Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Jackssonss schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:19:
[...]

Waarom zou je hem daar kopen, als ik vragen mag?
Hjj schrijft VOORDAT…
Denk dat hij hem gewoon hier koopt.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mixie100 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:10:
Goedenavond!

Weet niet of het hier moet, Of in de Levertijd en Beschikbaarheid.
Heeft iemand ervaring met hun iPhone kopen op Schiphol voorbij de Douane?
Heb ik nog steeds recht op de 2 jaar garantie, Of is dat maar 1 jaar omdat ik hem niet in NL koop?
Informeer je even goed naar de prijs. Scheelt zover ik altijd zie namelijk helemaal niets daar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Na lang wikken en wegen besloten om de nieuwe Xs aan de schaffen ipv de X. De nieuwprijzen voor de X vind ik te hoog.

Na 4 jaar iPhone 6 is de tijd om te upgraden. Ik vermoed namelijk dat het komende jaar niet veel design upgrades gaat geven.

Komende 4 jaar kan ik weer vooruit a €0,80 per dag. Top toch voor een apparaat dat je zoveel gebruikt. Zojuist op Coolblue besteld. Morgen in huis! Leather case besteld bij Apple, dinsdag in huis! 🤘🏻

[ Voor 13% gewijzigd door aschja op 23-09-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OllieMongollie schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:43:
[...]

Ok, bij mij hetzelfde verhaal, maar tot nu toe geen sjoege. Heb 't vrijdag ingeleverd rond 13.00 en pakketje is toen gescand. Maar er is nog niets opgestuurd. Zal morgen maar weer eens gaan bellen.

EDIT: Bij de status van mijn bestelling staat "Ships to the original address once the carrier collects your return.". Ik heb 'm vrijdag afgegeven op het Access Point, maar blijkbaar moet deze ook door de koerier zijn afgehaald. 8)7
Het lijkt mij dat ze wachten tot ze jouw pakket hebben, er kan wel een stuk hout in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:50
Heb de XS Max nu een dag in gebruik (heb hem ook nog een volle dag in de verpakking laten zitten🤙🏼)

Moet zeggen toch wel een heerlijk toestel hoor, formaat ligt mij prima, ben alleen niet van de hoesjes en screen protectors bij mijn voorgaande toestellen maar ik vind deze (mede door de hoge aanschafprijs) toch wel een beetje eng om naked te gebruiken als ik eerlijk ben..... dat eerste krasje is zooooo erg.... laat staan dat ik hem laat vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 00:25:
[...]
Het lijkt mij dat ze wachten tot ze jouw pakket hebben, er kan wel een stuk hout in zitten
Uhm ja. Dat geldt ook voor mij. Daarom wachten ze totdat UPS 'm heeft opgehaald? 8)7 Lijkt mij geen verschil maken of het pakket nu in handen is van de chauffeur of op het AP ligt. In beide gevallen kan ik er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:51:
[...]
Slecht dat ze je zo lang laten wachten, als je zoals jou je aankoop zo ontvangt vind ik dat een snelle vervanging wel aan de orde is, buiten dat het heel slecht is, ook nog eens heel onsmakelijk. ( jij had de etensresten en de geopende box toch?)

Eigenlijk zou je er de shop mee in moeten lopen om het ze te presenteren. Dit zou gelijk opgepakt moeten worden en persoonlijk afgehandeld
Jup. Ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen. Aan de telefoon was ook echt Advanced Replacement afgesproken omdat het DOA is. Had beter gewoon m'n geld terug kunnen vragen en 'm ergens online kunnen bestellen. Had ik 'm zaterdag gehad. Maar goed, ik heb 't liefste alles via de online store lopen.

Heb ooit eenzelfde akkefietje gehad met een nieuwe Apple Watch + AppleCare. Na 1 week liet de coating van het bandje los. Aangetoond met foto's. In plaats van dat ze gewoon een nieuw bandje opsturen, moest ik eerst de oude opsturen. Die moest worden beoordeeld door iemand in Ierland en dan kreeg ik een nieuwe. Heeft 2 weken geduurd. In de tussentijd lag m'n ongebruikte AW lekker in de la 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Edit: Sorry, nog niet helemaal wakker.

[ Voor 88% gewijzigd door OllieMongollie op 24-09-2018 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:17

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 00:25:
[...]

Dit staat er in de mail van de retouraanvraag van Apple:
Als je hebt aangegeven dat je een vervangend product wilt, verzenden we dit zodra je de zending hebt afgegeven bij het UPS-punt of zodra deze is opgehaald door UPS. Je ontvangt een e-mail zodra we het vervangende product hebben verzonden.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:17
@OllieMongollie ansich logisch dat ze pas wat versturen als ze jouw spullen hebben straks heb jij dubbel.
Verder is het met het UPS afhalen soms diezelfde dag nog mogelijk als je bijtijds belt soms is de chauffeur al op de route terug en dan zal hij pas de dag erna worden opgepikt.
Voordeel hiervan is dat je pakkketje niet langdurig op dat afhaalpunt ligt.

@Xilantof ik denk dat ze dan toch ook je credit Card belasten want anders is het wel veel risico voor Apple?
Pakketje is vaak met UPS vrij snel bij Apple en dan zullen ze pas verzenden dan is een cc belasten niet nodig dus dan versturen ze denk ik pas.

[ Voor 13% gewijzigd door Roos79 op 24-09-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 13:17
Mijn bereik met mijn xs is significant minder dan de se. Thuis heb ik vaak maar 1 of 2 streepjes. Op dit moment heb ik bijna een reis met de trein achter de rug en het signaal is al meerdere keren weggevallen. Is meer mensen dit opgevallen? Ik heb tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:58:
@Xilantof ik denk dat ze dan toch ook je credit Card belasten want anders is het wel veel risico voor Apple?
Pakketje is vaak met UPS vrij snel bij Apple en dan zullen ze pas verzenden dan is een cc belasten niet nodig dus dan versturen ze denk ik pas.
Heb het even gecontroleerd: mijn CC is niet dubbel belast.

Als de procedure nu gaat zoals ze aan de telefoon verteld hebben (zij versturen zodra ie is ingescand), dan ben ik tevreden.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suprememaster90 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:59:
Mijn bereik met mijn xs is significant minder dan de se. Thuis heb ik vaak maar 1 of 2 streepjes. Op dit moment heb ik bijna een reis met de trein achter de rug en het signaal is al meerdere keren weggevallen. Is meer mensen dit opgevallen? Ik heb tele2.
op het forum van macrumors is er een topic dat inmiddels al 11 pagina's telt waarin de slechtere bereikbaarheid/mobile reception van de XS Max wordt besproken, wellicht kun je daar wat nuttige info halen

betreffende topic:

https://forums.macrumors....se-than-iphone-x.2140854/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Xilantof Ben benieuwd ergens vermoed ik dat het retour centrum van ze er vlakbij zit
Zou mij niet verbazen dat het inscannen (van apple zelf ook) dus daar is, hoesje wat ik retour deed was namelijk ook zeer snel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:58:
@OllieMongollie ansich logisch dat ze pas wat versturen als ze jouw spullen hebben straks heb jij dubbel.
Verder is het met het UPS afhalen soms diezelfde dag nog mogelijk als je bijtijds belt soms is de chauffeur al op de route terug en dan zal hij pas de dag erna worden opgepikt.
Voordeel hiervan is dat je pakkketje niet langdurig op dat afhaalpunt ligt.
Ik had UPS gebeld voor afhalen, maar dat was niet mogelijk met het label dat Apple had uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:07:
[...]

op het forum van macrumors is er een topic dat inmiddels al 11 pagina's telt waarin de slechtere bereikbaarheid/mobile reception van de XS Max wordt besproken, wellicht kun je daar wat nuttige info halen

betreffende topic:

https://forums.macrumors....se-than-iphone-x.2140854/
Heeft iemand hier er last van? Ik wil een max gaan aanschaffen, maar als de ontvangst ook hier door veel mensen als slecht wordt ervaren dan wacht ik nog wel even....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
Zonnetje83 schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:19:
[...]

Heeft iemand hier er last van? Ik wil een max gaan aanschaffen, maar als de ontvangst ook hier door veel mensen als slecht wordt ervaren dan wacht ik nog wel even....
Heb vol bereik, voda

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

dit 11 pagina's tellende topic over de slechte(re) mobile reception bevat niet alleen maar slechte ervaringen ;)
En wellicht specifiek voor Amerikaanse mobiele providers.
Als ik in de VS ben kom ik ook wel eens in Staten waar de bereikbaarheid echt ruk is.

Ik zou zeggen 50-50 heeft er last van in het topic.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
[...]

Ik heb met de XS Max zelfs beter bereik op dezelfde plek dan mijn vorige iPhone 8 Plus, ik heb Tele2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ok thx, goed om te horen! Het was ook de reden om het hier te vragen.. in de us of a kan het misschien een probleem zijn, maar dat hoeft hier nog niet het geval te zijn. Kan inderdaad best een usa netwerk probleem zijn.

Niet dat dat voor hen of voor de nlers die erheen gaan leuk is natuurlijk. En zo’n duur toestel zou natuurlijk gewoon 100% moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 11:41
Update: inmiddels heb ik de Otterbox voor zowel iPhone X en iPhone XS besteld, maar ze blijken identiek! Alleen het artikelnummer is anders, terwijl op de verpakking van beiden Otterbox for iPhone X staat..
Vic83 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:34:
Iemand trouwens een idee of een Otterbox Strava-hoesje voor iPhone X past om een XS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:00:
[...]

Informeer je even goed naar de prijs. Scheelt zover ik altijd zie namelijk helemaal niets daar.
Jackssonss schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:19:
[...]

Waarom zou je hem daar kopen, als ik vragen mag?
Als ik hem niet in November gehaald heb, Haal ik hem als cadeautje voor mezelf voordat ik naar Zweden
emigreer :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mixie100 op 24-09-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik heb de iPhone XS afgelopen zaterdag binnengekregen. Ik ben onder de indruk, mooi scherm, lekker vlot, gewoon een super device! Al was een upgrade vanaf een iPhone 8 nihil, toch blij dat ik deze heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

zaterdag online besteld bij Vodafone, kreeg gisteren de melding dat ze geen voorraad meer hebben. Kan nog even duren. Heb nu nog [niet hard lachen]een iPhone 6 [/niet hard lachen], dus ga er op alles mooie stappen op vooruit.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
TDB schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:23:
zaterdag online besteld bij Vodafone, kreeg gisteren de melding dat ze geen voorraad meer hebben. Kan nog even duren. Heb nu nog ~~~[niet hard lachen]een iPhone 6 [/niet hard lachen], dus ga er op alles mooie stappen op vooruit.
Ach, ik heb een [niet hard lachen]een iPhone 6s Plus [/niet hard lachen] en ben er nog niet uit of ik ga overstappen. Wel nieuwsgierig naar de ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@TDB dan word je vast blij als je hem in handen heb straks ik ben van de 6s naar de Xs gegaan en echt joepie wat een goede keuze

@coenox kan alleen zeggen doen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:35:
@TDB dan word je vast blij als je hem in handen heb straks ik ben van de 6s naar de Xs gegaan en echt joepie wat een goede keuze

@coenox kan alleen zeggen doen 😎
Als geld geen rol speelde... Overweeg ook nog de X of de Xr. Maar je enthousiasme werkt in ieder geval aanstekelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 18:48
Is er hier iemand van de SE naar de XS of XS Max gegaan en hoe ervaar je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tiimbo1991 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:40:
Is er hier iemand van de SE naar de XS of XS Max gegaan en hoe ervaar je dit?
Zoals met alle grote telefoons. In het begin denk je holy shit, hier ga ik nooit aan wennen. Na een paar dagen denk je, het is toch wel fijn deze grootte. En daarna wil je nooit meer terug naar kleiner schermen. ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
coenox schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:37:
[...]

Als geld geen rol speelde... Overweeg ook nog de X of de Xr. Maar je enthousiasme werkt in ieder geval aanstekelijk :)
Ikzelf heb de Xr geen minuut overwogen want geen dubbele camera en voor mij echt te groot
Ik heb maar kleine handen en vond alle plussen altijd al een stap te ver (te groot) en baalde altijd dat een gewone geen dubbele camera hadden.
Vorig jaar al voor de release besloten om geen nieuw toestel te nemen nog voor ik wist wat er was aangekondigd.
Nu met de Xs ben ik zo blij als een klein kind alles is zoals ik had gehoopt
De X heb ik geen moment overwogen eigenlijk de prijs blijft vrij hoog volgens mij behalve op de tweede hands markt lijkt t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:50:
[...]

Zoals met alle grote telefoons. In het begin denk je holy shit, hier ga ik nooit aan wennen. Na een paar dagen denk je, het is toch wel fijn deze grootte. En daarna wil je nooit meer terug naar kleiner schermen. ;)
Gebruik zelf privé een iPhone SE/8plus/XS maar vind de XS wel een mooie tussenmaat, krijg bij de 8plus na verloop van tijd toch wel wat last van mijn hand.
De digitale krant lezen 8plus vs XS op beide eigenlijk geen probleem, en op de SE per artikel gaat ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Heb zelf een xs max maar vind dat mijn scherm een gele schijn heeft, zelfs met tru-tone uitgezet.
Als ik de telefoon een beetje "kantel" dan is deze mooi wit, wat aan de blauwige kant, zou ik hem terugbrengen?
Nog mensen met een scherm met een gele tint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Reservoir_Dog schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:38:
Heb zelf een xs max maar vind dat mijn scherm een gele schijn heeft, zelfs met tru-tone uitgezet.
Als ik de telefoon een beetje "kantel" dan is deze mooi wit, wat aan de blauwige kant, zou ik hem terugbrengen?
Even terug lezen hier. Is al behandeld met de juiste instellingen.
coenox schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:37:
[...]

De X wordt lastig. Tenzij je er nog 1 kan vinden in een winkel. Apple verkoopt ze niet meer iig.

[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 24-09-2018 11:57 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@Reservoir_Dog Dat kan een ander niet voor jou beslissen
Als ik de schermen van de iPad en de Xs naast elkaar doe zie je dat ze anders zijn maar het zijn ook andere schermen.
Maar ik vind het dus niet storend was mij nog geens eens opgevallen.

@Tylen Amac heeft er nog enkelen

[ Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 24-09-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
BlazeMuis schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:30:
[...]

Ik heb met de XS Max zelfs beter bereik op dezelfde plek dan mijn vorige iPhone 8 Plus, ik heb Tele2.
Thuis op de bank is de 4G snelheid down snelheid stukken hoger dan bij de iPhone 7 (ook Intel geloof ik). Zeg 51 Mbps ipv 13-20 Mbps. Hoger haal ik echt niet, ondanks dat er een mast in een toren redelijk in het zicht staat. Up is beetje brak moet ik zeggen. Altijd zo geweest. Ook hier in Eindhoven binnen het gebouw echt niet hoger dan 20-30 Mbps.

WIFI is wel stukken sneller om de een of andere reden, vooral AC op 5 GHz.

(KPN trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 24-09-2018 12:59 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Reservoir_Dog schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:38:
Nee, scherm lijkt qua tint / hue min of meer op m'n iPad Pro 10.5". De oude 7 was veel blauwer, ook met Night shift aan.

Dat je scherm blauwer lijkt als je hem kantelt is een eigenschap van OLED.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:27:
[...]

