Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.452 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Roadman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:46:
Wat gelletjes betreft, SiS heeft ook gelletjes inclusief elektrolyten. Zijn zonder water in te nemen. Smaak moet je wel tegen kunnen. :+
Kikkerdril met een vleugje bosbes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

@MrAcid oh wauw, die combi "broek met gordelzakken" kende ik nog niet! Geniaal :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:48:
@MrAcid oh wauw, die combi "broek met gordelzakken" kende ik nog niet! Geniaal :Y
Ik loop tegenwoordig soms in m'n trisuit omdat daar al van die vakjes inzitten O-) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
KevinK92 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Ik heb de gordel die je noemt, prachtding. Let wel op met je flesjes dat je deze goed omspoelt als je er iets anders dan water in hebt en zorg ervoor dat je geen gelletjes laat knappen in je zakje zoals ik deed, dan wordt het lastig :P
Bedankt voor je positieve bevindingen :)
MrAcid schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Extra overweging is om een broek te kopen waar een 'gordel in zit'. Deze hebben dat: https://www.decathlon.nl/...opbroek/_/N-nup5c3Z1k9hu4

Water is OK, water met electrolyten is beter. Sportdrank (met suikers/koolhydrathen) kan maar hoeft opzich niet als je gels neemt.

Ik zou één of twee 'soft flasks' erbij kopen, waar je water/drinken in mee kunt nemen. Neem max. de 250ml versie en hij past in die broeken die ik hierboven linkte. https://www.decathlon.nl/...-bidon/_/N-1iefwu8Zdkqtyd
Ook idd een goeie om in overweging te nemen. maar gaan die broekjes niet afzakken, als er wat gewicht inzit? qua drinken en gels is het dus gewoon wat uittesten wat je prettig vind.
Roadman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:46:
Gordel neem een flipbelt mocht je gelletjes meenemen tijdens wedstrijden. Drinken is daar wel aanwezig.
Tijdens lange duurlopen een trailvest, die van de decathlon vind ik persoonlijk prima. Waterzak en gelletjes erin en gaan.

Gordels vind ik alleen maar irritant op en neer stuiteren/irritant zitten.

Wat gelletjes betreft, SiS heeft ook gelletjes inclusief elektrolyten. Zijn zonder water in te nemen. Smaak moet je wel tegen kunnen. :+
Dat van die gordels lijkt mij dus ook, maar er zijn wel weer veel mensen positief over dus even testen.
Verder zit het flipbelt idee weer verwerkt in de broeken van @MrAcid een trailvest is misschien weer wat overkill voor de afstanden die ik loop, en bij de marathon is water genoeg aanwezig, dus dan zou ik sowieso nog niets anders moeten hebben naast het trailvest.

Tja dus door die gelletjes moet je dus genoeg water drinken om de smaak weg te spoelen :)
TheOmen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:47:
[...]

tja, dat zal je zelf moeten ervaren. Ik ken mensen die geen gordel willen omdat die niet goed blijft zitten, of the strak zit om comfortabel te zijn. Anderen vinden rugzakken weer te warm.
Ik heb beiden en laat het vooral afhangen van de afstand die ik ga lopen.
Gordel met bidon en telefoon/sleutels
Rugtas met waterzak, telefoon, jasje, energierepen, extra (grote) bidons met water voor als het echt warm is.
Idd dit denk ik dus ook, dus gewoon even wat testen en uitproberen. maar die broek spreekt mij nog het meeste aan.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:32:
[...]

Ook idd een goeie om in overweging te nemen. maar gaan die broekjes niet afzakken, als er wat gewicht inzit? qua drinken en gels is het dus gewoon wat uittesten wat je prettig vind.

[...]
Nope, blijft perfect zitten. En het schudt niet omdat het zo strak op je lijf zit. Alle andere opties schudden in meer of mindere mate (echt, ik heb ze allemaal geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:42
Als je eenmaal een trailvest hebt merk je dat die overal handig voor is. Ik had hem zelfs om tijdens skiën: minimale dikte dus geen gedoe met tas enzo in de skilift en wel een camelbag van 1,5 liter water, action cam, lunch, telefoon etc mee. In ruimste stand paste die met gemak over mijn ski-jas heen. Ooit zelfs eens mijn spiegelreflex erin gepropt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Laatst online: 12-10 22:59
Ik had eerst een heupband met 4 flesjes maar werd helemaal gek van het gestuiter ervan, hoe strak ik hem ook deed.

Ben een jaar geleden overgestapt op een Flipbelt en daar erg blij mee. Voorin mijn telefoon, achterin een bijbehorende drinkfles van 320ml met sportdrank en in de zijkanten Gels of Long Energy drink (grote gels) van sportvoedingwebshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 16:44
Thy... schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:57:
Ik had eerst een heupband met 4 flesjes maar werd helemaal gek van het gestuiter ervan, hoe strak ik hem ook deed.

Ben een jaar geleden overgestapt op een Flipbelt en daar erg blij mee. Voorin mijn telefoon, achterin een bijbehorende drinkfles van 320ml met sportdrank en in de zijkanten Gels of Long Energy drink (grote gels) van sportvoedingwebshop.
Past in de reguliere flipbelt een grote smartphone (Xiaomi Mi9, 158mm lang, 75mm breed)?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Gebruik zelf die broekjes van de Decathlon (zonder binnenbroekmaar zelfde idee) met extra vakken voor en achter. En die werken idd prima. Achtervak kan mijn S8 makkelijk in en voorin evt. gel/reep sleutels en in de zijvakjes of kleine flesjes of een softflask. De 500 ml past maar is eigenlijk net te groot niet goed getest in de winkel }:O aar dat kwam omdat ik de 10 liter trailrugzak heb gekocht en daar passen die 500 ml flasks wel in en is wel wat warmer op de rug dan een band maar veel prettiger dragen. Een trailvest zou ook kunnen als je echt wat gels en flasks wil meenemen die zit denk ik nog prettiger. Gewoon even passen hoe het zit. Voor de prijs/kwaliteit is decathlon prima ken de Raidlight/Salomon vesten ook en die zijn ook fijn en mooi maar veel duurder voor wat ik ermee doe. Geldt ook voor de gels die van de Decathlon zijn wat 'steviger' maar ik vond die wel goed weg te krijgen met water.
Eten en drinken vooral testen voor en tijdens je langere lopen want zoals gezegd zijn er mensen die bepaalde merken gels niet wegkrijgen. Nuun is wel redelijk neutraal als je electrolyten wil in je drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
vandermark schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Past in de reguliere flipbelt een grote smartphone (Xiaomi Mi9, 158mm lang, 75mm breed)?
Moet wel passen.
Een flipbelt is aardig rekbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Voor mensen uit Utrecht en omgeving wil ik het volgende tippen: op 2 april is er een mini-symposium hardlopen bij Fysiotherapie Utrecht Oost. Het begint om 19:00 uur en duurt tot ongeveer 21.15 uur. Toegang is gratis. Naast workshops over krachttraining, looptechniek en hulpmiddelen bij lopen, is er een presentatie over blessures en overbelasting (door een sportfysiotherapeut) en een presentatie van Mariska van Sprundel over de wetenschap achter hardlopen. Als je in de aanmelding zegt dat je via Tweakers komt, heb je zeker een plek.

Hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
[...]

Ik heb de mi max3 en die past. Volgens mij is de mi9 zelfde formaat

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
[...]

Ja dat past prima. Ik heb er een Oneplus 3t inzitten inc Flipcover en die is 153x75cm. Zoals Roadman al zegt is ie aardig rekbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Thy... schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:07:
[...]

Ja dat past prima. Ik heb er een Oneplus 3t inzitten inc Flipcover en die is 153x75cm. Zoals Roadman al zegt is ie aardig rekbaar.
Dat is inderdaad extreem rekbaar 😬 (of een typo) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik probeer het voor me te zien, zittie portrait of landscape?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thy...
Valorian schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:42:
[...]

Dat is inderdaad extreem rekbaar 😬 (of een typo) ;)
Hehe, ik neem graag mijn 60 inch TV mee tijdens het hardlopen, kan ik lekker netflixen. Naar de natuur kijken is ook zo saai O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

Al kom je wel op het punt dat zo'n telefoon niet echt lekker meer zit in je flipbelt.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
MrAcid schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Nope, blijft perfect zitten. En het schudt niet omdat het zo strak op je lijf zit. Alle andere opties schudden in meer of mindere mate (echt, ik heb ze allemaal geprobeerd).
Net gekocht icm de 250ml flesjes, dus vanavond even een testrondje van 5km doen, en dan zaterdag de 20km is gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Ik zit met een soort hardloop dip/motivatie probleem.

De hele week heb ik al niet meer gelopen ondanks dat ik aan het 10km schema ben begonnen.
Vandaag toch de motivatie gevonden om de schoenen aan te trekken maar verder dan 3KM kwam ik niet.

Hopelijk gaat het zaterdag beter want zelfs nu ben ik toch teleurgesteld in mijzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Xanthian schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:46:
Ik zit met een soort hardloop dip/motivatie probleem.

De hele week heb ik al niet meer gelopen ondanks dat ik aan het 10km schema ben begonnen.
Vandaag toch de motivatie gevonden om de schoenen aan te trekken maar verder dan 3KM kwam ik niet.

Hopelijk gaat het zaterdag beter want zelfs nu ben ik toch teleurgesteld in mijzelf.
Hard blijven lopen is 10% motivatie en 90% discipline. Vooraf de tijd vastzetten in je agenda, en pas de gedachte "heb ik hier wel zin in?" toelaten als je de deur al uit bent.

En een slechte training, dag, week, maand, hoort erbij. Je zult ook echt niet slechter worden van een slechte training, je wordt slechter door überhaupt niet aan de training te beginnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De enige fout in @Pathogens post is dat het 1% motivatie en 99% discipline is 8)

[ Voor 6% gewijzigd door kenneth op 21-03-2019 17:07 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Pathogen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Hard blijven lopen is 10% motivatie en 90% discipline. Vooraf de tijd vastzetten in je agenda, en pas de gedachte "heb ik hier wel zin in?" toelaten als je de deur al uit bent.

En een slechte training, dag, week, maand, hoort erbij. Je zult ook echt niet slechter worden van een slechte training, je wordt slechter door überhaupt niet aan de training te beginnen.
Je hebt gelijk, het is ook een discipline probleem.

Vorige twee weken had ik ondanks regen en veel wind ook gelopen zonder al te veel problemen.
Ik ga mijzelf toch forceren om zaterdag weer naar buiten te gaan en gewoon 5km te pakken. Want dat moet gewoon lukken aangezien er lichamelijk geen klachten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Xanthian schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:46:
.......Vandaag toch de motivatie gevonden om de schoenen aan te trekken.....
De discipline gehad je schoenen aan te trekken, that's it, niks meer aan doen (behalve zaterdag weer doen, en de volgende en de volgende keer en....)

[motivational speech] Welk gevoel vind je prettiger? Is dat a) Vorige twee weken had ik ondanks regen en veel wind ook gelopen zonder al te veel problemen. of b) want zelfs nu ben ik toch teleurgesteld in mijzelf.[/motivation speech]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Frenz64 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:36:
[...]

De discipline gehad je schoenen aan te trekken, that's it, niks meer aan doen (behalve zaterdag weer doen, en de volgende en de volgende keer en....)

[motivational speech] Welk gevoel vind je prettiger? Is dat a) Vorige twee weken had ik ondanks regen en veel wind ook gelopen zonder al te veel problemen. of b) want zelfs nu ben ik toch teleurgesteld in mijzelf.[/motivation speech]
Bij mij is het juist totaal andersom, ik ga gewoon te snel/te hard/te graag. Ik moet echt leren om soms even gas terug te nemen.

Nogsteeds last van de stevensloop, heb mezelf echt stuk gelopen, dus gisteren even hard gelopen en na 2k voelde ik overal pijn. Pijn was in scheenbeen vooral maar merk het nu ook wel in mijn heupen. Misschien had ik nog een extra dagje rust moeten nemen -O-

Benen in een ijsbad voelde wel lekker, dat wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Bensimpel op 21-03-2019 21:01 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tinusvolkel schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Net gekocht icm de 250ml flesjes, dus vanavond even een testrondje van 5km doen, en dan zaterdag de 20km is gaan proberen.
Broekje beviel goed, en had totaal geen last van de flesjes en mijn telefoon, helaas geen tijd gehad om het drinken tijdens het lopen te testen :) maar iig weer een paar pr’s verbeterd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XUj6gie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Zo balen, vandaag koorts 39,3. Over 2 weken zou ik de Marathon van Rotterdam lopen. Ben bang dat het niet doorgaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:53
@vanputten80 Hoezo, was je van plan te gaan winnen? Dat doel komt misschien in gevaar. Maar over een week is de koorts uit je lijf. Nog een week om uit te rusten en dan lekker lopen. Misschien eindig je niet plek op plek anoniem...59 maar op plek anoniem...98 (zelf eerste drie cijfers invullen). Maar wel met een marathonervaring er bij!

Zelf ben ik gisteren gepijnigd door mijn masseur voor mijn overbelastingspijntje aan mijn Popliteus (een klein spiertje in je knieholte). Die verdikt na de langere duurlopen zoals de de 30k van afgelopen zondag. Ik heb de afgelopen 2 weken al minder gelopen en ook de komende 2 weken kan ik niet voluit lopen. Maar dat is nodig om mijn 1e marathon (ook Rotterdam) veilig te stellen. Geen optimale voorbereiding, maar 'niet optimaal lopen' is heel veel beter dan 'niet lopen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 20:27
Gisteren vond ik een grote envelop in de brievenbus, met daarin een shirt van "de hardloopwedstrijd die niemand heeft gelopen", namelijk de 45e editie van de CPC. Ik snap, de shirts waren natuurlijk al gedrukt, maar voelt toch een beetje gek om hem straks een keer tijdens het hardlopen aan te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Bensimpel schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:
[...]

Bij mij is het juist totaal andersom, ik ga gewoon te snel/te hard/te graag. Ik moet echt leren om soms even gas terug te nemen.

Nogsteeds last van de stevensloop, heb mezelf echt stuk gelopen, dus gisteren even hard gelopen en na 2k voelde ik overal pijn. Pijn was in scheenbeen vooral maar merk het nu ook wel in mijn heupen. Misschien had ik nog een extra dagje rust moeten nemen -O-

Benen in een ijsbad voelde wel lekker, dat wel :+
Heb je in rust ook pijn in je scheenbeen en andere plekken?
Weet niet hoe je hebt opgebouwd naar de stevensloop en ga uit van de HM afstand maar omdat je zelf zegt dat je stuk bent gelopen kan het een begin zijn van Shin Splints en dan is rust en koelen/behandelen wel een idee misschien.
@vanputten80 Nu goed rusten en dan maar iets eerder starten met taperen, die 2 weken doe je toch niks meer aan de marathon conditie over het algemeen.
Hier gisteren ook lekker gelopen in de lunch met 2 collega's 1 is deze winter begonnen met lopen en vond het al warm, de andere heeft 2 weken geleden de Legends gelopen _/-\o_ en is weer rustig aan het herstellen dus mooie verhalen gehoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

vanputten80 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:15:
Zo balen, vandaag koorts 39,3. Over 2 weken zou ik de Marathon van Rotterdam lopen. Ben bang dat het niet doorgaat..
Koorts is nog geen griep. 2 weken is tijd zat, tenzij dit die ene druppel is naast een voor de rest niet goed verlopen voorbereiding. Maar meer dan een druppel is het dan nog niet.

Nu ik na de Sallandtrail in m'n trainingen ook wat gerichter met Rotterdam bezig ben begint het toch wel te kriebelen hoor :) Ik heb alleen sinds deze week last van m'n knie. Of eigenlijk iets van de aanhechting van m'n pezen aan de knie, of de pezen of wat dan ook. Nu maar een beetje in de weer met van die mentholzalf en m'n voetlanding in het bewuste been iets meer naar binnen gedraaid. Daardoor heb ik er tijdens het hardlopen eigenlijk het minste last van :P

Grootste vraag voor mij is natuurlijk op welke schoenen ik ga lopen. Ik heb net een vers paar Skechers Go Run 5 in gebruik genomen (in Rotterdam-groen :*) ) en daarop heb ik in het verleden al 3:03 en 3:01 gelopen ), maar ik heb sinds kort ook een paar Altra Escalante Racers (in Boston blauw en geel). Morgen een 30km op dat paar en als dat goed gaat wordt het een marathon op zero-drop schoenen :)

Ohja, in ander nieuws: 6 juli is weer de Rotterdam Ekiden, de marathon in estafettevorm aan de rand van de kralingse plas. Vorig jaar heeft team Tweakers ondanks foute wissels, offdays en een overdaad aan vlaai een tijd van ruim onder 3 uur neergezet. Is er dit jaar weer animo om mee te doen? Ik zag dat de inschrijving inmiddels weer geopend is :)

En in nog ander nieuws. In een nog verder verleden hebben we met een groepje tweakers een keer de Utrechtse Heuvelrug Trail (30km ns-station naar ns-station) gelopen. Ook zoiets lijkt me wel weer voor herhaling vatbaar. Er zijn genoeg van dat soort NS trails om te doen en eventueel verzin ik een eigen parkoers door 'mijn achtertuin' en wordt het dan dus een station Lunteren - station Lunteren trail door de gebieden waar ik en @TheOmen vaak lopen. Doel zou dan zijn om iets van 20-30km in een voor iedereen behapbaar tempo te lopen'.

