Doe gewoon wat je zelf fijn vindt. Maak je niet te druk over wat anderen vinden.Strider schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:43:
Spandex kleding in combinatie met Freerider Pro flat schoenen, kan dat een go zijn?![]()
Of uberhaubt spandex kleding met flat schoenen, of kan daar cosmetisch gezien eigenlijk alleen maar clicks onder.
Hier strakke kleding met O'Neal Pinned Pro. Misstaat helemaal niet vind ik, ook nooit rare blikken of commentaar gekregen.Strider schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:43:
Spandex kleding in combinatie met Freerider Pro flat schoenen, kan dat een go zijn?![]()
Of uberhaubt spandex kleding met flat schoenen, of kan daar cosmetisch gezien eigenlijk alleen maar clicks onder.
Haha ik zou heel hard lachen als iemand me commentaar zou geven op mijn kledingkeuzesLensent schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:42:
[...]
Hier strakke kleding met O'Neal Pinned Pro. Misstaat helemaal niet vind ik, ook nooit rare blikken of commentaar gekregen.
XXXVI
Ach, ik krijg ook wel eens commentaar op mijn kelding. Voornamelijk op mijn Troy Lee shirt met luipaardprint en doodshoofden. Qoute die mijn maat opving die een stukje achter me fietsen toen we langs een paar wandelaars kwamen: "Ja, anders doe je DAT shirt aan..." 
Aan de andere kant ook wel eens iemand in Lycra voorbij gefietst die me complimenten gaf voor mijn kledingkeuze, al weet ik nog altijd niet zeker of dat sarcastisch bedoeld was.
Aan de andere kant ook wel eens iemand in Lycra voorbij gefietst die me complimenten gaf voor mijn kledingkeuze, al weet ik nog altijd niet zeker of dat sarcastisch bedoeld was.
[ Voor 60% gewijzigd door Klitse op 31-12-2022 12:03 ]
Pics?Klitse schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:01:
Ach, ik krijg ook wel eens commentaar op mijn kelding. Voornamelijk op mijn Troy Lee shirt met luipaardprint en doodshoofden. Qoute die mijn maat opving die een stukje achter me fietsen toen we langs een paar wandelaars kwamen: "Ja, anders doe je DAT shirt aan..."
BlaBlaBla
Klint goed! Heb mij echter vergist, fiets is gemonteerd met SRAM NX. Lijkt ook gepositioneerd te zijn in het instap segment. Zou een upgrade naar GX (of hoger) in dit geval even waardevol zijn?Patrick4 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 05:43:
[...]
Kransje overslaan krijg je vast wel opgelost, maar ik heb bij mijn SRAM SX de derailleur vervangen door GX en dat maakt echt een groot verschil. De GX houdt de ketting veel beter op spanning (SX heeft slappere veer, mijn ketting stuiterde tegen frame aan bij hogere versnellingen) en schakelt (daardoor) preciezer en sneller.
De derailleur is waarschijnlijk de upgrade vanaf SX met grootste impact, voor redelijke kosten (kost minder dan een cassette).
Voor het afstellen heb ik trouwens deze gbmn video gebruikt. Moet er wel bij vertellen dat het probleem is ontstaan nadat de kabel en veer een keer zijn losgesprongen in de shifter.
DankDaan_ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:49:
[...]
Dan zou ik het voor nu door een fietsenmakker laten beoordelen/vervangen. En vanaf dat moment het zelf onderhoud gaan doen.
TIP: koop kettingslijtage meter.
Remblokken vervangen is klusje van niks, maar kan zijn dat je pistons terug moet duwen. Kan met plastic bandenlichter. En of quickbleed of volledige bleed moet doen. Eerste (paar) keer is het even prutsen, maar is ook erg goed zelf te doen.
TIP: als je fiets van fietsenmaker terug hebt. Ga oefenen met de fijn afstelling en limit schroeven afstellen. draai kabel iets los net als met de L en H limit schroef. En ga met behulp van filmpje van Park tool aan de slag. Voor je het weet heb je er handigheid in. Doet dit niet net voor je wil gaan fietsen![]()
Als je dit in de vingers hebt dan kun je de belangrijkste dingen zelf. En dit komt vast een keer van pas als je met pannen naast de trail staat of een fietsmaatje.
Vork en demper onderhoud is ook zelf te doen, maar dit is enige wat ik uitbesteed. Rest doe ik zelf aan onderhoud aan de fietsen.
Kettingslijtagemeter en remblokjes ga ik snel aanschaffen. Zag dat slijtage maximaal 0,5 mag zijn in mijn geval (sram 11 speed). De ketting behoeft sowieso wat aandacht want tref regelmatig oppervlakkige oxidatie aan (fiets is opgeborgen in een niet geïsoleerde bering).
Helaas heb ik geen mooie schuur/werkruimte dus zal het onderhoud bij redelijk weer in de tuin moeten doen
Mijn voorvork is tijdens de Drenthe 200 door zijn hoeven gezakt. Nu had ik hier al eerder wat problemen mee, dus tijd voor vervanging. Mijn fiets is een Cube Reaction Pro uit 2018 met daarin een RockShox Recon Silver TK AIR, PopLoc, 100mm. Ik heb inmiddels van @ElGreco andere wielen, waardoor een steekas ook een optie is.
Remote lockout is voor mij niet persé nodig (kan ook net zo makkelijk met de hand).
Travel van 100mm is voor mij voldoende.
Om het neutraal te houden is een zwarte voorvork wel prettig.
Waar moet ik verder rekening mee houden? Ik zie (link) bijvoorbeeld verschillen in stuurbuis afmetingen. Hoe kom ik er achter wat ik nodig ben?
Remote lockout is voor mij niet persé nodig (kan ook net zo makkelijk met de hand).
Travel van 100mm is voor mij voldoende.
Om het neutraal te houden is een zwarte voorvork wel prettig.
Waar moet ik verder rekening mee houden? Ik zie (link) bijvoorbeeld verschillen in stuurbuis afmetingen. Hoe kom ik er achter wat ik nodig ben?
@wisselwerking bouw oude vork eens uit. Dan kun je makkelijk de buislengte opmeten.
Als je nieuw koopt zal dit geen issue zijn. Dit zijn lang genoeg. En makkelijk in te korten. Wel belangrijk als je tweedehands gaat kopen.
Verder zul je moeten weten of je huidige vork: 1 1/8" , 1 1/8" - 1.5" tapered is. Dit staat vast op de vork of heb je bij de specs van je fiets gehad
Als je nieuw koopt zal dit geen issue zijn. Dit zijn lang genoeg. En makkelijk in te korten. Wel belangrijk als je tweedehands gaat kopen.
Verder zul je moeten weten of je huidige vork: 1 1/8" , 1 1/8" - 1.5" tapered is. Dit staat vast op de vork of heb je bij de specs van je fiets gehad
[ Voor 25% gewijzigd door Daan_ op 02-01-2023 13:10 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik ben wel van plan om nieuw te kopen. Geen zin in gezeik (niet dat je dat volledig kan uitsluiten natuurlijk). Ik zal eens op de vork kijken of ik die maten daar nog kan lezen.Daan_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:08:
@wisselwerking bouw oude vork eens uit. Dan kun je makkelijk de buislengte opmeten.
[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 02-01-2023 13:12 ]
Verwacht dat het om een tapered 1 1/8" – 1.5 gaat dat is beetje de standaard.
Bij nieuw mag je hem nog op maat zagen, crownrace van oude vork overzetten, starnut erin slaan. Op zich is dit een redelijk eenvoudig klusjes met het juiste gereedschap.
Bij nieuw mag je hem nog op maat zagen, crownrace van oude vork overzetten, starnut erin slaan. Op zich is dit een redelijk eenvoudig klusjes met het juiste gereedschap.
