Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste
Acties:
  • 473.964 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Martiveen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:21:
Was alleen wel benieuwd hoe jullie het doen met drinken onderweg. Had deze keer twee gelletjes meegenomen waar geen vocht bij nodig was dus dat was prima. Maar van die bekertjes water onderweg krijg ik nog geen eens de helft binnen. En merkte tegen het einde echt wel dat ik een droge strot kreeg.
Eerste HM die ik deed probeerde ik nog rennend zo'n bekertje leeg te drinken, maar toen waterboarde ik mezelf. :P
Ik ga nu gewoon even wandelen tot het bekertje leeg is.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 20:52
nokie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:41:
(ik ben wat afwezig hier, in de achtergrond stilletjes aan het opbouwen terug na kuitblessure en - morgen toch maar bij de dokter langs - vermoedelijk tóch gebroken rib en durf niet altijd jullie succesverhalen lezen, maar ik kom er bovenop, voorbije week bijna 30km aangetikt, dus het komt wel).

Maar dit wil ik toch even delen... Gisteren na een dag werken in de tuin nog snel voor het avondeten mijn hardloopschoenen aangetrokken voor een rustig rondje langs het water. Dacht ik...

Ik draai - zoals 2-3 keer per week de straat in van het station om dan de treinbrug over het water te nemen. Er staan wat mannen en vrouwen te roepen, vanaf 50m afstand lijken het mij voetbalsupporters. Ik bedenk nog terwijl ik dichter kom dat één man blijkbaar zijn (kale) hoofd heeft rood geschilderd, dus ik denk 'hah, Antwerp supporter". [Ik volg het voetbal uiteraard te weinig om door te hebben dat er dit weekend geen wedstrijden waren wegens interland voetbal.]

Ik kom wat dichterbij en ik zie de bewuste man in mijn richting waggelen. Dronken? Maar (en dit ging echt slow motion zoals in de film, ik herinner me elk detail) ik besef plots dat de vrouw vlak bij hem "stop! stop!" staat te schreeuwen en dan wordt het mij duidelijk: dat is geen verf, het is bloed wat over zijn gezicht stroomt en hij heeft een mes in zijn handen!

Ik ben even moeten vertragen/stoppen om hem te ontwijken en dan heb ik het razendsnel op een lopen gezet. De andere omstaanders stoven daarbij ook uit elkaar, ik heb niet omgekeken maar ik kan alleen maar denken dat hij geprobeerd heeft mij achterna te komen? Ik weet het niet zeker, maar hij was zeker niet snel genoeg :).

Ik had geen telefoon bij maar zag dat er al wat volk op hun balkon stond van het appartementsgebouw, en ik was de brug nog niet over toen ik al politiesirenes hoorde. Ik ben dus maar blijven lopen (behoorlijk wat harder dan gepland, zag ik achteraf). Ik weet niet of ik daarmee het juiste heb gedaan, maar ik wou me niet mengen (en mijn training niet onderbreken?). Ik besefte ook pas thuis terug wat me overkomen was...

Deze morgen zag ik dat er een artikel in de krant stond: https://www.hln.be/nieuws...traat-in-duffel~a98adc0b/

Ik ben blij dat ik het niet was...
(Strava linkje: https://www.strava.com/activities/2237969414)
Heftig verhaal. Zag al wat voorbij komen op Strava en kon het verhaal toen niet helemaal plaatsen.

maarre....

Nog een onverwacht PRetje gescoord? :+

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:20
Pathogen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:03:
Wauw, da's nog eens een verhaal @nokie... Ga je nog een verklaring afleggen? Alle informatie kan helpen in zulke rare zaken he?
Ik was het niet van plan, ik weet het niet goed. Het was allemaal ook in een flits voorbij, dus ik weet niet goed wat ik kan bijbrengen. Ik wil er ook liever niets mee te maken hebben, quasi al mijn trainingen passeren op dat stukje, ik wil daar niet nog eens opgewacht worden.
TheOmen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Heftig verhaal. Zag al wat voorbij komen op Strava en kon het verhaal toen niet helemaal plaatsen.

maarre....

Nog een onverwacht PRetje gescoord? :+
Ha, ja, inderdaad (ik ben daar niet zo mee bezig). Blijkbaar ren ik dat stuk zelden in die richting (is nochtans vlakbij, maar ik ben een beetje dwangneurotisch als het over "rondjes" lopen gaat, die moeten in tegenwijzerzin zoals het "hoort" op een piste).

Ik ben inderdaad na het voorval 30'/km sneller beginnen lopen, best wel opmerkelijk. Maar ik wil het toch niemand aanraden als trainingsmethode...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

nokie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Ik was het niet van plan, ik weet het niet goed. Het was allemaal ook in een flits voorbij, dus ik weet niet goed wat ik kan bijbrengen. Ik wil er ook liever niets mee te maken hebben, quasi al mijn trainingen passeren op dat stukje, ik wil daar niet nog eens opgewacht worden.

[...]

Ha, ja, inderdaad (ik ben daar niet zo mee bezig). Blijkbaar ren ik dat stuk zelden in die richting (is nochtans vlakbij, maar ik ben een beetje dwangneurotisch als het over "rondjes" lopen gaat, die moeten in tegenwijzerzin zoals het "hoort" op een piste).

Ik ben inderdaad na het voorval 30'/km sneller beginnen lopen, best wel opmerkelijk. Maar ik wil het toch niemand aanraden als trainingsmethode...
Mja, wat ze hier in NL ook zeggen na die rare schietpartij in Utrecht: ook als je denkt dat je niks kunt bijdragen, kom je verhaal doen.
Waarom?
1. een verklaring die door meerdere mensen onafhankelijk van elkaar gegeven wordt houdt veel beter stand in de rechtbank
2. ik lees iets over een incident in de relationele sfeer, juist de mensen die daar met familiebanden bij betrokken zijn zullen óf geen verklaring af willen leggen omdat ze bang zijn danwel de persoon niet af willen vallen, óf een vervormde verklaring hebben dankzij die band
3. de politie kan je mogelijk voorzien van slachtofferhulp indien gewenst. Klinkt heftig, maar hallo, je was wel getuige van iets heftigs, niet van een jochie die een bushokje een schop geeft.

Ik denk echt dat je iets bij kunt dragen. Ik denk ook dat je de zorgen die je hebt kunt delen met de politie, zodat zij bijvoorbeeld niet kenbaar maken dat de verklaring van een hardloper/voorbijganger kwam.

Goed, ik houd nu op, want het begint pusherig te worden en is (richting) off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heftig!

Vind het eerlijk gezegd wel je plicht om je te melden bij de politie in zo'n ernstige zaak. Hopelijk doe je dit alsnog.

Volgens mij is je aanpak nu precies verkeerd om als je er 'niks mee te maken wilt hebben' en 'niet opgewacht' wilt worden. Pas je posts hier aan, pas je Strava beschrijving aan (en/of zet deze run op Private) en meld je wél bij de politie. My 2 cents.

[ Voor 75% gewijzigd door MrAcid op 25-03-2019 15:46 . Reden: Quote verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 15:20
Was alleen wel benieuwd hoe jullie het doen met drinken onderweg. Had deze keer twee gelletjes meegenomen waar geen vocht bij nodig was dus dat was prima. Maar van die bekertjes water onderweg krijg ik nog geen eens de helft binnen. En merkte tegen het einde echt wel dat ik een droge strot kreeg.
Die bekertjes water gebruik ik hooguit om als verkoeling op mijn nek en polsen te gebruiken. Drinken neem ik bij voorkeur zelf mee. In kleine bidons aan een belt of in softflasks in de zakken van een trailbroek. Daar kan ik gewoon uit drinken zonder langzamer te gaan lopen. Je kunt ook een camelbak meenemen, maar dat is misschien wat overkill op anderhalf uur lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:22:
Zo, ik ga er nu echt voor :P

Afgelopen weken veel aan het mailen geweest met Sean van TAO omdat TAO maar niet wilde werken met mijn enigszins afwijkende loopstatistieken. En daarom uiteindelijk maar een parkrun ingepland voor de 13e April. Met als gevolg dat ik vandaag het volgende mag doen:

[...]

En op woensdag nog zo'n geintje.
Nou zou dat voor mij natuurlijk peanuts moeten zijn, maar toch voel ik me nerveus. Ben echt heel benieuwd wat daar gaat uitkomen, want misschien denk ik wel dat ik fitter ben dan ik werkelijk ben. Anyway, we gaan het zien.
Hmm, waarom heb ik het idee dat ik 'm niet helemaal goed heb uitgevoerd...
Mijn max HR is lager dan wat ik zou verwachten tijdens een 6' flat out, helemaal omdat ik een paar maanden geleden al een keer de 192 aangetikt heb heuvel op. En de loop van woensdag is nu naar zondag geduwd - dat is dus een 3.2km assessment loop...

TAO 6 min

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik train nu ongeveer 1,5 maand via TAO en verschuivingen in het schema zijn zeker de eerste paar weken eerder regel dan uitzondering. Maak je daar dus niet te druk om.
Wat je max hartslag betreft ga je die wel meer bereiken tijdens die 3,2km. 6 minuten is wat aan de korte kant vergeleken met de lage intensiteit van de rest van die training. Ter vergelijking: tijdens de 6minuten maximaal piekte ik op 188, maar bij de 3,2km had ik een piek van 195.

[ Voor 15% gewijzigd door denyos op 25-03-2019 19:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:30

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

... Maar van die bekertjes water onderweg krijg ik nog geen eens de helft binnen. En merkte tegen het einde echt wel dat ik een droge strot kreeg.
Ik duw de bekers meestal tot een elips, dan komt het meeste water wel in mijn mond terecht. Als ik dit niet doe dan is rennend drinken uit een beker zonder dat de helft er naast gaat echt onmogelijk.

Met water is het niet erg als er iets over je shirt gaat,maar met sportdrank... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door m-vw op 26-03-2019 07:35 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 08:50
m-vw schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:29:
[...]

Ik duw de bekers meestal tot een elips, dan komt het meeste water wel in mijn mond terecht. Als ik dit niet doe dan is rennend drinken uit een beker zonder dat de helft er naast gaat echt onmogelijk.

Met water is het niet erg als er iets over je shirt gaat,maar met sportdrank... :-(
Had pas de laatste 4 km sportdrank te pakken (niet bedoeld) Dus toen ben ik ook maar ff gestopt met rennen en het bekertje weg gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De Ruitenburg Run in Maasdijk doet aan (herbruikbare) flesjes, echt 100x beter dan bekertjes. En als je dan toch bekertjes moet doen, alsjeblieft niet die verschrikkelijk flimsy plastic dingetjes, maar gewoon een kartonnen bekertje dat je daadwerkelijk tot een tuitje kunt vouwen zonder dat het breekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
@Pathogen @MrAcid : bedankt, ik waardeer jullie feedback! (ik weet zelf niet goed hoe ermee om te gaan, besef ik).

Ik heb Strava nu op "volgers" gezet in plaats van publiek. Ik beschouw Tweakers "besloten" genoeg om het hier zo te laten staan. Met "niets te maken hebben mee" wilde ik vooral zeggen dat ik niet "persooniljk betrokken" wil zijn. Mijn observatie duurde hoop en al 30" (terwijl er zeker 10 man op hun balkon stond toe te kijken en alles gezien heeft, er stonden ook 2 fietsers en 1 oude man met z'n Mercedes waren ook gestopt).

Waar ik mezelf denk ik tegen wil beschermen, is dat ik het van "getuige" tot "betrokkene" (of zelfs "slachtoffer") schop. Ik weet ook niet wat de man zijn intenties waren, en wil het allemaal niet complexer maken, dan het is. Maar als ik straks tijd heb, loop ik even langs het politiekantoor.

Maar goed, laten we verder on-topic gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dus. Ontopic :Y

Vandaag voor de vierde keer dit jaar gelopen, met gemengde gevoelens.

Nee, het is nog niet compleet over. Na 1,5km voelde ik een héél licht tinteltje en ben ik meteen gaan wandelen om alles zo goed mogelijk te ontspannen. Vooral focussen op het recht houden van mijn bovenlichaam en ontspannen van mijn benen, want hoe actiever ik mijn benen probeer te gebruiken hoe sneller ik iets voel.
Na 3,5km een langer stuk gaan wandelen en bij 5km nog een keer.

+ ik heb sowieso weer eens 5km kunnen lopen.
+ hoe beter ik mijn bovenlichaam recht houd en onderlichaam ontspan, hoe beter het voelt
+ ik heb het vervelende gevoel er grotendeels uit kunnen stretchen naderhand
+ ik heb het gevoel dat core training iets bijgedragen heeft, en ik denk dat lunges en squats toevoegen ook wat bijdraagt
+ fysio heeft me absoluut wel geholpen weer rechter en minder krampachtig te staan en wandelen

- het is verdomme nog steeds niet weg na 3 maanden geen zak doen :( kan echt wel wat dingen positief zien, maar hier baal ik nog steeds behoorlijk van

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schiplui
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 11:09
Wedstrijdverslag:

Ik heb ook de halve van het Westland gelopen afgelopen zaterdag maar dan de 10 km.
Was mooi weer om te lopen, gewoon korte broek en shirt. Er hadden toch heel veel nog een lange broek aan terwijl de zon net een beetje doorbrak :)

Lopen ging prima. Dit was de eerste wedstrijd na een half jaar weer en het ging wel aardig.
Begin is altijd een beetje zoeken tussen al die mensen naar het juiste tempo, maar dat werd wel snel een stuk beter. Ik probeerde een vriend van mij in de gaten te houden zodat ik later daar naar toe kan lopen. Na 3 km begon ik een beetje last van mijn kuiten te krijgen. Tempo aangepast zodat het net niet erin schoot. Paar keer achter een groepje blijven hangen dat niet het juiste tempo maar waren lastig te passeren vanwege de breedte van de groep.
Na 7 km begon het gevoel in me kuiten weg te gaan en kon ik nog versnellen. Ik haalde die vriend nog in en ging toen maximaal naar de finish. Laatste km was lastig met veel bochten en ik hoopte elke keer de finish te zien maar dat viel elke keer tegen.

Toch mijn PR verbeterd met 1 minuut naar 46:31 :)

@Pathogen Ik heb je verslagen van afgelopen jaar met plezier gelezen en jammer dat het nu wat minder gaat :( Je hebt me wel inspiratie gegeven om ook Agium loopcircuit te volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:51
@kenneth Ik zag toevallig op Strava dat je uitgevallen bent met een hamstring blessure tijdens de HM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Schiplui daar kun je me nog vaak zien dit jaar! Maar dan wel aan de kant :P en mijn vrouw rent achter je aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04
Pathogen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:26:
- het is verdomme nog steeds niet weg na 3 maanden geen zak doen :( kan echt wel wat dingen positief zien, maar hier baal ik nog steeds behoorlijk van
Hou op, schei uit :X

Mijn jaar begon al gelijk in de eerste week van januari met een hamstring blessure tijdens een intervaltraining en ik ben op dit moment nog steeds niet helemaal klachtenvrij, maar wel 90% klachtenvrij gelukkig.

Na weken sportfysio, sportschoolactiviteiten, rekken, strekken, rollen, masseren tot ik een ons woog, heb ik afgelopen zondag eindelijk weer eens bijna 10km gelopen met een (rustige!) intervaltraining in ons langzaamste groepje. Ik was zo blij als een kind :')

Maar goed, het wordt nog een pittige kluif om mijn kilometers van vorig jaar te overtreffen. Met 27 km in januari, 19 km in februari en 44 km tot nu toe deze maand schiet het nog niet echt op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ghehe, elk van jouw maandtotalen is meer dan mijn jaartotaal Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/s/emo.gif

Waar ik vooral over val is dat de rust an sich gewoon niks lijkt toe te voegen, terwijl het wel in rap tempo vervelender werd toen ik het in mijn hoofd waagde te halen om twee keer in een week te proberen te lopen. En dat ik praktisch niks merk als ik niet aan het hardlopen ben.
Het maakt deze blessure zo ongrijpbaar, dus ik kan ook echt niet zeggen of ik nou 20% hersteld ben of 50% of 80%.

Hoe dan ook, ik denk dat ik weet wat me te doen staat. Core training volhouden en gaan proberen regelmatig kleine stukjes te lopen. De loopspieren moeten ook gewoon weer wennen.

Dus maar het idee loslaten dat 5km het minimum is. 3 keer 2km kunnen lopen is ook goed en misschien zelfs beter momenteel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 11:59

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Afgelopen mei meldde ik dat ik weer wat aan het hardlopen geslagen was. Mijn eerste doel was om weer fit genoeg voor de 60 van Texel dit jaar te worden. Afgelopen maanden heb ik de omvang mooi op kunnen schroeven. Hierdoor kan ik inmiddels weer wat langere loopjes in het weekend maken (afgelopen weekend 50 km, en de week ervoor precies 42,2 KM:)). Ik doe mijn langere duurloopjes meestal als een soort wisselduurloop. Dit doe ik in de vorm van een half uur laag in gewenste zone te lopen en daarna een half hoog in de zone. Dit heeft voor mij een tweeledig doel: ten eerste (de belangrijkste) tegen de verveling, en ten tweede wil ik weten of mijn hartslag ook wel echt gaat zakken. Als de hartslag niet meer zakt, betekent dit voor mij dat ik nog niet kan herstellen op lagere snelheden op langere afstand. Het tempo varieert dan van circa 5:50-6:10 min/km in de lagere zone tot 5:00-5:30 in de hogere zone.
Daarnaast de laatste 3 maanden elke week steeds meer kilometers in totaal kunnen lopen. In mei waren het nog 40, maar nu al weer weken van ruim 100+ kilometers gehad (met een uitschieter van 130). In principe elke week minimaal 1 rustdag, maar soms 2. Globaal zag mijn week er dan zo uit:
Elk maandag/woensdag/vrijdag ochtend een half uur tot 3 kwartier herstelloopje
maandagavond: circa een uur op wedstrijdsnelheid voor 60 van texel (circa 5:20 min/km)
dinsdagavond: 6 tot 8 maal een kilometer à 4:00-4:10 min/km (afhankelijk van vorm/doel van die week)
woensdagavond:circa een uur op lagere tempo dan maandag (ongeveer 6:00 min/km)
donderdag 10-15 maal 400 meter op 3:45-4:00 min/km of 15-20 maal 200 meter op 3:15-3:30 min/km (wederom van afhankelijk van vorm/doel van die week).
vrijdagavond: extreem rustig duurloop van circa een uur, doel is om hartslag dan onder de 130 te houden. Het tempo zakt dan wel eens naar 7:00 min/km of een rustdag.
zaterdag: lange duurloop (vanaf 20 km tot 50 km)
zondag: rust

Na de 60 van Texel ga ik wat minder rustige loopjes doen. De aerobe kilometers ga ik dan weer op de fiets doen. De langere duurlopen probeer ik wel om de week te blijven doen. Het snellere werk (de 200/400/1000 meters) hou ik er wel in.

Hopelijk word het een beetje leuk weer op 7 april op Texel. Ik ga met het hele gezin een lang weekend daar naar toe. Dan het gezin ook nog een beetje meefietsen.
Ik kan trouwens iedereen de 60 aanraden, dit jaar kan je helaas niet meer inschrijven. Maar over 2 jaar heb je weer een kans. Het is een leuke, niet massale loop. En de afstand is heel prettig om eens kennis met afstanden te maken, die wat langer dan een marathon zijn.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik ga in Rotterdam mijn eerste officiële 10KM lopen. Mijn broer heeft via mijn werk onverwacht nog een startbewijs kunnen bemachtigen, helaas wel in een andere wave.

Ik heb op de site gezien dat je een wave niet meer kunt wijzigen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat normaal werkt ? Zou ik bijv een wave later kunnen starten dan op mijn bewijs ? Ik kwam in dit topic ook iemand tegen die bij de bruggenloop zei dat zijn conditie tegenviel en daarom een wave later wilde starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

NoReseth schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:18:
Ik ga in Rotterdam mijn eerste officiële 10KM lopen. Mijn broer heeft via mijn werk onverwacht nog een startbewijs kunnen bemachtigen, helaas wel in een andere wave.

Ik heb op de site gezien dat je een wave niet meer kunt wijzigen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat normaal werkt ? Zou ik bijv een wave later kunnen starten dan op mijn bewijs ? Ik kwam in dit topic ook iemand tegen die bij de bruggenloop zei dat zijn conditie tegenviel en daarom een wave later wilde starten.
Volgens mij mag je wel een wave langzamer niet sneller

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Is fitnes naast hardlopen goed om betere conditie te krijgen en minder vermoeid te worden, ik zit er over te denken naast 3x per week hardlopen ook 1x te gaan fitnessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03
Van een extra fitness-training wordt je natuurlijk alleen maar vermoeider. Om dat minder te krijgen denk ik dat het beter is om een lager tempo te lopen.
Van fitness en vooral core-oefeningen kun je natuurlijk wel sterker en fitter worden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

racoon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:22:
Is fitnes naast hardlopen goed om betere conditie te krijgen en minder vermoeid te worden, ik zit er over te denken naast 3x per week hardlopen ook 1x te gaan fitnessen.
Iets minder bier drinken helpt ook :P.

Ik ga wat eerder naar bed als ik veel train.

Ik vraag me af hoeveel het gaat uitmaken of ik bij de marathon "langzaam" start.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 26-03-2019 20:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Sport_Life schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Iets minder bier drinken helpt ook :P.

Ik ga wat eerder naar bed als ik veel train.
Zoveel bier drink ik niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

racoon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:00:
[...]

Zoveel bier drink ik niet
Je sig deed anders vermoeden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04
racoon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:22:
Ligt eraan wat je bij fitness doet. Je kunt natuurlijk keihard aan de cardio gaan. Dat kan vast helpen.
Persoonlijk ga ik alleen maar naar de sportschool voor wat kracht- en core stability training. Dat laatste doe ik ook dagelijks thuis trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Mijn doel is lichaam verstevigen om blessures te voorkomen en fitter te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

FreeShooter schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:28:
@kenneth Ik zag toevallig op Strava dat je uitgevallen bent met een hamstring blessure tijdens de HM?
Yup, oude kwaal die blijft terugkeren helaas. Geen blessure waardoor ik uitgeschakeld ben, het werd wel steeds moeilijker om wedstrijdtempo vast te houden. Op het laatst stopte ik vanzelf, m'n rechterbeen wilde niet meer. Was halverwege nog op koers voor hoog in de 1h20, terwijl er vooral de eerste helft veel wind tegen was.
Goed, naar de fysio weer, specifieke krachttraining en hopelijk in Leiden een nieuwe kans.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 21-06 21:34
Zojuist ingeschreven voor de bridge to bridge. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 27-03-2019 07:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Zijn er hier mensen die de Venloop gaan doen zondag?
Voor mij wordt het een debuut op de HM, meteen voor het NK ook nog eens :+

[specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 08:41
racoon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:11:
Fietsen is ook een optie, ik ben met name meer op de weg gaan fietsen toen ik al die blessures zat was. Ik heb het gevoel dat kuiten en achillespezen (beide zwakste plekken) erg baat gehad hebben bij de andere belasting. MTB heb ik nog te weinig gedaan om er iets zinnigs over te zeggen, bovendien kan het qua vallen tricky zijn.

De verklaring voor mij is dat de doorbloeding wel verbetert (als je ouder wordt, schijnt die af te nemen), maar de puntbelasting er niet is.

Fitter worden via fitness is natuurlijk geen probleem, maar specifiek verstevigen voor het hardlopen lijkt me lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Frenz64 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:19:
[...]

Fietsen is ook een optie, ik ben met name meer op de weg gaan fietsen toen ik al die blessures zat was. Ik heb het gevoel dat kuiten en achillespezen (beide zwakste plekken) erg baat gehad hebben bij de andere belasting. MTB heb ik nog te weinig gedaan om er iets zinnigs over te zeggen, bovendien kan het qua vallen tricky zijn.

De verklaring voor mij is dat de doorbloeding wel verbetert (als je ouder wordt, schijnt die af te nemen), maar de puntbelasting er niet is.

Fitter worden via fitness is natuurlijk geen probleem, maar specifiek verstevigen voor het hardlopen lijkt me lastig.
De keer dat ik op de weg van mijn racefiets stuiterde was erger dan alle keren op de MTB bij elkaar, dus dan val ik liever van mijn MTB als ik eerlijk ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Hoe vaak vallen jullie met de mtb? :+
Ik mtb al een jaar of 16 in binnen en buitenland, en valpartijen zijn zeldzaam en met erg in het geheel niet. En dat komt niet doordat ik nu per se rustig aan doe of perfecte techniek heb... Is dit een stukje perceptie? :p

Anyway, ik ben groot fan van een stukje crosstrainen. Waarschijnlijk niet de beste methode om de laatste seconden eruit te halen, maar wel prima qua belastbaarheid en variatie.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

kenneth schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:22:
[...]

Yup, oude kwaal die blijft terugkeren helaas. Geen blessure waardoor ik uitgeschakeld ben, het werd wel steeds moeilijker om wedstrijdtempo vast te houden. Op het laatst stopte ik vanzelf, m'n rechterbeen wilde niet meer. Was halverwege nog op koers voor hoog in de 1h20, terwijl er vooral de eerste helft veel wind tegen was.
Goed, naar de fysio weer, specifieke krachttraining en hopelijk in Leiden een nieuwe kans.
Ik had al expres niet het hele verhaal verteld :Y dat laat ik wel aan jou zelf over. Maar jammer! Was leuk om je weer even tegen te komen bij de start en ik had je graag ook over de finish zien stuiven.
Hopelijk een voorspoedig herstel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
racoon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:11:
Doe zelf ook kracht oefeningen in de sportschool 1 á 2 keer per week en doe dan een soort van full body workout (45-60 min) met 3 tot 5 sets van 8-15 herhalingen. Zeg soort van full body omdat ik benen wat minder zwaar doe ivm het lopen maar als ik weet dat de dag erna rustig lopen is wil ik wel eens wat meer deadlift, squat, lunge etc erin stoppen. Variatie is voor mij wel belangrijk dus doe ook wel eens een soort HIIT of juisteen keer wat zwaarder in de gewichten.
Weet niet of je er echt sneller van wordt maar vind het wel belangrijk om niet te mager te zijn/worden en wat spiermassa te hebben, verder is het voor mij een goede afwisseling t.o.v. lopen. Zwemmen is niet zo mijn ding en fietsen doe ik wel naar het werk, en wat kracht is ook wel handig bij het zaalvoetbal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:42
Roozzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:32:
Hoe vaak vallen jullie met de mtb? :+
Ik mtb al een jaar of 16 in binnen en buitenland, en valpartijen zijn zeldzaam en met erg in het geheel niet. En dat komt niet doordat ik nu per se rustig aan doe of perfecte techniek heb... Is dit een stukje perceptie? :p

Anyway, ik ben groot fan van een stukje crosstrainen. Waarschijnlijk niet de beste methode om de laatste seconden eruit te halen, maar wel prima qua belastbaarheid en variatie.
Dan ga je niet hard genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 06:34
Fanatic_FS schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:06:
Present voor de 10km, we nemen met een team aan de bedrijvenloop deel. Collega woont op 200 meter van de start. Was vorig jaar erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
pjlgt schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:25:
[...]

De keer dat ik op de weg van mijn racefiets stuiterde was erger dan alle keren op de MTB bij elkaar, dus dan val ik liever van mijn MTB als ik eerlijk ben ;)
Tja, je kan pech hebben, vallen met de racefiets kan goed fout aflopen. Maar waar ik het over had is versterking van je pezen & spieren ter voorkoming van loopblessures. Met fitness is duurbelasting lastig te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
Wat ik wel altijd lastig vind is wat er bedoelt wordt met crosstraining. Voor de meeste mensen zal dat een training op duurbelasting zijn die anders is dan lopen ivm blessures.
Dus dat is dan vaak fietsen of zwemmen. Maar denk dat skaten/schaatsen en gewoon lang wandelen ook zullen helpen zeker bij de 'beginners'.
Voor anderen is dat fitness/HIIT/Crossfit maar dat zal zoals gezegd door @Frenz64 weinig helpen bij het trainen van de duurbelasting. Wel zal het je sterker maken en je conditie gaar er niet van achteruit. Denk dat zeker de mindere lopers/beginners hier ook baat bij zullen hebben. Er is wel wat onderzoek maar die zijn lastig omdat de groepen niet altijd representatief zijn. Maar denk dat het afwisselen van sporten sowieso een goed idee is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 11:07
Gaan de 10km proberen. Vorig jaar 5km gedaan met een aantal collega's.
Dit jaar dus de 10, eigenlijk te weinig getraind. In november m'n enkel omgeslagen met volleybal. En lastig om te trainen met al 3 volleybal dagen in de week.

Wordt ook puur voor de fun door m'n stad te lopen. De 10km loopt ook langs m'n huis. Vooral genieten. En hopelijk ergens tussen de 50-55 min binnen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nogges schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:26:

Ik kan trouwens iedereen de 60 aanraden, dit jaar kan je helaas niet meer inschrijven. Maar over 2 jaar heb je weer een kans. Het is een leuke, niet massale loop. En de afstand is heel prettig om eens kennis met afstanden te maken, die wat langer dan een marathon zijn.
Als hij dit jaar gewoon weer op tweede paasdag was geweest had ik meegedaan, al was het best zwaar 2 jaar terug. Nu doe ik Rotterdam en komt het dus wel weer over 2 jaar (want dan is het in elk geval weer op een tweede paasdag). En met 60km aan parkoers dunt het veld idd behoorlijk snel uit :P En dan is dit nog de meest massale ultraloop in Nederland.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het zal hier vast nog wel een keer zijn langs gekomen maar ik denk vraag het toch maar even. Ik heb jaren Endomondo Premium gebruikt om wat statistieken bij te houden maar meer dan voor de leuk was het eigenlijk niet. DAarom ook bedacht dat ik dat abbo maar eens ga stop zetten. Mede door een irritante blessure half vorig jaar ook moeten stoppen. Nu ik eindelijk weer aan het sporten ga wil ik eigenlijk weer de statistieken beschikbaar hebben.

Zijn er goede offline applicaties/stukken software die de mogelijkheid tot veel statistieken bieden? Ik kan veel online dingen vinden maar dat is nou net niet wat ik wil eigenlijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Crap, het ging ook al te lang goed, zonder een pijntje of niks. Ben gewoon lekker tempo aan het lopen en twijfel tussen 10 of 12. Bij 8 km moet ik dan afslaan en uiteraard ga ik rechtdoor en versnel iets om te kijken hoe dicht ik tegen de 12km kan aankomen in een uur. Na 500 meter een pijnscheut in m'n lies en binnen een paar stappen voel ik dat het foute boel is. Stoppen en zelfs wandelen doet pijn. Voelt als een spierscheurtje, ik kan me herinneren dat ik in de voorbereiding van de marathon ook een keer zoiets gehad heb, ff nagezocht, was inderdaad in de lies, maar zo licht dat ik kon doorlopen toen, nu dus niet. Maar goed 4 km van huis, geen zin om dat hele stuk te wandelen en na verloop van tijd ging dribbelen wel weer en op het eind voorzichtig joggen (7min/km) zonder al te veel pijn.

Net de koude straal er flink opgezet en maar wat rust nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 08:50
Webgnome schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:54:
Het zal hier vast nog wel een keer zijn langs gekomen maar ik denk vraag het toch maar even. Ik heb jaren Endomondo Premium gebruikt om wat statistieken bij te houden maar meer dan voor de leuk was het eigenlijk niet. DAarom ook bedacht dat ik dat abbo maar eens ga stop zetten. Mede door een irritante blessure half vorig jaar ook moeten stoppen. Nu ik eindelijk weer aan het sporten ga wil ik eigenlijk weer de statistieken beschikbaar hebben.

Zijn er goede offline applicaties/stukken software die de mogelijkheid tot veel statistieken bieden? Ik kan veel online dingen vinden maar dat is nou net niet wat ik wil eigenlijk.
Strava met Stravistix(Chrome extensie)? Het strava gedeelte is wel online. Maar het stravistix gedeelte leeft alleen in je chrome browser en kan ook offline werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Balen @Frenz64. Hoe voelt het na de nachtrust? Hoop voor je dat het meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Mwahh, ben voor de zekerheid maar niet met de fiets gegaan vanochtend. Kan het nog niet zo goed inschatten, met gewoon lopen voel ik zo goed als niks, alleen als ik m'n been op een bepaalde manier draai (van buiten naar binnen) dan voel ik dat spiertje protesteren. Afwachten nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges

Nogges

Rudedadude schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:28:
[...]

Als hij dit jaar gewoon weer op tweede paasdag was geweest had ik meegedaan, al was het best zwaar 2 jaar terug. Nu doe ik Rotterdam en komt het dus wel weer over 2 jaar (want dan is het in elk geval weer op een tweede paasdag). En met 60km aan parkoers dunt het veld idd behoorlijk snel uit :P En dan is dit nog de meest massale ultraloop in Nederland.
Ik vind het juist wel prettig dat het niet met pasen is. In 2015 wilden we, net als dit jaar, een weekendje plannen. Door al het paastoerisme was er geen plekje meer te boeken. Daarom toen maar in 1 dagje op en neer gegaan. Op zich ook prima te doen vanuit Fryslân. Maar een weekendje daar is ook wel lekker. Dat ze het nu wat proberen te spreiden qua toerisme, vind ik juist wel lekker.

[ Voor 10% gewijzigd door Nogges op 28-03-2019 11:14 ]

You iz one special kid!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 12:30
Vandaag tijdens trainingstochtje voor 't eerst sub20 op 5k gegaan (dat is voor mij als gewone sterveling al heel wat). Aanvankelijk stond er 20' @Threshold/drempel op het programma, maar na 4.2K dacht/voelde ik dat er best een PR in zat dus maar even aangezet. Toch wel een bepaalde grens doorbroken. Dat schept alvast veel vertrouwen met het oog op de marathon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:06
MartijnV03 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Gaan de 10km proberen. Vorig jaar 5km gedaan met een aantal collega's.
Dit jaar dus de 10, eigenlijk te weinig getraind. In november m'n enkel omgeslagen met volleybal. En lastig om te trainen met al 3 volleybal dagen in de week.

Wordt ook puur voor de fun door m'n stad te lopen. De 10km loopt ook langs m'n huis. Vooral genieten. En hopelijk ergens tussen de 50-55 min binnen zijn.
Ik doe voor het eerst mee aan de Venloop. Ik loop de halve marathon. Ik hoor veelal dat het erg druk is de eerste paar km's, iemand ervaring mee? Tevens vroeg ik me af wat jullie ervaring is met het parcours (hoogtemeters) en indeling van de wedstrijd.

Ps; wonende in Nijmegen, dus het glooiende ben ik wel een beetje bekend mee, in wedstrijdvorm uiteraard met de 7H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Webgnome runalyze en de al eerder genoemde Stravistix (inmiddels Elevate) voor Strava.
runalyze kan je zelf een servertje voor opzetten geloof ik dus 'offline'

Ik was een van de prijswinnaars van de Zwift x On Valentines challenge op Strava :D Benieuwd of ik de grand prize (schoenen + outfit van On) of de pods gewonnen heb :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mijn excuses voor het iets inactiever zijn, heb deze periode bijna geen tijd. Kan niet meer zo actief deelnemen als voorheen, beetje balen!
Enige dagen terug aangegeven dat mijn Vo2 drastisch was gekelderd. Hoewel ik persoonlijk weinig waarde hecht aan de inhoud van het getal, ben ik wel van mening dat een drop van Vo2 "iets" kan betekenen. In de periode dat ik mijn Vo2 met de FR235 meet geeft een daling in waarde meestal aan dat ik ziek aan het worden ben!
Gelukkig had ik nog een andere borstband in de kast liggen (was vergeten dat ik m nog had) en sinds die tijd kloppen de metingen weer. Het lijkt er dus op dat de andere band versleten/vuil/niet meer goed is.

Dank aan iedereen voor de reactie!

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Dus laat ik maar een Elevate/Stravistix gaan gebruiken, doe ik tenminste virtueel nog wat. Heb ik teveel activiteiten |:( Bij 400 stopt hij en heb je een Strava download serverlimiet te pakken en moet je 5 -6 uur wachten.

Naja, ik ga vanmiddag maar weer 's op de fiets klimmen, dat gaat zonder pijn (behalve wss zadelpijn)

Pijn is vrijwel weg, maar zit er nog wel, duidelijk nog te vroeg om weer te beginnen. Echt vervelend, want de bewegingsdrang er is zeer nadrukkelijk (en een raar soort schuldgevoel dat ik niet ga lopen, kent u dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@Frenz64 Ik herken dat wel hoor. Ik ben ook gaan fietsen vandaag. Het liefst zou ik elke dag hardlopen maar mijn lichaam kan dat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Elke dag hoeft van mij ook weer niet, om de dag zou ik al helemaal prima vinden. Nu toevallig wel 2 dagen achter elkaar. Gisteren 50 op de MTB gedaan, vandaag maar even van de zon genoten en 7,5 gelopen. Toch wel wat zwaarder in het begin. Beentjes waren nog niet helemaal de arbeid van gisteren kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Frenz64 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:42:
Dus laat ik maar een Elevate/Stravistix gaan gebruiken, doe ik tenminste virtueel nog wat. Heb ik teveel activiteiten |:( Bij 400 stopt hij en heb je een Strava download serverlimiet te pakken en moet je 5 -6 uur wachten.

Naja, ik ga vanmiddag maar weer 's op de fiets klimmen, dat gaat zonder pijn (behalve wss zadelpijn)

Pijn is vrijwel weg, maar zit er nog wel, duidelijk nog te vroeg om weer te beginnen. Echt vervelend, want de bewegingsdrang er is zeer nadrukkelijk (en een raar soort schuldgevoel dat ik niet ga lopen, kent u dat?)
Ja hoor dat kennen de meesten wel. Maar het is beter om naar je lichaam te luisteren (Dat zegt AUW! ) dan naar je hoofd dat zegt ' kom we gaan. aaah please? kom nou!! ')

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:47
(jarig!)
Hier gelukkig geen last van blessures, vanmorgen voor het eerst een halve marathon afstand gelopen (gewoon training geen wedstrijd) en het ging lekker :) (1 uur en 46 minuten op gelopen)

Echter de laatste kilometers waren wel echt zwaar, en toen begon mijn hart wat sneller te kloppen, voor de rest zat ik mooi onder de 155.

Maar op het moe zijn na geen pijntjes gehad :)
Dus ga lekker zo door en dan halfweg oktober de hele marathon :*)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
tlpeter schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:14:
@Frenz64 Ik herken dat wel hoor. Ik ben ook gaan fietsen vandaag. Het liefst zou ik elke dag hardlopen maar mijn lichaam kan dat niet aan.
Het was iig heerlijk om te fietsen, geen last idd, de macht viel me helemaal niet tegen (was ook maar 50K)

Het is op zich ook wel de tijd om er een fietstraining bij te gaan doen, vervelende is dat m'n MTB bij de fietsenmaker staat te wachten op z'n nieuwe velg. Vind MTB'en net ff dichter bij hardlopen liggen qua inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ja, wordt een jubileum voor mij, de 10e keer de HM. Eerste keer was in 2009 en hierna elk jaar, op één na. Wordt weer genieten morgen, want de Venloop is het hardloop hoogtepunt van het jaar! >:) Succes met je eerste! :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vanmiddag m'n zwager gehaasd bij zijn eerste 15km. Zijn A-doel was 1:30, maar als het lukte wilde hij liefst 1:25. Hij had nog niet verder dan 12km gelopen en had toen een pace van 5:48/km.
En onze eindtijd (chip) was 1:24:44 *O* Geweldig trots op hem - en mezelf want m'n eigen PR was 1:19:59 en heb vorige week een soort blafhoest gehad én had m'n enkel flink gestoten (kan er op lopen maar gevoelig). En nu lekker bankhangen met de katten :*)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

PatrickC schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Ja, wordt een jubileum voor mij, de 10e keer de HM. Eerste keer was in 2009 en hierna elk jaar, op één na. Wordt weer genieten morgen, want de Venloop is het hardloop hoogtepunt van het jaar! >:) Succes met je eerste! :)
Mission accomplished 1:23:42

Doel was 1:24 (4:00/km)
Vind het vooral knap van mezelf hoe vlak ik gelopen heb, daar ik normaal echt moeite heb om eenzelfde tempo aan te houden.

https://www.strava.com/activities/2255601987

[specs]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Fanatic_FS Gefeliciteerd! Wat een tijd! _/-\o_ Daar kan ik alleen maar van dromen. Vandaag 1:54:01 voor mij met een super vlakke race en iets negatieve split. Na mijn hamstringblessure in december/januari, was mijn doel 1:55, dus ruimschoots gehaald. Dus erg tevreden. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Vandaag de 12km van de Zandvoort Circuit run gelopen. Weer 'gewoon' even ingeschreven zonder echt doel of specifieke training ofzo, gewoon weer in het wedstrijdritme komen. Ging best lekker, doel was onder het uur (maar eigenlijk gewoon lekker lopen) maar ik was een beetje bang voor het stuk strand dat erin zat, zeker icm hoogtij wat precies op mijn doorgang was. Het viel gelukkig alles mee, speciaal wat ingehouden op de ronde over het circuit maar het strand lag er goed bij (mede omdat er al een paar duizend mensen overheen waren gebanjerd denk ik). Alleen de op/afgang waren best zwaar. Ook nog best wat vals plat in het parcours waar ik mensen veel over heb horen klagen haha. Ik kon gelukkig nog versnellen na het stuk strand en uiteindelijk in 58:21 gefinished. De laatste kms wel wat steken in mn zij dus aan de conditie moet nog wat gewerkt worden. Maar dit geeft wel weer vertrouwen om op te gaan bouwen naar de halve marathon :)

https://www.strava.com/activities/2254731065

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ik sluit me helemaal aan bij @Bartske. Zelfde zorgen om het strand maar ging allemaal prima. Weer was ook prima natuurlijk en de variatie (circuit, strand, boulevard) in het parcour erg leuk. Verder twee vette duimen omhoog voor de organisatie: je wordt goed geïnformeerd over de omstandigheden (zoals hoogwater en windrichting) en op het terrein ben je van alle gemakken voorzien van een ongelofelijke hoeveelheid WC's tot eten voor ongeveer elke denkbare voorkeur. Ik ga volgend jaar zeker weer.
Ohja, mijn tijd: 55,17.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik zou Zandvoort ook wel leuk vinden om een keertje te lopen (als autorace fan), maar helaas is die altijd op dezelfde dag als de Venloop en die kan ik als Noord-Limburger niet laten schieten. Vandaag was het ook weer fantastisch! Wat een massa publiek en sfeer. Met geen andere wedstrijd te vergelijken die ik gelopen heb. Maar ja, 3 weken geleden nog 2 rondjes gerend om Spa Francorchamp, dus dat maakt het dan weer goed voor mijn autorace hart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
Ah, jammer. Karel Sabbe is juist "tapped out" op de Barkley Marathon. Was de laatste overlever (in loop 4), en dat als "virgin". Eventjes fiere :)B :)B

Damn, wat heb ik respect voor die gast (de zoon van mijn vroegere huisarts trouwens, ik heb er ooit samen de 10 Miles in Antwerpen mee gelopen en we komen mekaar zo nu en dan wel eens tegen maar dan is hij toch een beetje een superster :) )!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

nokie schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:38:
Ah, jammer. Karel Sabbe is juist "tapped out" op de Barkley Marathon. Was de laatste overlever (in loop 4), en dat als "virgin". Eventjes fiere :)B :)B

Damn, wat heb ik respect voor die gast (de zoon van mijn vroegere huisarts trouwens, ik heb er ooit samen de 10 Miles in Antwerpen mee gelopen en we komen mekaar zo nu en dan wel eens tegen maar dan is hij toch een beetje een superster :) )!
Een tijd geleden de documentaire op Netflix gekeken. Zou niet eens durven starten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges

Nogges

Loop 4? Dus wel de fun run gehaald. Erg knap, dat lukt ook maar weinigen. The Ginger Runner heeft ook een leuk docu gemaakt over 2 pogingen van Gary Robbins om te finishen.

You iz one special kid!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren de eerste halve marathon van het jaar; de Venloop. Doel was 1.30 lopen en daar was de strategie ook op ingericht. De eerste 1-7km op 4.20, 7-14 op 4.10 en 14-21.95 op alles wat er nog in de tank zat.
we stonden eigenlijk direct vooraan in het startvak waardoor we geen last hadden van de meute en ongeveer 30s na het officiele startschot waren we van start.

De eerste kilometer zat direct goed op schema; 4.20. Tot ik een getik voelde aan mijn rechterschoen. Na 1km in de race zat mijn veter al los :(. Maar voor de mensen die de Venloop al eens gelopen hebben, op de Parade in Venlo (het druktste punt van de Venloop, schat 6 a 7 meter breed met dranghekken en 4 a 5 rijen dik publiek en muziek, kun je nergens even je veters strikken! Heb dus dik 1.5 kilometer met een losse veter op 4.20/4.15 gelopen. Direct nadat de drukte voorbij was aan de kant, veter in recordtempo strikken en door.

Met een lichte versnelling had ik mijn loopmaat na ongeveer 1 a 2 kilometer weer bijgehaald. Op het 5km punt lagen we 10s voor op schema, mijn strik-incident bleef dus zonder al te grote gevolgen. Na 6 kilometer in de race; wederom een getik aan mijn rechtervoet, inderdaad... zelfde veter, weer los!!! :( :(. Gelukkig was het parcours hier vrij breed en kon direct uitstappen en mijn voet op een muurtje zetten en wederom de veters strikken!

Weer een lichte versnelling en inmiddels heb ik sommige personen al 3 a 4 keer ingehaald 8)7. Op de 10km draaide het parcours waardoor we weer naar het noorden liepen en hier kreeg je, gedurende 3km, de wind vol van voren. Open weg, over de dijk langs de maas. Was afzien en veel lopers vielen hier terug op uit. Doordat mijn begintempo 5s onder mijn wedstrijdtempo lag had ik nog genoeg reserve om door de wind te lopen zonder me stuk te lopen. Maar de versnelling naar 4.10 zet er eigenlijk niet consequent in, daarvoor stond gewoon te veel wind en doordat de meeste lopers terugvielen ook niemand die me uit de wind kon houden.

Op de 14km weer een stuk met de wind mee, waardoor het tempo weer naar 4.10 kon worden opgeschroefd, echter van korte duur, na deze km draaide het parcours weer en mochten we met de wind van voor ook nog een lichte helling beklimmen. Wederom een uitvalmoment voor veel lopers, maar zelf zat ik nog goed in de wedstrijd.
Vanaf km 17 (mijn breekpunt op andere edities van de Venloop) had ik nog genoeg energie over om 4,15 aan te houden, soms een lichte versnelling naar 4.00. Maar wederom veel wind en een ontzettend breed stuk van het parcours, met weinig lopers om je heen geeft de illusie dat je niet heel erg hard vooruit komt.

De laatste km een lichte versnelling ingezet en met 1.30.41 over de eindstreep, een verbetering ten opzichte van de Venloop 2018 (1.35.51) en Eindhoven 2018 (1.33.30) wat een sneller parcours in dan de Venloop. 5 minuten in een HM eraf lopen, best trots :*)

Al met al een zeer geslaagde editie van de Venloop, al baal ik van het veter incident! Ergens heb ik toch het gevoel dat, als dit niet was gebeurd, een sub 1.30 niet ondenkbaar was geweest. Maar goed, dat is dan voor een volgende keer!!

Ow ja, de veters strik ik overigens met een ouderwetse dubbele knoop, flink strak, dus geen idee hoe dit kan, Heb deze schoenen al een tijdje en loop hier al mijn wedstrijden op, maar dit is me zo nog nooit overkomen.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
@Calitomnication Wat ik altijd doe is de veters naar voren onder de veters zelf door rijgen.
Op die manier gaan ze nooit meer vanzelf los en krijg je ze makkelijker los wanneer je dit zelf wel wilt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:58
Ik heb gisteren alleen de 5 gelopen maar had mij niet gerealiseerd dat best veel van het circuit nogal schuin loopt. Vooral in de bochten vond ik dat niet altijd lekker lopen. Wel lollig om op deze plek te rennen. Het voelde wel heel langzaam als je de beelden van de racende auto's in je hoofd hebt ;)

Verder snap ik nog niet waarom er een volle minuut verschil zat in mijn tijd volgens Mylaps en die tussen Endomondo (waarbij Endomondo de snelste tijd had).

[ Voor 15% gewijzigd door cheiron op 01-04-2019 12:36 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

cheiron schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:27:
Ik heb gisteren alleen de 5 gelopen maar had mij niet gerealiseerd dat best veel van het circuit nogal schuin loopt. Vooral in de bochten vond ik dat niet altijd lekker lopen.

Verder snap ik nog niet waarom er een volle minuut verschil zat in mijn tijd volgens Mylaps en die tussen Endomondo (waarbij Endomondo de snelste tijd had).
GPS heeft nogal een afwijking. Ter illustratie, volgens mijn Garmin had ik gisteren 21.22km gelopen, een afwijking van iets meer dan 100 meter (wat op een totaal van 21.095m best meevalt). Dit gaf echter wel dat mijn horloge een eindtijd van 1.30.11 aangaf, terwijl de officiele tijd 1.30.41 was. Als het parcours een officieel gemeten parcours is, dan zal ik de afstand van MyLaps aanhouden :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:08:
Ow ja, de veters strik ik overigens met een ouderwetse dubbele knoop, flink strak, dus geen idee hoe dit kan, Heb deze schoenen al een tijdje en loop hier al mijn wedstrijden op, maar dit is me zo nog nooit overkomen.
Aaaah, wat kut lijkt me dat.
Ik strik altijd met de Turquiose Turtle knot. Ook handig als je veters te kort zijn voor een dubbele knoop en makkelijker los te krijgen.
De 'oortjes' van de strik onder de rest van je veters is ook een goede optie.
Calitomnication schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:36:
GPS heeft nogal een afwijking. Ter illustratie, volgens mijn Garmin had ik gisteren 21.22km gelopen, een afwijking van iets meer dan 100 meter (wat op een totaal van 21.095m best meevalt). Dit gaf echter wel dat mijn horloge een eindtijd van 1.30.11 aangaf, terwijl de officiele tijd 1.30.41 was. Als het parcours een officieel gemeten parcours is, dan zal ik de afstand van MyLaps aanhouden :)
Volgens mij bedoelt ie dat zijn eigen tijdsmeting een minuut korter is - niet dat de afstand niet klopte.
Misschien te laat aangezet? Of chiptijd is fout omdat ze de start niet goed geregistreerd hebben - dat kan ook. Check even of netto en bruto hetzelfde zijn, zo ja is waarschijnlijk een mat niet geregistreerd en moet je even contact opnemen met mylaps.

[ Voor 46% gewijzigd door Poekie op 01-04-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Och, ik liep sowieso op naam van mijn vrouw (die geblesseerd moest afhaken) dus het is geen halszaak. Ik vond alleen het verschil (27:33 Endomondo - 28:30 Mylaps) relatief groot.

Kan mij wel herinneren dat de 4e kilometer opeens eerder was bij Endomondo dan de bordjes op het circuit.

Het rondje Endomondo geeft wel exact aan wat ik heb gelopen zonder gekke bochten of iets dergelijks.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 13:03
Het idee dat GPS "nogal een afwijking" heeft ben ik het trouwens niet zo mee eens. Als ik kijk naar wat mijn horloge registreert op mijn standaardrondjes dan merk ik daar amper variatie in de gemeten lengte. Combinatie met een borstband die ook paslengte meet helpt daar wellicht ook bij.

Daarbij heeft een parcours een gemeten lengte over de ideale lijn. Hoeveel je daadwerkelijk loopt hangt af van hoe precies je die lijn kunt lopen. Als je alle bochten ruim neemt, of gewoon volgt (groen is hoe een officieel parcours gemeten moet worden) loop je al snel meer.
Afbeeldingslocatie: https://www.mcmillanrunning.com/wp-content/uploads/2016/11/tangents2-298x300.png

Voor mezelf volg ik voor het bijhouden van PR's in elk geval GPS-tijden. Dat is niet perfect, maar het lijkt me de beste methode om een eerlijk vergelijk tussen afstanden over verschillende routes bij te houden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

cheiron schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:02:
Och, ik liep sowieso op naam van mijn vrouw (die geblesseerd moest afhaken) dus het is geen halszaak. Ik vond alleen het verschil (27:33 Endomondo - 28:30 Mylaps) relatief groot.

Kan mij wel herinneren dat de 4e kilometer opeens eerder was bij Endomondo dan de bordjes op het circuit.

Het rondje Endomondo geeft wel exact aan wat ik heb gelopen zonder gekke bochten of iets dergelijks.
Niet toevallig 57 sec. na het startschot over de startlijn gegaan? (Bruto vs netto tijd)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
m-vw schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:24:
[...]

Niet toevallig 57 sec. na het startschot over de startlijn gegaan? (Bruto vs netto tijd)
Dit lijkt inderdaad het verschil te zijn. Er is namelijk niemand met een netto tijd van 28:30 (best knap eigenlijk)
Wel een vrouw met een bruto tijd van 28:30 en netto tijd van 27:45 (plek 404).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

The_Ghost16 schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:29:
[...]

Dit lijkt inderdaad het verschil te zijn. Er is namelijk niemand met een netto tijd van 28:30 (best knap eigenlijk)
Wel een vrouw met een bruto tijd van 28:30 en netto tijd van 27:45 (plek 404).
Haha, ik dacht dat ie bedoelde dat zijn netto tijd al niet klopte.
Als dit m is is 10s verschil op je zelf gemeten tijd nog wel te verklaren. Ik heb zelf meestal iets langer dan chiptijd, maar korter kan ook als je ná de start en vóór de finish op je knopjes drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Calitomnication schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:36:
[...]

Ik denk ook dat wanneer je veel moet inhalen (zigzaggen), je ook wel wat extra meters maakt.
Gisteren ook de 5k op het circuit gelopen, wel leuke ervaring. Echter ging iedereen naar de binnenkant van de bochten (ook langzamere mensen), waardoor ik soms buitendoor moest inhalen. Ook weer extra meters.
Ik heb gisteren alleen de 5 gelopen maar had mij niet gerealiseerd dat best veel van het circuit nogal schuin loopt. Vooral in de bochten vond ik dat niet altijd lekker lopen. Wel lollig om op deze plek te rennen. Het voelde wel heel langzaam als je de beelden van de racende auto's in je hoofd hebt ;)

Nice, ja lopend voelt de track inderdaad langzaam, best wel indrukwekkend dat echte race auto's dat wel even binnen 2 minuten afleggen :D

Die stukjes omhoog waren soms wel even pittig, vooral als je door een bocht loopt dat een beetje of camber is.

Verder wel een leuke dag gehad, alleen jammer dat je niet direct de medaile kunt laten graveren.

[ Voor 36% gewijzigd door Bensimpel op 01-04-2019 15:23 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

T-MOB schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:20:
Het idee dat GPS "nogal een afwijking" heeft ben ik het trouwens niet zo mee eens. Als ik kijk naar wat mijn horloge registreert op mijn standaardrondjes dan merk ik daar amper variatie in de gemeten lengte. Combinatie met een borstband die ook paslengte meet helpt daar wellicht ook bij.

Daarbij heeft een parcours een gemeten lengte over de ideale lijn. Hoeveel je daadwerkelijk loopt hangt af van hoe precies je die lijn kunt lopen. Als je alle bochten ruim neemt, of gewoon volgt (groen is hoe een officieel parcours gemeten moet worden) loop je al snel meer.
[Afbeelding]

Voor mezelf volg ik voor het bijhouden van PR's in elk geval GPS-tijden. Dat is niet perfect, maar het lijkt me de beste methode om een eerlijk vergelijk tussen afstanden over verschillende routes bij te houden.
Dan ga maar eens rondjes draaien op een atletiekbaan, dan pas zie je de afwijking van zo'n horloge. Op een paar rondjes komt dat toch al snel uit op enkele tientallen meters :).

Uiteraard heb je ook een punt dat de lengte van een parcours is bepaald op de ideale looplijn, veel zigzaggen of bochten ruimer nemen zal bijdragen aan meer meters :)

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 01-04-2019 16:48 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Calitomnication Gefeliciteerd met je mooie eindtijd op de Venloop. Wat betreft je veter probleem... je hebt ook veters die niet helemaal 'glad' zijn (een soort 'bobbel structuur'), waardoor ze veel minder snel los raken. Wel vreemd dat zelfs bij dubbele knopen je veters nog los gaan trouwens. Is mij gelukkig nog nooit overkomen tijdens een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Bensimpel schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:05:
[...]

Ik denk ook dat wanneer je veel moet inhalen (zigzaggen), je ook wel wat extra meters maakt.
Gisteren ook de 5k op het circuit gelopen, wel leuke ervaring. Echter ging iedereen naar de binnenkant van de bochten (ook langzamere mensen), waardoor ik soms buitendoor moest inhalen. Ook weer extra meters.

[...].
Dat viel mij ook op inderdaad; iedereen liep overal wat voor veel zigzaggen zorgde, zeker op momenten dat het circuit wat krapper was.

Overigens bruto tijd 31:20. Netto tijd 28:33 Endomondo tijd 27:30

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Calitomnication schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:03:
[...]

Dan ga maar eens rondjes draaien op een atletiekbaan, dan pas zie je de afwijking van zo'n horloge. Op een paar rondjes komt dat toch al snel uit op enkele tientallen meters :).

Uiteraard heb je ook een punt dat de lengte van een parcours is bepaald op de ideale looplijn, veel zigzaggen of bochten ruimer nemen zal bijdragen aan meer meters :)
Maar een 400m baan is ook geen 400m :+ Tenminste, een schaatsbaan is korter aan de binnenkant, bij een atletiekbaan is dat wel precies 400m, maar alleen baan 1. Dan moet je dus wel continu strak aan de binnenkant lopen. GPS snijdt de bocht mss een beetje af

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 11:07
Gisteren Venloop 10km gedaan, zoals al eerder gezegd mijn eerste 10km.
Met trainen niet verder dan 6,1km gekomen, dus was wel benieuwd hoe het zou gaan.
Mocht starten in startvak 55-65min. Maar door de drukte te laat in het vak.
Maar uiteindelijk toch op pad met een groepje van 4 man.
Eerste 1,5 km veel stoppen en wandelen door de drukte en versmallingen in het parcours.
Daarna meer op een tempo kunnen lopen. Uiteindelijk uitgekomen op 1 uur en een minuut.
Doel was onder het uur, door de eerste km's was dit niet gelukt.

Maar ontzettend genoten, en volgend jaar verder naar voren starten en eerder in het vak aanwezig zijn.
Voor de volgende 10km hier in de buurt al aangemeld.

https://www.strava.com/activities/2254429249/overview

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Frenz64 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:12:
[...]

Maar een 400m baan is ook geen 400m :+ Tenminste, een schaatsbaan is korter aan de binnenkant, bij een atletiekbaan is dat wel precies 400m, maar alleen baan 1. Dan moet je dus wel continu strak aan de binnenkant lopen. GPS snijdt de bocht mss een beetje af
Het gps systeem is expres zo gemaakt dat het niet 100% nauwkeurig is (is iets van op 6m nauwkeurig). Je horloge kan daar misschien nog wat voor corrigeren, als je een footpod hebt kan je dat zeker, maar alleen op GPS ga je gewoon nooit 100% nauwkeurige resultaten halen. Overigens wel nauwkeurig genoeg voor bijna elke amateurhardloper. Misschien dat hij je tempo +- 2 seconden/km naukeurig kan weergeven. Lijkt me voldoende voor trainingsdoeleinden. Voor een nauwkeurige meting heb je geijkte wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik kreeg de tip mee om zoveel mogelijk rechts te lopen zondag (marathon). Alle kleine beetjes helpen :) :X
K vind het toch wel een beetje spannend, merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Bartske schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:16:
[...]

Het gps systeem is expres zo gemaakt dat het niet 100% nauwkeurig is (is iets van op 6m nauwkeurig). Je horloge kan daar misschien nog wat voor corrigeren, als je een footpod hebt kan je dat zeker, maar alleen op GPS ga je gewoon nooit 100% nauwkeurige resultaten halen. Overigens wel nauwkeurig genoeg voor bijna elke amateurhardloper. Misschien dat hij je tempo +- 2 seconden/km naukeurig kan weergeven. Lijkt me voldoende voor trainingsdoeleinden. Voor een nauwkeurige meting heb je geijkte wedstrijden.
De consumenten GPS niet maar GPS kan heel nauwkeurig zijn. Kost alleen een stuk meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 10:33
Was een keer een grappige TED talk over hoe je je veters zou moeten strikken. Vermakelijke drie minuten en t mooie, het werkt ;) (zelfs met platte veters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

cheiron schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:50:
[...]

Dat viel mij ook op inderdaad; iedereen liep overal wat voor veel zigzaggen zorgde, zeker op momenten dat het circuit wat krapper was.

Bruto tijd voor mij was 32:20, netto 31:13

Had strava net voor de start aangezet. Ik vertrouw mijn gps wel. Volgens strava heb ik ook zo'n extra 100 meter gemaakt. Strava tijd van 5100 (ongeveer) meter was dan ook 32:32. Dus alles zit wel erg dichtbij. :)

Nu maar vet eraf trainen en eens voor 25 min of onder gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
tlpeter schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:28:
[...]

De consumenten GPS niet maar GPS kan heel nauwkeurig zijn. Kost alleen een stuk meer.
Moet je dan geen toestemming van het Amerikaanse leger hebben? Maar goed we gaan een beetje offtopic.
cheiron schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:50:
[...]

Ik vond vooral het stuk op het strand erg druk maar daar kwam de 5K denk ik niet. Circuit zelf was wel te doen, zeker omdat er toen nog niet zoveel langzame mensen van de business run (die voor mij startte) liepen. Blijft wel jammer dat sommige mensen de etiquette totaal niet kennen. Heb zelfs nog een vrouw 'niet rechts inhalen!' horen roepen terwijl ze zelf op 3/4 aan de linkerkant liep...

[ Voor 54% gewijzigd door Bartske op 01-04-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
m-vw schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
[...]

Een tijd geleden de documentaire op Netflix gekeken. Zou niet eens durven starten.
Wat een waanzin idd,wel een heel erg originele opzet, maar onmenselijk.

En die Gary Robbins die in 2016 uitvalt in loop 5 en dan in 2017 finisht in 60 uur en..........6 seconden. Echt ziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:32
Sport_Life schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:16:
Ik kreeg de tip mee om zoveel mogelijk rechts te lopen zondag (marathon). Alle kleine beetjes helpen :) :X
K vind het toch wel een beetje spannend, merk ik.
ik denk dat als je ongeveer sync loopt met je omgeving het niet zoveel uitmaakt waar je loopt omdat je niet heel veel hoeft in te halen en het parcours meestal breed zat is. Merk je dat je toch veel moet inhalen dan lijkt links lopen mij versrandiger, daar verwachten mensen het meer dat je langs zij komt en voorkom je problemen / botsingen / abusievelijk haktrappen etc.

Water is er volgens mij zowel links als rechts (niet zeker, r’dam is die jaar geleden voor mij) en in hele prettige bekertjes met sponjes erin waardoor je makkelijk tijdens lopen drinkt.

Veel succes! Dit wordt nog niet je sub-3uur poging toch?

Ik ga ook lopen zondag, maar dan iets verderop, rondje van 42km in Wenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
T-MOB schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:20:
Helaas, afgelopen weekend ging het weer mis: een 10 kilometer prestatieloop gedaan maar volgens mijn horloge was het slechts 9,8 km. Op zich jammer, want ik had een PR, maar kon dat dus niet loggen in Garmin Connect of Strava. Mijn HRM-Tri borstband heeft hierbij niks uitgemaakt.

Maar als ik het afgelegde parcours terugkijk dan zie ik wel degelijk afwijkingen. Het rondje was namelijk 2x 5 km dus makkelijk te vergelijken, maar volgens de GPS coördinaten zou ik in de tweede ronde hoeken afgesneden hebben (echt niet, er was maar één pad).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zSGCNYV/run.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vBHGFgC/run2.png

Volgens Google is de nauwkeurigheid van GPS maximaal 1 à 2 meter, dus op zich zijn die afwijkingen wel te verklaren. Misschien dat het binnenkort met Galileo wel nauwkeuriger kan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:35:
[...]

ik denk dat als je ongeveer sync loopt met je omgeving het niet zoveel uitmaakt waar je loopt omdat je niet heel veel hoeft in te halen en het parcours meestal breed zat is. Merk je dat je toch veel moet inhalen dan lijkt links lopen mij versrandiger, daar verwachten mensen het meer dat je langs zij komt en voorkom je problemen / botsingen / abusievelijk haktrappen etc.

Water is er volgens mij zowel links als rechts (niet zeker, r’dam is die jaar geleden voor mij) en in hele prettige bekertjes met sponjes erin waardoor je makkelijk tijdens lopen drinkt.

Veel succes! Dit wordt nog niet je sub-3uur poging toch?

Ik ga ook lopen zondag, maar dan iets verderop, rondje van 42km in Wenen :)
Tnx :). Jij ook succes zondag! Wat is jouw streeftijd?

Ik start in vak 1, dus verwacht niet veel trage lopers voor mij. Dus door rechts te lopen hoop ik het aantal meters te minimaliseren :).
Sub 3 is helaas niet realistisch, ik verwacht 3u15 - 3u30. Ik ga van start met 4:20 en hoop dat ik de 2e helft genoeg over heb om 4:10 te rennen. Als er na de 25km geen verval optreed zou 3u mogelijk moeten zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2019 00:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Mijn zoon gaat dit jaar voor de tweede keer de marathon van Rotterdam lopen.

Vorig jaar met slechts 3 a 4.maanden training in 4.58 gelopen dus super trots op hem.

Dit jaar hard getraind dus ik ben benieuwd. Maar wat een sfeer en een kippenvel bij de start.

De voorpret spanning is er al als ouder en als ik beelden zie moet ik uitkijken dat ik niet emotioneel wordt.

Raar wat dit met je als niet loper doet en kan je nagaan wat dat met lopers doet.

Ik wens iedereen die gaat lopen zondag enorm veel succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 09:32
Sport_Life schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:02:
[...]

Tnx :). Jij ook succes zondag! Wat is jouw streeftijd?

Ik start in vak 1, dus verwacht niet veel trage lopers voor mij. Dus door rechts te lopen hoop ik het aantal meters te minimaliseren :).
Sub 3 is helaas niet realistisch, ik verwacht 3u15 - 3u30. Ik ga van start met 4:20 en hoop dat ik de 2e helft genoeg over heb om 4:10 te rennen. Als er na de 25km geen verval optreed zou 3u mogelijk moeten zijn!
Ah , gaaf plan. Over die meters heb ik eigenlijk nooit op die manier nagedacht, bij r’dm kan dat wel uitmaken inderdaad (veel bochten naar rechts).

Mijn streeftijd was 3:30, maar kamp al 5 maanden met een blessure. Die staat op “status quo”niveau: wordt niet erger (ondanks marathontraining met veeeel kms) maar ook niet echt beter. Heb in de trainingsfase 4x de 30+ aangetikt maar (logischerwijs) wel altijd op langzamer tempo dan marathondoeltempo, dus vind het best eng mijn fragiele lichaam nu 3,5 uur bloot te stellen aan 12 km/u 😬

Ik ga het gewoon proberen en zie wel of het lukt. Het is mijn tweede marathon dus vind het ook geen enorme ramp als ik uitval ofzo, liever streven naar een amitieuze tijd en alles geven met risico op niet halen dan bij voorbaat al inzetten op een langzame tijd ;) .. Verder start ik op 4:55 en probeer ik zo strak mogelijk te lopen tot het einde. Eigen water mee + 6x gel + 1x caffeine gel, dus hoef ook niet/nauwelijks uit mijn flow te raken bij de posten.

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 02-04-2019 10:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poepiedruk weekend gehad (t/m gisteren), zomertijd, vanochtend als een zombie wakker geworden maar wel de tegenwoordigheid van geest om toch hardloopspullen mee te nemen. "Dan kan ik in ieder geval nog kiezen." dacht ik, en terecht :Y
Lunchtijd, nog steeds geen zin, maar hey, als je niet gaat word je ook nooit beter he? Blijkbaar helpt volledige rust op zichzelf niet om deze blessure de nek om te draaien, dus we gaan proberen weer regelmatig een klein beetje te lopen en te zien of het lichaam zich dan aan weet te passen.

Max 2km had ik al bedacht, en zo gek was dat niet. Binnen die limiet kon ik mooi naar de Erasmusbrug lopen en terug over de boulevard bij Boompjes tot vlak voor de Willemsbrug. Daar staan wat bankjes en basic fitnessdingen, dus ik heb het precies kunnen doen zoals ik wilde: hardlopen combineren met een paar oefeningen.
Ik heb wat situps kunnen doen, bicycle kicks, pushups, een tiental keer box jumpen, dat was het volgens mij wel, maar dat geeft een stuk meer voldoening dan alléén 2km lopen :Y
Natuurlijk moet ik dan nog een stukje terug naar het werk, maar dat kan heel rustig aan.

En hoe ging dat? Mja, ik voel wel dat ik heb gelopen. Ik weet niet of ik het pijn zou noemen, maar het voelt wel gebruikt, alsof het opzwelt en dan dus mijn mobiliteit in de weg zit.
Wel redelijk licht, en wederom kon ik het met wat stretchwerk aardig verlichten, maar na een middag zitten voel ik wel extra stijfheid.

Ik wil donderdag of vrijdag nog een keer gaan, kijken of de regelmaat een verschil gaat brengen als ik niet te ver ga.

Eind volgende week een vervolgsessie bij de fies.

EDIT: addendum: in de avond voelde ik praktisch niks, nu ook niet. Dus dat is beter dan de vorige keer :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 03-04-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Ik zie dat ik niet de enige ben met een blessure. Ben er inmiddels behoorlijk gefrustreerd over.

Vorig jaar zomer op advies van de trainer lange duur gaan lopen, ongeveer 70km per week. Dat ging lang goed maar kreeg toen augustus/september last van mijn bekkenkam. Eerst rechts en meteen erna ook links. Nu inmiddels 7 maanden verder en geen verbetering. Ik kan het met 1 vinger aanwijzen, zijkant bekkenkam. Doet pijn als ik erop druk / lig. En met minimale belasting, ook met wandelen / traplopen / fietsen. En met hardlopen scherpe pijn. Als ik de anatomie erbij pak, zou ik denken de start / peesaanhecting van de tractus ileotibialis danwel de m tensor fascia latae.

In november / december bij de fysio geweest, die dacht een spier (gluteus minimus / medius). Ik braaf de oefeningen gedaan, maar geen verbetering. Heb een paar maanden niet gelopen. Ook weer voorzichtig begonnen met 2x 3km rustig per week. En nu al een maand niet meer.

En nu weet ik het niet meer :|. Herkent iemand deze blessure? Iemand nog goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En heb je een arts geraadpleegd? Mijn ervaring met Fysio's zijn wisselend. De ene is happy om je kunstjes oefeningen te laten doen maar lost het probleem niet op. De ander erkend dat ie het niet meer weet en verwijst je door.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bij een arts is het ook nogal wisselend qua advies, er zijn er zat met standaard "neemt u maar eens 3 weken rust" bij sportblessures.

Even wachten tot het droog is, dan ga ik eens proberen of het klopt dat ik geen pijn meer voel na een week rust (eigen doktertje gespeeld). Voorzichtig 5 km ofzo, spannend

[ Voor 39% gewijzigd door Frenz64 op 03-04-2019 18:22 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2