-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:28 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dan ik zou kunnen zijn, dus ik sleep meer mee dan nodig is. Schommelen niet echt.Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:48:
5% zwaarder dan wat? Jezelf? Of schommel je regelmatig 5 kilo plus en min?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Succes morgen! Ik start in wave 1.vhal schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:12:
[...]
Geen idee, ik verwacht wel enkele buien. Het is voor mij de eerste Bruggenloop, het startnummer dat ik van iemand over nam kwam uiteindelijk met flinke vertraging toch nog binnen dus dat is iets om geen zorgen meer over te maken. Ik zit overigens in wave2 maar ik denk om in wave3 te starten gezien mijn geschatte tijd.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik heb zelfs gelopen met 10% overgewicht, was behoorlijk belastend voor m'n achillespezen, maar het ging wel. Bij mij was de procentuele afname van m'n gewicht zo goed als recht evenredig met het tempo dat ik bij gelijke inspanning deed.MrAcid schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:59:
Iemand ervaring met het lopen met een vest met gewicht?
Heb hier wat tips over gehoord/gelezen en denk dat er wel voordeel in kan zitten voor lange, langzame, duurlopen in voorbereiden op een Ultra. Dit omdat je versneld de vermoeidheid in je benen en lijf kunt krijgen, ook zonder 40-50+km aan één stuk te gaan lopen.
Ik zat er zelf aan te denken om gewoon wat gewicht in mijn loopvest van Salomon te doen - te beginnen met iets van 5% lichaamsgewicht...?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Heel simpel: niet of minder lopen. Geforceerd gaan lopen met tegenzin werkt bij mij averechts.Highfive95 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:23:
Wat doen jullie als het druk is op het werk en er eigenlijk geen tijd is om te lopen?
Poekie schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:39:
Succes Bruggenlopers! Hopelijk valt de wind mee of hebben jullie hem grotendeels in de rug!
[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 08-12-2018 23:40 ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
De tijd is er dan meestal wel, maar de zin ontbreekt. Ik kan mezelf dan vaak nog wel motiveren voor een rustige duurloop (lage hartslag, weinig inspanning) of juist een intervaltraining zodat ik binnen een half uur weer thuis ben.Highfive95 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:23:
Wat doen jullie als het druk is op het werk en er eigenlijk geen tijd is om te lopen?
Ik loop alsnog, maar het gericht trainen (lees intervallen) laat ik er dan meestal bij zitten. Meestal begin ik dan expres extra rustig om eerst aan te voelen hoe ik er echt fysiek voorsta. Soms is de vermoeidheid namelijk ook fysiek, soms is die alleen geestelijk en is het juist lekker om even lekker door te lopen.Highfive95 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:23:
Ik heb een beetje last van een dipje. Nu maandje of 6 bezig en ga nu richting de 10 km. Maar probleem is dat ik het de laatste 2 weken ontzettend druk heb op het werk.
Iedere avond laat thuis en dan heb ik geen puf meer om te gaan lopen. Ook in het weekend is het dan lastig om je op te peppen om te lopen. Is niet dat ik geen zin heb maar ben gewoon te moe om te lopen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik heb ook wel eens geen puf om te lopen, maar dan ga ik meestal toch. Inmiddels weet ik dat de vermoeidheid die ik voel vooral mentaal is en niet fysiek. Na een minuut of 10 merk ik er niets meer van.Highfive95 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:23:
Iedere avond laat thuis en dan heb ik geen puf meer om te gaan lopen.
nu windkracht 5 a 6, gelukkig wel een W'er maar die draait in de loop van de middag naar een NW'er dus dan heb je mooi de wind in je rug als je de Brienenoord op moetRudedadude schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:11:
[...]
Veel succes alle bruggenlopers! Het is na 3(?) jaar nog altijd mijn snelste 15K, maar de editie die ik (samen met Kenneth) liep was dan ook nagenoeg windstil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb er juist heel veel gezien terwijl ik er normaal weinig tegenkom. Ze zijn blijkbaar allemaal naar Twente gegaan?Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:22:
Kwam zojuist maar één hardloper tegen waar ik normaal tientallen tegen kom. Zo erg is het weer toch niet? Beetje guur heeft wel wat.
Ja jij liep ff 21 mafklapper.Poekie schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:57:
Ik heb er juist heel veel gezien terwijl ik er normaal weinig tegenkom. Ze zijn blijkbaar allemaal naar Twente gegaan?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En tevreden met je tijd?vhal schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:50:
Ik heb er anders genoeg gezien vandaag, vooral die voor je poten lopen
Maar ongetwijfeld dat anderen zo ook over mij dachten
[ Voor 41% gewijzigd door InZane op 09-12-2018 18:44 ]
Het was idd erg druk. Pas na een km of 10 kon ik een beetje vaart maken. Ik maakte er een soort fartlek van met sprintjes naar lopers met een Erasmus MC shirtjevhal schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:50:
Ik heb er anders genoeg gezien vandaag, vooral die voor je poten lopen
Maar ongetwijfeld dat anderen zo ook over mij dachten
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 09-12-2018 19:06 ]
Ik had gehoopt op een sub80 maar eigenlijk kan ik wel tevreden zijn met dit resultaat. Het is tenslotte mijn eerste 15KM race. Nu weet ik tenslotte wat ik de volgende keer kan verbeteren, duurvermogen opbouwen
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 10-12-2018 12:21 ]
Lijkt er wel op: ik ben er ook zeker 20 tegengekomenPoekie schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:57:
[...]
Ik heb er juist heel veel gezien terwijl ik er normaal weinig tegenkom. Ze zijn blijkbaar allemaal naar Twente gegaan?
Hier ben ik het niet mee eens. Althans, 2 a 3 weken niet lopen, merk je wel. Minder lopen 2 a 3 weken, zal je in mindere maten merken.Sport_Life schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:40:
[...]
Heel simpel: niet of minder lopen. Geforceerd gaan lopen met tegenzin werkt bij mij averechts.
Drukke periodes op werk duren doorgaans hooguit enkele weken (in mijn geval), die kun je mooi gebruiken om enige looprust in te lassen (alle kleine pijntjes weer even genezen). Twee of drie weken niet of minder lopen merk je nauwelijks.
PSN: Curvaa_
Als je sinds kort een beetje begonnen bent met hardlopen en nu al 8km loopt zou ik het persoonlijk zoeken in een te snelle opbouw. Daar gaat geen schoen bij helpen.Verona27 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:58:
Ik ben sinds kort beetje begonnen met hardlopen. Echter kreeg ik laatst na een 8km run best last van mn heup en heb hier inmiddels met 1 run en 5 dagen later nog steeds last van. Ik denk dat het komt omdat ik mn voeten schuin van buiten afwerk waardoor mijn pezen te ver worden uitgerekt of teveel worden belast, terwijl ze dit gewend zijn. Zijn er schoenen die erom bekend staan dit op te vangen?
PSN: Shiver23
Het kan, lijkt me, ook geen kwaad om een loopanalyase te laten doen.Shiver23 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:25:
[...]
Als je sinds kort een beetje begonnen bent met hardlopen en nu al 8km loopt zou ik het persoonlijk zoeken in een te snelle opbouw. Daar gaat geen schoen bij helpen.
[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 10-12-2018 09:58 ]
Tijdje terug had ik ook wat last van pijntjes in mijn heup maar dat was te wijten aan teveel kilometers in één week en ws ook het eenzijdig lopen aan één kant op het asfalt. Uiteindelijk is dit vanzelf weggegaan door het wat rustiger aan te doen. Overigens sluit ik bij de rest aan wat betreft de opbouw, ik weet ook niet wat je voorgeschiedenis is.Verona27 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:58:
Ik ben sinds kort beetje begonnen met hardlopen. Echter kreeg ik laatst na een 8km run best last van mn heup en heb hier inmiddels met 1 run en 5 dagen later nog steeds last van. Ik denk dat het komt omdat ik mn voeten schuin van buiten afwerk waardoor mijn pezen te ver worden uitgerekt of teveel worden belast, terwijl ze dit gewend zijn. Zijn er schoenen die erom bekend staan dit op te vangen?
