*waarschuwing vooraf; niet voor kleine oortjes*
Ok, ik moet wat frustratie kwijt en mijn vriendin is niet in de buurt, dus jullie mogen mijn luisterend (lezend) oor zijn.
Ik háát toeristen! Ja, ik weet het ik ben er zelf ook een. Maar wat ik bedoel te zeggen is; sinds wanneer geeft het dragen van slippers en een badhanddoek of het omhangen van een camera je het alleenrecht op het metersbrede asfalt/schelpenpad wat breed genoeg is voor 7/8 personen?!
Ik heb er in het algemeen met lopen niet veel last van. Ik ben een vrij sociale loper (al zeg ik het zelf), houd rekening met andere weggebruikers en ik snap dat wanneer ik tempo’s loop van 20-21pu dat mensen daar niet op berekend zijn dus ik meer zal moeten anticiperen dan dat ik van hen kan of mag verwachten.
Maar toeristen..?! Man o man. Anderhalve week heb ik nu al ruzie met zo’n beetje alles wat een camera, strandtas en parasol draagt. 4-5 man breed lopen ze over een schelpenpad, geen millimeter beiderzijds overlatend voor enig andere loper en zélfs als je roept én ze je aankijken, gaan ze
niet aan de kant! Het heeft deze vakantie tot een viertal halve rugbytackles geleid (dan ben ook ik even niet sociaal meer). Waarvan net in mijn loopje het twee keer raak was. De laatste overigens volledig expres, omdat een groep 40’ers met 8-man breed!!! een 4 meter brede weg volledig blokkeerde en ze mij
allemaal van voren zagen aankomen, geen enkele intentie hadden om ook maar ergens ruimte te maken, terwijl ik ook nog duidelijk riep. Dus dan loop ik ook gewoon strak door met een fikse schouderduw als gevolg.
De verwachting die je dan hebt komt uiteraard uit: ik word nagejoeld dat ik een mongool ben en uit mijn doppen moet kijken (het bleken Duitsers)...
Blij als ik straks weer lekker thuis relaxt rondjes kan rennen met mensen die wel sociaals zijn!
Ik loop vaak ik het buitenland, vrijwel nooit problemen. Ik heb dan ook niks tegen buitenlanders, enkel tegen toeristen!
Zo, dat is eruit, frustratie weg, kan ik weer relaxen aan het water