Het is weer September 2025 :)
Dat vind ik dan weer leukD-Ed schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:18:
[...]
*D-Ed maakt zich ondertussen klaar om de boodschappen te doen en ruimt de vaatwasser in*![]()
Mijn vader doet sinds zijn pensioen de boodschappen en de vaatwasser moet je niet aankomen zijn domein
Heb gisteren deze 30W lader van BlitzWolf besteld. Zou ook een prima lader moeten zijn.Cardwizard schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:26:
[...]
Oneens, deze van Choetech is goedkoper en sneller met laden (18W) komt uit meerdere testen als winnaar uit de bus
https://www.amazon.de/CHO...er-Nintendo/dp/B07DGWJ887
Zag wel dat alleen de Apple USB-C naar Lightning kabel snelladen ondersteund. Third party kabels zouden nog niet eens in de buurt komen.
https://www.banggood.com/...s-iPhone-X-p-1196993.html
Je kunt proberen Aandachtsdetectie uit te schakelen van Face ID, wellicht helpt dat.Steven030 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:51:
Zoals eerder bij andere mensen opgemerkt, FaceID werkt idd niet als ik een zonnebril opheb, zowel zwarte glazen als spiegelglazen. Verder superblij met mijn Xs, prima upgrade vanaf de 7
Bij mij werkt face-id goed zowel met en zonder (zonne) bril. Eigenlijk geen probleem. Misschien opnieuw instellen?DyStiC schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:38:
[...]
Je kunt proberen Aandachtsdetectie uit te schakelen van Face ID, wellicht helpt dat.
Dit heeft idd geholpen! Nu maakt het ook niet meer uit wat voor zonnebrilglazen, het werkt gewoon. Thanks voor de tip!DyStiC schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:38:
[...]
Je kunt proberen Aandachtsdetectie uit te schakelen van Face ID, wellicht helpt dat.
Precies. Het is een van de redenen waarom we na de Keynote van die berichten hebben over de zogenaamd goedkopere Amerikaanse prijstwisterking schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:18:
Punt is dat bedrijven dit gewoon doorberekenen in de verkoopprijs. Dus zonder het misbruik van de WKOA was het product wellicht goedkoper geweest.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Misbruik. Dat is ondernemersrisico wat je als ondernemer van te voren weet.twisterking schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:18:
[...]
Punt is dat bedrijven dit gewoon doorberekenen in de verkoopprijs. Dus zonder het misbruik van de WKOA was het product wellicht goedkoper geweest.
Of zou iedere ondernemer zijn webshop beginnen en er vanuit gaan dat er geen enkele retouren komen omdat al zijn klanten precies weten hoe het product werkt en voelt in het echt?
Heb zelf een webshop en dat risico heb ik gewoon meegenomen in mijn plan. Een consument heeft nu eenmaal rechten hier in Nederland, dus van misbruik is geen sprake...
Zucht...
En wat ik niet snap is dat de personen in de 35k foto’s niet binnen een minuut zijn gescant. Onze A12 chip zou toch honderd miljoen miljard berekeningen kunnen maken
w00t
En..hoe bevalt jou de Max? Goede keuze t.o.v. de Xs of twijfel?Donstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:46:
[...]
Precies. Het is een van de redenen waarom we na de Keynote van die berichten hebben over de zogenaamd goedkopere Amerikaanse prijs
De WKOA is er om de consument te beschermen als er een verkoopovereenkomst wordt gesloten waarbij koper en verkoper niet in dezelfde ruimte (lees winkel) aanwezig zijn. Er is dan een bedenktijd van 14 dagen. De wet is niet bedoelt zodat consumenten op hun gemak thuis alles uit kunnen proberen, kleding één keer dragen voor een feestje en weer terugsturen enz. In mijn ogen is dat misbruik van de WKOA. Het uitproberen van verschillende telefoons valt daar wat mij betreft ook onder.SgtElPotato schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:48:
[...]
Misbruik. Dat is ondernemersrisico wat je als ondernemer van te voren weet.
Of zou iedere ondernemer zijn webshop beginnen en er vanuit gaan dat er geen enkele retouren komen omdat al zijn klanten precies weten hoe het product werkt en voelt in het echt?
Heb zelf een webshop en dat risico heb ik gewoon meegenomen in mijn plan. Een consument heeft nu eenmaal rechten hier in Nederland, dus van misbruik is geen sprake...
De grote online webshops zoals BOL.com en Zalando leiden nog ieder jaar verlies vanwege de vele retourzendingen. De WKOA is zeker geen zegen voor de retailers.
Maar back on topic...
bij Apple iets goedkoper (geworden)???twisterking schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:18:
[...]
Dus zonder het misbruik van de WKOA was het product wellicht goedkoper geweest.

Wat ik wel jammer vind, maar niet weet of dit door de iPhone is IOS12 komt is dat ik het batterij percentage niet meer kan instellen in de weergave.
En het scherm is wel iets geler dan de 7. Komt dat door het OLED scherm?
Edit: en ik kan niet meer zien of ik op 3G of 4G zit..?
[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 22-09-2018 12:17 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Voor mijn X had ik de drie plussen. De Max voelt dus weer lekker als thuiskomen, vooral het keyboard is erg fijn.Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:57:
[...]
En..hoe bevalt jou de Max? Goede keuze t.o.v. de Xs of twijfel?
Verder is het gewoon een grote X. Van de snelheid ofz merk ik niets. Camera moet ik nog proberen.
+ de tosti’s en gebakken ei op de zaterdagmiddag!Roos79 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:32:
[...]
Dat vind ik dan weer leuk![]()
Mijn vader doet sinds zijn pensioen de boodschappen en de vaatwasser moet je niet aankomen zijn domein
Dat geldt ook voor mij, daarvoor allemaal plussen. Scherm vind ik magnifiek, keyboard typt fijner (ivm breder scherm). Enige minpunt waar ik mee zit is het gewicht, ik merk dat het vermoeiender is voor je hand. Dit wordt een lastig ding lijkt het welDonstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:19:
[...]
Voor mijn X had ik de drie plussen. De Max voelt dus weer lekker als thuiskomen, vooral het keyboard is erg fijn.
Verder is het gewoon een grote X. Van de snelheid ofz merk ik niets. Camera moet ik nog proberen.
Dat van 3G en 4G zit achter de notchVidaR-9 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:14:
Zo. De Xs is binnen sinds uurtje en inmiddels back-uw en instellingen ed overgezet. Wat een heerlijk toestel! Echt wel een dikke upgrade vanaf de iPhone 7. Had eigenlijk gewoon al voor de X moeten gaan afgelopen jaar. Ontzettend fijn zo’n iets groter scherm en het houd nog wat fijner vast voor mij. Denk dat een Max nog lekkerder is, maar dat vind ik qua afmetingen té.
Wat ik wel jammer vind, maar niet weet of dit door de iPhone is IOS12 komt is dat ik het batterij percentage niet meer kan instellen in de weergave.
Ivm geel : staat truetone aan? Bij oled is het helaas ook zo dat de kleuren snel veranderen als je onder een hoek kijkt. Heb er in de Apple store een 8 naast gehouden en daar bleef wit veel langer wit als je het scherm wat beweegt.
Zie ook https://appletoolbox.com/...screen-look-yellow-fixes/
Ik wacht met spanning de XR af.
Ja hij is wel wat zwaarder idd maar dat vind ik niet zo erg. Ook is het echt een devies voor twee handen maar dat deed ik hiervoor ook al.Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:21:
[...]
Dat geldt ook voor mij, daarvoor allemaal plussen. Scherm vind ik magnifiek, keyboard typt fijner (ivm breder scherm). Enige minpunt waar ik mee zit is het gewicht, ik merk dat het vermoeiender is voor je hand. Dit wordt een lastig ding lijkt het wel
Al met al blij met de upgrade maar dat komt voornamelijk door de X naar Max upgrade
X naar XS lijkt mij volledig overbodig.
ligt er hier ineens een iPhone XS voor me op tafel, druk bezig met een iTunes backup terug te zetten
*rent heel hard weg uit dit topic
Haha..als dat echt zo is..gefeliciteerdGeert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:36:
om mijn reputatie hier enigzins op peil te houden......
ligt er hier ineens een iPhone XS voor me op tafel, druk bezig met een iTunes backup terug te zetten
Ja, hier ook zo idd..vreemdEdvanAl schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:37:
Iemand op de Max ook dat als whatsapp in landscape is geweest en daarna weer in portrait dat het helemaal wit is?
[ Voor 25% gewijzigd door Jaymone op 22-09-2018 12:40 ]
Nee heb gewoon kpn verlengd. Ook geen hoesje. Vreemde is dat sommigen mij wel goed verstaan maar sommigen ook totaal niet.swv schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:23:
Mocht je bij de aankoop van de Xs ook een nieuw abonnement afgesloten hebben bij een andere provider dan je daarvoor had dan kan het ook aan de provider liggen dat de belkwaliteit anders/slechter is. T-Mobile schijnt bijvoorbeeld niet altijd even goed te zijn.
En een hoesje kan ook problemen geven.
Het is true tone idd. Eens kijken of ik dat fijn vind.Dancing_Animal schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:23:
[...]
Dat van 3G en 4G zit onder de notch
Ivm geel : staat truetone aan? Bij oled is het helaas ook zo dat de kleuren snel veranderen als je onder een hoek kijkt. Heb er in de Apple store een 8 naast gehouden en daar bleef wit veel langer wit als je het scherm wat beweegt.
Zie ook https://appletoolbox.com/...screen-look-yellow-fixes/
Ik wacht met spanning de XR af.
4G is inderdaad wel zichtbaar, maar enkel als ik geen WiFi bereik heb. Het bereik op Mn mobiele netwerk is trouwens wel minder. Was altijd 3-4 streepjes op de 7 en nu maar 1-2..
thanks!Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:39:
[...]
Haha..als dat echt zo is..gefeliciteerd
net ff bij de Apple Store gehaald hier.
Heb nog een minuutje of 10 de Max uitgeprobeerd.
Maar die is voor mij echt te zwaar en groot, voor een smartphone.
Ik moest een soort van jongleren om er mee te kunnen werken.
Met de iPhone 8 Plus vond ik het al lastig, maar met de Max en het edge to edge scherm is het daarom nog lastiger.
Handzaamheid/ergonomie is voor mij persoonlijk belangrijker dan een groter scherm
[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2018 12:48 ]
Vind het erg gaaf voor je, weer een stress minder dus hahaGeert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:44:
[...]
thanks!
Maar die is voor mij echt te zwaar en groot. Ik moest een soort van jongleren om er mee te kunnen werken.
Max is wel een echte upgrade en zit aardig in een dubio moet ik zeggen, maar ik heb de tijd ervoor en die neem ik zeker (recht op WKOA
True tone uitzetten en deze instelling bij kleurfilter:VidaR-9 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:14:
Zo. De Xs is binnen sinds uurtje en inmiddels back-uw en instellingen ed overgezet. Wat een heerlijk toestel! Echt wel een dikke upgrade vanaf de iPhone 7. Had eigenlijk gewoon al voor de X moeten gaan afgelopen jaar. Ontzettend fijn zo’n iets groter scherm en het houd nog wat fijner vast voor mij. Denk dat een Max nog lekkerder is, maar dat vind ik qua afmetingen té.

Stamt nog uit het X tijdperk maar werkt nog steeds top. 😁
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wordt dat algemeen als beste ervaren?Tylen schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:48:
[...]
True tone uitzetten en deze instelling bij kleurfilter:
[Afbeelding]
Stamt nog uit het X tijdperk maar werkt nog steeds top. 😁
Verwijderd
Gefeliciteerd. Waar gekochtGeert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:36:
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]
Apple Store Amsterdam.
Hij was zelf ook verbaasd dat er nog zeer veel voorraad XS / XS Max (kleur en opslag) in stock was voor walk ins (wat ik dus was)
Wat een toestel. Vooral blij met de 2x zoom. Wel een verschil met focal lengte vergeleken met de 7.
Ik heb bij draadloos laden geen issues gezien. De Belkin Boost werkt prima. Saturn heeft een geen BTW actie dit weekend, dus prijs was ok.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 22-09-2018 13:03 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Was dus een goede verkoper!Geert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:02:
[...]
Apple Store Amsterdam.
Hij was zelf ook verbaasd dat er nog zeer veel voorraad XS / XS Max (kleur en opslag) in stock was voor walk ins (wat ik dus was)
En die verkoper is Geert zelf
Verwijderd
Jij weet dat denk ik wel, is wet koop op afstand ook in Apple winkel?Geert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:02:
[...]
Apple Store Amsterdam.
Las ergens dat het wel zo is. Kan ik nog twijfelen over de Max en de gewone XS namelijk
Ik heb het hier net nog een keer geprobeerd en nu werkt het wel. Hoefde de diagnostische test niet meer uit te voeren en kon meteen afrekenen.Mar.tin schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:01:
[...]
Same here, maar heb nog 60 dagen de tijd eventueel dus wacht het wel even af
Jazeker, daarom heet dat ook geen WKOA bij Apple maar meer een SSFY (Special Service For youVerwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:07:
[...]
Jij weet dat denk ik wel, is wet koop op afstand ook in Apple winkel?
Las ergens dat het wel zo is. Kan ik nog twijfelen over de Max en de gewone XS namelijk
jaVerwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:07:
[...]
Jij weet dat denk ik wel, is wet koop op afstand ook in Apple winkel?
op mijn bon staat retouren mogelijk binnen 14 dagen.
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]
WSHOATMar.tin schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:11:
[...]
Eventueel kun je offline ophalen en online retour sturen via een ups label dat je via de website kunt aanmaken
Wet Stuur Het Op Afstand Terug
Verwijderd
Dat is wel heel fijne serviceMar.tin schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:11:
[...]
Eventueel kun je offline ophalen en online retour sturen via een ups label dat je via de website kunt aanmaken
Uhm nee. Want in de VS kan je ook gewoon binnen 14 dagen retournerenDonstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:46:
[...]
Precies. Het is een van de redenen waarom we na de Keynote van die berichten hebben over de zogenaamd goedkopere Amerikaanse prijs

Haters everywhere but I don’t really care
Ja. Veel witter en minder blauwe gloed als je het scherm draait.
Volgens mij gebeurde dat toen ik een bericht kreeg en door de trillingen.
Heb vanmorgen toch maar een cellulite doorzichtig achterkant gehaald bij de MM. zal me eens verdiepen in een duurdere variant. Hoewel ik deze best prima vind voor €17. Je kan de kleur nog steeds goed zien.
denk niet dat die nu weer gaat glijden in ieder gerval.
Ik las dat mensen hier hebben dat als ze whatsapp in landscape gebruiken dat het wit wordt. Ik heb dat net een paar keer getest en ik heb er geen last van.
Ok thanks. Heb hem nu even via die instellingen witter ingesteld, al is fine tuning persoonlijk natuurlijk. Maar weet ik iig waar ik ongeveer moet schuivenTylen schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:15:
[...]
Ja. Veel witter en minder blauwe gloed als je het scherm draait.
Waarom tril mode aan ? Of heb je je telefoon echt zoals half Nederland in de (kont) zak ?beebie121 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:18:
Mn eerste nacht met de max. hij gleed 2x van mn nachtkastje af. hoe? ik heb geen idee. maar het glas is ook wel erg glad.
Volgens mij gebeurde dat toen ik een bericht kreeg en door de trillingen.
Heb vanmorgen toch maar een cellulite doorzichtig achterkant gehaald bij de MM. zal me eens verdiepen in een duurdere variant. Hoewel ik deze best prima vind voor €17. Je kan de kleur nog steeds goed zien.
denk niet dat die nu weer gaat glijden in ieder gerval.
Ik las dat mensen hier hebben dat als ze whatsapp in landscape gebruiken dat het wit wordt. Ik heb dat net een paar keer getest en ik heb er geen last van.
Zou ik nooit doen, gadget van 1200-1500 euro zo in het zicht.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb mijn telefoon altijd in mijn zak (niet achterzak hoor). Heb geen man-purse o.i.d. Hoe doe jij dit dan?loekf2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:22:
[...]
Waarom tril mode aan ? Of heb je je telefoon echt zoals half Nederland in de (kont) zak ?
Zou ik nooit doen, gadget van 1200-1500 euro zo in het zicht.
en ja ik heb altijd trillen aan en geen geluid. wil anderen niet met mijn geluiden tot last zijn. (iedereen moet dat lekker zelf weten hoor)
Denk dat ik het weet.Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:39:
[...]
Haha..als dat echt zo is..gefeliciteerd
[...]
Ja, hier ook zo idd..vreemd
Nadat ik FaceID had ingesteld werkt het wel na behoren..tja...
Een retour mag je weigeren als het gedragen is of als het te veel gebruikt is als webshop zijnde. Echter kiezen de retailers er zelf voor om vrij soepel te zijn met deze regeling. Doe je uiteraard om je klanten tevreden te stellen. Maar een CoolBlue bijvoorbeeld geeft je maar een deel terug als er beschadigingen zijn of als ie te erg gebruikt is en verkoopt hem als tweedekansje.twisterking schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:08:
[...]
De WKOA is er om de consument te beschermen als er een verkoopovereenkomst wordt gesloten waarbij koper en verkoper niet in dezelfde ruimte (lees winkel) aanwezig zijn. Er is dan een bedenktijd van 14 dagen. De wet is niet bedoelt zodat consumenten op hun gemak thuis alles uit kunnen proberen, kleding één keer dragen voor een feestje en weer terugsturen enz. In mijn ogen is dat misbruik van de WKOA. Het uitproberen van verschillende telefoons valt daar wat mij betreft ook onder.
De grote online webshops zoals BOL.com en Zalando leiden nog ieder jaar verlies vanwege de vele retourzendingen. De WKOA is zeker geen zegen voor de retailers.
Maar back on topic...
Een zegen is het niet, maar als retailer kun je er wel slim mee om springen om te zorgen dat de klanten bij jou komen omdat je wat soepeler bent dan de rest.
Een Zalanda is natuurlijk geen vergelijking. Daar heb je 365 dagen retourrecht en die kijken niet eens naar wat er in de doos zit als je het retour stuurt, dan mag je wat mij betreft inderdaad verlies lijden..
Heb zelf voor een vrij succesvolle (subjectief) webshop in de kleding branche maar dat ter zijde.
Zucht...
Hoe bedoel je nadat je FaceID had ingesteld? Bij mij is FaceID reeds ingesteld maar nog steeds zelfde problemenEdvanAl schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:24:
[...]
Denk dat ik het weet.
Nadat ik FaceID had ingesteld werkt het wel na behoren..tja...
Een van de, niet de enigematthijst schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:14:
[...]
Uhm nee. Want in de VS kan je ook gewoon binnen 14 dagen retourneren
Dan nog niet heh, aangezien hierin geen verschil is tussen VS en EU
[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 22-09-2018 13:59 ]
Yup, maar dat had ik sowieso al op iOS12. Dat is geen Max dingetjeEdvanAl schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:37:
Iemand op de Max ook dat als whatsapp in landscape is geweest en daarna weer in portrait dat het helemaal wit is?
Wel als je een versleutelde iTunes back-up gebruikt.Apache4u schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:11:
[...]
De inhoud van Google Authenticator kun je helaas , op de iPhone, niet backuppen. Daar ben ik vorig jaar , toen ik de X kreeg, de mist mee ingegaan. Backup teruggezet, oude telefoon gewist, en toen ontdekken dat GA leeg was. Oeps. Vandaag, toen ik mijn Xs Max kreeg dus alle sites langs , inloggen met GA (van de oude Phone), 2FA uitzetten , en weer aan, met de nieuwe Phone. Een aardig karweitje met +/- 20 items in de GA. Succes!
Dat was vorig jaar bij jij ook. Volgens een medewerker komt dit omdat het systeem de resultaten dan nog niet kan matchen ofz.MelvinW schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:04:
Nog meer mensen waarbij het niet lukt om AppleCare+ aan te schaffen voor de Xs? Krijg de melding dat de resultaten van de diagnostische test niet doorgekomen zijn bij Apple. Probeer het al de hele dag, maar kom steeds niet verder. Morgen maar even Apple bellen als het dan nog steeds niet werkt.
Ik moest een week wachten of via de telefoon activeren, ik heb toen het tweede gedaan en doe nu het eerste
mm mijn ervaring is dat ze in de vs (bij apple) een stuk minder makkelijk zijn dan we hier wettelijk geregeld hebben.matthijst schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:49:
Dan nog niet heh, aangezien hierin geen verschil is tussen VS en EU
[ Voor 77% gewijzigd door Donstil op 22-09-2018 14:00 ]
Gewoon, sleeve en telefoon in de jaszak of rugzak. Ik ga altijd "naked".beebie121 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:24:
[...]
Ik heb mijn telefoon altijd in mijn zak (niet achterzak hoor). Heb geen man-purse o.i.d. Hoe doe jij dit dan?
en ja ik heb altijd trillen aan en geen geluid. wil anderen niet met mijn geluiden tot last zijn. (iedereen moet dat lekker zelf weten hoor)
Hier ook! Sena FTW!loekf2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:00:
[...]
Gewoon, sleeve en telefoon in de jaszak of rugzak. Ik ga altijd "naked".
Mijn boefje is liev!
Ja, het is nu niet meer nodig om een diagnostische test uit te voeren. Je kan meteen afrekenen na het invullen van je serial.Donstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:56:
Dat was vorig jaar bij jij ook. Volgens een medewerker komt dit omdat het systeem de resultaten dan nog niet kan matchen ofz.
Ik moest een week wachten of via de telefoon activeren, ik heb toen het tweede gedaan en doe nu het eerste
Mbt retourneren in 14 dagen?Donstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:56:
mm mijn ervaring is dat ze in de vs (bij apple) een stuk minder makkelijk zijn dan we hier wettelijk geregeld hebben.
Vaag, zelf destijds een iPad Mini daar na een week testen ingeruild voor een normaal formaat.
En een keer na 2 dagen terug geweest omdat ik een stofje onder het iPad scherm zag (als je het 1x ziet blijf je je ergeren).
Beide keren geen probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 22-09-2018 14:14 ]
Verwijderd
Ja klopt zelfs met leesbril op, echt perfect tot nu toeTylen schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 04:46:
[...]
De microsoft variant gebruiken. Die kan het wel.
En ik merk dat faceid het eindelijk doet in bed
Nou ik had Face ID nog niet ingesteld.Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:42:
[...]
Hoe bedoel je nadat je FaceID had ingesteld? Bij mij is FaceID reeds ingesteld maar nog steeds zelfde problemen
Nadat ik het ingesteld had wel meteen naar bijvoorbeeld de betreffende mail ipv het open boxje
Ooh top dan doe ik het ook evenMelvinW schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:04:
[...]
Ja, het is nu niet meer nodig om een diagnostische test uit te voeren. Je kan meteen afrekenen na het invullen van je serial.
Yup, in de vs, op vakantie op dag 1 iPad gekocht, toen op dag 10 wilde ik toch ruilen voor 3G.
Deden ze heel moeilijk omdat ik in een andere stad was enz.
Zelfs eens gehad met een iPhone 5, gekocht in black maar wilde daarna zilver > Gezeur.
Op jouw bon? Welke heb je gekocht Geert ?Geert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:09:
[...]
ja
op mijn bon staat retouren mogelijk binnen 14 dagen.
Ah I see! Gefeliciteerd
[ Voor 17% gewijzigd door mprkooij op 22-09-2018 15:07 ]
De XS Max toch maar ingeleverd? Te zwaar of te groot?mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:06:
[...]