[ Voor 79% gewijzigd door vhal op 10-12-2018 10:12 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Verona27 op 10-12-2018 11:18 ]
Ik zou je lange training inkorten, misschien eerst een paar weken max 5km gaan lopen, dan uitbouwen met de 10% regel (elke keer max 10% afstand erbij). Klinkt inderdaad als overbelasting, het gaat je conditioneel makkelijk af terwijl je pezen/spieren nog neit op die constante belasting zijn 'afgesteld', dat slaat dan door op je heup (elke klap) en die krijgt het dan te voortduren. (disclaimer: dit is een gok zonder te weten wat er echt ana de hand is). Het inzakken van je heup met elke stap is namelijk de natuurlijke demping van de klap die je hebt.Verona27 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:17:
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad misschien wat voorbarig om zelf een diagnose te stellen maar ik dacht misschien dat het wel een vaker voorkomend probleem zou zijn. Ik kom van wielrennen en wilde dit jaar weer eens hardlopen proberen. Vroeger wel veel gedaan maar na last van de schenen lang gestopt. Nu dus sinds 2 maanden weer beetje aan het opbouwen. Begon in de sportschool na de krachttraining op lage intensiteit (HR onder 150) voor 30-40 minuten hardlopen.
Daarna doorgebouwd naar buiten hardlopen op Adidas Supernova's ongeveer 2 keer per week sinds begin november met telkens een kortere sessie van 3.5-5km en een langere run van 7-8km aan de hand van een 5 to 10k schema. Dat betrof tot nu toe telkens 5x 8 min hardlopen met 1min wandelen tussendoor. Ik pakte dit schema omdat vijf kilometer hardlopen nog wel vrij gemakkelijk afgaat.
Goed advies denk ik, zal de trainingen inderdaad wat inkorten qua afstand in ieder geval en dan rustig opbouwen aan de hand van of het goed voelt of niet. Zat zelf inderdaad ook al te denken aan dat de klappen nog niet goed kunnen worden opgevangen.Bartske schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:31:
[...]
Ik zou je lange training inkorten, misschien eerst een paar weken max 5km gaan lopen, dan uitbouwen met de 10% regel (elke keer max 10% afstand erbij). Klinkt inderdaad als overbelasting, het gaat je conditioneel makkelijk af terwijl je pezen/spieren nog neit op die constante belasting zijn 'afgesteld', dat slaat dan door op je heup (elke klap) en die krijgt het dan te voortduren. (disclaimer: dit is een gok zonder te weten wat er echt ana de hand is). Het inzakken van je heup met elke stap is namelijk de natuurlijke demping van de klap die je hebt.
Zoek in dit topic maar eens naar beginners die al conditie hebben van andere sporten. Zeker wielrennen is gevaarlijk want cardiovasculair ben je eigenlijk al heel goed, maar je bent de belasting totaal niet gewend. Misschien als je de trainingen te kort vind ze combineren met fietsen?
If you can see, look. If you can look, observe
Het kan ook zijn dat je een van je armen niet goed mee laat zwaaien als compensatie van je been beweging. Ik loop al jaren hard en had bijna altijd last van blaren, totdat ik nieuwe schoenen ging halen en de medewerker me op een filmpje liet zien dat ik mijn linkerarm nauwelijks mee beweeg. Hierdoor ga je dus eigenlijk helemaal scheef lopen (compenseren met bovenlichaam), met allerlei vervelende neven-effecten tot gevolg.Verona27 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:58:
Bedankt voor je antwoord. Ik ga dan vanaf nu zeker rustiger aan doen en maar gewoon ergens halverwege zo'n couch to 5k programma beginnen om het rustiger en gecontroleerd op te bouwen. Die shin splints kreeg ik toen ik hardliep voor het wielrennen, maar zou destijds ook best door slechte schoenen kunnen zijn gekomen, volgde toen een couch to 5k alleen liep echt op 8 jaar oude schoenen ofzo.Roozzz schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:36:
@Verona27 Gefeliciteerd! Je zit in de grootste risicogroep qua beginnende hardlopers...
Het is helaas uiterst problematisch om te beginnen met lopen als je conditie al wel goed is (vanuit het wielrennen), maar je lichaam nog totaal niet berekend is op de schokbelasting van het hardlopen. Dit leidt ertoe dat je in het begin heel snel progressie kan maken, want je spieren passen zich behoorlijk snel aan. Helaas hebben je pezen en dergelijke een veel langere gewenningsperiode nodig. Dat begint op te spelen na een aantal weken tot maanden. Klinkt helaas als precies de situatie waarin jij je bevindt.
De enige echte remedie is gas terugnemen en "overdreven" rustig opbouwen. Hou hierbij in gedachten dat je qua conditie en spieren al veel meer kan, maar je pezen tijd nodig hebben om op niveau te komen.
De eerdere last van de schenen (shin splints?) zijn ook typisch zo'n symptoom.
[ Voor 5% gewijzigd door Verona27 op 10-12-2018 12:16 ]
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Gewoon lekker de duinen in, veel mooie (fiets)paden daar!Calitomnication schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:46:
Eind van het jaar zitten wij overigens een week op een bungalowpark in Noordwijkerhout, zijn er daar in de buurt nog leuke routes of evenementen die ik kan lopen?
Dat is wel een goeie tip inderdaad! Vaak zijn er wel fietsroutes te vinden. Dan is het gewoon een kwestie van de nummers van de kruispunten onthouden/opschrijven en lopen maar. Er staat ook altijd op vermeld hoeveel kilometer het is van kruispunt naar kruispuntMrAcid schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:27:
[...]
Gewoon lekker de duinen in, veel mooie (fiets)paden daar!
Ik doe alleen even kort beentjes rekken als ik klaar ben. Geen idee of het echt nut heeft, maar het zit inmiddels gewoon zo in m'n systeem.Xanthian schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:00:
Wat doen jullie voor rek en strek oefeningen? En doe je dat voor het lopen of juist erna?
Ik weet nu waar ik eens moet gaan hardlopen!Poekie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:46:
Vogelenzang tegen de AWD aan zit wel een prima pannenkoekenboshut met een leuke speciaalbierkaart dacht ik
[ Voor 55% gewijzigd door InZane op 12-12-2018 11:11 ]
Meer info hier (prima site voor GPX trail-files overigens)Poekie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:46:
@Calitomnication Bij Noordwijkerhout iets naar t noorden is er ook een natuurpark Amsterdamse Waterleidingduinen. Ik weet niet of je daar mag hardlopen, fietsen in ieder geval niet, en t is ook niet gratis. Het is echter wel flink groot dus let even op waar je er wel en niet langs kan als je vanuit Noordwijkerhout door de duinen naar t noorden gaat. In Vogelenzang tegen de AWD aan zit wel een prima pannenkoekenboshut met een leuke speciaalbierkaart dacht ik
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik kwam daar als kind dus ik weet niet of het nog steeds zo is - de boshut zit er nog in ieder geval volgens maps
Met de hardloopvereniging doen wij altijd losmakende oefeningen, maar wel pas nadat we 2 / 3 kilometer hebben ingelopen. Deze oefeningen zijn meer gericht op je core stabiliteit, planken, opdrukken, squaten, op je tenen lopen & helemaal uitstrekken, lunges.Xanthian schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:00:
Dat hardlopen is wel even wennen. De eerste minuten zijn een beetje lastig en stroef maar daarna gaat het lekker. Ook als ik klaar ben hou ik er een goed gevoel aan over, alleen de spierpijn die erna komt![]()
Ik kan niet wachten tot het lente wordt en lekker 5km achter elkaar kan lopen.