[ Voor 53% gewijzigd door Daan_ op 03-01-2023 10:42 ]
Er is heel goed nieuws! De rechter heeft geoordeeld dat Dirkmaat en zijn VNC geen belanghebbende zijn en de routes in het Rijk van Nijmegen open mogen blijven:
https://www.gelderlander....ierenbeschermer~a81758d5/
Dat is inderdaad heel mooi, fijn dat de rechter blijkbaar ook inziet dat dit gaat over Dirkmaat zijn persoonlijke belangen. Eigenlijk "naait" hij ook zijn eigen stichting en de geldschieters daarvan door zijn zaken oneigenlijk daarvan te bekostigen.daanb14 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:55:
Er is heel goed nieuws! De rechter heeft geoordeeld dat Dirkmaat en zijn VNC geen belanghebbende zijn en de routes in het Rijk van Nijmegen open mogen blijven:
Kan Dirkmaat niet de statuten van zijn vereniging aanpassen en het dan nog een keer proberen?
Ja die bedenkt helaas waarschijnlijk wel wat en gaat door met mtb-en ontmoedigen/verbieden vrees ik.
mountainbiker
Theoretisch gezien kan hij dat met zijn stichting doen, maar dan is de vraag hoe de rechter hierop gaat reageren gezien de eerdere uitspraak. Hierover kunnen wij enkel speculeren. ;-)henkebek schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:18:
Kan Dirkmaat niet de statuten van zijn vereniging aanpassen en het dan nog een keer proberen?
Voor deze man is het een persoonlijk iets, waarvoor hij de stichting gebruikt als middel.
[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 06-01-2023 16:32 ]
Er is nu eigenlijk geen inhoudelijke uitspraak gekomen maar enkel een vormfout vastgesteld.Daan_ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:32:
[...]
Theoretisch gezien kan hij dat met zijn stichting doen, maar dan is de vraag hoe de rechter hierop gaat reageren gezien de eerdere uitspraak. Hierover kunnen wij enkel speculeren. ;-)
Voor deze man is het een persoonlijk iets, waarvoor hij de stichting gebruikt als middel.
Laten we hopen dat hij een andere hobby vindt en de onze met rust laat
Je hebt flink mazzel gehad met maar 1% over.Daan_ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:41:
Vandaag vrij en dat samen met droog en lekker weer. TIjd om weer eens lekker te gaan crossen. Switchbacks bij Kleve aantal keer gedaan. En gelijke de leuke steile afdaling die er om de hoek zit meegepakt. Weer leuke oefening En nog wat andere leuke stuiter stukjes die daar verstopt zitten. Afgesloten bij de Diepen.
Kleine 60km en 1200hm. Weer prima vermaakt. 1% batterij over van de E. ;-)
Anders is het flink trappen om naar huis te komen.
als ik het goed zie heb je stukken van de clinic die we in november gedaan hebben opnieuw gereden👍
Ik neem toch aan dat hij dat niet op eigen houtje kan doen maar dat de leden hierover zullen moeten stemmen. Mogelijk gaat het om een kleine aanpassing, maar toch.Daan_ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:32:
[...]
Theoretisch gezien kan hij dat met zijn stichting doen, maar dan is de vraag hoe de rechter hierop gaat reageren gezien de eerdere uitspraak. Hierover kunnen wij enkel speculeren. ;-)
Daarna kan de discussie gevoerd worden of dit “natuurgebied” dan wel een “cultuurlandschap” is. Zo niet dan wordt de aanpassing alweer een stuk fundamenteler. Ok een klein stukje van Mook gaat wel door echt cultuurlandschap maar dan wel over (onverharde) wegen dus succes en als dat stuk dan toch geoffert moet worden zal niemand daar écht rouwig om zijn lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 06-01-2023 18:58 ]
Naja, als het je echt aan het hart zit. Lid worden en tegenstemmen.Kluus schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:52:
[...]
Ik neem toch aan dat hij dat niet op eigen houtje kan doen maar dat de leden hierover zullen moeten stemmen. Mogelijk gaat het om een kleine aanpassing, maar toch.
Daarna kan de discussie gevoerd worden of dit “natuurgebied” dan wel een “cultuurlandschap” is. Zo niet dan wordt de aanpassing alweer een stuk fundamenteler. Ok een klein stukje van Mook gaat wel door echt cultuurlandschap maar dan wel over (onverharde) wegen dus succes en als dat stuk dan toch geoffert moet worden zal niemand daar écht rouwig om zijn lijkt me.
Als ik de site zo zie willen ze wel ruimte geven voor fietsmogelijkheden. Ze willen ook boeren in het landschap houden en dat is toch niet echt natuur.
Ik vraag me dan ook af of dit idd heel VNC is die dit vindt of dat er inderdaad net iemand getriggerd is omdat er een mtb route over zijn favo wandelroute heen is gelegd.
Vanaf de Diepen is het gelukkig niet zover naar huis. Goed te doen met legge batterij. Pak het zand/fietspad onder aan het bos. Dan is het alleen nog immer geradeaus en aan heinde links af de oprit op :-)So_Easy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:35:
[...]
Je hebt flink mazzel gehad met maar 1% over.
Anders is het flink trappen om naar huis te komen.
als ik het goed zie heb je stukken van de clinic die we in november gedaan hebben opnieuw gereden👍
Stuk bij Kleve kom ik zo nu en dan, maar wil er toch weer wat vaker die kant op. Er zijn daar best leuke stukken te vinden. Waaronder stukje waar wij de clinic hebben gehad en nog paar leuke stukjes.
[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 06-01-2023 20:54 ]
Sorry jongens, ik heb onlangs besloten naar de dark side te gaan...
TommyGun in "Het grote gravelbike topic (Deel 1)"
Ik twijfel nog of ik mijn Giant Anthem 29er 2 2019 ga verkopen of dat ik 'm aanhoud...
Ik twijfel nog of ik mijn Giant Anthem 29er 2 2019 ga verkopen of dat ik 'm aanhoud...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mooi is datTommyGun schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:36:
Sorry jongens, ik heb onlangs besloten naar de dark side te gaan...
Als je meer energie haalt uit de gravelbike en de mountainbike maar staat stof te vangen, Waarom deze dan behouden?
En bij twijfel? De fiets een x periode behouden. Gebruik je hem in deze periode nog steeds niet. Dan kan die altijd nog op MP. Dat hier zo gedaan met de XC HT.
De XC HT stond hier stof te vangen. Heel veel jaren plezier gehad op diverse XC fietsen, maar merk dat ik toch net meer plezier haal op een fully. De HT van de week gestript en staat op MP
Vorig jaar hetzelfde gedaan. Kort ns levering van de gravelbike de knoop doorgehakt en de HT verkocht. Was een gunstige markt. Een jaar oude hardtail kunnen verkopen voor nagenoeg de nieuwprijs. Geloof dat een jaar plezier €50,- gekost heeft.Daan_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:43:
[...]
Mooi is dat![]()
Als je meer energie haalt uit de gravelbike en de mountainbike maar staat stof te vangen, Waarom deze dan behouden?
En bij twijfel? De fiets een x periode behouden. Gebruik je hem in deze periode nog steeds niet. Dan kan die altijd nog op MP. Dat hier zo gedaan met de XC HT.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
CoooolKlitse schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:21:
Andere demper op de Moxie gezet. Heel benieuwd hoe die ten opzichte van een lucht demper (DVO Topaz) werkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Binnenkort Lets Ride
Heb je die gebruikt gekocht of nieuw? Ik vermoed dat je het top gaat vinden. Veel goeds gehoord over de EXT coils.Klitse schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:21:
Andere demper op de Moxie gezet. Heel benieuwd hoe die ten opzichte van een lucht demper (DVO Topaz) werkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarschijnlijk nieuw en weet je dit wel, maar dacht zeg het voor de rest even.
Gebruikt is het wellicht moeite om hem nog te laten afstellen bij EXT. Bij nieuw maken ze hem altijd naar klant en fiets wens plus twee veren.
EXT is prijzig maar niet als je vergelijkt met een fox met 2 veren of een RS met 2 stuks en custom tuning. Plus dat selling point van de EXT de hydraulic bottom out is.
Nice! Nou is zo'n Topaz ook al een ontzettend mooie demper. Recent ben ik meer gaan zoeken in de niet-standaard onderdelen en DVO verdient echt meer populariteit. Hun mentaliteit dat alles zelf te servicen is, is top. Geen nitrogen charge in achterdempers of rode Loctite die je met een gasbrander moet opwarmen om de as van je demper los te draaien.Klitse schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruikt, van een maat van mij, met exact hetzelfde frame en dezelfde rijstijl. Heb er ook 3 veren bijKo.Kane schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Heb je die gebruikt gekocht of nieuw? Ik vermoed dat je het top gaat vinden. Veel goeds gehoord over de EXT coils.
Waarschijnlijk nieuw en weet je dit wel, maar dacht zeg het voor de rest even.:
Gebruikt is het wellicht moeite om hem nog te laten afstellen bij EXT. Bij nieuw maken ze hem altijd naar klant en fiets wens plus twee veren.
EXT is prijzig maar niet als je vergelijkt met een fox met 2 veren of een RS met 2 stuks en custom tuning. Plus dat selling point van de EXT de hydraulic bottom out is.
Klopt, ik was ook prima tevreden met mijn DVO, maar dit is echt wel een stapje hoger, dus toen die kans kwam gelijk maar aangegrepen.daanb14 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:32:
[...]
Nice! Nou is zo'n Topaz ook al een ontzettend mooie demper. Recent ben ik meer gaan zoeken in de niet-standaard onderdelen en DVO verdient echt meer populariteit. Hun mentaliteit dat alles zelf te servicen is, is top. Geen nitrogen charge in achterdempers of rode Loctite die je met een gasbrander moet opwarmen om de as van je demper los te draaien.
[ Voor 30% gewijzigd door Klitse op 07-01-2023 16:35 ]
*verwijderd*
[ Voor 102% gewijzigd door MrAcid op 08-01-2023 21:36 . Reden: Onbewust een route gereden die nog niet publiek toegankelijk is. Bericht verwijderd om geen mensen op gedachte te brengen. ]
Je bedoelt die Noordlus welke nog niet geopend is om legale redenen?MrAcid schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:19:
Gisteren weer eens op Schoorl gereden. Gestart op de (nieuwe/nog te openen?) Noordlus en daarna de “traditionele” ronde gereden. Als afsluiter nog een keer de Noordlus.
Die Noordlus is wel echt next-level. Technisch en steil, zowel omhoog als naar beneden. Heel gaaf maar bedenk goed of je voldoende getraind en vaardig bent om ‘m te rijden!
[ Voor 4% gewijzigd door ZanielGa op 08-01-2023 21:40 ]
Is dat zo? Staan gewoon groene MTB bordjes en niks afgezet? Of heb ik wat gemist?ZanielGa schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:45:
[...]
Je bedoelt die Noordlus welke nog niet geopend is om legale redenen?
https://mtb-noordwest.nl/...uitspraak_schoorl2.0.html Helaas is er nog steeds geen nieuwe vergunning verleent en blijft dit allemaal maar doorslepen. Klopt dat de bordjes er staan, de route was ook in een behoorlijk ver stadium. En ze zijn er zo ver ik weet ook nog steeds mee bezig. Maar ik weet er ook de ins en outs niet van. Misschien dat @Nox er wat meer van weet.MrAcid schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:54:
[...]
Is dat zo? Staan gewoon groene MTB bordjes en niks afgezet? Of heb ik wat gemist?
[ Voor 13% gewijzigd door ZanielGa op 08-01-2023 16:06 ]
Niet afgezet inderdaad, wel bij de beginstukken borden van Staatsbosbeheer dat het verboden is te fietsen.MrAcid schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:54:
[...]
Is dat zo? Staan gewoon groene MTB bordjes en niks afgezet? Of heb ik wat gemist?
Was inderdaad al in een vergevorderd stadium, maar helaas is er bezwaar gemaakt tegen de vergunning en is de vergunning vernietigd.
Laten we hopen dat 'ie snel open mag!Zandhagedissen, nachtelijke rijders en gevaar op het wandelpad: vergunning voor nieuwe mountainbikeroute in de Schoorlse Duinen kan de prullenbak in
Suzanne Rijnja
Geen zes, maar uiteindelijk meer dan 22 weken duurde het tot er een uitspraak over het nieuwe mountainbikeparcours in de Schoorlse Duinen was. De conclusie die de rechter nu heeft getrokken: de vergunning die de gemeente Bergen voor de aanleg heeft verstrekt, moet in de prullenbak.
Het wordt steeds drukker op en rond het mountainbikeparcours, en mede daarom willen de gemeente, Staatsbosbeheer en mountainbikevereniging MTB Noord-West graag meer routes in de Schoorlse Duinen zien. Ze stuitten echter op weerstand van natuurorganisaties (Stichting Duinbes, Milieudefensie en Stichting Natuurbelang Amsterdamse Waterleidingduinen) en wandelaars (Stichting Wandelnet), die bezwaar maakten tegen de verleende vergunning. En die laatste partijen hebben nu gelijk gekregen na de rechtszaak begin februari.
Zandhagedis
Dat komt onder meer door de zandhagedis. Dit reptiel en de mountainbikers zouden het gebied op een aantal plekken moeten delen als de nieuwe route gebruikt wordt. En dat betekent dat er slachtoffers kunnen vallen, zeggen de natuurorganisaties. Zij vrezen verstoring van het leefgebied en dode hagedissen op het parcours.
Tijdens de rechtszaak gaven de voorstanders daarom aan speciale vlonders aan te willen leggen op het punt waar de route door optimaal leefgebied voor het reptiel gaat. De hagedissen kunnen onder die vlonders door, terwijl de mountainbikers bovenop fietsen. Op twee andere plekken wilden de voorstanders boomstammen neerleggen, maar daar zien de natuurorganisaties het nut niet van in. De rechtbank sluit zich daarbij aan, die vindt dat er op alle drie de punten vlonders moeten komen.
’s Nachts
Een ander punt waar de rechter kritiek op levert, is dat er geen onderzoek is gedaan naar de effecten van nachtrijders, oftewel mountainbikers die in het donker over het parcours gaan. Stichting Duinbes maakt zich daar zorgen om, want die nachtrijders zijn er volgens hen wel degelijk en die kunnen onder meer de vleermuizen in het gebied verstoren. Staatsbosbeheer gaf aan dat het uitgangspunt was dat de route ’s nachts niet gebruikt zou worden en zei mogelijk een verbod in te willen stellen. Zo’n verbod is er echter nog niet, dus er is ten onrechte geen rekening met de nachtrijders gehouden.
Wandelaars
Tenslotte maakt Wandelnet zich zorgen om de veiligheid van de wandelaars in het gebied. Het nieuwe pad kruist op verschillende plekken met wandelpaden, en de organisatie is bang voor ongelukken. Volgens de rechtbank zijn de voorstanders dan ook nalatig geweest om het belang van de bruikbaarheid en veiligheid van de wandelpaden bij hun plan te betrekken.
Al met al oordeelt de rechter dat de verstrekte vergunning vernietigd moet worden. Bij een nieuw plan moeten de punten die de rechtbank heeft aangekaart worden meegenomen. De partijen kunnen eventueel ook nog in hoger beroep gaan tegen de uitspraak, dat moeten zij binnen zes weken na de uitspraak doen.
