Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05:25

Orinoco

Unter den Linden

sus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:07:
Van een 6 plus naar een Xs Max; dat is een aardig verschil kan ik melden. Holy moly, dit ding is *snel*

Nu op zoek naar leuke camera apps, iemand tips? Wil er oa productfotografie mee doen, eens kijken hoe dat bevalt voordat ik ga investeren in een echte camera hiervoor.
Twee stuks hier Halide & Moment!

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-02 14:50
Nu op zoek naar leuke camera apps, iemand tips? Wil er oa productfotografie mee doen, eens kijken hoe dat bevalt voordat ik ga investeren in een echte camera hiervoor.
Hoe ga je je onderwerp extra belichten, om geen schaduwen te hebben?

RigolleM wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:47 (15%)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Roberto
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-02 19:16
Hey all, ik heb de zoekfunctie in dit topic gebruikt en de laatste paar pagina's gelezen.

Maar wat ik elders (us fora) wel veel tegenkom lees ik hier veel minder.
Hebben jullie geen probleem met wegvallende gesprekken? (bij opnemen soms al) Of de onmogelijk om groepsgesprekken te starten laat staan de joinen (de telefoon hangt dan meteen op)

De grap is, 5 vrienden hebben ook een XS en allen hebben ze de zelfde problemen ongeacht provider.
Ik twijfel nu heel serieus om dit toestel te retourneren. Werkelijk de slechtste iPhone die ik ooit heb gehad.

Maar wou nog even uitsluiten dat ik niets mis.
Telefoon is al gereset, provider heeft netwerkreset uitgevoerd en ik zit op een nieuwe simkaart.

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:50
Roberto schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:19:
Hey all, ik heb de zoekfunctie in dit topic gebruikt en de laatste paar pagina's gelezen.

Hebben jullie geen probleem met wegvallende gesprekken? (bij opnemen soms al) Of de onmogelijk om groepsgesprekken te starten laat staan de joinen (de telefoon hangt dan meteen op)

De grap is, 5 vrienden hebben ook een XS en allen hebben ze de zelfde problemen ongeacht provider.
Ik twijfel nu heel serieus om dit toestel te retourneren. Werkelijk de slechtste iPhone die ik ooit heb gehad.

Telefoon is al gereset, provider heeft netwerkreset uitgevoerd en ik zit op een nieuwe simkaart.
Geen last van.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Roberto schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:19:

Hen je al naar de signaal sterkte gekeken van je provider?

• Roberto
Jazeker, toestel is op veel plaatsen getest (Amsterdam, Rotterdam. Zoetermeer, Utrecht, Den Haag).
Wel merk ik sowieso dat het signaal met de XS minder goed is dan met mijn 8 die ik voorheen had.

In onze garage valt het signaal absoluut weg, terwijl alle voorgaande iPhones het gewoon deden in de garage.

Na paar netwerkresets van de provider is er wel wat veranderd.
Namelijk dat ik geen groepsgesprek meer kan starten. Vroeger kon het wel maar dan viel het gesprek na paar seconden weg. Nu blijft de ander gewoon in de wacht staan als ik op toevoegen druk.

Dat kan ik zo vaak doen als ik wil.
Vodafone denkt ondertussen dat het een specifiek probleem met de XS is nu ze heel veel klachten hierover kregen. Vandaar mijn bericht om onder de use base hier op GoT eens te kijken of het een veel voorkomend probleem is ;)

Roberto wijzigde deze reactie 08-02-2019 13:46 (14%)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

En je hebt dat ook met “ bellen over WiFi”?

• Roberto
Jazeker, as we speak zit ik aan de telefoon (via bellen over WiFi) en valt het gesprek opeens weg.

'Bellen mislukt"

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-02 15:30
Ik wil jullie graag waarschuwen voor het volgende. Ik heb een XS Max en een iPhone 8 (prive en werktelefoon). Zeer kort geleden het lelijke werkhoesje van mijn 8 afgehaald en gezamelijk in mijn zak gedaan. Dit ging altijd prima, maar wat blijkt: de camera van de 8 (het glas) maakt ernstige krassen in het beeldscherm van de andere telefoon. Dit is inmiddels door Apple bevestigd....

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:12
Hahaha...en je klinkt nog verbaasd ook...

8)7 |:(

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
hmr schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:19:
Ik wil jullie graag waarschuwen voor het volgende. Ik heb een XS Max en een iPhone 8 (prive en werktelefoon). Zeer kort geleden het lelijke werkhoesje van mijn 8 afgehaald en gezamelijk in mijn zak gedaan. Dit ging altijd prima, maar wat blijkt: de camera van de 8 (het glas) maakt ernstige krassen in het beeldscherm van de andere telefoon. Dit is inmiddels door appel bevestigd....
bedankt voor de waarschuwing, ik stond namelijk net op het punt om voortaan met 3 telefoons in m'n broekzak te gaan rondlopen.

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-02 15:30
Geert1976 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:02:
[...]

bedankt voor de waarschuwing, ik stond namelijk net op het punt om voortaan met 3 telefoons in m'n broekzak te gaan rondlopen.
Mja ik heb er 2 in mijn zak door werk en heb hier echt nooit over nagedacht dat die camera ernstige krassen veroorzaakt.

@dafmay - ik vind het niet vanzelfspreken dat het toestel op zo'n manier is vormgegeven dat de camera zo makkelijk krassen maakt. Kan dus ook gebeuren op tafels of andere ondergrond. Maar goed. ;w

hmr wijzigde deze reactie 08-02-2019 16:19 (21%)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:43
hmr schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:16:
[...]

Mja ik heb er 2 in mijn zak door werk en heb hier echt nooit over nagedacht dat die camera ernstige krassen veroorzaakt.

@dafmay - ik vind het niet vanzelfspreken dat het toestel op zo'n manier is vormgegeven dat de camera zo makkelijk krassen maakt. Kan dus ook gebeuren op tafels of andere ondergrond. Maar goed. ;w
Misschien was het de overweging waard om een Xs Max uit Hongkong te nemen? Met plek voor twee fysieke simkaarten? Lijkt me toch handiger dan de hele dag met twee toestellen lopen...

En dan had je ook 'maar' een iPhone in je broekzak, dus waren die krassen niet ontstaan

Oplossing voor nu: je iPhones niet in dezelfde broekzak stoppen

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Roberto schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:13:
Jazeker, as we speak zit ik aan de telefoon (via bellen over WiFi) en valt het gesprek opeens weg.

'Bellen mislukt"
Dan houd het op met dat ding, gewoon omruilen voor een nieuwe!
Met mijn XS geen problemen, dus het kan wel zonder wegvallende verbindingen.

• Ali_Baba
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 00:21
hmr schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:16:
[...]

Het komt omdat de camera lenzen (op beide telefoons) van iets harder glas zijn gemaakt dan het scherm van de telefoon. Als je ze dus met de schermen naar elkaar toe in je broekzak zou doen heb je hier minder last van. nog steeds is dit totaal niet handig omdat je je toch een keer zou vergissen en er hier en daar nog wel een keer iets van zand tussen je telefoons kunt komen. Ik zou gewoon aanraden om je telefoons in verschillende broekzakken te doen :), zo slopen ze elkaar in ieder geval niet.

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:48
mr.JamesBond schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:41:
[...]

Misschien was het de overweging waard om een Xs Max uit Hongkong te nemen? Met plek voor twee fysieke simkaarten? Lijkt me toch handiger dan de hele dag met twee toestellen lopen...
Ik ben er zeeer blij mee, niet meer met 2 toestellen rondlopen.

Snap niet waarom Apple dat niet wereldwijd aanbiedt. Als ze bv in de Xs geen fysieke dualsim stoppen en in de Xs Max wel zou ik nog wel kunnen begrijpen.

• RigolleM
flam schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Snap niet waarom Apple dat niet wereldwijd aanbiedt. Als ze bv in de Xs geen fysieke dualsim stoppen en in de Xs Max wel zou ik nog wel kunnen begrijpen.
Apple wil nou net DE fysieke SIM afschaffen, door deze te vervangen door eSIM. Het zijn de providers die hiervoor nog niet klaar zijn in NL/BE. Enkel voor de Aziatische markt hebben ze een uitzondering gemaakt!

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:48
Laatste keer dat ik dit checkte waren de providers die eSIM aanbieden op 2 handen te tellen, maar dat zijn er inmiddels een stuk meer geworden zie ik.

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:04
En ondertussen hebben we nog niets gehoord van de Nederlandse providers over eSim. Ik zit er serieus aan te denken om maar een op te zeggen, zodat ik niet meer 2 telefoons heb mee te slepen. Dus KPN / Vodafone, doe je ding of kom er op terug wanneer ik m'n abonnement al heb stopgezet. :F

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle

• RigolleM
In België is het ook muisstil. Orange zou wel eens de eerste kunnen zijn, daar ze al ervaring hebben in andere landen met eSIM. Voorlopig gebruik ik TruPhone, maar is wel duur voor het aantal Gb/maand, terwijl ik bij zowel Proximus (privé) als Orange (werk) een abo heb.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:43
flam schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Ze willen (denk ik) een ‘simkaartrevolutie’ beginnen, zoals ze dat met MP3 en mobiele telefonie gedaan hebben.

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:28
Vraagje:

Mijn XS Max staat op automatisch downloaden van softwareupdates. Echter, hij doet dit nooit automatisch. Mis ik ergens een optie? Hij ligt in de nacht gewoon op de lader en is verbonden met WiFi.

Misschien omdat hij op een draadloze oplader ligt? Zou dat kunnen? En kun je ergens dan ook instellen hoe laat hij die update dan moet ophalen en installeren?

Cyrax0508 wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:46 (28%)

• RigolleM
Ze willen (denk ik) een ‘simkaartrevolutie’ beginnen, zoals ze dat met MP3 en mobiele telefonie gedaan hebben.
Volgens mij wil Apple af van alle externe input, de audio jack is al weg nu nog de SIM kaart tray en de lightning connector. Ik zie in 2020 beiden verdwijnen. In 2019 blijft alles bij hetzelfde (overgangsjaar) om alle providers ter wereld de kans te geven alsnog met eSIM te beginnen. Ik denk dus niet dat Apple gaat overstappen naar USB-C voor zijn iPhones. Voor iPad is USB-C meer noodzakelijk, m.a.w. hogere wattages om snel te kunnen laden.
In 2020 wordt het enkel nog wireless opladen (laadstation via USB-C) en fysieke SIM worden vervangen door eSIM.
En om de cirkel helemaal rond te maken: selfie camera achter de display, dus geen notch of gaten in het scherm (Samsung S10).

RigolleM wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:21 (8%)

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-02 12:05
Cyrax0508 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:44:
Vraagje:

Mijn XS Max staat op automatisch downloaden van softwareupdates. Echter, hij doet dit nooit automatisch. Mis ik ergens een optie? Hij ligt in de nacht gewoon op de lader en is verbonden met WiFi.

Misschien omdat hij op een draadloze oplader ligt? Zou dat kunnen? En kun je ergens dan ook instellen hoe laat hij die update dan moet ophalen en installeren?
Daar zou het niet aan moeten liggen. Toevallig vannacht bij mij 12.1.4 geïnstalleerd op een draadloze oplader. Ik merk soms wel dat dit pas een paar dagen gebeurd nadat de update al beschikbaar is.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-02 10:33

Angeloonie

PUBG Addict

Zo gisteren de knoop doorgehakt en m'n abonnement bij Vodafone niet verlengd en overgestapt naar T-Mobile. Gaat pas over een paar maanden maar de telefoon komt alvast deze kant op.

Heb uiteindelijk de XS 512GB gehaald, verschil met de 256GB was €16 uiteindelijk.. Dus was een no-brainer.

Zojuist ook een case en screenprotector besteld. Heb nu op de 7 een Otterbox Commuter zitten. Die bestaat niet voor de XS, maar de Otterbox Defender lijkt exact gelijk maar met nóg een extra laag die er omheen kan. Als ik die er af laat zou hij hetzelfde moeten zijn.

Wat is het handigste om de backup over te zetten, gewoon via iTunes of via de iCloud backup? Heb dat laatste nog niet eerder gedaan :)

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:03

DyStiC

'Atta way, baby!

Angeloonie schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:26:
Zo gisteren de knoop doorgehakt en m'n abonnement bij Vodafone niet verlengd en overgestapt naar T-Mobile. Gaat pas over een paar maanden maar de telefoon komt alvast deze kant op.

Heb uiteindelijk de XS 512GB gehaald, verschil met de 256GB was €16 uiteindelijk.. Dus was een no-brainer.

Zojuist ook een case en screenprotector besteld. Heb nu op de 7 een Otterbox Commuter zitten. Die bestaat niet voor de XS, maar de Otterbox Defender lijkt exact gelijk maar met nóg een extra laag die er omheen kan. Als ik die er af laat zou hij hetzelfde moeten zijn.

Wat is het handigste om de backup over te zetten, gewoon via iTunes of via de iCloud backup? Heb dat laatste nog niet eerder gedaan :)
Van iPhone naar iPhone is makkelijk, gewoon tijdens setup van je nieuwe toestel naast elkaar leggen, dan zet hij alles keurig over.

• Geert1976
  • Niet online
DyStiC schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Van iPhone naar iPhone is makkelijk, gewoon tijdens setup van je nieuwe toestel naast elkaar leggen, dan zet hij alles keurig over.
echter niet alle passwords worden dan 1 op 1 overgezet, zoals dat wel gebeurd met een encrypted iTunes backup.

• Tricto
Geert1976 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:02:
[...]

echter niet alle passwords worden dan 1 op 1 overgezet, zoals dat wel gebeurd met een encrypted iTunes backup.
? Bij mij werden alle wachtwoorden gewoon netjes over gezet, door tijdens het instellen van mijn nieuwe iPhone mijn oude iPhone er bij in de buurt te houden nadat daar om werd gevraagd.

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

DyStiC schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Serieus... kan dat? :D Nooit gedaan.. Deed altijd backup naar iTunes > nieuwe telefoon er aan > overzetten > klaar > oude telefoon wissen :P

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Angeloonie schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:20:
[...]

Serieus... kan dat? :D Nooit gedaan.. Deed altijd backup naar iTunes > nieuwe telefoon er aan > overzetten > klaar > oude telefoon wissen :P
Ja, zie hier.
En passwords worden ook gewoon overgezet.

• Geert1976
  • Niet online
Tricto schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:14:
[...]

? Bij mij werden alle wachtwoorden gewoon netjes over gezet, door tijdens het instellen van mijn nieuwe iPhone mijn oude iPhone er bij in de buurt te houden nadat daar om werd gevraagd.
dat is vreemd, toen ik dat destijds (ergens in november) op die wijze een backup wilde terugzetten mistte ik toch echt bij een 3 of 4tal apps de wachtwoorden.

Bij een encrypted backup via iTunes nam hij deze missende wachtwoorden wel gewoon mee.

Wellicht is de techniek van iPhone naast iPhone veranderd/verbeterd afgelopen maanden.

Mooi dat het in ieder geval bij jou wel heeft gewerkt uiteraard

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

DyStiC schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Ja, zie hier.
En passwords worden ook gewoon overgezet.
Linkje is dood ;(

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

Weird, via m'n telefoon pakt hij hem wel. Thanks! :)

• Cyrax0508
Tricto schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:11:
[...]

Daar zou het niet aan moeten liggen. Toevallig vannacht bij mij 12.1.4 geïnstalleerd op een draadloze oplader. Ik merk soms wel dat dit pas een paar dagen gebeurd nadat de update al beschikbaar is.
Ah, misschien is dat het dan. Ik ben dat niet gewend van mijn vorige Android toestellen. Ik bemerkte het bij vorige updates ook al, hij installeert ze niet. Mogelijk doet hij het een paar dagen later, maar die tijd krijgt hij nimmer van mij :-)

Ik zie ook geen melding dat er een update is, ik moet er echt naar zoeken. Dat is dan wel een klein minpuntje. Verder is het een fantastisch toestel.

• RigolleM
Cyrax0508 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:08:
[...]

Ah, misschien is dat het dan. Ik ben dat niet gewend van mijn vorige Android toestellen. Ik bemerkte het bij vorige updates ook al, hij installeert ze niet. Mogelijk doet hij het een paar dagen later, maar die tijd krijgt hij nimmer van mij :-)

Ik zie ook geen melding dat er een update is, ik moet er echt naar zoeken. Dat is dan wel een klein minpuntje. Verder is het een fantastisch toestel.
Die automatische updates is nog maar aanwezig sinds iOS12. Maar alsnog gebeuren die niet onmiddellijk na de release door Apple. Ook als je hem manueel update krijg je na de release van een nieuwe update niet onmiddellijk een melding in instellingen - software update, dat er een nieuwe update is, je moet die zelf activeren. Na een paar dagen komt die er wel door, hoeveel dagen? Daarna zal hij dan ook pas automatisch updaten.

• Cyrax0508
RigolleM schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Die automatische updates is nog maar aanwezig sinds iOS12. Maar alsnog gebeuren die niet onmiddellijk na de release door Apple. Ook als je hem manueel update krijg je na de release van een nieuwe update niet onmiddellijk een melding in instellingen - software update, dat er een nieuwe update is, je moet die zelf activeren. Na een paar dagen komt die er wel door, hoeveel dagen? Daarna zal hij dan ook pas automatisch updaten.
Top, thnx voor de informatie.

• Geert1976
  • Niet online
Tricto schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:14:
[...]

toch nog eens gechecked en mijn iPhone gewiped half uurtje geleden. En dus de Quick Start gebruikt tussen 2 iPhones, 1 iPhone met een verse iCloud backup en de andere lege iPhone.

En wat ik al dus eerder aangaf, niet alle wachtwoorden worden 1 op 1 overgezet van de iCloud backup naar de nieuwe iPhone.

Ik moest alsnog oa de wachtwoorden van TomTom, PostNL en Parkmobile overzetten.

Dus wel leuk dat Quick Start, maar het zet dus niet alle wachtwoorden over zoals ik dat met encrypted backups vanuit iTunes wel heb

Geert1976 wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:54 (4%)

• RigolleM
Geert1976 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:35:
[...]

toch nog eens gechecked en mijn iPhone gewiped half uurtje geleden. En dus de Quick Start gebruikt tussen 2 iPhones.
En wat ik al dus eerder aangaf, niet alle wachtwoorden worden 1 op 1 overgezet van de iCloud backup naar de nieuwe iPhone.

Ik moest alsnog oa de wachtwoorden van TomTom en Parkmobile overzetten.

Dus wel leuk dat Quick Start, maar het zet dus niet alle wachtwoorden over zoals ik dat met encrypted backups vanuit iTunes dat wel heb
Maak je gebruik van een password tool zoals LastPass? Dan kan je makkelijk terug aanloggen in een app zoals TomTom. Ik switch regelmatig van device en installeer altijd eerst de LastPass app en hij zal in bijna alle apps het wachtwoord onmiddellijk invullen (indien deze gekend is).

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-02 19:01
QuickStart staat ook helemaal los van je back-ups.
QuickStart zet alleen wat basiszaken over zoals je Apple ID en alles wat in je KeyChain staat.

