Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.435 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:00:
Hmm, links/rechts is misschien wel het enige onderwerp waarbij de beste oplossing niet in het midden ligt :P
:F :F :P

Overigens probeer ik er altijd voor te zorgen om zo weinig mogelijk interactie met overige verkeersdeelnemers te hebben. Fietsers is lastig in Nederland, maar een autoluwe route is goed te doen. In geval van een lange duurloop wil ik best wel kruispunten & rotondes meepakken, maar zodra er tempo bij komt kijken blijf ik 100% op fietspaden, stoep of landwegen waar bijna geen auto's komen.

Daarbij, soms ligt de oplossing voor een kruispunt wel in het midden :P. Wij werken hier in de buurt vaker een heuveltraining af. Halverwege de heuvel ligt een camping, de heuvel ligt in een bos en heeft een paar blinde bochten. De beste positie is dan links, zodoende zie (en hoor) je het dalende verkeer aankomen. Met 1 hekelpunt, de inrit/uitrit tot de parkeerplaats van de camping. Loop je daar links, dan heb je kans om tegen een auto aan te lopen, want de automobilist ziet je niet (of te laat) omdat je achter de bomen loopt en bergop komt. Dus, in dat geval is de beste positie midden op de weg. Mocht er een auto aankomen, dan kun je hier eerder op anticiperen + de automobilist ziet je waarschijnlijk eerder.

conclusie; myth busted :P ;) *O*

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12

aap

Ik liep laatst een keer op het (vrijliggende) fietspad aan de rechterkant van de weg, maar dan weer aan de linkerkant van het fietspad. Het was laat in de avond, dus er was verder eigenlijk niemand. Totdat er opeens een mountainbiker van achteren kwam, die heel geagiteerd "links lopen!" tegen me riep.

Ik vond dat verwarrend, omdat ik al aan de linkerkant van het fietspad liep. Het is me ook nooit duidelijk geworden of hij riep omdat hij vond dat ik ook aan de linkerkant van de straat had moeten lopen of dat hij alleen wou verzekeren dat ik niet zou gaan slingeren.

Wat betreft Kalenji: ik heb één shirtje ervan gekocht (ik geloof deze), maar als dat eenmaal doorgezweet is, plakt het zo, dat ik nauwelijks nog uit kijk. Bovendien schuurt het enorm op de tepels. Ik heb ook een zes keer zo duur Nike-shirtje en die heeft dat allebei niet.
ik ben wel tevreden over de sokken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pathogen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:59:
Dat de aanwezigheid van okselhaar zorgt voor stinkende oksels is ook zo'n hardnekkig fabeltje. Hetzelfde geldt voor beharing op andere plekken overigens.
Als er al een effect is, zorgt de aanwezigheid van haar ervoor dat je geen huid-op-huid-plak effect krijgt, waardoor er lucht bij je oksels kan komen ipv dat het een ingepakte broeibende wordt :Y en meer lucht = minder zweetproductie nodig.
Dat is simpelweg gewoon niet waar. De bacteriën zorgen voor de geur, in een bos haar heb je veel meer oppervlak om bacteriën aan te laten hechten dan een kale oksel. Het is zeker niet de oorzaak van stank, maar het trimmen of scheren van het haar kan wel degelijk de intensiteit van de stank verminderen.
Als je de boel verder niet regelmatig wast, ja dan gaat alles stinken.
Dat staat buiten kijf, schoon zweet zou niet heel erg moeten stinken. Soms blijft het echter wel wat in je kleding hangen waardoor het veel sneller weer terug is dan je gezien je persoonlijke hygiëne zou verwachten.

@aap ik vermoed dat laatste. Zo bellenroepen wielrenners ook vaak dat ze eraan komen, ook al loop je aan de kant. Gewoon om te verifiëren dat je koers houdt.

@Calitomnication naar aanleiding van jouw 'wat moet je met een jasje'-opmerking bedacht ik mij wel dat ik nog van die compressieshirts heb liggen. Dat is natuurlijk ook gewoon een laagje extra en voorkomt koude.
Dus gisteren die maar eens aan getrokken om te kijken hoe het bevalt. Afgezien van het rolladegevoel eigenlijk best prima.
Binnenkort eens kijken wat dat voor gevoel doet bij stevige, snijdende wind. Mocht dat genoeg weerstand bieden dan is een gewoon bovenshirt met lange mouwen ineens ook weer een optie. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 18-01-2019 13:06 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Let's agree to disagree. Ik heb de energie niet om te gaan zoeken naar bewijsvoering en zo belangrijk is het onderwerp nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist weer een nieuw paar schoenen gehaald en wederom Nike geworden. Meerdere merken geprobeerd maar ik merk dat Nike erg soepel zit aan de voor- en bovenkant van de voet en wreef. De andere merken Brooks, Saucony en NB vond ik een stuk stugger. Vanuit gewenning voelde Nike daarom denk ik direct prettiger.

Overigens lijkt Nike een andere zool/opbouw te gebruiken bij de lichtere competitie schoenen. Meerdere modellen geprobeerd (Zoom Strike, Free Run 2017) maar die irriteerden allemaal aan de onder- en zijkant van het midden van mijn voet. Terwijl de meer allround modellen als Pegasus, Vomero en Odyssey React perfect zaten.

Het oude paar is overigens wel het 2e paar Nikes waarmee ik na 800km toch wel pijntjes begin te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 18-01-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is natuurlijk wel zo dat merken een bepaalde stijl hebben qua vormopbouw. De één valt vaker wat smaller, de ander wat breder, stugheid inderdaad, etc. Toch ben ik wel benieuwd of je dubbelblind ook altijd op Nike zou uitkomen. Zou goed kunnen hoor, maar het lijkt mij wel een lollig experiment. :P

Krijg je last van je binnenboog?

@Pathogen als je heel erg moet zoeken naar bewijst zegt dat wel iets over de stelling. :+ Maar eens, het is niet belangrijk. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 18-01-2019 14:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

blitzkrieg schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:38:
Als ik de verhalen zo lees ben ik toch weer blij dat ik een klein dorpje in de dunst bevolkte gemeente van het land woon. :P
Helaas is op zulke een locatie een aantal jaren geleden nog een hele bekende hardloopster, hardlopend met hesje op weg naar haar werk doodgereden.... Omdat het zo rustig daar was.... heeft de automobilist(e?) of het niet gemerkt... of is doorgereden na het ongeval.... Na ca een 1/2 of 1 uur hebben ze haar in de berm gevonden... Er was geen automobilist(e?) te bekennen.... :(

Korter bij de bewoonde wereld waren haar kansen mss iets groter geweest??? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 17:03

blitzkrieg

Whoop Whoop!

route99 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:06:
[...]
Helaas is op zulke een locatie een aantal jaren geleden nog een hele bekende hardloopster, hardlopend met hesje op weg naar haar werk doodgereden.... Omdat het zo rustig daar was.... heeft de automobilist(e?) of het niet gemerkt... of is doorgereden na het ongeval.... Na ca een 1/2 of 1 uur hebben ze haar in de berm gevonden... Er was geen automobilist(e?) te bekennen.... :(

Korter bij de bewoonde wereld waren haar kansen mss iets groter geweest??? :-(
Ik loop hier de bebouwde kom uit, daarna 1,5km over een doodlopende weg waar 4 huizen aan staan en waar ik auto's al ver van te voren aan hoor of zie komen. Daarna duik ik de bos in, of loop ik over vrijliggende fietspaden.
Ik kan ook de andere kant rond, dan loop ik wel over een smal weggetje wat eigenlijk niet voor doorgaand verkeer bedoelt is maar wel zo gebruikt wordt. Daar loop ik in het donker sowieso niet.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kijk maar uit in het bos, levensgevaarlijk. Weet je wel hoeveel mensen door vallende takken overleden zijn? :P

* Gonadan vind het allemaal een beetje overdreven
Als zwakke verkeersdeelnemer ben je nu eenmaal kwetsbaar, dat is voor een hardloper niet anders dan voor andere vormen. In het verkeer vallen nu eenmaal wel eens slachtoffers, in drukke delen vaker dan in rustige. Gewoon blijven nadenken, veilig handelen en geen gekke dingen doen, dan komt het vast goed. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gonadan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:31:
Kijk maar uit in het bos, levensgevaarlijk. Weet je wel hoeveel mensen door vallende takken overleden zijn? :P

* Gonadan vind het allemaal een beetje overdreven
Als zwakke verkeersdeelnemer ben je nu eenmaal kwetsbaar, dat is voor een hardloper niet anders dan voor andere vormen. In het verkeer vallen nu eenmaal wel eens slachtoffers, in drukke delen vaker dan in rustige. Gewoon blijven nadenken, veilig handelen en geen gekke dingen doen, dan komt het vast goed. ;)
Ow, maar is ook niet uit zelfbescherming (in mijn geval), maar ik heb er gewoon een hekel aan om constant uit te moeten wijken, of in te houden, stoep op, stoep af.. blèh :).

Overigens thumbs op dat je het met een thermo gaat proberen, ben er zelf zeer tevreden over! En het is wat je zegt gewoon 2 laags, dus blijft in principe gewoon gelijk.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Calitomnication schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:02:
Ow, maar is ook niet uit zelfbescherming (in mijn geval), maar ik heb er gewoon een hekel aan om constant uit te moeten wijken, of in te houden, stoep op, stoep af.. blèh :).
Dat herken ik wel. Ik moet ook een nieuwe route zoeken. Mijn vaste route is op dinsdag voorzien van tientallen kliko's op de stoep omdat die woensdagochtend geleegd worden. Dan blijf je slalommen. :+
Calitomnication schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:02:
Overigens thumbs op dat je het met een thermo gaat proberen, ben er zelf zeer tevreden over! En het is wat je zegt gewoon 2 laags, dus blijft in principe gewoon gelijk.
Wie had het over thermo en 2 lagen? :+

edit: het is zo'n korte mouwen compressie ondershirt. Weinig isolatie maar wel vochtafvoer en houdt wind die onder je gewone shirt slaat tegen.
Daarom kijken of dat genoeg is om met mijn huidige jasje de wind tegen te houden. Zo ja dan kan een longsleeve wel prettig zijn en anders wordt het toch iets wat winddicht is, een jasje dus.
Sowieso iets wat minder vocht vasthoudt dan mijn huidige jasje. :P

[ Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 18-01-2019 18:27 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Was lekker weer om te lopen vanmiddag, de kop is eraf. Tempo (lees: avg hartslag) was alleen wat hoger dan gepland, maar het liep lekker en de benen zijn heel gebleven. Ik mag alleen zondag nog niet lopen van m'n horloge, 62 uur rusten, maar dat doen we natuurlijk niet 8)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4865/46791179361_6305e71414.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Frenz64 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:22:
Ik mag alleen zondag nog niet lopen van m'n horloge, 62 uur rusten, maar dat doen we natuurlijk niet 8)
Lekker bezig. Overigens staat er de laatste vierentwintig uur van je herstel dat je gewoon normaal mag trainen, dus zondag is geen enkel probleem. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Zo loop je je hardlooprondjes en zo lig je opeens in het ziekenhuis met een acute blindedarmontsteking :/ Gelukkig hebben ze zojuist dat ding eruit gehaald maar ik had mij wel een ander begin van het jaar voorgesteld...

Nu maar eens kijken of mijn conditie geen opdonder heeft gehad van de algehele narcose

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 10-10 12:16
Bah, beterschap @vhal !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 22:35
vhal schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:12:
Zo loop je je hardlooprondjes en zo lig je opeens in het ziekenhuis met een acute blindedarmontsteking :/ Gelukkig hebben ze zojuist dat ding eruit gehaald maar ik had mij wel een ander begin van het jaar voorgesteld...

Nu maar eens kijken of mijn conditie geen opdonder heeft gehad van de algehele narcose
Oef..sterkte met het herstel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Jakkes! Heel veel beterschap!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Zo is de een hersteld en gaat het fout bij de ander, ook hier sterkte @vhal

De impact van een narcose valt wel mee, denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:49

Roozzz

Plus ultra

Oeps, gelukkig op tijd er bij... Veel sterkte met het herstel en beterschap gewenst!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:01
Beterschap! Wat weegt zo'n blinde darm? Vast niet genoeg om opeens pr' s te gaan lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

off topic: na 2 jaar afwezigheid door nu eindelijk ontdekte oorzaak van blessureleed weer terug in dit topic

on topic: allereerst beterschap! En een geruststelling, narcose doet niets aan/voor/tegen je conditie. Vorig jaar zelf onder het mes geweest vanwege een kuitblessure (algehele) en ik kon na 2 dag weer rennen. Het had geen effect op duurloop tempo, HS, ademhaling of iets. 2 maand later klokte ik gewoon weer een PR op de 10 (toen 32.13).

Belangrijke noot. Overhaast niet. Wondgenezing kan langer duren dan je hoopt en beter een dag langer rusten als het niet goed voelt. Zo snel zakt fitheid ook niet weg ;)

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Gezien we (ik en mijn motivatie) nu na 2 jaar blessureleed eindelijk weer helemaal terug zijn (met helemaal bedoel ik, nog opbouwend maar intussen alweer PR’s aan het breken) en nog het begin van het jaar is, dacht ik;”het wordt tijd voor de doelstellingen van 2019”.

Voor hen die me nog een beetje kennen van een tijd geleden zullen weten dat ik ervan houd om de lat absurd hoog te leggen en daar dan alles aan te doen om deze alsnog te halen. Voor 2019 heb ik mijn hoofddoel gelegd in Berlijn. Met een leuk toeval kwam ik erachter dat mijn persoonlijke ‘getallen-OCD’ perfect gecombineerd kan worden met een hoge lat:

Marathon in: 2:19:56

Hoe zit dat met mijn OCD? Nou, Berlijn ‘19 voltooien in een eindtijd 2.19 vereist een tempo van 3.19. Om de serie compleet te maken heb ik startnummer 119 aangevraagd. Ja, zonder gekheid, die moeite heb ik erin gestoken en hoewel geen officiële bevestiging kreeg ik van de organisatie wel het antwoord dat ze het gaan proberen te fiksen. :9 (Als iemand hier een 4.19 in kan verzinnen, ik hoor het graag).

Nu ben ik uiteraard wel reëel. 2.19 is op dit moment ver buiten mijn bereik. Maar in 9 maanden kun je een baby maken dus dan ik ook vast wel 33.10/10km laten aanvoelen als joggen, toch? 8)7

Zo, nu ik het hardop gezegd heb kan ik niet meer terug. _O- De meest belangrijke reden dat ik het deel. Hoe vaker het gedeeld wordt hoe harder ik afga als ik het niet haal, dus hoe meer motivatie ik eruit put om het wel te halen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
kramerty88 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:39:

off topic: na 2 jaar afwezigheid door nu eindelijk ontdekte oorzaak van blessureleed weer terug in dit topic.....

......Belangrijke noot. Overhaast niet. Wondgenezing kan langer duren dan je hoopt en beter een dag langer rusten als het niet goed voelt. Zo snel zakt fitheid ook niet weg ;)
kramerty88 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:47:

Nu ben ik uiteraard wel reëel. 2.19 is op dit moment ver buiten mijn bereik. Maar in 9 maanden kun je een baby maken dus dan ik ook vast wel 33.10/10km laten aanvoelen als joggen, toch? 8)7
Heb echt dubbel gecheckt of beide posten van dezelfde persoon komen. Zie je zelf de inconsistentie niet?

Het is jouw lijf, maar ik lees een gegarandeerd recept om snoeihard de volgende blessureperiode in te stuiteren. Maar goed, ik heb geen OCD (gelukkig is sub 2:20 doel op de marathon een eitje, beetje hard trainen en je bent er)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gezien we (ik en mijn motivatie) nu na 2 jaar blessureleed eindelijk weer helemaal terug zijn (met helemaal bedoel ik, nog opbouwend maar intussen alweer PR’s aan het breken) en nog het begin van het jaar is, dacht ik;”het wordt tijd voor de doelstellingen van 2019”.

Voor hen die me nog een beetje kennen van een tijd geleden zullen weten dat ik ervan houd om de lat absurd hoog te leggen en daar dan alles aan te doen om deze alsnog te halen. Voor 2019 heb ik mijn hoofddoel gelegd in Berlijn. Met een leuk toeval kwam ik erachter dat mijn persoonlijke ‘getallen-OCD’ perfect gecombineerd kan worden met een hoge lat:

Marathon in: 2:19:56

Hoe zit dat met mijn OCD? Nou, Berlijn ‘19 voltooien in een eindtijd 2.19 vereist een tempo van 3.19. Om de serie compleet te maken heb ik startnummer 119 aangevraagd. Ja, zonder gekheid, die moeite heb ik erin gestoken en hoewel geen officiële bevestiging kreeg ik van de organisatie wel het antwoord dat ze het gaan proberen te fiksen. :9 (Als iemand hier een 4.19 in kan verzinnen, ik hoor het graag).
Dat is een prestatieverbetering van 4.19 procent ten opzichte van je huidige marathon pr, toch? ;) Ik ben wel heel benieuwd of je bij jezelf nog die 'rek' in je prestatiemogelijkheden voelt, of plekken voor verbetering. Toen je laatst weer een 32-er op de 10 liep kreeg ik al het idee dat je weer behoorlijk terug was.

( en ohja, gewoon bij Nike een paar vaporfly 4.19÷ schoenen bestellen)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
@kramerty88 je zou kunnen stoppen na 41,9km :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

@vhal beterschap man! Vervelend maar gelukkig achter de rug.

@kramerty88 daar is hij eindelijk weer! Veel succes met je idiote plan :p en ik suggereer warmlopen @ 4'19/k

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Frenz64 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:24:
[...]

[...]

Heb echt dubbel gecheckt of beide posten van dezelfde persoon komen. Zie je zelf de inconsistentie niet?

Het is jouw lijf, maar ik lees een gegarandeerd recept om snoeihard de volgende blessureperiode in te stuiteren. Maar goed, ik heb geen OCD (gelukkig is sub 2:20 doel op de marathon een eitje, beetje hard trainen en je bent er)
Ik denk dat @kramerty88 er een iets andere standaard op na houdt dan de meesten hier. Even snel zijn strava er bijgepakt en dit jaar (of eigenlijk vanaf de zomer) zo'n 75km gemiddeld per week gedraaid. Kortom het is ook niet helemaal belachelijk... 8)7

@kramerty88 goed om te horen dat je weer op de weg terug bent! Jij liep toch rond de 2:30 in Berlijn enkele jaren terug? Dan heb je nog wel even een uitdaginkje voor je kiezen :D Een minuut of 10 winnen lijkt mij behoorlijk pittig op zulke tijden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Sterkte @vhal - narcose zou niet zo'n effect moeten hebben maar je moet natuurlijk altijd even je persoonlijke situatie afwachten (kan zijn dat je gewoon kut reageert op je narcose).

@kramerty88 welkom terug en succes! Ik denk dat ik het wel eens ben met @kenneth dat je kan warmlopen in 4'19/km of je moet iets raars gaan doen op 19 april (met de rare Amerikaanse datumschrijfwijze is dat 4-19).

Ik heb net de gaafste schoenen ever gezien helaas was m'n maat niet meer beschikbaar. Met belletjes zelfs _O-
Afbeeldingslocatie: https://all4running.nl/media/catalog/product/B/r/Brooks-Levitate-2-Hardloopschoenen-Dames-Groen-120279-1B-322.jpg

Oja, als er nog mensen op zoek zijn naar A-merken, all4running heeft uitverkoop nu. Zitten wel aardige aanbiedingen bij (iig aan de dameskant O-) maar ik mag even niets meer kopen van vriendlief :'( )
En Saucony is weer op zalando lounge, ook veel schoenen.

[ Voor 16% gewijzigd door Poekie op 19-01-2019 11:53 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

kenneth schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:53:
@vhal beterschap man! Vervelend maar gelukkig achter de rug.

@kramerty88 daar is hij eindelijk weer! Veel succes met je idiote plan :p en ik suggereer warmlopen @ 4'19/k
Is overigens ongeveer mijn duurloop tempo, dus die kan ik er wel in verwerken! Thanks! :*)
Roozzz schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat @kramerty88 er een iets andere standaard op na houdt dan de meesten hier. Even snel zijn strava er bijgepakt en dit jaar (of eigenlijk vanaf de zomer) zo'n 75km gemiddeld per week gedraaid. Kortom het is ook niet helemaal belachelijk... 8)7

@kramerty88 goed om te horen dat je weer op de weg terug bent! Jij liep toch rond de 2:30 in Berlijn enkele jaren terug? Dan heb je nog wel even een uitdaginkje voor je kiezen :D Een minuut of 10 winnen lijkt mij behoorlijk pittig op zulke tijden...
Het is ook een best gat. Of het reëel is kan ik pas over 8 maand inschatten, maar daarom ook een hoge lat. Het zou moeten kunnen gezien mijn huidige vorm en progressie en tijd van toen 2.33 heb ik de laatste 13km uitgejogd met het idee “mijn tijd komt nog wel”, niet wetende dat ik daarna 2 jaar geblesseerd zou zijn. Realistisch had ik daar 2.28/2.29 kunnen lopen was ik echt tot het gaatje gegaan, maar dan had ik mijzelf veel schade toegedaan ivm extreme hitte (24 graden en zon op marathondag).

Of ik die 10min er dan af kan halen. Ik liep nu met 4,5 week effectief trainen 31 op de 10 en mijn tempo’s draai ik harder weg dan ooit (letterlijk) met ‘slechts’ 70-80km/week, dus er zit nog veel rek in. Hoeveel? We gaan het zien :9
Poekie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:31:

@kramerty88 welkom terug en succes! Ik denk dat ik het wel eens ben met @kenneth dat je kan warmlopen in 4'19/km of je moet iets raars gaan doen op 19 april (met de rare Amerikaanse datumschrijfwijze is dat 4-19).
Dankje!! En wederom een schot in de roos. 19 april ga ik op trainingsstage naar Portugal en daar begint de opbouw richting Berlijn _/-\o_ oOo
Rudedadude schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 07:39:
Dat is een prestatieverbetering van 4.19 procent ten opzichte van je huidige marathon pr, toch? ;) Ik ben wel heel benieuwd of je bij jezelf nog die 'rek' in je prestatiemogelijkheden voelt, of plekken voor verbetering. Toen je laatst weer een 32-er op de 10 liep kreeg ik al het idee dat je weer behoorlijk terug was.

( en ohja, gewoon bij Nike een paar vaporfly 4.19÷ schoenen bestellen)
Kleine correctie, 31.55 was dat O-) . En dat was met 4,5 week trainen (daarvoor 2 maand enkel wat gezwommen met wat duurloopjes voor belastbaarheid). Tot nu toe enkel ‘basis’ gedraaid. Dus duurlopen/duizendjes/snelheid/drempel en dat alles nog op redelijk laag niveau: 8km duizendjes, 5km snelheid, 30’-40’ drempel, wat in principe nog eenvoudig uitgebouwd kan en moet worden met 25%. Omvang is nu 70-80km/week en gaat ook nog met 25% omhoog. Komt nog veel specifiek werk bij en als ik heel reel ben heb ik ook nog wel een kilootje of 3-4 bonus O-) . Als ik dan nu al een volle minuut sneller loop op de 10 dan dat ik voor Berlijn deed heb ik sowieso al 4-5min te pakken. Al blijven rekenmethodes altijd theorie ;)
Deze is helemaal prachtig! Onder de Brandenburger Tor de klok op stop (volgens mij is die ook echt iets van 300m voor de finish)
Frenz64 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:24:

Hahaha! Wees gerust, ik heb 2 slagen om de arm. Blessurepreventie en omstandigheden. Voor een topmarathon zal mijn omvang minimaal moeten verdubbelen, naar 150-160km/week. Dat ga ik niet doen, teveel toename in te korte tijd. Als ik pijntjes voel gaat de rem erop. Liever 2.29 dan weer geblesseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Om 04:19 op raceday opstaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Ik kreeg ook al de indruk dat je niet geheel doorsnee bent @kramerty88

Maar jij weet als geen ander dan dat van 2:30 naar 2:20 (vooruit 2:19 ;) ) ff iets anders is dan van pak 'm beet van 3:00 naar 2:40.

Maar het fenomeen breed communiceren dat je x of y gaat doet ken ik ook, ja. Heb er de Marmotte mee gehaald (iets met fietsen).

Succes en blijf heel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Hier een 39 jarige die sinds begin november begonnen is met serieus hardlopen.
Last van mijn rug en de fysio zij dat ik moest gaan hardlopen🙃.

Geen schema maar langzaam opgebouwd.
Ik kan nu 8 km lopen in 55 minuten.
Heb redelijke schoenen en ben deze week begonnen met 3 x p week te trainen.
Deze week duurloop, interval en rustige training gedaan.

Doel is om op de business marathon 10 km te lopen in een uur, ik heb nog tot 8 april.
Is dat realistisch?

Zelf al trots op mijn 8 km.

Doen jullie naast het hardlopen nog extra oefeningen, voor de core of bovenbenen.
Indien ja welke?
Zelf al gestopt met alcohol en let op mijn voeding.
De vet randjes gaan weg, al ben ik nooit dik geweest.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als iemand hier een 4.19 in kan verzinnen, ik hoor het graag
Als ik het op mijzelf reflecteer denk ik aan 419 dagen herstellen. :')

Verder ben je volgens mij een onwijze mafkees, maar heel veel respect en veel succes gewenst. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003

Rudedadude

Maybe we were born to run

chario2 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:54:
Hier een 39 jarige die sinds begin november begonnen is met serieus hardlopen.
Last van mijn rug en de fysio zij dat ik moest gaan hardlopen🙃.

Geen schema maar langzaam opgebouwd.
Ik kan nu 8 km lopen in 55 minuten.
Heb redelijke schoenen en ben deze week begonnen met 3 x p week te trainen.
Deze week duurloop, interval en rustige training gedaan.

Doel is om op de business marathon 10 km te lopen in een uur, ik heb nog tot 8 april.
Is dat realistisch?

Zelf al trots op mijn 8 km.

Doen jullie naast het hardlopen nog extra oefeningen, voor de core of bovenbenen.
Indien ja welke?
Zelf al gestopt met alcohol en let op mijn voeding.
De vet randjes gaan weg, al ben ik nooit dik geweest.
Ja hoor, ga je prima halen, zegt mijn glazen bol ;) Maar nee, zonder gekheid: met 3x per week lopen ga je snel vooruit, je loopt buiten wedstrijdverband 8km in 55 minuten en je gaat nog wat gewicht verliezen. Dan is het enige wat je moet doen niets forceren. Je wordt over een langere periode het snelst beter wanneer je niet te maken heb met iets blessure achtigs waardoor je terugvalt en weer opnieuw moet opbouwen.

Naar mijn idee zijn bovenbeenoefeningen vrij zinloos tenzij je op een serieus niveau komt (marathon in 2:19 oid O-) ), want met hardlopen gebruik je al heel de tijd je bovenbeenspieren. Een sterke core en wat oefeningen ervoor doen is altijd goed. Ik zou ook zeggen: zorg er voor dat je in zijn geheel soepel kan blijven bewegen en soepel kan lopen (vrije schouders, vrije armen, mooi rechtop lopen, lichte tred, niet te grote passen) en dus soepele spieren houdt (kuitspieren zijn nogal eens een dingetje). Regelmatig een soort self-assessment voor-tijden-na het lopen op dit soort dingen helpt je om hiervan bewust te worden en waar nodig te corrigeren (want iedereen heeft er last van dat gedurende een loop de loophouding door vermoeidheid minder goed wordt als je er niet op let).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan Ik volg @kramerty88 al weer tijdje op Strava en ik zou hem niet bestempelen als een mafkees.Eerlijk gezegd zie ik hem als een persoon met een flink portie aan talent en doorzettingsvermogen. Of het hem lukt weet ik niet maar ik zie nog steeds die uitslagfoto van de Berlin Marathon van de beste gefinishde NL'ers voor mij waarbij "Henk" op p6 stond (geloof ik)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@vhal het is positief bedoeld hoor. :)
Ik vind het juist mooi om te zien, en laten we eerlijk zijn, en beetje maf helpt echt wel om dit soort extreme dingen te doen en grenzen te verleggen.

[ Voor 66% gewijzigd door Gonadan op 20-01-2019 09:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

@vhal Thanks haha! Daar heb ik nog wel een mooie close-up van. Ooit wel eens iemand zo chagrijnig zien kijken met een 2.33.02 finish? :P

Berlijn finish

En klopt beide zijn wel aanwezig, toch ben ik het ook wel met @Gonadan eens dat ik een goede portie mafheid bezit. Ook wel nodig om dit te doen denk ik. Alleen alles wel met een bepaalde beheerstheid en je lichaam goed in de gaten houden. Nu lijkt dit tegenstrijdig met 2 jaar geblesseerd zijn, maar dit kan ik (nu eindelijk) verklaren: eerste jaar bleek compartimentsyndroom, wat na een jaar door operatie gefikst is. Vlak daarna ben ik geschept door een auto, wat in eerste instantie niet heel spannend leek (een flinke bult op mijn heup en in mijn ego), maar wat 2 week geleden?! eindelijk ontdekt is als de oorzaak van al het leed afgelopen jaar: Mijn onderste ruggenwervels bleken licht verdraaid, waardoor mijn bekken gekanteld stond, wat leidde tot rek op het bovenbeen, wat trok in mijn lies, waardoor er spanning op mijn iliopsoas kwam en uiteindelijk daar een scheur in de pees-spierovergang kwam.

Na 12 week looprust en opbouw kwam dit weer terug (nog steeds de rug niet als oorzaak gevonden) in oktober. Toen heb ik de handdoek bijna in de ring gegooid, maar ik ontdekte dat ik met een massageballetje de spanning van mijn bovenbeen kon halen waardoor de lies wegging. Het enige probleem was dat ik dagelijks voor en na het lopen op een balletje lag om mijn spieren los te houden. Dus het voelde als symptoombestrijding i.p.v. de oorzaak aanpakken. Twee week geleden ben ik naar een Duitse fysio gegaan (na de hele medische molen in NL uitgespeeld te hebben) en die vond dat mijn rug verdraaid was precies op het punt waar ik op de auto geklapt ben. Na dat rechtgezet te hebben was in een keer alle spanning van mijn bovenbeen af. Nu heb ik enkel nog heel licht iets van spanning in de lies, dus het is voor 98% opgelost. De liesspanning is zo minimaal dat het niet tot reactie leidt, maar ik ben voorzichtig en ga er vanuit dat deze man ook dat laatste nog goed kan zetten.

(Zo, toch ook dat verhaal eens gedaan)

Uiteindelijk blijkt dus dat het auto-ongeluk de oorzaak is van een jaar lang leed. Wat overal zich uitte, behalve op de plek waar het echt zat. Prachtig wat voor een ketting het menselijk lichaam is ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 20:11
Wat een ultiem loopweer vandaag O+ O+ O+
Net terug van een kleine 24km in Schoorl, heb het duintoppenpad gelopen. Super omgeving! Gestart om 9u vanochtend met het zonnetje dat net door de bomen kwam... Genieten!

Zijn er trouwens mensen met ervaring op de Geijsel-Kroon Rondehoeploop?
Ik zag deze voorbijkomen op Facebook. De 17km lijkt me wel wat, op 12 Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Woon jij in die buurt of ben je daar speciaal voor heen gereden? Stiekem oefenen voor over drie weken? :P

@kramerty88 je zit nog niet in die Garmin groep toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 20-01-2019 13:58 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:52:
Woon jij in die buurt of ben je daar speciaal voor heen gereden? Stiekem oefenen voor over drie weken? :P
Heemskerker hier, dus Schoorl is redelijk in de buurt. Ik ga er denk ik zo'n een keer per 2 maanden heen voor wat meer hoogtemeters, de duinen bij Heemskerk / Wijk aan Zee / Castricum waar ik normaal loop zijn toch een stuk lager.

Wat is er over 3 weken in Schoorl? HM oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gaargod schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:12:
Heemskerker hier, dus Schoorl is redelijk in de buurt. Ik ga er denk ik zo'n een keer per 2 maanden heen voor wat meer hoogtemeters, de duinen bij Heemskerk / Wijk aan Zee / Castricum waar ik normaal loop zijn toch een stuk lager.
Ah bij jullie heb je de Marquetteloop toch? Wel eens gedaan?
Wat is er over 3 weken in Schoorl? HM oid?
Groet uit Schoorl loop, meerdere afstanden. Ook NK 10 geloof ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

Gister de Zwolse bosloop hm gedaan, vandaag rustig 30 minuten op easy pace uitgelopen en morgen rustig op 10\11 km de 10 km bij de https://www.doemeemetmind...ind-blue-monday-run-wezep

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Gonadan jep, ik denk dat ik 'm dit jaar meepak, zal voor het eerst zijn. Ik loop nu ruim 3 jaar weer regelmatig maar pas sinds September vorig jaar doe ik ook zo af en toe eens een wedstrijd en dat bevalt me erg goed! Mijn eerstvolgende is de Twiskemolenloop op 3 februari, waar ik voor een snelle 10km wil gaan. Goal 42:00.

De Groet uit Schoorl ken ik van naam ja, maar eens naar kijken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Gaargod schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:03:
Wat een ultiem loopweer vandaag O+ O+ O+
Eens! en met een thermo singlet, longsleeve en m'n dunne jasje ook nog eens veel te dik aangekleed. Braaf niet echt verder dan 10km gegaan, maar daar had ik wel wat zelfbeheersing voor nodig, niet te snel teveel willen, krijg ik geheid straf voor.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4887/32937089198_ee2fdb1329.jpg

Dinsdag nog één screenshotje en dan val ik jullie er niet meer mee lastig, de motivatie moet ik toch uit mezelf halen (maar wel menig zetje gehad hiero, waarvoor dank)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Gaargod schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:03:

Zijn er trouwens mensen met ervaring op de Geijsel-Kroon Rondehoeploop?
Ik zag deze voorbijkomen op Facebook. De 17km lijkt me wel wat, op 12 Mei.
Ken 'm niet maar ziet er leuk uit, gaat bij mij op mijn lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gaargod schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:26:
@Gonadan jep, ik denk dat ik 'm dit jaar meepak, zal voor het eerst zijn. Ik loop nu ruim 3 jaar weer regelmatig maar pas sinds September vorig jaar doe ik ook zo af en toe eens een wedstrijd en dat bevalt me erg goed! Mijn eerstvolgende is de Twiskemolenloop op 3 februari, waar ik voor een snelle 10km wil gaan. Goal 42:00.

De Groet uit Schoorl ken ik van naam ja, maar eens naar kijken :)
Heb Schoorl ook nog nooit gedaan hoor, ben ergens ook wel bang dat het mij te massaal is. Heb ooit Bergen gelopen en dat was wel leuk. Verder nooit wedstrijden gelopen.
Ben ook afgelopen zomer weer begonnen dus heb Schoorl gebruikt als stok achter de deur om tijdens de feestdagen en in de winter gewoon door te bouwen, lukt vooralsnog aardig.

Vanochtend m'n afstandsrecord verbeterd van 10,3 naar 12,8. Ging eigenlijk tot 12 prima, daarna begon ik het wel te voelen, nu doet alles zeer (wel fijne pijn, gewoon dat je wat gedaan hebt). Wellicht dat die tip over maximaal 10% verlengen toch hout snijdt. :+

Alleen jammer dat Garmin vind dat ik gewoon een lui rondje heb gedaan en mij niet echt ingespannen heb. Wat hem betreft kan ik morgenavond gewoon weer. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Altijd fijn als je denkt 'ik ga toch nog ietsje verder' en dan erachter komt dat hoewel Google Maps zei dat er een weggetje was, dit privéterrein is en je er niet op kan en je dus moet terug- of omlopen.
Gelukkig is het prachtig weer en had ik mocht ik echt niet meer kunnen m'n telefoon mee en genoeg drinken... En toen had ik mijn langste loop ooit vandaag te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Is het verstandig te gaan hardlopen met een gekneusde rib? Vandaag een klein rondje gedaan maar het was toch wel behoorlijk lastig en pijnlijk. Je merkt gewoon dat je ademhaling anders/minder is wanneer dit pijnlijk word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:19
Xanthian schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:50:
Is het verstandig te gaan hardlopen met een gekneusde rib? Vandaag een klein rondje gedaan maar het was toch wel behoorlijk lastig en pijnlijk. Je merkt gewoon dat je ademhaling anders/minder is wanneer dit pijnlijk word.
Ervaringsdeskundige hier :+

Ik vond het qua pijn nog net doenbaar (aangenaam is anders natuurlijk), maar de rib geneest toch echt sneller als je gewoon rust. Na een paar weken kan je eens rustig opnieuw proberen en voelen hoe het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ben er ook achter dat het misschien prettig is naar specifieke ondergoed te kijken. Nu heb ik gewoon katoen maar dat houdt natuurlijk een bult vocht vast. Na een groter aantal kilometers met een zweetnaad (bij mij onvermijdelijk) gaat het blijkbaar toch een beetje schuren. Heb nu gewoon rauwe kadetjes. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vandaag op de Abdijcross bij de recreanten run weer aan het podium mogen ruiken :D
2e plek weten te bemachtigen, tevens mijn eerste cross op spikes, achteraf spijt van want de ondergrond op het gras na was veels te hard maar ondanks dat wel genoten ervan.

https://www.strava.com/activities/2091567246

[specs]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:41:
Ik ben er ook achter dat het misschien prettig is naar specifieke ondergoed te kijken. Nu heb ik gewoon katoen maar dat houdt natuurlijk een bult vocht vast. Na een groter aantal kilometers met een zweetnaad (bij mij onvermijdelijk) gaat het blijkbaar toch een beetje schuren. Heb nu gewoon rauwe kadetjes. :')
Ook hier weer: Decathlon heeft ondergoed (heb er zelf ook een) dat goedkoop en goed is. Ik draag hem niet vaak omdat ik een routine heb van de onderbroek die ik aan heb aanhouden als ik m'n loopspullen aandoe en ik heb er ook geen last van trouwens, ook niet bij hoge temperaturen.

[zit nu wel met het beeld van Gonadan's rauwe kadetjes :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:41:
Dat is het wel degelijk ja :*)
Ik heb sowieso veel ondergoed van Sapph en Bjorn Borg van microfiber, dat ik dagelijks draag. Ben al een paar jaar aardig over op dat spul! Heb nog slechts een paar katoenen boxers.
Voor het lopen is dat microfiber ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Hier erg tevreden over hardloopondergoed van Falke. Want ik was ook klaar met erg zweterige katoenen onderbroeken bij het lopen ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Craft greatness onderbroekjes hier. Ze zijn ook echt fijn. Geen naden die gaan schuren, geen randjes zichtbaar in je tight. Maar dat laatste is misschien voor mannen meer een niet van toepassing of don't care?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:27
Het blijft toch interessant en pluriform topic, vandaag bespreken we het dragen van ondergoed als ook de uitzonderingen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
Poekie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:33:
Craft greatness onderbroekjes hier. Ze zijn ook echt fijn. Geen naden die gaan schuren, geen randjes zichtbaar in je tight. Maar dat laatste is misschien voor mannen meer een niet van toepassing of don't care?
Roept er dan ooit iemand “hé, ik kan zien dat jij een onderbroek draagt” :)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Sinds mijn operatie van afgelopen vrijdag ben ik weer herstellende. Van de narcose heb ik geen last gehad en kon ik een uur na de operatie al snel weer crackers naar binnen werken met appelstroop (goed voor ijzer) en een bak kwark (goed voor eiwitten). Wandelen ging toen ook goed maar blijkbaar slopen ze behoorlijk je buikspieren bij een laparoscopische ingreep want daar heb ik flink last vab :/ Verder heb ik nog steeds een redelijk opgezette buik door de gebruikte CO2 om mijn buik op de blazen, ik lijk wel op Pappa Pig (van Peppa Pig) met mijn roze gekleurde buik door de chloorhexadine :+

Het blijft lastig te doseren, conditioneel kan ik wellicht wel wat aan maar het lichaam zegt nu nog even een dikke nee.

Nu maar een week (of langer) uitzieken
Highland schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:31:
Beterschap! Wat weegt zo'n blinde darm? Vast niet genoeg om opeens pr' s te gaan lopen.
Minimaal 2 kilo :P Dat was het gewichtsverschil toen ik weer thuis was. Ws. was dit gewoon vocht en voor het eten moet je niet in een ziekenhuis gaan liggen tenzij je van hutspot met worst houdt (stond die dag op het menu )

[ Voor 22% gewijzigd door vhal op 21-01-2019 07:36 ]

Strava

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn plan in de praktijk gaan brengen. Route iets moeten aanpassen want mijn vrouw vond 57km belachelijk - 48km mocht wel (mooi toch, hoe perceptie verandert na een paar jaar intensief duursporten? :+).

In de ochtend de trein naar Arnhem gepakt en over de Veluwe naar Apeldoorn gelopen om te eindigen in sauna de Veluwse Bron. Het had flink gevroren dus de ondergrond was keihard. Voordeel: je loopt lekker door, nadeel: je enkels hebben het wat zwaarder te verduren met alle opgevroren sporen. Onderweg alleen het scherm van de route + nog te lopen afstand open gehad en elke km gewoon op gevoel gedaan. Dat beviel goed en uiteindelijk ging het best wel hard.

Het eerste deel (Arnhem naar Woeste Hoeve) was echt schitterend. Af en toe vergeet je hoe mooi Nederland is - een lage/opkomende zon, glooiende heuvels en een laagje rijp helpen uiteraard - het was echt een superomgeving om te lopen! :)F

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZWRLzJM/Screenshot-2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0DZyX8m/Screenshot-3.png

https://www.strava.com/activities/2088845953/overview (met wat foto's)

Op 25km aan mijn vrouw laten weten dat ik op koers zat voor aankomst om 13:15 (zij zou met de auto komen). Op 35km een berichtje van mijn vrouw: ik ben 15min later (13:30), thuis wat vergeten. Ondertussen had ik net zitten rekenen dat ik juist 20min vóór lag op schema en rond 12:55 al aan zou komen. Uiteindelijk dus een extra lusje gelopen nadat ik er eigenlijk al was. Dan merk je wat een mentaal spelletje het ook is: het werd ineens loeizwaar in die 4 ongeplande extra kilometers. Mijn gels/drinken waren na 40km/45km ook helemaal op (volgens planning) en ook dat merk je dan. Desalniettemin het tempo vastgehouden - maar dat geeft wel te denken voor de 80km van over 6 weken: temporiseren, en blijven eten en drinken!

Oja, en voor volgende keer: een bochtje is wel lekker af en toe. De laatste 20km (maar eigenlijk de laatste 30 al) was 'rechtdoor'. Pffffft.

Finish in de sauna (eiwitshake, paar boterhammen, bidonnetje electrolyten en binnen een dubbele espresso + appelgebak) en daar tot 22:30 liggen herstellen/uitzweten - heerlijke combi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:52:

@kramerty88 je zit nog niet in die Garmin groep toch?
"Die" hardloopgroep denk ik niet gezien ik geen idee heb welke je bedoelt met "die" :9

Strava ben ik wel lid van de GoT club. Garmin (nog) niet. Heb je een linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

nokie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 06:41:
[...]

Roept er dan ooit iemand “hé, ik kan zien dat jij een onderbroek draagt” :)?
Nee, maar ik vind t gewoon lelijk, van die randjes :$
vhal schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:30:
Sinds mijn operatie van afgelopen vrijdag ben ik weer herstellende. Van de narcose heb ik geen last gehad en kon ik een uur na de operatie al snel weer crackers naar binnen werken met appelstroop (goed voor ijzer) en een bak kwark (goed voor eiwitten). Wandelen ging toen ook goed maar blijkbaar slopen ze behoorlijk je buikspieren bij een laparoscopische ingreep want daar heb ik flink last vab :/
Ja die duwen ze gewoon aan de kant als ze in de weg zitten. Chirurgen zijn heel lomp :P

En ieuw, appelstroop. Maar beter dan ijzertabletjes want die zijn vrij groot.

[ Voor 56% gewijzigd door Poekie op 21-01-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
MrAcid schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:40:
Afgelopen zaterdag mijn plan in de praktijk gaan brengen. Route iets moeten aanpassen want mijn vrouw vond 57km belachelijk - 48km mocht wel (mooi toch, hoe perceptie verandert na een paar jaar intensief duursporten? :+).
Wat een stuk zeg en nog op een behoorlijk tempo ook! Mijn respect heb je. _/-\o_
Poekie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:45:
[...]

Nee, maar ik vind t gewoon lelijk, van die randjes :$
Mij zal het echt aan m'n derrière oxideren. Ik loop geen modeshow ofzo :+
kramerty88 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:13:
[...]

"Die" hardloopgroep denk ik niet gezien ik geen idee heb welke je bedoelt met "die" :9

Strava ben ik wel lid van de GoT club. Garmin (nog) niet. Heb je een linkje voor me?
https://connect.garmin.com/modern/group/2428368 :)

[ Voor 40% gewijzigd door InZane op 21-01-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik snap het wel hoor @Poekie, volledig glad staat gewoon charmanter. Dat is inderdaad wel meer een vrouwending, daar is een legging namelijk nog modieus te noemen. Voor mannen is het vaak al een flinke stap om überhaupt in een legging te gaan lopen, als je dat dan eenmaal doet dan boeien randjes ook niet meer. :P
kramerty88 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:13:

Moet je eigenlijk @Calitomnication even een DM sturen, dan nodigt die je uit. Waarschijnlijk was dit toen je niet zo actief was in dit topic, maar een hele kudde lopers is naar Garmin overgestapt qua groep.

offtopic:
Misschien vindt @Calitomnication dan ook nog eens de tijd omdat lijstje met users en namen af te maken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 11:33

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Sinds ergens vorige week heb ik last van mijn stuitje, zitten is zoeken naar de juiste houding. Hardlopen ging gelukkig wel goed maar ik denk dat ik de huisarts uit voorzorg maar eens ga bellen.

Zaterdag ging het dus wel goed op onze training. Plan was 35km van Cuijk naar Lent maar Dafne had het best zwaar gekregen dus zijn we naar station Nijmegen gelopen, 31km. Waarschijnlijk voelde ze de 600 hoogtemeters. :9~

Het was een prachtige route, ik had hem op gpsies.com gevonden. Deels NS-route, deels Pieterpad en een andere wit-rode route en nog een stuk van de N70. Ik ga nog wel eens die NS-route koppelen, maar de online tools pikte ze niet (het is een 2-daagse wandeling met 2 GPX-bestanden).
Strava or it didn't happen
Poekie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:27:
Altijd fijn als je denkt 'ik ga toch nog ietsje verder' en dan erachter komt dat hoewel Google Maps zei dat er een weggetje was, dit privéterrein is en je er niet op kan en je dus moet terug- of omlopen.
Klinkt bekend. Zo ben ik wel eens op die manier op wildpaden uitgekomen terwijl Mpas zei dat het een normaal pas was. Ook kwam ik een keertje uit een stiltegebied (dus verboden toegang). Op Mpas zie je niet dat een terrein verboden is want er lopen paden. Bovendien hadden wij helemaal geen bordje gezien toen we het verboden gebied in gingen. Dat vond ik het vreemdste.
MrAcid schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:40:
...Het eerste deel (Arnhem naar Woeste Hoeve) was echt schitterend. Af en toe vergeet je hoe mooi Nederland is - een lage/opkomende zon, glooiende heuvels en een laagje rijp helpen uiteraard - het was echt een superomgeving om te lopen! :)F
Gelukkig dat ik niet de enige ben die daar graag loopt. Alhoewel ik nu ook graag elders train om weer eens wat anders te zien. :+ Die route van ons zaterdag zou je dan waarschijnlijk ook wel mooi vinden.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Xaverius schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:12:
Ook kwam ik een keertje uit een stiltegebied (dus verboden toegang).
Hoezo is een stiltegebied verboden toegang? Ik ben wel vaker door een stiltegebied gelopen, maar volgens mij mag dat ook gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Omdat dit op het bordje stond, van die mooie gele bordjes. Maar goed, dit was 2 jaar geleden. Ik kan me de letterlijke tekst niet meer herinneren. 😅

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59
Xaverius schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:41:
Omdat dit op het bordje stond, van die mooie gele bordjes. Maar goed, dit was 2 jaar geleden. Ik kan me de letterlijke tekst niet meer herinneren. 😅
Zoiets bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Eeuwige_rustvelden_voor_het_wild_%2832084442316%29.jpg

Die kom ik hier in de omgeving ook nog wel eens tegen

[ Voor 30% gewijzigd door dennisfr op 21-01-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Die ja! Rustgebied dus.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik ben sinds een paar weken aan het trainen voor de Fysieke Vaardigheidstoets bij de politie. Dit doe ik door middel van de poltitieconditie app. Nou had ik tijdens mijn laatste training (vorige week maandag) geen goede hardloopschoenen aangetrokken, resultaat: runners knee. Het is nu een week later, maar voel het nog vrij goed en hardlopen gaat echt nog niet.

Het is voor mij nu zeer belangrijk om mijn conditie te verbeteren/ op pijl te houden en vroeg me af hoelang zoiets ongeveer aanhoudt? Zou de huisarts iets kunnen betekenen en zou fietsen een tijdelijke oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Xaverius schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:41:
Ah, ik dacht dat het om dit bord ging:

Afbeeldingslocatie: https://images.informatiebord.nl/imgfill/800/800/user/shop/img/l306b.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Xaverius schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:12:
Klinkt bekend. Zo ben ik wel eens op die manier op wildpaden uitgekomen terwijl Mpas zei dat het een normaal pas was. Ook kwam ik een keertje uit een stiltegebied (dus verboden toegang). Op Mpas zie je niet dat een terrein verboden is want er lopen paden. Bovendien hadden wij helemaal geen bordje gezien toen we het verboden gebied in gingen. Dat vond ik het vreemdste.
Dat is ook mijn ervaring. Ik laat Garmin wel eens een route bedenken en dat doet hij dan op basis van activiteiten van anderen. Nou, ik kan je vertellen dat veel sporters schijt hebben aan verboden toegang of dat paden eigenlijk geen pad meer zijn. Wat voor ellendige wildernis ik al tegen gekomen ben. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gonadan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:56:
Ik snap het wel hoor @Poekie, volledig glad staat gewoon charmanter. Dat is inderdaad wel meer een vrouwending, daar is een legging namelijk nog modieus te noemen. Voor mannen is het vaak al een flinke stap om überhaupt in een legging te gaan lopen, als je dat dan eenmaal doet dan boeien randjes ook niet meer. :P

[...]

Moet je eigenlijk @Calitomnication even een DM sturen, dan nodigt die je uit. Waarschijnlijk was dit toen je niet zo actief was in dit topic, maar een hele kudde lopers is naar Garmin overgestapt qua groep.

offtopic:
Misschien vindt @Calitomnication dan ook nog eens de tijd omdat lijstje met users en namen af te maken. :+
@kramerty88 Ik heb je DM ontvangen en probeer je een invite te sturen, maar om de een of andere reden wil GC niet helemaal laden! Zal deze zsm sturen.

de lijst met namen heb ik in een Google Doc staan, alleen even kijken hoe ik deze met jullie kan delen.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vanochtend voor het eerst in 2 jaar eens een 5KM gelopen. Normaal loop ik gevarieerd tussen de 10KM en de HM. Ruim onder mijn drempel gebleven en onbewust slechts 12 seconden langzamer dan mijn PR op de 5KM. Ik kwam thuis met het gevoel dat ik me amper ingespannen heb.

Nu heb ik of een extreem goede dag (en daarmee de kans op een dikke PR verschoten) of de theorie dat je door langere afstanden te lopen automatisch sneller wordt op de korte afstanden klopt volledig :)

Merkte overigens ook dat ik erg veel lol haalde uit deze afstand. Korte loop op hoge snelheid is toch anders dan een langzame duurloop van 20km.

Hoe snel verlies ik mijn conditie en capaciteit om een HM te lopen als ik de komende weken/maanden vooral focus op de 5KM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

TeQview schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:39:
Ik ben sinds een paar weken aan het trainen voor de Fysieke Vaardigheidstoets bij de politie. Dit doe ik door middel van de poltitieconditie app. Nou had ik tijdens mijn laatste training (vorige week maandag) geen goede hardloopschoenen aangetrokken, resultaat: runners knee. Het is nu een week later, maar voel het nog vrij goed en hardlopen gaat echt nog niet.

Het is voor mij nu zeer belangrijk om mijn conditie te verbeteren/ op pijl te houden en vroeg me af hoelang zoiets ongeveer aanhoudt? Zou de huisarts iets kunnen betekenen en zou fietsen een tijdelijke oplossing kunnen zijn?
Vervelend, dat kan helaas wel wat tijd gaan kosten... Wanneer heb je die test?

Allereerst, de oorzaak is niet dit ene rondje met verkeerde schoenen. Dat is hoogstens de druppel geweest. Runners knee is namelijk een typische overbelastingsblessure, dat lukt je dus niet in een rondje normaal gesproken :P
Om te voorkomen dat je in no-time weer aan de kant staat is het dus goed om even na te denken over de achterliggende oorzaak (en deze weg te nemen). Denk bijvoorbeeld aan:
- Ben je (te) snel gaan opbouwen?
- Heb je een goede looptechniek?
- Zwakke spieren in de keten? (heup, bovenbenen, ...)
- Gebruik je schoenen met veel ondersteuning aan de binnenzijde van de voet?

Daarbij wordt runners knee nog al eens verward met diverse andere blessures rond de knie. Heb je deze diagnose zelf gesteld? Of ben je langs een fysiotherapeut geweest? Deze is in principe de aangewezen persoon voor diagnose en behandeling. Zeker als er een test binnen redelijke termijn gemaakt moet worden zou ik niet zelf gaan hobbyen. Ieder zijn vak...

Typisch kan je rekenen op 3 weken (hard)looprust en daarna weer rustig beginnen met opbouwen van het lopen. Het is mij niet helemaal duidelijk of je er nu alleen last van hebt tijdens het lopen, zo ja dan zou fietsen best een optie kunnen zijn. Heb je er in het algemeen ook al last van, dan zou ik wachten tot de ontsteking weg is voordat je gaat fietsen. Het hebben van pijn tijdens het sporten is een vrij goede indicator of je het wel of niet moet doen :+

Disclaimer: ik ben geen arts, helaas wel door schade en schande wijs geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Vervelend, dat kan helaas wel wat tijd gaan kosten... Wanneer heb je die test?

Allereerst, de oorzaak is niet dit ene rondje met verkeerde schoenen. Dat is hoogstens de druppel geweest. Runners knee is namelijk een typische overbelastingsblessure, dat lukt je dus niet in een rondje normaal gesproken :P
Om te voorkomen dat je in no-time weer aan de kant staat is het dus goed om even na te denken over de achterliggende oorzaak (en deze weg te nemen). Denk bijvoorbeeld aan:
- Ben je (te) snel gaan opbouwen?
- Heb je een goede looptechniek?
- Zwakke spieren in de keten? (heup, bovenbenen, ...)
- Gebruik je schoenen met veel ondersteuning aan de binnenzijde van de voet?

Daarbij wordt runners knee nog al eens verward met diverse andere blessures rond de knie. Heb je deze diagnose zelf gesteld? Of ben je langs een fysiotherapeut geweest? Deze is in principe de aangewezen persoon voor diagnose en behandeling. Zeker als er een test binnen redelijke termijn gemaakt moet worden zou ik niet zelf gaan hobbyen. Ieder zijn vak...

Typisch kan je rekenen op 3 weken (hard)looprust en daarna weer rustig beginnen met opbouwen van het lopen. Het is mij niet helemaal duidelijk of je er nu alleen last van hebt tijdens het lopen, zo ja dan zou fietsen best een optie kunnen zijn. Heb je er in het algemeen ook al last van, dan zou ik wachten tot de ontsteking weg is voordat je gaat fietsen. Het hebben van pijn tijdens het sporten is een vrij goede indicator of je het wel of niet moet doen :+

Disclaimer: ik ben geen arts, helaas wel door schade en schande wijs geworden.
Helemaal eens! Ook hier schade en schande. Uiteindelijk naar de fysio gegaan en in 2 weken tijd geen last meer van mijn knie gehad. Daarvoor 3 jaar lang lopen kloten en heel veel tijd besteed aan youtube, rekken, oefeningen en andere zinnige dingen die totaal geen zin hadden in mijn geval. Als ik 3 jaar eerder naar de fysio geweest was had ik nu ongetwijfeld al een marathon gelopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Aghanim schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Helemaal eens! Ook hier schade en schande. Uiteindelijk naar de fysio gegaan en in 2 weken tijd geen last meer van mijn knie gehad. Daarvoor 3 jaar lang lopen kloten en heel veel tijd besteed aan youtube, rekken, oefeningen en andere zinnige dingen die totaal geen zin hadden in mijn geval. Als ik 3 jaar eerder naar de fysio geweest was had ik nu ongetwijfeld al een marathon gelopen :+
Inderdaad naar een (sport)fysio gaan met zoiets.

Kom er zelf net vandaag vanwege mijn hamstring blessure. Pff, ze is weer flink bezig geweest met masseren. Heb wel gemerkt dat er aardig wat knopen/verhardingen in mijn bovenbeen zitten, dus zelf ook maar eens fanatiek met een foam roller aan de slag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Endure: Mind, Body, and the Curiously Elastic Limits of Human Performance

Lees dit boek! Net uit, echt geweldig. Over de grenzen van het menselijk uithoudingsvermogen, met veel mooie verhalen, wetenschappelijke verklaringen en heel vaak een eerlijk "we weten niet hoe het zit". Alex Hutchinson is een bekend wetenschappelijk journalist en in tegenstelling tot Christopher McDougall kan hij wel een boeiend verhaal neerzetten ondanks dat zijn onderwerp in principe leent voor droge stof, wat dit boek zeker niet is.

LEZEN LEZEN LEZEN d:)b

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:09

Tazzios

..

Aghanim schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:26:
..
Hoe snel verlies ik mijn conditie en capaciteit om een HM te lopen als ik de komende weken/maanden vooral focus op de 5KM?
Bij beide afstanden maak je gebruik van de dezelfde energie systemen ik veracht dus dat je 0,0 aan snelheid verliest. Eerder het tegendeel door een paar maandjes anders te trainen krijgt je lijf weer nieuwe prikkels de snelheid van de halve kan als 'lekker rustig aan' gaan voelen.

En duurloopjes zijn voor beide afstanden van belang.( hoe vreemd dat ook klinkt voor een 5km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:59:
Endure: Mind, Body, and the Curiously Elastic Limits of Human Performance

Lees dit boek! Net uit, echt geweldig. Over de grenzen van het menselijk uithoudingsvermogen, met veel mooie verhalen, wetenschappelijke verklaringen en heel vaak een eerlijk "we weten niet hoe het zit". Alex Hutchinson is een bekend wetenschappelijk journalist en in tegenstelling tot Christopher McDougall kan hij wel een boeiend verhaal neerzetten ondanks dat zijn onderwerp in principe leent voor droge stof, wat dit boek zeker niet is.

LEZEN LEZEN LEZEN d:)b
Kan ik alleen maar onderschrijven! Top boek :)

Doet mij eraan denken dat ik nog een review hierover moet afmaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

OK, soort van tegen beter weten in toch nog eens geprobeerd of ik op mezelf heb kunnen herstellen, maar bij 2 km begon ik al iets te voelen en ben ik direct gestopt. Geen nut om de pijngrens op te gaan zoeken.
Licht teleurgesteld, maar ik wist het eigenlijk wel. Nu toch maar een mailtje naar de fysio maken.

(Ik heb zo achterlijk veel aan mijn hoofd gehad dat een afspraak maken de fysio er echt even niet bij kon. Ondanks dat mijn hoofd gisteravond met nóg meer vervelende dingen is volgestampt kan ik met deze bevestiging/reminder aan mezelf wel weer de drempel over.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59
Pathogen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:29:
OK, soort van tegen beter weten in toch nog eens geprobeerd of ik op mezelf heb kunnen herstellen, maar bij 2 km begon ik al iets te voelen en ben ik direct gestopt. Geen nut om de pijngrens op te gaan zoeken.
Licht teleurgesteld, maar ik wist het eigenlijk wel. Nu toch maar een mailtje naar de fysio maken.

(Ik heb zo achterlijk veel aan mijn hoofd gehad dat een afspraak maken de fysio er echt even niet bij kon. Ondanks dat mijn hoofd gisteravond met nóg meer vervelende dingen is volgestampt kan ik met deze bevestiging/reminder aan mezelf wel weer de drempel over.)
Balen man. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dat wel, maar ik sloop nu iig niks. Ja, mijn conditie :P maar ik heb de rest van de dag geen pijn. Kan dus véél erger zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Pathogen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:40:
Dat wel, maar ik sloop nu iig niks. Ja, mijn conditie :P
Kun je niet iets anders doen om je conditie een beetje op peil te houden?

Ik kan zelf op dit moment ook niet hardlopen, maar ga in plaats daarvan maar 3 a 4 keer per week naar de sportschool om daar wat te fietsen en te lopen. Vooral de crosstrainer is m'n vriend momenteel. Dan heb ik toch de loopbeweging, maar dan zonder pijn aan m'n verrotte hamstrings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tazzios schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Bij beide afstanden maak je gebruik van de dezelfde energie systemen ik veracht dus dat je 0,0 aan snelheid verliest. Eerder het tegendeel door een paar maandjes anders te trainen krijgt je lijf weer nieuwe prikkels de snelheid van de halve kan als 'lekker rustig aan' gaan voelen.

En duurloopjes zijn voor beide afstanden van belang.( hoe vreemd dat ook klinkt voor een 5km)
Mooi. Ik ben van plan om voornamelijk 5KM te gaan lopen (2x per week) en dan 1x per week een lange duurloop (10km - HM afstand) om in elk geval feeling met de lange afstand te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

InZane schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Kun je niet iets anders doen om je conditie een beetje op peil te houden?

Ik kan zelf op dit moment ook niet hardlopen, maar ga in plaats daarvan maar 3 a 4 keer per week naar de sportschool om daar wat te fietsen en te lopen. Vooral de crosstrainer is m'n vriend momenteel. Dan heb ik toch de loopbeweging, maar dan zonder pijn aan m'n verrotte hamstrings.
In theorie - zeker. Ik had ook al plannen gemaakt om mijn fiets op het werk neer te zetten. Maar de huidige hoeveelheid gedoe in werk- en privésfeer slaat me een beetje dood om zulke plannen door te zetten :Y

Juist op dit soort momenten haal ik normaal zóveel uit het hardlopen! Maar goed, weet je, ik kan het ook wel accepteren. Af en toe even klagen op een forum helpt ook :)

Die conditie krijg ik wel weer terug, daar maak ik me geen zorgen om. En plannen bijstellen lukt me ook wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 21-01-2019 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Pathogen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:23:
[...]

.... Maar de huidige hoeveelheid gedoe in werk- en privésfeer slaat me een beetje dood om zulke plannen door te zetten .......
Hmm, zit er geen verband tussen je blessures en 'dat gedoe' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:09

Tazzios

..

Aghanim schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Mooi. Ik ben van plan om voornamelijk 5KM te gaan lopen (2x per week) en dan 1x per week een lange duurloop (10km - HM afstand) om in elk geval feeling met de lange afstand te houden.
Neem aan dat je trainingschema er iets anders uit zien dan dat? 5km train je niet door hem 2x per week te gaan lopen. Denk eerder aan intervallen van 3 tot 6 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pathogen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:29:

Sterkte! Niet in het minst met de vervelende zaken naast het lopen. Zulke dingen kunnen vreselijk veel energie kosten :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Sterkte @Pathogen. DM staat open als je je hart wil luchten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

Vanavond in Wezep de blue monday run gelopen 3 lusjes van totaal bijna 10 km, heerlijk gelopen, gister al 5 km gelopen en zaterdag 21,1 nu even paar dagen rust.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tazzios schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Neem aan dat je trainingschema er iets anders uit zien dan dat? 5km train je niet door hem 2x per week te gaan lopen. Denk eerder aan intervallen van 3 tot 6 minuten.
In principe wel maar ik heb de afgelopen 14 maanden super straks met een aantal schema's getraind en ben een beetje 'schema moe'. Daarom wil ik de komende weken wat meer doen wat ik op die dag leuk vind om te doen. Ik hoef niet per se sneller te worden maar wil in elk geval geen conditie verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Aghanim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:03:
[...]

In principe wel maar ik heb de afgelopen 14 maanden super straks met een aantal schema's getraind en ben een beetje 'schema moe'. Daarom wil ik de komende weken wat meer doen wat ik op die dag leuk vind om te doen. Ik hoef niet per se sneller te worden maar wil in elk geval geen conditie verliezen.
Ga eens een cross lopen. Echt een geweldige sfeer en een hele leuke afwisseling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
tlpeter schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Ga eens een cross lopen. Echt een geweldige sfeer en een hele leuke afwisseling.
Daar ben ik inderdaad mee gestart, nu 2x gedaan en staan er nog 3 op het programma. Erg leuk en zwaar! Het is voor mij momenteel vooral zoeken naar wat variatie omdat het normale werk eentonig begint te worden. Daarom ook weer begonnen met mountainbiken, al blijft dat conditioneel lastig te combineren met hardlopen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
@Aghanim daarom ben ik survivalrun gaan doen.
Toch nog lopen maar daarnaast veel meer klimwerk en vooral het mentale spelletje.
De momenten dat je wil opgeven en toch nog veel verder door kunt gaan geft mij een enorme kick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frenz64 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Hmm, zit er geen verband tussen je blessures en 'dat gedoe' ?
Nah, deze (knie/pees)blessure is heel duidelijk tijdens één run ontstaan en ik ben 99% zeker dat het probleem bij de schoenen ligt (of iig mijn compatibiliteit met die schoenen) waar ik voor het eerst meer dan 30 minuten op ging lopen.
De vorige dateert van een half jaar terug, toen speelde een hoop van deze zaken niet en daar ben ik ook vrij zeker van wat de oorzaak was.

Bedankt voor de sterktewensen :) Gelukkig is er niemand overleden oid, maar ik sta sinds kort op zeer gespannen voet met mijn ouders. En dat is eigenlijk alleen moeilijk omdat ik ook kinderen heb en zij dus kleinkinderen, anders was het een kwestie van deur dicht, dikke vinger en zoek het maar verder uit.

Daarnaast is werk de afgelopen maanden bijna continu druk, is dochterlief al een tijdje in de fase dat ze uitprobeert hoe de emotie "boos" werkt en wil mijn vrouw graag ambities waarmaken (iets wat ik ook heel graag ondersteun, maar wel extra druk geeft).

Op de een of andere manier is het dus ook wel even prettig om niet óók aan hardloopambities te hoeven denken :Y al houdt het me natuurlijk ook gewoon bezig dat er nu niks van komt.
Hopelijk binnenkort verbetering, maar gelukkig heb ik buiten het hardlopen geen enkele last van deze blessure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Klinkt idd als een relaxt leventje @Pathogen ;)

De oorzaak van de blessure is ook wel helder, mijn opmerking was ook een beetje gedreven door de overtuiging dat ASICS, althans waar die afkorting voor staat, toch wel behoorlijk hout snijdt.

Ik kwam laatst weer een video van Wim Hof tegen (ik zwem elke vrijdagochtend buiten en douch koud af) en zijn verhaal is toch vrij sterk, wetenschappelijk bewezen enzo. Ik ben niet zo van het blind volgen van iemand anders (en da's een understatement), maar ik merk zelf dat je controle kunt krijgen over je weerstand, zowel fysiek als mentaal.
Veel hardlopers hier ondervinden dat mss al wel, als je redelijk diep gaat, dan verdwijnen je zorgen wel even naar de achtergrond en begin je veel frisser de dag (of volgende dag). Met ademhalingsoefeningen en extremen opzoeken (zoals frisse duiken) werkt dat nog een tandje beter.
Ik heb de periode dat ik van de ene naar de andere blessure liep altijd geweten aan de combi overgewicht en teveel ambitie (te veel te hard), maar als ik eerlijk ben dan zat ik ook niet echt geweldig in m'n vel.

Ik wil je niks aanpraten, verre van, maar een verhoogde stress niveau maakt je kwetsbaar(der).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zo, ik heb net effe lekker door de sneeuw gelopen.
Heerlijk warm aankleden en een zonnebril tegen de harde wind op gedaan.
Dit was echt lekker om te doen en als het sneeuwt dan pas ik deze kans met beide handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
iemand ervaring met deze: https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8501574?mc=8501574 ?

Geen batterij spreekt me wel aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
tlpeter schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:46:
Zo, ik heb net effe lekker door de sneeuw gelopen.
Heerlijk warm aankleden en een zonnebril tegen de harde wind op gedaan.
Dit was echt lekker om te doen en als het sneeuwt dan pas ik deze kans met beide handen.
Ik wil ook door de sneeuw rennen. :'(
Helaas pas vanavond weer tijd/kans op een rondje.
Zou geen knipperlicht nemen. Komt de zichtbaarheid niet ten goede en maakt het voor overige verkeersdeelnemers veel lastiger in te schatten hoe ver ze van je af zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Roadman op 22-01-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Ik vind het wel een interessant ding. Geen omkijken naar en het werkt altijd. Ook al knippert hij inderdaad.

Maar goed, ik zou sowieso niet alleen vertrouwen op een klein lampje, maar kleding met reflectie dragen. Ik weet het, het is mijn stokpaardje, maar het scheelt zo ontzettend veel. In het donker lopen zonder reflectie is zoiets als autorijden zonder gordel. Het kost geen enkele moeite om het wel te doen en het scheelt echt zo ontzettend veel. Decathlon heeft bij het artikel over dat lampje zonder batterijen ook weer foto's geplaatst van een loper zonder reflectie. Onverantwoord, als je het mij vraagt :)

Ik loop met een Wowow cross belt en daar zou ik best zo'n lampje aan kunnen hangen. Eens kijken als ik weer eens bij Decathlon in de buurt ben...

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2