7.00 is inderdaad voor de temperatuur een betere optie, maar de organisatie zal dat niet doen uit angst voor minder deelnemers. Kees Doorsnee en Jan de Hobbyloper zullen waarschijnlijk verkassen naar een ander loopje.kenneth schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:59:
[...]
Gaat niet lukken want daar snappen ze wel dat je op warme dagen niet om 14.00 moet startenIk zie veel wedstrijdverslagen langskomen op Reddit en om 7.00 starten is de normaalste zaak van de wereld.
Ik ben het met je eens trouwens maar ik hoop wel dat ze eens met zinnigere starttijden komen voor wedstrijden in de warme maanden.
Voordat iemand denkt dat ik dus voor behoud van de starttijd ben, absoluut niet, ik zie ze ook graag op een tijd (nouja, op een temperatuur en daarbij is dus tijd vaak de enige te beïnvloeden variabele) dat het schappelijk rennen is. Ook ik werd vanochtend weer eens met de neus op de feiten gedrukt, een training tweemaal ingekort (vooraf en tijdens) omdat het gewoon niet te doen was. Dat terwijl ik de wekker al expres gezet had, in de hoop dat sochtends de temperatuur nog te doen was: Niet dus...
Achteraf was het een heel goed plan om het af te gelasten overigens, zelfs een start van 7.00 had de meeste lopers oververhit gekregen. Om 9.30, toen ik begon met inlopen, was het al zo verzengend heet door de felle zon, als de 4-uurs recreanten dan nog niet eens op de helft zijn...
Nee, dit was een wijs besluit. Wel jammer voor de lopers.
http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon