Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.495 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Ongevraagde tip n.a.v. je schoenkeuze:

De Ride’s vond ik ook altijd fantastisch. Liep daar alles op. Na mijn eerste marathon overgestapt Kinvara’s, en die vond ik nog fijner lopen waardoor ik in praktijk alleen nog maar daar op liep. Maar voor 1/2 marathon vond ik ze net wat miniem, kreeg er geen blessures van maar vond het voor mijn voeten aan het einde van zo’n run toch niet meer zo prettig. Toen ik dit jaar weer marathon ging lopen wilde ik dus weer ‘iets’ stevigere meer gedempte schoenen. Maar het voelde voor mij “onnatuurlijk” om na een paar jaar Kinvara’s (4mm drop) weer vol op de Ride’s (8mm drop) over te gaan. Die Ride’s lijken dan ineens toch meer “trainers” en de Kinvara’s gaan al richting wedstrijdschoenen (maar zijn zeker geen flat racers). Daarom heb ik gekeken welke schoen uit het Saucony 4mm palet dan een beetje tussen Kinvara en Ride in zit en toen kwam ik uit bij de Saucony Freedom Iso 2 serie. Is iets zwaarder en gedempter dan Kinvara maar wel iets lichter en minder offset dan de Ride. En het ISO vetersysteem is echt top (maar die is er sinds kort ook voor de Ride, dus dat staat er even los van).

Voor mij is het nu Kinvara voor kort/snel en Freemdom Iso voor duur/lang. Marathon ging er heerlijk op, totaal geen last gehad van “moeie voeten”.

PS: mocht je iets doen met deze tip wacht dan tot er weer een outlet is, want in de adviesprijs zijn de Freedoms wel erg prijzig!

Als ik ooit eens een A8 in de sale zie in mijn maat vul ik mijn saucony aan met die schoen als testcase voor écht snel en kort (en waarschijnlijk oncomfortabel, maar wel reactief en nog lichter dan kinvara’s).
Ik ben toch wel erg benieuwd naar de Freedom 2.
Heb ze nu gevonden voor 90 euro, ff nachtje over slapen ;) O-)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Pathogen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:05:
[...]

:D

nu nog ervoor zorgen dat mijn schoonmoeder geen voetoperatie krijgt vóór 7 juli en dus met de kinderen aan de kant kan staan bij vrouwlief die de Kadeloop doet, óf een vrouwlief die toch niet gaat.
Beiden erg onwaarschijnlijk.
Nee, ik denk dat de logistiek het doorslaggevende probleem gaat zijn.

Kan ook nog met de fietskar/hardloopwagen gaan, maar ik denk niet dat iemand dat leuk gaat vinden op het Ekiden parcours :P Op het jaagpad waar de Kadeloop overheen gaat past dat sowieso niet...
Ligt eraan hoe hard je loopt :P. Heb ook wel diverse wedstrijden gelopen met de babyjogger en dat gaf nooit problemen, alleen als je flink wind tegen hebt remt het wel wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

influenza schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Ligt eraan hoe hard je loopt :P. Heb ook wel diverse wedstrijden gelopen met de babyjogger en dat gaf nooit problemen, alleen als je flink wind tegen hebt remt het wel wat af.
Oh ja hoor, dat vind ik het probleem niet. Gaat me meer om een wagen van 2 kindjes breed + een druk en smal parcours :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Pathogen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Oh ja hoor, dat vind ik het probleem niet. Gaat me meer om een wagen van 2 kindjes breed + een druk en smal parcours :P
Ja dat is wel een dingetje ;). Wel gezellig met die wagen lopen, hoewel het wel minder wordt als je kids onderweg je al te enthousiast aanmoedigen en verkondigen dat papa iedereen gaat inhalen :P. Dat lukt niet helemaal.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 20:31
Ik meld me ook weer heel voorzichtig in dit topic...
Na de damloop in 2017 niet meer gelopen, mede door een blessure die ik in de week erna opliep.
Nu zijn we bijna 2 jaar verder, iets meer dan 10kg per jaar verder (do the math) en mezelf een half jaar geleden ingeschreven voor een 5km om weer het lopen op te pakken.
Dat leek ruim voldoende, alleen kregen we onze woning opgeleverd begin dit jaar, moest de oude woning leeg, etc... en de tijd tikte door. Nu drie weken geleden begonnen met 500 meter afzien ;) conditie was dus inderdaad helemaal 0.
Om de dag gaan lopen, iedere keer paar honderd meter erbij (soms iets meer dan paar honderd) en gister dus de 5km aangetikt. Wel op een tempo wat ik maar niet ga noemen, maar al wel weer het plezier teruggevonden.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Aaaah, je kunt de wagen toch wel een rondje bij @kenneth of @Rudedadude achterlaten <3
@Secsytime 59 euro is wel een hele goede deal, daar kun je het risico wel voor nemen!! Laat me maar weten hoe ze bevallen op de lange duur. :).

Vandaag voor het eerst sinds 2012 weer eens iets bij Alternate bestelt, een HRM band voor mijn nieuwe liefde, de Garmin FR245. Wat een verschil met de FR235! Heb lang lopen twijfelen om de 645 te halen maar vooral het toch wel forse prijskaartje heeft me er altijd van weerhouden. Nu ik de FR245 om de pols heb en al zien wat voor data ik terugkrijg zonder de volledige running Dynamics, wereld. Hoop dat onze vrienden van PostNL er morgen een beetje vroeg bij zijn zodat ik hem meteen kan testen. Anders zondag in de lange duur :).

Heb afgelopen weekend overigens mijn (nog vrij nieuwe) new balance fuel cells half om zeep geholpen. Liep iets te snel naar buiten, de deur was nog niet volledig uitgezwaaid en bleef met mijn schoen onder het puntje van de deur hangen. Gevolg; stukje Flyknit gescheurd :'( Eens kijken of dat een beetje te fixen is :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
Hmm, wilde vandaag langer lopen, over de 25 was het plan, maar bij 12 km zei m'n linkse hamstring auw. Wandeld en rustig joggend terug gegaan. Kou mss, kweenie, liep zeker niet te hard. Maar even rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Ik loop 3x per week 1x bij een vereniging intervaltraining en 2x per week op maat gemaakte schema’s, gister besloten om de schema’s via een andere coach te gaan volgen, vanaf 1 juni word dat Dennis Licht voormalig topatleet

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:56

vhal

ಠ_ಠ

Calitomnication schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:27:
[...]

...voor mijn nieuwe liefde, de Garmin FR245. Wat een verschil met de FR235! ....
Ja dit is het verkeerde topic maar wuuuuut...ik wist niet eens dat er een nieuwe opvolger uit was van de FR235 8)7

Mijn FR235 begint wat belegen te worden (ok, er is niks mis mee maar je wil wat nieuws hè) en ik keek eveneens met een verleidend oog naar de FR645....tot ik jouw post zag :X _/-\o_ :D :+ Dat ding heeft alles wat mijn hartje begeerd <3

Dusss Garmin..

Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/3oKIPa2TdahY8LAAxy/giphy.gif?cid=790b76115cd5dc80562f4859678426bf&rid=giphy.gif

Maar eigenlijk pas als ik volgend weekend mijn PR op de 10KM weet te verbeteren én onder de 50minuten weet te duiken :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21
Frenz64 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:10:
Hmm, wilde vandaag langer lopen, over de 25 was het plan, maar bij 12 km zei m'n linkse hamstring auw. Wandeld en rustig joggend terug gegaan. Kou mss, kweenie, liep zeker niet te hard. Maar even rust.
Kijk er alsjeblieft mee uit. Mijn linker hamstring deed begin van het jaar ook ineens auw tijdens een relatief rustige intervaltraining en ik begin nu pas weer in de buurt van mn oude niveau te komen.
Begin langzaam aan weer eens aan een wedstrijd te denken, dat dan weer wel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38

Roozzz

Plus ultra

Morgen weer een eerste wedstrijdje sinds mijn ongeluk een jaar geleden. Ik zou zelf nog even gewacht hebben, maar ja verjaardagscadeautje hé. Het wordt de 13km bij de Groot Boeschoten Trail, en gezien ik nog niet verder gelopen heb dan een kleine 9km (en daar stiekem last van kreeg...) zit er toch wat gezonde spanning op.
Fascinerend hoe het perspectief kan veranderen. Voorheen zou ik mijn hand niet omdraaien voor de 30k en nu twijfels bij 13 :+

Ik weet in ieder geval zeker dat ik lekker rustig aan ga doen en hopelijk blijft het bij genieten :P

Nog mensen die daar ook lopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 10-05-2019 23:03 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:53
vhal schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Ja dit is het verkeerde topic maar wuuuuut...ik wist niet eens dat er een nieuwe opvolger uit was van de FR235 8)7

Mijn FR235 begint wat belegen te worden (ok, er is niks mis mee maar je wil wat nieuws hè) en ik keek eveneens met een verleidend oog naar de FR645....tot ik jouw post zag :X _/-\o_ :D :+ Dat ding heeft alles wat mijn hartje begeerd <3

Dusss Garmin..

[Afbeelding]

Maar eigenlijk pas als ik volgend weekend mijn PR op de 10KM weet te verbeteren én onder de 50minuten weet te duiken :P
Dat horloge gaat je helpen bij een pr dus niet wachten 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
InZane schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Kijk er alsjeblieft mee uit. Mijn linker hamstring deed begin van het jaar ook ineens auw tijdens een relatief rustige intervaltraining en ik begin nu pas weer in de buurt van mn oude niveau te komen.
Begin langzaam aan weer eens aan een wedstrijd te denken, dat dan weer wel :)
Het was een pijn die heel langzaam op kwam zetten, alsof de de spier verkrampte, geen scheut ofzo. Ik voel 'm nu nog wel, maar zo voelt een zware spierpijn bijna ook, dus ik hoop dat ik op tijd gestopt ben en dat het wel mee gaat vallen. Desalniettemin ga ik rust nemen en weer 's op de fiets kruipen, ander topic ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

vhal schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Dusss Garmin..

[Afbeelding]

Vanmorgen de HRM Run bij PostNL opgehaald en meteen gaan uittesten natuurlijk. Zou nu al niet meer zonder kunnen _/-\o_ _/-\o_. De data die je na een activiteit terugkrijgt is geweldig. Dus meteen een tip; mocht je de FR245 halen en je bent nog op zoek naar de HRM Run, bij Alternate staan ze voor 77.95 incl, verendkosten, normale adviesprijs 99 euro.

Overigens waaide het best wel pittig moet ik zeggen. Training bestond uit een interval van 4x 1200 met hp 600. Maar de eerste 2 vielen toch wel een beetje tegen, mede door de harde wind. Op de terugweg ging het overigens als vanzelf (credits; wind).

[ Voor 0% gewijzigd door Calitomnication op 11-05-2019 15:47 . Reden: HRM band aangepast naar HRM Run ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
Ik denk al "wat is er zo speciaal aan die HRM?", maar het is dus de HRM-run. Dat maakt het ineens wel heel interessant...

* dreamscape gaat er ook maar een bestellen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 21:11

Rudedadude

Maybe we were born to run

Roozzz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:02:
Morgen weer een eerste wedstrijdje sinds mijn ongeluk een jaar geleden. Ik zou zelf nog even gewacht hebben, maar ja verjaardagscadeautje hé. Het wordt de 13km bij de Groot Boeschoten Trail, en gezien ik nog niet verder gelopen heb dan een kleine 9km (en daar stiekem last van kreeg...) zit er toch wat gezonde spanning op.
Fascinerend hoe het perspectief kan veranderen. Voorheen zou ik mijn hand niet omdraaien voor de 30k en nu twijfels bij 13 :+

Ik weet in ieder geval zeker dat ik lekker rustig aan ga doen en hopelijk blijft het bij genieten :P

Euh, ja, ik :P . Maar ik las het nu pas :+
En ik heb @Roozzz dus nog even gesproken. Ik ben zelf derde geworden op de 35km. Vanuit de start met een mooie dosis adrenaline weggegaan en daarmee sloeg ik een gat dat ik 31km lang open zou houden. Toen kwamen de latere nummer 1 en 2 voorbij met toch een redelijk snelheidsverschil ( ik was rond dat punt al aardig ingekakt). Later hoorde ik dat de nummer 1 in Rotterdam dit jaar een kwartier sneller dan ik was geweest, dus die 2 minuten verschil op deze afstand vond ik ok. Het was een mooi parkoers door de bossen wat vlekkeloos uitgepijld was. Erg genoten dus. Uiteindelijk heb ik de afstand (garmin zegt 33,7km) gelopen in precies 2:30, dus met een gemiddeld tempo van net onder de 4:27/km.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:01

Secsytime

Automagisch

Vandaag de Pegasus 35 binnen gekregen en donderdag de ultra boost al, moet zeggen dat ik de ultra boost de meest comfortabele schoen ooit vind! Maar of die goed is voor hardlopen.. dat weet ik zo nog niet (heb hem primair als casual schoen gekocht, al wil ik hem wel even testen). Hopelijk lukt het om morgen een lange loop te doen, had van de week zo'n last van de Achilles dat ik naar huis ben gewandeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Frenz64 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:42:
Het was een pijn die heel langzaam op kwam zetten, alsof de de spier verkrampte, geen scheut ofzo. Ik voel 'm nu nog wel, maar zo voelt een zware spierpijn bijna ook, dus ik hoop dat ik op tijd gestopt ben en dat het wel mee gaat vallen. Desalniettemin ga ik rust nemen en weer 's op de fiets kruipen, ander topic ook leuk.
Klinkt inderdaad als kramp, dat is hopelijk geen echte blessure. Dat schiet er meestal ineens in en dan ben je weken verder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Roozzz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:02:

Al met al best lekker gelopen. Route was zo vlak als een pannenkoek, maar mooie natuur en leuke paadjes. :)
De eerste 5km had ik even nodig om warm te draaien. Mijn benen deden het wel prima, maar enkele spieren in mijn nek vonden het minder grappig en lieten dat luidkeels weten. Ik had eerlijk gezegd er een hard hoofd in dat ik de hele loop ging volbrengen. Mijn nek ging langzaam beter en toen ik grofweg halverwege was viel ik in mijn standaard lange duurloopritme. Blijft toch bijzonder hoe makkelijk dan de kilometers voorbij tikken. Voor ik het wist was daar alweer de finish. Vreemd genoeg voelde het alsof het geen enkel probleem was geweest om zo nog een uurtje ofzo door te lopen. Misschien zit die basis er toch nog ergens in :D
En achteraf gezien was dat lekker rustig lopen ook maar relatief kennelijk. Het ging een stukje vlotter dan mijn laatste (kortere) loopjes. Strava or it didn't happen.

Bij de finish @Rudedadude nog tegen het lijf gelopen, die ietsje harder en verder gelopen had :+

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 11-05-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:35
Mensen die ervaring hebben met Runkeeper GO trainingsschema's en tegelijkertijd Spotify luisteren (met iPhone)?
Ik ben momenteel met het programma "my first 5k" bezig en liep de eerste 3 trainingen met Spotify op de achtergrond. Nu hebben beide apps ondertussen een update gekregen en kan ik ze niet meer tegelijkertijd gebruiken (Spotify gaat dus oprecht op pauze wanneer ik de Runkeeper training start).

Enig idee waar ik dit zoeken moet? Ik kan in beide apps wat dat betreft geen opties vinden, of is dit een iPhone gerelateerde instelling?

n.a.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Je zal in Utrecht maar meegedaan hebben aan de halve marathon...
https://www.duic.nl/algem...tijdens-marathon-utrecht/

Overigens heb ik gisteren genoten van de Twenste Smokkeltrail, een rondje door Nederland en Duitsland. Gestart op de asfalt (!) baan van de lokale AV in Losser, een rondje aangemoedigd door echt iedereen die er stond (prachtig).

Een paar straatjes in de straat, even door een stal om daarna de natuur in te duiken. Mooie stukjes gezien zeg! En bevestigd gekregen dat ik als "Arnhemmer" toch beter ben in het afdalen. Er zaten korte klimmetjes en afdalingen in maar wat schoot dat totaal niet op. Waar het kon heb ik daar groepjes ingehaald. Uiteindelijk na 21 km op een stuk platgewalst gras waren mijn benen ineens helemaal leeg. Het liep daar ook even niet lekker. Dus daarna gewoon uitgelopen.

Nog een stuk boter de grens overgesmokkeld. Gelukkig ben ik niet aangehouden en mocht ik bij de grens doorlopen. :+
Na de finish kregen we een best grote krentenkoek (drie lagen, je kan bijna iemand de hersens inslaan als die hard was geweest). Meteen een biertje gekocht en Mrs. Xaverius opgewacht. Samen nog even genoten van een biertje en een broodje warm vlees en toen weer 5 kwartier terugrijden. 21.45 waren we weer thuis, de start was om 17.00.

Een aanrader als je van natuur houdt, een gezellige organisatie.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Xaverius schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:09:
Je zal in Utrecht maar meegedaan hebben aan de halve marathon...
https://www.duic.nl/algem...tijdens-marathon-utrecht/
Halve marathonlopers kwamen er nog goed vanaf. Die hebben 100/150m extra gelopen (ik ook) - was totaal niet aangegeven op 1 punt, op aanwijzingen van het publiek uiteindelijk de weg hervonden. De kwart marathon lopers hebben in sommige gevallen dik 15km gelopen - i.p.v. 10,5km. Paar jaar geleden ook al in Utrecht. Heel zonde voor de lopers (en de naam van het evenement).

Zelf lekker gelopen als haas voor een snelle vrouw, die 2e geworden is in 1:22:51. Leuk om eens te doen. Zeker met zo’n resultaat! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik ken iemand die had maar 17 km op de halve in Utrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

racoon schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:14:
Ik ken iemand die had maar 17 km op de halve in Utrecht
Wel een mooi pr waarschijnlijk :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31
Zo. Mijn “couch225k” (nee, er staat geen 2 teveel) in 3 maanden zit erop. Voor iemand gekke dingen denkt: ik liep vorig jaar gemiddeld bijna 50k per week, heb er alleen eind vorig/begin dit jaar 5 weken uit gelegen met een scheurtje in mijn kuit, waardoor ik min of meer van nul ben begonnen in februari. Langste training dit jaar: 12km...

Ik heb nog nooit (dit was de 4e :) ) een editie gemist, dus wou ik vandaag heel graag terug aan de start staan van de Great Breweries 25k (anders had ik dit nooit gedaan). Geen ambitie, gewoon rustig uitlopen, proberen met de pacer van de 2u mee te lopen zo lang ik kon.

Na 7km liep ik ze er echter onbedoeld af op een onverhard stuk en ik dacht, ik zie wel. Maar na 10km kwamen ze nog steeds niet dichterbij en omdat het zo goed ging kon ik het toch niet laten om een tikkeltje te versnellen.

Long story short: ok, ik begon het in km 23 wel wat lastiger te krijgen maar heb heerlijk gelopen. En aangezien het weer een pak frisser was dan voorgaande edities, liep ik verrassend genoeg ook nog eens dik 2 minuten sneller dan vorig jaar: 1:55:15...

Op naar een marathon in het najaar, nu nog nadenken over welke en welke streeftijd (maar Sub-3:30 zou toch geen probleem moeten zijn).

https://strava.app.link/eJvanm8eDW <- Strava je weet wel...

Ik zal morgen wel wat grappig stappen, en ik zou niemand deze opbouw aanraden, maar ik ben toch blij dat ik hem gelopen heb!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Rondehoeploop gelopen in Ouderkerk vandaag. Leuke loop en goede tijd. Doel: onder de 1:15 en werd 1:13:32. Onderweg nog een flink aantal PRs op kunnen strijken. :)

https://www.strava.com/activities/2361328783#5028401141

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Nu online
nokie schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:42:
Ik zal morgen wel wat grappig stappen, en ik zou niemand deze opbouw aanraden, maar ik ben toch blij dat ik hem gelopen heb!
Dus je liep 50km per week, hebt toen 5 weken niet gelopen, en toen opgebouwd in 3 maanden naar een 25km race? Ik weet niet exact hoeveel je conditie/spiermassa afneemt in 5 van die weken, maar het klinkt niet als een heel overhaaste opbouw.

Verder nette tijd hoor :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:33
Van het weekend weer meegedaan met de Batavierenrace (estafetteloop van Nijmegen naar Enschede) met het bedrijf. Door allemaal last minute afmeldingen van blessures etc had ik aangeboden om 2 etappes te lopen, een 6km door het centrum van Nijmegen en een 10km door Duitsland in de avond/nacht ploeg. Aangezien ik nog nooit 2 keer binnen 4 uur op snelheid heb gelopen was het een beetje aanvoelen voor mij. Maar het ging prima! Ik had me voorgenomen me een klein beetje in te houden (aangezien volgende week ook de halve van Leiden is) maar dat is toch best lastig tijdens zo'n evenement. De eerste ging in een prima tijd van 26:32 (4:22/km) en ik had nog voldoende over voor een flinke eindsprint. Beetje moe daarna maar de benen voelden nog goed! Tweede etappe was ik van plan rond 4:40 weg te gaan en te kijken hoe het ging. Dat werd uiteindelijk iets sneller (4:30) maar helaas door steken en vermoeide benen iets afgezwakt op de helft. Het einde wel weer iets kunnen versnellen en uitgekomen op 45:05, waar ik ook prima tevreden mee ben (ik liep vorig jaar dezelfde etappe in 51 minuten!). Nu lekker herstellen en een weekje taperen voor de HM volgende week!

Strava's:
https://www.strava.com/activities/2357157070
https://www.strava.com/activities/2357501805

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31
Freeaqingme schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Dus je liep 50km per week, hebt toen 5 weken niet gelopen, en toen opgebouwd in 3 maanden naar een 25km race? Ik weet niet exact hoeveel je conditie/spiermassa afneemt in 5 van die weken, maar het klinkt niet als een heel overhaaste opbouw.

Verder nette tijd hoor :)
Dank je :)

Conditie was nog ok (heb gefietst en gezwommen in de plaats) maar de opbouw vond ik toch best pittig voor de beentjes (in de eerste weken was de kuit nog heel gevoelig en ik heb begin maart ook nog 3 ribben gekneusd tijdens het snowboarden waar ik 6 weken mee gesukkeld heb).

Maar ik liep de laatste weken inderdaad al terug 40+ km per week op 4 trainingen en dat ging goed. Het lijkt me alleen te risicovol om het iemand aan te raden, ik kan alleen zeggen dat ik het overleefd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04
MrAcid schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Halve marathonlopers kwamen er nog goed vanaf. Die hebben 100/150m extra gelopen (ik ook) - was totaal niet aangegeven op 1 punt, op aanwijzingen van het publiek uiteindelijk de weg hervonden. De kwart marathon lopers hebben in sommige gevallen dik 15km gelopen - i.p.v. 10,5km. Paar jaar geleden ook al in Utrecht. Heel zonde voor de lopers (en de naam van het evenement).

Zelf lekker gelopen als haas voor een snelle vrouw, die 2e geworden is in 1:22:51. Leuk om eens te doen. Zeker met zo’n resultaat! d:)b
Was jij/waren jullie toevallig degenen die bij elk punt de laatste km's naar de 'wegwijzers' moesten schreeuwen waar we heen moesten en ook een beetje het publiek zaten op te hitsen?

Ik werd in ieder geval ingehaald de laatste km's door zo'n groepje met oa een vrouw en heb zelf 1:25 gelopen uiteindelijk dus 1+1=... ;)

Hoe dan ook, had gehoopt dat het met de nieuwe organisatie juist beter zou worden want ben nooit echt fan geweest van de utrecht science park marathon organisatie zeg maar... helemaal met zo'n ervaren nieuwe organisatie, pakte dat even anders uit.

Allemaal erg rommelig... zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Was jij/waren jullie toevallig degenen die bij elk punt de laatste km's naar de 'wegwijzers' moesten schreeuwen waar we heen moesten en ook een beetje het publiek zaten op te hitsen?

Ik werd in ieder geval ingehaald de laatste km's door zo'n groepje met oa een vrouw en heb zelf 1:25 gelopen uiteindelijk dus 1+1=... ;)

Hoe dan ook, had gehoopt dat het met de nieuwe organisatie juist beter zou worden want ben nooit echt fan geweest van de utrecht science park marathon organisatie zeg maar... helemaal met zo'n ervaren nieuwe organisatie, pakte dat even anders uit.

Allemaal erg rommelig... zonde.
Haha ja, dat was ik. :+ Mooi dat je tijd gelukt is!

Vond het qua organisatie verder overigens prima geregeld - erg zonde dat dit de PR is die blijft hangen bij iedereen. Hopelijk volgend jaar wel gewoon weer een succesvolle editie, want het is toch wel erg leuk om je eigen sport door je eigen stad te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04
Haha, grappig!

Maar mijn tijd was niet waar ik voor ging hoor (en geen PR), had tussen onder/rond de 1:22 gehoopt. Maar dat kan ik niet aan de organisatie wijten, hooguit mijn eigen organisatie en gebrek aan toegeven aan het feit dat ik al na een km of 5 voelde dat ik beter gas terug kon nemen ;)

Maar idd, rennen in je eigen stad is leuk en ook over het algemeen qua sfeer tijdens het rennen prima. Niet heel druk maar druk genoeg en best veel enthousiaste mensen. Volgend jaar gewoon nog een keer proberen :)

En voor de mensen die nu al een PR hebben gelopen helemaal goed nieuws, een volgend PR is al in de maak want die hebben gewoon 150m teveel gelopen! Als je net geen PR hebt op een 10 sec oid is het zuurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:03:
Haha, grappig!

Maar mijn tijd was niet waar ik voor ging hoor (en geen PR), had tussen onder/rond de 1:22 gehoopt. Maar dat kan ik niet aan de organisatie wijten, hooguit mijn eigen organisatie en gebrek aan toegeven aan het feit dat ik al na een km of 5 voelde dat ik beter gas terug kon nemen ;)

Maar idd, rennen in je eigen stad is leuk en ook over het algemeen qua sfeer tijdens het rennen prima. Niet heel druk maar druk genoeg en best veel enthousiaste mensen. Volgend jaar gewoon nog een keer proberen :)

En voor de mensen die nu al een PR hebben gelopen helemaal goed nieuws, een volgend PR is al in de maak want die hebben gewoon 150m teveel gelopen! Als je net geen PR hebt op een 10 sec oid is het zuurder...
Ah, excuus, ik had 1:25 onthouden. Je had mij gewoon moeten volgen - heb degene die ik pace-de precies naar jouw PR van 1:22:51 gelopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wilde gister een lange afstand lopen, maar na 10k afgehaakt omdat de achilles teveel pijn deed. Deze week maar even rust houden tot donderdag en dan kijken of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Over hardlopen in Utrecht gesproken... Ik zit vrijdag en zaterdag in Hotel Carlton President voor de Joomladagen en wil zaterdagochtend vroeg even een kort rondje gaan maken. Maar als ik zo de plattegrond bekijk word ik nog niet bepaald vrolijk van de mogelijkheden direct uit het hotel.

Is er iemand bekend met een leuk stukje groen daar in de buurt? Paar minuutjes rijden? Mijn plan is ergens vroeg (06.30-07.00) tussen 30-50 minuten te hardlopen afhankelijk van de biertjes de avond er voor en de hoeveelheid slaap genuttigd. :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:58
@Xaverius Als je het echt dichtbij zoekt dan misschien het Maximapark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21
Valorian schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:48:
@Xaverius Als je het echt dichtbij zoekt dan misschien het Maximapark?
Daar dacht ik ook gelijk aan.

Zelf zit ik volgende week een weekje in Barcelona. Hardloopspulletjes gaan natuurlijk mee. Van de week maar eens wat leuke routes bepalen :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46

Tazzios

..

Ik ben afgelopen weekend een wat vreemde uitdaging aangegaan: De batavierenrace lopen met maar 3 personen (i.p.v. 25) totaal 177.4km.

We hebben het overleefd alleen het 2e gedeelte waren onze koolhydraten op ( het fietsen erbij hadden we beetje onderschat) dus werd het sjokken in de vetverbranding.

stats van zaterdag
8 etappes 63.4km 5 tot 10km
etappe snelheid 15.58 tot 10.91 Km/pu :+
snelste km 3:41 langzaamste 6:51
100km fietsen
67.000 stapjes
7800 Kcal

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 13-05-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Xaverius schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:30:
Over hardlopen in Utrecht gesproken... Ik zit vrijdag en zaterdag in Hotel Carlton President voor de Joomladagen en wil zaterdagochtend vroeg even een kort rondje gaan maken. Maar als ik zo de plattegrond bekijk word ik nog niet bepaald vrolijk van de mogelijkheden direct uit het hotel.

Is er iemand bekend met een leuk stukje groen daar in de buurt? Paar minuutjes rijden? Mijn plan is ergens vroeg (06.30-07.00) tussen 30-50 minuten te hardlopen afhankelijk van de biertjes de avond er voor en de hoeveelheid slaap genuttigd. :+
Volgens mij zit loopt deze hier om de hoek: https://www.haarrijntrailrun.nl/
Dus daar zou je wel wat groens moeten vinden. Volgens mij zit hier ook nog ergens een stukje groen van Natuurmonumenten (Haarzuilen oid?); en anders richting het plassengebied ten noorden. Ik denk dat er meer groen is om in te lopen dan je nu denkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Volgens mij zit loopt deze hier om de hoek: https://www.haarrijntrailrun.nl/
Dus daar zou je wel wat groens moeten vinden. Volgens mij zit hier ook nog ergens een stukje groen van Natuurmonumenten (Haarzuilen oid?); en anders richting het plassengebied ten noorden. Ik denk dat er meer groen is om in te lopen dan je nu denkt :P
Ja, inderdaad. Even naar de andere kant van de A2 en anders over die groenstrook langs de A2.

Of zoiets, nagenoeg allemaal fietspaden/wandelpaden, ongelijkvloerse kruisingen en amper stoplichten (2 in totaal op deze route uit m'n hoofd): https://www.strava.com/routes/18866317

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 13-05-2019 13:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Secsytime schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:58:
Wilde gister een lange afstand lopen, maar na 10k afgehaakt omdat de achilles teveel pijn deed. Deze week maar even rust houden tot donderdag en dan kijken of het beter gaat.
Jij was in hoog tempo aan het opbouwen toch? Wees alsjeblieft voorzichtig, want achillespees problemen kunnen zeer hardnekkig zijn! Helaas een typische overbelastingsblessure...

Soms lees je verhalen over een vlotte opbouw qua kilometers (bijvoorbeeld @nokie en ik hierboven); maar vergeet dan niet dat wij al vele duizenden kilometers in de benen hebben voordat we "stil" kwamen te staan. Meet je daar vooral niet aan... Gevalletje: do as we say, not as we do :P

Helaas krijgen bijna alle "snelle opbouwers" vroeg of laat last van pijntjes. De meesten hier zijn door schade en schande wijs geworden. Maar kennelijk komen geschreven waarschuwingen niet voldoende over en moet iedereen het gewoon eens zelf ervaren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Bedankt voor de antwoorden. Ik had de Haarrijn trailrun vorig jaar meegelopen maar het was me niet duidelijk meer of het helemaal openbaar terrein was. Overigens is de 15km die ik toen liep te lang voor zaterdag maar ik zie ook een 8km versie.

Voorkeur is eigenlijk direct uit het hotel ivm tijd maar ik ben een verwende natuurloper. :+
Ik zal de Strava van MrAcid ook even bekijken.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Of je gaat de snelweg op daar richting Utrecht (Ring Noord) en duikt er na twee afslagen weer af bij de Maarsseveense plassen, natuur, polder, my turf @Xaverius

Rondom de plassen in een route van bijna 5 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Jij was in hoog tempo aan het opbouwen toch? Wees alsjeblieft voorzichtig, want achillespees problemen kunnen zeer hardnekkig zijn! Helaas een typische overbelastingsblessure...

Soms lees je verhalen over een vlotte opbouw qua kilometers (bijvoorbeeld @nokie en ik hierboven); maar vergeet dan niet dat wij al vele duizenden kilometers in de benen hebben voordat we "stil" kwamen te staan. Meet je daar vooral niet aan... Gevalletje: do as we say, not as we do :P

Helaas krijgen bijna alle "snelle opbouwers" vroeg of laat last van pijntjes. De meesten hier zijn door schade en schande wijs geworden. Maar kennelijk komen geschreven waarschuwingen niet voldoende over en moet iedereen het gewoon eens zelf ervaren ;)
Klopt, ben redelijk snel aan het opbouwen. En nu ik in mijn strava geschiedenis kijk, was de basis waarop ik aan het bouwen was misschien toch iets minder stabiel dan ik dacht :+ . Ik zat meestal rond de 15-20k per week, en de afgelopen 6 weken rond de 50-55k.

Hopelijk is de pijn na deze week niet hardlopen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Heerlijke easy kort rondere van 10,1 km in 57:55 gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:56
Heb een beetje last van oververmoeide achillespees. Klachten kloppen precies:
* In de ochtend beetje stijf, licht pijnlijk, trekt in loop van ochtend weg
* Als ik ga hardlopen, 1e 200 meter pijnlijk daarna pijnvrij lopen. Volgende ochtend wel pijnlijk

Toch maar even 4 dagen rust nemen en wat versterkende oefeningen doen om erger te voorkomen...

[ Voor 10% gewijzigd door vandermark op 13-05-2019 20:12 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:23
Gisteren zijn er weer een paar PR's gesneuveld :*)
Ik merk dat ik de lange afstanden steeds makkelijker en sneller loop, binnenkort maar is een keer 30km in een uurtje of 3 doen, zodat de benen wennen aan langdurige belasting.

Morgenvroeg om iets voor 6 staat er weer een rondje van 8 km gepland samen met een paar collega's. maar dit is een lekker rustig rondje omdat ze nog ietsjes langzamer zijn, dus kan ook mooi uitlopen van het rondje van gisteren :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Secsytime schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:40:
[...]

Klopt, ben redelijk snel aan het opbouwen. En nu ik in mijn strava geschiedenis kijk, was de basis waarop ik aan het bouwen was misschien toch iets minder stabiel dan ik dacht :+ . Ik zat meestal rond de 15-20k per week, en de afgelopen 6 weken rond de 50-55k.

Hopelijk is de pijn na deze week niet hardlopen weg.
Dat is wel veel ja (+300%)... Je hebt vast wel eens van die vuistregels gehoord als max 10% meer per week en dan om de 3 weken een rustweekje? Dat soort adviezen zijn er niet voor niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:34:
[...]

Dat is wel veel ja (+300%)... Je hebt vast wel eens van die vuistregels gehoord als max 10% meer per week en dan om de 3 weken een rustweekje? Dat soort adviezen zijn er niet voor niets :+
Ja, maar dan duurt het mega lang ;) :+.

Denk dat het wel redelijk snel weg trekt als ik even rustig aan doe, heb normaal gesproken een zeer veerkrachtig lichaam.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Échte blessure in 3... 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:42:
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Weet niet helemaal zeker of het hier hoort, maar ik heb me gisteren erg vermaakt bij de Urban Trail Rotterdam. 11 km door de stad, door allerlei mooie, interessante gebouwen en plekken waar je normaal niet komt en zeker niet hardlopend. Door het Luxor-theater waar een koor stond te zingen voor ons, via de roltrappen van de metro over de Erasmusbrug, even een gehaktballetje proeven bij de Ballentent, door de Maastunnel en de Maassilo weer terug, eindigend met een rondje over de SS Rotterdam. Oh, de eerste attractie was een speeltuin waar we eerst een kabelbaantje namen en daarna een touwbruggetje :)

Je loopt niet op tijd, er is ook geen tijdmeting, je stopt onderweg voor foto's en roltrappen en we zijn halverwege gewoon even wezen plassen in het theater. Gewoon, omdat het kan.

Heb me vorig jaar bij de editie Den Haag ook erg vermaakt. Lopen jullie ook wel eens dit soort loopjes?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60248010_10157329073596383_4898561628749955072_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=115a31e7aea5b3734d2f7eca00a984ce&oe=5D783750

[ Voor 20% gewijzigd door migchiell op 13-05-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik heb twee of drie jaar geleden voor de lol die in Antwerpen gedaan. Was wel leuk maar ik vind het wel meer een gimmick.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

MrAcid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:42:
Moet wel een beetje spannend blijven he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 14-10 19:17
Xaverius schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:30:

Tussen atletiekbaan Overvecht en Oud-Zuilen licht langs de Vecht het Bos van Zuilen. 'Bos' is nogal onbescheiden, 'Bosje van Zuilen' zou passender zijn. Het is meer een groot veld met een groenstrook eromheen. Hoe dan ook, je kunt je daar wijs maken dat je in een bos loopt want je loopt onder de bomen door het groen, de paden zijn onverhard en voor 45 minuten verveelt het niet. Ik heb er jarenlang gelopen toen ik nog in Zuilen woonde. In de vorige thread heb ik er eens een post over geplaatst met een kaartje. Hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43552659

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Strava Flyby laat chaos zien

https://www.runnersworld....ail&utm_campaign=20190514

:/

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 14-05-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

vandermark schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:10:
Heb een beetje last van oververmoeide achillespees. Klachten kloppen precies:
* In de ochtend beetje stijf, licht pijnlijk, trekt in loop van ochtend weg
* Als ik ga hardlopen, 1e 200 meter pijnlijk daarna pijnvrij lopen. Volgende ochtend wel pijnlijk

Toch maar even 4 dagen rust nemen en wat versterkende oefeningen doen om erger te voorkomen...
precies dit ja; wilde voor de april challenge van strava nog de 10km aantikken en dat is iets teveel van het goede gebleken. ondanks het rustige tempo was de afstand gewoon teveel om te lopen. afgelopen week 1 keer gelopen en toen merkte ik dat de pijn nog niet weg was. Gister weer gelopen, maar ook nu merk ik dat de pijn weer erger is dan gister. niet veel, maar het is wel continue aanwezig. probeer veel te lopen en te bewegen om de boel soepel te krijgen/houden, maar op deze manier is 3x 3km per week zelfs nog teveel van het goede vrees ik.

wat kan ik verwachten van dit soort achillespees-klachten? rust houden tot de pijn volledig weg is, of juist rustig op lage intensiteit korte loopjes doen om de boel soepel te houden?

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Als je geen risico wilt lopen (en dat wil je met achillespezen niet) dan is het raadzaam om rust te houden tot de pijn weg is. Andere optie is een sport doen die niet belastend is (bij mij werkte fietsen heel goed), want dan blijf je de bloedsomloop stimuleren.

Daarna is het belangrijk om niet direct weer je pezen aan diezelfde intensiteit bloot te stellen, want dan komen de klachten uiteraard weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Ik ben op zoek naar een wireless headphone om te dragen bij het hardlopen.
Via Reddit kwam de Jabra Elite 65T vaak naar voren, iemand die deze in bezit heeft?
Ik ben ietwat twijfelachtig door de hoge prijs (€150) voor "maar" oortjes.

De Aftershokz Trekz kom ik ook heel vaak tegen. Deze werkt welliswaar via een andere manier maar wordt bijna aan de helft van de prijs verkocht. (€88) Qua uitzicht zien deze er wel een stuk lelijker uit dan de Jabra.

Welke zouden jullie nemen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:47
Geen, gewoon lekker genieten van de stilte/rust om je heen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Jabra blijven een risico, qua pasvorm. Dat geldt feitelijk voor elke in ear oplossing. Wil je op zeker dan ben je 'veroordeeld' tot earhook varianten, zoals de nieuwste beats (niet die nemen, ik bedoel het type). Ik heb zelf el cheapo chinezen die het prima doen, links zit perfect, maar rechts heb ik nogal eens van de straat moeten rapen op de fiets, laat staan met hardlopen (heb ik geen muziek op)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
kwakke01 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:59:
[...]
wat kan ik verwachten van dit soort achillespees-klachten? rust houden tot de pijn volledig weg is, of juist rustig op lage intensiteit korte loopjes doen om de boel soepel te houden?
Naar een professional gaan voor een goede diagnose, zoals bijvoorbeeld een goede (sport)fysiotherapeut.

Niet specifiek op jou gericht, wanneer ik klachten heb die ik niet goed thuis kan brengen, dan ben ik binnen uiterlijk een week bij mijn fysiotherapeut. En absolute rust heb ik overigens nooit als advies gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
dotacom schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:52:
Via Reddit kwam de Jabra Elite 65T vaak naar voren, iemand die deze in bezit heeft?

De Aftershokz Trekz kom ik ook heel vaak tegen. Deze werkt welliswaar via een andere manier maar wordt bijna aan de helft van de prijs verkocht. (€88) Qua uitzicht zien deze er wel een stuk lelijker uit dan de Jabra.

Deze zit bij echt super: product: Skullcandy Method Wireless
- Lichte dopjes, wegen niks en zitten goed
- De nekband met batterij zit goed in je nek en niet in de weg tijdens hardlopen.

Ik merk niets van deze oplossing, veel fijner dan zware dopjes met accu of een klem om je oorschelp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

lateef schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Naar een professional gaan voor een goede diagnose, zoals bijvoorbeeld een goede (sport)fysioloog.

Niet specifiek op jou gericht, wanneer ik klachten heb die ik niet goed thuis kan brengen, dan ben ik binnen uiterlijk een week bij mijn fysiotherapeut. En absolute rust heb ik overigens nooit als advies gekregen.
fysio zit ik zowieso weer aan te denken omdat mn algehele belastbaarheid nog niet is zoals ik die graag wil hebben, kan ik dit meteen meepikken... (mag zo langzamerhand wel een 3-dubbele afspraak plannen O-)

volledige rust zit ik niet op te wachten; ben nog niet klaar met verbouwen, en lopen wil ik toch echt wel weer oppakken :P

[ Voor 9% gewijzigd door kwakke01 op 14-05-2019 12:12 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske

Je hoeft echt niet voor goede kwaliteit te gaan, dat merk je toch niet tijdens inspanning. Vooral voor goed draagcomfort gaan en zorgen dat er enigsinds redelijk geluid uit komt.

Heb zelf deze ooit voor 15eu in een sale gekocht: https://www.gearbest.com/...l?wid=1433363#goodsDetail

Doen het prima en zitten goed. Ik zou niet voor losse zonder draadje gaan want de kans dat je er eentje verliest tijdens een interval is dan een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:12
vandermark schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Deze zit bij echt super: product: Skullcandy Method Wireless
- Lichte dopjes, wegen niks en zitten goed
- De nekband met batterij zit goed in je nek en niet in de weg tijdens hardlopen.

Ik merk niets van deze oplossing, veel fijner dan zware dopjes met accu of een klem om je oorschelp
Hier ook een tevreden Wireless Method gebruiker (in combinatie met m'n Forerunner 645M). Moet wel zeggen dat eigenlijk alleen naar muziek luister als ik 's avonds in het donker loop ('s winters dus). Als het licht is luister ik liever naar de vogeltjes.Voorlopig zal ie dus nog wel even in de la blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22

Ik heb een Trekz Air en die bevalt uitstekend. Redenen om voor deze te gaan waren:
- geen dopjes in je oor, dat vind ik niet prettig en(/want) ik heb nogal vaak dat ze uitvallen.
- omdat geluidsoverdracht via botten gaat zijn je oren nog vrij en pik je ook omgevingsgeluid op (je hoort auto's dus nog goed aankomen).

Er zijn ook wel nadelen:
- de geluidskwaliteit is niet helemaal wat je zou verwachten bij een koptelefoon in deze prijsklasse (in het laag komt hij niet helemaal goed mee).
- er loopt een band achter je hoofd en die zit in de weg als ik winterjas / sjaal draag op de fiets. Met hardlopen overigens totaal geen last.

Overigens snap ik je twijfel volledig. Toen ik in de markt was voor een draadloze koptelefoon voor tijdens het hardlopen heb ik best een tijd getwijfeld. Oordopjes kun je nergens gewoon even proberen, en zelfs als dat wel kan dan weet je nog niet of het na een halfuurtje zweten nog lekker zit. 100+ euro voor een gokje is aan de dure kant. Uiteindelijk heb ik van de eigenaar van de lokale hardloopwinkel een week zijn trekz mogen lenen en dat heeft me wel overtuigd.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

T-MOB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Ik heb een Trekz Air en die bevalt uitstekend. Redenen om voor deze te gaan waren:
- geen dopjes in je oor, dat vind ik niet prettig en(/want) ik heb nogal vaak dat ze uitvallen.
- omdat geluidsoverdracht via botten gaat zijn je oren nog vrij en pik je ook omgevingsgeluid op (je hoort auto's dus nog goed aankomen).
Mijn vriendin is erg happy met zo'n Trekz. Precies om bovenstaande redenen :)
Bevalt prima zowel hardlopend als op de racefiets. Die band in je nek is kennelijk niet eens een probleem met helm en fietsbril.

Ik loop nooit met muziek, dus zelf heb ik geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Nu online
Heb een Meizu EP52 (goede prijs/kwaliteit, zit goed vast) en Mindkoo M-11 (destijds goedkoop alternatief, zit wat losser).

Zou zelf nooit met dopjes van >100 lopen, tijdens hardlopen is geluidskwaliteit niet het belangrijkst voor me.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
T-MOB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Er zijn ook wel nadelen:
- de geluidskwaliteit is niet helemaal wat je zou verwachten bij een koptelefoon in deze prijsklasse (in het laag komt hij niet helemaal goed mee).
- er loopt een band achter je hoofd en die zit in de weg als ik winterjas / sjaal draag op de fiets. Met hardlopen overigens totaal geen last.

Overigens snap ik je twijfel volledig. Toen ik in de markt was voor een draadloze koptelefoon voor tijdens het hardlopen heb ik best een tijd getwijfeld. Oordopjes kun je nergens gewoon even proberen, en zelfs als dat wel kan dan weet je nog niet of het na een halfuurtje zweten nog lekker zit. 100+ euro voor een gokje is aan de dure kant. Uiteindelijk heb ik van de eigenaar van de lokale hardloopwinkel een week zijn trekz mogen lenen en dat heeft me wel overtuigd.
Toch voor de Jabra Elite 65T gegaan, de comments erover zijn echt overweldigend. Ik ga vaak ook lopen met een muts in de winter vandaar dat deze ook handiger zijn dan zo'n band achter de oren. Ook draag ik soms oortjes op het openbaar vervoer en kan ik perfect de Jabra's voor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

denyos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:57:
Geen, gewoon lekker genieten van de stilte/rust om je heen :)
Moah, ik vind die Suzy Q&A podcasts wel vermakelijk tijdens een duurloop, Susan Krumins heeft toch wel leuke tips/verhalen m.b.t. hardlopen en trainingen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:05
Zo na redelijk snel herstelt te zijn van het debacle in Rotterdam begin april aankomende zondag maar eens een tweede poging wagen om de 10 km onder (of in elk geval een stuk in de richting) van de 42:00 te krijgen. Hiervoor uitgekozen de Geinloop. Ben benieuwd. In elk geval lekker veel trainingskilometers gemaakt en ook sinds een maand nu 2 keer per week te vinden in de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Graag wat advies over welke sportdrank wanneer. Ik drink dat spul eigenlijk nooit, maar denk dat ik dat eigenlijk wel zou moeten gaan doen.

Na baantrainingen voel ik me de volgende dag vaak behoorlijk uitgedroogd, ondanks dat ik voor en na de training veel water en thee drink. Ik vermoed dat ik me uitgedroogd voel door tekort aan zouten.

Zelf denk ik aan: sportwater na de training (kort erna en/of de dag erna). Sportwater is dan zonder suiker en met zout/elektrolyten. En verder eventueel koolhydraatrijkere sportdrank (isotoon?) tijdens de training.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
zoefies schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:20:
Zelf denk ik aan: sportwater na de training (kort erna en/of de dag erna). Sportwater is dan zonder suiker en met zout/elektrolyten. En verder eventueel koolhydraatrijkere sportdrank (isotoon?) tijdens de training.
Heb je een hypertone (sport)drank direct na de training overwogen? Dan heb je een combinatie van mineralen en suikers voor herstel.

Uitdroging zie je aan kleur van urine en drang om naar toilet te gaan. Als je goed drinkt voor een training en mogelijk tijdens een training komt dat niet snel voor (bij mij).
offtopic:
Mij is aangeleerd dat kort na een training het enige moment is waarop drinken met suikers een goede optie is (en enige moment dat ik dat drink). Maar heel precies kwam dat bij mij bij training van < 2 uur niet. Koffie met suiker is een prima hersteldrank voor mij als ik er een banaan/boterham bij eet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
@ANdrode Bedankt voor de suggestie! Je bedoelt waarschijnlijk: direct na de training?

Ook een goede tip van letten op urine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

zoefies schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:20:
Graag wat advies over welke sportdrank wanneer. Ik drink dat spul eigenlijk nooit, maar denk dat ik dat eigenlijk wel zou moeten gaan doen.

Na baantrainingen voel ik me de volgende dag vaak behoorlijk uitgedroogd, ondanks dat ik voor en na de training veel water en thee drink. Ik vermoed dat ik me uitgedroogd voel door tekort aan zouten.

https://www.bulkpowders.nl/complete-hydraterende-drank.html

Nu 21 euro voor 2,5 kilo van een soort isostar / gatorade alternatief. Ik gebruik het spul al jaren, tijdens en na langere afstanden. Bevat suikers, electrolyten en wat bcaa's.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Zo maar even een reactie van een lurker, gewoon omdat ik er zin in had en iets wilde vertellen haha
(Een poosje terug heb ik iets gepost over spikes, die heb ik gevonden maar helaas niet gebruikt)

April moest dé maand worden, ik was goed getrained en in "bloedvorm". Alle trainingen gingen super en de tempo's kwamen eenvoudig. De wedstrijdjes waren gepland (incl. trainingswedstrijdjes) en dat PR op de 5 km moest sneuvelen (20:05).

Totdat ik vrijdagochtend na een training op donderdagavond wakker werd met een klein irritatiegevoel op de linkerhak. Niets van gedacht, verder niet te veel gelopen om te ontlasten. Wilde die zondag een duurloopje doen, trok mijn schoenen aan.... een en al helse pijn. Direct de schoenen weer uit gedaan en een weekje rust genomen (was veel thuis dus bijna geen schoenen aangehad), na 1 à 1.5 week nog steeds pijn.

Op naar de huisarts, waar ik werd "verblijd" met het nieuws van een achillespeesontsteking. Ofwel 8 tot 10 week rust naar advies. Geloof mij, ik werd gek. Vooral de eerste weken waren lastig, al deze energie en nergens waar ik het kwijt kon. Toen kwamen de dagen waarop ik wedstrijdjes gepland had, erg zuur natuurlijk.

De weken gingen voorbij en na 3.5 week ofzo kon ik weer normale schoenen aan zonder al te veel pijn. Het herstel was ingezet. Maar, de tijd begon ook te tikken. Als student ben ik lid van een bruisende studentenatletiekvereniging en ik had mij ver voor mijn blessure aangemeld deel te nemen aan het team voor de Batavierenrace (dé allergaafste hardloopestafette die alle studenten een keer gedaan moeten hebben ;) ). Dat loop festijn wilde ik niet missen en ik had nog maar een week of 3/4 om te herstellen. Gelukkig ging alles voorspoedig en door zelf een kort stukje (2 km) te lopen kwam het vertrouwen terug, verder wat clinics gegeven (2x ong 5 km, hele programma) en een "duurloopje" (7,5km , 5:00/km). Ik durfde het wel aan mijn etappe van 8 km te lopen.

Afgelopen weekend dus mijn etappe gelopen, de achillespees was aardig tot rust gekomen met alleen wat ochtendstijfheid en minimale irritatie resterend. Al met al een degelijke tijd gelopen met 4:25/km. Vol goede moed dinsdag weer de atletiekbaan opgestapt voor een eerste training. Inlopen ging aardig, wel wat stijfjes maar kwam los. Ik zou 6x600m in 4:00/km doen, maar helaas heb ik er maar 3 gedaan. De warming-up bleek achteraf toch iets te veel (we doen veel reactieve vormen met o.a. versnellingen uit stijve benen en dergelijke).

Vandaag was er geen last meer afgezien van stijfheid maar dat moet ik gewoon loslopen dan gaat alles weer lekker. Omdat ik helaas geen goede schoenen meer had (een ander verhaal vol perikelen haha), werd het toch tijd voor een nieuw paar om het herstel te bevorderen. Vandaag naar de speciaalzaak geweest en geslaagd met een paar New Balance 880v9 (icm. zooltjes voor wat minimale pronatie correctie), voelt zo op het eerste gevoel lekker stevig. Op naar herstel en hopelijk snelle tijden :D

Bij deze gewoon eventjes wat ik kwijt moest :9 , wie weet dat ik nog wat laat horen van mijn progressie op de 5 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Die ochtend stijfheid en irritatie aan begin van lopen is nog wel een teken dat de achillespees nog niet voldoende is hersteld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
vandermark schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:01:
Die ochtend stijfheid en irritatie aan begin van lopen is nog wel een teken dat de achillespees nog niet voldoende is hersteld toch?
Zou het niet durven zeggen. Als k kijk dat ik wel al gelopen heb zonder last te hebben in aanloop naar de Batavierenrace lijkt mij dat ik met de juiste balans weer het e.e.a. kan gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Etappe 8 team 162 ? Sorry verveelde me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Tazzios schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:53:
Etappe 8 team 162 ? Sorry verveelde me :Y)
Etappe 8 juist gegokt haha
Verkeerde team, zit wss btje verschil tussen mijn horloge en de waarneming vanwege hesje wisselen enzo

Edit:
Mijn geheugen liet me in de steek heb etappe 14 gelopen, die staat er in als n 7,6 maar viel langer uit

[ Voor 16% gewijzigd door Cranzai op 16-05-2019 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, weer eens een rondje rustig kunnen lopen. De afgelopen maanden was rustig lopen meestal een recept voor meer last, nu ging het weer eens lekker. Ik voel iets, maar minimaal.

Lekker zeg, gewoon relaxed rond duurlooptempo :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor de mensen die morgen Leiden gaan lopen en met de trein komen: let op dat de trein Schiphol-Utrecht er dit weekend uit ligt en je dus moet omreizen.

Ik ga vast naar mijn gratis airbnb(aka m'n zus) en kwam er net achter.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Gisteravond m'n eerste vijf km wedstrijd ooit gelopen: 19:26. De lengte van t parcours lijkt wel redelijk te kloppen: erg blij met mn pr.
Ik ben al sinds november met blessures aan t knooien, maar heb gelukkig wel redelijk veel kunnen fietsen en zwemmen. Ik had geen idee waar ik stond, intervallen doe ik zelden, een tien km wedstrijd vond ik nog te ver, daarom maar een keer een vijf :-). Op naar volgende week zondag: 1/8 triatlon in Enschede.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Als het je eerste wedstrijd was, dan is dat PR niet echt verrassend ;), de tijd is echter heel netjes, sub 20.

Heb van de week getest of de hamstring al hersteld is, niet dus, was pijnvrij, maar iets meer dan joggen zorgde gelijk weer voor verkramping. Nu maar op de MTB gekropen, ook leuk en totaal geen last van hamstring met fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Netjes gelopen @Arie- ! Vijf km op max vermogen is best killing, de eerste keer al meteen knder de 20 duiken is dan ook een erg mooi resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Om evt verwarring te voorkomen, ik heb ooit misschien wel een 10k onder de 40 gelopen, dit was gewoon m'n eerste vijf km wedstrijd ooit :-). Die 10k betrof een niet gemeten parcours, waarschijnlijk ~100 meter te lang, waar ik 40 minuten en tien seconden over had gedaan. Al weer één of twee jaar geleden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend hebben we de Nesseloop in Rotterdam gelopen :)

Eerst de kidsrun van 500meter met mijn oudste dochter van 5 jaar die voor het eerst mee deed met zo'n run. Ze was behoorlijk zenuwachtig maar uiteindelijk heeft ze toch het "hele stuk" zelf gelopen met papa als support. Ze vond het achteraf toch leuk en wil dit wel vaker doen :P Nu is ze supertrots op dr medaille :P

Ik heb zelf de 10KM gelopen, lekker vlak gelopen met een 50:06 netto tijd maar Strava/Garmin maakt er 49:46 van dus de echte tijd zal wel ergens tussenin liggen. Ik had ook het idee dat het parcours 50 a 100 meter langer was maar ach...hoe dan ook was het een mooi "PR" (vorige keer was het een hoge 50'er). Wel was het behoorlijk warm, hopelijk valt het morgen mee voor de Leiden lopers.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Help, ik zit met een dilemma! >:)

Op 29 september sta ik aan de start van mijn eerste marathon (Berlijn). Nu is er op 22 september bij me in de buurt een crosstriatlon (750m-24km-5km) die ik op zich wel graag zou mee doen. Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om 7 dagen voor D-day nog eens 1u30-1u45 dicht tegen de anaërobe drempel te sporten. Absoluut af te raden of zou het weinig invloed mogen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
Pinguu schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:33:

Op 29 september sta ik aan de start van mijn eerste marathon (Berlijn). Nu is er op 22 september bij me in de buurt een crosstriatlon (750m-24km-5km) die ik op zich wel graag zou mee doen. Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om 7 dagen voor D-day nog eens 1u30-1u45 dicht tegen de anaërobe drempel te sporten. Absoluut af te raden of zou het weinig invloed mogen hebben?
Zeven dagen is ruim voldoende voor herstel (tenzij je een blessure oploopt natuurlijk). Gewoon doen dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
Tigertje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:46:
[...]

Zeven dagen is ruim voldoende voor herstel (tenzij je een blessure oploopt natuurlijk). Gewoon doen dus.
Dat ben ik niet met je eens, voor een marathon staat toch vaak een taperperiode van meer dan 1 week. Ik zou het niet aandurven om vlak voor je eerste marathon nog zo'n wedstrijd te lopen. Niet dat je hem niet zou kunnen lopen met zo'n wedstrijd in de benen, maar als je volledig voor die marathon wilt gaan dan zou ik die wedstrijd laten schieten. Of gewoon heel rustig aan meedoen, al is de vraag of je dat kan als je net op de top van je fitheit zit met de training.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 18-05-2019 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als je de marathon echt serieus neemt... .niet doen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij 750/24/5 neem ik aan dat je 5 km gaat hardlopen? Als je tevens getraind fietser en zwemmer bent zou ik het persoonlijk wel aandurven. Als je normaal nauwelijks fietst of zwemt zou ik het niet doen..

Ook sterk afhankelijk van allerlei andere facturen.. je loopt altijd een hoger risico op blessure of een verhoudheid die versterkt wordt door 1,5u hard te sporten, dus als je zoals hierboven wordt gezegd heel serieus bent voor de marathon moet je het eigenlijk niet doen O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het is 'maar' 5km hardlopen en zwemmen en fietsen zijn volgens mij makkelijker te verteren. Als je voorbereiding eromheen goed is (en je voorkomt dat dit nu net de druppel is) dan is het nog een leuk prikkeltje een week van tevoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

@vhal Ik had zelf 150 meter meer gemeten dat het parcour te lang was. Temperatuur viel ten opzichte van vorig jaar mee toen het rond de 24 graden was. Na 9,5km 1e positie belande ik helaas op de 2e plek met een tijd van 37:11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Bedankt voor de adviezen! Een rustperiode van 7 dagen tussen de 2 wedstrijden moet meer dan genoeg zijn. De meeste marathonschema’s laten je op het einde 2 weken taperen en dat was een deel van mijn twijfel of de triatlon daar dan wel in paste. Maar goed, ik ga me inschrijven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tussen 2 normale wedstrijden, ja... maar nu met een taperingweek ivm een marathon ... heet toch een taperingweek omdat..... (vul zelf maar in...) :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
@Pinguu Als je goed getraind hebt voor de marathon, geen blessures op de loer hebt liggen, etc. dan heb ik er alle vertrouwen in dat je na die mini-triathlon ook een week later die marathon gewoon uitloopt. Maar ik weet ook 100% zeker dat het je rust-periode sub-optimaal maakt en je dus kans hebt dat je nét even iets minder uitgerust aan de start staat van je marathon. In ieder geval wel als je voluit gaat op alle onderdelen. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als je toch hier tips vraagt dan zijn mijn 2 cents: gewoon niet doen. Dit is je allereerste marathon en meteen een van de Majors in het buitenland. Dan wil je toch gewoon alle variabelen waar je invloed op hebt – zoals ook de – optimaal hebben?

Maar goed, lijkt erop dat je je al ingeschreven hebt, dus wellicht wat mosterd na de maaltijd. Welke keuze je ook maakt, heel veel succes en plezier met trainen de komende tijd!! En je kan natuurlijk altijd t.z.t. nog overwegen om die mini-triathlon op rustiger tempo te doen, dan is het als totaalbelasting een prima training binnen de taperingperiode (mijn schema schreef voor 90 min duurloop op heel rustig tempo 1 week van tevoren).

Zelf net maar vast ingeschreven voor de 7Heuvelenloop. Volgens mij is 'ie pas nét open, dus misschien nu een keer een startnummer onder de 1000 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Valorian op 19-05-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Rondje trails gepakt in de omgeving. Wel eerst even met de auto om in de echt mooie omgeving te komen zonder eerst een flink eind alleen verhard te moeten lopen. Weer wat nieuwe paden ontdekt en met een voldaan gevoel na iets meer dan 18 km huiswaarts. Enige probleem wat ik dan heb, is dat ik kramp krijg in mijn scheen door het gaspedaal. Dat ging nu nog wel ok, maar als de autorit wat langer is, is het rijden op een gegeven moment echt bijna niet meer te doen.

Meer mensen die dit hebben en tips hebben om de terugrit wat aangenamer te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tazzios schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:12:
@vhal Ik had zelf 150 meter meer gemeten dat het parcour te lang was. Temperatuur viel ten opzichte van vorig jaar mee toen het rond de 24 graden was. Na 9,5km 1e positie belande ik helaas op de 2e plek met een tijd van 37:11.
Oei, dat lijkt mij dan best zuur als je net voor de finish wordt ingehaald :/ Maar gelukkig ben ik niet de enige waarbij het parcours mogelijk te lang was. Dan is die sub50 toch gelukt :P

Strava

Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2