Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - Deel 8 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste
Acties:
  • 428.682 views

Onderwerpen

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Zwerver schreef op maandag 13 januari 2020 @ 01:37:
Zo, eerste rondjes vanuit ons nieuwe huis in Perth (nah ja, tijdelijk, maar de woonplaats blijft hetzelfde), zitten erop voor 2020...

https://strava.app.link/6Sve7Srzc3
https://strava.app.link/Id3g3vtzc3
https://strava.app.link/Ve3hQivzc3
https://strava.app.link/HlbcXXwzc3

Eerste conclusie? Wat is 34 graden warm. Mijn lichaam moet echt nog acclimatiseren - wat ik verwacht had - dus de tempo’s liggen lager dan ik gewend ben. Maar- hardlopen in mooi weer is dan weer zo veel beter dan hardlopen in kut weer :)
Herkenbaar, lopen in Australië is anders dan hier.. als je langs de kust loopt heb je echter wel altijd een harde wind om je af te koelen! Ben je al in Coral Bay geweest?

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:36

Zwerver

CISSP certified

Secsytime schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:46:
[...]

Herkenbaar, lopen in Australië is anders dan hier.. als je langs de kust loopt heb je echter wel altijd een harde wind om je af te koelen! Ben je al in Coral Bay geweest?
We zijn hier net komen wonen, dus niet dit keer. Is ook 11 uur rijden :). Maar ben er voorheen wel geweest.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:17

vhal

ಠ_ಠ

Aan Smashrun gebruikers (volgens mij o.a. @SuperPoekie ), is de Pro-variant het waard om te proberen? Ik zie wel handige features maar ik hik een beetje tegen het bedrag aan. Eigenlijk zou een 1 maand trial handiger zijn maar die ik nooit op Smashrun

STRAVA

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07:44
2020 niet zo lekker begonnen met trainen voor de marathon in April. Toch iets van een beetje semi-ziek geweest de laatste 2 weken, beetje koortsig, vrij hoge hartslag en zelfs de z2 runs voelden zwaar aan.

Gisteren toch de trail "poort naar het heuvelland' meegedaan: 16km trail met een ~350 hoogtemeters en veel modder.

De trail ging redelijk, zoals verwacht sneuvelde ik vooral op het hoogtewerk en merkte ik dat ik fysiek niet helemaal optimaal was. Het voor de rest als een soort van trianingsrun gedaan en me niet gek laten maken door competitiegedachtes: vlakkere stukken netjes in z3 blijven, klimmen z4 en bij de afdalingen me fijn het snot uit de ogen gelopen omdat het fun is. In de laatste 2km was het echter op en werd ik nog door een 5tal mensen ingehaald, maar so be it.

129/149 geworden in 1:57 strava: https://www.strava.com/activities/3004577372

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Zwerver schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:27:
[...]

We zijn hier net komen wonen, dus niet dit keer. Is ook 11 uur rijden :). Maar ben er voorheen wel geweest.
Oh leuk! Vond het echt een stukje hemel op aarde, en heerlijk rustig (niet toeristisch). Yanchep vond ik erg leuk om (relatief veilig) trails te lopen.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:49

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:04:
Aan Smashrun gebruikers (volgens mij o.a. @SuperPoekie ), is de Pro-variant het waard om te proberen? Ik zie wel handige features maar ik hik een beetje tegen het bedrag aan. Eigenlijk zou een 1 maand trial handiger zijn maar die ik nooit op Smashrun
Er is heel af en toe een aanbieding, maar die zie ik standaard pas als het al afgelopen is. Pro lijkt me best grappig, maar meer dan dat niet.

• Joba
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02-04 14:55
Zo, gisteren Egmond gelopen. Strand was zwaar en daarna nog wat tijd terugpakken erg lastig. Ik denk dat de meeste renners de moed op een snelle tijd al na het strand hadden opgegeven. In je eentje dan sneller willen is in de drukte lastig. Heb me erbij neergelegd en ben op een toch keurige 1.54 uitgekomen.

Superblij mee, want maandag was ik nog overtuigd dat ik niet zou kunnen lopen. Veel last van een pijn in mijn middenvoet. Donderdag bij de podotherapeut bleek dat een botje 'vast' zat en kon dat met wat trekken en duwen gemobiliseerd worden. Vrijwel pijnvrij gelopen!

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Heeft iemand de Twiskemolenloop wel eens gedaan?

Ik ben op zoek naar een 'snelle' HM omdat ik het tijd vind om een snelle tijd neer te zetten :) Mijn PR op de HM staat op 1:27 en momenteel kan ik wel ergens laag in de 1:20 komen. Maar goed, ik kan dat wel zeggen, maar als ik het nog nooit gedaan heb, dan blijft het bij 'zeggen' :)

Het is een gecertificeerd parcours. Kleine loop met 100-200 deelnemers op de HM (niet te rustig bij een HM?). Alternatief is City Pier City, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in vanwege massaliteit :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-04 20:45
Phew, Egmond was pittiger dan gedacht! Ik dacht ondanks de wind wel even tussen de 1:40 en 1:45 te lopen, maar dat werd 1:49:52. Op zich best tevreden mee. Het was gewoon beuken op het strand, waarbij ik best wel wat op kop heb gelopen, bij gebrek aan lekkere waaiers die precies mijn ritme/tempo liepen. (Klein nadeel van starten in het zwarte wedstrijdvak (netjes achteraan) is dat de groepen wat kleiner zijn.) Daarom een beetje van groepje naar groepje gelopen met een clubgenote en een andere dame in mijn kielzog. Eenmaal het strand af ging de hartslag omlaag en het tempo omhoog. Kon tot een km of 18 zo rond de 4:55/km lopen, daarna was het wel op. Nog even opgezocht wanneer ik hem ooit eerder al liep, dat was in 2006 in 1:39:01 netto. Egmond moet je niet te vaak doen... 8)
PS Superstrakke organisatie btw, parkeren, busvervoer, omkleedtent, startvakken, alles supergoed geregeld. We waren na afloop ook in no-time weer in de pendelbus en met de auto Alkmaar uit.

https://www.strava.com/activities/3004764428

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Galois schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:11:
Goede organisatie, kleinschalig, een vlot geasfalteerd parcours (wel open landschap dus niet ideaal op winderige dagen), gecertificeerde afstand, genoeg maar niet te veel deelnemers. Aanrader. Hoor echt alleen maar positieve verhalen van iedereen die hem heeft gelopen.

En de winnaar krijgt een bos bloemen :P Laatste keer dat ik iets won, ik moet weer eens competitief gaan worden. Work in progress :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 18:17

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

kenneth schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Goede organisatie, kleinschalig, een vlot geasfalteerd parcours (wel open landschap dus niet ideaal op winderige dagen), gecertificeerde afstand, genoeg maar niet te veel deelnemers. Aanrader. Hoor echt alleen maar positieve verhalen van iedereen die hem heeft gelopen.

En de winnaar krijgt een bos bloemen :P Laatste keer dat ik iets won, ik moet weer eens competitief gaan worden. Work in progress :)
Laatste keer bij zo'n kleinschalige loop (niet Twiskemolen) was ik als 3e geindigt *O* van de 3 in mijn leeftijdklasse :+

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 13:28
Even een vraagje waar ik niet direct antwoord op heb kunnen vinden. Als je een rustdag wil inplannen doe je dit dan bij voorkeur na:

a) een lange (rustige) duurloop
b) interval / tempoloopje

M.a.w. wat is relatief gezien de zwaardere belasting en wanneer heeft een rustdag dus theoretisch het meeste nut?

Strava Garmin 245

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:57

Niku

Alagaesii

_Giulietta_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:53:
Even een vraagje waar ik niet direct antwoord op heb kunnen vinden. Als je een rustdag wil inplannen doe je dit dan bij voorkeur na:

M.a.w. wat is relatief gezien de zwaardere belasting en wanneer heeft een rustdag dus theoretisch het meeste nut?
Gevoelsmatig zeg ik na een interval. Ik ga dan wel dieper (ook al is het korter) dan bij een duurloop.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• polthemol
Niku schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:16:
[...]

Gevoelsmatig zeg ik na een interval. Ik ga dan wel dieper (ook al is het korter) dan bij een duurloop.
bij een duurloop krijgen mogelijk je gewrichten/pezen wel veel meer te verduren omdat je simpelweg langer op je benen bent?

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-04 19:35
@_Giulietta_: Ik zeg juist na een lange duurloop, juist zoals @polthemol benoemd.
De dag na de interval plan ik juist een korte herstelloop in.

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-04 20:45
Ok, dan bij deze een andere mening: 8)
Mijn ervaring en wat ik ook regelmatig lees, is dat je baat hebt bij een rustdag de dag voor een stevige interval- of tempotraining. Zodat je ook echt profijt hebt van het trainingseffect. Ik kan doorgaans een dag na een lange, rustige duurloop prima een easy (easy = ook echt easy!) loopje doen van 30/40 minuten, waarbij de benen beter aanvoelen na afloop dan bij aanvang.

(Dus liever rustdag voor de volgende intensieve training, dan na een rustige, lange training.)

[Voor 11% gewijzigd door estorino op 13-01-2020 12:28]

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

_Giulietta_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:53:

Bij mij is het afhankelijk van de lange duurloop. Als deze is voor een 10k-15k-21,1k dan zou ik zeggen dat een (pittige) intervaltraining meer baat heeft bij een rustdag.

Als je voor een marathon aan het trainen bent en je hebt een lange duurloop gedaan van 25+ km, dan vind ik een rustdag erna net zo waardevol als bij een pittige intervaltraining. Al is een herstelloop van bv. 5-7 km op een heel rustig tempo ook prima en juist voor een intervaltraining fit starten en ervoor een rustdag :)

Ach... zoveel mensen, zoveel meningen... hardlooptrainingen zijn persoonsafhankelijk en geen exacte wetenschap. Sla de theorieën van de grote trainers er maar op na, ook hier spreken ze (in detail) elkaar tegen... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
Galois schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:32:
[...]

Bij mij is het afhankelijk van de lange duurloop. Als deze is voor een 10k-15k-21,1k dan zou ik zeggen dat een (pittige) intervaltraining meer baat heeft bij een rustdag.

Als je voor een marathon aan het trainen bent en je hebt een lange duurloop gedaan van 25+ km, dan vind ik een rustdag erna net zo waardevol als bij een pittige intervaltraining. Al is een herstelloop van bv. 5-7 km op een heel rustig tempo ook prima en juist voor een intervaltraining fit starten en ervoor een rustdag :)
En wat nou als je een intervaltraining doet en vervolgens nog uitloopt tot richting de 25km?
Dat deed ik gisteren namelijk :+

Ik ga vanavond in ieder geval rustig 10-15km loslopen :)

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

InZane schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:49:
[...]

En wat nou als je een intervaltraining doet en vervolgens nog uitloopt tot richting de 25km?
Dat deed ik gsiteren namelijk :+

Ik ga vanavond in ieder geval rustig 10-15km loslopen :)
Dan ben je of onverstandig bezig of je hebt een hoge belastbaarheid 8)

• Niku

Niku

Alagaesii

polthemol schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:19:
[...]

bij een duurloop krijgen mogelijk je gewrichten/pezen wel veel meer te verduren omdat je simpelweg langer op je benen bent?
Het ligt er natuurlijk ook gewoon aan over wat voor DL we het hebben (15, 25, 35 maakt nogal een verschil). Zelfde geldt voor het soort interval training. Bij mijn huidige trainingen past het beter om na een interval training extra rust te pakken. Duurlopen zijn nog niet zo lang.

• polthemol
Niku schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:54:
[...]

Het ligt er natuurlijk ook gewoon aan over wat voor DL we het hebben (15, 25, 35 maakt nogal een verschil). Zelfde geldt voor het soort interval training. Bij mijn huidige trainingen past het beter om na een interval training extra rust te pakken. Duurlopen zijn nog niet zo lang.
zie de mogelijk :) Maar goed, ik heb 1 dag geen rennen altijd na een duurloop en na een interval 2 dagen geen rennen. In de plaats doe ik na de interval of wandelen of fietsen de dag erna en een krachttraining en bij de andere rustdag ook een sessie krachttraining. Qua belasting voiel ik de duurlopen meer dan de intervallen (na een interval ben ik wel stuk, maar die vermoeidheid is na een 2tal uurtjes of zo over, na een duurloop voel ik het toch nog aan mijn lijf, maar ik ben ook beduidend minder geoefend en dus belastbaar als het gros van de renners hier).

• _Giulietta_
Iedereen bedankt voor de reacties, ik had het eigenlijk wel kunnen weten, geen eenduidig antwoord. :*)

Ik besef me dat een duurloop een wat rekbaar begrip is, maar eigenlijk zit er in relatieve zin ook weer niet zo'n gek groot verschil ik lijkt me. Voor de één is 10km een duurloop, voor de ander begint het pas bij 30+?

In mijn specifieke geval als beginner hebben we het grofweg over:

1) ± 15km duurloop @ 5:45 - 6:00/km
2) 6-8km tempoloop @ ± 5:00/km. (of interval)

Herstelloopje is meestal iets als 6-7km @5:30 - 5:45.

PS: qua afstanden ben ik aan het uitbreiden en wil er langzaam aan een paar km bij gaan doen in voorbereiding op een 1e halve marathon later dit jaar.

[Voor 12% gewijzigd door _Giulietta_ op 13-01-2020 13:20]

Strava Garmin 245

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:30

Roozzz

Plus ultra

@_Giulietta_ Een herstelloop die sneller gaat dan je duurloop is geen herstelloop :+ Noem het dan gewoon een duurloop.

Maar hoe vaak in de week loop je, dat je je druk maakt om wanneer een rustdag te nemen? Voor een relatieve beginner zou ik zeggen neem een rustdag na iedere loopdag. Loop in ieder geval nooit meer dan 2 dagen achter elkaar.

• JMaster
@_Giulietta_: Ik kan natuurlijk niet bepalen wat 'beginner' voor jou inhoud, en ook niet wat je effectieve zones qua hartslag zijn. Echter vind ik (hier ook semi-beginner) je tempo's wel wat aan de hoge kant.

1. mijn duurloop op hf 115 - 135, 20km zit rondom @ 6:00 waarbij 5:50 bijna nooit nooit wordt behaald.
2. tempoloop op hf 130 - 145: rondom @ 5:45
3. herstelloop op hf 115 - 125: rondom @ 6:20
4. interval: 3km inlopen op hersteltempo / 8 km interval / 3km uitlopen op duurtempo (omdat na mijn interval mijn hartslag zo hoog is, dat hersteltempolopen eigenlijk niet fijn is)

Misschien is dit niet relevant voor jou, ik weet je max hartslag niet en je rusthartslag niet. Tevens je algehele condite niet.

[Voor 14% gewijzigd door JMaster op 13-01-2020 13:40]

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Jep, de 10k en de 16k.

Snel parcours, waar het wel aardig kan waaien op de open stukken.
Daar weten @Roadman en ik alles van oOo

Goeie organisatie, lekker kleinschalig, ik ga 'm mogelijk op 2 februari weer eens lopen voor een 10k PR poging :) , even kijken of ik het in de agenda gepast krijg.

• _Giulietta_
@Roozzz de duurloop doe ik specifiek op lage hartslag, het niveau "ik kan makkelijk praten" gedurende de gehele loop. Het iets snellere tempo op het "hersteloopje" zou naar jouw mening dus eigenlijk zelf nog iets langzamer mogen? Ik loop doorgaans een keer of 4 in de week. Een enkele keer is dit 3 keer, soms ook 5 keer.

@JMaster Ik heb mijn zones nog niet laten meten, maar zo op gevoel liggen ze rond deze waardes:

1. 15km duurloop HS 135-140 (correspondeert met 5:45/6:00)
2. 7km herstelloop (als ik het zo mag noemen :+ ) HS 140-150 (correspondeert met 5:30/5:45
2. 7km Tempoloop HS 150-160 (correspondeert met 5:00/5:15
4. 10km wedstrijdtempo HS 160-170 (correspondeert met 4:45/5:00)
5. tot nu toe geziene hoogste HS piek: 177
6. volledige rust HS 46-48

Wat betreft "beginner", ik loop sinds Augustus 2019, vorig jaar heb ik 480km gelopen en dit jaar tot nu toe 51.

[Voor 7% gewijzigd door _Giulietta_ op 13-01-2020 13:52]

Strava Garmin 245

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:42
JMaster schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:37:
@_Giulietta_: Ik kan natuurlijk niet bepalen wat 'beginner' voor jou inhoud, en ook niet wat je effectieve zones qua hartslag zijn. Echter vind ik (hier ook semi-beginner) je tempo's wel wat aan de hoge kant.

1. mijn duurloop op hf 115 - 135, 20km zit rondom @ 6:00 waarbij 5:50 bijna nooit nooit wordt behaald.
2. tempoloop op hf 130 - 145: rondom @ 5:45
3. herstelloop op hf 115 - 125: rondom @ 6:20

Misschien is dit niet relevant voor jou, ik weet je max hartslag niet en je rusthartslag niet. Tevens je algehele condite niet.
Even puur uit nieuwschierigheid: wat is jouw max HR en rust HR eigenlijk?

• _Giulietta_
Valorian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Even puur uit nieuwschierigheid: wat is jouw max HR en rust HR eigenlijk?
Zie vorige bericht. :)

*edit, zie nu dat dit niet voor mij bedoeld was. :P

[Voor 14% gewijzigd door _Giulietta_ op 13-01-2020 13:55]

Strava Garmin 245

• influenza
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04-04 13:01
_Giulietta_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:49:
@Roozzz de duurloop doe ik specifiek op lage hartslag, het niveau "ik kan makkelijk praten" gedurende de gehele loop. Het iets snellere tempo op het "hersteloopje" zou naar jouw mening dus eigenlijk zelf nog iets langzamer mogen? Ik loop doorgaans een keer of 4 in de week. Een enkele keer is dit 3 keer, soms ook 5 keer.

@JMaster Ik heb mijn zones nog niet laten meten, maar zo op gevoel liggen ze rond deze waardes:

1. 15km duurloop HS 135-140 (correspondeert met 5:45/6:00)
2. 7km herstelloop (als ik het zo mag noemen :+ ) HS 140-150 (correspondeert met 5:30/5:45
2. 7km Tempoloop HS 150-160 (correspondeert met 5:00/5:15
4. 10km wedstrijdtempo HS 160-170 (correspondeert met 4:45/5:00)
5. tot nu toe geziene hoogste HS piek: 177
6. volledige rust HS 46-48

Wat betreft "beginner", ik loop sinds Augustus 2019, vorig jaar heb ik 480km gelopen en dit jaar tot nu toe 51.
Dat sluit allemaal wel akelig keurig op elkaar aan ;). en ook wel heel erg weinig verschil in hartslag tussen je duurlooptempo en je wedstrijdtempo. Nu is hartslag ontzettend individueel en heeft vergelijken met een ander weinig zin in absolute waardes, maar ten opzichte van je eigen min en max hartslag kan het natuurlijk wel.

Bij mij ziet het er meer zo uit:

Duurloop tempo: 5:05-5:15/km @hartslag 150-155
Tempo duurloop: +/- 4:25-4:30/km @hartslag 160-170
10 km wedstrijdtempo +/- 3:45-3:50/km @hartslag 180-190

Max hartslag 200+ (laatste keer dat ik mijn max zag met band 208), rusthartslag rond de 45.

• _Giulietta_
Haha, het is ook zomaar even een rijtje op gevoel @influenza

De ene dag is de andere niet en de HS met bijbehorende tempo kan daarom wel wat fluctueren. :)

Wat betreft "wedstrijdtempo", ik heb pas 1 wedstrijd gelopen, een 10km op oudjaarsdag en deze ging in een gemiddelde HS van 164.

Strava Garmin 245

• influenza
_Giulietta_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:07:
Haha, het is ook zomaar even een rijtje op gevoel @influenza

De ene dag is de andere niet en de HS met bijbehorende tempo kan daarom wel wat fluctueren. :)

Wat betreft "wedstrijdtempo", ik heb pas 1 wedstrijd gelopen, een 10km op oudjaarsdag en deze ging in een gemiddelde HS van 164.
Daar zal waarschijnlijk nog wel een hoop rek inzitten, naarmate je meer wedstrijdjes doet weet je beter wat je aankunt.

• JMaster
@Valorian: Ik heb 1 jaar geleden mijn hartslagen laten meten, maar de max lukte op de fiets niet zo goed. Maar gezien de 2 jaar lopen dat ik doe is mijn gemeten max HR: 180 en mijn rust HR: 50

• Valorian
JMaster schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:08:
@Valorian: Ik heb 1 jaar geleden mijn hartslagen laten meten, maar de max lukte op de fiets niet zo goed. Maar gezien de 2 jaar lopen dat ik doe is mijn gemeten max HR: 180 en mijn rust HR: 50
Ah klopt het dat je dan in praktijk relatief weinig boven de 80% traint, met 145 in je tempo-loop? Of doe je daarnaast nog intervallen waarbij je de pieken aantikt?

• _Giulietta_
influenza schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Daar zal waarschijnlijk nog wel een hoop rek inzitten, naarmate je meer wedstrijdjes doet weet je beter wat je aankunt.
Ik hoop/verwacht van wel. :) De 1e maanden deed ik alles op tempo, de typische beginnersfout heb ik inmiddels dankzij dit forum geleerd. :+

Inmiddels doe ik al steeds meer rustige duurloopjes. Of het rustig genoeg is weet ik niet, maar al doende leert men.

Er komen ongetwijfeld nog wat wedstrijdjes gedurende het jaar. Nog veel te leren, maar desondanks ontzettend genoten van de 1e. :)

Strava Garmin 245

• Fanatic_FS
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:40

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

polthemol schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:06:
2020 niet zo lekker begonnen met trainen voor de marathon in April. Toch iets van een beetje semi-ziek geweest de laatste 2 weken, beetje koortsig, vrij hoge hartslag en zelfs de z2 runs voelden zwaar aan.

Gisteren toch de trail "poort naar het heuvelland' meegedaan: 16km trail met een ~350 hoogtemeters en veel modder.

De trail ging redelijk, zoals verwacht sneuvelde ik vooral op het hoogtewerk en merkte ik dat ik fysiek niet helemaal optimaal was. Het voor de rest als een soort van trianingsrun gedaan en me niet gek laten maken door competitiegedachtes: vlakkere stukken netjes in z3 blijven, klimmen z4 en bij de afdalingen me fijn het snot uit de ogen gelopen omdat het fun is. In de laatste 2km was het echter op en werd ik nog door een 5tal mensen ingehaald, maar so be it.

129/149 geworden in 1:57 strava: https://www.strava.com/activities/3004577372
Vond het een heerlijk parcours gister, gelopen als training richting het NK Cross, alleen die touwen......zonder ging het makkelijker naar beneden dan met.

[specs]

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

_Giulietta_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:49:
Jup, een herstelloop loop je normaal gesproken écht langzaam (zone 1 werk). Je mag het van mij ook gewoon een duurloopje noemen, want dat is het bij jou in de praktijk :)

Met 4x in de week zou ik zelf mikken op dinsdag en donderdag het iets snellere werk gevolgd door een rustdag, met op zaterdag en zondag een duurloop (of herstelloopje ;) ).
Dan heb je voor en na de "zware trainingen" een rustdag. Effectief is dit exact wat ik zelf nu ook doe :P

• JMaster
@Valorian: Ja dat klopt idd.
Zoals @kenneth mij inderdaad aanbevolen heeft, volgens het 80-20 principe.
Ik train idd 4 keer per week met 1 keer per week intervallen. De tempoloopjes zijn tegenwoordig ook lange intervallen waarbij ik op de topsnelheid HR 155 loop (4x2km met 200p) zoiets.

aankomende week:

di: intervaldag: 3km hr 117-125 / 6x(800 - 200p) / 400p / 6x(200-200p) / 3km (piek hr162-176)
wo: 1 uur duurloop hr 117-140
vr: 3km hr 117-125 / 3x(1600-1000p) / 4.2km (piek hr140-155)
zo: 2:15 uur duurloop hr 117-140

[Voor 29% gewijzigd door JMaster op 13-01-2020 14:30]

• _Giulietta_
Roozzz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Jup, een herstelloop loop je normaal gesproken écht langzaam (zone 1 werk). Je mag het van mij ook gewoon een duurloopje noemen, want dat is het bij jou in de praktijk :)

Met 4x in de week zou ik zelf mikken op dinsdag en donderdag het iets snellere werk gevolgd door een rustdag, met op zaterdag en zondag een duurloop (of herstelloopje ;) ).
Dan heb je voor en na de "zware trainingen" een rustdag. Effectief is dit exact wat ik zelf nu ook doe :P
Nu ik er zo over nadenk is mijn "herstelloopje" feitelijk gezien inderdaad gewoon een wat kortere "duurloop". :P

Bedankt voor de tip, ik ga dat schema de komende tijd eens proberen. d:)b

Strava Garmin 245

• polthemol
Fanatic_FS schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Vond het een heerlijk parcours gister, gelopen als training richting het NK Cross, alleen die touwen......zonder ging het makkelijker naar beneden dan met.
zonder meer een heel fijn parcours, vooral het stuk waar je door dat moerassige bosje heen moest zigzaggen/heuvel op en af (ergens in het begin nog, rond de 6k of zo gok ik?) was heel fijn.