Oprecht niet gezien en een vriend gevolgd die in Schoorl woont, dus misschien ook minder op gelet. Wél echt een gave route, hopen dat hij snel écht open kan dan.
Als mountainbiker woonachtig in Schoorl weet hij dit heus wel, beetje jammer dat mensen er lak aan hebben wat het legalisatietraject alleen maar verder vertraagd..MrAcid schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:35:
Oprecht niet gezien en een vriend gevolgd die in Schoorl woont, dus misschien ook minder op gelet. Wél echt een gave route, hopen dat hij snel écht open kan dan.
Gevalletje dikke pech. Vandaag maar garantie aanvraag gedaan voor de RockShox Superdeluxe Ultimate Flight Attendant van mijn Canyon. De elektrische module is overleden. Met meerdere AXS batterijen getest, maar helaas doet die niks meer.
Benieuwd hoe Canyon dit gaat oplossen.
De damper doet het verder naar behoren. Alleen electronisch lockout doet het niet. Af gelopen week en vandaag nog prima kunnen stuiteren op de E.
De damper doet het verder naar behoren. Alleen electronisch lockout doet het niet. Af gelopen week en vandaag nog prima kunnen stuiteren op de E.
[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 08-01-2023 17:51 ]
Balen, maar zal toch opgelost moeten worden door Canyon.Daan_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:41:
Gevalletje dikke pech. Vandaag maar garantie aanvraag gedaan voor de RockShox Superdeluxe Ultimate Flight Attendant van mijn Canyon. De elektrische module is overleden. Met meerdere AXS batterijen getest, maar helaas doet die niks meer.
Het zou pas een beetje jammer zijn als een “verdwaalde” mtb-er het traject zou vertragen. Laten we nou niet doen alsof de meesten hier nooit op een stukje fietsen waar dat eigenlijk niet helemaal mag.YLMOSE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:23:
[...]
Als mountainbiker woonachtig in Schoorl weet hij dit heus wel, beetje jammer dat mensen er lak aan hebben wat het legalisatietraject alleen maar verder vertraagd..
Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met de notoire klagers. Het is altijd wat, tot zand hagedissen aan toe.
[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 08-01-2023 19:16 ]
XXXVI
Dat ben ik zelf ook, maar we zitten er wel mee. Zeker Schoorl v2.0 is een project dat al vele jaren loopt waar een heel aantal rechtzaken zijn geweest. Er lijkt nu een einde in zicht te komen maar ze zijn er nog niet.ephymerous schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:16:
[...]
Het zou pas een beetje jammer zijn als een “verdwaalde” mtb-er het traject zou vertragen. Laten we nou niet doen alsof de meesten hier nooit op een stukje fietsen waar dat eigenlijk niet helemaal mag.
Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met de notoire klagers. Het is altijd wat, tot zand hagedissen aan toe.
Het probleem is dat mountainbikers bij een aantal mensen niet in een goed daglicht staan. Er zijn nu ook een behoorlijke groep mensen die op een parcours rijden waarvoor geen vergunning is. Dat gaat zeker niet helpen bij het imago. Er zijn gewoon groepen die vinden dat het bos van hun is en er niemand anders van mag genieten. Dat is een groep die altijd zal blijven bestaan er je het nooit goed kan doen. Maar er is ook een groep die nog niet echt een "kant" gekozen hebben en helaas is er een goeie kans dat die een kant kiezen als er te veel negatieve aandacht komt richting MTB-ers.
Shit happens…. Baal wel ;-) Ga er vanuit dat het opgelost wordt. Voornu stuiter ik gewoon lekker door.Klitse schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:19:
[...]
Balen, maar zal toch opgelost moeten worden door Canyon.
Ben wel benieuwd naar uw vernieuwde bad ass Moxie in real life te zien
Dan schijn je toch echt goed blind te zijnMrAcid schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:35:
Ik heb hem een keer gefietst als trail crew, hij was vorige winter nog echt levensgevaarlijk eigenlijk. Te slecht 'ingesleten', slecht aangegeven en op veel plekken toch best wel tricky. Ik ben bovenop boomstammen beland, gelukkig niet op m'n muil gegaan maar een wat minder ervaren fietser zou er best wel op z'n muil kunnen gaan.
Ik weet niet heel veel meer dan wat er al bekend was wat hierboven staat, er was laatst nog gemeld dat de vergunning deels afgewezen was ivm niet getoetst aan nachtrijden en de kruisingen met wandelroutes.ZanielGa schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:02:
[...]
https://mtb-noordwest.nl/...uitspraak_schoorl2.0.html Helaas is er nog steeds geen nieuwe vergunning verleent en blijft dit allemaal maar doorslepen. Klopt dat de bordjes er staan, de route was ook in een behoorlijk ver stadium. En ze zijn er zo ver ik weet ook nog steeds mee bezig. Maar ik weet er ook de ins en outs niet van. Misschien dat @Nox er wat meer van weet.
Niet getoetst betekent niet 'niet goed' maar letterlijk, niet getoetst. Al ben ik al een paar maanden niet actief met onderhoud bezig, mijn weekenden zitten vol met formaliteiten als kerst, sinterklaas, jaarwisseling en nog een berg verjaardagen en dagjes weg. Hopelijk is dat over een maand of 2 minder
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dan moeten we maar weer eens afspreken (als mijn rug het weer doet).Daan_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:38:
[...]
Ben wel benieuwd naar uw vernieuwde bad ass Moxie in real life te zien
Ik heb nu 5~ maanden mijn fiets en nu 2x bij Amerongen gereden inplaats van Oosterhout of drunen. En wat is Amerongen gaaf!
Ook heb ik heel erg het gevoel dat mijn skills een stuk verbeterd zijn door die 2 sessies.
Wel helemaal gesloopt na al dat geklim 😅
Ook heb ik heel erg het gevoel dat mijn skills een stuk verbeterd zijn door die 2 sessies.
Wel helemaal gesloopt na al dat geklim 😅
@Nox en anderen. Mea culpa, maar was me van geen kwaad bewust. Link/bericht verwijderd om geen mensen op ideeën te brengen.
Deze wilde ik nog even delen. Echt overal was het zand gekropen. Achteraf had ik m'n overschoenen aan moeten doen denk ik
Heb de outfit voor ik de auto in stapte uitgetrokken op de parkeerplaats. Blote voeten in m'n normale schoenen, kleedje over de stoel en voila.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XClHmOudUXxS8mBOgTc6EBbD.jpg?f=user_large)
M'n poging om in het donker de fiets af te spuiten mislukte nogal, dat was verspilde moeite. (hoewel ik vast wel een kilo zand weg kreeg was hij niet 'schoon')
Heb de outfit voor ik de auto in stapte uitgetrokken op de parkeerplaats. Blote voeten in m'n normale schoenen, kleedje over de stoel en voila.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XClHmOudUXxS8mBOgTc6EBbD.jpg?f=user_large)
M'n poging om in het donker de fiets af te spuiten mislukte nogal, dat was verspilde moeite. (hoewel ik vast wel een kilo zand weg kreeg was hij niet 'schoon')
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nou, ik had opmerkelijk weinig modder in mijn gezicht wat an sich wel fijn is. Vaak komt er toch wel ergens een spatje regen of modder onder je bril door. Dus dat stukje plastic scheelt een hoop eigenlijk.
Ook schijnt je balhoofdset er blij mee te te zijn
Ik ben er inmiddels achter dat het om 1 1/8" gaat. Dat beperkt de keuze voor een vork behoorlijk. Maar goed, nu maar eens kijken welke ik er in zet.Daan_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:20:
Verwacht dat het om een tapered 1 1/8" – 1.5 gaat dat is beetje de standaard.
Zo op het eerste oog lijkt mij dit wel een goede kandidaat als vervanger van mijn RockShox Recon Silver TK AIR, PopLoc, 100mm. Of zijn er betere alternatieven (bij voorkeur onder de € 300).
[ Voor 25% gewijzigd door wisselwerking op 09-01-2023 15:20 ]
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen... Het ziet ernaar dat ik een nieuwe mtb ga kopen, deze is heeft tubeless banden. Hier heb ik nog geen ervaring mee. Ik rijd zelden lek, echter heb ik best wel handigheid in snel een binnenbandje te wisselen mocht het zover zijn. Als je met tubeless plat staat heb je volgens mij weinig opties...
Ik zou graag willen weten:
- Wat hebben jullie standaard voor gereedschap t.b.v. reparatie bij je?
- Hoe bevalt het t.o.v. met een tube?
Thanx.
Thanx.
- een binnenband & bandenlichters & pompjeArend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:31:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen... Het ziet ernaar dat ik een nieuwe mtb ga kopen, deze is heeft tubeless banden. Hier heb ik nog geen ervaring mee. Ik rijd zelden lek, echter heb ik best wel handigheid in snel een binnenbandje te wisselen mocht het zover zijn. Als je met tubeless plat staat heb je volgens mij weinig opties...
Thanx.
- goed!
Als je een 1-1/8 hebt (top & bottom) dan wordt de keuze al beperkt. Al zijn hier ook conversie setjes voor te vinden naar tapende.wisselwerking schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:00:
[...]
Ik ben er inmiddels achter dat het om 1 1/8" gaat. Dat beperkt de keuze voor een vork behoorlijk. Maar goed, nu maar eens kijken welke ik er in zet.
Zo op het eerste oog lijkt mij dit wel een goede kandidaat als vervanger van mijn RockShox Recon Silver TK AIR, PopLoc, 100mm. Of zijn er betere alternatieven (bij voorkeur onder de € 300).
Je hebt tubeless repair kits (plugs) die duw je in de band op pompen en negen van de tien keer klaar. Kleine gaatjes zouden gedicht moeten worden door de latex.Arend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:31:
Thanx.
Zelf heb ik tubeless repair kit en CO2 patroon aan de fietsen hangen en voor de zekerheid een binnenband. Afgelopen twee jaar (kleine 14000KM-ters) wel geteld 0x lek gereden. Binnen band wel eens gebruikt voor niet tubeless rijders die lek reden ;-)
Eens in de zoveel tijd controleren of de Latex nog goed is in de band. Doe dit zelf om de twee a drie maanden. Met de juiste tools is bijvullen of vervangen klusje van niks en ook geen vies klusje ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 09-01-2023 16:11 ]
Is dit onderweg te doen? Is een enorm gesmeer lijkt mij als je je band eraf wipt?MrAcid schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:36:
[...]
- een binnenband & bandenlichters & pompje
- goed!
last resort oplossing?
weinig opties valt wel mee, maar een pompje en wat andere zaken bij je hebben is wel handig voor noodgevallen (hoewel ik ook regelmatig zonder de lokale rondjes rij.. daar heb ik de laatste 5 jaar nog nooit lek gereden..)Arend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:31:
Thanx.
- als je teveel lucht kwijt bent voor de sealant zijn werkt heeft gedaan, beetje bijpompen en kijken of het dan wel goed gaat (gat naar beneden, zodat de zwaartekracht je sealant kan helpen).
- gat wat de sealant niet aankan, maar geen scheur van meer dan 1 cm ofzo.. pluggen
- grotere scheur, biba erin
soms dus met niks, andere keren een co2+plugsetje, en ver van huis, rugzak met pomp, biba, pluggen etc.
Hoe het bevalt.. je band kan wat makkelijker vervormen, hierdoor heb je meer grip, en minder weerstand. Ook kan je met minder druk rijden zonder risico op een stootlek (wat ook gunstig kan zijn, afhankelijk van je omgeving en rijstijl). Als regelmatig in een streek met veel doorns rijdt, dan ga je het ook merken, maar aangezien je nu aangeeft niet vaak lek te rijden zal dat niet het geval zijn.
Om echt significant lagere druk te kunnen rijden moeten je velgen ook wel breed genoeg zijn, onder de 25mm intern ga je ook geen 1.3 bar rijden, dan gaat je band namelijk zwalken in bochten (naast de velg / omklappen / ..).
anyway, mij bevalt het prima, ik verwacht dat ik wel wat vaker lek had gereden als ik niet tubeless reed, maar dat is niet altijd achteraf te zien. Je moet wel af en toe de sealant verversen, meestal volstaat 2x per jaar wel.
Is zo gepiept. Band eraf binnenband erin band erop leggen en oppompen. En kan zijn dat er wat latex over je vingers komt. Die spoel je schoon met het water uit je bidon of drinkzakArend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:12:
[...]
Is dit onderweg te doen? Is een enorm gesmeer lijkt mij als je je band eraf wipt?
last resort oplossing?
Keer dat ik lek reed. Was het plug erin en oppompen en door. En niet meer naar om gekeken.
inderdaad een last resort, alleen als je een sidewall scheur hebt ofzo, in de meeste gevallen heb je niks nodig, dat is het hele idee althans.. ik rij al 5 jaar zonder noemenswaardige problemenArend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:12:
[...]
Is dit onderweg te doen? Is een enorm gesmeer lijkt mij als je je band eraf wipt?
last resort oplossing?
- 1 x flink stuk glas, na wat luchtverlies wel door de sealant gedicht, maar toch maar richting huis, voor er echt niks meer in zat (was ook een thuisrondje, was ik verder van huis geweest had ik wel pomp of co2 bij gehad)
- 1x te oude sealant in combinatie met te oude band, toen heb ik 3 x bijgepompt, daarna de band vervangen
in die 5 jaar dus geen plug of biba nodig gehad, die keer dat het wel is, midden in de ardennen of weet ik veel waar ik mogeljk een groot gat rijd, dan maar even geklieder.
Is onderweg prima te doen. Het kan wel een grote latex bende worden maar dat ligt heel erg aan de soort latex en de hoeveelheid die je erin hebt zitten. Heb het 1 keer gehad na net opnieuw vullen met 140ml latex en dat was echt een zooitje. Maar dan is de vraag hoe vaak gebeurt dat nu echt.Arend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:12:
[...]
last resort oplossing?
En hoe het bevalt.... Latex of binnenbanden maken me echt helemaal niets uit. Ik rijd niet in gebieden met heel veel doorns dus dan is het wat mij betreft om het even.
Hoevaak wisselen / verversen jullie de sealant?
Ik zie een beetje op tegen het verversen
Tips hiervoor?
Ik zie een beetje op tegen het verversen
Angry Rabbit
2 x per jaar dus, klein stukje van 1 zijkant open, oude meuk eruit scheppen, keukenrol er doorheen halen, nieuwe erin. Band terug, oppompen en klaar, 5 min per bandKingCrash schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:01:
Ik zie een beetje op tegen het verversenTips hiervoor?
Al best vaak aanbod gekomen. Als je dit topic doorzoekt zul je aardig wat tips tegenkomen. ;-)KingCrash schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:01:
Ik zie een beetje op tegen het verversenTips hiervoor?
2x per jaar verversen is beetje standaard advies.
Je kunt dop van bijvoorbeeld een bus remreiniger gebruiken om oude sealent eruit te scheppen. Op Aliexpress staan handige spuiten om sealent via ventiel in de band te spuiten. Het hoeft geen vies klieder klusje te zijn met de juiste tools….
