Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.727 views

Onderwerpen

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Roadman schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:03:
[...]

LOL ik weet niet eens meer wat ik had als avatar hier :')
Ik denk niks, aangezien ze iedereen een identicon hebben gegeven die geen avatar had. ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12 21:36
De grijze anonimiteit was ook prima :P Maar misschien is dit een hint om eens een crea foto met Tracer lichtvest te maken.

Zondag heb ik de KAV Holland Cross ingepland, de eerste van een cross-cyclus in het Kennemerland. Ondertussen heb ik ontdekt dat je de wereld aan cross-circuits hebt door Nederland heen, een nieuwe wereld. Erg zin in, even 10K beuken.

Maar als concrete vraag, wat voor schoenen is nu wijsheid op een gemengd parcours met wat asfalt, gras, blubber etc? Ik dacht aan lichte trailschoenen met profiel voor zachte grond (S-Lab Wings), maar ik ben benieuwd of iemand hier nog tips voor heeft :)

Nog even gezocht in dit topic wat geschreven is over cross-schoenen. Wat lichte trailschoenen met enig profiel zou het wel moeten doen zo te lezen. Cross-spikes ga ik niks aan hebben, zag al bij verschillende wedstrijden aangegeven staan dat spikes niet zijn toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Trenchdog op 01-11-2019 11:16 . Reden: Wat bevindingen toegevoegd ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Dat gezeur over die avatars ook :+ Ik heb er maar weer eentje ingesteld.

Iemand trouwens een verkoudheid overnemen? Snotter en hoest de boel bij mekaar momenteel, fijn :(

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:57
Trenchdog schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:08:
De grijze anonimiteit was ook prima :P
Goed idee. O-)

* Jory heeft een nieuwe avatar.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
Zr40 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:04:
@Tinusvolkel Daar zit ik zelf nog lang niet :P

Mijn laatste 5 km (dinsdag) liep ik in 28:42. Hartslag gemiddeld 171, max 175.

Vandaag 6 km, 34:21, dus ongeveer hetzelfde tempo. Hartslag gemiddeld 169, max 172.
Snelheid in verhouding tot je hartslag is een hele belangrijke graadmeter voor je fitheid. Staar je liever niet blind op deze waarde op korte termijn, maar kijk naar de lange termijn. Naarmate je meer en langer loopt wordt deze verhouding steeds beter.

Oh ja, waarschijnlijk weet je al dat je niet elke training een pr hoeft te lopen. Van rustig lopen 6:30 - 7:00 min per km wordt je ook gewoon beter en fitter van. Doordat je hier veel sneller van herstelt, blijf je langer "heel" en zul je meer progressie boeken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat is er eigenlijk mis met op de stoep lopen?

Van de week liep ik een stuk hard, op de stoep. Een zeer brede (~3m), goed verlichte, vlakke, uitgestorven stoep. Kon je heerlijk op lopen zonder over verder verkeer na te hoeven denken.
Toch kom ik bosjes hardlopers tegen die dat pertinent weigeren en op het fietspad ernaast gaan lopen, liefst met zeer slechte of geen verlichting mee. Waarom is dat? Ik snap het niet. :?
Als het drukker is, er meuk op staat/ligt of hij in slechte staat is snap ik het wel, maar dat geldt voor alle wegdek. Dit is gewoon een biljartlaken wat klaar ligt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:18:

Van de week liep ik een stuk hard, op de stoep. Een zeer brede (~3m), goed verlichte, vlakke, uitgestorven stoep. Kon je heerlijk op lopen zonder over verder verkeer na te hoeven denken.
Toch kom ik bosjes hardlopers tegen die dat pertinent weigeren en op het fietspad ernaast gaan lopen, liefst met zeer slechte of geen verlichting mee. Waarom is dat? Ik snap het niet. :?
Als het drukker is, er meuk op staat/ligt of hij in slechte staat is snap ik het wel, maar dat geldt voor alle wegdek. Dit is gewoon een biljartlaken wat klaar ligt.
een stoeptegel loopt anders dan asfalt (althans, dat is mijn 'gevoel' )

Strava

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wat wel heel sterk is van de 7Heuvelen is dat ze op iedere km een timing mat hebben liggen. Zo hebben je fans een realtime inzicht in je snelheid en positie in het veld. Verder is de 7Heuvelen een leuk parcours, zelf had ik 'm heuvelachtiger en iets lastiger verwacht.

@InZane *;

@Gonadan Verkies fietspaden boven de stoep omdat er op de stoep vaak stoeptegels uitsteken, schuin liggen, staan verkeersborden of een oprit komt die je (vooral in het donker) niet ziet. Hierdoor krijg je zo'n lekkere tik in je onderrug :P. Met andere woorden, op de stoep loop je veel meer kans om op je smoel te gaan ;).

Daarnaast is het ook een snelheidsding. Als je een tempoloop doet hebben voetgangers nogal moeite om je snelheid in te schatten en als je ze vanuit de rug benadert is het verschil in tempo dusdanig groot dat je voor een schrikeffect zorgt. Is ook een stukje zelfbescherming.

Ben het wel met je eens dat sommige hardlopers er ook echt alles aan doen om niet zichtbaar te zijn. Gisteren had ik bijna een hardloper tegen m'n voorwiel aanhangen. Hij liep in tegengestelde richting op het fietspad, slecht verlicht stuk weg, zwarte broek, zwart jack, geen hesje en een ANWB achtig lampje (zo'n gele band met 5 rode ledjes) waarvan de batterijen bijna leeg waren, dus die zag ik pas toen ik 'm bijna geraakt had.

[ Voor 66% gewijzigd door Calitomnication op 01-11-2019 11:29 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Tinusvolkel
  • Nu online
Wat zijn de tips om sneller te worden?

Is dat vooral veel interval trainingen doen, of dat i.c.m. met duurlopen en tempo lopen.

Want ik merk zelf als ik meer train op een hoger tempo (3.49 bijvoorbeeld op die 5km van gisteren) dat daarna 4:00 wat makkelijker aanvoelt.

Maar zijn er nog meer tips op die 4:00 langer vast te kunnen houden? zeg pakweg 15 km ;)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:32:

Is dat vooral veel interval trainingen doen, of dat i.c.m. met duurlopen en tempo lopen.

Want ik merk zelf als ik meer train op een hoger tempo (3.49 bijvoorbeeld op die 5km van gisteren) dat daarna 4:00 wat makkelijker aanvoelt.

Maar zijn er nog meer tips op die 4:00 langer vast te kunnen houden? zeg pakweg 15 km ;)
Een combinatie van interval, tempoloop en lange duurloop. De interval loop je dan op hoog tempo (3.50/km), pauze is kort. Tempoloop loop je 12-15km op 4.15/4.25/km. Lange duurloop loop je 16-20 op 5.05/5.25km.

tips voor New York

• Tinusvolkel
  • Nu online
Calitomnication schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:38:
[...]

Een combinatie van interval, tempoloop en lange duurloop. De interval loop je dan op hoog tempo (3.50/km), pauze is kort. Tempoloop loop je 12-15km op 4.15/4.25/km. Lange duurloop loop je 16-20 op 5.05/5.25km.
Mooi :) dit is dus precies wat ik doe alleen moet iets vaker intervallen. maar het lijkt of je de tempo's en afstanden hebt afgekeken uit mijn strava profiel >:)

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-12 14:01

aap

Ik ben ook zo'n fietspadloper.

Waarom ik (liever) op fietspaden loopt:
  • Meestal vlakker oppervlak. Zelfs als het tegels zijn, dan liggen de tegels op het fietspad meestal vlakker tegen elkaar dan op de stoep.
  • Fietspaden zijn ook vaker "waterpas". Om een af andere reden loopt de stoep vaak licht aflopend (zodat de regen naar de goot loopt?)
  • Bij zijstraten hoef je geen stoepje op en af
  • Sowieso is het risico op obstakels op de stoep veel groter: lantaarnpalen, verkeersborden, bomen, geparkeerde auto's en fietsen, paaltjes, etcetera etcetera.
  • Fietspaden zijn vaak beter verlicht.
  • Op fietspaden kom je minder honden tegen.
  • Fietspaden liggen ook vaak langs routes waar je langere tijd rechtdoor kan.
Maar als ik op de fiets zit, denk ik ook altijd als ik om hardlopers heen moet "ga eens lekker op de stoep rennen, voetganger!" O-)
Hij zegt dat dit profiel private is; ik mag het in ieder geval niet zien.

[ Voor 15% gewijzigd door aap op 01-11-2019 12:52 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-12 20:15

Aight!

'A toy robot...'

Zijn er nog lopers die Porto of New York gaan doen?

Ik ben onderweg naar Porto voor mijn 3e marathon! Volgens sportrust methode, voel me fit maar wel zenuwachtig!

Heb 2x Rotterdam gedaan (3.59.58 en 3.57.48) en het zou mooi zijn als ik nu rond de 3.55 eindig. Heb me voorgenomen om eerste 25 km lekker laag in hartslag te lopen als het lukt, anders ademhalingsoefeningen en lekker ontspannend rennen. Wil proberen op 5:35 min/km als tempo aan te houden!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:41:
[...]

Mooi :) dit is dus precies wat ik doe alleen moet iets vaker intervallen. maar het lijkt of je de tempo's en afstanden hebt afgekeken uit mijn strava profiel >:)
Dan kun je beter de conclusie trekken dat wij als lopers wel erg op elkaar lijken. Op basis van jouw doeltempo heb ik je gewoon mijn eigen trainingstempo's gegeven :P.

tips voor New York

• Tinusvolkel
  • Nu online
Calitomnication schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:57:
[...]

Dan kun je beter de conclusie trekken dat wij als lopers wel erg op elkaar lijken. Op basis van jouw doeltempo heb ik je gewoon mijn eigen trainingstempo's gegeven :P.
Haha als ik onze PRs bekijk dan liggen die ook niet ver van elkaar vandaan.
Dus weer zo'n gevalletje als laatst met @nokie
Tinusvolkel schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:45:
[...]

Dan kunnen we dus samen lopen over 2 weken :) (als je tenminste in Eindhoven gaat lopen) echter heb ik mij inschreven voor het 3:30 vak.

Ik ben er ook al klaar voor, heb ruim 1400 km gelopen dit jaar (in het begin van het jaar nog relatief weinig aangezien ik toen aan het opbouwen was vanaf 0 km 8) ) en heb volgens mij ook genoeg lange afstanden gelopen. (20x meer dan 20km waarvan 4x boven de 30)

Verder ben ik al wat meer rust aan het pakken wat ik afgelopen zaterdag al resulteerde in nog makkelijker loopje.

* Tinusvolkel denk er nu niet te makkelijk over... het is en blijft een marathon.

Edit: we lopen idd heel vergelijkbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jzSI1mV.jpg

Moet mijn 5 en 10km tijd maar is gaan verbeteren >:)
Hmm die rode tekst voelt wel pijnlijk aangezien ik uitgevallen ben...

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

aap schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:44:
Hij zegt dat dit profiel private is; ik mag het in ieder geval niet zien.
Dat kan kloppen, een flink aantal mensen van hier (waaronder @vhal die de vraag stelde) is een vriend op smashrun en mag het dus wel gewoon zien :) Als ik vanavond thuis ben wil ik wel even screenie maken van het hoogteprofiel.

Wat betreft lopen op het fietspad als er naast een stoep ligt: alleen als er mensen of auto's (ja, geparkeerde) de volledige breedte van de stoep innemen. Ik probeer zoveel mogelijk op de stoep te lopen. Goed voor je enkels, al die net-niet-recht liggende tegels! En dat de stoep niet waterpas is - gewoon niet altijd dezelfde kant oplopen. Het zijn allemaal kleine oefeningetjes voor je enkels/voeten. Stoepje op stoepje af, tegels die niet vlak liggen. Wel oppassen nu er weer bladeren liggen, maar ook hondepoep er onder >:)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Gonadan

Gonadan

@aap @vhal @Calitomnication jullie beschrijven in feite weer de bekende voordelen waarom in bepaalde gevallen de stoep minder geschikt is, maar die zijn wel bekend. Mijn vraag is meer waarom men dan alsnog op het fietspad loopt in situaties waarin die voordelen niet aanwezig zijn.
Wellicht meer uit gewoonte dan of er gewoon totaal niet mee bezig?
Calitomnication schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:20:
Ben het wel met je eens dat sommige hardlopers er ook echt alles aan doen om niet zichtbaar te zijn. Gisteren had ik bijna een hardloper tegen m'n voorwiel aanhangen. Hij liep in tegengestelde richting op het fietspad, slecht verlicht stuk weg, zwarte broek, zwart jack, geen hesje en een ANWB achtig lampje (zo'n gele band met 5 rode ledjes) waarvan de batterijen bijna leeg waren, dus die zag ik pas toen ik 'm bijna geraakt had.
Dat is wel een dingetje inderdaad, een heel groot deel doet echt vrij weinig moeite om goed zichtbaar te zijn. Zou men het zelf niet door hebben hoe slecht je dat ziet? Of is het gewoon een vorm van gemakzucht/desinteresse?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trenchdog
Gonadan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:46:
[...]

Dat is wel een dingetje inderdaad, een heel groot deel doet echt vrij weinig moeite om goed zichtbaar te zijn. Zou men het zelf niet door hebben hoe slecht je dat ziet? Of is het gewoon een vorm van gemakzucht/desinteresse?
Ik vermoed dat het een mix is van een vals gevoel van veiligheid (zelf alles wel zien, lage snelheid), laksheid en egocentrisme. Vaak hebben mensen dan ook nog eens oordoppen in oid, volkomen alleen op de wereld. Mijn vriendin, zelf een hardloopster, loopt ook alweer te vloeken sinds het ‘s ochtends vroeg donker is. Ze heeft in twee weken al meerdere keren moeten uitwijken voor zo een type hardloper, die dan ook nog zonder om te kijken van kant wisselt op fietspaden e.d. Als ze wat overkomt, is het ook nog eens de schuld van een ander...

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12 21:05
Trenchdog schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:08:
De grijze anonimiteit was ook prima :P Maar misschien is dit een hint om eens een crea foto met Tracer lichtvest te maken.

Zondag heb ik de KAV Holland Cross ingepland, de eerste van een cross-cyclus in het Kennemerland. Ondertussen heb ik ontdekt dat je de wereld aan cross-circuits hebt door Nederland heen, een nieuwe wereld. Erg zin in, even 10K beuken.

Maar als concrete vraag, wat voor schoenen is nu wijsheid op een gemengd parcours met wat asfalt, gras, blubber etc? Ik dacht aan lichte trailschoenen met profiel voor zachte grond (S-Lab Wings), maar ik ben benieuwd of iemand hier nog tips voor heeft :)

Nog even gezocht in dit topic wat geschreven is over cross-schoenen. Wat lichte trailschoenen met enig profiel zou het wel moeten doen zo te lezen. Cross-spikes ga ik niks aan hebben, zag al bij verschillende wedstrijden aangegeven staan dat spikes niet zijn toegestaan.
Ik heb nauwelijks ervaring met trailschoenen, maar ik cross op de Inov-8 X-Talon 200. Die hebben een vrij flink profiel, waar ik in de modder wel blij mee ben. Stukjes verhard is ook nog wel te doen, maar het moet niet te lang worden. Zeker dit jaar met de regenval denk ik dat ik er wel profijt van ga hebben ten opzichte van lichtere trailschoenen, al heb ik de eerste cross van het circuit moeten missen (circuit Noord-Holland hier). Naast spikes zie je schoenen van Inov-8 en Salomon Speedcross hier het meest, maar dat kan ook aan het type parcours liggen.

Hoi, ik loop ook hard. ‘s Zomers op de baan (400 tot 1500m) en ‘s winters crossen en op de weg (meestal 5 en soms 10km). Doel voor 2020 is 5km onder de 20. Ik loop 5x per week: 2x baan, 1x fartlek in het bos en 2 duurloopjes. Trainingen gaan super, alleen met wedstrijden blijf ik langzaam vanwege een gebrek aan lef en mentale hardheid :+

• Trenchdog
@hatsa Salomon Speedcross heb ik ook staan, maar die lijken mij nog best lomp. Ik ga het wagen op mijn S-lab wings denk ik, dan heb ik voor mijzelf een benchmark.

En welkom bij Runners (Usually) Anonymous, hoewel sommigen hier elkaar ook wel eens fysiek tegenkomen (no pun intended) :+

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Trenchdog schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:23:
@hatsa Salomon Speedcross heb ik ook staan, maar die lijken mij nog best lomp. Ik ga het wagen op mijn S-lab wings denk ik, dan heb ik voor mijzelf een benchmark.
Die S-lab wings zijn toch ook best wel lomp? Ik denk dat de SC lichter en minder stijf zijn...

Persoonlijk vind ik beide veel te lomp; maar ik loop/liep dan ook ultra's in de Alpen op S-lab Sense's O-) De Soft Ground is trouwens prima geschikt voor een crossje in NL. Een van mijn favo schoenen voor korte of lange rondjes in Nederland (y)

If you can see, look. If you can look, observe

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Miles make the champions.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Interval (incm duurlopen en tempolopen) is inderdaad een erg goede manier om je snelheid te verhogen.
Ik liep jarenlang 3 a 4 keer per week een rondje van 7 tot 15 km. Rondje kon steeds groter worden maar de snelheid ging er nauwelijks op vooruit. Tot ik 1x per week het rondje van 7km heb vervangen voor een interval ( 1km inlopen, 5x 600meter volle bak + 400 meter slakkentempo, 1km uitlopen) daarmee ging mijn snelheid bij gelijkblijvende hardslag snel omhoog.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat

ik heb hier altijd wel tegels die scheef liggen en dan zit ik de hele route op te letten of ik niet op mijn klep kan gaan. Wegdek loopt dan beter, onverhard loopt nog vele malen fijner :D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Tinusvolkel
  • Nu online
Helaas alleen km gelopen ipv mijlen... 8)

• Gonadan

Gonadan

Kilometers maken de man. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:26

Galois

1811 - 1832

Maar zoals Jack Daniels (door jou ook veelvuldig aangehaald toch?) ook zegt: "Een training zonder doel, is een verloren training."

Dus niet alleen veel mijlen maken, maar nadenken over wat jij met die training wilt bereiken :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Zit trouwens dit jaar net over de 1000 mijlen heen :) voor mijn 1ste hardloop jaartje niet verkeerd. Nu even kijken of de 2000 km nog gaat lukken.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tinusvolkel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:37:
Zit trouwens dit jaar net over de 1000 mijlen heen :) voor mijn 1ste hardloop jaartje niet verkeerd. Nu even kijken of de 2000 km nog gaat lukken.
Dat is héél netjes voor een eerste hardloopjaar! Keurig hoor. Voorzichtig, niet te enthousiast worden en goed naar je lichaam luisteren. Hardlopen is de mooiste sport dat er is, maar oh zo blessuregevoelig... :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:20

m-vw

Dus?

Om even in te haken op de intervaltraining. Naast buiten loop ik ook regelmatig intervallen op de band. Heeft iemand een goede manier om je afstand etc. bij te houden? Mijn HRM-Run en Zwiftpod raken in de war van de wisselende paslengtes en komen dus altijd op andere afstanden uit.

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022

Er zijn best wel veel manieren. Het helpt natuurlijk om te weten wat je nu doet, en dan daaraan een of meer dingen te verbeteren ;).

- Intervallen kunnen goed helpen. Je hebt verschillende scholen: de souplesse-methode (Klaas Lok etc.) doen de intervallen langzamer, andere methodes (bijv. Pfitzinger) juist onder de aerobe drempel.
- Meer (kilometers) trainen. Met meer trainen én meer snelle intervallen heb je de kans geblesseerd te raken, dus daar moet je voorzichtig zijn en wellicht iets als kracht/core ernaast gaan doen.

Ik heb met beide methodes (souplesse/pfitzinger) vooruitgang geboekt, terwijl ze eigenlijk best wel verschillend zijn. Maar in beide gevallen werkte het goed om meer te doen dan voorheen, en goed te letten op alles eromheen: gezond(er) eten, lager gewicht, krachttraining, letten op je herstel (eten, maar ook dingen als een koud bad na de duurloop of de foam roller). Bij mij (net als bij de meeste mensen) kunnen al die punten beter.

• InZane
m-vw schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:07:
Om even in te haken op de intervaltraining. Naast buiten loop ik ook regelmatig intervallen op de band. Heeft iemand een goede manier om je afstand etc. bij te houden? Mijn HRM-Run en Zwiftpod raken in de war van de wisselende paslengtes en komen dus altijd op andere afstanden uit.
Ik vraag me af waarom je binnen zou intervallen, maar dat ligt misschien gewoon aan mij hoor. Ik vind op een loopband lopen echt vreselijk.

• aap

aap

Geen idee hoe zo'n band werkt, maar het lijkt me dat de band zelf "weet" hoeveel km je erop gelopen hebt, want dat moet gelijk zijn aan de afstand die de band gedraaid heeft. Als ie dat niet ergens inzichtelijk maakt, zou ik hem niet kopen :-)

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:20

m-vw

Dus?

InZane schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:39:
[...]

Ik vraag me af waarom je binnen zou intervallen, maar dat ligt misschien gewoon aan mij hoor. Ik vind op een loopband lopen echt vreselijk.
Ieder zijn ding. Ik vind het niet erg, zeker niet als het takke weer is.
aap schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:59:
[...]

Geen idee hoe zo'n band werkt, maar het lijkt me dat de band zelf "weet" hoeveel km je erop gelopen hebt, want dat moet gelijk zijn aan de afstand die de band gedraaid heeft. Als ie dat niet ergens inzichtelijk maakt, zou ik hem niet kopen :-)
Natuurlijk geeft de band snelheden en afstanden, maar mijn FR245+hrm-run/zwiftpod maken zelf allerlei berekeningen.

Bij constante snelheden klopt dit aardig, maar bij intervallen niet. Logisch natuurlijk omdat paslengte een belangrijke variabele is en die verschilt bij mij behoorlijk tussen hoge of lage snelheid.

Daarom de vraag.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Een gekalibreerde footpod, dat is de zwiftpod toch, zou het meest accuraat moeten zijn en prima moeten kunnen omgaan met variabele snelheden. Die zou ik dus aanhouden :) accuratesse van de loopband is vaak erg slecht dus die vooral negeren.
chris schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:20:
[...]

Ik heb met beide methodes (souplesse/pfitzinger) vooruitgang geboekt, terwijl ze eigenlijk best wel verschillend zijn. Maar in beide gevallen werkte het goed om meer te doen dan voorheen, en goed te letten op alles eromheen: gezond(er) eten, lager gewicht, krachttraining, letten op je herstel (eten, maar ook dingen als een koud bad na de duurloop of de foam roller). Bij mij (net als bij de meeste mensen) kunnen al die punten beter.
Dat bevestigt mooi mijn beeld: het maakt voor ons recreanten niet zo veel uit welk schema /methode we exact volgen. Mits we maar consequent en structureel trainen. En daarbij is in de randzaken is gratis winst te halen (y)
Kortom kies een methode en stick to it voor tenminste 3-6 maanden, progressie volgt dan bijna altijd vanzelf :)

• Tinusvolkel
  • Nu online
chris schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:20:
[...]

Er zijn best wel veel manieren. Het helpt natuurlijk om te weten wat je nu doet, en dan daaraan een of meer dingen te verbeteren ;).

- Intervallen kunnen goed helpen. Je hebt verschillende scholen: de souplesse-methode (Klaas Lok etc.) doen de intervallen langzamer, andere methodes (bijv. Pfitzinger) juist onder de aerobe drempel.
- Meer (kilometers) trainen. Met meer trainen én meer snelle intervallen heb je de kans geblesseerd te raken, dus daar moet je voorzichtig zijn en wellicht iets als kracht/core ernaast gaan doen.

Snelheid lijkt mij leuker dus ga mij is verdieping in Pfitzinger :)

Verder werd ik getriggerd door de bovenste berichten om te trainen op de lopende band, maar wil dan vooral gebruik maken van de helling functie omdat ik hier in de buurt weinig heuvels heb en zo kan ik de 7 heuvelen alvast een "beetje" kan oefenen. :) Maar lopers hier die daar gebruik van maken? of gaat dit niet werken / helpen?

En na wat googlen kwam ik erachter dat de loopband in de sportschool op het werk kan connecten met mijn apple watch dus dan zou die alles goed door moeten geven.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gonadan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:46:
@aap @vhal @Calitomnication jullie beschrijven in feite weer de bekende voordelen waarom in bepaalde gevallen de stoep minder geschikt is, maar die zijn wel bekend. Mijn vraag is meer waarom men dan alsnog op het fietspad loopt in situaties waarin die voordelen niet aanwezig zijn.
Wellicht meer uit gewoonte dan of er gewoon totaal niet mee bezig?
Stukje gewenning denk ik. Daarnaast heeft het natuurlijk ook met je tempo te maken. Op basis van mijn eigen trainingen waarin snelheid centraal staat voel ik me meer op mijn gemak tussen de fietsers ivm snelheidsverschil wandelaars. Maar als het bijvoorbeeld een groot plein is waar de strepen voor fietspad & stoep er gewoon op zijn gespoten er verder geen verschil maakt, dan loop ik nog graag tussen de voetgangers.
Probeer altijd zo defensief mogelijk te lopen, ga ik te langzaam voor de fietsers, dan loop ik op de stoep. Ga ik te snel voor de voetgangers, dan op het fietspad. Loop ik in tegengestelde richting op het fietspad, en komt er er een fietser aan en er is voor mij een mogelijkheid om naar de stoep uit te wijken, dan ga ik de stoep op :)

[...]

[/quote]
Denk dat veel mensen niet doorhebben dat ze zo slecht zichtbaar zijn, daarnaast zal een groot gedeelte ook van mening zijn dat het overdreven/belachelijk/ander excuus is om met zo'n dom burgerlijk hesje of als lopende kerstboom de weg op te gaan.
Ook hierbij past mijn bovenstaande verhaal dan je als loper altijd defensief moet lopen, vooral omdat je positie tussen het overige verkeer niet altijd duidelijk is voor andere weggebruikers. Loop je in het donker en er komt een fietser of auto aan, dan ga ik er automatisch vanuit dat ze mij niet zien. Dus laat snelheid iets inzakken en ga op de rand van de weg of net in de berm lopen (of wijk uit naar stoep wanneer mogelijk).

Overigens heb ik een enorme hekel aan lopen in het donker, kan er helemaal niets mee. De routes zijn dan saaier, heuvels zwaarder, groepstrainingen minder aantrekkelijk omdat je alleen een rij aan lampjes ziet en verder niet kunt achterhalen wie er voor of achter je zit. Plus je bent iets meer gebonden aan goed verlichte routes, maar die heb je na verloop van tijd ook wel gezien.

* Calitomnication kijkt alweer uit naar het lengen der dagen :P

tips voor New York

• Tinusvolkel
  • Nu online
Calitomnication schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:24:
[...]

Stukje gewenning denk ik. Daarnaast heeft het natuurlijk ook met je tempo te maken. Op basis van mijn eigen trainingen waarin snelheid centraal staat voel ik me meer op mijn gemak tussen de fietsers ivm snelheidsverschil wandelaars. Maar als het bijvoorbeeld een groot plein is waar de strepen voor fietspad & stoep er gewoon op zijn gespoten er verder geen verschil maakt, dan loop ik nog graag tussen de voetgangers.
Probeer altijd zo defensief mogelijk te lopen, ga ik te langzaam voor de fietsers, dan loop ik op de stoep. Ga ik te snel voor de voetgangers, dan op het fietspad. Loop ik in tegengestelde richting op het fietspad, en komt er er een fietser aan en er is voor mij een mogelijkheid om naar de stoep uit te wijken, dan ga ik de stoep op :)

[...]

[/quote]
Denk dat veel mensen niet doorhebben dat ze zo slecht zichtbaar zijn, daarnaast zal een groot gedeelte ook van mening zijn dat het overdreven/belachelijk/ander excuus is om met zo'n dom burgerlijk hesje of als lopende kerstboom de weg op te gaan.
Ook hierbij past mijn bovenstaande verhaal dan je als loper altijd defensief moet lopen, vooral omdat je positie tussen het overige verkeer niet altijd duidelijk is voor andere weggebruikers. Loop je in het donker en er komt een fietser of auto aan, dan ga ik er automatisch vanuit dat ze mij niet zien. Dus laat snelheid iets inzakken en ga op de rand van de weg of net in de berm lopen (of wijk uit naar stoep wanneer mogelijk).

Overigens heb ik een enorme hekel aan lopen in het donker, kan er helemaal niets mee. De routes zijn dan saaier, heuvels zwaarder, groepstrainingen minder aantrekkelijk omdat je alleen een rij aan lampjes ziet en verder niet kunt achterhalen wie er voor of achter je zit. Plus je bent iets meer gebonden aan goed verlichte routes, maar die heb je na verloop van tijd ook wel gezien.

* Calitomnication kijkt alweer uit naar het lengen der dagen :P
Ik bekijk meestal per situatie wat het veiligste / fijnste loopt.

Verder vind ik in het donker lopen wel wat hebben, afgelopen dinsdag nog om 6:00 door smalle bospaadjes gelopen met een 3W led op mijn borstkas.

• Gonadan

Gonadan

Ik vind lopen in het donker juist ook wel wat hebben, zou zelfs graag bepaalde routes 's nachts willen lopen. Maar of het dan weer verstandig is om diep in de dacht door zo'n verlaten natuurgebied te gaan rennen kan je ook weer je vraagtekens bij zetten. :P
Galois schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:35:
Maar zoals Jack Daniels (door jou ook veelvuldig aangehaald toch?) ook zegt: "Een training zonder doel, is een verloren training."

Dus niet alleen veel mijlen maken, maar nadenken over wat jij met die training wilt bereiken :)
Toch hoor ik ook vaak het advies dat je om sneller te worden gewoon veel langzame duurloop moet doen, belastbaarheid verhogen en zo. Met dergelijke rondjes heb ik niet echt een doel, gewoon lekker lopen en flink wat kilometers maken.
Of is dat dan juist het doel waar je op doelt (:+), dat het ondersteunend is aan een ander doel?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gonadan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:37:
Ik vind lopen in het donker juist ook wel wat hebben, zou zelfs graag bepaalde routes 's nachts willen lopen. Maar of het dan weer verstandig is om diep in de dacht door zo'n verlaten natuurgebied te gaan rennen kan je ook weer je vraagtekens bij zetten. :P

[...]

Toch hoor ik ook vaak het advies dat je om sneller te worden gewoon veel langzame duurloop moet doen, belastbaarheid verhogen en zo. Met dergelijke rondjes heb ik niet echt een doel, gewoon lekker lopen en flink wat kilometers maken.
Of is dat dan juist het doel waar je op doelt (:+), dat het ondersteunend is aan een ander doel?
Helemaal met je eens: op nr 1 staat 'veel km' en op nr 2 pas specifieke trainingen als interval, tempo, enz.

Maar dat is dan ook het doel wat JD bedoelt: 'met dergelijke rondjes veel km maken, meer capilairen aanmaken, belastbaarheid verhogen, actief herstel... enz.

• Gonadan

Gonadan

@Galois ik ken JD alleen van die vieze drank, ik zal eens opzoeken wat hij te zeggen heeft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Loop niet graag in het donker omdat mijn ogen het niet zo heel goed doen, dat heeft er ook mee te maken natuurlijk. Drempels, takken, putdeksels, andere lopers (vooral in het zwart), stoeprandjes zijn niet zo heel goed zichtbaar.

En idd, op nummer 1 staat nog altijd omvang draaien! Omvang is king 8). Vanmorgen 10.5km gelopen op 4.55/km gemiddeld, merk toch dat omvang iets is wat ik op dit moment nog niet heb. M'n bovenbenen voelen alsof ik een HM op & over m'n absolute top heb gelopen :X.

Weet hier iemand trouwens hoe Garmin de trainingsstatus berekent? We hebben het hier een tijdje geleden ook al over gehad, maar heb het nu even over het volgende scenario. Voor mijn blessure liep ik vrij gemakkelijk en redelijk vlot bij een lage hartslag.(zeg 5.05/km in zone 1). Nu loop ik 5.05/km in zone 3 hoog. op het einde van de activiteit zone 4. Logisch, ben bijna 12 weken non-actief geweest. De status op Garmin is nu dan ook overreaching. Logisch. zone 3/4 is normaal mijn wedstrijdzone.
Nu ga ik er vanuit dat mijn lichaam zich weer gaat herstellen, conditie weer terugkomt en de hartslag daarbij weer omlaag gaat, sterker nog, dat is nu ivm vorige week al een beetje aan het gebeuren. Pakt Garmin dit automatisch over? Of moet ik nu eerst 4 dagen rust houden (na een duurloop van 10.5km 8)7) waarna hij de status weer opnieuw gaat berekenen?
Lijkt mi dat dit langzaam overvloeit en dat Garmin vanzelf gaat herkennen dat het beter gaat.

tips voor New York

• Gonadan

Gonadan

Calitomnication schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:23:
Loop niet graag in het donker omdat mijn ogen het niet zo heel goed doen, dat heeft er ook mee te maken natuurlijk. Drempels, takken, putdeksels, andere lopers (vooral in het zwart), stoeprandjes zijn niet zo heel goed zichtbaar.
Zelf zie ik vrij goed, dus vind dat niet zo erg. Al kwam ik inderdaad op een bepaald punt wel wat losse tegels tegen.
Snelheid is in die zin wel van belang, want in het donker op oneven stoepjes ga ik natuurlijk niet sprinten.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik vroeger een hekel aan stoepen had omdat het niet gelijk genoeg was, maar eigenlijk waren mijn benen en enkels gewoon nog niet genoeg gewend. Nu het allemaal sterker is geworden vind ik zo'n ondergrond een stuk minder erg. Daar ben ik veel minder mee bezig als ik fitter ben.
En idd, op nummer 1 staat nog altijd omvang draaien! Omvang is king 8). Vanmorgen 10.5km gelopen op 4.55/km gemiddeld, merk toch dat omvang iets is wat ik op dit moment nog niet heb. M'n bovenbenen voelen alsof ik een HM op & over m'n absolute top heb gelopen :X.

Weet hier iemand trouwens hoe Garmin de trainingsstatus berekent? We hebben het hier een tijdje geleden ook al over gehad, maar heb het nu even over het volgende scenario. Voor mijn blessure liep ik vrij gemakkelijk en redelijk vlot bij een lage hartslag.(zeg 5.05/km in zone 1). Nu loop ik 5.05/km in zone 3 hoog. op het einde van de activiteit zone 4. Logisch, ben bijna 12 weken non-actief geweest. De status op Garmin is nu dan ook overreaching. Logisch. zone 3/4 is normaal mijn wedstrijdzone.
Nu ga ik er vanuit dat mijn lichaam zich weer gaat herstellen, conditie weer terugkomt en de hartslag daarbij weer omlaag gaat, sterker nog, dat is nu ivm vorige week al een beetje aan het gebeuren. Pakt Garmin dit automatisch over? Of moet ik nu eerst 4 dagen rust houden (na een duurloop van 10.5km 8)7) waarna hij de status weer opnieuw gaat berekenen?
Lijkt mi dat dit langzaam overvloeit en dat Garmin vanzelf gaat herkennen dat het beter gaat.
De belasting berekent hij over vier weken geloof ik, dus die is ook van invloed op hoe hij het nu ziet. Dus als jij van zeer weinig doen ineen veel gaat doen dan denkt hij dat het zwaar voor je lichaam is, wat feitelijk natuurlijk ook zo is.
Vergeet overigens niet dat die hersteltijd niet betekent dat je niet mag trainen, bij oranje kan je al prima rustige rondjes doen en bij groen mag je gewoon los. De totale tijd is echter veel langer omdat hij aangeeft hoe lang je lichaam er überhaupt wat van voelt.
In theorie dan allemaal hè, het blijven algoritmen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Gonadan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:50:
[...]

In theorie dan allemaal hè, het blijven algoritmen.
Dat is ook mijn ervaring. Het werkt allemaal redelijk goed als je binnen het bereik van het algoritme valt. Van zodra je afwijkend gedrag vertoont zoals @Calitomnication gaat het verkeerd... :) Sinds mijn marathon in Berlijn heb ik ook amper gelopen (decompressie, ziekte, vakantie...) en mijn Polar horloge zegt ook dat ik overreached ben na gisteren 11km te lopen. Het is dus niet alleen een Garmin-gevalletje.

• Gonadan

Gonadan

Nou volgens mij heeft dat ding ook gewoon gelijk. Als je een tijdje echt niets gedaan hebt en dan in één keer weer 10+ gaat lopen kan je dat ook niet echt rustig opbouwen noemen.
Ik snap dat je het doet als je daarvoor lachend veel langere afstanden deed, maar 0 naar 11 is gewoon een grote stap. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• InZane
Ach, die berekeningen zijn toch maar nattevingerwerk. Ik heb vorige week een 5km wedstrijd gedaan en vanochtend weer. We lopen daarbij ook ruim in en uit. Vandaag alles bij mekaar toch bijna 18km afgetikt.
Vorige week al 1 punt VO2Max eraf en vandaag weer eentje :?

• Gonadan

Gonadan

VO2max is weer een heel ander verhaal, daar vind ik eigenlijk alleen de trend interessant. Als ik de trend over weken of maanden bekijk dan geeft hij een vrij aardige indicatie, maar per loop is het veel te variabel.
Iets simpels als te warm (kleden) kan al voor een hogere hartslag en dus weer lagere VO2max zorgen om maar een voorbeeld te noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tinusvolkel
  • Nu online
Iemand nog tips voor een voorjaars marathon?

Heb zelf al wat onderzoek gedaan en weet nog niet precies welke het gaat worden...

Maar als iemand nog andere suggesties heeft of andere + / - punten dan hoor ik het graag.

Two Rivers Marathon:
+ 9 feb dus niet te warm iig :)
+ Dichtbij huis
- kleinschalig (of is dit een + punt :) )
- “spectaculair” genoeg? Aangezien je niet teveel marathons per jaar mag lopen.

Barcelona Marathon:
+ 15 maart ook nog redelijk qua temperatuur
+ Ik verwacht iig “spectaculair” genoeg
- Verder van huis (dus een stuk prijziger)

Ibiza Marathon:
- 4 april dus kan daar al redelijk warm zijn
+ Collega’s hebben ook al plannen om deze te lopen dus iig wel meer gezelschap.

Marathon Rotterdam:
- 5 april dus al kans op een warme dag.
+ Dichtbij huis

Marathon Parijs:
- 5 april dus al kans op een warme dag.
- Verder van huis (maar kan nog met de auto)

Marathon Madrid:
- 26 april dus waarschijnlijk al warm.

Great breweries marathon
- 9 mei dus waarschijnlijk al warm.
+ “dichtbij” huis, kan iig op neer met de auto zonder overnachting
+ lijkt mij een leuke route :9B
(Misschien een extra marathon om gezellig op een rustiger tempo samen met collega’s te lopen)

Dadelijk om 10 uur mijn 1ste voetbalwedstrijd (op laag niveau) weer (sinds mei) dus ben benieuwd hoe het gaat. Wil nog even aankijken (tot de winterstop) of het te combineren is met hardlopen maar ik neig nu om een tijd rustend lid te worden en mij nu meer te focussen op hardlopen.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Die two rivers is voor mij iig wel een kanshebber.

Ander vraagje, volgende week loop ik dus m'n eerste trail op Schiermonnikoog. Daar krijgen we deze week de gpx van opgestuurd i.v.m. laatste wijzigen van de route a.g.v. de waterstand. Nou heb ik nog nooit een route via m'n horloge gelopen dus wil ik dat vandaag maar 's proberen. Heeft of weet iemand een leuke route ergens in de bossen rond Utrecht waar een gpx van is of waar ik die kan vinden? Liefst een km of 10

[edit] deze al snel gevonden: https://www.staatsbosbehe...elrug/trailrun-austerlitz

[ Voor 10% gewijzigd door Frenz64 op 03-11-2019 11:12 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59

Tazzios

..

zooo vervelend, denk in de 35 te lopen loop je 36:00 op de 10k!

Alsnog 33 seconden van mijn PR af. >:)
Het zal deels de nieuwe schoenen zijn geweest ( Nike Zoom Fly Flyknit). Normaal gesproken ben ik nooit zo onder indruk van nieuwe schoenen maar van deze wel, of dat komt omdat ik de 200 kilometers ervoor op decatlon schoenen heb gedaan. :P
En het feit dat ik de laatste tijd veel in zone 1 heb getraind.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tazzios schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:10:
zooo vervelend, denk in de 35 te lopen loop je 36:00 op de 10k!

Alsnog 33 seconden van mijn PR af. >:)
Het zal deels de nieuwe schoenen zijn geweest ( Nike Zoom Fly Flyknit). Normaal gesproken ben ik nooit zo onder indruk van nieuwe schoenen maar van deze wel, of dat komt omdat ik de 200 kilometers ervoor op decatlon schoenen heb gedaan. :P
En het feit dat ik de laatste tijd veel in zone 1 heb getraind.
Nette tijd! Feli!!! De Zoom Fly Flyknit is gewoon een heerlijke schoen! Hij is iets zachter dan zijn voorganger (Zoom Fly), wat in het begin even wennen was. Vooral de heerlijke "kick" van de Zoom Fly gaf je echt het gevoel van reactiviteit en keihard grondcontact. De Zoom Flyknit is iets zachter wat dat betreft, maar toch een heerlijke schoen :)

tips voor New York

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand toevallig tips voor goede sokken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gonadan

Gonadan

Ben je zo'n anderhalve kilometer onderweg, begint je horloge over energiebesparing. Vergeten activiteit te starten, op m'n langste ronde ooit. :')
Ja het gaat natuurlijk om de training zelf en niet het tracken, maar toch trek ik dit slecht.

@anandus Falke RU4

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• InZane
anandus schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:43:
Ik loop al een paar jaar met sokken van Decathlon :+ Heb ook wel sokken van Nike en Asics gehad, maar kon nou niet zeggen dat ik die beter vond. Die van Asics liep ik op gegeven moment zelfs kapot..

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ik loop al jaren op Injinji's. Van die teensokken dus even wennen, maar blaren loop ik er nooit meer mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 03-11-2019 15:25 ]

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik ben vooral opzoek naar een regen pet. Op decathlon staat er zo'n hardloop regen pet, maar als ik de reviews bekijk en de reviews lees met 1 of 2 sterren, dan staat er dat het niet zo waterdicht is. Iemand ervaring? Of weet iemand waar een betere regen pet kan krijgen voor niet te veel geld?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:02:
Ben je zo'n anderhalve kilometer onderweg, begint je horloge over energiebesparing. Vergeten activiteit te starten, op m'n langste ronde ooit. :')
Ja het gaat natuurlijk om de training zelf en niet het tracken, maar toch trek ik dit slecht.
Dus het staat sowieso niet op Strava? Tja, dan snap ik wel dat je het niet trekt, alsof je nooit bent weggeweest :+

Strava

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik gebruik veel de hardloopsokken comfort halfhoog van de Decathlon, 2 paar voor 5 euro. Ze hebben ze wel steeds dunner gemaakt de afgelopen jaren. Ik heb ze ook standaard een maatklasse te groot (47-50) terwijl ik maat 46 heb en dan zitten ze opeens prima (maar dat geldt voor ongeveer elke sok bij mij, omdat anders er teveel spanning rond m'n tenen komt te staan bij de sokken vanwege brede voeten en ik dus snel gaten heb). Ik heb ook diverse tenensokken en die vind ik altijd wel prettig, ongeacht het merk. Verder zijn diverse compressport hardloopsokken bij mij ook behoorlijk duurzaam en heb ik zelfs nog ook nog wat paren Falke RU4 sokken die ik 8 jaar geleden bij mijn eerste paar hardloopschoenen heb gekocht. Voor trails (en dus langere afstanden) zoek ik altijd wat dikkere sokken overigens. Daar heb ik op het moment Asics fujitrail sokken voor.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
vhal schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:58:
[...]

Dus het staat sowieso niet op Strava? Tja, dan snap ik wel dat je het niet trekt, alsof je nooit bent weggeweest :+
Dan is de enigste oplossing: vandaag je loopschoenen terug aan doen en het rondje nog eens opnieuw lopen... :+

• anandus
  • Niet online
Roozzz schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:23:
[...]

Ik loop al jaren op Injinji's. Van die teensokken dus even wennen, maar blaren loop ik er nooit meer mee :)
Interessant, die sokken.

Ik zie ook dat er behoorlijk wat soorten zijn. Is er nog iets dat je (of iemand anders :P ) aanraadt?

• Gonadan

Gonadan

vhal schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:58:
Strava zal me jeuken maar m'n connect moet kloppen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• InZane
Gonadan schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:02:

@anandus Falke RU4
Ach, ik kwam er vorig jaar tijdens een 5km baanloop na een km of 2 achter dat mn horloge niet was gestart. Bedankt TomTom. Met de Garmin nog niet gebeurd gelukkig.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Gonadan schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:37:
[...]

Strava zal me jeuken maar m'n connect moet kloppen. :+
Hier ook zo, maar dan andersom.

Eerste trailervaring smaakt naar meer, het is echt wat anders dan kilometers vreten op asfalt in één kadans. De stabiliteit van de enkel was goed, door die brace (die comfortabel zit ook nog) voel ik me veel zekerder. Ik zwikte een keer op een boomstronk oid, maar voelde de brace remmen, geen pijnscheut of schrikreactie. Goede generale repetitie voor volgende week. Ik liep rond de Pyramide van Austerlitz en het lijkt wel of je merkt dat de lucht zuiverder is, zal wel suggestie zijn.

Navigeren met je horloge ging ook goed, liep 1 keer verkeerd omdat ik lekker in een cadans bergop liep, toen ik checkte bleek ik de afslag gemist te hebben. Ik had me dat lastiger voorgesteld, maakte gebruik van een track met 500 punten, terwijl het origineel er 1774 had, geen idee of die ook werkte.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27
Sinds een aantal maanden weer begonnen met hardlopen, gaat op zich lekker maar nu liggen mijn tepels open, dat is een nieuwe ervaring voor mij. Volgende keer maar vaseline er op en als het weer genezen is denk ik aftapen.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vandaag een heerlijke 13 km gelopen! De omvang begint er weer langzaam in te komen en qua hartslag de volledige training in zone 2 gelopen. Soms net tegen het randje van zone 3, maar het meeste netjes in het midden. De eerste km's gingen heerlijk, op km 5 bewust een heuvel meegepakt, daarna op km 8 weer een afdaling en nieuwe heuvel. Rond km 10 brak de hemel open, zeiknat tot op de onderbroek!

Wel een nieuwe ervaring! Gisteren een feestje gehad waar ik, achteraf gezien, te weinig heb gegeten. Heb de hele dag eigenlijk op 2 afbakbroodjes en wat chips geleefd. Vandaag eveneens 2 afbakbroodjes ('s morgens) en om 3 uur weer voor het eerst 13km omvang. Normaal gesproken is dit geen probleem, maar wil nog wel eens vergeten dat ik weer herstellende ben en dat deze trainingen iets zwaarder voor mijn lichaam zijn dan ik wil geloven. Tijdens het lopen geen probleem, bij thuiskomst ook niet eigenlijk. Meteen een bak kwark met (eigen gemaakte) granola en druiven naar binnen gewerkt, water gedronken en nog 2 a 3 handen druiven naar binnen gewerkt. Douchen, even lekker op de bank liggen en uitrusten. Ben toch al de hele dag moe, waarschijnlijk van te weinig eten de dag ervoor + activiteit.

Heb schat ik een uurtje op de bank gelegen, vriendin is inmiddels thuis en ik sta op om het eten te gaan bereiden. Meteen heel licht in het hoofd, kan gebeuren, waarschijnlijk te vlug opgestaan, gaat vanzelf wel voorbij. Het volgende dat ik me kan herinneren is dat ik een "bonk" hoor en m'n vriendin op de achtergond in paniek. Mijn eerste gedachte is; "maak je niet druk, laat me slapen" en zeg nog "laat me met rust, ben gewoon moe". Schijnbaar ben ik op weg naar de keuken out gegaan, met m'n hoofd op de punt van een tafeltje dat in de keuken staat terecht gekomen. Schijnbaar precies met mijn oogkas want heb hier nu 2 kleine sneetjes en m'n lens lag 2 meter verder op de grond. Met de neus de grond geraakt, zit ook een flinke schaafwond. Nu gaat alles weer prima overigens, goed gegeten en flink wat ice-tea aka suikberbom naar binnen gewerkt.

2019 is voor mij toch wel het jaar waarbij ik regelmatig op m'n gezicht heb gelegen. Eerst in Februari onderuit omdat het profiel van m'n schoenen en een ijslaag het niet met elkaar eens konden worden, daarna 2 in korte tijd omdat m'n enkel een eigen plan trok en vandaag is gewoon vaag, heb ik nog nooit eerder gehad. Blij als 2019 voorbij is, blijf ik tenminste (hopelijk) weer op beide benen staan.

tips voor New York

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Shinji schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:03:
Sinds een aantal maanden weer begonnen met hardlopen, gaat op zich lekker maar nu liggen mijn tepels open, dat is een nieuwe ervaring voor mij. Volgende keer maar vaseline er op en als het weer genezen is denk ik aftappen.
Hier had ik ook last van. Het fitnessshirt dat ik gebruikte tijdens het hardlopen ging schuren en dat begon pas echt vervelend te worden na 6 km. Vaseline verlicht inderdaad, maar je kan beter de oorzaak aanpakken. Ik loop nu hier in: https://www.decathlon.nl/...run-skincare/_/R-p-153614 en heb hier geen last meer van :)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik gok dat die ervaring niet op je bucket-list stond...

En ik heb me zojuist weer ingeschreven voor de Salland trail 50km. Binnen 2 uur alweer ruim 100 inschrijvingen voor die afstand....

[ Voor 24% gewijzigd door Rudedadude op 03-11-2019 22:27 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Momenteel ben ik bezig met afvallen doormiddel van aanpassingen in het eetpatroon (bijv. paprika/wortel ipv chips, best lekker trouwens) en vaker te sporten, vaker de trap ipv de lift, etc. Resultaat? Ondanks dat ik al een tijd hardloop merk ik dat mijn tempo ineens omhoog gaat :)

Ah fijn. Deze winter staat voor mij de 25km midwinter op de planning, de eerste keer dat ik mee doe aan een ronde die groter is dan 16km. Ben heel benieuwd.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Aansluitend op de sokkendiscussie: ik heb momenteel wat last van mijn kuit en liep ook te kijken naar sokken. De Stox Running sock belooft veelbelovende dingen... Iemand ervaring mee? Ik vind 'probeer maar' een beetje enthousiast vanwege die 39 euro wat deze sokken kosten.

• InZane
Caayn schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:27:
Momenteel ben ik bezig met afvallen doormiddel van aanpassingen in het eetpatroon (bijv. paprika/wortel ipv chips, best lekker trouwens) en vaker te sporten, vaker de trap ipv de lift, etc. Resultaat? Ondanks dat ik al een tijd hardloop merk ik dat mijn tempo ineens omhoog gaat :)

Ah fijn. Deze winter staat voor mij de 25km midwinter op de planning, de eerste keer dat ik mee doe aan een ronde die groter is dan 16km. Ben heel benieuwd.
Succes met afvallen!

Heb me ook ingeschreven voor de Asselronde, dus dan zie ik je daar wel ;)
Galois schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:39:
Aansluitend op de sokkendiscussie: ik heb momenteel wat last van mijn kuit en liep ook te kijken naar sokken. De Stox Running sock belooft veelbelovende dingen... Iemand ervaring mee? Ik vind 'probeer maar' een beetje enthousiast vanwege die 39 euro wat deze sokken kosten.
Ik ken een paar mensen die altijd met die Stox kousen lopen en die zijn er allemaal wel positief over, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit slechte dingen heb gehoord over de kousen van bijv. Kalenji of Herzog.

Edit: Ik zie dat de Kalenji kousen maar 25 euro kosten.

[ Voor 34% gewijzigd door InZane op 04-11-2019 08:53 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

InZane schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:51:
[...]

Succes met afvallen!

Heb me ook ingeschreven voor de Asselronde, dus dan zie ik je daar wel ;)

[...]

Ik ken een paar mensen die altijd met die Stox kousen lopen en die zijn er allemaal wel positief over, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit slechte dingen heb gehoord over de kousen van bijv. Kalenji of Herzog.

Edit: Ik zie dat de Kalenji kousen maar 25 euro kosten.
Ik kreeg Stox aangeraden en daarom haal ik dat hier aan, maar al googlend (ik weet niets van compressiekousen) zie ik ook veel Cep en Herzog voorbij komen (en uiteraard ook de Decathlon).
Ik hoopte ergens op een mooie aanbieding, dan wil ik de 'gok' wel wagen, maar er zijn weinig aanbiedingen in deze markt :)

• InZane
Galois schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:58:
[...]

Ik kreeg Stox aangeraden en daarom haal ik dat hier aan, maar al googlend (ik weet niets van compressiekousen) zie ik ook veel Cep en Herzog voorbij komen (en uiteraard ook de Decathlon).
Ik hoopte ergens op een mooie aanbieding, dan wil ik de 'gok' wel wagen, maar er zijn weinig aanbiedingen in deze markt :)
Ik weet er verder ook weinig van en zolang ik geen kuitklachten heb ga ik ze ook zeker niet proberen.
Van wie kreeg je Stox aangeraden dan?

• Galois

Galois

1811 - 1832

InZane schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:01:
[...]

Ik weet er verder ook weinig van en zolang ik geen kuitklachten heb ga ik ze ook zeker niet proberen.
Van wie kreeg je Stox aangeraden dan?
Ik heb al een paar weken last van een gevoelige kuit en een hardloopmaatje die raadde mij dat aan (dus iemand met positieve ervaringen ermee en niet een medisch onderlegd advies).

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Galois schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:05:
[...]

Ik heb al een paar weken last van een gevoelige kuit en een hardloopmaatje die raadde mij dat aan (dus iemand met positieve ervaringen ermee en niet een medisch onderlegd advies).
Ik heb exact hetzelfde. Als beginnende hardloper zijn na 11 weken eigenlijk alle opstartpijntjes verdwenen behalve de gevoelige kuiten. Ik heb geen pijn bij het lopen of hardlopen maar ze blijven behoorlijk gevoelig bij aanraking / massage. Ik hoor graag of het je helpt als je besluit tot aanschaf over te gaan.

PSN: Oldzkoel

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
Calitomnication schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:55:
Meteen heel licht in het hoofd, kan gebeuren, waarschijnlijk te vlug opgestaan, gaat vanzelf wel voorbij. Het volgende dat ik me kan herinneren is dat ik een "bonk" hoor en m'n vriendin op de achtergond in paniek. Mijn eerste gedachte is; "maak je niet druk, laat me slapen" en zeg nog "laat me met rust, ben gewoon moe". Schijnbaar ben ik op weg naar de keuken out gegaan, met m'n hoofd op de punt van een tafeltje dat in de keuken staat terecht gekomen. Schijnbaar precies met mijn oogkas want heb hier nu 2 kleine sneetjes en m'n lens lag 2 meter verder op de grond. Met de neus de grond geraakt, zit ook een flinke schaafwond. Nu gaat alles weer prima overigens, goed gegeten en flink wat ice-tea aka suikberbom naar binnen gewerkt.
Als het een éénmalig iets is, no worries, maar houd jezelf in de gaten de komende dagen.
Je verhaal haalt wat herinneringen naar boven van toen ik een week of wat thuis lag met wat ik dacht was een griepje. Tot ik een keer opstond en de trap af wilde en het licht compleet uit ging. Mijn vriendin kon me nog deels opvangen, maar ik kan me niet meer herinneren dat ik van de trap gekukeld ben.
Dokter erbij gehaald, bleek ik een extreem lage Hb-waarde had ('dat je überhaupt nog hebt kunnen lopen' zei de arts...). Oorzaak zoeken en verhelpen heeft maanden geduurd.
Zoals ik zei, kan bij jou iets onschuldigs zijn (te weinig eten met hoge inspanning), maar negeer het niet als het langer aanhoudt!

Ondertussen........
Dank voor de tip, @Roadman. Afgelopen maandag kwam het pakketje binnen en afgelopen zondag voor het eerst wat gels meegenomen op een run van 24km. Bereidde me voor op een enorme suiker-shot in m'n mond, maar ze zijn verrassend genoeg helemaal niet zo zoet. Beter te hachelen dan isostar of maxim-gels (y) .

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59

Tazzios

..

Calitomnication schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:18:
[...]

Nette tijd! Feli!!! De Zoom Fly Flyknit is gewoon een heerlijke schoen! Hij is iets zachter dan zijn voorganger (Zoom Fly), wat in het begin even wennen was. Vooral de heerlijke "kick" van de Zoom Fly gaf je echt het gevoel van reactiviteit en keihard grondcontact. De Zoom Flyknit is iets zachter wat dat betreft, maar toch een heerlijke schoen :)
Dankje, hiervoor heb ik 3 paar zoom elite 9 versleten maar die begonnen wat minder lekker te zitten bij de hiel. Ik begreep dat de Zoom Fly Flyknit ook wel handig waren als trainingschoen voor de vaporfly next% welke ik voor mijn komende marathon heb gekocht.

Dit jaar 4 paar schoenen gekocht; 2x decatlon en 2x Nike`s. Prijs middelt redelijk uit. :P

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Shinji schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:03:
Sinds een aantal maanden weer begonnen met hardlopen, gaat op zich lekker maar nu liggen mijn tepels open, dat is een nieuwe ervaring voor mij. Volgende keer maar vaseline er op en als het weer genezen is denk ik aftappen.
Ik had een paar weken terug ook weer eens last van bloedend tepelongemak, maar toen herinnerde ik mij dat ik van die strakke ondershirts heb die geweldig zijn voor dit doeleinde :Y

Vaseline vond ik altijd maar ruk, omdat het ervoor zorgt dat de tepels in kwestie direct aan mijn shirt beginnen te plakken in plaats van halverwege oid. Pleisters werkten wel aardig maar op hele lange afstanden komt het toch altijd een beetje los. Merk ook altijd dat ik een beschermende houding aanneem met pleisters.

Nee, ondershirts zijn de bom. Nooit meer een andere oplossing!

• Roadman
  • Laatst online: 08:23
Pathogen schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:17:

Leuk voor in de winter wellicht.
Maar bij hogere temperaturen voor velen niet echt een optie denk ik.

• Tinusvolkel
  • Nu online
[...]

Ik had een paar weken terug ook weer eens last van bloedend tepelongemak, maar toen herinnerde ik mij dat ik van die strakke ondershirts heb die geweldig zijn voor dit doeleinde :Y

Vaseline vond ik altijd maar ruk, omdat het ervoor zorgt dat de tepels in kwestie direct aan mijn shirt beginnen te plakken in plaats van halverwege oid. Pleisters werkten wel aardig maar op hele lange afstanden komt het toch altijd een beetje los. Merk ook altijd dat ik een beschermende houding aanneem met pleisters.

Blijkbaar kan je je tepels hierop ook training 8)7 ik had hier een tijd terug ook last van maar de laatste maanden nergens meer last van en ben geen andere kleren gaan dragen. Dus misschien zit er nu iets meer eelt op ofzoiets.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Roadman schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:27:
[...]

Gewoon altijd in blote bast bij 12 graden en hoger :+

PSN: Oldzkoel

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Calitomnication schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:55:
Heb schat ik een uurtje op de bank gelegen, vriendin is inmiddels thuis en ik sta op om het eten te gaan bereiden. Meteen heel licht in het hoofd, kan gebeuren, waarschijnlijk te vlug opgestaan, gaat vanzelf wel voorbij. Het volgende dat ik me kan herinneren is dat ik een "bonk" hoor en m'n vriendin op de achtergond in paniek. Mijn eerste gedachte is; "maak je niet druk, laat me slapen" en zeg nog "laat me met rust, ben gewoon moe". Schijnbaar ben ik op weg naar de keuken out gegaan, met m'n hoofd op de punt van een tafeltje dat in de keuken staat terecht gekomen. Schijnbaar precies met mijn oogkas want heb hier nu 2 kleine sneetjes en m'n lens lag 2 meter verder op de grond. Met de neus de grond geraakt, zit ook een flinke schaafwond. Nu gaat alles weer prima overigens, goed gegeten en flink wat ice-tea aka suikberbom naar binnen gewerkt.
Van die dingen die je eigenlijk niet mee wilt maken... Houdt jezelf even in de gaten de komende dagen op verschijnselen van een hersenschudding. Als ervaringsdeskundige weet ik dat je daar beter te voorzichtig mee bent, dan om het even aan te kijken :P
Waarschijnlijk heeft het tafeltje de val deels gebroken, dus zal het meevallen. Maar ongecontroleerd plat op de grond vallen kan serieus hard aankomen. Ik heb er een paar zien gaan... :X

anandus schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:33:
[...]

Interessant, die sokken.

Ik zie ook dat er behoorlijk wat soorten zijn. Is er nog iets dat je (of iemand anders :P ) aanraadt?
Persoonlijk ben ik erg tevreden met de Trail & Run Mid weight variant op enkel hoogte (crew geloof ik). De lightweight zit ook prima, maar vind ik net even iets te dun. Maar dat is misschien ook net een stukje persoonlijke voorkeur. Die is in mijn optiek ook iets minder goed met natte voeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Roozzz op 04-11-2019 12:49 ]

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Na een paar keer bloedende tepels te hebben gehad is onderdeel van de standaard routine gewoon afplakken met leukoplast. Blijft perfect zitten met ieder weer, en gaat er ook redelijk pijnloos weer af. Ik neem het risico niet meer, want bij iedere stap dat geschuur voelen is echt verschrikkelijk irritant als je nog 15km moet...

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ben ik de enige die shirts per direct afschrijft als die schuurplekken oplevert? Schurende shirts hoeven echt geen probleem te zijn... :?

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gewoon een bh met fijne binnenkant (anita) en geen last van schuurplekken :P Enige voordeel van met een bh moeten lopen.
Oh, en ik heb laatst een keer zonder sportbh gelopen. AUW. nope. Niet doen. NIET DOEN. Ik weet dat de meesten van jullie man zijn, maar als er een dame tussenzit die met een gewone bh loopt (of twee over elkaar huuuuuuh) - koop gewoon een keer een goede sportbh en je wil NOOIT meer terug.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Poekie schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:59:
Gewoon een bh met fijne binnenkant (anita) en geen last van schuurplekken :P Enige voordeel van met een bh moeten lopen.
Maar welke maat moet ik dan hebben? Ik ben zeg maar een beetje plat :+ :D

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik gok 65AA ofzo hahaha

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-12 15:25
Strak shirt werkt goed tegen bloedende/zere tepels. BH ook maar eigenlijk is ene strak shirt een mannen BH ;)
Afplakken lukt hier niet ivm borsthaar en ja scheren is een optie maar ook zo'n werk met bijhouden en jeuk als je dat niet doet. Verder heb ik er gelukkig alleen last van bij de echt lange afstanden (20+) en bij hele natte shirts. P.s. schuurplekken op een iets lagere plaats zijn ook niet fijn maar als ik er al last van heb is dat pas na de lange loop onder de douche... :'(

@Calitomnication kan zijn dat je even een te lage bloeddruk had door het liggen en te snel opstaan en daardoor plat ging. Wel even in de gaten houden en bij klachten eens bloed laten prikken.....

[ Voor 17% gewijzigd door xray79 op 04-11-2019 16:13 ]

• anandus
  • Niet online
Voor de liefhebbers, inschrijving voor 8K en (halve) marathon Amsterdam is geopend.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 04-11-2019 16:22 ]

• Roadman
anandus schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:21:
Voor de liefhebbers, inschrijving voor 8K en (halve) marathon Amsterdam is geopend.
Je kunt er maar vroeg genoeg bij zijn... ;)

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21
Tazzios schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:27:
[...]

Dankje, hiervoor heb ik 3 paar zoom elite 9 versleten maar die begonnen wat minder lekker te zitten bij de hiel. Ik begreep dat de Zoom Fly Flyknit ook wel handig waren als trainingschoen voor de vaporfly next% welke ik voor mijn komende marathon heb gekocht.

Dit jaar 4 paar schoenen gekocht; 2x decatlon en 2x Nike`s. Prijs middelt redelijk uit. :P
Hoeveel betaal je dan voor die Decathlon schoenen? Ik heb een dikke maand geleden een paar zoom fly flyknits bij Nike zelf besteld voor 80 euro, leek me toch een nette prijs.

Topvoetballers zie je trouwens steeds vaker met sportBH (Messi onder andere), zo raar is het dus ook niet meer, zeker?

• Roadman
nokie schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:35:

Topvoetballers zie je trouwens steeds vaker met sportBH (Messi onder andere), zo raar is het dus ook niet meer, zeker?
Denk niet dat Messi een sport bh draagt omdat het een sport bh is maar eerder omdat er bepaalde apparatuur op zijn lichaam zit (hartslag, tracking, etc.) tijdens het voetballen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roadman op 04-11-2019 18:41 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roadman schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:27:
[...]

Ik heb koudegevoelige tepeltjes die in het regenseizoen ineens vervelend aan shirts gaan plakken, in de zomer heb ik dit nooit eigenlijk...
Overigens zou ik ook gerust met alleen zo'n ondershirt lopen in de zomer, maar ik heb dan meestal sowieso al mouwloze en strakkere shirts aan.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wie heeft er ervaring met de halve marathon van Valencia? De inschrijving voor 25 oktober is al open. Moeten ik snel zijn of is het normaal dat je je zo lang van tevoren kunt inschrijven?

Boeiend, ingeschreven :7

[ Voor 8% gewijzigd door kenneth op 04-11-2019 21:13 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• aap

aap

"Slome zondagsjogger is net zo gezond als fanatieke hardloper"

https://www.volkskrant.nl...-maken-niet-uit~b7065aeb/

• Roadman
kenneth schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:44:
Wie heeft er ervaring met de halve marathon van Valencia? De inschrijving voor 25 oktober is al open. Moeten ik snel zijn of is het normaal dat je je zo lang van tevoren kunt inschrijven?

Nice, je eerste toch?

• InZane
kenneth schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:44:

That's the spirit! d:)b

Ik heb me gisteravond ingeschreven voor de 10km van de Zandenplasloop in Nunspeet aanstaande zaterdag. Niet zo boeiend als Valencia, maar ik heb er wel weer zin in. Gaat lekker met de wedstrijdjes zo :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

xray79 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:11:

@Calitomnication kan zijn dat je even een te lage bloeddruk had door het liggen en te snel opstaan en daardoor plat ging. Wel even in de gaten houden en bij klachten eens bloed laten prikken.....
Denk dat dit het geval is, te weinig gegeten, relatief zware activiteit voor een lichaam dat nog herstellende is, even liggen en in 1x opstaan = lage bloeddruk, licht in het hoofd en plat op de grond.
Roadman schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:41:
[...]

Denk niet dat Messi een sport bh draagt omdat het een sport bh is maar eerder omdat er bepaalde apparatuur op zijn lichaam zit (hartslag, tracking, etc.) tijdens het voetballen.
Zijn idd tracking devices voor positie op het veld waar ze ontzettend veel data mee verzamelen >> meer info hier.

tips voor New York

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee Valencia, Nice ligt in Frankrijk :P

Het wordt m'n tweede of derde. CPC is afgelast, Naaldwijk ben ik uitgestapt, Leiden heb ik eindelijk uitgelopen. Met de tijd van Leiden mag ik in Valencia in het derde vak (<1h24) starten. In maart hoop ik de CPC weer te lopen met misschien een tijd die me kwalificeert voor het tweede vak (1h19). Altijd blijven dromen :)

Ik ben altijd erg gefascineerd geweest door Valencia zonder er ooit geweest te zijn. Maar het ideale klimaat, de mooie moderne en antieke architectuur en natuurlijk de paella maken het volgens mij de ideale citytrip. Als je er dan ook nog een stukje kunt rennen is het weekend helemaal perfect.

Er wordt trouwens kneiterhard gelopen daar. Ruim zeshonderd lopers onder de 1h20. In mijn leeftijdscategorie (M40) liep de hele top vijftig dit jaar onder 1h16. Será tremendo 8)

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:55
Ben sinds ruim een maand begonnen met hardlopen. Daarnaast doe ik al langere tijd aan wielrennen. Gebruik via polar een schema waarbij ik 3x per week loop. Hiervan 2x duur en 1x interval.
Ik heb nooit mijn maximale hartslag 'laten' bepalen. Nu heb ik bij mijn laatste duurloop 1x een maximale sprint gedaan. Ik zag na mijn training dat door de polar h10 hartslagband een max van 193 slagen is geregistreerd. Zou dit een reële waarde kunnen zijn?

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-12 16:25
XPS15 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:57:
Ben sinds ruim een maand begonnen met hardlopen. Daarnaast doe ik al langere tijd aan wielrennen. Gebruik via polar een schema waarbij ik 3x per week loop. Hiervan 2x duur en 1x interval.
Ik heb nooit mijn maximale hartslag 'laten' bepalen. Nu heb ik bij mijn laatste duurloop 1x een maximale sprint gedaan. Ik zag na mijn training dat door de polar h10 hartslagband een max van 193 slagen is geregistreerd. Zou dit een reële waarde kunnen zijn?
Dat ligt volledig aan je leeftijd. Ik ben 27 en afgelopen weekend haalde ik in een crossloop een max van 198 (volgens de optical sensor in m'n Garmin, dat dan weer wel).
Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2