De touwen: goh ja, ik stelde het wel op prijs maar erg handig hingen ze inderdaad niet.

Wat was je tijd?

• vdb819
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 03-04 16:33
Ben nu zo'n 5-6 weken aan het hardlopen. Paar weken geleden voor het eerst een 5k gelopen in 34 min. Nu kan ik met relatieve moeite 3k aan een stuk door lopen. Valt mij wel op dat mijn hartslag hoog blijft. Is dit iets wat na verloop van tijd wanneer m'n conditie verbeterd ook zal zakken?

Even als voorbeeld een loop van 3km zonder pauze: hr1

Ik merk dat als ik echt heel rustig loop (rond de 6:40 min/km) mijn hartslag rond de 160-170 blijft. Maar zodra ik harder ga (richting de 6:00 min/km) zit ik toch wel vaak tussen 180-190. Weet dus niet of dit negatieve gevolgen kan hebben oid.

• Fanatic_FS
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:40

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

polthemol schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:35:
[...]

zonder meer een heel fijn parcours, vooral het stuk waar je door dat moerassige bosje heen moest zigzaggen/heuvel op en af (ergens in het begin nog, rond de 6k of zo gok ik?) was heel fijn.

De touwen: goh ja, ik stelde het wel op prijs maar erg handig hingen ze inderdaad niet.

Wat was je tijd?
Tussen Kelmond en Geverik in was dat, vlak nadat de voeten nat gemaakt mochten worden in het beekje :D
Eindtijd was 1:22:27, samen met een collega gelopen die hem ook als training liep, hij volgende week een 20km+ trail op de planning, ik de 5km op de Abdijcross.

[specs]

• hefaistos
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-04 20:39

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Zijn er hier meer mensen die nul problemen hebben met op verhard lopen, maar die problemen hebben met onverhard?

Van wat ik overal lees, is het voor iedereen (gechargeerd dit) veel fijner om in het bos te lopen dan verhard, maar ik merk juist dat ik verhard echt heel veel fijner lopen vind. Geef me 20km rood asfalt en ik loop een halve.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

vdb819 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:36:
Ben nu zo'n 5-6 weken aan het hardlopen. Paar weken geleden voor het eerst een 5k gelopen in 34 min. Nu kan ik met relatieve moeite 3k aan een stuk door lopen. Valt mij wel op dat mijn hartslag hoog blijft. Is dit iets wat na verloop van tijd wanneer m'n conditie verbeterd ook zal zakken?

Even als voorbeeld een loop van 3km zonder pauze: [Afbeelding: hr1]

Ik merk dat als ik echt heel rustig loop (rond de 6:40 min/km) mijn hartslag rond de 160-170 blijft. Maar zodra ik harder ga (richting de 6:00 min/km) zit ik toch wel vaak tussen 180-190. Weet dus niet of dit negatieve gevolgen kan hebben oid.
Jahoor, dit zakt naar mate je conditie beter zal worden. Je hart zal sterker worden en kan dus efficiënter bloed/zuurstof door je vaten pompen = lagere hartslag. Vooral in het begin; ga niet te hard ;)
hefaistos schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:48:
Zijn er hier meer mensen die nul problemen hebben met op verhard lopen, maar die problemen hebben met onverhard?

Van wat ik overal lees, is het voor iedereen (gechargeerd dit) veel fijner om in het bos te lopen dan verhard, maar ik merk juist dat ik verhard echt heel veel fijner lopen vind. Geef me 20km rood asfalt en ik loop een halve.
Verhard vind ik imho ook beter, vooral omdat ik toch wel moet opletten of ik niet ergens in trap ofzo, lekker op het fietspad is prima te doen. Stoep vind ik ook wat lastiger omdat dit vaak oneven ligt enzo.

[Voor 25% gewijzigd door Pascalito op 13-01-2020 14:59]

• Niku

Niku

Alagaesii

vdb819 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:36:

Even als voorbeeld een loop van 3km zonder pauze: [Afbeelding: hr1]

Wat iedereen je hier waarschijnlijk gaat zeggen: rustiger lopen. Niet erg om als je echt begint met een tempo van 6:40 te lopen, in tegendeel zelfs. Rustig lopen gaat je behoeden voor blessures. Als je langer in training bent, merk je dat je op dezelfde hartslag een hoger tempo kunt gaan lopen. Geduld hebben en blijven lopen! (Rustig dan :+)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Het ligt er denk ik een beetje aan met welke instelling je erin gaat. De meeste mensen gaan onverhard lekker een stukje lopen door het groen, dat is iets anders dan dat je je druk maakt om de afstand en je gemiddelde snelheid oid.
Het lopen van dezelfde snelheid en afstand op onverhard vraagt zeker iets meer van je gestel dan op verhard. Een beetje afhankelijk van het terrein waar je over loopt, maar zeker als er ook nog wat heuvels in zitten dan schiet je inspanning omhoog. Je hoort wel eens van die getallen van 30% zwaarder.
Dus jouw observatie klopt denk ik wel, maar als je op gevoel loopt en de cijfertjes een beetje loslaat is onverhard prima. Het is maar net met welk referentiekader je loopt.

Ik liep voor mijn ongeluk >90% van mijn kilometers onverhard en was altijd weer verrast hoe makkelijk (en hard) je kan lopen op asfalt. Nu draai ik wat meer kilometers op asfalt en vind het in het terrein zo langzaam gaan :+ Persoonlijk vind ik onverhard nog steeds heel erg fijn lopen, het is veel minder monotoon en de omgeving waar je doorheen loopt is een stukje beter...

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Lekker man, onverhard lopen.. Dan loop je een keer op asfalt en ben je mega snel :+ :+

Onverhard is ook wat minder belastend voor de gewrichten, dus kan geen kwaad. Wel oppassen voor oneffenheden, maar zo train je ook de stabiliteit :P.

• Valorian

Gaat het om charme, om snelheid, om blessuregevoeligheid? Werelden van verschil. Als het gaat om 'wat je fijn vindt' is het denk ik persoonlijk. Feit is dat vrijwel iedereen met hetzelfde vermogen harder zal kunnen lopen op asfalt, maar dat staat los van wat je 'fijn' vindt ;) .. De een geniet van lopen door een stadscentrum, de ander loopt het liefst op eenzame hoogte in de bergen. Ieder zijn ding ;)

Qua blessuregevoeligheid is het eigenlijk tweeledig:

- Enerzijds is lopen op asfalt veel minder heftig voor je core / stabiliteit, elke pas is exact hetzelfde. Dus als je bijvoorbeeld al relatief zwak bent qua stabiliteit en daardoor blessures hebt dan kán het goed zijn een tijdje onverharde ondergrond te mijden.

- Anderzijds is juist die oneffen onverharde ondergrond gebruiken een manier om alles sterker te maken, en zo dat soort blessures te voorkomen.

Mijn 'tactiek' is proberen één keer in de week op onverhard terrein te lopen als goede stabiliteitstraining en om sterker te worden (alles is zwaarder, zeker bij wat losser zand) en de rest op asfalt (omdat het naast mijn voordeur ligt) of op de baan (wat mij betreft de ideale ondergrond, zou wel eens een marathon willen lopen op dat spul als het niet betekende dat je dan 100+ rondjes moet maken ;)

• influenza
Secsytime schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Lekker man, onverhard lopen.. Dan loop je een keer op asfalt en ben je mega snel :+ :+

Onverhard is ook wat minder belastend voor de gewrichten, dus kan geen kwaad. Wel oppassen voor oneffenheden, maar zo train je ook de stabiliteit :P.
Er is nogal een verschil tussen onverhard en onverhard :P. Als je loopt door mul zand of enorme modder is dat heel anders dan een gemiddeld bospad. Als je door de modder gaat banjeren op schoenen zonder profiel is dat niet heel prettig ;) en mul zand loopt ook vrij lastig. Een gemiddeld bospad in Nederland is over het algemeen prima te belopen en dat is echt niet super veel anders dan verhard lopen vind ik zelf.

Ik loop ongeveer 50-50 onverhard-verhard. Naast dat het over het algemeen wat minder saai is, vind ik het ook wel lekker voor de stabiliteit en kracht. Maar ieder zijn eigen ding. Ik loop onverhard mensen eraf die ik op de weg niet bij kan houden en andersom.

• influenza
Valorian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Mijn 'tactiek' is proberen één keer in de week op onverhard terrein te lopen als goede stabiliteitstraining en om sterker te worden (alles is zwaarder, zeker bij wat losser zand) en de rest op asfalt (omdat het naast mijn voordeur ligt) of op de baan (wat mij betreft de ideale ondergrond, zou wel eens een marathon willen lopen op dat spul als het niet betekende dat je dan 176 rondjes moet maken ;)
176 rondjes!? Is dat een heel kort baantje of doe je er gelijk een paar achter elkaar? :P

• Valorian
influenza schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:35:
[...]

176 rondjes!? Is dat een heel kort baantje of doe je er gelijk ene paar achter elkaar? :P
Haha je hebt gelijk ik telde verkeerde... lange dag gehad. 8)7

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08:26

Ik ben op zoek naar een 'snelle' HM omdat ik het tijd vind om een snelle tijd neer te zetten :) Mijn PR op de HM staat op 1:27 en momenteel kan ik wel ergens laag in de 1:20 komen. Maar goed, ik kan dat wel zeggen, maar als ik het nog nooit gedaan heb, dan blijft het bij 'zeggen' :)

Het is een gecertificeerd parcours. Kleine loop met 100-200 deelnemers op de HM (niet te rustig bij een HM?). Alternatief is City Pier City, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in vanwege massaliteit :)
Twiskemolenloop moet je voor een snelle tijd wel geluk hebben.
1. Met het weer (kan inderdaad een vervelende wind staan, vooral op de HM en 10 EM)
2. Met genoeg snelle deelnemers waarmee je samen op kunt lopen (als je daar gevoelig voor bent tenminste)

Voor de rest allemaal prima geregeld en aangegeven. En 5 keer per seizoen wordt hij gehouden dus als 2 feb niks is kun je in maart nog een keer herkansen :)

Beetje spuit 11 reactie dit :P

Ik loop hem zelf niet op 2 februari, ga 9 februari al voor een nieuw PB op de halve in Schoorl

[Voor 8% gewijzigd door Roadman op 13-01-2020 18:09]

• hefaistos
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-04 20:39

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Valorian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Gaat het om charme, om snelheid, om blessuregevoeligheid? Werelden van verschil. Als het gaat om 'wat je fijn vindt' is het denk ik persoonlijk. Feit is dat vrijwel iedereen met hetzelfde vermogen harder zal kunnen lopen op asfalt, maar dat staat los van wat je 'fijn' vindt ;) .. De een geniet van lopen door een stadscentrum, de ander loopt het liefst op eenzame hoogte in de bergen. Ieder zijn ding ;)

Qua blessuregevoeligheid is het eigenlijk tweeledig:

- Enerzijds is lopen op asfalt veel minder heftig voor je core / stabiliteit, elke pas is exact hetzelfde. Dus als je bijvoorbeeld al relatief zwak bent qua stabiliteit en daardoor blessures hebt dan kán het goed zijn een tijdje onverharde ondergrond te mijden.

- Anderzijds is juist die oneffen onverharde ondergrond gebruiken een manier om alles sterker te maken, en zo dat soort blessures te voorkomen.

Mijn 'tactiek' is proberen één keer in de week op onverhard terrein te lopen als goede stabiliteitstraining en om sterker te worden (alles is zwaarder, zeker bij wat losser zand) en de rest op asfalt (omdat het naast mijn voordeur ligt) of op de baan (wat mij betreft de ideale ondergrond, zou wel eens een marathon willen lopen op dat spul als het niet betekende dat je dan 100+ rondjes moet maken ;)
Voornamelijk qua blessures. Wat er vorig jaar precies gebeurd is weet ik niet, maar uiteindelijk kreeg ik ergens in augustus een pijntje in m'n knie, lies en heup wat er toe leidde dat ik bijna niet meer kon hardlopen. Eind september nog wel een groot sportmedisch onderzoek gehad op Papendal (stond al gepland dus kon niet echt afzeggen, maar wel fietstest ipv looptest gedaan), daar bleek dat, buiten dat ik kerngezond was, ik ook een verminderde mobiliteit in m'n rechterheup had.
Waarschijnlijk heb ik die opgelopen toen ik van de zomer ongetraind (nou ja, per ongeluk tijdens een duurloopje) een halve marathon gelopen heb (zou pas een maand later beginnen met trainen voor de halve). En daarna zonder rust nog 21 dagen achter elkaar zwaar gesport heb. Buiten de overtraining blijk ik dus ook in het afgelopen jaar anders te zijn gaan lopen, ik overproneer namelijk. Dat bleek toen ik bij een gespecialiseerde winkel in Breda (Starshoe) een uitgebreide test deed, in mijn vorige 2 paar schoenen stond ik zo scheef als wat.

Nu met nieuwe schoenen heb ik op asfalt totaal géén last, en ben ook sinds 2e kerstdag weer rondjes aan het lopen, maar ik merk dus dat ik op onverhard dus nog licht instabiel in m'n rechterknie ben. En onverhard, daar bedoel ik op dit punt dus een grasveldje mee.
Is voor mij wel een indicatie dat ik het eigenlijk echt heel rustig aan moet doen. Maar ja, dat rondje van zondag liep zo lekker, jullie weten vast wel hoe het voelt om dan er een paar km bij te smokkelen O+
Afijn, na zaterdag 5km en zondag 10km heb ik nu een rustavond, morgen en donderdag zwemmen, misschien dat ik woensdagavond nog een klein rondje ga doen.

Vooralsnog voelt het nogal onwerkelijk om zo vlot te lopen. Tot vorig jaar juni lukte het me niet eens om onder de 6min/km te lopen op de 5km, en ik liep nu onder de 57min op de 10km, en da's nog maar vers uit een blessure.

Overigens: ik loop dus vanaf half november al wel bij een fysio die me vrij specifieke oefeningen laat doen voor m'n knie en heup, en op het moment heb ik dus van beiden geen last meer.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:36

Zwerver

CISSP certified

Secsytime schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Oh leuk! Vond het echt een stukje hemel op aarde, en heerlijk rustig (niet toeristisch). Yanchep vond ik erg leuk om (relatief veilig) trails te lopen.
Yanchep is helaas afgefikt in het voorjaar :(

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist heb ik toch maar een paar Hoka Gaviota besteld om eens te kijken hoe deze bevallen en ter afwisseling van mijn reguliere Saucony Guide/Omni -rotatie :P Ik wil ze gaan gebruiken voor de langere afstanden, denkend aan > 15km en/of voor de LLD’s voor wat extra comfort.

STRAVA

• polthemol
een trainingsvraagje hier: ik zit hier met mijn trainingen voor de marathon nu in de fase dat er aandacht komt aan de beoogde marathonpace / tempo vasthouden. De streeftijd is 5:40 (dus onder de 4 uur :) ).

Nu merk ik dat ik qua tijd op de benen geen moeite meer heb met lopen van 2 uur of langer, ik worstel echter wel om mijn tempo te houden. Dus per km zit ik grofweg wel ok bij langere runs, als ik binnen die km ga kijken wisselt mijn pace heel erg hard en lijkt ik vooral ergens bij mijn doelsnelheid uit te komen omdat ik continu compenseer.

Ik dacht dat het misschien handig zou zijn om de trainingen waarbij tempo gehouden moet worden in de beoogde marathonpace, om deze op een lopende band te houden, gezien dat ding stug een snelheid blijft vasthouden. Ik mis echter de ervaring met rennen op een lopende band, kan niet zo gek veel vinden ervan online en vraag me ook af of ik me dan geen andere problemen op de hals ga halen doordat ik bv. andere zaken minder goed train.

De andere optie zou zijn om bij de AV op de baan rondjes te maken, eventueel met iemand die een paar keer wil pacen, maar ik heb een bloedhekel aan rennen op de baan (mentaal dingetje, maar na een 2tal rondjes heb ik het al helemaal gehad, te saai, te repeterend, niets om te kijken), dus de lopende band lijkt me dan zinniger, daar staat wel iets van een tv aan of ik kijk wel netflix op de telefoon tijdens het rennen :)

• _Giulietta_
Als je lopen op de baan saai en te repeterend vindt dan ga je lopen op een loopband helemaal niks vinden ben ik bang. ;)

Ik heb er 1 gekocht in een opwelling en heb daar nu nog steeds spijt van, buiten is zo veel lekkerder. :)

Strava Garmin 245

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Grote probleem op de loopband is dat het tempo dat dat ding aangeeft, het tempo dat je horloge aangeeft (bv footpod of ingebouwde accelerometer) en wat je waarschijnlijk daadwerkelijk loopt, enorm uit elkaar kunnen liggen. Ik gebruik de loopband af en toe maar het is meer als laatste mogelijkheid om te kunnen lopen dan iets anders.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Basti84
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02-04 10:51
vhal schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:27:
Zojuist heb ik toch maar een paar Hoka Gaviota besteld om eens te kijken hoe deze bevallen en ter afwisseling van mijn reguliere Saucony Guide/Omni -rotatie :P Ik wil ze gaan gebruiken voor de langere afstanden, denkend aan > 15km en/of voor de LLD’s voor wat extra comfort.
Ben benieuwd hoe deze bevallen. Ik heb zo ook aangehad bij RunnersLab maar ik vond ze vrij grof/zwaar/groot. Daarom er niet voor gekozen maar voor de Vongo V4. Met het oog op wat draag je zelf de saucony guide/omni?

• influenza
polthemol schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:11:
een trainingsvraagje hier: ik zit hier met mijn trainingen voor de marathon nu in de fase dat er aandacht komt aan de beoogde marathonpace / tempo vasthouden. De streeftijd is 5:40 (dus onder de 4 uur :) ).

Nu merk ik dat ik qua tijd op de benen geen moeite meer heb met lopen van 2 uur of langer, ik worstel echter wel om mijn tempo te houden. Dus per km zit ik grofweg wel ok bij langere runs, als ik binnen die km ga kijken wisselt mijn pace heel erg hard en lijkt ik vooral ergens bij mijn doelsnelheid uit te komen omdat ik continu compenseer.

Ik dacht dat het misschien handig zou zijn om de trainingen waarbij tempo gehouden moet worden in de beoogde marathonpace, om deze op een lopende band te houden, gezien dat ding stug een snelheid blijft vasthouden. Ik mis echter de ervaring met rennen op een lopende band, kan niet zo gek veel vinden ervan online en vraag me ook af of ik me dan geen andere problemen op de hals ga halen doordat ik bv. andere zaken minder goed train.

De andere optie zou zijn om bij de AV op de baan rondjes te maken, eventueel met iemand die een paar keer wil pacen, maar ik heb een bloedhekel aan rennen op de baan (mentaal dingetje, maar na een 2tal rondjes heb ik het al helemaal gehad, te saai, te repeterend, niets om te kijken), dus de lopende band lijkt me dan zinniger, daar staat wel iets van een tv aan of ik kijk wel netflix op de telefoon tijdens het rennen :)
Volgens mij kun je beter meedoen met georganiseerde marathon voorbereidingsloopjes. Die hebben dan groepen met pacers die het gewenste tempo lopen (dus niet 5:40 in jouw geval, maar eerder 6:15 als trainingstempo). Dan heb je en een leuk rondje buiten en je hoeft niet zelf op het tempo te letten.

Lopen op een loopband is echt dodelijk saai als je het mij vraagt en tevens niet vergelijkbaar met lopen buiten. Leuk om af en toe als afwisseling te doen als het echt noodweer is, maar dat is het dan wel (persoonlijke mening ;).

Meerdere atletiekverenigingen organiseren dat soort loopjes (in aanloop naar grotere marathons) en daar kun je ook als niet lid aan meedoen (betaald). Als voorbeeld als je in de regio Rotterdam woont en daaraan meedoet: CAV Energie heeft super goed georganiseerde loopjes.

• polthemol
influenza schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:35:
[...]

Volgens mij kun je beter meedoen met georganiseerde marathon voorbereidingsloopjes. Die hebben dan groepen met pacers die het gewenste tempo lopen (dus niet 5:40 in jouw geval, maar eerder 6:15 als trainingstempo). Dan heb je en een leuk rondje buiten en je hoeft niet zelf op het tempo te letten.

Lopen op een loopband is echt dodelijk saai als je het mij vraagt en tevens niet vergelijkbaar met lopen buiten. Leuk om af en toe als afwisseling te doen als het echt noodweer is, maar dat is het dan wel (persoonlijke mening ;).
de saaiheid agree, maar op een loopband is daar nog iets aan te doen, op de baan helemaal niet :P

Goed punt van die marathonvoorbereidingsloopjes, ik ga daar ook eens op zoeken.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De loopband is afgelopen jaar eindelijk de deur weer uit gegaan :) groot lomp zwaar onding en m.i. totaal niet representatief voor de echte hardloopbeleving.

• Pinguu
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 07:43

Loop je met een hartslagmeter? Anders gewoon op je hartslag lopen en dan blijven die tijden ook wel stabiel.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-04 15:58
mweh, bij mij niet, gedurende langere duurlopen gaat de HS toch na 15 km gestaag iets omhoog, bij gelijkblijvend tempo. Dat impliceert dat als ik puur op hartslag ga lopen, het tempo daalt

• polthemol
Pinguu schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Loop je met een hartslagmeter? Anders gewoon op je hartslag lopen en dan blijven die tijden ook wel stabiel.
ja, het gros van de trainingen zijn met hartslagzones, maar omdat ik nog relatief onervaren ben als loper (sinds juli ergens bezig, ik haal nu een halve marathon grofweg met een z2 /z3 loop in een 6:50 pace), is er een stevig verval in tempo ook. Maar goed, ik ga kijken of er een hardloopgroepje te vinden is of dat ik iemand kan vinden die mee gaat en wat doet pacen :P

(en misschien toch eens een keer proberen op een band als ik de kans heb, het gros van het corewerk ga ik over enkele weken toch in de fitness doen vanwege wat meer uitrusting/gewichtmateriaal beschikbaar :) ).

-edit-
wat @Frenz64 dus ook heeft, blijkbaar is het niet alleen ervaring dan ^^

[Voor 4% gewijzigd door polthemol op 14-01-2020 09:54]

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
@polthemol, heb je geen "Virtual Pacer" functie op je sporthorloge (ervan uitgaande dat je met horloge loopt). wellicht is dat wat voor je?

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zou zelf nooit een echte duurloop op een loopband doen, dan is de lol er snel van af voor me. Laat mij maar gewoon naar buiten gaan, dat ik het niet helemaal strak kan pacen neem ik voor lief.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Volg je ook een marathon schema oid? Ik gebruik zelf het schema van Strava Summit, en daar zitten bijv. ook duurloop-tempo lopen in.

• polthemol
Secsytime schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:27:
[...]

Volg je ook een marathon schema oid? Ik gebruik zelf het schema van Strava Summit, en daar zitten bijv. ook duurloop-tempo lopen in.
yes, mijn broer is (naja was ondertussen) bezig met zijn opleiding tot hardlooptrainer en hij maakt mijn schema's :) Elke maand / 2 maand krijg ik een nieuwe set erbij, afgestemd op waar ik sta (vooral omdat de tijd vrij kort is qua wat ik wil bereiken).

Het gaat me ook niet om ed duurloop of tempoloop zelf dus, ik weet goed wanneer ik wat moet doen, het gaat me erom dat ik in de blokken dat ik op pace ga lopen, ook leer netjes die pace aan te houden consistent (even ter verduidelijking). Maar misschien maak ik mezelf ook drukker erom dan wat nodig is :D (het gaat hard richting april, niet meer veel tijd, wel immens veel progressie wat nog geboekt moet worden, de zenuwen beginnen of zoiets ;) ).

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

polthemol schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:38:
[...]

yes, mijn broer is (naja was ondertussen) bezig met zijn opleiding tot hardlooptrainer en hij maakt mijn schema's :) Elke maand / 2 maand krijg ik een nieuwe set erbij, afgestemd op waar ik sta (vooral omdat de tijd vrij kort is qua wat ik wil bereiken).

Het gaat me ook niet om ed duurloop of tempoloop zelf dus, ik weet goed wanneer ik wat moet doen, het gaat me erom dat ik in de blokken dat ik op pace ga lopen, ook leer netjes die pace aan te houden consistent (even ter verduidelijking). Maar misschien maak ik mezelf ook drukker erom dan wat nodig is :D (het gaat hard richting april, niet meer veel tijd, wel immens veel progressie wat nog geboekt moet worden, de zenuwen beginnen of zoiets ;) ).
Waarom wil je precies een hele stabiele pace lopen? Er zijn veel zaken die hier invloed op hebben.. Wind, helling, warmte, honger, vocht, etc.

Ik begrijp dat het minder energie kost om steeds van pace te veranderen.. Maar volgens mij kun je beter op "gevoel" lopen en dat is wat je met een duurloop-tempo oefent. Precies op de grens tussen "makkelijk" en "moeilijk" proberen te lopen.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:13

Bartske

Valar Morghulis

Hier nog even mijn verlate ervaringen met de tracer360. Het is echt een wereld van verschil met de 2 armbanden met knipperende lichtjes waar ik hiervoor in het donker liep. Ik loop veel over een wat afgelegen weg waar auto's soms wel eens wat te hard rijden. Met de tracer zien ze je meer als een soort voertuig heb ik het idee en staan ze soms zelfs bijna stil ipv gewoon door te rijden wat ze normaal met een wandelaar of fietser zouden doen. Daarnaast ook al wat complimenten van andere hardlopers en wandelaars gehad dat ik zo goed verlicht ben. Alsnog moet je altijd goed op je omgeving blijven letten maar ik denk dat de kans op aanrijding nu een stuk kleiner is geworden :)

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Xaverius

Ultraloper 😎

Mijn Tracer360 is nog steeds niet binnen en ik zit over de veertig dagen na versturen waarna Noxgear aanbiedt het opnieuw te versturen. Daar maar gebruik van gemaakt. Hopelijk kan ik hem dit voorjaar nog gebruiken. 🤔

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• influenza
Bartske schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:45:
Hier nog even mijn verlate ervaringen met de tracer360. Het is echt een wereld van verschil met de 2 armbanden met knipperende lichtjes waar ik hiervoor in het donker liep. Ik loop veel over een wat afgelegen weg waar auto's soms wel eens wat te hard rijden. Met de tracer zien ze je meer als een soort voertuig heb ik het idee en staan ze soms zelfs bijna stil ipv gewoon door te rijden wat ze normaal met een wandelaar of fietser zouden doen. Daarnaast ook al wat complimenten van andere hardlopers en wandelaars gehad dat ik zo goed verlicht ben. Alsnog moet je altijd goed op je omgeving blijven letten maar ik denk dat de kans op aanrijding nu een stuk kleiner is geworden :)
Super ding. Mijn mede lopers zijn er alleen niet altijd even blij mee, vanwege de felle leds ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

[...]

Ik zat jouw doel terug te zoeken. Jij wilde toch de marathon in Noord-Korea lopen?(!) Volgens mij is het daar in dit topic nog helemaal niet over gegaan, maar waarom (in godsnaam) daar?

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Niku schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:04:
[...]

Ik zat jouw doel terug te zoeken. Jij wilde toch de marathon in Noord-Korea lopen?(!) Volgens mij is het daar in dit topic nog helemaal niet over gegaan, maar waarom (in godsnaam) daar?
Lachen toch! Waarom niet?

• Niku

Niku

Alagaesii

Omdat Noord-Korea toch niet het meest uitnodigende land is. Je mag er bijvoorbeeld niet zonder begeleiding je hotel uit. 'Lachen toch' zou niet mijn motivatie zijn om nu net daar een marathon te gaan lopen.

Dus ben wel benieuwd wat de motivatie is om het wel te doen. Niet veel mensen stellen het zich ten slotte als (eerste hardloop) doel om een marathon te gaan lopen in Noord-Korea :)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Voor de Tracer360 mensen: dit is een mooi alternatief wat ik nu al twee jaar (ofzo) gebruik.

https://www.bol.com/nl/p/...hting-m/9200000071490088/

Was 'm vanmorgen vergeten en merkte toen weer hoe fijn hij is op donkere stukken. Opladen gaat via USB en ik laad 'm eens in de 3/4 weken op (gebruik 'm 3 uur per week). Zou 'm vooral niet te groot kopen, het is prettig als hij strak om je lichaam zit zodat hij niet schudt.

Twitter | Strava

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]
Tempogevoel komt vanzelf naar mate je meer meters loopt :> Daarbij is het vrij zeldzaam dat de omstandigheden (wind, heuvels, oversteken, etc) zo zijn dat je helemaal vlak kan lopen. Ik zou me daar niet al te druk om maken.

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Xaverius

Ultraloper 😎

Niku schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Omdat Noord-Korea toch niet het meest uitnodigende land is. Je mag er bijvoorbeeld niet zonder begeleiding je hotel uit. 'Lachen toch' zou niet mijn motivatie zijn om nu net daar een marathon te gaan lopen.

Dus ben wel benieuwd wat de motivatie is om het wel te doen. Niet veel mensen stellen het zich ten slotte als (eerste hardloop) doel om een marathon te gaan lopen in Noord-Korea :)
Dan viel mijn marathon in China nog mee, daar mag je normaal rondwandelen. Alleen tigduizend camera's die je volgen. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Basti84 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Ben benieuwd hoe deze bevallen. Ik heb zo ook aangehad bij RunnersLab maar ik vond ze vrij grof/zwaar/groot.
Ja, ze zien er vrij lomp uit maar qua gewicht waren ze lichter dan de Saucony Hurricane22 die ik op het oog had. Het is een klein gokje, als het niks is qua pasvorm gaan ze weer terug.
Daarom er niet voor gekozen maar voor de Vongo V4. Met het oog op wat draag je zelf de saucony guide/omni?
Het zijn beide antipronatieschoenen, de Omni heeft wat meer ondersteuning maar op de Guide kan ik ook probleemloos lopen. Voorheen gebruikte ik ze voor alles wel, eigenlijk zocht ik nog een snellere schoen maar de grootste winst zit hem toch ergens anders (in netto lichaamsgewicht :P )

STRAVA

• polthemol
Niku schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:53:
Niet veel mensen stellen het zich ten slotte als (eerste hardloop) doel om een marathon te gaan lopen in Noord-Korea :)
precies dat ;) En ik heb een fascinatie met afgesloten landen, wil graag over die muur heen spieken. Als ik daar dan nog een marathon kan doen, waarom niet.

Ik ga die echter niet dit jaar doen omdat dat vrij onhaalbaar gaat zijn, je moet binnen de 4 uur finishen en dat is iets te veel van het goede gezien ik in een ander klimaat loop, ander voedsel heb, en met en 5:40pa ce minuten marge at best heb. Dus NK gaat voor volgend jaar zijn.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo. Rustig, kort loopje maar ik ben er weer eens uit geweest en m'n hartslag is nu niet through the roof, ook geen longen die spontaan binnenstebuiten gekeerd willen worden. Ik zeg, geslaagde herstart.

• MrAcid
  • Niet online
polthemol schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:33:
[...]

precies dat ;) En ik heb een fascinatie met afgesloten landen, wil graag over die muur heen spieken. Als ik daar dan nog een marathon kan doen, waarom niet.

Ik ga die echter niet dit jaar doen omdat dat vrij onhaalbaar gaat zijn, je moet binnen de 4 uur finishen en dat is iets te veel van het goede gezien ik in een ander klimaat loop, ander voedsel heb, en met en 5:40pa ce minuten marge at best heb. Dus NK gaat voor volgend jaar zijn.
Wie had dat gedacht, dat ze uitgerekend in Noord-Korea nog een beetje normale tijdslimieten hanteren.

Twitter | Strava

• Frenz64
MrAcid schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:02:
Voor de Tracer360 mensen: dit is een mooi alternatief wat ik nu al twee jaar (ofzo) gebruik.

Was 'm vanmorgen vergeten en merkte toen weer hoe fijn hij is op donkere stukken. Opladen gaat via USB en ik laad 'm eens in de 3/4 weken op (gebruik 'm 3 uur per week). Zou 'm vooral niet te groot kopen, het is prettig als hij strak om je lichaam zit zodat hij niet schudt.
Zondag ook nog om gehad, fijn ding, geeft ook een veilig gevoel

• Frenz64
Pathogen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:35:
Zo. Rustig, kort loopje maar ik ben er weer eens uit geweest en m'n hartslag is nu niet through the roof, ook geen longen die spontaan binnenstebuiten gekeerd willen worden. Ik zeg, geslaagde herstart.
Een onvoorstelbaar korte analyse voor jouw doen ;) Gewoon lekker gelopen en verder niks?

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:58

Rudedadude

Maybe we were born to run

Xaverius schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:53:
Mijn Tracer360 is nog steeds niet binnen en ik zit over de veertig dagen na versturen waarna Noxgear aanbiedt het opnieuw te versturen. Daar maar gebruik van gemaakt. Hopelijk kan ik hem dit voorjaar nog gebruiken. 🤔
Ik kreeg uiteindelijk zelfs een paar dagen nadat ik hem had afgehaald nog een afhaalbericht. Gekocht voor vrouw en dochter, maar maatje S blijk ik ook zelf te passen. In volledig donkere gebieden moet ik hem wel op rood zetten, anders verblind ik mezelf ermee. Helaas geen vervanging voor m'n hoofdlamp, omdat het licht dan weer niet genoeg is om te zien waar je loopt (ik pik nogal eens een zandpad mee). En een goede hoofdlamp helpt heel goed tegen auto's met groot licht aan. Maar het is een leuke aanvulling.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste marathonafstand van het jaar gelopen: de Drents-Friese wold trail van RunForestRun. Was weer leuk, alhoewel ik net niet helemaal fris was. Maar goed, met zo ongeveer 5:00/km heb ik de in totaal 44km kunnen rennen, met leuke klimmetjes in het bos, over de zandvlakte daar en andere afwisselende natuur. Nu weer herstellen en doorwerken naar een goede vorm bij de Rotterdam Marathon.

https://tweakers.net/ext/f/s3u6ltz1Rhgv2DkoAfW6OExT/full.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• MrAcid
  • Niet online
Rudedadude schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Ik kreeg uiteindelijk zelfs een paar dagen nadat ik hem had afgehaald nog een afhaalbericht. Gekocht voor vrouw en dochter, maar maatje S blijk ik ook zelf te passen. In volledig donkere gebieden moet ik hem wel op rood zetten, anders verblind ik mezelf ermee. Helaas geen vervanging voor m'n hoofdlamp, omdat het licht dan weer niet genoeg is om te zien waar je loopt (ik pik nogal eens een zandpad mee). En een goede hoofdlamp helpt heel goed tegen auto's met groot licht aan. Maar het is een leuke aanvulling.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste marathonafstand van het jaar gelopen: de Drents-Friese wold trail van RunForestRun. Was weer leuk, alhoewel ik net niet helemaal fris was. Maar goed, met zo ongeveer 5:00/km heb ik de in totaal 44km kunnen rennen, met leuke klimmetjes in het bos, over de zandvlakte daar en andere afwisselende natuur. Nu weer herstellen en doorwerken naar een goede vorm bij de Rotterdam Marathon.

[Afbeelding]
Nice, goeie foto!

Twitter | Strava

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

MrAcid schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Wie had dat gedacht, dat ze uitgerekend in Noord-Korea nog een beetje normale tijdslimieten hanteren.
En als je na die 4 uur binnen komt, moet je een strafkamp in totdat je er wel binnen kunt lopen :+

• polthemol
Secsytime schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:11:
[...]

En als je na die 4 uur binnen komt, moet je een strafkamp in totdat je er wel binnen kunt lopen :+
nee nee, niemand finished na 4 uur. NIEMAND! ;P

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Hahaha geinig, ik ben ook wel zo'n persoon dat op bijzondere locaties loopt, zo vind ik Urban trails dwars door gebouwen/bioscopen/winkels ook wel gaaf. Wist niet eens dat ze daar in NK een marathon hadden! :D

• Valorian
Pascalito schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:52:
Hahaha geinig, ik ben ook wel zo'n persoon dat op bijzondere locaties loopt, zo vind ik Urban trails dwars door gebouwen/bioscopen/winkels ook wel gaaf. Wist niet eens dat ze daar in NK een marathon hadden! :D
Je kan bijna overal ter wereld wel een marathon lopen :) .. Heb nog overwogen dit jaar met een loopgenoot mee te gaan naar Siberie naar de Baikal Lake marathon: 42.195 meter over een bevroren meer bij -xx graden (maart). Toch maar laten schieten, leek mij erg gaaf en was zeer goed betaalbaar (zo’n 600 euro incl overnachting, dus ruim 25x zo goedkoop als de over-gehypte noordpool marathon 8)7 en 4x zo goedkoop als de eveneens peperdure Spitsbergen variant waar je 2x hetzelfde rondje loopt). En op een mega exclusieve afgelegen locatie, maar als ik die kant op ga dan wil ik er ook een vakantie in die regio aan vastplakken en dat lukt dit jaar niet...

• Niku

Niku

Alagaesii

Pascalito schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:52:
Die Urban trails lijken mij helemaal niets :+ Heb er nog nooit eentje gedaan, maar als ik een wedstrijd loop wil ik gewoon gas kunnen geven en niet zonder tijdmeting door winkels en gebouwen lopen.

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Niku schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Die Urban trails lijken mij helemaal niets :+ Heb er nog nooit eentje gedaan, maar als ik een wedstrijd loop wil ik gewoon gas kunnen geven en niet zonder tijdmeting door winkels en gebouwen lopen.
Ik gebruik zo'n urban trail gewoon als soort training. Lekker rustige duurloop terwijl ik een plaats ondek. :o :*)

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ook heel leuk voor CityStrides als je dat gebruikt :)

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Zr40 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:24:
Ook heel leuk voor CityStrides als je dat gebruikt :)
Inderdaad, alleen dwars door gebouwen vind GPS vaak niet leuk.

• Valorian
Niku schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Heb er een keer een gedaan (utrecht). Leuk als fun run met wat vrienden, maar in praktijk is het een soort intervaltraining: 200m lopen, 1 minuut rust omdat een trappenhuis of smalle gang vol is, 400m lopen, etc. Niet mijn ding, al was het wel grappig om eens door de pathe, bijenkorf, studentenverenigingen inclusief bandje , etc te lopen.

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:00
Vanochtend weer tijd voor de dinsdag-duurloop, ruim 13km gelopen zonder veel moeite. Wel best wat wind op de open stukken in de polder maar zeker geen Egmondse taferelen. Die halve in april of mei komt steeds dichterbij..

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:37
MrAcid schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:02:

Juist voor de mensen die géén tracer360 hebben dan natuurlijk ;)

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Mijlpaal! Voor het eerst 5k in 1 stuk kunnen lopen! Mega trots. Het voelde ook erg goed. Ben voor mijn gevoel niet te hard gegaan.

1 5:52
2 6:02
3 6:08
4 6:02
5 5:47 (Vond dit aan het eind wel een lekker tempo, wat zwaarder maar niet te zwaar)

Tijd: 30:16, daarna rustig nog 2km uitgelopen. :D

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/3011202584/overview

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 04-04 19:16
Hier voor het eerst hardgelopen. Sinds afgelopen zomer racefiets gekocht en al wel lekker ritjes gemaakt van 50 kilometer way inmiddels prima gaat.

Rennen is toch wel ff wat anders zeg!

Kleine 3.5km gelopen voor de eerste keer. Ben kapot!

Wel blij dat ik het gedaan heb :)

Nu het plan om uit te bouwen naar lekkere loopjes van 5 kilometer op een leuk tempo. Rustig opbouwen dus en niet te hard van stapel willen :X

[Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 14-01-2020 21:38]

• polthemol
Sleehond schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:25:
Hier voor het eerst hardgelopen. Sinds afgelopen zomer racefiets gekocht en al wel lekker ritjes gemaakt van 50 kilometer.

Rennen is toch wel ff wat anders zeg!

Kleine 3.5km gelopen voor de eerste keer. Ben kapot!

Wel blij dat ik het gedaan heb :)

Nu het plan om uit te bouwen naar lekkere loopjes van 5 kilometer op een leuk tempo. Rustig opbouwen dus en niet te hard van stapel willen :X
ook uitkijken met o verbelasting, omdat je wel conditie op hebt gebouwd via fietsen, maar je gewrichten/pezen/botten niet gewend gaan zijn aan de klappen die ze krijgen met hardlopen :)
Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True