Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-11 13:57
311 reparatie
of 229 apple care + 99.- eigen risico= 328.-

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07:46

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

wwwmarcel schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:56:
[...]

zo dan..geluk bij ongeluk...
ik twijfel ook nog steeds over apple care..kost ongeveer hetzelfde als 1x laten maken...

maar blijft een hoop geld en ook het idee dat ik het op mijn inboedel verzekering zou kunnen gooien
Ja, ontzettend balen 8)7 Ik was van plan ’m zonder hoesje te gaan gebruiken, dus daarom had ik AppleCare+ erbij genomen. Nu heel blij mee (en ik ga toch maar een hoesje kopen!).
wwwmarcel schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:21:
311 reparatie
of 229 apple care + 99.- eigen risico= 328.-
Dat klopt niet helemaal! Apple maakt onderscheid tussen reparatie van enkel je scherm, of overige schade (achterkant, camera, etc.). De juiste bedragen zijn:

Alleen scherm
Reparatie: € 311,10
AppleCare+: € 229 + € 29 eigen risico = € 258

Overige schade
Reparatie: € 591,10
AppleCare+: € 229 + € 99 eigen risico = € 328

Dus AppleCare+ is in beide gevallen goedkoper. En zeker als je ’m nog eens laat vallen binnen de twee jaar, dan scheelt het heel veel. (Je hebt twee jaar dekking met maximaal twee schadegevallen.)

Ulster Seedling wijzigde deze reactie 15-11-2018 10:04 (27%)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ook maar hier melden nu. Net de Xs gehaald voor een leuk prijsje. Gesealed en met bon...
Heb de Mate 20 Pro gehad voor 2 weken ,maar deze had schermproblemen helaas. Wou toch een keer "de andere kant" proberen, maar een toestel van 1000,- euro die al gelijk een schermvervanging nodig heeft, had ik geen trek in..Zat gelukkig nog binnen de 2 weken om hem zonder reden retour te kunnen doen...Na de iPhone X nu dus de Xs...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-11 16:34
pdavie2311 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:43:
Ook maar hier melden nu. Net de Xs gehaald voor een leuk prijsje. Gesealed en met bon...
Heb de Mate 20 Pro gehad voor 2 weken ,maar deze had schermproblemen helaas. Wou toch een keer "de andere kant" proberen, maar een toestel van 1000,- euro die al gelijk een schermvervanging nodig heeft, had ik geen trek in..Zat gelukkig nog binnen de 2 weken om hem zonder reden retour te kunnen doen...Na de iPhone X nu dus de Xs...
Enjoy! (y)

Het is weer bijna september 2020 :)

• shyheim
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18-11 23:34
Hier ook na jaren Android (Samsung s8) nog eens een iPhone (laatste was 4s).

Fijn toestel, maar ik mis toch enkele dingen die ik handig vond bij m'n s8. Met op kop Always on Display (zeker omdat ik een Qi-staander heb naast bed, dus s8 deed dienst als klok 's nachts) en een notification-led...

Weten jullie of Apple Stores ook screen protectors aanbrengen met behulp van een matrijs of iets dergelijks?
Heb namelijk wat geknoeid bij het aanbrengen van m'n Panzerglass, waardoor het geen zicht is :p dan kan ik dit laten vervangen door een professional.

shyheim wijzigde deze reactie 16-11-2018 16:57 (3%)

• eelkoh
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:29
Ja alle apple stores en resellers hebben een belkin apparaat staan om het glas er mooi op te zetten voor je ...

• shyheim
Dan pruts ik het mijne er morgen af en ga ik daarheen.

Thanks voor je snelle antwoord!

Btw, iPhone X en XS zijn qua front volledig hetzelfde - juist?
Achterkant verschilt een klein beetje las ik, ter hoogte van de camera vooral?

shyheim wijzigde deze reactie 16-11-2018 17:01 (45%)

• eelkoh
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:29
iPhone X en XS zijn aan de voorkant identiek alleen achterkant zit de camera iets anders dus oppassen met hoesjes ed

• shyheim
Yup, ik vroeg het vooral omdat ik het officieel leather hoesje heb gekocht van Apple zelf, maar op mijn screenprotector stond enkel X. Vandaar dat ik zeker wilde zijn dat ik niet gewoon verkeerd gekocht heb.
Afmetingen zijn hetzelfde (die gegevens zijn overal beschikbaar), maar de structuur van het scherm zelf kan natuurlijk nog altijd anders liggen.

Leather hoesje voelt trouwens enorm premium aan en ligt lekker in de hand. Verrassend goed eigenlijk. d:)b

shyheim wijzigde deze reactie 16-11-2018 17:31 (59%)

• pdavie2311

pdavie2311

Zo! Alles weer teruggezet! Nu blijft er een rode 1 staan bij instellingen? Alles is up to date, snap er niks van??

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• Jaymone
pdavie2311 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:13:
Zo! Alles weer teruggezet! Nu blijft er een rode 1 staan bij instellingen? Alles is up to date, snap er niks van??
Reservekopie of login Apple ID?

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:31:
[...]

Reservekopie of login Apple ID?
Kopie gemaakt en ben ingelogd?

Kan hier zo slecht tegen...Brrrrr....nooit eerder gehad dit...

pdavie2311 wijzigde deze reactie 16-11-2018 19:46 (14%)

Welcome back! :)

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx! Maar ga denk maar clean install doen zo..die irritante 1 stoort me! Wat een werk weer...

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:11
pdavie2311 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:29:
[...]

Thanx! Maar ga denk maar clean install doen zo..die irritante 1 stoort me! Wat een werk weer...
Maar die staat onder instellingen?
Heb je wel overal ingelogd en vaak zit het toch echt daar ergens in :)
Mail bv of zo iets stoms

Roos79 wijzigde deze reactie 16-11-2018 23:53 (5%)

• pdavie2311

pdavie2311

Roos79 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:49:
[...]

Maar die staat onder instellingen?
Heb je wel overal ingelogd en vaak zit het toch echt daar ergens in :)
Mail bv of zo iets stoms
Yep! Stond...onder instellingen. Heb nu een back-up van een week ouder teruggezet en nu is hij weg..Toch raar..Ook kwam bij de nieuwe back-up een iOs update naar voren en nu niet..Draai nu: 12.1 (16B92)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:12
captainleduc schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:06:
[...]

Had ik ook vandaag. Werd gebeld maar beller kreeg meteen voicemail (niet storen stond uit).
Ik heb wel de gemist badge maar in de telefoon app zie ik dit gemiste gesprek niet. Heb dit paar keer eerder gehad.

Met name dat random een gesprek soms direct in voicemail schiet vind ik hinderlijk,
Dat mensen gelijk naar mijn voicemail gestuurd worden heb ik blijkbaar ook ruim een dag gehad!
Ik krijg er geen melding van, dus gelukkig wist mijn vrouw dat ik wel gewoon bereikbaar zou moeten zijn.

De telefoon opnieuw opstarten verhielp het, maar hoe weet ik of het nog een keer gebeurd?
Bij mijn weten was dit ook de eerste keer dat het gebeurde, maar ook daar weer, hoe weet ik dat zeker?

Toch wel erg vervelend!

• pdavie2311

pdavie2311

Gezien ik dus de Mate 20 Pro 2 weken heb gehad, ben ik wel gewend geraakt aan de mogelijkheden van die camera. Bijvoorbeeld Night Modus. Super foto's in donkere kamer. Dit kan software-matig worden toegevoegd, is ook gebeurt bij de Pixel 3 bijvoorbeeld. Is het al bekend of Apple hier iets mee gaat doen, op de planning heeft staan? Je raakt snel verwend zeg maar....

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:08
Jij had m'n Tech21 case toch van mij overgenomen? En nu toch over naar de Xs??

En merk je verschil in gebruik? Volgens mij helemaal niks... Tenminste als jij de gewone Xs hebt. Als je de Max hebt dan is het wel iets nieuws idd😊

• pdavie2311

pdavie2311

dkawa schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:47:
[...]

Jij had m'n Tech21 case toch van mij overgenomen? En nu toch over naar de Xs??

En merk je verschil in gebruik? Volgens mij helemaal niks... Tenminste als jij de gewone Xs hebt. Als je de Max hebt dan is het wel iets nieuws idd😊
Klopt! Maar om weer terug te gaan naar de X, dat niet. De Xs zou ook een betere camera moeten hebben en betere FaceID, maar dit moet ik nog gaan ervaren. Pas sinds vandaag in gebruik...

• dkawa
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:56:
[...]

Klopt! Maar om weer terug te gaan naar de X, dat niet. De Xs zou ook een betere camera moeten hebben en betere FaceID, maar dit moet ik nog gaan ervaren. Pas sinds vandaag in gebruik...
Ah ok.. enjoy🤙🏽🤙🏽

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Mijn iPhone 7 van 15 maanden oud (batterijcapaciteit 84%) loopt steeds sneller leeg. In eerste instantie zat ik eraan te denken om er een nieuwe batterij in te laten zetten. Maar ik zit ook te denken aan een iPhone X, XS of een XR (ben alleen bang dat deze te groot is). De laatstgenoemde heeft wel een betere batterij, maar de X en de XS ogen chiquer.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10:39
Naar aanleiding van de reacties die positief waren ten opzichte van True Tone heb ik het ook aangezet. En ik moet zeggen, dat het me bevalt. Normaal had ik rond dit tijdstip last van mijn ogen, maar nu valt dat erg mee.

Maar goed, het is vandaag pas de eerste dag, dus ik moet niet te vroeg juichen. Tot dusver ben ik wel positief. :)

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:34
syltheboy schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:04:
Mijn iPhone 7 van 15 maanden oud (batterijcapaciteit 84%) loopt steeds sneller leeg. In eerste instantie zat ik eraan te denken om er een nieuwe batterij in te laten zetten. Maar ik zit ook te denken aan een iPhone X, XS of een XR (ben alleen bang dat deze te groot is). De laatstgenoemde heeft wel een betere batterij, maar de X en de XS ogen chiquer.
Heb dus exact hetzelfde iPhone van 20 maanden, slechte batterij en twijfel over x xs xr
Ik neig toch naar de xr. Prijs en goede batterijduur vind ik toch erg belangrijk.
Wat betreft chiquer, eens , maar dat vind ik de meerprijs niet rechtvaardigen. Daarnaast gaat er toch een cover op....

wijze woorden

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Kreeg gisteravond een carrier update, KPN, dat heeft qua bereik en snelheid meer voor me gedaan dan de 12.1 update. Iemand dezelfde blije ervaring...

no comment

Martinus schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:03:
Kreeg gisteravond een carrier update, KPN, dat heeft qua bereik en snelheid meer voor me gedaan dan de 12.1 update. Iemand dezelfde blije ervaring...
ik heb op mijn Xs, KPN NL 34.1 en zie geen melding van een update.

Welke versie heb jij dan nu na de update?

• Martinus
Geert1976 schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:15:
[...]

ik heb op mijn Xs, KPN NL 34.1 en zie geen melding van een update.

Welke versie heb jij dan nu na de update?
geen wonder, kennelijk had ik nog een oude hahaha. heb ook 34.1

no comment

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 08:39
Ik ga het na een aantal weken toch zeggen. Ik mis TouchID. Ik merk dat ik toch regelmatig mijn wachtwoord moet invullen. Ik kijk toch vaak op mijn telefoon wanneer deze plat op het bureau ligt of het nachtkastje en dan werkt FaceID gewoon niet.

• Florisappelaar
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-11 23:53
Valandil schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:08:
[...]

Heb dus exact hetzelfde iPhone van 20 maanden, slechte batterij en twijfel over x xs xr
Ik neig toch naar de xr. Prijs en goede batterijduur vind ik toch erg belangrijk.
Wat betreft chiquer, eens , maar dat vind ik de meerprijs niet rechtvaardigen. Daarnaast gaat er toch een cover op....
Ik heb dus ook precies hetzelfde. Ik neig meer naar de Xs. Heb hem op de release-date besteld en vervolgens weer afbesteld omdat ik 1600euro toch niet te rechtvaardigen vond achteraf. Echter, ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk en ik merk dat ik soms maar 5 uur intensief gebruik ermee haal (bellen, mailen etc.). Ik word er helemaal gek van. De Xr vind ik te zwaar en te groot... echt een stap terug.

Dus overweeg nu toch om die Xs gewoon te bestellen. 8)7

• Roos79
@Florisappelaar Maar dan vergelijk je de goedkoopste Xr met de duurste Xs?
Hier de Xs met 64gb en dan is het geen 1600 euro zelfs met ac+ was dat het niet.
Maar ik ben elke dag blij met mijn keuze voor de Xs en blij dat ik niet de Xr niet gekozen heb.

• Koning-Admiraal
  • Laatst online: 23-12-2018
Al een tijd geen Apple toestel gebruikt maar ben van plan om een iPhone X erbij te halen. Hoe zit het met de apps, zijn deze nu wel 9 van de 10 keer geschikt voor de notch of zijn er nog best veel apps die daar nog niet geschikt voor zijn?

• Florisappelaar
@Roos79 Excuus ik ben niet helemaal transparant geweest. De prijs is voor de 256GB incl AppleCare en dan komt hij uit op EUR 1558.

Het is een vrij dure aangelegenheid als je hem laat vallen dus vandaar de Apple Care.

Ik ben die 7 gewoon zat qua batterij, voor de rest prima toestel.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Koning-Admiraal schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:41:
Al een tijd geen Apple toestel gebruikt maar ben van plan om een iPhone X erbij te halen. Hoe zit het met de apps, zijn deze nu wel 9 van de 10 keer geschikt voor de notch of zijn er nog best veel apps die daar nog niet geschikt voor zijn?
Tot nu toe zijn alle apps die ik gebruik geschikt. Nu zegt dat niet alles maar de "notch" toestellen zijn nu al lang genoeg op de markt dat de meeste bedrijven het hebben aangepast.

Fietsbel wijzigde deze reactie 19-11-2018 13:45 (13%)

39

• Valandil
Florisappelaar schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:25:
[...]

Ik heb dus ook precies hetzelfde. Ik neig meer naar de Xs. Heb hem op de release-date besteld en vervolgens weer afbesteld omdat ik 1600euro toch niet te rechtvaardigen vond achteraf. Echter, ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk en ik merk dat ik soms maar 5 uur intensief gebruik ermee haal (bellen, mailen etc.). Ik word er helemaal gek van. De Xr vind ik te zwaar en te groot... echt een stap terug.

De Xr is slechts 17gram zwaarder. Wel inderdaad een slagje groter.
Wat betreft de batterij; juist de Xr krijgt veel lof over zijn batterijduur en dat is juist de reden dat ik meer naar de Xr neig. Ben juist bang dat na een klein jaar ook de batterij van de XS hetzelfde is als mijn huidige iPhone 7... oftewel; te slecht voor dagelijks (en ook zakelijk) gebruik. Formaat en gewicht wen ik denk ik wel aan....

Ben er ook nog niet helemaal over uit... keuzes keuzes keuzes

wijze woorden

• Roos79
@Florisappelaar Ik dacht ook zo over de Xr vandaar de keuze op de Xs en echt ik ben er erg blij mee.
Misschien goed bekijken wat je er allemaal mee gaat doen en als je hem ook zakelijk gebruikt dat scheelt ook wel een beetje.
Ik had hiervoor een 6s en die is 3 jaar mee gegaan dus als deze weer zolang mee gaat ben ik tevreden.

• Florisappelaar
@Roos79 en hoe bevalt de batterij van de Xs? Hoelang doe jij er gemiddeld mee per dag?

Ik verwacht niet aan het formaat van de Xr te kunnen wennen. Ik heb geen grote handen en hij ligt dan gewoon niet lekker in de hand. De Xs opvallend genoeg wel, ook in vergelijking met de 7 of 8.

• Roos79
@Florisappelaar ik red er de hele dag mee en mijn top dag was 7 uur 35 volgens de scherm tijd app
Toen zat ik op de Xs een serie te kijken omdat de iPad leeg was :)
Maar gemiddeld heb ik tussen de 5 en de 6 uur en dan nog 25% over rond 10 uur.
En bij mij staat Bluetooth/WiFi en dat soort dingen gewoon aan
Mijn Apple watch is er ook aan gekoppeld bijvoorbeeld.

• jdevries189
  • Laatst online: 08-11 23:37
Roos79 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:33:
@Florisappelaar ik red er de hele dag mee en mijn top dag was 7 uur 35 volgens de scherm tijd app
5 a 6 uur op je telefoon? Elke dag?

• mr.JamesBond
Roos79 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:33:
Doe je goed.

Ik heb vandaag (volgens schermtijd) 2 uur en 45 minuten het scherm aan gehad. Ik heb nu nog 47% batterij en heb de hele dag Bluetooth aan staan (voor mijn Apple Watch), WiFi uit en 4G aan.

Gemiddelde van de afgelopen zeven dagen staat op 3 uur en 21 minuten per dag.

Sinds ik geconfronteerd wordt met het wekelijks rapport ben ik gestopt met YT kijken op mijn iPhone (ik heb een limiet ingesteld van 20 minuten). Het wordt dus steeds minder ivm de voorgaande weken.

Stapje voor stapje zal ik steeds nuttigere dingen doen met mijn iPhone.

• Roos79
@mr.JamesBond Ja die schermtijd is een goede om je bewust te maken, ik moet ook minderen al pak in de avond nog wel eens idd YouTube en instagram ed en dat tikt aan.
Misschien ook maar tijd limiet erop gaan zetten dat is wel een goed idee eigenlijk.
En dan vaker de iPad pakken of de tv aan zetten of een boek lezen.

Roos79 wijzigde deze reactie 19-11-2018 22:53 (3%)

• syltheboy
  • Niet online
Morgen komt mijn 64GB iPhone XS SG binnen. Mijn huidige iPhone (7) heeft 128GB, maar daarvan heb ik nog geen 26GB in gebruik. Ook gelijk een rood leren Apple hoes en een glazen screen-protector van Belkin besteld. Een draadloze oplader volgt later.

syltheboy wijzigde deze reactie 20-11-2018 00:07 (47%)

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:54
@BE tweakers: vandaag bij Switch.be de Belkin InvisiGlass Ultra screenprotector laten kleven door een medewerker. Ik dacht dat dit enkel door Apple stores mogelijk was, maar blijkbaar dus ook bij Apple verdelers. Deze wordt zeer zorgvuldig aangebracht en zit er perfect op. Merk weinig verschil qua gevoel op het touch screen. Prijs was € 40.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Jaymone
We zijn inmiddels 2 maanden verder en vroeg mij af of een ieder achteraf nog steeds blij is met zijn/haar keuze voor de Xs of de Xs Max? Sta je nog steeds achter je keuze of zou je het liever andersom gedaan hebben?
Ikzelf ben tot op heden nog steeds blij met mijn keuze!

• dkawa
Jaymone schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:01:
We zijn inmiddels 2 maanden verder en vroeg mij af of een ieder achteraf nog steeds blij is met zijn/haar keuze voor de Xs of de Xs Max? Sta je nog steeds achter je keuze of zou je het liever andersom gedaan hebben?
Ik wil eigenlijk wel de overstap maken naar een Xs Max ivm het groter scherm. Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd...

Wat zijn de pluspunten tov de iPhone X? Wat mij betreft toch alleen de schermgrootte en camera en mooiere kleur (ik wil dan voor goud gaan)

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ja! Heerlijke telefoon. (XS max)

• Jaymone
dkawa schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:38:
[...]

Ik wil eigenlijk wel de overstap maken naar een Xs Max ivm het groter scherm. Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd...

