Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.725 views

Onderwerpen

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08

m-vw

Dus?

NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:10:
ik ben erg benieuwd hoe de lopers hier omgaan met interval trainingen op hun horloge.
Zelf zet ik bij interval mijn garmin op "handmatige" rondes. Zo kan ik goed zien wat mijn herstel is, en hoe snel mijn "snelle" rondes waren. Doordat ik warming-up en cooling-down er ook in op neem is de gemiddelde snelheid altijd wel een stuk lager. Het valt mij bijv op dat er best wat mensen enkel de snelle rondes timen, en hem dan op pauze zetten, of bijv warming-up en cooling-down eraf laten.

Hoe doen jullie dit ?
Spuit 11.

Ik maak op voorhand een training en die upload ik naar mijn horloge. Krijg vanzelf te horen wanneer het tijd is om te versnellen of te vertragen. Bij het maken van een training kan je best veel variabelen gebruiken. Tijd, afstand of manueel. Het kan allemaal.

Garmin connect laat dan netjes per stap zien wat je tempo etc was.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Vandaag de zandenplasloop 5 km gedaan en 1,38 minuut sneller dan 2 weken terug eindtijd 32:02

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
racoon schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:25:
Vandaag de zandenplasloop 5 km gedaan en 1,38 minuut sneller dan 2 weken terug eindtijd 32:02
Hee daar was ik ook. Heb alleen de 10 gelopen. Heb de 5km wel zien starten :)

Stuk samen met m'n trainer gelopen ook. Die vindt dat ik niet hard genoeg loop want hij hoort me niet hijgen :/

https://strava.app.link/evlmBPlAt1

[ Voor 21% gewijzigd door InZane op 09-11-2019 14:35 ]

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik kan ook geen trail meer lopen zonder @Rudedadude tegen te komen. 👍🏻

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

Toch mooi dat ik @Xaverius vandaag niet 1, maar 2 keer heb ingehaald tijdens een trail. Dat had 3 keer kunnen zijn, maar dan had ik niet vooraan moeten gaan staan bij de start :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-12 14:01

aap

Mijn startnummer is binnen. Ik kreeg ook net een mail waarin stond dat de range van nummers waar het mijne in viel pas gisteren verstuurd was.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12 11:32

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Xaverius schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:45:
Ik kan ook geen trail meer lopen zonder @Rudedadude tegen te komen. 👍🏻
Gaan jullie de Runforrestrun Holtingerveld nog lopen dan? Ik zit een beetje te twijfelen, lijkt me wel leuk, maar het is mijn achtertuin en ik loop er altijd. Dus om dan €21 te gaan betalen om in de (relatieve) drukte te gaan lopen terwijl ik anders gewoon in mijn eentje kan lopen....

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

Wokker

De avond wokkel

Top dank je wel. Heb ze vandaag gedownload en klaar gezet voor morgen in mijn horloge. Maar zie nu je gemiddelde tijden er bij staan respect _/-\o_

Het oneindige X 0

• Xaverius

Xaverius

@blitzkrieg Persoonlijk zou ik normaal een trail in de regio lopen als die niet te duur is en er "genoeg" verzorgingsposten (dus per tien kilometer of zo) zijn.

Op die manier heb ik dit jaar een aantal trails als training gelopen (20-42km) in voorbereiding op de indian summer ultra. Dat of het is een niet te missen trail.

Ik leen ook soms een gpx bestand om een route zelf te lopen, zoals de Haarlerbergtrail die ik nog een keer in de nazomer wil lopen.

@Rudedadude Ik wil een volgende keer wel voor je starten hoor. Kan ik ook zonder handschoenen starten :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Yaaayyy, vandaag m'n eerste trail gelopen, de Devil's trail op Schiermonnikoog. Wat een feest, gevarieerd, prachtige natuur, over het strand. 15 km binnen de anderhalf uur gelopen, dus de doelstelling ook gehaald, die was in the blind gekozen, want geen enkele ervaring (behalve vorige week een bosloopje). Smaakt naar meer, Strava yadayada:

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/cjOBj6e5t1

[ Voor 12% gewijzigd door Frenz64 op 09-11-2019 21:46 ]

• Rudedadude

Rudedadude

blitzkrieg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:25:
[...]

Gaan jullie de Runforrestrun Holtingerveld nog lopen dan? Ik zit een beetje te twijfelen, lijkt me wel leuk, maar het is mijn achtertuin en ik loop er altijd. Dus om dan €21 te gaan betalen om in de (relatieve) drukte te gaan lopen terwijl ik anders gewoon in mijn eentje kan lopen....
Nee, die heb ik vorig jaar gelopen en ik heb nu voor deze gekozen. Niks mis met de RFR evenementen overigens, ik haak denk ik in december weer aan bij het Dwingelderveld.

Anyhow, gisteravond was er een lokale loop door het centrum in het dorp. Omdat mijn vrouw al de 7.5K deed dacht ik, ik doe de 5km. Dat ging best goed :) Een tijdje derde gelegen en na 3km kon ik stayeren achter de nummer 1. die ben ik met 4km hard voorbij gelopen en daarmee ben ik als eerste geeindigd in 18:00 rond.
Nu nog even wachten tot de internationale media dit oppikken :+
https://barneveldsekrant....innen-run-night-657857%20

Vandaag dus de Haarlerbergtrail 30 kilometer over de Sallandse heuvelrug en deels ook het parkoers van de Sallandtrail. Ook hier lag ik al snel derde in de wedstrijd en omdat ik 2 extra lusjes in het parkoers had tov de 22km kon ik @Xaverius 2 keer inhalen onderweg. Na de eerste post kwam ik vierde te liggen en omdat ik bij de tweede post nog weer even gestopt ben voor een overheerlijk bekertje cooola kwam ik uiteindelijk iets van 13 seconden achter de nummer 2 over de finish. De andere persoon die ik nog inhaalde had ergens na 20km kramp in een bovenbeen gekregen en had dus een stuk tempo verloren.

Al met al een leuk hardloopweekend. Nu zijn mijn wedstrijdpermissies voor deze maand weer op...

[ Voor 50% gewijzigd door Rudedadude op 09-11-2019 22:13 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• InZane
Rudedadude schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:03:
Al met al een leuk hardloopweekend. Nu zijn mijn wedstrijdpermissies voor deze maand weer op...
Je mag niet meer van de vrouw? ;)

• Rudedadude

Rudedadude

InZane schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:18:
[...]

Je mag niet meer van de vrouw? ;)
Dat ja :Y

• Xaverius

Xaverius

Mijn "probleem" is dat de vrouw meeloopt. :+

Stop de verwelking!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04

Niku

Alagaesii

Liep er maar eens een vrouw met me mee.. :+

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:29

WhySoSerious

Be the change.

Hier rennen ze altijd voor me weg...

Straks een trail run doen in Weert (https://avweert.nl/event/trailrun-2019/ ,10 km). Paar weken geleden de alfabear-trail gedaan (@polthemol), gestart op de 5 km, maar terecht gekomen op het parcour van de 12 km :'). Zou vandaag gaan met een renmaatje, maar die is vanwege een blessure af moeten haken. Dus vandaag maar een relaxte run er van maken, ik vermoed dat het aantal hoogtemeters beperkt is itt vorige trail, dus ik ga uit van 6:00/km, afhankelijk van de ondergrond. Lekker zonnetje, frisse temperatuur!

Al met al ben ik een beetje een lurker in dit topic, maar de tips die voorbij komen worden op prijs gesteld! _/-\o_

• InZane
Kreeg gisteren ook wel wat commentaar dat je eigenlijk de hele zaterdag ongeveer kwijt bent.
Je wil er op tijd heen, startnummer halen, inlopen, lange spul uittrekken en opruimen, start was pas om 12.00, daarna wat drinken en weer wat aantrekken, uitlopen, terugrijden en toen was het al half 3 geweest geloof ik.

De volgende wedstrijd is gelukkig op een doordeweekse avond :)

• Xaverius

Xaverius

Niku schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:01:
Dat is een groot voordeel met mijn tempo ipv bijvoorbeeld van Rudedadude. Ik loop denk ik wel de helft van de trails met iemand op die ik onderweg tegenkom en vaak is dat een vrouw. Altijd gezellig.

Ik heb 30 van de 50 km op de indian summer samen met een vrouw gelopen die ik herkende van Instagram. 😁

Stop de verwelking!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:35:
Wat ik mij nog steeds afvraag. Wandelen / dribbelen of langzaam hardlopen tijdens de rust pauzes van een interval. Wat is beter ? Of gaat het er puur om dat je hartslag zakt ? Bij ons op de vereniging wordt er vaak de helft gewandeld en de helft gedribbeld.
Behalve wat al gezegd is: dribbelen tussen de intervallen in kan je ook behoeden om al te hard gaan tijdens de intervallen zelf. Het ligt dan natuurlijk ook aan de intervalafstanden die op het programma staan, of dat nodig/zinvol is.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mag je overal op de Posbank in de bossen hardlopen? Ik weet dat je met de mtb maar over 1 route mag rijden.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

fietsbob schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:45:
Mag je overal op de Posbank in de bossen hardlopen? Ik weet dat je met de mtb maar over 1 route mag rijden.
Waar je mag wandelen, mag je ook hardlopen. Geen onderscheid.

Bepaalde gebruikersgroepen, zoals mountainbikers en paarden hebben een status aparte.

If you can see, look. If you can look, observe

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Even wat advies van de pro's graag :)

Ik heb op 15 december mijn eerste lokale georganiseerde loopje gepland staan. Ik ben nu 3 maanden aan het hardlopen en de afstand waar ik mij voor heb ingeschreven is 7km.

Op dit moment loop ik op de 7km 42:11 (6:02 gemiddeld per km)
En op de 5km liep ik vandaag 29:10(5:50 gemiddeld per km)

Nu heb ik mij als doel gesteld om op 15 december de 7km in 40:00 minuten of het liefst nét daar onder te lopen. Doeltempo is dan 5:42/5:43 per km.

Ik loop 3x in de week en wil graag 1 kortere tempoloop doen, 1 keer interval en langzamere duurloop.

- Als ik een kortere tempoloop doe wat is dan een goede afstand en doeltempo om op een hogere
snelheid te trainen in relatie tot het doel wat ik wil behalen?

- Wat zijn goede intervalafstanden, pauzes, aantal herhalingen en tempo's in relatie tot mijn doel?

- Het langzame duurlooptempo vogel ik wel uit op basis mijn hartslagzone.

- Train ik ook door in de week dat ik in het weekend dat loopje heb of doe ik de laatste week niks meer?

Ik hoop dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen.

Bvd.

[ Voor 5% gewijzigd door power_user op 10-11-2019 20:40 ]

PSN: Oldzkoel

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06
power_user schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:39:

Ik heb op 15 december mijn eerste lokale georganiseerde loopje gepland staan. Ik ben nu 3 maanden aan het hardlopen en de afstand waar ik mij voor heb ingeschreven is 7km.

Nu heb ik mij als doel gesteld om op 15 december de 7km in 40:00 minuten of het liefst nét daar onder te lopen. Doeltempo is dan 5:42/5:43 per km.

Ik loop 3x in de week en wil graag 1 kortere tempoloop doen, 1 keer interval en langzamere duurloop.

- Als ik een kortere tempoloop doe wat is dan een goede afstand en doeltempo om op een hogere

- Wat zijn goede intervalafstanden, pauzes, aantal herhalingen en tempo's in relatie tot mijn doel?

- Train ik ook door in de week dat ik in het weekend dat loopje heb of doe ik de laatste week niks meer?

Bvd.
Ik zou die tempoloop vervangen door nog een langzame duurloop en misschien een keer een tempoloop (op beoogd doeltempo dus 5:40/km) ter vervanging van je interval training.

Ik zou je intervallen net boven je doeltempo doen, zegmaar 5:20-5:40, en dan bijvoorbeeld intervallen van 400m met 200m herstel (en dat doe je bijvoorbeeld 5x, mocht dat heel goed gaan doe je de keer daarna 6 herhalingen etc, het is moeilijk in te schatten wat je aankan op dit moment als beginner).

Ik weet niet hoe maximaal je die 5km hebt gelopen, maar het kan misschien wat ambitieus zijn om en 10sec/km sneller te lopen en 7km langer met 'slechts' 1 maand voorbereiding. Maar aan de andere kant, het is goed om ambitieuze doelen te stellen zolang je maar niet gaat overtrainen.

Het beste advies is overigens om goed naar je lichaam te luisteren. Een klein pijntje hier en daar 'hoort erbij' maar mocht je echt last van iets krijgen neem dan vooral gas terug! En mocht je nergens last van hebben kun je opbouwen, maar doe nooit meer dan 10% meer kilometers dan je vorige weektotaal.

Succes met trainen!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
power_user schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:39:

Bvd.
Met nog maar 3 maanden loopervaring zou ik geen intervaltrainingen doen omdat intervallen redelijk belastend voor je lichaam zijn. Dus ik zou gewoon voor een trage duurloop, gewone duurloop en een tempoloop gaan. En zoals @Bartske zegt: luisteren naar je lichaam!

In de laatste week mag je zeker nog trainen. In het begin van die week bijvoorbeeld nog een tempoloop en misschien nog een rustig duurloopje maar zorg dat je zeker volledig uitgerust bent voor de wedstrijd. Bedenk gewoon dat die trainingen in de laatste week nog amper zullen bijdragen tot een snellere tijd.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 09:43
Xaverius schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:53:
[...]

Ik zat even op Amazon DE te kijken maar daar kosten die dingen 110 euro. 8)7
Op hun eigen website zag ik ze voor 40 dollar staan, heb jij deze daar besteld? En wat komt er nog overheen qua bezorgkosten? O+
Sorry voor de late reactie, ik heb ze inderdaad rechtstreeks bij Noxgear besteld. Bezorging is gratis.

Het enige risico is een naheffing van de belastingdienst, maar met een beetje geluk gaat deze er zo doorheen. ;) Oh en hij zal iets langer onderweg zijn vanuit Amerika. + met de gratis bezorging zullen ze niet de snelste optie kiezen. :+

Strava Garmin 265

• Twan0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-12 15:00
[...]
Anyhow, gisteravond was er een lokale loop door het centrum in het dorp. Omdat mijn vrouw al de 7.5K deed dacht ik, ik doe de 5km. Dat ging best goed :) Een tijdje derde gelegen en na 3km kon ik stayeren achter de nummer 1. die ben ik met 4km hard voorbij gelopen en daarmee ben ik als eerste geeindigd in 18:00 rond.
Gefeliciteerd! Hier deed ik ook aan mee. De 7.5km voor mij in recordtijd gelopen, 34:23 als eindtijd. Ik heb je nog zien binnenkomen _/-\o_

https://www.strava.com/activities/2850490222

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Tim_W schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:29:
[...]
Sorry voor de late reactie, ik heb ze inderdaad rechtstreeks bij Noxgear besteld. Bezoring is gratis.

Het enige risico is een naheffing van de belastingdienst, maar met een beetje geluk gaat deze er zo doorheen. ;) Oh en hij zal iets langer onderweg zijn vanuit Amerika. + met de gratis bezorging zullen ze niet de snelste optie kiezen. :+
Ik ga er ws. ook maar één bestellen, ik heb ook de laatste versie van de Runlight van de decathlon maar ik heb het idee dat men mij niet zo goed ziet vanaf de zijkant.

Waar ik nog even over twijfel is de maat, betreft dit de lengte van de tubes of de borstband?

Voor de verdere gebruikers van de Tracer, missen jullie geen actieve lamp die wat verder schijnt?

Strava

• Twan0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-12 15:00
[...]

Nee, die heb ik vorig jaar gelopen en ik heb nu voor deze gekozen. Niks mis met de RFR evenementen overigens, ik haak denk ik in december weer aan bij het Dwingelderveld.

Vandaag dus de Haarlerbergtrail 30 kilometer over de Sallandse heuvelrug en deels ook het parkoers van de Sallandtrail. Ook hier lag ik al snel derde in de wedstrijd en omdat ik 2 extra lusjes in het parkoers had tov de 22km kon ik @Xaverius 2 keer inhalen onderweg. Na de eerste post kwam ik vierde te liggen en omdat ik bij de tweede post nog weer even gestopt ben voor een overheerlijk bekertje cooola kwam ik uiteindelijk iets van 13 seconden achter de nummer 2 over de finish. De andere persoon die ik nog inhaalde had ergens na 20km kramp in een bovenbeen gekregen en had dus een stuk tempo verloren.

Gefeliciteerd met je winst bij Run By Night, ik heb je nog zien finishen! _/-\o_ Zelf deed ik ook mee aan de 7.5km en daar me persoonlijke record van 34:23 gelopen!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
WhySoSerious schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:00:
Hier rennen ze altijd voor me weg...

Straks een trail run doen in Weert (https://avweert.nl/event/trailrun-2019/ ,10 km). Paar weken geleden de alfabear-trail gedaan (@polthemol), gestart op de 5 km, maar terecht gekomen op het parcour van de 12 km :'). Zou vandaag gaan met een renmaatje, maar die is vanwege een blessure af moeten haken. Dus vandaag maar een relaxte run er van maken, ik vermoed dat het aantal hoogtemeters beperkt is itt vorige trail, dus ik ga uit van 6:00/km, afhankelijk van de ondergrond. Lekker zonnetje, frisse temperatuur!

Al met al ben ik een beetje een lurker in dit topic, maar de tips die voorbij komen worden op prijs gesteld! _/-\o_
haha dan hebben we weer beide dezelfde trail gedaan, als het nog een 3de keer prijs is, is het een biertje! :P

Ik de 15km gisteren gedaan in Weert. Serieus mooie route! Was mijn verste afstand tot nu toe, volgens mijn garmin binnen op 1:39:xx, volgens hun handgeklokte brutotijd een 2 minuten later, maar relatief tervreden wel omdat ik ze nog altijd gebruik als trainingen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Niku schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:01:
Rennen ze meestal van je weg? :P

Wel een goede motivatie om sneller te worden :X

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12 13:58
[...]

Hee, daar was ik ook. Dan moeten we ongeveer naast elkaar hebben gestaan in het startvak ;) . Ik liep de 22 km, na redelijk vlotte start rond plek 8 beginnen. Lekker door kunnen lopen, uiteindelijk in laatste paar kilometers naar plek 5 overall gelopen (4e bij de mannen).

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Start was om 19:30... Heb je dan ook je zonnebril op of maak je voor avondwedstrijden een uitzondering? :P

Gisteravond voor het eerst weer 18km gelopen, niet ontevreden. Hartslag redelijk onder controle, nog niet helemaal tevreden. Nu wel een beetje last van de rechterkuit, die is het nog niet helemaal met de afstand en voorvoetlanding eens lijkt het :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nou ik ben ook weer een beetje aan het opklimmen na een tijdje 'matig' gelopen te hebben. Ik ben weer begonnen met de 10k van Renate Wennemars, gezien ik dat wel een goed opbouwende training vind.

Gezien de ronde tijden die ik nu loop heb ik de volgende theorie: Twee jaar geleden begonnen met de c25k daarop de 5-10k en toen de 10-15k om uiteindelijk de halve te lopen. Sindsdien is mijn pace gestaag 5.00-5.30 m/km. ( kwam van 6.30)

Nu loop ik nog steeds 5.30 met een prima hartslag tijdens de 10k trainingen. Door het tempo wat ik nu heb, en de trainingen zal ik hier ook weer sneller van worden. ik hoop op 4.50 min./km

Beetje vaag omschreven.. maar klopt deze theorie? of moet ik echt voor de snelheid (nu) andere trainingen gaan doen na de 10k?

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 14:44
verhaal
Nu ben ik absoluut geen pro, maar heb me wel verdiept in hardlopen en veel gelezen. Echter wat jij op dit moment beschrijft is mij toch wel iets te vaag.
Als je specifiek antwoord wilt hebben, dan zal je je schema qua hardlopen eens moeten posten.
Wat loop je nu in de week? Hoe vaak? Welk tempo? En wat voor type trainingen etc.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ThatsHollywood schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:41:
Nou ik ben ook weer een beetje aan het opklimmen na een tijdje 'matig' gelopen te hebben. Ik ben weer begonnen met de 10k van Renate Wennemars, gezien ik dat wel een goed opbouwende training vind.

Gezien de ronde tijden die ik nu loop heb ik de volgende theorie: Twee jaar geleden begonnen met de c25k daarop de 5-10k en toen de 10-15k om uiteindelijk de halve te lopen. Sindsdien is mijn pace gestaag 5.00-5.30 m/km. ( kwam van 6.30)

Nu loop ik nog steeds 5.30 met een prima hartslag tijdens de 10k trainingen. Door het tempo wat ik nu heb, en de trainingen zal ik hier ook weer sneller van worden. ik hoop op 4.50 min./km

Beetje vaag omschreven.. maar klopt deze theorie? of moet ik echt voor de snelheid (nu) andere trainingen gaan doen na de 10k?
Simpel gesteld: wat je traint is waar je beter in gaat worden. Train je op snelheid, ga je sneller worden, train je op afstand, ga je verder kunnen rennen, meng je het, dan ga je en sneller en verder kunnen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

polthemol schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:47:
[...]

Simpel gesteld: wat je traint is waar je beter in gaat worden. Train je op snelheid, ga je sneller worden, train je op afstand, ga je verder kunnen rennen, meng je het, dan ga je en sneller en verder kunnen.
Met de voetnoot dat snelheid (in de zin van 5k/10k-wedstrijden, niet in de zin van Usain Bolt) bouwt op duurvermogen en belastbaarheid. Die laatste twee krijg je weer door voldoende afstand te lopen. Dus het is altijd snelheid gedragen door voldoende omvang.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Tim_W
vhal schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:29:
[...]

Ik ga er ws. ook maar één bestellen, ik heb ook de laatste versie van de Runlight van de decathlon maar ik heb het idee dat men mij niet zo goed ziet vanaf de zijkant.

Waar ik nog even over twijfel is de maat, betreft dit de lengte van de tubes of de borstband?

Voor de verdere gebruikers van de Tracer, missen jullie geen actieve lamp die wat verder schijnt?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ry415X0M/Nox-Gear-Size.png

Ze zijn tot op zekere hoogte verstelbaar, dus je hebt wel wat marge. Ik verwacht 'm eind vd week wel binnen te krijgen, dus ik kan je later nog praktijkervaring delen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tim_W op 11-11-2019 11:21 ]

Strava Garmin 265

• power_user
@Bartske en @Pinguu

Bedankt voor het advies! Ik denk dat ik dan wekelijks ga voor een:
- rustige duurloop van 8 of 9 km zo rond 6:20.
- normale duurloop van 7km op 6:00.
- tempoloop van 4km op 5:40 tempo.

Intervaltraining ga ik wel proberen na het loopje op 15 december. Hopelijk haal ik mijn doel van 7km in 40:00 of sneller, ik laat het weten tzt :)

Als er nog wat anders moet in bovenstaande aanpak hoor ik het graag.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
kenneth schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:59:
[...]
Met de voetnoot dat snelheid (in de zin van 5k/10k-wedstrijden, niet in de zin van Usain Bolt) bouwt op duurvermogen en belastbaarheid. Die laatste twee krijg je weer door voldoende afstand te lopen. Dus het is altijd snelheid gedragen door voldoende omvang.
ha ja logisch inderdaad. Zonder duurconditie zul je het kunnen shaken met langer afstanden ja. Goeie aanvulling :)

• Pinguu
power_user schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:37:
@Bartske en @Pinguu

Bedankt voor het advies! Ik denk dat ik dan wekelijks ga voor een:
- rustige duurloop van 8 of 9 km zo rond 6:20.
- normale duurloop van 7km op 6:00.
- tempoloop van 4km op 5:40 tempo.

Intervaltraining ga ik wel proberen na het loopje op 15 december. Hopelijk haal ik mijn doel van 7km in 40:00 of sneller, ik laat het weten tzt :)

Als er nog wat anders moet in bovenstaande aanpak hoor ik het graag.
Met jouw voorgestelde aanpak moet dat doel zeker haalbaar zijn. Succes! d:)b

• Rudedadude

Rudedadude

Calitomnication schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
[...]

Start was om 19:30... Heb je dan ook je zonnebril op of maak je voor avondwedstrijden een uitzondering? :P
Plan was om met hoofdlamp op te lopen. Maar nee, verder dan handschoenen en een rood shirt icm mijn deels rode schoenen ben ik niet gekomen :P Zaterdag natuurlijk gelopen met blauwe schoenen en blauwe zonnebril (en Rotterdam Ekiden shirt). image is everything 8)
Afbeeldingslocatie: https://barneveldsekrant.nl/sites/default/files/styles/bdu_lead_1_5x_medium_d3/public/16d86656-67f5-42e8-b629-4c15eb5de9a5.jpg?itok=XK5eGFhW&timestamp=1573282203

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/NiD-iDTSTj33jmeJVFAL9iq9kpzbZ_9nZOuyh_cQoo3kiP0XO-1bVuQ04ccegw5KPhENFsugQmcNWLVXxJJ9zfPw6d9eHmxEuoX3EFxill8W4s5xjpcvgwNWXGZfv4FSjqfAuCjLtg=w2557-h1707-no

[ Voor 22% gewijzigd door Rudedadude op 11-11-2019 18:48 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hoeveel AirPods zouden er zijn verloren die dag? :X

* Zr40 loopt zelf met iets steviger zittende Bluetooth dopjes :)

• power_user
@Rudedadude

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik zie je horloge om je pols met het shirt er onder. Registreert hij dan alsnog hartslag of vond je dat niet relevant op dat moment.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
power_user schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:20:
@Rudedadude

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik zie je horloge om je pols met het shirt er onder. Registreert hij dan alsnog hartslag of vond je dat niet relevant op dat moment.
Vermoed dat hij een band om z'n borst heeft

Do what you love, do it often

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:15

Aight!

'A toy robot...'

Nou het heeft even geduurd (ik heb een weekje Portugal er aan geplakt), maar we hebben de marathon van Porto op 3 november 2019 gehaald! Sorry voor het lange verhaal, maar heb ook gelijk mijn ervaring over sportrusten erbij geschreven.

Na twee keer Rotterdam te hebben gelopen in 2017 (3:59:53) en 2018 (3:57:43), ook maar eens de test gedaan bij de sportarts voor mijn omslagpunt (175 hsm), ik vertelde dat ik altijd zo moe was na het werk en na hardloop trainingen. Zo stelde mijn sportarts eens voor om het boek over Sportrusten te lezen. Dit gedaan en werd er best enthousiast van. Gelijk maar nog een keer gelezen en mijzelf aangemeld voor Sportrusten met het online programma.

Mijn ervaring met sportrusten, ik had de eerste 3 weken van mijn trainingschema echt geen vertrouwen erin, ik liep voor mijn gevoel veel te langzaam (6:30 min/km waar ik ‘normaal op 5:00-5:30 min/km zit). Maar na deze moeizame start ging het best goed, ik had een nieuw fancy horloge gekocht, zet deze dat ik alleen de hartslag kon zien en gaan met die banaan. Het trainen op lage hartslag ging heerlijk. Ik had meer energie over, meer vrije tijd over want de trainingen zijn een stuk minder lang en ik kon mijn crossfit nog combineren i.p.v vogels kijken. Ook deed ik nu de ademhalingsoefeningen die geadviseerd worden, soms zelfs onbewust als ik in de auto zat.

In het schema stond dat je 3x een snelle 10 km moest lopen, helaas heb ik deze 2x gewoon op de weg gedaan maar 1x in wedstrijd vorm en ik was zeer benieuwd of ik ook sneller was geworden aangezien ik nu meer liep dan voorheen. En ja hoor, van 46:48 naar 44:45 min op de 10 km. Ik wilde al langer onder de 45 minuten, dus mooi meegenomen. De trainingen werden langer, ik bleef het spannend vinden om niet zo ver te lopen, dus heb begin oktober (ook een beetje traditie) meegedaan aan de halve marathon van de Singelloop van Breda. Dit ging eigenlijk ook best soepel, waar ik normaal altijd in kak op 80% van de wedstrijd, liep ik nu gewoon heerlijk ontspannen, mijn hartslag was iets hoger dan tijdens mijn trainingen en heb deze in 1:45 gelopen met gemiddelde hartslag van 171 hsm. (PR is 1:42)

Nu komen we eindelijk in de week voor de marathon, ik was echt zenuwachtig vooral de laatste paar dagen. Op vrijdag het vliegtuig gepakt en even 2 dagen lekker ontspannen in Porto. En nog een kleine 5 km run gedaan om het parcours te verkennen. Op de dag zelf van de marathon ben ik wel 20 keer naar de wc gegaan, maar ik kon mij herinneren dat ik dit ook in Rotterdam had hahaha. Om 10:00 was de start en om 10:02 liep ik zelfs over de lijn om te beginnen. Het parcours was in het begin minder mooi, stukje richting een haven over kinderkopjes, rotondes, u-turns en gevaarlijke putdeksels. En natuurlijk niet te vergeten dat het niet helemaal ‘vlak’ is in Porto ;-). Na 10 km eindelijk richting het oude gedeelte van Porto, heerlijk mooi langs het water en zelfs een stukje dat ging dalen (al wist ik ook wel dat ik op het einde van deze race dit ook weer ophoog moest). Bij 20 km gingen we de befaamde Point Louis I brug over, hier liepen we langs een paar Port huizen en moesten we na 4,5 km weer omdraaien. Daarna weer de brug over en nog een kleine u-turn om eindelijk richting de finish te gaan. Ik had mezelf voorgenomen om de wedstrijd in 3e op te delen, de eerste 14 km gingen perfect, de 2e 14 km gingen ook nog prima. Maar toen begon het bij de 30 km, pijn aan de knieën, je kent het wel. We gingen door een tunnel, die ze prima versiert hadden om extra motivatie te geven haha! Daar stond zelfs de man met de hamer (letterlijk), gelukkig kon ik deze kerel een ‘high five’ geven want ik bleef ondanks dat ik mijn benen voelde nog gewoon lekker lopen. Vanaf km 32 ging het vals plat omhoog, toen kon ik helaas niet mijn tempo aanhouden en ik zag mijn gemiddelde steeds inzakken. Ik keek op mijn horloge en zag dat deze 500m voor lag, ik probeerde te rekenen of ik nog onder de 4:00 uur zou kunnen lopen. Bij 39 km kwam ik erachter dat ik toch even gas moest bijgeven. Ik zag de grote rotonde, ik wist dat ik er nu bijna was, nog 1,5 km en dacht eindelijk aan mijn welverdiende biertje! Tot net voor de finish je nog een flinke heuvel op moet, en toen nog een bocht om, ik zag al de boog, maar dat duurde stiekem iets langer dat ik had gedacht haha. Over de finish, alles deed zeer (maar dat is normaal bij een marathon toch?)
Uiteindelijk met een nettotijd van 3:59:23 over de finish. Geen PR, maar ik heb echt genoten.
Geen moment gehad dat ik echt in kakte en niet meer verder kon of moest lopen.

Al kreupelend mijn vriendin en vrienden opgezocht en toen heerlijk genoten van een Portugees biertje en lekker nagenieten van de Marathon. De dag erna viel de spierpijn wel mee, beetje stijven benen. We waren naar Lissabon gegaan, dus heb daar genoeg ‘uit’ gelopen :P

Ik ben de linker :).
Marathon Porto
Marathon Porto1

En nu is het plan om in 2020 Rotterdam te lopen, maar dan een PR met Sportrusten!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
kenneth schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
[...]
Polshartslagmeters nemen nog wel eens je pasfrequentie over in plaats van je hartslag. Eerste wat daarop kan wijzen is als de gemeten hartslag opeens verspringt naar een frequentie die overeenkomt met je pasfrequentie (160-180 meestal).
Na het opnieuw opstarten van mijn horloge was alles weer normaal. Op precies dezelfde route, met dezelfde snelheid nu 60 slagen per minuut lager :). Horloge zal wel denken dat ik hard heb getrained afgelopen week.

Do what you love, do it often

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Aight! schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:14:
... altijd zo moe was na het werk en na hardloop trainingen.
... normaal op 5:00-5:30 min/km zit
... van 46:48 ....
Je 10k-tempo is 4'41/km en je traint 'normaal' op 5'00-5'30? Geen wonder dat je altijd moe bent!

Met een half degelijk schema zul je dan inderdaad snel progressie boeken. Kun je nagaan wat je met een fatsoenlijke methode kunt bereiken. Ik zal vandaag verder niets over Sportrusten zeggen :P

Met een goede basis hoort een marathon richting de 3h30 zeker binnen de mogelijkheden. Je moet alleen dan wel een stuk vaker (en rustiger ;)) trainen, en daar moet je maar net zin in en tijd voor hebben.

Maar, gefeliciteerd, je hebt ervan genoten en daar komt het uiteindelijk op aan. Succes met de voorbereiding van de volgende marathon d:)b

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:15

Aight!

'A toy robot...'

kenneth schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:24:
[...]

Je 10k-tempo is 4'41/km en je traint 'normaal' op 5'00-5'30? Geen wonder dat je altijd moe bent!

Met een half degelijk schema zul je dan inderdaad snel progressie boeken. Kun je nagaan wat je met een fatsoenlijke methode kunt bereiken. Ik zal vandaag verder niets over Sportrusten zeggen :P

Met een goede basis hoort een marathon richting de 3h30 zeker binnen de mogelijkheden. Je moet alleen dan wel een stuk vaker (en rustiger ;)) trainen, en daar moet je maar net zin in en tijd voor hebben.

Maar, gefeliciteerd, je hebt ervan genoten en daar komt het uiteindelijk op aan. Succes met de voorbereiding van de volgende marathon d:)b
Hahaha, ja ik ben eigenlijk nooit echt van de schema's! Deed vroeger maar iets en begon gewoon te rennen tot dat ik geen zin meer had. Bij de Marathon Rotterdam heb ik wel een schema aangehouden, maar door overbelasting ben ik een paar trainingen gaan skippen.

Na de marathon Rotterdam ga ik weer eens terug naar de reguliere methode, want vond die duurlopen met een groepje altijd wel gezellig :)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Tazzios

..

Ik zal vandaag verder niets over Sportrusten zeggen :P
@kenneth psst, er is al een tijdje een nieuwe dag aan gebroken. >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Tazzios op 12-11-2019 07:50 ]

• Rudedadude

Rudedadude

macciez schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:29:
[...]

Vermoed dat hij een band om z'n borst heeft
Nope, ik zit weer even in een hartslagloze periode en loop alles weer op gevoel. M'n horloge heeft het niet en m'n band voor de onderarm had ik niet om.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
Rudedadude schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:00:
Nope, ik zit weer even in een hartslagloze periode (...)
Dan zou ik toch eens heel snel contact opnemen met een cardioloog... :)

Punctuality is the politeness of kings

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:24:
[...]
Deze opmerking triggert mij even gezien ik ook regelmatig ‘moe’ ben (al kan dat ook komen door het gezinsleven met 2 kleine kinderen). Mijn 10k-tempo (PR) ligt zo rond de 4:58/km. Als ik doordeweeks train (ik probeer 3x in de week), dan wisselt mijn tempo afhankelijk van het type training

Langzame duurloop: > 6:30/km (gem.HS < 140)
Duurloop: 6:00/km a 6:15/km (gem HS ~150)
(Snelle) Tempoloop (met lange blokken): 5:15/km a 5:40/km (gem HS ~150-160)
Intervallen: 400m (4:40/km) /1000m (5:00/km) (gem HS nabij omslagpunt)

Mijn maximale HS ligt rond de 175, dit is niet klinisch bewezen maar min of meer uit eigen ervaring. Mijn zones zijn niet helemaal bekend maar ik merk dat alles < 150bpm ‘gemakkelijk’ aanvoelt en het vanaf 160 wat ‘moeizamer’ begint te worden tot aan mijn omslagpunt/drempel (~168bm)

Zou er nog wat te schaven zijn aan de tempo’s?

Strava

• Frenz64
Denk ook een beetje dat het afhangt van de gelopen km's @vhal . Mijn max HS ligt zo goed als gelijk met je jouwe, alleen mijn tempo's liggen wat hoger. Langzame duurloop kan ik niks van zeggen, dat kan ik niet, lukt gewoon niet. Je duurloop HS vind ik aan de hoge kant (uiteraard uitgaande van serieus aantal km's), ik probeer niet boven de 135 te komen bij 15 -20 km trainingen. Gokje, (beetje subtiel blijven) zou het kunnen zijn dat je nog wat zou kunnen winnen, niet door je tempo's aan te passen, maar je gewicht?

• Roadman
  • Laatst online: 19:18
Je intervallen sneller lopen en je duurloop km's opschroeven.
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen intervallen op 200 meter.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roadman schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:24:
is niet de truc dat je eignelijk steeds moet trainen zodat je in 'disbalans' bent? :) Dus niet stijf alleen maar intervallen op 200 meter, steeds een andere intervalreeks doen. Pyramide, blokken van 1km dan weer eens, opbouwen met snelheid elk intervalblok enz, fartlek, enz. enz. (dat is tenminste hoe ik mijn intervallen doe, ook om te voorkomen dat het iets wordt waarbij je helemaal niet hoeft na te denken, wat het rennen op een baan nog erger maakt dan het al is :') ).

@vhal je conditie zal waarschijnlijk beter zijn dan de mijne als ik je tijden zie, maar mijn langzame duurlooptempo is echt veel trager, ik ga op de 7 min/km easy uitkomen. Beter nog: ik kijk nog eens niet naar mijn tempo wat ik dan loop, als ik maar loop en heel ruim binnen mijn laagste 2 HS-zones blijf. Dus niet de gemiddelde HS, maar compleet uit Z3 blijven of compleet uit Z2 en hoger blijven (als je langer dan een uur gaat wil dat gemiddelde nog altijd niet veel zeggen persé, want het is een gemiddelde).

• Roadman
polthemol schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:31:
[...]

is niet de truc dat je eignelijk steeds moet trainen zodat je in 'disbalans' bent? :) Dus niet stijf alleen maar intervallen op 200 meter, steeds een andere intervalreeks doen. Pyramide, blokken van 1km dan weer eens, opbouwen met snelheid elk intervalblok enz, fartlek, enz. enz. (dat is tenminste hoe ik mijn intervallen doe, ook om te voorkomen dat het iets wordt waarbij je helemaal niet hoeft na te denken, wat het rennen op een baan nog erger maakt dan het al is :') ).
Ja dat sowieso. Maar door ook 200 meters toe te voegen heeft hij al keuze uit 3 interval trainingen momenteel :)

Ik probeer overigens zelf mijn langzame duurlopen op hartslag te lopen en niet zozeer naar snelheid te kijken. (ook ik vind de langzame duurloop extreem lastig)

[ Voor 10% gewijzigd door Roadman op 12-11-2019 09:40 ]

• Frenz64
Roadman schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:24:
Hij is regelmatig moe van de trainingen (reagerend op een eerdere post met moeheidsklachten) en je advies is sneller te intervallen en meer duurloop km's?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Frenz64 Gewicht is wel een ding, ik zit rond de 90kg met 1m89, idealiter zou ik rond de 80kg willen wegen maar de motivatie/volharding ontbreekt een beetje.

@polthemol @Roadman Qua duurloopkilometers zit ik zo rond de 15 met een uitschieter 20km maar die loop ik niet altijd, ook vanwege tijdsgebrek. Normaal zit ik rond de 10km voor een dagelijks rondje. Ik zal eens proberen om die langzame duurloop wat langzamer te lopen al is een tempo van 7:00/km wel een dingetje om vol te houden qua motivatie. Maar ja, een wijs man alhier zegt dat je sneller wordt door langdurig langzaam te lopen dus misschien moet ik daar maar eens naar gaan luisteren :+

De 200m intervallen heb ik nooit geprobeerd, eerlijk gezegd ben ik bang dat zulke (snellere) trainingen mij fysiek meer belasten dan dat ze opleveren. Ik ben redelijk gevoelig voor overbelasting, wellicht ook door een hoger lichaamsgewicht. Icm moeheid lijkt mij deze trainingen niet echt handig, dan kies ik liever 400'tjes

Strava

• Roadman
Frenz64 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:49:
[...]

Hij is regelmatig moe van de trainingen (reagerend op een eerdere post met moeheidsklachten) en je advies is sneller te intervallen en meer duurloop km's?
Nee, ik reageerde op zijn vraag:
Zou er nog wat te schaven zijn aan de tempo’s?

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
vhal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:52:
@Frenz64 Gewicht is wel een ding, ik zit rond de 90kg met 1m89, idealiter zou ik rond de 80kg willen wegen maar de motivatie/volharding ontbreekt een beetje.
ik ben hier ook wat gewicht eraf aan het schaven en ik heb maar een paar zaken aangepakt: geen koekjes/snoepjes meer, geen tweede keer opscheppen en nergens meer suiker in gebruiken. Samen met rennen erbij val ik nu elke maand tussen de 500gram en de kg af en ik heb geen honger :)
@polthemol @Roadman Qua duurloopkilometers zit ik zo rond de 15 met een uitschieter 20km maar die loop ik niet altijd, ook vanwege tijdsgebrek. Normaal zit ik rond de 10km voor een dagelijks rondje. Ik zal eens proberen om die langzame duurloop wat langzamer te lopen al is een tempo van 7:00/km wel een dingetje om vol te houden qua motivatie. Maar ja, een wijs man alhier zegt dat je sneller wordt door langdurig langzaam te lopen dus misschien moet ik daar maar eens naar gaan luisteren :+
vooral op de hartslag focussen, je zult merken dat je tempo wel kan schommelen. Ik heb trage duurlopen waar ik 7 gemiddeld haal, ik heb er waar ik een pace van 6:20 gemiddeld haal, hartslag is voor mij key dan. Heb dan ook geen pace schermen op mijn garmin of kmnotifications, alleen maar hartslagzone staan en 1 alert die op 2 slagen voor ik naar Z3 ga af gaat (of naar Z2, afhankelijk van welke zone ik in train die dag).

Wat qua motivatie helpt voor mij is de soort muziek afstemmen op wat ik doe. Klassieke muziek is het meestal als ik trage duurlopen doe en ook dat werkt voor mij wat temperend op mijn tempo. Onderweg probeer ik ook dan aandacht te besteden aan mijn lichaamshouding, ademhaling, armen, voetlanding ed. (als je veel aandacht gaat bsteden daaraan, ga je ook echt niet meer al te snel rennen, ik in ieder geval niet :P ).

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 12-11-2019 09:58 ]

• Frenz64
Die overbelasting en hogere hartslag correleren vrij aardig met de extra ballast :+

Ik was ruim boven de 90 kg bij bijna 2 mtr en moest continue oppassen over overbelasting. Je zal als ik je max HS zie ook niet meer de jongste zijn, ik kan je garanderen dat die 10 kg kwijtraken (ben nu ca. 84 kg) zeer, maar dan ook zeer de moeite waard zijn.

Ik heb mazzel gehad dat ik met volledig stoppen met alcohol voor een half jaar en stug myfitnesspal gebruiken heel gemakkelijk die kilo's kwijtraakte (niet meer 25% van m'n calorie inname 's avonds bijvoorbeeld).

• Xaverius

Xaverius

Gefeliciteerd @Aight! . Leuk om te zien dat de route ongeveer is wat ik sightseeing gefietst heb tijdens een bezoekje aan Porto, dus ik heb beeld bij de route.

Edit: zelf even een dagje rust. Zaterdag genoten van de 22km met eindelijk weer eens wat snelle afdalingen (toch even 3:13 aangetikt) en een leuke versnelling naar de finish.
Maar zondag ging het mis. Voetballen. Mijn neefje en nichtje wilden even spelen, prima maar dan moet je niet in een gat in het veld met je enkel wegzwikken. :F

[ Voor 51% gewijzigd door Xaverius op 12-11-2019 10:03 ]

Stop de verwelking!

• InZane
Frenz64 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:02:
Die overbelasting en hogere hartslag correleren vrij aardig met de extra ballast :+

Ik was ruim boven de 90 kg bij bijna 2 mtr en moest continue oppassen over overbelasting. Je zal als ik je max HS zie ook niet meer de jongste zijn, ik kan je garanderen dat die 10 kg kwijtraken (ben nu ca. 84 kg) zeer, maar dan ook zeer de moeite waard zijn.

Ik heb mazzel gehad dat ik met volledig stoppen met alcohol voor een half jaar en stug myfitnesspal gebruiken heel gemakkelijk die kilo's kwijtraakte (niet meer 25% van m'n calorie inname 's avonds bijvoorbeeld).
Je kan ook je km omvang uitbreiden, maar dan komt het fenomeen 'tijdgebrek' misschien om de hoek kijken.

Ik ben de laatste tijd mijn omvang verder aan het uitbreiden, deze week 50km en over een x aantal weken 75-80km, en er is nu al ongeveer 2kg af.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Frenz64 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:02:

Ik ben 38 jaar, echter heb ik nooit een hoge hartslag gehad, ook niet toen ik een eind 20'er, begin 30'er was. Wellicht kan ik starten met 5kg in mindering :)
polthemol schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:58:
[...]

ik ben hier ook wat gewicht eraf aan het schaven en ik heb maar een paar zaken aangepakt: geen koekjes/snoepjes meer, geen tweede keer opscheppen en nergens meer suiker in gebruiken. Samen met rennen erbij val ik nu elke maand tussen de 500gram en de kg af en ik heb geen honger :)
Ik ga er toch maar eens beter naar kijken. Ik zit ook in de weightchallenge-topic op tweakers maar eigenlijk blijf ik gewoon hangen op die 90 kilo, ook al loop ik 2-3 keer in de week hard met een omvang van 25-30km. Ik drink eigenlijk zelden alcohol, gebruik geen suiker in koffie/thee maar het snoepen (koekjes/snoep/chocola) blijft wel een dingetje (en dan vooral na een training :+ ).

Strava

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

@vhal even kort, druk druk druk :p

Gewicht verliezen is het laaghangend fruit. Kost natuurlijk wat moeite en discipline maar levert de meeste winst op. Ga los op groenten, snack met fruit, eet al je granen volkoren. Flos en poets je tanden om 20.30 zodat je daarna minder geneigd bent iets te eten. Verzin iets, maar doe het :p

Easy is een gevoel, geen tempo. Als 6'20/km beter voelt dan 7'00/km dan moet je geen 7'/km forceren. En het moet wel leuk blijven.

Vaker lopen helpt paradoxaal genoeg juist. In het begin zul je extra vermoeid zijn maar door de hogere frequentie lijkt je lichaam opeens te snappen wat de bedoeling is. Ik voel me ook altijd het loomst wanneer ik 3-4x/wk loop ipv bijna elke dag. Loop eens een tijdje korter maar vaker (dus dezelfde weekomvang verdeeld over meer trainingen).

200m-intervallen helpen enorm voor je loopeconomie. Verkijk je niet op de snelheid, omdat de afstand zo kort is (ik zou ze in jou geval rond de 4'20/km doen) mag je al stoppen voordat je stuk gaat. Als je eenmaal 5kg lichter bent kun je richting de 4'00-4'10/km. Begin met 5 herhalingen. Normaal is iets van 12-15 maar dat je ze doet is belangrijker dan hoeveel je er doet.

Succes!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
vhal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:46:
Ik ga er toch maar eens beter naar kijken. Ik zit ook in de weightchallenge-topic op tweakers maar eigenlijk blijf ik gewoon hangen op die 90 kilo, ook al loop ik 2-3 keer in de week hard met een omvang van 25-30km. Ik drink eigenlijk zelden alcohol, gebruik geen suiker in koffie/thee maar het snoepen (koekjes/snoep/chocola) blijft wel een dingetje (en dan vooral na een training :+ ).
dan niet snoepen :) Hardlopen zal niet bizar veel kg's eraf tikken. Bij de athletiekgroep waar ik train is dat elke keer drama als de volgende start2run groep begint en men dat uitgelegd krijgt ('nee, je gaat jezelf niet slank rennen op een jaar tijd, shit does not work like that').

Of als je persé iets wil snoepen: vervang het voor iets van groenten (wortel, komkommer) en drink eerst na een training, eet daarna iets van een kommetje yoghurt/kwark, douchen op je gemak, daarna ergens pas de normale maaltijd en je zou moeten merken dat je veel minder honger hebt (er is geen verschil tussen honger en dorst qua gevoel en het gros wat je verliest bij rennen is vocht :) ).

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Rudedadude schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:00:
[...]

... een hartslagloze periode ...
Zou ik niet te lang aan vast blijven houden als ik jou was :+

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:26
kenneth schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:55:
@vhal Flos en poets je tanden om 20.30 zodat je daarna minder geneigd bent iets te eten. Verzin iets, maar doe het :p
Dat is een goede inderdaad. Doe ik ook wel eens als ik een voetbalwedstrijd kijk. Dan poets ik m'n tanden in de rust. Anders gaat er de tweede helft sowieso een zak chips open (en vaak op). :+

Ik postte 2 weken geleden hoe goed het ging. Diezelfde avond ging ik nog even een klein rondje doen, eigenlijk tegen beter weten in. Aan het begin voelde ik wat stijfheid rond m'n lies/bovenbeen aan één kant maar na een aantal km trok dat weg. Aan het einde voelde ik me zo goed dat ik nog even een sprintje deed.

Volgende ochtend werd ik wakker met een zeurende pijn in m'n lies. :F Toen een weekje rust gehouden, oefeningen en rek-oefeningen gedaan en had er weinig last meer van. Dus afgelopen week een aantal korte loopjes van 5 kilometer gedaan. Maar helaas, gisteren toch teveel geforceerd en nu diezelfde zeurende pijn (maar minder intens). Het lijkt een probleem met de adductor spier en/of pezen. :(

• aap

aap

polthemol schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:59:
[...]

dan niet snoepen :) Hardlopen zal niet bizar veel kg's eraf tikken. Bij de athletiekgroep waar ik train is dat elke keer drama als de volgende start2run groep begint en men dat uitgelegd krijgt ('nee, je gaat jezelf niet slank rennen op een jaar tijd, shit does not work like that').
Mwah, sinds ik vorig jaar begonnen ben, ben ik ruim 10 kg kwijt geraakt (van 84 naar 73 kg @ 1.90 m, dus mijn BMI was al acceptabel toen ik begon). En ik ben er niet minder op gaan eten, want sinds ik hardloop, heb ik altijd honger! Het wordt misschien wel tijd om eens wat kritischer te gaan kijken wat ik eet, want chocola is vast niet goed, zelfs als het puur is...

• InZane
aap schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:29:
[...]

Mwah, sinds ik vorig jaar begonnen ben, ben ik ruim 10 kg kwijt geraakt (van 84 naar 73 kg @ 1.90 m, dus mijn BMI was al acceptabel toen ik begon). En ik ben er niet minder op gaan eten, want sinds ik hardloop, heb ik altijd honger! Het wordt misschien wel tijd om eens wat kritischer te gaan kijken wat ik eet, want chocola is vast niet goed, zelfs als het puur is...
Hier ook zoiets. Toen ik in 2015 stopte met roken en begon met het beginnersschema van Evy Gruyaert woog ik ca. 82kg. Inmiddels loop ik heel wat kilometers meer en weeg ik ca. 74kg.
Ik ben er geen hap minder om gaan eten. Sterker nog, als je stopt met roken smaakt al het eten ineens veel lekkerder!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-12 16:12

Tweakarim

PSN: Karimineel3

@Sinned123 ik lees een stukje terug dat je voor €80,- 2 paar van de nike zoom fly heb gekocht, waar heb je deze besteld als ik vragen mag?

• Roadman

Gewicht verliezen is het laaghangend fruit. Kost natuurlijk wat moeite en discipline maar levert de meeste winst op. Ga los op groenten, snack met fruit, eet al je granen volkoren. Flos en poets je tanden om 20.30 zodat je daarna minder geneigd bent iets te eten. Verzin iets, maar doe het :p

Easy is een gevoel, geen tempo. Als 6'20/km beter voelt dan 7'00/km dan moet je geen 7'/km forceren. En het moet wel leuk blijven.

Vaker lopen helpt paradoxaal genoeg juist. In het begin zul je extra vermoeid zijn maar door de hogere frequentie lijkt je lichaam opeens te snappen wat de bedoeling is. Ik voel me ook altijd het loomst wanneer ik 3-4x/wk loop ipv bijna elke dag. Loop eens een tijdje korter maar vaker (dus dezelfde weekomvang verdeeld over meer trainingen).

200m-intervallen helpen enorm voor je loopeconomie. Verkijk je niet op de snelheid, omdat de afstand zo kort is (ik zou ze in jou geval rond de 4'20/km doen) mag je al stoppen voordat je stuk gaat. Als je eenmaal 5kg lichter bent kun je richting de 4'00-4'10/km. Begin met 5 herhalingen. Normaal is iets van 12-15 maar dat je ze doet is belangrijker dan hoeveel je er doet.

Succes!
Fijn dat er altijd wel iemand is die dingen beter kunnen uitleggen dan ikzelf. d:)b

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
Tweakarim schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:05:
@Sinned123 ik lees een stukje terug dat je voor €80,- 2 paar van de nike zoom fly heb gekocht, waar heb je deze besteld als ik vragen mag?
€80 per paar... Niet voor 2 paar.
Via de officiele nike site.

De blauwe variant was €80, maar niet meer op voorraad.
De zwarte variant is wat duurder:
https://www.nike.com/nl/w...nen-37v7jz3yaepznik1zy7ok

Nike heeft regelmatig acties waar ze nog eens 25/30% korting geven op de sale prijs.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tim_W schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:29:
Sorry voor de late reactie, ik heb ze inderdaad rechtstreeks bij Noxgear besteld. Bezorging is gratis.

Snel is het inderdaad niet, die van mij is al twee weken onderweg en de T&T slaat echt als kut op dirk. -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• power_user
Nog even een vraagje.

Afgelopen weekend liep ik voor het eerst samen met iemand hard en zonder oortjes in. De andere persoon rent bijna geruisloos en ik maak ontzettende herrie (alsof ik op een vers gelegd schelpenpad loop) bij elke pas op het asfalt. Ik denk dat het komt doordat ik toch meer op mijn hak land dan ik zelf dacht. Net even een paar minuten geprobeerd om geruislozer te lopen door op het deel net achter mijn tenen te landen. De kuiten stonden meteen in de fik en het voelt ontzettend onnatuurlijk.

Lekker veel herrie blijven maken of is het verstandig om een compleet nieuwe looptechniek aan te leren.

(Ik heb daarnaast net nieuwe schoenen gekocht maar weet niet of ik op mijn eerste paar ook herrie maakte omdat ik altijd oortjes in had.)

[ Voor 10% gewijzigd door power_user op 12-11-2019 23:15 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Tazzios

..

@power_user
Voorvoet landing is efficienter omdat je daarbij ook je kuitspier gebruikt om de klap en energie op te vangen. Spieren gebruiken die je normaal gesproken niet gebruikt levert altijd spierpijn op.
Je mag ook gerust na de voorvoetlanding met je hak de grond aan tikken, heel de landing alleen op de voorvoet lopen gebeurd alleen bij sprints.

Indien het onnatuurlijk voelt kan dat, naast gewenning, zijn omdat je gewend bent je voet voor je neer te zetten ipv onder je, sowieso mee stoppen wees lief voor je knieeen.

Nu op telefoon maar kijk anders even op youtube naar renstijlen/lichaamshouding.

• Xaverius

Xaverius

Van een haklanding afgaan kost tijd, ik kon ook met een haklanding redelijk stil hardlopen
Althans, mijn loopgroepgenoten hoorden mij meestal niet aankomen als ik ze weer eens inhaalde voor de finish. :+

Maar om nu 180° andere landing te gaan aanleren om stiller te gaan lopen... Als het je te doen is om stiller te lopen dan is het wellicht techniek waar aan gewerkt kan worden.

Stop de verwelking!

• Tim_W
Gonadan schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:19:
[...]

Snel is het inderdaad niet, die van mij is al twee weken onderweg en de T&T slaat echt als kut op dirk. -O-
Die van mij is vorige week Woensdag verscheept en sinds Maandag in Den Haag alszijnde "mail preparation". Daarvoor hier ook 1 wir war van status updates. |:( :P

Hopelijk krijg ik 'm snel binnen, het wordt nu wel erg snel donker. :/

Strava Garmin 265

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tim_W schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:25:
Die van mij is vorige week Woensdag verscheept en sinds Maandag in Den Haag alszijnde "mail preparation". Daarvoor hier ook 1 wir war van status updates. |:( :P

Hopelijk krijg ik 'm snel binnen, het wordt nu wel erg snel donker. :/
offtopic:
Heb de T&T van USPS (zit er dan weer achter) opgezocht en kom tot de conclusie dat Globegistics mijn pakket gewoon anderhalve week op de plank heeft gehad. Waarschijnlijk wachten ze gewoon tot een pallet vol is zodat de 'free shipping' rendabel blijft.
Maandag kwam inderdaad de vlucht aan, sinds gisteren staat het op 'mail consigned' whatever dat mag betekenen.
Probleem is natuurlijk wel dat ze in deze dagen aardig wat pakketstromen aan import hebben en de staat natuurlijk niet te veel belastingen en invoerrechten wil mislopen. Kan best een aardige stapel zijn waar ze doorheen moeten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
aap schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:29:
[...]

ik ga hier vrij traag. Deze maand heb ik een kg minder, maar ik ben een paar dagen ziek geweest. De rest van de maanden is het een 0.5kg give or take.

Heb je geen problemen gekregen met herstel? Toen ik te enthousiast ging snijden in mijn voeding merkte ik dat meteen daar (dagenlang nog spierpijn, futloos voelen enz.).

Maar zal ook verschillen van persoon tot persoon natuurlijk

• aap

aap

polthemol schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:49:
[...]
Heb je geen problemen gekregen met herstel? Toen ik te enthousiast ging snijden in mijn voeding merkte ik dat meteen daar (dagenlang nog spierpijn, futloos voelen enz.).
Ik snap je vraag niet helemaal. Ik zei dat ik eerder meer dan minder ben gaan eten, sinds ik ben gaan hardlopen. Dus dat klinkt als het tegenovergestelde als wat jij doet.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

power_user schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:13:
Nog even een vraagje.

Afgelopen weekend liep ik voor het eerst samen met iemand hard en zonder oortjes in. De andere persoon rent bijna geruisloos en ik maak ontzettende herrie (alsof ik op een vers gelegd schelpenpad loop) bij elke pas op het asfalt. Ik denk dat het komt doordat ik toch meer op mijn hak land dan ik zelf dacht. Net even een paar minuten geprobeerd om geruislozer te lopen door op het deel net achter mijn tenen te landen. De kuiten stonden meteen in de fik en het voelt ontzettend onnatuurlijk.

Lekker veel herrie blijven maken of is het verstandig om een compleet nieuwe looptechniek aan te leren.

(Ik heb daarnaast net nieuwe schoenen gekocht maar weet niet of ik op mijn eerste paar ook herrie maakte omdat ik altijd oortjes in had.)
Ik denk dat je met een haklanding ook behoorlijk stil kan lopen. Ik zou het eerder in looptechniek en pasfrequentie zoeken. Goed actief lopen, niet te veel inzakken bij het landen en dergelijke.
Deels hangt dit ook samen met conditie en kracht. Ik weet niet precies hoeveel en hoe lang je al loopt?

If you can see, look. If you can look, observe

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
aap schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:03:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal. Ik zei dat ik eerder meer dan minder ben gaan eten, sinds ik ben gaan hardlopen. Dus dat klinkt als het tegenovergestelde als wat jij doet.
meer eten, maar met een tekort omdat je vrij snel leek af te vallen van wat je zei, dus vandaar of je geen issues had met herstel daardoor (snijden was niet zo goed gekozen, ik had nog niet genoeg koffie op,e xcuus! ;) )

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

power_user schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:13:
Nog even een vraagje.

Als je op de hak land dan gaat veel voorwaartse energie verloren omdat je jezelf bewust naar voren moet stuwen. Neven-effect is inderdaad dat het iets luidruchtiger is, je stampt je voet op de grond en gebruikt vervolgens je hele zool om vooruit te komen. Je kunt overigens maar tot een bepaalde snelheid op de hak landen, ga je harder lopen of sprinten ga je automatisch over op midden- of voorvoetlanding.

In 1x je hele techniek omgooien is niet verstandig en vragen om blessures! Stap 1 heb je al gezet en dat is de bewustwording dat je niet goed/efficiënt loopt. Probeer bij een volgende loop eens gewoon te beginnen zoals je altijd loopt. Na ongeveer 2km (zie het als warming up) loop je een klein stukje (100 a 200m) op de voorvoet, daarna loop je weer hoe je altijd loopt, en dit bijvoorbeeld 900/800 meter. Daarna weer een stukje voorvoet proberen.
Maar! Zoals je zelf al aangeeft beginnen je kuiten te fikken, op het moment dat je dit gevoel hebt, meteen stoppen met midden- en voorvoet landing en gewoon lopen zoals je altijd hebt gedaan. Ga ook niet meteen te ver lopen of deze techniek erdoor duwen, is vragen om problemen :).

Na verloop van tijd zul je zien dat je steeds makkelijker op de midden- voorvoet kunt landen en dit ook langer vol kunt houden. Bijkomend voordeel is dat je met deze techniek waarschijnlijk weer iets harder kunt lopen of langer vol kunt houden, er gaat geen energie verloren :)

tips voor New York

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Succes!
Nog bedankt voor al je tips, er staan zeker wat handige dingen in je post die ik later dit jaar mee kan nemen.
Voor die 200m-intervallen, hou je dan een x-tijd dribbelpauze tussendoor of ga je dan echt uitwandelen?

Strava

• InZane
vhal schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:34:
[...]

Nog bedankt voor al je tips, er staan zeker wat handige dingen in je post die ik later dit jaar mee kan nemen.
Voor die 200m-intervallen, hou je dan een x-tijd dribbelpauze tussendoor of ga je dan echt uitwandelen?
15 x 200m staat bij ons met enige regelmaat op het programma. We hanteren dan dezelfde afstand rust in de vorm van dribbelen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Wat @InZane zegt. Verder is het tempostuk het belangrijkste, dus als je moet cheaten, doe dat dan met de rustpauze. Wandelen ipv dribbelen bijvoorbeeld.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sinds begin van de maand maak ik 3 dagen per week een klein fietsritje van 2x15m van en naar het station (Y) en dat lijkt uitwerking te hebben op mijn basisconditie en -tempo.
Mijn rondjes van afgelopen week gingen met verdacht gemak een tandje sneller namelijk, ook het rondje waar ik niet puur op pissed-off-energie aan het lopen was :P

Ik heb sinds vorige week in mijn hoofd dat ik realistisch gezien nu even moet uitgaan van 2x per week hardlopen, puur omdat mijn energieniveau zo ontzettend schommelt. Het komt gewoon niet altijd uit, ik ben nog (te) vaak naar de klote gedurende een gemiddelde week en daar doorheen pushen voelt niet altijd even verstandig.

Voor die 2x per week zou ik wel vandaag eens wat moeten doen om de 1e keer af te kunnen tikken :P

• InZane
Pathogen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:08:
Sinds begin van de maand maak ik 3 dagen per week een klein fietsritje van 2x15m van en naar het station (Y) en dat lijkt uitwerking te hebben op mijn basisconditie en -tempo.
Ik kan het me bijna niet voorstellen :+
maikelonline schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:13:
[...]

Daarom triathlon. Dankzij triathlon loop ik heel veel sneller en verder. Zie ook: https://www.triathlete.co...thon-training-plan_309176
Nee, want zwemmen :/

[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 13-11-2019 11:18 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

InZane schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:11:
[...]

Ik kan het me bijna niet voorstellen :+
Met 15m ben ik al bijna bij de basisschool van dochterlief :P

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Pathogen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:08:
Mijn rondjes van afgelopen week gingen met verdacht gemak een tandje sneller namelijk, ook het rondje waar ik niet puur op pissed-off-energie aan het lopen was :P

Ik heb sinds vorige week in mijn hoofd dat ik realistisch gezien nu even moet uitgaan van 2x per week hardlopen, puur omdat mijn energieniveau zo ontzettend schommelt. Het komt gewoon niet altijd uit, ik ben nog (te) vaak naar de klote gedurende een gemiddelde week en daar doorheen pushen voelt niet altijd even verstandig.

Voor die 2x per week zou ik wel vandaag eens wat moeten doen om de 1e keer af te kunnen tikken :P
Daarom triathlon. Dankzij triathlon loop ik heel veel sneller en verder. Zie ook: https://www.triathlete.co...thon-training-plan_309176

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:57
[...]

Zoals ik het begrepen heb moet je bij korte intervallen (200m of 400m) zorgen dat je genoeg rust neemt om ervoor te zorgen dat iedere interval even zwaar is, omdat je alleen economischer en sneller kunt lopen als je daarbij wel "ontspannen" loopt. Als dat betekent dat je na een 200m interval 200m moet wandelen (of 400m joggen, wat jij fijner vind), dan is dat maar zo.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:13:
[...]

Alsof met de fiets naar school nog van deze tijd is :?. Wil je er een beetje bijhoren breng je de kids met de SUV naar school, parkeer je recht voor de ingang op de stoep want je bent belangrijk en geef je een lekkere dot gas als je vertrekt, anders mis je het begin van de meeting.

tips voor New York

• InZane
Calitomnication schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:20:
[...]

Alsof met de fiets naar school nog van deze tijd is :?. Wil je er een beetje bijhoren breng je de kids met de SUV naar school, parkeer je recht voor de ingang op de stoep want je bent belangrijk en geef je een lekkere dot gas als je vertrekt, anders mis je het begin van de meeting.
En als ik 's ochtends naar m'n werk ga op de fiets moet ik uitkijken dat ik niet door zo'n idioot wordt aangereden. Dat je van rechts komt op een gelijkwaardige kruising wil nog niet zeggen dat je voorrang krijgt. Soms geven ze nog een extra peut gas om voor je langs te kunnen schieten.

Maar goed, daar is een ander topic voor he.

Over intervallen gesproken: Ik mag vanavond weer en als ik Buienradar mag geloven wordt het weer eens een natte boel.

• Frenz64
Pathogen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:13:
[...]

Ik weet wel zeker dat dat fietsen geen significante bijdrage levert, sterker nog, in 2015 heb ik veel meer gefietst dan gelopen en dat was funest voor m'n loopconditie: ik draaide m'n hand niet om voor 125 km plus ritten met fors tempo, maar kon geen fatsoenlijke 10 km afleggen.

Ik weet niet waar jij het idee vandaan hebt dat je van triatlon training een snellere hardloper wordt @maikelonline , van zwemmen weet ik het niet, maar van fietsen ga je eerder snelheid verliezen dan winnen, totaal ander spiergroepen: Joop Zoetemelk wel eens zien hardlopen vroeger bij dat AVRO sportprogramma Sterrenslag?

• Pinguu
Frenz64 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:34:
[...]

Ik weet wel zeker dat dat fietsen geen significante bijdrage levert, sterker nog, in 2015 heb ik veel meer gefietst dan gelopen en dat was funest voor m'n loopconditie: ik draaide m'n hand niet om voor 125 km plus ritten met fors tempo, maar kon geen fatsoenlijke 10 km afleggen.

Ik weet niet waar jij het idee vandaan hebt dat je van triatlon training een snellere hardloper wordt @maikelonline , van zwemmen weet ik het niet, maar van fietsen ga je eerder snelheid verliezen dan winnen, totaal ander spiergroepen: Joop Zoetemelk wel eens zien hardlopen vroeger bij dat AVRO sportprogramma?
Ik denk wel dat fietsen ondersteunend kan werken als je het niet ziet als vervanging van een looptraining maar eerder als aanvulling. Voor sommige personen is 4-5 keer per week lopen te belastend en dan kan fietsen een perfecte alternatieve prikkel zijn.

Van zwemmen ben ik overtuigd dat het een positieve invloed heeft.

• Roadman
Vanmorgen de deur uitgegaan met in gedachte als training een halve te lopen met blokjes van 3 km (eerste km rond de 5:00 min/km, tweede rond de 4:45 min/km en de derde rond de 4:30 min/km en dat dan keer 7). Voordat ik halverwege was maar besloten deze training qua afstand maar niet te doen. Wel netjes het derde blokje afgemaakt en weer huiswaarts gekeerd. En eigenlijk ging het niet eens zo verkeerd maar mijn verstand zei doe maar niet te gek... je kop zit vol snot.

Het snot seizoen is weer begonnen... :X -O-

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roadman schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:05:
Vanmorgen de deur uitgegaan met in gedachte als training een halve te lopen met blokjes van 3 km (eerste km rond de 5:00 min/km, tweede rond de 4:45 min/km en de derde rond de 4:30 min/km en dat dan keer 7). Voordat ik halverwege was maar besloten deze training qua afstand maar niet te doen. Wel netjes het derde blokje afgemaakt en weer huiswaarts gekeerd. En eigenlijk ging het niet eens zo verkeerd maar mijn verstand zei doe maar niet te gek... je kop zit vol snot.

Het snot seizoen is weer begonnen... :X -O-
Precies dat! Gisteren op de baan ook last van! En omdat het ook nog eens zo koud was heb je het gevoel dat je neus dicht gaat zitten inademen waardoor je het gevoel krijgt dat je geen lucht binnenkrijgt. Verschrikkelijk irritant is dat!

Traditioneel gezien zal ik de opmerking maar weer maken!

* Calitomnication is nu al klaar met de winter en snakt naar warmere tijden :P

tips voor New York

• Frenz64
Ik moet ook nog ff door hoor, heb nu 'gelukkig' wat last van m'n rechterknie na die trail (als ik eerlijk ben al wat langer) en da's een prachtig excuus om dit takkeweer te skippen. Gek genoeg heb ik zaterdag- en zondagochtend wel gebruikt om een frisse duik in de zee te nemen op Schiermonnikoog.

En voor de duidelijkheid: fietsen verhoogt uiteraard de algehele conditie, maar sneller worden geloof ik niet

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

maikelonline schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:13:
[...]

Nou, laten we het er momenteel gewoon op houden dat bij slechts 1 of 2x lopen per week elke andere vorm van beweging gewoon wat toevoegt. De crosstrainingdiscussie speelt zich op een wat hoger trainingsvolume af
Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2