Valorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:10:
Nou ja, genoeg over de schoenen van de pro’s, terug naar het gepeupel (wij dus) die nog het meeste kunnen winnen door gewoon veel en goede trainingsmeters te maken
Iemand nog leuke loopjes op het oog voor nov/dec? Ik overweeg de Bruggenloop, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Druk? Mooi? Zwaar?
Verder ga ik weer de Linschotenloop doen. Jaarlijkse prik inmiddels. Kan alle kanten op gaan, heb mooie edities gehad maar ook harde wind en hagel. Verder een vooral hele leuke en gezellige loop. Fijne afsluiter van het jaar, zo net voor kerst nog iets kleinschaligs , en dus een mooie afwisseling na de massaevents als Damloop en 7H 🎉
Bruggenloop en Linschotenloop ga ik ook doen

. De Linschotenloop was mijn eerste halve marathon in 2007

. (daarna gestopt met sporten en pas weer in 2016 gaan lopen).
Bij de Bruggenloop ontvang je zo'n handig lampje voor de wintertrainingen

en verder ging ik vorig jaar voor een snelle tijd dus echt veel van de omgeving heb ik niet gezien

Maar die schijnt ook prachtig te zijn.
Verder weer veel voorjaarslopen, oa HM Zoetermeer , Groet uit Schoorl , wat kleine loopjes in het Westland en ergens in april

de Marathon Rotterdam.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:49:
Vanmorgen na een spinning en core training werd ik tijdens (kantoor) werk erg beroerd en duizelig. Zo erg zelfs dat ik maar naar huis ben gegaan en even een paar uur plat heb gelegen. Daarna ging ik mijn rusthartslag van vandaag is checken aangezien dit een goede indicator is of je ziek word.
Maar ik verwachte een hoge rusthartslag maar hij was dus die morgen na het sporten super laag.
Normaal zit ie net onder de 50 maar vanmorgen na het sporten tikte die de 42 aan, dus dat verklaart meteen de duizeligheid aangezien mijn hersens waarschijnlijk te weinig bloed kregen.
Maar hebben meer sporters hier ooit last van? En is dit iets waarmee ik uit moet kijken? De spinning les was wel zwaar maar de piek hartslag lag nog een 30 slagen onder mijn max hartslag.
Mijn rusthartslag is 39/40 , wat gemiddeld genomen vrij laag is, maar voor een (fanatieke) sporter niet heel uitzonderlijk volgens mij.
Ik word beroerd en duizelig als ik te weinig eet. Dus vaak doet een boterham (extra) het wel goed. Dat zou een verklaring kunnen zijn: je eetpatroon aanpassen (meer eten).
[
Voor 37% gewijzigd door
Sport_Life op 23-11-2019 10:53
]