Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste
Acties:
  • 477.935 views

Onderwerpen

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:23
Vanochtend een paar regenspetters getrotseerd en een kort loopje gedaan. Komende woensdag heeft mijn atletiekclub een testloop georganiseerd op het parcours van een Zomeravondcup. Dat vind ik wel interessant, dus ik heb een paar 400m intervals gedaan om een idee te hebben van mijn snelheid (heb al een paar maanden geen tempowerk gedaan). Het doel was 1:40. Eerste interval ging in 1:37. Iets te snel dus, daarom het tweede interval met meer ontspanning gelopen: 1:34 :$ . Derde interval weer in 1:37. Daarna nog een 200 meter in 48 seconden. Kennelijk zit er nog wel wat snelheid in mijn lijf, ondanks de ongemakken waar ik mee kamp.

Die ongemakken doen weinig pijn, maar ik zou ook wel weer eens vrijuit willen lopen. Afgelopen maandag zijn er röntgenfoto's van mijn rug en bekken genomen, morgen krijg ik uitslag. Ben benieuwd.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55
Tuurlijk. Ben op vakantie, maar loop netjes om de dag. Eerste week was wel wat eenzijdig met duurloopjes van 10+.
Aankomende week maar weer wat intervallen erbij :)

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:47

m-vw

Dus?

Vandaag voor de tweede keer een halve marathon afstand gelopen. 11 minuten sneller dan de vorige keer. 2:13:21 volgens Strava. Het kan zeker sneller, want de laatste kilometers kon ik nog behoorlijk versnellen.

Voorlopig ga ik weer terug naar de kortere stukken, maar leuk om te weten dat deze afstand geen probleem is.

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:02
Uiteraard wordt er nog gewoon gelopen :*)

Afgelopen week 26 kilometer, dus goed op weg om de 1.000 kilometer aan te tikken dit jaar. Ik hoop dat ik er dik overheen ga en daarmee steady 30 km/week kan halen eind dit jaar.

Overigens afgelopen woensdag nog een 4 EM gelopen in wedstrijdverband. Met in mijn achterhoofd dat omslagpunt van 184 voor het eerst sinds hele lange tijd weer een mooi vlak tempo kunnen lopen en in de buurt van mijn PR gekomen. Gemiddelde HR was 187 met een piek van 196 in de eindsprint. Eindtijd was 28:53, dus 4:28 min/km. Erg tevreden mee.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Natuurlijk. Afgelopen zaterdag nog een stukje meegehobbeld met vrienden die een "stukje" gingen lopen: onverhard van Amersfoort, via Arnhem naar Apeldoorn. Alles bij elkaar zo'n 160km. Ik heb het maar bij zo'n 10% gehouden :+
Tempootje rustig aan, maar wel de langste afstand van de afgelopen maanden.

If you can see, look. If you can look, observe

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zeker en vast! Gewoon trainingsloopjes, niet heel spectaculair verder. Wel 2x in de temperatuur vergist :( Zaterdag een intensieve interval (15x 1' hard, 1' dribbel), had een t-shirt aan, waar een singlet een betere keuze was geweest.
Gisteren een duurloop op 5.10'. Had de hele dag geregend, maar om welke miraculeuze reden dan ook heb ik geen regen gezien tijdens de training! *O*. Wederom gekozen voor een t-shirt, waar een singlet de betere keuze was geweest. Qua training neemt de omvang nu af, intensiteit langzaam toe! Nog 8 weken tot de halve van Eindhoven. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Bensimpel

Positieve meneer

Om mijn vriendin ook aan het lopen te krijgen, heb ik ons opgegeven voor de https://www.denboschurbantrail.nl/

Een echte fun run, (vriendin woont in Mexico, maar dan is ze even in Nederland), en ze ziet ook nog eens een nieuwe stad. Ze is nu een couch to 5k training aan het volgen, en ze doet flink haar best.

Ik neem haar gewoon bij de hand, timing hier maakt niks uit, gewoon uitlopen voor de lol en als het echt niet meer kan blijf ik lopen bij haar. Gaat meer om de ervaring. (Heb zelf als fun run al eens de Urban trail Utrecht en de Tilburgse Kermis run gedaan). Denk wel dat ze Den Bosch leuk gaat vinden. :)

Qua pace is ze nog langzaam, denk dat ik maar ga snelwandelen ofzo :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Calitomnication schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Zeker en vast! Gewoon trainingsloopjes, niet heel spectaculair verder
Helaas vandaag toch iets spectaculairder geworden dan de bedoeling was. Tijdens het inlopen, het albekende rondje dat we eigenlijk iedere week lopen ging het mis. We liepen op 5.40'/km en hadden het rondje er eigenlijk al opzitten. Laatste bocht het parkeerterrein op en klaarmaken voor loopscholing en dan de kern.
Zet de laatste bocht in, net iets te scherp, kom met mijn voet op de rand van het asfalt en berm terecht, de enkel (rechtervoet) is het daar duidelijk niet mee eens. Gevolg, ga zo door m'n enkel. Omdat er links, voor & achter mensen liepen, had ik eigenlijk geen andere keuze om me maar te laten vallen (wat wel zorgde voor een mooie swalbe-achtige duik).

Gelukkig hebben wij een meid die is fysio, dus die ging meteen de avonddienst in ;). Langzaam naar de kantine kunnen strompelen. Ergens had ik nog de hoop dat het even pijn zou doen en dat ik alsnog het programma zou kunnen afwerken. Maar toen ik die optie opperde zag ik aan de blik in d'r ogen dat het einde oefening was
Nog 8 weken tot de halve van Eindhoven. :)
Nog 8 weken tot de halve van Eindhoven :(.
Morgen meteen de fysio inschakelen. Er zit nu een flink ei op, maar heb het idee dat de bandjes niet zijn gescheurd, maar wel flink opgerekt. Deze week lig thuis met de voet omhoog, rust!! Alle trainingen staan on-hold voor nu. Heb ergens de hoop dat ik volgende week dinsdag weer langzaam kan gaan opbouwen. Korte rondjes duurlopen, geen gekke dingen :)

Voor nu, rust!!

Zie overigens wel een trend ontstaan nu; 8 weken voor de Venloop, ga onderuit en kneus m'n ribbenkast. 8 weken voor de halve van Eindhoven, ga door m'n enkel... Iets met die 8 weken :N :N

tips voor New York

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Calitomnication schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Nog 8 weken tot de halve van Eindhoven :(.
Morgen meteen de fysio inschakelen. Er zit nu een flink ei op, maar heb het idee dat de bandjes niet zijn gescheurd, maar wel flink opgerekt. Deze week lig thuis met de voet omhoog, rust!! Alle trainingen staan on-hold voor nu. Heb ergens de hoop dat ik volgende week dinsdag weer langzaam kan gaan opbouwen. Korte rondjes duurlopen, geen gekke dingen :)

Voor nu, rust!!
Vervelend man! Maar 8 weken moet net lukken. Ei erop zegt inderdaad niet alles. Blauwverkleuring wel. Dan is er sprake van (scheur)schade aan het weefsel.
Maar niet getreurd, ook dan kun je het redden. Tip: liever iets langer rust aan het begin. Geef het beschadigde weefsel even kans om herstelprocessen op gang te brengen. Wandelen en fietsen is wel prima natuurlijk, zolang dit niet teveel of liever nog geen pijn doet.

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-02 17:08
Veel beterschap! Een week met wat extra (verplichte) rust kan ook mentaal wel eens welkom zijn om er nadien nog harder tegenaan te gaan.

Bochten te scherp aansnijden is nooit een goed idee! 8)7 Vorige week, tijdens een rustige duurloop, liep ik op die manier met mijn bovenbeen vol op een metalen paal van 1m hoog. Gelukkig, op een flinke bloeduitstorting na, zonder veel erg. Misschien moet ik in de toekomst wat minder in het rond kijken... :+

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:53
@Calitomnication beterschap! Maar denk wel dat 8 weken genoeg moet zijn om er vanaf te komen. Rust is soms een goede afwisseling. Merk zelf nu ik weer bezig ben dat het af en toe een weekje er tussen uit gewoon goed is voor de prestatie.

Strava | AP | IP | AW

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 16:33
@Calitomnication

Ouch, wat enorm balen zeg... beterschap! Hopelijk een vlot herstel.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:55

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb vanochtend mijn inspanningstest gedaan bij Move-Support. Op de loopband, uiteindelijk zonder 'oefenen'. Een aantal interessante resultaten en met name onderin mijn zones aanpassingen (ik moet/mag sneller gaan lopen). Andere conclusie die nu ook echt uit de cijfers bleek: Ik heb een relatief kleine longcapaciteit, maar ga er wel efficiënt mee om. Maar aan de anaerobe grens zit ik ook redelijk aan de grens van wat ik binnen kan krijgen aan lucht. Is het lange afstanden gaan lopen toch niet zo'n slecht idee geweest :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:11
Tinusvolkel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:37:
Hier kreeg ik gisteren (tijdens een intervaltraining) de volgende melding van Strava over de zones.

