Ik ben toch wel erg benieuwd naar de Freedom 2.Valorian schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:37:
[...]
Ongevraagde tip n.a.v. je schoenkeuze:
De Ride’s vond ik ook altijd fantastisch. Liep daar alles op. Na mijn eerste marathon overgestapt Kinvara’s, en die vond ik nog fijner lopen waardoor ik in praktijk alleen nog maar daar op liep. Maar voor 1/2 marathon vond ik ze net wat miniem, kreeg er geen blessures van maar vond het voor mijn voeten aan het einde van zo’n run toch niet meer zo prettig. Toen ik dit jaar weer marathon ging lopen wilde ik dus weer ‘iets’ stevigere meer gedempte schoenen. Maar het voelde voor mij “onnatuurlijk” om na een paar jaar Kinvara’s (4mm drop) weer vol op de Ride’s (8mm drop) over te gaan. Die Ride’s lijken dan ineens toch meer “trainers” en de Kinvara’s gaan al richting wedstrijdschoenen (maar zijn zeker geen flat racers). Daarom heb ik gekeken welke schoen uit het Saucony 4mm palet dan een beetje tussen Kinvara en Ride in zit en toen kwam ik uit bij de Saucony Freedom Iso 2 serie. Is iets zwaarder en gedempter dan Kinvara maar wel iets lichter en minder offset dan de Ride. En het ISO vetersysteem is echt top (maar die is er sinds kort ook voor de Ride, dus dat staat er even los van).
Voor mij is het nu Kinvara voor kort/snel en Freemdom Iso voor duur/lang. Marathon ging er heerlijk op, totaal geen last gehad van “moeie voeten”.
PS: mocht je iets doen met deze tip wacht dan tot er weer een outlet is, want in de adviesprijs zijn de Freedoms wel erg prijzig!
Als ik ooit eens een A8 in de sale zie in mijn maat vul ik mijn saucony aan met die schoen als testcase voor écht snel en kort (en waarschijnlijk oncomfortabel, maar wel reactief en nog lichter dan kinvara’s).
Heb ze nu gevonden voor 90 euro, ff nachtje over slapen

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1