Op jouw bon? Welke heb je gekocht Geert ?
Ah I see! GefeliciteerdWelkom bij de club, of naja. Ik zit niet meer bij de club.
Formaat is goed. Helaas vind ik hem te zwaar, viel me echt tegen...Dennisweb schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:22:
[...]
De XS Max toch maar ingeleverd? Te zwaar of te groot?
Is dat optische zoom?loekf2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:02:
Wat een toestel. Vooral blij met de 2x zoom. Wel een verschil met focal lengte vergeleken met de 7.
AMP kwam hem ook netjes 4 minuten na start aanlevertijd leveren (via T-Mobile), dus ik kan ook los. Kom van een 5SE die ik (ook) direct na de launch heb gekocht, wel even echt wennen aan de grootte zeg...
Een sleeve is dus niet naked.loekf2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:00:
[...]
Gewoon, sleeve en telefoon in de jaszak of rugzak. Ik ga altijd "naked".
En een sleeve vind ik persoonlijk irritant. Had ik vroeger met de iPhone 4 ook.. maar telkens in en uit de sleeve halen vond ik niet echt praktisch.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja en nee. De tweede camera heeft een andere focal length. Bij 2x wordt die gebruikt. Gewoon een andere brandpuntsafstand dus.Peentje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:38:
[...]
Is dat optische zoom?
AMP kwam hem ook netjes 4 minuten na start aanlevertijd leveren (via T-Mobile), dus ik kan ook los. Kom van een 5SE die ik (ook) direct na de launch heb gekocht, wel even echt wennen aan de grootte zeg...
Geert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:36:

Als je weer om t hoekje komt kijken,
Benieuwd naar je eerste reactie

Daar hebben meer apps last van en sommige willen niet in lands scape terwijl dat we moet kunnen.
Verwijderd
Zowel met de Muziek app, Spotify en Tidal hetzelfde probleem, met een iPhone 6s/SE ook op iOS 12 heb ik dat probleem niet.
Is er iemand met een Xs of Xs Max die hetzelfde probleem ervaart in de auto of misschien zelfs met een Bluetooth speaker?
Weet nou niet of het een Software of een Hardware issue is.
It's All In The "Mix"
PSN: Wahyu2304_
Vreemd aangezien het een digitaal signaal is. Geluid zou niet anders moeten zijn, hooguit moeten haperen. Dus zit waarschijnlijk aan je auto kant.Mixpower schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:47:
Ik heb met de Xs Max audio problemen in mijn BMW i3 via Bluetooth, het klinkt heel zuiver en dan ineens heel dof en daarna weer zuiver en dat gaat continu zo het klinkt als een heel slechte kwaliteit 96kbps mp3.
Zowel met de Muziek app, Spotify en Tidal hetzelfde probleem, met een iPhone 6s/SE ook op iOS 12 heb ik dat probleem niet.
Is er iemand met een Xs of Xs Max die hetzeflde probleem ervaart in de auto of misschien zelfs met een Bluetooth speaker?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Heb dit probleem niet gehad met de X ook niet tijdens de beta van iOS 12, en die heeft net als de Xs Max ook Bluetooth 5.0 dus het lijkt me sterkt dat het probleem bij de auto ligt.RobbieB schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:58:
[...]
Vreemd aangezien het een digitaal signaal is. Geluid zou niet anders moeten zijn, hooguit moeten haperen. Dus zit waarschijnlijk aan je auto kant.
It's All In The "Mix"
Verwijderd
Klopt! Ook in die zonder oplader past hij gewoon.Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:58:
De iPhone XS past ook in de Brodit Houder Apple iPhone 7 Plus/8 Plus met oplader, als die in de Apple leather case zit. Scheelt weer aanschaf nieuwe houder voor in de auto.
Lijkt mij eerder een iOS dingetje hoor voor het uitsturen van de verkeerde codec. Op de Mac met Airpods gaat het ook niet altijd goed. Voor spraak en voor muziek wordt een andere codec gebruikt en soms wordt de verkeerde geselecteerd.RobbieB schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:58:
[...]
Vreemd aangezien het een digitaal signaal is. Geluid zou niet anders moeten zijn, hooguit moeten haperen. Dus zit waarschijnlijk aan je auto kant.
Geen problemen hier (Xs Max, 328i)Mixpower schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:47:
Ik heb met de Xs Max audio problemen in mijn BMW i3 via Bluetooth, het klinkt heel zuiver en dan ineens heel dof en daarna weer zuiver en dat gaat continu zo het klinkt als een heel slechte kwaliteit 96kbps mp3.
Is er iemand met een Xs of Xs Max die hetzelfde probleem ervaart in de auto of misschien zelfs met een Bluetooth speaker?
Heb het probleem inmiddels opgelost voor nu.
Eerst een factory reset gedaan en ingesteld zonder icloud backup maar nog steeds hetzelfde,
daarna in DFU mode en de firmware opnieuw erop en backup terug gezet en nu werkt het gek genoeg goed!
Misschien toch een kleine bug in de firmware af-fabriek?
It's All In The "Mix"
Dan ruil je hem om?FlipFlink schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:56:
Ik voel me toch wel een beetje bedonderd eigenlijk want op de persfotos was dit absoluut niet duidelijk.
Mooi speelgoed weer, maar die prijs is me echt te veel van het goede!
Heb nu nog een 6S en de XS daarnaast gelegd en dat zag er prima uit qua formaat, bijna hetzelfde alleen meer scherm oppervlakte. de XS Max was echt veel te groot voor mij.
Bij Tele2 kan ik me abonnement nu verlengen voor 60,- p.m. voor onbeperkt data en bellen + een eenmalige bijdrage van 222,-

Denk dat ik het voorlopig dus nog met me 6s zal doen a 25,- p.m. aangezien het toestel nu afbetaald is
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 22-09-2018 19:03 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik vind de achterkant ook niet mooi. De zijkant wel erg mooi trouwens.FlipFlink schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:56:
Ben ik de enige die vind dat de gouden versie meer roze is? Voornamelijk de achterkant is toch echt duidelijk roze met een parelmoer finish. Ik voel me toch wel een beetje bedonderd eigenlijk want op de persfotos was dit absoluut niet duidelijk.
Maar bedonderd...?

Zelf vandaag de winkels bezocht. De Xs vind ik niet heel spannend of anders als m’n 6s. De Max geeft me wel een nieuwe ervaring/indruk.
Denk dat dat het gaat worden, ikkan met een hand ook nog bovenaan het scherm komen om het menu te bereiken. Ben ik de enige?
Er is een prijsdiscussie topicUnidentified schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:02:
Net even langs de apple store geweest in Amsterdam en het was echt super druk
Mooi speelgoed weer, maar die prijs is me echt te veel van het goede!
Heb nu nog een 6S en de XS daarnaast gelegd en dat zag er prima uit qua formaat, bijna hetzelfde alleen meer scherm oppervlakte. de XS Max was echt veel te groot voor mij.
Bij Tele2 kan ik me abonnement nu verlengen voor 60,- p.m. voor onbeperkt data en bellen + een eenmalige bijdrage van 222,-Dat was destijds bij de 6S 45,- p.m. en eenmalig 180,-
Denk dat ik het voorlopig dus nog met me 6s zal doen a 25,- p.m. aangezien het toestel nu afbetaald is
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
[ Voor 4% gewijzigd door Mizojojo op 22-09-2018 20:34 ]
Oh nee he....Het bloed kruipt....De ideale klant voor Apple.....Geert1976 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:44:
[...]
thanks!
Maar die is voor mij echt te zwaar en groot, voor een smartphone.
Ik moest een soort van jongleren om er mee te kunnen werken.
Met de iPhone 8 Plus vond ik het al lastig, maar met de Max en het edge to edge scherm is het daarom nog lastiger.
Handzaamheid/ergonomie is voor mij persoonlijk belangrijker dan een groter scherm
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik ga morgen met vakantie en wilde juist de XS meenemen voor de fotos. Maar mn vrouw gaat over tijdje abo verlengen, dan neem ik die van haar wel en mag zij deze hebben. Past mooi bij haar nagels zegt ze
Ja bedonderd. Dat is het woord wat me binnen schiet als er op de fotos iets anders wordt weergegeven dan de werkelijkheid. Kijk maar eens naar de fotos van de gouden versie in de OP. Geen hintje roze.Novadecasa schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:03:
[...]
Ik vind de achterkant ook niet mooi. De zijkant wel erg mooi trouwens.
Maar bedonderd...?
Hoe bedoel je precies? Ik merk wel dat het koppelen van m'n iPhone met mijn Sony Android tv niet meer lukt. Youtube start op, maar blijft hangen. Echter is dat bij mijn vriendin ook met een iPhone XMizojojo schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:25:
Werkt bij iemand anders met een xs de het functie in YouTube wel?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De nieuwe bediening was ik wat skeptisch over en ben daarom afgelopen jaar voor een 8 Plus gegaan maar nu kan ik wel concluderen dat dit echt zo veel malen beter dan de home button
Ik gebruikte de 8 Plus altijd met tegenzin (echte Windows Phone fanboy hier) en iOS is in vele dingen echt een minder OS maar de Xs Max maakt mij eindelijk blij en achteraf had ik gewoon voor de X moeten gaan.
Heb nog wel een vraagje. Op mijn 8 Plus zag ik notificaties met de inhoud staan op het lock scherm maar op de Xs zijn ze allemaal zonder inhoud. Ik kan nergens vinden hoe je dat kan aanpassen. Nu moet je altijd het toestel oppakken als hij op je bureau ligt bijvoorbeeld.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Instellingen >> Berichtgeving >> Toon voorvertoning >> AltijdSc0tTy schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:59:
Xs Max nu een dag in bezit en echt wat een fijn toestel!
De nieuwe bediening was ik wat skeptisch over en ben daarom afgelopen jaar voor een 8 Plus gegaan maar nu kan ik wel concluderen dat dit echt zo veel malen beter dan de home button![]()
Ik gebruikte de 8 Plus altijd met tegenzin (echte Windows Phone fanboy hier) en iOS is in vele dingen echt een minder OS maar de Xs Max maakt mij eindelijk blij en achteraf had ik gewoon voor de X moeten gaan.
Heb nog wel een vraagje. Op mijn 8 Plus zag ik notificaties met de inhoud staan op het lock scherm maar op de Xs zijn ze allemaal zonder inhoud. Ik kan nergens vinden hoe je dat kan aanpassen. Nu moet je altijd het toestel oppakken als hij op je bureau ligt bijvoorbeeld.
Instellingen --> Berichtgeving --> Toon voorvertoning ?Sc0tTy schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:59:
Xs Max nu een dag in bezit en echt wat een fijn toestel!
De nieuwe bediening was ik wat skeptisch over en ben daarom afgelopen jaar voor een 8 Plus gegaan maar nu kan ik wel concluderen dat dit echt zo veel malen beter dan de home button![]()
Dennisweb schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:05:
[...]
Instellingen >> Berichtgeving >> Toon voorvertoning >> Altijd
Ah klopt maar werkt niet helemaal zoals ik wil.RPHN schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:06:
[...]
Instellingen --> Berichtgeving --> Toon voorvertoning ?
Voor bijvoorbeeld WhatsApp wil ik wel dat ie eerst unlocked moet zijn. Maar in dat geval zie ik niet wie een bericht stuur. Op mijn Plus zie ik niet de inhoud maar wel de afzender. Dat lukt me niet op de Xs
Niet in bed, dat blijft lastig. Het werkt wel veel beter dan TouchID bij bv passwords opzoeken. Blijf het alleen maf vinden dat je nog steeds een swipe omhoog moet doen bij unlocken.Froggle schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:10:
Viel me hier op dat die Face ID al best snel werkt, al ligt je iPhone op een tafel. Hoek van 45 graden en hij herkent je.
Instellingen > Face ID en toegangscode >Toegang bij vergrendeling (onderin)Sc0tTy schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:18:
[...]
[...]
Ah klopt maar werkt niet helemaal zoals ik wil.
Voor bijvoorbeeld WhatsApp wil ik wel dat ie eerst unlocked moet zijn. Maar in dat geval zie ik niet wie een bericht stuur. Op mijn Plus zie ik niet de inhoud maar wel de afzender. Dat lukt me niet op de Xs
Vind ik niet erg. Even een review over alle berichtjes die zijn binnengekomen vind ik niet erg. Meeste reageer ik al op vanaf m'n lockscreen.loekf2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:20:
[...]
Niet in bed, dat blijft lastig. Het werkt wel veel beter dan TouchID bij bv passwords opzoeken. Blijf het alleen maf vinden dat je nog steeds een swipe omhoog moet doen bij unlocken.
[ Voor 34% gewijzigd door Froggle op 22-09-2018 20:25 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Kun je dat niet instellen? Ik vind het wel heel fijn namelijk dat je eerst omhoog moet swipen, ik kijk vaak alleen even naar de meldingen, dat kan niet als hij direct unlocktloekf2 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:20:
[...]
Niet in bed, dat blijft lastig. Het werkt wel veel beter dan TouchID bij bv passwords opzoeken. Blijf het alleen maf vinden dat je nog steeds een swipe omhoog moet doen bij unlocken.
Sorry, ik bedoelde HDRcarpebios schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:51:
[...]
Hoe bedoel je precies? Ik merk wel dat het koppelen van m'n iPhone met mijn Sony Android tv niet meer lukt. Youtube start op, maar blijft hangen. Echter is dat bij mijn vriendin ook met een iPhone X
Nope dat is het niet. Daar staan notificaties al aan.Froggle schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:20:
[...]
Instellingen > Face ID en toegangscode >Toegang bij vergrendeling (onderin)
Verwijderd
Dat is normaal bij OLED en Apple noemt het zelf ook: https://support.apple.com/en-us/HT208191Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:44:
Wat vinden jullie van de kijkhoek? Als ik recht er op kijk, en het toestel dan iets draai, wordt het scherm een stukje koeler/blauwer. Vind dat toch wel enigszins tegenvallen. 🤔
If you look at an OLED display off-angle, you might notice slight shifts in color and hue. This is a characteristic of OLED and is normal behavior.
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6