Na QuickStart krijg je de optie om een back-up terug te zetten of je iPhone als nieuw te configureren, de opties die je ook zonder QuickStart te gebruiken krijgt.

Jullie zijn nu een encrypted iTunes backup met een iCloud backup te vergelijken, waarbij het laatste inderdaad geen app wachtwoorden restored.

• Geert1976
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:43:

Jullie zijn nu een encrypted iTunes backup met een iCloud backup te vergelijken, waarbij het laatste inderdaad geen app wachtwoorden restored.
dit probeerde ik dus al eerder duidelijk te maken.

thanks voor de bevestiging ;)

• Tricto
Geert1976 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:35:
[...]

toch nog eens gechecked en mijn iPhone gewiped half uurtje geleden. En dus de Quick Start gebruikt tussen 2 iPhones, 1 iPhone met een verse iCloud backup en de andere lege iPhone.

Ik moest alsnog oa de wachtwoorden van TomTom, PostNL en Parkmobile overzetten.

Dus wel leuk dat Quick Start, maar het zet dus niet alle wachtwoorden over zoals ik dat met encrypted backups vanuit iTunes wel heb
Aah, op die manier. Bij mij staan al mijn wachtwoorden in de keychain, ik zal er overheen gelezen hebben en gedacht hebben dat je de Keychain bedoelde. Dat werkt (hier althans) wel foutloos :) .

• martijnmartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:09
Ondanks dat ik dit jaar niet echt een reden had om te upgraden van mijn huidige iPhone X, ben ik nu toch overstag gegaan. Had mijn iPhone X laten vallen zonder hoesje en dat resulteerde in een kleine barst in het scherm. Nu kan ik hem laten maken, maar na een rekensommetje was het net zo aantrekkelijk om voor de Xs Max te gaan. Ben heel erg benieuwd!

• RBN026
martijnmartijn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:10:
Ondanks dat ik dit jaar niet echt een reden had om te upgraden van mijn huidige iPhone X, ben ik nu toch overstag gegaan. Had mijn iPhone X laten vallen zonder hoesje en dat resulteerde in een kleine barst in het scherm. Nu kan ik hem laten maken, maar na een rekensommetje was het net zo aantrekkelijk om voor de Xs Max te gaan. Ben heel erg benieuwd!
Ben ik toch wel even benieuwd naar jouw rekensommetje 8) :P

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-02 04:55
iPhone X + schermreparatie / wilskracht = iPhone Xs Max

Xbox one GT: Flix57 NL (Destiny)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:07
Ik heb mijn Xs Max ook laten vallen vanochtend. Helaas zat bij mij de barst in de achterkant, dus dat wordt een replacement. Ik heb gelukkig AppleCare+, dus een replacement is al onderweg :) Toch zuur als zoiets gebeurt.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• wally21
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-02 17:17

wally21

psn: Wally224

MelvinW schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:27:
Ik heb mijn Xs Max ook laten vallen vanochtend. Helaas zat bij mij de barst in de achterkant, dus dat wordt een replacement. Ik heb gelukkig AppleCare+, dus een replacement is al onderweg :) Toch zuur als zoiets gebeurt.
Zuur mij o zo blij met je AppleCare+ op dat moment. Heb die met de dure reparaties ook aangeschaft voor de iPhone Xs en Stainless steel Apple watch.

Gelukkig nog niet nodig gehad 8)

• martijnmartijn
-

martijnmartijn wijzigde deze reactie 15-02-2019 17:59 (100%)

• martijnmartijn
RBN026 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Ben ik toch wel even benieuwd naar jouw rekensommetje 8) :P
Flix20 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:20:
iPhone X + schermreparatie / wilskracht = iPhone Xs Max
Met name de wilskracht :D
En kan hem bruto inkopen via het bedrijf waarvoor ik werk. Plus het geld van de verzekering en verkoop van mijn huidige telefoon. :P

• RBN026
martijnmartijn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:59:
[...]

[...]

Met name de wilskracht :D
En kan hem bruto inkopen via het bedrijf waarvoor ik werk. Plus het geld van de verzekering en verkoop van mijn huidige telefoon. :P
Ja dat is een top berekening! Veel plezier er mee ;) :)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
kun je bij de XS nergens instellen dat je met de powerknop lang ingedrukt je toestel kunt uitschakelen. ?

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:07
Albert020 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:30:
kun je bij de XS nergens instellen dat je met de powerknop lang ingedrukt je toestel kunt uitschakelen. ?
Nee, je moet een volume-knop en de power-knop ingedrukt houden om het toestel uit te kunnen zetten.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Albert020 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:30:
Wel met 5x kort :)

• Albert020
  • Nu online
Ook met volume 1x up/down en power lang ingedrukt houden ;)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

@Albert020
Weet niet waar je het precies voor nodig heb, maar je zou ook kunnen kiezen voor b.v. AssistiveTouch - 3D Touch - Herstart

• Albert020
  • Nu online
Orinoco schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:29:
@Albert020
Weet niet waar je het precies voor nodig heb, maar je zou ook kunnen kiezen voor b.v. AssistiveTouch - 3D Touch - Herstart
NIet specifiek ergens voor nodig maar vroeg het me gewoon af,
sinds vandaag een XS en het is nogal een verandering dat het niet met,
de powerknop op de normale manier gaat.....

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Albert020 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:32:
[...]

de power knop op de normale manier gaat.....
Ja, heb hier ook een 8 plus en XS en inderdaad wel een verschil met de powerknop.
Maar met de AssistiveTouch functie kun je ook wel leuke dingen doen op je XS

• Albert020
  • Nu online
Orinoco schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Ja, heb hier ook een 8 plus en XS en inderdaad wel een verschil met de powerknop.
Maar met de AssistiveTouch functie kun je ook wel leuke dingen doen op je XS
Klopt maar werkt niet echt lekker, zoals ik het al ingesteld, dubbel voor multitasking, werkt traag of niet.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Albert020 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:55:
[...]

Klopt maar werkt niet echt lekker, zoals ik het al ingesteld, dubbel voor multitasking, werkt traag of niet.
Misschien "Time-out" anders instellen?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Albert020 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:32:
[...]

de powerknop op de normale manier gaat.....
???) het gaat gewoon op de normale manier. De xs manier.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• zwasie
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-02 17:16
Via het werk ook een iPhone XS besteld , ter vervanging van een iPhone 7 plus.

Benieuwd of ik kan wennen aan het kleinere formaat

• RigolleM
zwasie schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:34:Benieuwd of ik kan wennen aan het kleinere formaat
Scherm is nochtans groter (5.5" vs 5.8") ;)

• Albert020
  • Nu online
Kan het scherm van de XS niet gewoon met Face ID gelijk ontgrendeld,
worden zonder dat je het scherm hoeft aan te raken ?

• Cyrax0508
Albert020 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:26:
Nee, volgens mij niet?

Cyrax0508 wijzigde deze reactie 18-02-2019 13:41 (9%)

• Geert1976
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:26:
Raise to wake ;)

• zwasie
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-02 17:16
RigolleM schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Scherm is nochtans groter (5.5" vs 5.8") ;)
Dat wel :) .
Weg die enorme bezels

• Albert020
  • Nu online
Dan nog moet je naar boven swipen om te ontgrendelen, wil niet elke keer swipen 🙄

Albert020 wijzigde deze reactie 18-02-2019 22:19 (10%)

• RigolleM
Sorry, maar dit heeft echt niets met de iPhone XS te maken.

Hoedje wijzigde deze reactie 18-02-2019 21:32 (83%)

• RigolleM
RigolleM schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:13:
[mbr]Sorry, maar dit heeft echt niets met de iPhone XS te maken.[/]
Neen? Welke toestellen hebben eSIM? Juist ja XS (Max) en XR, en hoeveel providers bieden er eSIM aan in NL en BE? Juist ja, geen enkele... De enige 2 die het wel aanbieden zijn GigSky en TruPhone. De dataplannen van beiden zijn niet goedkoop en ik wou gewoon ff informeren aan de tweakers hier dat de prijzen gezakt zijn.

Volgens mij biedt dit wel een meerwaarde aan dit topic!

• Geert1976
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Dan nog moet je naar boven swipen om te ontgrendelen, wil niet elke keer swipen 🙄
hoe had jij het zelf dan voorgesteld? Er zal toch enige vorm van interactie van de gebruiker moeten zijn om je iPhone te ontgendelen...Lijkt me ook wel zo veilig ;)

• Albert020
  • Nu online
Geert1976 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:19:
[...]

hoe had jij het zelf dan voorgesteld? Er zal toch enige vorm van interactie van de gebruiker moeten zijn om je iPhone te ontgendelen...Lijkt me ook wel zo veilig ;)
Gewoon als je naar je scherm kijkt dat ie dan ontgrendeld net als bij Android.

• RigolleM
Albert020 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Gewoon als je naar je scherm kijkt dat ie dan ontgrendeld net als bij Android.
Is een Apple geen Android, m.a.w. safety first... ;)

• Albert020
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Is een Apple geen Android, m.a.w. safety first... ;)
Kom van een S9, maar dit wat jij nu zegt is echte waanzin.... _/-\o_

• RigolleM
Albert020 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Kom van een S9, maar dit wat jij nu zegt is echte waanzin.... _/-\o_
Sommigen begrijpen het concept van een smiley (knipoog in dit geval) niet... Was maar om te lachen. Ik snap uw frustratie maar je zal er u moeten bij neerleggen.

• Albert020
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Sommigen begrijpen het concept van een smiley (knipoog in dit geval) niet... Was maar om te lachen. Ik snap uw frustratie maar je zal er u moeten bij neerleggen.
Soms is het keuzes maken in het leven, Ik swipe wel, thanks ;)

Albert020 wijzigde deze reactie 19-02-2019 12:27 (5%)

• Captain Planet
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-02 10:12
Ik ben al een tijdje op zoek naar een a2104 iPhone XS max, nou zijn er 2 sites die betrouwbaar lijken. Expansys en Etoren, zijn er tweakers die ervaring hebben met 1 van de 2?

You and I have memories longer than the road ahead

• Spelmaker
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 23-02 17:41
Zou deze smartwatch goed met een iPhone kunnen werken? Vind ik mooier dan de vierkante iWatch. De nieuwe Galaxy Watch van Samsung.
.

• RigolleM
Spelmaker schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 01:04:
Zou deze smartwatch goed met een iPhone kunnen werken? Vind ik mooier dan de vierkante iWatch. De nieuwe Galaxy Watch van Samsung.
.[[URL="‪https://youtu.be/yMihGtItxEI‬"]Video: Samsung Galaxy Watch Active hands-on: bye rotating bezels[/URL]]
De Galaxy Watch Active werkt met iOS, wordt bevestigd door verschillende sites.
En smartwatch van Apple noemt Apple Watch ;)

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:17
Spelmaker schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 01:04:
.[[URL="‪https://youtu.be/yMihGtItxEI‬"]Video: Samsung Galaxy Watch Active hands-on: bye rotating bezels[/URL]]
Ik gebruik een Frontier S3 in combinatie met de Samsung Health App en Galaxy Watch.

Hij trilt wanneer ik een melding krijg, kan mijn muziek bedienen en apps en watchfaces downloaden. Enigste nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat hij het weertemperatuur niet updatet (pas als ik de Samsung Galaxy App open?).

• Spelmaker
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 23-02 17:41
Tolga07 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:50:
[...]

Ik gebruik een Frontier S3 in combinatie met de Samsung Health App en Galaxy Watch.

Hij trilt wanneer ik een melding krijg, kan mijn muziek bedienen en apps en watchfaces downloaden. Enigste nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat hij het weertemperatuur niet updatet (pas als ik de Samsung Galaxy App open?).
Krijg je alle notificaties binnen of sommige niet en is het ook echt een smartwatch of kun je er alleen notificaties op lezen en geen telefoontjes of berichten mee beantwoorden.

• the squaler1
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02:20
Sinds kort de overstap van een oneplus 6 gemaakt naar de iPhone xs max en moet zeggen dat ik enorm tevreden ben met het toestel.
Echter frustreert het mij dat ik de sluimer van de wekkers niet kan aanpassen.
Deze staat automatisch op 10 minuten.
Ik kan ook niet op iPhone xr maar een op een 6s plus terwijl ze allemaal zijn voorzien van de laatste updates.

Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee?

Asus G751JY-T7234H / LG 27UK850 / Logitech G910 / logitech G502 proteus spectrum / Logitech G430 / Teufel Concept 2.1 / KPN 500-500 / Ubiquiti USG

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:17
Spelmaker schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:13:
[...]
Krijg je alle notificaties binnen of sommige niet en is het ook echt een smartwatch of kun je er alleen notificaties op lezen en geen telefoontjes of berichten mee beantwoorden.
Notificaties kun je lezen, niet beantwoorden, ik krijg wel alle meldingen binnen die ik ook op mijn telefoon krijg.. Volgens mij kon ik wel gewoon telefoontjes beantwoorden op mijn smartwatch (weet het niet zeker).

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

the squaler1 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 06:27:
Sinds kort de overstap van een oneplus 6 gemaakt naar de iPhone xs max en moet zeggen dat ik enorm tevreden ben met het toestel.
Echter frustreert het mij dat ik de sluimer van de wekkers niet kan aanpassen.
Deze staat automatisch op 10 minuten.
Ik kan ook niet op iPhone xr maar een op een 6s plus terwijl ze allemaal zijn voorzien van de laatste updates.

Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee?
Inderdaad de sluimer tijd staat vast op 9 min, daar kun je verder niets aan doen.
Wel kun je dit oplossen door diverse alarmen in te stellen, maar aanpassen sluimer tijd zou mooier zijn.

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

Is er een oplossing voor de telefoon in landscape mode houden en Face ID?
Heb regelmatig dat hij in landscape locked maar dan moet ik naar portrait switchen om te unlocken. Erg irritant omdat bij de iPhone 7 touch ID gewoon werkt vanuit alle posities.

Heb nu een alternatieve Face ID ingesteld waarbij mijn hoofd iets meer gedraaid is (maybe 30 graden), maar alsnog irritant dit. :P

• Tinxian
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 01:31
Angeloonie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:26:
Is er een oplossing voor de telefoon in landscape mode houden en Face ID?
Heb regelmatig dat hij in landscape locked maar dan moet ik naar portrait switchen om te unlocken. Erg irritant omdat bij de iPhone 7 touch ID gewoon werkt vanuit alle posities.

Heb nu een alternatieve Face ID ingesteld waarbij mijn hoofd iets meer gedraaid is (maybe 30 graden), maar alsnog irritant dit. :P
Nee dat is niet mogelijk. De Face ID camera kan geen Landscape mode.

• Cyrax0508
Ik las hier laatst iets over krassen op het scherm. Ik heb mijn XS Max in een spigen hoes, zonder verdere bescherming voor het scherm. Inmiddels heb ik de telefoon zo'n 2 maanden, maar ik heb echt nog een heerlijk krasloos (en ik ben een zeikerd dus ik kijk echt overdreven goed of het krasloos is) scherm. Echt nice. Ik had hem al een keer gedropt (uiteraard op het scherm gevallen op een plavuizen vloer) maar het hoesje heeft me gered omdat het iets uitsteekt aan de randen.

Al met al nog steeds zeer tevreden over de XS Max. Wel een issue gisteren met het streamen van films gisteren. Vreemd genoeg kon ik steeds een paar seconden kijken en daarna stopte de film omdat mijn Iphone van mening was dat ik geen WiFi aan had (ik heb ingesteld alleen Netflix/Videoland en Itunes films te kunnen kijken via WiFi). Hij bleef het volhouden, pas na het resetten van het toestel was het probleem verholpen.

• the squaler1
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02:20
Orinoco schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:46:
[...]

Inderdaad de sluimer tijd staat vast op 9 min, daar kun je verder niets aan doen.
Wel kun je dit oplossen door diverse alarmen in te stellen, maar aanpassen sluimer tijd zou mooier zijn.
Jammer maar bedankt voor het antwoord.

Asus G751JY-T7234H / LG 27UK850 / Logitech G910 / logitech G502 proteus spectrum / Logitech G430 / Teufel Concept 2.1 / KPN 500-500 / Ubiquiti USG

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 00:16
Cyrax0508 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:10:
Ik las hier laatst iets over krassen op het scherm. Ik heb mijn XS Max in een spigen hoes, zonder verdere bescherming voor het scherm. Inmiddels heb ik de telefoon zo'n 2 maanden, maar ik heb echt nog een heerlijk krasloos (en ik ben een zeikerd dus ik kijk echt overdreven goed of het krasloos is) scherm. Echt nice. Ik had hem al een keer gedropt (uiteraard op het scherm gevallen op een plavuizen vloer) maar het hoesje heeft me gered omdat het iets uitsteekt aan de randen.

Al met al nog steeds zeer tevreden over de XS Max. Wel een issue gisteren met het streamen van films gisteren. Vreemd genoeg kon ik steeds een paar seconden kijken en daarna stopte de film omdat mijn Iphone van mening was dat ik geen WiFi aan had (ik heb ingesteld alleen Netflix/Videoland en Itunes films te kunnen kijken via WiFi). Hij bleef het volhouden, pas na het resetten van het toestel was het probleem verholpen.
Lekker. Maar daar staat dan wel tegenover dat je een mooie dure telefoon in een (meestal) log en lelijk hoesje moet bewaren. Dan neem ik liever de gok zodat ik altijd een mooie design telefoon in mn handen heb ipv een logge koelkast waar ik 1300 euro voor heb betaald (heb zelf ook de xs max).

• Cyrax0508
jdevries189 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:14:
[...]

Lekker. Maar daar staat dan wel tegenover dat je een mooie dure telefoon in een (meestal) log en lelijk hoesje moet bewaren. Dan neem ik liever de gok zodat ik altijd een mooie design telefoon in mn handen heb ipv een logge koelkast waar ik 1300 euro voor heb betaald (heb zelf ook de xs max).
True, ben ik met je eens. Maar als ik de gok had genomen had ik nu een niet (meer) zo mooie design telefoon zonder hoesje in mijn handen :-)

Daarbij vind ik een achterkant van glas ook niet echt reliable als je die op een tafel legt.

Cyrax0508 wijzigde deze reactie 22-02-2019 16:41 (7%)

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-02 21:49
jdevries189 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:14:
[...]

ieder zn eigen ding natuurlijk...

vind mn Xs Max icm een Forest Green Apple Leather Case echt niet lelijk hoor. Maakt het ook niet veel groter of iets derg. Vind het wel sjiek staan :P

• Albert020
  • Nu online
dkawa schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:49:
[...]

ieder zn eigen ding natuurlijk...

vind mn Xs Max icm een Forest Green Apple Leather Case echt niet lelijk hoor. Maakt het ook niet veel groter of iets derg. Vind het wel sjiek staan :P
Hoe zit het met de camera, steekt het lijkt dat deze in helemaal in de case valt, of wel ?

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Albert020 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:20:
[...]

Hoe zit het met de camera, steekt het lijkt dat deze in helemaal in de case valt, of wel ?
Kun je bij de foto's van deze case wel zien!
https://www.apple.com/sho...one-xs-leather-case-black

• Albert020
  • Nu online
Zo te zien niet echt super...
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True