Wat zijn de pluspunten tov de iPhone X? Wat mij betreft toch alleen de schermgrootte en camera en mooiere kleur (ik wil dan voor goud gaan)
Noemenswaardige pluspunten t.o.v. de X vind ik de camera en batterij. Schermgrootte is uiteraard een wezenlijk verschil en gaat om de beleving die je daarmee hebt.

• mr.JamesBond
Ook ik ben zeer tevreden met mijn Max.

De blik waar mensen mee kijken als ze zien welke mobiel ik heb, you can’t put s price tag on that.

• Pim1986
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 05-11 19:40
Vandaag een raar probleem gehad met mijn twee weken oude Xs. Had grote problemen om te kunnen bellen. Had continu een goede KPN 4G verbinding maar zodra ik een telefoongesprek startte veranderde de verbinding in een zeer zwakke 3G of soms EDGE verbinding en was ik nagenoeg niet te verstaan voor mijn gesprekspartners. Het herstarten van het toestel en ook het opnieuw plaatsen van de simkaart hadden geen effect. Na verloop van tijd de netwerkinstellingen teruggezet en daarna werkte alles weer naar behoren.
mr.JamesBond schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:10:
[...]

De blik waar mensen mee kijken als ze zien welke mobiel ik heb, you can’t put s price tag on that.
Serieus joh?

In mijn werk/sociale omgeving geeft men écht zero f*cks om, met wat voor telefoon iemand rondloopt....en terecht uiteraard.

Maar wellicht is het een leeftijd dingetje :P

• mr.JamesBond
Geert1976 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:18:
[...]

Serieus joh?

In mijn werk/sociale omgeving geeft men écht zero f*cks om, met wat voor telefoon iemand rondloopt....en terecht uiteraard.

Ze geven er ook geen fuck om (denk ik), maar blijkbaar verwachten ze niet dat ik met zo’n mobiel rondloop of verwachten ze niet dat ik me dat kan veroorloven (terwijl ze beter zouden moeten weten, ik werk toch zo’n 30 uren per week naast mijn studie).

• Dutchdude99
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-11 22:34
Ik ben nog zeer tevreden met mijn Xs Max, steeds als ik hem zie liggen denk ik "Wat een mooi toestel". Komend van Android zijn er wel dingen die ik mis maar iOS biedt ook veel voordelen dus al met al geen spijt. Ga binnenkort een review schrijven denk ik.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:37:
[...]

Ze geven er ook geen fuck om (denk ik), maar blijkbaar verwachten ze niet dat ik met zo’n mobiel rondloop of verwachten ze niet dat ik me dat kan veroorloven (terwijl ze beter zouden moeten weten, ik werk toch zo’n 30 uren per week naast mijn studie).
Het klinkt alsof je om de verkeerde motieven een toestel aanschaft.. 8)7 vind je het werkelijk zo belangrijk dat je omgeving ziet dat je een iPhone xs kan veroorloven?

WouterL wijzigde deze reactie 20-11-2018 23:47 (9%)

• mr.JamesBond
WouterL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:46:
[...]

Het klinkt alsof je om de verkeerde motieven een toestel aanschaft.. 8)7 vind je het werkelijk zo belangrijk dat je omgeving ziet dat je een iPhone xs kan veroorloven?
Nee lol. Vorige mobiel was de iPhone 4S na dat ik vijf jaar de iPhone 5S had. Ik neem het toptoestel en ga er goed mee om.

Overigens zojuist het eerste krasje op mijn Max ontdekt :P Ik had mijn sleutels in de verkeerde broekzak gestopt en hoppa, een krasje bij de notch. Net dat stukje dat niet wordt beschermd door de screen protector.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:01

Donstil

Grab them by the 🐈.

Max hier. Nog steeds prima.
Roos79 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:52:
@mr.JamesBond Ja die schermtijd is een goede om je bewust te maken, ik moet ook minderen al pak in de avond nog wel eens idd YouTube en instagram ed en dat tikt aan.
Misschien ook maar tijd limiet erop gaan zetten dat is wel een goed idee eigenlijk.
En dan vaker de iPad pakken of de tv aan zetten of een boek lezen.
En wat maakt het dan precies uit als je Minder op je telefoon zit en die tijd opvangt met een iPad of een ander scherm? Dan ben je toch alleen maar je zelf en schermtijd aan het foppen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:54
Yep tevreden over mijn keuze (XS).
Getwijfeld tussen XS en XR, in de pre-sales periode van de XR, en achteraf geen spijt van mijn XS aankoop. Formaat is ideaal, XS Max was voor mij te groot en de XR nou ja... oogt een beetje goedkoop (lomp, bezels, alu,...) als je een XS gewoon bent.

Is de beste iPhone die ik tot nu toe gehad heb - iPhone 3GS, 4s, 5s, 6s en 8 _/-\o_

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Martinus
Geert1976 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:18:
[...]

Serieus joh?

Misschien iets te kort door de bocht, jouw omgeving geeft er geen mallemoer om, de zijne kennelijk wel.
Een ieder van onze heeft zijn eigen moverende redenen om de telefoon te hebben en al dan niet reacties daarop, van de a tot z.

Terugkomend op een eerdere vraag, ja nog dik tevreden. Lekker weer een groot scherm en blij dat ze weer een grote gemaakt hebben.

no comment

• Jaymone
Fijn om zo ieder zn reactie positief te ervaren. Hoop alleen dat, in mijn geval, de XI Max volgend jaar iets lichter wordt (iets minder breed zal het niet worden, denk ik) , voor de rest super tevreden. Hoop dat IOS 13 het scherm ook beter zal gaan benutten

Jaymone wijzigde deze reactie 21-11-2018 10:01 (12%)

• Roos79
@Donstil Eigenlijk nu ik er beter over nadenk mijn laptop staat vaker uit en ik doe meer op de iphone nu mijn scherm groter is (ik kom van de 6s)
Op de Xs kan ik veel meer even snel doen waarvoor de laptop niet meer aan hoeft.
Door de app schermtijd word ik mij daar wel van bewust moet ik zeggen maar of ik het zal gaan aanpassen alleen de tijd zal dat gaan leren.
Maar stream ik geregeld spotify naar de sonos en ook dat soort dingen tellen mee in schermtijd volgens mij.

Ik ben heel tevreden met de Xs echt blij met de overstap enige wat ik ergerlijk vind is dat apple suggereert dat ze 10/12 gb voor susteem nodig hebben maar ik zie dat soms wel tot 25gb oplopen en dat verdwijnt daarna nooit meer.
Ik doel dus op het stukje andere het grijze gebied bij je Iphone opslag.

• Jaymone
Roos79 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:19:
@Donstil Eigenlijk nu ik er beter over nadenk mijn laptop staat vaker uit en ik doe meer op de iphone nu mijn scherm groter is (ik kom van de 6s)
Op de Xs kan ik veel meer even snel doen waarvoor de laptop niet meer aan hoeft.
Door de app schermtijd word ik mij daar wel van bewust moet ik zeggen maar of ik het zal gaan aanpassen alleen de tijd zal dat gaan leren.
Maar stream ik geregeld spotify naar de sonos en ook dat soort dingen tellen mee in schermtijd volgens mij.

Ik ben heel tevreden met de Xs echt blij met de overstap enige wat ik ergerlijk vind is dat apple suggereert dat ze 10/12 gb voor susteem nodig hebben maar ik zie dat soms wel tot 25gb oplopen en dat verdwijnt daarna nooit meer.
Ik doel dus op het stukje andere het grijze gebied bij je Iphone opslag.
Keer een schone installatie?

• Roos79
@Jaymone Ik wil geen Apple Watch gegevens missen/wissen dus daar ga ik niet aan beginnen.

• Jaymone
Roos79 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:29:
@Jaymone Ik wil geen Apple Watch gegevens missen/wissen dus daar ga ik niet aan beginnen.
Volgens mij is dit al eerder een keer behandeld maar wat mis je dan precies? Health data krijg je volgens mij terug, bedoel je de medailles etc?

• syltheboy
  • Niet online
Gisteravond kwam de koerier mijn iPhone XS SG brengen (mijn rode leren Apple hoes was er nog eerder). Het uitpakken was al een feestje! Wat een prachtig toestel! :9~ Dat face-id is echt ideaal. :*)

Ik ben blij dat ik niet voor de XR of de XS Max (werd ook te duur) ben gegaan. Dit formaat vind ik prima, want hij is niet veel groter dan mijn iPhone 7. Toch is het scherm een heel stuk groter! 8)

syltheboy wijzigde deze reactie 21-11-2018 11:14 (12%)

• Roos79
Jaymone schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
[...]

Volgens mij is dit al eerder een keer behandeld maar wat mis je dan precies? Health data krijg je volgens mij terug, bedoel je de medailles etc?
Maar met clean install bedoel je installeren als nieuw?
En daarna dus pas een back up terug zetten want ander krijg je nooit je data van je watch mee lijkt mij?

En idd dat is eerder behandeld maar volgens mij heeft niemand dit nog echt uitgeprobeerd?
Dus echt instellen als nieuw en dan gekeken of je je watch met alle data erop krijgt?

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15:18
Ben nog superblij met mijn keuze voor de XS Max. Ik kom van een 6.

Het enige waar ik echt aan moest wennen was het extra gewicht.

Het swipen etc met bewegingen ben ik nu zo aan gewend dat ik op andere toestellen dit ook doe maar dan werkt het natuurlijk niet :)
Jullie hadden het al gezegd: na een week wil je niet meer terug naar home button en dat is helemaal waar :)

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• DoctorV64
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:20

DoctorV64

Cosmopoliet

Sinds releasedag in mijn bezit, ik kom van een 6S Plus af.
Zeker tevreden met mijn XS Max, scherm is super (icm True Tone helemaal), foto's zijn subliem en als daily driver ipv een compact camera klaag ik zeker niet.
Accu is voor als redelijke user meer dan adequaat en ik zal de komende jaren het toestel met plezier gebruiken .
Een ding, ik gaf eerder aan dat ik na een half uur de touchknop niet meer miste in gebruik. Het bedienen van de telefoon is makkelijker geworden, alleen heel soms betrap ik me erop dat ik mijn duim (muscle memory) op de "oude plek" leg. In het donker werkt Face-ID wel maar er zijn situaties waar het unlocken met je vingerafdruk wel soms handiger is omdat je dan niet je toestel iets meer naar je gezicht moet brengen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• laredo
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:26
Geen spijt van de keuze voor een Max 64gb
Hiervoor een 2g 16gb - 3gs 16gb - 4 16gb - 5 16gb - 6 64gb - 7 32gb gehad dus genoeg vergelijkingsmateriaal. Eigenlijk vond ik de 2g de beste ;-) zou zo weer terug gaan :+

• Jaymone
Roos79 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:26:
[...]

Maar met clean install bedoel je installeren als nieuw?
En daarna dus pas een back up terug zetten want ander krijg je nooit je data van je watch mee lijkt mij?

En idd dat is eerder behandeld maar volgens mij heeft niemand dit nog echt uitgeprobeerd?
Dus echt instellen als nieuw en dan gekeken of je je watch met alle data erop krijgt?
Ja, dat bedoel ik maar zonder je backup terug te zetten. Sinds IOS11 wordt je healthdata volgens mij gewoon in de cloud gebackupt, los van je reservekopie. Enige wat ik mij kan voorstellen is dat je wijzerplaten niet meegaan..
DoctorV64 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:46:
[...]

Sinds releasedag in mijn bezit, ik kom van een 6S Plus af.
Zeker tevreden met mijn XS Max, scherm is super (icm True Tone helemaal), foto's zijn subliem en als daily driver ipv een compact camera klaag ik zeker niet.
Accu is voor als redelijke user meer dan adequaat en ik zal de komende jaren het toestel met plezier gebruiken .
Een ding, ik gaf eerder aan dat ik na een half uur de touchknop niet meer miste in gebruik. Het bedienen van de telefoon is makkelijker geworden, alleen heel soms betrap ik me erop dat ik mijn duim (muscle memory) op de "oude plek" leg. In het donker werkt Face-ID wel maar er zijn situaties waar het unlocken met je vingerafdruk wel soms handiger is omdat je dan niet je toestel iets meer naar je gezicht moet brengen.
Accu is echt geweldig, aan het eind vd dag houd ik soms 40-50 en soms 30-40% over, gewoon top!
Ben het wel met je eens dat FaceID bij bepaalde kijkhoeken nog steeds een handeling vergt maar dan nog zou ik niet meer terugwillen naar TouchID, al werkte dat ook super, sterker nog soms te snel zelfs :)
beebie121 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:33:
Ben nog superblij met mijn keuze voor de XS Max. Ik kom van een 6.

Het enige waar ik echt aan moest wennen was het extra gewicht.

Het swipen etc met bewegingen ben ik nu zo aan gewend dat ik op andere toestellen dit ook doe maar dan werkt het natuurlijk niet :)
Jullie hadden het al gezegd: na een week wil je niet meer terug naar home button en dat is helemaal waar :)
Eens, je wilt niet meer terug. Echter, ik verbaas me ook hoe snel een mens weer went aan de homeknop op het moment je het weer gebruikt. Maar goed, gemak dient de mens..
laredo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:00:
Geen spijt van de keuze voor een Max 64gb
Hiervoor een 2g 16gb - 3gs 16gb - 4 16gb - 5 16gb - 6 64gb - 7 32gb gehad dus genoeg vergelijkingsmateriaal. Eigenlijk vond ik de 2g de beste ;-) zou zo weer terug gaan :+
Nou ik niet meer :+

Jaymone wijzigde deze reactie 21-11-2018 12:24 (67%)

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:50

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sinds ik een 4k oled tv heb ben ik op zoek hoe ik met de iPhone xs max foto's in 4k resolutie kan maken.

Ik kan de setting niet vinden, of moet ik daarvoor een andere app hebben ipv de standaard foto app

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:42:
Sinds ik een 4k oled tv heb ben ik op zoek hoe ik met de iPhone xs max foto's in 4k resolutie kan maken.

Ik kan de setting niet vinden, of moet ik daarvoor een andere app hebben ipv de standaard foto app
Hoebedoel je dat? 12,2 Mp foto’s van bijvoorbeeld de Xs zijn in 4032x3024.

Donstil wijzigde deze reactie 21-11-2018 20:52 (9%)

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Donstil schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:51:
[...]

Hoebedoel je dat? 12,2 Mp foto’s van bijvoorbeeld de Xs zijn in 4032x3024.

[Afbeelding]
Mijn foto's komen op het tv beeld in het midden te staan als een heel klein plaatje.
Ik kan dan nog voor snelle weergave kiezen op tv waarna de foto's opgerekt worden tot beeldvullend, alleen ziet het er dan niet meer uit.

Op de tv staan 4 demo foto's die zowel beeldvullend zijn, en in een hoge resolutie, haarscherp dus.
Op de een of andere manier lukt me dat niet.
Ik kan op de iphone verder ook nergens een setting vinden waar je iets kan instellen voor de foto's.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:11:
[...]

Mijn foto's komen op het tv beeld in het midden te staan als een heel klein plaatje.
Ik kan dan npog voor snelle weergave kiezen op tv waarna de foto's opgerekt worden tot beeldvullend, alleen ziet het er dan niet meer uit.

Op de tv staan 4 demo foto's die zowel beeldvullend zijn, en in een hoge resolutie, haarscherp dus.
Op de een of andere manier lukt me dat niet.
Ik kan op de iphone verder ook nergens een setting vinden waar je iets kan instellen voor de foto's.
Hoe gaan ze naar de Tv? Via een AppleTV 4K dan ofz? Anders lijkt het mij eerder een beperking of ondersteunings dingetje van de tv dan van de foto’s. De resolutie is het in ieder geval niet.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Donstil schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:12:
[...]

Hoe gaan ze naar de Tv? Via een AppleTV 4K dan ofz? Anders lijkt het mij eerder een beperking of ondersteunings dingetje van de tv dan van de foto’s. De resolutie is het in ieder geval niet.
Ik heb ze op de nas staan.
En als ik ze via de Apple tv (geen 4k) laat zien dan zijn ze ook niet beeldvullend

Neem ik een foto gemaakt met een galaxy s8 dan zijn die mooi scherp en beeldvullend op tv via airplay

Speedy_Gonzalez wijzigde deze reactie 21-11-2018 21:20 (10%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Klinkt een beetje alsof er een convert van HEIF plaats vind en die niet beeldvullend worden weergegeven.

Kan je eens een JPEG maken en die proberen op de Tv?

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 23:05
RigolleM schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:23:
Ik heb bij wijze van testing een eSim plan afgesloten bij Truphone.
Alle instellingen staan correct maar ik kan niet via de eSim op het internet.
Nog iemand dit al getest?
Ja werkt perfect, vorige keer week in SF, daarna werkte het ook super in Costa Rica en nu ook weer in NY. Fantastische uitvinding de eSim!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Donstil schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:30:
Klinkt een beetje alsof er een convert van HEIF plaats vind en die niet beeldvullend worden weergegeven.

Kan je eens een JPEG maken en die proberen op de Tv?
Als ik een foto maak en die via airplay via de Apple tv op de tv zet, dan heb ik link en rechts hele brede zwarte balken

• ndjong
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:49:
[...]

Als ik een foto maak en die via airplay via de Apple tv op de tv zet, dan heb ik link en rechts hele brede zwarte balken
Dit komt doordat iPhones foto’s maken in 4:3 en je tv is 16:9.
Het idee achter het maken van foto’s in 4:3 is dat er meer informatie op je foto komt te staan.
Je kunt je foto’s aanpassen naar 16:9 (dit kan helaas alleen achteraf) of je kunt gebruik maken van een alternatieve app zoals Camera+ waarmee je wel standaard in 16:9 fotos kunt schieten.

ndjong wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:12 (24%)

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ndjong schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:05:
[...]

Dit komt doordat iPhones foto’s maken van 4:3 en je tv is 16:9.
Je kunt je foto’s aanpassen naar 16:9 of de zwarte balken accepteren.
Dat aanpassen heb ik net gevonden inderdaad, dan word de foto gewoon bij gesneden en staat niet alles erop. Vreemd dat een moderne iPhone dat niet gewoon kan.

Mijn galaxy s8 deed dat zonder of probleem

Is dit nog te ondervangen met een of andere foto app die wel direct in 16:9 plaatjes kan schieten?

• ndjong
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:08:
[...]

Dat aanpassen heb ik net gevonden inderdaad, dan word de foto gewoon bij gesneden en staat niet alles erop. Vreemd dat een moderne iPhone dat niet gewoon kan.

Mijn galaxy s8 deed dat zonder of probleem

Is dit nog te ondervangen met een of andere foto app die wel direct in 16:9 plaatjes kan schieten?
Jazeker, net mijn post een beetje bewerkt met aanvullende informatie.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ndjong schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:10:
[...]

Jazeker, net mijn post een beetje bewerkt met aanvullende informatie.
Ah, camera+
Die zal ik morgen eens gaan bekijken

Bedankt voor de tip

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

[...]
Ooh je bedoelt de verhouding. Ja dat is gewoon de standaard foto verhouding (zoals het hoort bij fotografie). Je zei eerder “heel klein plaatje”. Dus ik dacht dat de foto verkleind werd ofz.

Ik 16:9 fotograferen is niet de standaard en daardoor niet echt gebruikelijk. Dan moet je met alternatieve apps aan de slag, let er wel even op dat je met 16:9 niet de hele sensor gebruikt en in theorie dus mindere foto’s hebt.

• mr.JamesBond
epo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:32:
[...]

Ja werkt perfect, vorige keer week in SF, daarna werkte het ook super in Costa Rica en nu ook weer in NY. Fantastische uitvinding de eSim!
Ondanks dat ik eSim (nog) niet heb gebruikt, ksn ik niet wachten tot het de standaard is.

Klopt het dat Apple de trendsetter is op het gebied van eSim? Ik kan me zo geen mobiel bedenken die het ook al heeft.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ndjong schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:05:
[...]

Dit komt doordat iPhones foto’s maken in 4:3 en je tv is 16:9.
Het idee achter het maken van foto’s in 4:3 is dat er meer informatie op je foto komt te staan.
Je kunt je foto’s aanpassen naar 16:9 (dit kan helaas alleen achteraf) of je kunt gebruik maken van een alternatieve app zoals Camera+ waarmee je wel standaard in 16:9 fotos kunt schieten.
Camera+ legacy gekocht, maar de setting om direct in 16:9 foto's te schieten kan ik nergens vinden ?
Enig idee waar dat zit ?

Edit: al gevonden, nu is het helemaal top!

Speedy_Gonzalez wijzigde deze reactie 22-11-2018 10:32 (3%)

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 23:05
mr.JamesBond schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:17:
[...]

Ondanks dat ik eSim (nog) niet heb gebruikt, ksn ik niet wachten tot het de standaard is.

Klopt het dat Apple de trendsetter is op het gebied van eSim? Ik kan me zo geen mobiel bedenken die het ook al heeft.
Geen idee, maar het werkt super. Vooral zo'n eSim van TruPhone of Gigsky als je meerdere landen bezoekt.
De lokale providers hebben het een tijd tegengehouden en nu snap ik wel waarom, maar voor de gebruiker is dit top.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

mr.JamesBond schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:17:
[...]

Pixel 2 en Pixel 2 XO gebruiken ook een ESIM.
Volgens mij ook de Galaxy Smartwatches. Voor de rest klopt het wel dat Apple vooruit loopt.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• Jaymone
[...]

Edit: is al behandeld (opgelost) zie ik nu pas :)

Jaymone wijzigde deze reactie 22-11-2018 09:18 (8%)

• Valandil
Florisappelaar schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:25:
[...]

Ben even langs de winkel geweest.
Beide vast kunnen houden en (met akkoord van de medewerker) ook even in mijn broekzak en jaszak kunnen steken.

Mijn bevinding;
de XS is een klein stukje groter dan mijn huidige iPhone 7 (gevoelsmatig)
Qua gewicht lekker licht, maar misschien zelfs te licht ?
Prima scherm, knalt er lekker vanaf.

de Xr is een stuk groter dan mijn iPhone 7
In eerste instantie vond ik hem redelijk groot, maar al na 2 minuten was dat gevoel alweer een weg.
Ligt goed in de hand, past prima in de broekzak/jaszak
Fijn groot scherm
Qua gewicht ietsje zwaarder, maar dat is verwaarloosbaar.

Bottomline; ja de Xr is een stukje groter dan de Xs, maar het is prima te doen.
De Xs heeft eigenlijk qua formaat perfect, maar het rechtvaardigt de meerprijs simpelweg niet en helemaal niet nu ik de Xr in handen heb gehad en het eigenlijk wel meevalt.
Daarnaast heeft de Xr betere batterijduur en staat de klachten van ontvangst van de Xs mij ook in de weg (collega heeft er een).

Beide prima toestellen overigens!

wijze woorden

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:17
Valandil schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:34:
[...]

Ben even langs de winkel geweest.
Beide vast kunnen houden en (met akkoord van de medewerker) ook even in mijn broekzak en jaszak kunnen steken.

Mijn bevinding;
de XS is een klein stukje groter dan mijn huidige iPhone 7 (gevoelsmatig)
Qua gewicht lekker licht, maar misschien zelfs te licht ?
Prima scherm, knalt er lekker vanaf.

de Xr is een stuk groter dan mijn iPhone 7
In eerste instantie vond ik hem redelijk groot, maar al na 2 minuten was dat gevoel alweer een weg.
Ligt goed in de hand, past prima in de broekzak/jaszak
Fijn groot scherm
Qua gewicht ietsje zwaarder, maar dat is verwaarloosbaar.

Bottomline; ja de Xr is een stukje groter dan de Xs, maar het is prima te doen.
De Xs heeft eigenlijk qua formaat perfect, maar het rechtvaardigt de meerprijs simpelweg niet en helemaal niet nu ik de Xr in handen heb gehad en het eigenlijk wel meevalt.
Daarnaast heeft de Xr betere batterijduur en staat de klachten van ontvangst van de Xs mij ook in de weg (collega heeft er een).

Beide prima toestellen overigens!
Scherm en camera van de Xs is dan wel weer stukken beter dan de Xr. Xr is qua formaat nog net niet het plus model, behoorlijk groot dus en je moet er maar van houden.

Ik heb de 6s plus en 7 plus gehad maar ben toch wel heel erg blij weer met het formaat van de X(s), hoeft voor mij nooit meer anders.

• bibi2205
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:46:
[...]

Scherm en camera van de Xs is dan wel weer stukken beter dan de Xr.
Ze gebruiken beide dezelfde “main” camera/sensor, enkel de 2de lens ontbreekt op de XR. Zolang je dus niet gaat zoomen zal de camerakwaliteit hetzelfde zijn. Portretfoto’s zien er trouwens op de XR (bij slechter licht) net iets beter uit omdat de main camera f/1.8 is en de XS voor portretfoto’s wisselt naar de lens met f/2.4..

Over het scherm is al genoeg gezegd denk ik. Ja, OLED heeft betere zwartwaarden, beter contrast, betere kleuren, ... allemaal zaken die vooral gaan opvallen als je ze naast elkaar houdt. Wanneer je de XR apart bekijkt is het gewoon een prima LCD zoals we van Apple gewend zijn. :)

Ik heb beide toestellen vergeleken in de Mediamarkt met exact dezelfde demo-foto’s en ik verkoos bij sommige foto’s de XS en bij andere foto’s de XR. Ze liggen in werkelijkheid veel dichter bij elkaar dan je op papier zou veronderstellen..

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:07
bibi2205 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:30:
[...]

Ze gebruiken beide dezelfde “main” camera/sensor, enkel de 2de lens ontbreekt op de XR. Zolang je dus niet gaat zoomen zal de camerakwaliteit hetzelfde zijn.

Portretfoto’s zien er trouwens op de XR (bij slechter licht) net iets beter uit omdat de main camera f/1.8 is en de XS voor portretfoto’s wisselt naar de lens met f/2.4..

Over het scherm is al genoeg gezegd denk ik. Ja, OLED heeft betere zwartwaarden, beter contrast, betere kleuren, ... allemaal zaken die vooral gaan opvallen als je ze naast elkaar houdt. Wanneer je de XR apart bekijkt is het gewoon een prima LCD zoals we van Apple gewend zijn. :)

Ik heb beide toestellen vergeleken in de Mediamarkt met exact dezelfde demo-foto’s en ik verkoos bij sommige foto’s de XS en bij andere foto’s de XR. Ze liggen in werkelijkheid veel dichter bij elkaar dan je op papier zou veronderstellen..
Plus dat er aardig wat mensen zijn die niet eens een verschil ziet tussen LCD en OLED op een relatief klein scherm. Al helemaal niet een verschil van honderden euro's.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:06
bibi2205 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:30:
[...]

Verhaal over de xs en xr schermen
Ik heb inderdaad hetzelfde gedaan en was ook verbaasd van de kwaliteit van het xr scherm. Daarnaast is het xr scherm ook erg scherp doordat het de juiste sub pixel layout heeft. De helderheid van de xr kon ook hoger dan die van de xs in de mediamarkt waar ik was, dit had ook een positief effect op de kwaliteitsperceptie. De bezels waren wel substantieel groter en dat is wel een nadeel.

• Jaymone
Heb de Xr ook even geprobeerd maar kan maar niet wennen aan de dikkere bezels als je een Xs (Max) bent gewend, dan maar iets meer uitgeven en naar volle tevredenheid

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 14:05
Jaymone schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:16:
Heb de Xr ook even geprobeerd maar kan maar niet wennen aan de dikkere bezels als je een Xs (Max) bent gewend, dan maar iets meer uitgeven en naar volle tevredenheid
Ben het wel met je eens.
In mijn geval echter vind ik €859 echt de max voor een nieuw toestel. En wetende dat je dan eigenlijk, en mag ik dat hardop zeggen? een B toestel van Apple hebt...
Doet mij toch serieus twijfelen om een S9 te proberen á €525.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 14:05
Ow oeps ik heb het nu over een XR én S9 in het XS(Max) topic... :$ excuus!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb bijna 3 jaar een iPhone 6 Plus gehad, maar ik wilde destijds een maatje kleiner. In gebruik vond ik hem wel fijn, maar ik vond hem niet zo fijn in m'n broekzak zitten (en hij had maar 16GB opslag). Toen heb ik ruim 1 jaar een iPhone 7 gehad (deze had 128GB opslag), maar dit was overkill voor mij. Ik vond het formaat een stuk prettiger, dus sinds afgelopen dinsdag heb ik een iPhone XS (deze heeft 64GB opslag). Ik heb de iPhone XR niet eens bekeken in de winkel, maar ik wilde gewoon niet veel groter gaan dan de iPhone 7.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:51
Een vraag voor de mensen die vanaf iPhone 7 overstappen naar iPhone XS, waarom de keuze voor een iPhone XS inplaats van iPhone X?
Bij Vodafone en T-Mobile bijvoorbeeld is de iPhone X namelijk nog wel leverbaar als je kijkt op de website van hun, terwijl de qua specificaties bijna het zelfde maar goedkoper dan de iPhone XS

• Jaymone
DaKa86 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:26:
[...]

Ben het wel met je eens.
In mijn geval echter vind ik €859 echt de max voor een nieuw toestel. En wetende dat je dan eigenlijk, en mag ik dat hardop zeggen? een B toestel van Apple hebt...
Doet mij toch serieus twijfelen om een S9 te proberen á €525.
Natuurlijk mag je dat hardop zeggen maar ikzelf zou het nog geen B-toestel noemen, wel vind ik kwa prijs/kwaliteit dat de Xs (Max) meer biedt. Niet alleen in specs maar ook de looks en materiaal. De Xs en Max staan ook niet in verhouding prijs/kwaliteit maar naar mijn inziens wel beter in balans dan de Xr.
Buizerd__NL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:11:
Een vraag voor de mensen die vanaf iPhone 7 overstappen naar iPhone XS, waarom de keuze voor een iPhone XS inplaats van iPhone X?
Bij Vodafone en T-Mobile bijvoorbeeld is de iPhone X namelijk nog wel leverbaar als je kijkt op de website van hun, terwijl de qua specificaties bijna het zelfde maar goedkoper dan de iPhone XS
Als je van plan bent om nog jaren met je nieuwe toestel te doen, dan zou ik de Xs overwegen, betere processor etc. Indien je van plan bent om er 1 a 2 jr mee te doen, zou ik gewoon de X overwegen, of het moet weinig schelen

Jaymone wijzigde deze reactie 22-11-2018 16:13 (32%)

• syltheboy
  • Niet online
Buizerd__NL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:11:
Om eerlijk te zijn was ik net zo blij geweest met een iPhone X, maar ik wilde persé de nieuwste hebben. Ik zat eerst nog te twijfelen om voor de gouden variant te gaan, maar ik ben toch weer voor de Space Grey variant gegaan. Goud vind ik meer voor vrouwen, al heb ik ooit een gouden MacBook gehad.

• Jaymone
syltheboy schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:17:
[...]
Goud vind ik meer voor vrouwen, al heb ik ooit een gouden MacBook gehad.
:?

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:51
Jaymone schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:11:[...]

Als je van plan bent om nog jaren met je nieuwe toestel te doen, dan zou ik de Xs overwegen, betere processor etc. Indien je van plan bent om er 1 a 2 jr mee te doen, zou ik gewoon de X overwegen, of het moet weinig schelen
Dat is lastig ik ken mijn zelf, ik ga altijd om de 2 jaar voor een nieuw toestel omdat toch hier en daar issue optreden.

iPhone X 64 GB

120,- eenmalig bijbetalen
53 euro p.m.
6 GB data en onbeperkt bellen

iPhone XS 64 GB

168,- eenmalig bijbetalen
53 euro p.m.
6 GB Data en onbeperkt bellen

48,- euro meer voor eenmalig bijbetalen dus ik denk dat ik voor de iPhone XS 64 GB ga.

• syltheboy
  • Niet online
Buizerd__NL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:49:
[...]

Dat is lastig ik ken mijn zelf, ik ga altijd om de 2 jaar voor een nieuw toestel omdat toch hier en daar issue optreden.

iPhone X 64 GB

120,- eenmalig bijbetalen
53 euro p.m.
6 GB data en onbeperkt bellen

iPhone XS 64 GB

168,- eenmalig bijbetalen
53 euro p.m.
6 GB Data en onbeperkt bellen

48,- euro meer voor eenmalig bijbetalen dus ik denk dat ik voor de iPhone XS 64 GB ga.
Voor die kleine 50 euro extra moet je dat altijd doen. 200 euro extra (los toestel) zou ik een ander verhaal vinden.
Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True