Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.811 views

Onderwerpen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
kramerty88 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Dat denk ik ook. Nagenoeg alle getallen zijn gebaseerd op gemiddelde en hebben dus aan beide zijden nog een hoop mensen. Daarbij denk ik dat ze dit soort getallen vaak ook nog wel aan de veilig kant houden onder de noemer “better safe than sorry”.
overigens ben ik maar 68kg :X

Maar zoals gezegd, je kunt ook met dit weer nog wel gewoon trainen. Training aangepast, tempo’s iets verlaagd, toch bleek de laatste 1200 de hitte wel te winnen. Als ik mijn warmte niet kwijt kan, dan houdt het gewoon op. Om niet te pushen (training moet aeroob blijven) ging het tempo dus alsnog drastisch omlaag. Met het uitlopen draaide het op zich wel weer ok.
Rondje zo ingedeeld dat ik met bidon aan kwam lopen op de baan, drinken en dan ons standaard inlooprondje kon lopen (iets meer dan 3km) om zo elk keartier een bidon te kunnen pakken. Efficiënt drinken trainen voor de marathon. Ook dat is uiteindelijk belangrijk, dus mooi mee kunnen pakken.

Uiteindelijk werd dit het dus (toch weer een 30+ in the pocket :+ ):
[Afbeelding]
Ik zag 't al op Strava ja. Pfff, respect hoor met dit weer.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27
Zo net terug van de training. Stond een techniek training op het programma 2*10*1" maar heb dit toch maar gehalveerd naar 1*10*1". Achteraf had ik misschien toch wel die 2e kunnen pakken omdat mijn snelheden gewoon goed waren.

Donderdag hopelijk vergelijkbare temperaturen 's avonds. Dan ga ik eens kijken hoever ik kom zonder het programma aan te passen.

Strava | AP | IP | AW

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik heb besloten om de hele week om 6 uur in de ochtend te gaan trainen en dan begin ik om 9 uur te werken.
Alleen morgenavond de power yoga, maar dat is nog wel te doen.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-12 19:52
kramerty88 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:43:
[...]

Ik vermijd medisch advies liever, omdat ik dat overlaat aan de medici, maar hier wil ik je toch eens een advies geven om naar je rug te laten kijken.
Daar denk ik zelf ook aan en een trainer heeft het ook ook geopperd. Ook omdat de pijn die ik op verschillende plekken voel, niet aanvoelt als pijn die het gevolg is van een beschadiging. De intensiteit van de pijn is ook niet hoog. En last van mijn onderrug heb ik ook.
knieklachten (rechts). Knieklachten kwamen uit hoge spierspanning,
O ja, die had ik vergeten, knieklachten. Een tijd geleden nam ik een massage, en bij het masseren van mijn bovenbeen vroeg de masseur of ik last had van die knie. Dat was inderdaad het geval en hij kon het dus al aan de spanning in mijn bovenbeen voelen.

Bedankt voor je tip voor een scan. Binnenkort heb ik weer contact met de sportarts, dan zal ik het voorleggen.

• nogeeninlog
En mijn uitrusting is een combinatie van duur en goedkoop:
Schoenen: New Balance 890v6, Hoke Clifton 5 en Newton Fate II
horloge: Garmin Forerunner 935
korte shirts: Under Armour, Adidas, Asics, Aldi en Decathlon
Die van Under Armour, Adidas en Aldi bevallen het best. Ze zijn ook het mooist
Lange shirts: Under Armour, Decathlon, Puma en Lidl
De Under Armour thermo shirts vind ik geweldig, helaas ben ik er een kwijtgeraakt, dus heb ik er een in de uitverkoop van de Lidl gekocht, nog niet geprobeerd. Het shirt van Puma vond ik echt slecht, die van Decathlon zijn OK en goed
korte broek: Decathlon.
De compressiebroeken van Decathlon bevallen mij goed, helaas heeft de versie van dit jaar neongele accenten. :( . Ook nog een compressiebroek van Nike, want die was geel, geen neon natuurlijk. :)
Lange broek: Under Armour, Decathlon
De Under Armour broek is een compressiebroek. Pasvorm is niet goed, maar de stof is geweldig.
Compressietubes: Cep en Decathlon.
Die van Cep is mijn favoriet, maar die van Decathlon is ook goed.
Sokken: van alles. Ik heb een keer een stapeltje Nike loopsokken gekocht (zwart met neon, laag). Die liepen heerlijk, maar sleten snel.

Ik ben een fan van UnderArmour. Hun stoffen vind ik heel goed. Het liefst zou ik alleen UA dragen, maar dan wordt het echt duur lopen. :+

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-12 01:33
De routeplanner van Strava is echt fantastisch om te gaan lopen op vakantie. Ik gebruik hem zowel voor hardlopen als wandelen. Kick ass is de hoogte feature. Ik kwam hier op de harde manier achter. De berg hier kan ik wel rechtsom doen, maar niet linksom. Stukken van 30% en 80m omhoog over 600m was iets teveel voor mij. Strava routeplanner is nog net niet intelligent genoeg om je uit te lachen, maar goed de hoogtebar volgen helpt wel. De heatmap toont ook de meest gebruikte routes, wat beschermt tegen brandnetel paadjes. Downloaden als gpx-file en gaan. https://www.strava.com/routes/new

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
tlpeter schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:32:
Ik ben bang dat ik er een tijdje uit lig.
Vanavond een afspraak bij de fysio i.v.m. met mijn linkerknie.
Die geeft al een tijdje problemen en ondanks dat het een tijdje echt beter ging een enorme terugval gehad.
Best case scenario zijn pezen, middle case scenario kniebanden, maar ik vermoed toch echt meniscus.
Ik ben bang dat alleen een MRI uitkomst gaat geven.
Ik had gisteren geen zin meer in een update dus bij deze.
De meniscus kniebanden e.d. zijn niet het probleem, alle testen goed doorlopen.
Het is zeer waarschijnlijk de "Vastus medialus".
Voorlopig even niet lopen en de knie rust geven. Wel mag ik rustig aan fietsen.
Ik ben hier zo blij om *O* *O* *O* *O*

@nogeeninlog Ik krijg binnenkort een dry needling sessie om de spierspanning weg te krijgen.
Welke klachten heb jij?

[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 24-07-2019 08:02 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik kan jouw geval niet beoordelen maar een zwakkere Vastus M zie je in meer gevallen als oorzaak maar is goed te trainen, snuffel bij Jessica Gal maar eens op haar website rond:
https://www.jessicagal.nl...rs_knee/jumpers_knee.html

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
De training van vandaag even over geslagen. Was van plan vroeg te gaan lopen maar had de laatste weken al hele zware benen. Van het weekend op de tennisbaan kon ik gewoon niet in de juiste beweging komen om de ballen goed te slaan. Dus had besloten om een sportmassage te gaan doen. Dit kon gisteravond al.
Het klopte ook dat mijn benen erg zwaar waren. De bovenbenen waren al redelijk vol gelopen en zijn weer soepel gemaakt. Maar de kuiten spanden toch echt de kroon. Deze zijn nu weer helemaal soepel gemaakt maar voelen nu nog erg onprettig aan. Gelukkig weet ik dat dit snel over is door alle fysio behandelingen die ik de afgelopen jaren heb gehad.

Morgenochtend maar weer een stukje lopen om eens te kijken hoe de benen voelen.

Maar vond de behandeling erg de moeite waard en denk dat het geen kwaad kan om dit een keer in de 3 maanden of zo even te doen.

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Tinusvolkel schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:39:
[...]

Bedankt voor de info :) maar het moeilijkste is om aan de tijd te voldoen (onder de 3 uur voor mij als 31 jarige) als ik dit bijna kan (als dit überhaupt ooit gaat lukken) dan ga ik is kijken hoe ik het kan bewijzen :p
De big 5 hebben allemaal tijdslimieten. https://www.baa.org/2019-...hon-qualifier-acceptances
Overigens zie je ook al bij triatlon dat waves per tijdsvak gaan. De vraag is of het wenselijk is om hier kwalificatie tijden te 'eisen' voor de start. Tijdens de wedstrijd is er per onderdeel al een harde cap, zoals maximaal 40 minuten over 1500M zwemmen.

• nogeeninlog
tlpeter schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:13:
[...]
@nogeeninlog Ik krijg binnenkort een dry needling sessie om de spierspanning weg te krijgen.
Welke klachten heb jij?
Mijn knieklachten zijn meer dan 25 jaar geleden begonnen, toen ik aerobics lessen ging volgen op verkeerde schoenen. Aerobic schoenen in maat 46 waren niet te vinden, dus heb ik squash schoenen uitgekozen. Geen goede keuze, en de instructrice gaf me later de tip crosstrainers te nemen. Dat werd een paar Avia's. Geweldige schoenen, maar het kwaad was al geschied. Sindsdien heb ik er af en aan last van, vooral met fietsen (met aerobics ben ik lang geleden gestopt). Dat varieerde van totaal niet kunnen fietsen tot probleemloos 70 KM fietsen over de hellingen van Toscane. De afgelopen 10 jaar is het nooit meer helemaal goed gekomen, ik heb nu ook pedaalpendels op mijn fietsen. Gelukkig heb ik er bij hardlopen weinig tot geen last van.

De last die ik heb van mijn knieën lijkt mij anders dan de last die jij hebt. Dat hoop ik in ieder geval wel voor jou. ;)

Mijn linkerbeen is een centimeter langer dan mijn rechterbeen en mijn voeten zijn extreem smal. Dat is niet bevorderlijk voor je balans. Ik heb jarenlang mijn enkels naar binnen laten zakken om mijn voeten meer contact met de grond te laten maken. Dat was geen goed idee, eigenlijk gewoon een slecht idee, maar leer het maar eens af. Toen ik hierop werd gewezen had ik al meerdere blessures meegemaakt, toen ik het (denk ik) had afgeleerd was ik weer een paar jaar verder.

Dry needling heb ik wel eens op mijn kuiten gehad, en ik denk dat het wel geholpen heeft bij plaatselijke spierspanning.

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-12 11:10

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

maikelonline schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:59:
[...]

De big 5 hebben allemaal tijdslimieten. https://www.baa.org/2019-...hon-qualifier-acceptances
Overigens zie je ook al bij triatlon dat waves per tijdsvak gaan. De vraag is of het wenselijk is om hier kwalificatie tijden te 'eisen' voor de start. Tijdens de wedstrijd is er per onderdeel al een harde cap, zoals maximaal 40 minuten over 1500M zwemmen.
Big 5 ken ik niet, maar als de de 6 Majors bedoelt; alleen Boston heeft een limiet waaraan je moet voldoen voor je mag starten. De andere 5 (London, Tokio, New York, Chicago en Berlijn) hebben wel limieten voor waves, maar niet voor deelname. 4 van deze 5 hebben we gegarandeerde deelname bij een bepaalde limiet overigens (sub 2.45 - 2.55 bijvoorbeeld, maar dat geldt alleen zodat je niet hoeft te loten).

Overigens hebben bijna alle marathons tegenwoordig wel waves.

Als je doelt op een totaal limiet, ja, ook bijna alle marathons hebben wel een limiet van 5,5- 7,5 uur. Dat heeft meer met de organisatie te maken dan iets anders. Het parcours dient opgeruimd te worden en de wegen vrijgegeven. New York heeft hierin nog een uitzondering dat je na 6,5-7 (ik ken de limiet niet precies) nog wel mag finishen én ook de medaille nog krijgt, maar de weg vrijgegeven wordt voor verkeer. Dus je moet het laatste deel over de stoep lopen om hem te voltooiien. Ik ken naast New York echter geen andere marathon die dit hanteert.

Edit: https://help.tcsnycmarath...ticles/2171285-time-limit
Sweep buses will follow the marathon route at a 6 1/2-hour marathon pace, roughly 15 minutes per mile, after the final wave start. These buses will transport any entrant who wishes to drop out to the post-finish area. After the sweep buses pass, the city streets will reopen to traffic. Cross-street protection, medical assistance, aid stations, and other services will no longer be available. Runners on the course should move onto the sidewalks. The official end time of the race is 7:25 p.m. All race information is subject to change.
19.25 sluit het parcours dus definitief. Betekent dat wanneer je start in wave 4 (de laatste) je 8,5u over de marathon mag doen. Met alle respect voor de mensen voor wie het een prestatie op zich is om een marathon uit te lopen, dit is 4,9 km/h. Het is geen wandeltocht :? . Dus ergens mag best een limiet gesteld worden imo ;)

[ Voor 24% gewijzigd door kramerty88 op 24-07-2019 09:34 ]

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• maikelonline
Ja, ik had mijn koffie nog niet op. 6 Majors bedoelde ik ja. Excuus.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 16:16

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Xaverius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:31:
[...]

Ik zou vandaag of morgen een 80' fartleK moeten doen, maar ik zit in een tropenrooster. 0445 wekker, 0600 uur beginnen en 1445 op weg naar huis. 's Ochtends is dan wel heel erg vroeg en 's avonds in acceptabel temperatuur is dan weer te laat. Ik sla één of twee trainingen over en ga ergens in een hoekje smelten.
Uiteindelijk toch even gaan hardlopen gisteravond. In het bos bij Schaarsbergen was het nog aardig te doen. Heel rustig hardlopen en af en toe een minuut versnellen ging prima. Vanavond en morgen staat er geen hardlopen in de agenda. 8)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Webgnome
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:26:
[...]

19.25 sluit het parcours dus definitief. Betekent dat wanneer je start in wave 4 (de laatste) je 8,5u over de marathon mag doen. Met alle respect voor de mensen voor wie het een prestatie op zich is om een marathon uit te lopen, dit is 4,9 km/h. Het is geen wandeltocht :? . Dus ergens mag best een limiet gesteld worden imo ;)
precies dit. Hoe vaak je ziet dat mensen een marathon hebben uitgelopen op + 5 uur en dan helemaal trots zijn. Mijn gedachte is dan altijd gelijk. Dan had je beter moeten trainen vriend. Want hoewel het heel erg mooi is dat je een marathon kan uitlopen. Het is nou juist de kunst om dat zo snel als mogelijk te doen lijkt mij.

Strava | AP | IP | AW

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 09:51
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:26:
[...]

Ja op die manier lopen ze bij de Nijmeegse vierdaagse 4 ultra's in een week :P

In Amerika is het vrij normaal dat je de marathon uitwandelt. Mijn tante deed ook opeens aan de marathon mee, terwijl ik haar nog nooit heb zien hardlopen. Maar inderdaad geen tijdslimiet en lekker sociaal gebeuren met een stel collega's.

Een tijdslimiet van 5.5 uur heb ik overigens geen enkel probleem mee, moet er zelf niet aan denken om er zo lang over te doen, maar je moet er in ieder geval redelijk voor doorstappen.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:44
Hoewel ik de reacties begrijp, ben ik altijd voorzichtig om de prestaties van anderen te beoordelen. Mijn “ambitie” om ooit een marathon in 3,5 uur of wie weet 3 uur te lopen vervaagt ook in het niets ten opzichte van vele anderen.

Niets tegen limieten op zich om de wedstrijd organiseerbaar te houden (op een WK heb ik ook niets te zoeken), maar zonder het “verhaal achter” heb ik net zoveel respect voor iemand die er 2 uur over doet als iemand die na 7 uur aankomt. Ik weet uit de eerste hand (mijn vrouw heeft MS en droomt ook van een marathon) hoeveel “finishen” kan betekenen. En ik hoop dat ze niet uitgesloten wordt omdat...

Qua hitte: ik ben gisteren op de middag (zoals altijd) gaan rennen in het bos. Een serieuze dip in tempo versus hartslag maar dat was verwacht. Ik heb eigenlijk meer schrik om te verbranden (ben ook een bleekscheet) dan van de hitte zelf. Vandaag ben ik maar niet met de fiets naar het werk gereden (2 uur zon is gegarandeerd ellende).

Morgen als het goed is mijn 1000e loopje in Strava... Ineens ook de heetste (denk ik, ik heb al wat op het strand in Egypte gehobbeld ook).

• influenza
nokie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:26:
Hoewel ik de reacties begrijp, ben ik altijd voorzichtig om de prestaties van anderen te beoordelen. Mijn “ambitie” om ooit een marathon in 3,5 uur of wie weet 3 uur te lopen vervaagt ook in het niets ten opzichte van vele anderen.

Niets tegen limieten op zich om de wedstrijd organiseerbaar te houden (op een WK heb ik ook niets te zoeken), maar zonder het “verhaal achter” heb ik net zoveel respect voor iemand die er 2 uur over doet als iemand die na 7 uur aankomt. Ik weet uit de eerste hand (mijn vrouw heeft MS en droomt ook van een marathon) hoeveel “finishen” kan betekenen. En ik hoop dat ze niet uitgesloten wordt omdat...

Qua hitte: ik ben gisteren op de middag (zoals altijd) gaan rennen in het bos. Een serieuze dip in tempo versus hartslag maar dat was verwacht. Ik heb eigenlijk meer schrik om te verbranden (ben ook een bleekscheet) dan van de hitte zelf. Vandaag ben ik maar niet met de fiets naar het werk gereden (2 uur zon is gegarandeerd ellende).

Morgen als het goed is mijn 1000e loopje in Strava... Ineens ook de heetste (denk ik, ik heb al wat op het strand in Egypte gehobbeld ook).
Ik wil ook niets afdingen op prestaties van anderen. heel knap als het lukt. Maar als je meedoet aan een hardloop evenement gaat het om hardlopen. Daar mag van mij best een tijdslimiet van 5.5 uur op de marathon aan worden gehangen. als je er 8 uur over doet is het geen hardlopen meer. Maakt het wellicht niet minder knap, maar dan zou je een ander type evenement kunnen zoeken (zoals de vierdaagse of andere lange wandeltochten die regelmatig worden georganiseerd).

• Webgnome
Maar als je meedoet aan een hardloop evenement gaat het om hardlopen.
Maar is een marathon dan per definitie een hardloopwedstrijd? Lijkt mij dat een organisatie dat moet uitstralen of ze dat ook willen zijn

Strava | AP | IP | AW

• kramerty88

kramerty88

nokie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:26:

...
Ik ben er ook altijd vrij voorzichtig mee, maar ik heb wel een stellige mening dat het een prestatie is. Een marathon rennen is gewoon simpelweg niet voor iedereen geschikt. Het is niet zo dat de marathon (ook met een verhaal erachter) zomaar door iedereen volbracht kan worden. Ik begeef me op glad ijs en probeer het genuanceerd te brengen, maar iemand met MS zal ook de Mount Everest niet beklimmen, of het Kanaal over zwemmen. Als de marathon teveel vereenvoudigd wordt door hem als wandeltocht te bestempelen, dan vind ik persoonlijk dat tekort doen aan de prestatie van anderen die hem wel rennen.

Nogmaals, ik heb alle respect voor de 'langzamere' lopers. Ik zou er niet aan moeten denken om 4-5 uur te rennen. Maar laten we het wel bij rennen houden. Wandeltochten heb je al genoeg ;)

• influenza
Webgnome schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Maar is een marathon dan per definitie een hardloopwedstrijd? Lijkt mij dat een organisatie dat moet uitstralen of ze dat ook willen zijn
Euh ja, het is een atletiekonderdeel waarbij je 42.195 meter hardlopend aflegt :P. Maar snap je opmerking wel. Het is natuurlijk zo dat het de meeste organisaties vooral te doen is om het enorme volume van recreatieve lopers binnen te halen. Die leveren immers vooral geld op en niet de snelste tijden, maar desondanks is het uitgangspunt wel dat de deelnemers vooral hardlopend over het parkoers gaan ;)

• tlpeter
Ik dacht dat het Leiden was die ook een wandel variant op het menu heeft staan. Wel gescheiden dus.

• kramerty88

kramerty88

influenza schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Euh ja, het is een atletiekonderdeel waarbij je 42.195 meter hardlopend aflegt :P. Maar snap je opmerking wel. Het is natuurlijk zo dat het de meeste organisaties vooral te doen is om het enorme volume van recreatieve lopers binnen te halen. Die leveren immers vooral geld op en niet de snelste tijden, maar desondanks is het uitgangspunt wel dat de deelnemers vooral hardlopend over het parkoers gaan ;)
Dat argument niet vaak gezien, maar compleet gelijk. Je hebt namelijk ook het atletiekonderdeel snelwandelen. Laat ze dan daar maar aan mee doen... :9

• Webgnome
@kramerty88 er zou een algeheel verbod moeten komen op snelwandelen. Dat ziet er gewoon niet uit

Strava | AP | IP | AW

• influenza
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Dat argument niet vaak gezien, maar compleet gelijk. Je hebt namelijk ook het atletiekonderdeel snelwandelen. Laat ze dan daar maar aan mee doen... :9
Die snelwandelaars gaan overigens ontstellend snel 😜

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:33:
[...]
Ik ben er ook altijd vrij voorzichtig mee, maar ik heb wel een stellige mening dat het een prestatie is. Een marathon rennen is gewoon simpelweg niet voor iedereen geschikt. Het is niet zo dat de marathon (ook met een verhaal erachter) zomaar door iedereen volbracht kan worden.
Ik zie het meer als een persoonlijke prestatie dan een sportieve prestatie. Elke tijdslimiet wordt arbitrair en laat niet perse zien dat iemand er echt een doel mee bereikt heeft.

Het onderling rankschikken van prestaties (hoe goed heeft iemand het, gegeven latente capaciteiten gedaan) is een mijnenveld.

Maar de prestatie zelf, zonder te kijken hoeveel inzet er bij zit, zegt ook niets. Iedereen die een beetje latente capaciteit en in shape is kan een marathon in 5.5 uur uitlopen finishen door een duurloopje van 10km in een uur te doen en daarna door te wandelen.
Ik begeef me op glad ijs en probeer het genuanceerd te brengen, maar iemand met MS zal ook de Mount Everest niet beklimmen, of het Kanaal over zwemmen. Als de marathon teveel vereenvoudigd wordt door hem als wandeltocht te bestempelen, dan vind ik persoonlijk dat tekort doen aan de prestatie van anderen die hem wel rennen.
Everest, Kanaal (poging)

Waarschijnlijk wel met meer toewijding dan het meerendeel van de participanten op de long trail van een marathonuitslag.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Me too @Xaverius

Tegen de rode zonsondergang aan, de schemering door en in de zwoele nachtlucht m'n 15 km met een hartslag van avg 120 gelopen.

Leeggelopen, het was een emotioneel hele zware middag/avond en het was zo fijn om rust te vinden in de cadans, het opzoeken van mezelf, even helemaal niks, alleen lopen.

mbt wandelen/hardlopen: toen ik mijn eigen eerste marathon (hard)liep, voelde het als een nederlaag dat ik op ca. 35 km de man met de hamer zo hard tegenkwam dat ik even moest wandelen (net voor Weesp, ik vergeet die plek nooit meer). Als ik train, wandel ik nooit tussendoor, nooit. Hardlopen is geen wandelen, hardlopen is hardlopen. De belangrijkste reden dat ik nu nog een keer een marathon wil lopen is dat ik 'm volwaardig (en onder de 4 uur) wil hardlopen. Zonder te wandelen dus.

Daarmee veroordeel ik overigens net anderen die dat wel oké vinden, het is mijn persoonlijke mening.

Ik loop regelmatig met een vriend van mij, die vraagt ook wel 's of we ff kunnen wandelen (terwijl hij meer dan 20 marathons achter z'n naam heeft). Word ik gek van (doe het wel uiteraard).

• kramerty88

kramerty88

ANdrode schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:43:
[...]

[...]

Everest, Kanaal (poging)

Waarschijnlijk wel met meer toewijding dan het meerendeel van de participanten op de long trail van een marathonuitslag.
_O- Werkelijk alles is ook al gedaan. Ik verzon terplekke twee onmogelijke dingen en ja... gedaan... _O-

• maikelonline
Webgnome schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:41:
@kramerty88 er zou een algeheel verbod moeten komen op snelwandelen. Dat ziet er gewoon niet uit
Ik kan mij letterlijk geen 1 wedstrijd herinneren dat ik heb gelopen. Voorruit op de halva triatlon stopte ik per 5km bij 1 waterpost om 2 glazen water naar binnen te klappen. Bij de halve van Berlijn op KM 15 10 sec gestopt om mijn rug te rekken. En door gaan.

• kramerty88

kramerty88

Loopt er hier iemand rond met de forerunner 945 of MARQ toevallig? Ik ben benieuwd naar wat Firstbeat/Garmin nu doet met de hitte van vandaag en de nieuw Fiestbeat feature “heat acclimatisation” (https://www.firstbeat.com...altitude-acclimatization/)

Gelet op onze VO2max discussie van de laatste weken, ben ik door de warmte van afgelopen dagen bijv. 4 VO2max punten gezakt :p. Nu maakt mij dat niet uit, maar ik vraag me af of Garmin met die nieuw feature dus rekening houdt met temperatuur, of dat het iets compleet losstaands is.

#durftevrage

• tlpeter
Ja daar gebeurd wel iets mee. Maar op het moment wordt er alleen gekeken naar de temperatuur op het moment van startten van de activiteit.

• kramerty88

kramerty88

Hmmm, dat klinkt dan weer redelijk jammer. Vaak is mijn horloge nog warm als ik naar buiten ga bijvoorbeeld, of opgewarmd door de zon als ik stilzit voor ik ga lopen. Daarnaast verandert temperatuur gedurende een training ook nog wel veel. Maar, goed om te weten. Alleen is het onderdeel van je huidige getallen (drempel/FTP/VO2max) of een extra getalletje?

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:44
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:35:
Hmmm, dat klinkt dan weer redelijk jammer. Vaak is mijn horloge nog warm als ik naar buiten ga bijvoorbeeld, of opgewarmd door de zon als ik stilzit voor ik ga lopen. Daarnaast verandert temperatuur gedurende een training ook nog wel veel. Maar, goed om te weten. Alleen is het onderdeel van je huidige getallen (drempel/FTP/VO2max) of een extra getalletje?
Meet die thermometer bij jou dan iets anders dan je huidtemperatuur? Zelfs bij vriestemperaturen zegt mijn 935 netjes "20°C" oid, ik heb dat nooit een nuttige functie gevonden.

Ik ben overigens maar 1 "puntje" gezakt door de hitte (maar ik val niet van zo hoog :) )
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Ik begeef me op glad ijs en probeer het genuanceerd te brengen, maar iemand met MS zal ook de Mount Everest niet beklimmen, of het Kanaal over zwemmen. Als de marathon teveel vereenvoudigd wordt door hem als wandeltocht te bestempelen, dan vind ik persoonlijk dat tekort doen aan de prestatie van anderen die hem wel rennen.

Nogmaals, ik heb alle respect voor de 'langzamere' lopers. Ik zou er niet aan moeten denken om 4-5 uur te rennen. Maar laten we het wel bij rennen houden. Wandeltochten heb je al genoeg ;)
Geen probleem hoor. En mijn vrouw heeft gelukkig niet zo heel erg veel last. Ik denk dat ze de 5 uur nog wel zou kunnen halen en ze zal hem ook alleen maar doen als ze weet dat ze hem kan uitrennen (normaalgezien). Dat is, als ze voorbereid geraakt. Misschien ben ik daarin soms wel de remmende factor (want ik kom er ook niet toe). Maar karakter heeft ze in overvloed.
maikelonline schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Ik kan mij letterlijk geen 1 wedstrijd herinneren dat ik heb gelopen. Voorruit op de halva triatlon stopte ik per 5km bij 1 waterpost om 2 glazen water naar binnen te klappen. Bij de halve van Berlijn op KM 15 10 sec gestopt om mijn rug te rekken. En door gaan.
Het koste me als Belg eventjes moeite om niet te denken dat jij dus altijd wandelt :) Ik wandel op training wél regelmatig (na en net voor een interval, daartussen dribbel ik ook) en tijdens trailwedstrijden wandel ik ook meestal wel stukjes (ik probeer het te vermijden, maar het lukt me zelden). Maar daar stop ik ook om een praatje te maken met de bevoorradingspost…

Edit: ai, nog bijna vergeten te zeggen. Run nummer 1000 in Strava zit er op (vrouwtje heeft mijn agenda omgegooid, dus ik moest zonet nog het bos in :)). 1000 runs, of 10062km, 44749 positieve hoogtemeters, 895 uur en nog wat minuten en seconden sinds 12 augustus 2012 (dus net geen 7 jaar). Geen van de getallen zal exact kloppen (want Strava morrelt er wel eens aan) maar voor de statistiek doen we alles. Sinds 2014 ren ik meer dan 1000km per jaar, sinds 2017 meer dan 2000km (al wordt het door de zwakke start dit jaar nog een uitdaging, zit momenteel op 880km).

[ Voor 10% gewijzigd door nokie op 24-07-2019 22:54 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:52
kramerty88 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:35:
Ik neem aan dat de temperatuur wordt gebruikt die wordt opgehaald via je GPS locatie en niet de temperatuur die het horloge zelf meet (dus temperatuur huid)?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• kramerty88

kramerty88

PatrickC schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:14:
[...]

Ik neem aan dat de temperatuur wordt gebruikt die wordt opgehaald via je GPS locatie en niet de temperatuur die het horloge zelf meet (dus temperatuur huid)?
Dat vraag ik me dus af. Omdat hij een thermometer heeft. Volgens de omschrijving lijkt hij gebruik te maken van de sensoren, maar het is wat vaag omschreven:
Meaningful changes in elevation and climate are automatically identified by your device. When recognized, these elements are introduced into the analysis of your performance data to determine what, if any, impact they have on your performance capabilities. This means you can see and understand whether a decrease in performance was simply the result of more challenging environmental conditions and not attributable to a lack of recovery, overexertion, or other factors.

• tlpeter
De weer app wordt gebruikt en niet de temperatuur sensor.
Ik heb niet gelopen met deze warmte maar een paar weken terug kreeg ik wel een percentage te zien welke nu alleen maar afloopt om dat ik niet loop.
@kramerty88 je mag mijn 945 welk effe lenen hoor, heb ik meteen een paar nieuwe pr's die ik nooit meer ga verbreken :P

[ Voor 22% gewijzigd door tlpeter op 25-07-2019 08:34 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 16:32

Pathogen

Shoop Da Whoop

tlpeter schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:33:
De weer app wordt gebruikt en niet de temperatuur sensor.
Ik heb niet gelopen met deze warmte maar een paar weken terug kreeg ik wel een percentage te zien welke nu alleen maar afloopt om dat ik niet loop.
@kramerty88 je mag mijn 945 welk effe lenen hoor, heb ik meteen een paar nieuwe pr's die ik nooit meer ga verbreken :P
Op zich logisch dat niet de interne sensor wordt gebruikt. Die wordt namelijk nogal beïnvloed door je lichaamstemperatuur en zon.
Mijn temperatuurgrafiek van een activiteit begint meestal bij een graadje of 5 boven de buitentemperatuur, en dat zakt dan in naarmate ik meer wind genereer door het lopen :P

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:11

m-vw

Dus?

tlpeter schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:38:
Ik dacht dat het Leiden was die ook een wandel variant op het menu heeft staan. Wel gescheiden dus.
De Kustmarathon heeft ook een wandelvariant. Is wel op een andere dag dan de hardloopwedstrijd.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kramerty88 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 06:44:
[...]
Dat vraag ik me dus af. Omdat hij een thermometer heeft. Volgens de omschrijving lijkt hij gebruik te maken van de sensoren, maar het is wat vaag omschreven:
Zou omdat het breed omschreven is ook nog om luchtvochtigheid of druk kunnen gaan. Eerste heeft wel echt invloed op prestaties [bij mij] - mogelijk binnen grenzen nog meer dan temperatuur?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Webgnome schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:08:
[...]

precies dit. Hoe vaak je ziet dat mensen een marathon hebben uitgelopen op + 5 uur en dan helemaal trots zijn. Mijn gedachte is dan altijd gelijk. Dan had je beter moeten trainen vriend. Want hoewel het heel erg mooi is dat je een marathon kan uitlopen. Het is nou juist de kunst om dat zo snel als mogelijk te doen lijkt mij.
Hier in Venlo hebben we een Dreamteam voor de halve marathon. Je traint dan structureel onder begeleiding van trainers naar je persoonlijke doel; de doelgroep is mensen die uit de problemen komen, kilo's willen kwijtraken, een heftig ongeluk of een ernstige ziekte hebben gehad en na veel revalideren weer kunnen hardlopen en hun droom, het uitlopen van een halve marathon, kunnen verwezenlijken.

Sommige finishen op 2 uur 25, dat zou op een marathon met verval een 5:15 / 5:20 zijn. En jouw eerste gedachte is dan ; had je maar harder moeten trainen vriend ;).

Dit voorbeeld gebruik ik ook altijd als mensen (of langzamere lopers) je complimenteren met je prestatie. Ja ik loop hard, train er 4 a 5 keer per week keihard voor. Maar heb ook de voordelen dat mijn lichaam (61kg bij 1.80m) in goede conditie is.
Punt is; je weet niet waar mensen vandaan komen en wat hun de motivatie heeft gegeven om aan de wedstrijd mee te doen. En je punt
"Het is nou juist de kunst om dat zo snel als mogelijk te doen lijkt mij."
is precies wat ze doen, anders kunnen we iedere hardloopwedstrijd beter 5 Kenianen laten lopen, vergeleken bij hun zijn wij maar slakken ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 16:32

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:58:
[...]

Hier in Venlo hebben we een Dreamteam voor de halve marathon. Je traint dan structureel onder begeleiding van trainers naar je persoonlijke doel; de doelgroep is mensen die uit de problemen komen, kilo's willen kwijtraken, een heftig ongeluk of een ernstige ziekte hebben gehad en na veel revalideren weer kunnen hardlopen en hun droom, het uitlopen van een halve marathon, kunnen verwezenlijken.

Sommige finishen op 2 uur 25, dat zou op een marathon een met verval een 5:15 / 5:20 zijn. En jouw eerste gedachte is dan ; had je maar harder moeten trainen vriend ;).

Dit voorbeeld gebruik ik ook altijd als mensen (of langzamere lopers) je complimenteren met je prestatie. Ja ik loop hard, train er 4 a 5 keer per week keihard voor. Maar heb ook de voordelen dat mijn lichaam (61kg bij 1.80m) in goede conditie is.
Punt is; je weet niet waar mensen vandaan komen en wat hun de motivatie heeft gegeven om aan de wedstrijd mee te doen. En je punt
[...]

is precies wat ze doen, anders kunnen we iedere hardloopwedstrijd beter 5 Kenianen laten lopen, vergeleken bij hun zijn wij maar slakken ;)
Damn, 61... Dat is maar een kilo of 14 minder dan ik bij dezelfde lengte! En ik vind al dat ik aan de slanke kant zit :P

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 14:19
Precies dat dus. Mensen die zo hard lopen als ze kunnen, daar heb ik alle respect voor.

Ik heb bij trainingen met mensen die graag vooruit willen (ongeacht hun snelheid) twee regels:
  • Bij een langzame duurloop moet je normaal nog kunnen praten. Kun je niet praten, dan ga je te hard.
  • Bij snelle stukken van een interval kun je niet meer praten. Lukt dat wel, dan ga je niet hard genoeg.
Ik geef wel eens intervaltrainingen aan een wat langzamere groep. Als ik dan sta te wachten op de laatste drie uit de groep, komen er twee dames komen al keuvelend aangerend. Die remmen al vroeg af en zijn de laatste dertig meter voor ze bij mij zijn (herstelpunt) al aan het wandelen.

Daar achteraan komt altijd nog één oudere dame, die blijft hijgend doorrennen tot ze bij mij is.

Die laatste rent zo hard dat ze niet meer kan praten. Dat 'hard' voor haar 6:30 min/km is, dat doet er niet toe. Zij doet gewoon haar best en daar moet je respect voor hebben.

Zeker bij die groep 'wat langzamere' mensen (duurlooptempo 8-10 km/u) zitten veel verschillende mensen. Oudere mensen die eenzaam zijn en bij een vereniging lopen omdat dat ook gezellig is, zoals die twee dames lopen voor de gezelligheid. Zolang ze niemand in de weg lopen en niet te veel klagen dat ze het te zwaar vinden, vind ik het prima. Maar er lopen ook een boel lui bij die jarenlang veel gerookt en gedronken hebben. Serieuze ex-alcoholisten. Mensen die willen afvallen. Mensen die opkrabbelen uit een depressie. Voor al die mensen werkt hardlopen echt ontzettend goed.

Nee, die moeten we vooral niet demotiveren met denigrerende uitspraken over hun tegenvallende snelheid.

Punctuality is the politeness of kings

• influenza
Pathogen schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Damn, 61... Dat is maar een kilo of 14 minder dan ik bij dezelfde lengte! En ik vind al dat ik aan de slanke kant zit :P
Jeetje kom ik aan met mijn 1.82 en 83 kilo. geen wonder dat ik altijd meewarig word aangekeken als ik zeg dat ik 37/38 minuten loop op 10 km :P. Laatst maakte en collega van me het zo bont dat hij me vroeg of ik zin had een keertje met hem hard te lopen, maar dat hij dan wel zijn tempo voor me zou aanpassen, want hij liep toch al snel 50 minuten op 10 km :X Na wat uitslagen te hebben bekeken kwam hij daar toch maar op terug :+

Ik moet er niet aan denken hoe hard ik zou lopen als ik 15 kilo minder zou wegen ;) Waarschijnlijk niet enorm veel harder, want dan heb ik toch wel ergens een punt bereikt waarop ik meer ga afbreken dan dat het oplevert. Hoewel een kilo of 7 wel aanzienlijk zou schelen denk ik. maar waar is toch die motivatie....

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 15:39
61 bij 1.80 zit je nog op een gezond BMI dus wat dat betreft valt het mee ;) Niet dat BMI alles zegt natuurlijk...

En met 75 bij 1.80 zit je ook nog prima in de 'gezond gewicht' schaal (iets boven de helft). Met 83 kilo bij 1.82 zit je er zelfs minimaal boven dus je zou best nog wat kunnen verliezen hoor :P

Zit zelf op 65 a 66 bij 1.74 dus ook in het midden van gezond BMI. Maar voor hardlopen is een slankere bouw nou eenmaal idealer, vooral voor de langere afstanden. Kom van 77kg af dus in die zin al een hele verbetering (en kan me niet voorstellen hoe ik eruit zou zien bij een 56kg, wat nog net gezond zou zijn... denk dat er dan allemaal mensen in paniek zouden raken ;) )

Zelf wil ik naar de 63-64 zien te komen, moet lukken, met het oog op de marathon... maar ja, ik hou ook teveel van biertjes, eten en snacks.

• influenza
m0ridin schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:20:
En met 75 bij 1.80 zit je ook nog prima in de 'gezond gewicht' schaal (iets boven de helft). Met 83 kilo bij 1.82 zit je er zelfs minimaal boven dus je zou best nog wat kunnen verliezen hoor :P
Er kan ook zeker nog wel wat vanaf hoor. Maar aan de onderkant van de schaal zal ik qua bouw nooit komen. En als dat wel gebeurt denken mensen waarschijnlijk dat ik ernstig ziek ben ;).

Gewicht scheelt zeker, maar ik merk wel dat er een grens is. Als ik te veel afval dan is mijn energieniveau gewoon lager dan met een paar kilootjes meer. Nu zit ik wat te te hoog. Een kilo of 78/79 is voor mij ideaal.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 14:19
Ach, ik zit volgens mijn BMI op een ongezonde lengte. Ik moet dus niet afvallen, maar vijf centimeter aankomen :)

Punctuality is the politeness of kings

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 22:46

Secsytime

Automagisch

[...]

Sommige finishen op 2 uur 25, dat zou op een marathon met verval een 5:15 / 5:20 zijn. En jouw eerste gedachte is dan ; had je maar harder moeten trainen vriend ;).

[...]

Ik denk ook niet dat dit is waar men op doelt. Maar meer de mensen die zonder begeleiding en goede voorbereiding een HM of M af willen strepen. Bij de Dam tot Damloop zie je dit ook vaak.. mensen met de allernieuwste spullen, en alles gloednieuw.. maar niet vooruit te branden zijn.. tsja, training kun je niet even "makkelijk" kopen.

Het lopen van een HM of M is natuurlijk ook een enorme prestatie, ik vraag ook nooit direct naar mensen hun tijden.. maar eerder gewoon, hoe ging het?

EDIT:
En over BMI, dit is natuurlijk een generaliserend iets. Ik zou het meer als indicatie gebruiken dan als absolute waarheid. Voor mij geeft de BMI aan dat ik te licht ben, 55,8 kilo en 1,78. Maar er wordt niet in meegenomen dat ik een hele smalle en dunne bouw heb.

Vanochtend de 200k voor deze maand afgetikt :D

6 october staat de marathon van Loch Ness op de planning (geboekt), en 4 november waarschijnlijk de marathon van Terschelling 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Secsytime op 25-07-2019 11:46 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Secsytime schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Ik denk ook niet dat dit is waar men op doelt. Maar meer de mensen die zonder begeleiding en goede voorbereiding een HM of M af willen strepen. Bij de Dam tot Damloop zie je dit ook vaak.. mensen met de allernieuwste spullen, en alles gloednieuw.. maar niet vooruit te branden zijn.. tsja, training kun je niet even "makkelijk" kopen.

Het lopen van een HM of M is natuurlijk ook een enorme prestatie, ik vraag ook nooit direct naar mensen hun tijden.. maar eerder gewoon, hoe ging het?

EDIT:
En over BMI, dit is natuurlijk een generaliserend iets. Ik zou het meer als indicatie gebruiken dan als absolute waarheid. Voor mij geeft de BMI aan dat ik te licht ben, 55,8 kilo en 1,78. Maar er wordt niet in meegenomen dat ik een hele smalle en dunne bouw heb.

Vanochtend de 200k voor deze maand afgetikt :D 6

6 october staat de marathon van Loch Ness op de planning, en 4 november waarschijnlijk de marathon van Terschelling 8)
Uiteraard snap ik je punt (en dat van die andere ook) en er is altijd ruimte voor nuance. En ja, je hebt mensen die zich voor de lol inschrijven en geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Zoals jezelf al aangeeft, hipste outfit, mooiste (en compleet verkeerde) schoenen maar niet vooruit te branden. Vaak herken je wel deze omdat ze in het verkeerde (te snelle) startvak staan, je op de eerste kilometers als een jonge hond voorbij vliegen en na 5 kilometer al de verzuring inlopen.

Wat mijn punt wel is, is dat je van de buitenkant of aan de outfit niet ziet wie wel en wie niet getraind heeft. Vooral toeschouwers hebben er dan nog wel eens een handje van om "grappige" of denigrerende opmerkingen te maken. En dat laatste is heel gevaarlijk! ;)

tips voor New York

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Hebben jullie nog tips voor een leuke najaarsmarathon? Amsterdam heb ik de halve al een aantal keren gelopen, dus die staat niet bovenaan in het lijstje. Eindhoven is een optie, of misschien wat verder weg?

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 13:55
acidd91 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:55:
Hebben jullie nog tips voor een leuke najaarsmarathon? Amsterdam heb ik de halve al een aantal keren gelopen, dus die staat niet bovenaan in het lijstje. Eindhoven is een optie, of misschien wat verder weg?
Keulen of Frankfurt

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48

Rudedadude

Maybe we were born to run

acidd91 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:55:
Dezelfde tip als vorig jaar: Kustmarathon Zeeland ☺️

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Rudedadude schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Dezelfde tip als vorig jaar: Kustmarathon Zeeland ☺️
Haha, dat is een goeie! (vorig jaar geblesseerd gelopen, vandaar weer de vraag ;-) )

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Even voor de statistieken, het is hier nu 37 graden 8)7 8)7, met de verwachting dat we later in de middag 39 graden aantikken.. Is dit te warm om te gaan hardlopen? :P

tips voor New York

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 22:32
Calitomnication schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:32:
Even voor de statistieken, het is hier nu 37 graden 8)7 8)7, met de verwachting dat we later in de middag 39 graden aantikken.. Is dit te warm om te gaan hardlopen? :P
Misschien is de smog/luchtkwaliteit belangrijker dan de warmte zelf om te concluderen dat hardlopen even een slecht idee is ;)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ga een poging wagen. Ik probeer 1000m intervallen, kijken of dat gaat :).
Staan wel allemaal kraantjes water bij ons, dat is wel fijn.

Paar weken geleden ging ik savonds heel laat lopen en toen werd het ineens heel donker in de duinen, dus dat is ook geen garantie voor veilig lopen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 25-07-2019 13:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Trenchdog schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Misschien is de smog/luchtkwaliteit belangrijker dan de warmte zelf om te concluderen dat hardlopen even een slecht idee is ;)
Aan dit plaatje te zien kan iedereen beter binnen blijven Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/styles/content_full/public/2019-07/smog%20op%2025%20juli%202019%203_0.jpg?h=b57faf41&itok=C2iAg69b
Alleen @kramerty88 mag naar buiten :P

denk nog wel meer, maar weet niet wie er nog meer in Groningen/Friesland/Alkmaar woont

tips voor New York

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 22:32
Calitomnication schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:55:
[...]

Aan dit plaatje te zien kan iedereen beter binnen blijven [Afbeelding]

denk nog wel meer, maar weet niet wie er nog meer in Groningen/Friesland/Alkmaar woont
Als ik dat zie, ben ik blij dat ik voor negenen de geplande kilometertjes ben gaan doen. Warm en vochtige, dikke lucht, maar het ging verbazingwekkend goed.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Wie gaat er dan ook om 4 uur 's middags hardlopen :P

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik ga zo de deur uit om mijn 10km te rennen. Ik hoef me niet bepaald aan te passen. Gisteren ging het ook prima Al wel even onderweg een ice tea gedronken.

Enkele maanden geleden heb ik What I Talk About When I Talk About Running van Haruki Murakami gelezen. Hij rende in de volle zomer hitte van '83 van Athene naar Marathon. Dit was ook meteen zijn eerste marathon.

Imperfectionist.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
[...]

Ik woon in Den Helder dus kan zo te zien nog prima naar buiten 8) Alleen ben ik vanmorgen om 06:10 al een rondje wezen lopen van 5km.

• kramerty88

kramerty88

[...]

Haha, ook deze gek kent grenzen. Ik heb afgelopen zondag de coaches specifiek het weerbericht nog even gestuurd met de melding:”Henkie heeft donderdag rust :p

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mag niet van mijn vrouw :( dan maar vanavond.

Normaal luister ik nooit naar haar O-)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• pvink
  • Laatst online: 26-12 14:43
Ben recent ook begonnen met hardlopen en sta nu 2x in de week om 5:30 op om met een vriend te rennen. Deze week is dat best lekker in de morgen en ben ook nog eens vroeg klaar met werk.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Normaal mag ik ook niet van mijn vriendin, maar scheelt dat die op het werk zit en ik thuis >:).
Update het kwik staat inmiddels op 39 40 41 graden... wauw. Zelfs binnen in huis zweet ik mij kapot ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 25-07-2019 18:18 ]

tips voor New York

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons is het binnen lekker met 29 graden :)

• Webgnome
Denk dat ik vandaag ook maar oversla. Ik verlies vandaag zoveel vocht als ik dan ook nog dat wat er nog in zit uit ga wringen met een training is dat denk ik niet meer verantwoord. Dan maar weer zaterdag/zondag lekker vroeg op

Strava | AP | IP | AW

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik twijfel ook om vanavond (rond 20.30u) te gaan rennen. Ik volg mijn schema trouw en alleen als ik ziek ben haak ik af. Maar ik twijfel of ondanks dat ik goed tegen warmte kan ook weer niet de grenzen moet gaan opzoeken.
Ik heb een kleine 3km wat ik langs een kanaal loop dus ik heb wat verkoeling maar de overige 13km heb ik dat niet.

What to do...

Ps. Mijn vrouw verklaard me uiteraard voor gek :P

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 25-07-2019 15:24 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren was het hier (regio 010) na 9 uur rond de 25 graden met dank aan een zeewind, gek genoeg voelde dat "frisjes" aan. Best raar dat je snel gewend raakt aan de hogere temperaturen.

Mensen die nu gaan lopen met 40 graden C en de nogal slechte luchtkwaliteit verklaar ik redelijk voor gek.

Overigens hoop ik niet dat het tijdens mijn halve marathon op 8 september zo bloedheet is...

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 25-07-2019 15:43 ]

Strava

• Jory
  • Laatst online: 22:51
Op tijd naar bed en dan morgen om 6:00 op pad? Dat is mijn plan in ieder geval wel.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

vhal schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:42:
Gisteren was het hier (regio 010) na 9 uur rond de 25 graden met dank aan een zeewind, gek genoeg voelde dat "frisjes" aan. Best raar dat je snel gewend raakt aan de hogere temperaturen.

Mensen die nu gaan lopen met 40 graden C en de nogal slechte luchtkwaliteit verklaar ik redelijk voor gek.

Overigens hoop ik niet dat het tijdens mijn halve marathon op 8 september zo bloedheet is...
Eigenlijk wel, maar heb "hardlopen door Death Valley" op mijn bucket list staan. Mocht ik daar nooit meer aan toekomen, dan komen deze omstandigheden toch wel erg dicht in de buurt van ;)

tips voor New York

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:11

m-vw

Dus?

dreamscape schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:27:
Ach, ik zit volgens mijn BMI op een ongezonde lengte. Ik moet dus niet afvallen, maar vijf centimeter aankomen :)
Hé, nog 1 met hetzelfde doel!

Ben 1.79 en zit sinds lange tijd weer onder de 90kg. Tijd lang 93-95kg gewogen.

Gisteren trouwens gekozen voor de loopband. Ik ken mijzelf een beetje en ik had mij buiten gewoon stuk gelopen.

[ Voor 14% gewijzigd door m-vw op 25-07-2019 16:02 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pfff ik ben vanmiddag de garmin training gaan doen met telkens 30 seconden zoveel mogelijk passen maken (5x) en daarna van lopen naar joggen naar rennen en terug. Vooraf 10 mins inlopen en daarna 10 mins uitlopen. Dat was best heftig.

Had het morgenochtend willen doen maar werd vandaag uitgenodigd om morgenvroeg mee te gaan jagen. Dus moest vandaag. Ik was volgens de weegschaal 5 ons kwijt in de 45 minuten dat ik buiten was 8)7

• InZane
Boudewijn schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:18:
Pfff ik ben vanmiddag de garmin training gaan doen met telkens 30 seconden zoveel mogelijk passen maken (5x) en daarna van lopen naar joggen naar rennen en terug. Vooraf 10 mins inlopen en daarna 10 mins uitlopen. Dat was best heftig.

Had het morgenochtend willen doen maar werd vandaag uitgenodigd om morgenvroeg mee te gaan jagen. Dus moest vandaag. Ik was volgens de weegschaal 5 ons kwijt in de 45 minuten dat ik buiten was 8)7
Wow, iemand die de eenheid 'ons' nog gebruikt! Zie in je profiel dat je van 1900 bent, dus dan snap ik het wel :+

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja hoe wil jij het dan noemen? Ik kook veel en dan is een ons een heel normale hoeveelheid. En ik loop best hard voor zo'n ouwe taaie ;)

• Miki
Boudewijn schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:18:

Ik vind de Garmin trainingsschema’s ook erg fijn. Ik vind met name de balans in trainingen en rustweken erg goed gedaan.

Ik heb zelf aankomende zaterdag herhalingen lange passen op het menu staan. Alleen ik ben al iets verder in het schema, moet namelijk 12x :P

• InZane
Boudewijn schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:24:
Ja hoe wil jij het dan noemen? Ik kook veel en dan is een ons een heel normale hoeveelheid. En ik loop best hard voor zo'n ouwe taaie ;)
Ik dacht dat eenheden zoals 'ons' en 'pond' bijna niet meer gebruikt werden. Zelf zou ik het dus gewoon over 500 gram hebben ipv 5 ons.
vhal schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Hier nog zo'n ouwe. :P Deed mij denken aan de wezenloze blik van zo'n generatie-Y figuur toen ik vroeg om een pondje vliespinda's.

"Meneer, wat is een pond?"
Ach, ik ben inmiddels ook 40 hoor :X

Nog even wat anders:
Wat blijft dat Runkeeper toch een stom stuk software. Als ik de Runkeeper app moet geloven heb ik gisteren 5.14 km gelopen met een gemiddeld tempo van 2.26/km. Dat is een PR! :+

Gelukkig kloppen Garmin, Strava en Smashrun wel gewoon.

[ Voor 45% gewijzigd door InZane op 25-07-2019 16:41 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

InZane schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:23:
[...]

Wow, iemand die de eenheid 'ons' nog gebruikt! Zie in je profiel dat je van 1900 bent, dus dan snap ik het wel :+
Hier nog zo'n ouwe. :P Deed mij denken aan de wezenloze blik van zo'n generatie-Y figuur toen ik vroeg om een pondje vliespinda's.

Strava

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

vhal schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:42:

Thanks! Dat hoor ik graag.

Ging prima, trouwens.

Edit: Ik ga straks wel even een drietal hamburgers naar binnen werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ra5a op 25-07-2019 16:39 . Reden: Hamburgers. ]

Imperfectionist.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ra5a schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:37:
[...]

Thanks! Dat hoor ik graag.

Ging prima, trouwens.
Als het niet op Strava staat, dan is het nooit gebeurd :P

Maar ieder zijn eigen keus, persoonlijk merk ik dat mijn HS en tempo's lager liggen en het herstel langer duurt,

Strava

• Jory
  • Laatst online: 22:51
vhal schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:33:
[...]

30 gram toch? O-)

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

vhal schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Als het niet op Strava staat, dan is het nooit gebeurd :P

Maar ieder zijn eigen keus, persoonlijk merk ik dat mijn HS en tempo's lager liggen en het herstel langer duurt,
Oei! Dan heb ik al 10 jaar niet gelopen -O-

(Ik neem geen tech mee tijdens het lopen.)

Edit: Met dit weer gaat niemand een PR lopen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ra5a op 25-07-2019 16:47 . Reden: hitte ]

Imperfectionist.

• InZane
Ra5a schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:46:
[...]

Maar maar.. Tweakers willen toch stats?? -O-

Bensimpel

Positieve meneer

Webgnome schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:14:
Denk dat ik vandaag ook maar oversla. Ik verlies vandaag zoveel vocht als ik dan ook nog dat wat er nog in zit uit ga wringen met een training is dat denk ik niet meer verantwoord. Dan maar weer zaterdag/zondag lekker vroeg op
Wilde vandaag een interval doen, maar heb hem maar naar morgen verplaats. afgelopen dinsdag was ik compleet nat van de zweet en het hardlopen ging nog wel. Maar nu is het zelfs warmer, dus nee rustig aan vandaag :)
[...]

Zelfs geen sporthorloge? -O-

[ Voor 21% gewijzigd door Bensimpel op 25-07-2019 16:49 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Laatst een PR gelopen op de 5k toen het 32 Graden was ;)

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

InZane schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Maar maar.. Tweakers willen toch stats?? -O-
Hahaha ja ik weet het! Maar ~2013 ben ik eens mijn telefoon met cx300 vergeten. Sindsdien eigenlijk nooit meer interesse gehad in loop stats of muziek tijdens het lopen. Het omgevingsgeluid was gewoon te lekker :)

Ik heb eerder dit jaar nog eens week of twee met muziek gelopen (Daft Punk Alive 2007 en soortgelijke albums) en het was lekker motiverend maar ik ben toch echt té gewend aan geen tech tijdens het rennen.

Ik ben wel aan het kijken voor een horloge want ik merk wel dat ik té veel schommel in mijn tijden en ik denk dat een horloge wel kan helpen. Ik dacht aan de Amazfit GTR (nieuwsbericht specs zien er wel érg goed uit. Of anders een van de betere Garmins. Voor smartwatch suggesties ga ik wel verder kijken in Het grote Sporthorloge met GPS topic

Imperfectionist.

Bensimpel

Positieve meneer

Ra5a schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:32:
[...]

[...]

Hahaha ja ik weet het! Maar ~2013 ben ik eens mijn telefoon met cx300 vergeten. Sindsdien eigenlijk nooit meer interesse gehad in loop stats of muziek tijdens het lopen. Het omgevingsgeluid was gewoon te lekker :)

Ik heb eerder dit jaar nog eens week of twee met muziek gelopen (Daft Punk Alive 2007 en soortgelijke albums) en het was lekker motiverend maar ik ben toch echt té gewend aan geen tech tijdens het rennen.

Ik ben wel aan het kijken voor een horloge want ik merk wel dat ik té veel schommel in mijn tijden en ik denk dat een horloge wel kan helpen. Ik dacht aan de Amazfit GTR (nieuwsbericht specs zien er wel érg goed uit. Of anders een van de betere Garmins. Voor smartwatch suggesties ga ik wel verder kijken in Het grote Sporthorloge met GPS topic
offtopic:
ik zweer zelf bij polar :9

😆 - Denk ook eens om ;)

• ThatsHollywood
  • Niet online
Ra5a schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:32:
[...]

[...]

Ik loop sinds een paar maanden met de Amazfit Stratos.. Ideaal / perfect. GTR zal er niet minder om zijn gezien de specs.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ThatsHollywood schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Ik loop sinds een paar maanden met de Amazfit Stratos.. Ideaal / perfect. GTR zal er niet minder om zijn gezien de specs.
Ik heb er al wat over gelezen en ben nu wat aan het inlezen over de Polar's (vooral de Vantage M en ook wel de V). En blijkbaar geeft Polar nogal veel belang aan geen gamification. En dat is toch wel heel erg van belang voor mij. Ik wil iets dat metingen bijhoudt maar ik wil niet dat ik te horen krijg hoe goed ik het doe; dat beslis ik zelf wel.

En voordat een van de modjes me banned: Hebben de Amazfits gamification? En zo ja: is het volledig uit te schakelen?

Imperfectionist.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Calitomnication schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:52:
[...]

Eigenlijk wel, maar heb "hardlopen door Death Valley" op mijn bucket list staan. Mocht ik daar nooit meer aan toekomen, dan komen deze omstandigheden toch wel erg dicht in de buurt van ;)
In november-januari is het daar een prettige 20-25 graden, ideaal hardloop weer :).
Vind alleen de paden niet zo uitnodigen om te hardlopen.

• Miki
Besloten om toch maar niet te gaan lopen. 37 graden hier in de hoofdstad. Ergens baal ik er wel van want ik heb zin om te lopen. Maar het is voor mijn eigen gezondheid beter om maar even te bewaren voor zaterdagochtend.

• Arjan90
  • Laatst online: 25-12 23:33
Mij niet gezien met deze temperaturen. Vrouwlief was sowieso de sportkleren vergeten in te laden voor vakantie (lees ze stonden al klaar). Eergisteren nog wel even gelopen in mijn zwembroek (handig :) ) omdat ik de schoenen wel mee had genomen, gewoon een tempotje lager gelopen in het bos. Dat was sowieso al een stuk zwaarder door veel mul zand, aan het einde liep ik op een geasfalteerd pad en toen leek het of ik zweefde!

Trouwens ook begonnen met een loopgroepje voor de 10km via lokale athletiek, ik liep in principe niet meer dan 5.5km maar in die trainingen kan ik prima meekomen omdat ze ook oefeningen tussendoor doen en een stuk rustiger lopen dan ik. Een rustig duurloop tempo dus als we van de ene naar de andere locatie gaan. Goed om wat meer op de techniek te letten en ik moet zeggen dat het me verder wel bevalt qua wat meer ideeën voor warmdraaien (advies van fysio om daar wat meer op te letten). Ik zit meer dan goed op schema voor de 8km begin oktober, tussendoor nog even een 5km meepakken om nog een keer met een grote groep van start te gaan om even wat meer mijn tempo vanaf het begin goed neer te kunnen zetten.

Al met al bevalt het hardlopen me nog steeds erg goed en dat valt me niet tegen van mezelf!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb vanochtend weer ergens tussen de 25 en 30 km afgetikt, icm met 1000 hoogtemeters (Auvergne). Wij hadden gisteravond het genoegen van een hoop onweer dus de temperatuur was aardig gezakt en vanochtend in de bossen was het nog lekker koel. Bovenop de toppen was het warmer, maar waaide het nog goed, dus ik heb het eigenlijk niet warm gehad (itt tot nu). Het heeft wel weer 3 keer lopen gekost voor ik een beetje ritme bergop kreeg. In eerste instantie probeer ik dat veel te snel, waardoor je snel daarna moet wandelen. Vandaag lukte het me beter een steady pace te vinden die niet snel was, maar wel goed genoeg om hele stukken omhoog vol te houden. Alleen de stukken met veel losliggend gruis en puin of met veel verschillen in steilheid blijven lastig. In 3 keer lopen nu zo'n 3000HM gehad, dus de voorbereidingen voor de trail des Fantomes gaan de goede kant op. Ik ben elke keer ook 2,5 - 3 uur onderweg geweest, dus het duurvermogen wordt ook meteen goed op de proef gesteld. Ik stond vandaag alleen opeens aan de voet van een verticale muur omhoog met sporten en uitsteeksels en bevestigingspunten voor touwen. Dat had ik niet helemaal afgeleid uit mijn Osmand routeplanner. Toch maar teruggekeerd en een beloopbare route gekozen :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:34
Calitomnication schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:52:
[...]

Succes >:)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• nogeeninlog
Ik wilde het toch uitproberen. volgens Garmin Connect was het 37,2 graden tijdens mijn loop. In de schaduw ging het wel, maar in de zon was het heftig.Mijn bedoeling was om de laatste kilometer rustig aan te doen, maar ik heb een beetje versneld omdat ik naar het einde verlangde.

https://www.strava.com/activities/2562434082

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Ra5a schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:50:
[...]

Ik heb er al wat over gelezen en ben nu wat aan het inlezen over de Polar's (vooral de Vantage M en ook wel de V). En blijkbaar geeft Polar nogal veel belang aan geen gamification. En dat is toch wel heel erg van belang voor mij. Ik wil iets dat metingen bijhoudt maar ik wil niet dat ik te horen krijg hoe goed ik het doe; dat beslis ik zelf wel.

En voordat een van de modjes me banned: Hebben de Amazfits gamification? En zo ja: is het volledig uit te schakelen?
Ik zou idd zeggen, zoek de juiste topics op, zowel het door jou al genoemde, maar de Stratos heeft ook een best levendig topic. Overigens heeft de Stratos, net als Garmin bijvoorbeeld ook Firstbeat data. Maar daar hoef je niet naar te kijken, hoewel het niet uitschakelbaar is. Elk serieus sporthorloge heeft de door jouw verafschuwde gamification

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Course support is not provided. Each runner must arrange for his or her own support crew and vehicle. The crew provides their runner with his or her needs, including water, ice, food, gear, pacing, and first aid.
Ik zie een GoT hardloopreis - help @Calitomnication Badwater te lopen. Hahahaha.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

I know :P, maar toch blijft het ergens een ultieme uitdaging!

Heb deze docu hier al vaker gepost, maar deze heeft mijn interesse gewekt. :).
Poekie schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:23:
[...]

[...]

Ik zie een GoT hardloopreis - help @Calitomnication Badwater te lopen. Hahahaha.
We kunnen er een gofundme voor oprichten :P

Heb gisteren rond 5 uur (volgens m'n Garmin 39 graden, thermometer aan de muur 41 graden) een 4x 800m (3.45'/km) met een herstel van 200 (dribbel en drinken) door het dorp gedaan. Ben bewust bij huis gebleven, kon de bidon mooi op de oprit staan en na ieder rondje even vocht aanvullen. Ging eigenlijk verrassend goed. Merkte wel dat de lucht ontzettend zwaar was, leek wel zuurstofarm. Dat was dus precies waarvoor ze hadden gewaarschuwd.

Viel me ook op dat er weinig andere lopers te zien waren :P :+

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 26-07-2019 10:23 ]

tips voor New York

• kramerty88

kramerty88

Calitomnication schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:20:
[...]

I know :P, maar toch blijft het ergens een ultieme uitdaging!
[YouTube: Badwater UltraMarathon documentary]
Heb deze docu hier al vaker gepost, maar deze heeft mijn interesse gewekt. :).

[...]

We kunnen er een gofundme voor oprichten :P

Heb gisteren rond 5 uur (volgens m'n Garmin 39 graden, thermometer aan de muur 41 graden) een 4x 800m (3.45'/km) met een herstel van 200 (dribbel en drinken) door het dorp gedaan. Ben bewust bij huis gebleven, kon de bidon mooi op de oprit staan en na ieder rondje even vocht aanvullen. Ging eigenlijk verrassend goed. Merkte wel dat de lucht ontzettend zwaar was, leek wel zuurstofarm. Dat was dus precies waarvoor ze hadden gewaarschuwd.

Viel me ook op dat er weinig andere lopers te zien waren :P :+
Doe maar! Ik doneer wel! ;)

Over je interval. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je nog een paar doet. Bij mij komt altijd ergens een muur wanneer ik de hitte niet meer kwijt kan. De eerste intervallen voelen gewoon goed (vaak heb ik dan nog de illusie dat ik de training ga voltooien) en dan inééns... afgelopen... de man met de hittehamer is 100x sterker dan de man met een gewone hamer bij mij :w

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Waarschijnlijk komt die man met die zeis een halte later :+

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kramerty88 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Doe maar! Ik doneer wel! ;)

Over je interval. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je nog een paar doet. Bij mij komt altijd ergens een muur wanneer ik de hitte niet meer kwijt kan. De eerste intervallen voelen gewoon goed (vaak heb ik dan nog de illusie dat ik de training ga voltooien) en dan inééns... afgelopen... de man met de hittehamer is 100x sterker dan de man met een gewone hamer bij mij :w
Als we geld genoeg hebben kan er misschien een team van tweakers mee als crew :P.

Dat is ook exact de reden dat ik er maar 4 heb gedaan. Afgelopen dinsdag met de trainer besproken wat voor soort training ik zou kunnen doen. Hij gaf aan dat het eigenlijk niet verstandig is om met deze omstandigheden te trainen. Aan de andere kant, hoe vaak hebben wij in Nederland kans om bij deze temperaturen te lopen?

Daarom besloten om een korte, maar relatief intensieve, training te doen. Snel genoeg om de warmte te kunnen ervaren, kort genoeg om niet de verzuring in te lopen.

tips voor New York

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2