Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste
Acties:
  • 477.403 views

Onderwerpen

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:13

Galois

1811 - 1832

influenza schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:23:
Ik gebruik zelf deze:

https://www.noxgear.com/tracer360

en voor mijn honden deze:

https://www.noxgear.com/lighthound

Niet goedkoop, maar vaak wel leuke aanbiedingen icm gratis verzenden. Kwalitatief wel uitstekend en van ontzettend ver zichtbaar.

[...]
Deze heb ik vorig seizoen ook gekocht. Inderdaad erg mooi en je valt goed op. Zeker aan de prijs...
(en de prijs zit boven de 'vrije import van 22 euro of zo', dus misschien moet je ook inklaringskosten oid betalen... de prijs van het bedrijf met een filiaal in Oostenrijk (dus geen invoerkosten) ligt overigens hoger)
edit: zojuist opgezocht: ik heb 'm vorig jaar voor $39,95 gekocht.

En @Secsytime, volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Ik blijf uiteraard verantwoordelijk voor mijn veiligheid en schuif geen enkele verantwoordelijkheid af. Ik loop uitsluitend op voetpaden, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik denk dat een andere weggebruiker mij zien, maar dat het blijkt toch niet zo te zijn. Dan helpen die lampjes daar zeker wel bij, voor de duidelijkheid. Je hebt toch niet dezelfde mening met lampjes op fietsen toch? 8)
Xaverius schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:13:
Inderdaad niet goedkoop maar als ik dit op mijn mobiel even snel bekijk zou deze ook nog best in combinatie met een racevest gebruikt kunnen worden. 🤔

[...]
Ik denk het wel, maar bedenk wel dat er een dikke 'bult' op zit waar de batterij en elektronica in zit. Als daarover de vest komt, zit dat wellicht minder lekker...

[ Voor 6% gewijzigd door Galois op 27-09-2019 09:22 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
Dat kan, doe ik zelf ook.
Xaverius schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:13:
Inderdaad niet goedkoop maar als ik dit op mijn mobiel even snel bekijk zou deze ook nog best in combinatie met een racevest gebruikt kunnen worden. 🤔

Vanavond even bekijken. Die schijnwerpers ben ik zelf niet zo dol op.

[...]

• influenza
Haha. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op 1 vaste kleur zetten. En ik heb liever dit dan iets wat om mijn armen zit, dat vind ik gewoon niet fijn lopen.

Voor mijn honden is het een ander verhaal, die lopen ietsjes harder dan ik (zo rond de 40 en 50 km/u) en daarvan wil ik gewoon dat ze goed zichtbaar zijn in het donker. Ik loop eigenlijk altijd in een natuurgebied waar ze los mogen maar daar willen ook nog weleens wat fietsers en brommers rijden dus ik neme geen risico ;)
Secsytime schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:07:
[...]

Loop je ook met een speaker met subwoofer, want anders is het geen echte disco natuurlijk. :+

Hoeveel lampen toeters en bellen je ook meeneemt, jouw veiligheid blijft jouw verantwoordelijkheid. Je kan beter je gedrag aanpassen en er vanuit gaan dat niemand je ziet, ipv de verantwoordelijkheid proberen te verschuiven middels lampen.

Niet per se op jou gericht, maar meer mijn mening over lampjes :p

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:16

Niku

Alagaesii

Secsytime schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:07:
[...]

Loop je ook met een speaker met subwoofer, want anders is het geen echte disco natuurlijk. :+

Hoeveel lampen toeters en bellen je ook meeneemt, jouw veiligheid blijft jouw verantwoordelijkheid. Je kan beter je gedrag aanpassen en er vanuit gaan dat niemand je ziet, ipv de verantwoordelijkheid proberen te verschuiven middels lampen.

Niet per se op jou gericht, maar meer mijn mening over lampjes :p
Het dragen van lampen is toch een deel van het nemen van verantwoordelijkheid?

Zijn er niet veel onder ons die een lamp dragen en dan maar midden op straat gaan lopen. ‘De auto’s zien me wel.’ :+

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dank voor je input @influenza, voor mij geldt ook dat prestaties niet zomaar door te trekken zijn naar langere afstanden. Ik ben geen geboren lange afstands loper, het kleine beetje aanleg dat ik heb, is voor de anaerobe afstanden. :)
Frenz64 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:42:
[...]
Wat zijn die tijden dan? Ik zit ook te stoeien met een mogelijke richttijd en een trainingsschema dat ik daarop wil baseren. Nu doe ik nog maar wat eigenlijk en was de focus op een pr op de halve. Ik ben er zelfs nog niet uit welke marathon het moet worden (zeker niet R'dam, qua massaliteit).
Huidige niveau:
10km +/- 44 minuten*
21,1km +/- 1u37
PRs: 10km 40:07, 21,1km 1:29:02
(PR is enigszins relevant om te zien waar je met de juiste training, geen blessures en fit/uitgerust kunt komen)

Op basis van mijn huidige tijden en mijn ervaring (ik loop al ruim 15 jaar hard), vind ik een marathontijd tussen de 3u30 en 3u45 niet onrealistisch.

*: 6 oktober loop ik de Singelloop in Utrecht, dan weet ik exact mijn huidige niveau op de 10km :)

[ Voor 11% gewijzigd door estorino op 27-09-2019 09:33 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• influenza
Van de andere kant gezien: ik verbaas me er regelmatig over als ik in de auto zit hoeveel lopers er in volledig zwart in het donker lopen en denken dat je ze wel zult zien.... Fietsers ook overigens.
Niku schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:26:
[...]

Het dragen van lampen is toch een deel van het nemen van verantwoordelijkheid?

Zijn er niet veel onder ons die een lamp dragen en dan maar midden op straat gaan lopen. ‘De auto’s zien me wel.’ :+

• Niku

Niku

Alagaesii

influenza schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:30:
Van de andere kant gezien: ik verbaas me er regelmatig over als ik in de auto zit hoeveel lopers er in volledig zwart in het donker lopen en denken dat je ze wel zult zien.... Fietsers ook overigens.

[...]
Precies daarom: het dragen van verlichting (en dus niet volledig in het zwart in het donker lopen) is onderdeel van het nemen van verantwoordelijkheid.

• influenza
Ja dat is wel herkenbaar, al kan ik wel goed lange afstanden aan als ik er maar veel tijd in investeer. Ik merk wel dat een hele marathon met mijn gewicht een flinke opgave is.... Tot en met een halve marathon kan ik alles redelijk met kracht compenseren, daarboven gaat het eerder tegenwerken.

Mijn huidige tijden zijn zo'n beetje (loop heel weinig wedstrijden):

5KM 18:30
10 KM 38:30
15 KM 59:00
Halve rond de 1:26

Dus je ziet eigenlijk al wat meer verval op de langere afstanden dan je zou verwachten en op de marathon wordt dat dan nog meer :P
estorino schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:28:
Dank voor je input @influenza, voor mij geldt ook dat prestaties niet zomaar door te trekken zijn naar langere afstanden. Ik ben geen geboren lange afstands loper, het kleine beetje aanleg dat ik heb, is voor de anaerobe afstanden. :)

[...]

Huidige niveau:
10km +/- 44 minuten*
21,1km +/- 1u37
PRs: 10km 40:07, 21,1km 1:29:02
(PR is enigszins relevant om te zien waar je met de juiste training, geen blessures en fit/uitgerust kunt komen)

Op basis van mijn huidige tijden en mijn ervaring (ik loop al ruim 15 jaar hard), vind ik een marathontijd tussen de 3u30 en 3u45 niet onrealistisch.

*: 6 oktober loop ik de Singelloop in Utrecht, dan weet ik exact mijn huidige niveau op de 10km :)

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:38
Gonadan schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:32:
Lopen jullie tijdens een wedstrijdloop wel eens met muziek? Tijdens mijn trainingen doe ik soms met en soms zonder, net waar ik zin in heb. Maar een echte loop heb ik altijd zonder gedaan.
Publiek kan best motiveren namelijk maar muziek kan dat ook, plus je stuurt je minder aan geleuter in je heen. :P
Ik loop altijd zonder, zeker wedstrijden. Ik wil eventuele aanwijzingen van verkeersregelaars kunnen horen (of van medelopers als ik verkeerd dreig te lopen). Tempo ligt over het algemeen te hoog voor geleuter :)
Bij trainingen wil ik het verkeer om me heen kunnen horen.

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Heeft iemand ervaring met de coaching vanuit Garmin?

Ik ben aan het opbouwen voor de halve marathon van egmond (12 jan) en kom dit jaar van diep. Mijn conditie was een maandje geleden echt op een dieptepunt nadat ik een paar maanden door omstandigheden nauwelijks gefietst of gelopen heb. Voorgaande jaren kwam ik met een goede conditie uit het fietsseizoen en kon ik vrij snel weer een aardige afstand hardlopen. Nu ben ik vier weken bezig en loop ik weer een kilometer of 8 aan een stuk, maar ook intervallen met blokken van 1 km in 4.55. Mijn richttijd voor egmond is 1u50.

Ik zag nu dus de garmin coach en wil dat wel proberen. Het mooie is dat, in tegenstelling tot veel andere schema's, de plannen bijgesteld worden nav de resultaten. Ik vind het ook wel fijn om niet steeds zelf te moeten bedenken wat ik met mijn training ga doen. Maarrrr, de eerste trainingen voor de komende week zijn loopjes van 30 minuten, a 6:00, en vandaag dan 80 minuten a 6:00, terwijl ik dus al lekker met tempo werk bezig was.

Is het inderdaad verstandig om in dit stadium alleen op duur te richten ?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik mis heel erg de interactie en het zien van de gevolgen van je training voor de volgende training. Ben er wel beetje op afgeknapt tbh.

• influenza
Duurwerk is natuurlijk wel een basis die je nodig hebt, maar alleen duurwerk is wel erg saai ;)

Hoe kom je op die richttijd trouwens?
Joba schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:14:

Ik ben aan het opbouwen voor de halve marathon van egmond (12 jan) en kom dit jaar van diep. Mijn conditie was een maandje geleden echt op een dieptepunt nadat ik een paar maanden door omstandigheden nauwelijks gefietst of gelopen heb. Voorgaande jaren kwam ik met een goede conditie uit het fietsseizoen en kon ik vrij snel weer een aardige afstand hardlopen. Nu ben ik vier weken bezig en loop ik weer een kilometer of 8 aan een stuk, maar ook intervallen met blokken van 1 km in 4.55. Mijn richttijd voor egmond is 1u50.

Ik zag nu dus de garmin coach en wil dat wel proberen. Het mooie is dat, in tegenstelling tot veel andere schema's, de plannen bijgesteld worden nav de resultaten. Ik vind het ook wel fijn om niet steeds zelf te moeten bedenken wat ik met mijn training ga doen. Maarrrr, de eerste trainingen voor de komende week zijn loopjes van 30 minuten, a 6:00, en vandaag dan 80 minuten a 6:00, terwijl ik dus al lekker met tempo werk bezig was.

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
@influenza Eerdere runs. Ik heb eerder in egmond 1u50 en 1u52 (vorig jaar) gelopen. Mijn record is 1:46 (utrecht) maar dat ga ik in egmond vast niet halen. Leeftijd gaat langzaamaan ook een beetje meetellen (46).

Ik denk dat ik Garmin maar een kans geef, inderdaad gericht op het opbouwen van basis. Kan natuurlijk altijd kappen en op een eigen schema overstappen, of zelf wat leuke elementen erin brengen. Nog tijd genoeg. Snap @Boudewijn ook wel. Vorig jaar was een te geringe basis wel de reden dat in mijn laatste km's een paar minuten door mijn vingers glipten....

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• influenza
Ik moet zeggen dat ik in Egmond eigenlijk gewoon even hard loop als op een andere halve. Wel beetje afhankelijk van wind en hoe het strand erbij ligt uiteraard. Daarnaast kom ik altijd een meter of 400 te kort, dus dat is ook al weer 1:30 gewonnen. Zal wel niet de ideaal gemeten lijn lopen ;). Dat duurtempo van rond de 6:00 lijkt me overigens wel prima en wat afgewisseld met niet al te gekke intervallen moet dat prima kunnen dan lijkt me.
Joba schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:44:
@influenza Eerdere runs. Ik heb eerder in egmond 1u50 en 1u52 (vorig jaar) gelopen. Mijn record is 1:46 (utrecht) maar dat ga ik in egmond vast niet halen. Leeftijd gaat langzaamaan ook een beetje meetellen (46).

Ik denk dat ik Garmin maar een kans geef, inderdaad gericht op het opbouwen van basis. Kan natuurlijk altijd kappen en op een eigen schema overstappen, of zelf wat leuke elementen erin brengen. Nog tijd genoeg. Snap @boudewijn ook wel. Vorig jaar was een te geringe basis wel de reden dat in mijn laatste km's een paar minuten door mijn vingers glipten....

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 16:50

aap

Ik gebruik nu een trainingsprogramma van Polar. Er werd beweerd dat het programma zich zou aanpassen, maar daar heb ik dan niets van gemerkt. (Schema is voor de HM van Eindhoven, dus loopt over 2 weken af.)

Het hele programma is gebaseerd op lopen in HR-zones, dus het enige effect dat je ziet is dat je steeds iets sneller kunt lopen bij dezelfde hartslag.

Ik vermoed dat er veel effectievere methodes zijn om te trainen, maar vooralsnog wil ik niet bij een vereniging gaan (tijd / flexibiliteit) en dan geeft zo'n schema wel houvast. Ik hoef nu niet te bedenken of, wat en hoe ik eens zal gaan lopen en het beschermt me ook tegen te enthousiast trainen. Maar ieder ander schema had dat waarschijnlijk net zo goed gedaan.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wellicht ken je het al, maar hoor veel goede verhalen over TrainAsOne (www.trainasone.com), die past zich aan op de daadwerkelijk gelopen trainingen. Heb het zelf nog niet echt een kans kunnen geven, maar ziet er in ieder geval interessant uit en er is een rechtstreekse koppeling met Garmin.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

Zit nu in week 6 van coach "Jeff" halve marathon training. Op zich een mooi voorspelbaar schema. Heb de aanpassingen nog niet echt kunnen ontdekken. Krijg wel het gevoel dat ik af en toe niet genoeg train. Zo moest ik gisteren een warm-up doen, wat cadence/stride oefeningen, een magic mile waarin je een mail op flinke snelheid probeert te lopen en dan weer cool down. Sta ik na een kleine vier km weer thuis.

Verder veel pace blokken en op zondag veel en lang duurlopen. Zit voor mij nu op 17,7. Alleen kapte de Damloop er zondag al mee na 16km dus daar heb ik mijn goal niet gehaald.Loop het schema lekker uit tot mid december, dan kijk ik verder. Bedoeling is dat ik dan een goede basis heb voor mijn eerste halve marathon in Egmond een paar weken later.

Wat ik trouwens wel erg lekker vind is dat mijn training al volledig voorgeprogrammeerd staat in het horloge. Scheelt zelf weer wat klikwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocovla op 27-09-2019 13:18 ]

"Better ask questions before you shoot"

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chocovla schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:16:
[...]

Zit nu in week 6 van coach "Jeff" halve marathon training. Op zich een mooi voorspelbaar schema. Heb de aanpassingen nog niet echt kunnen ontdekken. Krijg wel het gevoel dat ik af en toe niet genoeg train. Zo moest ik gisteren een warm-up doen, wat cadence/stride oefeningen, een magic mile waarin je een mail op flinke snelheid probeert te lopen en dan weer cool down. Sta ik na een kleine vier km weer thuis.
Dat dus heel sterk.
En dat motiveert totaal niet, ik zat nog steeds op 4x cadansoefening na een aantal weken. En ja soms kan ik niet op woensdag ,maar wordt het vrijdag. Dat snapt "Jeff" niet, en merk dat ik ertegenaan hik het nu weer op te pakken. Heb ondertussen wel de eerste HM gelopen.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik loop standaard op een spm van zo'n 170 en in een wedstrijd (of bij tempoloop) meer richting de 190. En nog wilde Jeff mij 'leren' om een cadans van minstens 170 spm aan te houden. Maar dat doe ik al.
De frustratie dat ik mijn streak ook eigenlijk niet kon volhouden volgens dat schema (als ik op de 'rustdagen' een hele rustige 2 mijl loop gaat dat prima, al bijna twee jaar lang) hielp ook niet - na zo'n loopje werd m'n schema weer omgegooid. Zucht.

[ Voor 38% gewijzigd door Poekie op 27-09-2019 14:48 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22
Poekie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:47:
Ik loop standaard op een spm van zo'n 170 en in een wedstrijd (of bij tempoloop) meer richting de 190. En nog wilde Jeff mij 'leren' om een cadans van minstens 170 spm aan te houden. Maar dat doe ik al.
De frustratie dat ik mijn streak ook eigenlijk niet kon volhouden volgens dat schema (als ik op de 'rustdagen' een hele rustige 2 mijl loop gaat dat prima, al bijna twee jaar lang) hielp ook niet - na zo'n loopje werd m'n schema weer omgegooid. Zucht.
Had hetzelfde na de run van Winschoten. Jeff snapte niet dat ik voor een keer mijn loop op zaterdag deed ipv zondag. Werd het hele schema gewijzigd. Maar dan niet voor de week in kwestie, maar ook de week er op. Zodat ik ineens op vrijdag mijn lange loop had. Nadat ik het eenmalig zelf allemaal weer had recht gebogen, en de ongevraagde extra training na de run had weggekieperd deed Jeff weer " normaal,"

"Better ask questions before you shoot"

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:46
Lijkt me een nogal vervelende kerel die Jeff.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Even een beetje offtopic. Maar hier een filmpje van een van de de beste marathon racers van de wereld.

Gaat er nog iemand naar Berlijn dit jaar?

Strava | AP | IP | AW

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 19:41
Krijg een mail van de Leiden marathon (10 mei 2020): de inschrijving gaat dinsdag voor een week open met 40% korting. Ik koop mn ticket alvast voor de halve, mocht het toch niet uitkomen raak je hem wel weer voor die prijs kwijt op marktplaats waarschijnlijk.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wil in maart/april weer eens een halve marathon gaan lopen. Zit te denken aan de City-Pier-City. Jullie tips voor die periode?

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Niku schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:04:
Wil in maart/april weer eens een halve marathon gaan lopen. Zit te denken aan de City-Pier-City. Jullie tips voor die periode?
Enschede, oudste marathon van NL. Je kan ook de halve, 10 of 5 km lopen.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Sinds een week of 8 (na 15 jaar amper sporten) begonnen met 1 keer in de week squashen. De eerste 2 weken met mijn tong op de squashbaan en de weken erna werd de conditie al wat beter.

Het sporten voelde weer lekker en ik dacht: ik ga er ook 2 keer in de week naast hardlopen. Dat heb ik nu 6 keer gedaan op verkeerde schoenen (zonder demping) met als gevolg dat als ik nu ga hardlopen, ik bij beide knieën op precies dezelfde plek aan de binnenzijde een stekende pijn voel bij het landen. Het zal wel de band zijn die daar loopt. Ook bij het traplopen voelde ik dit.

Ik heb inmiddels hardloopschoenen aangeschaft omdat ik er echt van genoot maar het lijkt er dus op dat ik nu al geblesseerd ben. De pijn bij het traplopen was na een paar dagen rust weg dus ik dacht, ik geef het een nieuwe kans. Maar na een paar honderd meter op de nieuwe schoenen (voelt net als een spons in vergelijking met de schoenen zonder demping) weer omgekeerd omdat ik de pijn meteen voelde in beide knieën.

Iemand hier heeft vast wel een soortgelijke ervaring/blessure gehad na een wat te enthousiast begin op verkeerd schoeisel na jaren weinig sporten.

Iemand een idee van oefeningen die ik kan doen om het herstel te bevorderen of is een paar weken(?) rust en dan opnieuw beginnen beter.

PSN: Oldzkoel

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35
@power_user
Pijn aan de binnenkant knie kan ook zijn doordat je knie teveel naar buiten uitwijkt bij het lopen. Dat kan door onvoldoende ontwikkelde hamstrings en bilspieren. Toen ik met klachten aan de knie naar de kinesist ging, liet die mij deze oefeningen doen:

- Lunges, voorwaarts en zijwaarts
- Gaan zitten op een stoel op 1 been en weer rechtkomen
- Trap langzaam opstappen en weer afstappen, knie rechthouden

Zeker niet lopen zolang het pijn doet. En ik zou ook bij de dokter gaan en dan afhankelijk van wat die voorschrijft naar een fysiotherapeut gaan.

• estorino
Ingeschreven voor R'dam marathon 2020!

Vandaag een lekker ontspannen 8km in het bos gelopen (6:00/km), komende week nog twee kortere loopjes van ca. 30 minuten en dan zondag 6 oktober de Utrechtse singelloop 10km. Ben benieuwd wat er in het vat zit na een zomer met genoeg sporten (fietsen, zwemmen, etc), maar weinig structuur en weinig hardloopkilometers. Ik ga weg op 4:30/km en dan zien we wel wat erin zit.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:09
Vandaag is een keer niet op mijn tempo / hartslag gelet, maar gewoon gelopen wat lekker voelde. En dit resulteerde in een halve marathon in 1.38. :)

Was na afloop totaal niet moe en had makkelijk nog een stuk verder gekund. Verder waren de omstandigheden niet optimaal want het eerste half uur in de regen gelopen en er was veel wind. Ook had ik geen eten/drinken bij aangezien mijn broek met zakken in de was zat.
En de route was deels onverhard met “anti fietsers” hekwerk.

Dus nu twijfel ik of ik mijn marathontijd voor over 2 weken aan moet scherpen naar 3:20 ipv 3:30, aangezien mijn tijden op andere afstanden ook sneller zijn als je ze vergelijkt met een marathontijd (gebaseerd op tijden mede tweakers en online calculators)

Marja moet ik dit zo kort voor de marathon nog aanpassen of wanneer bepalen de andere tweakers hun doel tijd?

Ps verder had ik dit rondje begin juni ook gelopen met bijna dezelfde gemiddelde hartslag alleen was het gemiddelde tempo toen 40 seconde per km langzamer 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 28-09-2019 18:10 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• estorino
Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:08:
...

Dus nu twijfel ik of ik mijn marathontijd voor over 2 weken aan moet scherpen naar 3:20 ipv 3:30, aangezien mijn tijden op andere afstanden ook sneller zijn als je ze vergelijkt met een marathontijd (gebaseerd op tijden mede tweakers en online calculators)

Marja moet ik dit zo kort voor de marathon nog aanpassen of wanneer bepalen de andere tweakers hun doel tijd?
Als het je eerste marathon is, dan doe je er verstandig aan om aan de conservatieve kant te blijven zitten. De marathon begint pas na 30km, hoe ontspannen en makkelijk je ook een 21km kan lopen op dit moment.
Mijn advies; hou vast aan je richttijd van 3u30 op zijn minst tot km 30. Gaat het dan nog steeds voor je gevoel heel easy, schroef dan heel rustig het tempo wat op. In de laatste 12km kun je nog heeel veel tijd winnen. Met als mentale voordeel dat je steeds meer mensen om je heen zult gaan oprapen.

• Tinusvolkel
estorino schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:15:
[...]

Als het je eerste marathon is, dan doe je er verstandig aan om aan de conservatieve kant te blijven zitten. De marathon begint pas na 30km, hoe ontspannen en makkelijk je ook een 21km kan lopen op dit moment.
Mijn advies; hou vast aan je richttijd van 3u30 op zijn minst tot km 30. Gaat het dan nog steeds voor je gevoel heel easy, schroef dan heel rustig het tempo wat op. In de laatste 12km kun je nog heeel veel tijd winnen. Met als mentale voordeel dat je steeds meer mensen om je heen zult gaan oprapen.
40km loop ik ook al redelijk ontspannen :) (op een rustiger tempo) maar heb dus al meerdere keren boven de 30 gezeten. Maar dus nog nooit op deze snelheid. Maar kan je er nog een minuut of 10 aflopen? Of zou ik voor 3:25 moeten gaan en kijken of ik de laatste 12 nodig heb om onder de 3:30 te blijven of dat ik nog kan versnellen om op 3:20 uit te komen?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:42
Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:30:
[...]

40km loop ik ook al redelijk ontspannen :) (op een rustiger tempo) maar heb dus al meerdere keren boven de 30 gezeten. Maar dus nog nooit op deze snelheid. Maar kan je er nog een minuut of 10 aflopen? Of zou ik voor 3:25 moeten gaan en kijken of ik de laatste 12 nodig heb om onder de 3:30 te blijven of dat ik nog kan versnellen om op 3:20 uit te komen?
Als ik het allemaal zo zie en lees DENK ik dat je best voor die 3:20 kan gaan, met het risico dat je helemaal stuk gaat die laatste 7-10k en alsnog op de 3:30 uitkomt (of erboven). Nou ben ik zelf nooit de meest verstandige op dat gebied, maar ik heb het liever geprobeerd en dat het mislukt dan dat ik te voorzichtig loop en na afloop het gevoel heb 'er had meer ingezeten'. Ook met het idee, een marathon loop je niet elk weekend... dus ga voor die keer dat het kan.

Klopt het trouiwens dat je begin dit jaar bent begonnen met hardlopen? (Zo lijkt t op strava.) If so, kijk je uit dat je niet te hard van stapel loopt? In minder dan een jaar van 0 naar een marathon op tempo, dunno... blessure ligt toch al snel op de loer.

Maar again, dit is dus wel met het risico dat je compleet stuk gaat (been there, done that) en dan kan het heel snel heel fout gaan ;)

• Jory
  • Laatst online: 25-01 07:07
Vandaag 5km in 19:39 gelopen, wat ruim een minuut sneller dan mijn oude PR is. :*)

Alleen een beetje jammer dat Garmin 'm niet telt omdat de GPS 20 meter te weinig geregistreerd heeft, maar goed.

Het was een lekker klein loopje (5 van Bavel, zo'n 500 deelnemers totaal), lekker vlotte start. Wel een paar keer te laat in de gaten gehad dat diegene voor mij aan het vertragen waren, waardoor ik zelf ook wat vertraagde, maar al met al denk ik niet dat ik heel veel sneller dan dit had kunnen lopen. Erg tevreden dus.

Volgende week de Singelloop Breda, waar ik dus niet voor een snelle tijd ga, maar vooral voor de gezelligheid.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 14:02
Een hardloop topic, dat ik daar nu pas achter kom!

:w allemaal :)

Ik ga eens een paar pagina's terug lezen. :9

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-01 22:08

Roozzz

Plus ultra

Sjengcity schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:39:
Een hardloop topic, dat ik daar nu pas achter kom!

:w allemaal :)

Ik ga eens een paar pagina's terug lezen. :9
Hoi :w

Ik zou in deeltje 1 beginnen O-)

If you can see, look. If you can look, observe

• digital-IMEI
Roozzz schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:19:
[...]

Hoi :w

Ik zou in deeltje 1 beginnen O-)
Haha! Pagina 255 vond ik voldoende ;)

Leuke en herkenbare onderwerpen, ik ga dit topic volgen.
d:)b

• Niku

Niku

Alagaesii

Sjengcity schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:26:
[...]

Haha! Pagina 255 vond ik voldoende ;)

Leuke en herkenbare onderwerpen, ik ga dit topic volgen.
d:)b
Dan toch benieuwd. Hoe ziet jouw hardloopweek eruit?

• digital-IMEI
Niku schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:31:
[...]

Dan toch benieuwd. Hoe ziet jouw hardloopweek eruit?
Deze week even heel rustig, als in, nog niet gelopen. Nja laat ik me anders even voorstellen;
Ik heet Ivo en ben 33 jaar. Ik liep gemiddeld 60-70km per week volgens een schema. Het aantal kilometers zal vermoedelijk zakken richting de 40-50km per week nu m’n schema afgelopen is.
Afgelopen half jaar heb ik richting de Dam tot Damloop getraind om daar een mooi PR te zetten. Helaas is dat niet gelukt, wel heb ik er een blauwe teen aan over gehouden dus ik sta even gedwongen langs de kant. Maandag ga ik waarschijnlijk weer een rondje doen. Als alles goed gaat ga ik op zoek naar een nieuwe gelegenheid om m’n 10EM PR aan te kunnen vallen.

M’n loopgezelschap is een Garmin Forerunner 935 en ik loop gemiddeld 3x per week.
Edit: wellicht de moeite waard om te vermelden, ik kom uit het uiterste zuiden van Zuid Limburg. Een gemiddelde van 10hm / per km is mij dan ook niet vreemd :)

[ Voor 8% gewijzigd door digital-IMEI op 28-09-2019 21:59 ]

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:15:
[...]

Als ik het allemaal zo zie en lees DENK ik dat je best voor die 3:20 kan gaan, met het risico dat je helemaal stuk gaat die laatste 7-10k en alsnog op de 3:30 uitkomt (of erboven). Nou ben ik zelf nooit de meest verstandige op dat gebied, maar ik heb het liever geprobeerd en dat het mislukt dan dat ik te voorzichtig loop en na afloop het gevoel heb 'er had meer ingezeten'. Ook met het idee, een marathon loop je niet elk weekend... dus ga voor die keer dat het kan.
Zo denk ik er dus ook over :)
Klopt het trouiwens dat je begin dit jaar bent begonnen met hardlopen? (Zo lijkt t op strava.) If so, kijk je uit dat je niet te hard van stapel loopt? In minder dan een jaar van 0 naar een marathon op tempo, dunno... blessure ligt toch al snel op de loer.
Yep dit jaar begonnen met hardlopen, maar wel al mijn hele leven gevoetbald. Ik moet idd uitkijken voor blessures, maar als alles vanzelf gaat zonder pijntjes of überhaupt spierpijn dan wil je toch steeds kijken wat er nog allemaal mogelijk is met mijn benen,
Maar again, dit is dus wel met het risico dat je compleet stuk gaat (been there, done that) en dan kan het heel snel heel fout gaan ;)
Dit is idd een groot risico maar kan kijken hoe alles “loopt” tijdens de marathon en als alles goed voelt gewoon voor de 3:20 gaan.
Maar heb het stuk gaan wel al een aantal keren ervaren toen ik ruim een half jaar terug voor het eerst een halve marathon afstand liep en een paar maanden geleden nog toen ik de 10KM onder de 40 minuten liep. Marja bij een marathon moet je waarschijnlijk na het stuk gaan nog een heel “stuk” lopen...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Voor de gene die nog maar Texel moeten afreizen. Het is afgelast!
Het stormt echt hard dus ik snap het wel.
Wel jammer voor mijn zoon die de halve zou gaan lopen.

• Niku

Niku

Alagaesii

tlpeter schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:34:
Voor de gene die nog maar Texel moeten afreizen. Het is afgelast!
Het stormt echt hard dus ik snap het wel.
Wel jammer voor mijn zoon die de halve zou gaan lopen.
Zuur!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Net in een mail de melding dat je je startnummer niet moet weggooien dus ze gaan er nog iets mee doen.

• m0ridin
Tinusvolkel schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:00:
[...]

[...]

Yep dit jaar begonnen met hardlopen, maar wel al mijn hele leven gevoetbald. Ik moet idd uitkijken voor blessures, maar als alles vanzelf gaat zonder pijntjes of überhaupt spierpijn dan wil je toch steeds kijken wat er nog allemaal mogelijk is met mijn benen,

[...]

Dit is idd een groot risico maar kan kijken hoe alles “loopt” tijdens de marathon en als alles goed voelt gewoon voor de 3:20 gaan.
Maar heb het stuk gaan wel al een aantal keren ervaren toen ik ruim een half jaar terug voor het eerst een halve marathon afstand liep en een paar maanden geleden nog toen ik de 10KM onder de 40 minuten liep. Marja bij een marathon moet je waarschijnlijk na het stuk gaan nog een heel “stuk” lopen...
Met voetbal heb je conditioneel wel de basis, maar de belasting op pezen en spieren is echt anders... Let er goed op. Je merkt de pijntjes en blessures meestal pas als t te laat is. Maar ach, ook daar is het 'do as I say, not as I do' ;)

Maarre... stuk gaan op de marathon is echt wel wat anders dan op de 10k of HM ja ;) Met een beetje pech kan je letterlijk niet meer lopen. Je lichaam is gewoon op dan, en dan moet je nog 5 a 10k... dat is dan ECHT een end!

Hoe dan ook, ik zou zeggen ga er voor... de dood of de gladiolen. Wordt sowieso een bijzondere ervaring en ach, stuk gaan hoort er ook bij toch? Succes!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46
*O* Ave Caesar, morituri te salutant zometeen mijn eerste 10km. De 30 van Almere gaat wel door.

----
Het ging uitstekend. Geen regen, in tegenstelling tot kids run in de ochtend. Langs het Gooimeer (dank @Galois l) kwam de wind gelukkig vooral van achteren. Ik heb mijn doel van onder de 60 minuten gehaald. https://strava.app.link/fafQH8hxn0

[ Voor 59% gewijzigd door Raindeer op 29-09-2019 17:58 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:13

Galois

1811 - 1832

Raindeer schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:44:
*O* Ave Caesar, morituri te salutant zometeen mijn eerste 10km. De 30 van Almere gaat wel door.

----
Het ging uitstekend. Geen regen, in tegenstelling tot kids run in de ochtend. Langs het Naardermeer kwam de wind gelukkig vooral van achteren. Ik heb mijn doel van onder de 60 minuten gehaald. https://strava.app.link/fafQH8hxn0
Het Gooimeer bedoel je :D

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Raindeer
U hebt helemaal gelijk. |:(

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14
Sinds mei ben ik begonnen met trainen voor de dam tot damloop. Het bevalt eigenlijk best wel goed en daarom wil ik nu ook lekker doorpakken.

Inmiddels 3 wedstrijden gehad met in volgorde de volgende tijden:

10km 57.16
16km 1.48.30
10km 54.10

De eerste begin september gelopen, dam tot damloop en vandaag de 3e wedstrijd gehad.

Ik ben op zich niet ontevreden want rond juli een flinke tegenslag gehad met een blessure achter mijn scheenbenen. Echter zou ik wel mijn snelheid voor de 10km richting de 5:00 p/km willen krijgen.

Om te beginnen wil ik wat structureler gaan trainen. 3 trainingen in de week, 2 keer rustig en 1x snel of interval en wat korter. Het valt op dat mijn cadans in elke loop, training of wedstrijd rond de 130 ligt, is het het waard om hierop te letten en om het naar bijv de 150 te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ambianz op 29-09-2019 19:55 ]

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Vandaag mijn eerste marathon afgewerkt en meteen Berlijn gekozen. Het was een prachtervaring om met bijna 47000 lopers aan de start te staan. Keerzijde van de medaille als je achteraan moet starten (ik was ingedeeld in het laatste startvak bij gebrek aan een referentietijd) is dat het een inhaalrace van begin tot einde is. Dus daarin toch redelijk wat energie verspilt. Het vet was op 35 km dan ook wat van de soep. Omdat de geplande eindtijd van 3u30 dan toch al gaan vliegen was heb ik het ook wat laten lopen en uiteindelijk op 3u40 gefinisht. Had ik 3u30 kunnen halen? Misschien (door bv. op zaterdag te rusten i.p.v. een hele dag door Berlijn te kuieren), maar het zou nipt geweest zijn. Dus al bij al wel tevreden. Op naar de volgende! >:)

Strava: https://strava.app.link/LCWR8cKWn0

[ Voor 3% gewijzigd door Pinguu op 29-09-2019 21:31 . Reden: Link naar Strava aangepast ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 16:40
Sjengcity schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:56:
[...]
...
Edit: wellicht de moeite waard om te vermelden, ik kom uit het uiterste zuiden van Zuid Limburg. Een gemiddelde van 10hm / per km is mij dan ook niet vreemd :)
Ik zat ff in mijn strava te kijken voor dit jaar: 772km met 6.476 hoogtemeters, kom ik ook op 8,4hm per km 8)
Ik woon in Wageningen, Gelderland tegen een stuwwal aan en nagenoeg alle loopjes trek ik die twee keer over (heen en terug).

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Pinguu schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:01:
Vandaag mijn eerste marathon afgewerkt en meteen Berlijn gekozen. Het was een prachtervaring om met bijna 47000 lopers aan de start te staan. Keerzijde van de medaille als je achteraan moet starten (ik was ingedeeld in het laatste startvak bij gebrek aan een referentietijd) is dat het een inhaalrace van begin tot einde is. Dus daarin toch redelijk wat energie verspilt. Het vet was op 35 km dan ook wat van de soep. Omdat de geplande eindtijd van 3u30 dan toch al gaan vliegen was heb ik het ook wat laten lopen en uiteindelijk op 3u40 gefinisht. Had ik 3u30 kunnen halen? Misschien (door bv. op zaterdag te rusten i.p.v. een hele dag door Berlijn te kuieren), maar het zou nipt geweest zijn. Dus al bij al wel tevreden. Op naar de volgende! >:)

Link werk voor mij niet?

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Ambianz schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:52:
Het valt op dat mijn cadans in elke loop, training of wedstrijd rond de 130 ligt, is het het waard om hierop te letten en om het naar bijv de 150 te krijgen?
Een cadans van 130 is nogal laag, dus die proberen naar 150 te krijgen is al een mooie stap vooruit. Blijkbaar is de ideale cadans rond 180. Meestal gaat het verhogen van je pasfrequentie ook wel gepaard met het sleutelen aan je looptechniek. Dus verwacht nu niet dat je de volgende keer onmiddellijk 150 stappen per minuut zet. Ongetwijfeld zijn er wel techniekoefeningen die je kan doen, maar daar hebben anderen hier denk ik wel meer verstand van dan ik.

@Secsytime, link zou nu wel moeten werken (hoop ik).

[ Voor 3% gewijzigd door Pinguu op 29-09-2019 21:43 ]

• digital-IMEI
Ambianz schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:52:
Om te beginnen wil ik wat structureler gaan trainen. 3 trainingen in de week, 2 keer rustig en 1x snel of interval en wat korter. Het valt op dat mijn cadans in elke loop, training of wedstrijd rond de 130 ligt, is het het waard om hierop te letten en om het naar bijv de 150 te krijgen?
Mooie progressie, proficiat!

Om een hoger basistempo te ontwikkelen zijn intervallen zeer geschikt.
Een cadans van 130 vind ik extreem leeg, weet je zeker dat dit klopt? Je zou eens een test met een metronoom kunnen doen om het zeker te weten. Als dit echt blijkt te kloppen is het zeker de mooie waard om daar aandacht aan te geven. Let wel op met blessures want geforceerd op een hogere cadans lopen zet spanning op je hele loophouding.
Pinguu schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:01:
Vandaag mijn eerste marathon afgewerkt en meteen Berlijn gekozen. Dus al bij al wel tevreden. Op naar de volgende! >:)

Proficiat, de eerste vergeet je niet zeggen ze ;) ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me een geweldige mijlpaal.
vandermark schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:14:
[...]

Ik zat ff in mijn strava te kijken voor dit jaar: 772km met 6.476 hoogtemeters, kom ik ook op 8,4hm per km 8)
Ik woon in Wageningen, Gelderland tegen een stuwwal aan en nagenoeg alle loopjes trek ik die twee keer over (heen en terug).
Leuk! Ook een goede trainingsvorm. Lekker segmenten jagen >:)

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-01 18:44
Om even terug te komen op die Garmin Coach. Sorry heb het druk gehad.....
Ik doe zelf de coach Amy omdat ik wel eens wilde kijken hoe de HM van Eindhoven zou gaan met wat meer structuur in de workouts.
Ben lang geleden begonnen zit nu in week 22. Begin was wat saai inderdaad denk dat Garmin erg op safe speelt ivm blessures. later genoeg variatie in intervallen lange duurlopen etc. maar dat was maar een paar weekn. Nu al een paar weken 1 x per week warmlopen 10x 30 seconden @4.10-4.30 met 30 seconden rust en uitlopen is dan 5 km. 1 lange loop van 10km op 5.45-6.00 en nog 2 keer een 5 km.
Het hebben van de workout in het horloge is wel fantastisch. Aanpassen werkt ook wel maar kan niet achteraf. Verder heb ik nog wat loopjes gedaan die niet bij het programma hoorde en ik zag daar geen verandering door. En de extra loopjes die ik deed leek de coach niet op te merken.
Laatste paar weken zijn allemaal hetzelfde net alsof het programma er niet goed mee om kan gaan dat ik al wat langer trainde voor de HM.
Nadeel;
-je kan alleen workouts in de toekomst doen als je er 1 over slaat is die weg, dus die moet je of op het einde van de dag verplaatsen of gewoon skippen.
-training is eentonig op het einde
-geen rekening houden met je voorgaande lopen in Garmin en programma daarop instellen.
Voordeel:
-Programma past zich wel mooi aan hier.
-syncen met horloge is prima
-workout structuur staat er mooi in
-je kan de trainingsloop doen en een ander tempo of afstand lopen zonder probleem. nadeel is dat het algoritme er geen rekening mee lijkt te houden.....

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:54
Tinusvolkel schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:00:
[...]

[...]

[...]

We lopen qua tempo heel vergelijkbaar, en ik ga er voor mezelf toch ook vanuit dat 3:20 haalbaar moet zijn (zelfs nog sneller, maar durf voor een eerste marathon het risico niet nemen, ik wil niet finishen met het idee "dit nooit meer"). Ik ga proberen zo vlak mogelijk te lopen, ik geloof niet dat ik halfweg nog veel versnelling in de benen ga hebben (en de eerste helft zal ik niet durven versnellen omdat het nog zo ver is).

Gisteren de laatste lange run gedaan, ineens mijn langste ooit (een kleine 3 uur, goed voor 34km), eerst 17km wind mee, daarna 17km wind tegen (en naar het einde toe ook nog regen) was een goeie oefening voor het karakter ;) . Ik denk dat ik er klaar voor ben, hopelijk de weergoden over 2 weken ook.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Oh yeah. Dit weekend PR gelopen op de 5. Weggegaan op 22:30, maar had een goede start met weinig lopers voor me. De adrenaline zorgde voor een goeie 4:05 voor de eerste kilometer. Toen wat teruggegaan naar net onder de 4:30, en op het eind nog een versnelling.

Op de Garmin had ik 22:30 ingesteld, dus kon steeds goed zien dat ik flink onder mijn schema lag. Uiteindelijk met de eindsprint uitgekomen op 21:57. Nu op naar "in de 20". Doel blijft: "iedere wedstrijd een PR", al wordt dat zo natuurlijk steeds een beetje moeilijker :)

edit: Blijk je ineens levensgroot frontaal op het reclamespandoek te staan wat de komende jaren voor promotie gebruikt wordt... :)F

https://www.pavado.nl/gal.../36962/category/Bavel2019

[ Voor 15% gewijzigd door gysman11 op 30-09-2019 21:00 ]

• Tinusvolkel
nokie schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:24:
[...]

We lopen qua tempo heel vergelijkbaar, en ik ga er voor mezelf toch ook vanuit dat 3:20 haalbaar moet zijn (zelfs nog sneller, maar durf voor een eerste marathon het risico niet nemen, ik wil niet finishen met het idee "dit nooit meer"). Ik ga proberen zo vlak mogelijk te lopen, ik geloof niet dat ik halfweg nog veel versnelling in de benen ga hebben (en de eerste helft zal ik niet durven versnellen omdat het nog zo ver is).

Gisteren de laatste lange run gedaan, ineens mijn langste ooit (een kleine 3 uur, goed voor 34km), eerst 17km wind mee, daarna 17km wind tegen (en naar het einde toe ook nog regen) was een goeie oefening voor het karakter ;) . Ik denk dat ik er klaar voor ben, hopelijk de weergoden over 2 weken ook.
Dan kunnen we dus samen lopen over 2 weken :) (als je tenminste in Eindhoven gaat lopen) echter heb ik mij inschreven voor het 3:30 vak.

Ik ben er ook al klaar voor, heb ruim 1400 km gelopen dit jaar (in het begin van het jaar nog relatief weinig aangezien ik toen aan het opbouwen was vanaf 0 km 8) ) en heb volgens mij ook genoeg lange afstanden gelopen. (20x meer dan 20km waarvan 4x boven de 30)

Verder ben ik al wat meer rust aan het pakken wat ik afgelopen zaterdag al resulteerde in nog makkelijker loopje.

* Tinusvolkel denk er nu niet te makkelijk over... het is en blijft een marathon.

Edit: we lopen idd heel vergelijkbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jzSI1mV.jpg

Moet mijn 5 en 10km tijd maar is gaan verbeteren >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 30-09-2019 12:58 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:45:
[...]
Edit: we lopen idd heel vergelijkbaar :)

[Afbeelding]

Moet mijn 5 en 10km tijd maar is gaan verbeteren >:)
Halve marathon tot op de seconde precies 8)7

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-01 22:08

Roozzz

Plus ultra

Jullie hebben elkaar wel gevonden :o 8)7

If you can see, look. If you can look, observe

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Jullie HM moet (meer dan?) vijf minuten sneller kunnen.

Edit: bijna tegelijk 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Arie- op 30-09-2019 13:35 ]

• influenza
Ook bij beiden een halve marathontijd die wel erg matig is vergeleken bij de rest ;)
anandus schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:09:
[...]

Halve marathon tot op de seconde precies 8)7

• Tinusvolkel
Haha, maar de halve marathon was voor mij een uit de hand gelopen training :*)

De 10 en 5 km tijden zijn tijden van mijn enige wedstrijd die ik gelopen heb.

• influenza
Dan is het goed ;) Maar dat moet ruim onder de 1:30 kunnen uiteraard.
Tinusvolkel schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:38:
Haha, maar de halve marathon was voor mij een uit de hand gelopen training :*)

De 10 en 5 km tijden zijn tijden van mijn enige wedstrijd die ik gelopen heb.

• influenza
O, zie het nu pas joh ;). Maar idd, twee zielen 1 gedachte.
Arie- schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:34:
Jullie HM moet (meer dan?) vijf minuten sneller kunnen.

Edit: bijna tegelijk 8)

• Tinusvolkel
influenza schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:40:
Dan is het goed ;) Maar dat moet ruim onder de 1:30 kunnen uiteraard.

[...]
Makkelijk ;) heb die tijd 3.5 maanden geleden gelopen en ben in die tijd veel vooruit gegaan.
Echter ga ik hem nu zo kort voor de hele niet meer verbeteren, maar afgelopen zaterdag nog easy een halve gelopen die 3 minuten langzamer was als die tijd.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Over halve marathons gesproken, heeft er iemand wellicht interesse om de halve van Eindhoven te gaan lopen? Het is definitief, wegens blessure ga ik hem niet lopen. Het zou in principe wel kunnen denk ik, maar het beoogde PR gaat er never nooit inzitten en om een beetje te duurlopen zie ik ook niet echt zitten.

Stuur bij interesse maar een DM en we komen er wel uit :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• nokie
Oh help, dat is wel beangstigd gelijkaardig :) . Mijn uitspraak was meer buikgevoel dan iets anders, maar als je de cijfertjes zo bekijkt...

En ja, ik loop inderdaad Eindhoven (ik heb het 3:15 vak gekozen, was er toen nog van overtuigd dat dat moest lukken, op dit moment ben ik wat voorzichtiger). We zien wel of we mekaar tegenkomen (en of je echt ruim 3 uur lang met zo'n kwetterende Belg op stap wil, want ik blijf babbelen :) ).

Die HM... Ja het zou kunnen dat die harder moet. Het was wel een 25k wedstrijd bij mij (eerder dit jaar, na mijn blessure), ik vond dat ik daar toch behoorlijk had gelopen :) Daarom ook dat ik denk dat jij meer marge hebt trouwens, het zou me niet verwonderen dat het verschil straks groter is dan wat de cijfers laten zien...

• influenza
Als je in het 3:15 vak staat en daadwerkelijk 3 uur en 15 minuten gaat babbelen onderweg kun je beter een wat uitdagendere eindtijd kiezen :+ Uiteraard is een marathon tempo wel van en heel andere orde dan bijvoorbeeld een 5 km tempo en daarmee (zeker voor het gevoel) erg relaxed (zeker de eerste 30 km). Maar dan moet ik er nog steeds niet aan denken om met een gangetje van 4:15/km drie uur lang te babbelen :P
nokie schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:
Oh help, dat is wel beangstigd gelijkaardig :) . Mijn uitspraak was meer buikgevoel dan iets anders, maar als je de cijfertjes zo bekijkt...

En ja, ik loop inderdaad Eindhoven (ik heb het 3:15 vak gekozen, was er toen nog van overtuigd dat dat moest lukken, op dit moment ben ik wat voorzichtiger). We zien wel of we mekaar tegenkomen (en of je echt ruim 3 uur lang met zo'n kwetterende Belg op stap wil, want ik blijf babbelen :) ).

Die HM... Ja het zou kunnen dat die harder moet. Het was wel een 25k wedstrijd bij mij (eerder dit jaar, na mijn blessure), ik vond dat ik daar toch behoorlijk had gelopen :) Daarom ook dat ik denk dat jij meer marge hebt trouwens, het zou me niet verwonderen dat het verschil straks groter is dan wat de cijfers laten zien...

• nokie
Ja, sorry. Is een “slechte” gewoonte (heb zo al eens boze blikken gekregen, oa. op een 10k). Ik raak zelden buiten adem, terwijl mijn benen veel sneller kapot zijn. Geen idee hoe dat komt.

Als ik alleen op weg ben, zing ik ook vaak luidop (zeker als ik met oortjes loop). Ook dat geeft wel eens leuke taferelen (deze zomer kwam ik een helling afgedenderd, stond er beneden een vrouw op mijn gezang te dansen), of vreemde blikken.

Nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen dat ik mijn benen die zuurstof beter kunnen gebruiken...

• Niku

Niku

Alagaesii

nokie schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:59:
Ja, sorry. Is een “slechte” gewoonte (heb zo al eens boze blikken gekregen, oa. op een 10k). Ik raak zelden buiten adem, terwijl mijn benen veel sneller kapot zijn. Geen idee hoe dat komt.

Als ik alleen op weg ben, zing ik ook vaak luidop (zeker als ik met oortjes loop). Ook dat geeft wel eens leuke taferelen (deze zomer kwam ik een helling afgedenderd, stond er beneden een vrouw op mijn gezang te dansen), of vreemde blikken.
Eén van die vreemde blikken ben ik :+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
nokie schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:59:
Herken het wel een beetje.

Afgelopen zondag de Posbankloop gedaan en ik was net de beruchte 'Muur van Aalbers / Emmapiramide' opgehold. Genoeg wandelaars gezien daar.
Gelijk daarna was een drankpost, dus ik roep naar één van die gasten: 'Heb je ook bier?'
Hij: 'Nee helaas niet! :? :D '
Ik: Nah, dan loop ik door!

Het was toen nog maar een paar km naar de finish.

Iets in me zegt dus dat er nog wel meer in had gezeten, maar ik was de eerste km's nogal behoudend begonnen omdat ik bang was dat het klimmen me de das om zou doen, maar ik vond het uiteindelijk meevallen. Ook was het pas m'n eerste wedstrijd van het jaar.

Edit: Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/2749342074

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 01-10-2019 08:36 ]

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 12:49
InZane schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:35:
[...]

Herken het wel een beetje.

Afgelopen zondag de Posbankloop gedaan en ik was net de beruchte 'Muur van Aalbers / Emmapiramide' opgehold. Genoeg wandelaars gezien daar.
Gelijk daarna was een drankpost, dus ik roep naar één van die gasten: 'Heb je ook bier?'
Hij: 'Nee helaas niet! :? :D '
Ik: Nah, dan loop ik door!

Het was toen nog maar een paar km naar de finish.

Iets in me zegt dus dat er nog wel meer in had gezeten, maar ik was de eerste km's nogal behoudend begonnen omdat ik bang was dat het klimmen me de das om zou doen, maar ik vond het uiteindelijk meevallen. Ook was het pas m'n eerste wedstrijd van het jaar.

Edit: Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/2749342074
Ik roep dat soort zaken ook vaak hoor. Helemaal als ik richting het einde van een wedstrijd ga, m'n benen helemaal verzuurd zijn maar m'n ademhaling nog 'op orde' is. En het is dan echt niet dat ik aan het einde nog dacht: Had ik het maar niet gezegd dan had ik nog een seconde sneller gekund.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Juist dat jolig naar omstanders doen kan je wat mentale kracht geven toch :) Lachende gezichten altijd goed!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• m0ridin
Ach, prima toch? Beetje vriendelijk en gezellig doen... Probeer ook altijd wel de vrijwilligers te groeten of een lach te geven.

En als lopers graag praten, an sich prima... zo lang ze maar inzien wanneer de ander daar GEEN behoefte aan heeft en daar ook rekening mee houden.

Zelf bij een HM niet zo lang geleden welke ik op (uiteindelijk wat hoger dan) M tempo had gelopen. Ging de eerste kilometers zo relaxed dat ik nog wel wat kon praten maar voor degene naast me zag ik dat het een stuk moeilijker ging... dan zeg ik ook niks meer en laat ik die persoon op het lopen concentreren.

Ben normaal gesproken die andere persoon trouwens ;) Meer omdat ik tijdens officiele loopjes altijd een vrij stevig doel zet en dus niet veel ruimte voor geklets heb.

Wat minder, over 3 weken de marathon van amsterdam gepland maar op t moment last van mijn scheenbeen/boven mn enkel (na een 32k duurloop zondag). Enkele weken geleden ook gehad, toen was het met een weekje over, maar toch vrij ruk dat dit zo vlak voor de marathon opspeelt. Hopen dat ik iig die marathon kan doen, daarna zien we wel weer verder...

• Tinusvolkel
Dus als ik maar voor het gezang van @nokie blijf rennen, dan moet dat goed komen over 1.5 week >:)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-01 11:16

polthemol

Moderator General Chat
ook maar even terug aanhaken hier: na een paar jaar helemaalo niets/zo goed als niets aan sport te hebben gedaan, een 4tal maanden geleden besloten alles om te gooien. Van zware roker toen, nu naar 4 keer hardlopen en 6 keer sporten in de week.

Mijn doel is om in april een marathon te rennen sub 4 uur (hele stretch, maar goed, als het dan niet haalbaar is, vind ik wel iets anders :) ). Als april niet lukt, dan zal het een langere trail in de maand erna worden.

In de tussentijd had ik de mats dat mijn broer begon met zijn opleiding voor hardloopcoach/trainer, dus ik ben meteen zijn proefkonijn met trainingsschema's. Ik heb momenteel 2 á 3 rustige / duurlopen (waarbij 1 superrustig is en ik vooral aan mijn techniek aandacht besteed) en 1 keer in de week naar de athletiekvereniging voor een intervaltraining en veel coaching voor techniek. 2 maal in de week doe ik dan nog krachttraining en 1 á 2 keer wat yogaoefeningen voor lenigheid.

Ondertussen haal ik een 5km redelijk onder de 30 minuten in een z3 hartslag, de 10km onder het uur in een z3 en heb ik zaterdag mijn eerste wedstrijd (al zal ik die als verkapte training gebruiken). Begin nu wel de laatste weken vooral te merken dat mijn lichaam zich steeds beter aan het aanpassen is aan het rennen en ik makkelijker mijn km's maak, dus de hoop dat ik april haal groeit toch lichtjes, ook al heb ik weinig marge voor fouten.

Wedstrijd is de Alfa Bear trail in Schinnen, 12km, 300 hoogtemeters, toevallig nog tweakers die daar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 01-10-2019 11:38 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• InZane
  • Nu online
polthemol schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:34:
Wedstrijd is de Alfa Bear trail in Schinnen, 12km, 300 hoogtemeters, toevallig nog tweakers die daar zijn?
Nooit van gehoord, maar klinkt leuk! Beetje ver van huis voor mij.

Wel een mooi streven om al in april een marathon te willen lopen. Hoop dat het je gaat lukken! :)

Ik ben zelf 4 jaar geleden gestopt met roken, maar m'n max afstand is op dit moment een kilometertje of 25 en dat nog niet eens tijdens een wedstrijd. Maar goed, ik heb ook geen marathon ambities. Eerst maar eens een halve doen :)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-01 11:16

polthemol

Moderator General Chat
InZane schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Nooit van gehoord, maar klinkt leuk! Beetje ver van huis voor mij.
ik ben ook benieuwd, al vrees ik dat het afzien zal gaan worden. Heb afgelopen weekend de eerste echte klimmetjes pas gemaakt en het totaal daarvan was veel minder dan wat ik in Schinnen voor de kiezen krijg, maar goed ;) No shame, no dignity, dus wandelen is altijd een optie als het niet lukt :P

De omgeving is daar wel supermooi, dat helpt altijd :+

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-01 16:25
Ik heb sinds iets minder dan een jaar de New Balance 860v8 hardloop schoen, deze bevalt erg goed en er is ongeveer 650KM mee gelopen. Echter nu komt mijn grote teen bijna door de stof heen (dit was al bij ongeveer 550km).

Is dat normaal na 550km ? En doe ik er goed aan om nogmaals NewBalance te kopen? Ik verwachtte toch wel ongeveer 1000KM te halen

Overigens lopen ze super en heb ik er mijn eerste halve marathon op gelopen :)

• Niku

Niku

Alagaesii

GrooV schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:42:
Ik heb sinds iets minder dan een jaar de New Balance 860v8 hardloop schoen, deze bevalt erg goed en er is ongeveer 650KM mee gelopen. Echter nu komt mijn grote teen bijna door de stof heen (dit was al bij ongeveer 550km).

Is dat normaal na 550km ? En doe ik er goed aan om nogmaals NewBalance te kopen? Ik verwachtte toch wel ongeveer 1000KM te halen

Mijn 880v7 gaan al 500 kilometer zo soepel dat ik in de uitverkoop een paar 880v8 aangeschaft heb :)

• Tinusvolkel

Hier ook last van bij NB schoenen... (zie onderstaand)
Verder werd er geadviseerd om er een bandenplakker in te plakken, maar dit kreeg ik niet goed voor elkaar dus ga binnenkort is naar de schoenmaker om er "iets" in te laten zetten zodat mijn nieuwe schoenen langer mee gaan.
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:24:
Bij de onderstaande schoen ben ik al met mijn teen door het bovenwerk geprikt, maar krijg gelukkig een nieuw paar, echter heb ik gehoord dat je iets in de schoen kan maken om dit te voorkomen maar hebben meer lopers hier dit? en heb je hier geen last van tijdens het lopen?

[...]

• influenza
Ik heb dat redelijk vaak met diverse merken schoenen. Met name als de "toebox" wat aan de smalle kant is.
Tinusvolkel schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Hier ook last van bij NB schoenen... (zie onderstaand)
Verder werd er geadviseerd om er een bandenplakker in te plakken, maar dit kreeg ik niet goed voor elkaar dus ga binnenkort is naar de schoenmaker om er "iets" in te laten zetten zodat mijn nieuwe schoenen langer mee gaan.

[...]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Same here, bijna alle schoenen die ik heb (gehad) hebben hier last van. Meestal na 500/600 kilometer. Bij mij begeeft de linkerschoen het altijd als eerste. Heeft er bij mijn voeten vooral mee te maken met het feit dat mijn tenen niet helemaal mooi recht staan. Hierdoor komt de grote teen precies in het midden van de schoen uit, waar het stof iets zwakker is. Heb dit bij 7 schoenen gehad, Nike, New Balance & Mizuno. Dus het lijkt niet perse iets merkgebonden te zijn.

Op het moment dat dit zich voordoet degradeer is de schoen meteen tot bosschoen of whatever. Maar je kunt er in principe gewoon mee door blijven lopen, krijgt alleen natte voeten als het regent :+.
Wat ze mij eens hebben aangeraden is het gat zelf stikken met een naald & draad, maar nog nooit echt zin gehad om dat te gaan proberen. Loop er wel mee door tot ze helemaal zijn afgeschreven :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• digital-IMEI

Hier hetzelfde, alleen bij een paar Asics geen probleem gehad, verder bij ieder paar schoenen. Ik laat het tegenwoordige bij de schoenmaker maken. 15€ voor een lapje leer aan de binnenkant van beide schoenen.
Als ik dat niet doe gaat m’n dikke teen echt in dat gat zitten als het eenmaal groot genoeg is, en dat stoort vervolgens onder het lopen.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Afgelopen zondag m'n eerste halve marathon gelopen nadat ik de hele week niet had kunnen trainen door een blessure. Na 2 mijlen begon het toch weer pijn te doen, maar besloten om door te rennen. Uiteindelijk 4 minuten onder mn (langzame) doelstelling binnengekomen; 1:47 en een beetje. Niet geheel slecht na 8 weken training.

Super leuk om te doen en ga zeker meer hiervan doen. Was wel even wennen aan de hoogteverschillen (was in de East Bay bij San Francisco) en op een gegeven moment hadden m'n benen er echt genoeg van, daar moet ik nog meer op trainen. Laatste 2 mijl op 7:50 minuut/mijl gelopen, daar was ik dan nog wel even trots op :).

Do what you love, do it often

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 14:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Gister zoals gewoonlijk een rondje met mn dochter gelopen, maar ditmaal wilde mn zoontje (13) ook mee. Grr, dat wordt dus weer volle bak, want sprinten kan ie wel... enfin; eerste rondje ben ik met mn dochter meegehobbeld en liep hij vooruit; hij wilde een coopertestje doen (12 minuten volle bak) want dat moest ie op school ook doen, en toen had ie net geen 10. het eerste rondje ging zoals verwacht in een voor mij prima tempo, dus een mooi rondje om in te lopen zeg maar; mn dochter liep al met de tong op d'r schoenen, en die jonge hond kwam na een kwartiertje weer vrolijk aangerend met de boodschap dat ie het gehaald had; hij moest op school 2700mtr lopen in 12 minuten, en dat had ie gehaald (4:30m/km) Dochterlief was gepast trots en geirriteerd tegelijk, want zij had geen adem over om te praten, terwijl d'r broertje om ons heen stuiterde alsof hij nog moest beginnen met lopen. maar goed, 2e rondje haakte mn dochter af, en ging ik samen met mn zoontje nog even een rondje door. doel was om het tempo naar 5:30 te tillen, en dan te kijken waar we (ik) uitkwamen. Hij moest dat makkelijk kunnen was mn inschatting; immers, als je 4:30 kan lopen over 3 km dan kunnen de volgende 3 toch wel op 5:30. Niks was minder waar; waar ik geen moeite had om het tempo te verhogen, kreeg hij eigenlijk vanaf de eerste km al steek; of het wat langzamer kon. nou, eigenlijk niet: je bijt maar even door :P maar goed; het tempo laten zakken in de wetenschap dat hij er straks toch nog wel een sprintje uit wist te persen en dat ik dan alsnog het nakijken had, maar goed. uiteindelijk het tempo laten zakken tot 5:45m/km om de laatste km langzaam aan het tempo weer te verhogen. De laatste 400m aangezet, en dat had ik beter niet kunnen doen. Daar waar hij eerst aan mn been bleef hangen om het tempo maar te vertragen, moest en zou hij dat laatste sprintje winnen. Ik ook, dus dan maar nog een tandje bij. Uiteindelijk lag ik alsnog 10m achter bij aankomst. net bij het uitlezen van de data toch dik tevreden, want naar het blijkt toch dik onder de 4 minuten gelopen dat laatste stukje. Dat hij sneller is op de sprint wist ik al, maar ik kon hem toch aardig partij bieden deze keer. Kortom; heerlijk gelopen; trots op mn zoontje dat ie zn doel bereikt had en zeker ook trots op mezelf met de progressie die toch duidelijker zichtbaar wordt :)

oh, ja, strava or ...

https://www.strava.com/activities/2755123010

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 14:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Sjengcity schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Hier hetzelfde, alleen bij een paar Asics geen probleem gehad, verder bij ieder paar schoenen. Ik laat het tegenwoordige bij de schoenmaker maken. 15€ voor een lapje leer aan de binnenkant van beide schoenen.
Als ik dat niet doe gaat m’n dikke teen echt in dat gat zitten als het eenmaal groot genoeg is, en dat stoort vervolgens onder het lopen.
yep; redelijk normaal :P iig voor mij wel; ik ben nu net door de stof heen (na ~ 1000km), en da's niet merk-afhankelijk bij mij. het bovenwerk van een hardloopschoen is nou eenmaal niet het meest robuuste aan de schoen; juist daar kunnen ze op gewicht besparen ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Raindeer
Ik heb me gisteravond opgegeven voor de Almere Crosscup.. 4 cross lopen van 8 km in de buurt van Almere. Het leek me een leuke manier om mezelf te stimuleren om ook de winter door te blijven lopen. Noob die ik ben had ik me niet helemaal gerealiseerd dat ik dan misschien andere schoenen nodig heb. Heeft iemand tips voor schoenen die tijdens een cross gebruikt kunnen worden? Ik loop nu op ASICS GT-4000 (en ja ik loop ook wel even langs de winkel, maar tips zijn welkom)

• influenza
Het ligt nogal aan het "crossgehalte". Als het allemaal bospaden zijn dan is het meestal prima te belopen met normale wegschoenen. Als het een modderig en glad parkoers is dan kun je beter op andere schoenen lopen. Spikes geven het meeste grip, maar die zou ik niet speciaal aanschaffen voor ene paar crossjes (hoewel ze bij de Decathlon uiteraard wel budget vriendelijk te krijgen zijn).
Zelf zou ik dan gaan voor een paar trailschoenen. Alleen is de keuze daar ook enorm in: zelf heb ik al een paar of 5 in gebruik, want ook bij een trail is de ondergrond en de hoeveelheid grip die je nodig hebt nogal verschillend.....Maar een paar "allround" schoenen is altijd fijn om te hebben ;)
Raindeer schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:50:
Ik heb me gisteravond opgegeven voor de Almere Crosscup.. 4 cross lopen van 8 km in de buurt van Almere. Het leek me een leuke manier om mezelf te stimuleren om ook de winter door te blijven lopen. Noob die ik ben had ik me niet helemaal gerealiseerd dat ik dan misschien andere schoenen nodig heb. Heeft iemand tips voor schoenen die tijdens een cross gebruikt kunnen worden? Ik loop nu op ASICS GT-4000 (en ja ik loop ook wel even langs de winkel, maar tips zijn welkom)

• InZane
  • Nu online
Raindeer schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:50:
Ik heb weleens een cross op m'n GT-2000's gelopen. Ging prima eigenlijk!
Het was toen wel droog trouwens!

Vanavond 5km baanloop. Tweede keer baan voor mij. Benieuwd of ik dat overleef :X
influenza schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:12:
5KM baanwedstrijdje is overleven idd. Echt dodelijk saai 12,5 ronde knallen :P

[...]
Hou op, schei uit. Ik heb er al zoveel zin in :+

Had liever 3000 gedaan, maar het was of coopertest of 5000.

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 02-10-2019 13:19 ]

• influenza
Kan ook prima hoor, alleen als het erg glad is moet je er af en toe een valpartij voor op de koop toe nemen ;)

5KM baanwedstrijdje is overleven idd. Echt dodelijk saai 12,5 ronde knallen :P
InZane schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Ik heb weleens een cross op m'n GT-2000's gelopen. Ging prima eigenlijk!
Het was toen wel droog trouwens!

Vanavond 5km baanloop. Tweede keer baan voor mij. Benieuwd of ik dat overleef :X

• influenza
Waarom doe je geen coopertest dan? Dan ben je sneller klaar :P. Dat is 3000M + een beetje ;)
InZane schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:04:

[...]

Hou op, schei uit. Ik heb er al zoveel zin in :+

Had liever 3000 gedaan, maar het was of coopertest of 5000.

• InZane
  • Nu online
influenza schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:55:
Waarom doe je geen coopertest dan? Dan ben je sneller klaar :P. Dat is 3000M + een beetje ;)

[...]
Ja maar, ja maar ik loop liever een afstand als je begrijpt wat ik bedoel. Ideaal moment voor een PR poging, al heb ik absoluut niet op die 5km getraind.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 21:42
Crossloopjes hebben ook mijn aandacht getrokken. Ik ga proberen lekker mee te doen aan de RunX Haarlem Crosscircuit. Mooie mix van natuur (lees: blubber) en relatief korte afstanden, om snelheid ed op te bouwen richting de Rotterdam marathon. Oh ja, en gewoon lekker lol hebben en knallen :+

Qua materiaal ga ik eens de kast induiken om te zien wat wijsheid is.

• Tinusvolkel
Hier net ook even naar een baantje in de buurt gerend.

En weer 2 PR's erbij :*) beetje vreemde combi want het zijn de 400m (1:00) en de 10 mijl (1:08:48)
Echter heb ik nog nooit een 10 mijl afstand gelopen, want meestal is het dan een hm.

Maar nu moet ik maar is rust gaan pakken voor de marathon.

• Niku

Niku

Alagaesii

Nou, alles ligt weer overhoop. Gisteren kleine operatie aan lies gehad (niet hardloopgerelateerd, maar een ontsteking). Wordt in ieder geval een maand niet lopen.

Herstel en gezondheid uiteraard belangrijker, maar baal er ontzettend van.

• InZane
  • Nu online
Niku schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:36:
Nou, alles ligt weer overhoop. Gisteren kleine operatie aan lies gehad (niet hardloopgerelateerd, maar een ontsteking). Wordt in ieder geval een maand niet lopen.

Herstel en gezondheid uiteraard belangrijker, maar baal er ontzettend van.
Pff, dat klinkt klote. Beterschap!!

• Niku

Niku

Alagaesii

InZane schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Pff, dat klinkt klote. Beterschap!!
Is het ook, dank!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

KnOeFz

no comment...

Ik heb misschien een beetje gekke vraag....
Onlangs een short met binnenbroek gekocht :
Afbeeldingslocatie: https://www.decathlon.co.uk/media/851/8512240/zoom_1598426.jpg

Is het nu de bedoeling dat je daar zonder onderbroek in loopt of met?
Ik loop nu met maar voelt een beetje dubbelop.... zonder voelt weer een beetje 'bloot' :P
Wat doen jullie (als je zo'n broek hebt)

[ Voor 12% gewijzigd door KnOeFz op 02-10-2019 15:33 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:15

Gotez

42

KnOeFz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:31:
Ik heb misschien een beetje gekke vraag....
Onlangs een short met binnenbroek gekocht :
[Afbeelding]

Is het nu de bedoeling dat je daar zonder onderbroek in loopt of met?
Ik loop nu met maar voelt een beetje dubbelop.... zonder voelt weer een beetje 'bloot' :P
Wat doen jullie (als je zo'n broek hebt)
Ik vind dit de meest geniale hardloopbroeken. Telefoon en water mee. En inderdaad, zonder onderboek. Alleen in de regen kan het bij 15+km een beetje gaan schuren

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:08

Ik heb mijn paar NB 860v8 na 950 km in de kast gezet, maar dat was meer omdat ik gewoon zin had in nieuwe schoenen :) ze zien er nog prima uit en ik zou er zo nog op kunnen lopen. Heb ze nog in de kast staan voor als ik een keer een "prutrun" oid zou gaan doen. Ik heb ze vervangen door de Saucony Omni ISO, die bevallen me erg goed.
Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2