Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.725 views

Onderwerpen

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Tinusvolkel schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:14:
Iemand nog tips voor een voorjaars marathon?
Sevilla!

Maximaal 17k deelnemers dus gezellig maar (hopelijk) niet extreem druk, (hopelijk) goeie omstandigheden eind februari, leuke stad, en waar ik met name ook blij van werd is de startvakindeling:
ARE HALF-MARATHON TIME ACCREDITATIONS ALSO VALID TO ACCREDITATE TIMES AND ACCESS THE EXISTING STARTING BOXES?
Yes, Half-Marathon times achieved in the last 2 years in approved races will be valid. The equivalences would be sub 1h 09’ (elite), sub 1h 15’ (sub 2h 45’), sub 1h 22’ (sub 3h), sub 1h 35’ (sub 3h 30’), sub 1h 40’ (sub 3h 45’) and sub 1h 45’ (sub 4h).
Met mijn 1:34 en een half op de Amsterdam halve marathon heb ik mij direct ingeschreven, en sta ik in een supermooi startvak voor mijn niveau.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
KevinK92 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:05:
[...]

Dat ligt volledig aan je leeftijd. Ik ben 27 en afgelopen weekend haalde ik in een crossloop een max van 198 (volgens de optical sensor in m'n Garmin, dat dan weer wel).
Zucht... toch niet weer die Hartslag - leeftijdsdiscussie. Hartslag is puur persoonlijk, is voor iedereen anders. Er is wel een verband dat de max hartslag langzaam daalt naarmate leeftijd vordert.

Ik ben 45 en tijdens een 5km wedstrijd piekte die op 196...

Max hartslag is gewoon max hartslag bij maximale inspanning.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:36
XPS15 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:57:
Ben sinds ruim een maand begonnen met hardlopen. Daarnaast doe ik al langere tijd aan wielrennen. Gebruik via polar een schema waarbij ik 3x per week loop. Hiervan 2x duur en 1x interval.
Ik heb nooit mijn maximale hartslag 'laten' bepalen. Nu heb ik bij mijn laatste duurloop 1x een maximale sprint gedaan. Ik zag na mijn training dat door de polar h10 hartslagband een max van 193 slagen is geregistreerd. Zou dit een reële waarde kunnen zijn?
Er wordt vaak gezegd dat je max hartslag met hardlopen ongeveer 10 slagen boven je max hartslag met wielrennen zit. Mogelijk geeft dat wat houvast om te bepalen of 193 voor jou een realistische waarde is :)

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-12 16:25
bert74 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:11:
[...]

Zucht... toch niet weer die Hartslag - leeftijdsdiscussie. Hartslag is puur persoonlijk, is voor iedereen anders. Er is wel een verband dat de max hartslag langzaam daalt naarmate leeftijd vordert.

Ik ben 45 en tijdens een 5km wedstrijd piekte die op 196...

Max hartslag is gewoon max hartslag bij maximale inspanning.
Ik snap dat het voor iedereen persoonlijk is, maar @XPS15 is pas net aan het hardlopen en vertelt verder niets over zijn persoonlijke situatie. Stel dat hij 54 is en een leven lang nauwelijks heeft gesport, dan is de kans dat die 193 reëel is een stuk kleiner dan wanneer hij op z'n 33e hardlopen oppakt nadat hij jarenlang verschillende andere sporten gedaan heeft, toch?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
In het kader van intervallen, gisteravond maar eens mee gedaan bij de senioren op de voetbalclub waar mijn zoon speelt. Eerste kwartier wel even aanpoten, maar zodra je echt goed warm bent, toch wel lekker 90 minuten rond kunnen rennen. Spierpijn valt me nog mee, maar we wachten morgen nog even af. Nu nog leren voetballen :+

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

KevinK92 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:21:
[...]

Ik snap dat het voor iedereen persoonlijk is, maar @XPS15 is pas net aan het hardlopen en vertelt verder niets over zijn persoonlijke situatie. Stel dat hij 54 is en een leven lang nauwelijks heeft gesport, dan is de kans dat die 193 reëel is een stuk kleiner dan wanneer hij op z'n 33e hardlopen oppakt nadat hij jarenlang verschillende andere sporten gedaan heeft, toch?
Niet dus. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58001870

Kortom de hartslag van @XPS15 kan zeker zijn max zijn. Persoonlijk zou ik me vooral afvragen of hij diep genoeg gegaan is om zijn max te halen; maar dat zal hij zelf het beste weten :+
@XPS15 Er zijn trouwens specifieke protocollen bedacht waarbij je vrijwel zeker je maxHR zal halen/benaderen. Wil je zeker zijn dan kan je die nog een keertje doen. Maar als je echt diep gegaan bent dan zal jouw huidige waarde wel aardig kloppen.

If you can see, look. If you can look, observe

• KevinK92
  • Laatst online: 19-12 16:25
Roozzz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:35:
[...]

Niet dus. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58001870

Kortom de hartslag van @XPS15 kan zeker zijn max zijn. Persoonlijk zou ik me vooral afvragen of hij diep genoeg gegaan is om zijn max te halen; maar dat zal hij zelf het beste weten :+
@XPS15 Er zijn trouwens specifieke protocollen bedacht waarbij je vrijwel zeker je maxHR zal halen/benaderen. Wil je zeker zijn dan kan je die nog een keertje doen. Maar als je echt diep gegaan bent dan zal jouw huidige waarde wel aardig kloppen.
Ik wil ook nergens de indruk wekken dat het niet zo is. Blijft nog steeds overeind staan dat er net wat meer informatie nodig is om een redelijk antwoord te geven op zijn vraag. Daarnaast geef ik mijn persoonlijke ervaring in een crossloop waar ik mijn eigen maximale hartslag behaalde, niets meer en niets minder.

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:55
Gaat snel met de reacties ;-)

Ik ben trouwens net 34 geworden. 185cm lang en weeg 80 kilo.
Heb tot afgelopen seizoen gevoetbald op bijzonder laag niveau en daarnaast doe ik dus aan wielrennen. Ben met hardlopen begonnen om vooral in het najaar/winter conditie op pijl te houden. Ben meer een mooi weer fietser.
Of ik echt het maximale hartslag heb bereikt weet ik niet. Tijdens de betreffende training had ik denk ik ongeveer 30 min op een rustig tempo gelopen om daarna ongeveer 30 seconden vol gas te geven. Daarna weer verder gelopen op rustig tempo.

• bert74
Trenchdog schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:19:
[...]

Er wordt vaak gezegd dat je max hartslag met hardlopen ongeveer 10 slagen boven je max hartslag met wielrennen zit. Mogelijk geeft dat wat houvast om te bepalen of 193 voor jou een realistische waarde is :)
Uitkijken met generalisatie's. Max hartslag is niet alleen afhankelijk van je hart, maar ook afhankelijk van de spieren om het bloed dat rondgepompt wordt te verwerken.

An sich is het waar dat max hartslag bij hardlopen vaak wat hoger ligt dan bij wielrennen. Je gebruikt bij hardlopen meer spiergroepen dan bij wielrennen. Bij wielrennen is het voornamelijk benen, hardlopen is het ook romp, schouders en armen.

Dus als je als hardloper, zonder veel wielrenervaring op een fiets gaat zitten, dan zal de hartslag vaak wat lager zijn, omdat de benen "vol" lopen. Hart kan harder, maar de benen kunnen het niet verwerken.

Als je naast hardlopen, redelijk kunt fietsen, zijn de beenspieren beter ontwikkeld en kunnen de benen het bloed beter verwerken.

Bij mij PERSOONLIJK ligt de max bij hardlopen op ongeveer 196, bij fietsen (kapot op de Eyserbosweg) heb ik 192 gezien.

Ook hier geldt weer, niets is zo persoonlijk als hartslag.

• bert74
XPS15 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:53:
Gaat snel met de reacties ;-)

Ik ben trouwens net 34 geworden. 185cm lang en weeg 80 kilo.
Heb tot afgelopen seizoen gevoetbald op bijzonder laag niveau en daarnaast doe ik dus aan wielrennen. Ben met hardlopen begonnen om vooral in het najaar/winter conditie op pijl te houden. Ben meer een mooi weer fietser.
Of ik echt het maximale hartslag heb bereikt weet ik niet. Tijdens de betreffende training had ik denk ik ongeveer 30 min op een rustig tempo gelopen om daarna ongeveer 30 seconden vol gas te geven. Daarna weer verder gelopen op rustig tempo.
30 seconden sprint is waarschijnlijk wat aan de korte kant.

Wat je vaak hoort: GOED warmlopen, 10-15 minuten, vervolgens sprinten een aantal minuten, het liefst eindigend heuvel op. Let op: je gaat hiermee wel tot het maximum: het beste kun je dit onder begeleiding van een arts doen bij een SMA.

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:55
bert74 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:26:
[...]

30 seconden sprint is waarschijnlijk wat aan de korte kant.

Wat je vaak hoort: GOED warmlopen, 10-15 minuten, vervolgens sprinten een aantal minuten, het liefst eindigend heuvel op. Let op: je gaat hiermee wel tot het maximum: het beste kun je dit onder begeleiding van een arts doen bij een SMA.
Ok thanks voor de info. Misschien dat dat nog wat is voor de toekomst. Voor nu ga ik van de 193 uit. Belangrijkste is lekker lopen..
Net weer een lekker rondje door de regen gemaakt! :-)

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 10:50
Heeft hier iemand ervaring met Hoka One One (Clifton) schoenen?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
sQuare8 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:52:
Geen ervaring mee, maar ik vind ze wel afzichtelijk lelijk :+

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
sQuare8 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:52:

Wel met de Evelon. Lopen en zitten heerlijk, maar vind de zool wel erg snel slijten.
InZane schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:53:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik vind ze wel afzichtelijk lelijk :+
Klopt, maar die dikke zool zie je zelf gelukkig niet :+

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zo, de max hartslag hebben we weer gehad, nu wachten op de pasfrequentie discussie :P

nofi tegen een ieder die hier nieuw is en deze vragen stelt, maar als ik zo'n vraag voorbij zie komen moet ik altijd gniffelend terugdenken aan de Ekiden 2018 waar we het circuleren van onderwerpen hebben besproken. Om de een of andere reden lijken deze vragen elkaar altijd op te volgen en komen ze ieder jaar meermaals voorbij. :P.

Vandaag eveneens mijn baantraining in de regen afgewerkt. Merk dat de blackout van afgelopen zondag toch nog in mijn hoofd blijft zeuren. Tijdens het lopen, waar ik bijna weer op m'n oude niveau zat, voelde ik in ronde 3 van de 6 een licht gevoel in m'n hoofd. Als gevolg daarvan ben ik meteen van het gas afgegaan en heb de training afgebroken, waar ik eerder gewoon door zou zijn gegaan.

Maar, volgens Garmin Connect was de training van vandaag productief, de Vo2 is met 1 punt gestegen (56 ipv 55), tijdens het lopen gaf het horloge een +4 op de activiteit aan. Het gaat langzaam weer de goede kant op!! Nu alleen nog zorgen dat de klachten van de enkel & flauwvallen achter me liggen (pun intended) en kan weer langzaam aan wedstrijden gaan denken :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Jeuh, mijn startnummer voor de 7H-loop is binnen :)

Ik heb het rode startvak, volgens mij de op 2 na laatste :+

Strava

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 09:51
Is dit een poging om dan ook maar gelijk een VO2MAX discussie erin te gooien!? :P
Calitomnication schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:01:
Zo, de max hartslag hebben we weer gehad, nu wachten op de pasfrequentie discussie :P

nofi tegen een ieder die hier nieuw is en deze vragen stelt, maar als ik zo'n vraag voorbij zie komen moet ik altijd gniffelend terugdenken aan de Ekiden 2018 waar we het circuleren van onderwerpen hebben besproken. Om de een of andere reden lijken deze vragen elkaar altijd op te volgen en komen ze ieder jaar meermaals voorbij. :P.

Vandaag eveneens mijn baantraining in de regen afgewerkt. Merk dat de blackout van afgelopen zondag toch nog in mijn hoofd blijft zeuren. Tijdens het lopen, waar ik bijna weer op m'n oude niveau zat, voelde ik in ronde 3 van de 6 een licht gevoel in m'n hoofd. Als gevolg daarvan ben ik meteen van het gas afgegaan en heb de training afgebroken, waar ik eerder gewoon door zou zijn gegaan.

Maar, volgens Garmin Connect was de training van vandaag productief, de Vo2 is met 1 punt gestegen (56 ipv 55), tijdens het lopen gaf het horloge een +4 op de activiteit aan. Het gaat langzaam weer de goede kant op!! Nu alleen nog zorgen dat de klachten van de enkel & flauwvallen achter me liggen (pun intended) en kan weer langzaam aan wedstrijden gaan denken :)

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Mijn GPS heeft vanavond wat gekke dingen gedaan. Zie de rechterkant, alles is netjes over de straat (of stoep) gelopen. Veelal afwijking door huizen heen...
https://www.strava.com/activities/2843549150
Edit: Ik ben dus uiterst rechts voor de laatste huizen langs gegaan, op het terrein dat achter...

@kenneth Gek dat het woordje Medio me eerder niet opgevallen was. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Xaverius op 06-11-2019 07:59 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Wokker
  • Laatst online: 06:29

Wokker

De avond wokkel

pjlgt schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:01:
[...]

Wel met de Evelon. Lopen en zitten heerlijk, maar vind de zool wel erg snel slijten.

[...]

Ik heb zelf ook hoka one ones gehad en de zool slijt vrij snel.

Het oneindige X 0

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 09:43
Gisteren direct uit het werk zo rond half 5 naar buiten gegaan voor een 10km rondje. Dit was de 4e keer dat ik de 10km aantik, het blijft nog steeds een aardig eindje, maar beduidend minder afschrikwekkend dan de 1e keer voor me was. :+

De 1e 2 keren gingen in een tempo van 5:40/km & 5:38, de laatste 2e keer in 5:17 & 5:19, er is progressie. :P Nu nog leren om tempo te verdelen, want ik loop doorgaans in het begin erg behoudend om er in de laatste km's achter te komen dat ik nog redelijk veel over heb. Aan de andere kant, beter dat dan in het begin te hard gaan, ervaringsdingetje denk ik. :)

Het wordt toch wel snel schemerig/donker nu. Mede door de recente discussie over verlichting hier, zojuist dus ook maar de Noxgear Tracer 360 besteld. :)

Strava Garmin 265

• InZane
Tim_W schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:09:
De 1e 2 keren gingen in een tempo van 5:40/km & 5:38, de laatste 2e keer in 5:17 & 5:19, er is progressie. :P Nu nog leren om tempo te verdelen, want ik loop doorgaans in het begin erg behoudend om er in de laatste km's achter te komen dat ik nog redelijk veel over heb. Aan de andere kant, beter dat dan in het begin te hard gaan, ervaringsdingetje denk ik. :)
Je hoeft je niet iedere training het snot voor de ogen te lopen he. Dat kun je beter tijdens een wedstrijd doen.
Ik zou me meer richten op kilometers maken.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteren direct uit het werk zo rond half 5 naar buiten gegaan voor een 10km rondje. Dit was de 4e keer dat ik de 10km aantik, het blijft nog steeds een aardig eindje, maar beduidend minder afschrikwekkend dan de 1e keer voor me was. :+

Goed bezig! Ik zou er wel voor waken om elke keer snelle proberen te lopen. Het klinkt enorm tegenstrijdig maar door je meeste loopjes rustig te lopen (dus nog wat rustiger dan 5'40/km) zul je je duurvermogen sneller verbeteren, minder risico lopen op blessures en overbelasting. Je kunt dan een keer per week gevarieerd wat snelheid erin gooien. Elke keer gaan tot je niets meer over hebt voelt prettig maar is risicovol en niet optimaal voor het opbouwen van conditie.

Succes!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 09:43
Bedankt voor de tips heren, ik merk dat ik soms nog wat te hard wil gaan. Dat heeft in het begin al een lichte liesblessure opgeleverd.

Mezelf afremmen vind ik nog lastig, ik merk dat ik vaak onbewust wat harder ga dan wellicht verstandig is. Het gaat al beter dan in het begin, aldoende leert men. :)

Strava Garmin 265

• Nat-Water
  • Laatst online: 00:10
Ik zal me ook maar even melden in het topic. Ooit in 2014 begonnen met hardlopen om extra conditie op te bouwen (hardlopen is niet mijn 1e sport. Dat is waterpolo.),en sindsdien echt met wisselende intensiteit gelopen. Sinds afgelopen augustus zit de motivatie er weer goed in en hobbel ik 3x per week rondjes. Momenteel op 25km / week ongeveer. Het doel voor nu is meer kilometers maken, zodat ik rond de jaarwisseling weer 21km aan een stuk kan doen zonder overbelasting. Als we dat gedaan hebben zien we wel verder.

Gisteren nog een rondje 10 min inlopen, 20 min wat hoger tempo, 10 min uitlopen gedaan. Nu 's avonds lopen is wel lekker koel, maar je voelt je soms wel een rennende kerstboom (zeker vergeleken met je mede-weggebruikers). Tempo was maar mwah, maar ik merk dat ik wat last heb van stijve kuiten de afgelopen week en dat hoeft niet doorgezet te worden.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 10:50
pjlgt schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:01:
[...]

[...]

& @Wokker Thanks. Ben eigenlijk tevreden van mijn Saucony's, dus heb deze opnieuw besteld :) Misschien volgende keer eens een andere schoen overwegen, gewoon omdat het kan.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

influenza schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:
Is dit een poging om dan ook maar gelijk een VO2MAX discussie erin te gooien!? :P

[...]
O-) O-)

tips voor New York

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

vhal schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:06:
Jeuh, mijn startnummer voor de 7H-loop is binnen :)

Ik heb het rode startvak, volgens mij de op 2 na laatste :+
Paars hier. De allerlaatste. :+ Mijn collega met de niet helemaal accuraat ingevulde tijd O-) heeft groen.

Ook wel handig, de plattegrond van het startgebied: https://cdn.bluenotion.nl...979429afbc2b7d59bbd1e.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 06-11-2019 13:19 ]

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier startvak bruin, het verst van het station (zo is er altijd wel iets te zeuren) :)

Wat een onoverzichtelijke site is dat trouwens, ik kan die plattegrond echt met moeite vinden. Weet iemand met ervaring daar of je nog wat spullen rondom het startgebied kan achterlaten? Het is nog best een eind lopen van de accommodatie naar de start, wel handig om nog ff iets langs aan te kunnen trekken.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De meeste info staat alleen in de app, maar dat is ook gewoon een website. Waarom ze daar niet direct naar linken...

Daar onder 'omkleden' staat dat je je sporttas kan achterlaten in de kleedaccommodaties. Weliswaar op eigen risico.

• InZane
Ah, als ik die plattegrond zo zie dan weet ik ook precies weer waarom ik dit soort grote evenementen skip :P

• Xaverius

Xaverius

Het wordt toch wel snel schemerig/donker nu. Mede door de recente discussie over verlichting hier, zojuist dus ook maar de Noxgear Tracer 360 besteld. :)
Ik zat even op Amazon DE te kijken maar daar kosten die dingen 110 euro. 8)7
Op hun eigen website zag ik ze voor 40 dollar staan, heb jij deze daar besteld? En wat komt er nog overheen qua bezorgkosten? O+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:05
Zr40 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:17:
[...]

Paars hier. De allerlaatste. :+ Mijn collega met de niet helemaal accuraat ingevulde tijd O-) heeft groen.

Ook wel handig, de plattegrond van het startgebied: https://cdn.bluenotion.nl...979429afbc2b7d59bbd1e.pdf
Weet je toevallig ook welke tijden er bij de kleuren horen?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja, staat linksonder bij de legenda.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

InZane schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:32:
[...]
Ah, als ik die plattegrond zo zie dan weet ik ook precies weer waarom ik dit soort grote evenementen skip :P
Ach, als pleb start je tenminste niet na de 30000 businesslopers zoals in DtD :+

Ik hoop dat het op het parcours "meevalt" met de drukte

Strava

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:57
Als je in vak bruin vooraan staat en een beetje je best doet bij de start ben je voor de laatste starters van vak groen op het punt waar die twee samen komen. En aangezien jij van rechts komt, moeten de mensen uit vak groen jou dan voorrang geven, toch? O-)

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Jory schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:13:
Als je in vak bruin vooraan staat en een beetje je best doet bij de start ben je voor de laatste starters van vak groen op het punt waar die twee samen komen. En aangezien jij van rechts komt, moeten de mensen uit vak groen jou dan voorrang geven, toch? O-)
Je wordt als loper uit groen gewoon links gehouden en de zijvakken rechts, pas thv de coehoornstraat mengt het echt.

Kleding kun je rustig een oude trui en trainingsbroek bij je startvak laten liggen, die je dan naderhand weer opzoekt. Ik heb dat al een paar keer gedaan en ze lagen er altijd nog (mocht je ze vergeten op te halen - alles dat er na x uur nog ligt wordt opgehaald voor t leger des heils ofzo). En het standaard hobo-chic vuilniszakje om als je die trui uit hebt nog enigszins warm te blijven en pas echt vlak voor de start af te doen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Tinusvolkel
Zr40 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:57:
Ja, staat linksonder bij de legenda.
Ik weet mijn kleur nog niet, heb mijn nummer nog niet ontvangen. Dus met welke streeftijd hoort bij welke kleur.
Dit krijg ik namelijk niet gevonden of ik kijk er grandioos overheen....

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:46:
[...]

Ik weet mijn kleur nog niet, heb mijn nummer nog niet ontvangen. Dus met welke streeftijd hoort bij welke kleur.
Dit krijg ik namelijk niet gevonden of ik kijk er grandioos overheen....
Dat staat nooit vast, maar hangt af van hoeveel mensen welke tijden invullen (de meesten zullen redelijk 'ronde' getallen invullen als 59:59/1h, 1:09:59/1:10, 1:19:59/1:20 enz). De mensen met de snelste tijden zullen in de voorste vakken worden gezet, en zo naar achter.
Mijn ervaring is dat 1:19:19 groen/oranje is, en 1:29:59 is rood/roze.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb paars met 1:40, de collega die zich te snel op 1:10 heeft ingeschreven heeft groen. Andere collega op die tijd (die dat wel verwacht te halen) heeft oranje.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-12 14:01

aap

Poekie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:43:
[...]
Kleding kun je rustig een oude trui en trainingsbroek bij je startvak laten liggen, die je dan naderhand weer opzoekt. Ik heb dat al een paar keer gedaan en ze lagen er altijd nog (mocht je ze vergeten op te halen - alles dat er na x uur nog ligt wordt opgehaald voor t leger des heils ofzo). En het standaard hobo-chic vuilniszakje om als je die trui uit hebt nog enigszins warm te blijven en pas echt vlak voor de start af te doen.
OK, maar dingen als telefoon, portemonnee, treinkaart etc. kun je nergens veilig achterlaten?

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

aap schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:13:
[...]

OK, maar dingen als telefoon, portemonnee, treinkaart etc. kun je nergens veilig achterlaten?
Vorig jaar waren er nog garderobes waar je een tas kon achterlaten, krijg je zo'n sticker met een nummer mee. Ik neem zo aan dat die er weer zijn. Maar die zijn helemaal aan t eind van de Groesbeekseweg, dus dan heb je er al een redelijk stukje uitwandelen op zitten. Die extra trui wil je voor die tijd wellicht al aan.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Tazzios

..

nokie schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:35:
[...]

Hoeveel betaal je dan voor die Decathlon schoenen? Ik heb een dikke maand geleden een paar zoom fly flyknits bij Nike zelf besteld voor 80 euro, leek me toch een nette prijs.

Topvoetballers zie je trouwens steeds vaker met sportBH (Messi onder andere), zo raar is het dus ook niet meer, zeker?
Dat is zeker netjes! Ik was 112 kwijt bij Keller.
Decatlon was 2*70, vaporsfly 250,zoomfly 112 gemiddeld 125.
Wel meer dan andere jaren, maar dat krijg je bij hobbies. Ik was derde geworden maar helaas geen prijzengeld om mijn schoenen terugte verdienen. :+

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
Startvak Blauw met een opgegeven 1:02:30
Leek toendertijd een prima richttijd, ik heb verleden jaar 1:07:30 op 10mijl gelopen, dus dat verhoud zich wel enigzins.

Maar met een heel slecht gelopen 1:11:30 afgelopen zondag op 10mijl.
Heb ik weinig vertrouwen dat mijn opgegeven tijd haalbaar is.

Ik heb overigens ook voor €80 (2paar) via nike de Zoom Fly gekocht.
Ze lijken heel comfortabel.
Maar heb nu al bij 2 wedstrijden en slecht gelopen en naderhand ontzettende pijn aan mijn bovenbenen gehad.
Zo'n slechte smaak aan overgehouden, dat ik het 2e paar terug gestuurd heb.

Wel 2x een 20KM temporun gelopen op 4:40-4:50, en toen leken mijn benen juist heel vers.
Wellicht dat bij een iets hoger tempo mijn stride iets meer naar forefoot veranderd en daar zit nu net die plaat, met veel minder demping.
Poekie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:33:
[...]

Vorig jaar waren er nog garderobes waar je een tas kon achterlaten, krijg je zo'n sticker met een nummer mee. Ik neem zo aan dat die er weer zijn. Maar die zijn helemaal aan t eind van de Groesbeekseweg, dus dan heb je er al een redelijk stukje uitwandelen op zitten. Die extra trui wil je voor die tijd wellicht al aan.
Ligt een beetje aan het weer ook.
Heb een keer tegen het vriespunt en een keer met ontzettend nat weer gelopen.
Dan is het wel prettig, al is die trui dan ook doorweekt vermoedelijk.
Als het rond de 10-12 graden is, dan is die 5min naar de tenten geen probleem.

[ Voor 88% gewijzigd door Sinned123 op 06-11-2019 18:29 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Tinusvolkel
Sinned123 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:10:
Leek toendertijd een prima richttijd, ik heb verleden jaar 1:07:30 op 10mijl gelopen, dus dat verhoud zich wel enigzins.

Maar heb nu al bij 2 wedstrijden en slecht gelopen en naderhand ontzettende pijn aan mijn bovenbenen gehad.

Wel 2x een 20KM temporun gelopen op 4:40-4:50, en toen leken mijn benen juist heel vers.
Wellicht dat bij een iets hoger tempo mijn stride iets meer naar forefoot veranderd en daar zit nu net die plaat, met veel minder demping.

[...]

Hier 59:59 opgeven, dus zal dan ook wel in het blauwe vak komen.

En hier ook even afwachten hoe het gaat... vorige week woensdag met collega’s het tempo nog hoog gehouden (tegen de 4:00) maar vandaag ging het voor geen meter en moest ongeveer met hetzelfde tempo afhaken (Terug gezakt naar 4:30) op 2/3 van de 12 km...

• Sinned123
Tinusvolkel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:01:
[...]

Hier 59:59 opgeven, dus zal dan ook wel in het blauwe vak komen.

En hier ook even afwachten hoe het gaat... vorige week woensdag met collega’s het tempo nog hoog gehouden (tegen de 4:00) maar vandaag ging het voor geen meter en moest ongeveer met hetzelfde tempo afhaken (Terug gezakt naar 4:30) op 2/3 van de 12 km...
Met collega's en dan collectief 4:00/km lopen op een afstand van 12KM :D
Wat voor werk is dat?
Of hebben jullie een select groepje lopers uit een werknemersbestand van een paar duizend?

• Tinusvolkel
Sinned123 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:07:
[...]

Met collega's en dan collectief 4:00/km lopen op een afstand van 12KM :D
Wat voor werk is dat?
Of hebben jullie een select groepje lopers uit een werknemersbestand van een paar duizend?
Dat 2de :) volgens mij zijn we met pakweg 1500 werknemers en waren vandaag met 5 man maar als iedereen mee zou gaan dan hebben we denk ik een man of 10 die dit tempo zou volhouden. Op dinsdag heb ik een ander groepje van een man of 5 die wat langzamer zijn. Hier loop ik mijn rustige kilometers (5:20) maar dan gaan we wel wat verder (tussen de 16 en de 20km)

Maar bij de afgelopen Eindhovense Marathon waren er 35 halve marathon lopers 5(x4) estafette teams en 2 hele marathon lopers, dus op zich een best sportief bedrijf. Maar dat zijn ze ook goed aan het stimuleren de laatste jaren want er is een sportschool met groepslessen en 2 trainers.

Verder zijn ze veel bezig met gezondheid aangezien de meesten alleen maar zitten de hele dag, dus naast het sporten is er overdag ook gratis brood met redelijk gezond beleg en verse salade en soep. En savonds word er ook gratis gezond voor je gekookt. (Maar het is wel eten wat de pot schaft want je hebt geen keuze)

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik loop de Zevenheuvelenloop ook via werk, met tientallen collega's.nu ken ik daar slechts drie van en die hebben een tijd van 1:08/9 opgegeven. Dat moet een haalbare tijd voor mij zijn, dus heb ik dezelfde tijd opgegeven zodat we samen kunnen lopen. Ik zit in vak geel.
Alleen heb ik afgelopen weekend bij het doen van lunges mijn knie overbelast. Bij het lopen heb ik daar weinig last van, maar het is geen prettig idee.

[ Voor 3% gewijzigd door nogeeninlog op 06-11-2019 21:46 ]

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Door een blessure kon ik 3 weken niet hardlopen, maar ben afgelopen dinsdag weer rustig begonnen. Kennelijk ging mijn hartslag naar 175 (wat vrijwel nooit gebeurt, zelfs niet bij races), dus ik dacht dat mn horloge een slechte dag had, of ik hem niet goed droeg. Vanochtend echter weer hetzelfde, dit keer zelfs naar 185. Is dit een fenomeen dat anderen hier hebben gezien? Iets lichamelijks? Iets met mn garmin 245?

edit: voelde trouwens volledig normaal. Kon praten zonder problemen, niet echt gezweet, benen niet moe naderhand.

[ Voor 12% gewijzigd door macciez op 07-11-2019 18:47 ]

Do what you love, do it often

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Optische meting en cadence lock?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• macciez
kenneth schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:51:
[...]
Optische meting en cadence lock?
Moet toegeven dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

macciez schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:43:
[...]

Polshartslagmeters nemen nog wel eens je pasfrequentie over in plaats van je hartslag. Eerste wat daarop kan wijzen is als de gemeten hartslag opeens verspringt naar een frequentie die overeenkomt met je pasfrequentie (160-180 meestal).

• macciez
Ow, dat zou vrij precies kloppen aangezien mn cadence altijd rond de 180 is. Betekent dit dat mijn horloge een slechte dag had? Of moet ik eens aan garantie gaan denken?

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
@macciez, probeer 'm eens uit en weer aan te zetten :)

• macciez
Gaargod schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:27:
@macciez, probeer 'm eens uit en weer aan te zetten :)
Done, overmorgen ga ik weer hardlopen, eens kijken of ik dan m'n normale hartslag zie :D. Bedankt!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
macciez schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:43:
[...]

Hoe wordt je hartslag gemeten? Met een borstband of enkel met je horloge aan je pols (optische meting dus)? Bij optische hartslagmeting kan het gebeuren dat je horloge je pasfrequentie foutief ziet als hartslag. Cadence lock dus. Omdat een pasfrequentie ruw genomen ergens tussen de 160 en 190 zit vermoedt @kenneth dat jouw horloge ook een fout heeft geregistreerd.

Oké, blijkbaar heb ik een deel van het gesprek gemist en is je vraag al lang beantwoord... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Pinguu op 07-11-2019 23:09 ]

• macciez
Ha inderdaad, maar bedankt voor je antwoord. Hoop dat het met een nieuwstart is opgelost en mijn hartslag niet magisch van 130 naar 180 is gegaan voor een rustig loopje.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
influenza schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:
Nou zondag liep ik dik 15 km gewoon uit het niets (dit jaar niet verder geweest dan 10, in m'n leven max 12) gewoon omdat ik grenzen wilde verleggen. Toen vond hij mij een luie flikker zonder VO2max.
Zojuist een herstelloopje van maar zo'n 4 km gedaan waarbij ik alleen aan het eind even lekker vlot ging. En nu ben ik ineens productief en is mijn VO2max gestegen.

Hoe kan dat nou? oOo O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

kenneth schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
[...]
Polshartslagmeters nemen nog wel eens je pasfrequentie over in plaats van je hartslag. Eerste wat daarop kan wijzen is als de gemeten hartslag opeens verspringt naar een frequentie die overeenkomt met je pasfrequentie (160-180 meestal).
Misschien moet je eens minder in je "discomfort" lopen ;) :P.
Mijn ervaringen met polsslagmeter is best prima, heb hem bij een sporttest opgehad en hij liep enkele seconden achter op de hartslag band :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• aap

aap

Zijn er meer mensen die nog geen startnummer van de Zevenheuvelenloop ontvangen hebben?

• Tinusvolkel
aap schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:21:
Zijn er meer mensen die nog geen startnummer van de Zevenheuvelenloop ontvangen hebben?
Hier ook nog niks, (wel pas 28-10 ingeschreven)
Maar dit staat in de mail:
Het startnummer wordt vanaf 5 november naar je opgestuurd. Als je 12 november nog niets hebt ontvangen, kun je dit tot uiterlijk 14 november melden bij de organisatie

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

aap schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:21:
Los van wat @Tinusvolkel zegt, ik kreeg hem ook pas gisteren terwijl een paar vrienden hem toen al drie dagen binnen hadden.

• Sinned123
macciez schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:34:
[...]

Done, overmorgen ga ik weer hardlopen, eens kijken of ik dan m'n normale hartslag zie :D. Bedankt!
Mijn ervaring is ook dat nat weer en kou niet helpen.
Zeker niet als je horloge zich vrij in de buiten lucht begeeft.
Heb je hem bedekt met een jas gaat het vaak iets beter.

Hoe strakker om je pols hoe beter trouwens voor je registratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 08-11-2019 07:36 ]

• Xaverius

Xaverius

Maar niet zo strak dat je hand blauw uitslaat zonder dat het vriest. :+

Stop de verwelking!

• Tinusvolkel
Xaverius schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:55:
Maar niet zo strak dat je hand blauw uitslaat zonder dat het vriest. :+
Hier sloegen mijn handen vanmorgen wel blauw uit door de kou..

Dus iemand nog tips voor (betaalbare) hardloophandschoenen?

En heeft er iemand ervaringen met deze lange hardloop broek van de decathlon? want ik zoek nog een langebroek met veel zakker voor als ik in de winter weer langere afstanden loop. Echter is ie in de buurt slecht op voorraad dus kan hem niet bekijken / passen.

[ Voor 36% gewijzigd door Tinusvolkel op 08-11-2019 08:23 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Sinned123 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:10:

[...]

Vorig jaar als vrijwilliger meegeholpen aan de 7heuvelennacht en de dag ook zelf. Tassen/kleding (geen waardevolle spullen, want bezoekers kunnen er ook bij) kun je gewoon aan het hek achterlaten. De vrijwilligers beginnen op die dag zelf pas na 17u alles op te ruimen. Kleding gaat inderdaad naar goede doelen. Garderobe punten zitten na de medaille uitreiking helemaal tot vooraan (vlakbij keizer karel plein).

Dit jaar loop ik de 7heuvelennacht mee. Hopenlijk is het niet te koud :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Xaverius

Xaverius

@Tinusvolkel Ik heb dunne handschoenen van de Decathlon en die bevallen prima.

Stop de verwelking!

• aap

aap

Tinusvolkel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 05:06:
[...]

Hier ook nog niks, (wel pas 28-10 ingeschreven)
Maar dit staat in de mail:

[...]
Ja, dat had ik wel al gezien, maar ik werd toch al een beetje nerveus omdat in dit forum al zo veel mensen hun nummer wel al ontvangen hebben.
Nog maar even geduldig zijn dan...

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
Tinusvolkel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:10:
[...]
Dus iemand nog tips voor (betaalbare) hardloophandschoenen?
Ik heb het vorige model van deze Decathlon handschoenen.
Niet te warm als handschoen en bij echte kou kan je de want uitvouwen en over je vingers trekken.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Tinusvolkel Welke handschoenen iemand nodig heeft is persoonlijk. Gisteren heb ik overdag overigens al met handschoenen (maar wel nog stoer in korte broek) gelopen :P. Wel vrij dunne handschoenen, dat wel. Maar zodra het nog kouder begint te worden schakel ik over naar de dikkere handschoenen.

Die van mij komen van Perrysport (voor de herfst) en NIke in het outletcentrum (voor de winter). Hell, als het buiten ijskoud is (lees -1) dan heb ik met dikke handschoenen en het uiteinde van de mouw rond m'n handen gedraaid (uhu, dubbele isolatie) nog steeds uitkoude handen. :X :X

Er is overigens 1 ding in de winter waar ik een pesthekel aan heb en dat is het volgende. Omdat ik m'n handen strak inpak (er mag geen milimeter blote huid zichtbaar zijn) doe ik m'n horloge altijd over m'n shirt. Op het moment dat de training dan voorbij is trek ik zonder erbij na te denken m'n shirt uit. Gevolg: horloge zit nog om m'n arm dus shirt blijft zo mooi aan je arm bungelen, en probeer dan naar eens met ijskoude handen & gevoelloze vingers dat shirt weer terug over je arm te krijgen :P |:(

tips voor New York

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-12 15:25
@Tinusvolkel ik heb ook dunne handschoenen van de Decathlon en een dunne variant met een want erover van de Lidl of Aldi. Gaat bij mij toch vaak om het eerste stuk dat ze koud zijn en erna niet meer.
De broek van de Decathlon heb ik in een dikkere variant en die zit prima. Ik heb deze broek in S (ben ongeveer 1.70 en weg 62 kilo) Wel is het zo dat bij de Decathlon de broeken en shirts ineens een andere pasvorm kunnen hebben, dus
het verschil tussen de modellen terwijl ze erg op elkaar lijken is soms lastig in te schatten 8)7
Gelukkig is retourneren in de winkel gratis dus gewoon een paar modellen in verschillende maten online bestellen als ze ze in de winkel niet hebben......

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik loop vooralsnog zonder handschoenen en met korte broek en shirt. Het is nog net te doen :)

• Nat-Water
  • Laatst online: 00:10
Ik loop nu ook nog gewoon in kort/kort. Hooguit als het gaat vriezen ga ik naar kort / lang. Ik heb hooguit koude handen op de 1e km (als het echt koud is, nu nog niet) maar daarna heb ik het altijd lekker warm.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Tinusvolkel
Tnx allen, dus gewoon even bij de decathlon langs :) (als ze die broek nu is op voorraad hadden...)

Verder loop ik regelmatig met langzamere collega's mee, dan schommelt mijn hartslagzone tussen 1 en 2, dus word mijn lichaam niet zo warm gestookt.
Als ik met snellere collega's mee ga dan ik het ook gewoon korte broek en korte mauwen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb handschoenen voor in de winter, maar die dingen heb ik meestal alleen maar in het begin aan (eerste paar km), ik merk dat mijn handen best snel warm worden en handschoenen daarna heel ongemakkelijk (en zweterig) worden.

Hebben jullie daar geen last van?

Over een hardloopbroek gesproken:
Ik zoek een hardloopbroek. Ik heb er drie, waarvan 2 van een soort neopreen zijn ofzo, heel warm, maar heel stug en strak. Voelt een beetje alsof ik in een duikpak aan het rennen ben. Niet fijn.

Een derde die ik heb zit heerlijk (soort elastische stof), is van Fila, maar heb ik gekocht bij de V&D, dus ik kan niet meer zien welke het is :')
Dat is mijn favoriet, maar omdat-ie zo vaak gebruikt wordt gaat-ie ook naar het einde van z'n leven.

Iemand nog een leuke suggestie voor een lange broek?
Beschikbaar in maatje S als het kan (of nouja, lengte benen zijn S, omtrek billen/buik is M :+ )

[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 08-11-2019 11:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
anandus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:35:
Ik heb handschoenen voor in de winter, maar die dingen heb ik meestal alleen maar in het begin aan (eerste paar km), ik merk dat mijn handen best snel warm worden en handschoenen daarna heel ongemakkelijk (en zweterig) worden.

Herkenbaar en vervelend want waar steek je je handschoenen als je ze uitdoet? Soms vertrek ik zonder handschoenen en doe ze pas na een 2-3 kilometer aan. Dan helpt bij mij wel om de handen langer koel te houden in de winter... :+

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb vorige week een beetje raar over een randje van een container geleund om wat te pakken en nu al ruim een week een vervelende pijn in de regio onderste ribben/schuine buikspier :( Hardlopen ging zowaar nog wel en fietsen eigenlijk ook, maar ik slaap niet fijn zo naast alle andere ongemakkelijke houdingen die het met zich meebrengt :/
Gelukkig dus wel kunnen lopen. Ik was zwaar pissed off woensdag dus dat moest er even uit gestampt worden. Geen wedstrijdtempo maar ook zeker geen comfortabele duurloop (Y) eigenlijk wel weer eens lekker om te doen.
Ik wil nu eigenlijk de regelmaat er weer in krijgen. Dat is moeilijk geweest met een zwaar schommelend energieniveau en mijn onwil te accepteren dat <5km ook een training kan zijn.
Ik hoop dat er vanmiddag ook een loopje inzit.

• InZane

Ja hoor, dat heb ik net zo. Ik heb één paar dunne handschoenen en die ik doe ik pas aan als het echt vriest en meestal gaan ze na een paar km weer uit vanwege zweterige handen. Mijn handen blijven vervolgens lekker warm zonder handschoenen.

Maar ja, het verschilt van persoon tot persoon. Ik ken ook mensen die nog wel in kort spul lopen, maar die al wel handschoenen aan hebben en die ze dan ook de hele loop/training aan houden.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12 19:32
ik ben erg benieuwd hoe de lopers hier omgaan met interval trainingen op hun horloge.
Zelf zet ik bij interval mijn garmin op "handmatige" rondes. Zo kan ik goed zien wat mijn herstel is, en hoe snel mijn "snelle" rondes waren. Doordat ik warming-up en cooling-down er ook in op neem is de gemiddelde snelheid altijd wel een stuk lager. Het valt mij bijv op dat er best wat mensen enkel de snelle rondes timen, en hem dan op pauze zetten, of bijv warming-up en cooling-down eraf laten.

Hoe doen jullie dit ?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:10:
ik ben erg benieuwd hoe de lopers hier omgaan met interval trainingen op hun horloge.
Zelf zet ik bij interval mijn garmin op "handmatige" rondes. Zo kan ik goed zien wat mijn herstel is, en hoe snel mijn "snelle" rondes waren. Doordat ik warming-up en cooling-down er ook in op neem is de gemiddelde snelheid altijd wel een stuk lager. Het valt mij bijv op dat er best wat mensen enkel de snelle rondes timen, en hem dan op pauze zetten, of bijv warming-up en cooling-down eraf laten.

Hoe doen jullie dit ?
Gewoon een training plannen op Garmin Connect met de gewenste intervallen? Die functie is daarvoor specifiek gemaakt en werkt perfect. Niet stoppen tijdens je herstel periode inderdaad, Voor een hoog gemiddelde pace op strava heb je wedstrijden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 08-11-2019 12:13 ]

• InZane

Hoe doen jullie dit ?
Ik doe hetzelfde als jij. Laat m'n horloge dus gewoon lopen, ook tijdens de rust/jog momenten en ook tijdens de warmup en cooling down. Jammer dan dat de gemiddelde snelheid dan een stuk lager is, daar gaat het niet om tijdens een training.
Het gebeurt wekelijks dat m'n tempo's totaal maar een kilometer of 3 zijn, maar dat m'n loop totaal 12 a 13 km is.

Afgelopen zondag bijvoorbeeld (groepstraining): https://www.strava.com/activities/2837232984

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04

Niku

Alagaesii

Hoe doen jullie dit ?
In mijn Polar kan ik dat gewoon zien bij een voorgeprogrammeerde training. Strava neemt dat niet over, maar als ik het in Polar Flow kan zien, vind ik dat voldoende.

Inderdaad, pace op Strava is voor wedstrijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Niku op 08-11-2019 12:29 ]

• NoReseth
@Bartske Dit werkt inderdaad super. Al heb ik wel is een keer te vroeg op de ronde knop gedrukt waardoor ik eigenlijk mijn hele training om zeep hielp. Om die reden gebruik ik nu eigenlijk toch vaker de losse ronde knop.

@InZane Wat ik wel erg jammer vindt aan Strava is dat je daar die "rondes" niet in terug ziet. Je ziet enkel de rondes per KM. Wat een enorm vertekend beeld geeft. Dit is waarschijnlijk iets wat je met summit wel hebt.
Om die reden probeer ik mijn connecties eigenlijk steeds meer via Garmin te volgen zodat ik ook écht kan zien wat een training was. Strava is wat dat betreft waardeloos (als je geen summit hebt).

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04

Niku

Alagaesii

NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:28:
@Bartske Dit werkt inderdaad super. Al heb ik wel is een keer te vroeg op de ronde knop gedrukt waardoor ik eigenlijk mijn hele training om zeep hielp. Om die reden gebruik ik nu eigenlijk toch vaker de losse ronde knop.

@InZane Wat ik wel erg jammer vindt aan Strava is dat je daar die "rondes" niet in terug ziet. Je ziet enkel de rondes per KM. Wat een enorm vertekend beeld geeft. Dit is waarschijnlijk iets wat je met summit wel hebt.
Om die reden probeer ik mijn connecties eigenlijk steeds meer via Garmin te volgen zodat ik ook écht kan zien wat een training was. Strava is wat dat betreft waardeloos (als je geen summit hebt).
Volgens mij doet Summit dit ook niet hoor.

• InZane
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:28:

Strava neemt de rondes inderdaad niet over, maar in Garmin Connect zie ik ze wel :)

• NoReseth
@Niku Ow ik dacht van wel. Dan is het nog een nadeel aan strava :X

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

InZane schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:06:
[...]

Maar ja, het verschilt van persoon tot persoon. Ik ken ook mensen die nog wel in kort spul lopen, maar die al wel handschoenen aan hebben en die ze dan ook de hele loop/training aan houden.
Ja dat ben ik :P Ik heb al wedstrijden in singlet gelopen, maar wel met handschoenen aan. Vanaf ongeveer 10 graden doe ik al handschoenen aan. Meestal vrij dunne, maar toen het vorige week richting de 0 ging vond ik iets dikkere al wel prettig. En vanaf -5 heb ik ook nog uberdikke handschoenen die ik heel vroeger volgens mij zelfs nog op de scooter heb gebruikt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Had ik daar maar last van! Als het onder de vijf graden is worden mijn handen kouder en kouder tot na ongeveer 45' mijn handen extreem pijn doen. Sinds ik met Gore-tex Windstopper® loop (over m'n gewone hardloophandschoenen) is het dragelijk en red ik er net een duurloop van twee uur mee. Maar zelfs dan zijn mijn handen nog ijskoud, alleen net niet meer pijnlijk.
InZane schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:34:
[...]

Strava neemt de rondes inderdaad niet over, maar in Garmin Connect zie ik ze wel :)
Strava neemt ze wel over. Je ziet het als je op de website naar de activiteit gaat bij het tabje Rondes/Laps. Op de app zie je het alleen als de eigenaar van de activiteit een betalende klant is. Dan zijn de rondetijden zichtbaar voor iedereen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHyYSUg.png

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wie kent dit gevoel… :P

Vorig jaar had ik een 15KM wedstrijd gelopen (Bruggenloop) en was ik helemaal naar de getsie rond het 13KM punt

Gisteren liep ik een 15KM training (2x5000m interval op een 15KM-tempo + WU/CD) en evenaar ik ‘gewoon’ mijn 15KM PR om vervolgens met een redelijk fris gevoel op de bank te zitten.
InZane schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:34:
[...]

Stava doet dat wel maar alleen op de web-pagina (dan moet je even ronden aanklikken bij je activiteit).

De app gebruik ik eigenlijk alleen maar om even snel een foto toe te voegen. Dat kan blijkbaar weer niet op de webpagina
8)7

Strava

• Gaargod
Zelfs mijn Garmin FR35 heeft (basic) interval functionaliteit, die ik zeer regelmatig gebruik.

Ik record alles, want zo stel ik 'm in: warming up staat aan, zonder vaste tijd. Die druk ik manual weg als ik, jaja, opgewarmd ben. Dan pakt die automatisch door met interval / rust (ingesteld op gewenste afstand x aantal repeats), automatisch gevolgd door cooling down totdat je die weer manual afbreekt en de training beeindigd.

Als ik mijn intervaltraining vervolgens op Strava bekijk, zie ik wel een kolom met (globaal) de intervallen, maar er staan geen details bij. Dat lijkt een soort reclame te zijn voor het abo op Strava, waardoor je er wel data bij kijgt (die staat immers gewoon in Garmin Connect, lijkt me dat Strava dat ook kan inlezen.).

@NoReseth zodat ik het goed begrijp: dus jij zit bijv. tijdens je 1km interval inspanning, constant op je watch te kijken of die 1km al hebt volbracht? Om dan vervolgens manual op de lap button te drukken? En dan weer hetzelfde bij je rust afstand (of tijd)? Lijkt mij persoonlijk heel irritant, je horloge kan dit allemaal voor je doen toch. Of loop je zo, dat je hartslag eerst weer op een bepaald niveau wilt hebben voor je je volgende interval begint dat je hetdaarom manual doet?

[ Voor 24% gewijzigd door Gaargod op 08-11-2019 13:54 ]

• InZane
kenneth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:39:
Strava neemt ze wel over. Je ziet het als je op de website naar de activiteit gaat bij het tabje Rondes/Laps. Op de app zie je het alleen als de eigenaar van de activiteit een betalende klant is. Dan zijn de rondetijden zichtbaar voor iedereen:

[Afbeelding]
Ah, op de website zie je ze inderdaad wel ja! :)
vhal schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:42:
De app gebruik ik eigenlijk alleen maar om even snel een foto toe te voegen. Dat kan blijkbaar weer niet op de webpagina
8)7
Jawel dat kan wel:

Klik op potloodje:
Strava edit

En dan hier:
Strava upload

[ Voor 34% gewijzigd door InZane op 08-11-2019 13:51 ]

• NoReseth
Gaargod schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:45:
@NoReseth zodat ik het goed begrijp: dus jij zit bijv. tijdens je 1km interval inspanning, constant op je watch te kijken of die 1km al hebt volbracht? Om dan vervolgens manual op de lap button te drukken? En dan weer hetzelfde bij je rust afstand (of tijd)? Lijkt mij persoonlijk heel irritant, je horloge kan dit allemaal voor je doen toch. Of loop je zo, dat je hartslag eerst weer op een bepaald niveau wilt hebben voor je je volgende interval begint dat je hetdaarom manual doet?
Ik loop mijn interval trainingen 9 van de 10 keer op de baan. Als ik de training vooraf weet maak ik er een workout van. Bijv 5x 1000 met 200 rust. Hierbij stel ik hem wel zo in dat ik elke stap moet eindigen met de ronde knop (lopen tot ronde knop, rust tot ronde knop) . Dit omdat ik dat fijner vind, stel dat ik een keer de binnen of buiten baan heb gelopen kan het zijn dat ik net anders uit kom qua afstand en dan zou mijn horloge al naar de volgende fase springen.

Als de training voor mij onbekend is, dan heb ik een interval activiteit op mijn horloge waarbij auto-lap (bij 1km) ujit staat . Dan doe ik alles met handmatige rondes. Omdat ik op de baan loop is het vrij eenvoudig om de juiste afstand te lopen.

• InZane
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:30:
[...]

Ik loop mijn interval trainingen 9 van de 10 keer op de baan. Als ik de training vooraf weet maak ik er een workout van. Bijv 5x 1000 met 200 rust. Hierbij stel ik hem wel zo in dat ik elke stap moet eindigen met de ronde knop (lopen tot ronde knop, rust tot ronde knop) . Dit omdat ik dat fijner vind, stel dat ik een keer de binnen of buiten baan heb gelopen kan het zijn dat ik net anders uit kom qua afstand en dan zou mijn horloge al naar de volgende fase springen.

Als de training voor mij onbekend is, dan heb ik een interval activiteit op mijn horloge waarbij auto-lap (bij 1km) ujit staat . Dan doe ik alles met handmatige rondes. Omdat ik op de baan loop is het vrij eenvoudig om de juiste afstand te lopen.
En ik interval met een loopgroep uit de buurt en we hebben een rondje van ong. 3 km (waarsch niet helemaal legaal) voorzien van 100m strepen. Die zijn ooit een keer uitgemeten met behulp van een 100m meetlint. Zo hoeven we dus alleen maar streepjes te tellen tijdens de tempo's.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

OMG, dat is dan redelijk nieuw?

Strava

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 14:28

KnOeFz

no comment...

Pas als het echt een paar graden vries doe ik handschoenen aan en meestal na 10 minuten weer uit omdat m'n handen dan super gaan zweten :X . herkenbaar dus :)

Hoe doen jullie dit ?
Ik doe denk ik het zelfde als jij omschrijft. Mijn intervallen zijn op de baan, dan klik ik handmatig een ronde bij elke tempo wisseling. Gemiddelde is dan inderdaad laag maar gemiddelde snelheid boeit me voor interval niet echt.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• NoReseth
Wat ik mij nog steeds afvraag. Wandelen / dribbelen of langzaam hardlopen tijdens de rust pauzes van een interval. Wat is beter ? Of gaat het er puur om dat je hartslag zakt ? Bij ons op de vereniging wordt er vaak de helft gewandeld en de helft gedribbeld.

• Roadman
  • Laatst online: 21-12 19:18
vhal schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:48:
[...]

OMG, dat is dan redelijk nieuw?
:N
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:35:
Wat ik mij nog steeds afvraag. Wandelen / dribbelen of langzaam hardlopen tijdens de rust pauzes van een interval. Wat is beter ? Of gaat het er puur om dat je hartslag zakt ? Bij ons op de vereniging wordt er vaak de helft gewandeld en de helft gedribbeld.
Het gaat erom dat je hartslag voldoende gedaald is wanneer je aan de volgende interval begint. Hoe je dat doet is niet zo heel spannend zolang je maar niet stil gaat staan IMHO

[ Voor 63% gewijzigd door Roadman op 08-11-2019 15:43 ]

• InZane
Roadman schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:41:
[...]

:N

[...]

Het gaat erom dat je hartslag voldoende gedaald is wanneer je aan de volgende interval begint. Hoe je dat doet is niet zo heel spannend zolang je maar niet stil gaat staan IMHO
Stilstaan ben ik ook niet zo'n fan van, maar heel soms zit er zo'n interval bij. Vaak is dat dan iets als 100m tijd stilstaan op streep en vervolgens weer tempo. Dat vind ik vaak pittiger dan door dribbelen.

Het liefst dribbel ik gewoon door, maar ik ben vaak afhankelijk van de rest van m'n groepje, dus heel soms wordt er na een tempo wel een klein stukje gewandeld voordat weer wordt overgeschakeld op dribbelen/joggen.

• Gaargod
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:35:
Ik volg de souplesse methode; die heeft zo'n 20 sec. wandelen na en voor elke interval en daartussenin een rustige dribbel.

Bijv. 1km tempo / 800m rust bestaande uit 20 sec. wandelen / rustige dribbel / 20 sec. wandelen / 1 km tempo / etc.
Of 200m tempo / 200m rust bestaande uit 20 sec. wandelen / rustige dribbel / 20 sec. wandelen / 200m tempo etc.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hoe doen jullie dit ?
Voor intervallen zet ik Auto Lap op handmatig, verder heb ik verschil tussen intervallen op de baan en op de weg.

Interval op de baan
Tik de interval handmatig (maar wel per 400m) af. Analyseren van de data doe ik allemaal in Garmin Connect. Hij synct wel door naar Strava, maar hoe het op Strava staat boeit me niet zo heel veel om eerlijk te zijn.

Interval op de weg
Maak voorafgaand een training via Garmin Connect, deze sync ik met m'n horloge. Training ziet er in grote lijnen zo uit.
1. Warm-up : Handmatig afdrukken
2. Run (afstand in meters of tijd)
3. Recover (afstand in meters of tijd)

afhankelijk van het type training zet ik of hier een herhaling op of ik schrijf de workout helemaal uit.
4. Cooling down : Handmatig afdrukken.

Door stap 1 & 4 op handmatig te zetten heb je iets meer controle over waar en wanneer je begint en of je nog puf hebt om 2km cooling down te doen :). Ik tel eigenlijk de volledige training, dus inclusief alles, de gemiddelde tijd van een activiteit zal altijd lager zijn, maar het is maar net hoeveel waarde je eraan hecht ;).
Zelf hecht ik er meer waarde aam om in 1 oogopslag te kunnen zien wat mijn hartslag was tijdens warming up, snelle & herstel gedeelte en ook de cooling down.

Zo lopen er bij ons ook jongens die op de baan iedere ronde als nieuwe activiteit starten en de pauzes niet meten. Zo ben je volgens Garmin Connect inderdaad heel snel, alleen mis je op het einde van de activiteit overzicht in je herstel en kom je toch al snel 1 a 2km te kort ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 08-11-2019 16:56 ]

tips voor New York

• Tinusvolkel
aap schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:17:
[...]

Ja, dat had ik wel al gezien, maar ik werd toch al een beetje nerveus omdat in dit forum al zo veel mensen hun nummer wel al ontvangen hebben.
Nog maar even geduldig zijn dan...
Hier komt ie vandaag binnen volgens de PostNL app :)
TheOmen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:23:
[...]

Ik heb het vorige model van deze Decathlon handschoenen.
Niet te warm als handschoen en bij echte kou kan je de want uitvouwen en over je vingers trekken.
Heb deze besteld :) dus ben benieuwd. had liever in de winkel gekeken maar de lange broek met 4 zakken was alleen online beschikbaar...

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2