Maar kan ik hieruit concluderen dat ik mijn 10km tijd is moet gaan verbeteren :9

[Afbeelding]
Vandaag met ervaren collega's die als haas speelde mijn 10km (en 5) verbeterd : *O*

Beste geschatte prestatie voor 10 km. (39:48)
Beste geschatte prestatie voor 5 km. (19:38)
Beste geschatte prestatie voor 2 mijl (12:34)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:54
Ook ik ben nog druk aan het hardlopen en aan het trainen. Momenteel 2x per week maar ga voorzichtig een paar keer toch 3x proberen. Merk dat mijn pezen/aanhechtingen het nog wel te verduren hebben maar op advies van de fysio kan ik doorgaan zolang pijn weggaat tijdens lopen, goede warming up is belangrijkste nu. Merk ook dat als ik rustige training erbij doe, ik juist de spieren en pijntjes er uitloop.

Ik vind de training met loopgroep via athletiek veel leuker dan ik had verwacht. Sowieso nu wat pittiger omdat het niveau van de groep wat hoger en ambitieuzer is geworden, vorige week 15x1min tempo en tussendoor 1x wandelen. Erg leuk om te doen, vooral omdat er nu wat meer mensen zitten die wat sneller gaan (ik ben natuurlijk in april begonnen met hardlopen en eind juni bij deze groep gekomen, maar liep qua tempo wel voorop). Het effect is er ook: eind juni liep ik de 5km in iets onder de 30 minuten, afgelopen maandag liep ik 5km onder de 25:30 zonder dat ik op de tijd lette, ik liep gewoon echt lekker zonder doel. Dat voelde wel even goed! De looptraining helpt ook wel in inzicht en tips van andere lopers dat ik grote stappen maak en een hogere cadans mag aanhouden. Ik zit eigenlijk laag, waardoor het me ook meer energie kost. Ik probeer dus langzaam de stappen cadans wat op te voeren, elke week wat meer. Mis alleen een app op Wear OS om dit te volgen. Kan alleen stappen zien via Google Fit inclusief afstand.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Bartske
  • Laatst online: 21:32
Vandaag de Kinvara 10 gekocht van Saucony. Eerste indruk, wat zitten die lekker! Kan niet wachten om morgen er een stuk op te gaan lopen. Lijkt me een goede aanvulling naast m'n Ride 9 en Xodus ISO (ben verder geen Saucony fan hoor ;)). Ga denk ik de dam tot dam er op proberen te lopen als ze goed inlopen. 10EM is wel zo'n beetje de max afstand aan te raden voor die dingen? Loop over 1.5 week de halve van Nieuwkoop maar ik denk dat het niet verstandig is om dan al op deze te gaan lopen omdat ze toch net wat minder ondersteuning bieden. Op m'n Ride's weet ik iig dat ik dat goed aankan.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-03 22:54
Rudedadude schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:49:
Ik heb vanochtend mijn inspanningstest gedaan bij Move-Support. Op de loopband, uiteindelijk zonder 'oefenen'. Een aantal interessante resultaten en met name onderin mijn zones aanpassingen (ik moet/mag sneller gaan lopen). Andere conclusie die nu ook echt uit de cijfers bleek: Ik heb een relatief kleine longcapaciteit, maar ga er wel efficiënt mee om. Maar aan de anaerobe grens zit ik ook redelijk aan de grens van wat ik binnen kan krijgen aan lucht. Is het lange afstanden gaan lopen toch niet zo'n slecht idee geweest :P
Wat betekent die kleine longcapaciteit voor het hardlopen in jouw geval?

• Rudedadude

Rudedadude

Roodey schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Wat betekent die kleine longcapaciteit voor het hardlopen in jouw geval?
Dat ik na mijn omslagpunt vrij weinig ruimte heb om diep in het rood te gaan, omdat ik simpelweg vanaf dat punt niet meer zuurstof kan binnenkrijgen. Op het moment dat ik op mijn omslagpunt zit loopt mijn ademhaling zo ongeveer gelijk met mijn loopritme (elke stap in of uitademen) en sneller dan dat kan nagenoeg niet.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-03 10:31
Bartske schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:21:
..... Loop over 1.5 week de halve van Nieuwkoop maar ik denk dat het niet verstandig is om dan al op deze te gaan lopen omdat ze toch net wat minder ondersteuning bieden.......
Oeh, is idd al over 1,5 week, heb jij een doel in Nieuwkoop? (hengelt naar een haas)

Hoe ver vantevoren pas je de training eigenlijk aan? Wedstrijden zijn redelijk uniek voor mij, dus niet echt ervaring

• Webgnome
Iemand hier toevallig naar de limesrun te Bodegraven begin volgende maand?

Strava | AP | IP | AW

• Bartske
  • Laatst online: 21:32
Frenz64 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Oeh, is idd al over 1,5 week, heb jij een doel in Nieuwkoop? (hengelt naar een haas)

Hoe ver vantevoren pas je de training eigenlijk aan? Wedstrijden zijn redelijk uniek voor mij, dus niet echt ervaring
Als het goed weer is (lees: niet te warm) wilde ik onder de 1:37 proberen, dat zou neerkomen zo rond de 4:30-4:35/km volgensmij. Al weet ik niet of je dan veel aan me als haas zou hebben.. Bij warmer weer zal ik hem een stuk relaxter gaan lopen denk.

Ik pas mn training vanaf nu aan. vanavond een paar intervallen maar neit te intensief, zondag een korte lange duurloop en dan de week daarna een paar duurloopjes met misschien een paar versnellingen.

• Frenz64
Maar hopen op warm weer dan @Bartske

Nee, ik mik op 4:50/km bij niet te warm weer idd, dat vind ik al ambitieus zat.

Een maand terug ofzo had ik het gevoel dat ik erg in vorm was, da's een beetje weg nu. Maar dat heeft ook met onregelmatigheid te maken, dat was er te over.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
Webgnome schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:09:
Weet niet of het uitkomt qua tijd bij mij. Maar als ik m ga lopen dan word het de halve marathon. Die 10km ziet er niet echt aantrekkelijk uit ;)
Zou liever naar de halve marathon van nieuwkoop gaan maar die komt helemaal rot uit qua planning. (Die is volgende week zondag uit m'n hoofd)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Webgnome schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:09:
Hmm dat ziet er best okay uit. Wellicht ga ik mee doen met de 10.

@Martiveen Wat is er met die 10km ? Je bedoelt dat het een lange vrij rechte heen-en-weer route is?

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 22-08-2019 14:35 ]

• Tinusvolkel
De dagen worden weer korter, dus heb net de onderstaande lamp besteld om mee te lopen, maar hebben mensen ervaring met deze lamp? kom hem via Ali en amazon vaak tegen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71QV4nqE8-L._SL1500_.jpg

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Over twee weken had ik een HM in de planning (Oostland HM) maar ik denk dat ik deze maar even skip of downgrade naar een rustige 10 KM. Sinds de kampeervakantie loop ik weer te tobben met mijn onderrug dan wel SI-gewricht, waarschijnlijk een gevolg van 2 weken slapen op een slecht luchtbed. Afgelopen dinsdag wilde ik nog een loopje doen maar na 2 kilometer ging het voor geen meter door een vervelend gevoel in de onderrug. Gelukkig kan ik met wat oefeningen wel het e.e.a. loskrijgen maar eigenlijk zie ik het niet zitten om een HM te lopen. :/
Tinusvolkel schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:53:
De dagen worden weer korter, dus heb net de onderstaande lamp besteld om mee te lopen, maar hebben mensen ervaring met deze lamp? kom hem via Ali en amazon vaak tegen.

[Afbeelding]
Niet met bovenstaande maar wel met de Decathlon runlight versie2. Het zal wel op hetzelfde neerkomen, ik ben er tevreden mee al mocht het licht wel iets minder fel in donkere gebieden.

Ik zou wel kijken of deze Ali-lamp verstelbaar/kantelbaar is zodat je je medeweggebruikers niet verblind.

[ Voor 28% gewijzigd door vhal op 22-08-2019 15:05 ]

Strava

• Tinusvolkel
vhal schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:00:
Over twee weken had ik een HM in de planning (Oostland HM) maar ik denk dat ik deze maar even skip of downgrade naar een rustige 10 KM. Sinds de kampeervakantie loop ik weer te tobben met mijn onderrug dan wel SI-gewricht, waarschijnlijk een gevolg van 2 weken slapen op een slecht luchtbed. Afgelopen dinsdag wilde ik nog een loopje doen maar na 2 kilometer ging het voor geen meter door een vervelend gevoel in de onderrug. Gelukkig kan ik met wat oefeningen wel het e.e.a. loskrijgen maar eigenlijk zie ik het niet zitten om een HM te lopen. :/
Beterschap
[...]

Niet met bovenstaande maar wel met de Decathlon runlight versie2. Het zal wel op hetzelfde neerkomen, ik ben er tevreden mee al mocht het licht wel iets minder fel in donkere gebieden.

Ik zou wel kijken of deze Ali-lamp verstelbaar/kantelbaar is zodat je je medeweggebruikers niet verblind.
Deze is zo te zien niet kantelbaar maar heeft wel 3 standen voor de lichtsterkte.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
Boudewijn schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Hmm dat ziet er best okay uit. Wellicht ga ik mee doen met de 10.

@Martiveen Wat is er met die 10km ? Je bedoelt dat het een lange vrij rechte heen-en-weer route is?
Dat ja :p

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja eigenlijk heb je daar ook wel gelijk in, dat is niet echt leuk of mooi. Goed punt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

@Tinusvolkel https://www.decathlon.nl/...un-light-250/_/R-p-121065

Wellicht heeft Ali/Amazon ook zoiets. Inmiddels heb ik de lamp van de Decathlon al 2 jaar, misschien dat ik hem nog mod met een groenfilter hetgeen wat rustiger is voor dieren en mijzelf (loop vnl. in het buitengebied)

Strava

• Tinusvolkel
vhal schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:14:
@Tinusvolkel https://www.decathlon.nl/...un-light-250/_/R-p-121065

Wellicht heeft Ali/Amazon ook zoiets. Inmiddels heb ik de lamp van de Decathlon al 2 jaar, misschien dat ik hem nog mod met een groenfilter hetgeen wat rustiger is voor dieren en mijzelf (loop vnl. in het buitengebied)
Had deze ook al gezien, maar vond 40 euro best veel geld voor een lamp.
Dus ga eerst deze van 10 euro is proberen :)

Het grootse verschil is volgens mij dat die van jou wel kantelbaar is. (en die van mij china kwaliteit is O-) )

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Afhankelijk van de uitvoering is die lamp een ramp voor je tegenliggers! Ik zou niet weten welke uitvoeringen goed/slecht zijn, maar ik word regelmatig verblind door die lampen.

[ Voor 42% gewijzigd door Arie- op 22-08-2019 16:01 ]

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 12:42

[Afbeelding]
Ik heb een soortgelijke lamp (wellicht dezelfde) besteld op bol.com vorig jaar. Zover ik het idee heb ben je goed zichtbaar, maar je kan er niet echt mee in het donker lopen. Daarmee bedoel ik dat het niet als lamp kan dienen voor het lopen zelf. Je pad voor je is tot ongeveer 4 a 5 meter matig tot zwak belicht.

• m-vw

m-vw

Dus?

[Afbeelding]
Net als @Goelan heb ik er één via bol.com. In het echte donker lopen vind ik wel kunnen, maar er zijn vast betere te vinden.

Grootste nadeel vind ik zelf dat ik, waarschijnlijk door mijn bouw, de lamp aan de voorkant regelmatig naar beneden moest trekken omdat anders de focus van het licht meer richting de bomen ging dan richting de weg.

• Tinusvolkel
Zichtbaarheid is het belangrijkst, dus moet goed komen, verder idd even testen of hij de tegenliggers niet verblind.

Morgen afspraak bij Runnersworld voor nieuwe schoenen, na ruim 1000km zijn mijn oude new balance M880 schoenen (die ik begin dit jaar bij ibood heb besteld) toch wel op.
Dus nu voor het eerst een loopanalyse, ben benieuwd wat daar uitkomt en of het lopen op mijn nieuwe aanbevolen schoenen mij nog beter af gaat :)

Ps verder nog iemand tips waar op te letten bij de aankoop van nieuwe schoenen? Of moet ik maar gewoon op de expertise van Runnersworld vertrouwen.

[ Voor 67% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-08-2019 20:55 ]

• Webgnome
voor de personen die vorig jaar niet gelezen hebben alvast een waarschuwing:

een wit t-shirt reflecteert NIET/Slecht :+

Strava | AP | IP | AW

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 20:02
Arie- schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:01:
Afhankelijk van de uitvoering is die lamp een ramp voor je tegenliggers! Ik zou niet weten welke uitvoeringen goed/slecht zijn, maar ik word regelmatig verblind door die lampen.
Kreeg ook regelmatig commentaar van fietsers op het fietspad waar ik liep. Werd ook wat geïrriteerd door de complete stellage om mijn lijf, dus ben nu voor een knalgeel fluoriserend jasje gegaan met wat snap on led armbandjes.

Heb de verlichting niet nodig voor mijn zicht, maar alleen voor zichtbaarheid en hoop het met deze opzet te bereiken.

"Better ask questions before you shoot"

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-03 18:13
Ik zal mijn Tracer 360 ook weer eens zo langzamerhand eens opzoeken...

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-02 19:10
Wat is het doel van de lamp? Zelf goed kunnen zien of zelf zichtbaar zijn?
De route verlichten zodat je niets breekt en een beetje je zichtbaarheid vergroten doe ik met de Reactik hoofdlamp van Petzl die fijn instelbaar is. De app is niet de beste maar eenmaal ingesteld heb je die toch niet nodig.
In het buitengebied (bospaden) is een reflectievestje of reflectie op kleding en zo'n lamp goed genoeg. In de stad loop ik op de stoep en op wandelpaden in parken etc. dus is zo'n hoofdlamp niet altijd nodig en voldoet een reflectievestje en een LED bandje wel.
Die tuigjes met lampen schijnen (te) fel vind ik en zijn wel erg overdreven voor de stad. Als je in de polders of achteraf landweggetjes loopt is het denk ik wel een ander verhaal en is zichtbaar zijn wel belangrijk.

• Jory
  • Laatst online: 03-03 16:54
Chocovla schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Kreeg ook regelmatig commentaar van fietsers op het fietspad waar ik liep.
Terwijl de gemiddelde fietser z'n koplamp ook omhoog gericht lijkt te hebben. :+
Roadman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:01:
Ik zal mijn Tracer 360 ook weer eens zo langzamerhand eens opzoeken...
Die dingen zien er wel interessant uit. Hoe zit dat qua maatvoering? Een M in de VS is niet altijd hetzelfde als een M in Nederland heb ik het idee.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:45:
Zichtbaarheid is het belangrijkst, dus moet goed komen, verder idd even testen of hij de tegenliggers niet verblind.

Morgen afspraak bij Runnersworld voor nieuwe schoenen, na ruim 1000km zijn mijn oude new balance M880 schoenen (die ik begin dit jaar bij ibood heb besteld) toch wel op.
Dus nu voor het eerst een loopanalyse, ben benieuwd wat daar uitkomt en of het lopen op mijn nieuwe aanbevolen schoenen mij nog beter af gaat :)

Ps verder nog iemand tips waar op te letten bij de aankoop van nieuwe schoenen? Of moet ik maar gewoon op de expertise van Runnersworld vertrouwen.
Nieuwe schoenen zijn altijd nice :*). Volg het advies van de medewerkers van Runnersworld, deze mensen zijn ervoor om de juiste schoen aan te meten. Beste tip; laat je niet beïnvloeden door de prijs en kies voor de schoen die het beste past. :)

Update uit de lappenmand. Door de zwelling die voornamelijk aan de rechterkant van de enkel zat leek het er sterk op dat er toch iets meer aan de hand was. Op basis van foto's waren meerdere mensen toch bang dat er wellicht een breuk zat. Maar zoals @Tigertje al aangaf. zolang het ei niet in een gekleurd paasei verandert kan het meevallen. Er is een hele lichte verkleuring (minimaal) geweest, maar de zwelling is nu toch echt al aan het afnemen = goed teken.

Gisteren voor alle zekerheid toch een afspraak bij de huisarts gemaakt en deze heeft me onder 't mom van "better safe than sorry" toch naar de Radiologie in het ziekenhuis doorverwezen. Op de foto's is echter geen breuk te zien, dus goed nieuws *O*.

De zwelling is vandaag al weer een flink stuk afgenomen, kan de voet alweer vrij bewegen / alfabet in de lucht schrijven. Sterker nog, kan er alweer een beetje op steunen & zonder ondersteuning van krukken door het huis bewegen. Wat wel fijn is, mijn linkerbeen was 's avonds gewoon vermoeid van het hinkelen & steunen.

Morgenvroeg staat een afspraak bij de fysio. Hopelijk is de zwelling dan dusdanig geslonken dat de voet kan worden getapet. Daarnaast hoop ik dat ik dat tijdelijk gebruik kan maken van de fitnessaparatuur om het herstel te bevorderen en mijn conditie op peil te houden.

Keep you posted :)

tips voor New York

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Nieuwe schoenen zijn altijd nice :*). Volg het advies van de medewerkers van Runnersworld, deze mensen zijn ervoor om jouw de juiste schoen aan te meten. Beste tip; laat je niet beïnvloeden door de prijs en kies voor de schoen die het beste past. :)
Mooi, dus gewoon netjes luisteren :) en de prijzen zitten volgens de site tussen de 110 en 180 euro dus heb daar de baas thuis maar op voorbereid :9

• Roadman
Jory schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:29:
[...]

Terwijl de gemiddelde fietser z'n koplamp ook omhoog gericht lijkt te hebben. :+

[...]

Die dingen zien er wel interessant uit. Hoe zit dat qua maatvoering? Een M in de VS is niet altijd hetzelfde als een M in Nederland heb ik het idee.
Even op die pagina op de knop Size chart drukken en meten.
Staan wel in inches dus even omrekenen.

Hij is ook wel redelijk te stellen trouwens.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 20:02
[...]

Het meest vocaal was afgelopen winter een opgeschoten gast die heel boos op mijn lamp was en zelf niet eens verlichting op zijn fiets aan had. Was met intervallen bezig, dus maar laten betijen met zijn gescheld.

"Better ask questions before you shoot"

• aap
  • Laatst online: 03-03 17:38

aap

[...]
Op de website staat hoe je kunt meten welke maat je nodig hebt: Afbeeldingslocatie: https://www.noxgear.com/images/Tracer360%20Size%20Chart%20-%20Jan%202017.jpg
Tinusvolkel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:17:
Mooi, dus gewoon netjes luisteren :) en de prijzen zitten volgens de site tussen de 110 en 180 euro dus heb daar de baas thuis maar op voorbereid :9
En altijd vragen of er korting mogelijk is. Bij de winkel waar ik kom krijg je korting als je lid bent van de atletiekclub, werkt bij een groot bedrijf of onlangs meegedaan hebt aan een lokale wedstrijd. Ik vraag me wel eens af wat je moet doen om geen korting te krijgen 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door aap op 23-08-2019 14:33 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Netjes luisteren idd! En schoenen van 180, dan heb je het meestal over de (elite) race-schoenen van merken als Adidas of Nike. Lijkt me vrij sterk dat ze de als ideale duurloopschoen gaan aanmeten. Denk dat je meer moet denken aan een prijs tussen 110 & 130 euro met een max uitschieter naar 140 euro. Ow ja, en let niet op het uiterlijk van de schoen. Hoewel de meeste schoenen van tegenwoordig niet meer zo lelijk zijn als de schoenen van een jaar of 10 geleden ;) (maar over smaak valt niet te twisten)

tips voor New York

• xray79
@Tinusvolkel en als het je niks uitmaakt kun je ook zeggen dat kleur/model jaar je niks doet, en dat een ouder model ook prima is.
Zo heb ik mijn 2e paar ravenna 9 goedkoper gekocht omdat de 10 én niet iets breder was en de 9 er nog was in mijn maat.
Altijd fijn als die merken een model 'vernieuwen' en de pasvorm gaan aanpassen. Snap het wel omdat dit commercieel aantrekkelijker is en mensen dan sneller geneigd zijn om de nieuwste schoenen te kopen maar als je zoals ik wat smallere voeten hebt is dat wel eens lastig.

• Jory
  • Laatst online: 03-03 16:54
Roadman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Even op die pagina op de knop Size chart drukken en meten.
Staan wel in inches dus even omrekenen.

Hij is ook wel redelijk te stellen trouwens.
aap schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Op de website staat hoe je kunt meten welke maat je nodig hebt: [Afbeelding]
Tja, met die afmetingen kan ik niet zo heel veel. De S gaat tot 36", de XL begint vanaf 29". Als mijn torse omtrek 33" is (ik heb geen idee), dan zou ik dus ieder exemplaar kunnen nemen - met een 66% kans dat 'ie OK zit, maar niet echt fijn.
Ik zou in dat geval de S nemen met het idee dat 'ie dan niet al te losjes zit (en er niet al te veel "materiaal" over is) - maar misschien hebben zij dezelfde gedachte gehad bij het opstellen van die maattabel, waardoor de S toch ineens een stuk strakker zit als wat ik fijn vind.

En ja, ik weet dat ik vrij lastig ben op dit vlak. :+ Van die LED armbanden moet ik ook altijd een paar keer verstellen tijdens het lopen omdat ze ofwel te strak zitten ofwel teveel bewegen.

Nou ja, het duurt nog wel even voordat het daadwerkelijk zo vroeg donker wordt dat 's avonds hardlopen een probleem begint te worden, dus dit probleem schuif ik nog even lekker voor me uit. :)

Wat ik niet meer al te lang voor me uit kan schuiven is een paar nieuwe schoenen. De zolen van m'n Ghost 10 beginnen wel erg vlak te worden.

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Netjes luisteren idd! En schoenen van 180, dan heb je het meestal over de (elite) race-schoenen van merken als Adidas of Nike. Lijkt me vrij sterk dat ze de als ideale duurloopschoen gaan aanmeten. Denk dat je meer moet denken aan een prijs tussen 110 & 130 euro met een max uitschieter naar 140 euro. Ow ja, en let niet op het uiterlijk van de schoen. Hoewel de meeste schoenen van tegenwoordig niet meer zo lelijk zijn als de schoenen van een jaar of 10 geleden ;) (maar over smaak valt niet te twisten)
Toch maar racen dan :P de onderstaande schoenen (NB 1080v9) gekocht voor €170.

Had geen voorkeur qua merk of kleur gegeven en toen kwam de verkoper als 1ste met deze aanzetten. Daarna nog op wat andere schoenen gelopen maar vond deze toch het beste zitten/lopen.

Maar ben er iig prima geholpen :)

Echter nu het volgende dilemma... wil zondag ruim 30km gaan lopen (op een rustig tempo) maar welke schoenen ga ik nu aan trekken :?

Afbeeldingslocatie: https://all4running.nl/media/catalog/product/N/e/New-Balance-Fresh-Foam-1080v9-Heren-M1080UV9_1.jpg

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 10:51

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Toch maar racen dan :P de onderstaande schoenen (NB 1080v9) gekocht voor €170.

Had geen voorkeur qua merk of kleur gegeven en toen kwam de verkoper als 1ste met deze aanzetten. Daarna nog op wat andere schoenen gelopen maar vond deze toch het beste zitten/lopen.

Maar ben er iig prima geholpen :)

Echter nu het volgende dilemma... wil zondag ruim 30km gaan lopen (op een rustig tempo) maar welke schoenen ga ik nu aan trekken :?

[Afbeelding]
deze natuurlijk :? 8)

• Tinusvolkel
Maar is ruim 30km inlopen verstandig.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:47:
[...]

Maar is ruim 30km inlopen verstandig.
Zelf zou ik dat gewoon doen.. :9

• Rudedadude

Rudedadude

Tinusvolkel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]
Deze natuurlijk. Proof of the pudding... Ik heb wel eens direct een marathon gelopen op nieuwe schoenen :P

Ik probeerde laatst eens een waardebon die ik had gewonnen bij Run2day te gelde te maken. Enige schoen waarin ik geinteresseerd was (NB Fuelcell Rebel) hadden ze niet in het filiaal en al helemaal nergens in een breedtemaat. Inmiddels dus toch weer via internet twee paar schoenen gekocht, beide voor minder dan 60 euro per paar. 1 paar voor de makkelijke dagen / duurlopen, 1 paar extreem lichte wedstrijdschoenen. Die wedstrijdschoenen had ik wat twijfels bij (ik kon ze evt. gratis retourneren), maar die zijn echt geniaal. Als dit artikel klopt kan ik gratis weer wat pr's lopen :) https://www.podiumrunner....est-route-to-speed_177833

• Tinusvolkel
Haha ok, dan ga ik ze zondag maar is inlopen :*)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mooi schoentje @Tinusvolkel, fel met je aankoop! En zondag deze gewoon aandoen, tenzij het regent natuurlijk. Zonde om dat maagdelijk witte zooltje meteen smerig te maken :P ;)

tips voor New York

• InZane
Calitomnication schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:51:
Mooi schoentje @Tinusvolkel, fel met je aankoop! En zondag deze gewoon aandoen, tenzij het regent natuurlijk. Zonde om dat maagdelijk witte zooltje meteen smerig te maken :P ;)
Met regen worden mijn schoenen juist altijd weer schoon, aangezien ik ze op geen enkele andere manier schoonmaak en ik nog al eens over bospaadjes hobbel :P

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Calitomnication schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:51:
Zonde om dat maagdelijk witte zooltje meteen smerig te maken :P ;)
Niets daarvan. Nieuwe schoenen moeten zo snel mogelijk de modder in! :)

* dreamscape loopt altijd onverhard in het bos, dus modder hoort er bij.

Punctuality is the politeness of kings

• Tinusvolkel
Weinig regen/modder denk ik met deze zonnige dagen 8) ze zullen eerder stoffig worden.

• Roadman
Zou toch een korter rondje nemen om de schoenen in te lopen/aan te voelen.

Je wilt niet ergens in de middle of nowhere staan met een paar schoenen aan dit toch niet helemaal lekker lopen. Dan is het nog een heel end (gevoelsmatig) terug weet ik uit eigen ervaring...

• Pinguu
Inderdaad, ik had met mijn nieuwe schoenen de eerste keer na 5 km al pijnlijke kuiten. Wat het zou gegeven hebben na 30 km wil ik niet weten... :P

• Webgnome
Zo vanmorgen maar weer een interval op de baan gedaan. Het ging heerlijk. Gemiddelde snelheid rond de 21/22. Dat heb ik al lang niet meer gedaan. (pas op: wheeler.. ik word hier gedoogd.. ;)).

Het enige waar ik nog mee zit is dat de totale tijd hoger moet. Heb nu amper een uur vol gekregen. Dat moet naar de 1.5 uur. Dat heeft nu vooral te maken met een nasleep van een slijmbeursontsteking..

Linkje:
https://connect.garmin.co...36806?share_unique_id=129

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 24-08-2019 13:40 ]

Strava | AP | IP | AW

• nogeeninlog
  • Laatst online: 05:23
Jouw post heeft me heel erg aan het denken gezet. Zou ik ook een sponylolisthesis hebben? Niet alleen vergelijkbare symptomen, maar in september heb ik ook een botsing gehad met mijn fiets. Niet gevallen, maar de klap was hard genoeg om de voorvork in te buigen.
Natuurlijk wilde ik graag een kloppende diagnose, maar hoe meer ik over een spondylolisthesis las, hoe minder aantrekkelijk het me leek om het te hebben.
Maar ja, je weet maar nooit, dus heb ik er bij de sportarts op aangedrongen om nader naar mijn rug te kijken.
Dat was nog een gedoe met verwijsbriefjes, maar uiteindelijk zijn er röntgenfoto's gemaakt.

Afgelopen maandag kreeg ik de uitslag en zowel de radioloog als de sportarts sloten een spondylolisthesis of een spondylolyse uit. De sportarts vond dat het er allemaal keurig uitzag; geen slijtage in de heupkom en het kogelgewricht, geen hernia, rug mooi recht. Zelf het op het oog waargenomen verschil in beenlengte was op de foto niet te zien.
Natuurlijk allemaal dingen waar ik blij mee moest zijn, maar waar kwamen mijn klachten dan vandaan?

Dus werd er nog een sportarts bijgehaald. Die herhaalde een paar tests, keek naar de foto's en vond eigenlijk hetzelfde, behalve dan dat hij een lichte vorm van discopathie zag. Een tussenwervel was licht geïrriteerd en de oorzaak was vermoedelijk teveel bukken en zitten met een holle rug. Dat kan inderdaad wel kloppen, ik zit vaak met holle rug en ga zelden door mijn knieën, omdat ik een slechte rechterknie heb.
En ik moest maar zooltjes laten maken, want ik heb platvoeten. :/

Nu had mijn huisarts al eerder zooltjes aangeraden, maar dan met de reden om de hak te verhogen en daar had ik geen zin in. Ik wilde geen hogere drop.
Dus woensdag naar de podotherapeut. Die duwde een paar keer in mijn voetzool en was er al snel achter wat het probleem was. Simpel gezegd staan mijn grote tenen in het luchtledige. Bij het landen en afzetten maken ze amper contact met de grond. Daardoor staan mijn voeten en benen niet recht, wat problemen veroorzaakt in kuiten, voet en knie. Maar gelukkig dus niet in mijn heup. :+ Maar goed, als ik die grote teen amper gebruik, dan betekent dat dat de andere tenen de volle lading krijgen. En daar zijn ze niet voor gemaakt. O ja, en mijn kuitspieren zijn veel te kort, waardoor mijn enkels niet voldoende kunnen bewegen.
De podotherapeut gaat zooltjes maken waardoor de grote tenen contact gaan maken met de ondergrond. Ik ben benieuwd, en ik doe extra rekoefeningen voor mijn kuiten.

Maar hoe kom ik eraan? Vroeger proneerde ik sterk. Toen ik me daarvan bewust werd ben ik daarvoor gaan corrigeren en daarmee heb ik duidelijk overdreven. :(
In ieder geval heb ik nu diagnoses die ik kan plaatsen in mijn eigen percepties. Dat stemt hoopvol.
Misschien kan ik volgend jaar meedoen aan de Zomeravondcup.

Over het parcours van de Zomeravondcup werd afgelopen woensdag een testloop georganiseerd. Een mooie gelegenheid om het parcours te leren kennen, dus ik heb meegedaan. Mijn doel was om kilometers van 4:30 te lopen en de laatste kilometer te versnellen.
Er was alleen een probleempje: ik kende het parcours niet en het stond niet aangegeven, want het was geen officiële loop. Dus ik moest er wel voor zorgen dat ik de mensen voor me in het zicht zou houden.
Bij de start ging een een groepje als dollen weg en ook ik ging harder dan gepland. Na een paar honderd meter heb ik me achter twee lopers genesteld die een tempo liepen dat me goed leek te liggen. Voor hen liep een vrouw, en ik hoopte dat zij degenen voor haar kon zien.
Eerste kilometer in 4:11, tweede in 4:16, derde in 4:17. Ging prima, maar de twee mannen voor mij begonnen stil te vallen, dus liep ik ze voorbij, achter de vrouw aan, die nog iets verder voor mij liep.
Toen hoorde ik ineens iemand 'links, links!' roepen. We hadden dus een afslag gemist! Dus omgekeerd en het juiste pad gekozen. Bij de laatste kilometer kon ik versnellen en dezelfde twee mannen heb ik op het laatste rechte stuk weer gepasseerd. Laatste km in 4:00, officiële tijd was 21:53, maar dan wel met 150 meter teveel. Als test prima geslaagd.
Nu weet ik tenminste wat ik van het parcours kan verwachten. Wel jammer dat er een paar hellinkjes in zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door nogeeninlog op 24-08-2019 18:01 . Reden: 1e alinea herschreven, was eerst wat kortaf ]

• Tinusvolkel
Toch maar de stoute schoenen aan gedaan en er heerlijk 34km op gelopen zonder pijntjes :*)

• Webgnome
Hitteplan hitteplan.. het RIVM kan de boom in met hun hitteplan :+

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 25-08-2019 11:45 ]

Strava | AP | IP | AW

• Frenz64
Hitteplan hitteplan, een pr kan ook de boom volgende week.

Tenminste als het zo heet blijft, vandaag 18 km gedaan en even gekeken bij km 15 en 16 hoe het HM tempo beviel (ca, 4:50). Met deze temperaturen ga ik dat niet eens proberen, hartslag ging veel te veel omhoog.

M'n loopmaatje is ook al afgehaakt met achilles ellende en @Bartske loopt te snel, ik zie het wel volgende week in Nieuwkoop.

• Pinguu
Ah, is het hitteplan actief in Nederland? Had ik beter wat vroeger geweten! :P

Vandaag met het gezin vanuit België naar Cadzand gereden om daar een middagje af te koelen aan de Noordzee. Een hele middag op het strand liggen is niet aan mij besteed, dus de loopschoenen maar aangetrokken en naar Breskens en terug gelopen, 27.5 kilometer. Maar wat heb ik afgezien! Veel te warm, geen schaduw, te weinig drinken (2.5L) en dat fiets- en wandelpad was ook minder vlak dan verwacht. Er stonden 85 hoogtemeters op de teller, en dat langs de kust. De Belgische kust is toch wat vlakker... :+

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Al 2 dagen ruim voor 9 uur in de ochtend gaan lopen, en dat was nog te doen.
Niks voor mij die warmte, heb al die eerdere weken dat ook zo gedaan (eerder... wat voor het werk) en lekker kunnen trainen.
De kans op hitteschade en die afkomstig van de O3 en NOx is niet uit te sluiten. In de hete zomer van 2003 toen ik nog in de wedstrijdgroep zat van mijn vorige club, adviseerde de trainer al om waakzaam te zijn en de trainingen aan te passen (tijdstip of intensiteit).
Je breekt nl meer af dan dat je opbouwt onder de verkeerde omstandigheden.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de SteamTrail marathon . In Dieren op de stoomtrein opstappen en uiteindelijk in Beekbergen (andere afstanden 10, 15km vanaf station Eerbeek en 25km ook vanuit Beekbergen) uitstappen om terug naar Dieren hard te lopen. Het was natuurlijk een prachtige hete dag en ik was redelijk rustig begonnen met mijn hartslag in de gaten houdend. Het is een mooie route en na een tijdje kwamen we regelmatig op bekend terrein uit maar waar ik eigenlijk altijd de andere kant uitloop. Dus ineens herken je een omgeving maar kan je het nog niet plaatsen en 100 meter verder valt het kwartje.

Uiteindelijk kwamen we bij de Posbank uit en daar werd het echt zweten, ik liep in een groepje van drie (vlak ervoor was er eentje met maagproblemen uitgevallen) en we zijn bij de zanderige stukken gaan wandelen. Bovenop aangekomen stond er een extra waterpost van de organisatie, die was ook echt handig daar want manmanman wat was het heet daar.

Toen we via de trap bij Koepel de Kaap bovenkwamen ben ik gestopt om daar een calippo te kopen, ik had het echt veel te warm en moest afkoelen. Wandelend heb ik het ijsje opgegeten. Ik had mijn nieuwe loopmaatjes dus moeten laten gaan maar het was wel beter zo. Op weg naar de Carolinahoeve voelde ik een druk op mijn rechterzijkant bij mijn borst en ben gaan wandelen omdat ik niet wist hoe dit was ontstaan en wat het zou kunnen zijn. Tijdens het wandelen kon ik nog wel mooi een vos spotten die op 10 meter van mij af mij ineens zag en rustig de varens inliep, prachtig.

Bij de hoeve ben ik even een tijdje gaan rusten maar heb besloten toch "lekker" door naar de finish te gaan, het was tenslotte nog maar ruim 7km. Die heb ik dan ook rustig gelopen, met twee wandelstukjes er in. Bij de finish aangekomen werd ik (net als iedereen) met veel enthoussiasme binnengehaald. Wel jammer was dat de lokale bierbrouwer inmiddels al vertrokken was. Iets waar ik de laatste kilometers naar uitgekeken had, een koud biertje na de finish werd me ontnomen. :(
Dat was ook het enige minpunt aan deze wedstrijd, omdat je als verste moet starten start je ook als laatste, de grootste groep is allang binnen en misschien alweer thuis als ik pas over de finish kom. De patatstand was bijna begonnen met inpakken en de organisatie zelf ruimde ook al van alles op en ik was zeker niet de laatste loper.

Maar mijn lichaam heeft de hitte en afstand goed doorstaan, eigenlijk alleen vochtttekort. Geen spierpijn of andere pijntjes. Waar die druk aan mij zij door ontstaan is weet ik nog steeds niet, het was een tijdje na de finish ook weer weg. En nu op naar de Freedomtrail volgende maand! En tien graden koeler!!! :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Tijdje afwezig geweest hier, maar ondertussen niet stil gestaan. De zomervakantie ligt al weer bijna een maand in het verleden en in de vakantie heb ik zo goed als niets gedaan aan sporten.

Ik heb mijzelf ingeschreven voor de Maasheggenloop hier in de buurt op 15 september, op de 10 kilometer. Mijn streven is dit binnen het uur te doen, richttempo 5:30 per kilometer. Dat betekende na de zomervakantie dat ik dus flink moest gaan trainen. Voor de zomervakantie heb ik (uit het niets) al 1 keer een rondje van 10 kilometer gerent. Die ging verrassend goed en gaf mij echt een goed gevoel, maar ik vond dat het tempo toch wel wat aan de lage kant was.

Na de zomervakantie dus het hardlopen weer opgepakt. Eerst een rondje van 6,7 kilometer en die week al weer een rondje van 10 kilometer. Tussendoor nog een interval gedaan, en afgelopen zondag een flinke ronde van 10,85 kilometer. Om eens te kijken of ik het vol kon houden tijdens dit rondje het tempo wat omhoog gegooid. Verrassend genoeg kreeg ik nergens pijntjes of kramp onder mijn ribben, dus heb het tempo aardig hoog kunnen houden (voor mijn doen dan, jullie lopen uiteraard veel harder). Rondetijden zijn maximaal 5:44 en minimaal 5:22 geweest, prima op schema dus voor mijn doel. Aankomend weekend wil ik nog 1 keer een interval doen, en dan ga ik qua hardlopen even rust nemen in aanloop naar de Maasheggenloop. Het volleybalseizoen is ook weer begonnen dus dit moet ik ook meenemen in het herstel. Ik heb in ieder geval veel zin in en goede hoop voor de Maasheggenloop.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 21:44

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Potverdikkie :(

Gisteravond al na 3,5km moeten stoppen met hardlopen, kheb last van m'n knie gekregen opeens.

Dit zit niet echt in de planning, ik zou zondag de Tilburg Ten Miles lopen maar dat gaat hem dus niet worden.

Nu dan maar even stoppen met hardlopen en de fysio inschakelen.

Hoop dat het verholpen is voordat ik eind oktober de halve marathon loop :+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat mij ooit is verteld door mijn toenmalige fysiotherapeut:
Het inlopen van sportschoenen zou niet echt nodig moeten zijn. Inlopen is iets dat je doet bij leren schoenen, waar het leer nog zacht moet worden. Sportschoenen (alle soorten eigenlijk, dus ook sneakers) zouden meteen goed moeten zitten. Als je bij die 50m lopen bij de winkel al dingetjes voelt - schoen is niets voor jou.
Wel is het aan te raden om niet direct vér (i.e. >20km, maar afhankelijk van je eigen belastingsvoet - als je wekelijks 20km loopt is 5km al ver, dat idee) op schoenen te lopen, omdat je waarschijnlijk gewend bent aan je oudere schoenen die al meer slijtage hebben (minder dempend foam). Maar als ze eigenlijk al prima zitten is een 10-15km echt niet slecht. Ook een reden om schoenen te rouleren, zodat je dat niet zo hebt. Helemaal handig om verschillende merken te nemen, maar zelfs 2x zelfde paar waarbij het ene ongeveer half zou oud is als het andere paar zou al het 'gewennings'effect moeten verminderen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Inlopen voor mij is dat ik niet ineens een LDL doe maar een doordeweekse training. Ooit op nieuwe schoenen (gepast in de winkel) meteen voor het eerst in het weekend met de groep 18km gelopen en had bebloede hakken omdat ze toch net iets te krap waren. :+
Oké lang geleden, ik denk 13-14 jaar inmiddels.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• InZane
Xaverius schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:37:
Inlopen voor mij is dat ik niet ineens een LDL doe maar een doordeweekse training. Ooit op nieuwe schoenen (gepast in de winkel) meteen voor het eerst in het weekend met de groep 18km gelopen en had bebloede hakken omdat ze toch net iets te krap waren. :+
Oké lang geleden, ik denk 13-14 jaar inmiddels.
Bebloede hakken? Dat klinkt wel heel ernstig! Zou je toch in de winkel al moeten voelen lijkt me.

Zelf nog steeds op vakantie en vanochtend in m'n uppie 15 x 200m interval gedaan. Had op tijd willen beginnen, maar werd pas half 10.
Wat is intervallen toch vervelend alleen en wat was het warm! Maar goed, toch blij dat ik ben gegaan :)

• Tinusvolkel
Hier op advies van de verkoper een schoenmaatje groter gepakt aangezien ik de marathon ga lopen.
Want bij deze tijden/afstanden zou je meer last van je voeten krijgen als ze continu tegen de voorkant aankomen (disclaimer: dacht dat dit de rede was maar een beetje veel informatie gehad dus kan er naast zitten)

Verder wel op een andere manier (zie hieronder) mijn veters gestrikt zodat ze de schoenen niet te los zitten.
Maar ik verwacht dat iedereen dit al hier doet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.glowmagazine.nl/wp-content/uploads/veter-techniek-4.jpg

• m-vw

m-vw

Dus?

Bijna een week zonder hardlopen, maar gisteravond om 20:30u er toch nog een 5km kunnen doen.
Door mijn werk is mijn vertrouwde schema in de war. :|

• Pnnnkk
  • Laatst online: 03-03 18:35
Net bij Runnersworld een paar mooie nieuwe schoenen gekocht na een Loopanalyse. On cloudstratus. Had zelf nog nooit van jet merk gehoord maar vind ze erg mooi en ze lopen heerlijk. Iemand ervaringen met dit merk?

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04-2025
Pnnnkk schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:49:
Net bij Runnersworld een paar mooie nieuwe schoenen gekocht na een Loopanalyse. On cloudstratus. Had zelf nog nooit van jet merk gehoord maar vind ze erg mooi en ze lopen heerlijk. Iemand ervaringen met dit merk?
Dat is toch dat dure Zwitserse merk? a 240,- per paar?

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelfs onlangs een paar On Cloudflows gekocht voor de tempo loopjes en wedstrijden. Ik ben echt wel fan eerlijk gezegd. In hoeverre de cloudpods een marketing gimmick zijn durf ik je niet te zeggen, maar de algehele kwaliteit en feel van de schoenen vind ik erg goed. Ze zitten voor mij ook ontzettend comfortabel.

De Cloudstratus is hun duurloop variant in het assortiment geloof ik. Vooral gericht op comfort en lange runs. Mijn Cloudflows zijn comfortabel, maar absoluut niet bedoeld voor lange duurlopen. Daarvoor zijn ze te hard, zou er niet verder dan een halve marathon op gaan.

Maar veel plezier met je nieuwe aankoop. On is erg in opkomst de laatste tijd. Men richt zich vooral op de toch wat afwijkende zool altijd, terwijl ik vooraal denk dat hun meerwaarde in de afwerking en het comfort zitten.

edit: prijzen vallen wel mee trouwens. Een standaard paar On's zit op 149,- euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjoekie op 27-08-2019 10:40 ]

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ik loop sinds een tijdje op de ON Cloudflow op de weg. Bevallen mij prima, zitten goed, lopen lekker en kwaliteit lijkt dik in orde :)

Volgens mij is het merk redelijk in opkomst in NL.

@maikelonline Het merk is wel Zwitsers geloof ik, maar de prijzen zijn vergelijkbaar als de andere hardloopmerken.

If you can see, look. If you can look, observe

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Qua naam zei het merk me niks. Heb de schoen even opgezocht en het logo komt me wel bekent voor. 2 jaar geleden in NY deze schoen in een hardloopwinkel bekeken. Hadden daar een complete wand mee ingericht, De zool van deze schoen is me goed bijgebleven. Heb er destijds nog een foto van gemaakt en via WhatsApp met 't hardloopclubje gedeeld.

Bij Run2Day hebben ze deze lig niet in het assortiment zitten, maar wellicht als ik 'm ooit eens in het wild tegenkom dat ik 'm ga proberen :).

Update enkel:
Herstel gaat boven verwachting snel. Iedere dag merk ik dat de voet beter aanvoelt en weer sterker is geworden. Kan alweer op alleen mijn rechtervoet staan en zonder ondersteuning oefeningen doen. Voet zit wel nog in de tape (sinds zaterdag), maar merk wel dat de tape steeds losser aan begint te voelen en minder ondersteuning biedt. Laat hem er vandaag nog om, maar dan puur voor het idee dat het vanuit extra ondersteuning wel prettig is, geeft toch meer vertrouwen in de voet. Vanavond haal ik de tape ervan zodat de voet door de nacht weer kan aansterken. Morgen een dag zonder tape door het leven, donderdag terug naar de fysio en kijken wat deze te zeggen heeft.

Om de conditie een beetje op peil te houden heb ik een mountainbike geleend, fietsen is wel prima, maar mis het lopen wel! Dus zodra de fysio groen licht geeft gaat de fiets retour afzender en kies toch voor de schoenen. Met een beetje mazzel nog net op tijd fit voor de halve van Eindhoven. Alleen dan is de vraag wat er conditioneel is ingeleverd. :)

tips voor New York

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:56
Ik kwam dit tegen op een tijdlijn: http://www.sport.be/runni...le.html?Article_ID=867395 (verder geen commentaar, ik wil geen discussie heropenen).

Vraagje ivm Eindhoven (ik ga me misschien toch inschrijven voor de marathon). Ik zie dat je tot 11 september een startvak kan krijgen op basis van verwachtte eindtijd, dus ik moet stilaan gaan beslissen. Iemand een idee hoe eerlijk al de rest is (dus hoe eerlijk ik moet zijn)? Het zou mijn eerste marathon worden (ik hoop ergens tussen de 3u15 en de 3u30 uit te komen, in theorie zou sneller ook mogelijk moeten zijn maar voor een eerste keer lijkt me dat al best ok).

En kan je ergens zien welke pacers er allemaal worden voorzien? Ik heb daar in het verleden al goeie ervaring mee gehad, dus het zou me wel kunnen helpen om niet te hard van stapel te lopen. Maar dan mogen de "gaten" niet te groot zijn of niet te ver afwijken van mijn doeltempo.

Alternatief is een weekje later Brugge lopen. Maar die is kleinschaliger (veel volk langs de weg is toch een motivator) en ik voel er weinig voor om de eerste 21km tegen de wind in te mogen beuken richting de kust.

• Tinusvolkel
nokie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:52:
Ik kwam dit tegen op een tijdlijn: http://www.sport.be/runni...le.html?Article_ID=867395 (verder geen commentaar, ik wil geen discussie heropenen).

Vraagje ivm Eindhoven (ik ga me misschien toch inschrijven voor de marathon). Ik zie dat je tot 11 september een startvak kan krijgen op basis van verwachtte eindtijd, dus ik moet stilaan gaan beslissen. Iemand een idee hoe eerlijk al de rest is (dus hoe eerlijk ik moet zijn)? Het zou mijn eerste marathon worden (ik hoop ergens tussen de 3u15 en de 3u30 uit te komen, in theorie zou sneller ook mogelijk moeten zijn maar voor een eerste keer lijkt me dat al best ok).

En kan je ergens zien welke pacers er allemaal worden voorzien? Ik heb daar in het verleden al goeie ervaring mee gehad, dus het zou me wel kunnen helpen om niet te hard van stapel te lopen. Maar dan mogen de "gaten" niet te groot zijn of niet te ver afwijken van mijn doeltempo.

Alternatief is een weekje later Brugge lopen. Maar die is kleinschaliger (veel volk langs de weg is toch een motivator) en ik voel er weinig voor om de eerste 21km tegen de wind in te mogen beuken richting de kust.
Voor mij gaat Eindhoven ook mijn 1ste marathon (en ook wedstrijd 8) ) worden. En ik heb gewoon eerlijk 3u30 opgegeven en dit ben ik ook van plan. Maar misschien dan tot daar :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:46
Viel mij gister avond wel ff tegen de warmte.. na 4 keer lopen de afstand telkens een beetje opgebouwd (2,3,4,5 KM) liep ik gister zelfs nog minder dan de eerste keer (heb wel nog een flink stuk gewandeld). Hoe dan ook wel blij het toch even geprobeerd te hebben. Morgen ga ik het weer proberen.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DukeBox schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:07:
Viel mij gister avond wel ff tegen de warmte.. na 4 paar keer lopen de afstand telkens een beetje opgebouwd (2,3,4,5 KM) liep ik gister zelfs nog minder dan de eerste keer (heb wel nog een flink stuk gewandeld). Hoe dan ook wel blij het toch even geprobeerd te hebben. Morgen ga ik het weer proberen.
Hier ook. Normaal loop ik wel wat moeilijker met de hitte, maar gisteren was het heel extreem om een of andere reden. Echt uitgeput en uitgedroogd na 10km. Wel doorgezet en ruim 16km gelopen d:)b.
Maar mijn hartslag was echt veel te hoog voor het tempo wat ik liep, zelfs met deze hitte :|

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Gewoon eerlijk je tijd opgeven. Voor een goeie marathontijd loop je de eerste kilometers liever wat te langzaam dan te hard dus je bewijst jezelf er alleen maar een dienst mee.

• Fleximex
  • Nu online

Gemiddeld gezien beginnen de meeste mensen wel in een startvak die overeenkomt met hun tempo. Maar je hoeft hier helemaal niet eerlijk in te zijn. Niemand zal je er op aanspreken als je trager of sneller bent. Al is natuurlijk vooral voor jezelf vervelend om veel mensen te moeten inhalen, of dat je juist door veel andere ingehaald wordt. En is het fijn om bij de pacers in de buurt te lopen die ongeveer jouw tempo lopen plus ook tegelijk gestart zijn.

Het meest ideale vind ik als je achterin in een vak start dat net een tikje trager is dan het tempo dat je loopt. De pacers kun je dan mooi als richtpunt nemen en die dan proberen in te halen. En omdat pacers altijd vooraan een vak starten, weet je zeker dat je onder de eindtijd die zij aangeven zit, als je bij hen in de buurt loopt.

Alle vakken (op het eerste vak na misschien?) zullen pacers hebben die lopen met de eindtijd die voor dat vak staat. En voor de marathon heb je daarnaast natuurlijk nog de hazen voor de mannen die net boven de 2 uur lopen :+

• maikelonline
Fleximex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
Niemand zal je er op aanspreken als je trager of sneller bent. Al is natuurlijk vooral voor jezelf vervelend om veel mensen te moeten inhalen, of dat je juist door veel andere ingehaald wordt. En is het fijn om bij de pacers in de buurt te lopen die ongeveer jouw tempo lopen plus ook tegelijk gestart zijn.
Dit is dus de pest voor een wedstrijd loper. Daarom ben ik helemaal voor een kwalificatie systeem met een persoonsgebonden champion chip. Ben je nog aan het sla ommen.

[ Voor 11% gewijzigd door maikelonline op 27-08-2019 14:17 ]

• MrAcid
  • Niet online
Fleximex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:15:
[...]

Gemiddeld gezien beginnen de meeste mensen wel in een startvak die overeenkomt met hun tempo. Maar je hoeft hier helemaal niet eerlijk in te zijn. Niemand zal je er op aanspreken als je trager of sneller bent. Al is natuurlijk vooral voor jezelf vervelend om veel mensen te moeten inhalen, of dat je juist door veel andere ingehaald wordt. En is het fijn om bij de pacers in de buurt te lopen die ongeveer jouw tempo lopen plus ook tegelijk gestart zijn.
Nee, geef dit advies nou niet. Het is BLOEDIRRITANT wanneer je als loper, die getraind heeft voor een strakke tijd, wordt opgehouden door langzame lopers in de eerste kilometers en je alleen maar loopt te slalommen.

Gewoon gaan staan waar je hoort te staan op basis van een realistische verwachting.

• Fleximex
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Nee, geef dit advies nou niet. Het is BLOEDIRRITANT wanneer je als loper, die getraind heeft voor een strakke tijd, wordt opgehouden door langzame lopers in de eerste kilometers en je alleen maar loopt te slalommen.

Gewoon gaan staan waar je hoort te staan op basis van een realistische verwachting.
Het is juist voor de eerste kilometers niet zo relevant i.m.o. Sommige beginnen snel, sommige langzaam en andere consistent één tempo. De vakken werken op eindtijd wat weinig zegt over het tempo. Dat slalommen houd je toch altijd. Te veel factoren die invloed hebben op het tempo van een loper om correct in te schatten wat je op de wedstrijddag gaat doen.

Maar daarom geef ik ook het advies, wat ik zelf fijn vind, om in een vak te starten met een eindtijd waar je net onder wilt lopen. Dan kun je je mooi op die pacers richten.
Ik zeg niet dat hij in een vak moet starten met een tijd die hij in het meest gunstigste geval, misschien net kan halen. Daar heeft hij alleen zich zelf dan mee.

• maikelonline
Fleximex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Het is juist voor de eerste kilometers niet zo relevant i.m.o. Sommige beginnen snel, sommige langzaam en andere consistent één tempo. De vakken werken op eindtijd wat weinig zegt over het tempo. Dat slalommen houd je toch altijd. Te veel factoren die invloed hebben op het tempo van een loper om correct in te schatten wat je op de wedstrijddag gaat doen.

Maar daarom geef ik ook het advies, wat ik zelf fijn vind, om in een vak te starten met een eindtijd waar je net onder wilt lopen. Dan kun je je mooi op die pacers richten.
Ik zeg niet dat hij in een vak moet starten met een tijd die hij in het meest gunstigste geval, misschien net kan halen. Daar heeft hij alleen zich zelf dan mee.
Zo intentie om bewust in een verkeerd vak te starten zal gewoon per direct een DSQ moeten opleveren + een lange tijd aanzegging om mee te doen. Het is niet aan jou om in te schatten wat andere vinden/hoe het gaat. Daarom zijn deze vakken bedacht.

• Fleximex
  • Nu online
Volgens mij word ik verkeerd begrepen. Ik zeg dat hij in een vak moet gaan starten met een tijd die hij denkt te lopen en dan is het bijvoorbeeld fijn om in een vak te starten met pacers met een eindtijd waar je onder wilt lopen.

nokie weet zijn eindtijd niet. Hij heeft niet de intentie om in een verkeerd vak te starten. Daar heeft niemand het over. Maar stel hij gaat in een vak starten met 3:15, maar hij loopt door bepaalde factoren 3:30, dan gaat niemand als politieagentje zeggen dat hij in ander vak had moeten starten. Daar is hij 'bang' voor. Ten minste dat is wat ik uit zijn post haal.

Ik weet niet hoe je opeens komt op het onderwerp bewust verkeerd in een vak staan. Zoveel gebeurt dat niet. Er zijn altijd mensen die sneller en minder snel lopen dan het gemiddelde waar ze lopen. Slalommen houdt je altijd in een grote wedstrijd zoals Eindhoven. Dat hoort er gewoon bij. Zelfs als iedereen een vak kiest met een tempo dat ze in theorie kunnen lopen, ga je alsnog gigantische tempoverschillen zien omdat je allemaal praktische factoren hebt die meespelen.

Alleen ik heb het idee dat jullie iemand met een zekere pace van 3:20 veroordelen omdat hij zelf denkt, als alles mee zit, hij 3:10 kan lopen en dus het 3:10 vak kiest. Dat is niet de intentie om een verkeerd vak te pakken.

• MrAcid
  • Niet online
Fleximex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:41:
Volgens mij word ik verkeerd begrepen. Ik zeg dat hij in een vak moet gaan starten met een tijd die hij denkt te lopen en dan is het bijvoorbeeld fijn om in een vak te starten met pacers met een eindtijd waar je onder wilt lopen.

nokie weet zijn eindtijd niet. Hij heeft niet de intentie om in een verkeerd vak te starten. Daar heeft niemand het over. Maar stel hij gaat in een vak starten met 3:15, maar hij loopt door bepaalde factoren 3:30, dan gaat niemand als politieagentje zeggen dat hij in ander vak had moeten starten. Daar is hij 'bang' voor. Ten minste dat is wat ik uit zijn post haal.

Ik weet niet hoe je opeens komt op het onderwerp bewust verkeerd in een vak staan. Zoveel gebeurt dat niet. Er zijn altijd mensen die sneller en minder snel lopen dan het gemiddelde waar ze lopen. Slalommen houdt je altijd in een grote wedstrijd zoals Eindhoven. Dat hoort er gewoon bij. Zelfs als iedereen een vak kiest met een tempo dat ze in theorie kunnen lopen, ga je alsnog gigantische tempoverschillen zien omdat je allemaal praktische factoren hebt die meespelen.

Alleen ik heb het idee dat jullie iemand met een zekere pace van 3:20 veroordelen omdat hij zelf denkt, als alles mee zit, hij 3:10 kan lopen en dus het 3:10 vak kiest. Dat is niet de intentie om een verkeerd vak te pakken.
Als je dit bedoelt, dan begreep ik je inderdaad verkeerd. :)

• Roadman
Ik start bij een marathon altijd in het vak voor een sub 02:00:00 8)

Wedstrijdlopers starten sowieso altijd vooraan dus moeten geen last hebben van slalommen.
En slalommen hou je altijd bij grote massale evenementen. Bij een marathon is dat nog het minst erg imho.
Wil je dat niet, regel een wedstrijdlicentie en start vooraan.

[ Voor 65% gewijzigd door Roadman op 27-08-2019 15:19 ]

• nokie
Mijn schrik is vooral dat ik uit ervaring weet dat er wedstrijden zijn waar er massaal "gelogen" wordt, ik wou polsen hoe dat in Eindhoven zat.

Zo dook een collega bij de Antwerp 10 Miles plots naast me in het 1e vak op (waar je in mag als je het vorige jaar bij de 1e 1000 finishers was, waar zij euh... de eerste 20000 niet haalt). Uitleg "ja, onze groep (sic) vult elk jaar in dat we het jaar ervoor bij de 1e 1000 waren, zo kunnen we vooraan starten want er zitten wat tragere lopers bij, en anders worden die soms van het parcours gehaald omdat ze niet binnen tijd finishen". Dan zie je die al wandelen voor we de Kennedytunnel ingaan. Lekker sociaal 8)7

Verder had ik de uitleg van @Fleximex denk ik juist begrepen, dat doe ik inderdaad ook: achter mijn "doelpacers" starten en ze dan geleidelijk aan proberen in te lopen.

Nog eens goed nadenken (en zien hoe de duurtraining van zondag gaat), en dan gaan we misschien eindelijk toegeven aan de verleiding :)

• m-vw

m-vw

Dus?

nokie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:21:
Mijn schrik is vooral dat ik uit ervaring weet dat er wedstrijden zijn waar er massaal "gelogen" wordt, ik wou polsen hoe dat in Eindhoven zat.

Zo dook een collega bij de Antwerp 10 Miles plots naast me in het 1e vak op (waar je in mag als je het vorige jaar bij de 1e 1000 finishers was, waar zij euh... de eerste 20000 niet haalt). Uitleg "ja, onze groep (sic) vult elk jaar in dat we het jaar ervoor bij de 1e 1000 waren, zo kunnen we vooraan starten want er zitten wat tragere lopers bij, en anders worden die soms van het parcours gehaald omdat ze niet binnen tijd finishen". Dan zie je die al wandelen voor we de Kennedytunnel ingaan. Lekker sociaal 8)7
....
Dan heb je theoretisch de kans dat er zich 1200 personen aanmelden voor de eerste 1000. :p
Vreemd dat ze dit niet screenen.

• maikelonline
m-vw schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Dan heb je theoretisch de kans dat er zich 1200 personen aanmelden voor de eerste 1000. :p
Vreemd dat ze dit niet screenen.
Daarom wordt er zo fel gereageerd. Er zijn genoeg valsspelers die vooraan willen starten. Met de waterstart bij triatlon lost zich dat natuurlijk op. Doe je 1x, want 400 man die over je heen zwemmen is een mooie straf.

• nokie
Mijn ervaring is dat dat helemaal niet gecontroleerd wordt. Ik vind het ook verbazingswekkend, maar ik vrees dat de organisatie er niet van wakker ligt (behalve de "top" die toch helemaal aan het koord staat is de rest toch "maar" recreanten).

Sinds die keer heb ik er zelf wat mee "geëxperimenteerd". Bij de 10 Miles had ik eens een jaar overgeslagen, dus niet aangevinkt dat ik het jaar ervoor bij de eerste 1000 was. Voor de wedstrijd naar de infobalie gegaan om te vragen of ik toch in vak 1 mocht staan (had zelfs bewijs mee dat ik jaar -2 543e was, dus geen onzin uitkraamde) maar ze gaven me zonder vragen een stickertje waarmee ik vooraan kon starten (ik werd 542e, één plaatsje beter :) ).

Bij Dwars Door Mechelen (waar ik normaal de 10km loop) heb ik ooit op de 5km aangevinkt dat ik het jaar ervoor bij de 1e 150 was (terwijl ik hem nog nooit gelopen had, ben wel al een paar jaar bij de 1e 150 op de 10km), dat ging gewoon mee door. (Ik werd 17e dus denk niet dat er iemand last van had).

• xray79
Beetje raar dat die 1e 1000 inderdaad niet op naam ofzo gescreend worden. DtD den ze dat wel dacht ik maar is vooral een Champion vak en uiteraard alle busineslopers die dan in de weg lopen....
Laat dat aparte startvak dan gewoon achterwege of zorg dat de 'recreanten' met een wedstrijd licentie ook odaarvoor kunnen starten.
De reden van dat liegen over je eindtijd komt ook wel omdat het lopen zo massaal en gehyped wordt, en iedereen maar een 10k of Hm of zelfs een M moet kunnen lopen.....Zie het artikel van @nokie dat is gewoon een wandeling van 12 uur ook knap maar heeft nik smeer met rennen te maken imo. Waar de grens ligt bepaalt de organisatie dus als er geen limiet is dan prima. Alles voor de inkomsten maar voor mij wel een reden om de DtD 7 heuvelen etc. (nog) niet te lopen.
Ik ken alleen de HM van Eindhoven maar de M is minder massaal dus zou gewoon je streeftijd opgeven en de pacers in de gaten houden. Vorig jaar was het best warm en stond ik achteraf gezien ook een vak te ver naar voren in de HM maar heb niemand opgehouden (en ook niet op mijn falie gekregen) want de 1e 7 km liep ik het beoogde tempo maar dat heb ik toen maar los gelaten en ga dit jaar voor revanche. Niemand die er oplet wat ook geen doen is bij 30.000 deelnemers.....

• maikelonline
xray79 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:48:
Beetje raar dat die 1e 1000 inderdaad niet op naam ofzo gescreend worden. DtD den ze dat wel dacht ik maar is vooral een Champion vak en uiteraard alle busineslopers die dan in de weg lopen....
Laat dat aparte startvak dan gewoon achterwege of zorg dat de 'recreanten' met een wedstrijd licentie ook odaarvoor kunnen starten.
De reden van dat liegen over je eindtijd komt ook wel omdat het lopen zo massaal en gehyped wordt, en iedereen maar een 10k of Hm of zelfs een M moet kunnen lopen.....Zie het artikel van @nokie dat is gewoon een wandeling van 12 uur ook knap maar heeft nik smeer met rennen te maken imo. Waar de grens ligt bepaalt de organisatie dus als er geen limiet is dan prima. Alles voor de inkomsten maar voor mij wel een reden om de DtD 7 heuvelen etc. (nog) niet te lopen.
Ik ken alleen de HM van Eindhoven maar de M is minder massaal dus zou gewoon je streeftijd opgeven en de pacers in de gaten houden. Vorig jaar was het best warm en stond ik achteraf gezien ook een vak te ver naar voren in de HM maar heb niemand opgehouden (en ook niet op mijn falie gekregen) want de 1e 7 km liep ik het beoogde tempo maar dat heb ik toen maar los gelaten en ga dit jaar voor revanche. Niemand die er oplet wat ook geen doen is bij 30.000 deelnemers.....
Het kan dus wel en de technology is er. Gewoon een gele mylaps chip persoonsgebonden. Dat koppelen aan het persoon. Gelijk geen discussie meer.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

maikelonline schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Het kan dus wel en de technology is er. Gewoon een gele mylaps chip persoonsgebonden. Dat koppelen aan het persoon. Gelijk geen discussie meer.
Gele mylaps chips zijn alleen een realistische oplossing voor kleinschalige evenementen, waar de liefhebber komt. Voor de grote evenementen is dat niet te doen, daar werken ze met wegwerpchips in BiBs.. Als ze overstappen op chips zal de consument of organisatie daarvoor moeten betalen. Dus of een hogere prijs of minder marge.
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2