Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gelukkig start de marathon om 10 uur dus dan ben ik hopelijk al binnen voordat het echt warm word.dennismaus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:31:
Voor de Marathon Eindhoven lopers, die weer voorspelling is wel weer bijzonder te noemen. Ik dacht na Rotterdam afgelopen keer dat ik een najaarsmarathon beter kon lopen vanwege het weer. De voorspelling is alleen nog beroerder dan Rotterdam. Ik ben benieuwd hoe dit de komende dagen nog veranderd.
Maar de halve marathon lopers beginnen om half 2..
Gebeurt wel vaker hoor dat je het shirt vooraf krijgt. Heb zelf ook een Midwinter Marathon shirt van 2019, terwijl ik 'm vanwege een blessure niet eens heb gelopen. Voelt wel een beetje raar om hem dan aan te trekken moet ik zeggen.Secsytime schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:37:
[...]
Shirt hoor je toch pas te krijgen als je hem daadwerkelijk hebt uitgelopen? 😓
Leuke groepjes bij jou in de buurtEdgenumber schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:17:
[...]
Groepjes onder leiding van een trainer lopen je bekand de weg af en roepen je allerlei verwensingen na als ik links loop en zo komen met zijn tienen rechts aan stormen. Vaak ook nog de slechts verlichte/zichtbare lopers die er op mijn rondje rond lopen.
Wij lopen ook vaak in groepjes over de openbare weg, maar we zijn juist altijd heel hartelijk naar andere lopers. Sowieso groet ik elke hardloper die ik tegenkom
[ Voor 39% gewijzigd door InZane op 09-10-2019 09:59 ]
Een tijdje geleden had ZalandoLounge een aanbieding met Columbia t-shirts met UTMB print. Gaaf shirt, maar ik heb er maar vanaf gezien. Kan je iedere keer gaan uitleggen dat je nooit 170km in de Alpen hebt gerend....InZane schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:58:
[...]
Gebeurt wel vaker hoor dat je het shirt vooraf krijgt. Heb zelf ook een Midwinter Marathon shirt van 2019, terwijl ik 'm vanwege een blessure niet eens heb gelopen. Voelt wel een beetje raar om hem dan aan te trekken moet ik zeggen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Tja, gisteravond ook voor het eerst m'n vestje weer aangehad. In het donker over de Lekdijk, ook een uitdaging. Auto's met grootlicht tot vlakbij, die passen dimmen als ik meerdere malen met m'n armen zwaai.Edgenumber schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:17:
[...]
Ik heb dat van kinds af aan ook geleerd dat je als voetganger op de weg tegen de richting in moet lopen omdat je zo verkleer aan zie komen. Wat ik via google heb begrepen was dit vroeger ook wet, maar nu niet meer.
Maar wat ik bloed iritant vind bij mijn rondjes. De ene loopt links de andere loopt rechts. Groepjes onder leiding van een trainer lopen je bekand de weg af en roepen je allerlei verwensingen na als ik links loop en zo komen met zijn tienen rechts aan stormen. Vaak ook nog de slechts verlichte/zichtbare lopers die er op mijn rondje rond lopen.
Het stuk wat ik loop is voor een groot deel niet verlicht in de polder. Scooters hoor ik nog wel aan komen, maar e-bikes niet. Dus ik vind het ook wel zo prettig om links te lopen.
Zo effe mijn fruistratie van gisteren er uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Frenz64 op 09-10-2019 10:38 ]
Danm, balen man, maar gelukkig dat je er relatief goed vanaf gekomen bent.Refro schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:08:
Ik vond tot vanavond al die hardloop super reflectie lamp vestjes overdreven. 2 knipperlampjes en een hoofdlamp moest voldoende zijn. Nou nee dus.
Ben tijdens mijn duurloop vandaag van achteren aangereden, gelukkig alleen elleboog open (3 hechtingen) en bont en blauw. Toch maar investeren in nog betere verlichting en de buiten gebieden in de winter toch maar links laten liggen. Heb verrekte veel geluk gehad, blijf veilig in het donker.
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Misschien is een hoofdlampje ook een idee. Heb de mijne meestal ook op en heb zeker in het buiten gebied het idee dat automobilisten het als vervelend kunnen ervaren als je lampje goed horizontaal staan :-)Frenz64 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:33:
[...]
Tja, gisteravond ook voor het eerst m'n vestje weer aangehad. In het donker over de Lekdijk, ook een uitdaging. Auto's met grootlicht tot vlakbij, die passen dimmen als ik meerdere malen met m'n armen zwaai..
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik ga altijd aan de kant staan, maar echt doorlopen doe ik alleen op een rivierdijk, als ik dan op straat loop is dat nog opwarming of cooldown, dus niet zo erg om even te stoppen. De kant van de weg waar ik loop is dan in functie van waar ik in de kant kan staan, dus dat kan wel variëren.Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:31:
[...]
Klopt, dat was het advies bij wandelen. En ook dat je dan in de berm gaat staan als er auto's aan komen, maar dat doet de gemiddelde hardloper dan weer niet.
Ik loop in het donker met een fluo vest en zo'n Iron Man borstlamp. Schijnt nogal in de ogen van automobilisten, maar ik loop dus zelden op straat, en ik heb de verlichting wel nodig op die onverlichte dijk, anders struikel ik. Als een auto in mijn buurt kom, richt ik de lamp wel weg.
Wat is dan wél goed weer? Het is nu niet alsof het 30 graden wordt... 21-23 graden en droog, weinig wind, wat wil een mens nog meer? Ik ging normaal geen wedstrijd doen volgend weekend omdat ik vorig weekend al een HM gedaan heb, maar die weersvoorspelling doet me net overwegen toch de 15km van Dwars Door Hasselt te doen.dennismaus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:31:
Voor de Marathon Eindhoven lopers, die weer voorspelling is wel weer bijzonder te noemen. Ik dacht na Rotterdam afgelopen keer dat ik een najaarsmarathon beter kon lopen vanwege het weer. De voorspelling is alleen nog beroerder dan Rotterdam. Ik ben benieuwd hoe dit de komende dagen nog veranderd.
@Frenz64 Veel nieuwere auto's hebben grootlichten die automatisch dimmen, maar ik denk niet dat die systemen voetgangers herkennen.
Erg leuk en divers. https://www.ad.nl/andere-...ketlistdingetje~a1672c3e/
PSN: Shiver23
Kan ik begrijpen. Maar om stoepje op stoepje af te lopen en 260 keer over te moeten steken.Niku schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:34:
Ik loop gewoon niet waar het echt donker is, ook niet met verlichting (draag altijd verlichting, ook binnen de bebouwde kom). Zelfbescherming.
Of een mooi rondje op het fietspad rond een recreatieplas wat net geen 5 Km is.
En eerlijk is eerlijk niet elk groepje is zo. Maar sommige weten in zeer stevige bewoordingen te melden dat je in hun ogen aan de verkeerde kant van de weg loopt.
Edit
Leerzaam en leuk topic trouwens
Gecertificeerd ongeleid projectiel
De shirtjes krijg je idd altijd voor de loop in Eindhoven, ook bij andere lopen zie je dat ze die al vooraf uitdelen of opsturen is logistiek ook makkelijker denk ik. En je ziet ook veel mensen in dat shirt de HM (of M) lopen, dus is ook een stuk exposure denk ik?
Ik loop ook via ons bedrijf dus mag het startnummer en shirt vandaag of morgen ophalen. En kan de tas ook op een andere locatie achterlaten.
@Refro beterschap ook al heb ik mazzel dat ik geen polders heb hier is in het donker/slecht weer lopen wel altijd een dingetje....
Gelukkig loop ik in hier overdag en in het donker op de stoep of het fietspad en zijn er weinig stukken waar ik op hetzelfde stuk weg loop als de auto's. Wel loop ik vaak met de hond aan de lijn of los in het bos. Dus ik loop dan tegen het verkeer in zodat ik kan inschatten of ik gezien wordt.
De echte donkere paden hier zijn de stadsparken/bossen dus daar is geen verkeer en is een hoofdlamp goed genoeg en een reflectiehesje voor de zekerheid over het shirt/jasje. Soms krijgt de hond ook een LED lampje aan het tuig voor de zekerheid.
Je loopt de de marathon neem ik aan omdat je zo vroeg in Eindhoven bent? Kom je vanuit Valkenswaard de N269 of via de A67? Dan zou ik via de ring of rondweg (Leenderweg) denk ik de stad inrijden. de N2 of randweg kan ook wel even kijken waar je er dan afgaat.nokie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Heb je (of iemand anders) toevallig ook nog tips hoe er te geraken? Vanuit België is de enige fatsoenlijke optie met de wagen (denk ik) maar aangezien ik Eindhoven verder niet goed ken, ben ik bang dat ik verloren ga rijden als ik de stad zomaar inrijd.
Ik hoop rond 8u-8u30 daar te zijn, maar ik ga niet de enige zijn, vrees ik...
Van de uitleg op de site wordt ik niet veel wijzer (leuk dat een parking open is, maar je moet er ook geraken).
Hierhttps://live.andes.nl/eindhoven#route kun je de route bekijken en hier zijn de afsluitingen met tijden maar vanuit België kom je denk ik het beste op de ring Eindhoven in en dan rechtsom naar het TU terrein daar kun je vaak ook parkeren en is het niet overdreven ver lopen naar het beursgebouw en is makkelijk te bereiken.
Nevermind, het gaat niet om de Berenloop, maar om de Devil's trail de week erna. Die is 15 of 30 km, moet kunnen. Kent iemand het parkoers ongeveer? Trailschoenen zijn niet echt nodig daar, toch?Frenz64 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:30:
Oké, vraag. Ik zou een marathon gaan lopen half december. M'n loopmaatje is afgehaakt vanwege achillespees ellende. Dus ik ga de Ronde Venen marathon niet lopen en heb de afgelopen weken ook iets minder km's gedraaid. Nu kan ik de Berenloop gaan doen. HM zit vol, eventueel nog via facebook ofzo of zal ik daar de marathon gaan lopen, 3 november al. Heb verschillende 25 km + duurlopen gedaan,maar dus nog maar effectief 3 weken voorbereiding. Wordt m'n tweede marathon dus ik weet wel waar ik aan begin. Verantwoord? Geen tijdsdoel, goed uitlopen (liefst wel net onder de 4 uur)
Dankjewel! Ik kom inderdaad voor de marathon, en van de A67 af. Ik dacht er inderdaad aan om de tip van @Niku te volgen en via de ring naar het TU terrein te rijden.xray79 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:11:
[...]
Je loopt de de marathon neem ik aan omdat je zo vroeg in Eindhoven bent? Kom je vanuit Valkenswaard de N269 of via de A67? Dan zou ik via de ring of rondweg (Leenderweg) denk ik de stad inrijden. de N2 of randweg kan ook wel even kijken waar je er dan afgaat.
Hierhttps://live.andes.nl/eindhoven#route kun je de route bekijken en hier zijn de afsluitingen met tijden maar vanuit België kom je denk ik het beste op de ring Eindhoven in en dan rechtsom naar het TU terrein daar kun je vaak ook parkeren en is het niet overdreven ver lopen naar het beursgebouw en is makkelijk te bereiken.
Man, wat ben ik zenuwachtig ondertussen
De wijzen komen uit het Oosten!
In het beursgebouw is een groot vak afgezet met hekken, daar kun je je tas afgeven. Kun je niet missen aangezien dit direct naast het ophaalpunt voor je shirt & startnummer is. Verder zou ik gewoon in het beursgebouw blijven. Omkleedmogelijkheden genoeg, douchecabines zijn beschikbaar mocht je hier gebruik van willen maken. Heb je voor de wedstrijd last van een zenuwplasje, dan kun je dat in het beursgebouw doen. Hier geldt wel, des te dichterbij het startschot, des te langer de rij. Moet je alleen nummer 1? Onderweg richting het startvak staan genoeg plaskruizen. Mocht je je toch in het nummer hebben vergistcverkooyen schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:20:
Ook is het me niet helemaal duidelijk hoe het zit met de tassenafgifte. Krijg je hiervoor, net als bij de dam tot dam, een tas voor of moet je hier zelf voor zorgen?
Let ook goed op je starttijd. Vorig jaar bestond de eerste startwave uit A,B,C. Volgens mij ging D,E,F 15 minuten later weg.
Over parkeren kan ik verder geen advies geven aangezien wij bewust (vanuit Venlo) met de trein komen. Net zo rap en superdicht bij het beursgebouw.
Succes iedereen!
Mocht er iemand nu ontzettend enthousiast zijn geworden over de HM, ik heb nog een startnummer (Vak A) beschikbaar!
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Toen ik vorig jaar weer begon met hardlopen deed ik dat ook op schoenen waar nog niet veel op was gelopen, maar die al wel een jaar of 6 in de kast lagen.NoepZor schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:28:
Ik ben sinds kort weer begonnen met hardlopen, mijn schoenen zijn 5-6 jaar oud en ik heb er maximaal 250 km op gelopen. Zijn deze qua ouderdom aan vervanging toe of kan ik er nog een tijdje op lopen? Ik lees op internet tegenstrijdige zaken. Enerzijds dat de demping er uit is en dat dit slecht is. Anderzijds dat demping helemaal niet altijd goed is (op de hak lopen) en je ook went aan minder demping in je loop. Iemand een goed advies wat ik het beste kan doen? Mijn doel is om volgend jaar april 10 km te kunnen lopen.
Ik begon al snel pijntjes te ontwikkelen en besloot om toch maar nieuwe schoenen te kopen, waarna ik een stuk fijner liep en ik minder last had van m'n enkels en knieën..
Ondanks dat er aan de oude schoenen niet zoveel te zien was waren de zolen wel uitgedroogd / hard geworden.
Ik kan het op afstand natuurlijk niet voor jou inschatten maar persoonlijk ben ik van mening dat het verstandig is om met goed schoeisel te lopen.
Ik vervang mijn schoenen altijd na één jaar of 1000 km welke het eerst komt. Goed schoeisel is net zo belangrijk als goed trainen.Robsta86 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:45:
[...]
Toen ik vorig jaar weer begon met hardlopen deed ik dat ook op schoenen waar nog niet veel op was gelopen, maar die al wel een jaar of 6 in de kast lagen.
Ik begon al snel pijntjes te ontwikkelen en besloot om toch maar nieuwe schoenen te kopen, waarna ik een stuk fijner liep en ik minder last had van m'n enkels en knieën..
Ondanks dat er aan de oude schoenen niet zoveel te zien was waren de zolen wel uitgedroogd / hard geworden.
Ik kan het op afstand natuurlijk niet voor jou inschatten maar persoonlijk ben ik van mening dat het verstandig is om met goed schoeisel te lopen.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Die volg ik ook al heb ik die ene podcast met Jos Hermens maar uitgezet, die lult echt 24 uur vol in één kwartier zonder onderbrekingShiver23 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:04:
Ik luister sinds kort 'De Pacer'. Een nieuwe podcast over hardlopen.
Erg leuk en divers. https://www.ad.nl/andere-...ketlistdingetje~a1672c3e/
Suzy Q&A met Susan Krumins en Olivier Heimel (redacteur runnersworld) is ook leuk om te volgen, verder heb je nog Looppraat met aardige verhalen over uiteenlopende onderwerpen.
Het is een smal weggetje van rijstroken is niet echt sprake. Gisteravond de papieren voor de verzekering ingevuld. Vanmorgen bij de huisarts geweest voor een verbandwissel, mag vrijdag nog een keer. Buiten en vastgeplakt gaasje zag het er boed uit. Voel me verder goed dus maar een paar weken uitzitten.
@Shiver23 @vhal Allemaal leuke podcasts, helaas is looppraat weinig actief meer. Zelf volg ik ook nog billy yang en 300 pounds and running (al bevat die laatste wel heel veel herhaling, en "gezeur")
[ Voor 21% gewijzigd door Refro op 09-10-2019 19:27 ]
En Talk Ultra, van Ian Corless (Engels). Lange interviews met ultra/trail lopers. Altijd leuk om naar te luisteren, hoewel Ian zo af en toe iets te veel over zichzelf wil vertellen....Refro schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:23:
@Shiver23 @vhal Allemaal leuke podcasts, helaas is looppraat weinig actief meer. Zelf volg ik ook nog billy yang en 300 pounds and running (al bevat die laatste wel heel veel herhaling, en "gezeur")
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Het zijn voor mij niet de meest gunstige omstandigheden, maar tijdens de Damloop had ik relatief weinig last van de warmte en liep ik een PR (1:03:06). Het moet gezegd worden dat ik om 10:25 uur mocht starten maar toch. We gaan er gewoon het beste van maken. Ik ga weer met eigen voeding/drank lopen dus ik ben niet afhankelijk van de waterposten. Dat maakte tijdens de Damloop echt het verschil. Ik zie nog die jaloerse blikken bij elk flesje water wat ik aangereikt kreegdennismaus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:31:
Ik ben niet zo heel neurotisch met leeftijd of kilometers, maar waardeer het wel om goede schoenen te hebben.NoepZor schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:28:
Ik ben sinds kort weer begonnen met hardlopen, mijn schoenen zijn 5-6 jaar oud en ik heb er maximaal 250 km op gelopen. Zijn deze qua ouderdom aan vervanging toe of kan ik er nog een tijdje op lopen? Ik lees op internet tegenstrijdige zaken. Enerzijds dat de demping er uit is en dat dit slecht is. Anderzijds dat demping helemaal niet altijd goed is (op de hak lopen) en je ook went aan minder demping in je loop. Iemand een goed advies wat ik het beste kan doen? Mijn doel is om volgend jaar april 10 km te kunnen lopen.
Zelf zou ik er nu gewoon mee lopen en zo aan voelen of het gebrek aan demping je stoort of niet en maakt aan de hand daarvan de keuze.
Maar als je ook vrij makkelijk de keuze kunt maken om nieuwe te halen dan zou ik dat gewoon doen, maar dan wel in een zaak waar ze je echt goed advies kunnen geven. Kost wat, maar geeft ook service.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Was benieuwd hoe de meeste het hier doen qua voedsel. Ik las dat er gelletjes zijn te krijgen van isostar bij verschillende punten onderweg. Maken jullie hier gebruik van? Of nemen jullie zelf gelletjes mee of zetten mensen onderweg. Zelf gebruik ik in training SIS dus daar zit een klein verschilletje in
Ben verder wel van plan om gebruik te maken van het drinken onderweg daar heb ik geen problemen mee.
Bij voorbaat dank
Op marathon dag moet je niet willen experimenteren en zeker niet met gelletjes.Martiveen schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:26:
Vraagje; Volgende week ga ik mijn eerste marathon lopen. Namelijk die van amsterdam.
Was benieuwd hoe de meeste het hier doen qua voedsel. Ik las dat er gelletjes zijn te krijgen van isostar bij verschillende punten onderweg. Maken jullie hier gebruik van? Of nemen jullie zelf gelletjes mee of zetten mensen onderweg. Zelf gebruik ik in training SIS dus daar zit een klein verschilletje in
Ben verder wel van plan om gebruik te maken van het drinken onderweg daar heb ik geen problemen mee.
Bij voorbaat dank
Lekker dus de gelletjes meenemen waarmee je naar aanloop van de marathon getraind hebt (en die waar je lichaam tegen kunnen).
Zelf gebruik ik een spibelt waar ik mijn gelletjes inprop (een stuk of 6/7, elke 5 km een tot aan km 30 ongeveer) Andere lopen met een startnummerband waar je ook je gelletjes aan kunt hangen.
Water pak ik zelf ook gewoon langs de kant. Succes volgende week!
Ik heb de laatste weken last van mijn maag na zo'n 20km. Als ik kijk wat ik anders eet en drink ben ik over gegaan naar gelletjes op basis van chiazaad, andere repen en drink ik nu vaak sportdrank die ik maak met een tabletje die ik in mijn softflask van 500 ml dump.
Mijn gok was... de sportdrank en inderdaad ging het lopen met ORS ipv sportdrank wel goed/beter.
Dus dit is een voorbeeld dat je niet zomaar iets anders kan nuttigen zonder het te testen.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Duidelijk! Vanwaar stop je trouwens op de 30km ?Roadman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:58:
[...]
Op marathon dag moet je niet willen experimenteren en zeker niet met gelletjes.
Lekker dus de gelletjes meenemen waarmee je naar aanloop van de marathon getraind hebt (en die waar je lichaam tegen kunnen).
Zelf gebruik ik een spibelt waar ik mijn gelletjes inprop (een stuk of 6/7, elke 5 km een tot aan km 30 ongeveer) Andere lopen met een startnummerband waar je ook je gelletjes aan kunt hangen.
Water pak ik zelf ook gewoon langs de kant. Succes volgende week!
Toevallig Isostar tabletjes? Volgens mij zijn die er in een uitvoering met toegevoegde cafeïne, dat zou je maagproblemen kunnen verklaren.....ik weet dat ik er wel gevoelig voor ben....Xaverius schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:41:
sportdrank die ik maak met een tabletje die ik in mijn softflask van 500 ml dump.
Mijn gok was... de sportdrank en inderdaad ging het lopen met ORS ipv sportdrank wel goed/beter.
.
Weet niet of ik t live ga kijken (tegelijk met F1Bartske schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:29:
Morgen is het zover: Kipchoge die voor z'n sub 2 uur gaat. Gaan er mensen nog kijken?
[YouTube: INEOS 1:59 Challenge Live]
De F1 quali morgen gaat niet door dus geen excuusm0ridin schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Weet niet of ik t live ga kijken (tegelijk met F1), maar wil t zeker gaan bekijken!
Bij 35 heeft geen zin omdat voor dat die is opgenomen ben je al over de finish bent.Martiveen schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Duidelijk! Vanwaar stop je trouwens op de 30km ?
Maar klinkt niet heel voorbereid indien je nog niet hebt nagedacht over voeding tijd dens de marathon
Edit: ow wacht zie dat je er wel mee geoefend hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 11-10-2019 13:59 ]
Heb er wel over nagedacht. Maar in de weken ervoor ga je bij alles afvragen of het wel t juiste isTazzios schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Bij 35 heeft geen zin omdat voor dat die is opgenomen ben je al over de finish bent.
Maar klinkt niet heel voorbereid indien je nog niet hebt nagedacht over voeding tijd dens de marathon
Oh crap! Das waar, hij is morgen en niet zondag.Bartske schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:46:
[...]
De F1 quali morgen gaat niet door dus geen excuus
Goed punt
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik heb getraind met de gelletjes van de decathlon. en hierbij raden ze aan om aan het einde van de wedstrijd ook nog een gelletje te pakken. wat mij opzich niet verkeerd lijkt aangezien je dan de benodigde stoffen meteen hebt aangevuld.Tazzios schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Bij 35 heeft geen zin omdat voor dat die is opgenomen ben je al over de finish bent.
Edit: ow wacht zie dat je er wel mee geoefend hebt.
Omdat ik die gelletjes dan kotsbeu ben en voor de laatste 12km (of 7 km,waarschijnlijk neem er nog wel eentje na 30 km) met caffeine niet verwacht nog veel aan energie op te nemen. Daarom bij de marathon altijd gelijk beginnen met eten en niet pas ergens halverwege ofzo. Je lichaam heeft ook tijd nodig het een en ander op te nemen.Martiveen schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Duidelijk! Vanwaar stop je trouwens op de 30km ?
Nog niet verder geweest in wedstrijdvorm dan een halve marathon. Nam toen na een half uur m'n eerste gelletje en op een uur nog een gelletje.Roadman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
Omdat ik die gelletjes dan kotsbeu ben en voor de laatste 12km (of 7 km,waarschijnlijk neem er nog wel eentje na 30 km) met caffeine niet verwacht nog veel aan energie op te nemen. Daarom bij de marathon altijd gelijk beginnen met eten en niet pas ergens halverwege ofzo. Je lichaam heeft ook tijd nodig het een en ander op te nemen.
Neem dan voor de zekerheid 6 gelletjes mee en begin op 20 minuten met eten. En dan elk half uur een gelletje. Doel is 3 uur en 15 minuten
Ik ga dit zeker kijken! 08:15 toch?Bartske schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:29:
Morgen is het zover: Kipchoge die voor z'n sub 2 uur gaat. Gaan er mensen nog kijken?
Jep, 8:15.
Ik sta morgen om deze tijd op het voetbalveld langs de kant... maar ik zal de livestream zeker op mijn telefoon aan hebben
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Als ik op de link klik, zie ik 'morgen 7:30' staan. Of is er eerst een voorprogramma van 45 minuten?
Zou wel fijn zijn als het 7:30 begint. Ik moet om 9:30 een hardlooptraining geven en dan zou hij net klaar moeten zijn. En als er één groep sporters snapt dat de trainer nog even die stream wil bekijken, dan zijn het mijn lopers wel.
Punctuality is the politeness of kings
Ben nu aan het kijken en er is echt alles aan gedaan om het hem te laten lukken. Dit is echt gekkenwerk maar wel mooi om te zien. Hij loopt gewoon 21km/u.. En het is echt er op of er onder. Ik hoop dat het hem gaat lukken.Bartske schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:29:
waanzinnig gewoon die pace. Ik denk dat het gros van de mensen aan de hartbewaking kan als ze die pace voor 1km zouden doen, laat staan voor een hele marathonWebgnome schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:36:
[...]
Ben nu aan het kijken en er is echt alles aan gedaan om het hem te laten lukken. Dit is echt gekkenwerk maar wel mooi om te zien. Hij loopt gewoon 21km/u.. En het is echt er op of er onder. Ik hoop dat het hem gaat lukken.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Klopt. De IAAF stelt - terecht - dat dit met de in en uitgaande hazen geen echte wedstrijdpoging is. Maar who cares. Dit is de man die het wereld record al heeft, daarmee al zeer dicht op de 2 uur zit en gewoon wil bewijzen dat er geen limiet zit op wat een mens kan. Als er iemand is die dit zou moeten kunnen is hij het.Webgnome schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:54:
Ik hoor net dat het niet als officieel wereld record zal gelden als het hem lukt. Persoonlijk boeit mij dat niet want het is geen wedstrijd. Het is puur om aan te geven dat zoiets mogelijk is. Theoretisch.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Flickr PSN ID= cheironnl
Iig veel respect voor wat ie doet, hopelijk haal ik het morgen in een 1.5 uur langzamer
Ze lopen rondjes idd. Ik vind het een prachtig marathon weekend, morgen zelf iets langzamerWebgnome schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:13:
En volgens mij lopen ze niet het officiele parcours maar een bepaalde straat op en neer. Of lijkt dat maar zo?
Ze lopen inderdaad over een recht stuk met een rotonde aan het eind. Dus voornamelijk op en neer lopen. Het parcours in Monza bleek achteraf toch te bochtig en Kipchoge had er graag meer publiek om hum door de laatste KM's te pushen. Dit tempo van 2.50/km is moordend, ongelofelijk hard! Diep respect voor deze man!!Webgnome schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:13:
En volgens mij lopen ze niet het officiele parcours maar een bepaalde straat op en neer. Of lijkt dat maar zo?

Ook interessant om op Youtube de Breaking2 documentaire eens te kijken. Het is een beetje een salespraatje voor Nike, maar ook ontzettend interessant om te zien wat er allemaal bij komt kijken om zo'n evenement te organiseren
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Alleen ik word verschrikkelijk chagrijnig van één ding: namelijk als mijn combinatie telefoon (iPhone XR) + koptelefoon niet werkt of hapert
- Als eerste begonnen met zo'n lightning naar 3.5 jack verloopstekker. Dit ging een paar weken goed, totdat het stukje waar de koptelefoon in het verloopstukje ging "lam" begon te worden. Resultaat: de telefoon dacht af en toe dat de koptelefoon er niet meer in zat en ging uit.... ellende dus,
- Toen dacht ik fuck it.. ik koop een Sennheiser CX sport. Goede reviews gelezen, laat ik het eens proberen. Wat een onding! Het linker-dopje is veel te zwaar, waardoor deze continue uit mijn oor viel. Ook viel de bluetooth verbinding regelmatig weg tijdens het rennen. Drama. Gelijk retour met dat ding.
- Daarna een JBL endurance SPRINT gekocht. Geluidskwaliteit belabberd en de dopjes gaan spontaan tijdens het rennen uit. Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ofwel zweetdruppels op de "aan/uit"-knop vallen ofwel regen. Anyhow.... het is ontzettend onhandig, want wederom: ik wil niet bezig zijn met deze ellende tijdens het hardlopen
.
Zit te kijken, zou toch wel echt een bizarre prestatie zijn als hij het dit keer wel haalt.Calitomnication schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:32:
[...]
Ze lopen inderdaad over een recht stuk met een rotonde aan het eind. Dus voornamelijk op en neer lopen. Het parcours in Monza bleek achteraf toch te bochtig en Kipchoge had er graag meer publiek om hum door de laatste KM's te pushen. Dit tempo van 2.50/km is moordend, ongelofelijk hard! Diep respect voor deze man!!
smeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:56:
Hey! Ik ben nieuw in dit topic.. gelijk een prangende vraag. Ik ren 3x per week 14 km. Bevalt me erg goed. Voor mij is hardlopen een moment van rust. Even geen drukke kinderen, werk, whatever... maar enkel de kilometers voor me. Heerlijk.
https://www.coolblue.nl/vergelijken/796016/774955/835016Wat moet ik nu doen?? Die JBLs bevallen dus slecht... het liefst wil ik een over-the-air koptelefoon met stabiele bluetooth verbinding. Bestaan die uberhaupt? Ik zweet veel tijdens het rennen, dus de koptelefoon moet wel tegen veel zweet/vocht kunnen. Nog tips???
Ik heb de Titanium. Kwaliteit is goed genoeg voor audioboeken (waar ik het eigenlijk alleen voor gebruik) maar muziek is niet echt geweldig. De Air schijnt betere kwaliteit te zijn.
Maar het draagcomfort is echt geweldig. Ding weegt ook maar 36 gram. Ik zweet redelijk veel en heb er op dat gebied ook geen problemen mee.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Marge is nog wel klein hoor.Webgnome schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:02:
Hij heeft 10 seconden over. Ben ik nu heel positief als ik denk dat het hem gelukt is ?
Wordt er zelfs een beetje emotioneel van
Man man man wat een held. Hier ook emotiem0ridin schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:05:
Ongelooflijk, prachtig om dit te zien zeg en bizar!
Wordt er zelfs een beetje emotioneel van
Spuit 11, @kenneth maait het gras voor mijn voeten weg...smeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:56:
Hey! Ik ben nieuw in dit topic.. gelijk een prangende vraag. Ik ren 3x per week 14 km. Bevalt me erg goed. Voor mij is hardlopen een moment van rust. Even geen drukke kinderen, werk, whatever... maar enkel de kilometers voor me. Heerlijk.
[...]
Wat moet ik nu doen?? Die JBLs bevallen dus slecht... het liefst wil ik een over-the-air koptelefoon met stabiele bluetooth verbinding. Bestaan die uberhaupt? Ik zweet veel tijdens het rennen, dus de koptelefoon moet wel tegen veel zweet/vocht kunnen. Nog tips???
Hier zeer tevreden over Afterhockz. Zit niet in je oor, maar werkt via het bot. Grote voordeel is dat je je omgeving ook nog kan horen
If you can see, look. If you can look, observe
Geweldig!
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik ga voor een sub 1 uur!
Ok, 10 engelse mijl... dat dan weer wel
Wat een held
Regeren is vooruitschuiven
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
kenneth schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:02:
[...]
[...]
https://www.coolblue.nl/vergelijken/796016/774955/835016
Ik heb de Titanium. Kwaliteit is goed genoeg voor audioboeken (waar ik het eigenlijk alleen voor gebruik) maar muziek is niet echt geweldig. De Air schijnt betere kwaliteit te zijn.
Maar het draagcomfort is echt geweldig. Ding weegt ook maar 36 gram. Ik zweet redelijk veel en heb er op dat gebied ook geen problemen mee.
Thanks allebei. Heb twee vragen:Roozzz schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:11:
[...]
Spuit 11, @kenneth maait het gras voor mijn voeten weg...
Hier zeer tevreden over Afterhockz. Zit niet in je oor, maar werkt via het bot. Grote voordeel is dat je je omgeving ook nog kan horen
- Welke telefoon gebruiken jullie? Hoe is de verbinding?
- Is muziek echt niet te doen qua geluidskwaliteit? Ik luister 9 van de 10 keer een podcast; echter heel soms vind ik muziek wel relaxt. Ben benieuwd naar de kwaliteit m.b.t. muziek luisteren via de dit ding
Ben al blij als ik mijn 10km morgen onder de 50min. loop
Bizarre prestatie en ademloos gekeken maar dit laatste zie ik niet zo snel gebeuren. Dit is 1:59 sneller dan Berlijn. Met het creëeren van de ideale omstandigheden en hier heel lang naar toe trainen heeft hij dus 1,6% gewonnen op zijn tijd. Dat geeft aan hoe belachelijk klein de marges zijn, zelfs voor de al allerbeste marathonloper ooit die al 20 jaar elke dag alles in dienst stelt van zijn sport. De rek is er dan wmb wel een beetje uit. Doortrekkend naar twee uur op een stratenparcours zal je dus 1:58:01 moeten lopen in ideale omstandigheden. Dat is 99 seconden sneller dan nu, 2,34 seconden per km sneller. Met 2:50/km zat er al een kleine marge in de tijd. Dan zou hij dus 2:47/km moeten lopen.vhal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:41:
Bijzonder om mee te maken, wellicht is het een kwestie van tijd dat hij ook "officieel" onder de twee uur weet te komen op de hele marathon
Aan de andere kant: als je ziet hoe fris hij nog was...
Dit is beter dan Bob Beamon 8.90m, Usain Bolt z'n 9:58, waan-zinnig
Ik ga zo een duurloopje doen
[ Voor 14% gewijzigd door Frenz64 op 12-10-2019 11:21 ]
Motorola one action, daarvoor Moto G5 plus. Nooit een probleem mee gehad.smeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:40:
[...]
[...]
Thanks allebei. Heb twee vragen:
- Is muziek echt niet te doen qua geluidskwaliteit? Ik luister 9 van de 10 keer een podcast; echter heel soms vind ik muziek wel relaxt. Ben benieuwd naar de kwaliteit m.b.t. muziek luisteren via de dit ding
Wat betreft muziek: Spotify degradeert tot FM-kwaliteit. Ik vind het acceptabel. Zeker omdat bij hardlopen wind en verkeer grotere invloed hebben op de kwaliteit.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gewoon genieten van de rust, het geluid van je voetstappen en ademhaling. Voor mij muziek genoegkenneth schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:45:
[...]
Motorola one action, daarvoor Moto G5 plus. Nooit een probleem mee gehad.
Wat betreft muziek: Spotify degradeert tot FM-kwaliteit. Ik vind het acceptabel. Zeker omdat bij hardlopen wind en verkeer grotere invloed hebben op de kwaliteit.
Mee eens. Ik heb één keer met muziek proberen te lopen. Geklooi met oortjes die uit je oren vallen en een wiebelend snoertje. OK, met een een draadloze hoofdtelefoon (een collega wordt altijd heel boos als je "koptelefoon" zegt, want dieren hebben koppenInZane schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:56:
[...]
Gewoon genieten van de rust, het geluid van je voetstappen en ademhaling. Voor mij muziek genoeg
Hardlopers die ik tegenkom met hoofdtelefoons op lijken ook altijd helemaal opgesloten te zitten in hun geluid. Kan ook zelden een groet van af.
Gelukkig is dit persoonlijk en mag iedereen zijn/haar voorkeuren hebben. 👍aap schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:08:
[...]
Mee eens. Ik heb één keer met muziek proberen te lopen. Geklooi met oortjes die uit je oren vallen en een wiebelend snoertje. OK, met een een draadloze hoofdtelefoon (een collega wordt altijd heel boos als je "koptelefoon" zegt, want dieren hebben koppen) loopt het vast prettiger, maar ik mis muziek eigenlijk nooit. En dan kan ik mijn telefoon ook meteen thuislaten; dat scheelt ook weer afleiding (als hij trilt, wil ik toch weten waarom).
Hardlopers die ik tegenkom met hoofdtelefoons op lijken ook altijd helemaal opgesloten te zitten in hun geluid. Kan ook zelden een groet van af.
Naja die groet moet er gewoon wel vanaf kunnensmeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:34:
[...]
Gelukkig is dit persoonlijk en mag iedereen zijn/haar voorkeuren hebben. 👍
En als je met muziek loopt gewoon opletten. Je zou niet de eerste zijn die de auto van achter niet hoort aankomen. Al moet ik zeggen dat die elektrische auto's en fietsen het zelfs zonder muziek soms al gevaarlijk maken.
Ik loop zelf liever zonder en erger me alleen aan mensen die met muziek lopen (of fietsen maja) maar dan op speaker. Zeker bij een wedstrijd. Dat heeft niets meer te maken met voorkeuren accepteren maar die lui zijn gewoon asociaal.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
HahaDaarna een JBL endurance SPRINT gekocht. Geluidskwaliteit belabberd en de dopjes gaan spontaan tijdens het rennen uit. Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ofwel zweetdruppels op de "aan/uit"-knop vallen ofwel regen. Anyhow.... het is ontzettend onhandig, want wederom: ik wil niet bezig zijn met deze ellende tijdens het hardlopen.
Wat moet ik nu doen?? Die JBLs bevallen dus slecht... het liefst wil ik een over-the-air koptelefoon met stabiele bluetooth verbinding. Bestaan die uberhaupt? Ik zweet veel tijdens het rennen, dus de koptelefoon moet wel tegen veel zweet/vocht kunnen. Nog tips???
PSN: Oldzkoel
Ik gebruik een Xperia XZ3 en de verbinding is altijd prima. Op de oude A5 van mijn vriendin werkte e.e.a. ook prima.smeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:40:
Thanks allebei. Heb twee vragen:
Geluidskwaliteit is lastiger. Hij komt niet in de buurt van mijn daily driver . Maar heel vreemd is dat niet
If you can see, look. If you can look, observe
Zal best maar dat was de vraag nietInZane schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:56:
[...]
Gewoon genieten van de rust, het geluid van je voetstappen en ademhaling. Voor mij muziek genoeg
Ten eerste de dramatisch slechte batterijduur. Dingen zijn nu twee jaar oud (nov 2017) en na 75 minuten al battery low meldingen. Dat was in het begin iets, maar niet heel veel beter.
Tweede punt is de slechte verbinding met m'n iPhone 5 SE. Dat gaat eigenlijk alleen goed met een armband om de rechter arm. Zakje in hardloopjack op linker mouw geeft irritant vaak "connection lost". Zakje in regenjack laag op de rug geeft ook vaak connection lost. En zelfs bij de rechter jaszak gaat het nog vaak mis. De BT-ontvanger zit in de rechter oordop.
Bij de halve marathon gaat een bedrade versie van Bose mee, met soepele siliconendraadjes die inmiddels plakkerig geworden zijn. Bedraad is dus ook niet zonder problemen.
A'dam PVOutput
Ja, heb je helemaal gelijk in. Ik verviel wat in een rant.smeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:34:
[...]
Gelukkig is dit persoonlijk en mag iedereen zijn/haar voorkeuren hebben. 👍
Wat ik bedoelde te zeggen: probeer eens zonder muziek te lopen; misschien bevalt het je net zo goed als mij.
Ik heb net met de zojuist ontvangen JBL endurance sprint een tempoloopje gedaan en ze bevallen mij echt super. Mooi geluid en draagcomfort. Zoveel mensen zoveel wensen.power_user schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:55:
[...]
Hahaik zit juist met smart op de postbode te wachten voor deze oordoppen. Ik lees op de touch besturing na alleen maar positieve reviews over zowel de geluidskwaliteit (de manier van inbrengen en de maat van de doppen kan groot verschil maken in de geluidskwaliteit) als het draagcomfort tijdens het hardlopen en intervaltraining. Hopelijk bevallen ze mij beter. Ik zweet ook nauwelijks als ik aan het sporten ben.
PSN: Oldzkoel
Haha, hier hetzelfdeDirk0s schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:28:
Mijn rusthartslag al 10 slagen hoger dan normaal, zou het de spanning zijn? Hopelijk kan ik hem morgen laag houden
Heb besloten om vandaag alleen boodschappen te voet te doen; 15 min enkele reis ;-)Tinusvolkel schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
Haha, hier hetzelfdeben ook benieuwd morgen.. net nog even een segmentje gepakt om de benen even wakker te schudden
Ik heb Jaybird x4 oortjes voor de lange saaie duurlopen. Kan ze niet echt aanraden want na één zware regenbui ben ik ze gaan omruilen bij Coolblue (deden niets meer). Tweede paartje hou ik uit de regen nu.
Vandaag lekker een paar uur in de tuin gewerkt, heb ik een excuus morgen als het minder gaat. Rusthartslag is amper gestegen, maar mijn darmflora is hyperactief 😟 nu ik even wat minder vezelrijk eet...
Ah ja, morgen met een kilootje minder aan de start dan 😂
Waarom geen airpods? Blijven bij mij prima zitten tijdens het rennen / fietsen (lees wielrennen) en ik zweet ook genoeg (lijken ze tot nu toe goed tegen te kunnen). Verbinding super stabiel.smeerbartje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:56:
Alleen ik word verschrikkelijk chagrijnig van één ding: namelijk als mijn combinatie telefoon (iPhone XR) + koptelefoon niet werkt of hapert. En man man wat heb ik hier de afgelopen tijd al mee lopen kloten. Eigenlijk sinds mijn nieuwe telefoon (waar de 3.5 mm jack was verdwenen).
- Als eerste begonnen met zo'n lightning naar 3.5 jack verloopstekker. Dit ging een paar weken goed, totdat het stukje waar de koptelefoon in het verloopstukje ging "lam" begon te worden. Resultaat: de telefoon dacht af en toe dat de koptelefoon er niet meer in zat en ging uit.... ellende dus,
- Toen dacht ik fuck it.. ik koop een Sennheiser CX sport. Goede reviews gelezen, laat ik het eens proberen. Wat een onding! Het linker-dopje is veel te zwaar, waardoor deze continue uit mijn oor viel. Ook viel de bluetooth verbinding regelmatig weg tijdens het rennen. Drama. Gelijk retour met dat ding.
- Daarna een JBL endurance SPRINT gekocht. Geluidskwaliteit belabberd en de dopjes gaan spontaan tijdens het rennen uit. Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ofwel zweetdruppels op de "aan/uit"-knop vallen ofwel regen. Anyhow.... het is ontzettend onhandig, want wederom: ik wil niet bezig zijn met deze ellende tijdens het hardlopen
.
product: Skullcandy Method Wireless
[ Voor 14% gewijzigd door vandermark op 12-10-2019 17:31 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2