PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Clips en video’s maken kunnen ze wel. Gaaf hoor.Froggle schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:59:
Apple heeft nog een promo de deur uit geslingerd van de iPhone XS.
[YouTube: iPhone XS — Everything to know in :54 — Apple]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat zit ook in 11.Yzord schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:37:
Dunno, zit nog op 11
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat zit er gewoon al op kan je zien bij instellingen en dan batterij en dan dus batterij conditie beta.
Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen hier nog voor gaan. In mijn omgeving is echt niemand enthousiast over de XS. Eerlijk gezegd, het interesseert niemand meer wat. Met de X was dat eigenlijk al zo. Maar toch zag je sporadisch een enkeling wel met een X. Wat verder ook niemand interesseerde.
< dit stukje webruimte is te huur >
99% en dat het normaal opereert. Hij is van releasedatumRoos79 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:45:
[...]
Dat zit er gewoon al op kan je zien bij instellingen en dan batterij en dan dus batterij conditie beta.
Zo dat is keurig. Mijn batterij is nog 90%. Ook van launch, best matig al merk ik het tijdens gebruik niet echt.Yzord schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:41:
[...]
99% en dat het normaal opereert. Hij is van releasedatum
Laad hem elke nacht op maar zoals eerder gezegd wel met nog 50% juice erin. Toevallig van de week gehoord dat het beter is om niet je batterij helemaal leeg te laten lopen. Zal straks eens kijken hoe het bij mijn vrouw is. Die heeft een 8 van januari, maar zuigt dr batterij altijd helemaal leegDonstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:57:
[...]
Zo dat is keurig. Mijn batterij is nog 90%. Ook van launch, best matig al merk ik het tijdens gebruik niet echt.
Mijn vriendin kreeg het 3 maanden later en die heeft 97%, die heeft ook dagelijks een lage batterij omdat ze haar scherm hoog zet

ja handig, vooral op je slaapkamer met al dat blauwe licht.FrameWork. schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:28:
[...]
Gisteren op aanraden van een aantal mede-tweakers deze besteld Anker Fast Wireless Charger
Ik zou het doen!
Dat blauwe licht gaat al uit binnen 5 seconden. Geeft alleen aan dat je de X erop legt en dat hij gaat laden. Ik heb ook deze Anker en in tegenstelling tot alle andere berichten doet deze het gewoon altijd 100%! S'nachts aan de lader en volgende ochtend vol..rammes schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:02:
[...]
ja handig, vooral op je slaapkamer met al dat blauwe licht.
Ik laad de X ook op in de auto en heb hem sinds 3 november. Batterij 99%. Ik zeg, niks mis mee!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik vind de vergelijking met de macbook qua prijs behoorlijk sterk. Voor mij ligt de rationele grens voor telefoons ergens tegen de 800 euro, emotioneel rond de 1500.
Overigens wens ik iedereen veel plezier met de nieuwe iPhones, want het blijven gewoon prachtige, goedwerkende apparaten
[ Voor 15% gewijzigd door kbuntu op 15-09-2018 09:37 ]
Good for you.
Ik heb gehoord dat als je iPhone te lang aan het laden is, dat slecht is voor de accu. Lijkt me een logische redenering. Alleen kan ik tijdens het slapen niet opletten of mijn iPhone op 100% zit, dus heb ik besloten niet meer 's nachts op te laden.
Bedoel je de helderheid van het scherm?s0kkie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:00:
Hier een X sinds launch en nog steeds 100%
Mijn vriendin kreeg het 3 maanden later en die heeft 97%, die heeft ook dagelijks een lage batterij omdat ze haar scherm hoog zet
[ Voor 30% gewijzigd door de Foarsitter op 15-09-2018 09:32 ]
Let wel op; met die Ikea chargepad glijd je iPhone er heel langzaam af indien je geen gebruik maakt van een hoesje en de lader ook maar marginaal scheef ligt. Met een hoesje is het geen probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:01:
[...]
Ik zou zeggen dat als hij ligt, hij blijft liggen. Maar glad op glad kan er eventueel voor zorgen dat hij er sneller af glijdt. Andere modellen hebben een rubberen laag, dat zou wellicht al veel helpen.
[...]
Gemak van gewoon neerleggen en hij laadt op, in plaats van kabel zoeken en er in stoppen in het donker...Mij lijkt het in ieder geval wel ideaal. Het wordt zo'n inbouwgeval van de Ikea. Wellicht niet de snelste, maar dat maakt dus niet uit voor 's nachts.
Die Ikea charger heeft echter amper rubber en het glas van de X is extreem glad, waardoor de iPhone er vaak na 10 minuten af is gegleden.
Hoevaak per dag zit je op de smartphone vs prive laptop? Wat doe je tegenwoordig allemaal op de smartphone wat vroeger op de prive laptop gedaan moest worden? Met andere woorden ik doe zo goed als alles op de telefoon. En de prive laptop wordt obsolete.kbuntu schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:21:
Lang getwijfeld, veel discussies met vriendin. Delen namelijk bankrekening. Grote uitgaves hebben we ons verplicht te bespreken. Besloten om huidige iphone te houden, sim only verlengd.
Ik vind de vergelijking met de macbook qua prijs behoorlijk sterk. Voor mij ligt de rationele grens voor telefoons ergend tegen de 800 euro, emotioneel rond de 1500.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb een Macbook Pro op de keukentafel waar ik eigenlijk altijd mee WhatsApp en dingen opzoek. Ik zou dit soort dingen ook een met de iPhone kunnen, maar ik ben nogal gehecht aan het toetsenbord en groter scherm. Ik denk dat het ongeveer 1:1 is, misschien net in het voordeel van de iPhone, omdat ik er wel vaak op zit wanneer ik elders ben.Tylen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:36:
[...]
Hoevaak per dag zit je op de smartphone vs prive laptop? Wat doe je tegenwoordig allemaal op de smartphone wat vroeger op de prive laptop gedaan moest worden? Met andere woorden ik doe zo goed als alles op de telefoon. En de prive laptop wordt obsolete.
[ Voor 9% gewijzigd door kbuntu op 15-09-2018 09:52 ]
Ja ze zet het altijd op hoogste standjemr.JamesBond schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:31:
[...]
Good for you.
Ik heb gehoord dat als je iPhone te lang aan het laden is, dat slecht is voor de accu. Lijkt me een logische redenering. Alleen kan ik tijdens het slapen niet opletten of mijn iPhone op 100% zit, dus heb ik besloten niet meer 's nachts op te laden.
[...]
Bedoel je de helderheid van het scherm?
ah, als we deze motivatie gaan aanhouden dan kan Apple met vol vertrouwen de toekomstige iPhones met gemak richting de €1600/1700 prijzen, want het wordt/is een soort van vervanging voor een laptopTylen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:36:
[...]
Hoevaak per dag zit je op de smartphone vs prive laptop? Wat doe je tegenwoordig allemaal op de smartphone wat vroeger op de prive laptop gedaan moest worden? Met andere woorden ik doe zo goed als alles op de telefoon. En de prive laptop wordt obsolete.

Verder moet je eens kijken wat wereldwijd de meest gebruikte apps op een iPhone zijn;
Facebook, Whatsapp, Mail, Safari, diverse andere Sociale Media apps als Instagram/Snapchat staan zeer zeker allen in de top 10.
Vervolgens kun je je afvragen of dat op een smartphone van €1300-€1500 beter gaat werken dan op een smartphone van een paar honderd euro
Ik begrijp dat jij zeer veel zaken op je iPhone afhandelt, maar ik prefereer toch met veel zaken mijn MacBook boven een iPhone.
En dan heb ik het uiteraard nog niet eens over beeldscherm iPhone vs Macbook/ander merk laptop
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2018 09:48 ]
[...]
ah, als we deze motivatie gaan aanhouden dan kan Apple met vol vertrouwen de toekomstige iPhones met gemak richting de €1600/1700 prijzen, want het wordt/is een soort van vervanging voor een laptop

https://www.apple.com/nl/...lay-512gb-zilver#01,10,22
Dat is al gebeurd, wel het duurste model dan. Vergelijkbare prijzen zouden te rechtvaardigen zijn als je hem straks ook kan inzetten als mobiel OSX en hem gewoon aankoppelt. Uiteraard in een speciaal apple docking station van gepolijst aluminium en afwerking met glas.
Lees je in mijn post dat het voor iedereen zo is? Ik stel duidelijk een vraag met wat je er zelf allemaal mee doet. Dan kan jezelf de conclusie trekken of het rechtvaardig is. Daarnaast tik ik ook dat “IK” veel meer er mee doe dan op de prive laptop. En ja ik tikte ook expres “prive laptop”. Omdat het voor MIJ nog geen vervanger is voor mijn zakelijke laptop. Alhoewel het wel zou kunnen (externe monitor, citrix x1 muis en keyboard).Geert1976 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:47:
[...]
ah, als we deze motivatie gaan aanhouden dan kan Apple met vol vertrouwen de toekomstige iPhones met gemak richting de €1600/1700 prijzen, want het wordt/is een soort van vervanging voor een laptop![]()
Verder moet je eens kijken wat wereldwijd de meest gebruikte apps op een iPhone zijn;
Facebook, Whatsapp, Mail, Safari, diverse andere Sociale Media apps als Instagram/Snapchat staan zeer zeker allen in de top 10.
Vervolgens kun je je afvragen of dat op een smartphone van €1300-€1500 beter gaat werken dan op een smartphone van een paar honderd euro
Ik begrijp dat jij zeer veel zaken op je iPhone afhandelt, maar ik prefereer toch met veel zaken mijn MacBook boven een iPhone.
En dan heb ik het uiteraard nog niet eens over beeldscherm iPhone vs Macbook/ander merk laptop
En zolang iOS/iPhone voor mij de beste user experience geeft zal ik hem blijven kopen. Ook al word de prijs +€2000,-
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 15-09-2018 10:02 ]
~~~
Craig Federighi heeft tijdens het WWDC dit jaar in juni zeer duidelijk aangegeven (zie onderstaande link) dat dat nooit zal gebeuren, maar goed, we hebben wel vaker Apple uitspraken horen doen over wat niet nooit zou gebeuren en achteraf wel gebeurdeGeert1976 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:47:
[...]
Vergelijkbare prijzen zouden te rechtvaardigen zijn als je hem straks ook kan inzetten als mobiel OSX en hem gewoon aankoppelt
https://www.theregister.co.uk/2018/06/04/apple_wwdc/
'Vervelend, je bestelling komt iets later dan verwacht. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Zodra 't op voorraad is, nemen we contact met je op voor een bezorgafspraak. We houden je per sms op de hoogte over de verwachte levertermijn.'
Neem aan een geautomatiseerd mailtje omdat de bestelling van gisteren vandaag niet automatisch is verzonden oid.
Kijk jij $napt het, wij van Apple zijn dolblij met klanten zoals jij.Tylen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:01:
[...]
En zolang iOS/iPhone voor mij de beste user experience geeft zal ik hem blijven kopen. Ook al word de prijs +€2000,-
Groetje$,
Tim Cook

GamiQ, de game notes app met game maps!
Romius schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:43:
Ik ben ook fan van IOS, ik wou ook wat nieuws, maar ik hou nog maar even mijn Iphone 7.
-SaveMe- schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:05:
Ik heb de knoop ook doorgehakt, ik ga gewoon voor een iPhone 8 Plus. Doet alles wat ik van een smartphone verwacht, prijs is nog ok, touchid vind ik fijn, dus ja ...

Ppff dit idd
[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 15-09-2018 11:16 ]
Waarom zou hij nu al verzonden moeten worden dan?Impstoker schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:19:
Mailtje van Vodafone:
'Vervelend, je bestelling komt iets later dan verwacht. We doen er alles aan om het zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Zodra 't op voorraad is, nemen we contact met je op voor een bezorgafspraak. We houden je per sms op de hoogte over de verwachte levertermijn.'
Neem aan een geautomatiseerd mailtje omdat de bestelling van gisteren vandaag niet automatisch is verzonden oid.
Hij mag pas vanaf vrijdag geleverd worden dus voor woensdag/donderdag zal je geen verzend bevestiging of aflever afspraak kunnen maken verwacht ik.
~~~
Dat is jammer! Misschien omdat dat de verkoop van iPads, MacBooks en iMac teveel zal drukkenkbuntu schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:57:
~~~~~~~~~~~~
[...]
Craig Federighi heeft tijdens het WWDC dit jaar in juni zeer duidelijk aangegeven (zie onderstaande link) dat dat nooit zal gebeuren, maar goed, we hebben wel vaker Apple uitspraken horen doen over wat niet nooit zou gebeuren en achteraf wel gebeurde![]()
https://www.theregister.co.uk/2018/06/04/apple_wwdc/
Op de X heeft dit best lang geduurd (toevallig 2 weken terug was mijn laatste niet geupdate app Samurai Siege pas gereed gemaakt voor het scherm van de X)
Het hoeft niet natuurlijk maar bij de normale en Plus modellen was dit wel een probleem voorheen en moest dit aangepast worden.
iOS werkt niet absolute pixel maar met verhoudingen/percentages. Dus het moet gewoon netjes blijven werken op de smax (doet mij denken aan een model van Ford).Bontes schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:38:
Wat ik me afvraag, op de X hadden developers een 'safe-zone" voor het scherm...moeten nu alle apps wederom geupdate worden om te passen op het scherm van de Xs Max ?? Het is niet te hopen dat Xs Max gebruikers straks 2 zwarte balkjes hebben.
Op de X heeft dit best lang geduurd (toevallig 2 weken terug was mijn laatste niet geupdate app Samurai Siege pas gereed gemaakt voor het scherm van de X)
Het hoeft niet natuurlijk maar bij de normale en Plus modellen was dit wel een probleem voorheen en moest dit aangepast worden.
Correct me if i’m wrong devvers
Sowieso reservekopie...henkna schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
Jaarlijkse dilemma. iPhone straks als nieuwe iPhone instellen of reservekopie eroverheen? Maakt dat tegenwoordig nog echt verschil?
Tylen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
[...]
iOS werkt niet absolute pixel maar met verhoudingen/percentages. Dus het moet gewoon netjes blijven werken op de smax (doet mij denken aan een model van Ford).
Ben benieuwd, niet dat je straks 2 zwarte balkjes heb....of misschien wel een dubbele notchTylen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
[...]
iOS werkt niet absolute pixel maar met verhoudingen/percentages. Dus het moet gewoon netjes blijven werken op de smax (doet mij denken aan een model van Ford).
Dat ligt er dus aan hoe de app gebouwd is. Als de ontwikkelaar netjes de richtlijnen heeft gevolgd zou het geen probleem moeten zijn. Apps kunnen gebruik maken van Auto Layout, waardoor de layout van een app zich aanpast aan de screensize ...Tylen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
[...]
GamiQ, de game notes app met game maps!
apps die nog zijn gemaakt in Xcode 9 (target: iOS 11) zullen gewoon gezoomed worden voor het grotere scherm van de XS MaxBontes schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:38:
Wat ik me afvraag, op de X hadden developers een 'safe-zone" voor het scherm...moeten nu alle apps wederom geupdate worden om te passen op het scherm van de Xs Max ?? Het is niet te hopen dat Xs Max gebruikers straks 2 zwarte balkjes hebben.
apps gemaakt in Xcode 10 zouden native support moeten hebben voor de XS Max.
Zit er aan te denken om die lenzen te kopen voor de Xs aangezien wij voor het bedrijf redelijk veel social media posts maken met foto’s en video’s. Ik wil hiervoor 100% de Xs in gaan zetten. Ik gebruik ook een Fuji X-T1 voor dit werk maar de video’s en foto’s met de meeste likes zijn gewoon met een iPhone 7 en gimbal gemaakt
Gaat dus meer om op het juiste moment ergens bij zijn dan de technisch meest perfecte foto
[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 15-09-2018 12:25 ]
Verwijderd
Dat klopt niet hoor. Moderne apparaten blijven niet laden als ie vol is.mr.JamesBond schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:31:
[...]
Nee, alleen voor jezelf. Op het gebied van performance enz maakt het geen verschil.henkna schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
Jaarlijkse dilemma. iPhone straks als nieuwe iPhone instellen of reservekopie eroverheen? Maakt dat tegenwoordig nog echt verschil?
Hier gaat er gewoon weer een reservekopie op. Wel een via encrypten versie via iTunes.
Ik ben kickstarter backer van het eerste moment en heb de V1 lensjes daarom sinds de 5s gebruikt.D-Ed schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:24:
Zijn er hier mensen die met de huidige X Moment lenzen + case gebruiken?
Sinds de 8/X moet je de V2’s hebben maar die zijn nog eens een hele stap beter.
Ik heb de Wide, fish en Anamorphic.
Prima plaatjes mee geschoten tot nu toe.

Iets wat korrelig door de automatische resize maar je hebt een idee
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 15-09-2018 12:39 ]
Thx!Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:31:
Ik ben kickstarter backer van het eerste moment en heb de V1 lensjes daarom sinds de 5s gebruikt.
Sinds de 8/X moet je de V2’s hebben maar die zijn nog eens een hele stap beter.
Ik heb de Wide, fish en Anamorphic.
Prima plaatjes mee geschoten tot nu toe.
Ik wil een complete kit samenstellen en mijn Fuji gaat MP op (eerst ff weekje of twee testen met de Xs natuurlijk
Nee die case is best wel dik dus die gebruik ik alleen op vakantie of wanneer ik denk die dag foto's te gaan maken.D-Ed schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:52:
[...]
Thx!En extra accessoires zoals de case? Die heb je altijd om je X zitten?
Ik wil een complete kit samenstellen en mijn Fuji gaat MP op (eerst ff weekje of twee testen met de Xs natuurlijk)
Ik heb ook de Filter Mount trouwens. Ook een mooie aanvulling.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 15-09-2018 13:03 ]
Zie ik nu iets over het hoofd of toch even helpdesk bellen?
PSN: TDBtje
Excuus, bij gymweb zat ik op de 'verlengen' pagina, dan zakken de prijzen. Ik zelf heb geen ervaring bij Vianen Telecom, collega wel en is zelf fan van deze winkel. Voor de rest weet ik er weinig over.Jackssonss schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:34:
[...]
Bij GSMweb kost de iPhone X 256GB €1150. Bij Vianen Telecom €969, terwijl de 64GB-versie daar €869 kost. Heb in het verleden via GSMweb weleens besteld en dat ging prima. Iemand ervaring met Vianen Telecom?
R.D50
Nee, vanaf vrijdagochtend pas.rvd50 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:33:
Vanaf wanneer ligt de iPhone Xs in de Apple stores? Is dat al eerder (paar dagen) dan de officiele verkoopdatum?
Zelf gisteren een Xs Max besteld, ben benieuwd naar dat scherm
Wat nu wel interessanter wordt met deze prijzen is een goede verzekering voor het geval dat. Ik vind de Apple Care vrij duur (vooral het eigen risico van honderden euro’s als je het echt een keer nodig hebt).
Iemand nog ervaringen of tips voor een goede verzekering?
[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2018 14:11 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Apple care heeft geen eigenrisico van honderden euro’s hoor.fsfikke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:06:
Wat nu wel interessanter wordt met deze prijzen is een goede verzekering voor het geval dat. Ik vind de Apple Care vrij duur (vooral het eigen risico van honderden euro’s als je het echt een keer nodig hebt).
€29,- voor scherm reparatie.
€99,- voor overige schades.
(Met een maximum van twee incidenten).
Ah, de verlies/diefstal optie wordt in NL nog niet aangeboden. Daarbij is het eigen risico $269. Samen met de $299 van AC+ een duur grapje.Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:13:
[...]
Apple care heeft geen eigenrisico van honderden euro’s hoor.
€29,- voor scherm reparatie.
€99,- voor overige schades.
(Met een maximum van twee incidenten).
Blijft het probleem van een goede verzekering in NL bestaan. De meeste creditcards vergoeden maximaal €600 oid voor smartphones.
[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2018 14:23 ]
Verwijderd
Op een iPhone XS 512 GB van ruim €1500 vind ik het nogal meevallen😀😎fsfikke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:19:
[...]
Ah, de verlies/diefstal optie wordt in NL nog niet aangeboden. Daarbij is het eigen risico $269. Samen met de $299 van AC+ een duur grapje.
Blijft het probleem van een goede verzekering in NL bestaan. De meeste creditcards vergoeden maximaal €600 oid voor smartphones.
Ik gebruik sinds de 6s altijd al een reserve kopie , dan op de 7, daarna de 8 en vorig jaar de X en dit weekend de copy op de Xs Max.henkna schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
Nooit problemen gehad of dergelijke.
Ik zet wel altijd een reservekopie via iTunes die gecodeerd is, dan staan al je wachtwoorden er ook al in en ben je met de meeste apps ingelogd . Behalve de bankapps , die heb ik altijd opnieuw moeten instellen.
Als de verzekering van een risico 1/3e van dat risico kost, moet het risico ook wel dusdanig hoog zijn. Ik heb al sinds de iPhone 2G iPhones en heb nog nooit een kapot scherm gehad... Dus als ik het risico zou moeten inschatten zou me het afdekken daarvan niet 1/3 van de nieuwprijs waard zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:22:
[...]
Op een iPhone XS 512 GB van ruim €1500 vind ik het nogal meevallen😀😎
Natuurlijk wel vreemd van Apple dat het verzekeren van een 64gb Xs net zo veel kost als een 512gb Xs Max die €500 duurder is.
[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2018 14:27 ]
Verwijderd
Ik ga voor gemak en geen gezeur, maar een ieder moet zeker zijn eigen afweging maken👍fsfikke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:24:
[...]
Als de verzekering van een risico 1/3e van dat risico kost, moet het risico ook wel dusdanig hoog zijn. Ik heb al sinds de iPhone 2G iPhones en heb nog nooit een kapot scherm gehad... Dus als ik het risico zou moeten inschatten zou me het afdekken daarvan niet 1/3 van de nieuwprijs waard zijn.
Natuurlijk, daarom ook gewoon de vraag of er nog andere opties bekend zijn die bijv ook diefstal afdekken.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:28:
[...]
Ik ga voor gemak en geen gezeur, maar een ieder moet zeker zijn eigen afweging maken👍
Omdat Apple waarschijnlijk niet rendeneerd vanuit de prijs die de consument ervoor heeft betaald. Een XS met 512GB zal maar marginaal duurder zijn voor Apple dan een 64GB.fsfikke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:24:
[...]
Als de verzekering van een risico 1/3e van dat risico kost, moet het risico ook wel dusdanig hoog zijn. Ik heb al sinds de iPhone 2G iPhones en heb nog nooit een kapot scherm gehad... Dus als ik het risico zou moeten inschatten zou me het afdekken daarvan niet 1/3 van de nieuwprijs waard zijn.
Natuurlijk wel vreemd van Apple dat het verzekeren van een 64gb Xs net zo veel kost als een 512gb Xs Max die €500 duurder is.
Bij het bepalen van hun verkoopprijzen kijken ze daar anders niet naaraex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:53:
[...]
Omdat Apple waarschijnlijk niet rendeneerd vanuit de prijs die de consument ervoor heeft betaald. Een XS met 512GB zal maar marginaal duurder zijn voor Apple dan een 64GB.
Logisch toch. Dat zegt iets over Apple en de gemiddelde iPhone koper. Apple verdient goud geld eraan. Helemaal met de prijzen van nu.fsfikke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:55:
[...]
Bij het bepalen van hun verkoopprijzen kijken ze daar anders niet naar
Nou ja marginaal. Het kost Apple uiteraard niet wat het ons kost maar marginaal lijkt mij overdreven.Een XS met 512GB zal maar marginaal duurder zijn voor Apple dan een 64GB.
We hebben het hier over PCI-Express NVME chips, die zijn in 512 GB aanzienlijk duurder dan in 64 GB. Het is niet het UFS geheugen wat veel “concurrenten” gebruiken natuurlijk.
Het blijft je toch fascineren hè @aex351 Apple. Vorrigjaar kwam je in de eerste week van de X lancering ook al even buurten in het topic (op een bepaalde toon). Welkom terug
Edit: ooh whow met de 7 en 8 ook al. Telkens even kort na de aankondiging en/of release. Fanatiek hoor
[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 15-09-2018 15:27 ]
Daar breek ik nu ook mijn hoofd over... niet zozeer i.v.m. performance, maar omdat mijn huidige iPhone 6 echt 20 GB aan "andere" in de opslag heeft zitten en ik nog geen idee heb waar dat 'm in zit...henkna schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:41:
Iemand enig idee?
Fotonerd
Ik heb in het verleden wel eens gehad dat een vergelijkbare chunk opslag op iCloud ingenomen werd door zo iets ondefinieerbaars. Apple support kon wat dieper kijken en heeft het toen voor me verwijdertXilantof schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:54:
[...]
Daar breek ik nu ook mijn hoofd over... niet zozeer i.v.m. performance, maar omdat mijn huidige iPhone 6 echt 20 GB aan "andere" in de opslag heeft zitten en ik nog geen idee heb waar dat 'm in zit...
Iemand enig idee?
Maar zullen ze dat ook doen als het gewoon op de iPhone is...?fsfikke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:56:
[...]
Ik heb in het verleden wel eens gehad dat een vergelijkbare chunk opslag op iCloud ingenomen werd door zo iets ondefinieerbaars. Apple support kon wat dieper kijken en heeft het toen voor me verwijdert
Internet maakt me niet wijzer. Apple heeft er geen support-pagina over en andere sites zeggen dat je even je Safari-cache moet legen, alsof dat 20 GB gaat zijn...
Fotonerd
Als je een (icloud) backup terug zet dan zijn die mysterieuze GB's meestal ook terug. Had dat probleem een aantal jaren geleden met mijn 16GB iPhone 6; die kwam altijd vol te staan terwijl ik er niet veel meer dan een paar GB daadwerkelijk gebruikte aan apps en foto's. Een factory restore en dan backup terugzetten werkte altijd, alhoewel ook altijd maar tijdelijk...Xilantof schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:54:
[...]
Daar breek ik nu ook mijn hoofd over... niet zozeer i.v.m. performance, maar omdat mijn huidige iPhone 6 echt 20 GB aan "andere" in de opslag heeft zitten en ik nog geen idee heb waar dat 'm in zit...
Iemand enig idee?
Niet vanaf aanstaande vrijdag. Verder niets bekend.Jieve schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:06:
Weet iemand of er al een provider is in NL die e-Sim gaat ondersteunen?
Zuur zeg...Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:25:
[...]
Niet vanaf aanstaande vrijdag. Verder niets bekend.
Zal eerst dan maar eens kijken hoe mijn Xs zich houd qua opslag als ik de backup erop zet....Hielko schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:18:
[...]
Als je een (icloud) backup terug zet dan zijn die mysterieuze GB's meestal ook terug. Had dat probleem een aantal jaren geleden met mijn 16GB iPhone 6; die kwam altijd vol te staan terwijl ik er niet veel meer dan een paar GB daadwerkelijk gebruikte aan apps en foto's. Een factory restore en dan backup terugzetten werkte altijd, alhoewel ook altijd maar tijdelijk...
Fotonerd
Nou ja, Apple zelf fascineert mij niet. Maar ik kijk/keek altijd wel uit naar de nieuwste iPhone. Die ik vaak ook kocht. Wat begon bij de iPhone 1. Toen het nog echt bijzonder en innovatief was. Maar de laatste jaren vind ik het persoonlijk gewoon één grote teleurstelling geworden. Ben verder niet merk gebonden.Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:20:
[...]
Nou ja marginaal. Het kost Apple uiteraard niet wat het ons kost maar marginaal lijkt mij overdreven.
We hebben het hier over PCI-Express NVME chips, die zijn in 512 GB aanzienlijk duurder dan in 64 GB. Het is niet het UFS geheugen wat veel “concurrenten” gebruiken natuurlijk.
Het blijft je toch fascineren hè @aex351 Apple. Vorrigjaar kwam je in de eerste week van de X lancering ook al even buurten in het topic (op een bepaalde toon). Welkom terug
Edit: ooh whow met de 7 en 8 ook al. Telkens even kort na de aankondiging en/of release. Fanatiek hoor
En een meerprijs van 400 euro voor 512GB geheugen is natuurlijk wel belachelijk veel natuurlijk. Dat wordt bovenop de prijs bijgeteld. En nergens in hun specificaties lees ik dat het NVMe geheugen is. Ik zie verder ook niet dat een andere type geheugen een beperking vormt. Dus in dat geval is het weggegooid geld. Tenzij je er een specifieke use-case voor hebt.
Het type opslag kwam verder uit de teardown van de X of 7/8 dacht ik.
Verder heb je wel gelijk dat het allemaal wat minder bijzonder wordt maar dit is natuurlijk niet alleen bij de iPhone aan de gang. Ook bij de andere merken is weinig revolutie te vinden.
Verwijderd
Ik heb geen specifiek doel met die 512 GB, mis alleen nog de Touch-id op de XSaex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:28:
[...]
Nou ja, Apple zelf fascineert mij niet. Maar ik kijk/keek altijd wel uit naar de nieuwste iPhone. Die ik vaak ook kocht. Wat begon bij de iPhone 1. Toen het nog echt bijzonder en innovatief was. Maar de laatste jaren vind ik het persoonlijk gewoon één grote teleurstelling geworden. Ben verder niet merk gebonden.
En een meerprijs van 400 euro voor 512GB geheugen is natuurlijk wel belachelijk veel natuurlijk. Dat wordt bovenop de prijs bijgeteld. En nergens in hun specificaties lees ik dat het NVMe geheugen is. Ik zie verder ook niet dat een andere type geheugen een beperking vormt. Dus in dat geval is het weggegooid geld. Tenzij je er een specifieke use-case voor hebt.
Daarom blijf ik ook m’n 8 plus gebruiken, en met Apple Pay is dat helemaal perfect.
eSIM werkt de komende maanden nog op geen enkele iPhone wereldwijd. Pas later dit jaar zal het geactiveerd worden.
Dit is echt al jaren aan de gang bij Apple. Bij ander merken merk ik juist nog wel de innovatie. Daarom ben ik ook overgestapt. Apple doet vooral veel inkopen en dingen hernoemen. En waar mogelijk een eigen standaard introduceren. Want dat is vooral gebruiksvriendelijk. USB-C iemand? De ingekochte OLED scherm van Samsung wordt 'Super Retina' genoemd. Want klanten moeten vooral geloven dat Apple het scherm heeft gemaakt.Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:01:
Snelheid is daarin de belangrijkste beperking natuurlijk. Althans van het andere type opslag.
Het type opslag kwam verder uit de teardown van de X of 7/8 dacht ik.
Verder heb je wel gelijk dat het allemaal wat minder bijzonder wordt maar dit is natuurlijk niet alleen bij de iPhone aan de gang. Ook bij de andere merken is weinig revolutie te vinden.
Andere merken die komen met vingerafdruksensors onder het scherm en buigbare OLED schermen. Dat noem ik innovatie. Het enige wat Apple kan doen is inkopen en toepassen (software). En zeker op het punt van software, iOS 11 iemand?, laten ze nog wel echt flink wat steken vallen. En daar betaal je dan 800-1000-1600 euro voor.
Tuurlijk, Apple geeft features een naam. Maar dat doen ze altijd al, omdat ze wel hun eigen stempel erop drukken vanwege de kwaliteitseisen. Als je ergens een hoop werk in steekt, wil je wel dat dat onder jou merknaam wordt herkent. Zoals ze dus doen met de schermen die ze ook gewoon inkopen, maar wel op verzoek zijn. Die OLED in de X is overigens ook gewoon een gebogen scherm.aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:23:
[...]
Dit is echt al jaren aan de gang bij Apple. Bij ander merken merk ik juist nog wel de innovatie. Daarom ben ik ook overgestapt. Apple doet vooral veel inkopen en dingen hernoemen. En waar mogelijk een eigen standaard introduceren. Want dat is vooral gebruiksvriendelijk. USB-C iemand? De ingekochte OLED scherm van Samsung wordt 'Super Retina' genoemd. Want klanten moeten vooral geloven dat Apple het scherm heeft gemaakt.
Andere merken die komen met vingerafdruksensors onder het scherm en buigbare OLED schermen. Dat noem ik innovatie. Het enige wat Apple kan doen is inkopen en toepassen (software). En zeker op het punt van software, iOS 11 iemand?, laten ze nog wel echt flink wat steken vallen. En daar betaal je dan 800-1000-1600 euro voor.
Vingerafdruk sensoren onder het scherm zijn er pas sinds dit jaar. Waarom zou Apple dit doen als ze Face ID hebben dat naar hun idee beter werkt. (ik moet het ook nog beleven).
USB-C overstap zie ik ze niet snel doen op iPhone en iPad, omdat we dan weer het gezeur gaan krijgen dat we allemaal weer andere laadkabeltjes moeten kopen. (want het is ook nooit goed....)
Al met al, totaal andere filosofieën. Ze hoeven niet allemaal het zelfde te doen toch?
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Nou ja ik kan alles wat je nu aanhaalt wel weerleggen maar ik heb eigenlijk niet echt het idee dat het zin heeft.aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:23:
[...]
Dit is echt al jaren aan de gang bij Apple. Bij ander merken merk ik juist nog wel de innovatie. Daarom ben ik ook overgestapt. Apple doet vooral veel inkopen en dingen hernoemen. En waar mogelijk een eigen standaard introduceren. Want dat is vooral gebruiksvriendelijk. USB-C iemand? De ingekochte OLED scherm van Samsung wordt 'Super Retina' genoemd. Want klanten moeten vooral geloven dat Apple het scherm heeft gemaakt.
Je komt elke release even een weekje of twee haten en bent dan weer gevlogen dus ik laat het hier bij.
Misschien passen de andere “echt innoverende merken” inderdaad beter bij je.
Misschien is dat het verschil tussen iemand die merkgebonden is en iemand die dat niet is. De één noemt het al snel haten en de ander ziet het gewoon als een geconstateerde bevinding benoemen.Donstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:39:
[...]
Nou ja ik kan alles wat je nu aanhaalt wel weerleggen maar ik heb eigenlijk niet echt het idee dat het zin heeft.
Je komt elke release even een weekje of twee haten en bent dan weer gevlogen dus ik laat het hier bij.
Misschien passen de andere “echt innoverende merken” inderdaad beter bij je.
Verwijderd
Ooh ongetwijfeld denken de mensen aan alle twee de kanten van de medaille dat ze het wijst zijn.aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:44:
[...]
Misschien is dat het verschil tussen iemand die merkgebonden is en iemand die dat niet is. De één noemt het al snel haten en de ander ziet het gewoon als een geconstateerde bevinding benoemen.
Jammer van de Clickbait titel dan weer.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:04:
Waarom de vraag naar de nieuwe iPhone’s wat tegen lijken te vallen dit jaar. Goed YT fimpje YouTube: iPhone XS & XS Max - Why is No One Buying Them?🤔
Dat ze (nog) niet uitverkocht zijn zegt helemaal niks, want je weet niet hoeveel voorraad er is. Misschien was er vorige keren wel veel minder voorraad.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:04:
Waarom de vraag naar de nieuwe iPhone’s wat tegen lijken te vallen dit jaar. Goed YT fimpje YouTube: iPhone XS & XS Max - Why is No One Buying Them?🤔
En hogere prijzen zal zeker voor minder verkopen zorgen, maar als je uiteindelijk veel meer winst per toestel pakt, dan kan dat alsnog heel interessant zijn.
The devil is in the details.
Persoonlijk zie ik ook geen reden om te veranderen van mijn huidig toestel. Niet veel nieuws onder de zon.WouterL schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:17:
Is het niet zo dat een S iteratie altijd minder verkoopt dan het model ervoor?
Klopt helemaal. Groot gelijk. Ik vind de x zelf alleen te klein. Voor mij is de max dus wel een uitkomst. Verwacht dat deze ook beter gaat verkopen.eSCe schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:20:
[...]
Persoonlijk zie ik ook geen reden om te veranderen van mijn huidig toestel. Niet veel nieuws onder de zon.
Ik als Skoda rijder ga niet naar een Audi forum om te vertellen dat ze toch echt beter af zijn met een Skoda omdat daar vaak dezelfde onderdelen in te vinden zijn.... Dus tja.. Ik kan me wel vinden in de beargumentatie van @Donstil (hij zet m soms wel war strakker dan ik zal doen maar tochaex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:44:
[...]
Misschien is dat het verschil tussen iemand die merkgebonden is en iemand die dat niet is. De één noemt het al snel haten en de ander ziet het gewoon als een geconstateerde bevinding benoemen.
Ik ga een andere Apple ID gebruiken dan die ik op mijn 4s en 5s heb gebruikt. Ik gebruik de nieuwe Apple ID ook al bijna een jaar op mijn MacBook Pro en wil eigenlijk alles op hetzelfde hebben.Azmodann schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:22:
[...]
Ik gebruik sinds de 6s altijd al een reserve kopie , dan op de 7, daarna de 8 en vorig jaar de X en dit weekend de copy op de Xs Max.
Nooit problemen gehad of dergelijke.
Ik zet wel altijd een reservekopie via iTunes die gecodeerd is, dan staan al je wachtwoorden er ook al in en ben je met de meeste apps ingelogd . Behalve de bankapps , die heb ik altijd opnieuw moeten instellen.
Daarbij wil ik ook zo min mogelijk het e-mailadres van de oude Apple ID gebruiken, dan helpt het als ik een andere Apple ID gebruik.
Om precies te zijn:mprkooij schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:27:
[Afbeelding]
iPhone Xs Max net ietsje smaller en korter dan de iPhone 8 Plus
iPhone XS Max
Hoogte: 157,5 mm
Breedte: 77,4 mm
Dikte: 7,7 mm
Gewicht: 208 gram
iPhone 8 Plus
Hoogte: 158,4 mm
Breedte: 78,1 mm
Dikte: 7,5 mm
Gewicht: 202 gram
Scheelt dus vrij weinig inderdaad.
[ Voor 54% gewijzigd door Hahn op 15-09-2018 20:39 ]
The devil is in the details.
Die ‘geweldig innovatieve andere merken’ kopen die fingerprint onder het scherm lezers ook gewoon bij Synaptics etc. in. Dus als je Apple ervan beticht alleen andermans werk te re-labelen moet je wel eerlijk zijn of jezelf eerst eens beter informeren.aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:44:
[...]
Aangezien het bij jou en vele anderen zelfbenoemd ‘kritische en objectievelingen’ vaak aan beiden ontbreekt zijn dat soort post gewoon beter te negeren.
Lijkt mij wel top hoor. Ik ging van drie + modellen naar de x. Vond het eerst heel fijn maar miste toch dat scherm. Xs Max is dan ideaal.mprkooij schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:27:
[Afbeelding]
iPhone Xs Max net ietsje smaller en korter dan de iPhone 8 Plus
Welnee, wat je zegt klopt gewoon niet. Denk je nu echt dat Apple een standaard schermpje van Samsung inkoopt, wat Samsung al op de plank had liggen? Nee dus. Dat scherm wordt tot in de puntjes door Apple ontworpen. Dat Samsung het vervolgens maakt is misschien grappig, maar daarmee is het geen Samsung scherm.aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:44:
[...]
Zo is het met alles. Natuurlijk, er bestond al gezichtherkenning voordat Apple met Face ID kwam. Maar Apple doet het wel in 1 keer goed, zodat het niet te foppen en toch gebruikersvriendelijk is. Hetzelfde destijds met Touch ID. Alles wat Apple volgens jou inkoopt hebben ze zelf ontworpen, tot de CPU aan toe. Dat is ook de reden dat het gewoon goed en soepel werkt.
Maar goed, als jij OnePlus of Samsung beter vindt, dan koop je toch zo'n toestel, ben je daar blij mee en laat je de Apple-fans ook gewoon blij zijn met hun Apple toestel?
Hier ben ik het mee eens. Uiteindelijk gaat het (in ieder geval voor mij) niet om het gemierenneuk met cijfertjes, maar om de gebruikservaring.PhilipsFan schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:11:
[...]
Zo is het met alles. Natuurlijk, er bestond al gezichtherkenning voordat Apple met Face ID kwam. Maar Apple doet het wel in 1 keer goed, zodat het niet te foppen en toch gebruikersvriendelijk is. Hetzelfde destijds met Touch ID. Alles wat Apple volgens jou inkoopt hebben ze zelf ontworpen, tot de CPU aan toe. Dat is ook de reden dat het gewoon goed en soepel werkt.
Dit is dus typisch zo'n reactie waarin Apple's inkoopgedrag wordt vertaald naar ze designen alles zelf van A-Z.PhilipsFan schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:11:
[...]
Welnee, wat je zegt klopt gewoon niet. Denk je nu echt dat Apple een standaard schermpje van Samsung inkoopt, wat Samsung al op de plank had liggen? Nee dus. Dat scherm wordt tot in de puntjes door Apple ontworpen. Dat Samsung het vervolgens maakt is misschien grappig, maar daarmee is het geen Samsung scherm.
Ik denk niet dat Apple alles tot in de puntjes ontwerpt. Samsung heeft de kennis met betrekking tot OLED. En binnen dit kader kan Apple een bestelling doen. Of denk je nou echt dat Samsung een fabriek maakt speciaal voor de bestelling van Apple's zogenaamde volledig custom design. Wees realistisch.
Hetzelfde geldt voor de rest van de componenten. En andere merken doen hetzelfde. Maar in het voorbeeld van Samsung. Zij maken ook echt daadwerkelijk hardware.
Wat je zegt klinkt zeer aannemelijk. Maar, denk je misschien dat Samsung het wel toelaat om te zien waar Apple mee komt? Om zo 1) de concurrentie voor te zijn. 2) door de massa productie door Apple het mogelijk is om hun eigen toestellen met meer marge te kunnen verkopen?aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:22:
[...]
Dit is dus typisch zo'n reactie waarin Apple's inkoopgedrag wordt vertaald naar ze designen alles zelf van A-Z.
Ik denk niet dat Apple alles tot in de puntjes ontwerpt. Samsung heeft de kennis met betrekking tot OLED. En binnen dit kader kan Apple een bestelling doen. Of denk je nou echt dat Samsung een fabriek maakt speciaal voor de bestelling van Apple's zogenaamde volledig custom design. Wees realistisch.
Hetzelfde geldt voor de rest van de componenten. En andere merken doen hetzelfde. Maar in het voorbeeld van Samsung. Zij maken ook echt daadwerkelijk hardware.
Ik heb 7 Plus en 8 Plus beide teruggebracht na proberen, deels omdat ik bijvoorbeeld niet bij de powerknop kwam, die is ook een stuk langer geworden en zit meer naar beneden +1 voor Apple. Ook dat die net ietsje smaller is scheelt ook wel denk ikDonstil schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:56:
[...]
Lijkt mij wel top hoor. Ik ging van drie + modellen naar de x. Vond het eerst heel mijn maar miste toch dat scherm. Xs Max is dan ideaal.
Volgens mij gaat het hier dan om Audi-klanten die zich bestolen voelen omdat hun favoriete merk hun jarenlange klandizie beloont met het verhogen van de prijzen tot ver boven de inflatie.D-Ed schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:55:
[...]
Ik als Skoda rijder ga niet naar een Audi forum om te vertellen dat ze toch echt beter af zijn met een Skoda omdat daar vaak dezelfde onderdelen in te vinden zijn.... Dus tja.. Ik kan me wel vinden in de beargumentatie van @Donstil (hij zet m soms wel war strakker dan ik zal doen maar toch)
En ik noem jouw opmerkingen: d.m.v. een bepaalde bril kijken. Net als ik doe, maar dan door een andere bril. Als je het niets vindt, dan zou het fijn zijn als je niet telkens weer je ongenoegen komt uiten. Uiteraard kan ik je niet vertellen wat je wel en niet mag, maar het was al old voordat je er (weer) over begon, zoals Donstil al haarfijn aanstipte. Ik snap nooit waarom mensen in een topic komen spuien terwijl ze 'van het andere kamp' zijn of lijken te zijn. Wat is daar de lol van?aex351 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:44:
[...]
Ieder zijn eigen mening, maar als je in een apple topic telkens weer je gal komt spuien, dan getuigt dat niet bepaald van klasse. Ik ga ook niet in een Android topic mijn gal over Android lopen spuien.
En ja, je hoeft niet 'net zoals wij apple-schapen' alles altijd maar goed te vinden, maar als het merendeel negatief is, is af te vragen waarom dat dan telkens geventileerd moet worden.
Ik vind Android overigens belabberd, maar dat is omdat IK er niet aan kan wennen. (ik heb zowel een Android phone als iPhone) Als een ander dat wel kan, helemaal fijn. Ik zal die ander echter nooit neerhalen en al zeker niet de Android phone waarop het draait.
En, dames en heren: give this man a cigar!D-Ed schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:55:
[...]
Ik als Skoda rijder ga niet naar een Audi forum om te vertellen dat ze toch echt beter af zijn met een Skoda omdat daar vaak dezelfde onderdelen in te vinden zijn.... Dus tja.. Ik kan me wel vinden in de beargumentatie van @Donstil (hij zet m soms wel war strakker dan ik zal doen maar toch)
Ach tja, er is altijd wel weer een S pakketje dat later uitkomt dan toen jij die mooie Audi kochtJackssonss schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:52:
[...]
Volgens mij gaat het hier dan om Audi-klanten die zich bestolen voelen omdat hun favoriete merk hun jarenlange klandizie beloont met het verhogen van de prijzen tot ver boven de inflatie.
Waar het op neer komt is simpel, als je het er niet voor over hebt is dat meer dan te begrijpen.. De eerste jaren van de iPhone kocht ik ook ieder jaar een nieuwe. Tot een paar jaar geleden toen ik over ging op de cyclus van twee jaar..
Ik geef een keer een mening in een forum als dit en kom er een jaar vrijwel niet meer, totdat ik wel interesse heb om in te stappen. Zo ben ik ook even op visite geweest bij de aardige mensen van de Samsung Note 9 omdat ik daar ook interesse in had.. Ik ga ze daar nu niet meer bezoeken om ze even te vertellen dat een iPhone Xs zoveel beter is dan die machine.. Zoveel mensen, zoveel wensen. Leven en laten leven etc. etc.
Ok. Maar het gaat hier volgens mij om trouwe klanten van Apple en niet zozeer om mensen die liever een Samsung hebben. En als je jarenlang fan bent van Apple dan kan ik me het heel goed voorstellen dat je je genaaid voelt door de prijsstelling.D-Ed schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:02:
[...]
Ach tja, er is altijd wel weer een S pakketje dat later uitkomt dan toen jij die mooie Audi kocht![]()
Waar het op neer komt is simpel, als je het er niet voor over hebt is dat meer dan te begrijpen.. De eerste jaren van de iPhone kocht ik ook ieder jaar een nieuwe. Tot een paar jaar geleden toen ik over ging op de cyclus van twee jaar..
Ik geef een keer een mening in een forum als dit en kom er een jaar vrijwel niet meer, totdat ik wel interesse heb om in te stappen. Zo ben ik ook even op visite geweest bij de aardige mensen van de Samsung Note 9 omdat ik daar ook interesse in had.. Ik ga ze daar nu niet meer bezoeken om ze even te vertellen dat een iPhone Xs zoveel beter is dan die machine.. Zoveel mensen, zoveel wensen. Leven en laten leven etc. etc.
De betreffende user is of was niet specifiek fan of een trouwen klant want ‘is niet merktrouw’ volgens eigen zeggen..Jackssonss schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:09:
[...]
Ok. Maar het gaat hier volgens mij om trouwe klanten van Apple en niet zozeer om mensen die liever een Samsung hebben. En als je jarenlang fan bent van Apple dan kan ik me het heel goed voorstellen dat je je genaaid voelt door de prijsstelling.
‘Vroeger’ was ik ook meer ‘fan’ van Apple omdat (voor mij) alles zo mooi in balans was.. Die balans is tegenwoordig wat doorgeslagen idd maar ik heb mijn koop gedrag aangepast. Als ik me genaaid voel dan pas ik mij aan en koop ik iets minder of gewoon niet meer.. ‘vote with your wallet’.
En als ik zoiets meemaak dan gooi ik er misschien eens een opmerking in maar dat is het dan..
Ondertussen ligt er hier op zolder een HD DVD speler met tientallen HD DVD’s, Is de batterij van mijn Zune naar de klote en heb ik met veel pijn en moeite een adapter aankunnen schaffen voor mijn Xbox X (Kinect, kut M$

Voor aankoop even naar een Apple Store of Reseller lopen om het toestel vast te houden was teveel moeite?mprkooij schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:40:
[...]
Ik heb 7 Plus en 8 Plus beide teruggebracht na proberen, deels omdat ik bijvoorbeeld niet bij de powerknop kwam, die is ook een stuk langer geworden en zit meer naar beneden +1 voor Apple. Ook dat die net ietsje smaller is scheelt ook wel denk ik
Het gaat niet om het vasthouden het gaat om ermee omgaan. Dat test je niet even binnen een minuutje bij de Apple Store.PKHS schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:26:
[...]
Voor aankoop even naar een Apple Store of Reseller lopen om het toestel vast te houden was teveel moeite?

Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6