Soort van:vhal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:24:
[...]
Wel met een 2:50/km tribuut kilometer erin hè
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/3SxxDHwgJ0
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Soort van:vhal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:24:
[...]
Wel met een 2:50/km tribuut kilometer erin hè
Haha, keurig!Frenz64 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:46:
[...]
Soort van:
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/3SxxDHwgJ0
Dat is sneller dan Kipchoge!Dirk0s schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:26:
Door de warmte en spanning al in km 2 op veel te hoge hartslag, na 10 km had ik het al aardig zwaar en was het echt overleven. Uiteindelijk mijn 1e marathon in 1:45
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
mijn advies. Heb je pijn? sla over of pas je training aan maar ga zeker niet je standaard training afwerken omdat dat nou eenmaal in je schema staat. Het kan 9 van de 10 keer goed gaan maar als je dan een fout hebt begaan is dat vaak ook meteen foute boel. Een schema is een richtlijn en richtlijnen mag en kan je aanpassen. Je moet er natuurlijk voor waken dat je het niet aanpast op zo'n manier dat je je drempel naar beneden bijsteld omdat dat nou eenmaal makkelijker is. Ik heb juist precies het omgekeerde. Mijn huidige schema heb ik te makkelijk genomen dus moet het nu iedere keer wat bijstellen.Galois schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:02:
Ik had vandaag een klein beetje spierpijn in mijn kuiten, maar niets onbekends of waar ik mij zorgen over maakte.
Ik had vandaag een 6x 400 m intervaltraining op het programma staan en die ben ik ook gaan doen (dom misschien).
Tijdens het lopen voelde ik mijn kuiten wel, maar een herkenbare spierpijn wat mij geen zorgen baarde en dus gewoon mee doorgelopen.
Nu thuis doet mijn linker kuit erg veel pijn. Rechts ook wel maar minder. Gewoon lopen doet pijn en op de tenen van mijn linker voet staan is onmogelijk (teveel pijn).
In rust overigens geen pijn en de kuit is ook niet dik, rood, warm, oid.
Laten we hopen dat hij gewoon heel erg belast is en dus erg moeen dat het geen blessure is... ik maak mij zorgen...
Blijft een lastige sport om te weten wanneer het echt beter is om te stoppen. Ik heb wel vaker met wat spierpijn doorgelopen en dat was dan ook geen probleem 99 van de 100 keer...
Ja, dat lijkt mij logisch...Webgnome schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:00:
[...]
mijn advies. Heb je pijn? sla over of pas je training aan maar ga zeker niet je standaard training afwerken omdat dat nou eenmaal in je schema staat. Het kan 9 van de 10 keer goed gaan maar als je dan een fout hebt begaan is dat vaak ook meteen foute boel. Een schema is een richtlijn en richtlijnen mag en kan je aanpassen. Je moet er natuurlijk voor waken dat je het niet aanpast op zo'n manier dat je je drempel naar beneden bijsteld omdat dat nou eenmaal makkelijker is. Ik heb juist precies het omgekeerde. Mijn huidige schema heb ik te makkelijk genomen dus moet het nu iedere keer wat bijstellen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
If you can see, look. If you can look, observe
Ik voelde niks aankomen, maar liep op het einde denk ik in een soort waas want weet er niet heel veel meer vanaf.Roozzz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:43:
Oeps! Gelukkig een vrij goede plek om te crashen, en fijn dat je nergens echt last van hebt nu.
Maar wauw, voelde je niets aankomen? Als ik op strava jouw hartslag verloop zie lijkt het me toch dat je behoorlijk(!) diep ging de laatste kilometers...
Het was idd even schrikken en ben nog nooit flauwgevallen en eigenlijk nooit ziek.Galois schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:45:
Wow @Tinusvolkel, sterkte!
Bijzonder verhaal. Zeker even schrikken dat je er niets meer van weet. En fijn dat de medische hulp zo goed geregeld is!
Voel je je zo een dag later wel weer 'prima'? Sterkte en hopelijk kan je snel weer je trainingen oppakken!
gelukkig dat het inderdaad goed is gegaan; blijft verradelijk die warmte.
[ Voor 11% gewijzigd door kwakke01 op 14-10-2019 12:13 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Maar een hoge(re) hartslag tijdens een wedstrijd is toch normaal? Tijdens mijn laatste halve marathon liep ik volgens Garmin 50% in Z5 en 47% in Z4. Tijdens de singelloop (5EM) was dat 83% in Z5. Niet dat ik die zones per se geloof, want zo lang in Z5 zou helemaal niet moeten kunnen. Maar het zijn dezelfde zones als met trainingen, waarbij ik doorgaans zone 2 of 3 loop en zelfs bij intensieve intervaltrainingen lang zo veel niet in Z5 kom.slow whoop schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:35:
Ik heb de halve marathon van Eindhoven gisteren niet uitgelopen. Ben gestopt bij de drankpost na 9 km. het kostte me te veel moeite. Mijn hartslag zat veel te hoog, terwijl ik niet overdreven hard liep.
...
[ Voor 22% gewijzigd door T-MOB op 14-10-2019 12:09 ]
Regeren is vooruitschuiven
[ Voor 35% gewijzigd door Webgnome op 14-10-2019 12:29 ]
Idd ben ook te ver gegaan.. en is een goed leermoment geweest...verder wou ik niet zomaar opgegeven aangezien ik er veel voor getraind heb. (marja uiteindelijk trekt je lichaam gewoon aan de rem.)Webgnome schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:22:
@Tinusvolkel Wat een verhaal! Uit je hartslag is goed te zien dat je lichaam op een bepaald moment er gewoon klaar mee is. Je hartslag gaat alleen maar omhoog en stabiliseerd niet. Het is natuurlijk makkelijk praten achteraf maar ik zou zeggen. Probeer in de komende weken tijdens je trainingen nog meer op je lichaam te letten en te luisteren naar wat het aangeeft.
Ik was niet degene die aangaf dat mijn hartslag te hoog wasWebgnome schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:22:
@T-MOB Tuurlijk, een hogere hartslag is tijdens een wedstrijd 'normaal'. Al hangt dat wel af van hoe getraind je bent. Als je, zoals je zelf al aangeeft, na 9 kilometer al voelt dat je hartslag te hoog is dan is dat een goed moment om uit te stappen. Misschien is het een idee voor je zelf om de hartslag zones in je Garmin aan te passen? Heb ik tijdje terug wel gedaan en hoewel ik nog steeds van mening ben dat ze aan de lage kant zijn (een max van 170... yeah right..) helpt het mij tijdens mijn trainingen om de juiste vorm aan te houden. Een duurtraining is dan echt een duurtraining en niet een ' ik ga eigenlijk vele te hard voor te lange tijd en heb morgen bergen spierpijn' training
Regeren is vooruitschuiven
excuses..T-MOB schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:04:
[...]
Ik was niet degene die aangaf dat mijn hartslag te hoog wasEn als ik zones zou moeten aanpassen dan is het juist de andere kant op. Drie kwartier Z5 zou immers niet moeten kunnen (en met je muziek meezingen in Z3 ook niet). Ik wil die zones overigens wel een keer aanpassen hoor, maar niet willekeurig. Nu baseert mijn horloge zich op de lactaatdrempelwaarde die het zelf vaststelt, dat is in elk geval iets van onderbouwing. Het enige wat daar overheen gaat is m.i. een test bij een sportmedische keuring, op een loopband. Maar die loopband is een probleempje hier in de stad. Dus dat staat op het lijstje om "een keer" te gaan doen
Dat m'n hartslag tijdens een wedstrijd wat hoger ligt dan tijdens een normale training kan ik prima accepteren. Maar als die bijna continu tegen mijn maximale hartslag aan zit, terwijl ik niet eens op wedstrijdtempo loop, lijkt me dat niet OK. Van die 9 km heb ik gisteren 56% in Z5 gelopen. Het leek me niet gezond om zo door te gaan, en met een beduidend lager tempo door gaan zou me geen voldoening geven, en nog steeds een aanslag op m'n lichaam zijn.T-MOB schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Maar een hoge(re) hartslag tijdens een wedstrijd is toch normaal? Tijdens mijn laatste halve marathon liep ik volgens Garmin 50% in Z5 en 47% in Z4. Tijdens de singelloop (5EM) was dat 83% in Z5. Niet dat ik die zones per se geloof, want zo lang in Z5 zou helemaal niet moeten kunnen. Maar het zijn dezelfde zones als met trainingen, waarbij ik doorgaans zone 2 of 3 loop en zelfs bij intensieve intervaltrainingen lang zo veel niet in Z5 kom.
Verder wel verstandig om te stoppen als het niet goed voelt hoor. Beter dat dan er bij neervallen.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Super leuke wedstrijd, heb hem 3x gelopen.InZane schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:38:
Zo, ingeschreven voor de Midwinter Marathon 25km.
Afgelopen keer kon ik de 10em niet lopen vanwege een hamstring blessure en toen heb ik tegen mezelf gezegd dat ik volgend jaar de Asselronde (25km) zou gaan doen. Gisteravond dus maar de daad bij het woord gevoegd en me ingeschreven. Nu nog heel zien te blijven tot die tijd.
Dat wordt gelijk m'n verste wedstrijdafstand. Zelfs nog nooit een HM gelopen
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
42? tsss, puppy leeftijdvandermark schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:53:
Wel gaaf dat ik op m'n 42e deze progressie kan boeken.
Frenz64 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:22:
[...]
42? tsss, puppy leeftijdIk, 55, liep recent een nieuw PR (was 9 jaar oud) op de HM, je hebt nog zoveel voor je.
Haha, ik ben benieuwd!Frenz64 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:22:
[...]
42? tsss, puppy leeftijdIk, 55, liep recent een nieuw PR (was 9 jaar oud) op de HM, je hebt nog zoveel voor je.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Heb het officieel aantal uitvallers nog niet gevonden, maar als ik op Strava kijk dan zie ik toch bij best veel mensen waarmee ik "samen gelopen heb" geen 42 km staan..Calitomnication schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:20:
Al met al een ontzettend zware Eindhoven editie, ook gezien de verhalen die ik hier heb gelezen!
[ Voor 25% gewijzigd door Tinusvolkel op 15-10-2019 13:08 ]
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:08:
[...]
Heb het officieel aantal uitvallers nog niet gevonden, maar als ik op Strava kijk dan zie ik toch bij best veel mensen waarmee ik "samen gelopen heb" geen 42 km staan..
Iig weer iets beter voor mijn zelfvertrouwen![]()
Verder vanmorgen op de lopende band nog een km of 5 gelopen en dat viel iig niet tegen
nou verschrikkelijk verscrhikkelijk. Het is zo nu en dan een beetje nat maar om het nou meteen verschrikkelijk te noemen..influenza schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:34:
Normaal gesproken is dit precies het risico van een voorjaarsmarathon: trainen in koude omstandigheden en dan precies een eerste warme voorjaarsdag met de marathon. Nu is het al tijden echt verschrikkelijk najaarsweer en dan precies een warme dag er tussen. Daarnaast zal de luchtvochtigheid ook wel flink hoog zijn geweest, wat voor veel lopers ook funest is.
[...]
Webgnome schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:15:
[...]
nou verschrikkelijk verscrhikkelijk. Het is zo nu en dan een beetje nat maar om het nou meteen verschrikkelijk te noemen..
Punctuality is the politeness of kings
Frenz64 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:36:
Ja, het is verschrikkelijk hier
Ik vind overigens het aantal uitvallers en zware verhalen wel hoog. Het was warm, maar niet heet ofzo. Het zal de temperatuurssprong zijn geweest. Ik had hem andersom, in de aanloop naar de HM was het echt heet en op de zondag zelfs iets boven de 20 graden, dat zorgde wss voor een hele goede dag bij mij. Soort van warmtestage
[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 15-10-2019 19:51 ]
Klopt, lucht met een hoge luchtvochtigheid neemt slechter vocht/zweet op (duh).Webgnome schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:49:
De luchtvochtigheid is denk ik dan de grootste boosdoener. Die zorgt er volgens mij voor dat je je warmte niet goed kwijt kunt en dat is lastig bij een hardloop wedstrijd/training
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Je bent een tijdje ziek geweest dus je tempo ligt nu gewoon weer ietsje lager, een paar weken niets doen zal niet echt je tempo omhoog brengen, eerder omlaag. En je tempo tijdens het lopen niet naar beneden kunnen krijgen... Tja je zult gewoon minder snel moeten lopen - je hebt het over dat je hartslag omhoog schiet, dus je hebt iets dat je HR bijhoudt. Probeer daar een drempel (bijv bovenkant HRzone 1 of 2) in te stellen (kan bij elk horloge wel) en dan zodra je je HR-alarmpje hoort moet je je tempo omlaag doen zodra je weer onder je ingestelde drempelwaarde komt. Of de standaard 'kan ik nog praten'-test maar het is een kwestie van gewoon langzamer lopen en de trucjes die je daarbij helpen gehoorzamen.ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:15:
Ik heb 5 weken keelonsteking gehad en rennen was niet echt het beste wat ik kon doen. Toch af en toe een rondje gedaan. Het gaat nu weer stuk beter dus gister stukkie gelopen. Ik kwam tot 3.75km. Ik had echter probleem dat ik m'n pace gewoon niet naar beneden krijg, wat betekend dat ik gister een gemiddelde pace van 6:30 had, met 2 wandel stukken van 2min per wandel stuk. Ik was zo'n 5:30 aan het lopen en m'n hardslag ging daarvan flink omhoog. Heeft iemand tips hoe ik beter een pace kan houden? Want 5:30 is gewoon te snel voor mij op het moment.
Sidenote: Ik ben 35kg afgevallen sinds ik vorig jaar begon met bootcamp en rennen, dus heb minder gewicht waardoor ik nu na paar weken niets misschien gewoon snellere pace heb, maar ik ben te onervaren om daar een echte conclusie voor te trekken.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik neem aan dat je zonder horloge rent want hoe moeilijk kan het anders zijn? Met is het gewoon opletten, het voelt dan misschien wat vreemd, maar dat went ook wel. Kwestie van gewoon doen.ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:15:
Ik heb 5 weken keelonsteking gehad en rennen was niet echt het beste wat ik kon doen. Toch af en toe een rondje gedaan. Het gaat nu weer stuk beter dus gister stukkie gelopen. Ik kwam tot 3.75km. Ik had echter probleem dat ik m'n pace gewoon niet naar beneden krijg, wat betekend dat ik gister een gemiddelde pace van 6:30 had, met 2 wandel stukken van 2min per wandel stuk. Ik was zo'n 5:30 aan het lopen en m'n hardslag ging daarvan flink omhoog. Heeft iemand tips hoe ik beter een pace kan houden? Want 5:30 is gewoon te snel voor mij op het moment.
Sidenote: Ik ben 35kg afgevallen sinds ik vorig jaar begon met bootcamp en rennen, dus heb minder gewicht waardoor ik nu na paar weken niets misschien gewoon snellere pace heb, maar ik ben te onervaren om daar een echte conclusie voor te trekken.
Gewoon oefenen op langzamer lopen. Voelt heel onnatuurlijk in het begin, maar naar mate je het meer doet, komt het er van zelf in.ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:15:
Ik heb wel een horloge om. Zo wist ik m'n pace. En hartslag.m0ridin schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:42:
[...]
Ik neem aan dat je zonder horloge rent want hoe moeilijk kan het anders zijn? Met is het gewoon opletten, het voelt dan misschien wat vreemd, maar dat went ook wel. Kwestie van gewoon doen.
Als je niks mee hebt (en je hartslag opmerking meer op basis van gevoel is). Koop een simpel horloge of neem een telefoon mee waar je iets van tempo in programmeert...
Op gevoel vind ik het ook altijd lastig, maar met een apparaat mee heb je echt geen excuus eigenlijk. Behalve gebrek aan discipline.
Ja dat is het vooral. Ik doe met bootcamp ook wel stukken en daar doen we vaak sprintjes tussen. Dat merk ik nu met "lange" afstanden dat ik harder ga lopen. Alleen ik kwam er dus nu op 2km achter dat ik best wel hard ging (voor mijn doen). Dat ik "afrem" en ff later kijk en dat ik niet ben afgeremt. How the mind plays tricks on me.Niku schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:56:
[...]
Gewoon oefenen op langzamer lopen. Voelt heel onnatuurlijk in het begin, maar naar mate je het meer doet, komt het er van zelf in.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Strava Garmin 265
[ Voor 18% gewijzigd door Tim_W op 17-10-2019 07:51 ]
Strava Garmin 265
Op ervaring kom je redelijk ver, maar ook dan heb je soms 'goede' en 'slechte' dagen waar je denkt een tempo van x te lopen maar eigenlijk is het sneller/langzamer (laatst had ik nog het gevoel niet vooruit te komen en ik liep 20s/km sneller dan mijn gemiddelde rustige rondje). Er zijn ook altijd externe invloeden; wind, temperatuur, oppervlak waarop je loopt. En zelfs je horloge is niet zo goed in 'instantaneous pace' maar meer over bepaalde tijdsduur middelen.Tim_W schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:47:
Met horloge word tempo aanhouden ongetwijfeld erg makkelijk, maar op ervaring kom je waarschijnlijk ook al een eind?
Ik ben begin Augustus vanaf 0 begonnen en merk dat het al een stuk beter wordt, maar dat ik er ook nog steeds wel moeite mee heb om een X tempo vast te houden.
PS: interessant topic, vd week vanaf pagina 240 bijgelezen. Ongekend wat een tempo's sommige hier lopen.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Met een horloge word tempo aanhouden iets gemakkelijker omdat je zelf kunt bepalen op welk moment jij je horloge checkt. Met een telefoon heb je meestal een vaste afstand (standaard 1km) waar je de afgelegde tijd te horen krijgt. Het voordeel van een horloge is dat je vaker kunt corrigeren, wat ook weer een nadeel is. Onbewust ga je er toch teveel op letten, waardoor je tempo een jojo-effect kan krijgen.Tim_W schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:47:
Met horloge word tempo aanhouden ongetwijfeld erg makkelijk, maar op ervaring kom je waarschijnlijk ook al een eind?
Ik ben begin Augustus vanaf 0 begonnen en merk dat het al een stuk beter wordt, maar dat ik er ook nog steeds wel moeite mee heb om een X tempo vast te houden.
PS: interessant topic, vd week vanaf pagina 240 bijgelezen. Ongekend wat een tempo's sommige hier lopen.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Strava Garmin 265
Ik hou er persoonlijk ook niet van. Liever een kleinschalig loopje in de buurt.pjlgt schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:16:
Gewoon zelf gaan zien wat je er van vind. De 1 houd er van, de ander niet. Ik val in de laatste categorie. Afgelopen zondag nog de 4 mijl slalom in Groningen gelopen. 19000 man aan de start en gelukkig nog wat vooraan kunnen starten met de bedrijvenloop, maar desondanks nog steeds veel te druk. Zoek dan persoonlijk liever iets kleinschaligers op, een leuke trail of zo.
Wij gaan ieder jaar, ik voor de gezelligheid en mijn vrouw wel om hard te lopen. De 8km is irritant omdat daar de meeste lopers van TCS meedoen. die zijn vaak ongetraind en beginnen na 500 meter al gewoon te lopen omdat ze het niet meer aankunnen.PatrickPR schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:13:
Aanstaande zondag is weer de TCS Amsterdam Marathon. Ik kende deze wedstrijd niet echt, tot ik er door een collega op gewezen werd. TCS is voor ons bedrijf onze ICT-partner en ook de hoofdsponsor van de marathon dus wij lopen met een eigen team mee en hebben ook andere privileges (geloof ik). Afstanden zijn hele marathon, halve marathon en 8 kilometer.
Omdat de inschrijvingen al gesloten waren toen ik er van hoorde heb ik intern nagevraagd of ik nog mee kon doen. Dit ging zoals verwacht niet meer, maar ik ben wel op de reservelijst gekomen voor de 8km afstand. Afgelopen dagen zijn er vanuit ons bedrijf wat uitvallers geweest, dus ik mag nu alsnog mee doen. In eerste instantie op de halve marathon die terug gezet kon worden bij het ophalen van het startnummer, maar nu is er ook op de 8km een uitvaller. Ideaal dus. Nu nog zorgen dat administratief alles op de juiste plek terecht komt.
Ik vind het eerlijk gezegd wel spannend worden nu ik zeker weet dat ik mee mag doen. De afstand is voor mij het probleem niet, ik wil zelfs iets harder lopen dan laatst op de lokale 10km. De route lijkt me ook super gaaf. Het is voor mij wel de eerste keer dat ik aan zo'n enorm evenement mee doe. Ik krijg de indruk dat het echt een mega event is waar het echt druk gaat worden, en er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden.
Ik ga het maar gewoon meemaken denk ik, en genieten natuurlijk. Mijn vrouw gaat mee als supporter, en mag als guest ook met mij mee besloten gebieden in. Ik ben benieuwd.
Festina lente
Douchen doet ze nooit, zijn volgens mij zijn in de TCS tent(ingang F) geen douches en moet je daarvoor naar de expo(maar daar hadden we ook discussie over deze week) Mijn vrouw doucht altijd pas thuis dus kan je niks over vertellen. Ophalen van startnummers is voor ons nooit een probleem omdat mijn vrouw de halve loopt, dan ben je na de drukte pas aan de beurt maar je hebt inderdaad een fastlane van TCS meteen om de hoek in de expo. Ik heb daar nog nooit mensen zien wachten:)PatrickPR schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:17:
@Honesty inderdaad, wij gaan met de trein naar Amsterdam Zuid en dan een stukje lopen. Bij ons noemen ze het de TCS Hospitality Tent met drankjes, eten en gratis massage. Dat zal dan wel hetzelfde zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met de drukte rondom de Sporthallen Zuid? Met name het ophalen van het startnummer via de Fast Lane en de kleding inname. Is dat een beetje te doen? Wij willen rond 9 uur wel bij het stadion zijn.
Daarnaast heb ik gelezen dat er beperte kleedruimten en douches zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zou na afloop toch wel graag willen douchen aangezien we dan nog een treinreis van 2 uur voor de boeg hebben.
Festina lente
Really
Het oneindige X 0
TOen ik begon met rennen een 3tal maanden terug, had ik hetzelfde probleem. Tegenwoordig kan ik op ijn duurlopen vrij easy een pace van 7minuten rennen. De truc voor mij was cadence 'doorhebben' met mijn benen en hoe groot mijn stappen zijn. Dribbelen op trainingen heeft daar veel bij geholpen waardoor ik vrij kleine stapjes kan maken, toch ren en mijn cadence redelijk hoog blijft (ook bij een lage pace).ye-roon schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:15:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
In het algemeen zeggen ze dat je nadat je bent genezen van een griep nog dezelfde tijdsduur aan het herstellen bent. Eén week ziek van griep, --> één week herstellen daarnaTinusvolkel schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:45:
Hier was ik afgelopen woensdag wat grieperig (Waarschijnlijk mede oorzaak uitval Marathon.)
Dus vandaag een kort rondje gemaakt maar met dezelfde snelheid en omstandigheden ligt mijn hartslag normaal een slag of 10 lager. Dus heeft iemand ervaring hoelang zo'n griepje het lopen nog blijft beïnvloeden?
Voel mij voor de rest namelijk al weer een paar dagen prima.
Echter is dit griepje mij nu al een week of 2 lastig aan het vallen, want kom maar niet in de "flow" met lopen en het beïnvloed (zoals ik al zij) mijn hartslag.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Wow gefeliciteerd, droom debut!Martiveen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:54:
Nu ook mijn praatje over de marathon vandaag.
Zoals @PatrickPR al aangaf was het echt megadruk. Was uiteindelijk precies op tijd in m’n vak terwijl ik een uur voor de start m’n nummer had. Uiteindelijk de start ging wel soepel, ongeveer een 1,5 minuut na het startschot kon het avontuurt voor mij beginnen.
Tot ongeveer 10 km was het erg druk met mensen die te ver vooraan stonden en rustig naar achteren aan het lopen waren. De benen voelde aardig fris tot en met 25 km en toen begon ze wat meer vermoeid te voelen. Heb het toen iets rustiger aan gedaan en toen zakte m’n hartslag weer wat. Dit ging aardig tot en met de 30 km en vanaf dat moment wist ik dat het zwaar mocht worden Toen sloeg het niet zo dramatische noodlot toe ik moest plassen.. Mijn ervaring is dat ik t dan maar gewoon moet doen anders verkrampt alles. Na een korte pauze van max 50 seconden kon ik weer doorgaan. Tegen de 37 km was de jus echt wel op en begon ik wat kramp te voelen. Scheelde dat het ook een stuk drukker was geworden met aanmoediging en dat helpt ook wel. Ook voelt het stiekem wel goed dat er mensen om je heen met kramp stoppen en dat je zelf nog aan t rennen bent.
Uiteindelijk geen eindsprint durven trekken vanaf de 40km, omdat ik tegen kramp aan zat. En dan zou t sowieso over zijn. Vanaf 1km kon ik zien dat ik die laatste km rond 3:40 moest rennen om onder de 3 uur uit te komen en had al zo’n vermoeden dat dat m niet ging worden. Uiteindelijk de laatste 500meter nog een sprint kunnen trekken en wat mensen in kunnen halen. En met een mooie eindtijd van 3:00:10.
Al met al een mooie ervaring en helemaal niet zo verschrikkelijk als ik van tevoren had verwacht. En voor een eerste keer ben ik hier super tevreden mee!
Ik sta al ingeschreven voor Rotterdam dus dan gaat die 3 uur er hopelijk ook aan.
Strava or it didn’t happen: https://www.strava.com/activities/2802834910/overview
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Nadat ik 2 weken terug voor het eerst een wedstrijd moest laten schieten wegens ziekte (de Kustmarathon) en in de week erna telkens met een grieperig lichaam 6 keer achter elkaar hetzelfde rondje van 7km had gelopen, was ik heel benieuwd hoe ik er fysiek voorstond. Tot en met de laatste keer lopen afgelopen donderdagochtend voelde het allemaal nog niet heel solide.Xaverius schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:31:
De 50 kilometer Indian Summer Ultra. Ineens zag ik @Rudedadude voor de start! Altijd leuk, hij ging het rustig aan doen zei hij.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Hah hoe ging t? Bij mij kan ik t ook nog wel eens inhouden maar dit voelde niet alsof dat ging werken.Xaverius schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:36:
Gefeliciteerd met een mooie tijd @Rudedadude !
@Martiveen Geinig verschil. Ik voelde ergens in de eerste kilometers dat ik even de bosjes moest opzoeken maar ben uiteindelijk rond 21 kilometer dat pas gaan doen. 😇
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Heb je deze aangeschaft?Gaargod schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:49:
Als beloning komt er (hopelijk aankomend weekend) een nieuw setje schoenen aan
Heb m'n zinnen gezet op de Saucony Liberty ISO 2, eens even kijken hoe die voelen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik kan je wel TrainAsOne (TAO) aanraden. Ik was zelf een tijdje geleden in dit topic ook op zoek en was aan het stoeien met de coach vanuit Garmin Connect, maar dat was me wat te statisch en gaf weinig beeld van wat ik nou precies aan het doen was. TrainAsOne was een tip van @Niku (anandus schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:36:
Maar mijn vraag.
Ik zoek mooie schemaatjes voor 5-10 in 8 weken en 10-21 in 16 weken.
Is een trainingsschema naar 10K eigenlijk niet echt nodig, maar ik wil alles gewoon netjes by the book rustig opbouwen
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 21-10-2019 17:09 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Galois op 21-10-2019 17:59 ]
Ligt er volgens mij aan wat de kern van de blessure is... een foamroller masseert vrij diep (als je het goed aanpakt) dus in mijn geval (had last van spierknopen) werd dit ook aangeraden en werkte het wel.Galois schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:43:
Hmmm... vorige week tijdens een intervaltraining mijn kuit wat overbelast. Weekje rust gegeven en ik had er al 3 dagen helemaal geen last van.
Dus vandaag maar even een rustig rondje geprobeerd. Dat ging de eerst paar km goed, maar daarna begon mijn kuit weer op te spelen (na 4 km schat ik).
Ik voel 'm helaas weer nu... Dit komt niet goed uit met mijn 7H trainingen...
Nu is mij door een (bevriende) fysio aangeraden om met een roller mijn kuiten meerdere keren per dag te masseren en ook meerdere keren de kuitspieren te rekken. Hopelijk heeft dit effect. Iemand positieve ervaringen met een roller en kuitblessures?

Het oneindige X 0
Eén van de betere uiteen zettingen van de laatste tijd.polthemol schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:52:
[...]
En als je het zonder sensor wil doen: voor de z1-runs zou je je ademhaling compleet via je neus alleen moeten kunnen doen. Z1 kun je complete conversaties makkelijk voeren, Z2 ietsie moeilijker, maar praten gaat nog prima, bij Z3 stop je met je levensverhaal te delen, Z4 gaat alleen vloeken nog makkelijk en bij Z5 eigenlijk alleen nog maar 'aaaaaargh'
...
Wat voor horloge heb je? TrainAsOne werkt goed samen met mijn Garmin (vivoactive 3). Mijn training staat op mijn horloge klaar en mijn horloge geeft vervolgens mooi weer welk tempo / hartslag ik moet aanhouden en voor hoe lang. Dan is het alleen een kwestie van van te voren even kijken welke blokken erin zitten, zodat je tijdens het rennen ook weet wat er de volgende blokken nog komt, maar dat heeft altijd de zelfde opbouw:anandus schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:07:
TrainAsOne heb ik vroeger geprobeerd, maar ik vond het niet fijn werken.
Het is wel op maat, heel fijn, maar werd beetje gek van sommige trainingen: "11 minuten op 5:37 lopen, dan 18 minuten op 6:13, daarna 2 minuten 5:17 en dan 3 minuten op 4:57" , etc.
Ik heb ook geen goede methode om dat netjes bij te houden (schreef het allemaal maar op mijn hand), en merkte dat ik behoorlijk vaak mijn horloge bekeek om de tijd en mijn snelheid te checken.
Het liep niet lekker op die manier.
Maar misschien moet ik gewoon een betere manier vinden om daar mee om te gaan, dat kan ook, want het achterliggende idee vind ik wel heel fijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Joba op 22-10-2019 09:03 ]
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Android Wear.Joba schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:54:
[...]
Wat voor horloge heb je? TrainAsOne werkt goed samen met mijn Garmin (vivoactive 3). Mijn training staat op mijn horloge klaar en mijn horloge geeft vervolgens mooi weer welk tempo / hartslag ik moet aanhouden en voor hoe lang. Dan is het alleen een kwestie van van te voren even kijken welke blokken erin zitten, zodat je tijdens het rennen ook weet wat er de volgende blokken nog komt. Appeltje eitje.
Ik gebruik TAO nu meer dan een jaar (betaalde versie). Daarvoor rende ik eigenlijk maar wat en op zoek naar wat structuur (zonder rigide weekschema's) kwam ik TAO tegen.Joba schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:02:
[...]
Ik kan je wel TrainAsOne (TAO) aanraden. Ik was zelf een tijdje geleden in dit topic ook op zoek en was aan het stoeien met de coach vanuit Garmin Connect, maar dat was me wat te statisch en gaf weinig beeld van wat ik nou precies aan het doen was. TrainAsOne was een tip van @Niku () en bevalt prima! Je kan daar prima meerdere doelen in aangeven.
Het mooie van TAO is dat deze feitelijk kiest voor de optimale training, op basis van de gegevens die TAO heeft uit een aantal assesment runs die je moet lopen. Dat wordt bijgewerkt op basis van de resultaten uit je trainingen. Je traint dus niet naar een bepaalde snelheid in een bepaalde wedstrijd, maar puur naar het maximaal haalbare gezien je fysieke gesteldheid en het aantal dagen dat je kunt trainen.
Tot nu toe (gebruik het nu 3 weken) voelde elke training 'spot on': niet het gevoel dat je iets overbelast maar zeker ook niet het gevoel dat je geen progressie maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door TheOmen op 22-10-2019 09:25 ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
PSN: Oldzkoel
Mogelijk een tussenoplossing, maak geruik van het extra lusjepower_user schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:21:
Ik loop nu sinds een aantal maanden hard. Toch ben ik nu al voor de 2e keer een periode geblesseerd. Eerst de binnenzijdes van de knieën en nu weer last van 1 wreef. Nu ben ik begonnen na 15 jaar niks aan sport gedaan te hebben dus misschien hoort het er ook wel bij maar zat ook te denken dat ik misschien verkeerd schoeisel gebruik. Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht van het eigen merk van Decathlon. Deze moet ik echt heel strak aansnoeren wil de schoen goed aansluiten. Ik heb het idee dat mijn wreefblessure hierdoor ontstaan is.
Als ik deze terugbreng wat is dan een schoenenmerk wat bekend staat om goed te passen om hele smalle voeten?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen
Populaire modellen worden vaak ook in een smalle leest geleverd. Wist ik eerst ook nietpower_user schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:21:
Als ik deze terugbreng wat is dan een schoenenmerk wat bekend staat om goed te passen om hele smalle voeten?
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq