Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:12
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

matthijst schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:03:
[...]

Dat ie heel lief van jullie, maar Apple vindt het prima.
Net zoals een bedrijf als Coolblue het prima vindt.
Het is 2018 jongens, bijblijven.
Er is een verschil tussen iets prima vinden omdat ze het wettelijk verplicht zijn en prima vinden omdat ze zelf deze dienst aanbieden.
In werkelijkheid zijn geretourneerde data-dragers een doorn in het oog van webshops.

Maar hé! Jij hebt als consument dat recht nu eenmaal dus dan zul je het ook gebruiken ook!

En nu weer ontopic aangezien je het toch nooit zal begrijpen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:36
[...]

Op de site van Coolblue:
Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.

Is je product toch nét teveel gebruikt? Dan laten we je er niet mee zitten. Je ontvangt dan 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Denk jij werkelijk dat ze blij worden van een 2 weken gebruikte iPhone?
Die kunnen ze immers zeer waarschijnlijk niet meer als nieuw toestel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PKHS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:16:
[...]

Op de site van Coolblue:
Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.

Is je product toch nét teveel gebruikt? Dan laten we je er niet mee zitten. Je ontvangt dan 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

True, ik voelde me ook wat schuldig toen ik mijn Watch S3 terug stuurde op maandag, maar mijn intentie was wel degelijk een weekend testen en houden of terug sturen.
Als consument profiteer je hier (on)bewust wel van. Wij vragen de service dan ook niet, de leverancier biedt het aan, die luxe gebruik je dan ook.

Maar goed 2 weken is wel heel lang, maar wel zijn recht en correct of niet volgens ons, het kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

PKHS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:16:
[...]
Je kan het ook andersom vragen. Zou @matthijst blij worden van een iPhone die door iemand anders twee weken is uitgetest?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:27:
[...]
Maar goed 2 weken is wel heel lang, maar wel zijn recht en correct of niet volgens ons, het kan.
Dit prikkelt toch weer de moraalridder in mij :p
Ergens recht op hebben betekent niet vanzelfsprekend dat je dit recht ook moet nemen natuurlijk...
Apple Watch is overigens een hygiëne-product. Dus de webwinkel is extra coulant geweest in jouw geval.

[ Voor 36% gewijzigd door Wootism op 21-09-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 14:00
Hier de xs en hij is echt merkbaar sneller en heeft een veel mooier scherm dan de 7. Wel is het formaat even wennen en het stuk onder het toetsenbord is wat mij betreft gewoon raar, waarom zit dat ding niet aan de onderkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:29
Wootism schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:28:
[...]

Je kan het ook andersom vragen. Zou @matthijst blij worden van een iPhone die door iemand anders twee weken is uitgetest?
Die gaan als refurbished met korting de webshop in, gok ik.

Ik denk dat Apple heel blij met mij is trouwens. Maak je daar geen zorgen om.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 21-09-2018 19:35 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
PKHS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:52:
[...]

Sluit mij in deze aan bij Wootism.
Lees hier regelmatig: "Vond de iPhone te groot, te klein, te zwaar" en overig geneuzel.
Zaken die je makkelijk van tevoren uit had kunnen zoeken in plaats van het toestel na 14 dagen gebruik, te retourneren.

WKOA 2014 zegt o.a.:

Zichttermijn is geen gebruiktermijn
De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.
Je slaat echt compleet de plank mis. De winkelier heeft hier zelf ook baat bij, procentueel verkopen ze op deze manier meer. Nogmaals hiermee verlaag je de drempel voor een koper en dat is een slimme verkooptechniek waarbij beide partijen baat hebben. Zie CB bijv, zij verkopen het weer in een nieuwstaat dmv een korting en dan nog hebben ze winst, geweldig toch. Niet zo verder overdrijven lijkt mij en on-topic (proberen) te blijven

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 21-09-2018 19:32 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
ElayZ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:41:
Weet iemand of het überhaupt mogelijk is om het zo terug te zetten dat alles echt weer exact tzelfde is? Dus incl alle app wachtwoorden? Misschien via iTunes backup ipv iCloud?
Via I Cloud werken de bank apps ook niet meer je moet deze opnieuw verifiëren logisch want je toestel zend een nieuw imei nummer uit misschien dat dat ook geld voor wat jij noemt?

Verder ben ik ongelofelijk blij met mijn kleur keuze echt wauw en de stap van 6s naar Xs is wauw.

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 21-09-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Lol. In de winkel alles voelen en dan goedkoop online kopen. Ook een doorn kn het oog. Wkoa is goed om die ongelijkheid op te heffen. Maar goed, mijn Xs besteld. Ben benieuwd wanneer ie komt. (Vodafone)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Wootism schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:15:
[...]

En nu weer ontopic aangezien je het toch nooit zal begrijpen :D
Ik begrijp het prima. Jij probeert alles wat Apple is recht te lullen.
Maar goed, dat is al bekend dus ga maar on topic verder.

Voor de overige posters dus een tip: hij mag gratis binnen 14 dagen terug :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Inmiddels ook weer helemaal ready en set met de nieuwe iPhone XS 256GB. Lekkere stap vooruit weer vanaf een 6S. Had wel een foutje gemaakt met het koppelen van m'n Apple Watch. Dacht, even loskoppelen op de 6S en weer koppelen op de XS, maar dat betekende dat ik dus alle instellingen van m'n AW kwijt was. Oeps! Wel weer lekker clean nu.

Eerste indruk van XS:
- Face ID geeft je echt het idee alsof je geen wachtwoord meer hoeft in te voeren (toch ook geen gekloot met duimen die niet reageren).
- Edge to edge scherm is een verademing
- Control Center is even zoeken/wennen
- Home button mis ik niet
- Snelheidsverschil merk ik niet meer zo

Verder is dit wel echt de maximale grootte die ik voor een iPhone wil hebben. Goede keuze dus dat ik niet voor de Max ben gegaan. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Froggle schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:43:
Inmiddels ook weer helemaal ready en set met de nieuwe iPhone XS 256GB. Lekkere stap vooruit weer vanaf een 6S. Had wel een foutje gemaakt met het koppelen van m'n Apple Watch. Dacht, even loskoppelen op de 6S en weer koppelen op de XS, maar dat betekende dat ik dus alle instellingen van m'n AW kwijt was. Oeps! Wel weer lekker clean nu.

Eerste indruk van XS:
- Face ID geeft je echt het idee alsof je geen wachtwoord meer hoeft in te voeren (toch ook geen gekloot met duimen die niet reageren).
- Edge to edge scherm is een verademing
- Control Center is even zoeken/wennen
- Home button mis ik niet
- Snelheidsverschil merk ik niet meer zo

Verder is dit wel echt de maximale grootte die ik voor een iPhone wil hebben. Goede keuze dus dat ik niet voor de Max ben gegaan. :)
kijk! Dit zijn mooie upgrades: van 6S naar de XS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Geert1976 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:45:
[...]

kijk! Dit zijn mooie upgrades: van 6S naar de XS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Kan niet wachten tot m’n XS er is! Heb nu nog een 6, dus het is wel weer tijd voor een upgrade :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

matthijst schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:33:
[...]

Ik begrijp het prima. Jij probeert alles wat Apple is recht te lullen.
Maar goed, dat is al bekend dus ga maar on topic verder.

Voor de overige posters dus een tip: hij mag gratis binnen 14 dagen terug :O
Je bent een prettig persoon Matthijs! Volhouden jongen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Wootism schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:48:
[...]

Je bent een prettig persoon Matthijs! Volhouden jongen d:)b
Dank je!
Ik heb ondervonden dat het helpt als je mensen niet "asociaal" noemt.
Zou je ook eens moeten proberen, word je misschien ook prettig, ooit.

FaceId werkt wel rap tegenwoordig, dat hebben ze flink verbeterd.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 21-09-2018 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:48:
[...]

Kan niet wachten tot m’n XS er is! Heb nu nog een 6, dus het is wel weer tijd voor een upgrade :)
haha van een iPhone 6 naar de XS. Jij gaat van Napoleon naar Elon Musk :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XS is nu bezig de iCloud backup terug te plaatsen.

Face ID tov mijn korte ervaring van vorig jaar met de X (2 dagen), ik moet zeggen dat het stuk beter gaat. Ook met het toestel wat verder van mij af op tafel/bureau.

Apple Watch is al over van de 8plus naar de XS, dat ging zonder enig probleem.

Nu nog even wachten tot dat de iCloud backup volledig is teruggeplaatst om verder te testen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kan iedereen aanraden eerst een encrypted backup van je oude iPhone in iTunes te maken en dan vervolgens overzetten naar je nieuwe
iPhone XS.

Die neemt (vrijwel) álle wachtwoorden/logins mee.
Dit doet een iCloud backup niet en scheelt je dus weer een hoop typ werk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2018 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:03:
Ik kan iedereen aanraden eerst een encrypted backup van je oude iPhone in iTunes te maken en dan vervolgens overzetten naar je nieuwe
iPhone XS.

Dit doet een iCloud backup niet
Zo doe ik het ook altijd. Alleen 2FA en bankenshizzle even opnieuw koppelen en gaan met de banaan!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
iPhone Xs Max binnen. GE WEL DIG toestel! Maar hij gaat terug. Hij is zo groot, en redelijk zwaar. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tsss en ik word elke keer maar weer afgebrand als ik weer van iPhone wissel :P :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
iPhone XS.

Heb iCloud backup teruggezet. 1 keer ingelogd met 1Password en elke app die ik opende vloog ik eigenlijk direct in omdat ie m'n kop al herkende. :+

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24

swv

iPhone XS.

Sinds iOS11 wel toch? Of heb ik het verkeerd onthouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
Ik ben eigenlijk helemaal verliefd op de XS Max! Hij is groot en maakt het typen voor mij zoveel gemakkelijker. Het scherm is fantastisch en de foto’s zijn stukken beter dan de X.

Heb mijn X gewist. Die wordt zondag verkocht. Maar de X voelde eigenlijk meteen al weer klein aan. Heel blij met de Max!

Nu nog een sleeve binnenhalen (is al besteld, op maat gemaakt door Steelbag, maar poststaking) en dan helemaal tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swv schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:07:
[...]

Sinds iOS11 wel toch? Of heb ik het verkeerd onthouden?
Ow, is dat zo? Geen idee eigenlijk.
Ik dacht dat alleen via een encrypted backup kon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
Ben trouwens wel verbaasd hoe soepel de overgang en het koppelen van de watch van 6s naar de Xs.