Wat doen jullie voor rek en strek oefeningen? En doe je dat voor het lopen of juist erna?
[ Voor 28% gewijzigd door Calitomnication op 12-12-2018 12:17 ]
tips voor New York
Maar nu heb je wel pijn. Ik zou het advies van een professional niet zo gauw terzijde schuiven.BugBoy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:04:
Na het lopen altijd een wat stijve knie en na een paar uur ook een beetje zeurende pijn. Het gaat gaat gewoon niet over. Fysio geeft aan dat ik wat moet doen aan mijn looptechniek. Dat zal vast beter kunnen, maar ik heb hele marathons gelopen met deze techniek en nooit een centje pijn.
Kracht en techniek zijn beide essentieel voor pijnvrij hardlopen. Ik doe meestal (bodyweight) squats, lunges en hamstringoefeningen met stretch cords.Zelf geloof ik meer dat ik te weinig kracht heb in de benen. Behalve het hardlopen zit ik de hele dag, dus ik zat te denken of het niet beter zou zijn om mijn beenspieren verder te trainen met krachttraining. Wat doen jullie verder naast het lopen?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat is de spirit!Roadman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:59:
Ahh het is weer koud... en glad.
Vanmorgen net toen ik een versnelling liep en een bocht nam onderuit gegaan, vol op mijn linkerzij geklapt. Linkerbeen schoot zeg maar onder me vandaan door de gladheid.
En daar lag ik dan, plat gestrekt. Eerste reactie... horloge op pauze zettenDaarna beetje beduusd wat er gebeurt was... Opgestaan en om me heen gekeken of niemand het gezien had en kijken of alles nog heel was. Ik moest nog 7 KM terug naar huis, dat ging gelukkig wel goed.
Paar schaafplekjes en zal morgen wel stijf zijn maar gelukkig voor de rest niks aan de hand.
Kijk dus uit collega lopers, het kan glad zijn.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Door rustig te lopen beweeg je die spieren weer echt goed, komt er weer doorbloeding en kan het zuur beter afgevoerd worden?vhal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:42:
Sinds de Bruggenloop voelden mij benen als beton, gisteren heb ik een klein rondje van 5KM gelopen met een rustige pace om het zuur 'eruit te lopen'. Ik moet zeggen dat dit wel heeft geholpen maar of dit wetenschappelijk te verklaren is...
Stop de verwelking!
Kuitenwippen kun je gewoon tijdens 't tandenpoetsen doen hoorXaverius schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:11:
Pff, daar heb ik om 05.15 echt nog niet de motivatie voor.
Idd.slow whoop schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:12:
Overigens zou ik zelf wat terughoudend zijn met het maken van grapjes over mensen die neervallen tijdens het hardlopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@slow whoop zegt: "... zou ik zelf wat terughoudend zijn ..."Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:18:
We gaan toch niet ook hier met een politiek correcte beweging beginnen hè? Als zo'n shirt al niet meer kan.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het zou inderdaad kunnen dat het zo bedoeld was.kenneth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:39:
@slow whoop zegt: "... zou ik zelf wat terughoudend zijn ..."
Vind je dat niet ook weer wat sterk aangezet?Je kunt het ermee eens zijn of niet. Niet gelijk op de spits drijven en slachtoffer spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 29% gewijzigd door slow whoop op 13-12-2018 09:29 ]
Dan heb ik wel een probleem want dat is altijd het eerste wat ik uit zet.slow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:26:
- Gamin een auto-pauze functie heeft, dus er hoeft niet eens op pauze gedrukt te worden als je stopt met hardlopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik geloof dat ik dat om mijn oude TomTom horloge ook nog achteraf kan aanpassen. De tijden en snelheden worden dan ook gewoon gecorrigeerd. Dat zal met Garmin dan toch ook wel kunnen?Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:41:
[...]
Dan heb ik wel een probleem want dat is altijd het eerste wat ik uit zet.
Geen idee of dat kan met Garmin. Mijn Garmin heeft genoeg andere dingen die mijn oude TomTom niet heeft, zoals bijv. fatsoenlijke 'lap' functionaliteit. Maar goed, dat hoort niet in dit topicslow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:53:
[...]
Ik geloof dat ik dat om mijn oude TomTom horloge ook nog achteraf kan aanpassen. De tijden en snelheden worden dan ook gewoon gecorrigeerd. Dat zal met Garmin dan toch ook wel kunnen?
Zeker. Maar helaas denken sommige verkeerslichten of situaties daar soms anders over.InZane schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:57:
...
Bepaal liever zelf wanneer er wordt gepauzeerd.
Of gewoon niet uitzetten en een drempelwaarde er in zetten dat alles boven de x km/min een 'pauze' is. En als dat niet kan dan is het een goede reden om een andere horloge te kopenGonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:41:
[...]
Dan heb ik wel een probleem want dat is altijd het eerste wat ik uit zet.
[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 13-12-2018 10:18 ]
Dat valt niet te ontkennen, maar daar houd ik met plannen van routes wel rekening mee. Geen verkeerslichten of dergelijke kruisingen, wat ik dan nog aan vertraging tegen kom zoals bijvoorbeeld geen voorrang krijgen bij een voetgangersoversteekplaats beschouw ik dan maar als extra stimulans en niet als pauze.slow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
Zeker. Maar helaas denken sommige verkeerslichten of situaties daar soms anders over.
Plannen?vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
Wat anders, hoe plannen jullie mogelijke wedstrijden in voor 2019? Geheel random of stellen jullie een doel voor ogen en plannen jullie specifieke events? Ergens in het voorjaar wil ik een 10KM lopen (misschien CPC) en in het najaar een HM (Oostland) maar het aanbod daarbuiten is gigantisch...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een aantal dingen waar ik eigenlijk elk jaar aan mee doe, bijv. FBK Games dubbele mijl, Mariken met een vriendin, Singelloop Enschede, Diepe Hel, 7H. Verder kijk ik af en toe op inschrijven of er lokale wedstrijden zijn die in mijn 'vastliggende' wedstrijdkalender goed vallen - dit jaar was dat bijvoorbeeld een lokaal wedstrijdje in Delden en over twee weken in Borne. Maar die schrijf ik dan veel korter van te voren in.vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
Wat anders, hoe plannen jullie mogelijke wedstrijden in voor 2019? Geheel random of stellen jullie een doel voor ogen en plannen jullie specifieke events? Ergens in het voorjaar wil ik een 10KM lopen (misschien CPC) en in het najaar een HM (Oostland) maar het aanbod daarbuiten is gigantisch...
Dan druk ik dus even op het pauze knopje.slow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
[...]
Zeker. Maar helaas denken sommige verkeerslichten of situaties daar soms anders over.
Het enige wat ik heb gepland is de Midwinter marathon (10 mijl) en ik wil me nog inschrijven voor de Wisent winter trail op oudejaarsdag. Verder plan ik nog niks.vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
[ Voor 35% gewijzigd door InZane op 13-12-2018 10:28 ]
Ik heb stiekem de ambitie om in 2019 een marathon te lopen. Heb dit jaar 2x een halve gedaan, en ben benieuwd of een marathon ook haalbaar is. Ik weet nog niet voor welke marathon ik me zou willen inschrijven. Het zal afhangen hoe het trainen komend jaar zal gaan, en mijn beschikbaarheid.vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
[...]
