Volgens mij is ook een belangrijk argument dat ook dit soort evenementen op vrijwilligers draait en die moeten het ook willen. Ik liep eind augustus een trailmarathon bij 30 graden (redelijk dramatisch verval de tweede helft met wandelen tussendoor en nipt binnen de 4 uur) en dat werd ook daarbij aangegeven als reden hiervoor. En 46000 lopers is ook gewoon een bizar groot aantal om logistiek te handelen.Poekie schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:18:
Over het afgelasten van de laatste twee startgroepen DtD: als zelfs bij de eerdere groepen al 30-40 ambulances rijden (en reken maar dat er dan ook wel zeker dat aantal uitviel en bij de EHBO zat maar niet met de ambu mee hoefde) is het wel te snappen, de rato uitvallers zal hoger worden bij de latere start want het is dan nog warmer en men is langer in de warmte bezig want ze zijn de langzamere groep.
Wat ik niet snap is waarom ze de hele boel niet een paar uur vervroegd hebben - half twee starten is ook wel enthousiast eigenlijk, net op het warmste punt van de dag... En dan gedeeltelijk in stedelijk gebied waar de warmte lekker blijft hangen. Dat is sowieso iets in Nederland, de start van een hoop evenementen is best laat op de dag, in de winter is dat niet zo raar maar als onze zomers steeds zo warm gaan zijn is het wellicht logischer starts eerder te laten plaatsvinden.
Ik liep gisteren met 23 graden een lokale 10K wedstrijd, start om 15:00. Zat ook een stuk heide tussen en dat was flink heet, zeker toen ik met wind mee en in volle zon in een soort luchtvacuum kwam te lopen. Ik ben met 38:39 behoorlijk ruim boven m'n PR gebleven, maar wel tweede geworden.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.