Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.503 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26
pjlgt schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:01:
Rondje trails gepakt in de omgeving. Wel eerst even met de auto om in de echt mooie omgeving te komen zonder eerst een flink eind alleen verhard te moeten lopen. Weer wat nieuwe paden ontdekt en met een voldaan gevoel na iets meer dan 18 km huiswaarts. Enige probleem wat ik dan heb, is dat ik kramp krijg in mijn scheen door het gaspedaal. Dat ging niet nog wel ok, maar als de autorit wat langer is, is het rijden op een gegeven moment echt bijna niet meer te doen.

Meer mensen die dit hebben en tips hebben om de terugrit wat aangenamer te maken?
After market Cruise control laten inbouwen in je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
Of een Model S, kun je zelfs een biertje drinken en slapen op de terugweg heb ik gehoord |:(

@Pinguu Lekker duidelijke adviezen hè, gewoon doen wat zelf goed voelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Inderdaad! Allemaal verschillende antwoorden, allemaal verschillende adviezen. Ga me sowieso inschrijven en ik kan dan altijd later nog beslissen of ik start (met eventueel de handrem op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pinguu schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:33:
Help, ik zit met een dilemma! >:)

Op 29 september sta ik aan de start van mijn eerste marathon (Berlijn). Nu is er op 22 september bij me in de buurt een crosstriatlon (750m-24km-5km) die ik op zich wel graag zou mee doen. Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om 7 dagen voor D-day nog eens 1u30-1u45 dicht tegen de anaërobe drempel te sporten. Absoluut af te raden of zou het weinig invloed mogen hebben?
Juist best een goeie prikkel nog. Ik zou het gewoon doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:04
Dit weekend meegedaan aan de Estafetteloop Den Helder - Maastricht. 426 km door ons mooie landje. Dit jaar deden er 11 teams mee en wij zijn uiteindelijk tweede geworden in 30 uur en 3 minuten (bijna 14km/u gemiddeld). De wedstrijd werd gewonnen door een team van politie Amsterdam. Dat team gebruikte echter veel meer lopers (24 tov de 10 in ons team) en, omdat ze politie zijn, maakten ze gebruik van politiemotoren en politiebusjes ondersteuning (b.v. om verkeer tegen te houden) en mochten ze schijnbaar ook de verkeersregels overtreden :F (b.v. met bussen rijden op fietspaden wat wisselen makkelijker maakt of lopers zonder helm :o achterop een motor vervoeren). Ik moet zeggen, zij hadden heel sterke lopers, maar een beetje oneerlijk vond ik het wel. Maar... deze estafetteloop is verder heel informeel, dus dit is toegestaan, dus een verdiende overwinning.
De organisatie van deze loop levert altijd uitstekend werk. Deze Estafetteloop is veel laagdrempeliger als de b.v. de RopaRun en verdient naar mijn mening veel meer deelnemers. Als je echt plekjes van je Nederland wilt zien, die je wellicht nog nooit gezien hebt, dan is dit echt een aanrader. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pinguu schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:09:
Bedankt voor de adviezen! Een rustperiode van 7 dagen tussen de 2 wedstrijden moet meer dan genoeg zijn. De meeste marathonschema’s laten je op het einde 2 weken taperen en dat was een deel van mijn twijfel of de triatlon daar dan wel in paste. Maar goed, ik ga me inschrijven! :)
Je gaat eerst 750m zwemmen, dan 24km fietsen, dan 5km hardlopen toch?
Ik ga ervan uit dat je je krachten al grotendeels hebt verspeeld op de fiets en in het water dus je zult met hardlopen hooguit je 10km of zelfs hm tempo lopen. Lijkt mij een prima laatste impuls een week voor de marathon.
Alleen oppassen voor blessures en ik ga ervan uit dat je getraind fietser /zwemmer bent en niet 7 dagen nodig hebt te herstellen van 24km fietsen.. (dat fiets ik dagelijks woon - werk :D en ja soms ook wedstrijd tempo :+)
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 19-05-2019 21:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

PatrickC schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:33:
Dit weekend meegedaan aan de Estafetteloop Den Helder - Maastricht. 426 km door ons mooie landje. Dit jaar deden er 11 teams mee en wij zijn uiteindelijk tweede geworden in 30 uur en 3 minuten (bijna 14km/u gemiddeld). De wedstrijd werd gewonnen door een team van politie Amsterdam. Dat team gebruikte echter veel meer lopers (24 tov de 10 in ons team) en, omdat ze politie zijn, maakten ze gebruik van politiemotoren en politiebusjes ondersteuning (b.v. om verkeer tegen te houden) en mochten ze schijnbaar ook de verkeersregels overtreden :F (b.v. met bussen rijden op fietspaden wat wisselen makkelijker maakt of lopers zonder helm :o achterop een motor vervoeren). Ik moet zeggen, zij hadden heel sterke lopers, maar een beetje oneerlijk vond ik het wel. Maar... deze estafetteloop is verder heel informeel, dus dit is toegestaan, dus een verdiende overwinning.
De organisatie van deze loop levert altijd uitstekend werk. Deze Estafetteloop is veel laagdrempeliger als de b.v. de RopaRun en verdient naar mijn mening veel meer deelnemers. Als je echt plekjes van je Nederland wilt zien, die je wellicht nog nooit gezien hebt, dan is dit echt een aanrader. :)
Klinkt een beetje oneerlijk inderdaad. vraag me af hoe de politie zou reageren als de gewone burger dit ook gaat doen. ;). Heb er helemaal niets van voorbij zien komen qua marketing (woon in Limburg, dus wel vreemd). Ook geen Facebook berichten ofzo. Een paar jaar geleden hadden wij hier een zelfde soort evenement, In estafettevorm van Vaals naar Venlo lopen. Iets minder lang, maar niet minder ongezellig. En qua afstand is het binnen een halve dag gedaan.

Vandaag overigens een eerste warme loop gehad en had achteraf gezien toch wat water of een gel mee moeten nemen. Qua afstand (22 km op programma) zou het wel te doen moeten zijn,. Heb een gedeelte verhard en een gedeelte door het bos gelopen. Dit laatste met redelijk veel losse grond en verhoging. Onze vrienden van de Duitse BunderWaltVerwaltung :+ hebben een ander idee van het beheren van een bos als in Nederland. Heb me daar toch iets meer kapot gelopen dan eigenlijk voorzien.
Deels eigen schuld. Heb aan de grens een verkeerde afslag genomen waardoor ik aan de verkeerde kant van de grens terecht ben gekomen. Kwam hier vrij snel achter, maar een druk terras en omdraaien is geen optie dus gewoon doorrrr verder Duitsland in :P.

Van de 22 heb ik 20.85 volgemaakt. Dan zul je zeggen, had je die laatste 1.2 niet even kunnen doorlopen, maar ons dorp kent een paar hoogteverschillen (het zijn geen alpen, maar met vermoeide kuiten voel je ze wel), dus toen ik eenmaal mijn huis in het vizier kreeg toch maar besloten om gewoon te stoppen. Die laatste 1.2 maken dan waarschijnlijk meer kapot ;).

Les van vandaag, volgende keer dus de flipbelt met telefoon en gel mee :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer nu al 3 maanden weer te beginnen met hardlopen.. iedere keer maar weer 'morgen begin ik' maar iedere keer is er wel iets om het wéér uit te stellen.

(tldr onderaan)

Ik kijk er eigenlijk ook nogal tegenop om te beginnen bij 0 terwijl ik ooit (14 jaar geleden) een topconditie had en regelmatig een marathon liep..

Uiteraard ben ik ooit eerder begonnen maar dat was anders, eerste keer stond ik 's avonds gewoon eens op van de bank, trok een korte broek en shirt aan en nam ik mij voor om naar een bruggetje te rennen (op ongeveer 1km afstand), kwam niet eens tot de helft en moest ook nog hijgend en puffend terug. Maar de dag erop kwam ik al iets verder en na 5 keer haalde ik de brug al. Daarna ging het erg snel, lette erg goed op mijn eten, kilo's vlogen er af en evenredig afstand/snelheid omhoog totdat ik uiteindelijk wekelijks flinke afstanden liep). Ik ga er niet meer vanuit dat ik dat niveau ga halen, ben wat ouder en mijn leven is ook geheel anders maar regelmatig 10km moet toch wel te doen zijn.

Tussentijds paar keer ingeschreven voor de dam tot dam loop, hopende op een trigger om te beginnen. Na 6 keer uitgeloot te zijn vorig jaar bingo.. ingeloot.. uiteraard wilde ik het goed aanpakken maar ik bleef het uitstellen tot het opeens 1 september was en ik nog maar 3 weken te gaan had.

Ik heb mijzelf toen toch zover gekregen te beginnen en 3 weken redelijk intensief gelopen (van ongeveer 1km naar 10km getraind, geen snelheid alleen conditie) en de loop redelijk gedaan (ondanks het k*t weer).
Jammer genoeg, in plaats van dat ik daarna verder ben gegaan heb ik die zondag middag mijn ren schoenen in de kast gezet en tot op de dag van vandaag niet meer aangeraakt :(

Dit jaar ga ik weer de dam tot dam doen maar omdat het vorig jaar met zo weinig inspanning redelijk ging ben ik bang dat ik het nog verder uitstel,

tldr; ik kijk er erg tegenop om weer te beginnen (bij 0), en nog belangrijker ook door te blijven gaan na het behalen van een doel. Iemand tips ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Calitomnication schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Klinkt een beetje oneerlijk inderdaad. vraag me af hoe de politie zou reageren als de gewone burger dit ook gaat doen. ;). Heb er helemaal niets van voorbij zien komen qua marketing (woon in Limburg, dus wel vreemd). Ook geen Facebook berichten ofzo. Een paar jaar geleden hadden wij hier een zelfde soort evenement, In estafettevorm van Vaals naar Venlo lopen. Iets minder lang, maar niet minder ongezellig. En qua afstand is het binnen een halve dag gedaan.
Tsja... de politie moet eigenlijk het goede voorbeeld geven toch? ;)

Ik denk inderdaad dat er te weinig reclame voor wordt gemaakt. Volgens mij willen ze ook niet te groot groeien, maar ze gaven vandaag zelf aan tijdens de prijsuitreiking dat wel 20 teams aan zouden kunnen (deze editie waren er dus 11 teams).

Vaals Venlo ken ik. Met ons team hebben wij destijds aan helaas de laatste editie meegedaan (3e geëindigd destijds). Het was een mooie estafetteloop door Limburg (waar ik ook woon). Qua opzet was VV wel anders omdat je met etappes (van 9-15 km ongeveer) werkte die één loper van je team liep. Den Helder - Maastricht mag je helemaal zelf indelen. Het team waarin ik loop bestaat b.v. uit 2 sub-teams. Een sub-team bestaat uit 5 lopers, 1 fietser (voor navigatie en bescherming in het verkeer van de loper) en een chauffeur voor het busje (die de 4 lopers die niet lopen naar het volgende wisselpunt vervoert). Deze 5 lopers lopen samen 60km door om en om 800m te lopen. Na 60 km neemt het andere sub-team het over. Ik heb uiteindelijk dus net iets meer als een marathon gelopen binnen ongeveer 30 uur, in stukken van 800m. Dus ook een ultieme interval training. >:)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
@DukeBox Ik lees alleen waarom je niet wilt lopen en niet waarom je wel wilt lopen. Zou het niet leuker zijn om een andere sport te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

zoefies schreef op maandag 20 mei 2019 @ 06:34:
@DukeBox Ik lees alleen waarom je niet wilt lopen en niet waarom je wel wilt lopen. Zou het niet leuker zijn om een andere sport te gaan doen?
Zo had ik het nog niet bekeken.. heb eigenlijk nooit iets anders gedaan dan hardlopen. Ik fiets wel graag lange stukken (geen racefiets), misschien moet ik daar iets mee doen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:49
Gisteren op jacht naar een sub 42 op de 10 KM tijdens de Geinloop. Helaas een niet zo gunstige starttijd, 13:10 maar dat mocht de pret niet drukken. Wel vond ik het redelijk benauwd en met weinig wind en een doorbrekend zonnetje was ik iets minder blij.

Helemaal vooraan gestart omdat er na 50 meter een paaltje stond en ik geen zin had om daar in de drukte tegenaan te lopen. En met nog de tip van Kramerty88 in gedachten om de eerste meters voluit te gaan in gedachten... liep ik zowaar de eerste paars meters op kop 8) Uiteindelijk nog door 15 man en 1 vrouw gepasseerd en daar bleef het bij.

Tot en met kilometer 7 nog een redelijk vast tempo kunnen lopen met als idee de laatste kilometers te versnellen alleen kwam die versnelling er niet echt uit vandaag. Wel rond die fase last van een "irritante" medeloper die me steeds passeerde, toen even een paar meter gingen wandelen waardoor ik hem weer inhaalde en toen mij weer ging inhalen. Voor "straf" hem nog keihard voorbij gesprint een paar meter voor de finish. Dat zal hem leren! }:|

Maar alle gekheid, uiteindelijk de 10 kilometer gefinished in 42:30. Helaas 31 seconden te langzaam. Misschien had ik wanneer ik mijn horloge beter in de gaten had gehouden deze er nog af kunnen lopen. Maar min of meer bewust er voor gekozen zo min mogelijk op het horloge te kijken. Maar uiteindelijk toch tevreden want een nieuw PR. En op naar de volgende!

[ Voor 0% gewijzigd door Roadman op 20-05-2019 10:49 . Reden: Was nog niet helemaal wakker, 42:30 ipv 32:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:52
Haha @Roadman het is nog vroeg zeker ;) wat een tijd, 32:30 !!!!
Hoe dan ook, netjes gedaan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

DukeBox schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:38:
tldr; ik kijk er erg tegenop om weer te beginnen (bij 0), en nog belangrijker ook door te blijven gaan na het behalen van een doel. Iemand tips ?
De eerste stap heb je al gezet, dus je begint niet meer bij 0!

Na een lange knie blessure was ik een paar jaar terug ook weer terug bij af. Altijd een goed in vorm geweest en toen kon ik ook ineens geen kilometer meer rennen... Wat bij mij heeft geholpen is het loslaten van wat je 'vroeger' makkelijk kon en gewoon genieten van wat je nog wel kan! Langzaam starten, ik gebruikte een schema, en dan zal je zien dat je snel stappen maakt. Ik sport omdat ik dat leuk vind en niet omdat het moet.

Ik wissel nu fietsen (race/mtb) af met hardlopen en dat bevalt prima. Alhoewel fietsen de laatste tijd de overgrote portie van mijn sporttijd is. Dit jaar al een aantal 150+km ritjes gedaan en gisteren de halve marathon in Leiden gelopen. Geen toptijd (1:48), maar wel genoten van het evenement! En ruimte voor verbetering volgend jaar :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
Roadman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:11:
Gisteren op jacht naar een sub 42 op de 10 KM

Maar alle gekheid, uiteindelijk de 10 kilometer gefinished in 32:30. Helaas 31 seconden te langzaam.
Nou ja die sub 42 heb je in ieder geval gehaald! :P Blijft een fantastische prestatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:48
@DukeBox

Als je toch echt wil blijven lopen (maar idd, andere sport is meer een optie misschien als het allemaal zo veel moeite kost) is een schema volgen misschien een goed idee?

Ik merk zelf dat een schema echt houvast en doorzettingsvermogen kan geven, en als je dat schema afgerond hebt en je weer een beetje alles op peil hebt gaat het verder misschien ook makkelijker en kost het geen/minder moeite om het vol te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Kleine terugkoppeling, ik ben zaterdag in Utrecht met de route van @MrAcid begonnen maar het eerste stuk was al lekker groen en ben dus toen de route meer verhard en in de woonwijk verder zou gaan omgekeerd en weer terug gelopen.

Veel hondenuitlaters gezien (van ongeveer 07-08 gelopen), vriendelijke mensen tegengekomen, redelijk wat hondendrollen ontweken en veel hondenhaar op een stukje langs een sloot gezien. Mooie afwisseling op 2 dagen website-presentaties/onderwerpen.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

m0ridin schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:52:
..is een schema volgen misschien een goed idee?
Voor mij is juist het ongedwongen het fijne van individuele sporten zoals hardlopen en fietsen. Vroeger liep ik ook niet als het regende, het moest wel 'leuk' blijven. Een schema komt mij te gedwongen over.

Heb hoe dan ook, vandaag toch een soort van eerste stap genomen, ben op de fiets naar mijn werk gegaan. Ik kan helaas niet iedere dag met de fiets maar misschien kan ik het toch combineren met een soort van schema dat ik de andere dagen dan een poging doe te gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

DukeBox schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Een schema komt mij te gedwongen over.
Ik gebruikte het schema meer als hulp met bepaalde loopjes. Ik gebruikte dan een hartslagmeter om mezelf een beetje af te remmen. Zonder een 'rustige duurloop' op hartslag, werd het vaak te snel een een soort van sprint elke keer. Zeker in het begin moest het lichaam nog (weer) wennen aan langere tijd rennen. Schema was niet zozeer dwangmatig trainen om alle checkboxen te halen, maar meer hulp om niet te snel van stapel te lopen. Met langzaam opbouwen bleef het bij mij allemaal wat langer heel :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

retlaw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:02:
[...]
Wat bij mij heeft geholpen is het loslaten van wat je 'vroeger' makkelijk kon en gewoon genieten van wat je nog wel kan! Langzaam starten, ik gebruikte een schema, en dan zal je zien dat je snel stappen maakt. Ik sport omdat ik dat leuk vind en niet omdat het moet.
@DukeBox Exact dit dus!

Ik ben na een jaar stil staan ook weer aan het lopen. Conditioneel absoluut dramatisch, maar ik loop echt rond als een blij ei op de dagen dat het goed gaat en de sprongen vooruit zijn ook zeer motiverend! :)
Dat ik voorheen 100k+ wedstrijden liep en nu max een uurtje loop mag de pret niet drukken. Het heeft geen zin om daarmee te blijven vergelijken; dat komt misschien ooit wel weer, maar is nu gewoon geen optie.

Zeker als je weer een beetje regelmatig gaat lopen zal je zien dat de progressie snel gaat, dan komt de motivatie vanzelf voor mij. Ik loop niet met schema's oid, maar probeer wel weer 3x in de week te lopen. Dat is genoeg om rap te verbeteren.

Daarnaast is afwisseling altijd een goed idee natuurlijk voor motivatie. Voorheen fietste en mountainbikete ik ook altijd al. Dat is nu nog even geen optie, maar wil ik wel weer opbouwen... Voor je algehele fitheid maakt het niet heel veel uit wat je exact doet, áls je maar wat doet.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verona27 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Nou ja die sub 42 heb je in ieder geval gehaald! :P Blijft een fantastische prestatie!
Oeps nog niet genoeg koffie op... :$
Gaargod schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:34:
Haha @Roadman het is nog vroeg zeker ;) wat een tijd, 32:30 !!!!
Hoe dan ook, netjes gedaan!
Volgende keer volg ik jou wel gewoon door het Twiske heen, dan komt het goed. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

@DukeBox niemand dwingt je. De enige die je kan dwingen om een individuele sport te beoefenen ben jij zelf.

Dat heet alleen geen dwang maar discipline :P en als je iets wil volhouden en/of opbouwen heb je die discipline nodig, of het gaat om fietsen, lopen, gitaarspelen, triathlons, zangles, punniken, breien, het maakt niet uit.
Motivatie is voor de korte termijn, en is niet altijd aanwezig. Discipline is er voor de lange termijn en kweek je door regelmaat, jezelf een gewoonte aanleren, het grotere doel voor ogen zien en erkennen dat daar oefening voor nodig is.

* Pathogen vindt zichzelf nu echt als een ouwe l*l klinken :Y

Vorig jaar zat het bij mij echt prima qua discipline :) moe, chagrijnig, regen, allemaal irrelevant, behalve kleden op het weer dacht ik daar pas over na als ik al buiten was. Geen inspiratie? Dan maar een inspiratieloze training. Ik ben naar buiten gelopen in stortbuien waar collega's bijzonder vreemd van opkeken. Als je eenmaal bezig bent dan lukt het wel!
De enige twee dingen zie ik toelaat om een training te skippen zijn blessures (helaas) en andere plannen met de familie (vakantie, uitje, grote klus oid en dan nog probeer ik wel een gaatje te vinden). Met name in de vakantie is het ritme anders, dus vind ik het moeilijker om het hardloopritme mee te nemen.

Waar ik nog discipline mis is het oppakken van alternatieve training bij een blessure. Behalve krachtoefeningen heb ik daar gewoon niks mee gedaan. Maar dat is allemaal een kwestie van de gewoonte willen aanleren :Y

Anders geschetst: als ik alléén op motivatie zou lopen, dan was mijn gedachtengang nu:
- druk weekend gehad, ik heb eigenlijk geen zin vandaag
- de lucht ziet er grijs uit, heb geen zin om nat te worden
- genoeg werk en andere dingen te doen, dus waarom zou ik tijd nemen om te gaan hardlopen?
- hoofdpijn, niet goed water gedronken gisteren en vanochtend

In plaats daarvan sta ik mezelf toe alleen te denken over welke schoenen ik aandoe.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:46
Afgelopen zondag mijn eerste wedstrijd gelopen, de halve marathon in Leiden. Had een paar maanden geleden zelf al eens een halve marathon gelopen dus wist wel wat ik kon verwachten.

Ging erg lekker met een eindtijd van 2:11:03. Weet nog niet of ik vaker wedstrijden ga lopen maar vond het wel leuk.

Overigens ben ik ongeveer een jaar geleden vanaf 0 begonnen met hardlopen, dus dan is niet als laatste finishen in zo'n wedstrijd helemaal leuk :)

[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 20-05-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:46:
[...]

@DukeBox Exact dit dus!

Ik ben na een jaar stil staan ook weer aan het lopen. Conditioneel absoluut dramatisch, maar ik loop echt rond als een blij ei op de dagen dat het goed gaat en de sprongen vooruit zijn ook zeer motiverend! :)
Dat ik voorheen 100k+ wedstrijden liep en nu max een uurtje loop mag de pret niet drukken. Het heeft geen zin om daarmee te blijven vergelijken; dat komt misschien ooit wel weer, maar is nu gewoon geen optie.
Heb het even terug moeten zoeken - maar is jouw uitschakeling nog steeds van een auto ongeluk toen? Duurt lang man! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:52
Roadman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:50:

[...]

Volgende keer volg ik jou wel gewoon door het Twiske heen, dan komt het goed. d:)b
Heb je nog een 10k race op het oog? Ik ben er weer klaar voor :*)

Enige dat nog niet 100% lekker loopt is de langere afstand op rustig tempo, maar ook dat begint langzaamaan beter te gaan. Easy does it 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Heb het even terug moeten zoeken - maar is jouw uitschakeling nog steeds van een auto ongeluk toen? Duurt lang man! :(
Yes, helaas wel :(
Leverde me een hersenschudding en whiplash op. Inmiddels werkt mijn hoofd weer vrij aardig en ben ik ook weer fulltime aan het werk. Maar mijn nek/rug blijft nog lastig. Zodra ik iets te veel doe heb ik meteen weer dagen last. Dus dat is nogal een uitdaging.

En het duurt zeker lang! Maar goed, als ik het op de langere termijn bekijk heb ik al gigantische stappen vooruit gemaakt dus daar hou ik me maar aan vast. Ik ben allang blij dat ik weer een beetje in beweging ben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:24

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

DukeBox schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Voor mij is juist het ongedwongen het fijne van individuele sporten zoals hardlopen en fietsen. Vroeger liep ik ook niet als het regende, het moest wel 'leuk' blijven. Een schema komt mij te gedwongen over.

Heb hoe dan ook, vandaag toch een soort van eerste stap genomen, ben op de fiets naar mijn werk gegaan. Ik kan helaas niet iedere dag met de fiets maar misschien kan ik het toch combineren met een soort van schema dat ik de andere dagen dan een poging doe te gaan lopen.
Voor mij zit het hem met name in die laatste paar woorden van je post "Een poging"

of ik begin, of niet. Niet proberen, maar doen! Er zijn altijd redenen te vinden om niets te doen; t is ook makkelijker, want je hoeft geen keuzes te maken of iets anders te laten. Voor mij is juist regelmaat een goede driver. Ik ben ook weer aan het beginnen met lopen, en ik loop 3x in de week. punt. als ik daar aan ga rommelen, dan is de stap naar niet lopen zo weer gezet. Je moet er vaak even doorheen; als je eenmaal de smaak te pakken hebt, maakt het niet uit of het koud of juist warm is, donker of in de volle zon, regenachtig of veel wind; je gáát gewoon.

Het tempo is bagger, het lijf wil niet mee, mn benen sputteren tegen, en toch weet ik dat betere tijden komen zolang ik maar doorga. Niet overbelasten, want dan kán je gewoonweg niet lopen, maar rustig aan opbouwen (=moeilijk...) Hier je vorderingen en belevingen blijven posten helpt ook voor de motivatie en het digitale steuntje in de rug. Iedereen is ooit begonnen, en meer mensen hebben een 'doorstart' moeten maken door blessureleed, veranderingen in hun leven of een gebrek aan motivatie. Doe er je voordeel mee :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gaargod schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Heb je nog een 10k race op het oog? Ik ben er weer klaar voor :*)

Enige dat nog niet 100% lekker loopt is de langere afstand op rustig tempo, maar ook dat begint langzaamaan beter te gaan. Easy does it 8)
Ga nog de Alkmaar city run doen 29 mei, maar die loop ik niet voluit want wil 2 juni de halve in Hoorn voluit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Pas vandaag viel er een kwartje bij mij.
Ik heb voor vrijdag een inspanningstest en VO2 max-meting staan en zaterdag ga ik een 33km trail doen in Lommel. Benieuwd hoeveel invloed zo'n meting zal hebben op de trail de dag erna. :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Xaverius schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:28:
Pas vandaag viel er een kwartje bij mij.
Ik heb voor vrijdag een inspanningstest en VO2 max-meting staan en zaterdag ga ik een 33km trail doen in Lommel. Benieuwd hoeveel invloed zo'n meting zal hebben op de trail de dag erna. :+
Dat is te kort erop - als je zaterdag voor een toptijd wilt gaan zou ik 'm niet doen. Als je gewoon relaxed gaat lopen dan ga je er weinig van merken gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Roozzz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Yes, helaas wel :(
Leverde me een hersenschudding en whiplash op. Inmiddels werkt mijn hoofd weer vrij aardig en ben ik ook weer fulltime aan het werk. Maar mijn nek/rug blijft nog lastig. Zodra ik iets te veel doe heb ik meteen weer dagen last. Dus dat is nogal een uitdaging.

En het duurt zeker lang! Maar goed, als ik het op de langere termijn bekijk heb ik al gigantische stappen vooruit gemaakt dus daar hou ik me maar aan vast. Ik ben allang blij dat ik weer een beetje in beweging ben.
Klinkt o zo bekend :| Heel veel sterkte! en idd, rustig aan, maar daarin heb je niet echt een keuze..

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Na een winter vol gesukkel, heb ik gisteren mijn eerste wedstrijd gelopen in Groningen. PR op de 5KM verpulverd van 25:48 anderhalf jaar geleden (training) naar 23:37 gisteren. Ik had me voorgenomen om <25:00 te lopen, maar klaarblijkelijk gaf de wedstrijd setting mij een enorme boost.

https://www.strava.com/activities/2379836586

Een strategie had ik niet: gewoon maximaal en kijken waar het schip strand. Eerste kilometer ging in 4:30, daarna vlak op 4:47.

Een aantal jaren gelden heb ik me laten testen in een SMA, mijn omslagpunt lag op 185 en max hartslag op een kleine 200. Lijkt prima te kloppen, gemiddeld hartslag lag gisteren op 188 en mijn max op 196 tijdens de finish.

Ben er blij mee, volgende doel is de 10Km <50:00.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frenz64
bert74 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:32:
.......Een strategie had ik niet: gewoon maximaal en kijken waar het schip strand......
Uhh, excuse me, wzwwhss is anders een tweakers approved strategie, hoor.

En verder helemaal eens met de "gewoon gaan" aanpak van hierboven. Het duurt niet lang voordat het ritme je gaat helpen, je lijf wil uit, wil bewegen en jij volgt dan maar, los van de omstandigheden. En het leuke is dat de bevrediging achteraf net zo groot, zo niet groter is: op de bank na het douchen als je door baggerweer gelopen hebt, bijv. in het donker ook nog, is wat mij betreft een wereldbeloning voor jezelf.
Ik heb nu nog steeds last van m'n hamstring, maar ik vervang het lopen met fietsen en surfen, zodat ik tegemoet kom aan de bewegingsdrang.

Er is geen team waar je achter kan verschuilen, geen afspraak met een ander, je doet het voor jezelf en niemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

kwakke01 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:09:
of ik begin, of niet. Niet proberen, maar doen! Er zijn altijd redenen te vinden om niets te doen..
Het is niet dat ik dan een reden vind om niets te doen maar ik vind gewoon iets anders wat ik dan hoger plaats qua prioriteit. Soms ben ik ook echt op zoek naar andere dingen als klusjes of dingen als belasting aangifte of wat dan ook om maar een reden te hebben niet te gaan lopen.

Misschien moet een mod gewoon mijn t.net account 's avonds blokkeren totdat ik kan aantonen dat ik een half uur heb gelopen ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29
Gisteren de halve marathon van Leiden gelopen met de insteek om het beter dan vorig jaar te doen (26 graden). Het was super hardloopweer en zoals altijd veel mensen langs de kant.

Helemaal achteraan gestart (na 16:30 over start) en daarna lekker gaan inhalen. Helaas na 500 meter een steek in mijn linker kuit. Dus rustig aan verder gegaan. Na 15 km zat ik er wat energie betreft helemaal doorheen. Op mijn tandvlees naar de finish en dan toch 4,5 minuten van mijn PR afgelopen! :) *O*

Strava-linkje

Op naar volgend jaar en dan proberen onder de 2 uur te lopen.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Frenz64 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Uhh, excuse me, wzwwhss is anders een tweakers approved strategie, hoor.
Dat blijkt wel weer. Volgens mij kom je hier in een 5KM wel mee weg. In een 10K run zal het wel iets meer gedoseerd moeten worden anders wordt het wel heel zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

MrAcid schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:30:
[...]

Dat is te kort erop - als je zaterdag voor een toptijd wilt gaan zou ik 'm niet doen. Als je gewoon relaxed gaat lopen dan ga je er weinig van merken gok ik zo.
Mijn trailwedstrijden zijn standaard op tempo uitlopen. 😬
Soms start ik de eerste kilometers met de Mrs om daarna mijn eigen tempo op te pikken. 33 Kilometer is op dit moment weer een stap vooruit, dus was het plan al rustig aan te doen.

Alleen de combo viel me op een ik heb nog nooit zo'n test gehad.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoefies
bert74 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:32:
Na een winter vol gesukkel, heb ik gisteren mijn eerste wedstrijd gelopen in Groningen. PR op de 5KM verpulverd van 25:48 anderhalf jaar geleden (training) naar 23:37 gisteren. Ik had me voorgenomen om <25:00 te lopen, maar klaarblijkelijk gaf de wedstrijd setting mij een enorme boost.

https://www.strava.com/activities/2379836586

Een strategie had ik niet: gewoon maximaal en kijken waar het schip strand. Eerste kilometer ging in 4:30, daarna vlak op 4:47.

Een aantal jaren gelden heb ik me laten testen in een SMA, mijn omslagpunt lag op 185 en max hartslag op een kleine 200. Lijkt prima te kloppen, gemiddeld hartslag lag gisteren op 188 en mijn max op 196 tijdens de finish.

Ben er blij mee, volgende doel is de 10Km <50:00.
Leuk!! Jouw 5k-verhaal lijkt erg op het mijne, leuk om te lezen! Ik kan me voorstellen hoe het voelt :) Succes met je doel op de 10k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
DukeBox schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:59:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken.. heb eigenlijk nooit iets anders gedaan dan hardlopen. Ik fiets wel graag lange stukken (geen racefiets), misschien moet ik daar iets mee doen.
Het kan wel zijn dat je wel een motivatie hebt, maar ik las hem daar niet. Misschien kun je je redenen voor wel rennen eens op een rijtje zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

zoefies schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:39:
[...]
Het kan wel zijn dat je wel een motivatie hebt, maar ik las hem daar niet. Misschien kun je je redenen voor wel rennen eens op een rijtje zetten.
DukeBox schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Het is niet dat ik dan een reden vind om niets te doen maar ik vind gewoon iets anders wat ik dan hoger plaats qua prioriteit. Soms ben ik ook echt op zoek naar andere dingen als klusjes of dingen als belasting aangifte of wat dan ook om maar een reden te hebben niet te gaan lopen.

Misschien moet een mod gewoon mijn t.net account 's avonds blokkeren totdat ik kan aantonen dat ik een half uur heb gelopen ;)
Ja zeg, niks dingen op een rijtje zetten vanavond, gewoon rennen met dat kadaver :+

Wij kunnen wel als stok achter de deur fungeren hoor, deel je je strava even? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 12-10 20:28

Wokker

De avond wokkel

Roadman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Ga nog de Alkmaar city run doen 29 mei, maar die loop ik niet voluit want wil 2 juni de halve in Hoorn voluit lopen.
Krijg je de kans ook niet voor schijnt erg druk te zijn op het parcours ;). Ga hem zelf ook lopen. Maar meer omdat het mijn thuis stad is.

Het oneindige X 0

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
2 jaar na mijn halve marathon debuut op de halve van Leiden weer terug om m'n PR eens goed op scherp te zetten (deze was nog steeds 2 jaar oud op 1:48) en dat is goed gelukt!

Het doel was onder de 1:40 lopen, en daarom besloot ik me bij de hazen van 1:40 aan te sluiten. Deze liepen goed en vrij constant en helpen je af te remmen bij het begin (wat echt top was, eindelijk eens een keer de eerste kilometer niet te snel gelopen!). De eerste 10 gingen heerlijk, mijn moeilijke momentje komt meestal rond de 13 kilometer en daar zat ik al een beetje op te wachten. De tempomakers liepen iets onder schema (op een finish van 1:38 hoog) maar het verwachtte momentje kwam niet opzetten. Na een drankpost op 14km was bijna het hele groepje achter de hazen weg (ik kan gelukkig lopend drinken dus kon de pacers bijhouden). Bij km 16 er toch maar voor bij gegaan, ik had nog energie over inmiddels! In dit stuk echt nog gigantisch veel mensen ingehaald, dat geeft toch ook wel een boost :). Laatste km ging nog het snelst in 4:18 en uiteindelijk gefinshed in een voor mij toptijd van 1:37:39! Super blij mee en bijna 11 minuten van m'n PR eraf :).

splits:
0-5km: 23:30 (4:42/km)
5-10km: 23:19 (4:40/km)
10-15km: 23:17 (4:39/km)
15-20km: 22:46 (4:33/km)
20-21.1 km: 4:48 (4:17/km)
(ohja en op de Ekiden liep ik vorig jaar wat minder fit 22:51 op de 5km 8)7 )

Strava: https://www.strava.com/activities/2379482829

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Keurige opbouw in je race en hele sterke verbetering! Gefeliciteerd!

Op naar de 1:35! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Wokker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:48:
[...]

Krijg je de kans ook niet voor schijnt erg druk te zijn op het parcours ;). Ga hem zelf ook lopen. Maar meer omdat het mijn thuis stad is.
Klopt, erg druk en veel keren en draaien. Maar ik loop hem ook voor de fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
DukeBox schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Geen loopmaatjes in je omgeving? Dat werkt altijd erg goed, gewoon een dag van tevoren alvast een avond + tijd prikken. "Afzeggen" is dan best hoogdrempelig, waardoor je meteen die stok achter de deur hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Roadman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Klopt, erg druk en veel keren en draaien. Maar ik loop hem ook voor de fun :)
Ik loop hem ook weer dit jaar. Heb tot nu toe bijna alle keren mee gedaan (alleen gemist toen Ajax europa league finale speelde, had wel een startbewijs).
Ik vind het wel mee vallen hoe 'traag' het parcours is. Het klopt wel dat het heel druk is. Maar over het algemeen zijn de wegen waar je op loopt erg breed. Er zitten wel veel bochten in wat je iets aan tempo kan schelen. Maar het zijn geen 180 graden keer lussen gelukkig.

Mijn richttijd is onder de 45 minuten. Ik start in het eerste recreanten vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
The_Ghost16 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:14:
[...]

Ik loop hem ook weer dit jaar. Heb tot nu toe bijna alle keren mee gedaan (alleen gemist toen Ajax europa league finale speelde, had wel een startbewijs).
Ik vind het wel mee vallen hoe 'traag' het parcours is. Het klopt wel dat het heel druk is. Maar over het algemeen zijn de wegen waar je op loopt erg breed. Er zitten wel veel bochten in wat je iets aan tempo kan schelen. Maar het zijn geen 180 graden keer lussen gelukkig.

Mijn richttijd is onder de 45 minuten. Ik start in het eerste recreanten vak.
Grappig, ik zou hem toen Ajax in de finale van de Europa League stond voor het eerst lopen. Toen toch maar voor Ajax gekozen :+

Nouja, het is in elk geval geen PR parcours wat mij betreft. Ik start ook in het eerste recreanten vak en wil ook onder de 45 minuten lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Ik ben voor werk een paar dagen in Helsinki en via organisatie van de lokale city trail kreeg ik gpx route van een schitterende city trail door de groene long. Erg technische single tracks en veel variatie. Echt aanrader mocht je er eens zijn: https://strava.app.link/sgt5WlkYRW

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren stond er een training van 15x 400m, met een herstelpauze van 400m dribbel op het programma. Voor de mensen die niet bekent zijn op een atletiekbaan, dan zijn in totaal 30 rondjes rond de baan. Voorafgaand aan de training kwam deze ontzettend zwaar en geestdodend over, maar het viel achteraf gezien eigenlijk wel mee. Het tempo (22"/100m 3.40'/km) was, mede de relatief lange herstelpauze, goed vol te houden. Wat wal apart was, wij waren aan onze training begonnen, een paar minuten later komt een andere groep de baan op, werkt hun training af, verlaat de baan weer, na verloop van tijd waren alle andere groepen vertrokken, alleen wij draaiden nog braaf onze rondjes :+.

Anyway, ging goed en na de training nog een compliment van de Garmin, Vo2 staat nu op 59, een all-time high :P. En hoewel dit getal natuurlijk met een korrel zout te nemen is, blijft het wel leuk om te zien ;).

Overigens kan ik iedereen die een HRM Run borstband compatible Garmin horloge heeft deze band erbij te nemen, als data-junkie is het geweldig om te zien welke stats het horloge je teruggeeft (en de info is nog waardevol ook).

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56
Calitomnication schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:17:
Gisteren stond er een training van 15x 400m, met een herstelpauze van 400m dribbel op het programma. Voor de mensen die niet bekent zijn op een atletiekbaan, dan zijn in totaal 30 rondjes rond de baan. Voorafgaand aan de training kwam deze ontzettend zwaar en geestdodend over, maar het viel achteraf gezien eigenlijk wel mee. Het tempo (22"/100m 3.40'/km) was, mede de relatief lange herstelpauze, goed vol te houden. Wat wal apart was, wij waren aan onze training begonnen, een paar minuten later komt een andere groep de baan op, werkt hun training af, verlaat de baan weer, na verloop van tijd waren alle andere groepen vertrokken, alleen wij draaiden nog braaf onze rondjes :+.

Anyway, ging goed en na de training nog een compliment van de Garmin, Vo2 staat nu op 59, een all-time high :P. En hoewel dit getal natuurlijk met een korrel zout te nemen is, blijft het wel leuk om te zien ;).

Overigens kan ik iedereen die een HRM Run borstband compatible Garmin horloge heeft deze band erbij te nemen, als data-junkie is het geweldig om te zien welke stats het horloge je teruggeeft (en de info is nog waardevol ook).
Die HRM band heb ik al :P

PS, pas je onderschrift aan want die 235 is niet compatibel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Calitomnication schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:17:

Vertel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Foto's zeggen meer dan woorden toch ;)

stats interval met standaard Garmin borstband

gc01gc02

stats interval met standaard Garmin HRM Run borstband

gc03gc04gc05

Daarnaast krijg je tijdens het lopen een paar extra datavelden die deze stats realtime weergeven :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Met de 935/945 (de rest wet ik niet) ook power en vertical oscillate extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verticale oscilatie zit hier ook op, maakt volgens mij deel uit van de standaard running dynamics. Voor power heb je de footpod nodig, maar die kost dan weer iets van 65 euro geloof ik. En volgens de Run2Day meneer is Garmin Power een soort aftreksel van Stryde, waarmee de laatste toch betere resultaten geeft. Maar gezien het verschil in prijs mag dat ook wel :)

@tlpeter & @dreameater
Als jullie 'm gaan bestellen, willen jullie dan gebruik maken van deze URL, ik krijg namelijk 25% commissie voor iedere Garmin sale die ik via dit platform realiseer O-) :> ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Calitomnication op 22-05-2019 10:23 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Calitomnication schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:11:
Verticale oscilatie zit hier ook op, maakt volgens mij deel uit van de standaard running dynamics. Voor power heb je de footpod nodig, maar die kost dan weer iets van 65 euro geloof ik. En volgens de Run2Day meneer is Garmin Power een soort aftreksel van Stryde, waarmee de laatste toch betere resultaten geeft. Maar gezien het verschil in prijs mag dat ook wel :)
Nee ook de hrm run band geeft power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Klopt, alleen is die data slechts beschikbaar voor een beperkt aantal toestellen zoals ook te lezen is in de review op DcRainmaker https://www.dcrainmaker.c...n-running-power-good.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Calitomnication schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Foto's zeggen meer dan woorden toch ;)

stats interval met standaard Garmin borstband

[Afbeelding: gc01][Afbeelding: gc02]

stats interval met standaard Garmin HRM Run borstband

[Afbeelding: gc03][Afbeelding: gc04][Afbeelding: gc05]

Daarnaast krijg je tijdens het lopen een paar extra datavelden die deze stats realtime weergeven :)
Super gaaf, en wat ga je nou anders doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:52
@Calitomnication Ik vind dat je standaard Garmin borstband (bovenste plaatje) het maar matig doet. Bij de interval training zie ik de scherpe overgangen in je pace totaal niet terug in je hartslag. Dat kan toch niet kloppen? Ik zou eerder denken dat je hartslag daar gewoon met je horloge (OHR) gemeten hebt.

Overigens loop ik zelf altijd met m'n RD-pod die bij m'n FR645 zat (ING bundel), dus ik krijg dezelfde gegevens. Ik heb een simpele hartslagband (Wahoo Tickr) die ik alleen draag met interval training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

slow whoop schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:15:
@Calitomnication Ik vind dat je standaard Garmin borstband (bovenste plaatje) het maar matig doet. Bij de interval training zie ik de scherpe overgangen in je pace totaal niet terug in je hartslag. Dat kan toch niet kloppen? Ik zou eerder denken dat je hartslag daar gewoon met je horloge (OHR) gemeten hebt.
Ik vermoed dat hij niet dezelfde activiteit gekoppeld heeft in deze grafieken ;)
M.a.w. die grafiek met z'n reguliere borstband was geen intervaltraining...

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:52
dreameater schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Ik vermoed dat hij niet dezelfde activiteit gekoppeld heeft in deze grafieken ;)
M.a.w. die grafiek met z'n reguliere borstband was geen intervaltraining...
Huh? In dit plaatje zie ik toch duidelijk een interval training terug in zowel de pace als de cadans. Alleen de hartslag (die er tussenin staat) komt daar niet mee overeen. Hoe zou je in Garmin Connect een hartslagmeting van een andere activiteit tussen kunnen zetten, en waarom?

Ik begrijp dat de standaard hartslagband bij een andere activiteit gebruikt is dan de HRM Run band. Maar bij beide activiteiten gaat het om een (soortgelijke) interval training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

slow whoop schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Huh? In dit plaatje zie ik toch duidelijk een interval training terug in zowel de pace als de cadans. Alleen de hartslag (die er tussenin staat) komt daar niet mee overeen. Hoe zou je in Garmin Connect een hartslagmeting van een andere activiteit tussen kunnen zetten, en waarom?

Ik begrijp dat de standaard hartslagband bij een andere activiteit gebruikt is dan de HRM Run band. Maar bij beide activiteiten gaat het om een (soortgelijke) interval training.
ooh wow, excuses je hebt gelijk inderdaad! Ik dacht dat hij gewoon uit z'n historie een screenshot had gepakt van een andere activiteit. Maar dan is de afwijking inderdaad erg groot.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

MrAcid schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Super gaaf, en wat ga je nou anders doen? ;)
Na, het helpt me wel met werken aan paslengte, die is altijd rond de 1 meter geweest, maar nu kan zelf terugzien op welke moment het "verkeerd" is gegaan. Het helpt mij. Als jij zegt dat je er geen belang bij hebt (want dat maak ik een beetje uit je post op), dat mag natuurlijk :) (nofi).

Meer detail, mijn zwaktepunten bij hardlopen zijn, paslengte, arm inzet en een vrij hoge pasfrequentie, gooi alles in de mix en er gaat veel energie verloren die beter kan worden ingezet. Door hier meer actief op te gaan letten hoop ik dat dit in de resultaten terug te zien is. En ja, ik ben ook een beetje een data-junkie ;).

@slow whoop & @dreameater
Het zijn 2 verschillende activiteiten, wel beide interval trainingen, waarbij de eerste is gemeten met een borstband van de FR610. Onderste screenshot is de interval van gisteren, 15x 400 met 400 pauze. vandaar dat de hartslag meer een golfbeweging laat zien, afstand interval is gelijk aan herstel.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeTristan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09 13:17
Gisteren voor het eerst sinds half januari weer een klein (3,4km, 6:30/km) rondje gelopen. Voelde tijdens en direct na het lopen goed, maar vandaag is m'n rechter knie stijf... Eerder ook wel knieproblemen gehad, toen er vanuit gegaan dat het met overbelasting te maken had, maar dat zou nu dus eigenlijk niet moeten kunnen. Iemand bekend met dit soort problemen en tips? Ik merk dat ik zo geen plezier kan halen uit 't lopen, terwijl ik gisteren tijdens 't lopen juist weer merkte hoe fijn hardlopen eigenlijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Calitomnication schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Na, het helpt me wel met werken aan paslengte, die is altijd rond de 1 meter geweest, maar nu kan zelf terugzien op welke moment het "verkeerd" is gegaan. Het helpt mij. Als jij zegt dat je er geen belang bij hebt (want dat maak ik een beetje uit je post op), dat mag natuurlijk :) (nofi).
Ben inderdaad sceptisch over deze metrics en het praktische nut ervan. Volgens mij zijn al die extra datapunten geen doelen, maar gevolgen. Ze correleren dus waarschijnlijk met meer snelheid, maar causaliteit? Ik ben niet overtuigd.

Je kunt er (dus) niks mee, behalve mooie dashboardjes presenteren, en toegegeven: dat ziet er inderdaad gaaf uit! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:48
BeTristan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:19:
Gisteren voor het eerst sinds half januari weer een klein (3,4km, 6:30/km) rondje gelopen. Voelde tijdens en direct na het lopen goed, maar vandaag is m'n rechter knie stijf... Eerder ook wel knieproblemen gehad, toen er vanuit gegaan dat het met overbelasting te maken had, maar dat zou nu dus eigenlijk niet moeten kunnen. Iemand bekend met dit soort problemen en tips? Ik merk dat ik zo geen plezier kan halen uit 't lopen, terwijl ik gisteren tijdens 't lopen juist weer merkte hoe fijn hardlopen eigenlijk is!
Zelf ook een hele tijd met knieproblemen rondgelopen, in mijn geval kwam het neer op oefeningen om mijn benen sterker te maken en core stability. Niet leuk, wel nuttig.

Het blijft altijd lastig met dit soort problemen, want waar je last van hebt hoeft niet perse ook de oorzaak te liggen, alles is met elkaar verbonden (en als je het ene probleem op hebt gelost komt gewoon je volgende zwakste punt naar boven ;) ).

Ooit wel eens naar de fysio geweest hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ben inderdaad sceptisch over deze metrics en het praktische nut ervan. Volgens mij zijn al die extra datapunten geen doelen, maar gevolgen. Ze correleren dus waarschijnlijk met meer snelheid, maar causaliteit? Ik ben niet overtuigd.

Je kunt er (dus) niks mee, behalve mooie dashboardjes presenteren, en toegegeven: dat ziet er inderdaad gaaf uit! :+
Ach ja, stats zijn altijd "goed" (het blijft hier Tweakers) ook al doe je er niks mee :P Anderen lopen met kek gekleurde sokken, strikken hun veters op een bepaalde manier of lopen altijd in hetzelfde shirt want daar loop je een PR in. Ik durf te stellen dat wielrenners nog een tikkeltje erger zijn wat betreft 'gadgets' en 'dingetjes' (anders bestond er niet zoiets als die Velominati :P )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

vhal schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Ach ja, stats zijn altijd "goed" (het blijft hier Tweakers) ook al doe je er niks mee :P Anderen lopen met kek gekleurde sokken, strikken hun veters op een bepaalde manier of lopen altijd in hetzelfde shirt want daar loop je een PR in. Ik durf te stellen dat wielrenners nog een tikkeltje erger zijn wat betreft 'gadgets' en 'dingetjes' (anders bestond er niet zoiets als die Velominati :P )
#4 It's ALL about the bike <3 *O*

-ahum, maar goed, naar het is gebleken geeft fietsen meer kans op nekletsel, dus voorlopig houden we het grotendeels bij lopen ;w

gister weer gelopen; doel was rustig lopen, niet forceren en genieten. uiteindelijk werd het natuurlijk weer een race tegen mezelf en de klok. blijkbaar maak ik weer progressie, want ik kon het tempo wat ik ingezet had redelijk doortrekken. het laatste stukje ging het niet echt meer van harte , maar toch. Vandaag weer rustig een rondje lopen, zodat ik ook deze week weer aan mn doel van 3x heb voldaan; durf de afstand nog niet veel op te rekken, want mn lijf moet hier eerst maar aan wennen. las een paar pagina's terug de stelregel van 10% per week (maand?) en dat heb k mezelf ook voorgenomen.

[ Voor 40% gewijzigd door kwakke01 op 23-05-2019 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:19:
[...]

Sowieso! Kunnen hardlopers nog wat van leren - een beetje meer gesoigneerd aan de start verschijnen!

Hardlopers zijn fucking slonzig over het algemeen. Merkloze flubber-shirts en broeken, ongeschoren benen, okselhaar onder je singlet vandaan, totaal ongestileerde looptechniek, niet matchende schoenen/sokken/broekje/shirt, allemaal gadgets aan je lichaam hangen, etc. etc.

Maar hé, als je één van de oudste sporten bent, die zelfs na al die jaren nog zo democratisch is dat je hem in principe zonder énige middelen kunt beoefenen (op hoog niveau!), overal ter wereld: dan moeten we misschien niet al die Westerse uiterlijke belangrijkheid erop projecteren en gewoon lekker hollen. ;) oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Sowieso! Kunnen hardlopers nog wat van leren - een beetje meer gesoigneerd aan de start verschijnen!

Hardlopers zijn fucking slonzig over het algemeen. Merkloze flubber-shirts en broeken, ongeschoren benen, okselhaar onder je singlet vandaan, totaal ongestileerde looptechniek, niet matchende schoenen/sokken/broekje/shirt, allemaal gadgets aan je lichaam hangen, etc. etc.
[...]
Ik nodig je van harte uit om eens een (ultra)trail te lopen in Frankrijk, Zwitserland of Italië. Zij begrijpen dit tenminste! Keurig matchende shirts, broeken, sokken, schoenen, pet en soms zelfs tot aan de zonnebril aan toe. Ter illustratie: https://medium.com/@aldaw...-race-report-70fb7862fe71
Dit is echt geen uitzondering of voorbehouden aan de profs. Hij kan nog behoorlijk stappen vooruit maken door zijn "merkkeuze" beter af te stemmen. Sommige deelnemers lijken rechtstreeks weggelopen te zijn uit de etalage :+

Nederlandse hardlopers snappen er inderdaad helemaal niets van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58

vhal

ಠ_ಠ

Is het niet bij trails zo van "hoe gekker hoe beter"? :P Daar zie je toch de meest rare combinaties voorbij komen. Maar ja, om nou met een 'gezet Ollands' lichaam je in tailored-fit sporttenu's te wurmen. :X

Al nodigen de hardloopshirts nou niet echt uit om iets passends te zoeken, de wielerwereld heeft dat beter voor elkaar (al zijn die schreeuwige fontsize 250 CASTELLI!!111!!!11oneeleven shirts gelukkig iets minder schreeuwerig geworden.)

Maaruh, wie o wie van de heren hardloperts scheert dan wél zijn benen of is dat alleen maar zodat je soleus, gastronemicus, vastus medialus/lateralus en rectus femoris "beter uit" komen :+ >:)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
vhal schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:11:

Maaruh, wie o wie van de heren hardloperts scheert dan wél zijn benen of is dat alleen maar zodat je soleus, gastronemicus, vastus medialus/lateralus en rectus femoris "beter uit" komen :+ >:)
Ik heb gewoon geen zin om het allemaal te googlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
*spieren*

Maar wielrenners scheren toch niet voor de sier, die doen dat omdat beenhaar erg onprettig combineert met over het asfalt schrapen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

T-MOB schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:16:
*spieren*

Maar wielrenners scheren toch niet voor de sier, die doen dat omdat beenhaar erg onprettig combineert met over het asfalt schrapen.
hahaha, dat wilde ik net zeggen; "ik val nog wel eens met de fiets, en dan is het ontharen bij de prijs ingenomen" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik dacht dat het werd afgeraden om met je benen over het asfalt te schrapen :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Roozzz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Ik nodig je van harte uit om eens een (ultra)trail te lopen in Frankrijk, Zwitserland of Italië. Zij begrijpen dit tenminste! Keurig matchende shirts, broeken, sokken, schoenen, pet en soms zelfs tot aan de zonnebril aan toe. Ter illustratie: https://medium.com/@aldaw...-race-report-70fb7862fe71
Dit is echt geen uitzondering of voorbehouden aan de profs. Hij kan nog behoorlijk stappen vooruit maken door zijn "merkkeuze" beter af te stemmen. Sommige deelnemers lijken rechtstreeks weggelopen te zijn uit de etalage :+

Ik ben voorzichtig nog op zoek naar een goede zonnebril met blauwe glazen voor die dagen dat mijn outfitkleur blauw is B-) en als het even kan match ik shirt en schoenen en soms ook backpack en vizor En daarom moeten mijn broek en sokken dus ook gewoon altijd zwart zijn, anders wordt het allemaal veel te moeilijk :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Rudedadude Jij begrijpt het :D Ik maak er geen halszaak van, maar meestal is er wel enige coördinatie...

@vhal Misschien in Nederland. Als je iets naar het zuiden afzakt is dat spontaan heel anders. Daarnaast ken ik genoeg hardlopers die hun benen scheren i.v.m. teken, massages, of domweg de looks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
T-MOB schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:16:
*spieren*

99 vd 100 wielrenners scheren voor de sier, egwel

Leuke site (en boekje) over wieleretiquette

- Je stuurlint mag alle mogelijk kleuren hebben, mits het maar hetzelfde is als je zadel
- Het zadel dient ten alle tijden zwart te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Frenz64 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:14:
[...]

99 vd 100 wielrenners scheren voor de sier, egwel

Leuke site (en boekje) over wieleretiquette

- Je stuurlint mag alle mogelijk kleuren hebben, mits het maar hetzelfde is als je zadel
- Het zadel dient ten alle tijden zwart te zijn
Ho, er is maar één set regels, en dat zijn The Rules. http://www.velominati.com/

Sowieso benen scheren trouwens zodat je (hardloop)spieren beter uitkomen. Van de arm-guns moeten we het niet hebben, shown dan op z'n minst waar je wél trots op kunt zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Klopt, deze is daar een afgeleide van, maar daarom niet minder grappig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jawel, dat is het probleem. Hij is slecht (veel te letterlijk) vertaald en daardoor een stuk minder grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

MrAcid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Ho, er is maar één set regels, en dat zijn The Rules. http://www.velominati.com/

Sowieso benen scheren trouwens zodat je (hardloop)spieren beter uitkomen. Van de arm-guns moeten we het niet hebben, shown dan op z'n minst waar je wél trots op kunt zijn. :+
'Keep the rubber side DOWN' d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Zonet eerste maal gelopen met mijn pas aangekochte Jabra Elite 65T oortjes.
Wat een teleurstelling. Het linkeroortje werkt simpelweg niet.
Om de één of andere reden zit het linkse echt niet comfortabel in mijn oor.
Ofwel draai ik ze te diep en zit ik precies 10m onder water.
Ofwel zitten ze niet diep genoeg en voel je ze langzaam uitglijden.
Zowel linker als rechter zijn éénmaal uitgevallen tijdens het lopen, lag bijna één in het water.

Echt kut want de reviews waren nogtans goed, zeker zijn €150 niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dotacom schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:38:
Zowel linker als rechter zijn éénmaal uitgevallen tijdens het lopen, lag bijna één in het water.

Bedoel je met “werkt simpelweg niet” alleen dat die dus niet goed bij jouw oor past of komt er ook geen geluid uit? In het laatste geval alles retour natuurlijk. Maar als het slechts de pasvorm betreft ben je verder van huis, zal een hygieneproduct zijn dus ook niet meer terug te sturen... 😐 .. Zijn er geen verloopstukjes meegeleverd in meerdere maten, of aftermarket te koop? Dat laatste is niet ideaal natuurlijk, maar 150 euro weggooien (of paten vallen) ook niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:39
Sinds kort loop ik ook hard/ hardloop ik? Na een paar weken ook even goed schoeisel gekocht om te lopen op asfalt. Nu gebruik ik de app 5k runner om een schema te hebben. Heeft iemand nog andere ideeën voor een schema voor de beginnende loper? Ik wil zo'n 3 keer in de week lopen. Tot nu toe kan ik het schema prima volgen. Ik heb een paar jaar terug ook op voetbal gezeten en had toen ook al een "okay" conditie, maar ik wil die conditie weer oppakken.

Thanks alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Jeanke117 om eerlijk te zijn maakt het niet heel erg uit welk schema je volgt, zolang je maar structureel traint en met mate opbouwt. Persoonlijk zou ik lekker dit schema blijven volgen en vervolgens verder opbouwen met een 5k to 10k schema. Daarna kan je gaan nadenken waar je naartoe wilt werken (bijv langer of sneller) en daar een keuze qua schema op baseren. Eerst zorgen voor een goede basis. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Roozzz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:29:
@Jeanke117 om eerlijk te zijn maakt het niet heel erg uit welk schema je volgt, zolang je maar structureel traint en met mate opbouwt. Persoonlijk zou ik lekker dit schema blijven volgen en vervolgens verder opbouwen met een 5k to 10k schema. Daarna kan je gaan nadenken waar je naartoe wilt werken (bijv langer of sneller) en daar een keuze qua schema op baseren. Eerst zorgen voor een goede basis. :-)
Bedankt voor de tip. Heeft er iemand toevallig een tip om NIET op de maat van de muziek te lopen? Gewoon andere muziek of gewoon geen muziek luisteren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Geen muziek. Even geen afleiding in een wereld die er vol mee zit. Heerlijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik luister op lange duurlopen ook graag podcastjes. Met een beetje duurloop heb je mooi tijd om er ongestoord naar te luisteren. Een luisterboek heb ik nog in overweging, spoelen/zoeken gaat niet echt handig in mijn horloge.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
T-MOB schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:20:
Ik luister op lange duurlopen ook graag podcastjes. Met een beetje duurloop heb je mooi tijd om er ongestoord naar te luisteren. Een luisterboek heb ik nog in overweging, spoelen/zoeken gaat niet echt handig in mijn horloge.
Ahh, daar breng je mij op een idee. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

MrAcid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:12:
[...]

