Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.723 views

Onderwerpen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Calitomnication schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:44:
Traditioneel gezien zal ik de opmerking maar weer maken!

* Calitomnication is nu al klaar met de winter en snakt naar warmere tijden :P
Uh, het is nog niet eens winter.

Ik vind deze temperaturen juist wel lekker om te lopen, ondanks het gesnotter waar ik ook wel wat last van heb.
Beter dan die temperaturen van 25 graden. Als ik dan ga hardlopen ben ik daarna gelijk de rest van de dag bezig om m'n vochttekort weer aan te vullen. Ik heb het talent dat ik nogal zweet tijdens het hardlopen :/

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

* kenneth is team zomer 8) :/

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Stemmen mag :P

Poll: Ik ben
Tean zomer! Hitte & zweet
Team winter! 100% NL's weer
Team niet te warm en niet te koud
Team omniklimaat!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402254&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

* Roozzz : "Lang leve de klimaatverandering"

If you can see, look. If you can look, observe

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Het is nu al eventjes heerlijk om in de natuur hard te lopen. Al die kleuren, al die geuren, al die paddenstoelen!
Maar ook om als eerste in de sneeuw je voetafdrukken mogen achterlaten is natuurlijk een dingetje. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben vandaag tijdens mijn loopje gewoon nog een liter snot vocht kwijtgeraakt volgens de weegschaal. Gewoon een kwestie van lekker warm en winddicht aankleden. Doe mij maar koud weer en veel zon. En wat @Xaverius zegt: ik heb begin dit jaar nog een middag vrijgenomen om in de ongerepte sneeuw door een natuurgebied hier in de buurt te lopen. Magisch!

[ Voor 27% gewijzigd door Rudedadude op 13-11-2019 22:24 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:18
Rudedadude schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:22:
ik heb begin dit jaar nog een middag vrijgenomen om in de ongerepte sneeuw door een natuurgebied hier in de buurt te lopen. Magisch!
Gaaf is dat he!
Ik ben vorig jaar in december, toen het een keer gesneeuwd had bij zonsopgang het Amsterdamse Waterleidingduinen gebied in gegaan om alvast in de kerststemming te komen. o<:)
Verse sneeuw + hier een daar een damhert O+

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
Ik moet helaas mijn startbewijs voor de (uitverkochte) Graef Castricum Trail 23km a.s. Zondag verkopen. Is er hier mogelijk iemand met interesse? (noot: ik heb 'm ook via FB in de verkoop staan).

Info hier; https://cairnadventures.nl/trail/graef-castricum-trail/

De start van deze afstand is om 10:45 en ik moet begin van de middag richting Schiphol. Heb er lang over zitten wikken en wegen en ik zou het theoretisch gezien wel kunnen redden als ik echt geen enkele tegenslag tegenkom (tijdens & na de trail :p) en dat is geen fijn gevoel en ook niet allemaal binnen mijn eigen controle. Daarom gisteravond besloten om er maar vanaf te zien en dan maar zelf een mooi rondje lopen, op een wat vroeger tijdstip.

Verkocht :)

• Roadman
Gaargod schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:47:
Ik moet helaas mijn startbewijs voor de (uitverkochte) Graef Castricum Trail 23km a.s. Zondag verkopen. Is er hier mogelijk iemand met interesse? (noot: ik heb 'm ook via FB in de verkoop staan).

Info hier; https://cairnadventures.nl/trail/graef-castricum-trail/

De start van deze afstand is om 10:45 en ik moet begin van de middag richting Schiphol. Heb er lang over zitten wikken en wegen en ik zou het theoretisch gezien wel kunnen redden als ik echt geen enkele tegenslag tegenkom (tijdens & na de trail :p) en dat is geen fijn gevoel en ook niet allemaal binnen mijn eigen controle. Daarom gisteravond besloten om er maar vanaf te zien en dan maar zelf een mooi rondje lopen, op een wat vroeger tijdstip.
Ik klik verdorie net de site van de trail dicht. :D Heb zin om zondag weer eens buiten mijn omgeving te lopen alleen de starttijd staat me een beetje tegen. Ga nu denk ik voor een rondje door NP Zuid-Kennemerland. Had je er graag vanaf geholpen, maar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Roadman op 14-11-2019 07:53 ]

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 09:43
kenneth schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:05:
[...]
Goed bezig! Ik zou er wel voor waken om elke keer snelle proberen te lopen. Het klinkt enorm tegenstrijdig maar door je meeste loopjes rustig te lopen (dus nog wat rustiger dan 5'40/km) zul je je duurvermogen sneller verbeteren, minder risico lopen op blessures en overbelasting. Je kunt dan een keer per week gevarieerd wat snelheid erin gooien. Elke keer gaan tot je niets meer over hebt voelt prettig maar is risicovol en niet optimaal voor het opbouwen van conditie.

Succes!
Inmiddels een groot gedeelte van dit topic doorgelezen, grappig om te zien hoe vrijwel alle beginnende lopers tegen hetzelfde aanlopen. Veel progressie in de 1e maanden, steeds sneller willen en alles op tempo lopen. Ik ben/was hier geen uitzondering op.

Mede door bovenstaande post inmiddels wel overtuigd dat dit niet de juiste manier is. Daarom gisteren mijn 1e echte poging om rustig tempo aan te houden op langere afstand. Het was even wennen om mezelf "af te remmen", maar het is redelijk gelukt denk ik.

Het was meteen mijn langste afstand ooit. 8) Voelt goed, voortaan dit zo maar eens aanhouden + voorzichtig aan wat uitbreiden. Uiteraard ook af en toe een tempo rondje en/of interval tussendoor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tim_W op 14-11-2019 08:46 ]

Strava Garmin 265

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Helaas toch nog last van een blessure, dus ik kan de Zevenheuvenloop zondag niet lopen. Als iemand een startbewijs wil overnemen (afhalen regio A'dam), doe me een DM...

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:25
Tim_W schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:44:
[...]

Inmiddels een groot gedeelte van dit topic doorgelezen, grappig om te zien hoe vrijwel alle beginnende lopers tegen hetzelfde aanlopen. Veel progressie in de 1e maanden, steeds sneller willen en alles op tempo lopen. Ik ben/was hier geen uitzondering op.

Mede door bovenstaande post inmiddels wel overtuigd dat dit niet de juiste manier is. Daarom gisteren mijn 1e echte poging om rustig tempo aan te houden op langere afstand. Het was even wennen om mezelf "af te remmen", maar het is redelijk gelukt denk ik.

Het was meteen mijn langste afstand ooit. 8) Voelt goed, voortaan dit zo maar eens aanhouden + voorzichtig aan wat uitbreiden. Uiteraard ook af en toe een tempo rondje en/of interval tussendoor. :)
Tip probeer langzame loopmaatjes te zoeken, dat helpt mij om goed langzaam te lopen en is een stuk gezelliger.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Tim_W
Tinusvolkel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:33:
[...]

Tip probeer langzame loopmaatjes te zoeken, dat helpt mij om goed langzaam te lopen en is een stuk gezelliger.
Bedankt voor de tip, mijn (69 jarige) vader en moeder gaan in Januari weer de halve in Egmond lopen, wellicht dat ik de komende weken eens ga mee lopen. :)

Strava Garmin 265

• InZane
Tim_W schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:08:
[...]

Bedankt voor de tip, mijn (69 jarige) vader en moeder gaan in Januari weer de halve in Egmond lopen, wellicht dat ik de komende weken eens ga mee lopen. :)
Gaaf dat ze nog hardlopen op die leeftijd!

Ik kan alleen maar hopen dat ik dat op die leeftijd nog kan.

• Tim_W
InZane schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:50:
[...]

Gaaf dat ze nog hardlopen op die leeftijd!

Ik kan alleen maar hopen dat ik dat op die leeftijd nog kan.
Mijn vader doet zelfs elk jaar de Swiss Alpine Irontrail T88 nog. _/-\o_

Beide nog steeds erg fanatiek, niet meer zo snel als ooit, maar dat mag de pret niet drukken. :)

Strava Garmin 265

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

@Rudedadude Heb jij de betaalde versie van OSMand of de gratis versie?
Ik zit te denken deze toch eens te gaan testen maar als je "maar" zeven kaarten gaan downloaden...
Ik dacht ook misschien voor in de auto er gebruik van te maken.

Edit
Aan de andere kant, voor 10 euro heb je de unlimited met onbeperkte downloads en elke maand updates van kaarten. Als ik het zo zie is dat een éénmalige betaling. Dat is best te doen. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Xaverius op 14-11-2019 22:11 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Rudedadude

Rudedadude

Xaverius schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:37:
@Rudedadude Heb jij de betaalde versie van OSMand of de gratis versie?
Ik zit te denken deze toch eens te gaan testen maar als je "maar" zeven kaarten gaan downloaden...
Ik dacht ook misschien voor in de auto er gebruik van te maken.

Edit
Aan de andere kant, voor 10 euro heb je de unlimited met onbeperkte downloads en elke maand updates van kaarten. Als ik het zo zie is dat een éénmalige betaling. Dat is best te doen. :+
Ik ben een beetje een cheapskate: Je kunt gewoon met een browser de verschillende kaartbestanden downloaden en in de juiste map zetten binnen je android systeem en dan werkt alles ook prima. 1 keer per jaar of voordat ik op vakantie naar een nieuw gebied zoek ik de url weer op en hannes ik de juiste kaarten van het gebied erbij in de map :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Noxgear is binnen *O* *O* binnen één week bezorgd via Amazon US en nog eens goedkoper dan Amazon DE, binnenkort maar uit proberen. Met mijn huidige armband(en) voel ik mij toch niet goed genoeg zichtbaar op donkere plekken 's avonds.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 15-11-2019 08:29 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 09:19

Galois

1811 - 1832

Na twee testloopjes heb ik toch besloten zondag wel voluit te gaan op de 7H.

Heb een dikke maand geleden tijdens een 6x400 m interval mijn linker kuit geblesseerd. Heeft 3 weken geduurd voordat het over was (leek). Dat was 2 weken geleden dat ik voor het eerst het gevoel had dat het helemaal over was.

In eerste instantie dacht ik: 'Laat maar, ik loop de 7H wel als trainingsloopje.' maar heb vorige week een tempoloop gedaan met 3 km op 3:35/km en dat ging helemaal pijnvrij.

Dus ik durf het wel aan om de 7H te lopen en voluit te gaan (doel: 3:48/km gemiddeld, zal niet constant zijn... :) ). Heb het volgende schemaatje gemaakt op basis van mijn tijden van voorgaande jaren en het hoogteprofiel. Ik schrijf dit op mijn arm en zal 'm dan maar autistisch volgen :)
Maar goed, we gaan het zien. Ik heb dus 5 weken lang weinig getraind en dat zal ongetwijfeld zijn weerslag gehad hebben (wel gefietst en gezwommen, dus cardiovasculair zit het wel goed).

Nog meer mensen die een doel hebben en een schema gemaakt hebben? Het is toch best een lastige loop door de vele klimmetjes. Je wil niet te vroeg stuk gaan doordat je te snel gaat. Want het nadeel van deze grotere lopen is altijd dat er veel mensen zijn, veel (over)enthousiastelingen en iedereen standaard te snel start door de adrenaline en het enthousiasme. Het gevaar is altijd dat je ervoor moet waken niet meegezogen te worden hierin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cejlybROeYy5M3Ld3ekD62vX/full.jpg
Caayn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:29:
Noxgear is binnen *O* *O* binnen één week bezorgd via Amazon US en nog eens goedkoper dan Amazon DE, binnenkort maar uit proberen. Met mijn huidige armband(en) voel ik mij toch niet goed genoeg zichtbaar op donkere plekken 's avonds.
Mooi ding! Ik heb 'm vorig jaar gekocht (rechtstreeks via Noxgear zelf, US). Duurde wel 3 weken of zo voordat ik 'm binnen had. Die 40 dollar is een stuk schappelijker dan de 80 euro via noxgear.at :-)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18
Heel interessant om te zien, ik doe voor het eerst mee met de 7H dus ik heb geen enkele ervaring met het parcours.
Ik heb ongeveer hetzelfde doel qua eindtijd (sub 58 wil ik) en heb altijd veel moeite om me aan een schema te houden. Ik ga deze globaal in m’n hoofd prenten en eens kijken of het lukt om ook dat te lopen, bedankt!

Ik ben deze dagen wat verkouden, dus ook niet topfit maar wil het toch gaan proberen.

Ik sta in vak blauw met een knal oranje shirt van mijn werk (LVNL, Luchtverkeersleiding) aan.

Bensimpel

Positieve meneer

Lopen met de kou nu is wel lekker, gisteravond rond 19:00 even 4km gedaan. Wel binnenkort eens handschoentjes kopen :+

Morgen op naar de zevenheuvelen nacht :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
Frenz64 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:34:
[...]

Ik weet wel zeker dat dat fietsen geen significante bijdrage levert, sterker nog, in 2015 heb ik veel meer gefietst dan gelopen en dat was funest voor m'n loopconditie: ik draaide m'n hand niet om voor 125 km plus ritten met fors tempo, maar kon geen fatsoenlijke 10 km afleggen.

Ik weet niet waar jij het idee vandaan hebt dat je van triatlon training een snellere hardloper wordt @maikelonline , van zwemmen weet ik het niet, maar van fietsen ga je eerder snelheid verliezen dan winnen, totaal ander spiergroepen: Joop Zoetemelk wel eens zien hardlopen vroeger bij dat AVRO sportprogramma Sterrenslag?
Zoals altijd is het afhankelijk van de persoonlijke situatie.

Als je een matig/redelijke conditie hebt, dan zal elke extra inspanning, dus ook fietsen, leiden tot een verbeterde cardiovasculaire conditie. Door de verbeterde conditie zal je sneller kunnen lopen en/of je zal met dezelfde snelheid met een lagere hartslag af kunnen leggen.

Als je al een optimale conditie hebt, zal je van een extra trainingsprikkel weinig extra conditie krijgen en ook niet veel sneller kunnen lopen.

Ik ben zelf een "mooi-weer" wielrenner naast hardlopen. Mijn (duur)conditie neemt behoorlijk toe in de zomer. Mijn rusthartslag gaat omlaag en ik loop bepaalde tempo's met een lagere hartslag.

Als je opeens minder gaat lopen en meer fietsen, is logisch dat je minder snel gaat op een 10km, je traint immers andere spiergroepen, waardoor je snelheid verliest.

Ik ken meerdere recreatieve triatleten in mijn omgeving. Allemaal met een behoorlijke cardiovasculaire conditie. Ze gaan ook allemaal sneller hardlopen, maar dan is het wel zaak om voldoende snelheidswerk in de hardlooptrainingen in te bouwen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Galois schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:05:

Dus ik durf het wel aan om de 7H te lopen en voluit te gaan (doel: 3:48/km gemiddeld, zal niet constant zijn... :) ). Heb het volgende schemaatje gemaakt op basis van mijn tijden van voorgaande jaren en het hoogteprofiel. Ik schrijf dit op mijn arm en zal 'm dan maar autistisch volgen :)
Maar goed, we gaan het zien. Ik heb dus 5 weken lang weinig getraind en dat zal ongetwijfeld zijn weerslag gehad hebben (wel gefietst en gezwommen, dus cardiovasculair zit het wel goed).

Nog meer mensen die een doel hebben en een schema gemaakt hebben? Het is toch best een lastige loop door de vele klimmetjes. Je wil niet te vroeg stuk gaan doordat je te snel gaat. Want het nadeel van deze grotere lopen is altijd dat er veel mensen zijn, veel (over)enthousiastelingen en iedereen standaard te snel start door de adrenaline en het enthousiasme. Het gevaar is altijd dat je ervoor moet waken niet meegezogen te worden hierin.

[Afbeelding]
Ik ga hem proberen in te delen in 3 blokken van 5 KM waarbij de eerste vijf kilometer gemiddeld het traagst zijn (het blijft 5km "omhoog"). Het middenstuk proberen wat sneller te gaan waarbij kilometer 10 tot 11 nog even pittig zal zijn en de laatste 4 kilometer gewoon "volle bak" naar beneden.

Doel is onder de 1:20, waarschijnlijk start ik wel rond de 5:30/km en eindig ik hopelijk op 5:00/km.

Strava

• Tinusvolkel

Heb een dikke maand geleden tijdens een 6x400 m interval mijn linker kuit geblesseerd. Heeft 3 weken geduurd voordat het over was (leek). Dat was 2 weken geleden dat ik voor het eerst het gevoel had dat het helemaal over was.

In eerste instantie dacht ik: 'Laat maar, ik loop de 7H wel als trainingsloopje.' maar heb vorige week een tempoloop gedaan met 3 km op 3:35/km en dat ging helemaal pijnvrij.

[Afbeelding]

[...]

Mooi ding! Ik heb 'm vorig jaar gekocht (rechtstreeks via Noxgear zelf, US). Duurde wel 3 weken of zo voordat ik 'm binnen had. Die 40 dollar is een stuk schappelijker dan de 80 euro via noxgear.at :-)
Dit word mijn 1ste 7heuvelenloop, dus even kijken hoe het loopt.
Maar wil hem (als ik fit genoeg ben) onder het uur lopen. dus kan mooi bij jou tempo's er overal 10 seconden bij tellen :*)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tinusvolkel schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:20:
[...]

Dit word mijn 1ste 7heuvelenloop, dus even kijken hoe het loopt.
Maar wil hem (als ik fit genoeg ben) onder het uur lopen. dus kan mooi bij jou tempo's er overal 10 seconden bij tellen :*)
De laatste 3-4 km zullen geweldig aanvoelen :)
Op het moment dat je eigenlijk helemaal kapot bent (zeker na die km na ong. 10 km) en niet meer wilt, gaat het alleen nog maar omlaag :)

Ik heb 'm al iets van 10x gedaan...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:05

[...]

Verlicht deze ook de weg voor je, of is ie echt alleen voor zichtbaarheid van jezelf?

Ik heb nu een veiligheidsvest en een lampje, maar ik ben het een beetje zat om over goed-verlichte fietspaden en meestal binnen de bebouwde kom te lopen als het donker is. Zat eraan te denken om bij Decathlon zo’n lampje voor op je buik te halen, maar als ik hiermee én goed de weg kan zien, én geen veiligheidsvest meer aan hoef lijkt het me wel wat.

• Roadman
hatsa schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:45:
[...]

Verlicht deze ook de weg voor je, of is ie echt alleen voor zichtbaarheid van jezelf?
Puur voor alleen de zichtbaarheid van jezelf.
En dat ben je zeker met dat ding aan d:)b

• Galois

Galois

1811 - 1832

[...]

Ik heb nu een veiligheidsvest en een lampje, maar ik ben het een beetje zat om over goed-verlichte fietspaden en meestal binnen de bebouwde kom te lopen als het donker is. Zat eraan te denken om bij Decathlon zo’n lampje voor op je buik te halen, maar als ik hiermee én goed de weg kan zien, én geen veiligheidsvest meer aan hoef lijkt het me wel wat.
Nee, deze verlicht niets. Hij is er alleen maar voor je eigen zichtbaarheid (zie www.noxgear.com, daar staat wel een mooie promo-video op).

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heb vandaag een testje gedaan voor de 7H. Ik denk dat er niet meer dan 62' in zit zondag ... had er ook niet veel van verwacht maar dit zou m'n eerste wedstrijd langzamer dan 4'/km zijn sinds .... september 2015 ofzo??

Werk aan de winkel! Gelukkig zijn de rugklachten bijna weg en begint de krachttraining op gang te komen. Dan weer terug naar 80km/wk en dan is het hopelijk weer tijd om serieus op pr-jacht te gaan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Caayn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:29:
}:|

Die van mij stond vanochtend in de Postnl app, was later ineens verdwenen en uiteraard niet bezorgd. :(

@Tim_W heb jij hem onderhand al?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tim_W
Gonadan schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:48:
[...]

}:|

Die van mij stond vanochtend in de Postnl app, was later ineens verdwenen en uiteraard niet bezorgd. :(

@Tim_W heb jij hem onderhand al?
Nee, helaas nog niet. Wel een update in de T&T gehad Donderdag, "Foreign Receipt" in Den Haag. Hoop 'm begin volgende week nu wel een keer binnen te krijgen. Fingers crossed. :P

Strava Garmin 265

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
Succes aan de 7H lopers!

Zelf “kwakkel” ik een beetje op dit moment. Vorige week ging het net goed, maar deze week woensdag al binnen gebleven omdat ik me niet geweldig voelde, dacht vandaag dat het beter ging maar na 2 400jes waar mijn hart echt niet mee wou doen, wijselijk maar afgebroken. Vrees dat ik iets onder de leden heb dat niet echt wil doorkomen.

Volgende week “mag” ik ook een audit gaan doen nabij de Oekrains-Russische grens met de strikte bedrijfs-instructies om niet buiten te komen.

Probleem is dat niet kunnen lopen geweldig op mijn humeur werkt...

• aap
  • Laatst online: 14:01

aap

[...]
Zat eraan te denken om bij Decathlon zo’n lampje voor op je buik te halen, maar als ik hiermee én goed de weg kan zien, én geen veiligheidsvest meer aan hoef lijkt het me wel wat.
Ik heb het lampje van de Decathlon. Niet zo cool als dat Nox-ding, maar je bent er en goed zichtbaar mee en je ziet zelf ook nog waar je loopt.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04

Niku

Alagaesii

[...]

Welke Decathlon lamp bedoel je?

• hatsa
Thanks allen!
Niku schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:09:
[...]

Welke Decathlon lamp bedoel je?
Ik zat naar de Run Light 100 te kijken, maar die slurpt volgens de specs in 4 uur 3 AA-batterijen leeg. De 250 zou dan een betere optie zijn, die is USB-oplaadbaar. Voor hetzelfde geld heb je een lampje van Gato, maar geen idee of er kwaliteitsverschil tussen zit.

Maar belangrijke dingen eerst: straks naar de winkel voor nieuwe schoenen *O*
Waarschijnlijk wordt het weer Adizero Boston’s, maar er is ook een paar Asics Dynaflyte’s voor me klaargelegd om uit te proberen.

• Niku

Niku

Alagaesii

hatsa schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:06:
Thanks allen!

[...]

Ik zat naar de Run Light 100 te kijken, maar die slurpt volgens de specs in 4 uur 3 AA-batterijen leeg. De 250 zou dan een betere optie zijn, die is USB-oplaadbaar. Voor hetzelfde geld heb je een lampje van Gato, maar geen idee of er kwaliteitsverschil tussen zit.
Zou je die alleen aanraden als je helemaal achteraf loopt. Tegenliggers ga je er ontzettend mee verblinden.

Heb zelf deze overigens: https://all4running.nl/gato-led-sport-vest.html, bevalt prima.

• hatsa
Niku schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:34:
[...]

Zou je die alleen aanraden als je helemaal achteraf loopt. Tegenliggers ga je er ontzettend mee verblinden.

Heb zelf deze overigens: https://all4running.nl/gato-led-sport-vest.html, bevalt prima.
Maar het gaat me er juist om dat ik op (fiets)paden kan lopen met nauwelijks tot geen verlichting, zodat ik zelf het pad kan zien. Ik ben het gedwaal door de bebouwde kom wel zat. Zoveel mensen kom ik trouwens ook niet tegen om 6 uur ‘s ochtends :P

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 14:44
Ik heb de duurdere versie lamp van decathlon. Oplaadbaar en verstelbaar, je kunt omlaag schijnen zodat je de tegenliggers niet verblind. Werkt subliem, tevens kun je bepalen hoe fel hij brand, de laagste stand is volgens mij nog feller dan de 100 variant 😀

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
Ik heb vorig jaar geprobeerd de 7H loop op een constant hardloopvermogen (Garmin running power) te lopen. Voor het gevoel veel te langzaam heuvel op en vol gas heuvel af. Voelde wat onwennig maar wel super lekker gelopen en nog energie om de laatste km’s heuvelafwaarts nog lekker te gassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AjuhlbmgAniUNtrKKfZItiHK/thumb.jpg

• hatsa
JMaster schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:16:
Ik heb de duurdere versie lamp van decathlon. Oplaadbaar en verstelbaar, je kunt omlaag schijnen zodat je de tegenliggers niet verblind. Werkt subliem, tevens kun je bepalen hoe fel hij brand, de laagste stand is volgens mij nog feller dan de 100 variant 😀
Goed te horen, dankjewel!

• aap

aap

Niku schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb de runlight 250 en ik heb nog nooit klachten over verblinden gehad. Je kunt het lampje naar de grond richten, zodat het niet in de ogen van tegenliggers schijnt.
Bovendien kan je het lampje in twee standen gebruiken. De felste stand gebruik ik alleen in echt donkere plekken, zoals onverlichte paadjes in parken.

Ik heb vooral voor de runlight 250 gekozen over de 100, omdat de 250 oplaadbaar is via USB, zodat je niet steeds met batterijen hoeft te klooien.

Dankzij dit lampje heb ik ‘s avonds meer keus in hardlooproutes, want ik kan nu routes lopen die ik zonder verlichting in het donker niet aan zou durven.

Ik dacht van tevoren dat het lampje storend zou gaan bungelen aan je lijf, maar het zit strak om je lichaam en je bent je er al snel niet meer van bewust dat je iets draagt. Behalve dan door die rare schaduwen die je armen werpen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door aap op 16-11-2019 14:33 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@aap het enige wat ik nog zou willen zien is een soort van spaarstand, soms is de laagste stand nog te fel naar mijn zin.

Strava

• Niku

Niku

Alagaesii

Iedereen die de 7H gaat lopen, succes! Misschien moet die voor volgend jaar toch ook maar eens op mijn lijstje.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26

s3n

Morgen mijn eerste 7H. Ik ben geen wedstrijden zo laat in het jaar gewend en twijfel over de kledingkeuze.

Thermoshirt met lange mouwen zou mijn keuze voor thuis zijn. Maar ik moet het startvak ook zien te overleven. Nu twijfel ik als extra laag tussen een shirtje extra of een hardloopjasje. Iemand tips?

Bensimpel

Positieve meneer

Sorry maar de medaile kan echt niet. Graveermachine kan er ook niet mee overweg. (Iedereen krijgt geld daarvoor terug gestort.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/daOgvrAManP2QMzDwu5Nayjx/thumb.jpg

Aan de positieve kant was het wel goed georganiseerd. Nu met 8100 mensen voor de 7k. Was zelfs meer verlicht dan voorgaande jaren. Dat was weer top. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:42:
Sorry maar de medaile kan echt niet. Graveermachine kan er ook niet mee overweg. (Iedereen krijgt geld daarvoor terug gestort.)

[Afbeelding]

Aan de positieve kant was het wel goed georganiseerd. Nu met 8100 mensen voor de 7k. Was zelfs meer verlicht dan voorgaande jaren. Dat was weer top. :)
Is dat hout?

• Pnnnkk
  • Laatst online: 20-12 20:23
Twijfel ook nog over de kleding. Korte broek lang shirt denk ik maar

Bensimpel

Positieve meneer

Recycled pershout omdat duurzaam.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Tinusvolkel
Hier korte broek en shirt met wegwerp poncho voor de start. Afgelopen woensdag met dezelfde snelheid en temperatuur gelopen en had het toen echt niet koud tijdens het lopen.

Maar dit word mijn 1ste koude wedstrijd dus ben benieuwd hoe dit bevalt

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga ws. voor kort/kort met een operatie-wegwerpjasje van mijn werk om het startvak te overleven. In de mensenmassa is het waarschijnlijk toch al wat warmer naar mijn gevoel.
Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:42:

[Afbeelding]
Je bent blijkbaar niet de enige die wat te melden heeft over de medaille en de materiaalkeuze. De grafeermachine konden ze beter vervangen door een exemplaar met een laser.

Strava

• hatsa
Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:07:
[...]

Recycled pershout omdat duurzaam.
Een duurzamere oplossing voor alle wegwerpponcho’s/vuilniszakken in het startvak zou ook niet gek zijn.

• InZane
s3n schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:10:
Morgen mijn eerste 7H. Ik ben geen wedstrijden zo laat in het jaar gewend en twijfel over de kledingkeuze.

Thermoshirt met lange mouwen zou mijn keuze voor thuis zijn. Maar ik moet het startvak ook zien te overleven. Nu twijfel ik als extra laag tussen een shirtje extra of een hardloopjasje. Iemand tips?
Ik zou zelf voor kort kort gaan en iets van een wegwerpjasje voor in het startvak. Thermo met lange mouwen vind ik veel te warm. Dat heb ik zelfs bij een training zelden aan.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Zeker kort-kort. Geen enkele twijfel bij een loop als je voluit gaat...
Voor in het startvak heb ik een oude trui aan. Vlak voor de start doe ik ‘m uit en hang ‘m over het hek. Even onthouden waar precies (huisnr) en na afloop heb je gelijk iets om weer aan te doen. Tasseninname is nog 5 minuten wandelen verder. Blijft altijd hangen (het opruimen gebeurt altijd later). Doe ik al 10 jaar zo :)

Vervelender vind ik het om mijn tas, met oa portemonnee en dure telefoon af te geven bij de tasseninname. Maar goed, geen andere keuze :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Galois schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:26:
[..] Tasseninname is nog 5 minuten wandelen verder. Blijft altijd hangen (het opruimen gebeurt altijd later). Doe ik al 10 jaar zo :)

Vervelender vind ik het om mijn tas, met oa portemonnee en dure telefoon af te geven bij de tasseninname. Maar goed, geen andere keuze :)
Goeie, hier had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Sporttas of rugzak prima? Waar is die tasseninname precies? Op de 7H site vind ik bar weinig informatie...

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34
Zr40 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:32:
[...]

Goeie, hier had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Sporttas of rugzak prima? Waar is die tasseninname precies? Op de 7H site vind ik bar weinig informatie...
De bedoeling is als volgt:
- omkleden in een van de garages (verschilt per startnummer) tussen station en start
- grote tas daar achterlaten (onbewaakt, maar alleen toegankelijk voor lopers)
- kleine tas met waardevolle zaken neem je mee naar garderobe, dat is net voor de startvakken, en laat je daar bewaakt achter. Komt een sticker op met je startnummer erop geschreven.

Formeel is de garderobe niet bedoeld voor grote tassen, maar jn praktijk doen ze daar niet moeilijk over.

Wat ik zelf meestal doe is hardloopkleding al aan onder gewone, dan bij garderobe omkleden en alles daar achterlaten. Dan hoef he niet naar die garages én heb je na afloop snel je aarme kleding. Scheelt ook weer tijd ;)

Zie ook:
https://cdn.bluenotion.nl...979429afbc2b7d59bbd1e.pdf

De kleedruimtes staan aangegeven met de letters A,C, etc en zijn parkeergarages van grote bedrijven

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 16-11-2019 22:41 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Valorian schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:38:
[...]

De bedoeling is als volgt:
- omkleden in een van de garages (verschilt per startnummer) tussen station en start
- grote tas daar achterlaten (onbewaakt, maar alleen toegankelijk voor lopers)
- kleine tas met waardevolle zaken neem je mee naar garderobe, dat is net voor de startvakken, en laat je daar bewaakt achter. Komt een sticker op met je startnummer erop geschreven.

Formeel is de garderobe niet bedoeld voor grote tassen, maar jn praktijk doen ze daar niet moeilijk over.

Wat ik zelf meestal doe is hardloopkleding al aan onder gewone, dan bij garderobe omkleden en alles daar achterlaten. Dan hoef he niet naar die garages én heb je na afloop snel je aarme kleding. Scheelt ook weer tijd ;)

Zie ook:
https://cdn.bluenotion.nl...979429afbc2b7d59bbd1e.pdf

De kleedruimtes staan aangegeven met de letters A,C, etc en zijn parkeergarages van grote bedrijven
Ik heb vaak al mijn hardloop kleding al aan. Doe er zelf nog een extra jas aan en spijkerbroek erover aan. Snel in een dixie uitrekken en bij de garderobe 1 tas inleveren. Nadat ik mijn tas heb kan ik meteen mijn dikke jas weer aan.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Valorian
Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:02:
Joy
[...]

Ik heb vaak al mijn hardloop kleding al aan. Doe er zelf nog een extra jas aan en spijkerbroek erover aan. Snel in een dixie uitrekken en bij de garderobe 1 tas inleveren. Nadat ik mijn tas heb kan ik meteen mijn dikke jas weer aan.
Precies wat ik zeg / ook doe dus ;) .. enige verschil: ik ga niet een dixie in om alleen overkleding uit te doen , gewoon op straat (naast garderobe) is toch prettiger dan in zo’n stinkcabine. :)

Bensimpel

Positieve meneer

Valorian schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:06:
[...]

Precies wat ik zeg / ook doe dus ;) .. enige verschil: ik ga niet een dixie in om alleen overkleding uit te doen , gewoon op straat (naast garderobe) is toch prettiger dan in zo’n stinkcabine. :)
Ik zit vaak ook nog met mijn schoenen he :+ Dan zit ik toch even liever in een dixie dan op de koude grond. Gewoon even neus dicht en quickchange act doen en klaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:30:
[...]

Ik zit vaak ook nog met mijn schoenen he :+ Dan zit ik toch even liever in een dixie dan op de koude grond. Gewoon even neus dicht en quickchange act doen en klaar.
Ik behoor dan toch tot team koude grond.

Bensimpel

Positieve meneer

Niku schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:33:
[...]

Ik behoor dan toch tot team koude grond.
Poll: Waar kleed jij je om?
Team koude grond
Team Dixie
Team omkleedruimte
Ik ben al omgekleed!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402266&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:+

😆 - Denk ook eens om ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

Als je het zo stelt ben ik team omkleedruimte :+

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga met wat mensen van de loopgroep naar Café van Buren of zo, daar kan je je tas bewaakt achterlaten voor 2€. Ik had al een tight en een lange thermo ingepakt maar die laat ik ws thuis

Strava

• s3n
  • Laatst online: 22:26

s3n

Galois schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:26:
Zeker kort-kort. Geen enkele twijfel bij een loop als je voluit gaat...

Dankje! Mijn voluit is nog niet heel snel.
Met waardevolle spullen ben ik makkelijker. Neem alleen een pinpas en rijbewijs mee. Gaan met een haarstiekje van de kinderen om mijn telefoon in een flipbelt. Heb ik verder geen last. Bij obstacleruns laat ik mijn telefoon wel achter, voelt toch nooit prettig.

• Roadman
Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:02:
[...]

Wanneer je alles al aan hebt en alleen nog maar dingen hoeft uit te trekken waarom doe je dat in vredesnaam op een van de meest goorste plaatsen ter aarde: de dixie :?

Edit: oh omdat je met je schoenen zit.
Dan nog :D
Neem een plastic tas mee, kun je mooi op staan terwijl je je schoenen wisselt en na afloop kun je daar ook je natte spul in gooien.

[ Voor 15% gewijzigd door Roadman op 17-11-2019 14:13 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

1:26:14. Zeer tevreden. Zelfs een paar minuten sneller dan een van mijn sportievere collega’s :)

Oh, en PR :)

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18
@Galois met je schema in het achterhoofd ontspannen kunnen lopen en uiteindelijk gefinisht in 56:47. Ik hoop dat jouw missie ook geslaagd is.

Net zoals bij de halve marathon dit jaar trouwens iets te gereserveerd gelopen denk ik. Op basis van mijn hartslag gegevens zou ik nog iets harder kunnen. Mooi doel voor volgend jaar :)

• Tinusvolkel
Hier net niet onder het uur, maar ben met 1:00:47 ook zeer tevreden :) volgens jaar maar onder het uur

[ Voor 22% gewijzigd door Tinusvolkel op 18-11-2019 10:26 ]

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Hier 01:02:40 en daarmee 87ste bij de 50+ mannen. Prima voor mij. Mooie loop hoor. Volgend jaar weer.

• aap

aap

Mijn eerste deelname aan de Zevenheuvelenloop; ik kwam binnen na 1:03:39. En (op Strava) alle afstands-PR'en van 1 mijl t/m 15 km verbetert!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wat een heerlijke loop is die 7H, het was mijn eerste dus ik wist niet helemaal hoe het parcours in het echt zou zijn. De eerste 5 KM vond ik nog het zwaarst maar vanaf dat moment was het genieten hoe de mensenmassa zich door de heuvels heen murmde. De laatste 3 KM was weer het andere uiterste, dat ging met een behoorlijk hoger tempo itt de eerste 5KM

https://evenementen.uitslagen.nl/2019/zevenheuvelenloop/

Ik heb 1:18:20 gelopen, meer dan 3 minuten sneller dan mijn vorige PR. Doel was rond de 1:20:00 dus ik ben erg blij en tevreden met dit resultaat :D

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 18-11-2019 17:50 ]

Strava

• Valorian
Yes, weer ruim 2 min van de PR af 🎉 .. 1:01:56 netto, moest er nog even hard voor werken aan het eind maar met een laatste km in 3:39/km gelukt om onder die 1:02 te blijven ;)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vraag me niet hoe, maar die heuvels lijken maar nauwelijks invloed gehad te hebben op mijn snelheid, zowel omhoog als omlaag. Tijdens het lopen (vooral die sponsorklim bij 10km) voelde het veel meer variabel dan het werkelijk was. https://evenementen.uitsl.../details.php?s=13433&t=nl

• Valorian
Zr40 schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:07:
Vraag me niet hoe, maar die heuvels lijken maar nauwelijks invloed gehad te hebben op mijn snelheid, zowel omhoog als omlaag. Tijdens het lopen (vooral die sponsorklim bij 10km) voelde het veel meer variabel dan het werkelijk was. https://evenementen.uitsl.../details.php?s=13433&t=nl
Ah, bij mij waren de afwijkingen iets hoger: langzaamste kilometers in 4:24 en 4:26 (km 5 en km 11), snelste waren de laatste drie in 3:55, 3:52 en 3:39. Mijn toptijd lag rond de 3:10/km tijdens de steile afdaling tussen km 7 en 8. Dat is een tijd die ik normaal nooit zou lopen maar met wedstrijd-vibe icm steil naar beneden dus kennelijk wel aan kan :) .. Voordeel is dat ik de 7H nu al 5x gelopen heb, dus precies weet waar welke heuvels zitten. Toen ik bij 11km bovenaan de laatste échte heuvel nog op PR-koers liep wist ik dat ik die kon verpulveren, want laatste 4km is immers vrijwel alleen nog downhill :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Valorian Die steile afdaling was het enige moment dat ik op een gegeven moment wat vaart moest minderen doordat mensen behoudend de heuvel af gingen en links bleven lopen. Bij een drankpost waar het wat naar beneden ging stond men ook opeens stil :/

Strava

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
Ook ik heb vandaag de 7heuvelenloop gelopen. Dankzij mijn werkgever kon ik me in een aparte gymzaal omkleden, voorbereiden, douchen na afloop en natuurlijk kletsen met collega's. Dat was natuurlijk wel fijn, anders had ik daar niemand gekend. Verder wel alleen gelopen. Oorspronkelijk had ik een tijd van 1:08 opgegeven, maar dat was vooral omdat de collega's die ik kende 1:09 op hadden gegeven. >:) In de tussentijd had ik wel wat last van mijn hamstring gekregen. Volgens de therapeut is daar niets mee aan de hand en zit het probleem in een knoop in mijn bilspier. Maar toch had ik mij voorgenomen om mij niet al teveel uit te sloven.

Net als sommige anderen vond ik het begin het zwaarst. Logisch, dan doe je relatief het meeste klimwerk. Maar daarna loop je door een prachtige omgeving en mag je ook wel eens naar beneden. Meestal leuk, maar die afdaling tussen KM 7 en 8 vond ik niet relaxed. Ik was blij dat ik mij Hoka's aan had, met mijn NB's hadden mijn voeten misschien pijn gedaan.
zo liep ik verder en ineens zag ik dat we er al 10,5 KM op hadden zitten. Dus nog 1 klim of zo en daarna afdalen naar de finish. Na iets meer dan een uur passeerde ik kilometerpunt 13. Een snelle rekensom vertelde mij dat ik met twee kilometers van 4:25 nog onder de 1:09 kon duiken. Dat heb ik dan maar gedaan. Over de streep in 1:08:42, dus uiteindelijk toch een 1:08, en met minder moeite dan ik vantevoren had gedacht.

Het is een mooie loop en ik ben blij het een keer te hebben gelopen, maar ik vond het ook heel massaal en twee afdalingen vond ik te steil voor mijn smaak. Daarom weet ik niet of ik het nog een keer loop.

[ Voor 0% gewijzigd door nogeeninlog op 17-11-2019 21:59 . Reden: typo ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb een vriend net niet naar een pr gehaasd (doel was 1h04'29, werd 1h04'33). Voor mij een lekkere prikkel als tempoloop met wat hoogteverschillen.

Maareh, mensen die 4'20/km lopen en dan STILSTAAN OF WANDELEN BIJ DE EERSTE DRANKPOST? Echt he ....

• Valorian
kenneth schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:00:
Ik heb een vriend net niet naar een pr gehaasd (doel was 1h04'29, werd 1h04'33). Voor mij een lekkere prikkel als tempoloop met wat hoogteverschillen.

Maareh, mensen die 4'20/km lopen en dan STILSTAAN OF WANDELEN BIJ DE EERSTE DRANKPOST? Echt he ....
Ja dat snap ik ook nooit zo. Bovendien: op een 15km bij 6 graden heb je eigenlijk uberhaupt nagenoeg geen drank nodig, als je van tevoren maar goed gehydrateerd bent loop je dat gewoon in een keer uit. Het willen drinken zit dan volgens mij meer tussen de oren dan dat het écht nodig is.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
kenneth schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:00:

1:04:24 gelopen EN gewandeld bij de eerste drankpost.
Was te snel gestart en goed excuus om te proberen mijn hartslag wat omlaag te krijgen.
Kan je verzekeren dat niemand last van mij heeft gehad.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• InZane
Valorian schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:03:
[...]

Ja dat snap ik ook nooit zo. Bovendien: op een 15km bij 6 graden heb je eigenlijk uberhaupt nagenoeg geen drank nodig, als je van tevoren maar goed gehydrateerd bent loop je dat gewoon in een keer uit. Het willen drinken zit dan volgens mij meer tussen de oren dan dat het écht nodig is.
Nee dat snap ik ook niet zo. Heb de 7H niet gelopen maar met de Midwinter 10 mijl skip ik alle drankposten.

Heb de wedstrijd wel via de tv gevolgd. Mooie tijden hoor! :)

Bensimpel

Positieve meneer

InZane schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:37:
[...]

Nee dat snap ik ook niet zo. Heb de 7H niet gelopen maar met de Midwinter 10 mijl skip ik alle drankposten.

Heb de wedstrijd wel via de tv gevolgd. Mooie tijden hoor! :)
Vooral Gidey die als vrouw gewoon 44:20 liep en zelfs als 16e totaal eindigde, toch mooi record te pakken. Erg knap en zij is pas 21. Ben benieuwd wat de toekomst voor haar zal brengen :o

😆 - Denk ook eens om ;)

• Pnnnkk
  • Laatst online: 20-12 20:23
Zat er gisteren lekker in en liep m in 1:09:49, veel sneller dan verwacht! Ontzettend gelukkig mee. :*) Was mijn eerste. Vond het wel massaal, maar was ook wel prima. Ik wilde sneller zijn dan een maand geleden (eerste wedstrijd ooit), dat is met ruim zes minuten gelukt :o

• Galois

Galois

1811 - 1832

NeoPhix schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:10:
@Galois met je schema in het achterhoofd ontspannen kunnen lopen en uiteindelijk gefinisht in 56:47. Ik hoop dat jouw missie ook geslaagd is.

Net zoals bij de halve marathon dit jaar trouwens iets te gereserveerd gelopen denk ik. Op basis van mijn hartslag gegevens zou ik nog iets harder kunnen. Mooi doel voor volgend jaar :)
Keurige tijd!
Ik was 20 seconden langzamer dan mijn doel (onder de 57) :) Maar was weer een mooie loop! Heerlijk hardloopweer!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Nette tijden allemaal d:)b

Dit jaar niet meegedaan aan de 7H en maar goed ook. Gisteren een loop van 18km gedaan, in de stijl van de 7H een paar heuvels in de omgeving meegepakt en 18km is op dit moment echt de max. Conditioneel had ik wel door kunnen lopen, maar m'n enkelgewricht begon een beetje pijn te doen. Vandaar 18 ipv 20 gelopen.

@Rudedadude Ben jij niet duizelig van je actviteit van gisteren? :? ;) :P

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 18-11-2019 10:31 ]

tips voor New York

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Valorian schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:03:
[...]
Men zegt het hieronder ook wel maar soms is het wel een fijn om even een andere smaak in je mond te krijgen. De bekertjes waren sowieso maar voor een derde gevuld.

https://www.gelderlander....e-zo-n-bolletje~a4ad3c36/

Strava

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Calitomnication schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:30:

Dit jaar niet meegedaan aan de 7H en maar goed ook. Gisteren een loop van 18km gedaan, in de stijl van de 7H een paar heuvels in de omgeving meegepakt en 18km is op dit moment echt de max. Conditioneel had ik wel door kunnen lopen, maar m'n enkelgewricht begon een beetje pijn te doen. Vandaar 18 ipv 20 gelopen.

7H is toch 15 en geen 20 km?

Zelf ben ik nu wel lekker aan het opbouwen. Afgelopen weekend 2x mijn afstandsrecord gelopen (vrijdag 22 km, gisteren 23 km) en vandaag wel wat gevoelige benen, maar dat mag dan ook wel. Ik loop nu veel op 'economy' tempo en zie mijn tempo ongeveer 10 seconde toenemen per 2 weken trainen. Ik zit nu zo op 5:25. Doel is om Egmond over 2 maanden in 5:12 (dus uitkomend op 1h50) te lopen. Heel goed op schema dus, voor zover ik er al niet ben :*) . TrainAsOne geeft voor de komende weken wat meer snelheidswerk (repetition, treshold) nu de basis er is.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• Roozzz
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

Gisteren maar eens de Garmin Coach aangeslingerd in de hoop weer wat regelmaat in het lopen te krijgen. Fysiek inmiddels op een punt dat regelmatig sporten geen problemen (meer) oplevert, dus tijd voor wat structuur. Zeker in de natte/donkere/koude wintermaanden helpt een beetje druk wel...

Ik ben benieuwd of het wat is. Reacties hier eerder in het topic klonken nog niet heel enthousiast. Teruglezend zie ik vooral veel starters maar weinig lange termijn feedback, afgezien van de post van @xray79 . Mochten er inmiddels meer ervaringen zijn dan hou ik me aanbevolen.

Zit er ook daadwerkelijk verschil tussen de aanpakken van de 3 coaches? Op basis van het filmpje ben ik voor Greg gegaan, maar de exacte verschillen waren mij nog niet helemaal duidelijk (ik vond die vrouw een beetje irritant en Jeff had het over run-walk, dus die vielen snel af :+ )

In eerste instantie gewoon maar even de 10k aangezet, met een doeltijd van 45 (of 50?) minuten op de kortst mogelijke termijn. Voorheen was dit appeltje eitje en waarschijnlijk haal ik dit nu ook nog wel, maar komende tijd eerst maar eens even rustig de basis op orde krijgen. Ik ben benieuwd wat ik voorgeschoteld ga krijgen.
De assessment run van morgen wordt lachen: 5 minuten op hoge intensiteit hardlopen. Iets zegt me dat ik ruim sneller dan het beoogde eindtempo ga lopen :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Joba schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:04:
[...]

7H is toch 15 en geen 20 km?

Zelf ben ik nu wel lekker aan het opbouwen. Afgelopen weekend 2x mijn afstandsrecord gelopen (vrijdag 22 km, gisteren 23 km) en vandaag wel wat gevoelige benen, maar dat mag dan ook wel. Ik loop nu veel op 'economy' tempo en zie mijn tempo ongeveer 10 seconde toenemen per 2 weken trainen. Ik zit nu zo op 5:25. Doel is om Egmond over 2 maanden in 5:12 (dus uitkomend op 1h50) te lopen. Heel goed op schema dus, voor zover ik er al niet ben :*) . TrainAsOne geeft voor de komende weken wat meer snelheidswerk (repetition, treshold) nu de basis er is.
Klopt! Qua omvang zal de 7H idd geen probleem meer moeten zijn, alleen qua snelheid nog niet. Merk vooral dat de voet tijdens bochtenwerk nog aan mobiliteit mist. Bochten linksom gaat nog wel, maar zodra de bocht rechtsom gaat zit er geen vloeiende beweging in. Gaat een beetje houterig om de voet maar niet te veel te belasten. Of de voet idd nog minder mobiel is of dat dit puur een placebo is ben ik nog niet helemaal achter :). Neem iig geen risico en kort de trainingen in waar mogelijk.

tips voor New York

• InZane
Calitomnication schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:50:
[...]

Klopt! Qua omvang zal de 7H idd geen probleem meer moeten zijn, alleen qua snelheid nog niet. Merk vooral dat de voet tijdens bochtenwerk nog aan mobiliteit mist. Bochten linksom gaat nog wel, maar zodra de bocht rechtsom gaat zit er geen vloeiende beweging in. Gaat een beetje houterig om de voet maar niet te veel te belasten. Of de voet idd nog minder mobiel is of dat dit puur een placebo is ben ik nog niet helemaal achter :). Neem iig geen risico en kort de trainingen in waar mogelijk.
Oplossing: Alleen nog maar baanlopen doen :+

• Roadman
vhal schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:15:
[...]

Men zegt het hieronder ook wel maar soms is het wel een fijn om even een andere smaak in je mond te krijgen. De bekertjes waren sowieso maar voor een derde gevuld.

https://www.gelderlander....e-zo-n-bolletje~a4ad3c36/
Op zo'n relatief korte afstand kan het je toch net die sub .... kosten ;)
En hoezo een andere smaak in de mond? Ik ben aan het hardlopen, loop geen wijnroute ofzo. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Roadman op 18-11-2019 15:38 ]

• Tinusvolkel
Een collega kwam nog met een "oud" document van de ideale afstand voor de zandloper start.

Weet niet of dit hier al ooit voorbij is gekomen, op zich wel mooi om te lezen hoe ze het wiskundig benaderen.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:15:
Een collega kwam nog met een "oud" document van de ideale afstand voor de zandloper start.

Weet niet of dit hier al ooit voorbij is gekomen, op zich wel mooi om te lezen hoe ze het wiskundig benaderen.
De 2 medewerkers die de hekken vasthielden hadden op de grond aan beide kanten meerdere witte punten staan. Ze lijken dus meerdere opties te hebben qua doorstroombreedte. Deze waren netjes gemarkeerd met een witte stip. En op een van die stippen stond een van deze medewerkers het hek vast te houden.
Interessant systeem wat goed doorgedacht ijkt te zijn. :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Roadman schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:19:
[...]

Op zo'n relatief korte afstand kan het je toch net die sub .... kosten ;)
En hoezo een andere smaak in de mond? Ik ben aan het hardlopen, loop geen wijnroute ofzo. :P
Tja, de echte toppers drinken ws überhaupt niet maar de latere startvakken ws weer wel. Iedereen loopt de 15KM tussen de 41 minuten en 3 uur en er zal vast wel 1 iemand zijn die een drankpost weet te waarderen :P

Wat betreft smaak/gevoel in de mond, ik heb dan liever even een zoetige smaak van de AA-drink dan een droge mond maar ook hier geldt weer dat het persoonlijk is :+

Strava

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:36
Gisteren geen 7H voor mij, maar de DEM Denneman Strandcross in Wijk aan Zee. Het weer was er perfect voor: fris, lekker zonnetje en vrijwel geen wind. Het strand was ook goed beloopbaar, ploegen bleef beperkt tot het strand op- en aflopen en het keerpunt.

Zelf kon ik lekker op en over mijn drempel lopen, met goed herstel van de hartslagpieken onderweg. Uiteindelijk mooi tussen de AV-leden en het meer reguliere veld in gefinished. Nu op naar Heiloo voor de Parkloop-cross over twee weken.

Voor de echte liefhebbers, RTV Noord-Holland heeft nog een item gemaakt: https://www.nhnieuws.nl/n...randcross-in-wijk-aan-zee

• Valorian
vhal schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:51:
[...]

Tja, de echte toppers drinken ws überhaupt niet maar de latere startvakken ws weer wel. Iedereen loopt de 15KM tussen de 41 minuten en 3 uur en er zal vast wel 1 iemand zijn die een drankpost weet te waarderen :P

Wat betreft smaak/gevoel in de mond, ik heb dan liever even een zoetige smaak van de AA-drink dan een droge mond maar ook hier geldt weer dat het persoonlijk is :+
Ha ja dat is waar. Een paar hele snelle lopers van mijn AV hadden het daar gisteren nog over. Die lopen 46-50 min op de 15 en zeiden dat toen ze langsliepen die vrijwilligers allemaal zo teleurgesteld kijken. Want die staan daar superenthousiast klaar met hun aa en water maar de eerste paar honderd mensen stuift dan voorbij zonder interesse ;)

Bensimpel

Positieve meneer

Drawer schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:28:
[...]

De 2 medewerkers die de hekken vasthielden hadden op de grond aan beide kanten meerdere witte punten staan. Ze lijken dus meerdere opties te hebben qua doorstroombreedte. Deze waren netjes gemarkeerd met een witte stip. En op een van die stippen stond een van deze medewerkers het hek vast te houden.
Interessant systeem wat goed doorgedacht ijkt te zijn. :)
Klopt, er zit een sensor net na de startlijn, deze telt hoeveel mensen er per minuut door lopen. Je wilt niet teveel mensen laten starten want dat zorgt voor meer inhaal bewegingen en opstoppingen.

De mederwerkers krijgen via het oortje precies te horen op welke stand de hekken moeten staan. 4 standen. Als er wat meer bij kan gaat die wat meer open. Wordt het drukker gaat die meer dicht.

Tevens worden er van de mensen op de motor doorgeven hoever de top lopers van de finish zijn. Want dan moet het hek even wat meer open om de cut off tijd te halen. Meestal redden ze dat wel in 35 min. Maar zijn altijd twee regiseurs die de planning strak in de gaten houden.

(Ben vrijwilliger bij de start vorig jaar geweest op beide dagen ;) )

😆 - Denk ook eens om ;)

• Rudedadude

Rudedadude

Calitomnication schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:30:

Ach, het 'rondje' is net iets meer dan een kilometer: 300m omhoog, 300m naar beneden en 200 meter vals plat boven en beneden. Op een bepaald moment wist ik precies waar tussen de bladeren nog een stronk zat en waar ik m'n hand bij m'n gezicht moest houden om m'n gezicht tegen de tak te beschermen. De afwisseling van sneller dan 4:00/km technisch goed naar beneden proberen te lopen en dan weer met rond de 6:00/km omhoog is best prettig. De interactie met alle honden en eigenaren was voor de verandering ook aangenaam. Meestal hoor ik alleen hard geblaf opeens een meter bij me vandaan als ik ergens langs een erf loop.

• Valorian
Zijn er hier overigens ook mensen die het hele idee van de "New Balance KM" op de Zevenheuvelenloop wél interessant vonden? Ik vond het de meest knullige actie die ik ooit gezien heb op een loop. Idee was dat je tijdens km 10-11 (de "New balance km") zo veel mogelijk versnelling maakte t.o.v. je gemiddelde racetijd. Diegene met de grootste versnelling won 1 paar schoenen.

Resultaat was dus dat als je heeeeeeel langzaam liep voor en na die km, en op die km zelf zo hard mogelijk je uiteindelijk met een paar schoenen naar huis mocht. Zoals te verwachten valt als er iets te winnen is zijn er dus mensen die daar speciaal voor gegaan zijn. De winnaar is iemand die gemiddeld 8:30 min/km gelopen om in die ene berg-km de 3:35/km aan te tikken. Respect dat je zo hard die berg op komt, dan ben je best een geoefend loper, maar seriously, zoveel moeite (in totaal 2:03 uur over de wedstrijd doen!) voor een paar schoenen?

8)7

Bensimpel

Positieve meneer

I
Valorian schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:11:
Zijn er hier overigens ook mensen die het hele idee van de "New Balance KM" op de Zevenheuvelenloop wél interessant vonden? Ik vond het de meest knullige actie die ik ooit gezien heb op een loop. Idee was dat je tijdens km 10-11 (de "New balance km") zo veel mogelijk versnelling maakte t.o.v. je gemiddelde racetijd. Diegene met de grootste versnelling won 1 paar schoenen.

Resultaat was dus dat als je heeeeeeel langzaam liep voor en na die km, en op die km zelf zo hard mogelijk je uiteindelijk met een paar schoenen naar huis mocht. Zoals te verwachten valt als er iets te winnen is zijn er dus mensen die daar speciaal voor gegaan zijn. De winnaar is iemand die gemiddeld 8:30 min/km gelopen om in die ene berg-km de 3:35/km aan te tikken. Respect dat je zo hard die berg op komt, dan ben je best een geoefend loper, maar seriously, zoveel moeite (in totaal 2:03 uur over de wedstrijd doen!) voor een paar schoenen?

8)7
Tja we blijven nederlanders he :+
Ik ga toch liever voor een goede tijd dan voor een paar nb schoenen. Of het moeten wel hele speciale zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Valorian schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:11:
Ik meen dat de top 10 van vrouwen en top 10 van mannen die schoenen zou winnen, maar inderdaad, als je daar voor gaat dan kan je niet voor de rest van de loop gaan.
Voor hem/haar was het dus een heel leuke wandeltocht van 15 km, met een sprint van één kilometer bergopwaarts.

edit: gevonden: https://evenementen.uitsl...enloop/details.php?s=5443

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 18-11-2019 21:46 ]

• Valorian
Zr40 schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:39:
[...]

Ik meen dat de top 10 van vrouwen en top 10 van mannen die schoenen zou winnen, maar inderdaad, als je daar voor gaat dan kan je niet voor de rest van de loop gaan.

[...]

Voor hem/haar was het dus een heel leuke wandeltocht van 15 km, met een sprint van één kilometer bergopwaarts.

edit: gevonden: https://evenementen.uitsl...enloop/details.php?s=5443
Ah, 20 prijzen dus. Dat maakt meedoen al aantrekkelijker. Moet wel een gek gezicht geweest zijn, mensen met een atletisch voorkomen die vanaf de start meteen op het allerlangzaamste tempo lopen :)

@Bensimpel Tsja, als het de nieuwe Nike 4% 's (275 euro) geweest waren dan had ik misschien ook nog wel een poging gedaan ;)
Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2