[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 09-01-2023 18:30 ]
En je vork zelf, je trekt minder troep met je stanchions mee naar binnen. Had het van de zomer, in het bike-park had ik de 1e afdaling m'n spatbordje er niet op zitten en ben hem toen gelijk even gaan halen uit het appartement. Ondanks dat ik met Goggles & een FullFace onderweg was is het gewoon niet fijn om zo veel meer meuk naar je hoofd geslingerd te krijgen.Nox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:52:
[...]
Nou, ik had opmerkelijk weinig modder in mijn gezicht wat an sich wel fijn is. Vaak komt er toch wel ergens een spatje regen of modder onder je bril door. Dus dat stukje plastic scheelt een hoop eigenlijk.
Ook schijnt je balhoofdset er blij mee te te zijn
Door het ventiel werkt alleen niet bij elke sealant (Squirt met Beadlock gaat bijvoorbeeld niet in mijn ervaring), gebruik zelf gewoon een 20 cent kostend 100ml spuitje van de apotheek om de oude meuk er uit te zuigen en de nieuwe er in.Daan_ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:29:
[...]
Al best vaak aanbod gekomen. Als je dit topic doorzoekt zul je aardig wat tips tegenkomen. ;-)
2x per jaar verversen is beetje standaard advies.
Je kunt dop van bijvoorbeeld een bus remreiniger gebruiken om oude sealent eruit te scheppen. Op Aliexpress staan handige spuiten om sealent via ventiel in de band te spuiten. Het hoeft geen vies klieder klusje te zijn met de juiste tools….
[ Voor 33% gewijzigd door GoldenSample op 09-01-2023 18:33 ]
Paar plastic handschoentjes is altijd handig. Ook bij kettingproblemen. (Dan vergeet ik overigens dat ik ze bij me heb dus kom ik nog met zwarte klauwen thuisArend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:12:
[...]
last resort oplossing?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Binnenkort officieel Shramano! Heel benieuwd naar de ervaring, 1e keer met SRAM. Ik lees her en der wat de mix van Shimano XT en SRAM AXS prima moet functioneren. We gaan het meemaken!
Echt pompen met een reguliere pomp zit er niet meer in toch? Enkel met patronen?Prulleman schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:20:
[...]
2 x per jaar dus, klein stukje van 1 zijkant open, oude meuk eruit scheppen, keukenrol er doorheen halen, nieuwe erin. Band terug, oppompen en klaar, 5 min per band
Jawel hoor, ik heb altijd alles nog met een gewone vloerpomp kunnen "ploppen".Arend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:54:
[...]
Echt pompen met een reguliere pomp zit er niet meer in toch? Enkel met patronen?
Als je 1 kant een klein stukje losmaakt gaat het ploppen nog veel makkelijker.
Met vloer pomp kan het prima. In sommige gevallen plopt de band niet over de velg en heb je boosterpompen nodig of een compressor. Vloerpomp zal negen van de tien keer de klus klaren.Arend_Akelig schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:54:
[...]
Echt pompen met een reguliere pomp zit er niet meer in toch? Enkel met patronen?
Doorzoek dit topic eens en je zult veel ervaringen vinden ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 09-01-2023 21:14 ]
Ik rij ook nooit lek met de mountainbike, alhoewel, laatste keer dat ik mijn band verving staken er een stuk of drie lange doorns doorheen, daar kwam ik toen pas achter dus ben 3 keer gered, bevalt goed dus.
Vandaag voor het eerst een plug nodig gehad op mijn woon werk fiets, dat was wel wat gehannes omdat het donker was en omdat ik hem er vanwege het spatbord niet echt lekker in kon duwen, maar uiteindelijk gelukt. Thuis wat nieuwe latex door het ventiel, oppompen en klaar, wiel niet van de fiets geweest en de band niet van de fiets.
Je hoort wel verschillende verhalen over verschillende soorten plugs, ik heb zelf positieve ervaringen (sinds vandaag 3x in mijn tubeless carriere, maar nog niet op de mtb dus) met dynaplug.
Vandaag voor het eerst een plug nodig gehad op mijn woon werk fiets, dat was wel wat gehannes omdat het donker was en omdat ik hem er vanwege het spatbord niet echt lekker in kon duwen, maar uiteindelijk gelukt. Thuis wat nieuwe latex door het ventiel, oppompen en klaar, wiel niet van de fiets geweest en de band niet van de fiets.
Je hoort wel verschillende verhalen over verschillende soorten plugs, ik heb zelf positieve ervaringen (sinds vandaag 3x in mijn tubeless carriere, maar nog niet op de mtb dus) met dynaplug.
Thanx.. ik zag inderdaad al paar handige filmpjes langskomen. We gaan het meemakenDaan_ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:00:
[...]
Met vloer pomp kan het prima. In sommige gevallen plopt de band niet over de velg en heb je boosterpompen nodig of een compressor. Vloerpomp zal negen van de tien keer de klus klaren.
Doorzoek dit topic eens en je zult veel ervaringen vinden ;-)
Kleedje? Blijft dat een beetje hangen? Ik zat zelf naar stoelhoezen te kijken voor in de auto, mijn vorige auto had lederen bekleding...Dat was erg makkelijk met nat en vuil...Nu heb ik echter weer stoffen bekleding.Nox schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:42:
Iemand hier toevallig ervaring met stoelhoezen? Ik zag bijvoorbeeld bij de Decathlon het volgende: https://www.decathlon.nl/...Dmv1cbsp-Uv4aAoxXEALw_wcB
Maar dat ziet er wel weer erg smal uit, de meeste andere hoezen zijn enkel tegen vuil...En niet zozeer tegen vocht.
Helaas hier ook een gevalletje. De firm setting op de Float DPS Performance op mijn vader’s Neuron doet niks meer. Ik heb gecontroleerd of het palletje om hem te verstellen goed zit, maar dat is allemaal prima in orde. Demper moet terug naar Fox, maar Fox heeft een doorlooptijd van ~3 weken. Maar goed, liever nu met dit weer dan in de lente.Daan_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:41:
Bij mij wel, zelfs met lederen bekleding. Ik heb dan ook een ruim dekentje die over stoel + hoofdsteun gaat en desnoods heb ik altijd wel velctro in de auto om het vast te zettennooberke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:19:
[...]
Kleedje? Blijft dat een beetje hangen? Ik zat zelf naar stoelhoezen te kijken voor in de auto, mijn vorige auto had lederen bekleding...Dat was erg makkelijk met nat en vuil...Nu heb ik echter weer stoffen bekleding.
Iemand hier toevallig ervaring met stoelhoezen? Ik zag bijvoorbeeld bij de Decathlon het volgende: https://www.decathlon.nl/...Dmv1cbsp-Uv4aAoxXEALw_wcB
Maar dat ziet er wel weer erg smal uit, de meeste andere hoezen zijn enkel tegen vuil...En niet zozeer tegen vocht.
Natte kleding is dan al uit, ik heb een broek over mijn fietsbroek heen die ik uit trek, dus kan dan op het kleedje zitten. Ideaal want die fietsbroek blijft semi-droog en als het doorslaat giert de wind er niet langs en blijf ik nog wel warm. Ook als het -5 is gaat dat goed, mijn lange fietsbroek is niet wind-waterdicht dus ideaal.
Morgen heeft de Aldi een stoelhoes voor 5,99. Zie folder op pagina 28-29: https://folder.aldi.nl/fixed/2023/folder-week-02/nooberke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:19:
[...]
Kleedje? Blijft dat een beetje hangen? Ik zat zelf naar stoelhoezen te kijken voor in de auto, mijn vorige auto had lederen bekleding...Dat was erg makkelijk met nat en vuil...Nu heb ik echter weer stoffen bekleding.
Ik gebruik nu zelf een oude stoffen stoelhoes van een tuinstoel en ben ook opzoek naar een alternatief
Vervelend ook met dit weer. Lets hope dat snel gefixed wordt.daanb14 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:02:
[...]
Helaas hier ook een gevalletje. De firm setting op de Float DPS Performance op mijn vader’s Neuron doet niks meer. Ik heb gecontroleerd of het palletje om hem te verstellen goed zit, maar dat is allemaal prima in orde. Demper moet terug naar Fox, maar Fox heeft een doorlooptijd van ~3 weken. Maar goed, liever nu met dit weer dan in de lente.
Hier is het elektronische gedeelte. Damper doet het verder prima. Ben blijkbaar de eerste met dit probleem. Ook niet vreemd. Zijn ook niet veel fietsen verkocht met dit systeem.
Heb nog wel een Float DPS Factory te koop voor de Neuron

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 10-01-2023 12:24 ]
Moet zeggen dat ze er nog best aardig uit zien voor dat geld, twijfel alleen of het netjes over de wangen van mijn sportstoelen blijft zitten...maar voor dit geld is het zeker een poging waard....Goeie tipXboxFreak36 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Morgen heeft de Aldi een stoelhoes voor 5,99. Zie folder op pagina 28-29: https://folder.aldi.nl/fixed/2023/folder-week-02/
Ik gebruik nu zelf een oude stoffen stoelhoes van een tuinstoel en ben ook opzoek naar een alternatief
Gaaf hoor. Afgelopen zaterdag mijn eerste MTB wedstrijd gereden. Met 100 man starten en dan een uur lang vlammen op een oude vuilnisbelt. 3x omhoog en omlaag. Klimmen is niet echt mijn ding, dus ik verwachtte er niet veel van. Ben sowieso meer van de lange adem dan zo'n 'sprint'.
Na de start was het een stuk vlak met meteen een haakse bocht omhoog welke fungeerde als een soort trechter. Moest redelijk achteraan starten. Even rustig een gat gekozen toen ik mensen zag afstappen en zo kon ik veel posities goedmaken. Eerste ronde verder vollebak gegaan om nog wat posities goed te maken. Ronde 2 zat ik ook steeds rond max hartslag, maar was het veld inmiddels een beetje gesetteld. Ronde 3 even getemporiseerd want ik wilde mezelf niet opblazen. Daarna zaak van m'n hartslag rond de 170-175 te houden, dan kan ik het meestal wel een tijd volhouden. Uiteindelijk mijn doel behaald: uitrijden. Want gedubbelde rijders werden uit koers gehaald. In de klimmen kon ik steeds net het wiel houden en in de modderige en glibberige afdalingen durfde ik wat meer risico te nemen en kon ik dan inhalen.
Geen idee hoeveelste ik geworden ben, er was geen eindklassering. Ik vermoed ergens in het middenveld. Er was alleen een podium voor 1-2-3.
Heel vet om te doen. Jammer dat ik dit op mijn 37ste pas voor het eerst heb gedaan. Haha.
Na de start was het een stuk vlak met meteen een haakse bocht omhoog welke fungeerde als een soort trechter. Moest redelijk achteraan starten. Even rustig een gat gekozen toen ik mensen zag afstappen en zo kon ik veel posities goedmaken. Eerste ronde verder vollebak gegaan om nog wat posities goed te maken. Ronde 2 zat ik ook steeds rond max hartslag, maar was het veld inmiddels een beetje gesetteld. Ronde 3 even getemporiseerd want ik wilde mezelf niet opblazen. Daarna zaak van m'n hartslag rond de 170-175 te houden, dan kan ik het meestal wel een tijd volhouden. Uiteindelijk mijn doel behaald: uitrijden. Want gedubbelde rijders werden uit koers gehaald. In de klimmen kon ik steeds net het wiel houden en in de modderige en glibberige afdalingen durfde ik wat meer risico te nemen en kon ik dan inhalen.
Geen idee hoeveelste ik geworden ben, er was geen eindklassering. Ik vermoed ergens in het middenveld. Er was alleen een podium voor 1-2-3.
Heel vet om te doen. Jammer dat ik dit op mijn 37ste pas voor het eerst heb gedaan. Haha.
Hel van de Vlagheide in Schijndel toevallig?Rudolf schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:43:
Gaaf hoor. Afgelopen zaterdag mijn eerste MTB wedstrijd gereden. Met 100 man starten en dan een uur lang vlammen op een oude vuilnisbelt. 3x omhoog en omlaag. Klimmen is niet echt mijn ding, dus ik verwachtte er niet veel van. Ben sowieso meer van de lange adem dan zo'n 'sprint'.
Jazeker.GrooV schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:49:
[...]
Hel van de Vlagheide in Schijndel toevallig?
Deze vriendelijke man heeft weer nieuwe route gevonden en breidt hij het verzoek verder uit volgens onderstaande. Deze man zal niet stoppen…. Wellicht moet deze man eens hierop kijken —> https://polarisatieverlieselkaarniet.sire.nl/daanb14 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:55:

Als er een verbod komt. Dan zou ik zeggen dan gelijk voor alle recreanten. Dus Wandelaars, honden, ruiters etc… Anders is het wel beetje hypocriet van deze “meneer”Inmiddels heeft “Meneer” aangegeven het hier niet bij te laten. Aan De Gelderlander heeft hij laten weten dat hij alsnog gaat proberen mountainbikers uit de bossen aan de oostkant van Nijmegen te weren. “Ik ga deze week het verzoek [red. het verzoek tot handhaving inzake Wet Natuurbescherming] opnieuw indienen, maar dan namens Das en Boom. Die staat pal voor alle bedreigde diersoorten en planten”, zo lezen we in De Gelderlander. Bovendien breidt “Meneer” z’n verzoek verder uit. Zo gaat het wat hem betreft niet alleen om de mountainbikeroute in Westmeerwijk, maar wil hij ook de mountainbikers weg uit de bossen van Groesbeek, Mook én de Mookerhei. “Het verzoek gaat niet alleen naar de provincie Gelderland, maar ook naar Limburg. En het gaat niet meer alleen om het vliegende hert (bedreigde kever), maar om alle bedreigde soorten in het gebied,” zo vervolgt hij in De Gelderlander.
[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 10-01-2023 15:24 ]
Dat soort one-issue partijen/personen is echt wel een probleem. Die kunnen hele organisaties tijden lang bezig houden.Daan_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:21:
[...]
Deze vriendelijke man heeft weer nieuwe route gevonden en breidt hij het verzoek verder uit volgens onderstaande. Deze man zal niet stoppen…. Wellicht moet deze man eens hierop kijken —> https://polarisatieverlieselkaarniet.sire.nl/![]()
[...]
Zulke lui zijn wel in opkomst. Hier in Drenthe hebben we er ook één die elk evenement in de buitenluht op vormfouten gaat proberen te stoppen. MTB en crossmotor toertochten, dorpsfeesten, openlucht theaters, etc. zijn al regelmatig geannuleerd hierdoor. De route hier net buiten het dorp ligt er nu deels en mag op gefietst worden maar heeft heel veel juridische strijd gehad voordat dat mogelijk was.
Zou me niks verbazen als die beste man binnenkort een keer een steen door de ruit krijgt of erger. (wat ik trouwens ook ten zeerste afkeur voordat ik mij verdacht maak
)
Zou me niks verbazen als die beste man binnenkort een keer een steen door de ruit krijgt of erger. (wat ik trouwens ook ten zeerste afkeur voordat ik mij verdacht maak

Misschien de vereninging met zijn allen maar eens aanschrijven?
Het is toch een kwestie van elkaar ook wat gunnen?
Het is toch een kwestie van elkaar ook wat gunnen?
Daan_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:21:
[...]
Deze vriendelijke man heeft weer nieuwe route gevonden en breidt hij het verzoek verder uit volgens onderstaande. Deze man zal niet stoppen…. Wellicht moet deze man eens hierop kijken —> https://polarisatieverlieselkaarniet.sire.nl/![]()
[...]
Als er een verbod komt. Dan zou ik zeggen dan gelijk voor alle recreanten. Dus Wandelaars, honden, ruiters etc… Anders is het wel beetje hypocriet van deze “meneer”
Het SIRE-initiatief lijkt mij ook zeer van toepassing op meneer. Hij is gewoon tot geen enkel compromis bereid en is enkel tevreden met een totaalverbod. Het schoolvoorbeeld van iemand die polariseert.Daan_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:21:
[...]
[...]
Als er een verbod komt. Dan zou ik zeggen dan gelijk voor alle recreanten. Dus Wandelaars, honden, ruiters etc… Anders is het wel beetje hypocriet van deze “meneer”
Goed bezig, waar kun je zien hoe je aan wedstrijden kunt meedoen eigenlijk? Zonder lid van een vereniging te zijn oid. Gewoon als leuke eenmalige challenge voor jezelf.Rudolf schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:43:
https://mtb-competitie.nl/Lensent schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:
[...]
Goed bezig, waar kun je zien hoe je aan wedstrijden kunt meedoen eigenlijk? Zonder lid van een vereniging te zijn oid. Gewoon als leuke eenmalige challenge voor jezelf.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=24Lensent schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:
[...]
Goed bezig, waar kun je zien hoe je aan wedstrijden kunt meedoen eigenlijk? Zonder lid van een vereniging te zijn oid. Gewoon als leuke eenmalige challenge voor jezelf.
Ik rij zelf meestal de lokale wedstrijden:
https://www.wtvalphen.nl/classique-dalphen-2/
https://mtbtzand.nl/
Een dit jaar weer een marathon in de Ardennen (vanwege corona sinds 2019 niet gelukt...)
http://www.rdhf.be/nl/home.htm
Regen en blubber = fun
[YouTube: Lunch break on the mountainbike im Reichswald]
[YouTube: Lunch break on the mountainbike im Reichswald]
[ Voor 219% gewijzigd door Daan_ op 23-01-2023 15:52 ]
Naast de boven genoemde links, en naast de grote evenementen, nog:Lensent schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:
[...]
https://mtbcubbrabant.jouwweb.nl/
Bovenstaande is georganiseerd door lokale verenigingen maar je kan gewoon deelnemen zonder lid te zijn als het goed is.
Beetje afhankelijk wat je wil en regio enzo dus.
[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 16-01-2023 16:11 ]
Ik keek net een keer op de site van Canyon, het viel mij op dat praktisch alle fietsen gewoon op voorraad zijn. Marktplaats staat ook al vol met gebruikte MTB's, volgens mij is de tijd van weinig aanbod en veel vraag weer over
BlaBlaBla
Was me ook al opgevallen. Vraag valt weg en men zit nu met te veel voorraad. Dus hopelijk op korte termijn weer pre corona prijzen en beschikbaarheid.
Zie ook het nieuwsbericht mbt Stella dat nu ook in de problemen zit ivm afnemende vraag en de voorraad nu met extra kortingen probeert te slijten.
Zie ook het nieuwsbericht mbt Stella dat nu ook in de problemen zit ivm afnemende vraag en de voorraad nu met extra kortingen probeert te slijten.
Canyon heeft zelfs flink wat leuke fietsen in de outlet staan, daar was vorig jaar echt geen sprake van.pdukers schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:59:
Was me ook al opgevallen. Vraag valt weg en men zit nu met te veel voorraad. Dus hopelijk op korte termijn weer pre corona prijzen en beschikbaarheid.
Las gisteren ook dat Specialized 8% in personeel gaat krimpen en ze gaan stoppen met hun ambassadeursprogramma --> fietsen etc. sponsoren aan influencers. Daarnaast zou Giant kennelijk de betalingstermijn naar 45 dagen hebben geschoven.
MTB en Race fietsen zijn ook volop op voorraad bij webshops als 12Gobiking of Mantel.
Leuke periode om een nieuwe fiets te kopen, maar een slechte periode als je zoals ik nog een MTB probeert te slijten op Marktplaats
BlaBlaBla
Nou blij dat die periode eindelijk voorbij lijkt. Zelf ook vorige week een nieuwe fiets besteld (racefiets) en morgen kan ik hem al halen.
De prijzen zijn nog wel een beetje van de zotte (al is dat bij racefietsen erger dan bij MTBs naar mijn idee), hopelijk veranderd dat ook nog.
En die influencers, lullig voor hun, maar ik ben persoonlijk wel blij dat ze daar van af stappen, ik heb daar echt niet zo veel mee.

En die influencers, lullig voor hun, maar ik ben persoonlijk wel blij dat ze daar van af stappen, ik heb daar echt niet zo veel mee.
Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen welk product ik wél heb gekregen?
Ik heb een KMC kettingblad (38T, Bosch Gen4, 52mm chainline) besteld en ik heb deze al eens vaker gekocht. De laatste heb ik echter bij Hollandbikeshop gekocht echter heb ik een foutieve geleverd gekregen lijkt het (de doos zelf klopte, de inhoud van de doos niet?! doos was al eens geopend geweest).
Juiste kettingblad (op blad zelf staat "38T 21G SFCB45238")
:strip_exif()/f/image/cxgdd4W0yhZ2hhcHxeTtCOfQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Foutieve kettingblad (op blad zelf staat "38T 22H SFCB145238")
:strip_exif()/f/image/p5OJrj5jNAhgXWYQ7XRwcVI6.jpg?f=fotoalbum_medium)
Links de juiste, rechts de foutieve
:strip_exif()/f/image/NgxLp5ZFLj1kPNmAu4urbul3.jpg?f=fotoalbum_medium)
Kan de foutieve een oudere generatie zijn? Misschien dat jullie weten wat het foutief geleverde product kan zijn? (Gen 3 bijvoorbeeld)? Ik kan de artikelnummers nergens vinden en ook de catalogus van KMC laat deze nummers nergens zien.
[edit]
Mijn fout, er zijn 2 versies in omloop. 1 met ring en 1 zonder
Ik heb een KMC kettingblad (38T, Bosch Gen4, 52mm chainline) besteld en ik heb deze al eens vaker gekocht. De laatste heb ik echter bij Hollandbikeshop gekocht echter heb ik een foutieve geleverd gekregen lijkt het (de doos zelf klopte, de inhoud van de doos niet?! doos was al eens geopend geweest).
Juiste kettingblad (op blad zelf staat "38T 21G SFCB45238")
:strip_exif()/f/image/cxgdd4W0yhZ2hhcHxeTtCOfQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Foutieve kettingblad (op blad zelf staat "38T 22H SFCB145238")
:strip_exif()/f/image/p5OJrj5jNAhgXWYQ7XRwcVI6.jpg?f=fotoalbum_medium)
Links de juiste, rechts de foutieve
:strip_exif()/f/image/NgxLp5ZFLj1kPNmAu4urbul3.jpg?f=fotoalbum_medium)
Kan de foutieve een oudere generatie zijn? Misschien dat jullie weten wat het foutief geleverde product kan zijn? (Gen 3 bijvoorbeeld)? Ik kan de artikelnummers nergens vinden en ook de catalogus van KMC laat deze nummers nergens zien.
[edit]
Mijn fout, er zijn 2 versies in omloop. 1 met ring en 1 zonder

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 18-01-2023 16:19 ]
De mountainbikes wel ja, gravelbikes is wel drama nog steeds..Strider schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:54:
Ik keek net een keer op de site van Canyon, het viel mij op dat praktisch alle fietsen gewoon op voorraad zijn. Marktplaats staat ook al vol met gebruikte MTB's, volgens mij is de tijd van weinig aanbod en veel vraag weer over
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic