Ah, helder. Ik zie wat je bedoeld. Ik loop als wedstrijdloper dit keer, dus met 39 loop ik dan in Masters Heren. Dus nog voor alle recreanten en busineslopers. Wel na de vrouwen senioren, dus daar zal ik er nog wel wat van inhalen. Maar met drie minuten starttijd-verschil zullen die in ieder geval niet in de weg lopen in de startkilometerkenneth schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Ben je recreant of wedstrijdloper? Als wedstrijdloper heb je, omdat het het NK is, starttijden voor Msen, Vsen, junioren, M35+, V35+.
De recreanten starten erna en hebben twee startvakken. Je zult hoogstwaarschijnlijk in het voorste vak staan aangezien de meeste snelle lopers die op Schoorl afkomen met het NK meedoen en dus eerder starten. Voor het idee: zowel vorig jaar als het jaar ervoor liepen maar ongeveer tien recreanten <38'. Je mag dus lekker naar voren schuiven in het startvak.
Het parcours is mooi en ondanks de glooiende duinen redelijk vlot (va banque omlaag!). Ik heb twee keer meegedaan aan het NK, nu ik weer in een nieuwe leeftijdscategorie zit kriebelt het wel om mee te doen maar ik wil niet te veel hooi op mijn vork nemen. Volgend jaar misschien.
[...]
Ik schat dat ik begin vorig jaar in vorm was voor 36'-laag. Ik moest toen een tempoloop doen van 12km waar ik op 10km doorkwam in 37'-halfLoodzwaar maar wel een heerlijk gevoel om zoiets buiten een wedstrijd voor elkaar te krijgen.
Zin in! Wel zwaar. Op 10km ga ik altijd zóveel meer kapot dan op een middenlange (15-21km) afstand. Maar dat hoort erbij als je echt het onderste uit de kan wilt halen.