Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 276 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:51
418O2 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Absoluut. Ik had een keer iets teveel druk en toen was mijn fiets echt onbestuurbaar.

Als vuistregel (met tubeless) kan je ongeveer aanhouden dat je zolang je velgen de hobbels niet raken, je nog wel wat omlaag kan. Verkeerde druk kan de fiets echt verpesten
Ik rij nog niet tubeless, dus ik zal de druk nog wat hoger houden, maar zeker on de 2 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Impstoker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:22:
Vet mooie fiets! Die achterbrug constructie is echt heel nice.
Hoe veel bar heb je ongeveer in je banden? (de fietsenmaker had 2,5bar in mijne gestopt, dat voelt echt way te hard.

Ik heb net een Cube Reaction Hybrid Pro gekocht, heel blij mee!

Ik heb een vraag aan iedereen: is het ok om mee te doen aan georganiseerde toertochten (die op fietssport staan) met een e-mtb?
Ik neem aan van wel, aangezien het geen wedstrijden zijn.
Goeie vraag, heb nog niet gekeken, zal ik morgen even controleren.
Ik had op mijn hardtail in het begin altijd vrij lage bandenspanning voor meer grip en comfort.
Maar heb ze toen eens wat harder opgepompt en merkte dat ik veel minder effort hoefde te geven door mindere rolweerstand dus sindsdien rij ik vrij hard.
Met een eMTB is dat wellicht niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:55
Impstoker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:05:
[...]

Wow, dan stopt de fietsenwinkel er echt WAY te veel lucht in. Bizar.
Die verkopen alleen fietsen, voor de rest hebben ze er geen verstand van (is mijn ervaring) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

Ik heb een vraag aan iedereen: is het ok om mee te doen aan georganiseerde toertochten (die op fietssport staan) met een e-mtb?
Zag ze onlangs in Ermelo ook, niet alleen op e-mtb maar altijd respect voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Impstoker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:07:
[...]

Ik rij nog niet tubeless, dus ik zal de druk nog wat hoger houden, maar zeker on de 2 bar.
ga met 60kg minstens onder de 1.5 bar...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Marsman83 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Goeie vraag, heb nog niet gekeken, zal ik morgen even controleren.
Ik had op mijn hardtail in het begin altijd vrij lage bandenspanning voor meer grip en comfort.
Maar heb ze toen eens wat harder opgepompt en merkte dat ik veel minder effort hoefde te geven door mindere rolweerstand dus sindsdien rij ik vrij hard.
Met een eMTB is dat wellicht niet meer nodig.
dat strookt niet met de moderne inzichten omtrent druk en rolweerstand, maar zonder concrete data (of een gare drukmeter) kan "vrij hard" en "vrij laag" heel veel betekenen.

(of je hebt het over verharde ondergrond, of bospaden die er als een biljartlaken bijliggen.. dan kan je ook wel -wat- omhoog in druk).

heb je ook weleens tijden vergeleken, of ga je uit van gevoel (wat vaak misleidend kan zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:49
Ik wil mijn voorvork afstellen.
Nu moet hij 2 cliks naar links.

Maar hoe weet ik nu dat hij nu op het "0 punt" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:33:
Ik wil mijn voorvork afstellen.
Nu moet hij 2 cliks naar links.

Maar hoe weet ik nu dat hij nu op het "0 punt" staat?
wie zegt dat je 2 clicks naar links moet?

maar je 0 punt kan zijn wat je zelf denkt dat de juiste stand is, of in het midden, maar dan moet je dus eerst het totaal aantal klikjes tellen, dat is per vork/demper verschillend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Prulleman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:53:
[...]

wie zegt dat je 2 clicks naar links moet?

maar je 0 punt kan zijn wat je zelf denkt dat de juiste stand is, of in het midden, maar dan moet je dus eerst het totaal aantal klikjes tellen, dat is per vork/demper verschillend
volgens de rockshox app

https://www.sram.com/en/rockshox/campaigns/trailhead

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:47
Volgens mij geeft de Rockshox app ook je startpunt aan dus vanaf 0 clicks gerekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZxTwt2zMIbdhX_B7tuog_rVjE8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6jYu8KYyFbV020Apzpt0t6o1.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door ZanielGa op 17-03-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 21:08
Ik als niet e-mtb rijder ben al heel wat e-mtb's tegen gekomen op tourtochten. Geen enkel probleem dus. Alleen niet lomp inhalen omdat jij wel snel kan klimmen met je zoomende motortje ;) vinden wij (gewone mtbers) niet zo leuk.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

rdoorn schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Ik als niet e-mtb rijder ben al heel wat e-mtb's tegen gekomen op tourtochten. Geen enkel probleem dus. Alleen niet lomp inhalen omdat jij wel snel kan klimmen met je zoomende motortje ;) vinden wij (gewone mtbers) niet zo leuk.
Met e is geen gewone mtber? :| Maar dat geldt ook andersom hoor, op Schoorl is het nogal krap tegenwoordig en sommige "gewone?" mtb-ers hebben dan wel is de neiging om ervoor te blijven fietsen lijkt het vanwege het motortje? Ondanks vragen/ bellen en al tijdje erachter fietsen > dan wordt je dus wel lomp ingehaald :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:46
charrel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Met e is geen gewone mtber? :| Maar dat geldt ook andersom hoor, op Schoorl is het nogal krap tegenwoordig en sommige "gewone?" mtb-ers hebben dan wel is de neiging om ervoor te blijven fietsen lijkt het vanwege het motortje? Ondanks vragen/ bellen en al tijdje erachter fietsen > dan wordt je dus wel lomp ingehaald :+
Het is net als op de weg: je haalt alleen in wanneer het kan. Bumperkleven en pushen wordt niet gewaardeerd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:30
jan390 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Het is net als op de weg: je haalt alleen in wanneer het kan. Bumperkleven en pushen wordt niet gewaardeerd
Ja maar et wordt ook gewaardeerd als je ruimte geeft als je weet dat het nog een flink eind is voordat iemand er voorbij kan.
Tenminste de single trails die fiets ken ik heel goed, dus als iemand achter mij zit die aanzienlijk sneller is dan mij geef ik ruimte wanneer ik dat kan. Als ik weet dat dat pas over meer dan 5 minuten is of zo dan ga ik iets langzamer fietsen en laat de persoon passeren. Ik fiets voor de lol, niet om een pr neer te zetten. Dus die paar sec tijdverlies maken me niet uit.
En andersom vind ik dat ook, als ik achter een traag persoon fiets dan geef ik vaak aan. Rij maar rustig verder, over een klein stukje wordt het pad breder en dan haal ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb voor mijn nieuwe mtb nieuwe grips gehaald, ODI Reflex V2.1, zijn 33mm dik maar krijg daar toch last van in mijn handen. Deze veren meer in lijkt het waardoor ze dunner aanvoelen.
Had voorheen de Race Face Grippler 33mm, deze overgezet en lijkt al beter.
Niet verwacht dat daar zo'n verschil in zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20

Kluus

Gang is alles

Mijn duit in het zakje van de e- discussie: het enige wat ik wel eens heb met e-mtbers is dat ze op de klim steeds inhalen en dat ik er dan in de afdaling weer achter zit tot ik hen weer in kan halen en zo gaat dat dan vaak een aantal kilometers door. Dat is dan wel weer jammer, vooral omdat ik in die (technische) afdalingen wel lekker naar beneden wil knallen, dat is voor mij de lol van MTB-en.

Dat dit niet altijd kan is evident, want soms kom je ook gewoon achter langzamere rijders te zitten, daar ga ik uiteraard respectvol mee om, maar het wordt irritant als het telkens dezelfde is die je dan iedere klim vrolijk weer inhaalt, met analoge rijders gebeurt dat niet zo snel.

Verder geen problemen met de e- collega's.

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 18-03-2025 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Ik haal idd regelmatig mtb'ers in omhoog met mijn eMTB maar omlaag ook want dat is idd waar het mij om gaat, zo hard mogelijk omlaag en met zo min mogelijk effort omhoog :D
Uiteraard zodra het kan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Marsman83 op 18-03-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Marsman83 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:09:
Ik heb voor mijn nieuwe mtb nieuwe grips gehaald, ODI Reflex V2.1, zijn 33mm dik maar krijg daar toch last van in mijn handen. Deze veren meer in lijkt het waardoor ze dunner aanvoelen.
Had voorheen de Race Face Grippler 33mm, deze overgezet en lijkt al beter.
Niet verwacht dat daar zo'n verschil in zou zitten.
Verschillende grips maken echt super veel uit. Had het zelf met de Esi Chunkies. Had een keer de Esi Fit XC geprobeerd. Na 3km had ik al zo'n ongelofelijke pijn in mijn handen waar ik met de gewone versies nergens last van had. Echt materialen en vorm maken zo'n ongelofelijk verschil.

Geeft maar eens aan hoe belangrijk de verschillende contactpunten met je fiets zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZanielGa
Marsman83 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:17:
Ik haal idd regelmatig mtb'ers in omhoog met mijn eMTB maar omlaag ook want dat is idd waar het mij om gaat, zo hard mogelijk omlaag en met zo min mogelijk effort omhoog :D
Uiteraard zodra het kan ;)
Maar dat is juist prima. Dan kan iedereen lekker zijn eigen snelheid rijden. Het is juist vervelend die mensen die omhoog racen en dan in de afdaling een file proberen te creëren. Het is vervelend als je in een mooie afdaling een keer opgehouden wordt, maar nog veel vervelender als je in iedere afdaling datzelfde hebt.

Maar je hoeft nog niet eens een e-MTB hebben om daar tegen aan te lopen

[ Voor 6% gewijzigd door ZanielGa op 18-03-2025 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:59

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kluus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:26:
Mijn duit in het zakje van de e- discussie: het enige wat ik wel eens heb met e-mtbers is dat ze op de klim steeds inhalen en dat ik er dan in de afdaling weer achter zit tot ik hen weer in kan halen en zo gaat dat dan vaak een aantal kilometers door. Dat is dan wel weer jammer, vooral omdat ik in die (technische) afdalingen wel lekker naar beneden wil knallen, dat is voor mij de lol van MTB-en.

Dat dit niet altijd kan is evident, want soms kom je ook gewoon achter langzamere rijders te zitten, daar ga ik uiteraard respectvol mee om, maar het wordt irritant als het telkens dezelfde is die je dan iedere klim vrolijk weer inhaalt, met analoge rijders gebeurt dat niet zo snel.

Verder geen problemen met de e- collega's.
Ga zelf juist rustig omhoog met de E. Omdat naar beneden juist leuker is.

Hier gaat de E ook mee naar Winterberg en Greenhill. Met de lift omhoog 🤣

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Daan_ schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:06:
[...]

Ga zelf juist rustig omhoog met de E. Omdat naar beneden juist leuker is.

Hier gaat de E ook mee naar Winterberg en Greenhill. Met de lift omhoog 🤣
Ja klopt, niet alle e-mtbers moeten zich hierdoor aangesproken voelen, zeker jij niet, dat was ook niet mijn bedoeling zoals @ZanielGa ook al terecht opmerkt. ;)

Overigens ga jij volgens mij ook een stuk sneller naar beneden dan ik en al helemaal dan de voorbeelden die ik bedoel. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 18-03-2025 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 21:33
Motorbike33 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:22:
[...]

Mijn ervaring met Canyon (4 stuks) is dat dit soort afstellingen altijd gewoon goed zijn als ze uit de doos komen.
Als je dan ook nog zegt dat het in álle versnellingen niet soepel loopt dan denk ik eerder dat het achterwiel er misschien niet goed in zit of de versnellingskabel ergens achter hangt. Weet je zeker dat je de kabels goed hebt lopen bij het monteren van het stuur?

Het afstellen van de derailleur zou echt de laatste optie moeten zijn. Dat is vrij complex, en zeker als je het nooit eerder hebt gedaan maak je het makkelijk erger dan beter.

Canyon is ook erg behulpzaam met dit soort dingen. Als je ze even chat dan zijn ze vaak best bereid om het te vergoeden als je dit even door de lokale fietsenmaker laat fiksen.
Heel blij met jouw tip! Afgelopen vrijdag gebeld naar de dichtstbijzijnde partner van Canyon na met Canyon gechat te hebben via hun site. Maandag even heen gebracht op de weg naar werk, en twee uurtjes later al op kunnen halen. Er was dus iets niet in orde, waarschijnlijk door het vervoer in de doos iets verschoven gaf de fietsenmaker aan. Had het zelf niet op kunnen lossen dus ben blij dat ik er heen ben geweest.

Nogmaals thanks! lekker rondje testen met het mooie weer van de week 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Meneer iCy

swarma

Tipje, bij specialized zijn de helmen in de aanbieding. Extra tipje, eerst nieuwsbrief inschrijven voor de helft van de verzendkosten en 10% extra korting.

Zo kan je voor 23 euro inclusief verzenden een helm met mips kopen :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meneer iCy schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:17:
Tipje, bij specialized zijn de helmen in de aanbieding. Extra tipje, eerst nieuwsbrief inschrijven voor de helft van de verzendkosten en 10% extra korting.

Zo kan je voor 23 euro inclusief verzenden een helm met mips kopen :-)
Dank voor de tip! Maar de tip met nieuwsbrief werkt niet:
Deze aanbieding is alleen geldig op specialized.com en geldt niet voor fietsen en producten in de sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Meneer iCy

swarma

IJsbeer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:01:
[...]

Dank voor de tip! Maar de tip met nieuwsbrief werkt niet:

[...]
Ah niet opgelet. Via een andere store wel. Dan kan je hem voor 22,90 krijgen. Net getest, Betreft via de store https://www.pro-mstore.com/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29

Sherlock

No Shit

Ik heb een speedsensor van Magene, de S3+. Best tevreden over, maar de laatste tijd geeft mijn edge 530 telkens aan dat de batterij bijna leeg is. Ik heb er inmiddels al twee nieuwe in gestopt, waarbij ik bij de laatste ook wel echt het idee heb dat hij nog vol zit.

Hebben jullie een tip voor een goede CR2032 batterij, of kan ik tóch beter naar een Garmin sensor uitwijken? Herkent iemand het probleem toevallig?

Ik weet dat de Magene sensor een ander idee van stand-by heeft dan de Garmin sensoren, maar dit probleem heb ik echt al direct na het plaatsen van de batterij.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Sherlock schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:13:
Ik heb een speedsensor van Magene, de S3+. Best tevreden over, maar de laatste tijd geeft mijn edge 530 telkens aan dat de batterij bijna leeg is. Ik heb er inmiddels al twee nieuwe in gestopt, waarbij ik bij de laatste ook wel echt het idee heb dat hij nog vol zit.

Hebben jullie een tip voor een goede CR2032 batterij, of kan ik tóch beter naar een Garmin sensor uitwijken? Herkent iemand het probleem toevallig?

Ik weet dat de Magene sensor een ander idee van stand-by heeft dan de Garmin sensoren, maar dit probleem heb ik echt al direct na het plaatsen van de batterij.
Ook wel eens iets vergelijkbaars gehad met kruidvat batterijen.. nooit met duracel of varta

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Prulleman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Ook wel eens iets vergelijkbaars gehad met kruidvat batterijen.. nooit met duracel of varta
De laatste die ik probeerde was/is een Varta batterij. Viel wel tegen dat die ook direct hetzelfde probleem gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12
Sherlock schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:42:
[...]

