Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
Dagg schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:32:
Hoe is jullie ervaring met de batterijduur van de Xs?
Mijn SE moet ik na twee jaar twee keer per dag opladen wat vaak een onhandige situatie oplevert. Wat halen jullie als powerusers met deze telefoon?
Ik gebruik onderweg vaak bluetooth koptelefoon voor muziek en bellen en zit vaak via mijn telefoon op mijn server.
Kom ook zelf van de SE af van 2 keer per dag opladen naar 1 x per 1,5 dag opladen heerlijk .

SE gelijk terug naar  gestuurd voor nieuwe batterij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Zojuist valt me op dat ik een rare vlek rechts boven op mn sensor heb zitten.
Kan ik hiermee direct bij Apple terecht of moet ik dit via KPN gaan regelen waar ik het toestel besteld heb. (Nog geen AppleCare).

Edit: contact met applesupport gehad. Uit diagnose blijkt dat de sensoren goed zijn.
Maar de vlek zit er wel. Wordt een bezoekje aan de geniusbar.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2n19mi1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Nyana op 03-11-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:26:
@MelvinW Ze zijn wel knap aan de prijs. Bovendien ondersteunen ze lang niet alle landen. Ik blijf dus maar lekker mijn fysieke simmetjes gebruiken.
Hmm, hij vinkt bijna alle landen aan die ik bezoek op eentje na en die is nu noodzakelijk. Hoop dat ze het aantal landen snel uitbreiden, want dit is wel een aantrekkelijk alternatief voor steeds een lokale simkaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:40
Na tijden meelezen mag ik ne nu hier ook melden. Iphone xs max 64gb sg. Sinds gisterenavond.

Wat is dat ding glad zeg. Kom vanaf een iphone7.
Super blij met dit nieuwe toestel. Scherm is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Gisteravond tijdens het sporten zei iemand tegen me dat ik mijn iPhone (die ik naked gebruik) beter niet op de acherkant kan neerleggen, omdat er dan krasjes op de camera kunnen plaatsvinden. Zijn jullie het hiermee eens?

Op het werk en op college heb ik altijd een standaard, maar om een standaard mee naar het sporten mee te nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
walletje-w schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:00:
Nu mijn vraag aan de mensen met een iPhone xs (max). Doen jullie aan nabewerking van de foto's en hoe flexibel zijn die foto's om te bewerken? En ik heb nog nooit een iPhone gehad (symbian/wp/android) en ik vraag me dan af hoe de workflow is om bijvoorbeeld raw photos te maken en die te bewerken.

Een andere vraag waarvan ik niet verwacht dat er veel mensen zijn met ervaring. Gebruiken jullie speciale apps voor foto's en dan met name de app Halide? De foto's die daar mee gemaakt worden (in Smart RAW) lijken veel meer details te bevatten en ook meer contrast.

Zelf bewerk ik altijd al mijn foto's die ik met mijn professionele camera maak en ik ben dus erg benieuwd hoe ver ik kan gaan met de foto's van een iPhone xs, wat ik kan verwachten.
Ja ik gebruik Halide. Fijne camera app.
Bewerken (kleur filters eigenlijk) doen ik dan met VSCO cam gelijk op mobile of met de VSCO presets binnen photoshop op de Mac.

Meestal is dat eerste voldoende. Prachtige foto’s gemaakt met de X op die manier. Nu met de Xs (Max in mijn geval) verwacht ik hetzelfde maar ben er nog niet echt mee op pad geweest.
mr.JamesBond schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:52:
Gisteravond tijdens het sporten zei iemand tegen me dat ik mijn iPhone (die ik naked gebruik) beter niet op de acherkant kan neerleggen, omdat er dan krasjes op de camera kunnen plaatsvinden. Zijn jullie het hiermee eens?
Nee, al jaren de iPhone naakt, nooit gekke krassen op het camera glas gehad. Was altijd saffier, nu is het een soort mix van Hard glas en saffier begreep ik online (Apple noemt het nog wel saffier), had genoeg in ieder geval om niet zomaar te krassen als je het toestel ergens neer legt.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 03-11-2018 12:15 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,
Vandaag is het al de tweede keer deze week dat het voorvalt.
Als ik mijn iPhone XS Max aanzet en heb ontgrendeld valt hij precies uit alsof hij plat is( dat draaiend kolkje) en daarna start hij direct terug op.
Het duurt niet lang en daarna werkt hij weer dus het is niets er maar zo hoort het natuurlijk niet.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:26:
Even een vraagje,
Vandaag is het al de tweede keer deze week dat het voorvalt.
Als ik mijn iPhone XS Max aanzet en heb ontgrendeld valt hij precies uit alsof hij plat is( dat draaiend kolkje) en daarna start hij direct terug op.
Het duurt niet lang en daarna werkt hij weer dus het is niets er maar zo hoort het natuurlijk niet.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Dan kunnen verschillende oorzaken hebben. Zie je bijv bij de Analysegegevens (Instellingen, privacy, analyse) een app voorkomen die telkens terugkomt en mogelijk dit veroorzaakt? En anders zou ik een 'herstel gegevens' overwegen om de iPhone opnieuw te installeren. Soms kan het zelfs zo zijn dat je simkaart de boosdoener is maar het is gissen.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 16:07
mr.JamesBond schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:52:

Op het werk en op college heb ik altijd een standaard, maar om een standaard mee naar het sporten mee te nemen...
Niet echt, aangezien de telefoon dan op het stalen frame van de camera rust en niet direct op het glaasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Thanks @Donstil en @Ali_Baba _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nyana schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:33:
Zojuist valt me op dat ik een rare vlek rechts boven op mn sensor heb zitten.
Kan ik hiermee direct bij Apple terecht of moet ik dit via KPN gaan regelen waar ik het toestel besteld heb. (Nog geen AppleCare).

Edit: contact met applesupport gehad. Uit diagnose blijkt dat de sensoren goed zijn.
Maar de vlek zit er wel. Wordt een bezoekje aan de geniusbar.

[Afbeelding]
Er zijn meer mensen met dat probleem. Gewoon terug naar de winkel en een nieuwe claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Squ1zZy schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:36:
[...]

Er zijn meer mensen met dat probleem. Gewoon terug naar de winkel en een nieuwe claimen.
De KPN winkel zal hem wel op gaan sturen neem ik aan. Maar dit kan ik nog wel proberen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Mijn iPhone Xs Max trilfunctie lijkt naar mijn weten niet naar behoren te werken. Ik kan het probleem niet echt omschrijven, maar als ik mijn iPhone op de tafel of kast leg en iemand belt mij dan hoor ik 'm niet.

Net even getest met respectievelijk een iPhone 6, iPhone 6S en iPhone 7 en die hoor ik wel allemaal trillen op de tafel. Heeft iemand anders dit al ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWinston
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:19
RPHN schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:57:
Mijn iPhone Xs Max trilfunctie lijkt naar mijn weten niet naar behoren te werken. Ik kan het probleem niet echt omschrijven, maar als ik mijn iPhone op de tafel of kast leg en iemand belt mij dan hoor ik 'm niet.

Net even getest met respectievelijk een iPhone 6, iPhone 6S en iPhone 7 en die hoor ik wel allemaal trillen op de tafel. Heeft iemand anders dit al ervaren?
Had ook last van een "zwakke" trilling op mijn Max, en heb dit opgelost door de "Vibration" in de instellingen te veranderen van "Synchronised (Default)" naar "Alert". (Settings -> Sounds & Haptics -> Ringtone -> Vibration)

Bij de default instelling trilt de haptic engine op het ritme van de ringtone, wat naar mijn mening in een onregelmatige en zwakke trilling resulteert. Op "Alert" komt ie nu meer overeen met het trillingsgedrag van mijn oude 6s plus.

Wellicht dat dit ook bij jou helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
BigWinston schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:11:
[...]

Had ook last van een "zwakke" trilling op mijn Max, en heb dit opgelost door de "Vibration" in de instellingen te veranderen van "Synchronised (Default)" naar "Alert". (Settings -> Sounds & Haptics -> Ringtone -> Vibration)

Bij de default instelling trilt de haptic engine op het ritme van de ringtone, wat naar mijn mening in een onregelmatige en zwakke trilling resulteert. Op "Alert" komt ie nu meer overeen met het trillingsgedrag van mijn oude 6s plus.

Yes! Dit was het inderdaad. Die default is echt waardeloos. Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:27
[...]

Grappig ik deed een paar dagen nadat ik mijn Max had precies hetzelfde. Die default voelde ik vaak gewoon niet in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Wat is het nut van een app als 1Password ten opzichte van de sleutelhanger die standaard in mijn iPhone zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
mr.JamesBond schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:43:
Wat is het nut van een app als 1Password ten opzichte van de sleutelhanger die standaard in mijn iPhone zit?
Dat je 1password ook kan benaderen als je geen iOS device meer hebt. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb er ook wel eens over nagedacht, maar Sleutelhangertoegang werkt voor mij prima, soepel en snel. Ik gebruik het nu nog met eigen wachtwoorden (die ook niet makkelijk zijn), maar laat wanneer deze verlopen Apple een wachtwoord aanmaken.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
schakelen tussen devices, platforms etc. Ik gebruik dashlane en wordt gesync tussen al mn systemen, onafhankelijk wat ik gebruik. (ios, android, win)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik weet noet of dit in dit deel van het forum mag/moet. Maar ik had een oude(re) Iphone en nu dus ook de XS. Siri werkt redelijk. Alleen praat siri altijd op de speaker bij mij. Is het mogelijk dat Siri zachtjes praat via de luidspreker van een gesprek zeg maar. Ipv vol op de speaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
@harm12nl @THE_BASE @Martinus Thanks! Dan weet ik dat het voor mij geen nut zou hebben, aangezien ik niet van plan ben om uit het Apple ecosysteem te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
mr.JamesBond schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:07:
@harm12nl @THE_BASE @Martinus Thanks! Dan weet ik dat het voor mij geen nut zou hebben, aangezien ik niet van plan ben om uit het Apple ecosysteem te stappen.
zeg je daarmee dat je ww in je telefoon synced met bv je ipad? (dat wist ik niet als't wel zou kunnen)

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Martinus schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:09:
[...]

zeg je daarmee dat je ww in je telefoon synced met bv je ipad? (dat wist ik niet als't wel zou kunnen)
Dan kan zeker! Als ze beide zijn gekoppeld met dezelfde icloud sleutelhanger.

@mr.JamesBond : Ook ben niet van plan om uit het Apple ecosysteem te stappen maar ik heb wel 1password. Ook een keer getwijfeld om alleen iCloudsleutelhanger te gebruiken. Wat mij ervan weerhouden heeft is dat als je Apple apparaat stuk is, je dus ook niet bij je wachtwoorden kan. Uiteraard verklein je dit als je bijvoorbeeld naast een iPhone ook een iPad en een Mac hebt. Toch is dit de reden dat het mij nog steeds tegenhoud. Ik wil graag ten alle tijde graag bij mijn wachtwoorden kunnen. Dat kan nu op elk apparaat met internet :)

[ Voor 47% gewijzigd door hk12nl op 05-11-2018 15:26 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Martinus schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:09:
[...]

Wachtwoorden die ik bijvoorbeeld op mijn MacBook Pro aanmaak, zitten automatisch in de sleutelhanger van mijn iPhone.
harm12nl schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:16:
[...]

Dan kan zeker! Als ze beide zijn gekoppeld met dezelfde icloud sleutelhanger.

@mr.JamesBond : Ook ben niet van plan om uit het Apple ecosysteem te stappen maar ik heb wel 1password. Ook een keer getwijfeld om alleen iCloudsleutelhanger te gebruiken. Wat mij ervan weerhouden heeft is dat als je Apple apparaat stuk is, je dus ook niet bij je wachtwoorden kan. Uiteraard verklein je dit als je bijvoorbeeld naast een iPhone ook een iPad en een Mac hebt. Toch is dit de reden dat het mij nog steeds tegenhoud. Ik wil graag ten alle tijde graag bij mijn wachtwoorden kunnen. Dat kan nu op elk apparaat met internet :)
Kan ik inderdaad begrijpen. Misschien is het een aanwinst, maar ik ben niet van plan om het te gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door de Foarsitter op 05-11-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Squ1zZy schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:36:
[...]

De vlek is gister spontaan verdwenen. Wel apart maar ben weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Laatst online: 11:42
Het scherm van mijn Xs van 1.5 maand oud is gisteren uitgevallen. Amac heeft geconstanteerd dat het scherm kapot is. Ze geven nu aan dat ze het scherm gaan vervangen onder garantie. Omdat de telefoon na 1.5 maand al kapot is had ik liever een compleet nieuwe gezien (ik had meer verwacht van dit apparaat en wie weet wat er nog meer mis mee is). Kan ik dit verlangen of ben ik te veeleisend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
arj1o1 schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:04:
Het scherm van mijn Xs van 1.5 maand oud is gisteren uitgevallen. Amac heeft geconstanteerd dat het scherm kapot is. Ze geven nu aan dat ze het scherm gaan vervangen onder garantie. Omdat de telefoon na 1.5 maand al kapot is had ik liever een compleet nieuwe gezien (ik had meer verwacht van dit apparaat en wie weet wat er nog meer mis mee is). Kan ik dit verlangen of ben ik te veeleisend?
Een defect scherm is geen reden om een geheel nieuw toestel te krijgen. Ik snap dat je teleurgesteld bent dat het toestel al zo snel een defect heeft, maar dit soort dingen kunnen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
arj1o1 schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:04:
Meestal kan je dat binnen de eerste 2 weken verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Napsju schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:26:
@MelvinW Ze zijn wel knap aan de prijs. Bovendien ondersteunen ze lang niet alle landen. Ik blijf dus maar lekker mijn fysieke simmetjes gebruiken.
Truphone is ook meer bedoeld als alternatief voor buitenlandbundels. Op hun website vermelden ze ook:

Truphone plans are designed for use abroad when you visit any of the 80 countries in the plan. That's why we recommend to keep the app in your iPhone and purchase a plan when you travel.

In Zuid-Afrika zijn ze goedkoper dan de bundeltjes van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Laatst online: 11:42
MelvinW schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:17:
[...]

Een defect scherm is geen reden om een geheel nieuw toestel te krijgen. Ik snap dat je teleurgesteld bent dat het toestel al zo snel een defect heeft, maar dit soort dingen kunnen gebeuren.
Ok, te veeleisend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Xprezzi schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:03:
In Zuid-Afrika zijn ze goedkoper dan de bundeltjes van KPN.
In ZA koop je gewoon een Vodacom of MTN simkaart voor bijna niks. Ready to go!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
MelvinW schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:17:
[...]

Hoe gaat Apple eigenlijk om met cosmetische schades. Bijvoorbeeld een redelijke kras op het scherm. Is dat gedekt binnen de standaard 1 jaar garantietermijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
dafmay schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:44:
[...]

Hoe gaat Apple eigenlijk om met cosmetische schades. Bijvoorbeeld een redelijke kras op het scherm. Is dat gedekt binnen de standaard 1 jaar garantietermijn?
Cosmetische schade valt niet onder garantie. Zie: https://www.apple.com/leg...s-universal-warranty.html
Deze garantie geldt niet: a) voor verbruiksartikelen, zoals batterijen of beschermlagen die door de tijd heen aan natuurlijke slijtage onderhevig zijn, tenzij de storing te wijten is aan een materiaal- of fabricagefout; b) bij cosmetische schade, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, krassen, deuken en gebroken plastic op de poorten, tenzij de storing te wijten is aan een materiaal- of fabricagefout;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Juist...klinkt logisch idd. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:22
[...]

Wow! Kom er nu achter dat ik hierdoor een paar oproepen gemist heb de afgelopen weken 8)7 . Thanks!

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Napsju schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:36:
[...]

In ZA koop je gewoon een Vodacom of MTN simkaart voor bijna niks. Ready to go!
Dan heb je niet het voordeel van de e-sim als je bereikbaar wil zijn op je Nederlandse nummer.

Overigens kun je hier niet ‘zomaar’ een simkaartje kopen (RICA act). Je kunt via BeforeITtravel een tijdelijke simkaart regelen, maar dan heb je wederom een apart nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Al begreep ik iets van een vriend dat je binnen 60 dagen ook recht heb op nieuw vanwege consumenten recht?
Alleen kan ik daar niks over vinden hij had dat zelf via Apple.
Verder kan je met ac+ ook een expres replacement krijgen dat is ook een handige optie al is allle care wel prijzig.

[ Voor 52% gewijzigd door Roos79 op 06-11-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik zat nog eens te denken hoe dat met Apple Care+ zit...werkt het daar anders? Ik bedoel betaal je fors extra juist voor dit soort calamiteiten of is het meer een verlenging van de standaard 1 jaar garantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@dafmay met A-C+ ruilen ze ook niet om voor cosmetische schade.
Je toestel moet wel wat mankeren voor een omruiling.

[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 06-11-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Duidelijk en dank voor deze uitleg. Dan weet ik dat mijn buitenshuis verz voldoende is. Ik zat even te denken of Care + wellicht een betere verz zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Sinds vandaag start mijn iPhone spontaan op tijdens het gebruiken.
Lijkt alsof die restart, maar kan daarna wel gewoon verder zonder codes in te hoeven voeren.
iOS 12.1.
Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Jieve schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:21:
Sinds vandaag start mijn iPhone spontaan op tijdens het gebruiken.
Lijkt alsof die restart, maar kan daarna wel gewoon verder zonder codes in te hoeven voeren.
iOS 12.1.
Meer mensen die dit hebben?
Dat is een respring. Vast een app die je dan gebruikt of iets wat op de achtergrond niet lekker loopt. Ff je logs checken.
Instellingen, privacy, analyse, analysegegevens.

[ Voor 5% gewijzigd door Nyana op 06-11-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Mm.. wie zijn of haar batterij van de xs max is ook drastisch verslechterd bij Ios 12.1?

Normaliter heb ik makkelijk in de avond nog 30/40% over. Momenteel is hij rond 8/9 uur leeg met een gebruik van scherm aan : 2 uur en scherm uit ook zoiets. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Shadow343 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:51:
Mm.. wie zijn of haar batterij van de xs max is ook drastisch verslechterd bij Ios 12.1?

Normaliter heb ik makkelijk in de avond nog 30/40% over. Momenteel is hij rond 8/9 uur leeg met een gebruik van scherm aan : 2 uur en scherm uit ook zoiets. Meer mensen hier last van?
Hier geen issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Shadow343 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:51:

Viel mij ook op. Maar toen ik keek hij de accu grafiek zag ik dat ik hem ‘s nachts gewoon niet goed op de lader had gelegd 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
Eens kijken of er hier leden mij de juiste richting kunnen uitduwen.

Sinds ik de mailaccount opnieuw heb moeten instellen op de XS van mijn vriendin (kon geen mails meer verzenden) kan ik mijn mails niet langer op de server behouden. Ik heb even zitten kijken in de instellingen naar de optie 'niet verwijderen van server' maar vind die nergens meer terug. Enig idee waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Oke op een volle lading wat is je verbruik en gebruik? Ik heb dat ik standby ongeveer 4/5% verlies in een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Shadow343 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:45:
[...]

Oke op een volle lading wat is je verbruik en gebruik? Ik heb dat ik standby ongeveer 4/5% verlies in een uur.
Voor update 12.1 40-45% over en nu na update eveneens.
Neem aan dat je batterijconditie nog steeds 100% is?

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymone op 07-11-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Jaymone schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:12:
[...]

Voor update 12.1 40-45% over en nu na update eveneens.
Neem aan dat je batterijconditie nog steeds 100% is?
Ja! Momenteel op 85% sinds half 8 vanochtend met minimaal gebruik (grotendeels Stand-by). Er draait wel een apple watch maar bij de eerste weken van de XS Max echt goede batterij duur gehad. Twijfel nu of ik bij de release al Ios 12 had.

Sinds gister schermtijd uitgeschakeld maar het lijkt er niet echt na of dit direct invloed heeft. Moment van schrijven 84% in stand-by.

Dit lijkt het hardst te gaan terwijl ik de telefoon nog niet had aangeraakt daalde de telefoon vanaf half 8 tot half 9 met 2% waar die normaal makkelijk de 100% aan tikt.

Achtergrond verversen bij vele apps al uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Nyana schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:35:
[...]

Dat is een respring. Vast een app die je dan gebruikt of iets wat op de achtergrond niet lekker loopt. Ff je logs checken.
Instellingen, privacy, analyse, analysegegevens.
Thanks, ga het ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Roos79 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:38:
@dafmay met A-C+ ruilen ze ook niet om voor cosmetische schade.
Je toestel moet wel wat mankeren voor een omruiling.
Ik haak hier toch nog even op in want vind het wel interessant en wil eens begrijpen hoe dit nu precies zit..

Ik lees dat het vervangen van scherm van een Xs zonder AppleCare eur 311 kost (binnen de standaard garantietermijn). Hetzelfde kost eur 29 aan eigen risico wanneer je AppleCare hebt. De kosten voor AppleCare zijn eenmalig eur 229. Goedkoper dus om voor AppleCare te gaan...

Indien je dus een schade aan het scherm zou hebben, die je zelf hebt veroorzaakt, dan zou je zoals ik het lees en begrijp dus gebruik kunnen maken van reparatie door Apple...met de daarbij behorende kosten.

Zie ik dit nu goed, of begrijp ik iets nog niet?

https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html

https://applecoach.nl/applecare

(en jawel Dafmay heeft idd een kras op het scherm)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 07-11-2018 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@dafmay Idd voor dat soort dingen kan je dus je ac+ gebruiken maar let wel je kan er maar 2 keer op die wijze gebruik van maken (zo uit mijn hoofd)
En mocht je toestel echt Total löss zijn betaal je dacht ik 99 euro i.p.v. die 29 euro.
Ook heb je de luxe van expres replacement bij problemen (wel een reservering op je cc want je heb 2 toestellen in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Roos79 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:57:
@dafmay Idd voor dat soort dingen kan je dus je ac+ gebruiken maar let wel je kan er maar 2 keer op die wijze gebruik van maken (zo uit mijn hoofd)
En mocht je toestel echt Total löss zijn betaal je dacht ik 99 euro i.p.v. die 29 euro.
Ook heb je de luxe van expres replacement bij problemen (wel een reservering op je cc want je heb 2 toestellen in huis)
Dank je Roos (y) Helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Ik heb nu een maandje een iPhone XS en ik heb al sinds het begin een soort van "digitale glitches" tijdens mijn telefoongesprekken. Alsof de ontvangst even hapert. Nog mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Het is me opgevallen dat de afgelopen dagen de batterij van mijn Max wat minder lang meegaat. Waar ik eerst mijn mobiel met 30-35% ‘s nachts aan de lader deed, heeft hij nu al voor 20:00 uur minder dan 20%. Ik heb bluetooth continu aanstaan ivm mijn Apple Watch en WiFi juist altijd uit (onbeperkte mobiele data). Ik moet ook nog updaten naar 12.1.

Ik ga de komende dagen op mijn gebruik letten, ik hoop dat er verbetering komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:21
Sc0tTy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:31:
En toen kreeg ik een hart verzakking...

[Afbeelding]

Max laten vallen voordat ik naar een verjaardag ging. :'( :'(
Gisteren eindelijk m'n afspraak bij AMAC (wat een onzin dat afspraak maken via Apple bij hun zo lastig is 😒) en het was even zweten maar m'n scherm is onder garantie vervangen 😁 moest wel nog keer terug lopen omdat het scherm in het midden wat uitstak.

Maar nu geen eigen risico hoeven betalen voor de replacement. Blijkbaar konden ze niet aantonen dat het door een val kwam 😇😇😇.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Ik heb nu de iPhone sinds de release, ik vond hem afgelopen dagen sneller leeg gaan dan voorheen, dus ik ging eens kijken naar de batterij, die is 97%! Dit kan toch niet bij een toestel die nog geen 2 maanden oud is?!?!
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jieve schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:38:
Ik heb nu de iPhone sinds de release, ik vond hem afgelopen dagen sneller leeg gaan dan voorheen, dus ik ging eens kijken naar de batterij, die is 97%! Dit kan toch niet bij een toestel die nog geen 2 maanden oud is?!?!
Meer mensen hier last van?
Tja, een week geleden al aangegeven dat ik al op 99% zit, terwijl mijn vorige iPhone X na 12 maanden nog op 100% zat dezelfde routine qua opladen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
THE_BASE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:40:
[...]

Tja, een week geleden al aangegeven dat ik al op 99% zit, terwijl mijn vorige iPhone X na 12 maanden nog op 100% zat dezelfde routine qua opladen.
Maar dit is toch schandalig? Mijn zakelijke iPhone 8 die ik sinds de relase heb, staat nog op 98%!
Morgen maar even bellen met Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jieve schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:43:
[...]

Maar dit is toch schandalig? Mijn zakelijke iPhone 8 die ik sinds de relase heb, staat nog op 98%!
Morgen maar even bellen met Apple...
Ik hoor graag de reactie van Apple als je tijd hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Sc0tTy Dus een val en dan word je scherm gratis gemaakt maar dan heb jijzelf niks van de valtpartij gezegd neem ik aan😉

@THE_BASE Was jou X ook niet boven de 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nee hoor, 100% na 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Roos79 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:06:
@Sc0tTy Dus een val en dan word je scherm gratis gemaakt maar dan heb jijzelf niks van de valtpartij gezegd neem ik aan😉
Dat klopt inderdaad. Ik had m'n screenprotector er afgehaald (die was aan diggelen) en er zat een klein krasje op de onderkan, voor de rest was hij helemaal goed. Ik had gezegd dat hij zo was toen ik wakker werd. Ze hebben me niet gevraagd of ik hem had laten vallen en ze konden dat ook niet aantonen. 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
Sc0tTy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:57:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik had m'n screenprotector er afgehaald (die was aan diggelen) en er zat een klein krasje op de onderkan, voor de rest was hij helemaal goed. Ik had gezegd dat hij zo was toen ik wakker werd. Ze hebben me niet gevraagd of ik hem had laten vallen en ze konden dat ook niet aantonen. 😇
Tis maar waar je je goed bijvoelt @Sc0tTy het is toch de boel bedotten.

[ Voor 75% gewijzigd door Roos79 op 08-11-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roos79 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:29:
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18
[...]

Als er echt amper schade is, kan ik hem eigenlijk wel begrijpen, hoor. Het is niet netjes, maar ik geloof echt niet dat iedereen die nu kritiek heeft zelf nooit eens zoiets gedaan heeft. En ik begrijp ook wel dat we zometeen weer een discussie krijgen over hoe dat asociaal is, dat de prijzen weer stijgen en dat je beter 99 EUR kan betalen zodat je er iets van leert.

Maar verder houd ik deze discussie even voor gezien. Voor we 't weten ontspoort de boel en krijgen we een modbreak. Moeten we ook niet willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik heb bij wijze van testing een eSim plan afgesloten bij Truphone.
Alle instellingen staan correct maar ik kan niet via de eSim op het internet.
Nog iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
[...]

Mwah bij een bedrijf wat 10 miljard winst maakt in een kwartaal heb ik nou niet echt een gevoel dat ik de boel belazerd. Zeker niet voor de prijzen die ze voor de telefoons vragen want ongeacht wat je van de prijzen vind je kan niet ontkennen dat een groot deel van dat geld niet nodig zou zijn.

Dus nee ik heb bij een bedrijf als Apple geen moeite om de waarheid een beetje te verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:52
RigolleM schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:23:
Ik heb bij wijze van testing een eSim plan afgesloten bij Truphone.
Alle instellingen staan correct maar ik kan niet via de eSim op het internet.
Nog iemand dit al getest?
Welke land heb je gekozen? Had België geprobeerd en het werkte wel bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Sc0tTy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:32:
[...]

Mwah bij een bedrijf wat 10 miljard winst maakt in een kwartaal heb ik nou niet echt een gevoel dat ik de boel belazerd. Zeker niet voor de prijzen die ze voor de telefoons vragen want ongeacht wat je van de prijzen vind je kan niet ontkennen dat een groot deel van dat geld niet nodig zou zijn.

Dus nee ik heb bij een bedrijf als Apple geen moeite om de waarheid een beetje te verdraaien.
Geloof me, een bedrijf als Apple en met deze bedragen hebben ze dit al ingecalculeerd en aan je doorberekend, voor niets gaat de zon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
nilsson1234 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:39:
[...]

Welke land heb je gekozen? Had België geprobeerd en het werkte wel bij mij
België en hij roamt naar Proximus, maar geen internet...
Data roaming staat aan, apn staat op truphone.com... maar niks (ook al herstart).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
THE_BASE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:42:
[...]

Ik hoor graag de reactie van Apple als je tijd hebt!
Contact gehad met Apple, zij willen de toestel uitlezen op afstand, maar dat lukt/werkt niet.
Moet vanavond even bellen en dan willen zij meekijken op de iPhone.
Hij weet niet of het een hardware - software issue is.
Ik hou je ff op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:52
RigolleM schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:54:
[...]

België en hij roamt naar Proximus, maar geen internet...
Data roaming staat aan, apn staat op truphone.com... maar niks (ook al herstart).
Als ik straks thuis ben zal ik even alle instellingen die ik had na lopen voor je, volgens mij had ik een andere APN maar dat weet ik niet 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jieve schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:11:
[...]

Contact gehad met Apple, zij willen de toestel uitlezen op afstand, maar dat lukt/werkt niet.
Moet vanavond even bellen en dan willen zij meekijken op de iPhone.
Hij weet niet of het een hardware - software issue is.
Ik hou je ff op de hoogte!
Alvast bedankt, ik zal zelf maandag even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
nilsson1234 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:43:
[...]

Als ik straks thuis ben zal ik even alle instellingen die ik had na lopen voor je, volgens mij had ik een andere APN maar dat weet ik niet 100% zeker
Bedankt alvast op straks eens te zien.
Had de APN al eens aangepast naar deze van Proximus, maar zonder resultaat...
EDIT: het werkt.. heb alles eens nagekeken en bij APN van de 2de SIM stond niet truphone, maar iphone.mobistar (eerste (nano) SIM), blijkbaar past hij het niet automatisch aan. Ik had het eerst niet goed gezien, want bij Persoonlijke Hotspot stond wel degelijk truphone 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door RigolleM op 09-11-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
THE_BASE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:46:
[...]

Alvast bedankt, ik zal zelf maandag even bellen!
Appe gesproken inmiddels, beetje lul verhaal kreeg ik.
Ga toch maar naar de winkel.
Medewerker gaf het volgende aan; bij 500x volledig opladen zal de batterij op 80% zijn. De mijne was 42x volledig opgeladen, maar als je een simpele rekensom maakt dan weet dat je het niet klopt.

Hij gaf nog het advies om te kijken welke app veel batterij gebruikte, die uit te schakelen zodat ik minder hoef op te laden.

Gaf hem aan dat de iPhone X van mijn vriendin na meer dan een jaar op 97% staat en mijn zakelijke iPhone 8 op 98% staat, hij kon er verder niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jieve schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:15:
[...]

Appe gesproken inmiddels, beetje lul verhaal kreeg ik.
Ga toch maar naar de winkel.
Medewerker gaf het volgende aan; bij 500x volledig opladen zal de batterij op 80% zijn. De mijne was 42x volledig opgeladen, maar als je een simpele rekensom maakt dan weet dat je het niet klopt.

Hij gaf nog het advies om te kijken welke app veel batterij gebruikte, die uit te schakelen zodat ik minder hoef op te laden.

Gaf hem aan dat de iPhone X van mijn vriendin na meer dan een jaar op 97% staat en mijn zakelijke iPhone 8 op 98% staat, hij kon er verder niets mee.
Hier hetzelfde, vanavond gebeld en accu is op afstand doorgemeten. Hij zag dat ik mijn accu zeer weinig oplaad, d.w.z. dat ik hem wel bijlaad met autoritten, maar niet nachten aan een kabel.

In de gaten houden was het advies. Een app was het probleem niet, het verbaasde hem eerder dat mijn iPhone X na een jaar nog op 100% zat.

Ach, ik zie het wel. Garantie hebben we toch en over zo’n 11 maanden heb ik toch een iPhone X1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Misschien is juist die manier van laden meer belastend?
Wel apart dat er steeds wisselend word gesproken over het laden dan word er gezegd de nacht aan de lader is geen probleem en dan in eens weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:58:
[...]

Hier hetzelfde, vanavond gebeld en accu is op afstand doorgemeten. Hij zag dat ik mijn accu zeer weinig oplaad, d.w.z. dat ik hem wel bijlaad met autoritten, maar niet nachten aan een kabel.

In de gaten houden was het advies. Een app was het probleem niet, het verbaasde hem eerder dat mijn iPhone X na een jaar nog op 100% zat.

Ach, ik zie het wel. Garantie hebben we toch en over zo’n 11 maanden heb ik toch een iPhone X1. :)
Bijladen kan je juist beter niet doen,maar alleen opladen als die bijna(nooit helemaal natuurlijk )leeg is.

Helemaal vol laden en hoge temperaturen verkort ook de levensduur:

https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2018 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

freaky35 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:13:
[...]

Bijladen kan je juist beter niet doen,maar alleen opladen als die bijna(nooit helemaal natuurlijk )leeg is.

Helemaal vol laden en hoge temperaturen verkort ook de levensduur:

https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries
Bijladen zou tegenwoordig echt geen probleem meer moeten zijn hoor met Lithium batterijen deze hebben geen “geheugen” zoals NiCad etc.

Het gaat om de cycli, en of dat nou 10*10% is of 2*50% etc. maakt niets uit.

Apple geeft zelf als richtlijn zoals hiervoor al aangegeven 500 cycli ~ 80% capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ik zie inderdaad dat bijladen geen probleem hoeft te zijn,mijn fout.

Echter houden deze accu’s er niet van om lang een hoge spanning vast te houden,kijk ook maar eens in de link.

Als je deze accu’s tussen tussen de 20% en 80% lading houd dan verdubbeld de laadcycle.Dat is dan dus veel meer als die 500, en dit kan dan zelfs wel richting de 1000 gaan.

Lithium, gebaseerde cellen zijn lastig, ze gaan kapot van warmte.zeker landurig dan.

Verder kunnen deze cellen niet tegen een te hoge spanning, maar van een te lage spanning gaat de levensduur ook drastisch achteruit.

De laadcycle kan drastisch veranderen als je ze verkeerd behandeld.

Als je de telefoon bv altijd in de broekzak hebt of de telefoon in de auto,in de warme zon oplaad, heeft dat al invloed op de levensduur van de accu.

[ Voor 65% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2018 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Mijn god kerel gebruik eens een spell checker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
freaky35 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:16:

Echter houden deze accu’s er niet van om lang een hoge spanning vast te houden, kijk ook maar eens in de link.
Hebben de accu’s zelf gezegd waar ze wel en niet van houden?

Are you the battery whistler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ik lach me kapot hier...

[ Voor 85% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
Ik erger me dood aan navigatie met kaarten.

Opeens dimt het scherm tijdens het navigeren. Zal wel een instelling zijn die opeens aan staat. Want als er een afslag komt gaat het scherm weer aan, maar is ie NIET MEER GEKANTELD (heb m op zn zij in de auto). Ook als je daarna de tel even verticaal houdt en daarna weer op zn zei, kantelt het scherm niet.

Bij Flitsmeister doet kantelen van t scherm t prima. Maar bij een Apple eigen app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
XQB schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:49:

Klopt. bij knijpen of alleen drukken op de achterkant hoor je dus gekraak. Volgens Apple Store Amsterdam hoort dit absoluut niet, en is dit een los zittend scherm. Ik heb de bevestiging zwart op wit mee gekregen.

Gewoon retour sturen, anders word het een scherm reparatie na de 14 dagen.
In ams hadden ze nooit tijd, dus maar naar Duitse apple store. Zelfde conclusie als bij jou, mag niet. Heb nu nieuw scherm erin gekregen. Vind de randjes nu wel wat scherp echter geen ruimte of nagel er tussen te krijgen, lijkt of die wat dieper erin ligt. Nja gekraak is weg, en werkt weer als een zonnetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 12-11-2018 08:09 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
Ik wilde nog even wachten tot het zich nog een keer voor zou doen, en ik heb nu voor de tweede keer een soort 4G dip op Vodafone met mijn Xs. Eerste keer op een locatie waar ik altijd voldoende bandbreedte heb, nu op een andere locatie hetzelfde probleem. Ook Vodafone bij iPhone 8 van collega gaat prima. Wifi snelheid is naar verwachting, daar zie ik geen bijzonderheden. Het gaat dus echt om 4G.

Speedtest geeft 0,hendriku in "[iPhone XS] Ervaringen & Discussie"
02 mbps om maar wat te noemen. Niet te doen dus. Ik heb even gezocht, maar kon niet zo snel vergelijkbare ervaringen vinden, maar zou wel graag willen weten of er meer zijn met dit probleem en natuurlijk vooral wat hieraan te doen is.

Ik heb gezien dat er met name in de VS issues zijn met het bereik van zowel LTE als Wifi, maar dit lijkt dus anders te zijn omdat ik vol 4G bereik heb en wifi geen problemen geeft.

Bij onderstaande test met vol bereik 4G uiteindelijk ping van 36, jitter 8,5ms en verlies 0,49%

plaatje verwijderd

UPDATE: mijn moment of shame is daar: Databundel op. Verrassend aangezien ik niet veel anders heb gedaan dan normaal, maar ik vermoed dat met de installatie van de nieuwe telefoon er veel van iCloud gedownload is buiten wifi. Dan gaan die 12gb er wat sneller doorheen kennelijk...

[ Voor 41% gewijzigd door hendriku op 13-11-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom het bovenste stukje van je screenshot eraf gehaald?

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 13-11-2018 12:12 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
Tylen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:12:
Waarom het bovenste stukje van je screenshot eraf gehaald?
Die heeft iOS eraf geknipt, ikzelf iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Er valt mij afgelopen week iets op aan mijn iPhone XS: gemiste oproepen leveren geen notificatie in berichtencentrum op én geen app-badge met rood bolletje en de hoeveelheid gemiste gesprekken. In de instelling van het menu Berichtgeving staat alles voor de optie Telefoon aan: stroken, geluiden, badges.
De iPhone draait iOS 12.1 en is gekoppeld aan een Apple Watch 3 met WatchOS 5.1.1 (die logischerwijs ook geen gemiste oproepaanduiding heeft in het berichtencentrum). Alle andere apps werken op iPhone (en Watch) wel fatsoenlijk qua berichtgeving, badges, etc.
Zijn er meer mensen die iets dergelijks hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:21
LaborGardens schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:01:
Er valt mij afgelopen week iets op aan mijn iPhone XS: gemiste oproepen leveren geen notificatie in berichtencentrum op én geen app-badge met rood bolletje en de hoeveelheid gemiste gesprekken. In de instelling van het menu Berichtgeving staat alles voor de optie Telefoon aan: stroken, geluiden, badges.
De iPhone draait iOS 12.1 en is gekoppeld aan een Apple Watch 3 met WatchOS 5.1.1 (die logischerwijs ook geen gemiste oproepaanduiding heeft in het berichtencentrum). Alle andere apps werken op iPhone (en Watch) wel fatsoenlijk qua berichtgeving, badges, etc.
Zijn er meer mensen die iets dergelijks hebben?
Had ik ook vandaag. Werd gebeld maar beller kreeg meteen voicemail (niet storen stond uit).
Ik heb wel de gemist badge maar in de telefoon app zie ik dit gemiste gesprek niet. Heb dit paar keer eerder gehad.

Met name dat random een gesprek soms direct in voicemail schiet vind ik hinderlijk,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Laatst online: 05-08 22:18
hendriku schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:43:
UPDATE: mijn moment of shame is daar: Databundel op. Verrassend aangezien ik niet veel anders heb gedaan dan normaal, maar ik vermoed dat met de installatie van de nieuwe telefoon er veel van iCloud gedownload is buiten wifi. Dan gaan die 12gb er wat sneller doorheen kennelijk...
Misschien omdat je 100x op een dag speedtest uitvoert om je snelheden te meten :+ :+

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 13-11-2018 18:00 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Vandaag m’n twee weken oude iPhone XS laten vallen :'( Het glaasje achter de camera’s is gebarsten.

Gelukkig had ik AppleCare afgesloten, dus kom ik er met € 99 eigen risico (en 1 van de 2 schadegevallen) mee weg. Nu toch maar een goed hoesje gaan zoeken, want zo’n naakte gladde iPhone is blijkbaar niets voor mij.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:15
Wie van jullie van true tone aanstaan? Wat is dat geel zeg.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb true tone aangezet nadat ik de XS Max twee weken in gebruik had. Het is iets geler maar na een dag was het me al niet meer opgevallen en gevoelsmatig werkt het goed.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
aschja schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:10:
Wie van jullie van true tone aanstaan? Wat is dat geel zeg.....
Wil m eigenlijk niet meer uitzetten, vind het wel fijn eigenlijk als je het eenmaal bent gewend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Jaymone schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:05:
[...]

Wil m eigenlijk niet meer uitzetten, vind het wel fijn eigenlijk als je het eenmaal bent gewend
Dit.

En aangezien er minder blauw tonen worden weergegeven is het ook gunstiger met een OLED display zoals de X/XS omdat de kleur blauw (deze wordt gefilterd) zorgt voor een hoger stroomgebruik, rood en groen kosten aanzienlijk minder

Win=win

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Ulster Seedling schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:41:
Vandaag m’n twee weken oude iPhone XS laten vallen :'( Het glaasje achter de camera’s is gebarsten.

Gelukkig had ik AppleCare afgesloten, dus kom ik er met € 99 eigen risico (en 1 van de 2 schadegevallen) mee weg. Nu toch maar een goed hoesje gaan zoeken, want zo’n naakte gladde iPhone is blijkbaar niets voor mij.
zo dan..geluk bij ongeluk...
ik twijfel ook nog steeds over apple care..kost ongeveer hetzelfde als 1x laten maken...

maar blijft een hoop geld en ook het idee dat ik het op mijn inboedel verzekering zou kunnen gooien

• Roos79
wwwmarcel schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:56:
[...]

zo dan..geluk bij ongeluk...
ik twijfel ook nog steeds over apple care..kost ongeveer hetzelfde als 1x laten maken...

maar blijft een hoop geld en ook het idee dat ik het op mijn inboedel verzekering zou kunnen gooien
Laten maken kost bijna het dubbele 8)7
https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6