Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-02 15:06
mr.JamesBond schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Nou heb ik geen ‘echte’ camera, maar volgens mij heeft mijn iPhone Xs Max ook een prima camera ;)
Mja op zich zijn smartphonecamera's wel ok en ze worden natuurlijk steeds beter. Maar toch, als je de analoge foto's/dia's van je ouders van vroeger erbij pakt of zelf goede digitale camera hebt besef je dat smartphones er nog niet zijn.
Ik denk dat er een hele generatie is opgegroeid (paar jaar terug zeg maar) met smartphonefoto's van hun jeugd waar ze later niet bij van worden. Op de telefoon zelf ziet het er meestal prima uit, maar op een goed scherm of op print zie je alweer snel de verschillen.
Maar anyway, ik heb nu ook sinds gisteren een XS en kom van een 8 en merk dat de camera wel weer beter is geworden, met name als het donker is. Ook de 2x zoom is erg fijn en geeft weer wat extra mogelijkheden :)

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-02 21:21
'Echte' camera's zijn natuurlijk nog steeds beter (vooral met goede lenzen), en je hebt er veel meer opties mee. Mijn DSLR zal dus nog voor lange tijd mijn main camera blijven, maar ik zie ook dat telefoon camera's wel steeds beter worden. Verschil tussen de iphone 7 en XR/XS is dag en nacht. Ik zie de telefoon camera dus als aanvulling op mijn DSLR zet. Het is er wel een die je vaker bij je hebt. Voor snelle snapshots (katten die net lief liggen, niet de tijd om de DSLR te pakken), etc. Perfecte combo.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-02 14:50
Alwayshappyz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:35:
'Echte' camera's zijn natuurlijk nog steeds beter (vooral met goede lenzen), en je hebt er veel meer opties mee. Mijn DSLR zal dus nog voor lange tijd mijn main camera blijven, maar ik zie ook dat telefoon camera's wel steeds beter worden. Verschil tussen de iphone 7 en XR/XS is dag en nacht. Ik zie de telefoon camera dus als aanvulling op mijn DSLR zet. Het is er wel een die je vaker bij je hebt. Voor snelle snapshots (katten die net lief liggen, niet de tijd om de DSLR te pakken), etc. Perfecte combo.
Het is niet zozeer de camera die beter wordt, maar de software processing rond het nemen van foto's. Je ziet ook meer en meer extra lenzen op de smartphones verschijnen om de hoofdcamera te ondersteunen. De sensor zal altijd de beperking blijven in combinatie met een te kleine lens. De sensor bij een iPhone XS is 5.6 x 4.2 mm, een beetje DSLR (crop) is 23,6 x 15,6 mm, zet daar nog eens een f/1.4 glas op _/-\o_

De iPhone XS heeft een 1/2.5" sensor:

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-02 21:21
RigolleM schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Het is niet zozeer de camera die beter wordt, maar de software processing rond het nemen van foto's. Je ziet ook meer en meer extra lenzen op de smartphones verschijnen om de hoofdcamera te ondersteunen. De sensor zal altijd de beperking blijven in combinatie met een te kleine lens. De sensor bij een iPhone XS is 5.6 x 4.2 mm, een beetje DSLR (crop) is 23,6 x 15,6 mm, zet daar nog eens een f/1.4 glas op _/-\o_

De iPhone XS heeft een 1/2.5" sensor:

[Afbeelding]
Dat bedoelde ik inderdaad, maar je legt het beter uit :)

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:17
Ik heb sinds eergisteren een XS, komende van een S8. Nu heb ik dus alle foto's dat in verschillende albums op mijn S8 stond in het filmrol van mijn iPhone (dit zijn 5800 foto's..) kan ik dit op iCloud zetten of iets dergelijks en vanaf 0 beginnen?

Ik heb een 50 gb abonnement bij iCloud gehaald dus aan opslag voor mijn foto's heb ik geen gebrek.

Tolga07 wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:21 (6%)

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-02 17:36
Net ook iPhone xs 64gb spacegrey aangeschaft bij Coolblue. Kom van een 8 plus had eerst gekeken naar iPhone xr maar men zei ook te weinig vooruitgang op de 8 plus. Maar met de xs vind ik wel meer vooruitgang hebben dan de xr. Ook heb ik gekozen voor de normale xs omdat ik mijn 8 plus al aan de grote kant vind en ik soms moeilijk de apps kan bereiken. Met de XS Max is dit voor mijn kleine handen nog moeilijker en ben ik bang voor geen goede grip.

Tevens AirPods er bij besteld zodat ik mijn sport oefeningen kan doen in de huiskamer zonder dat ik Mn telefoon bij me hoef te dragen. Lijkt me super makkelijk. Ik weet dat er nieuwe AirPods aankomen maar de vernieuwingen vond ik voor mij niet zo interessant.

Morgen komt mijn toestel binnen en ik hoop dat ik er veel plezier van mag hebben. Mijn 8 plus 256gb gaat op marktplaats. 😊

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05:25

Orinoco

Unter den Linden

elaho schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:02:
Net ook iPhone xs 64gb spacegrey aangeschaft bij Coolblue. Kom van een 8 plus had eerst gekeken naar iPhone xr maar men zei ook te weinig vooruitgang op de 8 plus. Maar met de xs vind ik wel meer vooruitgang hebben dan de xr. Ook heb ik gekozen voor de normale xs omdat ik mijn 8 plus al aan de grote kant vind en ik soms moeilijk de apps kan bereiken. Met de XS Max is dit voor mijn kleine handen nog moeilijker en ben ik bang voor geen goede grip.

Tevens AirPods er bij besteld zodat ik mijn sport oefeningen kan doen in de huiskamer zonder dat ik Mn telefoon bij me hoef te dragen. Lijkt me super makkelijk. Ik weet dat er nieuwe AirPods aankomen maar de vernieuwingen vond ik voor mij niet zo interessant.

Morgen komt mijn toestel binnen en ik hoop dat ik er veel plezier van mag hebben. Mijn 8 plus 256gb gaat op marktplaats. 😊
Van 256GB opslag naar 64GB, gaat dat passen? 8)

• elaho
Ja ik gebruik op dit moment maar 36 gb en dan heb ik er voor mijn doen veel op staan. 😊 die 8 plus 256 gb was wat overkill voor mij. 😂

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

@elaho Knap! :)

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
Leuke feature dat schermtijd (kom van Android dus daar was het altijd wel op mogelijk) maar wat ik vreemd vind is dat de schermtijd niet gereset wordt als je je batterij van (random getal) 15% naar 100% oplaad. Wat heb je dan aan een schermtijd die meteen al aangeeft dat je je smartphone een aantal uren hebt gebruikt terwijl het net van de lader komt. Hierdoor is de actuele schermtijd eigenlijk niet realistisch. Iemand enig idee waardoor het komt of is dit Apple serieus niet opgevallen? Want nu werkt het eigenlijk niet goed.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:42
-Willem- schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:20:
Leuke feature dat schermtijd (kom van Android dus daar was het altijd wel op mogelijk) maar wat ik vreemd vind is dat de schermtijd niet gereset wordt als je je batterij van (random getal) 15% naar 100% oplaad. Wat heb je dan aan een schermtijd die meteen al aangeeft dat je je smartphone een aantal uren hebt gebruikt terwijl het net van de lader komt. Hierdoor is de actuele schermtijd eigenlijk niet realistisch. Iemand enig idee waardoor het komt of is dit Apple serieus niet opgevallen? Want nu werkt het eigenlijk niet goed.
Schermtijd is om te kunnen zien hoeveel je je iPhone dagelijks gebruikt, het draait niet om het batterijgebruik.