En dat mag ;)
Roozzz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Mja, weet niet of je dat alleen op hardlopers kunt projecteren maar misschien meer de Nederlander in het algemeen. Vooral Italianen lopen er altijd bij alsof ze onderweg zijn naar een bruiloft. Nederlanders zijn over het algemeen iets slonziger.

Heeft dat ook niet een beetje te maken met de Nederlandse zuinigheid en "een shirt van Decathlon of Lidl is net zo goed en het boeit me niet hoe ik eruit zie als het maar goedkoop is"?
Rudedadude schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Ik ben voorzichtig nog op zoek naar een goede zonnebril met blauwe glazen voor die dagen dat mijn outfitkleur blauw is B-) en als het even kan match ik shirt en schoenen en soms ook backpack en vizor En daarom moeten mijn broek en sokken dus ook gewoon altijd zwart zijn, anders wordt het allemaal veel te moeilijk :P
Wellicht zit hier iets tussen? Ook te krijgen bij Run2Day, Futurum etc. Hier de "SILVERBACK SQUAT MOBILITY" al in the pocket :P

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 24-05-2019 08:04 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:23
dotacom schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:38:

Ik ben met smart aan het wachten op de beats pro, dit lijkt mij tot nu toe de enige die je gewoon niet zou kunnen verliezen.
Kost een hoop meer, maar ik verwacht er dan ook een hoop van! Helaas is het uitleveren in nederland vertraagt. https://www.apple.com/nl/...ly-wireless-oortjes-zwart

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

gekke-gerrit schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:45:
[...]

Ik ben met smart aan het wachten op de beats pro, dit lijkt mij tot nu toe de enige die je gewoon niet zou kunnen verliezen.
Kost een hoop meer, maar ik verwacht er dan ook een hoop van! Helaas is het uitleveren in nederland vertraagt. https://www.apple.com/nl/...ly-wireless-oortjes-zwart
& @dotacom Zoals al eerder aangehaald door diverse users in-ear is gewoon een risico. De kans dat het niet lekker past is gewoon vrij groot. Zeker met iets dynamisch als hardlopen. Ik heb ook een oor waar het prima werkt, maar de ander is hopeloos ;) Kan hij nog retour?
Het soort haken over je oor zoals hierboven moet je ook maar fijn vinden. Vind ik heel erg niet.

Ik snap dat het oog ook wat wilt (zeker met de voorgaande discussie hier...), maar dit soort oplossingen zijn in mijn optiek gewoon kut :+
Bone conductivity is wat mij betreft the way to go voor tijdens het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
gekke-gerrit schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:45:
Ikzelf heb de jaybird-freedom-special-edition, die wordt geleverd met verschillende opzetstukjes zodat het zelfs in mijn misvormde gehooringangen blijft zitten. Het enige nadeel dat ik kan vinden: bedieningsdingetje aan de kabel is wat aan de zware kant, dus voelt het allemaal niet symmetrisch aan.. (ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Valorian schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:25:
[...]

Bedoel je met “werkt simpelweg niet” alleen dat die dus niet goed bij jouw oor past of komt er ook geen geluid uit? In het laatste geval alles retour natuurlijk. Maar als het slechts de pasvorm betreft ben je verder van huis, zal een hygieneproduct zijn dus ook niet meer terug te sturen... 😐 .. Zijn er geen verloopstukjes meegeleverd in meerdere maten, of aftermarket te koop? Dat laatste is niet ideaal natuurlijk, maar 150 euro weggooien (of paten vallen) ook niet
Er komt geen geluid uit. Is blijkbaar een veel voorkomend probleem als je googled op "jabra elite 65t only one side working". Als ik €150 betaal voor oortjes verwacht ik dat ze op zijn minst degelijk werken en goed zitten. Vanmiddag ga ik ze ineens retourneren. In ear oortjes zijn duidelijk niets voor mij, als ik ga hardlopen wil ik mij geen zorgen maken dat ze eventueel zouden kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dotacom schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Er komt geen geluid uit. Is blijkbaar een veel voorkomend probleem als je googled op "jabra elite 65t only one side working". Als ik €150 betaal voor oortjes verwacht ik dat ze op zijn minst degelijk werken en goed zitten. Vanmiddag ga ik ze ineens retourneren. In ear oortjes zijn duidelijk niets voor mij, als ik ga hardlopen wil ik mij geen zorgen maken dat ze eventueel zouden kunnen uitvallen.
Ah, ik ken het hoor. Ben ook geen fan van in-ear. Gelukkig zitten bij mij mijn iphone-dopjes perfect, dus de draadloze variant daarvan zou ik nog wel durven aanschaffen. Maar die vind ik weer wat overprices, dus voorlopgi maar gewoon met draadje ;)

PS: Wat jouw case betreft is het niet werken van het linker-dopje dus eigenlijk je geluk nu, kan je hem in ieder geval retour sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Roozzz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:58:
[...]

& @dotacom Zoals al eerder aangehaald door diverse users in-ear is gewoon een risico. De kans dat het niet lekker past is gewoon vrij groot. Zeker met iets dynamisch als hardlopen. Ik heb ook een oor waar het prima werkt, maar de ander is hopeloos ;) Kan hij nog retour?
Het soort haken over je oor zoals hierboven moet je ook maar fijn vinden. Vind ik heel erg niet.

Ik snap dat het oog ook wat wilt (zeker met de voorgaande discussie hier...), maar dit soort oplossingen zijn in mijn optiek gewoon kut :+
Bone conductivity is wat mij betreft the way to go voor tijdens het sporten.
Bij coolblue kan je toch probleemloos retouren? Momenteel nog aan het twijfelen tussen aftershokz trekz of Plantronics backbeat fit. Van beide lees ik heel goeie reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb 2 paar in-ear oordopjes gehad de laatste jaren. Een setje Beats met draadje en de Jaybird Freedom. Deze zaten bij mij echter alleen lekker als ik niet de standaard plastic dopjes er op had maar gebruik maakte van Comply Foam ear tips (of zoiets). Dit zorgde er voor dat ze veel beter bleven zitten. Zijn wel redelijk prijzig als je ze besteld in Amerika, de verkrijgbaarheid in Nederland is niet heel goed. Bij mijn Jaybird's kreeg ik ze er bij.

De Jaybird's heb ik niet heel lang gebruikt aangezien ik ook last had van het hier boven al genoemd probleem, de remote control is erg zwaar. De Beats heb ik gebruikt tot ze kapot gingen.

Momenteel gebruik ik, als ik al muziek luister tijdens het rennen, mijn airpods. Deze werken fantastisch. Doordat ze erg licht zijn kunnen ze de bewegingen prima aan. Maar ook voor deze oordopjes geldt wel dat ze goed in je oor moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

dotacom schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Bij coolblue kan je toch probleemloos retouren? Momenteel nog aan het twijfelen tussen aftershokz trekz of Plantronics backbeat fit. Van beide lees ik heel goeie reviews.
Eerlijk gezegd geen idee hoe dat werkt met zaken als een in-ear. Er zijn wat uitzonderingen i.v.m. "hygiëne" Maar als het linker ding het gewoon niet doet, zou retourneren geen enkel probleem mogen zijn. Juist een erg goede reden om de boel terug te sturen.

Hier erg tevreden met de Trekz, maar geen ervaring met de plantronics. Dus geen idee hoe dit verhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Andere opties is el cheapo TWS doppies scoren bij Alie

Ik heb Touch Two's (voor €23) zitten prima (rechts ietsje minder) klinken prima, verwacht geen wonderen (op de fiets goed geschikt), maar ook een setje KZ ZST's voor nog minder, zitten minder maar klinken beter.

Als je hier een miskoop hebt, qua pasvorm, dan is de schade te overzien. Niet echt een duurzame methode btw.

Vanmiddag weer voorzichtig een duurloopje proberen, al dagen pijnvrij en woensdag bijna 100 km gefietst zonder last van de hamstring, we gaan het zien
Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2