De laatste die ik probeerde was/is een Varta batterij. Viel wel tegen dat die ook direct hetzelfde probleem gaf.
Heb je de manual gelezen? Bij sommige moet je ie de batterij er eerst een keer verkeerd om in doen om te resetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nee, de handleiding had ik er niet bij gepakt. Inmiddels wel, maar ik zie geen reset mogelijkheid. Ik heb intussen ook de Magene app geïnstalleerd, die geeft aan dat de batterij prima is (high).

Ik denk dat ik het gewoon maar eens een tijdje zo laat zitten.

Update: inmiddels is de melding ook verdwenen vanaf de edge 530!

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 19-03-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 21:08
charrel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:15:
[...]

tja gewone of e-mtb is een zinloze discussie, voor elk is een plek. ik heb er geen waarde oordeel over. En ja er zijn altijd mensen die de ander geen ruimte gunnen. Hou ik niet van.

ik hoop alleen dat iemand met een e-mtb ook gewoon aan de tourtochten gaat meedoen en zich niet bang is om mee te doen.
Het blijft alleen wel frustrerend als je hijgend en puffend de berg op gaat en er komt iemand met betere conditie of met een motor je triomfantelijk voorbij rijden.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ach je doet het voor jezelf

ik vindt dat je nooit kan oordelen over het lichamelijke/fysieke aspect van een ander
leven en laten leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik doe zelf meestal geen moeite om ruimte te maken voor een ebike, je wacht maar even. Normale mtb'ers die sneller zijn wil ik nog wel wat moeite voor doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
418O2 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:07:
Ik doe zelf meestal geen moeite om ruimte te maken voor een ebike, je wacht maar even. Normale mtb'ers die sneller zijn wil ik nog wel wat moeite voor doen
Dat is nou ook weer niet nodig... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:21:
[...]

Dat is nou ook weer niet nodig... :X
Waarom zou ik moeite doen voor iemand die geen moeite wil doen? Als het kan maak ik ruimte, maar ga er niet voor "out of my way"

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 19-03-2025 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
418O2 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:45:
[...]

Waarom zou ik moeite doen voor iemand die geen moeite wil doen? Als het kan maak ik ruimte, maar ga er niet voor "out of my way"
Wat een onzin.. maar let's agree to disagree

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:27
[...]

Waarom niet? Leven en laten leven man, wordt de wereld een klein beetje mooier van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:36:
[...]

Wat een onzin.. maar let's agree to disagree
Dat lijkt me het beste. Gelukkig is het hier in de buurt niet zon issue want alles is vlak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb weinig last van de ebikers, meestal laten ze me er (als non ebiker) gewoon langs. Altijd leuk als je er een tegen komt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

Wat een onzinnige opmerking :X

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 20-03-2025 05:47 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ZanielGa
Ik denk eigenlijk dat gewoon het beste is om een verplichte jaarlijkse keuring (of bij nieuwe fiets) in te voeren waarbij rijder met fiets naar een keurings locatie gaan om daar te bepalen hoe veel moeite iemand doet om hard te gaan.

Eerst een vragenlijst met dingen zoals hoe veel train je, hoe veel clinics heb je gedaan etc.
Daarna komt dan een medische keuring. Iemand met bijvoorbeeld hartproblemen doet al veel meer moeite als iemand die compleet gezond is.
Daarna wordt de fiets gechecked. Is het een e-MTB, hoeveel veerweg heb je, wat voor kleur is die (Rode fietsen gaan van zichtzelf harder dus doe je blijkbaar minder moeite), wat voor banden zitten er op.

Daarna krijg je dan 3 getallen op een schaal van 1 tot 100.
Waarom 3 zal je vragen. Het is natuurlijk 1 voor klimmen, 1 voor dalen en 1 voor het vlakke.
Een enduro bike met 160mm veerweg heeft veel meer moeite met de klimmen als met het dalen. Dat is dan niet te vergelijken met een 26inch 80mm veerweg XC fietsje op een klim. En een wedstrijd e-MTBer is dan ook weer beter te vergelijken met een recreant die 2x in de week een rondje rijdt.

Die 3 getallen moet je dan voor en achter op je fiets plaatsen zodat beide rijders kunnen zien of ze aan de kant moeten of niet. Met een verschil van 25 op het desbetreffende deel van de route waar je op zit moet je direct aan de kant of het nu kan of niet. Verschil van 0-24 ga je gewoon aan de kant als het kan. Verschil van min0-min24 gewoon lekker door rijden en ze kijken maar wanneer ze er langs kunnen en bij min25 actief blijven blokkeren zodat ze er echt niet langs kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat klinkt met een paar kleine wijzigingen ook wel toepasbaar op de weg! Dat zal een succes worden! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kluus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:00:
[...]

Ja klopt, niet alle e-mtbers moeten zich hierdoor aangesproken voelen, zeker jij niet, dat was ook niet mijn bedoeling zoals @ZanielGa ook al terecht opmerkt. ;)

Overigens ga jij volgens mij ook een stuk sneller naar beneden dan ik en al helemaal dan de voorbeelden die ik bedoel. :D
d:)b

Wellicht komt het dat ik zelden tot niet op NL vaste routes meer kom. Waar ik geregeld fiets zijn de E rijders juiste de gene die geen haast hebben omhoog, maar willen genieten met big smile naar beneden.

Wordt zelf vaak ingehaald als het omhoog gaat. En zo nu en dan zijn ze helemaal trots op zich zelf. Heb een E ingehaald. En als dan naar beneden gaat met dicht geknepen billen.... En als je bewust in de weg blijft rijden. Dan kan wel eens gebeuren dat je lomp wordt ingehaald. (Als er genoeg ruimte is) _O-

Zo nu en dan nog wel eens op pad met de non E. Dan doe ik de helft van de afdaling die ik kan doen met de E. Hier staat de non E dan ook weg te roesten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Ik vind het bijzonder dat wanneer je gaat sporten, je trapondersteuning gaat gebruiken als je een gezond lijf hebt. Minder training voor je lijf. Ik ken wel iemand met een spierziekte die een eMTB had aangeschaft om toch elke zondag met zijn maten mee te kunnen.

Dit gezegd hebbende: zolang mensen gewoon rekening met elkaar houden en geen zware eMTB's gebruiken waarmee routes kapot worden gereden (halve cross motoren) is het prima.

Wat techniek trainingen kunnen overigens geen kwaad bij de meesten. Is het fietsen ook leuker voor diegene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Top! Nu kun je er eindelijk van genieten, zeker met dit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mother_lepard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:21:
Ik vind het bijzonder dat wanneer je gaat sporten, je trapondersteuning gaat gebruiken als je een gezond lijf hebt. Minder training voor je lijf. Ik ken wel iemand met een spierziekte die een eMTB had aangeschaft om toch elke zondag met zijn maten mee te kunnen.
Je gaat ook niet ongetraind gelijk 150kilo bankdrukken toch? Ik vergelijk de 3 rondjes op Schoorl altijd een beetje op die manier, is erg pittig/ belastend voor je lijf. Ook met een goede conditie is het 1 grote interval training van 1,5-2,5u. Dat redden er niet teveel zonder regelmatig stoppen en er dan nog veel langer over doen of niet alle rondjes fietsen > maar dat is zonde! Zeker als je maar 1-2x in de week kan fietsen omdat het wat verder weg is bouw je erg langzaam op. Met e- kan je gewoon makkelijker meer km's maken, dus dat doen de meeste dan ook in mijn vriendenkring. Had een paar vrienden die er ook zo in zaten, "ik mankeer niks, niet nodig, onzin!" > na tig zondagen dood op de bank na een rondje op de mtb zijn die ook bijna allemaal overgestapt en fietsen we nu regelmatig van huis naar Schoorl en daar dan de 3 lussen en weer terug. Volgens mijn forerunner is dat ongeveer 50-60u herstel maar met e is geen training uiteraard :+ ( mijn zwaarste hardloop rondje met intervallen is vaak rond de 30-40u herstel volgens de Garmin.) Regelmatig ook te vinden in Amerongen, Leersum, Kwintelooijen en Rhenen. Doen we ook alle lussen, dat was als "gewone" mtb-er wat lastiger in het verleden. Toen nog zonder auto-immuun troep...
Dus je doet jezelf tekort als je er op die manier meer kijkt, zijn ook een hoop mensen die gewoon meer meters willen maken, dat is makkelijker op een e.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 20-03-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Sherlock schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:13:

Ik heb hier heel veel magene sensors, doen het best lang. Ik koop meestal Panasonic/Maxell/Renata. Maar altijd in China dus kans is groot dat het fake is. Maar het werkt goed verder. Meestal meet ik nog zo'n 2,75V als ze leeg zijn, 3,3 bij vol dus dat kan wel kloppen.
Wellicht even opnieuw pairen? Of de firmware even checken. Magene heeft enkele firmwares waarbij de sensor niet in sleep gaat, dan lopen ze rap leeg. Ik heb die destijds omgeruild want andere firmware ging op de een of andere manier niet bij die batch.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:07:
Er rijdt hier in de regio iemand met een eMTB rond, die scheurt er echt als een malloot mee. Ik was ooit heel rustig en vriendelijk 2 ruiters aan het passeren; komt die gast met 30 voorbij, paarden over de zeik, en ik mocht het "kutfietsers" in ontvangst nemen.
Ik heb hem ook al eens zien rijden met luide muziek uit de rugzak. Bij dat soort personen kan ik me inderdaad ook wel wat recalcitrant opstellen.

Maar verder; een singletrack is een singletrack, inhalen als het gaat en anders ff relaxed. Be Nice, Say Hi. Ook onderling!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mother_lepard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:21:

Dit gezegd hebbende: zolang mensen gewoon rekening met elkaar houden en geen zware eMTB's gebruiken waarmee routes kapot worden gereden (halve cross motoren) is het prima.

Wat techniek trainingen kunnen overigens geen kwaad bij de meesten. Is het fietsen ook leuker voor diegene.
Niet iedereen is een boswielrenner 🥳

Gemiddeld rondje 20 a 30km kom ik al snel boven 2000hm uit. En fiets gemiddeld 40+ km. Tja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
charrel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:08:
[...]

Dus je doet jezelf tekort als je er op die manier meer kijkt, zijn ook een hoop mensen die gewoon meer meters willen maken, dat is makkelijker op een e.
Ik heb je tekst gecorrigeerd:
"Ik vind dat jezelf tekort doet als je er op die manier naar kijkt."

Ik snap waarom mensen het doen, ik vind het alleen zonde. Waarom? Ook het afzien hoort mijn inziens bij de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Er rijdt hier in de regio iemand met een eMTB rond, die scheurt er echt als een malloot mee. Ik was ooit heel rustig en vriendelijk 2 ruiters aan het passeren; komt die gast met 30 voorbij, paarden over de zeik, en ik mocht het "kutfietsers" in ontvangst nemen.
Ik heb hem ook al eens zien rijden met luide muziek uit de rugzak. Bij dat soort personen kan ik me inderdaad ook wel wat recalcitrant opstellen.

Maar verder; een singletrack is een singletrack, inhalen als het gaat en anders ff relaxed. Be Nice, Say Hi. Ook onderling!
Is dat niet Bart Brentjens? Dat is de voornaamste eMTBer die ik hier regelmatig tegen kom (met name Herperduin route rond de zandverstuiving). Hoewel ik me bij hem niet helemaal kan voorstellen dat hij met een rugzak en speaker fietst.

Edit: Overigens vind ik van ruiters regelmatig ook wel dat die wat beter in de spiegel mogen kijken, maar dat is weer een andere discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 20-03-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Is dat niet Bart Brentjens? Dat is de voornaamste eMTBer die ik hier regelmatig tegen kom (met name Herperduin route rond de zandverstuiving). Hoewel ik me bij hem niet helemaal kan voorstellen dat hij met een rugzak en speaker fietst.

Edit: Overigens vind ik van ruiters regelmatig ook wel dat die wat beter in de spiegel mogen kijken, maar dat is weer een andere discussie.
Nee zeker niet. Ik sprak hem ooit aan; toen had ik "makkelijk praten omdat ik geen aandoening had".

Die paarden liepen keurig aan de kant, het was een gewoon dubbel karrenspoor. Dus was gewoon aso om tussen mij en die paarden in, alsnog een inhaalactie zonder waarschuwen te doen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mother_lepard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Ik snap waarom mensen het doen, ik vind het alleen zonde. Waarom? Ook het afzien hoort mijn inziens bij de sport.
Waarom zou je op een e-mtb niet kunnen afzien?
( Ik wil juist niet meer afzien, maar dat komt meer door mijn energetische beperking), maar een aantal partners in mijn vrienden groep zijn blij dat ze nu elektrisch fietsen want die hebben minder last thuis na het fietsen van het afzien :+

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 20-03-2025 16:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZanielGa
Mother_lepard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Ik heb het gevoel dat je zelf nog nooit op een E gereden hebt.
Als mijn vermoeden goed is zou ik een keer een e-MTB huren. Ergens op een parcours waar zo'n fiets tot zijn recht komt en dan eens kijken hoe het is. Dan is het veel makkelijker een oordeel te vellen of het mogelijk is om af te zien met trapondersteuning of niet.

En verschillende mensen halen gewoon hun plezier uit verschillende elementen van de sport. En mijn inziens is plezier in de activiteit gewoon het belangrijkste van het hele mountainbiken. Als iemand bijvoorbeeld geen plezier haalt uit het omhoog zwoegen een "berg" op maar met de meeste happy smile op zijn gezicht zich van de berg af stort is dat toch perfect. Er staan hele rijen in het buitenland voor de skilift, hele volksstammen gooien de fiets achter in de auto om zich naar boven te laten shuttelen om de auto weer leeg naar beneden te laten rijden voor de volgende ronde.

Anderen vinden het gewoon lekker om relaxed rond te fietsen op een offroad parcour, die hoeven niet helemaal stuk te gaan op een rondje van 40km.

Het is jammer dat sommige mensen alleen maar een motortje zien op een fiets en dan een oordeel vellen omdat zij zelf uit een ander element van de sport hun plezier halen. Wat meer mensen moeten zien is gewoon een mede mafketel die fietsen leuk vindt.

*O* Mountainbiken *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 08:37
Juist @ZanielGa ! Het belangrijkste is dat we bezig zijn en plezier hebben. Ik haal mijn plezier ook uit het conditie opbouwen en mijzelf uitpersen op een klim (ook al is de afdaling natuurlijk nog mooier). Dat is helemaal prima. Andere mensen niet, ook goed. We genieten in de natuur van een fantastische sport die sowieso veel gezonder is dan stilzitten op de bank. Een van de beste manieren om tijd in te vullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:39
Ik zie het probleem niet met een E-mtb, zolang de berijder zich gewoon netjes gedraagd. Maar dat is met de gewone mtb natuurlijk exact hetzelfde.

Irritant vind ik de 'segment'-rijders: mtb-ers die (enkel en alleen) hun pr op een segment moeten aanscherpen en je daarvoor (bijna) aan de kant duwen om erlangs te komen, om een paar meter verder uit te staan puffen en een paar meter verder je weer min of meer aan de kant duwen, en opnieuw en opnieuw en opnieuw.

