Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.700 views

Onderwerpen

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
En een gepaste waarschuwing voor de beginnende lopers die hier meelezen: don't try this at home!

Ik vind het prachtig dat jij de grens van gevorderde loper op >60 km/week zet @kenneth , maar in mijn boek gaat dat al over semi-professioneel sporten (qua uren dan hè). Dan maakt hardlopen een integraal onderdeel van je dag/week besteding. Wat ben ik dan met mijn 1500 km per jaar met 10-11 maanden minimaal 3 keer lopen? Beginnend?

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

Niku

Alagaesii

Frenz64 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:40:
Wat ben ik dan met mijn 1500 km per jaar met 10-11 maanden minimaal 3 keer lopen? Beginnend?
Dat had je zelf toch ook al wel bedacht? :+

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Tazzios

..

chris schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:22:
[...]
Respect. Hoe ziet jouw trainingsschema er uit?
de belangrijkste elementen van het schema wat ik gebruik zijn:
  • Meerdere dagen duurlopen achter elkaar laatste dag het langzaamst; Vermoeidheid stapelen en Koolhydraten opmaken in de vetverbranding te komen
  • Duurlopen aangegeven in tijd .i.p.v. kilometer; daardoor is het schema voor iedere loper even zwaar
  • Niet meer dan 2 uur.; i.v.m. spierschade en hersteltijd
  • Zones op basis van lactaatdrempel. Aan het begin veel D1 en later naar D2. Wedstrijd loop ik zelf in D3
Het voorlopige schema voor Rotterdam 2020 voor mijn lopers ziet er bijvoorbeeld als volgt uit.
https://famrodenburg.net/cloud/s/QHMXGgMNBwamXWw

Vanwege mijn niveau heb ik het uitgebreid naar 3 dagen achter elkaar i.p.v. 2 en soms wel meer dan 2 uur. Tijdens duurlopen neem ik nooit wat mee aan gels of drinken wat het ook wat zwaarder maakt.
Ik doe alleen veel duurlopen indien ik een marathon gepland heb laatste 2 jaar zijn dat er 2 per jaar dus zo`n 6 maanden. De andere tijd is het in het weekend niet lopen,wedstrijd of 1 duurloopje van 1:30. wat het jaar gemiddelde aardig omlaag haalt. Op deze manier zorg ik ook voor periodisering i.p.v. elke week zoveel mogelijk te lopen.

Voor mijzelf maak altijd een duurloopschema waarin ik de resultaten ook noteer, zo zag de voorbereiding van mijn 2 marathons dit jaar er uit:
https://famrodenburg.net/cloud/s/eKnQpGTzZ6CwKKK
Zoals gezegd, voor mij werken de vele km's dus wel... ik heb nu 4210 op de teller staan.

In augustus liep ik een PR op de 10km (zonder taperen, tijdens een week van 110km): 36:43. Ik denk dat ik met focus en taperen onder de 36 kan.

In september de "A-Race": Berlijn marathon. Heb m'n oude PR van 2:59 aangescherpt naar 2:48. Had ik zelf ook nooit verwacht. Op basis van m'n training wel het gevoel gehad dat ik een ruim PR zou gaan lopen, maar niet zo'n verschil. Ik had ook direct daarna het gevoel dat er nog meer in zit.

Tussen m'n vorige PR en deze zaten 4 jaar, en ik heb echt niet stil gestaan. Drie jaar lang lange loopjes en veel intervallen, en een jaar (ongeveer) langzaam maar zeker m'n wekelijkse kilometers uitgebouwd van ongeveer 70-80 naar ruim over de 100.

Ik geloof inmiddels ook wel in de werking van "high milage", maar het is zéker niet de enige manier, en ook zeker niet de juiste voor iedereen. Toen ik een jaar of vijf geleden meer probeerde te lopen raakte ik geblesseerd.
Je bent wel op het 2:48 schema vertrokken neem ik aan?

3 dagen achter elkaar duurlopen redde ik vorig jaar ook nog niet. Heb het toen 2 weekenden achterelkaar gedaan maar voelde niet goed.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat ben ik dan met mijn 1500 km per jaar met 10-11 maanden minimaal 3 keer lopen? Beginnend?
Waarschijnlijk iemand die sport een gezondere plek geeft in z'n leven dan ik :+
a quickly produced, strongly worded, and often deliberately provocative or sensational opinion or reaction
We zijn allemaal hobbyisten vergeleken bij de eerste de beste semi-prof :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46
Yes! 2,5 jaar na mijn laatste halve marathon die ik echt als race gelopen heb weer eens mijn PR (1:32:57) aangevallen In Linschoten.

Ging supergoed, heb er ruim 5 minuten vanaf gelopen en gefinished in 1:27:40!!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik denk, ik doe eens gek en schrijf me in voor de Egmond Halve Marathon. Als ik ervaringen van vorig jaar lees in dit topic, dan is het heel prettig om te starten in het Le Champion startvak, voor de recreatie business groep.

Dus ik vul mijn lidnummer in; zegt het inschrijfsysteem: "Ongeldige combinatie lidmaatschapsnummer en NAW gegevens". Ben er vrij zeker van dat alles goed staat ingevuld (ook bij het Le Champion lidmaatschap). Ik heb ze woensdag al een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord terug. En telefoonnummers lijken ze niet in te geloven... Wat nu?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:46
Vandaag voor de afwisseling een loopje in Amerongen gedaan. Vooraf met Strava heatmaps een route gemaakt, via https://dynamic.watch die route op mijn Garmin FR235 gezet en heerlijk dik 15km in Amerongse bos gelopen met de nodige hoogte meters, erg leuk om in ander terrein dan thuis te lopen :)
Navigeren met de dynamic.watch app werkt erg goed moet ik zeggen, echt tof dat je de FR235 hiermee kan upgraden.

Vooraf goed opgelet dat ik niet over de MTB route liep, want die is me druk... Wel paar keer gekruisd.

https://www.strava.com/activities/2946838710

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:17
Zr40 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:01:
Ik denk, ik doe eens gek en schrijf me in voor de Egmond Halve Marathon. Als ik ervaringen van vorig jaar lees in dit topic, dan is het heel prettig om te starten in het Le Champion startvak, voor de recreatie business groep.

Dus ik vul mijn lidnummer in; zegt het inschrijfsysteem: "Ongeldige combinatie lidmaatschapsnummer en NAW gegevens". Ben er vrij zeker van dat alles goed staat ingevuld (ook bij het Le Champion lidmaatschap). Ik heb ze woensdag al een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord terug. En telefoonnummers lijken ze niet in te geloven... Wat nu?
Geen idee of je een FB account hebt?
Probeer ze anders daar eens te contacten?

Zelf vandaag ook in Linschoten de halve gelopen.
Eigenlijk wel lekker gelopen veel van groepje naar groepje maar toch niet het gevoel helemaal optimaal gepresteerd te hebben. Kon vandaag gewoon niet harder dan dat ik in gedachte had. Als ik dan kijk naar mijn eindtijd van 1:30:03 terwijl het doel was een sub 1:30 baalde ik wel even na afloop. Maar aan de andere kant.. die sub 1:30 loop ik de volgende keer wel.

Nu eerst nog rustig het jaar uitlopen/herstellen. 12 januari lekker lopen in Egmond en dan 9 februari tijdens de Groet uit Schoorl run een nieuwe poging op de halve.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ging bij mij vandaag ook niet helemaal lekker, zoals verwacht van tevoren. Daar kwam bij dat mijn loopmaat niet kon op t laatste moment, en 5 min voor de start kreeg ik mijn muziek niet aan, dus de hele rit zonder muziek moeten doen. Na 7 km voelde m'n benen al als beton.
Uiteindelijk in 1u33 gefinishd, 5 min boven pr dus snel vergeten en door ;)

Verder wel leuk parcours en goed georganiseerd, vond alleen de start wat aan de late kant. Heb t idee dat een ochtend wedstrijd beter is.

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 22-12-2019 00:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
En een gepaste waarschuwing voor de beginnende lopers die hier meelezen: don't try this at home!

Ik vind het prachtig dat jij de grens van gevorderde loper op >60 km/week zet @kenneth , maar in mijn boek gaat dat al over semi-professioneel sporten (qua uren dan hè). Dan maakt hardlopen een integraal onderdeel van je dag/week besteding. Wat ben ik dan met mijn 1500 km per jaar met 10-11 maanden minimaal 3 keer lopen? Beginnend?
60km per week, dat is afhankelijk van je niveau ergens tussen de 4 en 6,5uur per week.
Komt op mij niet over als semi-prof.
Bovendien voor de meesten met een beetje goede wil, goed in je week ritme te passen.

Ik zie veel mensen goede tijden plaatsen met weinig kms, maar die hebben gewoon talent en zijn waarschijnlijk goed op gewicht.
Die hadden vermoedelijk nog harder gekund met meer kms.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Tazzios schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:48:
[...]

de belangrijkste elementen van het schema wat ik gebruik zijn:
  • Meerdere dagen duurlopen achter elkaar laatste dag het langzaamst; Vermoeidheid stapelen en Koolhydraten opmaken in de vetverbranding te komen
  • Duurlopen aangegeven in tijd .i.p.v. kilometer; daardoor is het schema voor iedere loper even zwaar
  • Niet meer dan 2 uur.; i.v.m. spierschade en hersteltijd
  • Zones op basis van lactaatdrempel. Aan het begin veel D1 en later naar D2. Wedstrijd loop ik zelf in D3
Het voorlopige schema voor Rotterdam 2020 voor mijn lopers ziet er bijvoorbeeld als volgt uit.
https://famrodenburg.net/cloud/s/QHMXGgMNBwamXWw

Vanwege mijn niveau heb ik het uitgebreid naar 3 dagen achter elkaar i.p.v. 2 en soms wel meer dan 2 uur. Tijdens duurlopen neem ik nooit wat mee aan gels of drinken wat het ook wat zwaarder maakt.
Ik doe alleen veel duurlopen indien ik een marathon gepland heb laatste 2 jaar zijn dat er 2 per jaar dus zo`n 6 maanden. De andere tijd is het in het weekend niet lopen,wedstrijd of 1 duurloopje van 1:30. wat het jaar gemiddelde aardig omlaag haalt. Op deze manier zorg ik ook voor periodisering i.p.v. elke week zoveel mogelijk te lopen.

Voor mijzelf maak altijd een duurloopschema waarin ik de resultaten ook noteer, zo zag de voorbereiding van mijn 2 marathons dit jaar er uit:
https://famrodenburg.net/cloud/s/eKnQpGTzZ6CwKKK
Heel interessant! Heb je de jaren daarvoor ook zo gelopen? En heb je 't gevoel dat je met meer volume sneller zou worden, of juist niet?
Je bent wel op het 2:48 schema vertrokken neem ik aan?
Nee, helemaal niet :). Op hartslag 170 (max is 210), daarvan wist ik dat ik het lang vol zou kunnen houden. Toen ik de km-notificaties op m'n Garmin zag was ik een beetje bang dat 't te snel zou zijn. Maar ik voelde me niet zó goed in de week voor de marathon dus ik had voor m'n gevoel toch niets te verliezen. M'n eerste HM was in 1:25:01, de tweede helft durfde ik zelfs iets harder te lopen en ging in 1:23:50. De eerste 5k waren 't langzaamst, en tussen 25 en 25 't snelst (uitslag).

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Vrijdag overigens inderdaad naar huis gelopen, redelijk rustig aan gedaan maar voel het nog steeds in mijn bovenbenen. Daar heb ik de afgelopen weken nooit last van gehad. Morgen rustig aan het er maar uit lopen denk ik. Het was uiteindelijk 13,5km ongeveer, 1,75km verder dan ik tot nu toe gelopen heb.

https://strava.app.link/MUGYzlQSC2

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Sinned123 schreef op zondag 22 december 2019 @ 06:18:
[...]
60km per week, dat is afhankelijk van je niveau ergens tussen de 4 en 6,5uur per week.
Komt op mij niet over als semi-prof.
Bovendien voor de meesten met een beetje goede wil, goed in je week ritme te passen.
Ik ben al blij als ik de 30km haal per week ivm werk, kinderen en andere verplichtingen...
Ik zie veel mensen goede tijden plaatsen met weinig kms, maar die hebben gewoon talent en zijn waarschijnlijk goed op gewicht.
Die hadden vermoedelijk nog harder gekund met meer kms.
Gewicht is wel ding, voor het mooie mag er wel 10kg (90kg/189cm)vanaf maar helaas ben ik zo'n iemand die slecht lekkere dingen kan laten staan. Verder durf ik met 99% zekerheid te stellen dat er geen sprake is van enig talent om te hardlopen. :P Ik ben eerlijk gezegd eerder blij dat ik tot op heden redelijk probleemloos 1000km in het jaar kan lopen.

Strava

• Sinned123
vhal schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:49:
[...]

Ik ben al blij als ik de 30km haal per week ivm werk, kinderen en andere verplichtingen...
Als je tevreden bent met 30km dan is het prima toch.
Als je meer zou willen dan moet je kijken of lopen dan toch niet meer prio zou moeten krijgen.
Ik heb zelf ook kinderen, maar ik heb makkelijk praten als ambtenaar.
36urige werkweek, voorspelbare werktijden en bovendien in de pauze kunnen lopen.
Gewicht is wel ding, voor het mooie mag er wel 10kg (90kg/189cm)vanaf maar helaas ben ik zo'n iemand die slecht lekkere dingen kan laten staan. Verder durf ik met 99% zekerheid te stellen dat er geen sprake is van enig talent om te hardlopen. :P Ik ben eerlijk gezegd eerder blij dat ik tot op heden redelijk probleemloos 1000km in het jaar kan lopen.
Ik ben zelf ook 1,89m en ook 90 en een beetje (meestal rond de 90,7kg), ik weeg me altijd voor de wedstrijd.
Ik ga dit jaar 2400km lopen en barst ook niet van het talent.
Toch nog een 1:04 op de zevenheuvelen weten te halen.
Ik denk voornamelijk omdat ik gewoon meer kms maak.
Dit is het 3e jaar op rij dat ik ruim boven de 2000km kom.

Belangrijkste is wel goed naar je lichaam luisteren.
Ik kan zelf maar 1 goede harde training en een goede tempoloop per week maken.
Doe ik meer harde(semi-harde) training dan begin ik pijntjes te krijgen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:09:
[...]

Als je tevreden bent met 30km dan is het prima toch.
Als je meer zou willen dan moet je kijken of lopen dan toch niet meer prio zou moeten krijgen.
Ik heb zelf ook kinderen, maar ik heb makkelijk praten als ambtenaar.
36urige werkweek, voorspelbare werktijden en bovendien in de pauze kunnen lopen.

[...]

Ik ben zelf ook 1,89m en ook 90 en een beetje (meestal rond de 90,7kg), ik weeg me altijd voor de wedstrijd.
Ik ga dit jaar 2400km lopen en barst ook niet van het talent.
Toch nog een 1:04 op de zevenheuvelen weten te halen.
Ik denk voornamelijk omdat ik gewoon meer kms maak.
Dit is het 3e jaar op rij dat ik ruim boven de 2000km kom.

Belangrijkste is wel goed naar je lichaam luisteren.
Ik kan zelf maar 1 goede harde training en een goede tempoloop per week maken.
Doe ik meer harde(semi-harde) training dan begin ik pijntjes te krijgen.
Sorry maar ik ga me toch weer even mengen. Als jij 64’ doet over de 15K, dan loop je iets meer dan 14km/h. Dat haalt een gemiddelde loper niet qua snelheid zonder snelheid training. Om dat tempo een uurtje vol te houden hoef je echter geen 2000km/jaar voor te lopen. Dat kan je ook al met 3x per week (1x dl lang, 1x repeterende snelheidsloopjes, 1x dl midden).

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Sinned123
Zwerver schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:26:
[...]

Sorry maar ik ga me toch weer even mengen. Als jij 64’ doet over de 15K, dan loop je iets meer dan 14km/h. Dat haalt een gemiddelde loper niet qua snelheid zonder snelheid training. Om dat tempo een uurtje vol te houden hoef je echter geen 2000km/jaar voor te lopen. Dat kan je ook al met 3x per week (1x dl lang, 1x repeterende snelheidsloopjes, 1x dl midden).
Neem je ook even het scenario mee van 90+kg en 1,89m.
Want dat is wat we beiden zijn.
Kan zijn dat ik meer talent heb (hij heeft 1:17 gelopen), maar dat durf ik enigszins te betwijfelen.
Ik liep in 2015 nog 1:23 namelijk.

Ik besef me ook dat de tijd op zich niet bijzonder is.
En soms zelfs frustrerend dat iemand zo van het voetbalveld afloopt een paar training doet en dicht tegen het uur loopt.
Maar dan besef ik me ook, dat het nog een jonge gast is,vermoedelijk 10kg lichter en meer talent.
En ja ik had een teamgenoot die sub40 deed op 10km en trainde daar nauwelijks voor.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 20:43
kenneth schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:28:
Ik vind 80/20 pas zinnig als je heel vaak loopt. Want je moet inderdaad snelheid in je schema hebben maar echt harde tempo's op lage omvang is een blessurerisico. Over die schema's is nagedacht door slimme mensen dus je kunt ze gewoon volgen maar persoonlijk zou ik op die omvang de voorkeur hebben voor souplesse-intervallen, met nadruk op 400'jes, tempo rond 5k-10k-wedstrijd, en 1000'jes, tempo rond 15k-wedstrijd.
Ik loop nu bijna 1 jaar en ben nu mijn wekelijkse loop intensiteit aan het uitbouwen. Ik loop nu tussen de 25 en 35 km per week (over 2 a 3 trainingen). Streven is komend jaar structureel 3, en mogelijk meer trainingen , en uit te bouwen richting 40 - 45 km (en wellicht meer).

Ik herken mij wel over knalharde tempo's bij een lage omvang. Maar bij ons op de club lopen we ook soms intensief 200 - 400 rondjes. Wat zou je advies dan zijn qua tempo's op die afstanden ? Als ik die op 10KM tempo ga lopen, dan loop ik ze met twee vingers in de neus. Dus ga je eigenlijk automatisch een stuk harder.
Zou je dat sowieso niet doen ? Of gewoon de balans tussen intensiteit en rust, en de overige trainingen van de week gewoon rustiger aan doen ?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lok en Verheul raden 200'jes aan op tempo 1500m-3000m, en 400m op tempo 5k-10k.

Voor bijvoorbeeld iemand die 10k in 45' loopt is dat 42"-47" voor de 200'jes en 1'43-1'50 voor de 400’jes.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Zwerver
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:47:
[...]

Neem je ook even het scenario mee van 90+kg en 1,89m.
Want dat is wat we beiden zijn.
Kan zijn dat ik meer talent heb (hij heeft 1:17 gelopen), maar dat durf ik enigszins te betwijfelen.
Ik liep in 2015 nog 1:23 namelijk.

Ik besef me ook dat de tijd op zich niet bijzonder is.
En soms zelfs frustrerend dat iemand zo van het voetbalveld afloopt een paar training doet en dicht tegen het uur loopt.
Maar dan besef ik me ook, dat het nog een jonge gast is,vermoedelijk 10kg lichter en meer talent.
En ja ik had een teamgenoot die sub40 deed op 10km en trainde daar nauwelijks voor.
Ja hoor, ik neem gewicht en lengte mee. Punt is dat snelheid niet toeneemt door omvang. Je zult dus eerst die 14km/h moeten kunnen lopen en daar heb je toch echt wel wat snellere trainingen voor nodig. Pas daarna komt het volhouden, maar de 7H valt niet in de categorie waarbij je lange duurlopen nodig hebt. Juist doordat je 14km/h kan lopen, is een lange duurloop per week voldoende.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Zwerver schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:36:
[...]

Punt is dat snelheid niet toeneemt door omvang.
Dat is wel heel kort door de bocht. Als voorbeeld: vorig jaar voor de aanvang van mijn marathontraining liep ik rond de 49:00 op 10km. Na week 9 in dat schema liep in 41:52 op 10km. Waaruit bestond dat schema? Trage kilometers en tempotrainingen iets sneller dan marathontempo. Dus zuivere snelheidstrainingen zaten daar niet in, wel een verdubbeling van mijn normale omvang.

Het zijn natuurlijk geen toptijden, maar tot op een zeker niveau zijn intervallen echt geen must. Al denk ik wel dat ze een efficiëntere besteding van de beschikbare trainingstijd zijn.

Wie teveel weegt gaat trouwens vlugger sneller worden door af te vallen dan door te intervallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pinguu op 23-12-2019 05:50 ]

• Taigu
  • Laatst online: 18-12 05:38
@Sinned123 hoe ziet je schema er dan uit? Ik denk dat ik vergelijkbaar qua belastbaarheid, dus leer er graag van.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 08:29
Dit weekend stond voor mij ook de Linschotenloop op de planning. Ik wist dat mijn pr op de halve marathon van 1:29 gelopen in Leiden dit jaar prima te doen zou zijn aangezien ik 3 uur had gelopen met de marathon van Amsterdam ook dit jaar.

Van tevoren bedacht dat ik ongeveer 3:55 per kilometer wilde lopen en dan zou ik ergens in de 1:22 uitkomen. Nu ben ik zoals altijd weer te snel begonnen ongeveer 3:45 dus dit ging ik niet uithouden. Wel kon ik bij iemand aanhaken die mij aardig kon pacen ergens onder de 3:50. Dit tempo kon ik uiteindelijk tot het einde volhouden wat resulteerde in een tijd van 1.18:47. Een tijd onder de 1:20 had ik echt totaal niet verwacht. Dus ben er echt mega blij mee.

Nu resteert mij wel een vraag. Hoe bepalen jullie van tevoren wat voor tempo je gaat lopen. En klopt die dan ook altijd? Want nu zat ik er echt wel dik 3 minuten naast met wat ik verwacht had. En je wilt natuurlijk wel altijd snel genoeg weg gaan.

Strava or it didnt happen: https://www.strava.com/activities/2946908876

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 09:51
Pinguu schreef op maandag 23 december 2019 @ 05:41:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Als voorbeeld: vorig jaar voor de aanvang van mijn marathontraining liep ik rond de 49:00 op 10km. Na week 9 in dat schema liep in 41:52 op 10km. Waaruit bestond dat schema? Trage kilometers en tempotrainingen iets sneller dan marathontempo. Dus zuivere snelheidstrainingen zaten daar niet in, wel een verdubbeling van mijn normale omvang.

Het zijn natuurlijk geen toptijden, maar tot op een zeker niveau zijn intervallen echt geen must. Al denk ik wel dat ze een efficiëntere besteding van de beschikbare trainingstijd zijn.

Wie teveel weegt gaat trouwens vlugger sneller worden door af te vallen dan door te intervallen.
Maar ben je nou sneller geworden of kun je je snelheid simpelweg een stuk langer volhouden door je toename in trainingskilometers? ;). Ik denk het laatste. Als je nu zo door blijft trainen wordt die 41+ minuten op de 10 kilometer niet echt snel 39 minuten denk ik, terwijl je dat waarschijnlijk wel kunt bereiken met een deel specifieke tempo training.

• influenza
Lekkere tijd! :). Je loopt nog niet zo lang toch? Ik denk dat het goed kunnen inschatten van wat je kunt steeds beter gaat naarmate je meer loopt. Obv wedstrijdjes die ik loop en hoe het trainen gaat kan ik meestal redelijk goed inschatten wat ik kan lopen.

Maar met deze progressie lijkt me er bij jou nog wel wat rek in te zitten. Hoewel het gevaar van blessures wel op de loer blijft liggen als je dat probeert te bereiken door in korte tijd veel sneller te worden door enorm intensief te trainen. Wat je nu doet lijkt je goed te passen, dus ik zou dat rustig uitbouwen/optimaliseren.
Martiveen schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:57:
Dit weekend stond voor mij ook de Linschotenloop op de planning. Ik wist dat mijn pr op de halve marathon van 1:29 gelopen in Leiden dit jaar prima te doen zou zijn aangezien ik 3 uur had gelopen met de marathon van Amsterdam ook dit jaar.

Van tevoren bedacht dat ik ongeveer 3:55 per kilometer wilde lopen en dan zou ik ergens in de 1:22 uitkomen. Nu ben ik zoals altijd weer te snel begonnen ongeveer 3:45 dus dit ging ik niet uithouden. Wel kon ik bij iemand aanhaken die mij aardig kon pacen ergens onder de 3:50. Dit tempo kon ik uiteindelijk tot het einde volhouden wat resulteerde in een tijd van 1.18:47. Een tijd onder de 1:20 had ik echt totaal niet verwacht. Dus ben er echt mega blij mee.

Nu resteert mij wel een vraag. Hoe bepalen jullie van tevoren wat voor tempo je gaat lopen. En klopt die dan ook altijd? Want nu zat ik er echt wel dik 3 minuten naast met wat ik verwacht had. En je wilt natuurlijk wel altijd snel genoeg weg gaan.

Strava or it didnt happen: https://www.strava.com/activities/2946908876

• Roadman
influenza schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:01:
[...]

Maar ben je nou sneller geworden of kun je je snelheid simpelweg een stuk langer volhouden door je toename in trainingskilometers? ;). Ik denk het laatste. Als je nu zo door blijft trainen wordt die 41+ minuten op de 10 kilometer niet echt snel 39 minuten denk ik, terwijl je dat waarschijnlijk wel kunt bereiken met een deel specifieke tempo training.
Ik snap de discussie eigenlijk niet zo.

Het gaat over specifieke marathontraining en of je daarmee sneller kunt worden op de overige (kortere afstanden). Het antwoord is daarop simpel weg ja. Kun je nog sneller worden op een kortere afstand wanneer je daar specifiek op traint dan is het antwoord ook simpel weg ja.

• influenza
Volgens mij is de discussie over langzamer worden meer ooit bedoeld als:

stel je bent een 5 km loper en traint daar specifiek (optimaal) voor en je gaat trainen voor een marathon (lees: hoofdzakelijk lang en relatief traag), gaat dit dan ten koste van je 5 km snelheid. Ik denk dat het antwoord daarop gewoon ja is. Anders zouden alle 5 kilometer lopers wel een marathon schema volgen ;).

Maar voor de gemiddelde recreatieve loper zal wel gelden dat door het volgen van een marathonschema die prestaties er niet direct onder zullen leiden of zelfs verbeteren door de toegenomen omvang en daarmee samenhangende (spier)conditie.

Als ik het op mezelf projecteer zal dat ook zeker gelden. Ik loop een 5 km ergens tussen de 18 en 19 minuten afhankelijk van hoe ik in vorm ben. Snelheid heb ik zat, maar ik train maar 30-40 kilometer per week. Dus op een 5 km merk ik al dat ik de laatste 1.5 kilometer teveel in snelheid inzak. Met een flink grotere omvang zonder daarbij extra snelheidstraining is dat probleem waarschijnlijk wel opgelost en zal mijn eindtijd beter worden.
Roadman schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:21:
[...]

Ik snap de discussie eigenlijk niet zo.

Het gaat over specifieke marathontraining en of je daarmee sneller kunt worden op de overige (kortere afstanden). Het antwoord is daarop simpel weg ja. Kun je nog sneller worden op een kortere afstand wanneer je daar specifiek op traint dan is het antwoord ook simpel weg ja.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Martiveen schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:57:
... wat resulteerde in een tijd van 1.18:47. Een tijd onder de 1:20 had ik echt totaal niet verwacht. Dus ben er echt mega blij mee.
Wat een geweldige tijd, gefeliciteerd! Leuk dat je het zelf ook niet verwacht, dat maakt het dubbel zo mooi.
Er zijn verschillende workouts waarmee je een idee zou moeten krijgen wat voor tijd je zou moeten kunnen lopen in een wedstrijd. Ik geloof er niet heilig in, maar zo heb je de Yasso 800s waar je 10x800m met gelijke rust in tijd. Als je een marathon in 2h59 denkt te lopen, loop je die 800m in 2'59 en rust is dan 2'59 dribbel.

Voor de halve marathon heb je in hetzelfde stramien 14x400m. Jij zou dus die 400m in 1'18-1'19 moeten kunnen lopen, met steeds 1'18-1'19 rust.

Voor de 10k heb je 20x200m. Als 36' op de 10k haalbaar is, zou je 36"/200m met 36" dribbel moeten kunnen lopen.

Ik moest die 14x400m krap drie weken voor mijn doelrace doen. Ik liep ze vrij eenvoudig in 1'19 en de doelrace werd vervolgens afgelast }:|

Nogmaals, ik geloof er zelf niet heilig in maar meneer Yasso en mijn coach vinden het in ieder geval nuttig genoeg om een idee te krijgen van wat er mogelijk is.

Wat praktischer: loop een kortere race twee weken eerder en loop die op 95%. Een 5k als je je richt op een 10k, een 10k/15k als je je richt op een halve marathon, enz. Gooi je eindtijd in www.mcmillanrunning.com oid en je weet wat je op je doelrace in ieder geval zou moeten kunnen halen.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 22:22

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Het blijft wachten hier op mijn Noxgear, ik heb even doorgeklikt bij het overzicht dat hij onderweg/in Den Haag zou zijn en kwam op dit overzicht terecht. Blijkbaar gaat het per roeiboot naar Nederland qua tijd... Ik hoopte dit nog voor de kerst te kunnen gebruiken. :x
December 12, 2019, 12:36 am
Processed Through Regional Facility
JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
Your item was processed through our JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER facility on December 12, 2019 at 12:36 am. The item is currently in transit to the destination.
December 12, 2019, 12:36 am
Arrived at Regional Facility
JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
December 11, 2019, 3:59 pm
Shipment Received, Package Acceptance Pending
JAMAICA, NY 11430
December 10, 2019, 3:59 pm
Departed Shipping Partner Facility, USPS Awaiting Item
HAUPPAUGE, NY 11788
Shipping Partner: GLOBEGISTICS INC_JFK_PARCEL MODULE
December 9, 2019, 6:48 pm
Shipping Label Created, USPS Awaiting Item
HAUPPAUGE, NY 11788
December 5, 2019, 12:31 am
Arrived Shipping Partner Facility, USPS Awaiting Item
HAUPPAUGE, NY 11788
Shipping Partner: GLOBEGISTICS INC_JFK_PARCEL MODULE
Het is hier nu wachten op bezorgdiensten voordat ik aan mijn training vandaag kan beginnen. Tijdspanne is vier uur, de eerste twee zijn bijna verstreken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zwerver schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:36:
[...]

Ja hoor, ik neem gewicht en lengte mee. Punt is dat snelheid niet toeneemt door omvang. Je zult dus eerst die 14km/h moeten kunnen lopen en daar heb je toch echt wel wat snellere trainingen voor nodig. Pas daarna komt het volhouden, maar de 7H valt niet in de categorie waarbij je lange duurlopen nodig hebt. Juist doordat je 14km/h kan lopen, is een lange duurloop per week voldoende.
Het begint toch echt bij duurvermogen. En juist met hoge omvang en lange duurlopen kweek je dat. Je goed getrainde spiervezels eerst uitputten (zowel binnen een training als over trainingen heen) waardoor je lichaam wordt gedwongen de minder goed getrainde spiervezels aan te spreken. Die minder getrainde vezels worden op hun beurt weer beter doorbloed, krijgen meer mitochondriën THE POWERHOUSE OF THE CELL en myoglobine waardoor de aerobe dissimilatie verbetert zodat, wanneer het erop aankomt, de arbeid wordt verdeeld over een grotere groep vezels en uitputting wordt uitgesteld. En het uitstellen van uitputting is de essentie van trainen (ik kan Kipchoges marathontempo vrij eenvoudig halen, alleen ik raak net iets eerder uitgeput).

Het helpt inderdaad enorm als die nieuw getrainde vezels ook leren op hoge snelheid te werken en dat is een essentieel onderdeel van een optimale voorbereiding. Maar die vezels moeten er dan wel zijn :)

Een lange duurloop per week is inderdaad voldoende. Ik doe nu zelf, op advies van veel vlottere marathonlopers (2h30-3h00) ook een middellange duurloop van 90' midden in de week. Ik merk vooralsnog dat de vermoeidheid, die normaal na 75' begint, helemaal uitblijft. Ik kom vrij fris weer thuis. De lange duurloop van 2h00 zou ook wat makkelijker moeten gaan maar zover ben ik momenteel nog niet. Nu nog een half jaar geen terugval van die stomme hamstring en ik weet wat het in een wedstrijd oplevert.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Xaverius Wat is de status bij Globegistics? Die zien meer dan USPS. Als je daar 'Foreign Receipt' ziet dan is het daadwerkelijk in NL aangekomen. In mijn geval duurde het daarna nog een paar dagen voordat het daadwerkelijk in het PostNL sorteerproces is terechtgekomen - vanaf dat moment werkt de track&trace daar ook.

Verwijderd

polthemol schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:11:
[...]

heb even een paar van haar blogposts gelezen, maar ze doet me hopeloos naiëf aan. De kans lijkt me aanwezig dat ze oprecht geen flauw benul had (al is de schorsing dan nog altijd terecht, je hebt dit te checken).
Naief... Misschien, maar ik ben gewoon nooit extreem met de sport bezig geweest. Ik ben op geen enkele manier topsporter. Voldoen aan en op de hoogte zijn van alle dopingregels houdt behoorlijk veel in. Als je een joint rookt een week voor je wedstrijd kan dat al een positieve dopingtest opleveren. Een stuk in het NRC bevestigt dat hier een probleem mee is: een derde van de dopingovertreders wordt gestraft omdat ze in hun vrije tijd drugs gebruiken, op een feestje oid. Dat kan op geen enkele manier prestatiebevorderend zijn en toch worden daar behoorlijke straffen voor gegeven. Overigens hebben de meeste hardlopers hebben een wedstrijdlicentie, daar hoef je geen serieuze hardloper voor te zijn.
Ik probeer hier e.e.a. beter uit te leggen (helaas wel in het fries) https://www.facebook.com/rtvkanaal30/videos/501122544089239/

• Martiveen
  • Laatst online: 19-12 08:29
@kenneth bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zal voor m'n volgende doelen eens wat meer naar meneer Yasso kijken.
Wanneer staat voor jou trouwens de 1:19 halve marathon gepland? Of is dat doel voorlopig de ijskast in?

• Taigu
  • Laatst online: 18-12 05:38
Voor de Brooks liefhebbers, diverse modellen in de Outlet bij Futurumshop. Bij bestelling vanaf € 100,- kun je € 20,- extra korting krijgen met code FBU-FWN (tot 26-12).

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Martiveen schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:52:
@kenneth bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zal voor m'n volgende doelen eens wat meer naar meneer Yasso kijken.
Wanneer staat voor jou trouwens de 1:19 halve marathon gepland? Of is dat doel voorlopig de ijskast in?
Ik hoop op de CPC (8 maart) weer volle bak te kunnen gaan op de halve. Daarvoor nog paar keer 5k en een 15k trail. Ik heb me volledig gestort op kracht, mobiliteit en vul dat aan met de omvang die ik momenteel aankan, zo'n zeventig kilometer per week. Helaas afgelopen weekend door niet-hardloopgerelateerde zaken geen lange duurloop kunnen doen maar ik hoop snel weer op m'n vertrouwde omvang te zitten, maar dan nu met krachttraining erbij (zo, wat word je daar moe van :o). Mobiliteit is veel beter dan het in jaren is geweest, hoewel het echt nog beter kan. Ik worstel me gestaag door Running Rewired en dan zou ik eindelijk van mijn terugkerende klachten af moeten zijn.

Ik merk wel al dat ik sterker ben. Ik haalde vorige week bij een versnelling van 30" uit het niets 2'48/km. Dat is een tempo dat ik normaal pas na een paar weken snelheidstraining haal. En dan zit ik nog lang niet op het niveau van krachttraining dat Dicharry aanraadt. Voor squats adviseert hij bijvoorbeeld drie sets van zes keer 130%-150% lichaamsgewicht, ik zit op 75%. Single leg deadlifts doe ik op 12kg ipv 20kg. Nog veel laaghangend fruit dus :)

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

De grote lijnen van wat ik daar zo snel over lees zijn zaken die ik vanuit meerdere hoeken heb zien terugkomen: focus op het gebruik van de bil- en rompspieren.
Een leidraad die ik een tijdje terug meekreeg van een meneer in een minimalistische-schoenen-winkel: gebruik de grootste spieren het meest, die zijn niet voor niks zo groot :Y

Ik vind de hele biomechanica-hoek zó interessant! Maar het zal wel wetenschap eigen zijn dat elke keer als ik iets nieuws lees, iemand een rijtje boeken/onderzoeken bij elkaar trekt die zijn hypothese bevestigen, ook als het lijnrecht op andere zaken staat. Lekker biased schrijven in je eigen bubbel :P

Zal ook wel enorm moeilijk zijn om echt volledig neutraal te schrijven, laat staan dat het prima mogelijk is dat er 100 verschillende methodes zijn die allemaal prima werken op hun eigen manier...

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Door al die berichten ook maar is op snelheid getraind, net een niet onderbouwde intervaltraining gedaan :*) heb de herstel stukken toch wat langzamer gedaan, elke keer een meter of 100 wandelen zodat de hartslag onder de 130 zat.

Verder wel bij elke interval tussen de 3:00 en 3:30 kunnen blijven.

Maar wat zeggen die kenners hierover? Wat kan ik beter anders doen? Het voelde iig wel lekker :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fA9v5He_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Ps normaal doe ik een km snel / langzaam, maar dacht doe nu is wat anders.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• influenza
Tinusvolkel schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:37:
Door al die berichten ook maar is op snelheid getraind, net een niet onderbouwde intervaltraining gedaan :*) heb de herstel stukken toch wat langzamer gedaan, elke keer een meter of 100 wandelen zodat de hartslag onder de 130 zat.

Verder wel bij elke interval tussen de 3:00 en 3:30 kunnen blijven.

Maar wat zeggen die kenners hierover? Wat kan ik beter anders doen? Het voelde iig wel lekker :)

[Afbeelding]

Ps normaal doe ik een km snel / langzaam, maar dacht doe nu is wat anders.
volgens mij valt er weinig over te zeggen zonder te weten wat je voor tijden loopt op bijvoorbeeld een 10 KM ;). Het is best intensief in ieder geval. Als ik een gemiddelde aanhoud van 3:15 zit je op 39 seconden op 200 meter. Dan zou je een minuut of 36-37 op de 10 moeten kunnen lopen. Als ik uitga van 3:30 dan loop je 42 seconden op 200 meter en ga je richting de 39 minuten op 10 km. Even ervan uitgaande dat je die intervallen op souplesse loopt en niet knalhard op je max (en met 20 herhalingen kan ik me dat ook niet voorstellen). Dus als je dat op een 10 km loopt prima ;). Vind het inlopen wel heel erg aan de magere kant. Als ik een km warmloop gaan de eerste paar versnellingen echt niet optimaal en is dat meer een verlengde warming up. Uitlopen na zo'n versnelling mag ook best nog wat rustiger.

edit: paar typo's

[ Voor 4% gewijzigd door influenza op 23-12-2019 12:48 ]

• Tinusvolkel
influenza schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:45:
[...]

volgens mij valt er weinig over te zeggen zonder te weten wat je voor tijden loopt op bijvoorbeeld een 10 KM ;). Het is best intensief in ieder geval. Als ik een gemiddelde aanhoud van 3:15 zit je op 39 seconden op 200 meter. Dan zou je een minuut of 36-37 op de 10 moeten kunnen lopen. Als ik uitga van 3:30 dan loop je 42 seconden op 200 meter en ga je richting de 39 minuten op 10 km. Even ervan uitgaande dat je die intervallen op souplesse loopt en niet knalhard op je max (en met 20 herhalingen kan ik me dat ook niet voorstellen). Dus als je dat op een 10 km loopt prima ;). Vind het inlopen wel heel erg aan de magere kant. Als ik een km warmloop gaan de eerste paar versnellingen echt niet optimaal en is dat meer een verlengde warming up. Uitlopen na zo'n versnelling mag ook best nog wat rustiger.

edit: paar typo's
Mijn PR op de 10 is 39:29, maar de intervals waren goed te doen :) dus misschien kan die wel wat aangescherpt worden. Verder misschien een iets langere warming up doen idd.

Denk dat ik nu de afstand per interval langzaam wat ga uitbreiden en dan de snelheid proberen hetzelfde te houden.

• influenza
Tinusvolkel schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:08:
[...]

Mijn PR op de 10 is 39:29, maar de intervals waren goed te doen :) dus misschien kan die wel wat aangescherpt worden. Verder misschien een iets langere warming up doen idd.

Denk dat ik nu de afstand per interval langzaam wat ga uitbreiden en dan de snelheid proberen hetzelfde te houden.
Kortere intervallen zijn ook lastig, zeker als je van nature veel snelheid hebt. 37-38s per 200m is voor mij het 200 meter tempo wat ik zou moeten lopen, maar dat kost me totaal geen moeite. Als ik mijn best doe loop ik ze in 30-31 seconden. Maar dat is totaal niet representatief voor mijn 10 km tijd uiteraard (37-38 minuten). Naarmate de intervallen langer worden is het makkelijker om een tempo te lopen wat zich verhoudt met mijn "prestaties".

Zou als ik jou was wat beter inlopen: wat langer, beetje rustig op tempo komen etc. En dan het aantal herhalingen terugbrengen naar 15. 15x200m, met 200 pauze is ene mooie training en op zich meer dan voldoende. Telkens de rust zo langzaam doen dat je de volgende herhaling weer helemaal fris en optimaal kunt lopen.

Als je de afstand gaat uitbreiden moet je het tempo echt wel wat laten vieren hoor. 400 meter in dit tempo is echt veel te hard ten opzichte van je 10 km tempo.

• Tinusvolkel
Bedankt voor de tips (y) ik ga hiermee aan de slag.

Maar nu weer opladen voor een langzame duurloop met de kerst van een km of 33.
Mooi alle calorieën eraf lopen die je er met die dagen bij eet.

• Valorian
Tinusvolkel schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:

Wat nog wel aardig kan zijn is het brengen van variatie binnen de intervallen. Dus ipv 20 x 250m op tempo 10km kun je dan bijvoorbeeld doen:
8x (200m - 600m). Alles tussen haakjes is één set, waarvan je er in dit geval 8 doet. Waarbij je de 200m’s op 5km tempo loopt en de 600m’s op 10km tempo. Met tussendoor nog 200m rustig hardlopen. Dat geeft net een andere dynamiek. Op die manier zijn er nog tal varianten te bedenken. Bijvoorbeeld een paar uit onze schema’s van afgelopen maand:
- 4x (800 - 600 - 400) op tempo's 10km, 10km, 5km
- 3x (1600 - 1000) op tempo's 21,1km, 10km
- 3x (600 - 1200 - 200) op tempo’s 10km, 21,1km, 5km
- 7x (300 - 600) op tempo’s 10km en 21,km
(Pauzes: bij korte afstanden meestal 200m pauze tussen de intervallen en 400m pauze tussen elke ‘set’).

Juist door steeds andere te kiezen wordt het leuk, en ook een uitdaging want je gaat dan minder ‘op comfort’ naar je vaste snelheid toe die je steeds lange wilt volhouden maar moet steeds doseren en het juiste tempo kiezen. Op den duur weet je dan ook precies de juiste snelheden te vinden en kan je zonder op je horloge te kijken nagenoeg steeds dezelfde blokken/tempo’s. maken. Al is dat op de baan natuurlijk wel makkelijker dan op de weg.

PS: Vergeet verder niet dat een zware intervaltraining een onderdeel is van een weekbelasting. Als je intervallen te makkelijk lijken te gaan kan je de snelheid best opvoeren, maar het mag niet ten koste gaan van je andere trainingen die week. Dus als je normaal op woensdag interval loopt en op vrijdag een rustige 10km en op zondag een lange duurloop dan wil je voorkomen dat je de vrijdag te slecht hersteld bent en dan een loop overslaat. Dan kan je beter iets rustiger intervallen zodat je weekbelasting in zijn totaliteit in balans is en niet too much.

O ja, en wat anderen al zeiden: langer inlopen. Harde intervallen zijn een prima manier om jezelf te blesseren als je nog niet goed warm bent. Nu ben ik zelf wat overdreven denk ik maar ik loop tegenwoordig 7km in als in naar de atletiekbaan ga :)
influenza schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:17:
[...]

Kortere intervallen zijn ook lastig, zeker als je van nature veel snelheid hebt. 37-38s per 200m is voor mij het 200 meter tempo wat ik zou moeten lopen, maar dat kost me totaal geen moeite. Als ik mijn best doe loop ik ze in 30-31 seconden. Maar dat is totaal niet representatief voor mijn 10 km tijd uiteraard (37-38 minuten). Naarmate de intervallen langer worden is het makkelijker om een tempo te lopen wat zich verhoudt met mijn "prestaties".

Zou als ik jou was wat beter inlopen: wat langer, beetje rustig op tempo komen etc. En dan het aantal herhalingen terugbrengen naar 15. 15x200m, met 200 pauze is ene mooie training en op zich meer dan voldoende. Telkens de rust zo langzaam doen dat je de volgende herhaling weer helemaal fris en optimaal kunt lopen.

Als je de afstand gaat uitbreiden moet je het tempo echt wel wat laten vieren hoor. 400 meter in dit tempo is echt veel te hard ten opzichte van je 10 km tempo.
Ter info: Wij lopen op de baan 200's eigenlijk altijd op 5km-tempo of soms zelfs 3km tempo, afhankelijk van de intervallen / aantallen / etc. Verder lopen we zelden 15x 200 of 10x400, bijna altijd een combi van intervallen met verschillende lengtes en snelheden. Als je er 1000's tussendoor loopt zijn die 200's op 5km tempo ineens een stuk lastiger vol te houden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Valorian op 23-12-2019 13:35 ]

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 22:22

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Daar staat het pakket sinds 13 december op Foreign receipt in Den Haag...
Zr40 schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:25:
@Xaverius Wat is de status bij Globegistics? Die zien meer dan USPS. Als je daar 'Foreign Receipt' ziet dan is het daadwerkelijk in NL aangekomen. In mijn geval duurde het daarna nog een paar dagen voordat het daadwerkelijk in het PostNL sorteerproces is terechtgekomen - vanaf dat moment werkt de track&trace daar ook.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Roadman
Tinusvolkel schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:

Ga je de two rivers marathon lopen?

• Tinusvolkel
Tnx @Valorian voor je uitgebreide verhaal, dus vooral meer inlopen en variëren :)

En @Roadman die ga ik idd lopen.
Tijd / tempo zie ik tegen die tijd wel, gewoon de komende tijd flinke duurlopen / intervals en tempo lopen doen.

• Shinji
  • Laatst online: 22:13
Xaverius schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:36:
Daar staat het pakket sinds 13 december op Foreign receipt in Den Haag...

[...]
Dat had ik ook vanaf 13 december. Ik heb hem vorige week ergens op mogen halen. Wel bijzonder dat het bij jou zo lang duurt.

Ik heb er vanochtend voor het eerst mee gelopen. Van één weggebruiker complimenten gekregen over mijn zichtbaarheid :)

• acidd91
  • Laatst online: 18-12 15:56
Shinji schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:48:
[...]

Dat had ik ook vanaf 13 december. Ik heb hem vorige week ergens op mogen halen. Wel bijzonder dat het bij jou zo lang duurt.

Ik heb er vanochtend voor het eerst mee gelopen. Van één weggebruiker complimenten gekregen over mijn zichtbaarheid :)
Bij mij staat hij ook al een tijdje op receipt in Den Haag... (16 december).

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:47:
[...]

Naief... Misschien, maar ik ben gewoon nooit extreem met de sport bezig geweest. Ik ben op geen enkele manier topsporter. Voldoen aan en op de hoogte zijn van alle dopingregels houdt behoorlijk veel in. Als je een joint rookt een week voor je wedstrijd kan dat al een positieve dopingtest opleveren. Een stuk in het NRC bevestigt dat hier een probleem mee is: een derde van de dopingovertreders wordt gestraft omdat ze in hun vrije tijd drugs gebruiken, op een feestje oid. Dat kan op geen enkele manier prestatiebevorderend zijn en toch worden daar behoorlijke straffen voor gegeven. Overigens hebben de meeste hardlopers hebben een wedstrijdlicentie, daar hoef je geen serieuze hardloper voor te zijn.
Ik probeer hier e.e.a. beter uit te leggen (helaas wel in het fries) https://www.facebook.com/rtvkanaal30/videos/501122544089239/
Wil je nou zeggen dat het normaal is als topsporter om een joint te roken in het weekend? ;) want dan is de topsport wel veranderd hoor :)

• influenza
Zwerver schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:18:
[...]

Wil je nou zeggen dat het normaal is als topsporter om een joint te roken in het weekend? ;) want dan is de topsport wel veranderd hoor :)
Het zijn ook maar mensen ;). Zal vaak genoeg gebeuren, net als het drinken van een glaasje alcohol. Zeker als het wedstrijd seizoen is afgelopen en het tijd is voor een beetje ontspanning en stoom afblazen.

• Valorian
Zwerver schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:18:
[...]

Ze zegt toch ook "Misschien, maar ik ben gewoon nooit extreem met de sport bezig geweest. Ik ben op geen enkele manier topsporter." ..

• Zwerver
  • Niet online
influenza schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:39:
[...]

Het zijn ook maar mensen ;). Zal vaak genoeg gebeuren, net als het drinken van een glaasje alcohol. Zeker als het wedstrijd seizoen is afgelopen en het tijd is voor een beetje ontspanning en stoom afblazen.
Dat glaasje wijn: zeker, dat gebeurde ook in mijn tijd. Maar de KNAU gaf bij ons een hele duidelijke waarschuwing toen wada op cannabis begon te controleren rond 1995-1996.
Valorian schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:32:
[...]

Ze zegt toch ook "Misschien, maar ik ben gewoon nooit extreem met de sport bezig geweest. Ik ben op geen enkele manier topsporter." ..
Het is geen verwijt naar haar, maar een oprechte vraag :) Ik weet nog van een bepaalde topsporter die af en toe een sigaretje rookte na een wedstrijd in bondsverband en wat voor heisa dat opleverde - vandaar de vraag.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:55

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:47:
[...]

Heb je hier nou speciaal een account voor aangemaakt?

Ik vind het heel vervelend voor je hoor, maar het is toch echt je eigen schuld. Je hebt zelf een licentie genomen, dan hoor je je aan de regels te houden. Wil je dit niet, dan neem je geen licentie. Moet je achteraf niet gaan zeggen: "ik wist niet wat de regels waren".. dit is JOUW verantwoordelijkheid.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• influenza
Secsytime schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:20:
[...]

Ik vind het heel vervelend voor je hoor, maar het is toch echt je eigen schuld. Je hebt zelf een licentie genomen, dan hoor je je aan de regels te houden. Wil je dit niet, dan neem je geen licentie. Moet je achteraf niet gaan zeggen: "ik wist niet wat de regels waren".. dit is JOUW verantwoordelijkheid.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Absoluut waar, al denk ik niet dat het altijd even makkelijk is. Als een simpele neusspray al een positieve test kan opleveren, waarvoor je dan weer een doktersattest nodig hebt.

Maar ik heb ook ene licentie en kan dus aan pak hem beet het Nederlands kampioenschap halve marathon meedoen. En dus ook op doping gecontroleerd worden. Nu is die kans extreem klein gezien mijn niveau, maar het zou kunnen. Als ik vanwege mijn verkoudheid dus gewoon wat over the counter producten heb gehaald bij het Kruidvat waarin een stofje zit wat op de dopinglijst staat ben ik de pineut. Ben ik als erg matige amateursporter natuurlijk helemaal niet mee bezig ;).

Als topsporter heb je natuurlijk de verantwoordelijkheid om hierop te letten en zul je daarin normaal gesproken ook begeleid worden door een team van mensen en vanuit de bond waarvan je lid bent. Wat er hier nu precies wel of niet aan de hand is heb ik geen idee van, want ik hoor nu alleen een eenzijdig (nogal zielig aandoend) verhaal. Als het inderdaad om een product gaat wat vrij verkrijgbaar is en algemeen gebruik wordt (zonder significante prestatie bevorderende werking) ben ik toch wel geneigd om iemand het voordeel van de twijfel te geven :P.

Zelf ben ik actief in de hondensport en daar is doping ook een heikel punt aan het worden. Nog een stuk lastiger. Als een hond wordt gecontroleerd en er anabolen of andere vreemde substanties worden aangetroffen vind ik het allemaal vrij duidelijk. Maar ook cafeïne staat bijvoorbeeld op de dopinglijst , elke waarde boven 0 betekent een positieve test. Dus als mijn honden een keer de vaatwasser uitlikken of op straat iets opscharrelen betekent dit een positieve test. Gelukkig hoeven ze nog geen where abouts op te geven :P

• Valorian
Secsytime schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:20:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Nou, ik heb ook een licentie en niemand heeft mij bij de KNAU ooit iets verteld over de regels, noch is er überhaupt voorlichting bij onze AV op dat punt. Vergeet verder niet dat deze dame geen topsporter is maar gewoon iemand die graag ultra's loopt. Het ultra-wereldje is niet zo groot en bij dames waarschijnlijk nog een stuk kleiner. Dus ze is in relatief weinig tijd van totaal onbekend naar "Kampioen op een NK" gegaan. Ik kan mij best voorstellen dat iemand in zo'n situatie komt. En dat als je dan via google overal je naam tegenkomt je je best doet daar op zijn minst een kanttekening van eigen zijde bij te zetten, door een account aan te maken.

Verplaats je eens in haar situatie: je loopt voor je lol, zonder verdiensten, hebt waarschijnlijk niet eens een sponsor of wat dan ook en ineens mag je niets meer, maak je alleen maar kosten en gaat je naam ten grabbel i.c.m. een schuldig tot het omgekeerde (dispensatie ivm adhd) bewezen is situatie. Natuurlijk weet ook ik de ins en outs niet van deze situatie, en is dat niet aan ons om een oordeel over te vellen. Maar ik denk dat een 'eigen schuld dikke bult' hier niet echt een wenselijke situatie is.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:59:
[...]

Nou, ik heb ook een licentie en niemand heeft mij bij de KNAU ooit iets verteld over de regels, noch is er überhaupt voorlichting bij onze AV op dat punt. Vergeet verder niet dat deze dame geen topsporter is maar gewoon iemand die graag ultra's loopt. Het ultra-wereldje is niet zo groot en bij dames waarschijnlijk nog een stuk kleiner. Dus ze is in relatief weinig tijd van totaal onbekend naar "Kampioen op een NK" gegaan. Ik kan mij best voorstellen dat iemand in zo'n situatie komt. En dat als je dan via google overal je naam tegenkomt je je best doet daar op zijn minst een kanttekening van eigen zijde bij te zetten, door een account aan te maken.

Verplaats je eens in haar situatie: je loopt voor je lol, zonder verdiensten, hebt waarschijnlijk niet eens een sponsor of wat dan ook en ineens mag je niets meer, maak je alleen maar kosten en gaat je naam ten grabbel i.c.m. een schuldig tot het omgekeerde (dispensatie ivm adhd) bewezen is situatie. Natuurlijk weet ook ik de ins en outs niet van deze situatie, en is dat niet aan ons om een oordeel over te vellen. Maar ik denk dat een 'eigen schuld dikke bult' hier niet echt een wenselijke situatie is.
Zoals ik zeg, dit is JOUW verantwoordelijkheid.. niet die van de KNAU of die van je atletiekvereniging.
influenza schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:37:
[...]

Absoluut waar, al denk ik niet dat het altijd even makkelijk is. Als een simpele neusspray al een positieve test kan opleveren, waarvoor je dan weer een doktersattest nodig hebt.

Maar ik heb ook ene licentie en kan dus aan pak hem beet het Nederlands kampioenschap halve marathon meedoen. En dus ook op doping gecontroleerd worden. Nu is die kans extreem klein gezien mijn niveau, maar het zou kunnen. Als ik vanwege mijn verkoudheid dus gewoon wat over the counter producten heb gehaald bij het Kruidvat waarin een stofje zit wat op de dopinglijst staat ben ik de pineut. Ben ik als erg matige amateursporter natuurlijk helemaal niet mee bezig ;).

Als topsporter heb je natuurlijk de verantwoordelijkheid om hierop te letten en zul je daarin normaal gesproken ook begeleid worden door een team van mensen en vanuit de bond waarvan je lid bent. Wat er hier nu precies wel of niet aan de hand is heb ik geen idee van, want ik hoor nu alleen een eenzijdig (nogal zielig aandoend) verhaal. Als het inderdaad om een product gaat wat vrij verkrijgbaar is en algemeen gebruik wordt (zonder significante prestatie bevorderende werking) ben ik toch wel geneigd om iemand het voordeel van de twijfel te geven :P.

Zelf ben ik actief in de hondensport en daar is doping ook een heikel punt aan het worden. Nog een stuk lastiger. Als een hond wordt gecontroleerd en er anabolen of andere vreemde substanties worden aangetroffen vind ik het allemaal vrij duidelijk. Maar ook cafeïne staat bijvoorbeeld op de dopinglijst , elke waarde boven 0 betekent een positieve test. Dus als mijn honden een keer de vaatwasser uitlikken of op straat iets opscharrelen betekent dit een positieve test. Gelukkig hoeven ze nog geen where abouts op te geven :P
Daarnaast is haar situatie wel degelijk anders, ze heeft namelijk de licentie aangevraagd omdat ze het jaar ervoor geen Nederlandse titel kon krijgen (omdat ze geen licentie had).

Zodra je een licentie hebt, moet je aan dezelfde regels voldoen als de profs. Wil je dit niet, neem dan geen licentie. Zou mooi zijn joh.. geen licentie hebben en dan allemaal records verbreken, want je hoeft niet aan dopingregels te voldoen (':

Natuurlijk is het vervelend voor haar, maar als ze het er bij had gelaten was er alleen maar een schorsing geweest. Ze kiest er zelf voor om het proberen aan te vechten of publicatie tegen te houden.. Wat zinloos is, want je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden (want licentie).

En dan dingen zeggen als: "Ik laat mij niet meer als een crimineel behandelen." Eh? Je hebt de regels overtreden.. Wat verwacht je dan? Leuk dat je er dispensatie voor aan had kunnen vragen? Heb je dit gedaan?

• influenza
Secsytime schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:14:
[...]

Zoals ik zeg, dit is JOUW verantwoordelijkheid.. niet die van de KNAU of die van je atletiekvereniging.

[...]

Daarnaast is haar situatie wel degelijk anders, ze heeft namelijk de licentie aangevraagd omdat ze het jaar ervoor geen Nederlandse titel kon krijgen (omdat ze geen licentie had).

Zodra je een licentie hebt, moet je aan dezelfde regels voldoen als de profs. Wil je dit niet, neem dan geen licentie. Zou mooi zijn joh.. geen licentie hebben en dan allemaal records verbreken, want je hoeft niet aan dopingregels te voldoen (':

Natuurlijk is het vervelend voor haar, maar als ze het er bij had gelaten was er alleen maar een schorsing geweest. Ze kiest er zelf voor om het proberen aan te vechten of publicatie tegen te houden.. Wat zinloos is, want je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden (want licentie).

En dan dingen zeggen als: "Ik laat mij niet meer als een crimineel behandelen." Eh? Je hebt de regels overtreden.. Wat verwacht je dan? Leuk dat je er dispensatie voor aan had kunnen vragen? Heb je dit gedaan?
Ik beweer ook helemaal niet dat het een vrijbrief is om jezelf vol te stoppen met prestatie bevorderende middelen. Er lijken me grenzen te zijn die voor iedereen wel duidelijk zijn of dat zouden moeten zijn.

Maar het blijft natuurlijk extreem vreemd dat een gemiddelde profwielrenner astma medicijnen mag gebruiken met ontheffing, omdat hij of zij een goede (lees slimme) begeleidingsploeg heeft die dit allemaal regelt en dat een ander die dit niet geregeld heeft een positieve dopingstest aflevert.
Als dit geval in een zelfde schemergebied valt en dus alleen maar een positieve test oplevert omdat er verzuimt is dispensatie aan te vragen door iemand die daar helemaal niet bewust mee bezig is vind ik dat wel erg zuur. Val dan in de categorie erg naïef wellicht, maar nog steeds erg zuur.

Maar goed ken alle ins en outs niet dus is allemaal hypothetisch natuurlijk ;)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

De comeback lijkt nu toch echt ingezet *O*
Vandaag voor het eerst sinds ~2 jaar weer eens een tempo/interval-training gelopen, zonder een centje pijn. Ook meteen de 100km in de maand gepasseerd ook dat is lang geleden :)

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/2953358327

If you can see, look. If you can look, observe

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Vandaag met en duurloopje van 14,07 km de 1000 km weten te behalen dit jaar! *O*

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Tinusvolkel
Rhapsody schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:59:
Vandaag met en duurloopje van 14,07 km de 1000 km weten te behalen dit jaar! *O*
Hier ook vandaag precies de 2000 aan getikt met een herstel loopje van een km of 12.
Maar ik denk dat ik er dit jaar nog wel een km of 60 bij kan plakken :)

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik heb na mijn redelijk intensieve trainingsweek van vorige week sinds vorige week woensdag wat last van mijn rechter achillespees. Donderdag nog een kleine 4K gelopen. Voelde opzich wel goed, maar vertrouwde het toch niet helemaal. Training in het weekend overgeslagen, veel stretchoefeningen gedaan op de trap en gekoeld, morgen weer een rondje proberen. Ben benieuwd, hopelijk heeft het genoeg rust gehad.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

influenza schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:28:
[...]

Ik beweer ook helemaal niet dat het een vrijbrief is om jezelf vol te stoppen met prestatie bevorderende middelen. Er lijken me grenzen te zijn die voor iedereen wel duidelijk zijn of dat zouden moeten zijn.

Maar het blijft natuurlijk extreem vreemd dat een gemiddelde profwielrenner astma medicijnen mag gebruiken met ontheffing, omdat hij of zij een goede (lees slimme) begeleidingsploeg heeft die dit allemaal regelt en dat een ander die dit niet geregeld heeft een positieve dopingstest aflevert.
Als dit geval in een zelfde schemergebied valt en dus alleen maar een positieve test oplevert omdat er verzuimt is dispensatie aan te vragen door iemand die daar helemaal niet bewust mee bezig is vind ik dat wel erg zuur. Val dan in de categorie erg naïef wellicht, maar nog steeds erg zuur.

Maar goed ken alle ins en outs niet dus is allemaal hypothetisch natuurlijk ;)
We doen alsof het rocket science is.. Het is niet alsof deze informatie verstopt is en ontoegankelijk.. Je kan gemakkelijk controleren of een geneesmiddel wel of niet mag.

Wat me vooral stoort, is haar gedrag. Alsof het haar "overkomt" en wat het dan nog erger maakt is dat ze doet alsof haar "onrecht" is aangedaan en de schuld buiten haar zelf legt.

Ze had beter net als Maxima kunnen zeggen: "Een beetje dom" dan had ze veel meer sympathie gekregen, dan wanneer ze reageert zoals nu.

Het is immers haar eigen (domme) schuld. OWN IT.

• Tazzios

Tazzios

..

chris schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:31:
[...]
Heel interessant! Heb je de jaren daarvoor ook zo gelopen? En heb je 't gevoel dat je met meer volume sneller zou worden, of juist niet?

...
De jaren er voor deed ik alleen duurlopen voor 1 marathon per jaar en gebruikte ik het geposte schema. Verder meer wedstrijden in de weekenden. Om nog progressie te maken heb ik wel het idee dat meer kilometers/uren nodig zijn, zeker omdat ik me de laatste 2 jaar op marathons richt. Na Rotterdam (en hopelijk 2:43) weer even richten op wat korters zoals hm en 15K daar liggen dan PR`s voor het oprapen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Niku schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:29:
Ik heb na mijn redelijk intensieve trainingsweek van vorige week sinds vorige week woensdag wat last van mijn rechter achillespees. Donderdag nog een kleine 4K gelopen. Voelde opzich wel goed, maar vertrouwde het toch niet helemaal. Training in het weekend overgeslagen, veel stretchoefeningen gedaan op de trap en gekoeld, morgen weer een rondje proberen. Ben benieuwd, hopelijk heeft het genoeg rust gehad.
Nou, dat ging 7k prima. Op naar het kerstdiner o<:)

• Zwerver
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:50:
[...]

We doen alsof het rocket science is.. Het is niet alsof deze informatie verstopt is en ontoegankelijk.. Je kan gemakkelijk controleren of een geneesmiddel wel of niet mag.

Wat me vooral stoort, is haar gedrag. Alsof het haar "overkomt" en wat het dan nog erger maakt is dat ze doet alsof haar "onrecht" is aangedaan en de schuld buiten haar zelf legt.

Ze had beter net als Maxima kunnen zeggen: "Een beetje dom" dan had ze veel meer sympathie gekregen, dan wanneer ze reageert zoals nu.

Het is immers haar eigen (domme) schuld. OWN IT.

Weet je? Ik vind jouw reactie achterlijk grof als je weet dat de persoon in kwestie dit ook kan lezen. Als je dit in de kroeg zo zou doen loop je grote kans op een knal voor je kop. Beetje respect mag ook online

• Niku

Niku

Alagaesii

Zwerver schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:24:
[...]

Weet je? Ik vind jouw reactie achterlijk grof als je weet dat de persoon in kwestie dit ook kan lezen. Als je dit in de kroeg zo zou doen loop je grote kans op een knal voor je kop. Beetje respect mag ook online
Mwa, hij spreekt zich wat sterk uit. Maar ‘achterlijk grof’ is het nu ook weer niet. De ergste krachtterm is ‘dom’. Als ik hier al een knal voor mijn kop voor moet krijgen..

Dat laatste vind ik overigens nog het grofste uit jullie posts

• Niku

Niku

Alagaesii

Oeps, dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door Niku op 25-12-2019 13:38 ]

• Frenz64
Wat een fijne kerstgedachtes hier.

Ik vind het best dapper dat je hier post @Verwijderd . Oordelen is zo makkelijk, ongeacht de toon

[ Voor 4% gewijzigd door Frenz64 op 25-12-2019 14:35 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:53
Toch helemaal niet gek dat ze een account aanmaakt om weerwoord te geven? Als er ergens over me gesproken zou worden en ik had de mogelijkheid daar iets in te brengen zou ik dat ook doen...

Verder. inderdaad eigen verwantwoordelijkheid en alles maar kan me heel goed voorstellen dat je daar als amateurloper helemaal niet mee bezig bent en inderdaad niet doorhebt waar je mee bezig bent. Een wedstrijdlicentie zegt natuurlijk ook niks over professionaliteit, iedereen kan er 1 krijgen.

Als je dan door een eerlijke vergissing (laten we daar even van uit gaan) opeens keihard neergehaald en door het slijk gehaald wordt snap ik ook dat je daar tegenin wil gaan.

Hoe dan ook, rotsituatie met alleen maar verliezers

Bensimpel

Positieve meneer

m0ridin schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:57:
Toch helemaal niet gek dat ze een account aanmaakt om weerwoord te geven? Als er ergens over me gesproken zou worden en ik had de mogelijkheid daar iets in te brengen zou ik dat ook doen...

Verder. inderdaad eigen verwantwoordelijkheid en alles maar kan me heel goed voorstellen dat je daar als amateurloper helemaal niet mee bezig bent en inderdaad niet doorhebt waar je mee bezig bent. Een wedstrijdlicentie zegt natuurlijk ook niks over professionaliteit, iedereen kan er 1 krijgen.

Als je dan door een eerlijke vergissing (laten we daar even van uit gaan) opeens keihard neergehaald en door het slijk gehaald wordt snap ik ook dat je daar tegenin wil gaan.

Hoe dan ook, rotsituatie met alleen maar verliezers
Nouja, zomaar uit het niets een Ultrarun winnen? Als je al 3 wedstrijden hebt gewonnen dan ben je geen amateur meer en mag je jezelf inderdaad maar eens aan de doping regels gaan houden. Vooral om de sport eerlijk te houden.

Cannabis is gewoon tegen de regels in,
S8. Cannabinoïden
Ter verduidelijking: alle natuurlijke en synthetische cannabinoïden zijn verboden, inclusief bereidingen van cannabis of synthetische cannabinoïden. Natuurlijk Δ9-tetrahydrocannabinol (THC) en synthetisch THC (bijv. dronabinol) zijn verboden. Alle synthetische cannabinoïden die de effecten van THC nabootsen zijn verboden.
Cannabidiol (CBD) is niet verboden. Wel waarschuwt WADA dat CBD verkregen uit cannabisplanten THC kan bevatten. THC staat op de dopinglijst.
https://www.dopingwaaier.nl/desktop

Aka, ze heeft gewoon niet eerlijk meegedaan en is daarvoor (terecht) gestraft). (Of dat nou in wedstrijdverband of niet was, maakt niet uit. Het zat in haar bloed).

Nog meer info:
https://www.dopingautorit...categorieen/cannabinoiden

Pro renners gebruiken dan ook geen cannabis. Juist om deze reden. Ik tel Hinke als een pro renner, als je wedstrijden kan winnen ben je gewoon een pro.

https://www.runnersworld....ns-24-uurs-race-deventer/

😆 - Denk ook eens om ;)

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:08
Ook maar een rondje afgewerkt op deze fijne kerst. Geen idee wat ik gisteren fout heb gegeten, maar het liep voor geen meter...

Ah wat. Tijd om ook mijn eindejaarslijstje te maken. 2019 begon rot door een kuitblessure (die ik domweg een pak erger heb gemaakt door de Schorre trail te willen lopen). 6 weken min of meer buiten strijd. 2020 begin ik met dezelfde race :S

Daarna met een “couch-to-25k” in 3 maanden voorbereid naar de Great Breweries 25k, die een succes werden. Nog geen editie gemist en elke keer sneller dan de vorige. Jammer genoeg moet ik 2020 missen door het lentefeest van mijn nichtje.

Vervolgens begon het idee van een marathon voor mijn 40e toch te rijpen. Wat trails met wisselend succes gelopen tijdens de zomer (wel een goeie Fantomes en een uitstekende Leuven Nature Trail), en dan de kers op de taart in Eindhoven: mijn eerste marathon!

Daarna wat gesukkeld met mijn gezondheid, niet veel wereldschokkende gedaan maar met 1979km op de teller ga ik de kaap van de 2000 nog wel halen. Verder dit jaar ook voor het eerst gefietst (ook 2000km) dus qua sportieve uren een succes.

2020 wil ik mijn PR op de HM eindelijk eens scherper stellen. Feitelijk dateert mijn laatste HM wedstrijd van 2003 (toen woog ik bijna 20kg meer), dus die 2u11 wordt een makkie (officieus 1:35 momenteel op de 25k eerder dit jaar), sub 1:30 zou echt wel moeten kunnen.

De rest zien we wel, maar vooral in functie van...

Vrolijke kerst en een top-2020!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Zwerver schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:24:
[...]

Begrijp niet wat er respectloos aan mijn post is, Nederland begint wel heel sensitief te worden. Ik dacht dat een forum was om over dingen te discussieren, maar dus behalve als het te gevoelig is, of iemand kan kwetsen.

Ze kiest er toch zelf voor om te kijken en er op te reageren, ik denk niet dat het haar helpt met het verwerken van dit moment in haar leven, maar dat is vast ook onderdeel van het verwerkingsproces. Het is dus beter om het achter haar rug om te zeggen op een moment dat ze er niet op kan reageren? Ik mis die logica even.. dat is in mijn ogen, veel kwalijker.

Anyway, fijne kerst.

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 09:01
Beste hardlopende Tweakers,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben nu al een tijdje aan het hardlopen, maar ik merk dat ik geen progressie heb. Ik heb een lichte vorm van astma, en ik vermoed dat mijn adem / gebrek aan zuurstof de bottleneck is, maar dat weet ik niet zeker.

Ik loop nu al een flinke tijd een rondje van 2.5 - 3 km, en iedere keer ben ik behoorlijk buiten adem. In het begin merkte ik snel progressie en ging mijn tijd steeds beter, maar het lijkt alsof ik op een plateau ben beland. Ik probeer ongeveer 4 keer per week te rennen, soms wat meer en soms wat minder. Als ik een week niet gerend heb merk ik meteen dat het weer een stuk moeilijker is.

Wat zouden jullie aanraden qua aanpak? Zijn er misschien meer mensen hier met astma die wellicht wat tips hebben?

Edit: dit is bijvoorbeeld het verslag van een typisch rondje: https://imgur.com/a/7FPthyE

[ Voor 5% gewijzigd door coendeurloo op 25-12-2019 18:41 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

Gebruik je iets van een schema? Het is namelijk niet heel effectief om training na training hetzelfde te doen en alleen maar te focussen op sneller lopen. In een beginnersschema zit daarom meer variatie.

Maar als je structureel buiten adem bent, dan zou ik beginnen met langzamer lopen. Volgens mij is astma niet per definitie het probleem.
Hoe hard loop je nu? Waar ligt je inspanningsniveau? Kan je nog een gesprek voeren?

If you can see, look. If you can look, observe

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Secsytime schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:30:
[...]

Begrijp niet wat er respectloos aan mijn post is, Nederland begint wel heel sensitief te worden. Ik dacht dat een forum was om over dingen te discussieren, maar dus behalve als het te gevoelig is, of iemand kan kwetsen.
Het is niet zozeer je standpunt maar je toon. Gedachte-experiment: je staat in de kantine van lokale AV en je ziet Hinke. Je knoopt een gesprek aan en het onderwerp komt hierop. Zou je ter plekke, op die zondagmiddag in de kantine, in haar gezicht diezelfde bewoordingen gebruiken? Ik ken weinig mensen die dat zouden doen. Dat een forum wat anoniemer is maakt de grens lager om vol op het orgel te gaan, maar vergeet niet dat er gewoon een mens aan de andere kant van het beeldscherm zit.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kenneth schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:48:
[...]
Het is niet zozeer je standpunt maar je toon. Gedachte-experiment: je staat in de kantine van lokale AV en je ziet Hinke. Je knoopt een gesprek aan en het onderwerp komt hierop. Zou je ter plekke, op die zondagmiddag in de kantine, in haar gezicht diezelfde bewoordingen gebruiken? Ik ken weinig mensen die dat zouden doen. Dat een forum wat anoniemer is maakt de grens lager om vol op het orgel te gaan, maar vergeet niet dat er gewoon een mens aan de andere kant van het beeldscherm zit.
Toon is altijd lastig op het internet he (; andere helft daarvan is interpretatie. Als je mening het tegenovergesteld is, dan maakt dat het nog lastiger. :+

Ik voel geen behoefte om Hinke hierop aan te spreken, waarom zou ik? Haar situatie kwam hier te sprake, daarom wordt het besproken. Zij kiest er zelf voor om dit hier op te zoeken en erop te reageren, haar account is immers gemaakt op 23 december 2019 (als het al dezelfde Hinke is).

Het is een vervelende situatie voor haar, dat zal niemand ontkennen.

Verwijderd

Waar rook is is vuur. Als @Verwijderd ook niet meer welkom is in de paardensportwereld, zoals de krant aangeeft, en nu ook niet meer in de atletiekwereld, dan zou je/ze toch serieus achter je oren moeten krabben waar het mis gaat.

Het verzwijgen of niet willen vertellen om welk medicijn het gaat is natuurlijk ook niet in het voordeel sprekend van haar en als het onschuldig is dan zou dat geen belemmering moeten zijn. Ook zijn er duidelijke regels en richtlijnen over wat wel of niet toegestaan is qua medicijn gebruik. Dit kan je zo opzoeken en zo opvragen.

Tja, en een ultrarun zo uit het niets winnen...

• Roadman
Secsytime schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:56:
[...]

Ik voel geen behoefte om Hinke hierop aan te spreken
Eh, wat is die reactie bovenaan de vorige pagina dan?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:01:
[...]

Eh, wat is die reactie bovenaan de vorige pagina dan?
Een reactie op een persoon met de username "Hinke".

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:56:
Waar rook is is vuur. Als @Verwijderd ook niet meer welkom is in de paardensportwereld, zoals de krant aangeeft, en nu ook niet meer in de atletiekwereld, dan zou je/ze toch serieus achter je oren moeten krabben waar het mis gaat.

Het verzwijgen of niet willen vertellen om welk medicijn het gaat is natuurlijk ook niet in het voordeel sprekend van haar en als het onschuldig is dan zou dat geen belemmering moeten zijn. Ook zijn er duidelijke regels en richtlijnen over wat wel of niet toegestaan is qua medicijn gebruik. Dit kan je zo opzoeken en zo opvragen.

Tja, en een ultrarun zo uit het niets winnen...
Niet alleen dit, ze had al 4 wedstrijden gewonnen. Dan ben je geen amateur meer..

😆 - Denk ook eens om ;)

Verwijderd

Dan vind ik dat ze ook niet zo moet jammeren. Je weet waar je aan begint en het is makkelijk na te kijken wat wel of niet geoorloofd is als medicijngebruik of waar je vrijstelling voor kan krijgen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:23:
Dan vind ik dat ze ook niet zo moet jammeren. Je weet waar je aan begint en het is makkelijk na te kijken wat wel of niet geoorloofd is als medicijngebruik of waar je vrijstelling voor kan krijgen.
Dit is blijkbaar een erg onpopulaire mening, waarvoor je zomaar "een klap voor je kop" zou kunnen krijgen. 8)7 :+ :X

Bensimpel

Positieve meneer

Secsytime schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:31:
[...]

Dit is blijkbaar een erg onpopulaire mening, waarvoor je zomaar "een klap voor je kop" zou kunnen krijgen. 8)7 :+ :X
Ik geef je een klap op je schouder :+

Anyway, ik stel voor om hier gewoon over op te houden, wat is gezegd, is gezegd. Laten we gewoon een fijne kerst houden en elkaar niet zo hard aanvallen. Nergens voor nodig.

Vandaag nog een lekker kerstloopje gedaan. Had een nieuwe Dryfit trainingsbroek (lang) gekregen en moest deze even uit testen natuurlijk. Hield mijn benen wel lekker warm. Maar ik denk dat ik deze broek pas aantrek zodra het gaat vriezen :+ Voor deze temperaturen kan nog gewoon kort/kort. :o

😆 - Denk ook eens om ;)

• Valorian
2019 zit er alweer bijna op. Na in 2018 veel trails te hebben gelopen dit jaar maar weer eens gefocust op asfalt. Voordeel van een tijdje geen asfalt-wedstrijden lopen maar wel conditie en kracht opbouwen is dat je daarna je PR's flink kan aanscherpen:
15km van 1:04:08 -> 1:01:56
21,1km van 1:32:59 -> 1:27:40
41,195km van 3:51 -> 3:29

Verder 'slechts' 1.400 hardloopkilometers gemaakt, maar in de wetenschap dat ik mei, juni en november 0 meter heb gelopen was dit voor mij toch behoorlijk. Wil eigenlijk toe naar 50+ km/week in 4 trainingen en kom na veel blessureleed nu eindelijk op het punt dat ik denk dat mijn lichaam dat ook aan kan :)

Verder nog zo'n 350km op ski's doorgebracht en 250km in de bergen (hiken/klimmen). En in totaal een kleine 23.000 hoogtemeters gemaakt waarvan 15.000 in vier weken in Nepal. Tijdens die trip ook mijn hoogte-record verzet van 4.600m (Zumsteinspitze, IT) naar 6150+ meter (East Col / West col, Nepal).

Was een mooi en sportief jaar. Hopelijk nu vol energie 2020 in. Heb nog geen enkel doel/wedstrijd, wat ergens ook wel weer een luxe is. Maar omdat ik niet snel 'nee' zeg en veel hardlopende mensen om mij heen heb zal de agenda zich ook snel weer gaan vullen ;)

Voor iedereen verder: Fijne dagen, en geniet nog even van de laatste hardloopmeters in 2019!

• Tazzios

Tazzios

..

Valorian schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:26:
2019 zit er alweer bijna op. Na in 2018 veel trails te hebben gelopen dit jaar maar weer eens gefocust op asfalt. Voordeel van een tijdje geen asfalt-wedstrijden lopen maar wel conditie en kracht opbouwen is dat je daarna je PR's flink kan aanscherpen:
15km van 1:04:08 -> 1:01:56
21,1km van 1:32:59 -> 1:27:40
41,195km van 3:51 -> 3:29

Verder 'slechts' 1.400 hardloopmeters gemaakt, maar in de wetenschap dat ik mei, juni en november 0 meter heb gelopen was dit voor mij toch behoorlijk. Wil eigenlijk toe naar 50+ km/week in 4 trainingen en kom na veel blessureleed nu eindelijk op het punt dat ik denk dat mijn lichaam dat ook aan kan :)
...
Hoe kom je dan aan pr's die meerdere kilometers beslaan. :+

[ Voor 0% gewijzigd door Tazzios op 26-12-2019 13:10 . Reden: tikfout ]

• Valorian
Tazzios schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:48:
[...]

Hoe kom je dan pr's die meerdere kilometers beslaan. :+
Haha nice, scherp. Aangepast :)

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:20

sebasd

loopt op espresso

Heerlijk rustig op de weg s ochtends op Tweede Kerstdag! Even een deel van het kerstdiner van gisteren eraf gelopen. 5km tempoloopje, met in- en uitlopen totaal een kilometertje of 8. Mooi genoeg voor zo’n dag.

Stiekem misschien toch maar eens kijken naar een halve marathon ergens in april of mei.. Voel me echt met de week sterker worden, dus als de benen het houden zou dat toch moeten kunnen..

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

sebasd schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:25:
Heerlijk rustig op de weg s ochtends op Tweede Kerstdag! Even een deel van het kerstdiner van gisteren eraf gelopen. 5km tempoloopje, met in- en uitlopen totaal een kilometertje of 8. Mooi genoeg voor zo’n dag.

Stiekem misschien toch maar eens kijken naar een halve marathon ergens in april of mei.. Voel me echt met de week sterker worden, dus als de benen het houden zou dat toch moeten kunnen..
Heerlijk loopweer idd en toch best druk nog met lopers vond ik ondanks 2e kerstdag :).
Ik probeer dit jaar meer kms te maken dan vorig jaar dus ben bezig met een eindsprint :7. Vandaag 20km erbij weer :P
Sta nu op 1350 ongeveer.

Als het morgen niet regent ga ik een lange duurloop maken, dan gaat t hard met de kms!

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 26-12-2019 13:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-12 16:09
Snap niet waarom mensen zo lyrisch zijn over de Hoka, wat een blok demping zit eronder. Hilarisch om te zien. Je mist werkelijk waar alle contact met de grond.

Wat hier het voordeel van is?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

rutgergron schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:01:
Snap niet waarom mensen zo lyrisch zijn over de Hoka, wat een blok demping zit eronder. Hilarisch om te zien. Je mist werkelijk waar alle contact met de grond.

Demping. 😝

Heb je de nieuwe AlphaFly van Nike al gezien? Hetzelfde verhaal maar daar zitten ook 3 carbonplaten in en een aircompartiment onder je voorvoet.... :)

Strava

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
3e kerstdag! Zo de deur uit voor een lange duurloop. Eens een stukje Midwinter Marathon parcours meepakken :)

Ik loop trouwens op ouderwetse Asics :+

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Ik ga hier nog net voor het einde van het jaar een nieuwe fase in van mijn trainingen: de dinsdag een duurloop gehad van 2 uur voor het eerst (Z2 tje), met een 18km op de teller (bergop grootste deel van de route :). Komende week heb ik een 2,5 uur duurloop in het schema, dus dan ga ik de halve marathon aantikken (pace in z2 is grofweg een 6:40 / 6:50, beetje afhankelij kvan welke route ik neem en hoe vaak ik mezelf vast loop in bossen). Voor de meesten hier niet zo een heel boeiend resultaat, maar ik heb toch even een vuistje in de lucht gestoken: van couchpotato op net geen 6 maand 2 uur aan een stuk hardlopen :D

Ik ben nu ook mijn coretrainingsprogramma wat meer aan het uitbreiden en overweeg om zwemmen erbij te gaan doen 1 dag in de week. Van wat ik snel kijk heb je een fullbody workout met wat baantjes trekken en zou je de hartslag ook fijn laag moeten kunnen houden, samen met geen impact belasting dus waarschijnlijk ook een betere hersteloefening. Een andere optie die ik overweeg is om voor thuis een roeitoestel te halen, ook daar zou ik een full body workout mee hebben, terwijl ik ook cardio doe.

Hoe doen anderen het hier? Welke oefeningen/gear/sport/... naast rennen voor core / herstel?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

polthemol schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:19:
Hoe doen anderen het hier? Welke oefeningen/gear/sport/... naast rennen voor core / herstel?
Ik doe weleens (veel te weinig :P) bootcamp oefeningen. Voor mij verplichte kost omdat het in mijn geval sowieso helpt tegen een lopersknie (met name bovenbeen oefeningen).
@kenneth had hele mooie oefeningen gepost enige tijd geleden: kenneth in "Hardlopen - Deel 8"

Dit soort oefeningen wissel ik (buiten) af met sprinten, heuveltraining, etc.

Heb een (nieuwe) racefiets in de schuur, schaatsbaan/klimwand/zwembad om de hoek.. maar helaas geen tijd genoeg naast een gezin, dus ik houd het voornamelijk bij hardlopen :) (en naar werk fietsen).

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2019 09:30 ]

Bensimpel

Positieve meneer

polthemol schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:19:
Ik ga hier nog net voor het einde van het jaar een nieuwe fase in van mijn trainingen: de dinsdag een duurloop gehad van 2 uur voor het eerst (Z2 tje), met een 18km op de teller (bergop grootste deel van de route :). Komende week heb ik een 2,5 uur duurloop in het schema, dus dan ga ik de halve marathon aantikken (pace in z2 is grofweg een 6:40 / 6:50, beetje afhankelij kvan welke route ik neem en hoe vaak ik mezelf vast loop in bossen). Voor de meesten hier niet zo een heel boeiend resultaat, maar ik heb toch even een vuistje in de lucht gestoken: van couchpotato op net geen 6 maand 2 uur aan een stuk hardlopen :D

Ik ben nu ook mijn coretrainingsprogramma wat meer aan het uitbreiden en overweeg om zwemmen erbij te gaan doen 1 dag in de week. Van wat ik snel kijk heb je een fullbody workout met wat baantjes trekken en zou je de hartslag ook fijn laag moeten kunnen houden, samen met geen impact belasting dus waarschijnlijk ook een betere hersteloefening. Een andere optie die ik overweeg is om voor thuis een roeitoestel te halen, ook daar zou ik een full body workout mee hebben, terwijl ik ook cardio doe.

Bij mijn laatste bootcamp ging ik helemaal kapot en sloeg ik maar even 3 dagen over :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Bensimpel schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:29:
[...]

Bij mijn laatste bootcamp ging ik helemaal kapot en sloeg ik maar even 3 dagen over :+
maar die bootcamps lijken me niet helemala geschikt wel? Dat is overall veel kracht, terwijl ik me meer op duur/afstand wil richten. Dan zijn die HIIT-dingen/bootcamps de compleet andere richting op.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12 23:15
Al langer mee aan het lezen hier en dat motiveert om het hardlopen wat serieuzer te gaan nemen. In het verleden veel last van pijntjes, maar dit jaar aangenomen veel rustiger te lopen. Resultaat mag er dan ook wel zijn met het behalen van 15 KM op een voor mij prima tempo. 15 KM omdat ik gisteren vooral eens een ander rondje wilde lopen ;) Moe maar voldaan, geen pijntjes :) Strava: https://www.strava.com/activities/2957847413

Waar 2019 in het teken stond om überhaupt conditie op te bouwen en een paar KG kwijt te raken wil ik mij in 2020 focussen op continuïteit, verbeteren snelheid en op een goede verhouding easy/hard runs. De kilootjes gaan er dan ook vanzelf wel af wat ook zal bijdragen aan het verbeteren van de snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door _Piwi_ op 27-12-2019 11:22 ]

• anandus
  • Niet online
Roozzz schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:23:
[...]

Ik loop al jaren op Injinji's. Van die teensokken dus even wennen, maar blaren loop ik er nooit meer mee :)
Ik heb ze gekregen voor Kerstmis, vandaag stukje op gelopen en het loopt op zich wel fijn :) al is het wel even wennen :P

Overmorgen wat langer lopen, kijken of ze na een uur nog lekker zitten

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Bensimpel

Positieve meneer

polthemol schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:59:
[...]

maar die bootcamps lijken me niet helemala geschikt wel? Dat is overall veel kracht, terwijl ik me meer op duur/afstand wil richten. Dan zijn die HIIT-dingen/bootcamps de compleet andere richting op.
Ik wilde sowieso aan mijn core, balans enzo werken. Dus om wat meer spiergroepen aan te spreken is nooit slecht volgens mij.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Frenz64
@_Piwi_ kleine waarschuwing, de kilo's gaan er vooral af door de inname van het aantal calorieën aan te passen. Sec lopen levert niet zoveel weet ik helaas uit ervaring. De eerste 9 maanden van vorig dik 10 kilo kwijtgeraakt door te stoppen met alcohol en snacken 's avonds. Oké, ook serieus veel meer km's gelopen, de combi werkt beter naturellement.

@polthemol simpelel Core stabilitiy oefeningen elke avond (wat planken, rekken & buikspier/rug), daarnaast fietsen (woon/werk, MTB & weg, wil ik in 2020 wat meer gaan doen, minder belastend), 's zomers buiten zwemmen en wekelijks squashen (voor de leuk)

• Frenz64
rutgergron schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:01:

Sinds ik op Hoka's loop (ruim 3 jaar) heb ik geen last meer van kleine zweepslagjes in de kuiten en ook m'n achillespezen zijn er erg blij mee.

Hoe mist je het contact dan? De demping is sterker, maar ik voel nog steeds waar ik op loop. Heb je er zelf op gelopen of oordeel je alleen op hoe het eruit ziet? Ik vind ze ook spuuglelijk, maar ik loop niet mee met een beauty contest hè.

Wel heb ik er van de zomer een 10 km wedstrijd op gelopen en op pure snelheid voel je dat er wat van je afzet 'verdwijnt'. Maar op de HM die ik daarna liep vind ik het weer een ideale schoen.

[ Voor 13% gewijzigd door Frenz64 op 27-12-2019 11:38 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:56:
3e kerstdag! Zo de deur uit voor een lange duurloop. Eens een stukje Midwinter Marathon parcours meepakken :)

Ik loop trouwens op ouderwetse Asics :+
Echt fantastisch gelopen! Wat een moois vind je hier toch om de hoek en wat is het toch een heerlijk loopweertje. Het ging gewoon vanzelf :)

Strava or it didn't happen: https://strava.app.link/UpvOjKn4K2

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12 23:15
Frenz64 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:31:
@_Piwi_ kleine waarschuwing, de kilo's gaan er vooral af door de inname van het aantal calorieën aan te passen. Sec lopen levert niet zoveel weet ik helaas uit ervaring. De eerste 9 maanden van vorig dik 10 kilo kwijtgeraakt door te stoppen met alcohol en snacken 's avonds. Oké, ook serieus veel meer km's gelopen, de combi werkt beter naturellement.
Bedankt voor de waarschuwing, die had ik eerder nodig gehad want die ervaring heb ik zelf ook gehad ;) Mijn eetgewoontes nu ook aangepast, ik eet voornamelijk minder 's avonds en minder alcoholische dranken. Snacks vervangen door gezondere snacks. Dat is +/- het omslagpunt geweest waarop ik ben gaan afvallen i.c.m. hardlopen :)
Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2