Hoe doe jij dat met Osmand? Voor mijn vakantie in de Provence maak ik met afstandmeten.nl een route waarbij ik de Strava heatmap gebruik om routes te vinden die niet op de kaart staan. Met afstandmeten kan ik hoogteprofiel zien. Daarna exporteren naar GPX en deze in Osmand importeren.Rudedadude schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:20:
Ik heb vanochtend weer ergens tussen de 25 en 30 km afgetikt, icm met 1000 hoogtemeters (Auvergne). Wij hadden gisteravond het genoegen van een hoop onweer dus de temperatuur was aardig gezakt en vanochtend in de bossen was het nog lekker koel. Bovenop de toppen was het warmer, maar waaide het nog goed, dus ik heb het eigenlijk niet warm gehad (itt tot nu). Het heeft wel weer 3 keer lopen gekost voor ik een beetje ritme bergop kreeg. In eerste instantie probeer ik dat veel te snel, waardoor je snel daarna moet wandelen. Vandaag lukte het me beter een steady pace te vinden die niet snel was, maar wel goed genoeg om hele stukken omhoog vol te houden. Alleen de stukken met veel losliggend gruis en puin of met veel verschillen in steilheid blijven lastig. In 3 keer lopen nu zo'n 3000HM gehad, dus de voorbereidingen voor de trail des Fantomes gaan de goede kant op. Ik ben elke keer ook 2,5 - 3 uur onderweg geweest, dus het duurvermogen wordt ook meteen goed op de proef gesteld. Ik stond vandaag alleen opeens aan de voet van een verticale muur omhoog met sporten en uitsteeksels en bevestigingspunten voor touwen. Dat had ik niet helemaal afgeleid uit mijn Osmand routeplanner. Toch maar teruggekeerd en een beloopbare route gekozen
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock