Is overigens ongeveer mijn duurloop tempo, dus die kan ik er wel in verwerken! Thanks!

Roozzz schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:43:
[...]
Ik denk dat @
kramerty88 er een iets andere standaard op na houdt dan de meesten hier. Even snel zijn strava er bijgepakt en dit jaar (of eigenlijk vanaf de zomer) zo'n 75km gemiddeld per week gedraaid. Kortom het is ook niet helemaal belachelijk...
@
kramerty88 goed om te horen dat je weer op de weg terug bent! Jij liep toch rond de 2:30 in Berlijn enkele jaren terug? Dan heb je nog wel even een uitdaginkje voor je kiezen

Een minuut of 10 winnen lijkt mij behoorlijk pittig op zulke tijden...
Het is ook een best gat. Of het reëel is kan ik pas over 8 maand inschatten, maar daarom ook een hoge lat. Het zou moeten kunnen gezien mijn huidige vorm en progressie en tijd van toen 2.33 heb ik de laatste 13km uitgejogd met het idee “mijn tijd komt nog wel”, niet wetende dat ik daarna 2 jaar geblesseerd zou zijn. Realistisch had ik daar 2.28/2.29 kunnen lopen was ik echt tot het gaatje gegaan, maar dan had ik mijzelf veel schade toegedaan ivm extreme hitte (24 graden en zon op marathondag).
Of ik die 10min er dan af kan halen. Ik liep nu met 4,5 week effectief trainen 31 op de 10 en mijn tempo’s draai ik harder weg dan ooit (letterlijk) met ‘slechts’ 70-80km/week, dus er zit nog veel rek in. Hoeveel? We gaan het zien

Dankje!! En wederom een schot in de roos. 19 april ga ik op trainingsstage naar Portugal en daar begint de opbouw richting Berlijn

Rudedadude schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 07:39:
Dat is een prestatieverbetering van 4.19 procent ten opzichte van je huidige marathon pr, toch?

Ik ben wel heel benieuwd of je bij jezelf nog die 'rek' in je prestatiemogelijkheden voelt, of plekken voor verbetering. Toen je laatst weer een 32-er op de 10 liep kreeg ik al het idee dat je weer behoorlijk terug was.
( en ohja, gewoon bij Nike een paar vaporfly 4.19÷ schoenen bestellen)
Kleine correctie, 31.55 was dat

. En dat was met 4,5 week trainen (daarvoor 2 maand enkel wat gezwommen met wat duurloopjes voor belastbaarheid). Tot nu toe enkel ‘basis’ gedraaid. Dus duurlopen/duizendjes/snelheid/drempel en dat alles nog op redelijk laag niveau: 8km duizendjes, 5km snelheid, 30’-40’ drempel, wat in principe nog eenvoudig uitgebouwd kan en moet worden met 25%. Omvang is nu 70-80km/week en gaat ook nog met 25% omhoog. Komt nog veel specifiek werk bij en als ik heel reel ben heb ik ook nog wel een kilootje of 3-4 bonus

. Als ik dan nu al een volle minuut sneller loop op de 10 dan dat ik voor Berlijn deed heb ik sowieso al 4-5min te pakken. Al blijven rekenmethodes altijd theorie

Deze is helemaal prachtig! Onder de Brandenburger Tor de klok op stop (volgens mij is die ook echt iets van 300m voor de finish)
Frenz64 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:24:
Heb echt dubbel gecheckt of beide posten van dezelfde persoon komen. Zie je zelf de inconsistentie niet?
Het is jouw lijf, maar ik lees een gegarandeerd recept om snoeihard de volgende blessureperiode in te stuiteren. Maar goed, ik heb geen OCD (gelukkig is sub 2:20 doel op de marathon een eitje, beetje hard trainen en je bent er)
Hahaha! Wees gerust, ik heb 2 slagen om de arm. Blessurepreventie en omstandigheden. Voor een topmarathon zal mijn omvang minimaal moeten verdubbelen, naar 150-160km/week. Dat ga ik niet doen, teveel toename in te korte tijd. Als ik pijntjes voel gaat de rem erop. Liever 2.29 dan weer geblesseerd