Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.505 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

kenneth schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:59:
[...]

Gaat niet lukken want daar snappen ze wel dat je op warme dagen niet om 14.00 moet starten :P Ik zie veel wedstrijdverslagen langskomen op Reddit en om 7.00 starten is de normaalste zaak van de wereld.

Ik ben het met je eens trouwens maar ik hoop wel dat ze eens met zinnigere starttijden komen voor wedstrijden in de warme maanden.
7.00 is inderdaad voor de temperatuur een betere optie, maar de organisatie zal dat niet doen uit angst voor minder deelnemers. Kees Doorsnee en Jan de Hobbyloper zullen waarschijnlijk verkassen naar een ander loopje.

Voordat iemand denkt dat ik dus voor behoud van de starttijd ben, absoluut niet, ik zie ze ook graag op een tijd (nouja, op een temperatuur en daarbij is dus tijd vaak de enige te beïnvloeden variabele) dat het schappelijk rennen is. Ook ik werd vanochtend weer eens met de neus op de feiten gedrukt, een training tweemaal ingekort (vooraf en tijdens) omdat het gewoon niet te doen was. Dat terwijl ik de wekker al expres gezet had, in de hoop dat sochtends de temperatuur nog te doen was: Niet dus...

Achteraf was het een heel goed plan om het af te gelasten overigens, zelfs een start van 7.00 had de meeste lopers oververhit gekregen. Om 9.30, toen ik begon met inlopen, was het al zo verzengend heet door de felle zon, als de 4-uurs recreanten dan nog niet eens op de helft zijn...

Nee, dit was een wijs besluit. Wel jammer voor de lopers.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Gaat niet lukken want daar snappen ze wel dat je op warme dagen niet om 14.00 moet starten :P Ik zie veel wedstrijdverslagen langskomen op Reddit en om 7.00 starten is de normaalste zaak van de wereld.

Ik ben het met je eens trouwens maar ik hoop wel dat ze eens met zinnigere starttijden komen voor wedstrijden in de warme maanden.
Tja, dat zou dan ook beteken dat alle vrijwilligerswerk en voorbereidingen een paar uur naar voren wordt geschoven. Ik teken ook voor een vroege start maar ik denk niet dat er genoeg vrijwilligers te porren zijn om op 4:00/5:00 een parcours af te zetten of een waterpost op te zetten.

Maar morgen is het gelukkig weer 18/19 graden en kan er weer gelopen worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 02-06-2019 20:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Dit is verreweg de eenvoudigste manier inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De teennagel van mijn grote teen begint nu toch echt los te laten (na een aantal maanden bloed eronder). Iemand tips om hier zo min mogelijk last van te gaan ondervinden met lopen/sporten?

Tapen? Inpakken met gaasje? Juist vrij laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:44
Gisteren om 15:30(vrouw had dienst) gestart met mijn duurloopje, de bedoeling was 25KM.
Extra maatregelen genomen door 1,2liter vocht mee te nemen,petje en brilletje op.
Mezelf de hele tijd vochtig gehouden en onderweg goed gedronken.
De eerste 6km mijn hartslag goed onder controle kunnen houden.
Maar na 12KM ben ik alsnog mooi naar huis gegaan.
Normaal is mijn hartslag 150, maar ging nu al naar boven de 170 bij hetzelfde tempo. Na het loopje zakte mijn hartslag met 20 ipv de gebruikelijke 45/50.
Ik denk dat ze er echt goed aan hebben gedaan om al die loopjes af te gelasten.

Vorig jaar de leiden marathon met hetzelfde regime prima kunnen uitlopen. Toen was het geloof ik 25graden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sinned123 op 03-06-2019 07:53 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

MrAcid schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:19:
De teennagel van mijn grote teen begint nu toch echt los te laten (na een aantal maanden bloed eronder). Iemand tips om hier zo min mogelijk last van te gaan ondervinden met lopen/sporten?

Huisarts? Ik denk dat deze de beste tips heeft :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 14:56
@MrAcid Volgende keer met een heel dun boortje een gaatje maken.
Dit kun je gewoon door de boor met je vingers rond te draaien.
Wel effe het boortje schoonkamen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:52:
[...]

Huisarts? Ik denk dat deze de beste tips heeft :)
“Oeeh, pas op, rust, niet belasten, niet in kleine zweterige ruimtes stoppen (sportschoenen), niet in buitenwater zwemmen, etc.”

Dat wil ik niet horen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 03-06-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

MrAcid schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:21:
[...]

“Oeeh, pas op, rust, niet belasten, niet in kleine zweterige ruimtes stoppen (sportschoenen), niet in buitenwater zwemmen, etc.”

Ik weet niet of het verstandig is, maar ik denk aan superlijm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:19:

Zo lang mogelijk vrij laten. Er zit waarschijnlijk toch al lucht onder, dus daar hoef je geen gaasjes voor te gaan gebruiken. Maar tegen de tijd dat je er last van krijgt (bijvoorbeeld met sokken aandoen ofzo) kan je hem als quick fix aftapen, maar idealiter haal je hem er dan gewoon af. Afhankelijk van hoe vast die zit gaat dat vrijwel vanzelf (ooit wel eens een nagel gevonden in mijn sok na het lopen ;) ) of is wat hulp noodzakelijk. Huisarts is een prima weg hiervoor.

Oh en de volgende keer proberen te voorkomen. Iets ruimere schoenen en teensokken maken dat ik nooit (*afkloppen*) meer problemen heb.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Ik ben op zoek naar een nieuwe hardloop schoen. Naast hardlopen ben ik ook trainer bij het lokale voetbalteam waarbij ik ook deze schoenen zou willen dragen. Mijn vorige paar is dit weekend helemaal opengescheurd omdat ik een klein beetje wou meevoetballen met de jongens.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

MrAcid schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:21:
[...]

Tja, achteraf niet klagen dat hij toch een ander advies heeft gegeven :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Tja, achteraf niet klagen dat hij toch een ander advies heeft gegeven :P
Haha, beloofd! Mee eens om medische adviezen via de mensen die ervoor gestudeerd te verkrijgen overigens hoor. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

afgelopen zaterdagavond de halve marathon in Luxemburg gelopen:

Mn doel was 1:45, maar dat was voordat het weerbericht bekend was; met boven de 30 graden bij de start (om 19:00 uur) werd het een hitteslacht.

Tot ongeveer 7 kilometer leek het best prima te gaan, maar op het stuk tussen de 5 en 8 km liepen we redelijk middenin de zon zonder schaduw en waren er enige tijd geen waterpunten (3,5 km was de laatste geweest en op 8,5 km was er weer eentje, waar ze gelukkig ook met tuinslangen stonden) en daar merkte ik dat alhoewel mn tempo goed was, de hitte gewoon je kracht langzaam sloop.

wel redelijk lang mn tempo gehouden, op 8,5 km zat ik nog op de 4:45 p/km, op 10,5 km op iets onder de 5min/km.. en rond de 13 kilometer zag ik de tempoloper van de marathon die aangaf op een eindtijd van 3h30m te lopen redelijk kort voor me, maar toen ging het licht wel een beetje uit.

vanaf het moment dat we door een park liepen waar er veel korte bochten waren en een gemeen op-en-neer qua hoogteverschil over ongeveer 750 mtr ... vanaf dat moment heb ik eigenlijk enkel naar de finish verlangd.
ergens wel jammer want de stad was vol en het publiek zeer enthousiast, maar ik kon eigenlijk hooguit nog voor me uitkijken en iedere krachtinspanning leek op puur tegen een berg op te kruipen (wat ook letterlijk zo was, de laatste 5 kilometer loop je vooral weer omhoog naar de Kirchberg).

Eindtijd was uiteindelijk een 1:51:28 .... wel een verbetering van vorig jaar, toen ik een teleurstelende 1:51:34 gelopen heb, iets dat ik dit jaar juist duidelijk wilde verbeteren met 6 minuten (verbeteren is iig wel gelukt, maar ipv met minuten, dus met 6 seconden).

aan de finish ontdekt dat mn telefoon ook na 8,5 km uitgevallen was; accu leeg... die had kennelijk hetzelfde ervaring als ikzelf
https://www.strava.com/activities/2415634364

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
dotacom schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:52:
Ik ben op zoek naar een nieuwe hardloop schoen. Naast hardlopen ben ik ook trainer bij het lokale voetbalteam waarbij ik ook deze schoenen zou willen dragen. Mijn vorige paar is dit weekend helemaal opengescheurd omdat ik een klein beetje wou meevoetballen met de jongens.

Iemand een suggestie?
Koop hiervoor 2 verschillende paar schoenen. Voetbalschoenen kun je vaak al voor weinig geld kopen, zeker in deze periode. Ik ben zelf jarenlang voetbal trainer geweest en nu assistent scheidsrechter. Maar je hardlopen schoenen gaan er gewoon kapot van. Als je vaak alleen over het veld loopt dan kun je ze prima aanhouden maar zodra je iets mee doet kun je het beste andere schoenen aan doen. Desnoods wissel je op dat moment je hardloopschoenen met je voetbalschoenen als je die niet prettig vind lopen tijdens de rest van de training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
The_Ghost16 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Koop hiervoor 2 verschillende paar schoenen. Voetbalschoenen kun je vaak al voor weinig geld kopen, zeker in deze periode. Ik ben zelf jarenlang voetbal trainer geweest en nu assistent scheidsrechter. Maar je hardlopen schoenen gaan er gewoon kapot van. Als je vaak alleen over het veld loopt dan kun je ze prima aanhouden maar zodra je iets mee doet kun je het beste andere schoenen aan doen. Desnoods wissel je op dat moment je hardloopschoenen met je voetbalschoenen als je die niet prettig vind lopen tijdens de rest van de training.
Ik ben niet op zoek naar een voetbalschoen. Ik zou graag in mijn hardloop schoenen training willen geven omdat ik dan geen 2 paar hoef te kopen. Ik voetbal haast nooit mee in de matchen en naast een kleine oefening voortonen raak ik hiermee geen bal aan bijna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
dotacom schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Ik ben niet op zoek naar een voetbalschoen. Ik zou graag in mijn hardloop schoenen training willen geven omdat ik dan geen 2 paar hoef te kopen. Ik voetbal haast nooit mee in de matchen en naast een kleine oefening voortonen raak ik hiermee geen bal aan bijna.
Als het je puur te doen is om nieuwe hardloopschoenen is een random vraag van welke je moet kopen natuurlijk niet te beantwoorden. Ga hiervoor naar een hardloopzaak en laat je voeten opmeten en je loop analyseren. Probeer een paar schoenen en kies degene die het lekkerst lopen.

Mijn advies was alleen maar gericht op het feit dat je hardloopschoenen sneller stuk gaan als je ze ook op het voetbalveld gebruikt. Uiteindelijk ben je dan duurder uit dan dat je een keer in de paar jaar voetbalschoenen koopt van 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Of koop trailschoenen, die kunnen wel tegen een stootje. Of doe gewoon sneakers aan tijdens de training? Koop in ieder geval niet van die 'wedstrijd' of 'race' schoenen, die zijn erg licht en fragiel als je er ook nog af en toe mee wil voetballen.

Heb zelf de Saucony Xodus Iso en die zou er wel geschikt voor zijn, ze zijn alleen wel wat zwaar dus het is neit echt een snelle schoen (maar dat is een beetje het idee van trailschoenen).

[ Voor 27% gewijzigd door Bartske op 03-06-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:54
Idd een paar trailachtige schoenen.
Denk bijvoorbeeld aan de Inov-8 Parkclaw, veel grip op gras maar ook voldoende grip op wat hardere ondergronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotacom
Ik ga jullie advies volgen en twee paar kopen. Ik vermoed dat mijn vorige Asics zijn beginnen kapotgaan nadat ik ze op de voetbal begon te dragen.

Vanmiddag laat ik een loop analyse uitvoeren in de plaatselijke loopwinkel. Hopelijk passen de Nike Pegasus 35 rond mijn voet. Andere modellen vind ik echt spuuglelijk. Brooks Ghost 11 zie ik ook vaak aangeraden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

vrijdag en zondag weer gelopen, en zolang ik mezelf maar in bedwang kan houden gaat het alleszins aardig. Zodra ik denk dat ik best wat kan versnellen krijg ik hem ofwel meteen, ofwel de volgende dag(en) terug. last van mn achillespees en oververmoeide benen. voorlopig dus toch maar gewoon rustig mn kilometers afwerken. Gelukkig heb ik een staatje op Strava ontdekt waar ik wat houvast en motivatie uit kan putten (onderstaand)
strava running progress

ik loop aardig in de pas met de progressie die ik in 2017 boekte toen ik weer opnieuw begon met lopen. 2018 is niet echt een goede referentie, want daar zaten nog de nodige fietskm in verwerkt (aanloop naar de AGR, en de AGR240 zelf) en een verhuizing in juli, waarna ik niet meer heb gelopen. Ik hou me dus maar voor dat als ik dezelfde progressie maak als in 2017, ik het best heel aardig doe en het vanzelf goed komt :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 15:49
dotacom schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:12:
Andere modellen vind ik echt spuuglelijk.
Loop je modeshows dan? :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd een training afgebroken! Normaal gesproken geen enkele moeite met deze warme temperaturen, maar gisteren was het eigenlijk al vrij snel duidelijk dat het een zware tocht zou worden. Goed, de werkzaamheden in de tuin (het eruit trekken van coniferen, sparren, hakken & zagen) en dat in een volle zon zaterdagmiddag en zondag (voorafgaand aan de training) hebben natuurlijk ook niet echt geholpen.

Zondag eerst van 10 tot 14 bezig geweest met het verwijderen van sparren, volle zon op het bolletje maar ze moeten er toch uit! Daarna (en tijdens) genoeg gedronken en gegeten om om 15u begonnen met de training. Op programma stond een duurloop van 24km mét heuvels, gezien de temperatuur van 31 graden, strak blauwe lucht en volle zon toch maar een flacon van 500ml water gevuld en meegenomen. Normaal gesproken neem ik eigenlijk nooit water mee, dus het was meer een "in geval dat". Na ongeveer 5 km moest ik al een flinke slok water nemen, de hartslag begon ook langzaam steeds hoger te gaan en onderweg wel een paar kleine heuvels tegengekomen, maar niet echt noemenswaardig. Bij het stijgen van zo'n kleine heuvel reageerde de hartslag meteen door naar zone Z2 of zelfs Z3 te springen, en dat na 4km, geen goed teken!

De eerste 4km met heel beperkte beschutting gelopen en daarna eindelijk en bosgebied in zicht! Je voelde meteen de koelte van de bomen, maar ook de heuvels. Tijdens het beklimmen van trappen sloeg de hartslag uit naar Z4 en bovenaan gekomen was het zo warm, gewoon bijna niet meer te doen. Toen ook besloten om een looppauze in te lassen en dit was nog maar op km 8 ofzo. Daarna door het bos, flink onder de beschutting, maar merkte aan mijn passen dat de coördinatie een flink stuk minder was. Op de oneven grond wordt iedere misstap zwaar afgestraft en zeker met het toch wel steil daal- & klimwerk was het vrij lastig om de pasfrequentie hoog te houden en iedere pas "raak" te laten zijn.

Op dat punt eigenlijk besloten om van de van te voren uitgestippelde route van 24km af te wijken en me langzaam naar het bosgebied op max. 2km van huis te begeven. Onderweg weer een klim naar boven (dezelfde heuvel waar we afgelopen dinsdag een snelle heuveltraining hebben afgewerkt) maar het ging bijna niet meer. Tempo zakte in, hartslag ging omhoog, pasfrequentie omlaag en merkte dat mijn schoen(en) steeds vaker over het asfalt sleepten. Het water was inmiddels voor meer dan de helft op en er stond krap 11km op de teller. Op dat punt eigenlijk het besluit genomen dat het geen enkele meerwaarde zou hebben om de volle 24km vol te maken. Zeker gezien het feit wat een gevecht het was om deze 11km vol te maken, zou het totaal zinloos zijn om zo nog eens 13km door te hakken. Op weg terug naar huis werd het steeds zwaarder, water ging er steeds sneller doorheen en een fietsburg over de snelweg voelde net zo zwaar als het beklimmen van de Keuteberg. Op km 14 en een beetje de activiteit gestaakt, vanaf dat punt moest ik nog zeker 1,5km naar huis lopen, maar het was gewoon klaar! De zon was, ondanks de vele beschutting en huizen om me heen, nog kiehard aawezig en doorlopen zou totaal geen zin hebben.
De weg terug naar huis wandelen was zwaar, water was nu bijna op en de benen voelden echt ontzettend zwaar. Na 20 minuten eenmaal thuis aangekomen en 1x whey met 250ml melk, flinke bak kwark met verse vruchten, 3 glazen prik, banaan, 3 glazen water en een flinke handvol winegums ging het weer langzaam, maar de activiteit heeft er toch keihard ingehakt.

Waarschijnlijk een combinatie van een hele dag werken in de zon & hardlopen die me toch hebben genekt. Anyway. goed dat ik de activiteit heb afgebroken, doorlopen was gewoon niet verantwoord :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotacom
Roadman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:08:
[...]

Loop je modeshows dan? :+
Tjaaaa, op een of andere manier komt de modebewuste man in mij dan toch naar boven. Het oog wil ook wat toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 09:09
Een beetje man onderdrukt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Grappig, krap 11,5 week geleden hebben @MrAcid & @vhal (vhal in "Hardlopen - Deel 8") nog een heel pleidooi zitten houden over hoe hardlopers er soms verzorgder bij kunnen lopen :P ;)

Maar als ik kan kiezen, dan gaat mijn voorkeur ook uit naar een schoen die er leuk uitziet. Nu wil het geluk dat de merken waar ik op loop soms meerdere kleuren beschikbaar hebben, dus dat is mooi meegenomen. En ja, heb ook op andere merken gelopen, maar die vindt die niet fijn, gevalletje persoonlijke voorkeur toch :+

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

:P Ik heb nu 2 setjes met "spierwitte" White noise Saucony's (de Omni en de Guide), volgens mij heeft @TheOmen ze ook al zullen ze bij hem inmiddels wel grijs zijn. Op zich doen ze dat wel leuk om regelmatig een schoen uit te brengen die net even wat anders is dan normaal.

Het voordeel is dat wit overal wel bij past maar dan moeten er wel wel witte sokken in, het liefst van die enkeldingen :P

Het kan tenslotte ergermaar stiekem toch leuk
Afbeeldingslocatie: https://cdn.totalsports.nl/media/catalog/product/cache/stores/image/540x480/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/r/brooks-110290-1d-322_7814057.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 04-06-2019 08:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De Brooks special editions _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit is de kerst variant.
Bij de Boston marathon hadden ze een schoen met de route door de stad heen _/-\o_

https://www.brooksrunning...al-edition-running-shoes/

[ Voor 18% gewijzigd door tlpeter op 04-06-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40
vhal schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:07:
:P Ik heb nu 2 setjes met "spierwitte" White noise Saucony's (de Omni en de Guide), volgens mij heeft @TheOmen ze ook al zullen ze bij hem inmiddels wel grijs zijn. Op zich doen ze dat wel leuk om regelmatig een schoen uit te brengen die net even wat anders is dan normaal.

Het voordeel is dat wit overal wel bij past maar dan moeten er wel wel witte sokken in, het liefst van die enkeldingen :P

Het kan tenslotte ergermaar stiekem toch leuk
[Afbeelding]
Haha ik heb ze ook, de white noise, maar dan de Kinvara’s. Hebbze vooral gekocht omdat die kleur bij mannen kennelijk minder gewild was, want over in de outlets. Kon ze voor 65 euro kopen :) .. Ze blijven alleen niet lqng wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haha die witte Saucany had ik ook bijna gekocht.. Twijfelde tussen prijs (wit) of uiterlijk (blauw). Toch voor blauw gekozen, prijsverschil was minimaal.

Ging om de Freedom btw ;)

Vandaag vrije dag dus eens kijken voor een lange duurloop op voor mij onbekend terein :). Begin de standaard rondjes zat te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 04-06-2019 09:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

OK, na zo af en toe een sprongetje te hebben geprobeerd dacht ik gisteravond ineens op tijd aan het tandenpoetsen op 1 been. Nou ben ik een langzame poetser, maar ik denk dat ik wel een keer of 8 van been ben gewisseld omdat ik het gewoon niet meer volhield :o
Ben benieuwd of dat betekent dat ik iets goed doe, of juist iets verkeerd :P

De knie-strek op handdoek heb ik nog niet ergens in mijn routine verwerkt, maar ik probeer ongeveer hetzelfde te doen gewoon op de bureaustoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
vhal schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:07:
:P Ik heb nu 2 setjes met "spierwitte" White noise Saucony's (de Omni en de Guide), volgens mij heeft @TheOmen ze ook al zullen ze bij hem inmiddels wel grijs zijn.
Ik heb inderdaad de Triumph White Noise. Zijn niet helemaal 'White' meer, hoewel ik ze eigenlijk alleen gebruik op schoon asfalt.
Wat me wel opvalt is dat deze versie en nog slechtere outersole (loopvlak in goed Nederlands?) heeft. Nu, na iets meer dan 400km is de zool al zo ver gesleten dat ik nu op 't zachte spul erboven loop. En dat slijt natuurlijk helemaal als een malle.
Het zelfde euvel zag ik ook al bij de vorige versie die ik had (Triumph ISO 2), maar dan na veel meer kilometers.
Als ik ren land ik met de buitenkant van de voorvoet eerst en precies op dat punt is de zool helemaal weg. Ben blij dat ik ze nooit voor de volle prijs koop, maar 't is toch vreemd dat zo'n dure schoen zo snel onbruikbaar wordt.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@TheOmen volgens mij herken ik het wel, weliswaar zijn dit andere schoenen (Saucony Omni) maar rechtsboven zie je volgens mij soortgelijke stageplekken, ook doordat ik daar met mijn voet als eerste op land.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jsYMoiz9XoqEqYB4hx9tepHj/medium.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik herken dit niet met mijn omni 15 (1500km) en m'n omni 16 volgens mij ook niet (800km). Ik zal vanavond even controleren of ik dit goed heb en evt. een fotootje plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Laatst online: 20:46
TheOmen schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Wat me wel opvalt is dat deze versie en nog slechtere outersole (loopvlak in goed Nederlands?) heeft. Nu, na iets meer dan 400km is de zool al zo ver gesleten dat ik nu op 't zachte spul erboven loop. En dat slijt natuurlijk helemaal als een malle.
Dit had ik aan de achterzijde van de zolen van mijn Brooks. Op advies van de plaatselijke hardloopwinkel heb ik de versleten 'slijtzool' laten verzolen. "zo goed als nieuw, deze kan nog lang mee", aldus de medewerker... Ik heb nog nooit zo veel last gehad van mijn benen. Vanaf mijn enkels, schenen en knieën. Alles deed zeer. En het heeft lang geduurd voordat ik besefte dat de schoenen slecht verzoold zijn.

Volgens de medewerker is het verzolen van sportschoenen erg gebruikelijk. Na mijn ervaring moet ik hier niks meer van hebben. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het (gedeeltelijk) verzolen?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
kieltju schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Dit had ik aan de achterzijde van de zolen van mijn Brooks. Op advies van de plaatselijke hardloopwinkel heb ik de versleten 'slijtzool' laten verzolen. "zo goed als nieuw, deze kan nog lang mee", aldus de medewerker... Ik heb nog nooit zo veel last gehad van mijn benen. Vanaf mijn enkels, schenen en knieën. Alles deed zeer. En het heeft lang geduurd voordat ik besefte dat de schoenen slecht verzoold zijn.

Volgens de medewerker is het verzolen van sportschoenen erg gebruikelijk. Na mijn ervaring moet ik hier niks meer van hebben. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het (gedeeltelijk) verzolen?
Een jaar of wat geleden was ik bij zo'n loopanalyse van Saucony bij de lokale run2Day (die ondertussen gestopt is...).Had daar ook de slijtage laten zien. Daar werd toen inderdaad ook aangeven dat verzolen zeker een optie was. Heb dat toen niet gedaan, er komt altijd wel een aanbieding voorbij voor Triumphs voor en schappelijk prijs. Nu ik jouw verhaal lees ben ik daar maar wat blij me.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zie die slijtage maar als een goede graadmeter om maar iets nieuws te kopen :P Bij mij is het na 700KM wel op zijn eindje maar ik ben dan ook wel een wat zwaardere loper (90kg). Met een haklanding heb je wellicht wat minder last maar ik land meer op de midden/voorvoet.

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 04-06-2019 13:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

TheOmen schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Als ik ren land ik met de buitenkant van de voorvoet eerst en precies op dat punt is de zool helemaal weg. Ben blij dat ik ze nooit voor de volle prijs koop, maar 't is toch vreemd dat zo'n dure schoen zo snel onbruikbaar wordt.....
Heb precies hetzelfde met m'n Brooks Launch 4; deze zijn nu rond de 400 KM ook compleet versleten aan de buitenkant. De ellende is dat je hierdoor je voet ook steeds schuiner neerzet.. waardoor (bij mij iig) het risico's op blessures toeneemt.

Voor m'n gevoel hadden m'n oude lompe Asics Cumulus'en hier veel minder last van.
Heeft vast te maken met de hardheid/ kwaliteit van de slijtzool...

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
dreameater schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Heb precies hetzelfde met m'n Brooks Launch 4; deze zijn nu rond de 400 KM ook compleet versleten aan de buitenkant. De ellende is dat je hierdoor je voet ook steeds schuiner neerzet.. waardoor (bij mij iig) het risico's op blessures toeneemt.

Voor m'n gevoel hadden m'n oude lompe Asics Cumulus'en hier veel minder last van.
Heeft vast te maken met de hardheid/ kwaliteit van de slijtzool...
Ik heb deze ook maar na 360 kilometer zien ze er nog uit als nieuw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:36
Hé leuk, het gaat weer eens over schoenen, dat stimuleerde mij om eens op internet rond te kijken voor wat nieuws. Zie ik dat Saucony dus een Liberty ISO 2 op de markt heeft :9~ die willen mijn voeten wel graag eens proberen. M'n Liberty ISO's zitten tegen de 800km aan te hikken en ik ben wel toe aan iets nieuws vind ik!

Jullie worden weer bedankt, Tweakers :> >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
binnenkort mijn allereerste inspanningstest met vo2max meting.. Weet niet waarom ben daar nu al zenuwachtig voor |:(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik kon afgelopen weekend geen wedstrijden vinden bij mij in de buurt die me aanstonden of ik had andere afspraken staan, komend weekend 't zelfde. Daarom voor de verandering maar eens een wedstrijd door de week in de avond: donderdag de dubbele-mijl voorafgaand aan de FBK games. Stiekem een beetje aan 't rekenen geslagen, op basis van m'n 5k in 19:30 twee weken geleden ga ik proberen 12 minuten te breken, mogelijk nét iets te hoog gegrepen, maar soms moet je gewoon gaan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heerlijk gelopen vandaag, zoals gezegd eens een ander rondje en ik heb met mezelf afgesproken dat vaker te doen ;). Tevens mijn horloge op hartslag gezet ipv pace.
Meestal komt op mijn vaste lange duurloop na 17km de klad erin, maar nu ging ik moeiteloos dat punt voorbij. Uiteindelijk 26 km gelopen op een langzaam tempo (hs <150).
Dus mijn tip van de dag, probeer eens een ander rondje :).

Zit deze week al op 40km, morgen rust, donderdag een extensieve interval en zaterdag een HM wedstrijd!
Komt totaal op zo'n 70km als alles heel blijft :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 04-06-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:44
Webgnome schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:15:
binnenkort mijn allereerste inspanningstest met vo2max meting.. Weet niet waarom ben daar nu al zenuwachtig voor |:(
Dat weet ik wel, omdat je helemaal naar de klote gaat :+

Wel tof dat het kan voor een wheeler.
Arie- schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:31:
Ik kon afgelopen weekend geen wedstrijden vinden bij mij in de buurt die me aanstonden of ik had andere afspraken staan, komend weekend 't zelfde. Daarom voor de verandering maar eens een wedstrijd door de week in de avond: donderdag de dubbele-mijl voorafgaand aan de FBK games. Stiekem een beetje aan 't rekenen geslagen, op basis van m'n 5k in 19:30 twee weken geleden ga ik proberen 12 minuten te breken, mogelijk nét iets te hoog gegrepen, maar soms moet je gewoon gaan :).
Volgens mij moet dat lukken hoor...
Die 5K heb je vast ook niet zo strak als een biljartlaken gelopen.
Dus dan zat je als tussentijd vast ook wel rond de 12:15 voor 2mijl.

Ok best strak gelopen zie ik :o
Denk alsnog dat het erin zit...

[ Voor 62% gewijzigd door Sinned123 op 04-06-2019 20:29 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dus m'n vervangende Stratos zou binnen komen, maar is een dag later. Boeie, we gaan gewoon nog een keer met de telefoon, had er zin in. begin de meting en ga lopen. Maar ja, ik had m'n nieuwe trailbroekje aan van de Decathlon, dus die telefoon prop ik tijdens het lopen in m'n kontzak. Lekker zonder tempodruk, gewoon lopen. Ik besluit het stukje onverhard te nemen en voluit te gaan, kijken of er PR op dat stukje inzit. Ging prima en vervolg de rest van de 14km route. Laatste 2 km gooi ik er nog een versnelling uit en pak vlak voor het eind de telefoon uit dat zakje......wtf......hervat?? Oh ja, heeft 13 km op pauze gestaan, whahaha geinig.

Kan op basis van de start en eindtijd en de 14 km nog wel zien dat het gemiddeld in 5:17/km ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Frenz64 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:43:
Dus m'n vervangende Stratos zou binnen komen, maar is een dag later. Boeie, we gaan gewoon nog een keer met de telefoon, had er zin in. begin de meting en ga lopen. Maar ja, ik had m'n nieuwe trailbroekje aan van de Decathlon, dus die telefoon prop ik tijdens het lopen in m'n kontzak. Lekker zonder tempodruk, gewoon lopen. Ik besluit het stukje onverhard te nemen en voluit te gaan, kijken of er PR op dat stukje inzit. Ging prima en vervolg de rest van de 14km route. Laatste 2 km gooi ik er nog een versnelling uit en pak vlak voor het eind de telefoon uit dat zakje......wtf......hervat?? Oh ja, heeft 13 km op pauze gestaan, whahaha geinig.

Kan op basis van de start en eindtijd en de 14 km nog wel zien dat het gemiddeld in 5:17/km ging.
Daarom ook Garmin 645m(usic) met Bluetooth oordopjes, iedere km krijg ik de tussentijd en hartslag door, zo niet is er wat aan de hand ;).

Mijn vorige m400 ging ook weleens spontaan op pauze.

Wel mooi gemiddelde voor een duurloop. (waarbij hoger = beter imo)

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 04-06-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Maar dan moet je niet gaan surfen op zee met je Garmin 645, iets wat ik met mijn vorige Stratos deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:47

m-vw

Dus?

Vandaag een intervaltraining op de band gelopen.
Garmin heeft geprobeerd om op basis van mijn gemiddelde paslengte, op basis van mijn buitentraining en mijn kadans (hrm-run) mijn snelheid en de afstand te berekenen.

Na zo'n 7,5km was er een verschil van 300m op de afstand. De snelheden leken nergens op. Volgens Garmin was mijn max. snelheid in de 16km/u terwijl de band nooit hoger dan 13,3 gestaan heeft.

Dit vraagt om een pod....

[ Voor 4% gewijzigd door m-vw op 04-06-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

m-vw schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:32:
Vandaag een intervaltraining op de band gelopen.
Garmin heeft geprobeerd om op basis van mijn gemiddelde paslengte, op basis van mijn buitentraining en mijn kadans (hrm-run) mijn snelheid en de afstand te berekenen.

Na zo'n 7,5km was er een verschil van 300m op de afstand. De snelheden leken nergens op. Volgens Garmin was mijn max. snelheid in de 16km/u terwijl de band nooit hoger dan 13,3 gestaan heeft.

Dit vraagt om een pod....
Precies mijn ervaring met Garmin horloges op loopbanden. Zowel de Fenix 3, 630 als 935 overschatten mijn indoorsnelheid sterk op de loopband. Ik weet niet waarom, want er zit voor duizenden kilometers aan data in en mijn cadans op de loopband is gelijk aan buiten. Toch vind mijn horloge dat ik vaak 15-30s/km harder loop dan waarop ik de band instel en wat overeenkomt met mijn gevoel (loopbanden zijn ook lang niet altijd accuraat).

Als je het precies wil weten: een pod, of de band kalibreren. Voor mij beide overbodig. Die 5-6 duurloopjes die ik per jaar op een band doe (daar maakt tempo mij sowieso weinig uit) is het niet waard. Voor jouw interval(len?) is dat anders natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotacom
Jullie raad opgevolgd en een loop analyse laten uitvoeren. Daaruit bleek dat er vrij veel druk aan de binnenkant van mijn voeten zat waardoor ik best een ondersteunende schoen droeg. Daarna een viertal paar aangedaan waarbij de Brooks Transcend 6 het best leken te zeten. Uit de analyse bleek ook dat ik hierbij een normale druk had op beide voeten.

Was jammer genoeg wel het duurste paar (€170) van de vier maar soit, hoop er toch een aantal jaar mee voort te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Een aantal jaar @dotacom ? Phoe, dat red ik nooit, een jaar zelfs niet (hangt er natuurlijk vanaf hoeveel km's je loopt)

(ff gecheckt, maar volgens Strava doe ik tussen de 500 en 700 km met een paar schoenen)

[ Voor 27% gewijzigd door Frenz64 op 04-06-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

Webgnome schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:15:
Wat voor test wordt dat bij jou? Lopen/fietsen zit er niet in geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
m-vw schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 06:05:
[...]

Wat voor test wordt dat bij jou? Lopen/fietsen zit er niet in geloof ik?
Handbiken.. soort fietsen idee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteravond een testwedstrijd van 3000 meter op de baan. Zelf trainen wij meer voor de langere afstanden (onze focus ligt eigenlijk op de HM) dus bij een 3000m wordt je helemaal uit je comfortzone getrokken. Het idee wat ik had was 21"/100m, dat zijn tempo's die lopen we ook vaker in training, maar dan iets korter, dus tijdens een wedstrijd zou dat toch te doen moeten zijn.

Het waaide wel flink hard en de temperatuur lag toch flink hoog, al met al niet de meest ideale omstandigheden. Over de hele gemeten heb ik het tempo toch op de 3.36/km weten te houden, met een kleine dip tussen de 2225 & 2270 meter, hierna de eindsprint ingezet. Eindtijd 11:04.5, wel jammer, had eigenlijk gehoopt onder 11 te duiken, maar dat is op een paar seconden na niet gelukt.

Pasfrequentie was weer hoog, zat op 196 over de hele 3000, met een piek van 220 tijdens de sprint. De paslengte daarentegen is 1.35 meter, voor mijn doen best lang, maar gezien de snelheid veel te kort. Dat is ook een punt daar is nog veel te halen; pasfrequentie mag iets omlaag en de paslengte iets omhoog :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
@Calitomnication dat klinkt als een lekker loopje :)
Ik hou wel van grote passen alleen die 3000 is voor mij een 0 teveel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Calitomnication schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:00:
[...]

Pasfrequentie was weer hoog, zat op 196 over de hele 3000, met een piek van 220 tijdens de sprint. De paslengte daarentegen is 1.35 meter, voor mijn doen best lang, maar gezien de snelheid veel te kort. Dat is ook een punt daar is nog veel te halen; pasfrequentie mag iets omlaag en de paslengte iets omhoog :)
Ik zat nog even te denken wat de oorzaak zou kunnen zijn van een relatief korte paslengte; en welke cue's zouden kunnen helpen om dit te vergroten. Hieronder mijn hersenspinsels, hoe kijken jullie hier tegen aan?

Daarmee niet gezegd dat een lange pas de heilige graal is; er moet uiteraard een balans liggen tussen frequentie en lengte (en/of snelheid? Wat hier nu exact oorzaak/gevolg is, weet ik zo niet). Maar @Calitomnication lijkt "spinning-out" te ervaren, dus dan lijkt een beetje aanpassen niet een heel raar idee.

Qua oorzaak denk ik dat het grotendeels gewenning is, waarschijnlijk ontstaan na focus op een hoge pasfrequentie. Maar dat (het gebrek aan) kracht en conditie niet onderschat moeten worden; grote(re) passen zijn moeilijker vol te houden naar mate de afstand langer wordt. Volgens mij worden de passen steeds korter naarmate de duur toeneemt. Dat zou suggereren dat zaken zoals krachttraining en heuveltraining zouden kunnen bijdragen.

Naast fysieke aspecten, die trainbaar zijn, kan ik mij voorstellen dat er cue's zijn om tijdens het lopen toe te passen. Persoonlijk denk ik dat de focus dan vooral zou moeten liggen op een hoge knie-inzet en "hakken-billen". What else?

Leuke casus :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Interessant stukje, herken er zelf ook wel het e.e.a. in. Gisteravond toevallig iets soortgelijks gemerkt. Normaal zat mijn pasfrequentie rondom de 200, nu ineens een mooie 186 als max gehad. Voor mijn gevoel was de paslengte iets langer dan normaal maar heb helaas niet de nodige data.

Wat heb ik denk ik anders gedaan? Meer knie-inzet en proberen een midvoetlanding te halen. Al met al voelde het lopen wat verend en wist ik de tempo's makkelijk te halen. Wilde met 25s per 100 m, 10x600m lopen en heb het over de hele serie mooi binnen de 2:30 weten te houden (2:25-2:30)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oh ja, gister weer gelopen dus! Km 2 ging sneller dan km 1 en 3 ook weer een tandje harder, dus ik besloot er bewust nog even een progressief patroon in aan te brengen. Bij 5km liep ik volle bak :P (voelde als voluit 10k-tempo, misschien iets sneller)

Zwaar, flink nazweten, maar oh wat lekker om een keer écht even de registers open te trekken.

En, niet écht last van de knie gehad. Lijkt er weer op dat er een stap verbetering is gemaakt, maar óók dat het iets op spanning brengen van de juiste spiergroepen vóór de landing resulteert in beduidend minder impact op het probleemgebied. Dat verklaart ook waarom hogere tempo's sowieso makkelijker lopen, want dan blijft die spanning er makkelijker in.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The_Ghost16
Hierbij ook nog mijn wedstrijdverslag van de Alkmaar City Run by Night 10km vorige week woensdag.

Zoals eerder al vermeld liep ik zonder tijd indicatie en hartslag indicatie. Had wel mijn telefoon mee want wou er wel graag een hartslag grafiekje bij hebben en natuurlijk een strava activiteit: strava

@Roadman gaf al aan dat het een enorme chaos was bij de startvakken. Ook ik heb dit zo ervaren. Erg smalle paadjes waar iets van 6000 man/vrouw over heen moet om in hun start vak te komen. De wedstrijdlopers startten keurig op tijd om 21:30 en de eerste helft van de lopers zou dan starten. Dit betekende wedstrijdlopers, bedrijfslopers en le champion leden. Ongeveer 3000 mensen.
Ik stond vooraan in het startvak voor de eerste recreatiegroep. Deze zouden startten om 21:40. Dit bleek natuurlijk nooit haalbaar omdat ze met een versmalling zitten voor de start waardoor er maar 1 loper per keer weg kan. Hierdoor konden de eerste 3000 mensen niet in 10 minuten startten.

Dit resulteerde uiteindelijk in een grote frustratie van het inhalen van mensen die geen idee hebben wat ze doen. Want tenslotte liepen de niet hardlopers voor me (le champion leden en bedrijfslopers). Eigenlijk de gehele 10km ben ik mensen aan het inhalen geweest. Ook ben ik regelmatig in de bocht afgesneden omdat iedereen vind dat hij recht heeft op de binnen bocht.

Parcours zelf is super leuk en de bochten zijn ruim genoeg om wel snelheid te behouden (als je niet werd afgesneden). Ook veel publiek langs de kant.

Het lopen zelf was erg zwaar. Door het vele inhalen kon ik niet in een lekker flow komen vanaf de eerste meters. Hartslag lag snel erg hoog zag ik achteraf en het tempo was niet wat ik hoopte. Vanaf de start voelde ik mijn rug eigenlijk al maar niet op een dusdanige manier dat ik er veel last van had. Echter vanaf een kilometer of 7 begon het ook hoger in mijn rug pijn te doen waardoor ademhalen zwaarder werd. Laatste 3 kilometers gingen dan ook puur op karakter. Nadat ik over de finish kwam kon ik bijna niet meer staan door mijn rug. Dus snel de kerk in om mijn tas te halen. Hier was het een groot zooitje omdat ze de tassen niet netjes op nummer hadden liggen. Nadat ik mijn tas had eerst rustig gezeten en bij gekomen.

Verwachte eindtijd van 45:00 minuten had ik al gedeeltelijk op zji gezet maar ging er toch voor. Uiteindelijk niet gehaald maar wel een nieuw PR met 46:05. Met het parcours, de drukte en hoe ik mij voelde ben ik daar zeker tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
Sinned123 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:16:
[...]

Dat weet ik wel, omdat je helemaal naar de klote gaat :+

Wel tof dat het kan voor een wheeler.
Dat kan zeker. Zie hier een filmpje van Jetze plat die helemaal de vernieling in gaat tijdens de test: YouTube: SMA Nederland

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roozzz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Ik zat nog even te denken wat de oorzaak zou kunnen zijn van een relatief korte paslengte; en welke cue's zouden kunnen helpen om dit te vergroten. Hieronder mijn hersenspinsels, hoe kijken jullie hier tegen aan?

Daarmee niet gezegd dat een lange pas de heilige graal is; er moet uiteraard een balans liggen tussen frequentie en lengte (en/of snelheid? Wat hier nu exact oorzaak/gevolg is, weet ik zo niet). Maar @Calitomnication lijkt "spinning-out" te ervaren, dus dan lijkt een beetje aanpassen niet een heel raar idee.

Qua oorzaak denk ik dat het grotendeels gewenning is, waarschijnlijk ontstaan na focus op een hoge pasfrequentie. Maar dat (het gebrek aan) kracht en conditie niet onderschat moeten worden; grote(re) passen zijn moeilijker vol te houden naar mate de afstand langer wordt. Volgens mij worden de passen steeds korter naarmate de duur toeneemt. Dat zou suggereren dat zaken zoals krachttraining en heuveltraining zouden kunnen bijdragen.

Naast fysieke aspecten, die trainbaar zijn, kan ik mij voorstellen dat er cue's zijn om tijdens het lopen toe te passen. Persoonlijk denk ik dat de focus dan vooral zou moeten liggen op een hoge knie-inzet en "hakken-billen". What else?

Leuke casus :>
In mijn specifieke geval ontstaan in de voetballerij. Daar was je als lichte speler met een groot loopvermogen, snelle sprinter met dito pasfrequentie natuurlijk een plaag voor de tegenstander. De hoge pasfrequentie gaven mij daar het voordeel om ontzettend snel op topsnelheid te zitten en van richting te wijzigen. Nu in de maximale sprints tijdens de steigerung op het eind van de warming of aan het einde van een wedstrijd (zoals gisteren de baan) komt dit nog sterk naar voren. Maar het heeft als "nadeel" dat er misschien iets te veel op techniek wordt ingeleverd (knie- & arminzet) en dat weet ik. Maar het is gewoon een eigen loopstijl en hoewel ik veel beter en meer op techniek ben gaan lopen, is dit wel nog een punt van aandacht.

Maar is het goed, is het fout. Een ding is zeker, eens in de zoveel tijd komt de pasfrequentie discussie weer op gang :P

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:15
Aangezien ik laatst een 30km langzame duurloop goed had doorstaan was ik nu aan het uitzoeken of het verstandig is om een marathonafstand op te splitsen over 2 opeenvolgende dagen , met als idee dat mijn lichaam went aan de belasting van een marathon.

Maar hierover krijg ik op internet weinig gevonden (of ik weet de juiste zoektermen niet). dus hebben de kenners hier nog tips voor mij?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:49:
Aangezien ik laatst een 30km langzame duurloop goed had doorstaan was ik nu aan het uitzoeken of het verstandig is om een marathonafstand op te splitsen over 2 opeenvolgende dagen , met als idee dat mijn lichaam went aan de belasting van een marathon.

Maar hierover krijg ik op internet weinig gevonden (of ik weet de juiste zoektermen niet). dus hebben de kenners hier nog tips voor mij?
Ja hoor, dat is een mooie training! Dag 1 loop je rustig en op dag 2 loop je weer rustig (:+) maar probeer je het laatste stuk (10min tot 10km afhankelijk van je ambities en getraindheid) op je marathontempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Bedankt voor de bevestiging @MrAcid :)

Dus met mijn waarschijnlijk iets te ambitieuze eerste marathon tijd van 3 1/2 uur die ik probeer halfweg oktober te lopen zou dit betekenen dat ik dag 1 tussen de 5:30 en 6 minuten per km loop en op dag 2 het laatste half uur bijvoorbeeld ga versnellen naar iets onder de 5 minuten per km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:06:
Bedankt voor de bevestiging @MrAcid :)

Dus met mijn waarschijnlijk iets te ambitieuze eerste marathon tijd van 3 1/2 uur die ik probeer halfweg oktober te lopen zou dit betekenen dat ik dag 1 tussen de 5:30 en 6 minuten per km loop en op dag 2 het laatste half uur bijvoorbeeld ga versnellen naar iets onder de 5 minuten per km?
Yes!

Je bent wel vroeg met dat soort trainingen overigens, als je pas in oktober de hele gepland hebt staan. Maar gewoon lekker doen: als je momentum hebt qua trainingen, dit altijd vasthouden! Wel ook je andere loopjes blijven doen en niet specifiek taperen voor zo’n twee-daagse. Het moet “in” je normale schema passen zonder dat je er extra lang van hoeft bij te komen. Als dat zo is dan ben je (te vroeg) aan het forceren/pieken en dat ga je niet nog 4 maanden volhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ben idd een beetje vroeg bij maar wil nu al wat proberen / ervaren en een week of 12 voor de marathon starten met een schema zodat ik op het juiste moment piek. Ik heb dus nu niet echt een schema maar ben gewoon lekker kilometers aan het maken :)
Dit doe ik 1 a 2x in de week met een groepje op het werk (die als doel hebben een halve marathon uitlopen) waarmee ik lekker rustig loop.
Verder ben ik nu ook begonnen met 1x per week mee te lopen met meer ervaren lopers op het werk die voor mij doen een hoog tempo hebben om mijn snelheid wat te verhogen (vorige week voor het eerst mee geweest en liepen gemiddeld 4:24 op een rondje van 12km)
Daarnaast plan ik in het weekend dan nog om de week een duurloop en de andere week bijvoorbeeld een interval of loopje met 27 graden zoals afgelopen weekend.

Echter deze week minder op het werk mee kunnen lopen dus daarom gepland om in het pinksterweekend 2x te gaan lopen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 15:28

Galois

1811 - 1832

Tinusvolkel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:49:

Dat zijn zeker wel goede trainingen: je lichaam is dan nog niet volledig hersteld en moet omgaan met nog een belasting. Ook een goede training is om bv. 's ochtends die 15 de doen en dan 's avonds die 2e 15. Enig gevaar hierin is dat je continu jezelf moet afvragen of je deze belasting aankan. Hardlopen is een fantastische sport, maar vooral door enthousiasme liggen vele blessures op de loer.

Dit soort trainingen kan je m.i. alleen doen als je ruime hardloopervaring hebt en 4-6x per week hardloopt. Bij (naar ik begrijp) 2x per week hardlopen is het vragen om blessures en zou ik het zeker niet doen. Mijn eigen regel is dat je tot 3x per week hardlopen je nooit 2 dagen achter elkaar zou moeten hardlopen (ivm blessurepreventie, niet trainingsbelasting).
MrAcid schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Yes!

Je bent wel vroeg met dat soort trainingen overigens, als je pas in oktober de hele gepland hebt staan. Maar gewoon lekker doen: als je momentum hebt qua trainingen, dit altijd vasthouden! Wel ook je andere loopjes blijven doen en niet specifiek taperen voor zo’n twee-daagse. Het moet “in” je normale schema passen zonder dat je er extra lang van hoeft bij te komen. Als dat zo is dan ben je (te vroeg) aan het forceren/pieken en dat ga je niet nog 4 maanden volhouden. :)
Ben ik niet met je eens. Er zijn teveel mensen die een marathon lopen op een schema van 12 weken en daarvoor maar sporadisch en onregelmatig hardlopen (als in 1-2 per week). Die mensen krijgen het altijd erg zwaar, lopen de eerste 30 km op schema en kakken de laatste 5 km volledig in :)

Ik zou lekker veel kilometers maken en ook dit soort 'motiverende' trainingen doen (nogmaals: mits je lichaam het aankan). En dan 12 weken van tevoren misschien een marathon-specifiek schema volgen. Maar ik zou zeker een eigen schema volgen. Gebaseerd op bestaande schema's, maar op punten gewijzigd naar je eigen situatie (jij kent jezelf het beste).

Ik had mij in oktober '16 voorgenomen om een sub3 marathon te lopen. Ik begon een jaar van tevoren met zeer fanatiek trainen, vele kilometers (200/maand). Ik raakte een maand voor de marathon geblesseerd (overigens geen hardloopblessure :) ik was van de MTB gevallen, sleutelbeenkwetsuur) en kon 'm dus niet lopen. Daar baalde ik dus van en besloten om in oktober '17 die sub3 poging te doen. Dus nóg een jaar met minstens 200 km/ maand met ook dit soort trainingen er tussen. En het resultaat was dat ik 10 seconden over had :) Doel was gehaald!

Het in mijn ogen aller belangrijkste in een marathonschema zijn de kilometers (>150/maand). De verschillende trainingen (interval, tempo, duur, ...) komen in mijn ogen op een tweede plaats.

In mijn geval was het zelfs zo dat ik onvoldoende herstelde van de zware trainingen dat ik mijn schema continu moest aanpassen.
Vrijwel elk marathon-schema is gebaseerd op 3 type trainingen: duurloop, tempoloop en interval. En deze doe je dan 1x per week met daar tussendoor nog 2 (of 3) hersteltrainingen. Dat was in ieder geval grofweg mijn schema. Helaas herstelde ik niet van de relatief zware duur-, tempo- en intervalloopjes dat ik een eigen schema had gemaakt met een periode van 10 dagen in plaats van een week. Ik deed deze drie trainingen in 10 dagen met er tussendoor rustige herstellopen.

Succes... ik ga weer aan het werk, raak zo te zien weer erg enthousiast met zo'n lap tekst :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nog even over nagedacht en ben het eigenlijk wel met je eens @Galois! Kilometers maken en de lol (die komt ook uit dit soort “zware” trainingen plannen en halen) zijn het belangrijkste. Zeker met nog zoveel tijd te gaan kun je ook eigenlijk prima een training erna skippen als je nog niet hersteld bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Galois schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:58:
[...]

Dat zijn zeker wel goede trainingen: je lichaam is dan nog niet volledig hersteld en moet omgaan met nog een belasting. Ook een goede training is om bv. 's ochtends die 15 de doen en dan 's avonds die 2e 15. Enig gevaar hierin is dat je continu jezelf moet afvragen of je deze belasting aankan. Hardlopen is een fantastische sport, maar vooral door enthousiasme liggen vele blessures op de loer.

Dit soort trainingen kan je m.i. alleen doen als je ruime hardloopervaring hebt en 4-6x per week hardloopt. Bij (naar ik begrijp) 2x per week hardlopen is het vragen om blessures en zou ik het zeker niet doen. Mijn eigen regel is dat je tot 3x per week hardlopen je nooit 2 dagen achter elkaar zou moeten hardlopen (ivm blessurepreventie, niet trainingsbelasting).

[...]

Ben ik niet met je eens. Er zijn teveel mensen die een marathon lopen op een schema van 12 weken en daarvoor maar sporadisch en onregelmatig hardlopen (als in 1-2 per week). Die mensen krijgen het altijd erg zwaar, lopen de eerste 30 km op schema en kakken de laatste 5 km volledig in :)

Ik zou lekker veel kilometers maken en ook dit soort 'motiverende' trainingen doen (nogmaals: mits je lichaam het aankan). En dan 12 weken van tevoren misschien een marathon-specifiek schema volgen. Maar ik zou zeker een eigen schema volgen. Gebaseerd op bestaande schema's, maar op punten gewijzigd naar je eigen situatie (jij kent jezelf het beste).

Ik had mij in oktober '16 voorgenomen om een sub3 marathon te lopen. Ik begon een jaar van tevoren met zeer fanatiek trainen, vele kilometers (200/maand). Ik raakte een maand voor de marathon geblesseerd (overigens geen hardloopblessure :) ik was van de MTB gevallen, sleutelbeenkwetsuur) en kon 'm dus niet lopen. Daar baalde ik dus van en besloten om in oktober '17 die sub3 poging te doen. Dus nóg een jaar met minstens 200 km/ maand met ook dit soort trainingen er tussen. En het resultaat was dat ik 10 seconden over had :) Doel was gehaald!

Het in mijn ogen aller belangrijkste in een marathonschema zijn de kilometers (>150/maand). De verschillende trainingen (interval, tempo, duur, ...) komen in mijn ogen op een tweede plaats.

In mijn geval was het zelfs zo dat ik onvoldoende herstelde van de zware trainingen dat ik mijn schema continu moest aanpassen.
Vrijwel elk marathon-schema is gebaseerd op 3 type trainingen: duurloop, tempoloop en interval. En deze doe je dan 1x per week met daar tussendoor nog 2 (of 3) hersteltrainingen. Dat was in ieder geval grofweg mijn schema. Helaas herstelde ik niet van de relatief zware duur-, tempo- en intervalloopjes dat ik een eigen schema had gemaakt met een periode van 10 dagen in plaats van een week. Ik deed deze drie trainingen in 10 dagen met er tussendoor rustige herstellopen.

Succes... ik ga weer aan het werk, raak zo te zien weer erg enthousiast met zo'n lap tekst :)
Bedankt voor je uitgebreide heldere verhaal en tips, (hier ook aan het werk dus helaas niet zoveel tijd om overal op in te gaan )
Maar ik loop minimaal 3x per week en deed daarnaast nog 1x per week aan voetbal (het is nu zomerstop en ga pas na de marathon weer verder ivm blessuregevoeligheid ) en ik doe nog een half uurtje spinnen.
Dus mijn lichaam is qua belasting wel wat gewend maar moet er wel uitkijken voor overbelasting hoewel ik nu nog nergens last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ook helemaal eens met @Galois , alleen met de toevoeging goed naar je lijf te luisteren, als ik lees wat je allemaal doet @Tinusvolkel , dan kan zo'n uitdagende training ook net het zetje naar overbelasting geven. Het vervelende is dat je daar pas achter komt, zodra het een feit is.

Ik liep fluitend 40km/week, voor mijn doen erg veel, maar het was goed rustig opgebouwd, tot opeens tijdens een duurloop nota bene bij 12km de hamstring links ermee ophield, overbelast? toeval? Gelukkig nu met rust helemaal verdwenen, maar die zag ik dus ook niet aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
Een vraag voor de meer ervaren lopers (zowel recreatief als wedstrijd denk ik).

3tal weken geleden heb ik voor het eerst een halve marathon gelopen, hier heb ik niet specifiek voor getraind. In een jaar ongeveer naar het onderstaande weten te trainen (al een paar maanden op dit schema)
Gewoon 2x per week lange intervallen (10 - 15 km met rust etc) en 1x per week een langzame duurloop (16 - 21 km).

Maar de laatste weken heb ik een heel erg zwaar gevoel tijdens lopen en loop ik met moeite 12 km en is mijn hartslag skyhigh zonder echt snel te lopen.
Is het iets wat door de warmte kan komen? Of ben ik niet genoeg hersteld van de wedstrijd?
Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt ook een beginnende verkoudheid hebben die nog niet is doorgezet.
Neem een weekje rust en probeer het opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

JMaster schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:58:
Een vraag voor de meer ervaren lopers (zowel recreatief als wedstrijd denk ik).

3tal weken geleden heb ik voor het eerst een halve marathon gelopen, hier heb ik niet specifiek voor getraind. In een jaar ongeveer naar het onderstaande weten te trainen (al een paar maanden op dit schema)
Gewoon 2x per week lange intervallen (10 - 15 km met rust etc) en 1x per week een langzame duurloop (16 - 21 km).

Maar de laatste weken heb ik een heel erg zwaar gevoel tijdens lopen en loop ik met moeite 12 km en is mijn hartslag skyhigh zonder echt snel te lopen.
Is het iets wat door de warmte kan komen? Of ben ik niet genoeg hersteld van de wedstrijd?
Herkennen mensen dit?
Hmmja, is een lastige aangezien we je persoonlijk niet kennen. Maar heb je in de weken nadat je de halve hebt gelopen ook rust gepakt of ben je met hetzelfde schema door blijven trainen? Doorgaans is het verstandig om in de periode na de HM de duur + intensiteit van de trainingen iets terug te schroeven, de boog kan immers niet altijd gespannen staan :). Daarnaast heeft de warmte zeker invloed op je prestatie, met hogere temperaturen heb je een hogere hartslag bij eenzelfde inspanning. Jij hebt waarschijnlijk in de winterperiode getraind en dan kun je harder lopen. Het is helemaal niet erg (en soms zelfs beter) om je tempo terug iets terug te schroeven of de intensiteit iets omlaag te brengen als de temperatuur omhoog schiet. Je lichaam moet daar toch aan wennen en dat kan 3 tot 4 weken duren.

[ Voor 0% gewijzigd door Calitomnication op 06-06-2019 13:12 . Reden: MrAcid heeft me op de vingers getikt ]

tips voor New York

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/weGhNEP.png

2 jaar lang elke week minimaal 1x en minimaal 5km (maar vaak heul veul meer) gelopen! *O*

Moet zeggen dat ik ook wel erg goed ben weggekomen qua blessures en andere ongein, maar verder is de gewoonte/discipline ook heel sterk.

Helaas de afgelopen 6 weken wel wat blessureleed aan mijn knie, maar daar is het einde echt van in zicht nu (pijnervaring is nu 2/3 tijdens het lopen op een schaal van 10, was 7+). Heel fijn om te merken dat het nu elk loopje (iets) minder pijnlijk wordt en de pijn ná het lopen voor 90% weg is, en voor 10% meer 'geïrriteerd" dan pijnlijk. Dat is wel een inzicht wat een beetje was weggezakt door het gebrek aan eigen blessures: als je even wat minder fijn (met pijn) loopt waardeer je pas hoe heerlijk het is als je pijnvrij sport (en hoe frustrerend als je mét pijn loopt/sport).

@Calitomnication de boog kan wel altijd gebogen staan hoor, maar niet altijd gespannen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 06-06-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Nadat mijn achillespees rechts helemaal hersteld is, geen enkele last meer van ben ik nu een week niet aan het hardlopen door een verrekking in mijn quadriceps (bovenbeen voorkant). Vervelende blessure die niet echt pijnlijk is en wandelen & fietsen gaat prima. Toch even genoeg rust houden als ik de fysiotherapie sites erover lees en ik doe voorzichtige rekoefeningen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

vandermark schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:16:
Nadat mijn achillespees rechts helemaal hersteld is, geen enkele last meer van ben ik nu een week niet aan het hardlopen door een verrekking in mijn quadriceps (bovenbeen voorkant). Vervelende blessure die niet echt pijnlijk is en wandelen & fietsen gaat prima. Toch even genoeg rust houden als ik de fysiotherapie sites erover lees en ik doe voorzichtige rekoefeningen.
Vervelend om te horen. Maar een verrekking van je quadriceps? Hoe heb je die verrekt? Statisch zelf gerekt (terwijl je koud was)? Het is bijna niet mogelijk dat lopend te doen :?

Niet om je verhaal in twijfel te trekken hoor, maar het kan wat anders zijn omdat een verrekking zo onwaarschijnlijk is. Simpeler als een klein verklevinkje dat weg te masseren is, of erger en een scheurtje oid. Vandaar de check ;) (ik hoop het eerste :*) )

[ Voor 16% gewijzigd door kramerty88 op 06-06-2019 22:40 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eB9tCZJFVQvoQUVplCq9jIqJ/full.jpg

Ik zit op iets van 4,5 jaar lang elke week minimaal 20km. Laatste keer minder dan 30km is zelfs al lang geleden en was in de week tussen de Rotterdam marathon en de zestig van Texel (lees: ik had een smoes). Ik heb wel een stuk minder van die coole weken met zwarte stipjes dan @MrAcid :P Maar mijn boog is dus al jaren krom. Alleen dit jaar al heb ik nog geen week gehad waarin niet minimaal 50km liep.

Los van periodiek opkomende pijntjes her en der ben ik al ruim 10.000km blessurevrij. Ik heb nu al een tijd een soort pijntje aan de bovenkant van een voet. Lijkt een soort kneuzing van het bot, maar tijdens het lopen voel ik niks.

Ik loop ook eigenlijk altijd door bij pijntjes en probeer door looptechniek, keuze van schoeisel en ondergrond er dan rekening mee te houden. Werkt tot nu toe best goed en veel dingen verdwijnen uiteindelijk weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 06-06-2019 22:52 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/32sevLcyLCH7ahzIpbxS2F1d/full.jpg

In navolging op @MrAcid en @Rudedadude dan ook maar mijn minder indrukwekkende, veel meer onderbroken voorbeeld hoe het niet moet :9

Mijn ‘trailing 365’ kun je zo inlijsten en aan de muur hangen als landschapsfoto _O- :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MRcxgsTcQpSG3SvVNMmMy0uP/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

kramerty88 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:06:
[Afbeelding]

In navolging op @MrAcid en @Rudedadude dan ook maar mijn minder indrukwekkende, veel meer onderbroken voorbeeld hoe het niet moet :9

Mijn ‘trailing 365’ kun je zo inlijsten en aan de muur hangen als landschapsfoto _O- :

[Afbeelding]
Aankomst bergop en daarvoor een berg van de buitencategorie :9 Mijn grafiek is meer een soort vals plat omhoog :*)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Ik wil ook van zulke leuke grafiekjes :D Met welke tool maken jullie die?

Alhoewel die van mij een stuk minder indrukwekkend zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

The_Ghost16 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:59:

Dit komt van de Smashrun site.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
@The_Ghost16 Smashrun

FBK Dubbele mijl: 11:55. We gingen d'r met z'n zessen naar toe in twee auto's. Eén van de jongens was deze week niet zo goed te pas en ging alleen kijken dus ik hoefde me niet meer in te schrijven, want ik kon onder zijn naam lopen. Hij gaf nog de tip dat 't zo voorbij zou zijn: als je rustig zou starten was je te laat. Het overgenomen startbewijs zou voor het voorste startvak zijn: hoor ik daar wel bij? Kom ik daar aan, staan er ook allemaal kinderen en anderen in die sowieso niet voor me gaan finishen: even verder naar voren kruipen.
Startschot: 1,25 ronde over de baan een beetje knooien bij de drukte, via de binnenbocht is niet in te halen dus op de rechte stukken maar wat naar de buitenbaan om naar voren te schuiven. Het stadion uit slingerend wat knooien over een stukje gravel, daarna door een woonwijk naar 't centrum. Het parcours bleef slingeren met scherpe bochten, een drempel hier en daar, al met al niet een echt fijn parcours. Na een stuk door een tunnel wist ik dat 't nog maar een klein stuk tot de finish zou zijn: nog een keer aanzetten! Nog een scherpe bocht, ik zie de streep op 200 meter afstand: volhouden... Over de finish, horloge gestopt op 11:58 :D, de netto tijd was zou ws. nog wel een paar seconden sneller zijn. Heel erg blij mee.
Strava

Na de wedstrijd rustig teruggehobbeld naar het FBK Stadion, daar aangekomen was nog niet iedereen terug: kans om een keer 400m turbo te doen over de baan :). 1:12.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

The_Ghost16 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:59:

Alles is indrukwekkend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A1DwO1THSd31dobZL56DxLWY/full.jpg

Spot de periode toen ik net vader was geworden van #1 :P (eigenlijk vanaf 1/2014, daarvoor liep ik eigenlijk niet)

Het gaatje in 2/2019 was herstel van een blindedarmontsteking, voor de rest ben ik wel tevreden met mijn kilometers per week zonder blessures. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Nice, mooi om al die grafiekjes te zien :)

die van mij lijkt meer op de cauberg, en dan via Berg terug het dal in. De aanzet is inmiddels gemaakt om via geulhem en broekhem terug te gaan naar de voet van de cauberg, doel is om aan het einde van het jaar een nieuwe cauberg op mijn overzichtje te hebben :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Hmmm, mijn grafiek laat zien dat ik dus nog nooit meer dan 20km in een week heb gelopen.
Op het moment weer echt lekker aan het lopen en op bouwen.
Mischien dus binnenkort toch over de 30km heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

kramerty88 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er uit als het hoogteprofiel van een goede trail :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:05:
[Afbeelding]

2 jaar lang elke week minimaal 1x en minimaal 5km (maar vaak heul veul meer) gelopen! *O*

Moet zeggen dat ik ook wel erg goed ben weggekomen qua blessures en andere ongein, maar verder is de gewoonte/discipline ook heel sterk.

Helaas de afgelopen 6 weken wel wat blessureleed aan mijn knie, maar daar is het einde echt van in zicht nu (pijnervaring is nu 2/3 tijdens het lopen op een schaal van 10, was 7+). Heel fijn om te merken dat het nu elk loopje (iets) minder pijnlijk wordt en de pijn ná het lopen voor 90% weg is, en voor 10% meer 'geïrriteerd" dan pijnlijk. Dat is wel een inzicht wat een beetje was weggezakt door het gebrek aan eigen blessures: als je even wat minder fijn (met pijn) loopt waardeer je pas hoe heerlijk het is als je pijnvrij sport (en hoe frustrerend als je mét pijn loopt/sport).

@Calitomnication de boog kan wel altijd gebogen staan hoor, maar niet altijd gespannen. :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/umkY471.png

Ik zit nog volop in het hooggebergte! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
kramerty88 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:37:
[...]

Vervelend om te horen. Maar een verrekking van je quadriceps? Hoe heb je die verrekt? Statisch zelf gerekt (terwijl je koud was)? Het is bijna niet mogelijk dat lopend te doen :?

Niet om je verhaal in twijfel te trekken hoor, maar het kan wat anders zijn omdat een verrekking zo onwaarschijnlijk is. Simpeler als een klein verklevinkje dat weg te masseren is, of erger en een scheurtje oid. Vandaar de check ;) (ik hoop het eerste :*) )
Het is gebeurd bij een hardloopwedstrijd waarbij de eerst 1,5 km vrij dalend was. Opzich goede warming up gedaan maar de volgende dag wel pijn in de spier, circa 15cm boven de knie. Als je leest welke gradatie aan quadriceps blessures er zijn dan heb ik een lichte, weinig pijn maar wel zeurend. Dat zou dan een verrekking zijn. https://www.fysiotranspar...king-of-scheur-quadriceps

Maar een klein scheurtje zou wellicht ook kunnen, maar toch heb ik het idee dat het dan pijnlijker en ook meer stekend zou zijn, en dat is het niet. Gaat langzaam elke dag beter gelukkig, maar duurt wel lang... :N

[ Voor 11% gewijzigd door vandermark op 07-06-2019 10:54 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja! Dat was 'm dan! Een loop die echt 100% zonder last van de knie gaat! Wel de kuiten duidelijk goed belast (en niet goed uitgelopen, weinig tijd) maar die kunnen daar wel tegen.

Mán, wat ligt mijn conditie ver achter ten opzichte van vorig jaar. Nou ja, dan is er nog een hoop vooruitgang aanstaande :Y Ben héél erg tevreden over vandaag iig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Grappige tool, dat smashrun

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zzC2Nw3ifwB7mBJ0QO5tmDoW/full.png

Ik ben begonnen met hardlopen in 2002, in de zomer van 2011 kocht ik mijn eerste horloge met GPS :) Forerunner 305.. Ik loop nog steeds vaak baantrainingen met alleen een oud sporthorloge, geen GPS, dus mijn jaar totalen liggen wel wat hoger. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frenz64
Na alle "de mijn is nog groterder" grafiekjes ;) dan maar een enthousiast verhaal over zojuist: alweer twee trainingen zonder pijn gehad en dit was weer de eerste met Stratos (bedankt @filerijder ) nadat de vorige aan de Noordzee goden geofferd was en mèn, wat ging het gemakkelijk. Mss werkt zo'n blessureperiode ook een beetje als taperen (plus het feit dat mijn gewicht inmiddels onder 85 kg zit, 3 kg over de doelstelling heen gegaan), want het tempo 5:16/km liep ik fluitend, het werden er 15, maar gevoelsmatig had ik twee keer zoveel km's kunnen lopen. Bleek ook wel uit het aanzetten voor de laatste km, die in 4:51 ging.

Meer van dat soort dagen graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Frenz64 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:13:
Na alle "de mijn is nog groterder" grafiekjes ;) dan maar een enthousiast verhaal over zojuist: alweer twee trainingen zonder pijn gehad en dit was weer de eerste met Stratos (bedankt @filerijder ) nadat de vorige aan de Noordzee goden geofferd was en mèn, wat ging het gemakkelijk. Mss werkt zo'n blessureperiode ook een beetje als taperen (plus het feit dat mijn gewicht inmiddels onder 85 kg zit, 3 kg over de doelstelling heen gegaan), want het tempo 5:16/km liep ik fluitend, het werden er 15, maar gevoelsmatig had ik twee keer zoveel km's kunnen lopen. Bleek ook wel uit het aanzetten voor de laatste km, die in 4:51 ging.

Meer van dat soort dagen graag.
Lekker is dat gevoel, als je na een rustperiode weer begint met rennen. Alle spieren voelen alsof ze krachtig, soepel, sterk en fris zijn. Helaas duurt het bij mij meestal een week en dan is de nieuwigheid er weer vanaf (niet om je bang te maken, je hebt nog een week om er van te genieten :P ). Het zijn net nieuwe shoenen _O-

Nog bedankt voor de kilo's trouwens. Ik heb precies die 3 erbij gekregen de afgelopen 2 maand. Een beetje recalcitrantie en doorgeslagen "ik-hoef-toch-niet-op-racegewicht-te-zijn-dus-doe-nog-maar-een-stukkie". Dat laatste gaat best hard als je minder doet en meer eet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://www.merrell.com/NL/nl_NL/vapor-glove-3/29193M.html

Vapor Gloves voor €60 bij Merrell zelf. Is blijkbaar een promo, de mijne heb ik een half jaar terug voor €55 gekocht wat een goeie deal was voor de schoen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
kramerty88 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:25:
[...]

Nog bedankt voor de kilo's trouwens.
Ghe ghe ghe, ik moet meer 2 decennia terug om onder dit gewicht te komen. Die stomme Myfitnespal app werkte bij mij om 's avonds die 25% (!) van m'n calorieën intake te skippen, maar ik heb ook serieus veel bewogen (ook nog MTB, racefiets, veel windsurfen). Neemt niet weg dat ik erg goed in m'n (iets ruimere) vel zit. Dagelijkse dingen die zoveel soepeler gaan. Dit gevoel zal wel wegebben en zal ik het als gewoon ervaren, nu verschijnt er nog steeds een glimlach als m'n riem op het verste gaatje nog steeds te los zitten :+

Daarnaast ga ik er niet meer per se vanuit dat mijn huidige PR's niet meer te halen zijn. De HM van 1:43 nogwat klinkt haalbaar (laat staan een sub 4 uur marathon, dat gaat echt gebeuren). Eerste prioriteit blijft nog steeds heel blijven, maar het lijkt me wel een kick om met 54 een scherpere 10 km tijd neer te zetten (43:50)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Na 2 jaar eindelijk weer een pr! 1:27:07 op de halve marathon!! :) vorige was 1:29:33.
Wel veel wind en regen, maar ook een stuk wind mee, dat drukte de pace gelukkig.

Verder gemiddelde hartslag 163, is normaal bij een hm 176. Conditie is merkbaar toegenomen sinds de marathon trainingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 08-06-2019 13:02 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Frenz64
2de pinksterdag, duurloopdag: 28,5 km in 2:45, met twee vingers in de neus gelopen is overdreven, maar zonder pijn of last, mooi tussen 5:35 en 5:55/km. Gelletje en water mee (ook een first) ging ook goed

Happy camper hier

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 16:17

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Gisteren de Kolonieloop halve marathon gelopen.

Voorbereiding was nogal matig, ik heb afgelopen week lange dagen gemaakt op het werk ivm. bezoek en testen. Ook ben ik nog 4 avonden met de wagen voor het dorpsfeest bezig geweest. Dat was ook nog dit weekend. Alleen woensdagavond even hardgelopen, van en naar het zwembad en een klein uur gezwommen. Toen had ik al een vermoeid gevoel.
Zaterdag en zondag dorpsfeest, even flink aan carb loading gedaan dmv. pizza, bier en patat. Zondag wel kalm aan gedaan qua bier.
Gisteren dus aardig moe wakker geworden. Start was om 1 uur, maar ik moest me nog inschrijven, dus op tijd heen. (Inschrijven had ik niet van te voren gedaan, mocht het zondag met het feest misgaan :7 )

Vanwege bovenstaande omstandigheden maar gestart met een WZWWHSS strategie.
Start ging veel te hard en ik zat mee in kopgroep van 6 man. Na 2 km liepen we met 2 man op plek 5 en 6. Na 6 km gingen we met zijn 2en de nummer 4 voorbij. Tempo lag nog steeds hoog, voor mij te hoog. Hartslag zat al een poosje rond de 180.
Rond de 10 km moest ik mijn medeloper lossen na een tempoversnelling van hem (hij liep naar de kopgroep toe om uiteindelijk te winnen).
Toen ging (en moest) mijn tempo omlaag, maar na een poosje kwam de huidige nummer 4 wel in beeld. Deze ging ik rond de 13 km voorbij toen hij een verkeerde afslag nam. Ik kon hem gelukkig nog wel waarschuwen dat hij verkeerd liep. Maar ik was hem sowieso voorbij gegaan.
Het laaste stuk was taai, vooral omdat ik te snel gestart was. Rond de 18 km kwam de route nog even samen met de 5 km. Hier kwam ik tussen de langzame lopers terecht, die graag met zijn 2en naast elkaar lopen op een smal parcour. :/ Gelukkig splitste het parcour na 1,5 km weer en kon ik het laatste stukje naar de finish weer alleen lopen.

Uiteindelijk 21,6 km gelopen in 1:35:47 en een 4e plek!

Volgens Strava de volgend PR's:
Beste geschatte prestatie voor Halve marathon (1:33:24) (Klopt niet helemaal, mijn vorige was iets sneller, maar ook 500m te kort)
Beste geschatte prestatie voor 15 km. (1:04:38)
Beste geschatte prestatie voor 10 km. (41:43)

Erg blij mee. oOo

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Zoo ik heb de dubbele halve Marathon training ook weer overleeft :*) (op een kleine teen met een kapotte blaar na)

Deel 1
Deel 2

1ste dag sowieso zonder moeite gelopen (het lastigste is nog wel om jezelf in te houden...)
2de dag ging ook lekker maar om op het einde echt goed te versnellen vond ik het toch nog net wat te warm met een graad of 25, dus maar niet te gek gedaan.
Verder nog een makkelijk te halen CR kunnen pakken voor de afleiding :P

En net nog even lekker 4km uitgelopen(het teentje moest wel weer even soepel worden in het begin) en nog een stukje gefietst in de sportschool :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Leuke HM verhalen, en top @blitzkrieg dat je een medeloper even hebt gewaarschuwd voor verkeerd lopen! Dat vind ik nou echt netjes :Y
@Tinusvolkel dus je ramt er even 2x een HM uit op twee opeenvolgende dagen, beiden op/onder mijn PR :P respect hoor!

Hier met vrouwlief in Den Hoorn geweest. VL loopt dit seizoen alle runs uit het lokale Agium zomer circuit, de 10km en verder variant welteverstaan. Een leuk, ambitieus en stoer doel en gezien haar tempo gaat ze er in totaal zo'n 4 uur langer over doen dan ik in 2017 om alle 9 runs te voltooien. Alleen daarvoor al veel respect :)

Met haar normale tempo loopt ze standaard achteraan, maar niet altijd (meer) als hekkensluiter. Echter, bij deze loop is altijd een heel klein deelnemersveld, vooral van mensen die gewoon een tikkie sneller zijn. De gemiddelde zondagmiddagjogger loopt hier gewoon niet mee.
Zo kwam het dat ze op 1:10 over de finish kwam, voor haar een hartstikke mooie tijd, maar wel 5 minuten achter de vorige deelnemer :o

Supertrots hoor! Want de wind was hard (6 met flinke stoten), de slechte nachten met de jongste willen niet echt ophouden, en letterlijk de laatste wc-gang voordat we weggingen bleek nog even dat haar maandelijkse periode was begonnen. Bikkel to the max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

Net een stukje zitten lezen over Celine Struijvé. Dat meisje is 6!!! en is de snelste dame bij de Wodanrun (5km) in een tijd van 23:11. 8)7 _/-\o_

Weet nu niet of dit motiverend of demotiverend is... :+
Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2