Wat me overigens ook vaak opvalt is dat verrassend veel mtb-ers geen idee hebben wanneer ze je voorbij zijn: zo gauw hun voorwiel je ingehaald heeft ze weer op de 'racelijn' gaan rijden en je alsnog van de trail duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 22:58
Las net een dingetje

94% van de verkochte mtb'ers in Duitsland waren eMTB's.
Dat geeft iets aan. En ik begrijp ze daar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maartend schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:36:
Las net een dingetje

94% van de verkochte mtb'ers in Duitsland waren eMTB's.
Dat geeft iets aan. En ik begrijp ze daar wel
Dat is wel iets anders, want ze hebben ook nog een ATB categorie waar denk ik ook wat fietsen onder vallen die wij MTB noemen, maar het is wel indrukwekkend veel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
daanb14 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:07:
Juist @ZanielGa ! Het belangrijkste is dat we bezig zijn en plezier hebben. Ik haal mijn plezier ook uit het conditie opbouwen en mijzelf uitpersen op een klim (ook al is de afdeling natuurlijk nog mooier). Dat is helemaal prima. Andere mensen niet, ook goed. We genieten in de natuur van een fantastische sport die sowieso veel gezonder is dan stilzitten op de bank. Een van de beste manieren om tijd in te vullen.
precies dit..
ik heb vorige week een rondje Drieluik: Dorst, Cadettenkamp, Vrachelen gedaan met een maat, die was normaal na 1 rondje al afgehaakt, nu op zijn neuron ON hebben we lekker op een vergelijkbaar tempo samen kunnen fietsen. Prima toch.

Zelf vind ik ook het stukje training leuk, maar dat geld niet voor iedereen, en dat hoeft toch ook niet.

ik heb totaal geen moeite met e-MTB's. ik zie mezelf er (voorlopig) niet op rijden, maar als je gewoon 1 x per week of 2 weken een mooi lang rondje wilt fietsen, dan is het toch een ideale oplossing :)

En wat betreft asosiaal gedrag, dat zie je over alle lagen, maar ook over alle lagen zie je gelukkig normaal gedrag.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Begrijp ene kant de diverse opmerkingen wel tegen de E's. Gros van de mountainbikers in NL fietsen de vaste routes en willen dat zo snel mogelijk doen. Een technische feature is bijvoorbeeld een afstapje van 30cm. Die ze dan een drop noemen. Gelukkig zie je verandering op diverse routes.

Dan heb je kleine groep dat zelden tot niet vaste routes fietst, maar naar plekken gaat waar je leuke afdalingen hebt en of bikeparks. Bijvoorbeeld net over de grens. Met iets meer uitdaging, zoals (natuurlijke) drops van 100cm en hoger, jumps, gaps, steile technische afdalingen. En weinig energie halen uit gladgestreken flow trails. Dan kan een E een uitkomst zijn.

Vergis je niet als je gaat pushen omhoog en omlaag. Dan heb je ondanks het motortje aardig conditie nodig en ga je goed stuk. Je doet immers een veel fout wat je op non E zou doen.

Zelf paar jaar geleden een E aangeschaft vanwege gezondheid uitdagingen. Kracht verlies in benen en rest van lichaam. Iets waar ik zo’n kleine 10 jaar last van had. E gaf plezier in fietsen weer terug en gezondheid ging ook met enorme stappen vooruit. Begon het jaar goed met geen pijn. Geen kracht verlies. En uit onderzoek bleek dat mijn zenuwen zich aan herstellen zijn.

Tja…. en van buiten kant kan men vaak niet beoordelen of iemand gezondheidsklachten heeft. Men vindt wel leuk om vooringenomen mening te plaatsen, als ik heb geen motortje nodig. Vaak waren dat de mannetjes waar lycra pakje iets te strak zat :P

Kom met een non E nu ook goed rond, maar met een E doe ik meer runs en heb ik meer fun. Waarom dan ook terug naar de non E. Die staat in de schuur stof te vangen en zo nu en dan wordt die afgestoft voor op de fiets trainer.

Just have fun....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
Heel mooi gezegd @Prulleman en @Daan_!

Om op het eerste in te gaan @Prulleman, je hebt inderdaad onder alle lagen asociale mensen, maar het zit ook in ons brein om vooral negatieve dingen te onthouden. 99/100 Mountainbikers en wandelaars zijn prima mensen die gewoon willen genieten van de natuur. Amicaal een praatje maken gebeurt vaak zat.

Ja, tuurlijk vind ik het leuk om snel te klimmen en dalen. Maar ik ben in het bos om van mijn tijd te genieten en andere mensen ook. Dus als ik ergens rustig aan moet doen om wandelaars op een nette manier voorbij te gaan, vind ik dat geen enkel probleem.

En wat jij uitlegt over e's @Daan_ heb ik nog nooit zo ver bij stilgestaan. Echt top dat het je qua plezier en gezondheid zoveel brengt! En inderdaad, van buiten kun je heel vaak niet zien waar mensen mee te dealen hebben. En ook al heb je geen gezondheidsklachten, je bent bezig en hebt plezier. Wie ben ik dan om daarover te oordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
ZanielGa schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Ik heb het gevoel dat je zelf nog nooit op een E gereden hebt.

Als mijn vermoeden goed is zou ik een keer een e-MTB huren. Ergens op een parcours waar zo'n fiets tot zijn recht komt en dan eens kijken hoe het is. Dan is het veel makkelijker een oordeel te vellen of het mogelijk is om af te zien met trapondersteuning of niet.
Een wijze les voor een ieder hier: als iemand "ik vind" schrijft, probeer dan niet je gelijk te halen. Er bestaan veel mensen die, terecht of onterecht in jouw ogen, een andere mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 06:21
Voor de mountainbikers die een leuke uitdaging zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Zz5Xy91C/1-2.png

🔥Op 5 juli 2025 verandert Harkema in een waar strijdtoneel! Kies jouw route: 33, 66 of 99 km
MTB of 80 of 125 km gravel.

Verwacht kermisattracties, loodzware paden en een
onvergetelijke afterparty op Hell’s Plaza.

🎟️Beperkte inschrijvingen beschikbaar!
Schrijf je NU in en verzeker jezelf van een startplek.

Mis deze legendarische tocht niet!

🔗Inschrijven via: www.dehelvanharkema.nl (Of via de Fietssport app)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

JRBosma schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:58:
Zover ik kan lezen op de website is enkel de uitdaging de afstand? Dat is niet " my cup of tea "

------------

Volgend weekend eerste deel van kerstpakket inwisselen. Clinic in Spaarnwoude en in mei Beringen (BE) en jump clinic (Velp). Probeer elk jaar aantal clinics te doen. Leert toch elke keer weer iets. Mooie start voor de geplande bikepark bezoekjes.

Voor begin juni appartement geboekt voor eerste drie dagen bikepark. (Winterberg en Greenhill). Dit keer geen fiets achter in de auto, naar drie jaar weer eens achter op de auto. Volgende week wordt auto vervangen en dan gelijk fietsendrager testen Thule Epos 2. Werd toch wel een bende in de auto als je fiets vaak achter in gooit.

[ Voor 54% gewijzigd door Daan_ op 22-03-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
Voor iedereen is een uitdaging natuurlijk iets anders. Voor de meeste fietsers zal deze tocht toch zeker zwaar zijn.
Daan_ schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:46:
[...]

Zover ik kan lezen op de website is enkel de uitdaging de afstand? Dat is niet " my cup of tea "

------------

Volgend weekend eerste deel van kerstpakket inwisselen. Specialist clinic in Spaarnwoude en in mei Beringen (BE) en jump clinic (Velp). Probeer elk jaar aantal clinics te doen. Leert toch elke keer weer iets. Mooie start voor de geplande bikepark bezoekjes.

Voor begin juni appartement geboekt voor eerste drie dagen bikepark. (Winterberg en Greenhill). Dit keer geen fiets achter in de auto, naar drie jaar weer eens achter op de auto. Volgende week wordt auto vervangen en dan gelijk fietsendrager testen Epos 2. Werd toch wel een bende de auto als je fiets vaak achter in gooit.

Op lokale speelplaats weer wat onderhoud geweest. En staat nog wat in de planning ;-)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JRBosma schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:58:

[Afbeelding]

🔥Op 5 juli 2025 verandert Harkema in een waar strijdtoneel! Kies jouw route: 33, 66 of 99 km
MTB of 80 of 125 km gravel.

Verwacht kermisattracties, loodzware paden en een
onvergetelijke afterparty op Hell’s Plaza.

🎟️Beperkte inschrijvingen beschikbaar!
Schrijf je NU in en verzeker jezelf van een startplek.

Mis deze legendarische tocht niet!

🔗Inschrijven via: www.dehelvanharkema.nl (Of via de Fietssport app)
Kijk wel even goed naar de socials voor je je inschrijft 😅 je moet er net zin in hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
Die mag je uitleggen 😅
418O2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Kijk wel even goed naar de socials voor je je inschrijft 😅 je moet er net zin in hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
JRBosma schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:35:
Die mag je uitleggen 😅

[...]
Nou, het is nogal een kermis van wat ik zag. Van mij hoeft dat persoonlijk niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13:30
Welke fietsendrager hebben jullie? Ik ben aan het kijken naar een gebruikte Thule easyfold xt 2 933. Maar daar vragen ze op Marktplaats 620 euro voor. Das maar 120 euro verschil met de prijs in de winkel..

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Strider schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:49:
Welke fietsendrager hebben jullie? Ik ben aan het kijken naar een gebruikte Thule easyfold xt 2 933. Maar daar vragen ze op Marktplaats 620 euro voor. Das maar 120 euro verschil met de prijs in de winkel..
Hapro atlas 3, ideaal voor 2, 29" fullies (middelste positie vrijlaten). Op veel dragers voor 2 fietsen zijn 2 fullies met moderne geo (lang) Boost naven, 55mm chain line cranks, best een uitdaging...

Beetje aan de lompe (zwaar/groot) kant, maar wel degelijk en stabiel, makkelijk vast te zetten
Als je er geen 200 meter mee hoeft te lopen en je hebt plek om de drager bv aan de muur te hangen een prima oplossing

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 23-03-2025 12:12 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Thule Epos 2 aangeschaft. Afstand tussen de fietsen wat groter en meer mogelijkheden om te bevestigen. Moet nog testen. Auto waar die op komt kan ik vrijdag ophalen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hier ook een Hapro Atlas 3 sinds kort. Eens met Prulleman; het is een beetje een bakbeest, maar verder wel ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Pro-User Diamant FG2 Plus

Heerlijke met dikke bandjes, prijs valt ook te behappen als je wel is andere merken ziet. Ook met de erg lange Giant 127 cm past het prima. Was een serieuze zoektocht waar die lange giant met die 2.6 een beetje knap op paste. Zeker met de klemmen die ook geschikt zijn voor carbon frames erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:19
Laats zelf een nieuwe gekocht. Buy once cry once was het motto. Een Thule Easyfold XT 3 945. Was zelf eerst naar een pro user aan het kijken maar had al goede ervaringen met Thule en het ratelsysteem op de armen van de nieuwe XT sprak mij wel aan vanwege mijn racefiets (Canyon Aeroad). Dmv de ratels kan ik de fiets overal op het frame vast zetten. Vond dat met de traditionele klemmen toch altijd wel spannend.. Op de zadelbuis was ivm het formaat niet mogelijk.

Wel gelijk wat gedoe, één van de bouten voor de wielen van de drager (zitten er standaard onder, scheelt tillen) wou niet pakken. Mail gestuurd naar de verkopende partij (via bol) en een paar dagen later had ik al een compleet nieuwe set wielen + montagemateriaal binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Ik had vandaag op mn Orbea Rise Nijmegen, Groesbeek, Malden en Mook gereden + 2x Bikepark blauw en had gewoon nog 30% over!
Nu hele rit in Trail gereden en een keer of 4 boost op de hele steile klimmetjes.
Ben uitermate tevreden met dit bereik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Xlc azura led. Kan je zelfs nog een derde rij bij bestellen.

Als ik hem opnieuw zou kopen, nam ik de kantelbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Thule Velocompact voor 3 fietsen hier, ook uitbreidbaar tot 4, maar ik heb de 3 voornamelijk om twee fietsen te vervoeren en daarbij wat meer afstand te hebben ;).

Uitgebreid met een of twee ratel carbon knoppen al heb ik die nog nooit daadwerkelijk zo ver aangedraaid. Ik heb dit eens getest op een aluminium frame op het moment dat hij klikt zou ik normaal nooit een knop aandraaien. Verder ook twee van die thule frame protectors, die zijn ook handig voor andere dragers denk ik.

Ik heb alles thule dus slotensetje lekker gezamelijk met de dakkoffer en dakdragers afgestemd. :)

Inmiddels al heel europa rond gereden met het ding en mijn carbon racefiets, gaat perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 24-03-2025 08:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bij mijn zoektocht kwam ik steeds vaker uit bij de Thule Epos. Flexibele bevestiging is geschikt voor nagenoeg alle frames. Mijn Emtb's paste helaas niet op de meeste fietsendragers. Waaronder easyfold.

De Epos is helaas wel dure optie. De goedkope alternatieven waren het voor mij net niet.

De Epos heeft meer ruimte tussen de fietsen. Elke fiets heeft aparte bevestiging arm. Met meer bevestiging mogelijkheden. Drager heeft tevens de mogelijkheid om buitenste fiets te laten staan op de drager en de fiets die aan de binnen kant staat eraf halen.

Zelf volgende extra’s erbij aangeschaft. Thule kabel slot. Voor extra beveiliging van de fiets(en) en reparatie standaard die je op de drager kunt monteren. Om van je fietsendrager een reparatie stand te maken.

Geeft net iets meer mogelijkheden om fiets vast te zetten…
Afbeeldingslocatie: https://www.velozine.nl/wp-content/uploads/2023/06/Thule_Epos_2_Montagepunten.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:58
Wel ding om mee rekening te houden is dat het trekhaak slot van Thule dragers errug makkelijk te kraken is. Die dingen worden dus ook bij de vleet gejat. Haal ze dus van je trekhaak af als je op de parking staat en leg ze onder een doek in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Mjelnir schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:12:
Wel ding om mee rekening te houden is dat het trekhaak slot van Thule dragers errug makkelijk te kraken is. Die dingen worden dus ook bij de vleet gejat. Haal ze dus van je trekhaak af als je op de parking staat en leg ze onder een doek in de auto.
En xlc heeft maar twee sleutels, dus iemand met kwade wil kan voor vier tientjes alle xlc fietsendragers open maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
bij Thule staat het gewoon op het slot.
Even naar internet en je hebt voor 10 euro een sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

418O2 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:44:
[...]

En xlc heeft maar twee sleutels, dus iemand met kwade wil kan voor vier tientjes alle xlc fietsendragers open maken
Bij Pro User, Bosal en Towbox en voor de ANWB fietsendragers zijn het volgens mij 10 verschillende, dus kan je voor 100€ alles openmaken :+
Mijn pro user sleutel werkte ook op de anwb drager van mijn ouders :/

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 24-03-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja die sloten zijn alleen voor de gelegenheids-dief, maar laat ze inderdaad niet de hele nacht op je auto zitten. Paar uurtjes bij de mountainbike parkeerplaats op een druk moment geloof ik het ook nog wel, maar ik snap dat je dan ook al een bepaald risico neemt inderdaad.

Hoe de fietsen op slot zitten is ook maar mwah natuurlijk, als ik ze op vakantie even uit zicht heb doe ik er ook altijd nog even een fatsoenlijk kettingslot om.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 24-03-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Kluus schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:04:
Ja die sloten zijn alleen voor de gelegenheids-dief, maar laat ze inderdaad niet de hele nacht op je auto zitten. Paar uurtjes bij de mountainbike parkeerplaats op een druk moment geloof ik het ook nog wel, maar ik snap dat je dan ook al een bepaald risico neemt inderdaad.

Hoe de fietsen op slot zitten is ook maar mwah natuurlijk, als ik ze op vakantie even uit zicht heb doe ik er ook altijd nog even een fatsoenlijk kettingslot om.
Zeker, maar wel goed om te weten als aspirant koper :)

Ik laat hem ook niet uit het zicht om die reden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19
Vedett. schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:15:
Heeft hier iemand ervaring met de Specialized Epic World Cup?
Het is een Specialized Epic 8 Pro geworden en gisteren de eerste rit gedaan.
Wat een geweldige fiets! Ik doe precies een andere sport!

Ik was dus aan het twijfelen tussen een Epic World Cup en een Epic 8. Met de World Cup heb ik 3 testritten gedaan, maar ik vond het steeds een compromis tussen een hardtail en full suspension. Door het ontbreken van een lockout op de achtervering moet je dus je setup goed hebben. Bij een hardere setup (half gulp) vond ik het net niet comfortabel genoeg. Bij een zachtere (75% of full gulp en iets lagere druk) zat ik op bepaalde stukken in een soort eigenfrequentie te trappen, met schommelend effect tot gevolg.

De Epic 8 is misschien net iets minder scherp, ook als je de lockout gebruikt. Maar het voelt nog altijd heel snel aan, je voelt de vering amper tijdens het trappen en toch biedt het heel veel comfort. Van de langere wielbasis had ik ook wat schrik, maar dat valt allemaal heel goed mee. Ook bij het kortere (die met een draaicircel < 3m moet ik nog testen) bochtenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieuwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38
Ben van plan om in september een dag naar een bikepark te gaan met een maat van me, de keuze ligt momenteel nog tussen Winterberg en Green Hill.
We gaan ter plaatse fietsen en bescherming huren.
De bedoeling is om blauwe en rode routes te rijden met geen al te grote drops of road gaps.
Heb zelf +/- 20 jaar XC ervaring in Vlaanderen, maar nog geen echte bikeparks gedaan.
Mijn maat heeft 15 jaar ervaring.

Naar welke van de 2 gaat jullie voorkeur uit en waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door sieuwe op 24-03-2025 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

sieuwe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:20:
Ben van plan om in september een dag naar een bikepark te gaan met een maat van me, de keuze ligt momenteel nog tussen Winterberg en Green Hill.
We gaan ter plaatse fietsen en bescherming huren.
De bedoeling is om blauwe en rode routes te rijden met geen al te grote drops of road gaps.
Heb zelf +/- 20 jaar XC ervaring in Vlaanderen, maar nog geen echte bikeparks gedaan.
Mijn maat heeft 15 jaar ervaring.

Naar welke van de 2 gaat jullie voorkeur uit en waarom?
Beide zijn leuk voor eerste keer bikepark. Waar ik persoonlijk Winterberg zou adviseren. Net iets meer opties voor de gene met weinig tot geen ervaring. Liften in Winterberg zijn ook wel iets fijner. Greenhill heeft sleeplift. Prima te doen, maar vergt wat gewening.

En wat is je definitie van al te grote drops en gaps. Bijvoorbeeld drop van100cm of …. ?

Houdt er ook rekening mee dat wat zij aangeven met bijvoorbeeld blauw hier al snel rood genoemd wordt. Vorig jaar eerste keer Greenhill aangedaan. Gingen meestal naar Winterberg. Eerste rode lijn die ik pakte in Greenhill. Gelijk blind een drop van tweeën half meter. Stond wel bord drop, maar die stond ook ergens bij stoeprand dropje van 50cm. :P Tip: is wel om rustig te verkennen als je minder comfortabel voelt op de fiets 😉

Hier staat er voor juni aantal dagen Winterberg en Greenhill gepland, Juli en augustus staat ook in de planning.

Pas op voor je het weet wil je vaker :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMx5NqhLvHbKwwwfwveLUxWD0rU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUDSRWkNDhmSMYmgeaJVVxoJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCWcqKwtOcpgTmtF_0yTi9eMKI8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLZ3ey6BFV3Ipz9x5VkC5Yfn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnJ7ye_jTTUjIHQHsYuxwN_pyAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbmV0EMQWVa1pntVuIUOlxyq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruu29jjn23yrU3IVMW_uo0vKmWI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NE5zWf1CssrczxB9bnmZ5X16.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieuwe
Daan_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:42:
[...]

Beide zijn leuk voor eerste keer bikepark. Waar ik persoonlijk Winterberg zou adviseren. Net iets meer opties voor de gene met weinig tot geen ervaring. Liften in Winterberg zijn ook wel iets fijner. Greenhill heeft sleeplift. Prima te doen, maar vergt wat gewening.

En wat is je definitie van al te grote drops en gaps. Bijvoorbeeld drop van100cm of …. ?

Houdt er ook rekening mee dat wat zij aangeven met bijvoorbeeld blauw hier al snel rood genoemd wordt. Vorig jaar eerste keer Greenhill aangedaan. Gingen meestal naar Winterberg. Eerste rode lijn die ik pakte in Greenhill. Gelijk blind een drop van tweeën half meter. Stond wel bord drop, maar die stond ook ergens bij stoeprand dropje van 50cm. :P Tip: is wel om rustig te verkennen als je minder comfortabel voelt op de fiets 😉

Hier staat er voor juni aantal dagen Winterberg en Greenhill gepland, Juli en augustus staat ook in de planning.

Pas op voor je het weet wil je vaker :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Qua drops kan ik niet goed inschatten, met de XC doe ik nu één van 75cm als maximum, maar dat heeft eerder te maken met het vertrouwen in de veerweg met mijn grootte en gewicht. Ik denk dat 1m toch wel het maximum gaat zijn.
De SRAM flow trail in winterberg zag er al leuk uit idem voor de North shore of track met houtelementen, drops gaan we de dag zelf moeten aanvoelen denk ik.

Ik merk wel dat ik meer na denk sinds ik papa ben geworden :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
Mjelnir schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:12:
This is the lock picking lawyer, and what I have for you today is a bike carrier lock. We're going to use the wave rake, available in the genesis set on covertinstruments.com. And... we got this open. :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

sieuwe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Qua drops kan ik niet goed inschatten, met de XC doe ik nu één van 75cm als maximum, maar dat heeft eerder te maken met het vertrouwen in de veerweg met mijn grootte en gewicht. Ik denk dat 1m toch wel het maximum gaat zijn.
De SRAM flow trail in winterberg zag er al leuk uit idem voor de North shore of track met houtelementen, drops gaan we de dag zelf moeten aanvoelen denk ik.

Ik merk wel dat ik meer na denk sinds ik papa ben geworden :X
Winterberg heeft aantal rode lijnen die prima te rollen zijn. Waar ook chicken lines liggen. Zo ook de North shore.

De enduro lijnen zoals bijvoorbeeld Forrest stump is hier een uitzondering op. Deze begint met een steile stukje met (mini) rock garden en drop. Zijn wel erg leuke lijnen. Net als de twee black lines. Deze zijn wat grover, maar geen enorme drops of gap jumps. Bij downhill heb je wel aantal gapjes.

Bij Greenhill is rood ook echt rood. Meeste zullen dit in NL zien als zwart. Hier zie je op rood nog wel eens leuke drop en gaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieuwe
Daan_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Winterberg heeft aantal rode lijnen die prima te rollen zijn. Waar ook chicken lines liggen. Zo ook de North shore.

De enduro lijnen zoals bijvoorbeeld Forrest stump is hier een uitzondering op. Deze begint met een steile stukje met (mini) rock garden en drop. Zijn wel erg leuke lijnen. Net als de twee black lines. Deze zijn wat grover, maar geen enorme drops of gap jumps. Bij downhill heb je wel aantal gapjes.

Bij Greenhill is rood ook echt rood. Meeste zullen dit in NL zien als zwart. Hier zie je op rood nog wel eens leuke drop en gaps.
Oké, dus Greenhill is niet echt aan te raden dan?
Of zijn er daar voldoende lijnen zonder 'grote' drops?
Op de youtube vids af te gaan, is Winterberg toegankelijker, maar lijkt Greenhill toffer. omdat de lijnen langer lijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk denk ik dat Winterberg voor eerste keer toegankelijker is. Greenhill is hier wel beetje favoriet, maar komt meer dat diverse lijnen niet iets meer uitdaging bieden. (meer drops)

Lengte van de lijnen tussen Winterberg en Greenhill verschillen elkaar niet zoveel. Je hebt wel iets meer diversiteit in Winterberg. Je hebt twee groenen lijnen. Waar je ook wat air time kunt hebben. Als je wilt. Flow country is ook leuke lijn.

Dan kom je bij de rode lijnen uit. Waar Loose Lee, Free ride, Woodpecker, North shore prima te rollen zijn. (met juiste techniek) Zitten her en der drops in. Die zijn niet zo groot. En kunt er omheen rijden. Jumps zijn te rollen.

Rocky Waldboa, Forrest stump, shreddy morphy zijn wat lastigere rode lijnen. Vooral eerste deel waar het iets steiler is met mini rock garden en een drop. Hier zie je toch nog wel eens mensen omkeren.

Black line net als black line 2.0. Zijn te doen met wat enduro ervaring. Bijvoorbeeld op plekken als Chaudfontaine (BE)

Op downhill kom je paar gaps tegen en leuke rock garden. Waar je om 1 gap geen chicken line hebt. Denk dat je deze links zult laten liggen net als jump line etc...

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 24-03-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:00:
[...]

This is the lock picking lawyer, and what I have for you today is a bike carrier lock. We're going to use the wave rake, available in the genesis set on covertinstruments.com. And... we got this open. :+
En toch vraag ik me af of men echt die moeite neemt om te lockpicken of sleutels te bestellen. Ik heb nu twee Thules in elkaar gezet (die krijg je redelijk als bouw pakket) en ik ben nogal skeptisch of dat spul uberhaupt niet eenvoudig te forceren is. Uiteraard niet getest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieuwe
Daan_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:31:
Persoonlijk denk ik dat Winterberg voor eerste keer toegankelijker is. Greenhill is hier wel beetje favoriet, maar komt meer dat diverse lijnen niet iets meer uitdaging bieden. (meer drops)

Lengte van de lijnen tussen Winterberg en Greenhill verschillen elkaar niet zoveel. Je hebt wel iets meer diversiteit in Winterberg. Je hebt twee groenen lijnen. Waar je ook wat air time kunt hebben. Als je wilt. Flow country is ook leuke lijn.

Dan kom je bij de rode lijnen uit. Waar Loose Lee, Free ride, Woodpecker, North shore prima te rollen zijn. (met juiste techniek) Zitten her en der drops in. Die zijn niet zo groot. En kunt er omheen rijden. Jumps zijn te rollen.

Rocky Waldboa, Forrest stump, shreddy morphy zijn wat lastigere rode lijnen. Vooral eerste deel waar het iets steiler is met mini rock garden en een drop. Hier zie je toch nog wel eens mensen omkeren.

Black line net als black line 2.0. Zijn te doen met wat enduro ervaring. Bijvoorbeeld op plekken als Chaudfontaine (BE)

Op downhill kom je paar gaps tegen en leuke rock garden. Waar je om 1 gap geen chicken line hebt. Denk dat je deze links zult laten liggen net als jump line etc...
Dan gaat het 9/10 Winterberg worden en zal het doorheen de dag vertrouwen opbouwen zijn om te droppen ipv te rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

In juni gaan er hier aantal collega's mee, waarvoor het de eerste keer is bikepark. Zij volgen eerst een jump en drop clinic in Velp. Je leert hier basis van drops en jumps. En heb je al nodige ervaring. Dan is het ook leerzaam. Dan ga je gewoon stapje verder en krijg je iets scherpere feedback ;-)

Je kunt in deze clinic bijvoorbeeld drops opbouwen van stoeprandje t/m 2m... en zelfs een gap springen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 24-03-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Daan_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:42:
Bij mijn zoektocht kwam ik steeds vaker uit bij de Thule Epos. Flexibele bevestiging is geschikt voor nagenoeg alle frames. Mijn Emtb's paste helaas niet op de meeste fietsendragers. Waaronder easyfold.

De Epos is helaas wel dure optie. De goedkope alternatieven waren het voor mij net niet.

De Epos heeft meer ruimte tussen de fietsen. Elke fiets heeft aparte bevestiging arm. Met meer bevestiging mogelijkheden. Drager heeft tevens de mogelijkheid om buitenste fiets te laten staan op de drager en de fiets die aan de binnen kant staat eraf halen.

Zelf volgende extra’s erbij aangeschaft. Thule kabel slot. Voor extra beveiliging van de fiets(en) en reparatie standaard die je op de drager kunt monteren. Om van je fietsendrager een reparatie stand te maken.

Geeft net iets meer mogelijkheden om fiets vast te zetten…
[Afbeelding]
+1 voor de Epos! De fijnse fietsdrager die ik ooit gebruikt heb. ALleen jammer van dat slot, zoals hier in het forum aangegeven. Het zou fijn zijn als Thule een veiligere cilinder aanbood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor diefstal van de drager zelf hebben ze geen oplossing, maar dit geldt voor nagenoeg alle dragers.

Voor diefstal van fietsen van de drager hebben ze in samenwerking met ABUS een kabel slot. Andere merken zullen vast soort gelijk iets hebben...
https://www.thule.com/nl-...-high-grade-lock-_-978500

[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 24-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:55
Als ik dat zo lees in mijn oude Spinder fietsendrager nog niet zo gek, lijkt op de Epos en kan er zelf een hangslot aan hangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
procaliber schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:41:
Als ik dat zo lees in mijn oude Spinder fietsendrager nog niet zo gek, lijkt op de Epos en kan er zelf een hangslot aan hangen :+
Ik heb weleens een YT izzo en mijn Scott Spark op een spinder geprobeerd te zetten, maar die stonden tegen elkaar met de cranks, zonder optie om nog de ene verder naar links en de ander verder naar rechts te schuiven (dan zijn het beide "moderne" langere fietsen, maar nog ver van echt lang).
Uiteindelijk opgegeven en mijn hapro 3 gepakt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13:30
Is het bij een Thule easy fietsendrager verstandig om hier de Thule Carbon Frame Beschermer 984 bij te kopen? Of waar plaatsen jullie de klem?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=167304&w=760&h=570

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 24-03-2025 22:19 ]

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 276 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic