monteren en worden de sensoren vanzelf door je auto herkent, of moet dit dan weer bij een garage worden geprogrammeerd?

• Spollie
  • Nu online
Het Fantoom schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:34:
[...]

Hoe zit het met een set winterwielen die dan op een andere BMW zijn gebruikt.
Kun je deze dan gewoon monteren en worden de sensoren vanzelf door je auto herkent, of moet dit dan weer bij een garage worden geprogrammeerd?
Gewoon monteren en initialiseren in idrive, hoeft niet gecodeerd te worden.

• snaggyheadshot
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 02-12 19:29
Leut schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:20:
[...]

Op diverse diensten zit 20% korting, alleen de Connected pakketten blijkbaar niet.
Heb zelf de BMW Drive Recorder voor een jaartje aangeschaft met 20% korting.
Wellicht doe ik wat fout maar ik kan enkel een pakket kopen: namelijk Connected Booster L voor 80,10 (huidige aanbieding).

Standaard heb ik de pakketten Carplay, ConnectedDrive Services, Teleservices en Remote Services voor onbeperkte looptijd. Wat is dan nu nog de toegevoegde waarde van het Connected Booster L pakket?

Ik vind de standaard navi immers onwijs fijn omdat deze samen met het head-up display werkt maar om nu 80 euro te betalen voor een kaartupdate + traffic vind ik nogal aan de hoge kant 8)7 Jammer dat dat niet goedkoper kan. Ik had het ook best 1/2 jaar volgehouden zonder kaartupdates maar mét livetraffic.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:16
Het is inderdaad alleen mapupdates (2 a 4x voor een jaar) met RTTI.

Nu zit het allemaal in pakketten maar daarvoor was het niet veel goedkoper. Ik heb illegaal een lifetime code gekocht dus voor mij is alleen RTTI relevant maar daarvoor rijd ik te weinig. Die keren dat ik het echt kan gebruiken is met vakantie en dan kijk ik wel op google maps.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• snaggyheadshot
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 02-12 19:29
MrFl0ppY schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:21:
Het is inderdaad alleen mapupdates (2 a 4x voor een jaar) met RTTI.
Overigens is het ook bijzonder dat het 'M booster pakket' (met navi en RTTI) niet beschikbaar is voor mijn auto voor wat voor reden dan ook, én voor een of andere reden zijn de pakketten (alsook de blackfriday korting) beduidend duurder dan in België of in Duitsland.

Erg jammer.

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 29-11 21:40
wuppie007 schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:39:
[...]

Voor BMW heb je misschien ook nog een soort 'puck' nodig die van rond maar vierkant gaat in je dorpelbalk, die heb ik nu zelf geprint.
Die 'pucks' zijn voor een krats ook op ali express te krijgen. Scheelt weer printlint 8)

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:00
@Beam87 Wat voor soort stoelen heb je genomen?

Ik hoor/lees namelijk dat de sportstoelen nogal een kriem zijn op ritten langer dan 2 uur. Ben even benieuwd naar de ervaringen van de mensen met een 320e/330e (G20/G21)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:54
D_Jeff schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:05:

Ik hoor/lees namelijk dat de sportstoelen nogal een kriem zijn op ritten langer dan 2 uur. Ben even benieuwd naar de ervaringen van de mensen met een 320e/330e (G20/G21)
Kheb ondertussen een aantal langere ritten gehad in mijn G20 330e en heb 0 problemen met de sportstoelen ondervonden. Zaten heerlijk en stapte zonder enig probleem uit.

Ik kom uit een F30 met sportstoelen en vind de G20 sportstoelen een hele vooruitgang.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 17x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0

• Mylo2009
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 03-12 00:00

Ik heb beide types en die van de G21 zijn wat voller en m.i. comfortabeler tov de F30/31. Maar mijn daily is een F30 LCI. Ik merk als bestuurder dat in het begin op langere ritten mijn lichaam en de stoel altijd wel wat moeten wennen aan elkaar… Had ik ook toen ik van mijn E90 naar de F30 (bekleding stof) en naar de F30 LCI (bekleding leer) ging. Wellicht maakt het ook nog uit of je wel/ geen instelbare lendensteun hebt. G21 hier heeft dat, icm leer. Ik vind iig lange ritten (2u +) goed te doen met de G21 sportstoelen.

Maar let wel, wat de één prettig vindt, is voor de ander oncomfortabel. Ik ken mensen die bijv. Volvostoelen (V60) niks vinden, terwijl die toch hoog aangeschreven staan over het algemeen. Kijk anders of je een G20/21 voor een dag/ weekend mee kan krijgen. Kan je het zelf uitproberen. Bij mijn dealer bijv. al vaker een hele dag en zelfs een heel weekend een demo meegekregen.

• Mylo2009
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 03-12 00:00
snaggyheadshot schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:42:
[...]

Wellicht doe ik wat fout maar ik kan enkel een pakket kopen: namelijk Connected Booster L voor 80,10 (huidige aanbieding).

Standaard heb ik de pakketten Carplay, ConnectedDrive Services, Teleservices en Remote Services voor onbeperkte looptijd. Wat is dan nu nog de toegevoegde waarde van het Connected Booster L pakket?

Ik vind de standaard navi immers onwijs fijn omdat deze samen met het head-up display werkt maar om nu 80 euro te betalen voor een kaartupdate + traffic vind ik nogal aan de hoge kant 8)7 Jammer dat dat niet goedkoper kan. Ik had het ook best 1/2 jaar volgehouden zonder kaartupdates maar mét livetraffic.
Je doet niks fout. Dit geldt dan voor de versies met ID6 vermoedelijk. Ik kon ook alleen Booster L kiezen voor mijn F30 LCI. Dacht ook al, ik mis iets…
Naast RTTI en kaartupdates, zitten hier ook online voice processing, weer, landeninformatie (max. snelheid e.d.) in. Tja, niet heel bijzonder dus.

• _Arthur

Ligt ook aan je lichaamsbouw. Of beter gezegd. heb je veel kilo's te veel, dan zitten ze vermoedelijk minder lekker.

Ik heb al een paar modelletjes met sportstoelen gehad (E46, E87, F31, G21) en elke rit (hoe kort of hoe lang (12uur)) kom ik er zonder vermoeidheid uit. De G21 was in het begin wel even iets meer wennen dan de F31, maar dat scheelde bij aankoop ook 170kkm dat de stoel van de F31 al 'gewend' had :)
Pagina: 1 ... 137 138 139 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee