Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.719 views

Onderwerpen

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
Valorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:10:
Iemand nog leuke loopjes op het oog voor nov/dec?
8 December doe ik mee met de de lokale Bosloop in Schoorl voor het 3e jaar op rij :)
Leuke kleinschalige loop door de mooiste duinen van NL. Ze doen een 4km en 10,5km. Zelf doe ik 10,5.

26 December Kerstloop Bergen, voor het 2e jaar op rij. 6, 10, 15 km. Zit zelf nog in dubio of ik 10 of 15 pak dit jaar.

Daarnaast nog met potlood in de agenda: Twiskemolenloop op 1 December. Nog geen idee welke afstand en of ik 'm uberhaupt meepak. Heb de avond ervoor een feestje gepland staan, even kijken hoe ik daaruit tevoorschijn kom :)

Voor Januari ben ik nog op zoek naar iets leuks (kleinschalig). Tips?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
InZane schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:21:
[...]

Heb nog wel wat op de agenda staan voor dit jaar, maar dat zijn wat kleinere loopjes in de buurt, zoals een Sint loop in Heerde, rondje Bussloo, Wim van Beek crossloop in Klarenbeek en de Wisent winter trail in Apeldoorn op oudejaarsdag :) Tussendoor ook nog een keer op de baan in Zwolle en Epe geloof ik.

De Linschotenloop ken ik verder niet .
Wow, dat is nog een behoorlijke agenda :) .. Wisent trail heb ik alleen een keer in de zomer gelopen, was echt super, mooie route (35km geloof ik).

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Valorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:47:
[...]

Wow, dat is nog een behoorlijke agenda :) .. Wisent trail heb ik alleen een keer in de zomer gelopen, was echt super, mooie route (35km geloof ik).
Ach ja, dat krijg je als iemand je nogal pushed om dit soort wedstrijdjes mee te pakken, al kreeg ik wel wat gemopper dat ik die winter trail (23km) ook op m'n lijstje heb gezet. Iets met risico op blessures geloof ik :+

Maar goed, toch merk ik dat dit soort wedstrijdjes wel helpen voor m'n snelheid. Ik doe dit namelijk allemaal om begin februari een snelle Asselronde (25km) te lopen en ik begin er steeds meer aan te denken om daarna door te trainen voor een marathon.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12 12:17
Nou ja, genoeg over de schoenen van de pro’s, terug naar het gepeupel (wij dus) die nog het meeste kunnen winnen door gewoon veel en goede trainingsmeters te maken ;)

Iemand nog leuke loopjes op het oog voor nov/dec? Ik overweeg de Bruggenloop, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Druk? Mooi? Zwaar?

Verder ga ik weer de Linschotenloop doen. Jaarlijkse prik inmiddels. Kan alle kanten op gaan, heb mooie edities gehad maar ook harde wind en hagel. Verder een vooral hele leuke en gezellige loop. Fijne afsluiter van het jaar, zo net voor kerst nog iets kleinschaligs , en dus een mooie afwisseling na de massaevents als Damloop en 7H 🎉
1 december Twiske Molenloop en 21ste ook present in Linschoten.
Wil daar (als weer mee zit) een sub 1:30 lopen op de halve als afsluiter van het jaar.

• Roadman
Gaargod schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:25:

Daarnaast nog met potlood in de agenda: Twiskemolenloop op 1 December. Nog geen idee welke afstand en of ik 'm uberhaupt meepak. Heb de avond ervoor een feestje gepland staan, even kijken hoe ik daaruit tevoorschijn kom :)
Kom weer de 10 doen, maken we er een jaarlijkse traditie van :Y :+

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Vanmorgen na een spinning en core training werd ik tijdens (kantoor) werk erg beroerd en duizelig. Zo erg zelfs dat ik maar naar huis ben gegaan en even een paar uur plat heb gelegen. Daarna ging ik mijn rusthartslag van vandaag is checken aangezien dit een goede indicator is of je ziek word.
Maar ik verwachte een hoge rusthartslag maar hij was dus die morgen na het sporten super laag.
Normaal zit ie net onder de 50 maar vanmorgen na het sporten tikte die de 42 aan, dus dat verklaart meteen de duizeligheid aangezien mijn hersens waarschijnlijk te weinig bloed kregen.

Maar hebben meer sporters hier ooit last van? En is dit iets waarmee ik uit moet kijken? De spinning les was wel zwaar maar de piek hartslag lag nog een 30 slagen onder mijn max hartslag.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
vhal schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:36:
Hmm, toch nog 8-9 mm drop...kom maar op met de "0mm drop is beter want..." argumenten :P

Volgens mij staat Hoka ook zo hoog qua heelstack
0 mm drop is geloof ik vooral om bij voorvoetlanding de achillespees op spanning te brengen voor het "bouncy"-effect. Als de zool van je schoen die functie overneemt is het haast win win, zelfde effect en minder belastend

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:49:
Vanmorgen na een spinning en core training werd ik tijdens (kantoor) werk erg beroerd en duizelig. Zo erg zelfs dat ik maar naar huis ben gegaan en even een paar uur plat heb gelegen. Daarna ging ik mijn rusthartslag van vandaag is checken aangezien dit een goede indicator is of je ziek word.
Maar ik verwachte een hoge rusthartslag maar hij was dus die morgen na het sporten super laag.
Normaal zit ie net onder de 50 maar vanmorgen na het sporten tikte die de 42 aan, dus dat verklaart meteen de duizeligheid aangezien mijn hersens waarschijnlijk te weinig bloed kregen.

Maar hebben meer sporters hier ooit last van? En is dit iets waarmee ik uit moet kijken? De spinning les was wel zwaar maar de piek hartslag lag nog een 30 slagen onder mijn max hartslag.
Waarschijnlijk heeft het niets met elkaar te maken en is het toeval, maar ging bij jou het licht ook niet uit tijdens de marathon een tijdje geleden? Ik zou proberen de oorzaak hiervan te achterhalen want 42 is laag maar nu ook weer niet zo extreem laag dat je er duizelig van wordt.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Pinguu schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:02:
[...]

Waarschijnlijk heeft het niets met elkaar te maken en is het toeval, maar ging bij jou het licht ook niet uit tijdens de marathon een tijdje geleden? Ik zou proberen de oorzaak hiervan te achterhalen want 42 is laag maar nu ook weer niet zo extreem laag dat je er duizelig van wordt.
Yep bij 188 slagen ging het licht uit...
Denk dat ik maar is een keer een sportmedische test laat doen, misschien dat ze daar nog iets vinden / tips hebben.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:34
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:19:
[...]

Yep bij 188 slagen ging het licht uit...
Denk dat ik maar is een keer een sportmedische test laat doen, misschien dat ze daar nog iets vinden / tips hebben.
Zeker de test doen. Je sluit daarmee hart problemen uit of kom je deze juist tegen en je hebt je hartslag zones op de koop toe.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:53
duizeligheid is vaak ook een te lage bloeddruk. maar een test kan nooit kwaad

[ Voor 25% gewijzigd door koendio op 22-11-2019 21:03 ]

• Tinusvolkel
  • Nu online
Bloeddruk is bij het bloed doneren altijd prima , maar weet niet hoe snel zoiets kan veranderen.

Maar ik voel mij weer helemaal fit (op wat spierpijn in de kuiten na... die ik dankzij nieuwe oefeningen gisteren gekregen heb) dus morgen mijn eerste 10km cross wedstrijd :) ben benieuwd hoeveel langzamer ik in de bossen loop.

Hoeveel tijdverschil zit er bij mede tweakers tussen bos en harde weg op een 10KM wedstrijd? Als ik normaal wat stukken in de bossen loop dan kan ik het tempo aardig vast houden alleen mijn hartslag gaat dan wel wat omhoog.

Ps wedstrijd is in Uden, gaan er toevallig meer tweakers meedoen?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30

Roozzz

Plus ultra

Tinusvolkel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:04:
Bloeddruk is bij het bloed doneren altijd prima , maar weet niet hoe snel zoiets kan veranderen.

Maar ik voel mij weer helemaal fit (op wat spierpijn in de kuiten na... die ik dankzij nieuwe oefeningen gisteren gekregen heb) dus morgen mijn eerste 10km cross wedstrijd :) ben benieuwd hoeveel langzamer ik in de bossen loop. Maar hoeveel tijdverschil zit er bij mede tweakers tussen bos en harde weg op een 10KM wedstrijd? Als ik normaal wat stukken in de bossen loop dan kan ik het tempo aardig vast houden alleen mijn hartslag gaat dan wel wat omhoog.
Moeilijk te zeggen, hangt namelijk sterk af van de parcours omstandigheden. Modder en mul zand doen vooral zeer. Ook helpen hoogtemeters en veel draaien en keren niet bepaald. Toen ik nog wel eens crossjes liep, scheelde het zo'n 10% als de omstandigheden zwaar waren. Maar soms ook nauwelijks verschil (wat misschien ook iets zegt over hoe scherp mijn wegtijden staan? :+)

If you can see, look. If you can look, observe

• Tinusvolkel
  • Nu online
Modder en mul zand vallen (denk ik) wel mee daar en er zitten geen hoogtemeters in. Verder loop ik op normale hardloopschoenen dus hopelijk heb ik genoeg grip in de bochten. Maar dit is de 1ste wedstrijd uit een competitie van 4 waarvan de 3 beste tijden tellen, dus kan morgen mooi wat testen :)

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
[quote]Tinusvolkel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:04:

Misschien ferritine gehalte aan de lage kant door frequente bloed donaties? Kan de duizeligheid verklaren. Tegenwoordig wordt dit meestal gecontroleerd voor het doneren.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou ja, genoeg over de schoenen van de pro’s, terug naar het gepeupel (wij dus) die nog het meeste kunnen winnen door gewoon veel en goede trainingsmeters te maken ;)

Iemand nog leuke loopjes op het oog voor nov/dec? Ik overweeg de Bruggenloop, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Druk? Mooi? Zwaar?

Verder ga ik weer de Linschotenloop doen. Jaarlijkse prik inmiddels. Kan alle kanten op gaan, heb mooie edities gehad maar ook harde wind en hagel. Verder een vooral hele leuke en gezellige loop. Fijne afsluiter van het jaar, zo net voor kerst nog iets kleinschaligs , en dus een mooie afwisseling na de massaevents als Damloop en 7H 🎉
Bruggenloop en Linschotenloop ga ik ook doen :). De Linschotenloop was mijn eerste halve marathon in 2007 :). (daarna gestopt met sporten en pas weer in 2016 gaan lopen).
Bij de Bruggenloop ontvang je zo'n handig lampje voor de wintertrainingen :P en verder ging ik vorig jaar voor een snelle tijd dus echt veel van de omgeving heb ik niet gezien ;) Maar die schijnt ook prachtig te zijn.

Verder weer veel voorjaarslopen, oa HM Zoetermeer , Groet uit Schoorl , wat kleine loopjes in het Westland en ergens in april ;) de Marathon Rotterdam.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:49:

Mijn rusthartslag is 39/40 , wat gemiddeld genomen vrij laag is, maar voor een (fanatieke) sporter niet heel uitzonderlijk volgens mij.
Ik word beroerd en duizelig als ik te weinig eet. Dus vaak doet een boterham (extra) het wel goed. Dat zou een verklaring kunnen zijn: je eetpatroon aanpassen (meer eten).

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2019 10:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Tinusvolkel
  • Nu online
benor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:38:
[quote]Tinusvolkel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:04:

Misschien ferritine gehalte aan de lage kant door frequente bloed donaties? Kan de duizeligheid verklaren. Tegenwoordig wordt dit meestal gecontroleerd voor het doneren.
Was even aan Googlen naar ferritine maar bedoel je daar het HB gehalte mee, want die zit rond de 9.9 (Wat dacht in goed is) en ben al een tijdje niet meer opgeroepen, de laatste keer was juli en toen was de bloeddruk 135 / 74.
Sport_Life schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:46:
[...]

Mijn rusthartslag is 39/40 , wat gemiddeld genomen vrij laag is, maar voor een (fanatieke) sporter niet heel uitzonderlijk volgens mij.
Ik word beroerd en duizelig als ik te weinig eet. Dus vaak doet een boterham (extra) het wel goed. Dat zou een verklaring kunnen zijn: je eetpatroon aanpassen (meer eten).
Das idd een lage rusthartslag, maar had eigenlijk genoeg gegeten ofja evenveel als wat ik normaal voor het sporten eet. Maar misschien het eten wel in de gaten houden.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gaargod schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:25:
26 December Kerstloop Bergen, voor het 2e jaar op rij. 6, 10, 15 km. Zit zelf nog in dubio of ik 10 of 15 pak dit jaar.
Huh? Die ken ik helemaal niet, eens opzoeken. Rondje Bergen was vorige maand nog, die ken ik wel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33

Niku

Alagaesii

Vanochtend 5k Warandeloop gelopen. GPS kwam uit op 4,9k en 4:53 per kilometer, wedstrijdtijd op 5k (uiteraard) en 4:48 per kilometer. Staat het toch niet helemaal naar wens op Strava :+

• Valorian
Niku schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:26:
Vanochtend 5k Warandeloop gelopen. GPS kwam uit op 4,9k en 4:53 per kilometer, wedstrijdtijd op 5k (uiteraard) en 4:48 per kilometer. Staat het toch niet helemaal naar wens op Strava :+
Tip: je kan bij strava bij “afstand” nog op dat vraagtekentje drukken, dan gaat ie nog wat corrigeren. soms helpt dat ;)

En bij je PR’s kan je handmatig de netto tijd invullen, en een linkje naar de officiele uitslagen toevoegen, ook wel aardig ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

Valorian schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:53:
[...]
En bij je PR’s kan je handmatig de netto tijd invullen, en een linkje naar de officiele uitslagen toevoegen, ook wel aardig ;)
Zat helaas nog 1,5 minuut van mijn PR af :+

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
[quote]Tinusvolkel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:05:
[...]

Was even aan Googlen naar ferritine maar bedoel je daar het HB gehalte mee, want die zit rond de 9.9 (Wat dacht in goed is) en ben al een tijdje niet meer opgeroepen, de laatste keer was juli en toen was de bloeddruk 135 / 74.

[...]

Ferritine is een soort "reserve-ijzer." Met elke kwartaal een donatie was mijn Hb gehalte normaal maar een jaar geleden werd bij mijn locatie begonnen met bepaling ferritine gehalte en was 28µg/L. Niet echt te laag met normale waarden van 20 tot 100 maar ik voelde me soms wat zwakjes, duizelig, bleekjes en legde eerst de reden bij het hardlopen.
Standaard wordt onder de 30 de volgende donatie met 6 maanden uitgesteld en na die periode zat ik op 35. Het zal per persoon/leeftijd verschillen maar het gaat maar langzaam omhoog. Je zou het kunnen gaan controleren vooraf via de huisarts want bij de bloedbank doen ze de bepaling achteraf nadat er weer een halve liter bloed is afgetapt.

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:28

KnOeFz

no comment...

Heeft iemand hier misschien ervaring met New Balance (trail) schoenen?
Overweeg een 'Black Friday' aankoop van de 'Summit Unknown' uit de UK maar ik heb nog nooit NB's gepast.
Normaal heb ik van Nike, Mizuno, en Salomon size UK 10 / EU 44 / UK 9.5.
Zal een NB schoen dan gaan passen in UK9.5?

Vraag het omdat ik in het verleden ooit een paar Asics Gecko's heb gekocht die een tikje klein zijn :X , daar haal ik de binnenzool uit om ze goed te laten passen maar dat zit toch net wat minder lekker. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door KnOeFz op 24-11-2019 18:44 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb even een leuk overzichtje van al mijn medailes op tweakblogs gezet.
Pascal and andrea: Ranking my medals so far
(Waarom in het Engels? Mijn blog is in het Engels en mijn vriendin is de Nederlandse taal nog niet zo machtig :+ Misschien dat ik ooit dingen ga vertalen).

Iemand nog leuke ideeen hier over mooie medailes die het volgend jaar wel meestal waard zijn? Ik zit sowieso er aan te denk om ook de Rock 'n roll run in Dublin te gaan doen, die hebben altijd wel erg mooie medailes.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bensimpel schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:19:
Leuk, die tweede heb ik ook :)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:29

Secsytime

Automagisch

Bensimpel schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:19:
(Waarom in het Engels? Mijn blog is in het Engels en mijn vriendin is de Nederlandse taal nog niet zo machtig :+ Misschien dat ik ooit dingen ga vertalen).

Iemand nog leuke ideeen hier over mooie medailes die het volgend jaar wel meestal waard zijn? Ik zit sowieso er aan te denk om ook de Rock 'n roll run in Dublin te gaan doen, die hebben altijd wel erg mooie medailes.
Disney run, de 36k challenge.. als je medailles wilt :P :+

• Valorian
Secsytime schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:55:
[...]

Disney run, de 36k challenge.. als je medailles wilt :P :+
Als je echt medailles wilt harvesten moet je de Disney dopey challenge doen in Florida: do 5km, vrij 10km, za 21km en zo 42. Krijg je vier enorme plakken + 1 extra voor de 21 en 42 samen + 1 extra voor de vier samen. Een loopgenoot van me deed dat, 6 mooie plakken. Wel een pokkeeind lopen ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:43:
[...]

Als je echt medailles wilt harvesten moet je de Disney dopey challenge doen in Florida: do 5km, vrij 10km, za 21km en zo 42. Krijg je vier enorme plakken + 1 extra voor de 21 en 42 samen + 1 extra voor de vier samen. Een loopgenoot van me deed dat, 6 mooie plakken. Wel een pokkeeind lopen ;)
Dat heb je met de 36k challenge dus ook.. krijg je er 5 :p

• Tinusvolkel
  • Nu online
benor schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:51:
[quote]Tinusvolkel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:05:
[...]

[...]

Ferritine is een soort "reserve-ijzer." Met elke kwartaal een donatie was mijn Hb gehalte normaal maar een jaar geleden werd bij mijn locatie begonnen met bepaling ferritine gehalte en was 28µg/L. Niet echt te laag met normale waarden van 20 tot 100 maar ik voelde me soms wat zwakjes, duizelig, bleekjes en legde eerst de reden bij het hardlopen.
Standaard wordt onder de 30 de volgende donatie met 6 maanden uitgesteld en na die periode zat ik op 35. Het zal per persoon/leeftijd verschillen maar het gaat maar langzaam omhoog. Je zou het kunnen gaan controleren vooraf via de huisarts want bij de bloedbank doen ze de bepaling achteraf nadat er weer een halve liter bloed is afgetapt.
De volgende keer dit ook maar is navragen bij het doneren :)

Gisteren mijn 1ste cross wedstrijd, maar dit was toch wel wat zwaarder (wat ook aan mijn hartslag te zien is) maar ben 10de geëindigd van de 51 dus niet ontevreden :)

Maar gaat je lichaam er aan"wennen" als je vaker onverhard loopt? of is dit niet echt te trainen.
Want wou wel harder maar voelde dat ik dat niet vol ging houden.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Je wordt beter in dat wat je traint.... dus train vaker in het bos met wisselende tempo's, maar vooral niet telkens op wedstrijdtempo, das veel te belastend en te eentonig. Ook hier geldt: Van gevarieerd en meer trainen word je beter.
En zelfs goede crossers hebben een grens die aan geeft: "wou wel harder maar voelde dat ik dat niet vol ging houden."....
Logisch toch... ander liep je nl te langzaam....
Net als bij andere wedstrijden is het bij crossen ook zo, je zoekt je grens op. Alleen door het parcours kan het anders aanvoelen dan een "vaster" ritme bij een vlakke wedstrijd.
Succes.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:52
Vorig jaar eind november had ik m'n eerste 5k wedstrijd na ik was begonnen met hardlopen (begin augustus begonnen), had deze in 30:21 gelopen.

Gisteren aan hetzelfde evenement deelgenomen en 21:04 geklokt :) geen slechte verbetering voor een jaar :-p

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Niku

Niku

Alagaesii

Keiichi schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:30:
Vorig jaar eind november had ik m'n eerste 5k wedstrijd na ik was begonnen met hardlopen (begin augustus begonnen), had deze in 30:21 gelopen.

Gisteren aan hetzelfde evenement deelgenomen en 21:04 geklokt :) geen slechte verbetering voor een jaar :-p
Forse stap, netjes! Hoeveel kilometer heb je gemaakt in dat jaar?

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Valorian schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:43:
[...]

Dat is best een leuke om eens te doen, op zicht mag het geen probleem zijn als je de marathon goed voorbereid hebt.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Keiichi
Niku schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:32:
[...]

Forse stap, netjes! Hoeveel kilometer heb je gemaakt in dat jaar?
Bijna 1200km, dit inclusief een vrij forse blessure periode met een lopersknie. In maart was ik naar 150km/maand opgebouwd, in de zomer 'ingestort' waarbij ik in juli nog geen 30km gemaakt heb hardlopend.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Niku

Niku

Alagaesii

Keiichi schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:41:
[...]

Bijna 1200km, dit inclusief een vrij forse blessure periode met een lopersknie. In maart was ik naar 150km/maand opgebouwd, in de zomer 'ingestort' waarbij ik in juli nog geen 30km gemaakt heb hardlopend.
Dat is enorm voor een eerste jaar inderdaad. Heel netjes. Tenzij de 'vrije forse blessure periode met een lopersnkie' daar een resultaat van was, dan was het wellicht wat enthousiast.

• Tinusvolkel
  • Nu online
route99 schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:17:
Je wordt beter in dat wat je traint.... dus train vaker in het bos met wisselende tempo's, maar vooral niet telkens op wedstrijdtempo, das veel te belastend en te eentonig. Ook hier geldt: Van gevarieerd en meer trainen word je beter.
En zelfs goede crossers hebben een grens die aan geeft: "wou wel harder maar voelde dat ik dat niet vol ging houden."....
Logisch toch... ander liep je nl te langzaam....
Net als bij andere wedstrijden is het bij crossen ook zo, je zoekt je grens op. Alleen door het parcours kan het anders aanvoelen dan een "vaster" ritme bij een vlakke wedstrijd.
Succes.
Dus als ik met mijn langzame duurlopen meer off road ga dan moet het goed komen :)

Verder wil ik ook even pronken >:) na de mooie successen van @Keiichi
Begin dit jaar toen ik net begonnen was met hardlopen liep ik de 5km net onder de 25 minuten, en laatst net niet onder de 19 minuten.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Na een aantal maanden het hardlopen een beetje de rust te hebben gegeven wil ik dit nu weer rustig oppakken. Het (volleybal) zaalseizoen wordt iets rustiger waardoor de verdeling voor mij beter te maken is. Afgelopen jaar heb ik vooral op duurtraining de focus gehad met als resultaat twee beklimmingen tijdens Alpe d'HuZes.

Ik wil nu vooral kijken naar wat meer intervaltraining, een hoger tempo kunnen rennen met wellicht een iets betere explosiviteit als bonus. Geen idee wat een realistisch verwachtingspatroon is. Ik vind het altijd fijn om een bepaalde structuur te hebben in mijn training en in het verleden hebben hardloop apps hier mij prima in kunnen ondersteunen. Bijna alle apps focussen zich prima op duurtraining, het aanbod voor interval training is echter schaars. Heb ik iets over het hoofd gezien qua aanbod? Hebben jullie nog tips?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Volgens mij is dit de eerste keer dat ik de Vaporfly 4% in de aanbieding zie.. ze zullen vast van oude voorraad af willen, met de introductie van de Alpha Fly volgend jaar.

• Roadman
Secsytime schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:24:
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik de Vaporfly 4% in de aanbieding zie.. ze zullen vast van oude voorraad af willen, met de introductie van de Alpha Fly volgend jaar.
De ZoomX Vaporfly Next% is er toch al als opvolger van de Vaporfly 4%?

• Keiichi
Tinusvolkel schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:19:
[...]

Dus als ik met mijn langzame duurlopen meer off road ga dan moet het goed komen :)

Verder wil ik ook even pronken >:) na de mooie successen van @Keiichi
Begin dit jaar toen ik net begonnen was met hardlopen liep ik de 5km net onder de 25 minuten, en laatst net niet onder de 19 minuten.
Zeker netjes :-D Ben benieuwd hoeveel ik het komende jaar er nog vanaf ga krijgen, zeker omdat m'n focus op wat langere afstanden gaat liggen (marathon + misschien verder)
Niku schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:53:
[...]

Dat is enorm voor een eerste jaar inderdaad. Heel netjes. Tenzij de 'vrije forse blessure periode met een lopersnkie' daar een resultaat van was, dan was het wellicht wat enthousiast.
Waarschijnlijk wel, inclusief (volgens fysio) stukje zwakte in core en stabiliteit. Dat ben ik ook vanaf de zomer veel meer aandacht aan gaan besteden.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
[...]

De ZoomX Vaporfly Next% is er toch al als opvolger van de Vaporfly 4%?
Precies, en dan wil je volgend jaar dus niet met voorraad van een 3e generatie schoen zitten die je dan heavily moet discounten.. Kun je ze beter nu verkopen, want nu is het het vorige model.

• Niku

Niku

Alagaesii

Keiichi schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:42:
[...]

Waarschijnlijk wel, inclusief (volgens fysio) stukje zwakte in core en stabiliteit. Dat ben ik ook vanaf de zomer veel meer aandacht aan gaan besteden.
Snap ik. Welke oefeningen doe je met name?

• Keiichi
Niku schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:50:
[...]

Snap ik. Welke oefeningen doe je met name?
Oefening die vrij vast op het programma staan zijn oa lunges, squads, bridges, plank, clamshell, mountain climbers, superman, balanceren op 1 been op bosu-ball. Sommige eerder genoemde ook in variant op de bosu-ball (squads bv met de bolle kan onder).

Doe regelmatig met een renclubje ook een uurtje oefeningen, krijg daar meestal ook wat inspiratie voor wat nieuwe oefeningen in de routine op te nemen.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb me aangemeld voor de kwart marathon van Rotterdam in april. Heb mijn persoonlijk doel ingesteld op een uur. Nu snap ik dat het heel erg dringen is aan het begin. Heeft iemand een beetje een indicatie hoeveel tijd je daar mee verliest? Anders gezegd, wat zou ik moeten kunnen lopen als er verder niemand mee zou doen?

Heb tot nu toe max 8,7km gelopen á 5:52/km. Was toen nog niet helemaal leeg maar kwam mijn vrouw en kind tegen die zichzelf hadden buitengesloten. Wil komend weekend voor het eerst een tien kilomter lopen (rustig aan).

[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 25-11-2019 15:02 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:00

Tazzios

..

Blaauw87 schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:32:
Na een aantal maanden het hardlopen een beetje de rust te hebben gegeven wil ik dit nu weer rustig oppakken. Het (volleybal) zaalseizoen wordt iets rustiger waardoor de verdeling voor mij beter te maken is. Afgelopen jaar heb ik vooral op duurtraining de focus gehad met als resultaat twee beklimmingen tijdens Alpe d'HuZes.

Ik wil nu vooral kijken naar wat meer intervaltraining, een hoger tempo kunnen rennen met wellicht een iets betere explosiviteit als bonus. Geen idee wat een realistisch verwachtingspatroon is. Ik vind het altijd fijn om een bepaalde structuur te hebben in mijn training en in het verleden hebben hardloop apps hier mij prima in kunnen ondersteunen. Bijna alle apps focussen zich prima op duurtraining, het aanbod voor interval training is echter schaars. Heb ik iets over het hoofd gezien qua aanbod? Hebben jullie nog tips?
Je wil een 'hoger tempo kunnen rennen' maar op welke afstand?
De meeste programma`s die je vind zijn denk voor weg afstanden 5K en langer. Voor meer interval zou je naar baan schema`s kunnen kijken ( van 800m bv), of het nuttig voor je is is echter een tweede. Loopscholing lijkt mij een logischere route. Mijn week bevat meestal korte intervallen, lang intervallen en een duurloop.

• Niku

Niku

Alagaesii

Shinji schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:59:
Ik heb me aangemeld voor de kwart marathon van Rotterdam in april. Heb mijn persoonlijk doel ingesteld op een uur. Nu snap ik dat het heel erg dringen is aan het begin. Heeft iemand een beetje een indicatie hoeveel tijd je daar mee verliest? Anders gezegd, wat zou ik moeten kunnen lopen als er verder niemand mee zou doen?
5:42 per kilometer, maar dat had je zelf vast ook al bedacht?

• Gaargod
KnOeFz schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:39:
Heeft iemand hier misschien ervaring met New Balance (trail) schoenen?
Overweeg een 'Black Friday' aankoop van de 'Summit Unknown' uit de UK maar ik heb nog nooit NB's gepast.
Normaal heb ik van Nike, Mizuno, en Salomon size UK 10 / EU 44 / UK 9.5.
Zal een NB schoen dan gaan passen in UK9.5?

Vraag het omdat ik in het verleden ooit een paar Asics Gecko's heb gekocht die een tikje klein zijn :X , daar haal ik de binnenzool uit om ze goed te laten passen maar dat zit toch net wat minder lekker. 8)7
Ik heb op diverse paren New Balance gelopen in zowel maat 47 als 46.5.
Nu loop ik op 2 paar Saucony's in maat 46.5 en 1 paar Salomon trailschoenen in 46.

Ik zou dus zeggen dat NB en Salomon qua maatvoering niet echt overeenkomen - hoewel het per model natuurlijk zomaar kan verschillen.

Om je een idee te geven :)

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:03
Blaauw87 schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:32:
Wat voor ondersteuning haal je bij de duurtrainingen uit die apps? Gaat het om het schema, loggen van de training, coaching / aanwijzingen tijdens de training, ...?

• Shinji
  • Nu online
Niku schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:27:
[...]

5:42 per kilometer, maar dat had je zelf vast ook al bedacht?
Dat dat het gemiddelde is wat je over 10,5km moet lopen snap ik. Echter zal je dat de eerste 1 á 2km (vermoed ik) niet halen vanwege de drukte. Dus was benieuwd naar de ervaringen van mensen hoe dat te verdelen, dus bijvoorbeeld dat je hem dan zonder verdere aanwezigen hem in 5:30/km moet kunnen lopen om genoeg speling te hebben om die achterstand van de eerste kilometers te kunnen compenseren.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Heb tot nu toe max 8,7km gelopen á 5:52/km. Was toen nog niet helemaal leeg maar kwam mijn vrouw en kind tegen die zichzelf hadden buitengesloten. Wil komend weekend voor het eerst een tien kilomter lopen (rustig aan).
In het begin kun je beter 'met de flow' meegaan en iets tijd verliezen dan gaan slalommen (dat kost best veel energie namelijk). Sowieso is een negatieve split (2e helft sneller dan de eerste) heerlijk om te lopen en ga je aan het einde just veel mensen inhalen (wat ook weer een goed gevoel geeft). Bijvoorbeeld op 5:45-5:50 weggaan en dan versnellen tot ~5:30 op het einde.

Hier gister meegedaan met de 2e loop van het ciruit waar ik aan meedoe (zorg en zekerheid circuit) in Leiden (de 15km). De start is vlakbij mijn huis, dus ik kon lekker laat naar de start toe, opwarmen (start was nog wel een kwartiertje vertraagt wat het toch weer iets kouder maakte) en weg. Eerste kilomters was het nog wat tempo vinden (eerste in 4:33, tweede in 4:16) maar daarna vanaf 4:30 steeds doorversneld. Halverwege voelde ik me nog super goed en besloten m'n doel (onder de 1:07) wat scherper bij te stellen. Zeker de laatste 5 ginen super met de laatste 2 km onder de 4:10/km. Gefinished in 1:05:18 waar het parcours iets langer dan 15km was. Erg geslaagd dus!

Strava:
https://www.strava.com/activities/2887547158

• Niku

Niku

Alagaesii

Shinji schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:36:
[...]

Dat dat het gemiddelde is wat je over 10,5km moet lopen snap ik. Echter zal je dat de eerste 1 á 2km (vermoed ik) niet halen vanwege de drukte. Dus was benieuwd naar de ervaringen van mensen hoe dat te verdelen, dus bijvoorbeeld dat je hem dan zonder verdere aanwezigen hem in 5:30/km moet kunnen lopen om genoeg speling te hebben om die achterstand van de eerste kilometers te kunnen compenseren.
In je eerste kilometer zul je er wat last van hebben, maar het trekt toch redelijk snel open als het niet te smal is. Die 5:42 ga je in je eerste kilometer wel halen, mede door de adrenaline. Kunst is inderdaad om niet al te veel te gaan slalommen en sprintjes trekken in die eerste kilometer.

• Pinguu

Als je vanaf nu structureel 3 keer per week kan lopen zonder geblesseerd te raken dan loop je met je vingers in de neus onder het uur... ;)

• InZane
  • Nu online
Pinguu schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:30:
[...]

Als je vanaf nu structureel 3 keer per week kan lopen zonder geblesseerd te raken dan loop je met je vingers in de neus onder het uur... ;)
En als je geblesseerd raakt, dan lukt het inderdaad niet meer _O-

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Na een periode van afwezigheid (en frustratie) hier weer een update over de blessure.
Afgelopen week voornamelijk frustratietrainingen, dinsdag op de baan ging het enigszins, maar donderdag (heuvel) en zaterdag (korte duur) waren gewoon puin. Pijn in de voet, pezen, mobiliteit van de voet gewoon weg. Training van gisteren, lange duur van 17km, maar laten schieten.

Vandaag naar de fysio en een echo laten maken. Gelukkig geen weefselschade oid. Voor nu oefeningen, oefeningen en oefeningen. Kracht & mobiliteit moeten terug, duur en omvang moeten terug omlaag, eerst volledig herstel, daarna weer langzaam oppakken. Als richttermijn heb ik 6 weken gekregen. Blij met deze diagnose, was even bang dat er toch iets niet helemaal in orde was!

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Pinguu
InZane schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:53:
[...]

En als je geblesseerd raakt, dan lukt het inderdaad niet meer _O-
April is er sneller dan je denkt! :+

Hoop ik... Dan zijn de koude, donkere winterdagen weer voorbij.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:34
Calitomnication schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:53:
Na een periode van afwezigheid (en frustratie) hier weer een update over de blessure.
Afgelopen week voornamelijk frustratietrainingen, dinsdag op de baan ging het enigszins, maar donderdag (heuvel) en zaterdag (korte duur) waren gewoon puin. Pijn in de voet, pezen, mobiliteit van de voet gewoon weg. Training van gisteren, lange duur van 17km, maar laten schieten.

Vandaag naar de fysio en een echo laten maken. Gelukkig geen weefselschade oid. Voor nu oefeningen, oefeningen en oefeningen. Kracht & mobiliteit moeten terug, duur en omvang moeten terug omlaag, eerst volledig herstel, daarna weer langzaam oppakken. Als richttermijn heb ik 6 weken gekregen. Blij met deze diagnose, was even bang dat er toch iets niet helemaal in orde was!
Ik zal het makkelijker voor je maken. Ik heb last van beide knieën en lig er al sinds juli uit. Ik hoop komende zomer weer te kunnen lopen.
Blessures zijn uitermate kut en deze zat er al een tijdje aan te komen.
En het ging zo lekker. :(

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:39
Vanmorgen voor het eerst met de Runlight 250 van Decathlon gelopen. Wat ontzettend fijn om weer buiten de bebouwde kom te lopen en te zien waar ik loop! Weer echt van m’n duurloopje genoten :)

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Loop je allemaal rondjes om je huis heen of hoezo kom jij onderweg ineens je vrouw en kind tegen :? :P

Mijn dochter (2,5) is weleens 100m achter me aan gerend.. zonder dat ik het doorhad (oordopjes) en mijn vrouw daar weer achteraan :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2019 21:46 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Shinji
  • Nu online
Sport_Life schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:44:
[...]

Loop je allemaal rondjes om je huis heen of hoezo kom jij onderweg ineens je vrouw en kind tegen :? :P

Mijn dochter (2,5) is weleens 100m achter me aan gerend.. zonder dat ik het doorhad (oordopjes) en mijn vrouw daar weer achteraan :+
Woon naast het park, en daarin loopt een 'trimpad' dus dat is altijd mijn begin en eindpunt. Maar mijn vrouw en kind wandelen daar dus ook regelmatig :)

Ik loop nu 2 á 3 keer per week, doel is 3 keer maar de derde keer schiet er soms bij in door andere verplichtingen.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
@tlpeter & @Calitomnication Sterkte, klotesituatie

Zelf voorzichtig de rechterknie weer een beetje aan het belasten, vrijdag duurloopje met wat tempowerk gedaan. Ging op zich prima, maar toch weer wat napijn zaterdag. Het rare is dat ik vanavond gesquasht heb zonder enige last

• InZane
  • Nu online
Shinji schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:29:
[...]

Ik loop nu 2 á 3 keer per week, doel is 3 keer maar de derde keer schiet er soms bij in door andere verplichtingen.
Het is hier soms ook best een uitdaging. Probeer 4 keer in de week te lopen, maar met werk, gezin met kinderen, andere verplichtingen is dat soms best lastig.
Komt er de laatste tijd vaak op neer dat ik in het weekend beide ochtenden op pad ben, zaterdagochtend voor een duurloop of wedstrijd en zondagochtend intervallen.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hardlopen kan inderdaad best frustrerend zijn. Hier alweer voor de 4e keer in 3 maanden (tevens mijn
totale hardloopervaring) uit bedrijf. Eerst pijn aan beide knieën en daarna bovenkant van linkervoet. Beide door verkeerd schoeisel. Toen waren de kuiten er klaar mee voor 2 weken en nu was ik weer 2 weken lekker bezig en is het in mijn bil (ik denk Gluteus Medius) geschoten. Ik loop haast meer kreupel dan normaal overdag. En dan zeggen ze dat sporten goed voor je is :+

Ik hoop dat als ik alle spieren en gewrichten gevoeld heb dat ik dan een langere periode kan genieten van deze nieuwe bezigheid.

PSN: Oldzkoel

• Shinji
  • Nu online
power_user schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:26:
Hardlopen kan inderdaad best frustrerend zijn. Hier alweer voor de 4e keer in 3 maanden (tevens mijn
totale hardloopervaring) uit bedrijf. Eerst pijn aan beide knieën en daarna bovenkant van linkervoet. Beide door verkeerd schoeisel. Toen waren de kuiten er klaar mee voor 2 weken en nu was ik weer 2 weken lekker bezig en is het in mijn bil (ik denk Gluteus Medius) geschoten. Ik loop haast meer kreupel dan normaal overdag. En dan zeggen ze dat sporten goed voor je is :+

Ik hoop dat als ik alle spieren en gewrichten gevoeld heb dat ik dan een langere periode kan genieten van deze nieuwe bezigheid.
Loop je dan niet te hard van stapel als je zo snel al zulke blessures hebt? Of bedoel je met "totale hardloopervaring" op het aantal blessures en niet op het aantal maanden dat je in totaal aan het lopen ben (3 maanden).

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
power_user schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:26:

klinkt een beetje alsof je gewoon niet op de juiste wijze trained en jezelf structureel geblesseerd rent? Naast het rennen doe je ook netjes coretraining? En je stopt ook zodra het van lichaam trainen over gaat naar karakter trainen (maw.: als het pijn doet, kappen met je training) ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Gaargod
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 17km Winterduintrail in Bergen op 21 December. Er is ook een 10km optie: https://www.fitbycoaching.nl/winterduintrail/

Lekker kleinschalig, en er is nog plek :)

• Frenz64
Ziet er leuk uit @Gaargod , maar wss loop ik een week eerder de RunForestRun in Dwingeloo, mits knie oké. Smaak te pakken, eens kijken of ik de 26 km aandurf ipv 15 km.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:14
Aan één voet last van beginnende hielspoor: Bij opstaan pijn aan zool voorvoet wat zelfs uitstraalt naar tenen. Komende weken fors minder lopen en kuit en voet oefeningen doen voor soepelheid en kracht. Andere tips?
Wil eigenlijk wel blijven lopen maar (a) veel kortere afstanden en (b) enkel op bosgronden. Normaal loop ik nu 30/40 km/week. Ben van plan max 2x 5km te doen komende weken.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Frenz64
Andere tips? Ga naar een fysio?

• InZane
  • Nu online
Gaargod schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:03:
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 17km Winterduintrail in Bergen op 21 December. Er is ook een 10km optie: https://www.fitbycoaching.nl/winterduintrail/

Lekker kleinschalig, en er is nog plek :)
Beetje uit de richting en heb die dag al een andere (fun) wedstrijd :)

Aanstaande zaterdag staat de Sintloop in Heerde (http://www.gemzen.nl/pagina/sintloop5en10km.html) op het programma. Als herinnering krijg je een smakelijke attentie. Pepernoten? :9

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@vandermark Als je zeker weet dat 't hielspoor is kan een fysio ook niets doen, gewoon zelf oefeningen doen. Op kantoor zittend: schoenen uit en een golfbal onder je voet rollen. Als je 't niet zeker weet of 't hielspoor: bezoek een (huis)arts.

• Pinguu
vandermark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:32:
Aan één voet last van beginnende hielspoor: Bij opstaan pijn aan zool voorvoet wat zelfs uitstraalt naar tenen.
Heb je bij hielspoor geen pijn aan je hiel? Ik zou ook fysio raadplegen, dan ben je zeker wat het probleem is.

• vandermark
Pinguu schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:06:
[...]

Heb je bij hielspoor geen pijn aan je hiel? Ik zou ook fysio raadplegen, dan ben je zeker wat het probleem is.
Nee, ik heb geen pijn aan de hiel/onderkant hak: het zit aan de buitenkant van de voetzool richting de tenen.

• Frenz64
Oh, dan ff goegelen, zelf diagnose stellen en het komt goed (zei hij bijdehand, terwijl ik ook alleen maar rust neem met m'n knie O-) )

• vandermark
Tja, persoonlijk ben ik wel van eerst zelf:
- Rust nemen
- Goede oefeningen en rekken

En kijk wat daar dan mee gebeurt. Direct naar dokter ben ik minder van. Begin dit jaar achillespees en quadriceps scheur/verrekking ook zo mee verholpen. Ben vooral op zoek naar tips voor oefeningen en die heb ik gevonden :)

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
@Shinji en @polthemol

In het begin wat te enthousiast begonnen op 10 jaar oude gymschoenen. Daarna rustiger aan gedaan met goed schoeisel en sowieso rust nemen bij pijn. Het voornaamste is denk ik dat ik na 15 jaar niet sporten weer ben gaan sporten en dan is hardlopen (zelfs rustig) niet de meest vergevende sport voor het ongetrainde lichaam. Ik besteed ook uitgebreid de tijd aan warming up / dynamisch rekken en goed uitwandelen / rekken.

Coretraining zal ik gaan toevoegen. Een foamroller is reeds in bedrijf :)

[ Voor 12% gewijzigd door power_user op 26-11-2019 14:58 ]

PSN: Oldzkoel

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 20:43
vandermark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:48:
- Rust nemen

En kijk wat daar dan mee gebeurt. Direct naar dokter ben ik minder van. Begin dit jaar achillespees en quadriceps scheur/verrekking ook zo mee verholpen. Ben vooral op zoek naar tips voor oefeningen en die heb ik gevonden :)
Helemaal mee eens!
Mijn voornaamste minpunt is dat ik enorm onhandig ben en het lastig vindt om sommige oefeningen goed vanaf een plaat je na te doen 8)7
Dit vind ik zelf een erg nuttige site Link

Maar zelf zoek ik eigenlijk nog steeds naar videos / online training waarbij je door middel van een les thuis je oefeningen kunt doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee ? Ik kan namelijk 1001 videos / oefeningen vinden , maar om dan de juiste combinatie en hoeveelheid te doen vind ik dan weer lastig :X

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben een groot fan van Jay Dicharry als het aankomt op kracht en mobiliteit. Anders dan de standaard (niet altijd even effectieve) planks en crunches, zijn deze oefeningen functioneel gericht op hardlopen. Dynamische stabiliteit en kracht in plaats van twee minuten planken (sorry mensen, het is heel knap maar niet zo heel nuttig). Zijn boek Running Rewired is een aanrader maar er staat op YouTube ook een playlist met oefeningen. Vooral de twee langere videos bevatten veel nuttige oefeningen: YouTube: Running Rewired

Ik merk de laatste maand erg veel resultaat met een groot deel van die oefeningen en zeker nu ik het squatten ook serieus oppak: van onregelmatig bodyweight squats naar regelmatig 15-30kg en hopelijk richting de 80kg komende maanden. M'n hamstrings en bilspieren hebben eindelijk de kracht die ze al die tijd hadden moeten hebben.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Na een periode van serieuze blessureleed aan mijn kuiten ben ik de afgelopen weken eindelijk weer 2x in de week aan het hardlopen (4, 5 of 7km) in verschillende tempo's. Alles gedaan onder begeleiding van mijn fysiotherapeut. Hierbij vooral veel oefeningen gekregen voor de versterking van de kuiten. Dit heeft tot nu toe het gewenste effect. Daarnaast heb ik door een slechte houding (van jongs af aan), een tweetal auto ongelukken en een baan als software ontwikkelaar heel veel rug/schouder/nek klachten. Ook hiervoor wordt ik door mijn fysiotherapeut behandeld en is eigenlijk allemaal te herleiden naar 1 punt. Een zwakke core. Nu heb ik daar de nodige oefeningen voor gekregen maar vooral het correct uitvoeren ervan is nog best lastig. Hierdoor verergeren de klachten alleen maar als ik het niet goed doe.

Nu heb ik afgelopen zondag voor het eerst een training fit to fight gedaan naar aanleiding van een breng een vriend of vriendin mee aangezien mijn oudste dochter en vriendin hier ook mee bezig zijn. Nu ga ik dit in ieder geval voor de komende maanden oppakken door hier 2x in de week heen te gaan. Het is eigenlijk een combinatie tussen kickboksen, bootcamp en fitness. Waarbij heel veel standaard oefeningen als squats, lunges en planken terug komen. Maar ook het op techniek schoppen en slaan als bijvoorbeeld box jumps en werken met kettlebells komt er in terug.

Wat ik nu vooral voel zijn mijn liezen, buikspieren, bilspieren en rugspieren. Ik hoop hier vooral een stuk sterker in mijn core mee te worden zodat de kans op blessures een stuk kleiner wordt en mijn houding verbeterd wat ik dan vooral weer kan gebruiken met hardlopen, golfen en tennissen.

Ondertussen ook ingeschreven voor de halve marathon tijdens de City Pier City in maart met korting omdat het dit jaar niet door ging. Verder nog op zoek tot aan die periode naar wat 10km loopjes in de kop van noord holland. Waar ik ondertussen al een paar van voorbij heb zien komen.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 20:43
kenneth schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:28:
Ik ben een groot fan van Jay Dicharry als het aankomt op kracht en mobiliteit. Anders dan de standaard (niet altijd even effectieve) planks en crunches, zijn zijn oefeningen functioneel gericht op hardlopen. Dynamische stabiliteit en kracht in plaats van twee minuten planken (sorry mensen, het is heel knap maar niet zo heel nuttig). Zijn boek Running Rewired is een aanrader maar er staat op YouTube ook een playlist met oefeningen. Vooral de twee langere videos bevat veel nuttige oefeningen: YouTube: Running Rewired

Ik merk de laatste maand erg veel resultaat met een groot deel van die oefeningen en zeker nu ik het squatten ook serieus oppak: van onregelmatig bodyweight squats naar regelmatig 15-30kg en hopelijk richting de 80kg komende maanden. M'n hamstrings en bilspieren hebben eindelijk de kracht die ze al die tijd hadden moeten hebben.
Heel erg bedankt. Dit was precies waar ik naar op zoek was. Ik ga er is naar kijken!

• Rudedadude
  • Laatst online: 19-12 22:15

Rudedadude

Maybe we were born to run

Frenz64 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:55:
Ziet er leuk uit @Gaargod , maar wss loop ik een week eerder de RunForestRun in Dwingeloo, mits knie oké. Smaak te pakken, eens kijken of ik de 26 km aandurf ipv 15 km.
Ik loop er de 43 :) En in januari de Drents-Friese Wold 45. En tussendoor ws. ook weer de wisent-wintertrail, omdat je tenslotte iets moet doen op oudjaarsdag.

De grote vraag is natuurlijk: hoe vaak ga ik @Xaverius weer tegenkomen ;)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wat een prijzen joh, voor die run forest run evenementen..

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben een groot fan van Jay Dicharry als het aankomt op kracht en mobiliteit. Anders dan de standaard (niet altijd even effectieve) planks en crunches, zijn deze oefeningen functioneel gericht op hardlopen. Dynamische stabiliteit en kracht in plaats van twee minuten planken (sorry mensen, het is heel knap maar niet zo heel nuttig). Zijn boek Running Rewired is een aanrader maar er staat op YouTube ook een playlist met oefeningen. Vooral de twee langere videos bevatten veel nuttige oefeningen: YouTube: Running Rewired

Waarom heeft planken geen zin, bij mijn weten is het goed voor buikspieren / core?
Niet dat ik het vaak doe hoor, beperk me tot vnml quadriceps, dat werkt bij mij tegen lopersknie.

Zijn wel leuke filmpjes :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sport_Life schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:28:
[...]

Waarom heeft planken geen zin, bij mijn weten is het goed voor buikspieren / core?
Omdat hardlopers dynamische stabiliteit nodig hebben. Planks en crunches maken je buikspieren wel sterker maar de echte stabiliteit zit hem in een stevige romp terwijl je beweegt. Single leg deadlifts/squats, gewone squats, lunges, met een medicin ball heen en weer, enz: dat zijn oefeningen waarbij je romp hard moet werken onder beweging. Een stuk specifieker dus.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Frenz64
vandermark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:48:
- Rust nemen

Natuurlijk moet je niet meteen naar een de dokter lopen, helemaal eens. Alleen is shin splints best wel een tricky blessure (als je het hebt) waar je niet met ff rust vanaf komt. Je post klonk gewoon net ff teveel als zelf dokteren en dat heeft een risico in zich.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Ik ben een groot fan van Jay Dicharry als het aankomt op kracht en mobiliteit. Anders dan de standaard (niet altijd even effectieve) planks en crunches, zijn deze oefeningen functioneel gericht op hardlopen. Dynamische stabiliteit en kracht in plaats van twee minuten planken (sorry mensen, het is heel knap maar niet zo heel nuttig).
er zijn wel meer oefeningen dan planken :P 2 minuten is toch al niet zo nuttig, reps is wat de oefeningen nuttig maakt.

Ik doe hier heel veel met trx-band thuis, zij hebben ook een app waar oefeningen op worden voorgedaan en die zijn ingedeeld op doel: hardlopen enz.

Dankzij die trx-band kun je squats en lunges bv. als een trage actieve beweging doen ipv. een snellere beweging.

• Tinusvolkel
  • Nu online
kenneth schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:10:
[...]

Omdat hardlopers dynamische stabiliteit nodig hebben. Planks en crunches maken je buikspieren wel sterker maar de echte stabiliteit zit hem in een stevige romp terwijl je beweegt. Single leg deadlifts/squats, gewone squats, lunges, met een medicin ball heen en weer, enz: dat zijn oefeningen waarbij je romp hard moet werken onder beweging. Een stuk specifieker dus.
Afgelopen vrijdag nieuwe oefeningen gekregen van de sportleraar aangezien ik meer aanvulling wou op het hardlopen. Maar zo te lezen matcht het wel met wat hier gezegd word :) maar als iemand nog tips / aanmerking heeft op het onderstaande dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pJocIKR_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/espDoSJ_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Ps die calf raise is wel killing... de oefening zelf valt mee maar er wel 2 dagen spierpijn van gehad.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Rudedadude schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:42:
[...]

Ik loop er de 43 :) En in januari de Drents-Friese Wold 45. En tussendoor ws. ook weer de wisent-wintertrail, omdat je tenslotte iets moet doen op oudjaarsdag.

Die laatste staat in de planning. :)

Voor de rest hou ik je planning hier in de gaten, het werkt natuurlijk wel wat demotiverend als er een bekende voorbij flitst. Dan liever een onbekende flitser. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Rudedadude
  • Laatst online: 19-12 22:15

Rudedadude

Maybe we were born to run

Secsytime schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:15:
Wat een prijzen joh, voor die run forest run evenementen..
25 euro voor een marathon, kom daar in Rotterdam eens om. Of zelfs bij een mudsweattrails evenement.

Naar mijn idee heb je 3 typen evenementen: of de lokale loop georganiseerd door de lokale sv of av en dan loop je voor pak em beet 5 euro willekeurig welke afstand. En eindig je vaak achterin omdat de deelnemers grotendeels lopers van een av zijn :)

Dan heb je tegenwoordig een wat bredere middengroep, waar je tussen de 10 en 30 euro voor betaalt en waarbij het allemaal wat professioneler is (inschrijving, medailles, t-shirts, etc.) en waar eenpitters of kleine organisaties achter zitten (laat ik mst en rfr hieronder scharen).

En dan heb je nog de Golazo's en soortgelijken: de grote professionele organisaties die de grote evenementen uitbaten die 'iedereen gelopen wil hebben' en waar je de hoofdprijs voor betaalt en je ver ver voorin eindigt omdat jan en alleman meeloopt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Gonadan

Gonadan

Onderhand twee keer met m'n tracer360 gelopen en ik moet hem toch even aanprijzen. Het duurt tyfuslang voordat hij binnen is, maar dan heb je ook wat. :P

Initieel dacht ik dat hij niet zoveel licht gaf, tot ik mijn armbandjes ernaast hield, dat was toch nog een stuk minder. Ik merk dan ook echt grote verschillen op de weg en durf weer gewoon op de wegen te lopen waar ook autoverkeer komt die ik normaal bij daglicht wel gewoon pak (bijv. 30 km/u met fietsstroken of donkere weggetjes achter een rij huizen door de polder). Daar loop ik nu gewoon weer de normale richting met het verkeer mee aangezien ik nu zelfs stukken beter verlicht ben dan wanneer ik er zou fietsen. :D

Je merkt nu gewoon dat auto's rustig even achter je hangen en dat je veel meer ruimte krijgt als zij moeten af slaan of parkeren. Degenen die je gewoon passeren doen dat op veel ruimere afstand en velen zelfs helemaal op de andere weghelft. Ik hoef me echt geen zorgen te maken dat ik over het hoofd gezien zou worden en dat loopt best lekker.
Het enige nadeel is dat sommigen zo zitten te kijken wat voor marsmannetje je bent dat ze te weinig op het overige verkeer letten. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Gonadan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:04:
Onderhand twee keer met m'n tracer360 gelopen en ik moet hem toch even aanprijzen. Het duurt tyfuslang voordat hij binnen is, maar dan heb je ook wat. :P

Initieel dacht ik dat hij niet zoveel licht gaf, tot ik mijn armbandjes ernaast hield, dat was toch nog een stuk minder. Ik merk dan ook echt grote verschillen op de weg en durf weer gewoon op de wegen te lopen waar ook autoverkeer komt die ik normaal bij daglicht wel gewoon pak (bijv. 30 km/u met fietsstroken of donkere weggetjes achter een rij huizen door de polder). Daar loop ik nu gewoon weer de normale richting met het verkeer mee aangezien ik nu zelfs stukken beter verlicht ben dan wanneer ik er zou fietsen. :D

Je merkt nu gewoon dat auto's rustig even achter je hangen en dat je veel meer ruimte krijgt als zij moeten af slaan of parkeren. Degenen die je gewoon passeren doen dat op veel ruimere afstand en velen zelfs helemaal op de andere weghelft. Ik hoef me echt geen zorgen te maken dat ik over het hoofd gezien zou worden en dat loopt best lekker.
Het enige nadeel is dat sommigen zo zitten te kijken wat voor marsmannetje je bent dat ze te weinig op het overige verkeer letten. :+
die is wel nice! Is daar ook nog mee te lopen met een racevest aan? Ik zie dat je een soort turtleshell op je rug hebt met die tracer die missch8en in de weg zit dan. Ben zelf nog aan het zoeken voor iets anders dan de straps om enkel/arm en een hoofdlamp wordt ik ook droevig van voor verlichting. Die tracer360 lijkt wel ok

• Gonadan

Gonadan

Wat is een racevest? :D

Ik draag hem nu gewoon over m'n laagjes, dat werkt prima. Het is allemaal vrij licht dus na even prutsen voor de juiste afstelling voel je er niets meer van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Roadman
Gonadan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:16:
Wat is een racevest? :D

Ik draag hem nu gewoon over m'n laagjes, dat werkt prima. Het is allemaal vrij licht dus na even prutsen voor de juiste afstelling voel je er niets meer van.
Hij bedoelt een camelbag.
Je kunt hem wel verstellen, dus als je niet je halve huisraad in je camelbag propt zou het nog wel moeten kunnen passen. Of het dan nog echt lekker zit durf ik niet te zeggen..

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gonadan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:04:

Een meid bij ons in de groep loopt ook met zo'n tracer360 en moet zeggen dat ik onder de indruk ben de lichtopbrengst. Ben nu aan het overwegen om zo'n ding ook maar aan te schaffen.
Ow ja, ze had hem eerst op standje "kermis" of "adhd" staan, maar dat kun je de overige weggebruikers toch niet aan doen man :P. Liep erachter en kreeg bijna een epileptische aanval ;).

@kenneth thanks voor deze aanrader, heb ik weer iets om mijn sinterklaaslijstje mee aan te vullen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 27-11-2019 09:50 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Gonadan

Gonadan

Calitomnication schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:48:
Een meid bij ons in de groep loopt ook met zo'n tracer360 en moet zeggen dat ik onder de indruk ben de lichtopbrengst. Ben nu aan het overwegen om zo'n ding ook maar aan te schaffen.
Ow ja, ze had hem eerst op standje "kermis" of "adhd" staan, maar dat kun je de overige weggebruikers toch niet aan doen man :P. Liep erachter en kreeg bijna een epileptische aanval ;).
Ja ik doe dat ook niet. Die van mij staat op een soort groen neonlicht, dat is een kleur die in het straatbeeld niet veel voor komt en best goed opvalt.
Roadman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:08:
Hij bedoelt een camelbag.
Je kunt hem wel verstellen, dus als je niet je halve huisraad in je camelbag propt zou het nog wel moeten kunnen passen. Of het dan nog echt lekker zit durf ik niet te zeggen..
Als je niet een hele krappe maat kiest kan hij daar makkelijk omheen, de band is verstelbaar en ook nog elastisch. Ik denk dat je verder weinig verschil merkt hoe lekker dat zit, het blijft gewoon een band om de borst en fiber over de schouders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30

Roozzz

Plus ultra

@Gonadan die ziet er wel heel fancy uit. Zichtbaarheid lijkt me inderdaad geen issue. Ik denk dat men eerder zich afvraagt wtf loopt daar?! :+

Ik loop sinds enkele weken met een lichtvestje van Bee Seen. De combi van reflectie en ledjes geeft mij ook het gevoel dat ik goed zichtbaar ben. In ieder geval heel veel beter dan die armbandjes oid. Is uitgebreid verstelbaar en zit ook prima, dus wat mij betreft ook een aanrader (y)
Enig nadeeltje dat ik tot nu toe gespot heb is dat er geen indicator is voor resterende batterij. Dus ik kan me voorstellen dat als je lang gaat lopen, je een keer onaangenaam verrast gaat worden als de ledjes het op einde nog maar een beetje doen.

En zoals je zegt, andere weggebruikers geven je gewoon meer ruimte dan anders :)

[ Voor 17% gewijzigd door Roozzz op 27-11-2019 11:07 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:40
Gonadan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:16:
[...]

Ja ik doe dat ook niet. Die van mij staat op een soort groen neonlicht, dat is een kleur die in het straatbeeld niet veel voor komt en best goed opvalt.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat groen licht het beste opvalt in de schemering, terwijl geel licht beter wordt opgemerkt door een mens als het eenmaal echt donker is. Daar probeer ik zelf altijd rekening mee te hebben.

De disco-varianten zijn inderdaad niet veilig op de weg, dat is meer voor een Damloop by night oid :+ Overigens trek ik tegenwoordig niet meer zoveel aandacht meer als een paar jaar geleden met de tracer. Hardlopers zijn nu meestal goed verlicht in de avonduren op de stukken waar ik loop in Haarlem.

Dat van ruimte op de weg kan ik ook alleen maar beamen. Maar het meest is mij toch een opmerking van een paar oudere mensen bijgebleven: zij zien mij al wandelend beter aankomen en schrikken niet van een hardloper die plots opduikt, wat de kans op vallen vermindert. En wat ouderen echt niet willen, is vallen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Trenchdog op 27-11-2019 11:14 ]

• InZane
  • Nu online
Rudedadude schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:42:
[...]

Ja lekker toch, zo'n loopje op oudjaarsdag. Ik wil de 23km gaan lopen, maar dan wel op een ontspannen tempo.

• Gonadan

Gonadan

Trenchdog schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:12:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat groen licht het beste opvalt in de schemering, terwijl geel licht beter wordt opgemerkt door een mens als het eenmaal echt donker is. Daar probeer ik zelf altijd rekening mee te hebben.
Dat zou kunnen, maar ook als het echt donker is dan wordt het straatbeeld in grote mate verlicht door gelig licht. Daarnaast heb je dan rood en wit van voertuigen. Op een donker paadje kan geel wellicht meer opvallen, maar zolang je niet in het pikkedonker loopt en je veel omgevingslicht heb ga ik voor groen. Dat springt er gewoon echt heel veel meer uit.
De disco-varianten zijn inderdaad niet veilig op de weg, dat is meer voor een Damloop by night oid :+ Overigens trek ik tegenwoordig niet meer zoveel aandacht meer als een paar jaar geleden met de tracer. Hardlopers zijn nu meestal goed verlicht in de avonduren op de stukken waar ik loop in Haarlem.

Dat van ruimte op de weg kan ik ook alleen maar beamen. Maar het meest is mij toch een opmerking van een paar oudere mensen bijgebleven: zij zien mij al wandelend beter aankomen en schrikken niet van een hardloper die plots opduikt, wat de kans op vallen vermindert. En wat ouderen echt niet willen, is vallen :)
Ouderen moeten 's avonds ook gewoon thuis op de bank zitten, veel te gevaarlijk op straat. :+
Roozzz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:06:
Enig nadeeltje dat ik tot nu toe gespot heb is dat er geen indicator is voor resterende batterij. Dus ik kan me voorstellen dat als je lang gaat lopen, je een keer onaangenaam verrast gaat worden als de ledjes het op einde nog maar een beetje doen.
Dat was één van de redenen dat ik geen simpele ledjes meer wilde. Die worden altijd vrij snel zwakker en je bent steevast te laat met vervangen omdat je denkt dat het nog wel mee valt en ook weer niet te vroeg die batterijen wilt vervangen.
Die van mij vermindert nu niet van intensiteit (als het goed is) maar springt op rood voordat dat gebeurt (en heeft een knipper indicatie bij aan en uitzetten). Dan weet je dat dat je nieuwe moet maar bent gewoon nog wel zichtbaar. Aangezien het gewoon drie AAA zijn kan ik ook oplaadbare gebruiken en is preventief vervangen niet erg. Alternatief was een vest met USB-laden o.i.d. geweest, maar iets met wegwerpbatterijen hoef ik niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Roadman
Voor de Saucony lopers onder ons.
Nu bij Saucony ivm Black Friday 50% korting op de Guide ISO 2 Triumph ISO 5
Meer aanbiedingen volgen de komende dagen

Zag ook bij Nike dat de Vaporfly 4% flink afgeprijsd was, liep wel aardig storm...

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:04:
Voor de Saucony lopers onder ons.
Nu bij Saucony ivm Black Friday 50% korting op de Guide ISO 2 Triumph ISO 5
Meer aanbiedingen volgen de komende dagen

Zag ook bij Nike dat de Vaporfly 4% flink afgeprijsd was, liep wel aardig storm...
Vandaag met 30% extra korting komen ze op 122,50 €.. vind het alsnog een absurde prijs als je meeneemt dat ze maximaal 200km mee gaan.. Helaas loop ik te weinig wedstrijden om het te rechtvaardigen :P :'(
Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2