Ikzelf heb de Xr geen minuut overwogen want geen dubbele camera en voor mij echt te groot
Ik heb maar kleine handen en vond alle plussen altijd al een stap te ver (te groot) en baalde altijd dat een gewone geen dubbele camera hadden.
Vorig jaar al voor de release besloten om geen nieuw toestel te nemen nog voor ik wist wat er was aangekondigd.
Nu met de Xs ben ik zo blij als een klein kind alles is zoals ik had gehoopt
De X heb ik geen moment overwogen eigenlijk de prijs blijft vrij hoog volgens mij behalve op de tweede hands markt lijkt t?
Ik heb - voor een man - niet van die hele grote handen en kan ook met de 6s Plus uit de voeten. Maar heb deze vooral omdat het de 'afdanker' van mijn vrouw is. Uiteindelijk wil ik een slag kleiner en dan is de Xr denk ik prima. Dubbele camera heb ik nu niet en mis ik niet.
Tylen schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:56:
[...]

De X wordt lastig. Tenzij je er nog 1 kan vinden in een winkel. Apple verkoopt ze niet meer iig.
Als ik de X aanschaf wordt het sowieso tweedehands. Ik kan me best een nieuwe veroorloven, maar dit soort bedragen voor een telefoon stuit me tegen de borst. Zal de leeftijd zijn denk ik 8) Heb zelfs de overstap naar android overwogen, maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.

[ Voor 8% gewijzigd door coenox op 24-09-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Xilantof schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:02:
[...]

Als de procedure nu gaat zoals ze aan de telefoon verteld hebben (zij versturen zodra ie is ingescand), dan ben ik tevreden.
Ik kan met zekerheid zeggen dat je creditcard is belast, zo werkt dat bij Apple, het gaat alleen om een reservering die je niet kunt zien, ze checken of je voldoende bestedingsruimte over hebt en reserveren een bedrag. Zodra er iets aan jou kant niet gebeurt volgens afspraak dan wordt die reservering een transactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Cardwizard schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:08:
Ik kan met zekerheid zeggen dat je creditcard is belast, zo werkt dat bij Apple, het gaat alleen om een reservering die je niet kunt zien, ze checken of je voldoende bestedingsruimte over hebt en reserveren een bedrag. Zodra er iets aan jou kant niet gebeurt volgens afspraak dan wordt die reservering een transactie
Op dit moment doen ze de reservering *niet* bij dit soort gevallen (DOA bij nieuwe release). Net van de telefoon met Apple en ze zetten voor mij de nieuwe order er ook al in. Deze wordt verstuurd, onfhankelijk of mijn oude toestel al binnen is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Hallo allen,

Ik heb een vraagje over snelladen:
Ik heb een MacBook Pro met USB‑C-lichtnet­adapter van 61W en USB‑C-oplaadkabel. Als ik dat kastje gebruik met een USB-C naar Lightning kabel (1), kan mijn iPhone Xs Max dan snelladen?

1. https://www.apple.com/nl/...able%26fh%3D458e%252B45c4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:13:
Hallo allen,

Ik heb een MacBook Pro met USB‑C-lichtnet­adapter van 61W en USB‑C-oplaadkabel. Als ik dat kastje gebruik met een USB-C naar Lightning kabel (1), kan mijn iPhone Xs Max dan snelladen?

Ja!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23
[verwijderd]

[ Voor 122% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
Hallo allen,

Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Hallo allen,

Ja

edit :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hallo allen,

ik heb samen met mijn iPhone XS die ik heb gekocht in de Apple Store in Amsterdam ook zo'n 30W lichtnetadapter + usb c naar lightning gekocht (totaal €99 8)7 8)7 8)7 )

De medewerker van de Apple Store vertelde mij dat 30W het maximum is voor de iPhone. Hoger zou schadelijk zijn voor de batterij in je iPhone.

Maar de 30W lichnetadapter en de usb c-lightning kabel gaan weer terug. Het is in verre van Snel Laden.

En zeker voor die €99 is het een absolute rip off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 16-09 07:38
Xilantof schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:02:
[...]

Hmm, ik heb zojuist Apple Support gesproken en moet (helaas) terug naar de Store. Er is voor mij een afspraak ingepland bij de Genius Bar. Mochten ze hem niet willen omruilen, dan lever ik hem in en haal ik elders wel een nieuw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
@Geert1976

Wat Apple snelladen noemt...tja idd eigenlijk kwalificeert dat niet. Moet men daar toch eens verbeteren...is echt geen porum!

Ps een 12W ipad lader is optimaal vwb prijs en snelheid laden.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 24-09-2018 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:18:
@Geert1976

Wat Apple snelladen noemt...tja idd eigenlijk kwalificeert dat niet. Moet men daar toch eens verbeteren...is echt geen porum!

Ps een 12W ipad lader is optimaal vwb prijs en snelheid laden.
juist, gewoon een 12W iPad lader + een lightning kabeltje is en het goedkoopst en gaat ook erg rap.

Heb afgelopen 2 dagen meerdere testjes gedaan met die 30W oplader en usb c naar lightning kabel. Scheelt echt nauwelijks met een 12W iPad lader.

Ik vind mezelf echt een enorme knuppel dat ik een kleine €100 heb uitgegeven voor een zogenaamde snelladen mogelijkheid terwijl het eigenlijk moet zijn; sneller opladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
FrameWork. schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:18:
[...]

Hmm, ik heb zojuist Apple Support gesproken en moet (helaas) terug naar de Store. Er is voor mij een afspraak ingepland bij de Genius Bar. Mochten ze hem niet willen omruilen, dan lever ik hem in en haal ik elders wel een nieuw toestel.
Had je hem ook in de Apple store gekocht?
En wat was er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:22:
[...]

Had je hem ook in de Apple store gekocht?
En wat was er mis?
Ja gekocht in de Apple Store. Zit een spleet aan de achterkant van het toestel over een lengte van ~5cm (zelfde issue als @Xilantof)

[ Voor 41% gewijzigd door FrameWork. op 24-09-2018 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
Mar.tin schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:15:
[...]

Ja

Edit, Sht net te traag :o :+

[...]
Shit, stond het zelfs op de url die ik zelf had. Tjonge jonge, moet ik toch verder lezen dan het plaatje :$ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Geert1976 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:17:
[...]

ik heb samen met mijn iPhone XS die ik heb gekocht in de Apple Store in Amsterdam ook zo'n 30W lichtnetadapter + usb c naar lightning gekocht (totaal €99 8)7 8)7 8)7 )

De medewerker van de Apple Store vertelde mij dat 30W het maximum is voor de iPhone. Hoger zou schadelijk zijn voor de batterij in je iPhone.

Maar de 30W lichnetadapter en de usb c-lightning kabel gaan weer terug. Het is in verre van Snel Laden.

En zeker voor die €99 is het een absolute rip off
Is het verschil zo marginaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes it is, 007

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 15:57
Daarnet voor het eerst de Xs en de Xs Max naast elkaar kunnen gebruiken. Persoonlijk vind ik de Max te groot voor dagdagelijks gebruik. Ik kan me best voorstellen dat zo'n groot scherm super handig en leuk is. Alleen om dat in een broekzak mee te nemen, nee dat ga je mij niet zien doen ;)

De Xs is echt wel een handig formaat en prima grootte van scherm. Ik ben benieuwd om de Xs naast de Xr te kunnen zien, vooral om het scherm te vergelijken.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik kwam gister een 10 watt adapter blokje tegen die bij 1 van de eerste ipads is geleverd. Ik zal die eens proberen met mijn Iphone Xs. Als dat een beetje snel gaat stop ik met het zoeken naar een 30 watt waar ik nu voor aan het kijken ben.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:01
Ik ben mezelf hier vooral aan het orienteren op draadloos laden.
Iemand nog een suggestie? (vast al vaker gevraagd kan het zo snel niet vinden).

Het liefst sneller als 5 watt (ik vind die van de ikea er wel netjes uit zien btw).
Liever geen lampjes of iets dergelijks.

En als t even mee zit ook niet te duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
Vaganzza schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:29:
Daarnet voor het eerst de Xs en de Xs Max naast elkaar kunnen gebruiken. Persoonlijk vind ik de Max te groot voor dagdagelijks gebruik. Ik kan me best voorstellen dat zo'n groot scherm super handig en leuk is. Alleen om dat in een broekzak mee te nemen, nee dat ga je mij niet zien doen ;)

De Xs is echt wel een handig formaat en prima grootte van scherm. Ik ben benieuwd om de Xs naast de Xr te kunnen zien, vooral om het scherm te vergelijken.
Ben hier ook wel benieuwd naar, maar qua specificaties is het scherm van de Xr maar waardeloos tov de Xs, qua 'bang for buck' ben je ook stukken beter uit met een (2e hands) X dan een nieuwe Xr. Blijf het maar een wat matige launch vinden van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 15:57
Ik denk dat je deze releases van de iPhones meer moet zien in een langere batterij prestatie (maar ik moet wel de praktijktesten nog van zien) en de verbeterde Face ID, die wel op alle toestellen van dit jaar zit.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
*knip*

Voor prijsdiscussie is er een apart topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2018 18:42 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
*knip*

Voor prijsdiscussie is er een apart topic.

[ Voor 108% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tim is ons gewoon aan het mindf*cken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03
Vandaag even gekeken naar de Gold iPhone Xs in de Apple Store. Wat is die mooi zeg! Dacht eerst dat die misschien iets te roze was of iets maar hij is prachtig!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1RTL6RjD/Apple_Gold.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kXbLyr0z/Apple_Goldd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mprkooij schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:36:
Vandaag even gekeken naar de Gold iPhone Xs in de Apple Store. Wat is die mooi zeg! Dacht eerst dat die misschien iets te roze was of iets maar hij is prachtig!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt zo op de foto's echt maar enkele tinten te verschillen met de zilveren versie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Scrtz schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:43:
[...]

Lijkt zo op de foto's echt maar enkele tinten te verschillen met de zilveren versie haha
Maar de zilver variant heeft een witte achterkant, goud is totaal anders, ik ben er ook echt happy mee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Cardwizard schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:49:
[...]

Maar de zilver variant heeft een witte achterkant, goud is totaal anders, ik ben er ook echt happy mee O+
Nee hoor, de zilver variant heeft ook een zilver/grijze achterkant, lijkt dus echt wel veel op de gouden variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ook de Gold, ik vindt dat idd de mooiste van de 3! Helemaal blij mee. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat ik aan de zilveren jammer vind, is het glimmende rvs aan de zijkant. Oogt imo een beetje goedkoop.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Scrtz schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:50:
[...]

Nee hoor, de zilver variant heeft ook een zilver/grijze achterkant, lijkt dus echt wel veel op de gouden variant.
Oneens ik vind de zilvere gewoon wit (niks mis mee trouwens, mijn X was zilver wit en vond ik ook erg mooi) lijkt totaal niet op de gouden versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Cardwizard schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:01:
[...]

Oneens ik vind de zilvere gewoon wit (niks mis mee trouwens, mijn X was zilver wit en vond ik ook erg mooi) lijkt totaal niet op de gouden versie
Hmm oke, jij zal het uiteraard beter weten, heb zelf namelijk nog geen gouden iPhone in het echt gezien, maar op bovenstaande foto lijkt het maar amper te verschillen. De 'Zilveren' is idd wel wit, maar wel meer wit/zilver vind ik, het is geen spierwit ofzo imo.

Als ik zou upgraden van de X naar de Xs had ik ook de gouden variant gekozen, toch wel leuk om een ander kleurtje te hebben, en een die de vorige generatie niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Scrtz schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:50:
[...]

De zilveren op de Gold lijken hoe dan?
Kleuren blind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:22:
[...]

juist, gewoon een 12W iPad lader + een lightning kabeltje is en het goedkoopst en gaat ook erg rap.

Heb afgelopen 2 dagen meerdere testjes gedaan met die 30W oplader en usb c naar lightning kabel. Scheelt echt nauwelijks met een 12W iPad lader.

Ik vind mezelf echt een enorme knuppel dat ik een kleine €100 heb uitgegeven voor een zogenaamde snelladen mogelijkheid terwijl het eigenlijk moet zijn; sneller opladen ;)
Heb mijn 8plus hier thuis al een jaar aan de Apple 87W usb-c power adapter opgeladen, de batterij conditie van de 8plus is op dit moment nog 95% (heb toestel nu 1 jaar). Dus hij vindt het wel lekker, en in puike conditie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:05:
[...]

De zilveren op de Gold lijken hoe dan?
Kleuren blind?
Als je mijn reactie erboven had gezien bedoelde ik dat ie op de geposte foto maar enkele tinten lijkt af te wijken. Dus iets meer goudtint maar het is geen keihard goud of zo. Het is maar een 'snufje' goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Cardwizard schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:08:
[...]

Dat zou echt de grootste onzin zijn. Betaal ik 2 keer voor 1 telefoon...
OllieMongollie schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:11:
[...]

Op dit moment doen ze de reservering *niet* bij dit soort gevallen (DOA bij nieuwe release). Net van de telefoon met Apple en ze zetten voor mij de nieuwe order er ook al in. Deze wordt verstuurd, onfhankelijk of mijn oude toestel al binnen is of niet.
Ah kijk, gelukkig.
Mijn "nieuwe" order stond direct tijdens mijn telefoontje met Support. Hij werd alleen nog niet verstuurd tot dat zij mijn oude geregistreerd hadden. Dat zou vandaag moeten gaan gebeuren (vanmorgen afgegeven bij UPS).
FrameWork. schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:18:
[...]

FrameWork. schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:24:
[...]

Ja gekocht in de Apple Store. Zit een spleet aan de achterkant van het toestel over een lengte van ~5cm (zelfde issue als @Xilantof)
Zou me verbazen als ze in de winkel moeilijker doen dan bij een online bestelling...

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@Xilantof hoe dan? Dat is gewoon een zekerheid voor Apple, door de jaren heen een paar keer gebruik van gemaakt en er is altijd een reservering op mijn cc geweest, lijkt mij volledig normaal... als je dan het oude toestel netjes terug stuurt dan vervalt de reservering (let op een reservering is nog geen transactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De gouden Max ziet er super uit. Ben blij dat ik er voor gegaan ben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Cardwizard schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
@Xilantof hoe dan? Dat is gewoon een zekerheid voor Apple, door de jaren heen een paar keer gebruik van gemaakt en er is altijd een reservering op mijn cc geweest, lijkt mij volledig normaal... als je dan het oude toestel netjes terug stuurt dan vervalt de reservering (let op een reservering is nog geen transactie)
2x mijn CC "belasten" (of reserveren) voor 1 telefoon vind ik niet wenselijk. Dan wordt het bijv. ook ineens van belang of je CC ruimte heeft voor 2 iPhones 8)7 terwijl je er maar 1 wilt. Daar mag een retournering + vervanging van een foutief product natuurlijk nooit vanaf hangen.