The devil is in the details.

• -Willem-
Hahn schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Schermtijd is om te kunnen zien hoeveel je je iPhone dagelijks gebruikt, het draait niet om het batterijgebruik.
Het woord “schermtijd” zegt het al. Het betekent letterlijk hoelang je scherm aanstaat. Normaliter zou dit bij het opladen van je accu naar 100% weer gereset moeten zijn. Anders heb je er niks aan. Dan kun je wel mooi zeggen dat je scherm bijvoorbeeld 8 uur gemiddeld op een dag gebruikt wordt, maar als het al meteen vanaf het moment dat je het van de lader afhaalt al 2 uurtjes aangeeft dan klopt dat natuurlijk niet.

• Hahn
-Willem- schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Het woord “schermtijd” zegt het al. Het betekent letterlijk hoelang je scherm aanstaat. Normaliter zou dit bij het opladen van je accu naar 100% weer gereset moeten zijn. Anders heb je er niks aan. Dan kun je wel mooi zeggen dat je scherm bijvoorbeeld 8 uur gemiddeld op een dag gebruikt wordt, maar als het al meteen vanaf het moment dat je het van de lader afhaalt al 2 uurtjes aangeeft dan klopt dat natuurlijk niet.
Zoals ik al zei, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg: schermtijd gaat erom zodat je voor jezelf, als persoon, kan bijhouden hoeveel je je iPhone gebruikt, per dag, niet per laadcyclus. Zodat je bijvoorbeeld kunt denken "oh, ik gebruik wel heel veel mijn iPhone, misschien moet ik 'm eens wat vaker wegleggen".

Het is niet, en ik herhaal: niet bedoeld om te zien hoeveel stroom je scherm verbruikt.

Zie ook:
Schermtijd op een iPhone, iPad of iPod touch gebruiken

Schermtijd is een nieuwe functie in iOS 12 waarmee u kunt bijhouden hoeveel tijd u en uw kinderen besteden aan apps, websites en meer. Zo kunt u bewustere keuzes maken over hoe u uw apparaten gebruikt en desgewenst limieten instellen.

• -Willem-
Hahn schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Zoals ik al zei, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg: schermtijd gaat erom zodat je voor jezelf, als persoon, kan bijhouden hoeveel je je iPhone gebruikt, per dag, niet per laadcyclus. Zodat je bijvoorbeeld kunt denken "oh, ik gebruik wel heel veel mijn iPhone, misschien moet ik 'm eens wat vaker wegleggen".

Het is niet, en ik herhaal: niet bedoeld om te zien hoeveel stroom je scherm verbruikt.

Zie ook:

[...]
Je weet dat dit niet helemaal klopt hè, je belicht enkel één mogelijkheid van deze feature. Naast het modereren van je app gebruik is de functie er ook voor bedoeld om na te gaan hoevaak je je telefoon (dus scherm) op een dag gebruikt. En dat is nu de essentie van het verhaal. Dat klopt dus niet.

https://www.macrumors.com...se-screen-time-in-ios-12/
With Screen Time, you can see how often you pick up your iOS device

• Hahn
-Willem- schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:42:
[...]

Je weet dat dit niet helemaal klopt hè, je belicht enkel één mogelijkheid van deze feature. Naast het modereren van je app gebruik is de functie er ook voor bedoeld om na te gaan hoevaak je je telefoon (dus scherm) op een dag gebruikt. En dat is nu de essentie van het verhaal. Dat klopt dus niet.

https://www.macrumors.com...se-screen-time-in-ios-12/

[...]
Wát klopt er dan niet aan?

Het is bedoeld om te kunnen zien hoe vaak je je telefoon gebruikt, per dag. Een dag is van 00:00 tot 23:59. Punt. Klaar. Daarmee kan je vervolgens bekijken dat je bijvoorbeeld dagelijks 8 uur op je telefoon zit, waarvan 6 uur in de Facebook-app. En misschien is dat wel niet zo gezond.

De app is niet bedoeld om iedere keer als jij 'm van de lader afhaalt te resetten, omdat dat geen volledig beeld geeft van je dag.

Wat jij wilt/verwacht, dat doet deze app niet. Dat maakt nog niet dat de app het fout doet, het is alleen niet wat jij verwacht.

• -Willem-
Hahn schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Wát klopt er dan niet aan?

Het is bedoeld om te kunnen zien hoe vaak je je telefoon gebruikt, per dag. Een dag is van 00:00 tot 23:59. Punt. Klaar. Daarmee kan je vervolgens bekijken dat je bijvoorbeeld dagelijks 8 uur op je telefoon zit, waarvan 6 uur in Facebook. En misschien is dat wel niet zo gezond.

De app is niet bedoeld om iedere keer als jij 'm van de lader afhaalt te resetten, omdat dat geen volledig beeld geeft van je dag.

Wat jij wilt/verwacht, dat doet deze app niet. Dat maakt nog niet dat de app het fout doet, het is alleen niet wat jij verwacht.
Zoals ik al eerder zei, hoe de screen on time op Android ten opzichte van iOS werkt verschilt dus behoorlijk. Met deze app kun je dus niet nagaan hoeveel uur je scherm op één lading meegaat. Terwijl je redelijk vaak leest op forums (en ook hier) dat mensen pochen met 7-8 uur sot terwijl dit in de werkelijkheid niet klopt. Het woord screentime vind ik daardoor ook onhandig gekozen. Screen daily uses was dan beter geweest. Jammer dat het toch niet goed mogelijk is om na te gaan wat je actuele screen on time gebruik is na een volle lading. En er zijn (in tegenstelling tot Android) ook geen apps daarvoor in de Appstore te vinden die dat wel kunnen aantonen.

• Hahn
-Willem- schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Met deze app kun je dus niet nagaan hoeveel uur je scherm op één lading meegaat.
Daar is de app niet voor bedoeld, inderdaad.
Het woord screentime vind ik daardoor ook onhandig gekozen.
Dat mag jij vinden.
Screen daily uses was dan beter geweest. Jammer dat het toch niet goed mogelijk is om na te gaan wat je actuele screen on time gebruik is na een volle lading. En er zijn (in tegenstelling tot Android) ook geen apps daarvoor in de Appstore te vinden die dat wel juist kunnen.
Als jij 'm oplaadt tot 100%, van de lader haalt en vervolgens tot zo min mogelijk procent gaat (binnen dezelfde dag), dan lijkt me het aantal uur dat je scherm aan heeft gestaan alsnog prima accuraat ;)

Maar conclusie: de app doet gewoon niet precies wat jij zou willen, jammer, maar helaas. Misschien zijn er andere apps die dat wel doen.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

-Willem- schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Tijdens het opladen kan je scherm "gewoon aanstaan". Dus dan gaat die reset niet op!
Maar wat je wilt zien staat toch onder settings - batterij?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201264
Dus voor schermtijd en batterij heb je onder iOS geen aparte app voor nodig :)
Verder heeft @Hahn al uitgelegd hoe het verder zit met schermtijd.

• elaho
Heb mijn xs binnen en dit is precies het goede formaat voor mij. Scherm vind ik echt schitterend en ben nu al gewend aan swipen i.p.v. homeknop. Instellen ging ook vrij makkelijk. Kortom nu uit gaan proberen en genieten. ☺️

• geoffkecroes
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-02 19:21
elaho schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:28:
Heb mijn xs binnen en dit is precies het goede formaat voor mij. Scherm vind ik echt schitterend en ben nu al gewend aan swipen i.p.v. homeknop. Instellen ging ook vrij makkelijk. Kortom nu uit gaan proberen en genieten. ☺️
Super dat hij meevalt! Ik heb ook een 8 Plus maar ga over een week ook de XS bestellen, can't wait!

• Menesis
Nog wat bevindingen van de iPhone XS t.o.v. iPhone8:
- Batterij gaat echt veel langer mee, had ik niet verwacht op basis van wat er in de review van Tweakers' stond! Gisteren een paar uur geskied met GPS tracking aan, koude temperaturen en foto's gemaakt en vandaag nog steeds op 45%.

- Betalen met Apple Pay via FaceID vind ik veel minder soepel werken dan met TouchID: bij TouchID kon ik m'n vinger op de homeknop leggen en dan m'n arm uitstrekken naar de terminal. Dat ging in minder dan een seconde. Nu moet ik eerst m'n telefoon bij de terminal houden om wallet te triggeren, dan telefoon weer goed richten om FaceID te activeren, en dan weer bij de terminal houden nog eens dubbel op de powerknop drukken om echt te betalen. Dit is het enige nadeel wat ik ervaar t.o.v. de iPhone8.

Menesis wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:51 (8%)

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

SanderL

Ondertitels zijn net te kort

Menesis schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:49:
Nog wat bevindingen van de iPhone XS t.o.v. iPhone8:
- Batterij gaat echt veel langer mee, had ik niet verwacht op basis van wat er in de review van Tweakers' stond! Gisteren een paar uur geskied met GPS tracking aan, koude temperaturen en foto's gemaakt en vandaag nog steeds op 45%.

- Betalen met Apple Pay via FaceID vind ik veel minder soepel werken dan met TouchID: bij TouchID kon ik m'n vinger op de homeknop leggen en dan m'n arm uitstrekken naar de terminal. Dat ging in minder dan een seconde. Nu moet ik eerst m'n telefoon bij de terminal houden om wallet te triggeren, dan telefoon weer goed richten om FaceID te activeren, en dan weer bij de terminal houden nog eens dubbel op de powerknop drukken om echt te betalen. Dit is het enige nadeel wat ik ervaar t.o.v. de iPhone8.
Ik ben nu ook erg aan het twijfelen. Heb momenteel 'n 8 en ben aan het kijken naar de XS. In tegenstelling tot de rest van de wereld, gebruik ik blijkbaar wel nog "veel" die 3D Touch. Voor previews van afbeeldingen zonder er echt op te moeten doorklikken of op het Safari icoontje om 'n nieuwe (private) tab te openen. Hoe werkt dat net op de XS dan? Door middel van een long press? En kan je eraan wennen dat je geen fysieke home knop meer hebt? Als in, zit die vervangende swipe beweging "niet in de weg"? :)

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• Menesis
SanderL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Ik ben nu ook erg aan het twijfelen. Heb momenteel 'n 8 en ben aan het kijken naar de XS. In tegenstelling tot de rest van de wereld, gebruik ik blijkbaar wel nog "veel" die 3D Touch. Voor previews van afbeeldingen zonder er echt op te moeten doorklikken of op het Safari icoontje om 'n nieuwe (private) tab te openen. Hoe werkt dat net op de XS dan? Door middel van een long press? En kan je eraan wennen dat je geen fysieke home knop meer hebt? Als in, zit die vervangende swipe beweging "niet in de weg"? :)
XS heeft gewoon nog 3D touch, alleen de XR heeft het niet :)
De Homeknop mis ik absoluut niet, en ik vind het fijn dat je dat homestreepje ook kunt gebruiken om van apps te wisselen (heen en weer swipen)

Ik zat erg te twijfelen of ik wel zou overstappen van de 8, maar ben uiteindelijk erg positief verrast. Scherper en beter scherm, betere batterij, betere camera met 2x zoom, faceID. Alleen net iets zwaarder en dikker, maar het grotere scherm maakt dat dat niet opvalt.

Menesis wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:07 (13%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

SanderL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:57:
[...]

swipen voelt juist veel natuurlijker dan die home knop.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

SanderL

Ondertitels zijn net te kort

Hmm, mooi dat die 3D touch er dan toch nog in zit! Blijkbaar was ik verkeerd geïnformeerd :P Verder top dat het swipen jullie niet hindert en dat de batterijduur er niet op verslechterd is. Ik was omwille van deze puntjes nog wat huiverig om te upgraden, samen met het recente nieuws dat er alweer nieuwe foons aankomen later dit jaar, maar goed. Een mens kan zo blijven wachten en uitstellen natuurlijk..

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• RigolleM
[- Betalen met Apple Pay via FaceID vind ik veel minder soepel werken dan met TouchID: bij TouchID kon ik m'n vinger op de homeknop leggen en dan m'n arm uitstrekken naar de terminal. Dat ging in minder dan een seconde. Nu moet ik eerst m'n telefoon bij de terminal houden om wallet te triggeren, dan telefoon weer goed richten om FaceID te activeren, en dan weer bij de terminal houden nog eens dubbel op de powerknop drukken om echt te betalen. Dit is het enige nadeel wat ik ervaar t.o.v. de iPhone8.
Ik hou de XS voor de terminal, ondertussen opent hij de wallet, druk 2x op powerknop en kijk ondertussen naar de XS en wacht tot Face ID mij heeft herkend. Dan haal ik de XS van de betaalterminal en na enkele seconden krijg ik van de terminal de goedkeuring. Werkt zeer vlot...

• RigolleM
SanderL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:10:
Hmm, mooi dat die 3D touch er dan toch nog in zit! Blijkbaar was ik verkeerd geïnformeerd :P Verder top dat het swipen jullie niet hindert en dat de batterijduur er niet op verslechterd is. Ik was omwille van deze puntjes nog wat huiverig om te upgraden, samen met het recente nieuws dat er alweer nieuwe foons aankomen later dit jaar, maar goed. Een mens kan zo blijven wachten en uitstellen natuurlijk..
De batterij van de XS is inderdaad beter dan de regulie iPhone 8. Swipen is een kwestie van gewenning...

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Ik hou de XS voor de terminal, ondertussen opent hij de wallet, druk 2x op powerknop en kijk ondertussen naar de XS en wacht tot Face ID mij heeft herkend. Dan haal ik de XS van de betaalterminal en na enkele seconden krijg ik van de terminal de goedkeuring. Werkt zeer vlot...
grappig, ik doe het eigenlijk een soort van andersom.

Haal mijn Xs uit mn broekzak, druk 2x homeknop, gezichtsherkenning en kan daarna direct betalen bij de betaalterminal.

''meerdere wegen die naar Rome leiden'' ;)

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:00
Weet er iemand of het draadloos opladen van mijn iphone goed werkt door een bureaublad heen?
Ik heb een nieuw huis en daarbij ook een nieuwe werkplek / gamingstation en wil graag mijn iphone draadloos opladen op deze plek.
Heeft het draadloos opladen last van obstructie of verlies door bepaald type bureaubladen ?
Ik kon dit nergens vinden of het type materiaal problemen kan geven op bv de laadtijd etc.

Aan het typen...

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Arnevld schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:36:
Weet er iemand of het draadloos opladen van mijn iphone goed werkt door een bureaublad heen?
Ik heb een nieuw huis en daarbij ook een nieuwe werkplek / gamingstation en wil graag mijn iphone draadloos opladen op deze plek.
Heeft het draadloos opladen last van obstructie of verlies door bepaald type bureaubladen ?
Ik kon dit nergens vinden of het type materiaal problemen kan geven op bv de laadtijd etc.
Hoe dik is je bureau? Maar ga er maar vanuit dat het niet werkt. Als ik de telefooon een paar mm boven de lader houd laad hij al niet meer op en dat zit er lucht tussen.

• Menesis
Geert1976 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Haal mijn Xs uit mn broekzak, druk 2x homeknop, gezichtsherkenning en kan daarna direct betalen bij de betaalterminal.

Ok goeie, dat klinkt idd al beter!

• RigolleM
[...]

Zonet eens getest en dit is nog makkelijker... :+

• ppeter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-01 15:36
ironic6925 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:06:
[...]

Volgens mij heeft Apple op dit moment een leuke inruilactie voor de Xr lopen.
Voor amper 70-80€ een perfecte iPhone 6 laten overnemen, vind ik toch een beetje te gek? :?

• ppeter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-01 15:36
Jumpman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Dit dilemma heb ik ook gehad, uiteindelijke een Apple iPhone X 64GB gekocht voor € 710,00 nieuw in ongeopende seal met factuur en dus bij activeren twee jaar garantie.

De Apple iPhone XS vond ik te duur voor de wijzigingen t.o.v. de Apple iPhone X.
De Apple iPhone XR is het niet geworden, om dat ik liever OLED, de hogere resolutie, de iets kleinere bezels en de betere camera wilde voor dezelfde prijs.

Maar zo heeft iedereen zijn wensen natuurlijk.
Een nieuwe Apple iPhone X 64GB voor € 710,00 is een mooie deal! 👍

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

[...]

Dat is inderdaad de snelste methode met de XS, ben er inmiddels al redelijk aan gewend. Maar de 8 plus met touch-id is het snelste met Apple Pay :)
Hopelijk dat de opvolger van de XS, weer touch-id heeft :9

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 10-02 11:40
XS users, als de geruchten kloppen, dan krijgt de iPhone 11 Max een triple camera en de gewone 11 niet. Mocht dit zo uitkomen, zou je dan voor de 11 Max gaan of alsnog voor de gewone variant? Is prijs hierbij doorslaggevend?

Het is weer bijna september 2019 :)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Jaymone schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:14:
XS users, als de geruchten kloppen, dan krijgt de iPhone 11 Max een triple camera en de gewone 11 niet. Mocht dit zo uitkomen, zou je dan voor de 11 Max gaan of alsnog voor de gewone variant? Is prijs hierbij doorslaggevend?
"gewone variant" de iPhone XS is qua formaat voor mijn hand perfect.
Prijs is geen punt, heb nu de XS 512GB dus ben er al aangewend :)

• Jaymone
Orinoco schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:57:
[...]

"gewone variant" de iPhone XS is qua formaat voor mijn hand perfect.
Prijs is geen punt, heb nu de XS 512GB dus ben er al aangewend :)
Daarom vind ik ook dat Apple z'n onderscheid in specs aan de hand van een pro-versie moet maken en niet in termen van grootte toestel. Kortom, 4 toestellen met 2 varianten aan grootte en specs

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:05
Batterij dilemma. Xs 64 gb op launch dag gekocht. Batterij geeft nu 93% aan. Met Apple gebeld, en geven aan dat dit niet meteen een hardware fout is. Ik twijfel. Zijn er meer lezers hier die zo’n verlaging in capaciteit hebben?

• RigolleM
henkna schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:25:
Batterij dilemma. Xs 64 gb op launch dag gekocht. Batterij geeft nu 93% aan. Met Apple gebeld, en geven aan dat dit niet meteen een hardware fout is. Ik twijfel. Zijn er meer lezers hier die zo’n verlaging in capaciteit hebben?
Mocht die feature 'Batterij Conditie' er niet zijn geweest zou je niet eens geweten hebben.
Ondervind je hiervan last? Apple gaat deze maar vervangen vanaf 80%, dan komt er ook een melding 'battery replacement'.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:07
De iPhone Xs batterij is ontworpen om tot 80% van de oorspronkelijke capaciteit vast te houden bij 500 oplaadcycli. Als je de iPhone sinds launch day elke dag hebt opgeladen, dan zou je rond de 130 oplaadcycli moeten zitten. Je zou in dat geval dus rond de 94.8% kunnen zitten. Ik weet niet of er dagen zijn geweest dat je het toestel meerdere keren hebt opgeladen in een dag, dus 93% zou in jouw geval normaal kunnen zijn. Als je op 80% zit voordat de 500 laadcycli gehaald zijn, dan heb je recht op gratis vervanging van de batterij. Voor nu zou ik me nog geen zorgen maken.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Arnevld schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:36:
Ikea heeft een Qi lader die je kunt inbouwen. Heb deze in m’n nachtkastje ingebouwd, werkt perfect!

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:46

Nitai

Feels good man

Ik heb een XS Max op de launch gehaald en er staat hier 100%. Laad hem elke avond wireless op. Wel bijzonder dat het zo snel afneemt, maar zolang het niet onder de 80% dipt heb je er geen last van.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:05
Heb m een paar keer opgeladen met de macbook oplader (snelladen). Wellicht is dit de boosdoener.

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-02 16:55

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Sinds dinsdsg overgestapt van een 8+ en X naar een XS Max (Hong Kong versie). Erg tevreden! Goede batterij, verbeterde camera, scherm is gewoon te mooi! Ios 12.2b1 draait erg soepel. Ondersteuning voor twee sims loopt ook lekker. Nu alleen nog wachten tot Whatsapp met een dual sim update komt.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• Jaymone
Xmoo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:38:
Sinds dinsdsg overgestapt van een 8+ en X naar een XS Max (Hong Kong versie). Erg tevreden! Goede batterij, verbeterde camera, scherm is gewoon te mooi! Ios 12.2b1 draait erg soepel. Ondersteuning voor twee sims loopt ook lekker. Nu alleen nog wachten tot Whatsapp met een dual sim update komt.
Laat whatsapp eerst maar eens beginnen met het ondersteunen van een dual sim met hetzelfde nr

• mike30
  • Laatst online: 15-02 23:06
Merk je echt zo veel verschil tussen de telefoons? Heb nu ook een 8 plus en mag binnen aanzienlijke tijd weer een nieuwe uit zoeken. Alleen kan de overstap nog niet echt voor mezelf rechtvaardigen omdat er m'n 8 plus nog perfect mee kan denk ik ruim een jaar.

• Xmoo

Xmoo

mike30 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Merk je echt zo veel verschil tussen de telefoons? Heb nu ook een 8 plus en mag binnen aanzienlijke tijd weer een nieuwe uit zoeken. Alleen kan de overstap nog niet echt voor mezelf rechtvaardigen omdat er m'n 8 plus nog perfect mee kan denk ik ruim een jaar.
Ik heb de upgrade gedaan omdat de Hong Kong versie dual nano sim heeft. Wil niet hele tijd met twee toestellen rondlopen. Anders zou ik het niet echt gedaan hebben. 8Plus en X zijn prima toestellen.

• mike30
  • Laatst online: 15-02 23:06
Xmoo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:04:
[...]

Ik heb de upgrade gedaan omdat de Hong Kong versie dual nano sim heeft. Wil niet hele tijd met twee toestellen rondlopen. Anders zou ik het niet echt gedaan hebben. 8Plus en X zijn prima toestellen.
Ah voor de dual sim. Dan snap ik de overstap wel. M'n tante heeft sinds kort een Xr en toen ik die aan het instellen was begon ik te twijfelen om misschien toch over te stappen naar een Xs. Maar aangezien ik niet veel meer doe dan af en toe een foto, nieuws lezen en een beetje social media voldoet m'n 8 plus voorlopig nog wel.

• Captain Planet
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-02 10:12
Zelf uit Hong Kong gehaald?

You and I have memories longer than the road ahead

• Xmoo

Xmoo

mike30 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:14:
[...]

Ah voor de dual sim. Dan snap ik de overstap wel. M'n tante heeft sinds kort een Xr en toen ik die aan het instellen was begon ik te twijfelen om misschien toch over te stappen naar een Xs. Maar aangezien ik niet veel meer doe dan af en toe een foto, nieuws lezen en een beetje social media voldoet m'n 8 plus voorlopig nog wel.
XR vond ik kwa specs niet waard om twee toestellen in te leveren. Dus vandaar XS Max.

Via Etoren.com besteld, binnen 3 dagen binnen.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:40
Xmoo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:20:
[...]

XR vond ik kwa specs niet waard om twee toestellen in te leveren. Dus vandaar XS Max.

Via Etoren.com besteld, binnen 3 dagen binnen.
Geen extra douane kosten bij Etoren.com?

• Xmoo

Xmoo

Mr Brightside schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:46:
[...]

Geen extra douane kosten bij Etoren.com?
Nee want het wordt verstuurd vanuit hun warenhuis in Lancashire. Staat op hun website ook duidelijk uitgelegd wanneer er spraken is van wel/niet douane kosten.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

@Xmoo bedankt voor deze tip!
Heb nog een SE & 8plus met sim only account hier liggen, en was al aan het kijken voor een oplossing daarvoor :)

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:40
Xmoo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:45:
[...]

Nee want het wordt verstuurd vanuit hun warenhuis in Lancashire. Staat op hun website ook duidelijk uitgelegd wanneer er spraken is van wel/niet douane kosten.
En welke vervoerder levert bestelling? Gls, DHL of postnl?

• Xmoo

Xmoo

Mr Brightside schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:56:
[...]

En welke vervoerder levert bestelling? Gls, DHL of postnl?
DHL. Kunt alle stappen via website van Etoren en/of DHL volgen.
Orinoco schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:53:
@Xmoo bedankt voor deze tip!
Heb nog een SE & 8plus met sim only account hier liggen, en was al aan het kijken voor een oplossing daarvoor :)
Als je een Apple Fanboi bent en van iOS houdt, is dit de beste optie. Wel wennen om niet meer met 2 toestellen rond te hoeven lopen.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Xmoo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:51:
[...]

DHL. Kunt alle stappen via website van Etoren en/of DHL volgen.

[...]

Als je een Apple Fanboi bent en van iOS houdt, is dit de beste optie. Wel wennen om niet meer met 2 toestellen rond te hoeven lopen.
Gebruik meestal mijn XS, maar voor de andere twee is het eigenlijk wel een goede oplossing.

• Jaymone
Wanneer ik naar de service en support pagina van Apple ga en coverage van een iPhone check, dan zie ik bij beperkte garantie 1 jaar staan ipv 2 jaar. Is dit veranderd of was dit altijd al zo?

Terwijl er op de volgende pagina 2 jaar staat:

https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Jaymone wijzigde deze reactie 02-02-2019 12:54 (21%)

• RWK__
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Jaymone schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:51:
Wanneer ik naar de service en support pagina van Apple ga en coverage van een iPhone check, dan zie ik bij beperkte garantie 1 jaar staan ipv 2 jaar. Is dit veranderd of was dit altijd al zo?

Terwijl er op de volgende pagina 2 jaar staat:

https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
De beperkte garantie is gewoon fabrieksgarantie. Dat is bij de meeste Apple producten 1 jaar. Consumentengarantie is minimaal 2 jaar.

• Jaymone
RWK__ schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:35:
[...]

De beperkte garantie is gewoon fabrieksgarantie. Dat is bij de meeste Apple producten 1 jaar. Consumentengarantie is minimaal 2 jaar.
Klopt, is mij ook bekend. Dacht alleen dat er voorheen 2 jaar stond op deze pagina maar kan mij vergissen..

• elaho
Mijn xs ga ik omruilen. Elke keer als ik van huis ga en dus van WiFi af ga pakt die de 4g verbinding niet. Moet telefoon helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten. Vervelend is dat. Nu bij Coolblue verschil met XS Max maar 40 euro dus heb de XS Max besteld en krijg deze vandaag binnen en de gewone xs wordt dan retour gestuurd. Ben benieuwd hoe de Max mij bevalt en of ik hem goed kan bedienen. Volgens mij is scherm echt een genot om naar te kijken. 😊

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-02 14:18
mike30 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Hou gewoon lekker je geld op zak, en weersta de verleiding van het willen hebben van een nieuw toestel. Die 8plus van jou kan nog jaren mee voor de dingen die je ermee doet.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:32

Donstil

Grab them by the 🐈.

Jaymone schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Klopt, is mij ook bekend. Dacht alleen dat er voorheen 2 jaar stond op deze pagina maar kan mij vergissen..
Zover ik weet niet hoor, is altijd fabrieksgarantie geweest wat ze daar meldde.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:03
RigolleM schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:44:
[...]

Mocht die feature 'Batterij Conditie' er niet zijn geweest zou je niet eens geweten hebben.
Precies dit.
Mijn inziens grootste feature keuze fout van Apple.
Mensen staren zich er helemaal blind op en worden compleet panisch als het getalletje van 99 naar 98 springt en zijn ze opeens van overtuigd dat ze accu problemen hebben en dat Apple deze maar gratis moet vervangen.

Vroeger zag je het niet / wist je het niet en waren er dus ook geen "problemen" en loze claims.

• Jaymone
Jouhki schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Precies dit.
Mijn inziens grootste feature keuze fout van Apple.
Mensen staren zich er helemaal blind op en worden compleet panisch als het getalletje van 99 naar 98 springt en zijn ze opeens van overtuigd dat ze accu problemen hebben en dat Apple deze maar gratis moet vervangen.

Vroeger zag je het niet / wist je het niet en waren er dus ook geen "problemen" en loze claims.
Ben het grotendeels met je eens. Echter, toen deze feature er niet was, kon Apple volhouden dat er niets aan de hand is met je accu. Nu heb je wel meer transparantie.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Jaymone schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Ben het grotendeels met je eens. Echter, toen deze feature er niet was, kon Apple volhouden dat er niets aan de hand is met je accu. Nu heb je wel meer transparantie.
Precies, goede zaak van Apple dat je deze percentages kunt zien.

Hieronder wat meer info voor de paniekzaaiers :)
https://support.apple.com/en-us/HT208387
https://www.apple.com/batteries/why-lithium-ion/

• elaho
Mn iPhone xs max binnen gekregen. Mn gewone xs deed het vandaag buiten weer niet weer geen 4g. Met mn 8 plus nooit last van gehad. Ligt dus niet aan mn provider.😢 De grootte van de xs max valt me erg mee en vind het typen makkelijker gaan dan op de xs. Het scherm is echt schitterend. Ik heb de gouden versie en al met al een zeer mooi toestel.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

elaho schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:52:
Mn iPhone xs max binnen gekregen. Mn gewone xs deed het vandaag buiten weer niet weer geen 4g. Met mn 8 plus nooit last van gehad. Ligt dus niet aan mn provider.😢 De grootte van de xs max valt me erg mee en vind het typen makkelijker gaan dan op de xs. Het scherm is echt schitterend. Ik heb de gouden versie en al met al een zeer mooi toestel.
Is dat ook zonder hoesje met je XS?

• elaho
Oh dat heb ik niet uit geprobeerd. Zou toch niet mogen met hoesje geen ontvangst en zonder wel. Zijn de antennes dan zwak van de xs?

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

elaho schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:19:
Oh dat heb ik niet uit geprobeerd. Zou toch niet mogen met hoesje geen ontvangst en zonder wel. Zijn de antennes dan zwak van de xs?
Je leest het vaker dat een hoesje de dader is!
Hoeft natuurlijk nu niet het geval te zijn, maar je weet het maar nooit. :)

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:12
Wallpaper tip...

Mooie kleurige wallpapers op iDownloadblog. Houd ik van...haalt alles uit het prachtige scherm van onze XS. (y)

https://www.idownloadblog...pers-full-spectrum-color/

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-02 10:33

Angeloonie

PUBG Addict

Sta op het punt om te verlengen/overstappen. Heb nu een iPhone 7 en wil zeer waarschijnlijk de XS halen, wil gewoon de snelste telefoon hebben namelijk.

Nu had ik nog 2 vraagjes:
- Maakt het nog uit of ik 256 of 512GB neem? Zitten er nog nadelen aan de grotere variant (bijv. iets trager, meer battery drain oid)? De 512GB kost mij uiteindelijk maar €19 meer dan 256GB, dus om het geld gaat het niet.

- Weet niet precies wat de trend van Apple is, maar is er een verwachting dat op korte termijn nieuwe modellen aangekondigd worden? Wil niet net besteld hebben en er dan 2 weken later achter komen dat er een nieuwe komt. Volgens mij deden ze dit sowieso ieder jaar in september, maar tussendoor volgens mij ook nog soms?

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

@Angeloonie
September 2019 waarschijnlijk weer de opvolger van de huidige iPhones, dus wachten of kopen?
Heb zelf de 512GB en voornamelijk voor storage local en niet in de cloud.
Battery drain; battery health staat hier nu op 96%, maar daar kijk ik niet naar, opladen gaat via 86w usb-c, 12w iPad, 5w iPhone oplader of tig keer per dag in mijn auto. Heb geen medelijden met die XS :)

• Nefiorim
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:56
Angeloonie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:03:
- Weet niet precies wat de trend van Apple is, maar is er een verwachting dat op korte termijn nieuwe modellen aangekondigd worden? Wil niet net besteld hebben en er dan 2 weken later achter komen dat er een nieuwe komt. Volgens mij deden ze dit sowieso ieder jaar in september, maar tussendoor volgens mij ook nog soms?
Tussendoor was met de iPhone SE destijds. Kan zijn dat die er ergens weer komt als een SE2, maar dat is een andere markt. Laatste keer is deze ook niet met de snelste hardware die destijds beschikbaar was uitgebracht, dus zal niet jouw interesse hebben (hoogstwaarschijnlijk). Verder, tja, idd over 7 maanden een nieuwe die vanaf over ongeveer 8 maanden leverbaar is. Aan jou of dat ver genoeg weg is :)

XBO: Mika Jay

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:03:
Nu had ik nog 2 vraagjes:
- Maakt het nog uit of ik 256 of 512GB neem? Zitten er nog nadelen aan de grotere variant (bijv. iets trager, meer battery drain oid)? De 512GB kost mij uiteindelijk maar €19 meer dan 256GB, dus om het geld gaat het niet.
Ik zou voor die €19 meer zeker voor 512GB gaan. Zelfs als het overkill zou zijn, ik ben zelf bijvoorbeeld al tevreden met 64GB.