@Geert1976 ben benieuwd hoe lang je het volhoudt er geen te kopen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Vanmorgen mijn XS 64Gb ontvangen via KPN, gisteren al het originele Apple silicone hoesje van Apple zelf.
Kom van een 7 Plus, iCloud backup terug zeggen en watch koppelen was een eitje, inderdaad even aantal wachtwoorden/apps opnieuw invullen en aanmelden, maar werkt allemaal perfect!
Ff wennen dat het toestel wat kleiner is, toch even kort door het hoofd of een xs max niet beter was geweest, maar ben blij met het formaat van de XS. Eigenlijk wel prettig dat hij wat kleiner is als de 7 plus. Enige wat wennen is is dat het scherm wat minder breed is. Maar man wat is dat edge to edge scherm mooi. Face ID en de gestures wennen super snel en werken perfect, Home button en touch id nog geen moment gemist.
Ook het silicone hoesje van Apple is prima, zit als gegoten en een stuk minder stroef als die van mijn 7 Plus, goeie kwaliteit en keurig over alle randjes heen.
Super blij met de XS vooralsnog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Laatst online: 08:20
mprkooij schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:04:
iPhone Xs Max binnen. GE WEL DIG toestel! Maar hij gaat terug. Hij is zo groot, en redelijk zwaar. :P
Gaat ie echt terug? Ik vind het ook een waanzinnig scherm hebben, enige minpunt is ergonomie, voornamelijk gewicht van het toestel i.c.m. breedte. Kortom, het is maar waar je op wilt inleveren..

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Geert1976 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:09:
[...]

Ow, is dat zo? Geen idee eigenlijk.
Ik dacht dat alleen via een encrypted backup kon
Met een slag om de arm hoor. Ik zal het zelf nog moeten ondervinden. Wat ik wel weet is dat health data over iCloud gaat sinds iOS11. Voorheen gebruikte ik daar dan verplicht een encrypted iTunes backup voor bij wisselen van toestel. Durf niet te zeggen hoe het zal gaan met 2FA apps enzo. 1Password sync ik niet over internet maar met mijn MacBook dus dat is bij mij geen issue en ik zou dan niet weten wat er nog overblijft?

Mja ik ga maandag wel checken of ik voldoende heb aan het naast elkaar leggen van de X en Xs voor de naadloze overdracht.

Dit zijn wel van die dingen die ervoor zorgen dat ik mijn huidige toestel niet op voorhand wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
Vanochtend mijn Xs opgehaald maar aan de rechterzijkant van het toestel zit een “spleet” waar bijna mijn nagel in past. Voelt over een lengte van 5cm ook scherp aan, alsof het niet goed geslepen is. Linkerkant is wel gewoon glad. Wil niet de zeikerd uithangen maar ik houd mijn toestel met mijn rechterhand vast (vaak zonder hoesje) en om nou te zeggen dat het fijn aanvoelt.... Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Jaymone schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:20:
[...]

Gaat ie echt terug? Ik vind het ook een waanzinnig scherm hebben, enige minpunt is ergonomie, voornamelijk gewicht van het toestel i.c.m. breedte. Kortom, het is maar waar je op wilt inleveren..
Ik heb 1x een Plus model gehad (6S) en ik vond het eigenlijk ook niet zo'n succes ondanks dat ik 1.95 lang ben met grote handen.. Ik vond het toen ergg fijn dat ik weer naar een normale 7 ging.. Veel makkelijker voor gebruik met 1 hand en niet zo'n baksteen in je broekzak..

En toch krijg ik morgen een Xs Max binnen haha :X Ben toch overstag gegaan vanwege het prachtige 6.5" scherm, mocht het niet bevallen ruil ik hem wel voor een normale Xs.
Kom van een X en eigenlijk is dat qua handzaamheid het ideale formaat denk ik. Toch hoop ik dat ik dit keer aan het grotere formaat kan wennen, het scherm en langere batterijduur zijn het waard :) Zal vooral mezelf aan moeten leren reachability te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:47

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

FrameWork. schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:34:
Vanochtend mijn Xs opgehaald maar aan de rechterzijkant van het toestel zit een “spleet” waar bijna mijn nagel in past. Voelt over een lengte van 5cm ook scherp aan, alsof het niet goed geslepen is. Linkerkant is wel gewoon glad. Wil niet de zeikerd uithangen maar ik houd mijn toestel met mijn rechterhand vast (vaak zonder hoesje) en om nou te zeggen dat het fijn aanvoelt.... Meer mensen die dit hebben?
Jep. Aan de achterzijde (rechts)... Stuur mijne maandag terug.

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:23
Jaymone schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:13:
[...]

Welke heb je? Werkt echt super!
XS Spacegrijs 64 gb. Ik ben sinds de iPhone 4 niet meer zo onder de indruk geweest van een nieuwe telefoon. Kom trouwens vanaf een iPhone 7 128gb.

De grootste verassing na het veel bekijken van video's vind ik eigenlijk de speakers. WOW wat een mooi en diep geluid komt daar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
Jaymone schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:20:
[...]

Ik vind de Xs Max geweldig! Alleen ik vind hem gewoon te zwaar. Het scherm kan ik wel aan wennen. Maar omdat die zo zwaar is, is het gewoon minder fijn. Uiteindelijk ga ik mij eraan ergeren en voor 1259 ..... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 09:46
Wat ik me net bedenk. Heb beta 12.1 op huidig toestel, de 7 Plus.
Volgende week krijg ik de Xs Max. Kan ik dan toch mijn backup terugzetten ondanks dat op het nieuwe toestel nog 12.0 staat?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Serena schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:39:
Wat ik me net bedenk. Heb beta 12.1 op huidig toestel, de 7 Plus.
Volgende week krijg ik de Xs Max. Kan ik dan toch mijn backup terugzetten ondanks dat op het nieuwe toestel nog 12.0 staat?
Nee, die moet je ook even updaten naar 12.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:51

rammes

koekebakker 1e klas

Net alles overgezet via iCloud en iPhones naast elkaar houden enzo (van 7 Plus naar Xs Max) maar ik moet echt voor iedere app opnieuw passwords ingeven... Ik dacht dat dit ook terug gezet werd. En vervelender nog, ik heb 2 apps Safenet MobilePass en Google Authenticator voor 2 factor authentificatie voor zakelijke toegang tot programma's enz. Ook die doen het niet en moet ik nieuwe tokens gaan regelen. Kost hoop tijd allemaal....

Weet iemand of het überhaupt mogelijk is om het zo terug te zetten dat alles echt weer exact tzelfde is? Dus incl alle app wachtwoorden? Misschien via iTunes backup ipv iCloud?
je kunt de authenticator laten backuppen, althans dat doe ik met de microsoft authenticator. die backupped alles naar mijn MS profiel zodat ik dat niet steeds opnieuw hoef aan te vragen

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Voor iedereen twijfelt om van een iPhone SE naar iPhone XS te gaan: You’re worth it.

Wat een heerlijke apparaat. Wat een scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tricto schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:37:
[...]

XS Spacegrijs 64 gb. Ik ben sinds de iPhone 4 niet meer zo onder de indruk geweest van een nieuwe telefoon. Kom trouwens vanaf een iPhone 7 128gb.

De grootste verassing na het veel bekijken van video's vind ik eigenlijk de speakers. WOW wat een mooi en diep geluid komt daar uit.
Waarom is het zo’n verschil als je al een 7 had? Naast de speakers is het toch niet zo’n grote stap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Novadecasa schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:11:
[...]

Waarom is het zo’n verschil als je al een 7 had? Naast de speakers is het toch niet zo’n grote stap?
?

Super strak en groter scherm, Face ID dat binnen een paar uur al ‘onmisbaar’ is.. Alles voelt sneller aan, sites laden sneller, camerapp is super snappy, snelle focus, mooie foto’s entc. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Ik heb dit ook maar had het niet gemerkt totdat jij het hier had vermeld. Rechter onderkant maar niet zo erg als die van jou.

Wat ik wel heb is dat als ik bel de tegenpartij mij niet goed hoort. Dit heb ik nu bij elke gesprek gehad. Het klinkt alsof de verbinding heel slecht is.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry05 op 21-09-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Mar.tin schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:13:
Paar uur in bezit van mijn Max.

Ben nog niet weggeblazen. Merk dat ik haast liever naar mijn X grijp qua formaat.

Mooie foto's, lekker vlot, ruim scherm.
Maar kramp in mijn handen van het vasthouden.

Maar eens een nachtje over slapen of die blijft
Ik ben nu een week van 8 Plus 64GB naar X 256GB gegaan. Qua formaat is dit voor mij echt perfect en zou op dit moment echt niet terug willen naar de Plus/Max modellen. Juist vanwege het formaat en toch volledig en grotere scherm maakt dit voor mij een bijna perfect toestel. Zelfde wilde ik voor de Xs gaan, maar om al meer dan 1000 te betalen voor alleen de 64GB versie....nee echt niet. Voorlopig genoeg aan mijn X die echt niet onder doet en met nog meer GB's voor zo'n 400 euro minder en nog nieuw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Jezus mijn geluidskwaliteit is echt waardeloos. Als ik spreek klinkt het alsof de verbinding heel slecht is. Hoop dat het met de software te maken heeft maar ben er bang voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry05 op 21-09-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 10:34
Ferry05 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:58:
[...]

Ik heb dit ook maar had het niet gemerkt totdat jij het hier had vermeld. Rechter onderkant maar niet zo erg als die van jou.

Wat ik wel heb is dat als ik bel de tegenpartij mij niet goed hoort. Dit heb ik nu bij elke gesprek gehad. Het klinkt alsof de verbinding heel slecht is.
hier ook...ik dacht dat het een defect was.... :/ :/ :/

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mocht je bij de aankoop van de Xs ook een nieuw abonnement afgesloten hebben bij een andere provider dan je daarvoor had dan kan het ook aan de provider liggen dat de belkwaliteit anders/slechter is. T-Mobile schijnt bijvoorbeeld niet altijd even goed te zijn.

En een hoesje kan ook problemen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 21-09-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Inderdaad ook het idee dat de kwaliteit van bellen wat minder is. Het klinkt wat blikkerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:18
Nog meer mensen waarbij het niet lukt om AppleCare+ aan te schaffen voor de Xs? Krijg de melding dat de resultaten van de diagnostische test niet doorgekomen zijn bij Apple. Probeer het al de hele dag, maar kom steeds niet verder. Morgen maar even Apple bellen als het dan nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net alles overgezet via iCloud en iPhones naast elkaar houden enzo (van 7 Plus naar Xs Max) maar ik moet echt voor iedere app opnieuw passwords ingeven... Ik dacht dat dit ook terug gezet werd. En vervelender nog, ik heb 2 apps Safenet MobilePass en Google Authenticator voor 2 factor authentificatie voor zakelijke toegang tot programma's enz. Ook die doen het niet en moet ik nieuwe tokens gaan regelen. Kost hoop tijd allemaal....

De inhoud van Google Authenticator kun je helaas , op de iPhone, niet backuppen. Daar ben ik vorig jaar , toen ik de X kreeg, de mist mee ingegaan. Backup teruggezet, oude telefoon gewist, en toen ontdekken dat GA leeg was. Oeps. Vandaag, toen ik mijn Xs Max kreeg dus alle sites langs , inloggen met GA (van de oude Phone), 2FA uitzetten , en weer aan, met de nieuwe Phone. Een aardig karweitje met +/- 20 items in de GA. Succes!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Lekker toestel hoor. Heb hem sinds de middag en moet zeggen dat ik er heel snel aan gewend ben geraakt.

Prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:11:
[...]

De inhoud van Google Authenticator kun je helaas , op de iPhone, niet backuppen. Daar ben ik vorig jaar , toen ik de X kreeg, de mist mee ingegaan. Backup teruggezet, oude telefoon gewist, en toen ontdekken dat GA leeg was. Oeps. Vandaag, toen ik mijn Xs Max kreeg dus alle sites langs , inloggen met GA (van de oude Phone), 2FA uitzetten , en weer aan, met de nieuwe Phone. Een aardig karweitje met +/- 20 items in de GA. Succes!
Kan wel: https://www.brianckeegan....tication-to-a-new-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
bij touch id had ik dat het scherm gelijk met de apps kwam. bij Face id moet je wel eerst nog naar boven swipen. Dat kan niet zonder het swipen toch?
Moet dar nog wel aan wennen.

Het formaat is ook wennen, van een 6 naar een xs max :) maar ik denk dat ik daar wel aan kan wennen.
VInd het wel een heel mooi toestel!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:19
Hallo allemaal!

Vanmiddag heb ik om 15:25 eindelijk de iPhone Xs Max ontvangen. Nu ben ik er eventjes mee bezig en ik moet bekennen dat ik het helemaal top vind, maar dat verbaast me ook niet met de upgrade van 4s naar dit geweldige toestel.

FaceID, I love it! Gaat ontzettend snel en zonder enige moeite heb ik mijn mobiel ontgrendeld!

Vooralsnog ben ik zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:01
[...]

Ik kom er dus zojuist achter dat de Microsoft Authenticator (die gewoon hetzelfde doet) wél backupt! Ik hoefde niks in te stellen behalve 1 keer een restore doen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
mr.JamesBond schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:29:
Hallo allemaal!

Vanmiddag heb ik om 15:25 eindelijk de iPhone Xs Max ontvangen. Nu ben ik er eventjes mee bezig en ik moet bekennen dat ik het helemaal top vind, maar dat verbaast me ook niet met de upgrade van 4s naar dit geweldige toestel.

FaceID, I love it! Gaat ontzettend snel en zonder enige moeite heb ik mijn mobiel ontgrendeld!

Vooralsnog ben ik zeer tevreden!
4S?! Dat is een gigantische upgrade. Gefeliciteerd en veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Dennisweb schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:37:
[...]

4S?! Dat is een gigantische upgrade. Gefeliciteerd en veel plezier ermee! :)
Thanks! Dat komt wel goed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:17
mr.JamesBond schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:29:
Hallo allemaal!

!
Dude!! Meen je niet haha... hoe heb je dat volgehouden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je dat artikel leest zie je dat het daar alleen gaat om de 2FA van je Google account. Niet van alle accounts waarvoor je GA gebruikt. Je kunt GA ook gebruiken voor allerlei andere sites, los van Google. En voor al die sites moet je in principe hetzelfde doen als in het door jou gelinkte artikel.

Dat betekent, stam + t .

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:49

Nitai

Live the life you love.

[...]

Daarom kun je beter Authy gebruiken, gebruik die ook voor m’n andere 2FA accounts zoals Amazon etc. Die kun je wel backuppen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ahhhhh faceID werkt niet met mijn zonnebril :(

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
Goodfellas schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:02:
Ahhhhh faceID werkt niet met mijn zonnebril :(
Het werkt niet met spiegelglazen.

Is er iemand die van de X naar de XS is gegaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Khayma op 22-09-2018 00:06 ]

• de Foarsitter
Cardwizard schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:46:
[...]

Dude!! Meen je niet haha... hoe heb je dat volgehouden _/-\o_
Ik merk wel dat ik, omdat mijn 4S slechts 16GB dataopslag had, ik nu door de bomen het bos niet meer zie in de app store. Ik ga even goed kijken welke apps van toevoegende waarde zijn. Suggesties zijn welkom!

Als ik het deze keer weer zo lang volhoud mag niemand klagen over de hoge prijs. Leuk om te weten, mijn iPhone Xs Max heeft meer gekost dan mijn MacBook Pro, terwijl ik bij mijn MacBook Pro ook nog eens Beats kreeg.

Dit is niet bedoeld om een prijsdiscussie te starten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:28

Voor je 2FA kan ik Authy aanraden. Die kan je gewoon meenemen naar een ander toestel zonder dat je alle 2FA’s opnieuw in moet stellen. :)

Edit: oops, zie nu dat dit net hierboven ook is gezegd

[ Voor 3% gewijzigd door Fuwor op 22-09-2018 00:45 ]

• Cardwizard
mr.JamesBond schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:27:
[...]

Ik merk wel dat ik, omdat mijn 4S slechts 16GB dataopslag had, ik nu door de bomen het bos niet meer zie in de app store. Ik ga even goed kijken welke apps van toevoegende waarde zijn. Suggesties zijn welkom!