Het mechaniek dat ze nu in gebouwd hebben: dat de nieuwe pas verstuurd wordt nadat ze de oude hebben geregistreerd is, mijn inziens, voldoende waarborging.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03
Ik heb wel gemerkt dat de iPhone Xs Gold onwijs snel krassen heeft. Die in de Apple Store lag zat vol met minuscule krasjes, ook het scherm zaten er een paar op.. Liefst gebruik ik mijn telefoon zonder case. Misschien toch maar een Leather case gaan aanschaffen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:48:
Ik heb wel gemerkt dat de iPhone Xs Gold onwijs snel krassen heeft. Die in de Apple Store lag zat vol met minuscule krasjes, ook het scherm zaten er een paar op.. Liefst gebruik ik mijn telefoon zonder case. Misschien toch maar een Leather case gaan aanschaffen dan.
enig idee hoeveel (smerige) handjes per dag aan die iPhones in zo'n Apple Store zitten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Geert1976 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:58:
[...]

enig idee hoeveel (smerige) handjes per dag aan die iPhones in zo'n Apple Store zitten? ;)
Wel een leuke om eens te checken.. Is er iemand in staat om bij een Apple Store langs te gaan en daar de "screen time" te checken. Het moet nu heel inzichtelijk zijn hoevaak een telefoon op wordt gepakt ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:06:
[...]

Wel een leuke om eens te checken.. Is er iemand in staat om bij een Apple Store langs te gaan en daar de "screen time" te checken. Het moet nu heel inzichtelijk zijn hoevaak een telefoon op wordt gepakt ;)
Je brengt het zelf op, dus...
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrameWork.
Calitomnication schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:06:
[...]

Ik zal morgen eens kijken voor je O-) . Volgens mij draait er sowieso een demo versie van iOS op, zou mij niets verbazen dat de software op de toestellen regelmatig wordt hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:58
Nou ik ben van een SE naar een Max gegaan: het verschil is echt gigantisch. Ik moet er erg aan wennen, maar het grote scherm is wel geweldig voor foto's en videos bekijken. Ik zal wel weer opnieuw moeten leren om een telefoon te gebruiken (twee handjes zijn toch wel nodig!)

Even kort een paar vraagjes:
-Het scherm lijkt een beetje dof/dul/dim te zijn en niet heel scherp in de randen van icoontjes (een soort gloed zie ik). Is dat OLED?
- Hoe werkt reachabilitiy. Als ik swipe krijg ik elke keer spotlight(zoeken)
-Hoe houden jullie hem vast? M'n pinkie heeft al een mooie lightning poort tattoo :p
-Krast t scherm snel? ik heb nooit hoesjes gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noslen schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:49:
Nou ik ben van een SE naar een Max gegaan: het verschil is echt gigantisch. Ik moet er erg aan wennen, maar het grote scherm is wel geweldig voor foto's en videos bekijken. Ik zal wel weer opnieuw moeten leren om een telefoon te gebruiken (twee handjes zijn toch wel nodig!)

Even kort een paar vraagjes:
-Het scherm lijkt een beetje dof/dul/dim te zijn en niet heel scherp in de randen van icoontjes (een soort gloed zie ik). Is dat OLED?
-Hoe houden jullie hem vast? M'n pinkie heeft al een mooie lightning poort tattoo :p
-Krast t scherm snel? ik heb nooit hoesjes gebruikt
Het werkt zelfs op een XS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0hfzomalprBgFxa8a0Xhl0cI/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 08:20
Ook ik heb sinds afgelopen vrijdag een mooie XS , komende vanaf een 6s.
Wat mij echter steeds meer begint op te vallen is dat ik zie dat er tijdens het scrollen , in bijvoorbeeld je mail of in safari , een kleine vertraging zit.( het is minimaal, maar zichtbaar ) Dit heb ik op mijn 6s nooit ervaren.
Als je bijvoorbeeld aan het scrollen bent op een nieuws website, dan kun je de tekst niet duidelijk lezen. Op het moment dat je weer klaar bent met scrollen dan is het weer scherp.
Al met al maakt dit dat ik het niet heel prettig vind om naar te kijken, vandaag had ik zelf het idee dat ik er een beetje misselijk van werd.Ik heb 2 andere collega's met een XS en daar zie ik het ook, een andere collega die al een jaartje een X heeft gaf aan dat hij het ook ziet, maar dat het een eigenschap is van OLED.
Ik twijfel nu sterk om hem straks te gaan ruilen voor een XR.
Zijn er meer mensen die het opgevallen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@noslen -dof scherm Nope niet herkenbaar dat spotlight had de 6s ook al ik heb een hoesje dus geen last van de poort en verder moeten wennen aan het toetsen bord wat toch wel breder is of het snel krast geen idee ik gebruik een tech21 case en een Belkin protectie

@GertJan2012 Totaal niet herkenbaar en ik draag een bril en deze moest ik met de 6s vaak zelfs afzetten omdat de letters niet meer lees baar waren (ja ja mijn ogen worden oud ik moet een leesbril)
Maar met de Xs tot heden dit nog niet hoeven doen ook het scrollen herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GertJan2012 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:07:
Ook ik heb sinds afgelopen vrijdag een mooie XS , komende vanaf een 6s.
Wat mij echter steeds meer begint op te vallen is dat ik zie dat er tijdens het scrollen , in bijvoorbeeld je mail of in safari , een kleine vertraging zit.( het is minimaal, maar zichtbaar ) Dit heb ik op mijn 6s nooit ervaren.
Als je bijvoorbeeld aan het scrollen bent op een nieuws website, dan kun je de tekst niet duidelijk lezen. Op het moment dat je weer klaar bent met scrollen dan is het weer scherp.
Al met al maakt dit dat ik het niet heel prettig vind om naar te kijken, vandaag had ik zelf het idee dat ik er een beetje misselijk van werd.Ik heb 2 andere collega's met een XS en daar zie ik het ook, een andere collega die al een jaartje een X heeft gaf aan dat hij het ook ziet, maar dat het een eigenschap is van OLED.
Ik twijfel nu sterk om hem straks te gaan ruilen voor een XR.
Zijn er meer mensen die het opgevallen is ?
Nee, geen last van met mijn XS.
Maar je kunt eens kijken onder Toegankelijk - verminder beweging, of dat iets voor je doet.
https://support.apple.com/en-us/HT202655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Roos79 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:16:
@noslen -dof scherm Nope niet herkenbaar dat spotlight had de 6s ook al ik heb een hoesje dus geen last van de poort en verder moeten wennen aan het toetsen bord wat toch wel breder is of het snel krast geen idee ik gebruik een tech21 case en een Belkin protectie

@GertJan2012 Totaal niet herkenbaar en ik draag een bril en deze moest ik met de 6s vaak zelfs afzetten omdat de letters niet meer lees baar waren (ja ja mijn ogen worden oud ik moet een leesbril)
Maar met de Xs tot heden dit nog niet hoeven doen ook het scrollen herken ik niet.
Nee zodra het beeld stil staat is er ook niks aan de hand, maar het valt mij met name op met scrollen. Pas als het beeld helemaal stilstaat, dan is de tekst weer scherp leesbaar.
Hier in dit topic wordt er bijvoorbeeld ook over gepraat, met de X was het blijkbaar ook al een "probleem"
https://forums.macrumors....ling-issue.2084528/page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
noslen schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:49:
Het werkt wel iets minder dan met touch id vind ik. Touch ID was twee x homeknop en dat werkte foutloos vond ik.

Nu swipe ik soms verkeerd en gebeurt er iets anders. Je moet onderaan bij de zwarte balk naar beneden sliden met je vinger voor reachability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@GertJan2012 ik snap wel wat je beschrijft, lcd vond ik ook wat vloeiender toen ik naar de X ging merkte ik zeker verschil, ik kon er wel prima aan wennen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Cardwizard schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:22:
@GertJan2012 ik snap wel wat je beschrijft, lcd vond ik ook wat vloeiender toen ik naar de X ging merkte ik zeker verschil, ik kon er wel prima aan wennen in ieder geval
Gelukkig, ben ik toch niet zo gek als dat ik dacht haha. Hoelang duurde het ongeveer ? Ik vermoed ook wel dat je het meer "ziet" als je er op let en nu dus ook artikelen leest. Maar op het moment dat ik er misselijk van wordt dan begin ik serieus te twijfelen of dit nou een stuk hardware is waar ik zoveel geld voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
Diegene die 64GB hebben besteld:

-hoeveel neemt iOS in beslag?
-Is het genoeg ruimte zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Zijn er hier op tweakjes ook mensen met een xs(max) die last hebben van haperend en stotterend beeld op Netflix ? Mn in lost in space en the ozarks(beide dolby vision) lijkt het niet lekker te lopen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
pretraket schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:31:
Diegene die 64GB hebben besteld:

-hoeveel neemt iOS in beslag?
-Is het genoeg ruimte zo?
Ik heb 256GB gekozen, maar iOS heeft bij mij 7,96GB in beslag genomen. Dat is best een grote hap uit de 64Gb-taart, zonder de toekomstige updates, dus ben ik blij dat ik 256GB heb gekozen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Cool dit:

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Toch maar AppleCare+ gekocht voor de iPhone. Durf het toch niet aan en de reparatiekosten zijn niet misselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
Die van 256 Gb zijn beter beschikbaar maar. Damn ga die 256 gb echt niet voluit gebruiken. maar 64 kan weer te weinig zijn. gimme 128!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GertJan2012 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:21:
[...]

Nee zodra het beeld stil staat is er ook niks aan de hand, maar het valt mij met name op met scrollen. Pas als het beeld helemaal stilstaat, dan is de tekst weer scherp leesbaar.
Hier in dit topic wordt er bijvoorbeeld ook over gepraat, met de X was het blijkbaar ook al een "probleem"
https://forums.macrumors....ling-issue.2084528/page-2
Ik heb het vorig jaar ook over de X gemeld hier op het forum. Het viel me toen ook erg op, gaat vanzelf niet meer opvallen. Is geen probleem. Hoort gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Serena schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:55:
[...]

Hjj schrijft VOORDAT…
Denk dat hij hem gewoon hier koopt.
Ja, dat begreep ik, maar ik bedoel waarom op Schiphol?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:39
mr.JamesBond schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:04:
[...]

Ik heb 256GB gekozen, maar iOS heeft bij mij 7,96GB in beslag genomen. Dat is best een grote hap uit de 64Gb-taart, zonder de toekomstige updates, dus ben ik blij dat ik 256GB heb gekozen.
Als ik bij opslag kijk, staat er: systeem 22,29Gb. Dat kan toch niet waar zijn? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Dat is wel veel, heb hier 10,08GB voor het systeem in gebruik.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6