• Arai
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:49
Heeft de XS batterij problemen en/of andere problemen?
Dacht dat ik iets las dat de XS/XS Max problemen ondervindt, zo niet hoe lang gaat de batterij mee bij normale gebruik?
Arai schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:19:
Dacht dat ik iets las dat de XS/XS Max problemen ondervindt, zo niet hoe lang gaat de batterij mee bij normale gebruik?
"Normaal gebruik" is zo'n rekbaar en persoonlijk begrip dat daar echt nauwelijks iets zinnigs over te zeggen valt. :P Je kan dan beter even kijken naar de review van Tweakers, daar staan accuduur vergelijkingen in tussen verschillende iPhone's. Op basis daarvan kan je vergelijken/berekenen wat je ongeveer kunt verwachten adhv je eigen gebruik. (Of als ie duidelijk hoger scoort dan je huidige telefoon, dan is 't prima.)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Arai schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:19:
Waar heb je dat gelezen?

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:12
Gebruikt hier toevallig iemand een magnetic charging cable icm zijn iphone? Zo ja welke en hoe is de ervaring?

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:13:
Gebruikt hier toevallig iemand een magnetic charging cable icm zijn iphone? Zo ja welke en hoe is de ervaring?
Ik heb er een uit China liggen, had ik even getest met mijn iPhone 7 destijds. Het werkt opzich prima, maar het steekt wel uit. Ik laad mijn XS draadloos op.

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-02 22:09
Voor in de auto ben ik op zoek naar een houder die op de ventilatieroosters bevestigd kan worden en draadloos laden ondersteund. Uiteraard staat internet d'r vol mee, tevens de review van 1 ster of 5 sterren (zelfde product ;-)) en zit er een hoop made in china meuk bij.

Iemand ervaring of een tips? Zelf zag ik de onderstaande, wel vraag ik me dan af of zo'n ding wel genoeg power levert om de telefoon op te laden terwijl die bijv. aan staat tbv Google maps.

https://goo.gl/images/GMk278

YouTube: Fast Wireless Car Charger by Powr

Dit voor een iPhone XS en iPhone 5 (met QI case)

Lucifertje wijzigde deze reactie 05-02-2019 23:48 (29%)

@Lucifertje Als ie 5W levert is dat voldoende al zal ie dan niet bepaald snel opladen. Ik heb een losse navigatie dus gebruik telefoon er niet voor, telefoon laadt in een uur tijd dan zo’n 25% op denk ik. Je kan ook een snellere kopen die 7.5W ondersteund (voor iPhone!).

Deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/Anker-drahtloses-Blitzschnelles-Lüftungshalterung-Qi-Zertifiziert/dp/B07D9FYBMJ/
Moet je er wel rekening mee houden dat je zo’n sigarettenplug hebt die ook minstens 10W kan leveren. (Of 1.5A, zou voldoende moeten zijn.)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 05-02-2019 23:53 (12%)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Lucifertje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:39:
Voor in de auto ben ik op zoek naar een houder die op de ventilatieroosters bevestigd kan worden en draadloos laden ondersteund. Uiteraard staat internet d'r vol mee, tevens de review van 1 ster of 5 sterren (zelfde product ;-)) en zit er een hoop made in china meuk bij.

Iemand ervaring of een tips? Zelf zag ik de onderstaande, wel vraag ik me dan af of zo'n ding wel genoeg power levert om de telefoon op te laden terwijl die bijv. aan staat tbv Google maps.

[Afbeelding]

YouTube: Fast Wireless Car Charger by Powr

Dit voor een iPhone XS en iPhone 5 (met QI case)
Bij Brodit kun je zeker wel wat vinden.
https://www.broditcenter.nl
Als je daar zoek op Bury vind je ook Qi opladers, dit kun je dan combineren met bv brodit/bury houder voor je auto.
Maar als je contact opneemt, kunnen ze je zeker helpen daar.

Zelf heb ik al jaren een actieve brodit houder voor de iPhone en ben daar zeer tevreden over.

• MarioG
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 10-02 17:55
Ik heb net mijn iPhone 6 vervangen door een Xs. Heel veel geld, maar toch 1 maal in mijn leven de beste telefoon ter wereld (op dit moment dan 😊). Apple is altijd een beetje onduidelijk over de innovaties die ze doorvoeren. Ik heb er enkele gevonden die misschien nog niet bij iedereen bekend zijn:
1) ondersteuning QI laden tot 10 Watt (de Xr en X gaan tot 7,5 Watt) ; dit dankzij een nieuwe koperen spoel in het toestel ; de plaatsing van het toestel op de lader zou ook minder kritisch zijn
2) ondersteuning APTX voor muziek via BlueTooth (ook op de Xr, niet op de X); het AAC protocol is minstens zo goed, maar ontbreekt op sommige high-end koptelefoons (zoals mijn zeer gewaardeerde Sennheiser Urbanite XL wireless).
3) bij bedraad opladen met een IPad oplader (12 Watt, 2,4A, 5 Volt) loopt de stroom in het begin inderdaad op tot 2,4 Ampere. Toepassing van een 18 Watt PD lader (met USB-C naar lightning kabel) leidt nauwelijks tot snelheidswinst (maar wel meer opwarming van de accu?).
Hopelijk heb ik U niet vermoeid met reeds bekende zaken.

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-02 19:01
Heb je daar bronnen van?

Naar mijn weten heeft de XS geen ondersteuning voor 10W draadloos opladen en heeft de XS ook geen ondersteuning voor het AptX protocol.

• RigolleM
MarioG schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:56:
Heel veel geld, maar toch 1 maal in mijn leven de beste telefoon ter wereld (op dit moment dan 😊).
De XS Max is het beste Apple iPhone toestel :-p
1) ondersteuning QI laden tot 10 Watt (de Xr en X gaan tot 7,5 Watt) ; dit dankzij een nieuwe koperen spoel in het toestel ; de plaatsing van het toestel op de lader zou ook minder kritisch zijn
Niet correct, iPhone XS(Max) ondersteunt enkel 7,5 Watt draadloos laden.
3) bij bedraad opladen met een IPad oplader (12 Watt, 2,4A, 5 Volt) loopt de stroom in het begin inderdaad op tot 2,4 Ampere. Toepassing van een 18 Watt PD lader (met USB-C naar lightning kabel) leidt nauwelijks tot snelheidswinst (maar wel meer opwarming van de accu?).
Hopelijk heb ik U niet vermoeid met reeds bekende zaken.
Ik gebruik nooit een iPad lader want dan wordt hij inderdaad warm van, en is de slijtage van de batterij dus groter en de levensduur korter.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

RigolleM schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:42:

Ik gebruik nooit een iPad lader want dan wordt hij inderdaad warm van, en is de slijtage van de batterij dus groter en de levensduur korter.
Heb je een url met onderbouwing van je stelling, dat de iPhone xs batterij levensduur korter word bij gebruik bv 12w iPad of 86w usb-c Apple opladers?

• RigolleM
Orinoco schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Heb je een url met onderbouwing van je stelling, dat de iPhone xs batterij levensduur korter word bij gebruik bv 12w iPad of 86w usb-c Apple opladers?
Leesvoer genoeg te vinden die dit onderbouwen en dit heeft niks specifiek met iPhone te maken, maar algemeen over batterijlevensduur.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:07
RigolleM schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:42:
Het effect daarvan is echt minimaal. Ik zou me daar net zo druk om maken. Ik gebruik altijd een 29W USB-C fast charger voor mijn iPhone. Heb de Xs sinds launch en altijd die oplader gebruikt met een batterijconditie die nu op 98% staat. Ik betwijfel dus of het een groot verschil maakt. Het maakt voor mij persoonlijk ook niet uit. Voor minder dan €70 kun je de batterij immers laten vervangen.

Moet er niet aan denken om de 5W lader te gebruiken. Dat gaat zo ontzettend traag. Ik vind het erg fijn dat ik mijn iPhone in 30 minuten op 50% batterij kan brengen.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

RigolleM schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Leesvoer genoeg te vinden die dit onderbouwen en dit heeft niks specifiek met iPhone te maken, maar algemeen over batterijlevensduur.
Dit topic gaat over iphone xs ervaringen, en zoeken op je stelling dat de batterij van de iPhone xs een kortere levensduur krijgt door andere dan de standaard 5w Apple oplader kan ik niet echt vinden.
Dus graag een url waar ik dat kan vinden :)

Edit:
In onderstaande Apple url's kan ik niets terug vinden dat je je iPhone xs beter niet kan opladen via snel oplading.

Fast charge your iPhone
https://support.apple.com/en-us/HT208137

iPhone Battery and Performance

Why Lithium-ion?

Charge your iPhone with an iPad or Mac notebook power adapter
https://support.apple.com/en-us/HT202105

About the Apple USB-C to Lightning Cable
https://support.apple.com/en-us/HT205807

Orinoco wijzigde deze reactie 06-02-2019 12:31 (34%)

• MarioG
Aptx
https://www.gsminfo.nl/mo...e/iphone-xs/specificaties

Het kan een fout zijn. Apple zal in ieder geval geen reclame maken, want zij promoten de tegenhanger AAC.

• MarioG
Draadloos opladen verbeterd:
https://m.imore.com/iphone-xs-review
(Zoek naar “coil”)
https://bgr.com/2018/09/1...ng-speed-gains-explained/
https://www.google.nl/amp...-than-iphone-x-video/amp/

IPone Xs Max beter? Ja, als je groter prefereerd. Ik vind de Xs al iets te groot.

• RigolleM
IPone Xs Max beter? Ja, als je groter prefereerd. Ik vind de Xs al iets te groot.
Allereerst de iPhone schrijf je met een 'h' tussen de 'P' en 'i'.
En mss beetje verkeerd uitgedrukt van mij, maar de Max is gewoon het toptoestel en met een groter scherm wordt hij algemeen beschouwd als de 'beste' iPhone. Niettegenstaande heb ik zelf ook de regulier XS, wegens handeriger formaat.

• RigolleM
Orinoco schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Dit topic gaat over iphone xs ervaringen, en zoeken op je stelling dat de batterij van de iPhone xs een kortere levensduur krijgt door andere dan de standaard 5w Apple oplader kan ik niet echt vinden.
Dus graag een url waar ik dat kan vinden :)

Edit:
In onderstaande Apple url's kan ik niets terug vinden dat je je iPhone xs beter niet kan opladen via snel oplading.

Fast charge your iPhone
https://support.apple.com/en-us/HT208137

iPhone Battery and Performance

Why Lithium-ion?

Charge your iPhone with an iPad or Mac notebook power adapter
https://support.apple.com/en-us/HT202105

About the Apple USB-C to Lightning Cable
https://support.apple.com/en-us/HT205807
*zucht* Een batterij die te warm wordt zorgt voor een kortere levensduur, en nogmaals heeft niks met de iPhone te maken, maar voor iedere batterij: https://batteryuniversity...ding_reduces_battery_life

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

RigolleM schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:15:
[...]

*zucht* Een batterij die te warm wordt zorgt voor een kortere levensduur, en nogmaals heeft niks met de iPhone te maken, maar voor iedere batterij: https://batteryuniversity...ding_reduces_battery_life
*Zucht* Blij dat je aangeeft dat het niets met de iPhone xs te maken heeft :)
Maar de technische ontwikkeling staat bij Apple niet stil, ook wat betreft de batterijen in de iPhones :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

RigolleM schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Allereerst de iPhone schrijf je met een 'h' tussen de 'P' en 'i'.
En mss beetje verkeerd uitgedrukt van mij, maar de Max is gewoon het toptoestel en met een groter scherm wordt hij algemeen beschouwd als de 'beste' iPhone. Niettegenstaande heb ik zelf ook de regulier XS, wegens handeriger formaat.
Euh ihPone? Of bedoel je: iPhone schrijf je met een 'h' tussen de 'P' en 'o'?????

• peterjanssen95
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06-02 14:13
Over paar weken ga ik de iPhone xs bestellen

• Ali_Baba
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 00:21
Orinoco schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:38:
[...]

*Zucht* Blij dat je aangeeft dat het niets met de iPhone xs te maken heeft :)
Maar de technische ontwikkeling staat bij Apple niet stil, ook wat betreft de batterijen in de iPhones :)
Apple heeft nooit grote batterijen nodig gehad omdat iOS gewoon niet erg veel energie gebruikte. Nu dat Android toestellen steeds lompere batterijen hebben gekregen en ook android betere accuruur krijgt door lagere standby tijd moet Apple dus wel grotere batterijen in hun telefoons verwerken om met de accuduur nog steeds competitief te blijven. Dus ja, Apple is inderdaad de goede richting op aan het gaan met hun batterijen, maar om Apple te prijzen voor de accu vooruitgang vind ik wel een beetje ver gaan aangezien ze het al jaren geleden hadden moeten doen.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Ali_Baba schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Apple heeft nooit grote batterijen nodig gehad omdat iOS gewoon niet erg veel energie gebruikte. Nu dat Android toestellen steeds lompere batterijen hebben gekregen en ook android betere accuruur krijgt door lagere standby tijd moet Apple dus wel grotere batterijen in hun telefoons verwerken om met de accuduur nog steeds competitief te blijven. Dus ja, Apple is inderdaad de goede richting op aan het gaan met hun batterijen, maar om Apple te prijzen voor de accu vooruitgang vind ik wel een beetje ver gaan aangezien ze het al jaren geleden hadden moeten doen.
Alles hangt samen met een prijs/technisch verhaal, als Apple op dat gebied echt naar de top wil dan worden de iPhones voor een hoop mensen onbetaalbaar.
Nu kopen al veel mensen een iPhone op afbetaling, en dat gaat dan niet meer :)
Maar ben blij wat ze laten zien, en inderdaad dat had altijd eerder en beter gekund.

• sus
  • Laatst online: 23:28

sus

is druk :+

Van een 6 plus naar een Xs Max; dat is een aardig verschil kan ik melden. Holy moly, dit ding is *snel*

Nu op zoek naar leuke camera apps, iemand tips? Wil er oa productfotografie mee doen, eens kijken hoe dat bevalt voordat ik ga investeren in een echte camera hiervoor.

Te huur: webspace

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True