Dat is afhankelijk van:
1) Provider
2) Type netwerk
3) Bereik
4) Carrier aggregation (het combineren van frequenties om zo veel hogere snelheden te kunnen halen, bij KPN nu tot wel 300MBit op een aantal masten en slechts een paar telefoons die dat aankunnen.)
5) De mirror die je gebruikt voor de speedtest en hoe dicht je daar bij zit én hoe druk bezet die mirror is.
Kortom: tig factoren. Ik haal thuis ook “maar” 35 a 40MBit op 4G omdat de enige masten in de buurt een paar KM verderop staat en enkel 800MHz uitzenden (wat max zo’n 50MBit levert dus weinig te klagen met 35

Er is een 1800 mast, maar die is te ver weg om betrouwbaar signaal te leveren. Komt omdat de kerk geen antenne’s meer op ‘t dak wilde

). Op een locatie waar ik vaak kom voor werkzaamheden staat redelijk dichtbij een mast met 800, 1800 en 2600MHz en dan krijg je carrier aggregated bereik; ook wel bekend als 4G+ (al geeft iPhone dat niet aan, moet je echt voor in de fieldtest app zijn). Op die locatie ram ik rustig ~195MBit over KPN 4G met m’n iPhone X. (De max op die locatie ie vziw 225MBit)
4G-performance van een toestel vergelijken met anderen is eigenlijk enkel zinvol op dezelfde locatie, met dezelfde provider, met dezelfde speedtest mirror en dan een gemiddelde trekken uit een paar tests. En liever niet tegelijk meten maar om en om.
BekSide schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:24:
Ik zit dus ook te kijken met connectie problemen.
Niet zo zeer dat de verbinding wegvalt maar traag.
Mijn vriendin heeft een xs max, ik een xs.
Haar Speedtest:
350 / 41
Mijn speedtest:
104 / 30
Beide vaker getest en Zelfde netwerk. Uiteraard na elkaar.
Iemand al ervaring wat te doen ermee?
Neem aan dat dit over WiFi gaat. Gebruik je dezelfde SSID voor 2.4 en 5Ghz? Vraag me af of jou toestel toevallig op 2.4 is gaan zitten ipv 5. Je vriendin zit wss sowieso op 5, met 2.4 zijn die snelheden vaak moeilijk te bereiken; zeker met huis-, tuin- en keukenrouters.
... Merk je op je telefoon overigens serieus “traagheid” terwijl je gewoon 100MBit haalt wat voor 99% van de taken ruim voldoende is? Als je dat werkelijk merkt ben ik benieuwd of je last hebt van packet loss en het daarom laggy voelt.
[
Voor 41% gewijzigd door
WhatsappHack op 27-09-2018 00:51
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)