Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pretraket schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:07:
Zijn Anker/Belkin opladers veilig voor iphones? ( en hun batterij)
Dat Belkin spul staat is ook te koop in de Apple store, dus zal best wel oké zijn.
Of de 30W Apple USB-C oplader met 2 meter kabel is ook niet al te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
https://www.macrumors.com...charging-speeds-compared/

waarschijnlijk wel een interessante link om hier te plaatsen.

Conclusie snel uit artikel:

Met de 12W Ipad oplader van 20 euro heb je fast charging dat maar net iets langzamer is dan opladen met een 18W of 29W oplader.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Twee meter of één meter, keuzes keuzes keuzes

Verwijderd

mr.JamesBond schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:23:
Twee meter of één meter, keuzes keuzes keuzes
2 meter is vrijheid, 1 meter altijd te kort😀

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:14
Ik zit dus ook te kijken met connectie problemen.
Niet zo zeer dat de verbinding wegvalt maar traag.
Mijn vriendin heeft een xs max, ik een xs.
Haar Speedtest:
350 / 41

Mijn speedtest:
104 / 30

Beide vaker getest en Zelfde netwerk. Uiteraard na elkaar.

Iemand al ervaring wat te doen ermee?

• pretraket
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:24:
[...]

2 meter is vrijheid, 1 meter altijd te kort😀
Levert apple standaard vrijheid of te kort bij de Xs ?

Verwijderd

pretraket schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:24:
[...]

Levert apple standaard vrijheid of te kort bij de Xs ?
Te kort😀

• pretraket
naja gelukkig zitten er wel oordopjes bij die ik daarna laat verstoffen ergens omdat ik liever mijn eigen koptelefoon gebruik. yayy
Dawid127 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:19:
[...]

Hoe kom jij aan 103 mbps. Ik kom op 35.. Is natuurlijk ook locatie afhankelijk, maar jij staat zeker naast een mast.
Dat is afhankelijk van:
1) Provider
2) Type netwerk
3) Bereik
4) Carrier aggregation (het combineren van frequenties om zo veel hogere snelheden te kunnen halen, bij KPN nu tot wel 300MBit op een aantal masten en slechts een paar telefoons die dat aankunnen.)
5) De mirror die je gebruikt voor de speedtest en hoe dicht je daar bij zit én hoe druk bezet die mirror is.

Kortom: tig factoren. Ik haal thuis ook “maar” 35 a 40MBit op 4G omdat de enige masten in de buurt een paar KM verderop staat en enkel 800MHz uitzenden (wat max zo’n 50MBit levert dus weinig te klagen met 35 :P Er is een 1800 mast, maar die is te ver weg om betrouwbaar signaal te leveren. Komt omdat de kerk geen antenne’s meer op ‘t dak wilde :+). Op een locatie waar ik vaak kom voor werkzaamheden staat redelijk dichtbij een mast met 800, 1800 en 2600MHz en dan krijg je carrier aggregated bereik; ook wel bekend als 4G+ (al geeft iPhone dat niet aan, moet je echt voor in de fieldtest app zijn). Op die locatie ram ik rustig ~195MBit over KPN 4G met m’n iPhone X. (De max op die locatie ie vziw 225MBit)

4G-performance van een toestel vergelijken met anderen is eigenlijk enkel zinvol op dezelfde locatie, met dezelfde provider, met dezelfde speedtest mirror en dan een gemiddelde trekken uit een paar tests. En liever niet tegelijk meten maar om en om.
BekSide schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:24:
Ik zit dus ook te kijken met connectie problemen.
Niet zo zeer dat de verbinding wegvalt maar traag.
Mijn vriendin heeft een xs max, ik een xs.
Haar Speedtest:
350 / 41

Mijn speedtest:
104 / 30

Beide vaker getest en Zelfde netwerk. Uiteraard na elkaar.

Iemand al ervaring wat te doen ermee?
Neem aan dat dit over WiFi gaat. Gebruik je dezelfde SSID voor 2.4 en 5Ghz? Vraag me af of jou toestel toevallig op 2.4 is gaan zitten ipv 5. Je vriendin zit wss sowieso op 5, met 2.4 zijn die snelheden vaak moeilijk te bereiken; zeker met huis-, tuin- en keukenrouters.

... Merk je op je telefoon overigens serieus “traagheid” terwijl je gewoon 100MBit haalt wat voor 99% van de taken ruim voldoende is? Als je dat werkelijk merkt ben ik benieuwd of je last hebt van packet loss en het daarom laggy voelt.

[ Voor 41% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2018 00:51 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• BekSide
WhatsappHack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:38:
[...]

Dat is afhankelijk van:
1) Provider
2) Type netwerk
3) Bereik
4) Carrier aggregation (het combineren van frequenties om zo veel hogere snelheden te kunnen halen, bij KPN nu tot wel 300MBit op een aantal masten en slechts een paar telefoons die dat aankunnen.)
5) De mirror die je gebruikt voor de speedtest en hoe dicht je daar bij zit én hoe druk bezet die mirror is.

Kortom: tig factoren. Ik haal thuis ook “maar” 35 a 40MBit op 4G omdat de enige masten in de buurt een paar KM verderop staat en enkel 800MHz uitzenden (wat max zo’n 50MBit levert dus weinig te klagen met 35 :P Er is een 1800 mast, maar die is te ver weg om betrouwbaar signaal te leveren. Komt omdat de kerk geen antenne’s meer op ‘t dak wilde :+). Op een locatie waar ik vaak kom voor werkzaamheden staat redelijk dichtbij een mast met 800, 1800 en 2600MHz en dan krijg je carrier aggregated bereik; ook wel bekend als 4G+ (al geeft iPhone dat niet aan, moet je echt voor in de fieldtest app zijn). Op die locatie ram ik rustig ~195MBit over KPN 4G met m’n iPhone X. (De max op die locatie ie vziw 225MBit)

4G vergelijken met anderen is eigenlijk enkel zinvol op dezelfde locatie, met dezelfde provider, met dezelfde speedtest mirror en dan een gemiddelde trekken uit een paar tests.

[...]

Neem aan dat dit over WiFi gaat. Gebruik je dezelfde SSID voor 2.4 en 5Ghz? Vraag me af of jou toestel toevallig op 2.4 is gaan zitten ipv 5. Je vriendin zit wss sowieso op 5, met 2.4 zijn die snelheden vaak moeilijk te bereiken; zeker met huis-, tuin- en keukenrouters.
We gebruiken hetzelfde 5ghz netwerk. Dit is overirgrns een Apple time capsule router. En kan dus ook echt het 5ghz kanaal selecteren.

Morgen maar een belletje richting Apple denk ik.
BekSide schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:49:
[...]

We gebruiken hetzelfde 5ghz netwerk. Dit is overirgrns een Apple time capsule router. En kan dus ook echt het 5ghz kanaal selecteren.

Dat klopt, maar heeft 5Ghz een ander SSID dan je 2.4 netwerk?

Ik had m’n post trouwens aangepast met een vervolgvraagje. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:18:
[...]

Dat Belkin spul staat is ook te koop in de Apple store, dus zal best wel oké zijn.
Of de 30W Apple USB-C oplader met 2 meter kabel is ook niet al te duur.
Apple ontwerpt samen met Belkin opladers. Zie de productpagina bij Belkin zelf: https://www.belkin.com/nl/p/P-F7U027/

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
BekSide schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:49:
[...]

Heb je toevallig nog een router/acces point (Airport express?) ergens in de woning? Dan wil het wel eens hiermee blijven connecten namelijk. Wanneer je wifi even uit- en aan zet, connect het weer met het sterkste signaal.

Het is weer September 2025 :)

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

EdvanAl schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:28:
Valt mij nu al de 2de dag op dat wifi tijdens de dag steeds langzamer wordt.
Een keer disconnecten en connecten lost dit op echter wordt het later weer steeds langzamer en langzamer.

Het gebeurt nu elke dag.
Ipad en andere iphones blijven snel.
Hier ook.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wel bijzonder, minder dan 1 week na de release van de XS (Max) zijn vrijwel alle kleur/opslag varianten nu al ruim 24 uur prima verkrijgbaar voor pickup bij 1 van de 3 Nederlandse Apple Stores (als ook prima op voorraad bij diverse resellers)
Kan me geen geen eerdere iPhone release voor de geest halen die zo makkelijk was als deze.

Kan 4 dingen betekenen:

- niemand moet die Xs en Xs Max hebben ;)
- de stock is dit jaar goed op orde vergeleken met voorgaande jaren (lijkt me op zich sterk, kijkend naar hoeveel verschillende kleuren en opslag Xs en Xs Max er nu zijn itt tot bijv afgelopen jaar met de iPhone X)
- merendeel van de iPhone bezitters zijn nog prima tevreden met hun huidige iPhone (6/6S/7/8/X)
- men wacht op de release van het ''budget'' model komend maand, de Xr

1 ding is zeker; struin de diverse (buitenlandse) fora/techsites af en je merkt echt dat er zeer weinig buzz is dit jaar omtrent de nieuwe iPhones.

Zeer benieuwd hoe Apple komend jaar die buzz terugkrijgt zoals deze was afgelopen jaar tijdens de
iPhone X.

De buzz ligt dit jaar overduidelijk bij de Apple Watch Series 4.
Echt knap hoe Apple van een Apple Watch, wat in 1ste instantie toch als een soort van niche product werd gezien, nu een absolute bestseller is geworden voor Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:54
Kijk maar eens naar de levertijden van de nieuwe watch series 4. Bijna een maand nu. Apple heeft extra productie ingezet voor de Apple watch series 4. En niet voor de nieuwe modellen iPhone Xs.
Of de Xr moet straks hoge ogen gooien, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
[b]Ruud0012 in "[iPhone XS] Ervaringen & Discussie"
Of de Xr moet straks hoge ogen gooien, maar dat verwacht ik niet.
En waarom niet?
Niet iedereen draait 1080p (laat staan 4K) content in native resolution!
LCD vs OLED heeft voor- en nadelen, maar LCD kan wel eens verassend uit de hoek komen, vooral qua batterijduur.
1 lens vs 2 lenzen: het blijven snapshots en softwarematige truukjes voor bv. bokeh-effect.
De rest van de specs zijn hetzelfde.
Prijs, kleurjtes en formaat (6.1") zouden wel eens doorslaggevend kunnen zijn.

Ik wacht sowieso de eerste reviews af van de Xr en beslis daarna...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RigolleM schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:11:
[...]

En waarom niet?
LCD vs OLED heeft voor- en nadelen, maar LCD kan wel eens verassend uit de hoek komen, vooral qua batterijduur.
1 lens vs 2 lenzen: het blijven snapshots en softwarematige truukjes voor bv. bokeh-effect.

Behalve dat de Xr er een stuk goedkoper uitziet door de veel dikkere rand om het scherm. Lijkt me toch balen als je een Xr hebt en je naast iemand met een Xs in de trein zit of zo.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

En waarom niet?

Er is een gigantische markt voor iPhone XR, dat geloof ik graag, maar het is ook een 'het is het net niet'-model. De bezels om mee te beginnen, op zich niets mis mee, tot je naast iemand met een iPhone X of iPhone XS zit. Dat geldt dan direct voor het OLED-scherm. Met LCD is niets mis, maar als ik nu ineens een iPhone 8 naast mijn iPhone XS houdt: het is veel fletser en minder mooi.

Ik snap dat het om 300 euro gaat, of om per sé een blauwe iPhone te willen. Maar het ding is het gewoon net niet en dat is mijn persoonlijke mening.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de echte tech geeks vinden wellicht de Xr niks.

Maar dat is ook niet de doelgroep, lijkt me.

De Xr is voor diegene die nog rondlopen met een 6/6s/7 en graag willen upgraden maar niet gelijk een nier willen verkopen voor een Xs of Xs Max.
Deze groep zal het hoogstwaarschijnlijk niet zo warm krijgen van wel of geen oled en lcd prima vinden, want prijs

• Family Guy

Family Guy

Vanaf welke percentages laden jullie je telefoon op en waarom?

Steam ID = Ackerfiets

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

remzor schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:40:
[...]
Wat mij wel echt opvalt is dat juist veel Apple liefhebbers in het verleden altijd hielden van het relatief kleine formaat van de iPhone. 4" zou de 'sweetspot' zijn en het kleinere formaat van iPhones werd altijd met hand en tand verdedigd door Apple fanaten. Een Galaxy Note werd bijvoorbeeld vaak de grond in geboord jaren geleden. Dit is nu echter totaal anders en veel mensen lijken juist voor een Xs Max te gaan. Niet erg ofzo, gewoon opvallend :)
Ik denk dat je aannames doet. De Plus modellen zijn altijd populair geweest, ik herken niet wat je schetst.
sept. 2017: The larger iPhone 6+ now accounts for 40% of all tablet-style smartphone sales and is the second-bestselling iPhone of all time.

Read more: What's the best-selling iPhone model of all time? | Investopedia https://www.investopedia....ll-time.asp#ixzz5SHyqQ6Pg
Ik heb overigens ook de Note 1, 2 en 3 gehad. Geweldige telefoon's totdat m'n Note 2 stukviel en ik 250 euro aan reparatiekosten had (gelijmd scherm vervangen).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Family Guy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:27:
Als ie bijna op is. Waarom? Omdat ik m'n telefoon nog verder wil gebruiken om te bellen/whatsappen/surfen/etc.

Niet te veel over nadenken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 27-09-2018 10:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:19
Family Guy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:27:
0, want dan doet hij het niet meer |:(

Ik laad niet op percentage, maar op moment. Bij het naar bed gaan in de lader, 's ochtends er uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
@DennusB Wat iemand anders heeft interesseert mij geen bal, het gaat erom wat IK voldoende vind. En de stelling 'ziet er goedkoper uit', bevestigd enkel dat sommigen een X(s)(Max) aanschaffen om te kunnen opscheppen!

@THE_BASE Ik heb nu een iPhone 8 en heb de X al een paar keer voor enkele uren gebruikt en 'k was toch niet zo onder de indruk van het scherm. Maar de Xr is geen 8, dus ik wacht ff af... Indien je gelijk hebt, wordt wellicht ook een Xs Max.

@Geert1976 De echte techgeeks kopen een Android :-) Maar je hebt een punt dat de overstap van 6(s)/7/8 naar Xs een dure aangelegenheid is. Maar mijn punt is ook waarom een Xs (Max) aanschaffen als je voor € 300 minder hetzelfde toestel hebt (minus scherm/extra lens) met een handiger formaat.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Rub147 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:33:
[...]

0, want dan doet hij het niet meer |:(

Ik laad niet op percentage, maar op moment. Bij het naar bed gaan in de lader, 's ochtends er uit.
Inderdaad, met de huidige accu's maakt het ook niet meer uit.

Vroegah met een 3310 moest je er wel rekening mee houden, nu niet meer. :9

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ronaldm3 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:36:
[...]

Inderdaad, met de huidige accu's maakt het ook niet meer uit.

Vroegah met een 3310 moest je er wel rekening mee houden, nu niet meer. :9
Oké hier kan ik tenminste iets mee :) Thanks!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
DennusB schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:12:
Behalve dat de Xr er een stuk goedkoper uitziet door de veel dikkere rand om het scherm. Lijkt me toch balen als je een Xr hebt en je naast iemand met een Xs in de trein zit of zo.
Hij ís ook €300 goedkoper :+ Who cares about die bezel? Dan kun je je mobiel tenminste vasthouden. Ben je er ook gevoelig voor als je buurman een dikkere auto heeft?
THE_BASE schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:15:
Er is een gigantische markt voor iPhone XR, dat geloof ik graag, maar het is ook een 'het is het net niet'-model. De bezels om mee te beginnen, op zich niets mis mee, tot je naast iemand met een iPhone X of iPhone XS zit. Dat geldt dan direct voor het OLED-scherm. Met LCD is niets mis, maar als ik nu ineens een iPhone 8 naast mijn iPhone XS houdt: het is veel fletser en minder mooi.

Ik snap dat het om 300 euro gaat, of om per sé een blauwe iPhone te willen. Maar het ding is het gewoon net niet en dat is mijn persoonlijke mening.
Maar ehm. Dat is toch net als met een TV? Daar wen je aan. Als je een 8K superfancy tv van duizenden euros naast een fullhd tv zet van 700 euro denk je idd, ok.. een verschil. Als je die €700 tv in huis hebt staan dan zie je dat verschil toch niet meer?
Geert1976 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:26:
de echte tech geeks vinden wellicht de Xr niks.

Maar dat is ook niet de doelgroep, lijkt me.

De Xr is voor diegene die nog rondlopen met een 6/6s/7 en graag willen upgraden maar niet gelijk een nier willen verkopen voor een Xs of Xs Max.
Deze groep zal het hoogstwaarschijnlijk niet zo warm krijgen van wel of geen oled en lcd prima vinden, want prijs
Precies. Even een heel generaliserende aanname, maar denk je dat veel vrouwen het ook maar voor ene f*ck zal boeien wat voor scherm er in een iPhone zit? (zeker als ze beseffen dat ze voor het prijsverschil nog een nieuwe jeans en twee paar schoenen kunnen scoren :+ ) Toch een heeeeeeel behoorlijk gedeelte van de kopers van een iPhone.

Persoonlijk ben ik best wel tech-freak, maar ík ben heel benieuwd naar de Xr. Met name de accuduur, want voor wat minder battery-anxiety lever ik graag wat in, zeker als performance en camera on par blijven met duurdere modellen.

Maar.....
Ik was aan het overwegen om dit jaar eens over te schakelen van m'n Pixel2XL naar een iPhone Xs/Xr. Maar ik schrok toch wel na het kijken van wat camera vergelijkings-fimpjes op YT, zeker gezien dat de Pixel2 al een jaar oud is en de Pixel3 om de hoek staat.

In deze vergelijkingen is de nieuwe iPhone X* camera nou niet echt om over naar huis te schrijven:
YouTube: iPhone XS vs Pixel 2XL Camera Comparison! (Photo Test)
YouTube: iPhone XS Max vs Pixel 2XL - Camera Comparison
YouTube: iPhone XS: Besser als Pixel 2 XL & P20 Pro? | Kameravergleich
YouTube: iPhone XS v OnePlus 6 v Galaxy S9+ v Pixel 2 XL - Low Light / Night ...

[ Voor 56% gewijzigd door catchingfire op 27-09-2018 11:25 ]

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:53:
Ik was aan het overwegen om dit jaar eens over te schakelen van m'n Pixel2XL naar een iPhone Xs/Xr. Maar ik schrok toch wel na het kijken van wat camera vergelijkings-fimpjes op YT, zeker gezien dat de Pixel2 al een jaar oud is en de Pixel3 om de hoek staat.

In deze vergelijkingen is de nieuwe iPhone X* camera nou niet echt om over naar huis te schrijven:
YouTube: iPhone XS v OnePlus 6 v Galaxy S9+ v Pixel 2 XL - Low Light / Night ...
ennnn.....cue!

Laat de reacties en dus een nieuwe flamewar maar weer beginnen! :|

(Bedoel ik jou niet stefimke)

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Laten jullie een nieuwe iPhone de eerste paar keer helemaal leeglopen en vervolgens helemaal opladen tot 100%?
Of is dit tegenwoordig niet meer echt nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welkom en de wondere wereld van Youtube, waar je voor elk gewenste standpunt een bijpassende video kan vinden.

Als je de beste camera wilt moet je geen smartphone kopen :p Verder zal je de twee camera's van de toestellen gewoon moeten vergelijken omdat het vooral persoonlijke voorkeur is welke foto's je mooier vindt.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 27-09-2018 11:36 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

THE_BASE schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:15:
De bezels om mee te beginnen, op zich niets mis mee, tot je naast iemand met een iPhone X of iPhone XS zit.
De Xr is met 194 gram anders een heftig zware telefoon. De X was met 174 gram een stuk lichter en de Xs met 177 gram ook wel te doen.
Je zeult het de hele dag mee en de telefoon is ook gevoeliger voor zwaartekracht, zodat bij een val meer kinetische energie wordt omgezet in schermbreuken (en die schermen zijn al fors duurder door forcetouch etc).

Bij de 5 had je tenminste 112 gram om mee te zeulen en de SE is nog steeds 113 gram. Een groter scherm heeft dan wel concessies, maar ik denk dat die 194 gram nogal zwaar is.

* Delerium heeft originele iPod.
De eerste generatie was ook 195 gram en het vervormt je jaszak gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 27-09-2018 11:34 ]

• Ruud0012
[...]

En waarom niet?

Ik weet niet waarom, maar ik verwacht het gewoon niet. De prijzen rijzen de pan uit en om dan zo'n dure budget iPhone te kopen... En misschien is het wel een goede optie. Net wat je zegt even afwachten.
Misschien heb ik het mis. Maar er is gewoon geen hipe (of buzz, what ever...) dit jaar wat betreft de nieuwe iPhones. Merk het ook in mijn omgeving. Men hoeft niet zo nodig. We zullen zien. :9~

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
fsfikke schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:31:
[...]

Welkom en de wondere wereld van Youtube, waar je voor elk gewenste standpunt een bijpassende video kan vinden.
Ongeveer mijn woorden! Heb er even doorheengescrolld, maar het lijkt haast opzettelijk verneuken van foto's om iets anders te verheerlijken (zie overigens ook reacties onder 't filmpje).

• Ruud0012
Krullebol.nl schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:34:
[...]

Ongeveer mijn woorden! Heb er even doorheengescrolld, maar het lijkt haast opzettelijk verneuken van foto's om iets anders te verheerlijken (zie overigens ook reacties onder 't filmpje).
Gewoon er zelf mee foto's maken en dan vergelijken. Desnoods in een winkel. Ieder zijn smaak is anders met fotografie. En laten we eerlijk zijn. Een lens van, pak hem beet, 3-5mm, daar valt toch niet veel licht in. Welke telefoon dan ook, kan zich echt niet meten met een beetje "normale" camera waar een lens van mimimaal c.a. 20 mm op zit.
Elke camera maakt goede foto's bij veel licht. Het onderscheid komt pas als het donker wordt... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:31

swv

catchingfire schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:53:
[...]

Hij ís ook €300 goedkoper :+ Who cares about die bezel? Dan kun je je mobiel tenminste vasthouden. Ben je er ook gevoelig voor als je buurman een dikkere auto heeft?

[...]

Maar ehm. Dat is toch net als met een TV? Daar wen je aan. Als je een 8K superfancy tv van duizenden euros naast een fullhd tv zet van 700 euro denk je idd, ok.. een verschil. Als je die €700 tv in huis hebt staan dan zie je dat verschil toch niet meer?

[...]

Precies. Even een heel generaliserende aanname, maar denk je dat veel vrouwen het ook maar voor ene f*ck zal boeien wat voor scherm er in een iPhone zit? Toch een heeeeeeel behoorlijk gedeelte van de kopers van een iPhone.

Ik zie gewoon allemaal mooie foto's gemaakt door high end smartphones waarvan je mag verwachten dat ze mooie foto's maken. Vol met details overdag en 's nachts. De telefoons verschillen onderling wat in saturatie en het bokeh effect loopt hier en daar niet helemaal lekker maar naar mijn idee zijn dit wat softwaredingetjes.

Ik ben benieuwd waar jij nou van schrikt. Als je al een Pixel2XL hebt zou ik ook niet overstappen naar een iPhone XS nee. Dan heb je al een uitstekende camera bij de hand. Dan zou je het alleen moeten doen omwille iOS.

Kan aan mij liggen hoor maar ik snap dat uitgebreid inzoomen en speuren naar details niet zo op door smartphone gemaakte foto's. Ik vind dat je de foto's overall met beschouwen en dan vind ik dat ze allen heel degelijk zijn en niet zullen misstaan op menig Instagram account ;)

Wil je op een Safari mooie foto's maken waarop je elk haartje van de maan van een leeuw kunt tellen, of die ijsvogel in vol ornaat tijdens de boswandeling dichtbij halen dan neem je een DSLR mee. Loop je door de stad of in het park met grote objecten en wat mensen die vrij dichtbij staan dan maak je vandaag de dag met je smartphone vrij complete foto's. En als je niet zo nauw bezig bent met vergelijken tussen smartphones in pietluttige details dan weet je haast niet beter wat de onderlinge verschillen zijn en kun je alleen maar onder de indruk zijn van dat ding wat 24/7 in je broekzak zit ;)

Ik ben net terug van zon/chill/wandel vakantie. Ik heb mooie plaatjes geschoten met mijn X waar ik heel content mee ben. Ik zou niet weten waar een andere telefoon mij in dit geval nog in beter in had kunnen voorzien dan de sfeerimpressie-foto's die ik nu heb. Immers had ik vroeger voor dit soort vakanties een compact camera meegenomen. Ja oke ik weet een ding en dat is dat 10x of 20x optische zoom wel eens handig was geweest. Maar dat verwacht ik niet van een smartphone.

Kortom ik maak mij niet druk om dit soort video's en vergelijkingen waarbij je tevens overgeleverd bent aan de Youtubecompressies enzo. Maar ik ben verder ook geen fotograaf of sociaalmedia fanaat en gebruik de camera daardoor relatief weinig dat ik er zo nuchter over denk :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Ruud0012 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:38:
[...]

Gewoon er zelf mee foto's maken en dan vergelijken. Desnoods in een winkel. Ieder zijn smaak is anders met fotografie. En laten we eerlijk zijn. Een lens van, pak hem beet, 3-5mm, daar valt toch niet veel licht in. Welke telefoon dan ook, kan zich echt niet meten met een beetje "normale" camera waar een lens van mimimaal c.a. 20 mm op zit.
Elke camera maakt goede foto's bij veel licht. Het onderscheid komt pas als het donker wordt... :?
Deze meeste winst is te behalen door software matige image processing. Dát verschil zie je.
Ik hoop dat Apple's algoritmes net zo goed zijn/worden als die van Google, want deze zijn gewoon erg goed. Dat valt wel te merken wanneer je gcam port naar andere android toestellen.
Welke camera de betere foto's maakt waag ik me niet aan. Ik heb de pixel 2XL een tijdje gehad, en vond de 'hype' over de camera eigenlijk best tegenvallen. :-(

[ Voor 19% gewijzigd door WouterL op 27-09-2018 11:47 ]

• Ruud0012
WouterL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:41:
[...]

Deze meeste winst is te behalen door software matige image processing. Dát verschil zie je.
Ik hoop dat Apple's algoritmes net zo goed zijn/worden als die van Google, want deze zijn gewoon erg goed. Dat valt wel te merken wanneer je gcam port naar andere android toestellen.
Welke camera de betere foto's maakt waag ik me niet aan. Ik heb de pixel 2XL een tijdje gehad, en vond de 'hype' over de camera eigenlijk best tegenvallen. :-(
Klopt helemaal. Nix aan toe te voegen. :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Delerium schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:34:
De Xr is met 194 gram anders een heftig zware telefoon. De X was met 174 gram een stuk lichter en de Xs met 177 gram ook wel te doen.
Da's idd zo'n 10% zwaarder. Waar zou 'm dat in zitten? Want de body is van lichter alu vs zwaarder staal.

Accu?
iPhone XS - 2,658 mAh
iPhone XR - 2,942 mAh

Ben toch wel benieuwd hoe dit in real life gaat uitpakken:
Afbeeldingslocatie: https://thumbor.forbes.com/thumbor/960x0/https%3A%2F%2Fblogs-images.forbes.com%2Fgordonkelly%2Ffiles%2F2018%2F09%2F4-1.jpg
Ruud0012 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:38:
Deels waar. Ook bij veel licht is dynamic range nog altijd een mega issue. Tegenwoordig is vooral de implementatie van HDR-algoritmes bepalend hoe foto's er met veel licht uit zien, en daar zijn de verschillen enorm.
swv schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:41:
Ik ben benieuwd waar jij nou van schrikt. Als je al een Pixel2XL hebt zou ik ook niet overstappen naar een iPhone XS nee. Dan heb je al een uitstekende camera bij de hand. Dan zou je het alleen moeten doen omwille iOS.
Nou niet dat ik schrik dat het dramatisch is ofzo, maar ik had meer verwacht. In de gelinkte filmpjes komt de "oude" Pixel2 nog prima mee met, of is zelfs beter dan, de allernieuwste "best camera in smartphone" Xs. En dan komt Google over anderhalve week met de Pixel3 die vast nóg beter is dan de Pixel2.
Ik had de hoop dat als ik zou switchen naar een Xr ik een wat betere camera zou krijgen, en daarbij de iOS ervaring die ik wel mooi en gelikt vind. We wachten nog eens rustig af, moet sowieso als je in de markt bent voor de Xr :|

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

catchingfire schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:31:
[...]

Nou niet dat ik schrik dat het dramatisch is ofzo, maar ik had meer verwacht. In de gelinkte filmpjes komt de "oude" Pixel2 nog prima mee met, of is zelfs beter dan, de allernieuwste "best camera in smartphone" Xs. En dan komt Google over anderhalve week met de Pixel3 die vast nóg beter is dan de Pixel2.
Ik had de hoop dat als ik zou switchen naar een Xr ik een wat betere camera zou krijgen, en daarbij de iOS ervaring die ik wel mooi en gelikt vind. We wachten nog eens rustig af, moet sowieso als je in de markt bent voor de Xr :|
Ik denk dat de stappen tegenwoordig minder groot zijn dan tien jaar geleden :p
Maar wat mij wel opvalt bij vergelijkingen is dat de XS heel goed om gaat met lichtbronnen bij low light foto's. Bijvoorbeeld bij de vergelijking van The Verge:
XS Max
Pixel
De Pixel heeft wat warmere kleuren, wat imo persoonlijke voorkeur is en makkelijk te editten. Maar als je naar die neon text rechts kijkt zie je echt die smart HDR zijn werk doen bij de iPhone.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56
Geert1976 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:49:
Wel bijzonder, minder dan 1 week na de release van de XS (Max) zijn vrijwel alle kleur/opslag varianten nu al ruim 24 uur prima verkrijgbaar voor pickup bij 1 van de 3 Nederlandse Apple Stores (als ook prima op voorraad bij diverse resellers)
Kan me geen geen eerdere iPhone release voor de geest halen die zo makkelijk was als deze.

Kan 4 dingen betekenen:

- niemand moet die Xs en Xs Max hebben ;)
- de stock is dit jaar goed op orde vergeleken met voorgaande jaren (lijkt me op zich sterk, kijkend naar hoeveel verschillende kleuren en opslag Xs en Xs Max er nu zijn itt tot bijv afgelopen jaar met de iPhone X)
- merendeel van de iPhone bezitters zijn nog prima tevreden met hun huidige iPhone (6/6S/7/8/X)
- men wacht op de release van het ''budget'' model komend maand, de Xr

1 ding is zeker; struin de diverse (buitenlandse) fora/techsites af en je merkt echt dat er zeer weinig buzz is dit jaar omtrent de nieuwe iPhones.

Zeer benieuwd hoe Apple komend jaar die buzz terugkrijgt zoals deze was afgelopen jaar tijdens de
iPhone X.

De buzz ligt dit jaar overduidelijk bij de Apple Watch Series 4.
Echt knap hoe Apple van een Apple Watch, wat in 1ste instantie toch als een soort van niche product werd gezien, nu een absolute bestseller is geworden voor Apple.
Ik denk dat Apple gewoon over het bedrag is gegaan wat mensen maximaal voor een smartphone over hebben. Daarbij zijn de specificaties van de iPhone XS ook niet zo schokkend tegenover de iPhone X. De iPhone X had ook niet zo'n grote aanloop en buzz als bijvoorbeeld de iPhone 6 en 6 Plus. Ik denk dat voor een hele grote groep mensen geldt, dat de smartphones goed genoeg zijn die er zijn tot bijvoorbeeld € 600,00. Ook helpt het voor de fabrikanten van dure smartphones niet mee dat je hier bij een telefoon financiering een BKR registratie krijgt. Dit schrikt mensen af (terecht naar mijn mening).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• RigolleM
  • Nu online
Da's idd zo'n 10% zwaarder. Waar zou 'm dat in zitten? Want de body is van lichter alu vs zwaarder staal.

Accu?
iPhone XS - 2,658 mAh
iPhone XR - 2,942 mAh
Niet alleen accu maar ook rekening houden met de afmetingen, de Xr is toch 0,3" groter qua schermverhouding en meet 7,3 mm hoger, 4,8mm breden en 0,6mm dikker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Het toetsenbord ziet er op veel plekken wel echt matig uit op de iPhone xs max.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Jumpman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat Apple gewoon over het bedrag is gegaan wat mensen maximaal voor een smartphone over hebben. Daarbij zijn de specificaties van de iPhone XS ook niet zo schokkend tegenover de iPhone X. De iPhone X had ook niet zo'n grote aanloop en buzz als bijvoorbeeld de iPhone 6 en 6 Plus. Ik denk dat voor een hele grote groep mensen geldt, dat de smartphones goed genoeg zijn die er zijn tot bijvoorbeeld € 600,00. Ook helpt het voor de fabrikanten van dure smartphones niet mee dat je hier bij een telefoon financiering een BKR registratie krijgt. Dit schrikt mensen af (terecht naar mijn mening).
Voor prijsdiscussies hebben we een apart topic.

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:41
WouterL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:18:
Wat bedoel je hier precies mee? Dat het bij veel Apps nog niet geoptimaliseerd is voor het grotere Max scherm?

• WouterL
injectx schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:28:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Dat het bij veel Apps nog niet geoptimaliseerd is voor het grotere Max scherm?
Ook het standaard Apple toetsenbord. Alsof het gewoon is uitgerekt.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Ik vind het toetsenbord er ook echt niet uitzien op de Max. Heel veel ongebruikte ruimte.

Iets anders: de zoekfunctie in instellingen doet bij mij niks. Heb een reset gedaan. Maar na invoer komt er geen reactie whatsoever...ook als ik een minuut of 2 wacht...

[ Voor 49% gewijzigd door Xecuter NL op 27-09-2018 16:13 ]

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:29

Niek_1981

Think Different.

Jieve schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:27:
Laten jullie een nieuwe iPhone de eerste paar keer helemaal leeglopen en vervolgens helemaal opladen tot 100%?
Of is dit tegenwoordig niet meer echt nodig?
Nee, is ook niet meer nodig tegenwoordig.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Niek_1981 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:14:
[...]

Nee, is ook niet meer nodig tegenwoordig.
Oh thanks!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38
Xs Max is weer retour. :+
Had het zelfde als een paar anderen hier dat het glas aan de achterkant niet goed uitgelijnd is.

It's All In The "Mix"

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Het standaard iOS toetsenbord is sowieso vreselijk. Ik gebruik al heel lang het SwiftKey en wil echt niet meer terug.

Werkt ook fatsoenlijk op de Max.
Absoluut een aanrader!

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Mixpower schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:35:
Xs Max is weer retour. :+
Had het zelfde als een paar anderen hier dat het glas aan de achterkant niet goed uitgelijnd is.
Kreeg mijn iPhone Xs gold die ook niet goed was uitgelijnd.. Die is ook weer retour. Denk dat ik maar even wacht tot de volgende batches komen ofzo.

• Mixpower
mprkooij schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:05:
[...]

Kreeg mijn iPhone Xs gold die ook niet goed was uitgelijnd.. Die is ook weer retour. Denk dat ik maar even wacht tot de volgende batches komen ofzo.
Vervelend, ik hoop dat de volgende wel goed is!
De vorige was perfect maar Bluetooth problemen, maar weet nu in ieder geval dat het software gerelateerd is en hoop dat ze dat ook snel oplossen! Net als de auto-correct die gewoon wegvalt onder het toetsenbord.. :+

It's All In The "Mix"

• mprkooij
Mixpower schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:08:
[...]

Vervelend, ik hoop dat de volgende wel goed is!
De vorige was perfect maar Bluetooth problemen, maar weet nu in ieder geval dat het software gerelateerd is en hoop dat ze dat ook snel oplossen! Net als de auto-correct die gewoon wegvalt onder het toetsenbord.. :+
Geen idee wat het is... Vorig jaar had ik ook twee keer achter elkaar een model dat niet perfect was. Kras op de lens, imperfect glas aan de achterkant etc. Misschien toch maar beter om hem te kopen bij de Apple Store en dan even daar op een tafel te openen samen met een Genius om te checken of die gelijk goed is.

• Mixpower
mprkooij schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:10:
[...]

Geen idee wat het is... Vorig jaar had ik ook twee keer achter elkaar een model dat niet perfect was. Kras op de lens, imperfect glas aan de achterkant etc. Misschien toch maar beter om hem te kopen bij de Apple Store en dan even daar op een tafel te openen samen met een Genius om te checken of die gelijk goed is.
Hmm dat is wel kloten, had mijn X sinds launch day en die was perfect en echt totaal geen problemen mee gehad! Ja dat is misschien wel een handig idee, dan zien ze het meteen!

It's All In The "Mix"

• pretraket
Wacht even. ik heb een oplader erbij die volgens mij Amerikaans is hahahah. Oeps

Serienummer op Doosje MT502B/A. Schijnt in UK verkocht te worden. Zal dan wel goed zitten met LTE enzo gok ik. ( gekocht via belsimpel)

Edit: Even gegoogled, Ik heb inderdaad een Amerikaans/UK blokje erbij zitten.

[ Voor 63% gewijzigd door pretraket op 27-09-2018 18:32 ]

• WouterL
pretraket schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:26:
Wacht even. ik heb een oplader erbij die volgens mij Amerikaans is hahahah. Oeps

Serienummer op Doosje MT502B/A. Schijnt in UK verkocht te worden. Zal dan wel goed zitten met LTE enzo gok ik. ( gekocht via belsimpel)

Edit: Even gegoogled, Ik heb inderdaad een Amerikaans/UK blokje erbij zitten.
Dat is normaal bij Belsimpel. Grijze import :) zo komt Belsimpel al jaren aan een betere voorraad dan concurrenten. Dit jaar ik ook, maar vorig jaar zelfde verhaal.

Over Accuduur: (XS max) de eerste dag viel me best tegen, haalde de dag net.

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 27-09-2018 19:16 ]

WouterL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:14:
[...]

Over Accuduur: (XS max) de eerste dag viel me best tegen, haalde de dag net.
uitgerekend jij als smartphone junkie :+ weet toch dat een iPhone de eerste paar dagen druk bezig is met indexeren, wat extra batterij vergt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Geert1976 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:21:
[...]

uitgerekend jij als smartphone junkie :+ weet toch dat een iPhone de eerste paar dagen druk bezig is met indexeren, wat extra batterij vergt.
Ik weet het Geert, ik weet het. Ik moet toch wat te klagen hebben :p

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:28
Ale na tijdje twijfelen toch beslist om voor de iPhone XS Max te gaan.
iPhone X verkocht voor 875euro dus opleg valt nog mee.

Was met de IPhone X super content maar in Mediamarkt eens gespeeld met de Max en dan was ik direct verkocht :-).

Zelfde met de Apple watch, maar die is nu natuurlijk nergens te vinden :(

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56
mr.JamesBond schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:12:
[...]

Voor prijsdiscussies hebben we een apart topic.
De prijs zelf wil ik niet bediscussiëren. De hamvraag was waarom is er minder buzz over de iPhone X, ik heb dus naar mijn mening de redenen opgesomd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:42
Hahn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:23:
[...]

107Mbps op een Samsung Galaxy S8 op 4G via Tele2 hier, niks bijzonders aan, en niet dichtbij een mast.
141 Mbps met m'n X en T-mobile 🤪🤪🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:05
Uiteindelijk toch voor de xs gegaan ipv de X :Y

Toch iets wat mij wat stoort is de grote witte balk onder mijn toetsenbord. Is dat normaal?

Verwijderd

mprkooij schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:05:
[...]

Misschien een hele stomme vraag... maar wat houdt het in dat het niet goed is uitgelijnd? Ik krijg als het goed is binnenkort ook de max, dan weet ik waar een beetje op moet letten.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

Ruud0012 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:34:
[...]

Ik weet niet waarom, maar ik verwacht het gewoon niet. De prijzen rijzen de pan uit en om dan zo'n dure budget iPhone te kopen... En misschien is het wel een goede optie. Net wat je zegt even afwachten.
Misschien heb ik het mis. Maar er is gewoon geen hipe (of buzz, what ever...) dit jaar wat betreft de nieuwe iPhones. Merk het ook in mijn omgeving. Men hoeft niet zo nodig. We zullen zien. :9~
Misschien is dat goed voor de prijzen :P

• mprkooij
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:12:
[...]

Misschien een hele stomme vraag... maar wat houdt het in dat het niet goed is uitgelijnd? Ik krijg als het goed is binnenkort ook de max, dan weet ik waar een beetje op moet letten.
Zeg maar dat het glas niet goed uitgelijnd is met de rest van de behuizing. Bij mij zat er gewoon een gleuf tussen de achterkant en het frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:12
@Verwijderd en vooral niet te veel zoeken naar dingen die je her en der leest dan valt het meestal reuze mee

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
WouterL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:18:
Dat is vrij normaal aangezien het alfabet nog altijd evenveel letters telt. Het grote scherm impliceert dan ook dat de toetsen gewoon groter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:57
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]

• WouterL
Mrkend54l schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:08:
[...]

Dat is vrij normaal aangezien het alfabet nog altijd evenveel letters telt. Het grote scherm impliceert dan ook dat de toetsen gewoon groter worden.
Of je doet wat met de ruimte, of gooit de pixels per inch omhoog.

• Cardwizard
WouterL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:20:
[...]

Of je doet wat met de ruimte, of gooit de pixels per inch omhoog.
Dus je wil kleinere toetsen? Het grotere toetsenbord is juist een pluspunt van de Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Mar.tin schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:13:
[...]

"
Aan de andere kant ga ik op een toestel van incl alles van bijna €2000 toch wel even goed zoeken :+
Dat iedereen een goed toestel wil is niet meer dan normaal, maar er zijn ook mensen die volledig doorslaan en volgens mij met een microscoop gaan inspecteren of er iets niet goed is, oh nee een puntje in de rand van een micrometer of een SPLEET tussen de behuizing van 0,01 millimeter :9

Anderen pikken dit weer op en tada .... yes ik heb ook wat gevonden

ps ben jij diegene met de zeer gelimiteerde 1TB platina uitvoering?

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Cardwizard schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:29:
[...]

Dus je wil kleinere toetsen? Het grotere toetsenbord is juist een pluspunt van de Max
jep is meer ala 'plus' toetsenbord.

Super chill t.o.v. de x.

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Mar.tin schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:33:
[...]

Nee, maar wél een 512GB Max, + hoesje + Applecare+ = bijna €2000 :+
Ik heb een auto gekocht voor AirPlay dat is pas een dure accessoire, totaal 20k.... 2000 tss :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@Mar.tin kom je in ieder geval de dag door 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Van Android naar iOS gegaan met de Max. Damn dat is even wennen. Vooral moeite om degelijke foto's te maken met de camera. Maar de camera zou verder zeer goed moeten zijn dus moet gewoon wat meer verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

pretraket schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:01:
Van Android naar iOS gegaan met de Max. Damn dat is even wennen. Vooral moeite om degelijke foto's te maken met de camera. Maar de camera zou verder zeer goed moeten zijn dus moet gewoon wat meer verdiepen
Waar zit de moeite in dan? Want zelfs als point and click cam is de Xs Max fenomenaal.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:41
pretraket schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:01:
Ik ga ook van jaren Android weer naar iOS, puur voor de afwisseling, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Mijn laatste iOS device was een iPhone 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Nitai schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:37:
[...]

Waar zit de moeite in dan? Want zelfs als point and click cam is de Xs Max fenomenaal.
Met low-light foto’s willen ze af en toe nog niet helemaal mooi uit de verf te komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pretraket schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:53:
[...]

Met low-light foto’s willen ze af en toe nog niet helemaal mooi uit de verf te komen
ik vind juist in low light situaties nu de camera van de XS echt behoorlijk verbeterd t.o.v de iPhone X

Eergisteravond een etentje gehad in een redelijk donker restaurant. Een collega maakte met zijn iPhone X een foto en ik met mijn XS, een zeer duidelijke verbetering te zien met het resultaat op mijn XS

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 28-09-2018 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Geert1976 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:04:
[...]

ik vind juist in low light situaties nu de camera van de XS echt behoorlijk verbeterd t.o.v de iPhone X

Eergisteravond een etentje gehad in een redelijk donker restaurant. Een collega maakte met zijn iPhone X een foto en ik met mijn XS, een zeer duidelijke verbetering te zien met het resultaat op mijn XS
Even voor de duidelijkheid, ik klaag niet over de camera. De camera is zeer goed. Maar ik krijg er niet altijd de foto’s uit die ik wil. En als ik wat aan wil passen dan moet ik dr googelen want hiervoor had ik android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:35
Zijn er hier meer mensen die slechtere WiFi performance hebben? Ik heb hier thuis een Unifi AP Pro hangen. Mijn iPhone 8 haalde makkelijk 200mbit up en down binnenshuis.
Met de XS moet ik al binnen 5 meter zijn voor hij überhaupt voor de 5Ghz verbinding kiest, en zelfs dan komt hij niet verder dan 70/70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:48:
Zijn er hier meer mensen die slechtere WiFi performance hebben? Ik heb hier thuis een Unifi AP Pro hangen. Mijn iPhone 8 haalde makkelijk 200mbit up en down binnenshuis.
Met de XS moet ik al binnen 5 meter zijn voor hij überhaupt voor de 5Ghz verbinding kiest, en zelfs dan komt hij niet verder dan 70/70.
https://www.theverge.com/...ne-xs-max-wifi-bad-signal

https://www.businessinsid.../?international=true&r=US

je bent zeer zeker niet alleen! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 28-09-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Toch jammer dat zo'n apparaat dit soort "fouten" heeft. Ik had verwacht dat de kinderziektes er wel uit zouden zijn een jaar na de X. Hopelijk is dit softwarematig te fixen, maar ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
iAdema schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:48:
Hier geen problemen, haal gewoon de Max, letterlijk en figuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Jaymone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:59:
[...]

Hier geen problemen, haal gewoon de Max, letterlijk en figuurlijk :)
En wat voor snelheid hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
iAdema schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:00:
[...]

En wat voor snelheid hebben we het dan over?
Ik haal mijn volledige bandbreedte, om het zo te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Jaymone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:01:
[...]

Ik haal mijn volledige bandbreedte, om het zo te noemen
Ja dat begrijp ik, maar sommige mensen komen thuis niet verder dan 2mbit :9
Een beetje voor mijn beeldvorming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:44
Voor zover ik kan zien hier ook geen problemen met mijn Xs. Zowel op 4G als Wifi niet.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:04:
[...]

Wat wil je nou Geert? Dat ik ook een XS ga halen? Gaat mooi niet gebeuren! :+ ;)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb ook problemen met WiFi op mijn XS Max. Wanneer ik op de bank zit valt mijn WiFi verbinding zeer geregeld weg, vooral op 5GHz is het bereik beroerd. Wanneer ik al verbinding heb is dit vaak traag en haperend. Ook op 2.4GHz is het stukken trager dan voorheen.

Mijn vorige telefoon, een iPhone X, heeft op dezelfde locaties prima ontvangst. Stabiel en snel. Altijd gehad en nu nog steeds. Zelfde geldt voor m'n iPad Pro.

Alleen wanneer ik binnen een meter of vijf van de router ben is de verbinding betrouwbaar en haal ik de volle snelheid op de XS Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:12:
[...]

Wat wil je nou Geert? Dat ik ook een XS ga halen? Gaat mooi niet gebeuren! :+ ;)
Nee, jouw geld is al op na je nieuwe Apple Watch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Longbowh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:17:
Ik heb ook problemen met WiFi op mijn XS Max. Wanneer ik op de bank zit valt mijn WiFi verbinding zeer geregeld weg, vooral op 5GHz is het bereik beroerd. Wanneer ik al verbinding heb is dit vaak traag en haperend. Ook op 2.4GHz is het stukken trager dan voorheen.

Mijn vorige telefoon, een iPhone X, heeft op dezelfde locaties prima ontvangst. Stabiel en snel. Altijd gehad en nu nog steeds. Zelfde geldt voor m'n iPad Pro.

Alleen wanneer ik binnen een meter of vijf van de router ben is de verbinding betrouwbaar en haal ik de volle snelheid op de XS Max.
Dan zou ik het terugbrengen voor een nieuwe. Hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Longbowh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:17:

Ik heb ook soms problemen. Ik denk dat we gewoon moet wachten op 12.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:22:
[...]

Dan zou ik het terugbrengen voor een nieuwe. Hier geen problemen.
Voor zover ik tot op heden heb kunnen zien heeft niemand het op die manier op kunnen lossen. Andere telefoon, zelfde problemen.

Het zal aan een combinatie van factoren liggen en toevallig treedt die combinatie bij mij op in m'n thuisnetwerk. Op andere plaatsen heb ik waarschijnlijk geen problemen en anderen met een XS Max zullen op mijn thuisnetwerk vermoedelijk dezelfde problemen ervaren.

Kortom, afwachten, en hopen dat een softwareupdate het kan verhelpen - hoewel dat er met de berichten over het antenneontwerp niet heel rooskleurig uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Longbowh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:38:
[...]

Voor zover ik tot op heden heb kunnen zien heeft niemand het op die manier op kunnen lossen. Andere telefoon, zelfde problemen.

Het zal aan een combinatie van factoren liggen en toevallig treedt die combinatie bij mij op in m'n thuisnetwerk. Op andere plaatsen heb ik waarschijnlijk geen problemen en anderen met een XS Max zullen op mijn thuisnetwerk vermoedelijk dezelfde problemen ervaren.

Kortom, afwachten, en hopen dat een softwareupdate het kan verhelpen - hoewel dat er met de berichten over het antenneontwerp niet heel rooskleurig uitziet.
Ik heb hier ook problemen, heb dit eerder hierboven al geschreven.
Er zit een wereld van verschil tussen de snelheid van de XS Max van mijn vriendin en de XS van mij. Lijkt daarom toch per toestel te verschillen.

Ook heb ik hiervoor contact gezocht met apple telefonisch, nou echt ik heb met verbazing 10 minuten aan de telefoon gehangen. Ik geef aan dat er problemen met mijn Wifi zijn en zij wil dat ik contact zoek met mijn telefoon provider, bluetooth uit en aan zet man man werd er niet goed van.

Duidelijk was wel dat er intern daar nog niets is doorgegeven van een groter connectiviteit probleem. Afwachten maar. maar zit echt te twijfelen of ik niet gewoon weer terug naar mijn X moet gaan. Zit ik dan met mijn toestel van €1330,- die minder presteert dan mijn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Ik heb zelf eerder het idee dat er verschillen zijn tussen de XS en XS Max, ook niet heel verwonderlijk gezien die door het formaat vermoedelijk toch een iets ander antenneontwerp hebben wat soms voor de XS in het voordeel uit zal vallen en soms voor de XS Max.

Ben vooral benieuwd naar mensen die hun XS Max hebben vervangen door een andere XS Max of een XS door een andere XS en daarmee het probleem hebben opgelost.
BekSide schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb hier ook problemen, heb dit eerder hierboven al geschreven.
Er zit een wereld van verschil tussen de snelheid van de XS Max van mijn vriendin en de XS van mij. Lijkt daarom toch per toestel te verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BekSide schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:48:
[...]

Duidelijk was wel dat er intern daar nog niets is doorgegeven van een groter connectiviteit probleem.
Dat zullen ze ook niet zo snel gaan doen. Ze hebben de afgelopen dagen miljoenen nieuwe iPhones verkocht. Dus als er op internet duizend mensen klagen is het daarmee nog lang niet gezegd dat er ook daadwerkelijk een structureel (hardwarematig) probleem is.

Klachten ga je altijd hebben:
Iphone X weak signals
Iphone7 has terrible reception
Poor Signal/Reception - iPhone 6S Plus
Iphone 6 poor signal
IPhone 5s reception problems

etc. :p

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 28-09-2018 11:09 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6