NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:10:
ik ben erg benieuwd hoe de lopers hier omgaan met interval trainingen op hun horloge.
Zelf zet ik bij interval mijn garmin op "handmatige" rondes. Zo kan ik goed zien wat mijn herstel is, en hoe snel mijn "snelle" rondes waren. Doordat ik warming-up en cooling-down er ook in op neem is de gemiddelde snelheid altijd wel een stuk lager. Het valt mij bijv op dat er best wat mensen enkel de snelle rondes timen, en hem dan op pauze zetten, of bijv warming-up en cooling-down eraf laten.
Hoe doen jullie dit ?
Voor intervallen zet ik Auto Lap op handmatig, verder heb ik verschil tussen intervallen op de baan en op de weg.
Interval op de baan
Tik de interval handmatig (maar wel per 400m) af. Analyseren van de data doe ik allemaal in Garmin Connect. Hij synct wel door naar Strava, maar hoe het op Strava staat boeit me niet zo heel veel om eerlijk te zijn.
Interval op de weg
Maak voorafgaand een training via Garmin Connect, deze sync ik met m'n horloge. Training ziet er in grote lijnen zo uit.
1. Warm-up : Handmatig afdrukken
2. Run (afstand in meters of tijd)
3. Recover (afstand in meters of tijd)
afhankelijk van het type training zet ik of hier een herhaling op of ik schrijf de workout helemaal uit.
4. Cooling down : Handmatig afdrukken.
Door stap 1 & 4 op handmatig te zetten heb je iets meer controle over waar en wanneer je begint en of je nog puf hebt om 2km cooling down te doen

. Ik tel eigenlijk de volledige training, dus inclusief alles, de gemiddelde tijd van een activiteit zal altijd lager zijn, maar het is maar net hoeveel waarde je eraan hecht

.
Zelf hecht ik er meer waarde aam om in 1 oogopslag te kunnen zien wat mijn hartslag was tijdens warming up, snelle & herstel gedeelte en ook de cooling down.
Zo lopen er bij ons ook jongens die op de baan iedere ronde als nieuwe activiteit starten en de pauzes niet meten. Zo ben je volgens Garmin Connect inderdaad heel snel, alleen mis je op het einde van de activiteit overzicht in je herstel en kom je toch al snel 1 a 2km te kort
[
Voor 6% gewijzigd door
Calitomnication op 08-11-2019 16:56
]