Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:10
kenneth schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Ben je recreant of wedstrijdloper? Als wedstrijdloper heb je, omdat het het NK is, starttijden voor Msen, Vsen, junioren, M35+, V35+.

De recreanten starten erna en hebben twee startvakken. Je zult hoogstwaarschijnlijk in het voorste vak staan aangezien de meeste snelle lopers die op Schoorl afkomen met het NK meedoen en dus eerder starten. Voor het idee: zowel vorig jaar als het jaar ervoor liepen maar ongeveer tien recreanten <38'. Je mag dus lekker naar voren schuiven in het startvak.

Het parcours is mooi en ondanks de glooiende duinen redelijk vlot (va banque omlaag!). Ik heb twee keer meegedaan aan het NK, nu ik weer in een nieuwe leeftijdscategorie zit kriebelt het wel om mee te doen maar ik wil niet te veel hooi op mijn vork nemen. Volgend jaar misschien.

[...]

Ik schat dat ik begin vorig jaar in vorm was voor 36'-laag. Ik moest toen een tempoloop doen van 12km waar ik op 10km doorkwam in 37'-half 8)7 Loodzwaar maar wel een heerlijk gevoel om zoiets buiten een wedstrijd voor elkaar te krijgen.
Ah, helder. Ik zie wat je bedoeld. Ik loop als wedstrijdloper dit keer, dus met 39 loop ik dan in Masters Heren. Dus nog voor alle recreanten en busineslopers. Wel na de vrouwen senioren, dus daar zal ik er nog wel wat van inhalen. Maar met drie minuten starttijd-verschil zullen die in ieder geval niet in de weg lopen in de startkilometer :)

Zin in! Wel zwaar. Op 10km ga ik altijd zóveel meer kapot dan op een middenlange (15-21km) afstand. Maar dat hoort erbij als je echt het onderste uit de kan wilt halen.

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Valorian schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:31:

En hoe een enorme kudde mensen eruit ziet die een kleine 20 km/u loopt:
https://twitter.com/runSRA_CIM/status/1203701817508421633
(met opgeteld zo'n 10.000 euro aan Vaporfly's in beeld ;)
Waar heb je het over? Ik zie duidelijk meer dan vier lopers met Vaporfly hoor.
Geweldig artikel ja, krijg er zowaar kippenvel van!

kenneth wijzigde deze reactie 07-01-2020 15:10 (27%)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Jory
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:15
InZane schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Ik vind het toch knap dat je je 10km PR verbeterd tijdens een intervaltraining. Zet je je horloge soms op pauze tussen de tempoblokken, of heb je iets van auto-pauze aan staan?
Nee hoor. De training was 4x 2km @ 4:15~4:20, 1km herstel (welke ik in 5:20~5:30 liep). De eerste 3 tempoblokken + herstel stukken en de eerste helft van het 4de tempoblok duurde in totaal zo'n 46:30, terwijl mijn PR toen op 47:30 stond.
Achteraf gezien liep ik tijdens het herstel te snel, met als gevolg dat ik de laatste km van het 4de tempoblok redelijk kapot was en het doel tempo absoluut niet meer haalde - maar toen was het 10km PR dus al wel verbeterd.
(Mocht dat verhaal te wazig zijn: zie https://connect.garmin.com/modern/activity/3873164933 voor de details :) )

• influenza
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
kenneth schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Ben je recreant of wedstrijdloper? Als wedstrijdloper heb je, omdat het het NK is, starttijden voor Msen, Vsen, junioren, M35+, V35+.

De recreanten starten erna en hebben twee startvakken. Je zult hoogstwaarschijnlijk in het voorste vak staan aangezien de meeste snelle lopers die op Schoorl afkomen met het NK meedoen en dus eerder starten. Voor het idee: zowel vorig jaar als het jaar ervoor liepen maar ongeveer tien recreanten <38'. Je mag dus lekker naar voren schuiven in het startvak.

Het parcours is mooi en ondanks de glooiende duinen redelijk vlot (va banque omlaag!). Ik heb twee keer meegedaan aan het NK, nu ik weer in een nieuwe leeftijdscategorie zit kriebelt het wel om mee te doen maar ik wil niet te veel hooi op mijn vork nemen. Volgend jaar misschien.

[...]

Ik schat dat ik begin vorig jaar in vorm was voor 36'-laag. Ik moest toen een tempoloop doen van 12km waar ik op 10km doorkwam in 37'-half 8)7 Loodzwaar maar wel een heerlijk gevoel om zoiets buiten een wedstrijd voor elkaar te krijgen.
Ja dat geloof ik best, maar ik kan me mentaal er niet toe zetten om semi wedstrijdtempo te lopen op een training. Wel voor langere intervallen, maar zeker niet zolang achter elkaar. Is uiteraard geen kwestie van niet kunnen....

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:19
Valorian schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Ah, helder. Ik zie wat je bedoeld. Ik loop als wedstrijdloper dit keer, dus met 39 loop ik dan in Masters Heren. Dus nog voor alle recreanten en busineslopers. Wel na de vrouwen senioren, dus daar zal ik er nog wel wat van inhalen. Maar met drie minuten starttijd-verschil zullen die in ieder geval niet in de weg lopen in de startkilometer :)

Zin in! Wel zwaar. Op 10km ga ik altijd zóveel meer kapot dan op een middenlange (15-21km) afstand. Maar dat hoort erbij als je echt het onderste uit de kan wilt halen.
Je haalt mij in :) Ik loop in de achterhoede bij de dames.

Eerst komende zondag nog de kwart in Egmond. Voor mij is 10km al lang zat. Normaal loop ik alleen een 10km in Schoorl, maar met 1 10km per jaar valt de tijd toch altijd tegen. Dus nu in Egmond proberen zoveel mogelijk op ontspanning te blijven lopen, en in Schoorl hopelijk die ervaring om te kunnen zetten in een mooie tijd.

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:46

Niku

Alagaesii

NoReseth schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:00:
[...]

Ik ben benieuwd wat je fysio als advies geeft.Ik heb in het verleden dezelfde klachten gehad, zeker toen ik overging van hak- naar midvoet landing.

Recent ben ik gestart met overtappen naar zero drop schoenen en de "klachten" komen nu terug.
Tenminste, ik merk dat ik met mijn altra schoenen spieren in mijn voet belast die ik met mijn brooks niet belast.
Om die reden geef ik mijn voeten na elke loop op de zero drop voldoende rust tot ik de "spierpijn" in mijn voeten niet meer voel, alvorens ik een nieuwe loop er op ga doen.

Los van het feit of overstappen op zero-drop verstandig is of niet, denk ik wel dat het goed is om ook de kleine spiertjes in je voeten te trainen, ondanks dat deze in onze "cushioned" schoenen vaak niet of minder belast worden.

Al ben ik erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
@Niku Op welke week belasting zit je nu ? Is er recent iets aan je manier van lopen , of de intensiteit van belasting veranderd ? Dat dit ineens "uit het niets" terug komt is wel apart.
Ik loop pas weer sinds augustus, heb nu bijna 300k op de teller staan. Ongeveer dezelfde omvang als waarbij ik last kreeg in 2017. Dat verbaast me nog het meest eigenlijk. Loop met steunzolen op maat gemaakt voor mijn voeten (al sinds ik drie jaar was in reguliere schoenen, vanaf september 2017 ook in sportschoenen).

Hoe ben jij destijds van de klachten afgekomen?

Edit dankzij Valorian ter verduidelijking

Niku wijzigde deze reactie 07-01-2020 19:15 (4%)

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Valorian
Niku schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:44:
[...]

Ik loop pas weer sinds augustus, heb nu bijna 300k op de teller staan. Ongeveer dezelfde omvang als waarbij ik last kreeg in 2017. Dat verbaast me nog het meest eigenlijk. Loop met steunzolen op maat gemaakt voor mijn voeten (als sinds ik drie jaar was).

Als je niets veranderd hebt aan manier van lopen, schoenen, techniek, etc dan is het op zich niet raar dat je bij dezelfde belasting als vorige keer ook weer dezelfde klachten krijgt toch? Of lees ik het verkeerd? Misschien opbouw te snel? Nou ja, hoe dan ook beterschap

Valorian wijzigde deze reactie 07-01-2020 19:13 (4%)

• Niku

Niku

Alagaesii

Valorian schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Als je niets veranderd hebt aan manier van lopen, schoenen, techniek, etc dan is het op zich niet raar dat je bij dezelfde belasting als vorige keer ook weer dezelfde klachten krijgt toch? Of lees ik het verkeerd?
Ik had het beter op moeten schrijven. Ik draag al mijn hele leven steunzolen in mijn reguliere schoenen, maar vanaf toen (september 2017, dus toen ik last kreeg laten maken) ook in mijn sportschoenen. Daarvoor nooit, terwijl ik bijvoorbeeld altijd intensief gevolleybald heb zonder klachten.

Er is dus wel degelijk wat veranderd: gaan lopen met steunzolen.

Niku wijzigde deze reactie 07-01-2020 19:17 (5%)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:50
@Niku Ik heb ook steunzolen na peesplaat klachten. Best extreme zooltjes toen (2017) en nu veel minder extreem. Hier ben ik nu mee aan het wennen en mijn voeten doen pijn einde van de dag. ook mijn achillespees neigt naar pijn. Ik loop op het moment helemaal niet.
Alleen afgelopen zaterdag 10*30 seconden gelopen maar meteen afgelopen dagen een geiriteerde knie.

tlpeter wijzigde deze reactie 07-01-2020 20:19 (15%)

• m-vw
  • Registratie: mei 2013

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Eerste interval van het jaar. Veel tegenwind tijdens de tweede reeks, maar het viel eigenlijk niet tegen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Net lekker een half uur doelloos gewandeld met een van de honden. Best lekker en ontspannend om eerlijk te zijn. :*)

Morgen maar beginnen met de c25k. Al is daar de eerste training volgens mij ook een half uur wandelen.

• NoReseth
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:11
[...]

Ik ben begin 2019 begonnen met lopen. Te snel gestart zoals iedereen, gevolg was vaak pijnlijke knieën.
Daarna heb ik een cursus efficient lopen gedaan waarna ik van hak naar midvoet landing ben gedaan.
Mijn problemen zijn denk ik toen ontstaan doordat ik bij die overgang met dezelfde belasting aan KM ben blijven lopen dan ik al deed. Waardoor de overgang te snel is gegaan.

Hoe ik er vanaf ben gekomen ? Goed naar je lichaam luisteren en rust. Ik had er tijdens het lopen eigenlijk nooit last van. En als ik het wel echt voelde nam ik gewoon een dag extra rust.

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
@Niku: Volleybal en hardlopen is een wereld van verschil, en daarbij de schoenen ook. Hardlopen zijn veel meer gemaakt om de 'rol'beweging naar voren. Probeer maar eens hardloopschoenen aan te doen tijdens een training: Heerlijk om me aan te vallen, maar absoluut niet lekker om me te verdedigen en passen.

Hierbij hebben volleybalschoenen een bepaalde zone waarbij je gemakkelijk kan draaien en zijwaarts kan bewegen, ook tijdens lopen. Hardloopschoenen zijn gemaakt voor de actie naar voren. Als je tijdens het lopen gewend bent op de voorvoet te landen, en daarbij een beetje te bewegen (als in de bal van je voet tijdens landen en afzetten), dan kun je bij hardloopschoenen wat irritaties ondervinden bij je knieen.

Mijn advies als totaal, niet expert: Probeer vooral op techniek te gan lopen, desnoods bij een loopvereniging voor loopscholing. Dat heeft mij heel veel baat gebracht.

Overigens heb ik zelf geen zooljes oid, maar herken wel de klachten van knieen etc na de overstap van volleybal (1e divisie) naar hardlopen. (Door de overstap nooit meer last van rug en schouders)

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:41
[...]

Ik loop pas weer sinds augustus, heb nu bijna 300k op de teller staan. Ongeveer dezelfde omvang als waarbij ik last kreeg in 2017. Dat verbaast me nog het meest eigenlijk. Loop met steunzolen op maat gemaakt voor mijn voeten (al sinds ik drie jaar was in reguliere schoenen, vanaf september 2017 ook in sportschoenen).

Sinds augustus, dus 300km in ~4 maanden? Zeg 75km per maand gemiddeld?

Denk dat het vooral te snel opbouwen is, heb je strava oid?

Wat zeggen ze, max 10% per week, echt rustig beginnen (hel, altijd sportief geweest met zaalvoetbal en tennis maar pas sinds ik echt met een couch to 5k schema begonnen ben die me dwong rustig op te bouwen is het echt geslaagd).

Kan je wel conditie en alles van volleybal hebben, de belasting bij hardlopen is echt compleet anders dus daar moet je lichaam aan wennen. Daar helpen inlegzooljtjes ook niet bij.

• Niku

Niku

Alagaesii

m0ridin schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Wat zeggen ze, max 10% per week, echt rustig beginnen (hel, altijd sportief geweest met zaalvoetbal en tennis maar pas sinds ik echt met een couch to 5k schema begonnen ben die me dwong rustig op te bouwen is het echt geslaagd).

Kan je wel conditie en alles van volleybal hebben, de belasting bij hardlopen is echt compleet anders dus daar moet je lichaam aan wennen. Daar helpen inlegzooljtjes ook niet bij.
Het is 270k in ongeveer 5 maanden, 54k gemiddeld met een opbouw daarin naar 75k in december. Misschien nog een te snelle opbouw, misschien belast ik mijn lichaam verkeerd door schoenen of gebrekkige techniek. Overweeg daarom ook aan te gaan sluiten bij een AV. Train wel anders dan in 2017, toen was elke training een wedstrijd, nu train ik veel meer op hartslag waardoor ik kalm loop. Misschien dat ik hierdoor ook te veel verwachtte dat pijntjes weg zouden blijven.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:51
s3n schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:36:
Samenvatting:
Het is mij gelukt, ik heb een blessure opgelopen. Een lopersknie :|
Iemand tips voor oefeningen om je knie te versterken?

Ik wil mijn knieën nu sterker maken. Lunges met en zonder extra gewicht doe ik al regelmatig. Iemand nog suggesties voor andere oefeningen?
Knieën sterker maken gaat niet lukken, de spieren eromheen wel ;)

Kracht voor hele benen:
Leg press
Squat
Deadlift
Box jumps

Meer geïsoleerd:
Calf raises
Leg extension
Leg curl

Functioneel:
Schaatssprongen
Single-Leg Reach
Walking lunges

Deze zitten in ieder geval in mijn revalidatieschema na het herstel van een knieoperatie.

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:36
m0ridin schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Dat valt toch (verwacht ik) binnen die 10% per week?

Als ik naar mezelf kijk met vergelijkbare cijfers (halverwege augustus begonnen = 21 weken ongeveer): 270km denk ik nu sindsdien.

Als die 10% je max afstand is voor een loop, ik ben begonnen op 2,8km (met wandelen en hardlopen afwisselend) maar heb hem even op 3km doorgerekend keer 21 weken dan zou dat ongeveer 20km zijn.

Hebben we het over de totale belasting per week en de eerste week zou je 5km doen in totaal dan is je maximale belasting per week na 21 weken zo'n 30km per week.

Ik heb het idee dat die laatste de meest relevante is, maar dan zou je nu dus aan ongeveer 100km per maand kunnen zitten.

Overigens neig ik er naar dat die 10% wat rooskleurig is, en dat die niet bedoeld is als iets wat je week op week kan herhalen maar meer dat als je uitbouwd, eens in de zoveel weken dat dit dan met max 10% is. Heb zelf overigens ook wel wat pijntjes. Dus ik probeer zelf weer even een stapje terug te doen.

• Valorian
Niku schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Het is 270k in ongeveer 5 maanden, 54k gemiddeld met een opbouw daarin naar 75k in december. Misschien nog een te snelle opbouw, misschien belast ik mijn lichaam verkeerd door schoenen of gebrekkige techniek. Overweeg daarom ook aan te gaan sluiten bij een AV. Train wel anders dan in 2017, toen was elke training een wedstrijd, nu train ik veel meer op hartslag waardoor ik kalm loop. Misschien dat ik hierdoor ook te veel verwachtte dat pijntjes weg zouden blijven.
Ik ken je persoonlijke achtergrond, conditie, etc natuurlijk niet. En ben ook maar een leek (dus lees het onderstaande ook op die manier, niet als kritiek en ook niet als wetenschappelijk onderbouwd document), maar my two cents over dit onderwerp:

Wat veel mensen vaak vergeten is dat je met teamsporten als volleybal, voetbal, korfbal, hockey, etc vaak wél heel veel kilometers maakt maar eigenlijk zelden stukken loopt met continu exact dezelfde beweging. Je gaat van hot naar her en maakt hooguit korte sprints, waar dan ook met regelmaat weer bochtenwerk en uitwijkmanouvres inzitten. Kortom, je voet komt vaak steeds weer anders neer. Dat maakt die sporten blessuregevoelig op het gebied van verstappen, contactsport-ongevallen, en andere aan explosiviteit gerelateerde zaken, maar niet zo zeer door gebrekkige looptechniek. Als je afwikkeling niet zo mooi is dan zal dat bij zo'n sport waarbij je continu andere bewegingen maakt zich dan ook niet zo snel uiten in pijntjes, want de spieren/pezen/etc worden ook steeds weer iets anders belast.

Ga je echter hardlopen dat loop je al snel relatief lange stukken waarbij de afwikkeling elke stap wel exact hetzelfde is. Een kleine 'afwijking' bij het afwikkelen, of een knie die net iets teveel naar binnen zwabbert, etc. geeft dan bij elke pas exact op dezelfde plek ongemak. Denk bijv aan een aanhechting bij enkel of knie waar net wat irritatie ontstaat door een iets scheve houding, een soort speldenprikje, en bedenk dan dat je in een half uurtje al snel zo'n 5000 stappen zet dan kan je je voorstellen hoe dat snel kan verergeren bij opbouwen naar meer kilometers, en hoe een speldenprikje dan een irritatie wordt die je compleet uit de running kan helpen.

Vervolgens maakt de combinatie van al sportief zijn en gaan hardlopen het helemaal tricky, want qua conditie heb je dan eigenlijk nauwelijks een belemmering, waardoor te snel te veel op de loer ligt. Mocht je van nature een goede looptechniek hebben dan kan het overigens ook zomaar zijn dat je juist dan heel snel heel ver gaat komen. Want conditioneel kunnen hardloper vaak nog veel leren van bal-sporters, zo'n voetbal of hockeywedstrijd is eigenlijk een grote intervaltraining ;) .. Volleybal is wellicht weer andere koek, geen ervaring mee. Wel lijkt het mij doodeng, zoveel mensen op een kluitje. Te veel verhalen van mensen gehoord met afgescheurde achillisen e.d. bij die sport en bij korfbal. Leuk als je wilt springen en iemand trapt net op dat moment op je hak :X

• Niku

Niku

Alagaesii

Valorian schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Ik ken je persoonlijke achtergrond, conditie, etc natuurlijk niet. En ben ook maar een leek (dus lees het onderstaande ook op die manier, niet als kritiek en ook niet als wetenschappelijk onderbouwd document), maar my two cents over dit onderwerp:

Wat veel mensen vaak vergeten is dat je met teamsporten als volleybal, voetbal, korfbal, hockey, etc vaak wél heel veel kilometers maakt maar eigenlijk zelden stukken loopt met continu exact dezelfde beweging. Je gaat van hot naar her en maakt hooguit korte sprints, waar dan ook met regelmaat weer bochtenwerk en uitwijkmanouvres inzitten. Kortom, je voet komt vaak steeds weer anders neer. Dat maakt die sporten blessuregevoelig op het gebied van verstappen, contactsport-ongevallen, en andere aan explosiviteit gerelateerde zaken, maar niet zo zeer door gebrekkige looptechniek. Als je afwikkeling niet zo mooi is dan zal dat bij zo'n sport waarbij je continu andere bewegingen maakt zich dan ook niet zo snel uiten in pijntjes, want de spieren/pezen/etc worden ook steeds weer iets anders belast.

Ga je echter hardlopen dat loop je al snel relatief lange stukken waarbij de afwikkeling elke stap wel exact hetzelfde is. Een kleine 'afwijking' bij het afwikkelen, of een knie die net iets teveel naar binnen zwabbert, etc. geeft dan bij elke pas exact op dezelfde plek ongemak. Denk bijv aan een aanhechting bij enkel of knie waar net wat irritatie ontstaat door een iets scheve houding, een soort speldenprikje, en bedenk dan dat je in een half uurtje al snel zo'n 5000 stappen zet dan kan je je voorstellen hoe dat snel kan verergeren bij opbouwen naar meer kilometers, en hoe een speldenprikje dan een irritatie wordt die je compleet uit de running kan helpen.

Vervolgens maakt de combinatie van al sportief zijn en gaan hardlopen het helemaal tricky, want qua conditie heb je dan eigenlijk nauwelijks een belemmering, waardoor te snel te veel op de loer ligt. Mocht je van nature een goede looptechniek hebben dan kan het overigens ook zomaar zijn dat je juist dan heel snel heel ver gaat komen. Want conditioneel kunnen hardloper vaak nog veel leren van bal-sporters, zo'n voetbal of hockeywedstrijd is eigenlijk een grote intervaltraining ;) .. Volleybal is wellicht weer andere koek, geen ervaring mee. Wel lijkt het mij doodeng, zoveel mensen op een kluitje. Te veel verhalen van mensen gehoord met afgescheurde achillisen e.d. bij die sport en bij korfbal. Leuk als je wilt springen en iemand trapt net op dat moment op je hak :X
Ik ben dit helemaal met je eens!

Denk alleen niet dat ik ben vergeten dat er een totale andere belasting op mijn lichaam komt bij het hardlopen dan bij een willekeurige andere sport. Juist omdat ik een goede basisconditie heb, was ik me er van bewust dat ik in de risicogroep val. Vandaar ook het verschil tussen mijn periode hardlopen in 2017 (volle bak, elke training een PR) en nu (rustig, op hartslag, een PR komt in een wedstrijd wel). Enige stap die ik nog niet gezet heb, is ook om bij hardlopen, net zoals je bij volleybal doet, aan mijn techniek te gaan werken met iemand die er verstand van heeft. Ik kom er wel.. :+

Aanvullend denk ik overigens dus ook niet dat het probleem in de omvang zit (270k in 20 weken), maar meer in mijn techniek.

• Valorian
Niku schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Ik ben dit helemaal met je eens!

Denk alleen niet dat ik ben vergeten dat er een totale andere belasting op mijn lichaam komt bij het hardlopen dan bij een willekeurige andere sport. Juist omdat ik een goede basisconditie heb, was ik me er van bewust dat ik in de risicogroep val. Vandaar ook het verschil tussen mijn periode hardlopen in 2017 (volle bak, elke training een PR) en nu (rustig, op hartslag, een PR komt in een wedstrijd wel). Enige stap die ik nog niet gezet heb, is ook om bij hardlopen, net zoals je bij volleybal doet, aan mijn techniek te gaan werken met iemand die er verstand van heeft. Ik kom er wel.. :+

Aanvullend denk ik overigens dus ook niet dat het probleem in de omvang zit (270k in 20 weken), maar meer in mijn techniek.
Goed om te horen. PS: lopen bij een AV was voor mij echt een superervaring. Denk dat dat je veel gaat helpen!

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:42
Gisteren direct uit het werk even snel langs de plaatselijke Suup gereden om daar mijn Post NL pakketje op te halen met mijn nieuwe aanwinst, de Flipbelt. Om er kort over te zijn, wat een fantastisch ding, telefoon, sleutel, enz. kan allemaal mee zonder dat het door hebt 'm om te hebben. _/-\o_

Vervolgens naar huis, omkleden en een rustig duurloopje gedaan, mijn horloge eens volledig genegeerd en puur op een rustige ademhaling gelopen, heerlijk! :)

https://www.strava.com/activities/2993449247

Strava Garmin 245

• Niku

Niku

Alagaesii

_Giulietta_ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:20:
Gisteren direct uit het werk even snel langs de plaatselijke Suup gereden om daar mijn Post NL pakketje op te halen met mijn nieuwe aanwinst, de Flipbelt. Om er kort over te zijn, wat een fantastisch ding, telefoon, sleutel, enz. kan allemaal mee zonder dat het door hebt 'm om te hebben. _/-\o_

Vervolgens naar huis, omkleden en een rustig duurloopje gedaan, mijn horloge eens volledig genegeerd en puur op een rustige ademhaling gelopen, heerlijk! :)

https://www.strava.com/activities/2993449247
Vind een Flipbelt ook echt top. Zoveel fijner dan een 'armband'.

In deze periode loop ik veel met een lange (strakke trainings)broek, dan stop ik mijn telefoon in de zak van die broek, dat vind ik nog wel het fijnst. Maar zodra ik weer een korte broek (al dan niet met een tight eronder) aantrek, gaat de Flipbelt weer mee.

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:42
Zeker fijner dan een armband, die is in meer of mindere mate toch altijd "aanwezig". Wat dat betreft echt een aanrader als je geen tight met zak voor je telefoon hebt. :)

Strava Garmin 245

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik heb de Flipbelt een tijdje terug ook overwogen, maar vond de band te breed over de hele lengte. Ik ben toen voor de Spibelt gegaan en die werkt perfect. Ik gebruik 'm om m'n iPhone mee te nemen als ik alleen ga rennen en merk tijdens het hardlopen niet eens dat ik 'm draag.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier ook in het bezit van een Flipbelt. Neem hem eigenlijk alleen mee tijdens de lange duurloop of als ik in een onbekende omgeving loop. Ondanks dat deze vrij licht is merk is gewoon wanneer ik deze om heb en ergens voelt het soms belastend.

Vandaag las ik overigens een rustdag in. Afgelopen weekend toch iets te enthousiast geweest in het zuiden van Limburg. Heb nu ontzettend zware bovenbenen en soms last van de pees achterin m'n hak. Herstel gaat goed, maar ben nog niet 100% terug op niveau. Even rust, spieren laten herstellen en dan kan ik zaterdag of zondag weer de trainingen oppakken.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Valorian
Ik vind de flipbelt ook super. Ik had de vorige versie (zonder rits), maar ben die ergens kwijtgeraakt. De nieuwe variant is super ivm rits, maar vind qua breedte wel minder fijn (lees eigenlijk te breed). Maar goed, kan niet alles hebben en denk dat 'ie breder is geworden ivm steeds groter wordende telefoons...

Ik draag heb gelukkig alleen bij duurlopen, en dan is het prima. In een race-setting ga ik nog altijd op stap met niets meer dan kort-kort en een nummertje van de garderobe :)

• s3n
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-01 22:47
Kluutmaran schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Knieën sterker maken gaat niet lukken, de spieren eromheen wel ;)
..
Deze zitten in ieder geval in mijn revalidatieschema na het herstel van een knieoperatie.
Dankje! Ben ik iig al goed bezig als ik het zo zie. Nu de resultaten nog.
_Giulietta_ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:20:
Gisteren direct uit het werk even snel langs de plaatselijke Suup gereden om daar mijn Post NL pakketje op te halen met mijn nieuwe aanwinst, de Flipbelt.
Ik loop sinds kort met een tight van Fusion. Die heeft een zak op je dijbeen. Deze kan ik ook zeker aanraden. Helemaal fijn is dat ze ook een extra lange versie verkopen wat ik met mijn 1,96 wel kan gebruiken.

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06:52
Misschien dat ik ook eens ga kijken voor zo'n FlipBelt of SpiBelt. Ziet er wel praktisch uit, zeker voor de langere afstanden. Hoewel ik nu zonder telefoon loop en dat geeft wel rust.
Heb vanmiddag mijn nieuwe loopschoenen voor 2020 aangeschaft! De New Balance Fresh Foam 1080 V10 in het rood.

New Balance Fresh Foam 1080 V10

Uiteraard een 5km run gedaan om de schoenen te testen. Veel te weinig om nu al een goed oordeel te kunnen vellen maar het gevoel (en dat is toch belangrijk) is fantastisch. Het is eigenlijk de eerste schoen die ik speciaal aanschaf voor het hardlopen als voorbereiding op de halve marathon van Eindhoven. Voorheen voornamelijk op "gewone" sportschoenen mijn rondes gemaakt van 5km tot 10km.

Via Strava mij direct aangemeld voor de Tweakers Running Club

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
UninPro schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:00:
Misschien dat ik ook eens ga kijken voor zo'n FlipBelt of SpiBelt. Ziet er wel praktisch uit, zeker voor de langere afstanden. Hoewel ik nu zonder telefoon loop en dat geeft wel rust.
Heb vanmiddag mijn nieuwe loopschoenen voor 2020 aangeschaft! De New Balance Fresh Foam 1080 V10 in het rood.

[Afbeelding: New Balance Fresh Foam 1080 V10]

Uiteraard een 5km run gedaan om de schoenen te testen. Veel te weinig om nu al een goed oordeel te kunnen vellen maar het gevoel (en dat is toch belangrijk) is fantastisch. Het is eigenlijk de eerste schoen die ik speciaal aanschaf voor het hardlopen als voorbereiding op de halve marathon van Eindhoven. Voorheen voornamelijk op "gewone" sportschoenen mijn rondes gemaakt van 5km tot 10km.

Via Strava mij direct aangemeld voor de Tweakers Running Club
Ik ga deze morgen testen bij Runnersworld:) dus ben benieuwd, heb nu ruim 1000km gelopen op de v9 echter schiet mijn grote teen door het doek heen maar dat zou volgens Runnersworld bij deze versie beter zijn.

Even kijken of ze daar andere kleurtjes hebben dan de standaard zwart wat op hun website staat, maar de kleur is iig de laagste prio.

• Niku

Niku

Alagaesii

s3n schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:01:
[...]
Ik loop sinds kort met een tight van Fusion. Die heeft een zak op je dijbeen. Deze kan ik ook zeker aanraden. Helemaal fijn is dat ze ook een extra lange versie verkopen wat ik met mijn 1,96 wel kan gebruiken.
Die ziet er interessant uit (ben eigenlijk nog wel op zoek naar zoiets), maar vind ik toch net wat te duur.

Niku wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:11 (5%)

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:34
Er is toch weinig lekkerder dan na een matige dag op het werk het hoofd lekker leeg te maken door de hardloopschoenen aan te trekken.. Intervallen vandaag, 6x 800m (nou ja, halve mijl dus eigenlijk 804,5 :) met 2 minuten rust tussendoor.. Benen vol, hoofd leeg, missie geslaagd.

Wil uiteindelijk naar de 10x 800 toe maar rustig aan.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:40

Roozzz

Plus ultra

Niku schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Die ziet er interessant uit (ben eigenlijk nog wel op zoek naar zoiets), maar vind ik toch net wat te duur.
Erg fijne tight nochtans :) En met een beetje zoeken regelmatig fors goedkoper te vinden dan de advies prijs (-25-30%).

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14:09
JMaster schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:10:
@Niku:

Hierbij hebben volleybalschoenen een bepaalde zone waarbij je gemakkelijk kan draaien
Dat is niet waar maar volleybalschoenen zijn natuurlijk wel anders gemaakt, dat merk je vooral aan een andere stijfheid.

• sjnelle
  • Laatst online: 27-01 17:22
[...]

Die tight van fusion is super handige vakjes en mooie kwaliteit

• Valorian
Gisteren voor het eerst sinds mid-december weer baantraining (ivm feestdagen viel er e.e.a. uit). Heerlijke intervallen, kort en fel. Mijn doel voor Schoorl straks is 10km <40 min. Dat betekent 50 seconden van mijn PR aflopen. Die PR is verouderd, maar komt wel uit mijn piektijd dus makkelijk gaat het zeker niet worden. Het is over een week of 4,5 dus als het haalbaar is dan moet het nu eigenlijk al wel in mij zitten. Maar toch fijn om nog 3-4 weken even die intervalpieken op de baan mee te pakken.

Gisteren een mooie reeks gedaan van 2x (200m - 400m - 600m - 800m - 600m - 400m - 200m), met tussendoor steeds 200m rust en tussen de 2 series 400m rust. Streven was om alle 200's en 400's gelopen op 3:40-3:45/km, alle 600's en 800's op 3:50-3:55/km. Was ambitieus maar wel gelukt om consistent tempo te houden. Alleen de laatste 200m was niet consistent maar even een sprintje getrokken.

Heerlijke van op de baan lopen is dat je je doorlooptijden mooi kan perfectioneren. GPS pace e.d. lekker negeren (zinloos op dat soort korte afstanden) , knallen op gevoel en als 'check' om de 100-200m even schuine blik naar lap-time om te zien of je nog juiste koers zit.

Splits per interval:

Afstand: Set 1 - Set 2
200m: 43s - 44s
400m: 1:32s - 1:30s
600m: 2:21s - 2:22s
800m: 3:09s - 3:09s
600m: 2:24s - 2:20s
400m: 1:32s - 1:27s
200m: 44s - 36s

Valorian wijzigde deze reactie 10-01-2020 06:11 (24%)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:50
[...]

Ze zijn niet goedkoop maar zo erg goed van kwaliteit. Ik heb er drie, twee extra lange en de korte versie. Deze broeken zijn erg sterk en daarom gebruiken veel survivalrun atleten deze broeken.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:47
Ik ben duidelijk nog steeds niet écht fit-fit gezien mijn rusthartslag, maar ik krijg wel steeds meer zin om volgende week weer te gaan lopen :Y dit weekend ga ik me er nog niet aan wagen, ik heb geen zin om die bijholteontsteking opnieuw aan te wakkeren.

Hier een beetje extra lurken en posten houdt de boel ook mentaal aan het rollen :P

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• aeacus45
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-01 12:35
Hebben jullie wel eens een lopersknie blessure opgelopen? Hoe zijn jullie hiervan gerevalideerd?

• Shinji
aeacus45 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:58:
Hebben jullie wel eens een lopersknie blessure opgelopen? Hoe zijn jullie hiervan gerevalideerd?
Lopersknie kan van alles zijn begreep ik, bijvoorbeeld:
https://www.hierhebikpijn...llo-femoraal-pijnsyndroom
https://www.hierhebikpijn...tibialis-frictie-syndroom

Twee verschillende syndromen die allebei onder lopersknie vallen met verschillende oorzaak en verschillend behandelplan (of een van de twee gewoon geen).

Dus is denk ik niet generiek te zeggen.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:27

Secsytime

Automagisch

Waarschijnlijk via een sport fysiotherapeut :P

• Niku

Niku

Alagaesii

Als je echt last hebt, zoek een (sport)fysio of huisarts op. De aanleiding voor een lopersknie kan zeer verschillend zijn, de behandelingen cq revalidatie daardoor ook. Medisch advies vragen op een forum raadt iedereen je af, ervaringen delen moedigen we uiteraard aan :)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Niku schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Als je echt last hebt, zoek een (sport)fysio of huisarts op. De aanleiding voor een lopersknie kan zeer verschillend zijn, de behandelingen cq revalidatie daardoor ook. Medisch advies vragen op een forum raadt iedereen je af, ervaringen delen moedigen we uiteraard aan :)
Ik ben vorige keer maar gewoon rechtstreeks naar de sportfysio gegaan. Mijn ervaring is dat huisartsen verder toch niks anders doen dan doorsturen. Je hoeft tegenwoordig niet meer eerst voor een doorverwijzing naar de huisarts.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:08
Klopt, en als de huisarts niet doorverwijst, is zijn advies 99 vd 100 keer: neem maar drie weken rust.

Extra dag rust ga ik overigens ook inbouwen, niet vanwege blessures, maar pure vermoeidheid. Merkte het gisteravond tijdens m'n Citystride loopje, niet vooruit te branden

• Valorian
Wat je ook kan doen is even bovenin de zoekfunctie van dit topic zoeken op "lopersknie" .. Dan vindt je al wat discussies. Zoals anderen hier al aangeven is dat anekdotisch en geen medisch advies, maar het kan je wellicht wat meer inzicht geven in waar het bij anderen zoal vandaan kwam en hoe zij dit hebben opgelost. Ook kom je dan diverse oefeningen tegen die in ieder geval niet zullen schaden (tenzij de oefening zelf al te pijnlijk is natuurlijk).

Wil je snel weten hoe wat dan even naar fysio. Doe het dan meteen goed en kies voor een sport-fysio en het liefste zelfs een gespecialiseerd in of met een grote focus op hardlopen. Als je toevallig in omgeving Utrecht stad woont laat maar weten, dan kan ik er zo een handvol noemen ;)

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 07:46
Ontdek dit topic nu pas. Ga het eens volgen hier. Loop zelf nu zo'n 4 jaar en nu in training voor de Asselronde.

• Niku

Niku

Alagaesii

Valorian schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:06:
[...]

Wil je snel weten hoe wat dan even naar fysio. Doe het dan meteen goed en kies voor een sport-fysio en het liefste zelfs een gespecialiseerd in of met een grote focus op hardlopen. Als je toevallig in omgeving Utrecht stad woont laat maar weten, dan kan ik er zo een handvol noemen ;)
Doe eens! :)

• InZane
Totrail schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:08:
Ontdek dit topic nu pas. Ga het eens volgen hier. Loop zelf nu zo'n 4 jaar en nu in training voor de Asselronde.
Leuk, die ga ik ook lopen :)
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar op 19 jan. wordt er een testrun door AV'34 georganiseerd. Je kunt dan alvast onder begeleiding van een pacer de route verkennen.

Meer info: https://www.midwintermarathon.nl/voorbereiding/

• Valorian
1. Goede ervaring met Trias Fysio. Zit vlakbij atletiekbaan overvecht. Is gericht op sportrevalidatie. Ik heb maar ervaring met één van die fysio's maar begreep van collega lopers dat die ook enthousiast waren over de andere fysio's daar. Altijd erg pijnlijk, als je voor een chille massage gaat moet je ergens anders zijn, dit is gewoon 20 minuten waarbij de tranen bijna in je ogen schieten maar mijns inziens wel effectief. Hebben ook veel topsporters behandeld geloof ik.

2. Ken vanuit atletiekvereniging veel collega lopers die goede ervaringen hebben met UW Fysio. Zitten in Zuilen. Persoonlijk geen ervaring mee, maar schijnt dus ook prima te zijn en doen veel met sporters.

3. Een andere kan ik even niet meer opkomen (ga ik navragen), dat is er een waar je ook heel last minute terecht kan, zelf op zondagavond, etc. en gewoon via de site een afspraak kan inplannen. Lekker laagdrempelig en ideaal voor als je bijv. een wedstrijd hebt en net een paar dagen van tevoren iets geks voelt wat je toch nog even weggemasseerd wilt hebben. Zelf nooit geweest, maar ook daar veel goede reacties van derden.

• Totrail
InZane schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Leuk, die ga ik ook lopen :)
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar op 19 jan. wordt er een testrun door AV'34 georganiseerd. Je kunt dan alvast onder begeleiding van een pacer de route verkennen.

Meer info: https://www.midwintermarathon.nl/voorbereiding/
Nee, ik woon helaas niet in de buurt. Ben zeer benieuwd, ga 'm voor het eerst lopen. Lijkt me mooi lopen daar. Succes met je voorbereidingen.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij revalideren ben je al te laat eigenlijk :P.

Wat bij mij helpt:
- Schoenen en sokken (!) afwisselen en max ~700km op lopen. Ik wissel nu 3 paar af
- Voorvoet/midden voet landen
- hogere pas frequentie
- Trainen van bovenbeen spieren

Ben vorige week gestart met een redelijk zwaar schema (>75km per week) en ik loop nog steeds zonder pijntjes. Morgen en zondag 20km, benieuwd wat dat doet met m'n knie (is mijn zwakke punt)

Merk al wel dat m'n conditie duidelijk vooruit gaat en dat geeft m'n garmin horloge ook aan. ("u rent verder dan 99% van de gebruikers")

Sport_Life wijzigde deze reactie 11-01-2020 00:10 (16%)

• Tinusvolkel
  • Nu online
Sport_Life schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:56:
[...]

Wat bij mij helpt:
- Schoenen en sokken (!) afwisselen en max ~700km op lopen. Ik wissel nu 3 paar af
- hogere pas frequentie

Ben vorige week gestart met een redelijk zwaar schema (>75km per week) en ik loop nog steeds zonder pijntjes. Morgen en zondag 20km, benieuwd wat dat doet met m'n knie (is mijn zwakke punt)

Merk al wel dat m'n conditie duidelijk vooruit gaat en dat geeft m'n garmin horloge ook aan. ("u rent verder dan 99% van de gebruikers")
Gemiddeld gezien elke 10 weken nieuwe schoenen? Duur grapje :)

Hier gisteren ook weer lekker wat geld uit gegeven bij de Runnersworld.

Ik ging namelijk kijken voor de NB 1080v10 aangezien de v9 heel fijn lopen, echter prik ik hier snel doorheen met mijn grote teen, maar Dit lijkt iig bij de v10 een stuk sterker / elastischer.
Maar de V10 zat meteen weer als gegoten :) dus die ging het worden.

Maar toen kreeg ik zonder te vragen ineens €35 korting aangezien ik pech heb gehad met de v9.
Mijn 1ste paar was na pakweg een maand kapot met een km of 300 op de teller, deze zijn iig kosteloos vervangen. Echter ging het 2de paar na een km of 500 ook kapot, maar hier loop ik (nu al een km of 200) nog gewoon op door met een gat in m’n schoen.

Dus toen de kosten mee gingen vallen, ben ik verder gaan kijken naar een “snellere” schoen, aangezien ik regelmatig intervallen en tempoloopjes / wedstrijden van rond de 10KM loop,
Hier uitgekomen op de adizero boston 8 (die ook wat afgeprijsd waren) deze schoen liep ook heel lekker :) ondanks veel minder demping dan de 1080v10 maar deze is wel weer een 50g lichter.

Dus nu uitgekomen op een €220 voor 2 paar schoenen (had ook nog een €20 kortingskaart bonnetje van de 7h loop) :)

Nu kan ik mooi gaan afwisselen met 3 paar schoenen, want op die oude wil ik ook nog wel wat km bij maken.

• UninPro
Tinusvolkel schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:09:
[...]

Hier gisteren ook weer lekker wat geld uit gegeven bij de Runnersworld.

Ik ging namelijk kijken voor de NB 1080v10 aangezien de v9 heel fijn lopen, echter prik ik hier snel doorheen met mijn grote teen, maar Dit lijkt iig bij de v10 een stuk sterker / elastischer.
Maar de V10 zat meteen weer als gegoten :) dus die ging het worden.

Maar toen kreeg ik zonder te vragen ineens €35 korting aangezien ik pech heb gehad met de v9.
Mijn 1ste paar was na pakweg een maand kapot met een km of 300 op de teller, deze zijn iig kosteloos vervangen. Echter ging het 2de paar na een km of 500 ook kapot, maar hier loop ik (nu al een km of 200) nog gewoon op door met een gat in m’n schoen.

Dus toen de kosten mee gingen vallen, ben ik verder gaan kijken naar een “snellere” schoen, aangezien ik regelmatig intervallen en tempoloopjes / wedstrijden van rond de 10KM loop,
Hier uitgekomen op de adizero boston 8 (die ook wat afgeprijsd waren) deze schoen liep ook heel lekker :) ondanks veel minder demping dan de 1080v10 maar deze is wel weer een 50g lichter.

Dus nu uitgekomen op een €220 voor 2 paar schoenen (had ook nog een €20 kortingskaart bonnetje van de 7h loop) :)

Nu kan ik mooi gaan afwisselen met 3 paar schoenen, want op die oude wil ik ook nog wel wat km bij maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super joh! Ben heel benieuwd hoe je de New Balance gaat ervaren. Wilde ook bijna direct voor 2 paar gaan voor oa. de kortere runs. Maar heb besloten nog even te wachten.

Ik ga mij klaar maken voor weer een rondje vandaag!

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Vandaag m'n 3de run van m'n c24k, kan niet wachten op de volgende wanneer ik echt stukjes kan hardlopen! :9

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Lekker hoor. Loop je over een fietspad langs een donkere weg, zelf verlicht als kerstboom. Werkelijk waar geen één automobilist die z'n grootlicht even uit zet, ook niet als je theatraal met je armen voor je ogen gaat lopen omdat je anders de sloot in hobbelt. Volgende keer maar wat rauwe eieren mee denk ik, mooi voor op het raam.

En waarom is het nodig om je paard leeg te laten lopen midden op het pad? Terwijl er een mooie berm en zelfs paardenpaden in de buurt zijn? Sta ik vanochtend m'n profiel weer leeg te pulken.

/rant }:|

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Totrail
Sport_Life schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:56:
[...]

Wat bij mij helpt:
- hogere pas frequentie

Ik wissel m'n schoenen ook wel af. Loop nu met 3 verschillende (merk/model) schoenen. Maar ik schrijf ze niet al na 700km af hoor. Ligt heel erg aan de schoen of ik er mee doorloop en haal meestal makkelijk de 1000km wel.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Totrail schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Ik wissel m'n schoenen ook wel af. Loop nu met 3 verschillende (merk/model) schoenen. Maar ik schrijf ze niet al na 700km af hoor. Ligt heel erg aan de schoen of ik er mee doorloop en haal meestal makkelijk de 1000km wel.
Ik koop meestal na zo'n 700km nieuwe en loop de oude dan rustig uit (niet meteen volledig op de nieuwe over), maar ik merk bij mij dat na 700km de demping er voor een groot deel uit is, met name de voorkant. Zal misschien ook wel verschillen van persoon tot persoon.
Tinusvolkel schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:09:
[...]

Valt best mee, ik koop ze nooit in de winkel , maar altijd op internet voor 80-100 euro (Keller sports met 10% kortings klantenkaart). Ik neem altijd Saucany (Ride of Kinvara), en heb daarnaast wat andere merken om te proberen :P

Vb
https://www.keller-sports...schoenen-RSCNB514000.html
https://www.keller-sports...schoenen-RSCASB22000.html
https://www.keller-sports...schoenen-RSCSA740000.html

Sport_Life wijzigde deze reactie 11-01-2020 14:53 (38%)

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zat een stuk in dit topic terug te lezen en kwam een paar keer de opmerking 'Nike voeten' (behorende bij Nike schoenen) tegen. Wat wordt hier mee bedoeld? Twijfel om een paar Pegasus 35 aan te schaffen om mijn New Balance 880v7 mee te gaan rouleren.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Niku schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:29:
Ik zat een stuk in dit topic terug te lezen en kwam een paar keer de opmerking 'Nike voeten' (behorende bij Nike schoenen) tegen. Wat wordt hier mee bedoeld? Twijfel om een paar Pegasus 35 aan te schaffen om mijn New Balance 880v7 mee te gaan rouleren.
Over het algemeen zijn Nike schoenen iets smaller dan andere merken. Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar Nike of New Balance. Andere merken probeer ik soms, maar merk dat ik daar niet fijn op loop. Heb een paar mizuno's in de kast, lopen niet prettig. Adidas probeer ik soms, maar die zijn (naar mijn mening) te breed.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Niku

Niku

Alagaesii

Calitomnication schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:37:
[...]

Over het algemeen zijn Nike schoenen iets smaller dan andere merken. Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar Nike of New Balance. Andere merken probeer ik soms, maar merk dat ik daar niet fijn op loop. Heb een paar mizuno's in de kast, lopen niet prettig. Adidas probeer ik soms, maar die zijn (naar mijn mening) te breed.
Smal op een bepaald punt, of de gehele schoen?

• UninPro
Brooks heeft ook een wat bredere voorvoet lijn geloof ik.
Ik heb vrij brede voeten met een normale schoenmaat van 42. Mijn New Balance 1080V10 hardloopschoen heeft maat 43. Ik heb de Brooks GTS geloof ik even aangehad maar ik vond de NB prettiger om mijn voet sluiten.

Snuiten jullie ook een compleet zakje tissues weg tijdens het rennen met dit weer?
Ik ben niet verkouden maar als ik eenmaal ga rennen dan blijft het maar lopen.
Om het nu maar gewoon uit mijn neusgat te snuiten op de grond vind ik rond de fietspaden een iets te groot risico. Je zal maar net een inhalende fietser over het hoofd zien O-)
Dus pakje tissues en om de zoveel minuten even snuiten is voor nu de oplossing. Wil gewoon door mijn neus kunnen ademen tijdens het rennen.

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:10
UninPro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:45:

Snuiten jullie ook een compleet zakje tissues weg tijdens het rennen met dit weer?
Om het nu maar gewoon uit mijn neusgat te snuiten op de grond vind ik rond de fietspaden een iets te groot risico. Je zal maar net een inhalende fietser over het hoofd zien O-)
Dus pakje tissues en om de zoveel minuten even snuiten is voor nu de oplossing. Wil gewoon door mijn neus kunnen ademen tijdens het rennen.
Ga echt niet stoppen om mijn neus te snuiten.
Gewoon leeg schieten die hap :9

• UninPro
Roadman schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Ga echt niet stoppen om mijn neus te snuiten.
Gewoon leeg schieten die hap :9
Haha, nee we stoppen voor niets of niemand. Uiteraard gewoon rennend even snel snuiten in een zakdoek. Heb dan wel bijna een compleet pakje tissues los in mijn zak zitten.

• Roodey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:56
Brooks heeft ook een wat bredere voorvoet lijn geloof ik.
Ik heb vrij brede voeten met een normale schoenmaat van 42. Mijn New Balance 1080V10 hardloopschoen heeft maat 43. Ik heb de Brooks GTS geloof ik even aangehad maar ik vond de NB prettiger om mijn voet sluiten.

Afgelopen dagen 2x gelopen tijdens verkoudheid. Ik loop altijd langs de rand van de berm. Als ik die kant op 'spuit' raak ik geen fietser. Tijdens het hardlopen stop ik ook voor bijna niets.

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-01 20:12
.

Ik veeg mijn neus gewoon af met een mouw. Dat shirt gaat na het lopen toch de was in.

• Shinji
nogeeninlog schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:47:
[...]

Ik veeg mijn neus gewoon af met een mouw. Dat shirt gaat na het lopen toch de was in.
Ik vind het nog veel te warm voor lange mouwen momenteel, denk maar 1 of 2 keer met lang gelopen ergens begin december.

Ik laat het vaak gewoon lopen eigenlijk, en anders in de berm al lopende snuiten inderdaad.

• Tinusvolkel
  • Nu online
UninPro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Super joh! Ben heel benieuwd hoe je de New Balance gaat ervaren. Wilde ook bijna direct voor 2 paar gaan voor oa. de kortere runs. Maar heb besloten nog even te wachten.

Ik ga mij klaar maken voor weer een rondje vandaag!
De eerste 35km liepen heerlijk :)

Alleen de beentjes waren op het einde op door de andere trainingen van deze week en het zwemmen met m’n kinders wat ik ervoor had gedaan.

• Frenz64
Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:43:
Lekker hoor. Loop je over een fietspad langs een donkere weg, zelf verlicht als kerstboom. Werkelijk waar geen één automobilist die z'n grootlicht even uit zet, ook niet als je theatraal met je armen voor je ogen gaat lopen omdat je anders de sloot in hobbelt. Volgende keer maar wat rauwe eieren mee denk ik, mooi voor op het raam..........
Ik snap de frustratie, je ziet echt niks meer bij groot licht, not nice. Aan de andere kant, ik reed net zelf over een b-weggetje en zag iets flikkerend in de verte en dimde m'n lichten maar. Dichterbij bleek het een hardloper te zijn, goed verlicht nog wel. Die zijn als automobilist toch niet zo makkelijk herkenbaar hoor. M.a.w. veel automobilisten dimmen niet opzettelijk vrij laat hun lichten, wij zijn echt slecht herkenbaar, zeker wat verder weg. Zelf goed rekening mee houden dus (lees: nooit slecht verlicht op pad gaan, levensgevaarlijk).

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Heb zo'n tracer, ben daarmee beter verlicht dan zo'n beetje alle tweewielers en zelfs sommige auto's. Daar heeft het echt niet aan gelegen. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Frenz64 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:58:
[...]
Ik snap de frustratie, je ziet echt niks meer bij groot licht, not nice. Aan de andere kant, ik reed net zelf over een b-weggetje en zag iets flikkerend in de verte en dimde m'n lichten maar. Dichterbij bleek het een hardloper te zijn, goed verlicht nog wel. Die zijn als automobilist toch niet zo makkelijk herkenbaar hoor. M.a.w. veel automobilisten dimmen niet opzettelijk vrij laat hun lichten, wij zijn echt slecht herkenbaar, zeker wat verder weg. Zelf goed rekening mee houden dus (lees: nooit slecht verlicht op pad gaan, levensgevaarlijk).
Verlichting werkt goed bij fietsers. Bij autos heb je misschien beter te zien door reflectief materiaal.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:27

Secsytime

Automagisch

Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:47:
Heb zo'n tracer, ben daarmee beter verlicht dan zo'n beetje alle tweewielers en zelfs sommige auto's. Daar heeft het echt niet aan gelegen. ;)
Misschien verblinde jij de automobilist wel ;)

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:03
Mededeelnemers aan de halve van egmond veel plezier en succes vanmiddag!
Ik heb er wel zin in, straks met loopmaatje met de auto naar alkmaar vanuit utrecht, dan met de pendelbus naar egmond. Zal wel een drukke bedoening worden, maar daar moet je je soms gewoon even overheen zetten en go with the flow... Gezien de wind en het strand kan ik niet echt inschatten wat het gaat worden, ergens tussen 1u40 en 1u45 zou prima zijn.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Voor mijzelf zie ik 2 uur als optimistisch... Maar bij de Zevenheuvelenloop ging het mij ook beter af dan vooraf gedacht. We gaan het zien :)

Jullie ook succes :)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 22:13

Galois

1811 - 1832

Windkracht 6 uit het zw. Gaat pittig worden...
(doe zelf niet mee overigens ;))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Roadman
7 km warm draaien op het strand daarna door de duinen langzaam het tempo opvoeren. Dat wordt het doel voor mij. Gelukkig loop ik met 4 andere bekende, kunnen we mooi kop over kop lopen op het strand.

• Roadman
Galois schreef op zondag 12 januari 2020 @ 08:48:
Windkracht 6 uit het zw. Gaat pittig worden...
(doe zelf niet mee overigens ;))
Egmond hoort ook pittig te zijn. ;)

• InZane
Succes alle Egmond lopers! Er staat inderdaad een lekker briesje. Dat wordt vast heerlijk afzien ;)

Ik heb de spulletjes inmiddels ook aan en ga zo aan de interval met het clubje.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Succes (y)
Hier gisteren ook continu wind tegen aangezien ik vanuit Duitsland naar huis liep.
Maar was een mooie training voor de 2 rivieren marathon volgende maand, want daar verwacht ik ook wel wat wind, echter zal ie niet continu van voren komen aangezien het een rondje is.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Succes vandaag, ik ga zo maar eens een rustig rondje door de regen en zal aan jullie denken. Als ik straks baal van de regen en wind motiveert het vast om te bedenken dat wat kilometers verderop men door de duinen en over het strand tegen de wind in moet. :P

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Succes allemaal inderdaad! Ik zag vanmiddag een klein zonnetje op de weersvoorspelling dus ik hoop dat die zich zo'n 1,5 uur laat zien, lang genoeg voor mijn lange duurloop ;). Zit trouwens tegenwoordig aan de 10 boterhammen per dag :o (voorheen 6). Iedere keer als ik lunch haal op mijn werk denkt men dat het voor 2 personen is ;) En heb nog regelmatig een hongerklop.

Sport_Life wijzigde deze reactie 12-01-2020 10:23 (64%)

• InZane
Vanochtend na het intervallen nog riant uitgelopen en er 23.4 km van gemaakt uiteindelijk. Flink wat wind en regen gevangen op de open stukken, dus toch nog een beetje het Egmond gevoel gehad :+

Strava or it didn't happen natuurlijk: https://strava.app.link/qKjLddKKb3

Dit weekend toch weer bijna 40km gelopen. Not bad :)

InZane wijzigde deze reactie 12-01-2020 13:47 (25%)

Acties:
  • +14Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-01 12:17
Terug van Trail De Schorre (14km). Een hele week (en nog wat langer) lopen twijfelen of ik het rustig aan zou doen of me toch een beetje zou laten gaan. Zelfs voor de start dacht ik nog “gewoon een duurloopje”.

Maar eens dat startschot kon ik me toch niet inhouden.

Qua modder is dit toch één van de vettigste trails die ik ken, maar dat is net leuk omdat het meer over rechtopblijven gaat dan echt rennen. En mijn techniek is ondertussen helemaal niet slecht, dus ik heb wel wat mensen klim- en daalles (en een beekje oversteken) kunnen geven vandaag 😀.

Ongeveer halverwege kwamen we dichtbij de start en daar werden de namen van de eerste 10 doorkomers afgeroepen... en daar zat ik bij! (Op dat moment als 10e). Qua motivatie werkt zoiets wel :)

In het laatste stuk nog één iemand voorbijgegaan (die volledig op z’n tandvlees zat), veel geslalomd tussen de mensen van de andere afstanden en tenslotte nog eens goed doorgetrokken tot de finish. 9e! Niet verwacht en een super-revanche op vorig jaar (toen ik een scheurtje in mijn kuit opliep). Het seizoen is goed begonnen!

Strava-linkje: https://strava.app.link/WlNEvmPNb3

(Die 14km bleken er 13 te zijn, blijkbaar waren alle afstanden wat korter).

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:59
Goed voornemen: Blessure vrij lopen.
Status: failed :F

Gisteren tijdens een duurloop last van linkerknie gekregen, wandelen gaat ook best moeizaam. Pluspunt is dat de fysiobehandelingen weer aangevuld zijn ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Niku

Niku

Alagaesii

Net terug uit Egmond (mijn eerste keer), de kwart marathon. Start was heerlijk, vond het niet druk op het parcours dus niet hoeven slalommen. Op het strand bleek inderdaad dat de wind echt volle bak uit het ZW kwam, ontzettend afgezien. Strandafgang viel ook tegen, met name omdat er over de hele breedte gewandeld werd. Was rennend geen doorkomen aan en toen ik eenmaal mijn eerste wandelstap moest zetten door de drukte, was het daar ook wel klaar. Vanaf kilometer 7 weer in mijn ritme, Bloedweg nauwelijks iets van gemerkt. Tevreden, hele toffe race en perfect georganiseerd!

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dit jaar weer begonnen met hardlopen, nadat ik in 2018 ermee gestopt was. Destijds trackte ik al mijn runs met Runkeeper, maar nu hoor ik veel over Strava. Is een van de twee significant beter? Of is dit een religieus onderwerp? Want dan blijf ik bij Runkeeper vanwege de opgebouwde history.

Ik heb een beetje zitten googlen voor een wearable, zodat ik mijn telefoon (iPhone XS) niet meer mee hoeft te nemen. Zoals ik nu begrijp, zijn er eigenlijk maar twee serieuze opties. Een Garmin of een Apple Watch. Waarbij de Garmin wat professioneler is en de Apple Watch wat recreatiever. De kosten van beide zijn zo ongeveer om het even.

Eigenlijk wil ik er maar 2 dingen (standalone, dus zonder telefoon bij) mee doen:
1) mijn run tracken (dus GPS functie met Strava of Runkeeper)
2) muziek luisteren via mijn Airpods (dus audio + bluetooth functie met Spotify en/of gedownloade MP3 files)

Wat is zinnig om te doen in mijn situatie?

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• InZane
JackBol schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:41:
Dit jaar weer begonnen met hardlopen, nadat ik in 2018 ermee gestopt was. Destijds trackte ik al mijn runs met Runkeeper, maar nu hoor ik veel over Strava. Is een van de twee significant beter? Of is dit een religieus onderwerp? Want dan blijf ik bij Runkeeper vanwege de opgebouwde history.

Ik heb een beetje zitten googlen voor een wearable, zodat ik mijn telefoon (iPhone XS) niet meer mee hoeft te nemen. Zoals ik nu begrijp, zijn er eigenlijk maar twee serieuze opties. Een Garmin of een Apple Watch. Waarbij de Garmin wat professioneler is en de Apple Watch wat recreatiever. De kosten van beide zijn zo ongeveer om het even.

Eigenlijk wil ik er maar 2 dingen (standalone, dus zonder telefoon bij) mee doen:
2) muziek luisteren via mijn Airpods (dus audio + bluetooth functie met Spotify en/of gedownloade MP3 files)

Ik ben zelf meer van de Strava omdat er naar mijn mening teveel rare bugs in Runkeeper zitten.

Verder zijn er naast Garmin en Apple best andere merken horloges, zoals bijv. Polar of Suunto.

• Totrail
Duurloopje van 20,4km gedaan vandaag. Totaal met zo'n 8km wind tegen. Lekker ontspannen gelopen met podcast in de oren. Volgens weekend nog iets verder en dan geloof ik wel dat ik straks die 25km ga halen tijdens de Asselronde.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:24
Ik gebruik zelf Strava, maar dat komt doordat ik primair fietser ben (en ik niet 2 apps wil gebruiken). Overigens ga ik er vanuit dat je de geschiedenis ook wel kan overzetten naar Strava.

Wisselwerking Flickr Strava

• KnOeFz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-01 21:45

KnOeFz

no comment...

Met bijv https://tapiriik.com/ kun je verschillende platforms syncen.... runkeeper, strava en meer

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:31

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

wisselwerking schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:38:
[...]

Ik gebruik zelf Strava, maar dat komt doordat ik primair fietser ben (en ik niet 2 apps wil gebruiken). Overigens ga ik er vanuit dat je de geschiedenis ook wel kan overzetten naar Strava.
Als je tcs bestanden kan exporteren, kun je ze ook importeren.

Laatste maand heb ik met polar gehad dat die toch niet automatisch synced met strava, dan doe ik het gewoon handmatig. Heb toch het idee dat dit met Garmin beter gaat?

Vandaag was weer een typische slechte gps dag.. zodanig slecht dat polar horloge dacht dat ik 3:30 deed over 5km :z _O-

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Totrail schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:31:
Duurloopje van 20,4km gedaan vandaag. Totaal met zo'n 8km wind tegen. Lekker ontspannen gelopen met podcast in de oren. Volgens weekend nog iets verder en dan geloof ik wel dat ik straks die 25km ga halen tijdens de Asselronde.
Goed bezig :) Ik heb vandaag 20,0km gelopen, daarmee de eerste trainingsweek met schema voltooid.
Ik ben nog heel :) :D. Al begint het links en rechts wel wat te zeuren. :(

Morgen een rustdag :7

Sport_Life wijzigde deze reactie 12-01-2020 17:47 (3%)

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Roadman
De halve van Egmond, een race die eigenlijk pas na 7 km begon.
Zo'n beetje kijkend door Strava resultaten van mensen die vandaag de halve in Egmond hebben gelopen liep iedereen zo'n beetje 30 seconden per kilometer langzamer dan in de duinen. En zo ook ondergetekende.

Samen met nog 4 andere bekende op pad en zowaar eens rustig gestart. Doel was in elk geval een nieuw persoonlijk parcours record en zeker niet tot het gaatje te gaan vandaag. Het strand zelf viel me best mee. Al had het voor mij gevoel nog een stuk dichterbij de kustlijn gekund (nog harder/beter zand) maar omdat niemand aan de rechter kant wilde lopen ivm de wind werd de sliert aan lopers automatisch meer richting de duinen gedrukt. Een aantal keer de kop gepakt in een soort van treintje en ook het gat dicht gelopen. Maar uiteindelijk besloten niet te veel kracht te verspelen op het strand, want kracht kostte het. Windkracht 6/7 vol in je gezicht :X

Strand af bij Castricum zolang mogelijk rechtdoor en dan pas, als het echt niet meer anders kan linksaf naar boven. 2 kilometer door de duinen, onverhard, op en af. Gelukkig hadden ze dit jaar stro neergelegd. Ik weet nog van vorig jaar dat het zand in de duinen op dit stuk muller was dan het strand. Maar nu geen enkel probleem. Na 2 kilometer draai je een fietspad op en vervolgens camping Bakkum. Vanaf daar het tempo langzaam laten zakken tot iets onder de 4:30 min/km en dat rustig vasthouden. Op de Bloedweg nog even de pas grootte verkleinen en de cadans omhoog en even het laatste hardloopmaatje eraf lopen }) (om vervolgens bovenaan gekomen alweer spijt te hebben omdat je weer vol de wind in je bakkes krijgt.)

Laatste 200 meter nog even een eindsprintje, gewoon omdat het kan om uiteindelijk in 1:38:50 over de finish te komen. Een mooie persoonlijke parcours verbetering van 4 minuten en 57 seconden. Wel onderweg lichte irritatie in de bilspier (voelde ik van de week ook al) en omdat ik te lang heb stil gestaan na de finish en het stukje terug lopen naar de sporthal in de kou en wind zit de boel nu een beetje vast.. Komende week maar even rustiger aan doen.

Strava bij het praatje

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:43
Vanochtend een prachtige trailwaardige rustige duurloop van een kleine 22,5 km door de Kennemerduinen gedaan, wat een waanzinnig gaaf gebied is dat zeg. Een absolute aanrader!
Er waren wel wat paden onbegaanbaar doordat ze onder water staan in deze tijd van het jaar (uiteraard stond dit aangegeven met bordjes) maar ik rook het avontuur dus mooi de echt kleine duinpaadjes opgezocht her en der om die stukken te omzeilen 8).
De 2km over het strand flink gezandstraald en grotendeels gewandeld, ik wilde het rustig houden. Wat een wind zeg, Egmond lopers petje af hoor!

Strava linkje;
https://www.strava.com/activities/3004480208

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Vreemde loop, die Egmond halve marathon. Het strand was uiteraard zwaar vanwege de wind maar voelde wel goed te doen. Eenmaal in de duinen valt de wind weg, maar veel klimmen. Vanaf km 14 begonnen mijn voeten te zeuren en vanaf km 18 was het tempo er echt uit. Desondanks 2:14:55 behaald. Ik ben tevreden :)

https://www.strava.com/activities/3005124534

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Valorian
Vandaag weer een bostraining gedaan, niet veel km's (12) maar icm intervallen, core/kracht-oefeningen, etc uiteindelijk wel een twee-uur vullend programma. Na gisteren ook al 16 te hebben gelopen (duurloop op zeer rustig tempo) wel weer genoeg. Heb nu het streven in 2020 200+ km per maand af te tikken én heel te blijven. Loop nu vanaf december steady 50+ per week in 4x lopen en dat bevalt erg goed.

• P107
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 27-01 18:08
Petje af voor alle hardlopers in Egmond. Vorig jaar heb ik de kwart gelopen. Dit jaar moedigde ik mijn vriendin aan. Zij rende voor de zoveelste keer de halve van Egmond.

Wat een wind zeg. Heel knap van alle lopers dat je de 1e 7 km daar tegen in kan rennen. Ik zou direct omgedraaid en gestopt zijn 😅.

Daarna nog 10 km tegen de wind in fietsen terug naar huis.

• Frenz64
..........Wat is zinnig om te doen in mijn situatie?
Je inlezen in het juiste topic en dan eventueel een aanvullende vraag verzinnen, want je afweging is daar al op vele manieren gemaakt: Het grote sporthorloge met GPS topic. (ik bedoel het niet zo lomp als ik het neerzet, beetje moe van m'n duurloop)

Overigens, ik liep héél lang geleden met Runkeeper en ging over op Strava, je kan vrij eenvoudig alle gpx data downloaden en in Strava uploaden.

• chris
  • Laatst online: 14:21
Ik ben ook goed in de voorbereiding naar Rotterdam. Vandaag een rustige (qua hartslag) maar toch vlotte (qua tempo) duurloop gedaan. Heel lekker om te zien dat het tempo voor dezelfde hartslag steeds sneller wordt. Dat betekent dat ik fitter wordt! 29km gelopen. Er zaten wat heuveltjes in, in de laatste 5km begon ik die ook wel goed te voelen...

Volgende week beginnen drie zware trainingsweken, ben benieuwd hoe dat gaat. Heb 't schema van Pfitzinger aangevuld met wat intervallen, hopelijk geeft dat nog net het beetje extra.

Kennen jullie Elevate for Strava? Dat gebruik ik om een beetje een beeld te krijgen van m'n huidige fitheid. Het is natuurlijk maar een beetje raden van zo'n app, maar toch geeft 't ongeveer een idee hoe je training je fitheid/vermoeidheid beinvloedt.

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:19
P107 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:53:

Wat een wind zeg. Heel knap van alle lopers dat je de 1e 7 km daar tegen in kan rennen. Ik zou direct omgedraaid en gestopt zijn 😅.
Ik deed de kwart en wilde dat op het strand héél graag. Ik heb het hele strand alleen gelopen en kwam gewoon niet vooruit. Maar tegen de tijd dat je dat denkt ben je dan al ongeveer halverwege, dus dan is dat ook zo suf. Het waren gevoelsmatig wel de langste 2km die ik ooit gelopen heb.

En m’n shirt waaide steeds omhoog, heel irritant :P

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-01 12:17
chris schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:08:

Kennen jullie Elevate for Strava? Dat gebruik ik om een beetje een beeld te krijgen van m'n huidige fitheid. Het is natuurlijk maar een beetje raden van zo'n app, maar toch geeft 't ongeveer een idee hoe je training je fitheid/vermoeidheid beinvloedt.
Ik ken het wel maar heb het eigenlijk al lange tijd niet meer goed werkend gekregen. Om één of andere reden krijgt hij niet alle activiteiten geladen en krijg ik geen resultaat.

Op zich inderdaad wel een mooi grafiekje maar het heeft me nooit “beslissingen” doen nemen of zo.

Edit: vandaag toch eens terug aangeslingerd en blijkbaar is het de bedoeling dat er een app komt, omwille van de problemen (die ik inderdaad ook steeds ondervond). Even in de gaten houden dus:

https://blog.usejournal.c...training-app-1f644c2af824

nokie wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:37 (17%)

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:17

Zwerver

CISSP certified

Zo, eerste rondjes vanuit ons nieuwe huis in Perth (nah ja, tijdelijk, maar de woonplaats blijft hetzelfde), zitten erop voor 2020...

https://strava.app.link/6Sve7Srzc3
https://strava.app.link/Id3g3vtzc3
https://strava.app.link/Ve3hQivzc3
https://strava.app.link/HlbcXXwzc3

Eerste conclusie? Wat is 34 graden warm. Mijn lichaam moet echt nog acclimatiseren - wat ik verwacht had - dus de tempo’s liggen lager dan ik gewend ben. Maar- hardlopen in mooi weer is dan weer zo veel beter dan hardlopen in kut weer :)
Pagina: 1 ... 86 ... 91 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True