Ook ik heb vandaag de 7heuvelenloop gelopen. Dankzij mijn werkgever kon ik me in een aparte gymzaal omkleden, voorbereiden, douchen na afloop en natuurlijk kletsen met collega's. Dat was natuurlijk wel fijn, anders had ik daar niemand gekend. Verder wel alleen gelopen. Oorspronkelijk had ik een tijd van 1:08 opgegeven, maar dat was vooral omdat de collega's die ik kende 1:09 op hadden gegeven.

In de tussentijd had ik wel wat last van mijn hamstring gekregen. Volgens de therapeut is daar niets mee aan de hand en zit het probleem in een knoop in mijn bilspier. Maar toch had ik mij voorgenomen om mij niet al teveel uit te sloven.
Net als sommige anderen vond ik het begin het zwaarst. Logisch, dan doe je relatief het meeste klimwerk. Maar daarna loop je door een prachtige omgeving en mag je ook wel eens naar beneden. Meestal leuk, maar die afdaling tussen KM 7 en 8 vond ik niet relaxed. Ik was blij dat ik mij Hoka's aan had, met mijn NB's hadden mijn voeten misschien pijn gedaan.
zo liep ik verder en ineens zag ik dat we er al 10,5 KM op hadden zitten. Dus nog 1 klim of zo en daarna afdalen naar de finish. Na iets meer dan een uur passeerde ik kilometerpunt 13. Een snelle rekensom vertelde mij dat ik met twee kilometers van 4:25 nog onder de 1:09 kon duiken. Dat heb ik dan maar gedaan. Over de streep in 1:08:42, dus uiteindelijk toch een 1:08, en met minder moeite dan ik vantevoren had gedacht.
Het is een mooie loop en ik ben blij het een keer te hebben gelopen, maar ik vond het ook heel massaal en twee afdalingen vond ik te steil voor mijn smaak. Daarom weet ik niet of ik het nog een keer loop.
[
Voor 0% gewijzigd door
nogeeninlog op 17-11-2019 21:59
. Reden: typo ]