Als ik het deze keer weer zo lang volhoud mag niemand klagen over de hoge prijs. Leuk om te weten, mijn iPhone Xs Max heeft meer gekost dan mijn MacBook Pro, terwijl ik bij mijn MacBook Pro ook nog eens Beats kreeg.

Dit is niet bedoeld om een prijsdiscussie te starten!
Duur is het absoluut, maar goed als ik dan bedenk dat ik werkelijk alles met mijn iPhone doe en inmiddels zelfs geen iMac en MacBook meer heb dan vind ik het persoonlijk een stuk “verantwoorder” om er een keer een pak geld aan uit te geven :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Cardwizard schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:49:
[...]

Duur is het absoluut, maar goed als ik dan bedenk dat ik werkelijk alles met mijn iPhone doe en inmiddels zelfs geen iMac en MacBook meer heb dan vind ik het persoonlijk een stuk “verantwoorder” om er een keer een pak geld aan uit te geven :')
Ik zag gister een vergelijking tussen de MacBook Pro 2018 en iPhone Xs Max. Alle specs van de iPhone Xs Max op één punt na waren beter dan de MacBook Pro 2018 :D

• Tricto
Probeerde net via de Apple website applecare af te sluiten. Is dit iemand anders al gelukt? Ik krijg de diagnostische info niet verzonden. Krijg steeds de melding dat ik contact op moet nemen met Apple support.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik speel het iPhone spelletje al vanaf model 1 (ja de 2g) ding uit de VS, iphoneclub (tegenwoordig iCulture) heeft toen goed geholpen met jailbreaken etc, want we konden niet eens bellen toen we hem kregen, prachtig allemaal

Uren in rijen gestaan om de nieuwste iPhone te kunnen bemachtigen

Naar Parijs gereden om de nieuwe iPhone te scoren

Ik kan er werkelijk een boek over schrijven echt top

En dan zou ik hem dit jaar overslaan?... IK als (toch wel behoorlijke) fan??? Ja ik sla de XS Max over dit jaar, ik wist het zeker..... en toch blijft het knagen na zo’n verstandige beslissing....want nog nooit was de nieuwe iPhone zo makkelijk te bemachtigen ook

En nu? Nu komt de postbode (als het goed is) over enkele uren mijn nieuwe XS Max 256GB goud afleveren

Ik ben zwak, i know

:w

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Khayma schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:05:
[...]

Het werkt niet met spiegelglazen.

Is er iemand die van de X naar de XS is gegaan?
Ik heb een zwarte rayban met zwarte glazen, geen spiegel. Jammer wel of misschien een excuus voor een nieuwe 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Voor de mensen die de gold versie graag met zwarte achterkant willen, deze dBrand skin ziet er niet slecht uit volgens mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YNfwhPXswb0N0QpyXv0jVYPr/full.jpg

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 13:29
Heb hem nu 12 uur en ben echt impressed. Ik had verwacht dat de stap van de IPhone 7 naar Xs Max kleiner zou zijn. Marginale verschillen. Maar het ontwerp en vooral de voorkant is zo luxe. Ik swipw wel de hele tijd verkeerd voor controle centre en de features zijn wennen. Maar het scherm is zo veel mooier, faceid gaat zo meer ongemerkt dan TouchID en de groote van het scherm is wennen maar fijn. De accuduur is zo veel beter dan de iPhone 7, zelfs aan het begin. Ik ben overtuigd.

Heel fijn. Maar dit mag in het XS topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2018 11:55 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

De microsoft variant gebruiken. Die kan het wel.

En ik merk dat faceid het eindelijk doet in bed *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Roos79
@mr.JamesBond dan begin je dus fris en fruitig begonnen aangezien een back up kan je niet terug zetten toch?
Heb je gelijk de 512gb gekozen omdat je zei hij is kost meer als😁

Ik moest wel gniffelen @Cardwizard veel lol ermee zo!

[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 22-09-2018 07:44 ]

• Mart33
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-09 16:20
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:00:
[...]

Telefoon van €1149,- en dan op een (brandgevaarlijke) lader van AlieEx beknibbelen. 8)7
Hoe kom je er bij dat ie brandgevaarlijk is? Die dure telefoon is qua components ook heel goedkoop en wordt in China gemaakt. Is ie daar mee brand gevaarlijk?

Ik betaal liever niet extra voor hetzelfde in een NL webshop. Jij blijkbaar wel en staat je vrij _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Spleetgate *O*
Ferry05 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:58:
[...]

En Callgate *O* (klinkt als tandpasta).

[ Voor 29% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-09-2018 08:21 ]

• jdevries189
  • Laatst online: 29-08-2023
mr.JamesBond schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:58:
[...]

Ik zag gister een vergelijking tussen de MacBook Pro 2018 en iPhone Xs Max. Alle specs van de iPhone Xs Max op één punt na waren beter dan de MacBook Pro 2018 :D
Een vergelijking tussen een mbp en een iphone is natuurlijk als appels en peren vergelijken. Nee, een mbp heeft geen simkaart ondersteuning, nee hij heeft geen faceid. Maar ik moet er niet aan denken om te moeten ontwikkelen op mn xs max met ‘maar’ 4gb werkgeheugen en een scherm van ‘maar’ 6.5 inch. Ik hoop dus dat je die vergelijking niet al te serieus neemt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jdevries189 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:22:
[...]

Een vergelijking tussen een mbp en een iphone is natuurlijk als appels en peren vergelijken. Nee, een mbp heeft geen simkaart ondersteuning, nee hij heeft geen faceid. Maar ik moet er niet aan denken om te moeten ontwikkelen op mn xs max met ‘maar’ 4gb werkgeheugen en een scherm van ‘maar’ 6.5 inch. Ik hoop dus dat je die vergelijking niet al te serieus neemt ;)
Hij bedoelt denk ik meer dat het bizar is dat er vergelijkbare specs in een telefoon zitten vergeleken met een laptop ;) Niet zozeer dat een iPhone een MacBook kan vervangen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• jdevries189
  • Laatst online: 29-08-2023
BillSpaarbank schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:32:
[...]

Hij bedoelt denk ik meer dat het bizar is dat er vergelijkbare specs in een telefoon zitten vergeleken met een laptop ;) Niet zozeer dat een iPhone een MacBook kan vervangen.
Sinds wanneer kijken apple fanboys naar specs? Het gaat toch om de ervaring? ;) (maar ik snap je punt, al zou ik niet weten welke spec dan beter is. Nee, er zit idd geen neurale gpu in maar dat heb je ook niet nodig)

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Ik heb iets vreemds op mij IPhone XS max.
Normaal raak ik een notificatie aan en ga dan meteen naar bijvoorbeeld de bijhorende mail.
Nu laat hij eerst de open optie zien.
En nee ik Swype niet ik raak de notificatie gewoon aan.

Iemand een idee?
Zal anders dadelijk een filmpje plaatsen

Kijk (raak alleen de notificatie aan)
Probleem met het touchscreen of instelling?

https://www.dropbox.com/s...-2018%2009-59-33.MP4?dl=0

Hoe is dat bij jullie?

[ Voor 24% gewijzigd door EdvanAl op 22-09-2018 10:36 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Merk wel dat het opladen een stuk langer duurt vergeleken met mijn iPhone 7 :+
Als ik haast had deed ik mijn 7 even in vliegtuigstand en dan ging het best rap. Nu met de Xs duurt dat ook lang

Toch maar even opzoek naar een quickcharger :) iemand suggesties naast de officiële van Apple zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 22-09-2018 10:05 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• SupremeRick
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

sjorremans schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:05:
Merk wel dat het opladen een stuk langer duurt vergeleken met mijn iPhone 7 :+
Als ik haast had deed ik mijn 7 even in vliegtuigstand en dan ging het best rap. Nu met de Xs duurt dat ook lang

Toch maar even opzoek naar een quickcharger :) iemand suggesties naast de officiële van Apple zelf?
het 12 watt blokje is de beste en goedkoopste oplossing. ook kwa prijs/laadsnelheid

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Cardwizard
SupremeRick schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:11:
[...]

het 12 watt blokje is de beste en goedkoopste oplossing. ook kwa prijs/laadsnelheid
Oneens, deze van Choetech is goedkoper en sneller met laden (18W) komt uit meerdere testen als winnaar uit de bus

https://www.amazon.de/CHO...er-Nintendo/dp/B07DGWJ887

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Helemaal happy met de max. Wel iets raars met die other systeem storage. Gister was dat 30gb en nu weer 8gb. Heb al wat zitten zoeken maar kan niet echt goede verklaring vinden. Heb bij eerste gebruik direct van oude iPhone over gekopieerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Roos79 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:27:
@mr.JamesBond dan begin je dus fris en fruitig begonnen aangezien een back up kan je niet terug zetten toch?
Heb je gelijk de 512gb gekozen omdat je zei hij is kost meer als😁

Ik moest wel gniffelen @Cardwizard veel lol ermee zo!
Inderdaad fris en fruitig, zelfs met een andere apple ID. Ik heb voor 256GB gekozen, lijkt me ook voldoende.
jdevries189 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:22:
[...]

Absoluut, MacBook Pro blijf ik voor andere dingen gebruiken dan mijn mobiel. Maar wel grappig om te weten.

• swv

swv

joffrey19 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:28:
Helemaal happy met de max. Wel iets raars met die other systeem storage. Gister was dat 30gb en nu weer 8gb. Heb al wat zitten zoeken maar kan niet echt goede verklaring vinden. Heb bij eerste gebruik direct van oude iPhone over gekopieerd.
Zijn tijdelijke bestanden die iOS zelf opruimt. Wanneer je kijkt bij de verdeling van de opslag in iPhone-opslag dan is de donker- en lichtgrijze balk grofweg het resterende aantal GB dat je over hebt minus het aantal GB dat het systeem echt nodig heeft. 8GB is wel normaal. Heb ik ook. Dus dat wat er boven staat dat je X GB van de 64GB (of 256, 512GB) gebruikt hebt verkijkt een beetje. Die donkergrijze balk staat voor ‘Andere’ oftewel ‘Systeem’ opslag.

[ Voor 15% gewijzigd door swv op 22-09-2018 10:41 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
Kan iemand iets uitleggen over die scaling-factors?
https://www.paintcodeapp....ide-to-iphone-resolutions
Stel ik open Google Maps/Waze op een iPhone Xs, Xs Max, X. Zie ik dan overal dezelfde content of laat het ene model meer "map" zien dan de andere?
Uit de Xs(Max) review video van The Verge begreep ik dat er voor normale apps in portrait mode geen verschil was in de content die wordt weergegeven tussen de Xs en Xs Max. En hoe verhoudt de Xr zich daar dan tegen?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
Daar zit ik nu ook mee. Veel apps zijn nog niet geoptimaliseerd. In WhatsApp is het toetsenbord wazig.

Ik ken dit fenomeen ook van de plus variant in het verleden. Alles is uitgerekt. Al moet ik zeggen dat het toetsenbord in Safari uiteraard wel scherp is.
Kwestie van tijd.

Had gehoopt dat Apple wel iets had verzonnen zodat alle apps automatisch goed schalen

w00t

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Eerste 24 uur met de Xs Max. En wauw... Wat een top toestel. Ik kom zelf van een Galaxy S8 Plus af.
Alleen de gestures zijn nog wat wennen. FaceId is echt een genot.

• Steven030
  • Laatst online: 22-08 09:59
Zoals eerder bij andere mensen opgemerkt, FaceID werkt idd niet als ik een zonnebril opheb, zowel zwarte glazen als spiegelglazen. Verder superblij met mijn Xs, prima upgrade vanaf de 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 11:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

Steven030 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:51:
Zoals eerder bij andere mensen opgemerkt, FaceID werkt idd niet als ik een zonnebril opheb, zowel zwarte glazen als spiegelglazen. Verder superblij met mijn Xs, prima upgrade vanaf de 7
Das wel raar..Hier werkt dat als een tiet...Als je probeert en je geeft daarna de code in en je doet dit een aantal keer...Pakt hij hem nog steeds niet dan? Hij zal dan "bij" moeten leren....Ik heb wel de X, dus niet de FaceID update....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

Cardwizard schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:26:
[...]

Oneens, deze van Choetech is goedkoper en sneller met laden (18W) komt uit meerdere testen als winnaar uit de bus

https://www.amazon.de/CHO...er-Nintendo/dp/B07DGWJ887
okee.. beste oplossing vanuit apple dan;)

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
D-Ed schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:59:
[...]

Nee joh, dat doe ik mijn vrouw niet aan, ik geef haar mijn iPhone 7 met 128GB en moet het zelf doen met de Xs 64GB :+
En je vrouw moet het doen met een afdankertje 8)7

Ik lees dat hier zo vaak dat de vrouw het moet doen met minder en dat de man het nieuwste mag hebben.
Lekkere emancipatie :X

Bij mij face id zonder bril en draag verder altijd een bril en hij herkend mij altijd echt geweldig.
En de foto's die hij maakt zijn echt mooie plaatjes.

Alleen wat mij zo verbaast waarom wisselt dat systeem opslag zoveel?
Op de 6s is dat heel erg aan wisselen en nu staat dat zelf op bijna 18gb wat gaat daar toch mis?
(en ja dit is het Xs topic maar hier zitten wel de die hards met veel kaas gegeten van iphone dus wie weet heeft iemand hier het antwoord?)

[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 22-09-2018 11:29 ]

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Cardwizard schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:27:
Voor de mensen die de gold versie graag met zwarte achterkant willen, deze dBrand skin ziet er niet slecht uit volgens mij

[Afbeelding]
gaaf waar is die te krijgen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Brimme schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:07:
[...]

gaaf waar is die te krijgen ?
Wellicht bij dBrand 8)7

Verwijderd

Ferry05 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:16:
Jezus mijn geluidskwaliteit is echt waardeloos. Als ik spreek klinkt het alsof de verbinding heel slecht is. Hoop dat het met de software te maken heeft maar ben er bang voor.
Dat probleem heeft de gewone X ook. Iedereen klaagt dat ik slecht te verstaan ben. Daarom nu overstappen maar dan moet het wel opgelost zijn

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:01
Heeft misschien al eerder op forum gestaan, maar kan de max het homescreen roteren? Zoals bij de plus modellen. Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Ruud0012 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:14:
Heeft misschien al eerder op forum gestaan, maar kan de max het homescreen roteren? Zoals bij de plus modellen. Ik kan het niet vinden.
Nope kan niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:08
[...]

Punt is dat bedrijven dit gewoon doorberekenen in de verkoopprijs. Dus zonder het misbruik van de WKOA was het product wellicht goedkoper geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Roos79 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:07:
[...]

En je vrouw moet het doen met een afdankertje 8)7

Ik lees dat hier zo vaak dat de vrouw het moet doen met minder en dat de man het nieuwste mag hebben.
Lekkere emancipatie :X

Bij mij face id zonder bril en draag verder altijd een bril en hij herkend mij altijd echt geweldig.

Alleen wat mij zo verbaast waarom wisselt dat systeem opslag zoveel?
Op de 6s is dat heel erg aan wisselen en nu staat dat zelf op bijna 18gb wat gaat daar toch mis?
Ik kan haar natuurlijk ook een Xs door de strot duwen maar als haar dat geen bal interesseert.. Wat maakt het dat uit? Ze komt van een SE en heeft behoefte aan een wat groter scherm..

Mijn vrouw had wel als eerste een nieuwe MacBook Pro (met 16GB ram en 512GB SSD... En ze scheept mij af met een 12 inch MacBook met 8GB RAM en een 256 SSD :( )

*D-Ed maakt zich ondertussen klaar om de boodschappen te doen en ruimt de vaatwasser in* |:(

• matthijst
twisterking schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:18:
[...]

Punt is dat bedrijven dit gewoon doorberekenen in de verkoopprijs. Dus zonder het misbruik van de WKOA was het product wellicht goedkoper geweest.
"Misbruik". 8)7
Hedendaagse online economie bedoel je.
En ja, het zou misschien wat schelen, maar vroeger kon je in winkels ook gewoon retourneren of ruilen :O

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:01
Bedankt. 7(8)7 Balen, hoop dat het er ooit van komt.
Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6