[ Voor 25% gewijzigd door Rudedadude op 22-03-2019 11:12 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yes. Ik neem de worteltjes mee.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

xray79 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Heb je in rust ook pijn in je scheenbeen en andere plekken?
Weet niet hoe je hebt opgebouwd naar de stevensloop en ga uit van de HM afstand maar omdat je zelf zegt dat je stuk bent gelopen kan het een begin zijn van Shin Splints en dan is rust en koelen/behandelen wel een idee misschien.
@vanputten80 Nu goed rusten en dan maar iets eerder starten met taperen, die 2 weken doe je toch niks meer aan de marathon conditie over het algemeen.
Hier gisteren ook lekker gelopen in de lunch met 2 collega's 1 is deze winter begonnen met lopen en vond het al warm, de andere heeft 2 weken geleden de Legends gelopen _/-\o_ en is weer rustig aan het herstellen dus mooie verhalen gehoord :)
5K "maar" paar maanden geleden weer de draad opgepakt ;)

Ja inderdaad shin splints, tijdens rust voel ik het niet zo erg meer, maar als ik een sprintje moet trekken om een trein te halen voel ik het nog wel :+

Uiteindelijk komt alles weer goed

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Rudedadude schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Ohja, in ander nieuws: 6 juli is weer de Rotterdam Ekiden, de marathon in estafettevorm aan de rand van de kralingse plas. Vorig jaar heeft team Tweakers ondanks foute wissels, offdays en een overdaad aan vlaai een tijd van ruim onder 3 uur neergezet. Is er dit jaar weer animo om mee te doen? Ik zag dat de inschrijving inmiddels weer geopend is :)

En in nog ander nieuws. In een nog verder verleden hebben we met een groepje tweakers een keer de Utrechtse Heuvelrug Trail (30km ns-station naar ns-station) gelopen. Ook zoiets lijkt me wel weer voor herhaling vatbaar. Er zijn genoeg van dat soort NS trails om te doen en eventueel verzin ik een eigen parkoers door 'mijn achtertuin' en wordt het dan dus een station Lunteren - station Lunteren trail door de gebieden waar ik en @TheOmen vaak lopen. Doel zou dan zijn om iets van 20-30km in een voor iedereen behapbaar tempo te lopen'.
Ekiden: ja, ik heb nog wat in te halen van vorig jaar :*)
Tweakersloop: JA! Goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Highland schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:27:
@vanputten80 Hoezo, was je van plan te gaan winnen? Dat doel komt misschien in gevaar. Maar over een week is de koorts uit je lijf. Nog een week om uit te rusten en dan lekker lopen. Misschien eindig je niet plek op plek anoniem...59 maar op plek anoniem...98 (zelf eerste drie cijfers invullen). Maar wel met een marathonervaring er bij!
Dat is ook waar. De koorts is een reactie op mijn keelpijn, heb zoals het nu lijkt geen griep. Hoop houden dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Rudedadude het zou mogelijk zo kunnen zijn dat ik misschien toch eventueel weer mee kan doen aan de Ekiden :P
Vond het vorig jaar erg leuk, ondanks (of dankzij de hilariteit van?) die rare wissel. Vrouwlief loopt dan de Kadeloop, maar misschien krijgen we iemand zo gek om met de kinderen daar aan de kant te gaan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
[...]

Ik ben er weer bij! Hopelijk niet weer een personeelsfeestje de dag ervoor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Koorts is nog geen griep. 2 weken is tijd zat, tenzij dit die ene druppel is naast een voor de rest niet goed verlopen voorbereiding. Maar meer dan een druppel is het dan nog niet.

Nu ik na de Sallandtrail in m'n trainingen ook wat gerichter met Rotterdam bezig ben begint het toch wel te kriebelen hoor :) Ik heb alleen sinds deze week last van m'n knie. Of eigenlijk iets van de aanhechting van m'n pezen aan de knie, of de pezen of wat dan ook. Nu maar een beetje in de weer met van die mentholzalf en m'n voetlanding in het bewuste been iets meer naar binnen gedraaid. Daardoor heb ik er tijdens het hardlopen eigenlijk het minste last van :P

Grootste vraag voor mij is natuurlijk op welke schoenen ik ga lopen. Ik heb net een vers paar Skechers Go Run 5 in gebruik genomen (in Rotterdam-groen :*) ) en daarop heb ik in het verleden al 3:03 en 3:01 gelopen ), maar ik heb sinds kort ook een paar Altra Escalante Racers (in Boston blauw en geel). Morgen een 30km op dat paar en als dat goed gaat wordt het een marathon op zero-drop schoenen :)

Zoiets lijkt me weer gezelllig! Er is tegenwoordig ook een Arnhem-Rhenen route, dus we kunnen ook Rhenen-Utrecht doen, dan kunnen de ultralopers gewoon 3 uur eerder starten in Arnhem 😀

Maar goed, voor mijneerst de marathon straks, dan even herstellen en daarna hou ik mij aanbevolen voor leuke plannen. De Marikenloop “trail” (mei) lijkt mij ook leuk, evenals de Devils Trail bij Arcen (juni).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
@Rudedadude Ik ben dit keer niet op vakantie dus ik wil graag meedoen,
Voor mij dan de kortst mogelijke afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Zo te lezen wordt de uitdaging of we een tweede team kunnen vullen voor de Ekiden :)
@Pathogen Vooral hilariteit :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
@Rudedadude Dan wil ik wel in het bier (langzame) team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Team Henk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Vanmorgen een niet kloppende CR gemeld bij Strava, nu al aangepast. _/-\o_

Nu heb ik hem. :7

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Die Ekiden lijkt mij ook wel gezellig :D Als er plek is houd ik me aanbevolen. Afstand maakt me niet uit. De grootste afstand zit hem in er naar toe komen :P

Die trail lopen lijkt mij ook wel leuk alleen daar loop ik vermoedelijk niet snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

blitzkrieg schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:02:

Ze zijn inderdaad erg snel bij Strava _/-\o_

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Rudedadude Ekiden zie ik misschien wel zitten. Ik ben dit jaar dan al wel terug van vakantie geloof ik :+
UHT of iets dergelijks is voor mij voorlopig nog even een flinke slag te ver. Het is hier al sinds afgelopen zomer tamelijk hopeloos na mijn ongeluk ;(

Moh, ze hebben het niet echt aangepast. Ze hebben hem domweg automatisch geflagged voor de gebruiker. Vervolgens is ie bij de eerste refresh weg uit het totaal overzicht. Kortom zolang de gebruiker niet zegt dat ie wel goed is, is ie weg :P Maar congrats :)
Strava doet erg weinig aan foutieve segmenten en users die ze en massa produceren...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Zouden ze het niet geautomatiseerd hebben? Degene die eerst de CR had heeft de GPS niet uitgezet in de auto terug van het loopje. 3 km met een gemiddelde van 0.58/km is gewoon onmogelijk. Eigenlijk zouden ze bij het invoeren dit al kunnen checken.

Segmenten is inderdaad een zooitje. Hoewel het hier in de buurt wel meevalt, want sowieso niet zo druk.

[ Voor 17% gewijzigd door blitzkrieg op 22-03-2019 15:48 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

blitzkrieg schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:40:
Zouden ze het niet geautomatiseerd hebben? Degene die eerst de CR had heeft de GPS niet uitgezet in de auto terug van het loopje. 3 km met een gemiddelde van 0.58/km is gewoon onmogelijk. Eigenlijk zouden ze bij het invoeren dit al kunnen checken.

Segmenten is inderdaad een zooitje. Hoewel het hier in de buurt wel meevalt, want sowieso niet zo druk.
Nope, niets geautomatiseerd zover ik weet. Enige vorm van een check zou wel fijn zijn. Ik heb letterlijk wekenlange meldingen gehad dat ik een van mijn cr kwijt was (aan een speed pedelec...). Dat hield pas op toen de lol van het tracken kennelijk ervan af was.
Of met 80 langs de doorgaande weg... Maakte ook niets uit of je hem dagen liet staan. Als er niemand flagged dan gebeurt er niets.

Dus als er een systeem is, dan is dat wel het slechtste systeem ooit. Zelfs de overduidelijke fouten worden niet opgepikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schiplui
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 08:10
Goedeavond!

Na al een tijd dit topic gevolgd te hebben vond ik nu wel tijd om me voor te stellen.
Ik ben sinds een jaar serieus aan het trainen met hardlopen en wilde de CPC gebruiken om mijn PR van 48 minuten op de 10 km weer wat scherper te zetten. Dat werd hem niet, dus ga ik morgen de 10 km lopen in Naaldwijk bij de Halve van het Westland.

Wil ook een beetje de lokale lopen afgaan dit jaar :)

Train nu 3/4 keer per week. Intervallen zijn erg favoriet en 1 duurloop per week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-10 18:36

Hoe kan je dit doen? Of gaat dat alleen mbv PC? In (iOS) app nog niet gezien namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
RR46 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:19:
[...]

Hoe kan je dit doen? Of gaat dat alleen mbv PC? In (iOS) app nog niet gezien namelijk...
Kan alleen door via het web in te loggen op Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
Vandaag lekker relaxt duurloopje gedaan en een route gekozen waar een stukje "trial" [kuch trail] in zit, een onverhard paadje, beetje modderig en slingerend tussen twee stukken Loosdrechtse Plassen in. De onvoorstelbare tijd (voor mij dan) indachtig van @MrAcid wilde ik eens kijken hoe snel ik dat stukkie (net geen km) kon lopen. Ik wist er 4:52 (en een strava pr) uit te persen en voor m'n gevoel liep ik als een dolleman over het ongelijke terrein. Diepe buiging voor de heren traillista, nogmaals. Wat een verschil met je tempo precies kunnen bepalen en in één kadans lopen, wat ik op asfalt gewend bent. Nee, trialtrail is duidelijk niet mijn ding, met m'n zwakke linkerbeen/enkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Frenz64 Trial, of trail? :+
Afbeeldingslocatie: http://image.redbull.com/rbcom/010/2017-05-24/1331858523448_3/0010/1/1050/700/1/seven-times-world-motorcycle-trials-champion-dougie-lampkin-of-great-britian.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Roozzz op 22-03-2019 20:59 . Reden: ruzie met plaatje. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
Kweenie, na vanmiddag weet ik wel zeker dat @MrAcid op de motor geweest is, vandaar :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

kramerty88 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:29:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GRSf7wD3Z0thlyL1N8yr7aYA/full.jpg
de tijden hieronder zijn van de zoladz test van donderdag (zoladz waar @route99 al naar refereert)
Een maandje verder, op de dag af en er slechter op geworden :')

Zoladz

Onderstaand de resultaten van dezelfde zoladz test, daags voor Brunssum. De gedroomde 30’er lijkt dan ook niet haalbaar, maar ik laat me niet kisten, dan maar wat meer afzien :P

Toch jammer hoe zo’n bakje sushi roet in het eten gooit. Mede daardoor net ff een stapje terug moeten doen, paar trainingen gemist, paar niet lekker gedraaid. Dus i.p.v. doorbouwen was het net een stapje terug die dan weer opnieuw opgebouwd moet worden en dus uiteindelijk 2,5-3 week verlies aan vorm. Uiteindelijk qua conditie en belastbaarheid wel wat gewonnen, maar qua fitheid ben ik er niet zeker van of ik 30.50 kan redden. Hoe dan ook, we (koninklijk meervoud) zijn eigenwijs; gewoon 3.05/km wegstarten en dood of de gladiolen! :P

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Ahummm, ik voel mij aangesproken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Plan C ftw!

Weet je, vorm van de dag kan zo veel verschil maken. Hadden trainingen en de cijfertjes op groen gestaan, dan had je nog geen garantie voor die 30-er. Andersom kan ook, niet makkelijker, maar je kan een superdag hebben en boven jezelf uitstijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 04-10 16:26
Die VO2Max die garmin suggereert is ook niet alleszeggend.
Zo kreeg ik gisteren ook de melding van een Nieuwe VO2Max (62) na 5x800 intervaltraining. Beoogde tempo halen ging me goed af, maar hartslag steeg een stuk minder dan gewoonlijk. Inmiddels weet ik dat mijn lichaam hiermee vermoeidheid aangeeft (ipv juist een verhoogde hartslag). Dus Garmin denkt nu dat dit mij wel zeer gemakkelijk afging :9 . De race-predictor uitslagen die bij mijn Garmin VO2Max horen zijn sowieso alles behalve realistisch, maar dat is hier regelmatig aan bod gekomen.

Kortom, loop hem gewoon op je gevoel ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
kramerty88 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:56:
[...]

Een maandje verder, op de dag af en er slechter op geworden :')

[Afbeelding: Zoladz]

Onderstaand de resultaten van dezelfde zoladz test, daags voor Brunssum. De gedroomde 30’er lijkt dan ook niet haalbaar, maar ik laat me niet kisten, dan maar wat meer afzien :P

Toch jammer hoe zo’n bakje sushi roet in het eten gooit. Mede daardoor net ff een stapje terug moeten doen, paar trainingen gemist, paar niet lekker gedraaid. Dus i.p.v. doorbouwen was het net een stapje terug die dan weer opnieuw opgebouwd moet worden en dus uiteindelijk 2,5-3 week verlies aan vorm. Uiteindelijk qua conditie en belastbaarheid wel wat gewonnen, maar qua fitheid ben ik er niet zeker van of ik 30.50 kan redden. Hoe dan ook, we (koninklijk meervoud) zijn eigenwijs; gewoon 3.05/km wegstarten en dood of de gladiolen! :P
VO2max van 73 - damn. Baas boven baas! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
MrAcid schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:13:
[...]

VO2max van 73 - damn. Baas boven baas! d:)b
Is dat leeftijd gerelateerd ofzo? Bij mij geeft hij 50 of 51 aan, maar het het wijzertje staat maar marginaal lager dan bij @kramerty88 en ook ik krijg het label "excellent"
Gonadan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:12:
Ben hier maar een simpele user hoor. ;)

Donderdag kan ik voor het eten lopen, dat vind ik toch altijd lekker. En vanaf komend weekend weer een uurtje extra licht dus kunnen de avondrondjes weer door het natuurgebied. *O*
Uhmm, het is akelig stil, donderdag nog geweest?

[ Voor 31% gewijzigd door Frenz64 op 23-03-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IaFtq1QobqBx4pDe9cv1LVLD/full.gif

}:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan En het excuus was nu? :P

Ik moet zeggen dat het hier niet echt lekker loopt, dan ben ik net weer redelijk fit om vervolgens weer boven de porseleinen pony te hangen vanwege buikgriep :r

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon geen zin. Was de hele ochtend op pad geweest en de hele middag in de tuin gewerkt, toen wilde ik 's avonds gewoon even bank hangen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 20:24
Vandaag maar eens op zoek gegaan naar een heilige graal: de ultieme singlet. Ik ben aardig een sinecuur als het aankomt op functionele sportkleding, voorbeeld: ik loop al 10 jaar in een tight van nog geen 10 euro rond, gewoon omdat deze het fijnste zit. Afijn, na de stad af te zijn gestruind (lees: Nijmegen) ben ik tot de conclusie gekomen dat het lastig is om de 'perfecte' singlet te vinden. Zal komen doordat we nog vroeg in het seizoen zitten, maar ik vind het aanbod desondanks vrij beperkt. Waar je tegenwoordig als recreant wielrenner kan kiezen uit tientallen, dan niet honderden kekke boetiekmerken valt dit voor de hardlopende mens zwaar tegen. Is de sport minder populair geworden? Is de hardlopende mens minder modieus? Of zitten we vastgeroest aan een paar grote merken en nemen we dit voor lief?

Blijft de vraag openstaan: welke singlet/merk raden jullie aan voor de lichtgewicht loper (lees: 184cm, 64-65kg)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb er eentje van de decathlon. Zit prima bij mij. Ik ben 1.92 en rond de 70 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Koenbr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:46:
Vandaag maar eens op zoek gegaan naar een heilige graal: de ultieme singlet. Ik ben aardig een sinecuur als het aankomt op functionele sportkleding, voorbeeld: ik loop al 10 jaar in een tight van nog geen 10 euro rond, gewoon omdat deze het fijnste zit. Afijn, na de stad af te zijn gestruind (lees: Nijmegen) ben ik tot de conclusie gekomen dat het lastig is om de 'perfecte' singlet te vinden. Zal komen doordat we nog vroeg in het seizoen zitten, maar ik vind het aanbod desondanks vrij beperkt. Waar je tegenwoordig als recreant wielrenner kan kiezen uit tientallen, dan niet honderden kekke boetiekmerken valt dit voor de hardlopende mens zwaar tegen. Is de sport minder populair geworden? Is de hardlopende mens minder modieus? Of zitten we vastgeroest aan een paar grote merken en nemen we dit voor lief?

Blijft de vraag openstaan: welke singlet/merk raden jullie aan voor de lichtgewicht loper (lees: 184cm, 64-65kg)?
Er is denk ik niet 1 merk, maar het gaat echt om het specifieke model. Ik verwacht dat je een vergelijkbaar postuur als mij zal hebben (1.86, 70kg) en dan mag je echt op zoek naar iets wat in principe nauwsluitend is (of in elk geval slim fit), maar toch dun en licht. Ik heb een paar trail singlets waar ik erg blij mee ben (hebben bredere schouderbanden vanwege mogelijke vesten / rugzakken) Maar ik heb ook een paar heel simpele nauwsluitende singlets van Odlo en Craft die prima zijn. Ik heb maat M, kom jij al weg met S? Als singlets ruimvallender zijn kunnen ze gaan fladderen en krijg je evt. last van schurende tepels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 20:24
Dankjulliewel voor de tips! Ik heb vanmiddag al wat besteld van Gore en Mizuno. In de winkel helaas geen singlets van Odlo kunnen vinden in mijn maat (hiervan viel M te groot uit). Dus in sommige gevallen past M, maar vaak is S al prima. Enkele Craft singlets aangehad en die waren nèt iets te smal voor mijn schouders. Ik houd jullie op de hoogte van mijn zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Nette loopverhalen allemaal! Ik zit nu 1 week voor de halve marathon waar ik me keihard naartoe heb gewerkt. Onderweg nog enige tegenslagen in de vorm van verkoudheid en gekneusde ribben gehad maar heb me niet uit het veld laten slaan! Voor mijn gevoel was ik helemaal klaar, maar. Sinds vorige week zondag is mijn VO2 Max van 57 naar 52 gezakt! Gisteren tijdens een duurloop die ik op 75/80% van de Max HR uitvoer loop ik soms met 175 (op een max van 196). Dat kan dus nooit en geloof ik gewoonweg niet, maar heb geen idee wat ik hieraan kan doen. In eerste instantie viel dit tijdens een baantraining op, tijdens het uitlopen van de training zat ik op een HR van 186 en dat op een tempo van 5.55/km. Terwijl ik kort daarvoor met 3,45 in dezelfde zone over de baan heb gelopen.

De batterijen in mijn HR sensor heb ik al eens vervangen, maar kan het ook nog iets anders zijn? Geloof best dat ik soms een hogere zone heb, maar in 5 dagen een drop van 5 punten geloof ik niet. Iemand hier ervaring mee, heb een borstband van Garmin.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Calitomnication schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:08:
Nette loopverhalen allemaal! Ik zit nu 1 week voor de halve marathon waar ik me keihard naartoe heb gewerkt. Onderweg nog enige tegenslagen in de vorm van verkoudheid en gekneusde ribben gehad maar heb me niet uit het veld laten slaan! Voor mijn gevoel was ik helemaal klaar, maar. Sinds vorige week zondag is mijn VO2 Max van 57 naar 52 gezakt! Gisteren tijdens een duurloop die ik op 75/80% van de Max HR uitvoer loop ik soms met 175 (op een max van 196). Dat kan dus nooit en geloof ik gewoonweg niet, maar heb geen idee wat ik hieraan kan doen. In eerste instantie viel dit tijdens een baantraining op, tijdens het uitlopen van de training zat ik op een HR van 186 en dat op een tempo van 5.55/km. Terwijl ik kort daarvoor met 3,45 in dezelfde zone over de baan heb gelopen.

De batterijen in mijn HR sensor heb ik al eens vervangen, maar kan het ook nog iets anders zijn? Geloof best dat ik soms een hogere zone heb, maar in 5 dagen een drop van 5 punten geloof ik niet. Iemand hier ervaring mee, heb een borstband van Garmin.
Wellicht heeft de wind van de afgelopen weken er ook iets mee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Probeer 's een horloge/borstband van iemand anders, die 5 punten drop is raar, maar da's een interpretatie van data door het horloge. Die metingen zijn veel ongeloofwaardiger, HR van 186 bij 5:55/km terwijl je dat voorheen bij een 2 minuten snellere pace deed?! Dat kan niet door een verkoudheidje komen, dat moet een foute meting zijn@Calitomnication .

@zoefies , hoe bedoel je dat, wat zou de wind voor invloed kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 11:33
Band even in de wasmachine en batterij vervangen heeft bij mij in het verleden altijd gewerkt. En verder niet te veel druk om maken. Je hebt de arbeid er in gestoken en nu naar je lichaam luisteren. Als je 180+ loopt maar wel gewoon een gesprek kan voeren dan weet je dat de meeting niet klopt 😊

Zojuist zelf terug van een interval loop. Heerlijk loopweer en nu de wind eindelijk eens een keer weg is hier in de polder is mijn progressie vanaf december eindelijk duidelijk zichtbaar. Nog een maandje tot mijn eerste A race dit jaar, de halve van de Haar met als doel een nieuw PR. Als ik deze lijn doorzet moet dat mogelijk zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:58
Sinds vorige week zondag is mijn VO2 Max van 57 naar 52 gezakt! Gisteren tijdens een duurloop die ik op 75/80% van de Max HR uitvoer loop ik soms met 175 (op een max van 196). Dat kan dus nooit en geloof ik gewoonweg niet, maar heb geen idee wat ik hieraan kan doen. In eerste instantie viel dit tijdens een baantraining op, tijdens het uitlopen van de training zat ik op een HR van 186 en dat op een tempo van 5.55/km. Terwijl ik kort daarvoor met 3,45 in dezelfde zone over de baan heb gelopen.

Heb dit probleem ook gehad. Band gewassen in wasmachine, nieuwe batterij en contactgel gebruikt maar hielp onvoldoende. Band was al redelijk oud dus uiteindelijk de band vervangen (sensor behouden, hrm run) en het werkt weer als een tierelier. Ben de contactgel wel blijven gebruiken deze winter, heb het idee dat met name aan het begin hij dan correcter registreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:41
Nog een vraagje over de HM.

Ik heb mezelf als doel gesteld om tijdens de Singelloop in Breda mijn halve marathon te lopen. Dit is begin oktober dus ik heb nog wel voldoende tijd. Ik heb vorige week mijn eerste 10km in wedstrijd gelopen (55.20, zit nog zeker wel rek in). En recenste 5km in 25.30. De meeste schema's lopen voor 3/4 maanden om van 10km naar HM te gaan.

Het liefst zou ik hem rond of onder de 2 uur lopen. Wat is dan het handigste qua schema? Ik dacht zelf eerst naar de 15km toe trainen en dat voor de komende 3/4 maanden vasthouden. En de laatste 2/3 maanden gebruiken om 16/18 aan te tikken en er geleidelijk iets meer tempo werk in te doen? Heb ook gevoel doordat ik nog half jaar heb dat ik ook zelfs in de training al bijna die afstand zou moeten kunnen lopen,of toch beter maar er onder blijven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roadman
Vandaag de halve marathon bij de Lente marathon in Amstelveen gelopen als generale voor Rotterdam.
Top loop weertje vandaag! Wilde eigenlijk rond mijn beoogde marathon pace voor de marathon weg gaan en dan misschien nog versnellen na 14 km. Maar het ging te goed/lekker vandaag dus zat er zo'n 10/15 seconden per minuut onder. Niet echt een inspirerende omgeving wat mij betreft. Alleen het stuk langs de Amstel vond ik top. Voor de rest kaarsrechte polderwegen of slingerend door woonwijken.

Al met al heerlijk gelopen. Jammer genoeg was het parcours zo'n 400 meter te kort (beetje te veel voor een GPS afwijking imho..) anders had ik er weer een PR bij kunnen schrijven op de Halve. Nu werden het 20,78 kilometers in 1:36:27. Nu 2 weken taperen en dan knallen in Rotterdam!

Strava or it didn't happen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
StygMa schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:17:
Nog een vraagje over de HM.

Ik heb mezelf als doel gesteld om tijdens de Singelloop in Breda mijn halve marathon te lopen. Dit is begin oktober dus ik heb nog wel voldoende tijd. Ik heb vorige week mijn eerste 10km in wedstrijd gelopen (55.20, zit nog zeker wel rek in). En recenste 5km in 25.30. De meeste schema's lopen voor 3/4 maanden om van 10km naar HM te gaan.

Het liefst zou ik hem rond of onder de 2 uur lopen. Wat is dan het handigste qua schema? Ik dacht zelf eerst naar de 15km toe trainen en dat voor de komende 3/4 maanden vasthouden. En de laatste 2/3 maanden gebruiken om 16/18 aan te tikken en er geleidelijk iets meer tempo werk in te doen? Heb ook gevoel doordat ik nog half jaar heb dat ik ook zelfs in de training al bijna die afstand zou moeten kunnen lopen,of toch beter maar er onder blijven?
Langzaam je volume uitbouwen kan zeker geen kwaad. Van meer lopen word je immers ook sneller.
Uitbouwen met zo'n 10% van je weekvolume per week. Wanneer je dan op de 15 km zit wat je aan een stuk kunt lopen kun je gaan overwegen intervallen aan je training toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo nog 2 weken en dan de Rotterdam marathon, sinds januari is de tijd wel heel snel gegaan :D. Afijn, laatst een gezondheids check gedaan en daar kwam een relatief hoog vetpercentage uit (voor 3/4x hardlopen per week), dus ik ben gestopt met suiker in mijn koffie en drink water ipv limonade. Elke kilo minder is mooi meegenomen tijdens een marathon. Het heeft ook meteen effect, ben in 2 weken zo'n 2kg kwijt geraakt (van 68,5 naar 66,5), dus nog even zo doorgaan en ik sleep 4kg minder mee op de marathon.

Qua tijd heb ik besloten om de grens van 3u te laten voor wat het is, doel is nu uitlopen. Ik verwacht een tijd van zo'n 3uur en 15 minuten.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 24-03-2019 16:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
@Sport_Life niet om lullig te doen maar verlagen van je vetpercentage staat niet gelijk aan verliezen van gewicht. Die 2 kilo in 2 weken tijd is voornamelijk vocht wat je kwijt bent. Nu nog eens 2 kilo kwijt raken voor Rotterdam lijkt me niet echt realistisch. Of je moet een hongerdieet gaan doen wat het lopen van de marathon dan weer niet echt te goede komt :)

Hoe hoog is je vetpercentage nu? Ik zou over het verlagen daarvan me pas na Rotterdam daar druk over maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Roadman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:39:
@Sport_Life niet om lullig te doen maar verlagen van je vetpercentage staat niet gelijk aan verliezen van gewicht. Die 2 kilo in 2 weken tijd is voornamelijk vocht wat je kwijt bent. Nu nog eens 2 kilo kwijt raken voor Rotterdam lijkt me niet echt realistisch. Of je moet een hongerdieet gaan doen wat het lopen van de marathon dan weer niet echt te goede komt :)

Hoe hoog is je vetpercentage nu? Ik zou over het verlagen daarvan me pas na Rotterdam daar druk over maken.
Ik ben juist veel meer gaan eten (6 ipv 4 boterhammen als lunch ) maar desondanks toch gewicht verloren. Dat het voornamelijk vocht is zou kunnen. Maar in elk kopje koffie zat weer suiker, toch zo'n 6 kopjes per dag, zo'n 6-12 suikerklontjes.
Vetpercentage is 19%. Mijn doel is niet per se afvallen.

PR op de halve is nu 1:29:30 dus ik hoop met een lager vetpercentage in de buurt van de 3u te komen op de hele marathon.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 24-03-2019 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Sport_Life schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:25:
Zo nog 2 weken en dan de Rotterdam marathon, sinds januari is de tijd wel heel snel gegaan :D. Afijn, laatst een gezondheids check gedaan en daar kwam een relatief hoog vetpercentage uit (voor 3/4x hardlopen per week), dus ik ben gestopt met suiker in mijn koffie en drink water ipv limonade. Elke kilo minder is mooi meegenomen tijdens een marathon. Het heeft ook meteen effect, ben in 2 weken zo'n 2kg kwijt geraakt (van 68,5 naar 66,5), dus nog even zo doorgaan en ik sleep 4kg minder mee op de marathon.

Qua tijd heb ik besloten om de grens van 3u te laten voor wat het is, doel is nu uitlopen. Ik verwacht een tijd van zo'n 3uur en 15 minuten.
2 kilo (vet) zijn zo'n 14.000 kilocalorieen. Nou weet ik niet hoeveel suiker je in je koffie deed en of je in de afgelopen 2 weken 4 marathons hebt gelopen :P

Ik ben sinds november bezig met gewichtsverlies (suiker in m'n koffie deed ik al niet en ik drink al standaard water met citroensap, dus het was met name de tussendoor snackimpulsen beheersen en geen tweede porties meer opscheppen) en probeer alles bij te houden met een weegschaal die ook vetpercentage en spieren meet. Nu fluctueren de metingen van met name vetpercentage nogal, omdat tijd van de dag en al dan niet drinken van tevoren invloed hebben. Ik ben globaal in vetpercentage of van 14 naar 11 procent gegaan en als ik de ondermarges neem van 12,5 naar 9. Spiermassa is in die periode van 40 naar 42 gegaan. Gewicht van ongeveer 73 naar iets van 69,5. Ik ben, kijkend naar de trails die ik heb gelopen tussen november en maart steeds sneller gaan lopen bij vergelijkbare hartslag, dus het heeft zeker rendement.

Al met al zou het voldoende moeten zijn om over 2 weken die paar minuten tijdwinst te pakken en dus onder de 3:00 te komen in Rotterdam. Gisteren de leuke trainingstest gedaan met eerst 20km 'rustig' tempo (ik kreeg het niet rustiger dan 4:45/km) en daarna opschakelen naar marathontempo. Dat werd een beetje marathontempo+ want ik liep rond de 4:05/km de laatste 12 kilometer. Ik wilde eigenlijk 4:10/km lopen, maar dat is op de een of andere manier een lastig tempo om te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:00

m-vw

Dus?

Eigenlijk was mijn plan om dit jaar weer de Antwep Ten Miles te lopen. Na een BP in 2017 en een absolute mislukking vorig jaar wilde ik revanche. Nu ben ik niet alleen thuis dus zit ik op die dag ergens op een italiaans eiland.

Daarom besloten om over twee weken de Oosterscheldeloop te lopen. Vandaag op verkenning geweest. Eén ding weet ik zeker als er wind staat zijn we mooi de pineut.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rudedadude schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:05:
[...]

2 kilo (vet) zijn zo'n 14.000 kilocalorieen. Nou weet ik niet hoeveel suiker je in je koffie deed en of je in de afgelopen 2 weken 4 marathons hebt gelopen :P

Ik ben sinds november bezig met gewichtsverlies (suiker in m'n koffie deed ik al niet en ik drink al standaard water met citroensap, dus het was met name de tussendoor snackimpulsen beheersen en geen tweede porties meer opscheppen) en probeer alles bij te houden met een weegschaal die ook vetpercentage en spieren meet. Nu fluctueren de metingen van met name vetpercentage nogal, omdat tijd van de dag en al dan niet drinken van tevoren invloed hebben. Ik ben globaal in vetpercentage of van 14 naar 11 procent gegaan en als ik de ondermarges neem van 12,5 naar 9. Spiermassa is in die periode van 40 naar 42 gegaan. Gewicht van ongeveer 73 naar iets van 69,5. Ik ben, kijkend naar de trails die ik heb gelopen tussen november en maart steeds sneller gaan lopen bij vergelijkbare hartslag, dus het heeft zeker rendement.

Al met al zou het voldoende moeten zijn om over 2 weken die paar minuten tijdwinst te pakken en dus onder de 3:00 te komen in Rotterdam. Gisteren de leuke trainingstest gedaan met eerst 20km 'rustig' tempo (ik kreeg het niet rustiger dan 4:45/km) en daarna opschakelen naar marathontempo. Dat werd een beetje marathontempo+ want ik liep rond de 4:05/km de laatste 12 kilometer. Ik wilde eigenlijk 4:10/km lopen, maar dat is op de een of andere manier een lastig tempo om te pakken.
6-12 suikerklontjes per dag, en 2 glazen limonade :P geen idee hoeveel calorieën dat zijn, maar ongetwijfeld een hoop.

Als ik zo naar de "snelle" lopers kijk is hun vetpercentage beduidend lager.

Wat is jouw pr op de halve?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Sport_Life schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:22:
[...]

6-12 suikerklontjes per dag, en 2 glazen limonade :P geen idee hoeveel calorieën dat zijn, maar ongetwijfeld een hoop.

Als ik zo naar de "snelle" lopers kijk is hun vetpercentage beduidend lager.

Wat is jouw pr op de halve?
Net iets onder de 1:25. En ja, wat je niet mee hoeft te sjouwen aan gewicht levert tijdwinst op, met uiteraard ergens een optimum.

En dat is een hoop suiker, maar niet zoveel :P Alhoewel een omschakeling richting suikervrij / suikerarm (als je het doortrekt in de ingredienten van alle voedingsmiddelen) overigens meer gewichtsverlies kan geven dan alleen de calorieen die je bespaart, doordat je lichaamscompositie er door kan veranderen. Maar dat is iets voor een ander topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Alleen op suiker focussen lijkt me een eenzijdige aanpak. Teveel zal wel niet goed zijn, ook ivm de grotere insuline schommelingen. Als je vrij veel gezond.... fruit eet krijg je ook (weg?) veel suikers binnen..
De verhouding koolhydraten/vet/eiwitten die moet je wel in de gaten houden, overleg met diëtiste wat jij nog nodig hebt, het is zo verschillend per persoon, hier na apen kan een disaster zijn.... Immers ook leefstijlen zijn zo verschillend en dan had ik genetische aanleg nog niet eens genoemd.

Vetpercentage als doel op zich..... idem.
Geen overfocus daar op, je bent geen body builder voor de "mooi" .... Die heeft een laag vet-% en veel spieren, maar kan die nu snel lopen?
Ik liep met 13-15% vet, ca 68-69 kg en vrij normaal, maar zeer gevarieerd eten 35-igers op de 10km; heb toen geen M gelopen maar onder de 2:50 was zeker mogelijk geweest.
Door niet te over focussen is er vaak een veel betere wedstrijdspanning op te bouwen, je loopt veel scherper zonder die druk... nu is het vet en het suiker laag... nu moet het toch zeker lukken....
Ik heb daar nooit op die manier bij stil gestaan.
Als je zeer regelmatig traint (destijds 5x hardlopen + 2x kracht op souplesse) dan is jouw gewicht en vet percentage eigenlijk bijna een automatisch gevolg van dit werk.....tenzij je na elke training gaat schranzen en je vol laat lopen... maar dan is het vermoedelijk ook zo voorbij.

Train lekker (vaak als het kan) , eet en rust goed, doe regelmatig wat kracht (niet teveel kg, wel veel herhalingen , dan komt het vanzelf goed, immers als het erin zit komt het er zeker uit, de extra druk/stress werkt alleen maar tegen je....

Enjoy & succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Frenz64 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:43:
Probeer 's een horloge/borstband van iemand anders, die 5 punten drop is raar, maar da's een interpretatie van data door het horloge. Die metingen zijn veel ongeloofwaardiger, HR van 186 bij 5:55/km terwijl je dat voorheen bij een 2 minuten snellere pace deed?! Dat kan niet door een verkoudheidje komen, dat moet een foute meting zijn@Calitomnication .

@zoefies , hoe bedoel je dat, wat zou de wind voor invloed kunnen hebben?
5 punten verschil in de VO2max zal vast niet met wind alleen te verklaren zijn. Maar als je tegen de wind in loopt, dan zal je om dezelfde snelheid te bereiken een hogere HR nodig hebben. Het horloge weet niet dat de hardere inspanning is vanwege de wind.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Lentemarathon vandaag in Amstelveen! Eerste marathon in 3:27:04! Doel was 3:30 en het was zeker niet makkelijk, maar ging uiteindelijk echt super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Nul komma nul waarde aan hechten. Heeft niks met je fitheid uit te staan. Ik heb sinds een week een drop van 5 punten:

Van 74 naar 69 in 8 dagen. Sterker nog, vanochtend voor de wedstrijd was het zelfs 66 (kijk maar op mijn runalyze). Door de wedstrijd kreeg ik weer 3 punten erbij. Kan met veel dingen te maken hebben, maar niet met fitheid verlies. Dus maak je niet druk. Echt. Totaal. Niet!

Hoe kan het? Ik heb geen exacte verklaring, er zijn talloze factoren waarom je HS iets hoger kan zijn, vooral op lagere zones. Temperatuur is daar een grote factor in en de afgelopen week is het flink warmer geworden.

Het het iets met fitheid te maken? Echt niet. Ik liep vandaag fluitend 31:54 (kon mentaal niet diep gaan) tov 31:39 in Schoorl waar ik heeeeelemaal kapot ging. Vandaag was ik echt fitter. Met een VO2max van dus (voor de wedstrijd) 8! punten lager.

Het borstband verhaal. Het kan zijn dat de contacten wat versleten zijn, niet nat zijn, niet goed op hart-hoogte op je borst zit. Je HS-meter kan nog wel eens overschakelen op pasfrequentie als hij geen HS detecteert (omdat dat ook een trilling is die ‘logische’ waardes geeft). Pols HS staan hier bekend om, maar ook een band kan dat hebben (sporadisch heb ik dat als mik contactjes droog zijn, een 3-4x gebeurt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Weer een Ekiden? Leuk, ik ben niet van plan mee te lopen maar zet het wel als mogelijkheidje omte bezoeken in de agenda. Eens wat andere hardlopende tweakers ontmoeten want mijn score is tot nu toe bij Rudedadude blijven steken. ;-)

En voor een tweakers duurloopje van 20-30km ben ik normaal gezegd wel te porren. :)

Mijn VO2 is dramatisch, ik zit nu op 45 geloof ik. Veel te weinig intervals gepakt de laatste maanden. Maar ze staan weer op de agenda zodra ik weer goed kan hardlopen.

Voor de liefhebbers, ik heb mijn Vuurtorentrail ervaring van dit jaar ook in een blog verwerkt.
https://www.hierbenikthui...entrail-2019-63-kilometer

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik wist niet dat die parelloop zo'n snelle wedstrijd was, met een winnaar op de 10k onder de 28 minuten en de nummer laatst nog ruim onder de 36 :)

@route99 alleen losse focus op 1 stuk van de voeding en snel crashen voor een wedstrijd is idd niet de weg om te bewandelen. Kijk ik naar mezelf dan is scherp zijn op gewicht voor mij binnen mijn geheel aan tijd, aanleg en mogelijkheden nu ws. wel de makkelijkste manier om mijn prestaties nog iets te verbeteren. En als het daarmee niet lukt om dit jaar onder de 3:00 te komen dan kan ik altijd nog een trainingsschema gaan volgen. Maar dat heeft me nooit aangesproken, ik hou van de vrijheid en de volledig intrinsieke motivatie om te lopen wat ik loop. Dat hoeft niet met elkaar in tegenspraak te zijn, maar bij mij werkt het vooralsnog zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wat toptrainers iig zeggen: Je wordt meestal niet beter van harder trainen maar wel van meer trainen, mits je belastbaarheid dit toestaat. Idem voor je gewicht.... op een bepaald moment ga je kannibaliseren op het lichaam, de VO2 max gaat nl alleen...... om omhoog bij een lager gewicht...... als de rest constant blijft ......en das voor een aantal mensen toch een (algemene) valkuil.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-10 18:36
Rudedadude schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:54:
Ik wist niet dat die parelloop zo'n snelle wedstrijd was, met een winnaar op de 10k onder de 28 minuten en de nummer laatst nog ruim onder de 36 :)
Klopt, staat deze bekend om, worden ook vaak nieuwe PR's gelopen. Is nagenoeg vlak en veelal tussen bebouwing. Daarmee wel een erg saai parcours als je het mij vraagt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Rudedadude schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:54:
Was dat niet de 'Top' Run? Gelukkig was er dan nog de 10 km Prestatie- en Recreatie Run voor de mindere goden onder ons :+ :P

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vrijdag flink uit elkaar getrokken door de fies, met bijgaand advies om nog een paar dagen niet te gaan hardlopen. Gisteren flink in de tuin gewerkt, dus om te voorkomen dat ik dáár dan weer scheef van ga lopen heb ik het uitgesteld tot morgen. Heb er zin in, ben er nerveus over, durf niet teveel te hopen.

Afgelopen zaterdag nog wel mijn vrouw aangemoedigd op de 10km tijdens de Westlandse Halve. Bij de start @kenneth ook nog even gespot. Leuk om weer even een Tweaker in het wild tegen te komen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Rudedadude schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:34:
[...]
En dat is een hoop suiker, maar niet zoveel :P Alhoewel een omschakeling richting suikervrij / suikerarm (als je het doortrekt in de ingredienten van alle voedingsmiddelen) overigens meer gewichtsverlies kan geven dan alleen de calorieen die je bespaart, doordat je lichaamscompositie er door kan veranderen. Maar dat is iets voor een ander topic.
6-12x4 + 2x2x12 gram suiker is tot ~100 gram suiker per dag. Het is zeker wat betreft bloedsuikerspiegel flink wat suiker en ook de 'verkeerde' soort (liever fruit).

voedingscentrum: glucose heeft een GI van 100, fructose van 25 en sucrose (tafelsuiker) van 65

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:51
(ik ben wat afwezig hier, in de achtergrond stilletjes aan het opbouwen terug na kuitblessure en - morgen toch maar bij de dokter langs - vermoedelijk tóch gebroken rib en durf niet altijd jullie succesverhalen lezen, maar ik kom er bovenop, voorbije week bijna 30km aangetikt, dus het komt wel).

Maar dit wil ik toch even delen... Gisteren na een dag werken in de tuin nog snel voor het avondeten mijn hardloopschoenen aangetrokken voor een rustig rondje langs het water. Dacht ik...

Ik draai - zoals 2-3 keer per week de straat in van het station om dan de treinbrug over het water te nemen. Er staan wat mannen en vrouwen te roepen, vanaf 50m afstand lijken het mij voetbalsupporters. Ik bedenk nog terwijl ik dichter kom dat één man blijkbaar zijn (kale) hoofd heeft rood geschilderd, dus ik denk 'hah, Antwerp supporter". [Ik volg het voetbal uiteraard te weinig om door te hebben dat er dit weekend geen wedstrijden waren wegens interland voetbal.]

Ik kom wat dichterbij en ik zie de bewuste man in mijn richting waggelen. Dronken? Maar (en dit ging echt slow motion zoals in de film, ik herinner me elk detail) ik besef plots dat de vrouw vlak bij hem "stop! stop!" staat te schreeuwen en dan wordt het mij duidelijk: dat is geen verf, het is bloed wat over zijn gezicht stroomt en hij heeft een mes in zijn handen!

Ik ben even moeten vertragen/stoppen om hem te ontwijken en dan heb ik het razendsnel op een lopen gezet. De andere omstaanders stoven daarbij ook uit elkaar, ik heb niet omgekeken maar ik kan alleen maar denken dat hij geprobeerd heeft mij achterna te komen? Ik weet het niet zeker, maar hij was zeker niet snel genoeg :).

Ik had geen telefoon bij maar zag dat er al wat volk op hun balkon stond van het appartementsgebouw, en ik was de brug nog niet over toen ik al politiesirenes hoorde. Ik ben dus maar blijven lopen (behoorlijk wat harder dan gepland, zag ik achteraf). Ik weet niet of ik daarmee het juiste heb gedaan, maar ik wou me niet mengen (en mijn training niet onderbreken?). Ik besefte ook pas thuis terug wat me overkomen was...

Deze morgen zag ik dat er een artikel in de krant stond: https://www.hln.be/nieuws...traat-in-duffel~a98adc0b/

Ik ben blij dat ik het niet was...
(Strava linkje: https://www.strava.com/activities/2237969414)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wauw, da's nog eens een verhaal @nokie... Ga je nog een verklaring afleggen? Alle informatie kan helpen in zulke rare zaken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Je maakt nog eens wat mee tijdens het hardlope @nokie !
https://www.hln.be/nieuws...traat-in-duffel~a98adc0b/

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:39
Leuk om al jullie verslagen zo te lezen. En dan die van mij natuurlijk niet ontbreken.
Mijn verslag van de 20 van Alphen. Mijn eerste serieuze wedstrijd waar ik ook echt voor getraind heb. Een halve marathon schema van Garmin gepakt om te trainen. Bijna het totale schema kunnen lopen op de laatste 3 weken na..
De loop zelf wilde ik binnen anderhalf uur voltooien met een streef tijd van 4:20 per kilometer. Zoals altijd begin je een race te snel. En daarom had ik dus de eerste 5km in 20:29 voltooid. Was mij hier bewust van en m’n hartslag bleef ook nog onder de 170 hangen dus dat was goed. De 5km daarna wat rustiger aan gedaan maar kon m’n hartslag niet meer onder de 170 houden. Uiteindelijk ook een PR op de 10 gelopen van 41:29. Toch weer 10 seconden er vanaf.
De laatste 10km was alles of niets en dat was ook wel aan m’n iets aflopende schema te zien. De laatste 3km was echt geen pretje maar het eindpunt was in zich dus dat hield mij overeind. En uiteindelijke een prima tijd neergezet van 1:24:53. Had niet verwacht dat zo snel mij zou lukken hoopte op 1:27 dus dikke prima dit.
Was alleen wel benieuwd hoe jullie het doen met drinken onderweg. Had deze keer twee gelletjes meegenomen waar geen vocht bij nodig was dus dat was prima. Maar van die bekertjes water onderweg krijg ik nog geen eens de helft binnen. En merkte tegen het einde echt wel dat ik een droge strot kreeg.

Tot slot strava or it didn’t happen: https://www.strava.com/activities/2237234508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, ik ga er nu echt voor :P

Afgelopen weken veel aan het mailen geweest met Sean van TAO omdat TAO maar niet wilde werken met mijn enigszins afwijkende loopstatistieken. En daarom uiteindelijk maar een parkrun ingepland voor de 13e April. Met als gevolg dat ik vandaag het volgende mag doen:
6 min Assessment run 202C 10.1℃ and 2.70 undulation
Total: 28 minutes (~6.1 km) [13.0 load]

Run steps:
  • Walk/slow run for 5 minutes at 5:18 /km [10:35 - 5:08 /km] 142 bpm (131 to 147), (944 m).
  • Easy run for 7 minutes at 4:47 /km [4:56 - 4:43 /km] 162 bpm (155 to 167), (1.5 km).
  • Run for 2 minutes no faster than 5:33 /km [>- 4:50 /km] 126 bpm (122 to 130).
  • Run as FAR as you can for 6 minutes
  • Walk/slow run for 1 minute at 5:33 /km [11:06 - 5:23 /km] 126 bpm (122 to 130), (180 m).
  • Easy run for 7 minutes at 4:47 /km [4:56 - 4:43 /km] 162 bpm (155 to 167), (1.5 km).
En op woensdag nog zo'n geintje.
Nou zou dat voor mij natuurlijk peanuts moeten zijn, maar toch voel ik me nerveus. Ben echt heel benieuwd wat daar gaat uitkomen, want misschien denk ik wel dat ik fitter ben dan ik werkelijk ben. Anyway, we gaan het zien.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:39
Zwerver schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:22:
Zo, ik ga er nu echt voor :P

Afgelopen weken veel aan het mailen geweest met Sean van TAO omdat TAO maar niet wilde werken met mijn enigszins afwijkende loopstatistieken. En daarom uiteindelijk maar een parkrun ingepland voor de 13e April. Met als gevolg dat ik vandaag het volgende mag doen:

[...]

En op woensdag nog zo'n geintje.
Nou zou dat voor mij natuurlijk peanuts moeten zijn, maar toch voel ik me nerveus. Ben echt heel benieuwd wat daar gaat uitkomen, want misschien denk ik wel dat ik fitter ben dan ik werkelijk ben. Anyway, we gaan het zien.
Tevreden over de schema's die eruit komen? Ben zelf nog op zoek naar een goede bron voor wat te doen met m'n trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martiveen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Tevreden over de schema's die eruit komen? Ben zelf nog op zoek naar een goede bron voor wat te doen met m'n trainingen.
Ja en nee. Je moet echt wel een goal invullen, anders dan blijf je hangen in zeer monotone runs. Zodra je een goal invult zijn ze wel goed ja.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het gevoel in de benen alsof je er dit weekend een marathon op hebt zitten, maar enkel en alleen zondagochtend een klein rondje van iets meer dan 6 Km hebt gedaan. En de rest van de dag bij je zwager een verlijmde en vastgespijkerde houten vloer hebt helpen verwijderen. Goede workout dat wel, maar de benen vinden het toch wat minder...
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2