Ja dat snap ik heel goed hoor, dat heb ik mijn wedstrijden ook bewust gedaan. Juist om er heen te kunnen werken. Mijn opmerking was meer om aan te geven dat ik weinig te plannen heb met maar één wedstrijd per vijf jaar.vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:31:
@Gonadan Ja, het kan maar in de agenda staan zodat de rest van het gezin er ook rekening mee kan houden (dus dat ik niet één dag van tevoren met het idee komt om naar een hardloop wedstrijd te gaan terwijl een ander [insertactiviteit@randomplace] op de planning stond bij de wederhelft)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En als je het een beetje goed uitzoekt loop je nog redelijk vooraan ook.vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:31:
Het kort van te voren inschrijven of een startnummer overschrijven heeft wel zijn voordelen zag ik bij de Bruggenloop, je loopt een stuk goedkoper
[ Voor 25% gewijzigd door Roadman op 13-12-2018 10:49 ]
Autopauze is het eerste wat ik uitzet. Heb daar op de FR610 met geëxperimenteerd maar was niet tevreden over hoe het werkt. Als je voor een stoplicht moet wachten registreert het horloge dat niet altijd waardoor de tijd door blijft lopen et cetera. Gevolg, bij ieder stop-punt moest k controleren of het horloge de tijd wel of niet registreerde, wat meer werk met zich meebracht dan even op de knopje drukkenslow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 13-12-2018 12:27 ]
tips voor New York
Ok, zal redelijk last minute bepalen of ik loop of niet.MrAcid schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:43:
Ik had me ingeschreven voor Linschoten en volgens mij is het gewoon een snel/vlak parcours. Heb zelf een MTB-tochtje met een groep vrienden dus ik ga niet meer maar was ook van plan er een PR te gaan aanscherpen..
Ja, paar keer meegedaan. Het is zeker een snel parcours op de halve. Ik heb er mijn PR gelopen (1:29:02Roadman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:47:
[...]
Iemand hier trouwens ervaring met de Linschotenloop?
Is volgens mij wel een redelijk grote loop, maar hoe is het parcours? Voor de halve met name. Beetje redelijk snel? Ik heb nog een 5 seconden frustratie weg te werken...![]()
[ Voor 22% gewijzigd door estorino op 13-12-2018 12:48 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Parcours is vrij 'exposed' aan weersomstandigheden. Verder een leuk kleinschalig loopje met een massastart. Denk categorie 250-300 lopers ofzo op de 1/2. Het parcours is verder volgens de website KNAU-gecertificeerd, maar in praktijk geeft 'ie bij vrijwel iedereen zo'n 20,85km aan op de GPS. Een goede plek om een PR te lopen dus als het op die secondes aankomtRoadman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:47:
[...]
En als je het een beetje goed uitzoekt loop je nog redelijk vooraan ook.
Iemand hier trouwens ervaring met de Linschotenloop?
Is volgens mij wel een redelijk grote loop, maar hoe is het parcours? Voor de halve met name. Beetje redelijk snel? Ik heb nog een 5 seconden frustratie weg te werken...![]()
Vlak, of versnellen.Aghanim schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:41:
Vandaag voor de tweede keer in een aantal weken op mijn oude schoenen gelopen en beide keren een flinke blaar. Lijkt dus een verband in te zitten en ik denk dat ze versleten zijn. Is met 920km toch best snel vind ik, het gaat om Nike Lunarglide 8 schoenen.
Wat is jullie aanpak om een HM te lopen? Ik kom stiekem best in de buurt qua kilometers momenteel en twijfel een beetje tussen 1 snelheid (bij voorkeur Z3/D2 tempo) of trapsgewijs iedere 5 kilometer iets vertragen tenzij het niet nodig is?
Was nog wel blij me je (waarschuwings)post van gisteren - ik liep vanmorgen over behoorlijk gladde fietspaden met een laagje rijp dat wat extra slushy was door het strooizout.Roadman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:17:
[...]
Ok, zal redelijk last minute bepalen of ik loop of niet.
Eerst vanavond maar eens kijken wat het lichaam van de valpartij van gisteren vond.
Merk nu wel wat stijfheid en spierpijn.
[ Voor 27% gewijzigd door MrAcid op 13-12-2018 15:50 ]
Ik hou meestal ongeveer maximaal 1000km aan, dus ik vind het ook al wel redelijk veel. Volgens mij loopt er hier zelfs iemand rond die bij 500km al nieuwe schoenen koopt.vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:07:
@Aghanim zijn het niet gewoon je sokken die slechter/dunner/etc beginnen te worden? 920KM voor één paar schoenen vind ik overigens wel redelijk veel maar wellicht is dit ook wel persoonsafhankelijk
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zou ik inderdaad ook denken. Mentaal gezien werkt het bij soms echter anders. Zo liep ik deze week voor het eerst 15KM op 4:53/km gelopen. Dat is 10sec/km langzamer dan mijn 10K PR met 4:43/km. Dat ging prima, ik zat continu rond mijn drempel en mijn tijden bleven ook bij 13,14 en 15km vrijwel hetzelfde. Ik twijfelde toen om door te gaan voor mijn eerste HM ooit en bedacht me dat ik prima zou kunnen kijken hoe het zou gaan de resterende kilometers en dat het prima zou zijn als ik die rond of boven de 5:00/km zou lopen. Heb het niet gedaan omdat ik me nog niet getrained genoeg voel voor de HM afstand maar denk dat ik, als ik deze loop had doorgetrokken op 5:05/km voor de HM was uitgekomen.MrAcid schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:48:
Vlak, of versnellen.
Vertragen is nooit een goeie tactiek vooraf - wel de realiteit soms.
Bij mij totdat ik mijn grote teen kan zien wanneer ik mijn schoen uit trekGonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:59:
Hoe lang gaan sokken meer eigenlijk? Want ik had laatst wel het idee maar eens wat nieuwe setjes te kopen, die van mij geven zo'n schuurpapiergevoel na een paar kilometer.
[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 13-12-2018 17:00 ]
MrAcid schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:48:
[...]
Was nog wel blij me je (waarschuwings)post van gisteren - ik liep vanmorgen over behoorlijk gladde fietspaden met een laagje rijp dat wat extra slushy was door het strooizout.
Hopelijk kun je gewoon lopen vanavond!
Dat klinkt als heel erg geluk moeten hebben met de wind. Nouja we zien het wel dan. Anders nog genoeg kansen van het voorjaar. Bedankt voor de informatie!Valorian schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:30:
[...]
Parcours is vrij 'exposed' aan weersomstandigheden. Verder een leuk kleinschalig loopje met een massastart. Denk categorie 250-300 lopers ofzo op de 1/2. Het parcours is verder volgens de website KNAU-gecertificeerd, maar in praktijk geeft 'ie bij vrijwel iedereen zo'n 20,85km aan op de GPS. Een goede plek om een PR te lopen dus als het op die secondes aankomt![]()
PS: GPS is natuurlijk geen betrouwbare graadmeter en een certificering over het algemeen wel, dat realiseer ik mij en het is ook niet de bedoeling een discussie op te starten rond lengtes en accuratesse van parcours, maar dat terzijde.
[ Voor 48% gewijzigd door Roadman op 13-12-2018 20:13 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Balen man. Wat ging er mis en hoe werkt de test?Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:21:
Gewoon niet fit genoeg om de lactaatdrempeltest te voltooien.
Wat niet zou ik bijna zeggen.Aghanim schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:32:
Balen man. Wat ging er mis en hoe werkt de test?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jij bedoelt die automatische berekening? Die heeft bij mij nog nooit iets gezegd (ja wel aangezetAghanim schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:16:
Klinkt inderdaad niet als de juiste omstandigheden. Gewoon opnieuw proberen als je jezelf goed fit voelt. Je weet nu in elk geval wat je kunt verwachten, dat helpt ook. Ik moet de test nog eens doen, al ben ik wel benieuwd of daar een andere waarde uit komt dan de waarde die mijn Fenix5 eens per zoveel weken zelf geeft na een normale ronde hardlopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq