artharpe schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:20:
Ik blijf maar klooien met geïrriteerd kraakbeen in mijn knie. Ik wilde hierom wat extra spierversterkende oefeningen doen. Nu heb ik op internet al het e.e.a. gezien maar twijfel eraan of ik dit misschien niet beter onder begeleiding kan doen op de sportschool i.c.m. misschien ook wat core stability oefeneingen. Wat zijn jullie ervaringen, is het prima thuis te doen of is de sportschool toch verstandiger?
Ligt een beetje aan wat je in gedachten hebt,.. Ik moest (ook ivm knieklachten) beginnen met squats, lunges, etc. Daarna op zo'n balans/bosu bal en ook op 1 been. Dit allemaal combi spierversterken en core...
Dat zijn allemaal dingen die prima thuis kunnen. Uiteindelijk kwamen er ook dingen met gewichten bij, niet heel lang gedaan, en aangezien ik die thuis niet had moest dat wle in de sportschool maar na een 1e uitleg, van de fysio, hoe dat moest had dat ook prima thuis gekund anders...
Als je eenmaal weet hoe het moet kan het dus prima thuis lijkt me...
@
Calitomnication
Klinkt als een ruk-ervaring...
Nou ben ik zelf hardloper EN hondeneigenaar en is het mij ook wel eens gebeurd dat mijn hond achter een hardloper aanging. Dat was echt 1 op de 100 keer en in de tijd dat ze ook nog wel eens met mij meerende, maar als zoiets gebeurde deed ik wel mijn best om haar terug te krijgen en even sorry te zeggen.
Ik laat haar regelmatig uit op een pad langs het water, populair bij hondenuitlaters, hardlopers en wandelaars en uiteindelijk heb je in alle categorieen eikels.
Hardlopers die kosten wat kost met een chagrijnige kop op hun tempo voorbij willen rennen en schelden als de hond, of jij, niet snel genoeg aan de kant gaat...
Hondeneigenaren die totaal geen inlevingsvermogen, of indenkend vermogen, hebben tov anderen (en dan zowel hardlopers als wie dan ook). Wandelaars die met izjn 3-en naast elkaar blijven lopen waardoor iedereen maar uit moet wijken.
Ik hou zelf altijd rekening met hardlopers als ik de hond uitlaat, als ze van achteren komen (en de hond dus ook niet altijd doorheeft dat ze eraan komen) roep ik haar even bij me, laat haar zitten, etc. Als er een hele harde hardloper aankomt ook, bij de rustigeren afhankelijk van.
En mocht zoiets gebeuren, ik snap dan niet dat je als baas je niet bekommert om..
Andersom, je bent met elkaar op de wereld en iedereen mag daar lopen. Als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt (even iets inhouden als hardloper als je langs een hond rent, vooral van achter, en als eigenaar een beetje in de gaten houden wat je beest uitvreet en vooral ingrijpen indien nodig. )
Ehm... dat werd iets langer dan gepland
[
Voor 43% gewijzigd door
m0ridin op 04-01-2019 10:13
]