Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.415 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:28 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:48:
5% zwaarder dan wat? Jezelf? Of schommel je regelmatig 5 kilo plus en min?
Dan ik zou kunnen zijn, dus ik sleep meer mee dan nodig is. Schommelen niet echt.

Het punt is dat een beetje lichaam wel wat kan hebben en wat extra gewicht is niet ineens een probleem. Gewoon goed naar je lichaam luisteren, want als je met zo'n vest last krijgt moet je natuurlijk niet gewoon door blijven gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

vhal schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:12:
[...]

Geen idee, ik verwacht wel enkele buien. Het is voor mij de eerste Bruggenloop, het startnummer dat ik van iemand over nam kwam uiteindelijk met flinke vertraging toch nog binnen dus dat is iets om geen zorgen meer over te maken. Ik zit overigens in wave2 maar ik denk om in wave3 te starten gezien mijn geschatte tijd.
Succes morgen! Ik start in wave 1.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 21:52
MrAcid schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:59:

Iemand ervaring met het lopen met een vest met gewicht?

Heb hier wat tips over gehoord/gelezen en denk dat er wel voordeel in kan zitten voor lange, langzame, duurlopen in voorbereiden op een Ultra. Dit omdat je versneld de vermoeidheid in je benen en lijf kunt krijgen, ook zonder 40-50+km aan één stuk te gaan lopen.

Ik zat er zelf aan te denken om gewoon wat gewicht in mijn loopvest van Salomon te doen - te beginnen met iets van 5% lichaamsgewicht...?
Ik heb zelfs gelopen met 10% overgewicht, was behoorlijk belastend voor m'n achillespezen, maar het ging wel. Bij mij was de procentuele afname van m'n gewicht zo goed als recht evenredig met het tempo dat ik bij gelijke inspanning deed.

Als je afweging minder kilometers is, moet het kunnen, mits je zo ongeveer het lagere tempo loopt. Meer kilometers zonder vest lopen is ook een extra belasting. Zoals zo vaak weer is het de balans zoeken.

Nog niet gelopen dit weekend, maar nog veel beter: weer op m'n surfplank gestaan. Zoonlief kon de 20+ knopen niet weerstaan, of ik mee wou gaan. Iets totaal anders dan lopen natuurlijk, maar het was een feestje (en nu helemaal kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:29 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Succes Bruggenlopers! Hopelijk valt de wind mee of hebben jullie hem grotendeels in de rug!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:55
Ik heb een beetje last van een dipje. Nu maandje of 6 bezig en ga nu richting de 10 km. Maar probleem is dat ik het de laatste 2 weken ontzettend druk heb op het werk.

Iedere avond laat thuis en dan heb ik geen puf meer om te gaan lopen. Ook in het weekend is het dan lastig om je op te peppen om te lopen. Is niet dat ik geen zin heb maar ben gewoon te moe om te lopen.

Wat doen jullie als het druk is op het werk en er eigenlijk geen tijd is om te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:31
@Highfive95 In essentie: gewoon lopen. Wel of geen zin, grote vorm of flutvorm. Het belangrijkste is gewoon lopen. Meestal loop je na 10 minuten prima. Een enkele keer heb je een flutdag. Maar dan heb je alsnog gelopen en dat helpt je op de langere termijn.
Een vast en handig moment kiezen is wel aan te bevelen. Ik merk zelf dat vrijdagavond in de winter niet handig is. Moe na de werkweek, hongerig wanneer ik thuis kom. Dan is zaterdag en zondagochtend voor mij handiger.
Verder helpt een aantrekkelijk doel, zoals toewerken naar een wedstrijd met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Highfive95 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:23:

Wat doen jullie als het druk is op het werk en er eigenlijk geen tijd is om te lopen?
Heel simpel: niet of minder lopen. Geforceerd gaan lopen met tegenzin werkt bij mij averechts.
Drukke periodes op werk duren doorgaans hooguit enkele weken (in mijn geval), die kun je mooi gebruiken om enige looprust in te lassen (alle kleine pijntjes weer even genezen). Twee of drie weken niet of minder lopen merk je nauwelijks.
Poekie schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:39:
Succes Bruggenlopers! Hopelijk valt de wind mee of hebben jullie hem grotendeels in de rug!
d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 08-12-2018 23:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 21:58

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Bruggenloop morgen? Veel plezier allemaal!

@vhal Elke keer dat je een langere afstand gaat lopen zal je opnieuw moeten aftasten. Een tweede keer op die afstand weet je beter wat je kan. ;) Ik zou het zelf niet zien als een verlengde 10k, loop gewoon wat onder je 10k tempo en zie wat er op het einde nog in zit. Bij een volgende 15k/16k kan je het beter inschatten.

Morgen ga ik een duurloop van 25k pakken, omdat het kan. Of omdat er een 42k trail in februari is... :+

Plan nu is van station Ede terug naar huis te lopen. Eerst maar geen wekker zetten en niet vergeten wat voor onderweg mee te nemen qua eten want ik zal vlak voor de lunch starten. Het wordt weer een training onder mijn tempo want ik ga weer met vrouwlief op pad. Aan de ene kant denk ik wel dat het rustige trainen me beter helpt op de langere trails, omdat ik al gewend raak om rustig te lopen.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
De tijd is er dan meestal wel, maar de zin ontbreekt. Ik kan mezelf dan vaak nog wel motiveren voor een rustige duurloop (lage hartslag, weinig inspanning) of juist een intervaltraining zodat ik binnen een half uur weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:47

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb een beetje last van een dipje. Nu maandje of 6 bezig en ga nu richting de 10 km. Maar probleem is dat ik het de laatste 2 weken ontzettend druk heb op het werk.

Iedere avond laat thuis en dan heb ik geen puf meer om te gaan lopen. Ook in het weekend is het dan lastig om je op te peppen om te lopen. Is niet dat ik geen zin heb maar ben gewoon te moe om te lopen.

Ik loop alsnog, maar het gericht trainen (lees intervallen) laat ik er dan meestal bij zitten. Meestal begin ik dan expres extra rustig om eerst aan te voelen hoe ik er echt fysiek voorsta. Soms is de vermoeidheid namelijk ook fysiek, soms is die alleen geestelijk en is het juist lekker om even lekker door te lopen.

Veel succes alle bruggenlopers! Het is na 3(?) jaar nog altijd mijn snelste 15K, maar de editie die ik (samen met Kenneth) liep was dan ook nagenoeg windstil.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:04
Succes alle bruggenlopers!

Ik ga zo weer intervallen met het clubje, maar het komt echt met bakken naar beneden en droog wordt het voorlopig ook niet :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Succes voor de (wedstrijd)lopers vandaag!

Ik doe zelf mee met de Bosloop in Schoorl, die al is omgedoopt tot crossloop :p
Heb m'n oude hardloopschoenen maar tevoorschijn getoverd, ik ben benieuwd. Deze heb ik vorig jaar ook gelopen als mijn eerste echte wedstrijd dus kan een beetje vergelijken. Toen sneeuwde het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 18:14
Iedere avond laat thuis en dan heb ik geen puf meer om te gaan lopen.
Ik heb ook wel eens geen puf om te lopen, maar dan ga ik meestal toch. Inmiddels weet ik dat de vermoeidheid die ik voel vooral mentaal is en niet fysiek. Na een minuut of 10 merk ik er niets meer van.
Je zou ervoor kunnen kiezen om voor het avondeten te gaan lopen. Dat is mijn gewoonte; zo ben ik vroeger klaar met lopen en hoef ik niet te wachten tot mijn eten is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:07

vhal

ಠ_ಠ

Rudedadude schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:11:
[...]

Veel succes alle bruggenlopers! Het is na 3(?) jaar nog altijd mijn snelste 15K, maar de editie die ik (samen met Kenneth) liep was dan ook nagenoeg windstil.
nu windkracht 5 a 6, gelukkig wel een W'er maar die draait in de loop van de middag naar een NW'er dus dan heb je mooi de wind in je rug als je de Brienenoord op moet :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Zonnetje brak een beetje door, nu gaan! Voelde heel goed om de loopschoenen weer onder te binden. Had me voorgenomen niet meer dan 5km te doen, werden er iets meer dan 7 (ik dacht dat het rondje ongeveer 5 was O-) . Eerst een beetje joggen, (nog wat last van stijfheid van het windsurfen van de dag ervoor) daarna een beetje op gevoel kijken wat een lekker tempo was, rond de 6:00/km dus. Nergens pijntjes of veel last. Hartslag sloeg nergens op, Stratos is al geen topper met OHR, maar ik vergat het leren bandje af te doen, want dat zit veel te los. Bij het joggen waarschuwde hij al dat ik boven de 170 bpm zat, dat werkt dus niet. Niet ontevreden, want het was voor de eerste keer sinds 13 oktober (!) en de maand november heb ik voor ca. 90% gedwongen plat gelegen.

Nu weer opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kwam zojuist maar één hardloper tegen waar ik normaal tientallen tegen kom. Zo erg is het weer toch niet? Beetje guur heeft wel wat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gonadan schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:22:
Kwam zojuist maar één hardloper tegen waar ik normaal tientallen tegen kom. Zo erg is het weer toch niet? Beetje guur heeft wel wat. :P
Ik heb er juist heel veel gezien terwijl ik er normaal weinig tegenkom. Ze zijn blijkbaar allemaal naar Twente gegaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Poekie schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:57:
Ik heb er juist heel veel gezien terwijl ik er normaal weinig tegenkom. Ze zijn blijkbaar allemaal naar Twente gegaan? :P
Ja jij liep ff 21 mafklapper. :D
Ik liep braaf een kort rondje, misschien dat ik daarom ook niet veel tegen kwam.
Plus ik ging door het open land, de wind en regen recht in je bakkes striemde lekker. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb er anders genoeg gezien vandaag, vooral die voor je poten lopen :P

Maar ongetwijfeld dat anderen zo ook over mij dachten :+

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 09-12-2018 17:54 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
vhal schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:50:

En tevreden met je tijd?

Het was wel grappig vanochtend. Ons interval gebeuren startte in de stromende regen. We lopen op een stuk in/om een bos wat nogal populair is bij hardlopers (en wielrenners als het mooi weer is).
Eerste halfuur geen enkele andere loper gezien. Daarna werd het droog (eindelijk jack uit!) en kwam de ene na de andere loper tevoorschijn. Pff, stelletje mooi-weer lopers :+

[ Voor 41% gewijzigd door InZane op 09-12-2018 18:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

vhal schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:50:

Het was idd erg druk. Pas na een km of 10 kon ik een beetje vaart maken. Ik maakte er een soort fartlek van met sprintjes naar lopers met een Erasmus MC shirtje :P. Leek wel of het hele ziekenhuis mee liep!

(ik was een beetje laat }:O )

Wel vet handig zo'n lampje voor de avond trainingen in de winter B)

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 09-12-2018 19:06 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb dus vandaag de Bruggenloop gelopen, gelukkig viel het qua regen reuze mee maar er stond een redelijke NW wind.

Dit was gelijk de eerste massale event die ik heb gelopen en ik moet zeggen dat het niet helemaal mijn ding is. Je kan wel redelijk in de luwte lopen maar een continue pace houden in de drukte is wel lastig. Eigenlijk waren de eerste 5 a 7 kilometer een ramp, vooral het stuk nabij en voorbij de Willemsbrug was het eigenlijk te smal naar mijn gevoel. En dan loopt er zomaar opeens een stel babyboomerts half op het parcours waardoor zijn schouder kennis maakte met mijn schouder omdat ik geen kant op kon 8)7 Dat was overigens een beste dreun... :X

De Brienenoord heuvel op was even een mindere fase maar heuvel af loop je zowaar een minuut sneller qua pace. Helaas was het wederom ruk qua verkeer waardoor je continue op de rem moest voor de langzamere linkerkantlopers.

Tot het 12KM punt was het nog allemaal koek en ei qua pace (sub 80min) maar na 12,5KM begon het gehark en moest ik gedwongen om langzamer te lopen. Die sub 80minuten zat er op dit punt niet meer in en gek genoeg kwam de finish na 14,8KM aldus mijn horloge. :/ Ik heb geen idee of dit parcours gecertificeerd is of bekend staat als te kort maar op dat moment wist ik eigenlijk niet wat ik gelopen had :+

Naderhand heb ik de uitslagen thuis bekeken en bleek dat ik de 15KM in 1:21:02 heb gelopen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jd9tS7X00eogFzeXlSbXSt7E/full.jpg
InZane schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:38:
[...]
En tevreden met je tijd?
Ik had gehoopt op een sub80 maar eigenlijk kan ik wel tevreden zijn met dit resultaat. Het is tenslotte mijn eerste 15KM race. Nu weet ik tenslotte wat ik de volgende keer kan verbeteren, duurvermogen opbouwen :P

De winnaar had er 46 minuten voor nodig 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 10-12-2018 12:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig of je een Strava Premium/Summit abonnement kunt betalen met Google play store tegoed? Ik herinner me dat het abonnement via google play wordt afgeschreven van mijn credit card maar ik weet niet of eerst beschikbaar tegoed wordt afgeschreven voordat de credit card wordt benut?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:29 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
Poekie schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:57:
[...]

Lijkt er wel op: ik ben er ook zeker 20 tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Sport_Life schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:40:
[...]

Heel simpel: niet of minder lopen. Geforceerd gaan lopen met tegenzin werkt bij mij averechts.
Drukke periodes op werk duren doorgaans hooguit enkele weken (in mijn geval), die kun je mooi gebruiken om enige looprust in te lassen (alle kleine pijntjes weer even genezen). Twee of drie weken niet of minder lopen merk je nauwelijks.
Hier ben ik het niet mee eens. Althans, 2 a 3 weken niet lopen, merk je wel. Minder lopen 2 a 3 weken, zal je in mindere maten merken.
Voor mijn blessure liep ik ongeveer 3 keer per week (lange loop, interval en een rustige loop), als ik 3 weken niet had gelopen, merkte ik direct dat ik een hogere hartslag had bij een lager tempo en dat het gemiddelde tempo wat lager lag.

Over mijn blessure gesproken, ik heb sinds 6 weken zooltjes en het gaat eindelijk wat beter. Ik heb sinds oktober 2017 veel last van m'n achillespees en al verschillende trajecten bewandeld, maar dit lijkt eindelijk de echte oplossing te zijn. Ik ben dan ook sinds 3 weken weer echt in training en probeer 3 keer per week te lopen. Dit zijn dan wel loopjes van een paar KM waarbij ik een deel wandel en en een deel hardloop. Ik probeer het rustig op te bouwen zodat ik in het voorjaar van 2019 volledig hersteld ben en zonder rem kan lopen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:03
Ik ben sinds kort beetje begonnen met hardlopen. Echter kreeg ik laatst na een 8km run best last van mn heup en heb hier inmiddels met 1 run en 5 dagen later nog steeds last van. Ik denk dat het komt omdat ik mn voeten schuin van buiten afwerk waardoor mijn pezen te ver worden uitgerekt of teveel worden belast, terwijl ze dit gewend zijn. Zijn er schoenen die erom bekend staan dit op te vangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:29 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 17:47
Je bent net begonnen met hardlopen.
Hoe lang geleden en wat is je opbouw in die periode geweest (in tijd en km per week)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verona27 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:58:
Ik ben sinds kort beetje begonnen met hardlopen. Echter kreeg ik laatst na een 8km run best last van mn heup en heb hier inmiddels met 1 run en 5 dagen later nog steeds last van. Ik denk dat het komt omdat ik mn voeten schuin van buiten afwerk waardoor mijn pezen te ver worden uitgerekt of teveel worden belast, terwijl ze dit gewend zijn. Zijn er schoenen die erom bekend staan dit op te vangen?
Als je sinds kort een beetje begonnen bent met hardlopen en nu al 8km loopt zou ik het persoonlijk zoeken in een te snelle opbouw. Daar gaat geen schoen bij helpen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Shiver23 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:25:
[...]

Als je sinds kort een beetje begonnen bent met hardlopen en nu al 8km loopt zou ik het persoonlijk zoeken in een te snelle opbouw. Daar gaat geen schoen bij helpen.
Het kan, lijkt me, ook geen kwaad om een loopanalyase te laten doen.

Dat je op de buitenzijde van je hak landt is trouwens normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 10-12-2018 09:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9X3MGxDzjW47zFWA5tTrUoqQ/full.png

Nog steeds geen 1000KM }:|
Tijdje terug had ik ook wat last van pijntjes in mijn heup maar dat was te wijten aan teveel kilometers in één week en ws ook het eenzijdig lopen aan één kant op het asfalt. Uiteindelijk is dit vanzelf weggegaan door het wat rustiger aan te doen. Overigens sluit ik bij de rest aan wat betreft de opbouw, ik weet ook niet wat je voorgeschiedenis is.

[ Voor 79% gewijzigd door vhal op 10-12-2018 10:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad misschien wat voorbarig om zelf een diagnose te stellen maar ik dacht misschien dat het wel een vaker voorkomend probleem zou zijn. Ik kom van wielrennen en wilde dit jaar weer eens hardlopen proberen. Vroeger wel veel gedaan maar na last van de schenen lang gestopt. Nu dus sinds 2 maanden weer beetje aan het opbouwen. Begon in de sportschool na de krachttraining op lage intensiteit (HR onder 150) voor 30-40 minuten hardlopen.

Daarna doorgebouwd naar buiten hardlopen op Adidas Supernova's ongeveer 2 keer per week sinds begin november met telkens een kortere sessie van 3.5-5km en een langere run van 7-8km aan de hand van een 5 to 10k schema. Dat betrof tot nu toe telkens 5x 8 min hardlopen met 1min wandelen tussendoor. Ik pakte dit schema omdat vijf kilometer hardlopen nog wel vrij gemakkelijk afgaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verona27 op 10-12-2018 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:35
Verona27 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:17:
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad misschien wat voorbarig om zelf een diagnose te stellen maar ik dacht misschien dat het wel een vaker voorkomend probleem zou zijn. Ik kom van wielrennen en wilde dit jaar weer eens hardlopen proberen. Vroeger wel veel gedaan maar na last van de schenen lang gestopt. Nu dus sinds 2 maanden weer beetje aan het opbouwen. Begon in de sportschool na de krachttraining op lage intensiteit (HR onder 150) voor 30-40 minuten hardlopen.

Daarna doorgebouwd naar buiten hardlopen op Adidas Supernova's ongeveer 2 keer per week sinds begin november met telkens een kortere sessie van 3.5-5km en een langere run van 7-8km aan de hand van een 5 to 10k schema. Dat betrof tot nu toe telkens 5x 8 min hardlopen met 1min wandelen tussendoor. Ik pakte dit schema omdat vijf kilometer hardlopen nog wel vrij gemakkelijk afgaat.
Ik zou je lange training inkorten, misschien eerst een paar weken max 5km gaan lopen, dan uitbouwen met de 10% regel (elke keer max 10% afstand erbij). Klinkt inderdaad als overbelasting, het gaat je conditioneel makkelijk af terwijl je pezen/spieren nog neit op die constante belasting zijn 'afgesteld', dat slaat dan door op je heup (elke klap) en die krijgt het dan te voortduren. (disclaimer: dit is een gok zonder te weten wat er echt ana de hand is). Het inzakken van je heup met elke stap is namelijk de natuurlijke demping van de klap die je hebt.

Zoek in dit topic maar eens naar beginners die al conditie hebben van andere sporten. Zeker wielrennen is gevaarlijk want cardiovasculair ben je eigenlijk al heel goed, maar je bent de belasting totaal niet gewend. Misschien als je de trainingen te kort vind ze combineren met fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Bartske schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:31:
[...]

Ik zou je lange training inkorten, misschien eerst een paar weken max 5km gaan lopen, dan uitbouwen met de 10% regel (elke keer max 10% afstand erbij). Klinkt inderdaad als overbelasting, het gaat je conditioneel makkelijk af terwijl je pezen/spieren nog neit op die constante belasting zijn 'afgesteld', dat slaat dan door op je heup (elke klap) en die krijgt het dan te voortduren. (disclaimer: dit is een gok zonder te weten wat er echt ana de hand is). Het inzakken van je heup met elke stap is namelijk de natuurlijke demping van de klap die je hebt.

Zoek in dit topic maar eens naar beginners die al conditie hebben van andere sporten. Zeker wielrennen is gevaarlijk want cardiovasculair ben je eigenlijk al heel goed, maar je bent de belasting totaal niet gewend. Misschien als je de trainingen te kort vind ze combineren met fietsen?
Goed advies denk ik, zal de trainingen inderdaad wat inkorten qua afstand in ieder geval en dan rustig opbouwen aan de hand van of het goed voelt of niet. Zat zelf inderdaad ook al te denken aan dat de klappen nog niet goed kunnen worden opgevangen.

Wat betreft de lengte: ik vind het feit dat je met hardlopen in kortere tijd een zware prestatie levert juist wel prettig in dit seizoen en ben juist nu gestopt met buiten fietsen omdat het ten eerste veel tijd kost, verhoudingsgewijs althans, en ten tweede ik geen zin heb om telkens mijn fiets schoon te moeten maken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:06

Roozzz

Plus ultra

@Verona27 Gefeliciteerd! Je zit in de grootste risicogroep qua beginnende hardlopers...
Het is helaas uiterst problematisch om te beginnen met lopen als je conditie al wel goed is (vanuit het wielrennen), maar je lichaam nog totaal niet berekend is op de schokbelasting van het hardlopen. Dit leidt ertoe dat je in het begin heel snel progressie kan maken, want je spieren passen zich behoorlijk snel aan. Helaas hebben je pezen en dergelijke een veel langere gewenningsperiode nodig. Dat begint op te spelen na een aantal weken tot maanden. Klinkt helaas als precies de situatie waarin jij je bevindt.

De enige echte remedie is gas terugnemen en "overdreven" rustig opbouwen. Hou hierbij in gedachten dat je qua conditie en spieren al veel meer kan, maar je pezen tijd nodig hebben om op niveau te komen.
De eerdere last van de schenen (shin splints?) zijn ook typisch zo'n symptoom.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Het kan ook zijn dat je een van je armen niet goed mee laat zwaaien als compensatie van je been beweging. Ik loop al jaren hard en had bijna altijd last van blaren, totdat ik nieuwe schoenen ging halen en de medewerker me op een filmpje liet zien dat ik mijn linkerarm nauwelijks mee beweeg. Hierdoor ga je dus eigenlijk helemaal scheef lopen (compenseren met bovenlichaam), met allerlei vervelende neven-effecten tot gevolg.
Sinds ik er op let (heel maf gevoel de eerste paar keer), heb ik bijna geen last meer van blaren en sowieso niet op de oude, gevoelige plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Roozzz schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:36:
@Verona27 Gefeliciteerd! Je zit in de grootste risicogroep qua beginnende hardlopers...
Het is helaas uiterst problematisch om te beginnen met lopen als je conditie al wel goed is (vanuit het wielrennen), maar je lichaam nog totaal niet berekend is op de schokbelasting van het hardlopen. Dit leidt ertoe dat je in het begin heel snel progressie kan maken, want je spieren passen zich behoorlijk snel aan. Helaas hebben je pezen en dergelijke een veel langere gewenningsperiode nodig. Dat begint op te spelen na een aantal weken tot maanden. Klinkt helaas als precies de situatie waarin jij je bevindt.

De enige echte remedie is gas terugnemen en "overdreven" rustig opbouwen. Hou hierbij in gedachten dat je qua conditie en spieren al veel meer kan, maar je pezen tijd nodig hebben om op niveau te komen.
De eerdere last van de schenen (shin splints?) zijn ook typisch zo'n symptoom.
Bedankt voor je antwoord. Ik ga dan vanaf nu zeker rustiger aan doen en maar gewoon ergens halverwege zo'n couch to 5k programma beginnen om het rustiger en gecontroleerd op te bouwen. Die shin splints kreeg ik toen ik hardliep voor het wielrennen, maar zou destijds ook best door slechte schoenen kunnen zijn gekomen, volgde toen een couch to 5k alleen liep echt op 8 jaar oude schoenen ofzo.

@SayWhatAgain! goede tip, zal ik zeker ook op letten. Nadeel is dat ik met mijn telefoon en oortjes hardloop waardoor dit zeker een groot risico is!

[ Voor 5% gewijzigd door Verona27 op 10-12-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hier flink wat frustratie :(. Ik was op weg naar een top jaar, maar de laatste twee weken loopt 't toch weer spaak. M'n fietskilometers zijn d'r al meer dan ik ooit heb gehad, en met een nieuwe mtb gaan daar nog aardig wat kilometers bij komen. Hardlopen gaat helaas ruk. Ik was op weg m'n meeste kilometers ooit in een jaar te lopen, daarvoor hoefde ik in de maand december 'slechts' drie keer per week een klein uurtje te lopen. Helaas besloot m'n voet anders, anderhalve week geleden deed ik een rustige duurloop op dinsdagavond waarbij m'n rechtervoet verkrampte. Ik kan pijnvrij m'n dagelijkse dingen doen en hardlopen wil ook wel, maar m'n voet steekt als malle als ik m'n tenen naar binnen trek. Verder ook allemaal belasting pijntjes. Ik laat hardlopen maar even een poosje zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Gisteren zijn mijn vrouw en ik met de trein naar Ede gereden en hardlopend teruggegaan, een 26km duurloop. Althans, dat was het plan. Maar het werd al vlot duidelijk dat mrs. X een slechte dag had. Uiteindelijk op 19km was de koek voor haar op en zijn we de laatste kilometers terug naar onze fietsen gaan wandelen.

Baal stiekem wel een beetje van mijn gemiste kilometers. -O-
Maar als we samen lopen dan lopen we ook samen. ^)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wat een weersomstandigheden gisteren!! Op het programma stond een 20k loop en eigenlijk ging het boven verwachting goed (qua weer bedoel ik dan). Tot kilometer 11 was het prima te doen, af en toe een verdwaalde regendruppel maar verder niets spectaculairs. So far so good d:)b

Tot kilometer 11.... De hemel brak open en binnen no-time was alles doorweekt! Heb nog 5 kilometer door de regen geploeterd, maar toen ik het dorp weer inliep moest ik eigenlijk nog 4km doorlopen. Heb mezelf wijsgemaakt dat ik de ontbrekende kilometers kon wegstrepen tegen het bagger-weer :P.

Eind van het jaar zitten wij overigens een week op een bungalowpark in Noordwijkerhout, zijn er daar in de buurt nog leuke routes of evenementen die ik kan lopen?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Dat hardlopen is wel even wennen. De eerste minuten zijn een beetje lastig en stroef maar daarna gaat het lekker. Ook als ik klaar ben hou ik er een goed gevoel aan over, alleen de spierpijn die erna komt :|
Ik kan niet wachten tot het lente wordt en lekker 5km achter elkaar kan lopen.

Wat doen jullie voor rek en strek oefeningen? En doe je dat voor het lopen of juist erna?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Calitomnication schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:46:

Eind van het jaar zitten wij overigens een week op een bungalowpark in Noordwijkerhout, zijn er daar in de buurt nog leuke routes of evenementen die ik kan lopen?
Gewoon lekker de duinen in, veel mooie (fiets)paden daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
MrAcid schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:27:
[...]

Gewoon lekker de duinen in, veel mooie (fiets)paden daar!
Dat is wel een goeie tip inderdaad! Vaak zijn er wel fietsroutes te vinden. Dan is het gewoon een kwestie van de nummers van de kruispunten onthouden/opschrijven en lopen maar. Er staat ook altijd op vermeld hoeveel kilometer het is van kruispunt naar kruispunt :)
Xanthian schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:00:
Wat doen jullie voor rek en strek oefeningen? En doe je dat voor het lopen of juist erna?
Ik doe alleen even kort beentjes rekken als ik klaar ben. Geen idee of het echt nut heeft, maar het zit inmiddels gewoon zo in m'n systeem.
Vooraf doe ik eigenlijk helemaal niks. Ik loop gewoon de eerste kilometer even rustig en daarna voer ik het tempo verder op.

Spierpijn van hardlopen gaat vanzelf over. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste spierpijn van hardlopen heb gehad.
Ik ben sinds kort bezig met krachttraining naast het lopen, maar daar heb ik wel regelmatig spierpijn van :X
Poekie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:46:
Vogelenzang tegen de AWD aan zit wel een prima pannenkoekenboshut met een leuke speciaalbierkaart dacht ik :)
Ik weet nu waar ik eens moet gaan hardlopen! :9~

[ Voor 55% gewijzigd door InZane op 12-12-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Calitomnication Bij Noordwijkerhout iets naar t noorden is er ook een natuurpark Amsterdamse Waterleidingduinen. Ik weet niet of je daar mag hardlopen, fietsen in ieder geval niet, en t is ook niet gratis. Het is echter wel flink groot dus let even op waar je er wel en niet langs kan als je vanuit Noordwijkerhout door de duinen naar t noorden gaat. In Vogelenzang tegen de AWD aan zit wel een prima pannenkoekenboshut met een leuke speciaalbierkaart dacht ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Poekie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:46:
@Calitomnication Bij Noordwijkerhout iets naar t noorden is er ook een natuurpark Amsterdamse Waterleidingduinen. Ik weet niet of je daar mag hardlopen, fietsen in ieder geval niet, en t is ook niet gratis. Het is echter wel flink groot dus let even op waar je er wel en niet langs kan als je vanuit Noordwijkerhout door de duinen naar t noorden gaat. In Vogelenzang tegen de AWD aan zit wel een prima pannenkoekenboshut met een leuke speciaalbierkaart dacht ik :)
Meer info hier (prima site voor GPX trail-files overigens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:11
Ahh het is weer koud... en glad.
Vanmorgen net toen ik een versnelling liep en een bocht nam onderuit gegaan, vol op mijn linkerzij geklapt. Linkerbeen schoot zeg maar onder me vandaan door de gladheid.

En daar lag ik dan, plat gestrekt. Eerste reactie... horloge op pauze zetten 8)7 Daarna beetje beduusd wat er gebeurt was... Opgestaan en om me heen gekeken of niemand het gezien had en kijken of alles nog heel was. Ik moest nog 7 KM terug naar huis, dat ging gelukkig wel goed.

Paar schaafplekjes en zal morgen wel stijf zijn maar gelukkig voor de rest niks aan de hand.

Kijk dus uit collega lopers, het kan glad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 09:14
Ik moet zeggen dat ik een flinke hardloop-dip zit. Ik loop al bijna 8 jaar minimaal 2x per week en liep ongeveer 12km/u gemiddeld (op halve marathon). Sinds april een blessure gehad, waarbij de heup helemaal stijf werd. Daarna een tijdje rust genomen en bijna 2.5 maand niet gelopen.

Sinds augustus ben ik weer opgestart, maar ik heb nu ineens flink last van mijn knieën. Aangezien slecht kraakbeen in de familie zit heb ik foto's laten maken, maar er zit genoeg ruimte tussen de botten. Kraakbeen is dus niet weg, maar de klachten die ik heb lijken daar wel aan gerelateerd te zijn.

Na het lopen altijd een wat stijve knie en na een paar uur ook een beetje zeurende pijn. Het gaat gaat gewoon niet over. Fysio geeft aan dat ik wat moet doen aan mijn looptechniek. Dat zal vast beter kunnen, maar ik heb hele marathons gelopen met deze techniek en nooit een centje pijn.

Zelf geloof ik meer dat ik te weinig kracht heb in de benen. Behalve het hardlopen zit ik de hele dag, dus ik zat te denken of het niet beter zou zijn om mijn beenspieren verder te trainen met krachttraining. Wat doen jullie verder naast het lopen?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:17:

Ik weet nu waar ik eens moet gaan hardlopen! :9~
Ik kwam daar als kind dus ik weet niet of het nog steeds zo is - de boshut zit er nog in ieder geval volgens maps :)

@Xanthian ik heb in het begin altijd wel spierpijn gehad, dat is normaal hoor. Nu eigenlijk alleen als ik flink heuveltraining heb gedaan, veel langer dan gewend loop, of een heuvelachtige wedstrijd.
En nu omdat ik gister zo snugger was om mijn te strakke veter niet losser te doen en met mijn gevoelloze voet door te lopen |:( beetje spierpijn in mijn ene kuit. Gaat wel weer weg.
Het wordt écht beter als je meer loopt, dan heb je minder vaak pijn en/of korter pijn.
Ik heb na de 7H nog meegedaan aan een onderzoek of eiwitshakes zouden helpen met sneller herstel, benieuwd wat daar uit kwam (en of ik placebo had, want ik merkte geen verschil met normaal haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Xanthian schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:00:
Dat hardlopen is wel even wennen. De eerste minuten zijn een beetje lastig en stroef maar daarna gaat het lekker. Ook als ik klaar ben hou ik er een goed gevoel aan over, alleen de spierpijn die erna komt :|
Ik kan niet wachten tot het lente wordt en lekker 5km achter elkaar kan lopen.

Met de hardloopvereniging doen wij altijd losmakende oefeningen, maar wel pas nadat we 2 / 3 kilometer hebben ingelopen. Deze oefeningen zijn meer gericht op je core stabiliteit, planken, opdrukken, squaten, op je tenen lopen & helemaal uitstrekken, lunges.
Maar zodra ik allen loop moet ik eigenlijk bekennen dat ik gewoon de deur uitga, begin met lopen en bij terugkomst eigenlijk zsm onder de douche spring :X.
Heb wel zo'n fitnessmat en roller thuis, dus 2 a 3 keer per week voer ik hier ook oefeningen uit, maar die regelmaat zou eigenlijk wel iets omhoog mogen (lees; moeten).

@MrAcid @Poekie.
Thanks voor de tips.. en gewoon de duinen in en gaan is inderdaad heerlijk. Afgelopen zomer heb ik mijn vriendin met een boek en genoeg geld voor 24x muntthee bij een strandtent geparkeerd en ben door de duinen van Schoorl gaan lopen. Op de planning stond een 15km loop, dus zou ongeveer 1.15 max 1.30 wegblijven. Ware het niet dat ik geen idee heb waar ik overal heb gezeten. Wat ik wel weet is dat ik 1.45 later terug was, 21km heb gelopen (in July 2018, zonder water of voeding), de medewerkers van de strandtent mijn vriendin al een paar van het terras hebben weggekeken en ze ook helemaal niet blij was toen ik "eindelijk" weer op kwam dagen.

(voor de kenners van het gebied, zij zat in Hargen aan Zee, ik op de 11 km ergens in de duinen van Bergen en moest de weg nog terug zien te vinden)

Conclusie; project verdwalen in de duinen v2.0 is on!!!

[ Voor 28% gewijzigd door Calitomnication op 12-12-2018 12:17 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
@BugBoy extra kracht training naast het hardlopen kan geen kwaad. Is nu iets wat ik zelfs sinds kort ook op gepakt heb, alleen dan voornamelijk core stabiliteitsoefeningen. Heb wel eens wat last in de onderrug van het lopen kijken of ik het daarmee kan verhelpen en sowieso beter kan gaan lopen.

Wat rollen betreft. Maakt het soort roller nog wat uit of is het allemaal een pot nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BugBoy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:04:
Na het lopen altijd een wat stijve knie en na een paar uur ook een beetje zeurende pijn. Het gaat gaat gewoon niet over. Fysio geeft aan dat ik wat moet doen aan mijn looptechniek. Dat zal vast beter kunnen, maar ik heb hele marathons gelopen met deze techniek en nooit een centje pijn.
Maar nu heb je wel pijn. Ik zou het advies van een professional niet zo gauw terzijde schuiven.
Zelf geloof ik meer dat ik te weinig kracht heb in de benen. Behalve het hardlopen zit ik de hele dag, dus ik zat te denken of het niet beter zou zijn om mijn beenspieren verder te trainen met krachttraining. Wat doen jullie verder naast het lopen?
Kracht en techniek zijn beide essentieel voor pijnvrij hardlopen. Ik doe meestal (bodyweight) squats, lunges en hamstringoefeningen met stretch cords.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:47

Rudedadude

Maybe we were born to run

Roadman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:59:
Ahh het is weer koud... en glad.
Vanmorgen net toen ik een versnelling liep en een bocht nam onderuit gegaan, vol op mijn linkerzij geklapt. Linkerbeen schoot zeg maar onder me vandaan door de gladheid.

En daar lag ik dan, plat gestrekt. Eerste reactie... horloge op pauze zetten 8)7 Daarna beetje beduusd wat er gebeurt was... Opgestaan en om me heen gekeken of niemand het gezien had en kijken of alles nog heel was. Ik moest nog 7 KM terug naar huis, dat ging gelukkig wel goed.

Paar schaafplekjes en zal morgen wel stijf zijn maar gelukkig voor de rest niks aan de hand.

Kijk dus uit collega lopers, het kan glad zijn.
Dat is de spirit!

Afbeeldingslocatie: https://vangogh.teespring.com/v3/image/EEaqkX-nnXgosJNkOmmWqtlj2HU/480/560.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Rudedadude dat shirt wil ik eigenlijk wel hebben :+ En eigenlijk ook wel deze

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0727/9951/products/Strava_white_Tee_8de5d7cc-138b-402f-bc7e-61b6d35bb17a_540x.png?v=1485793172

Sinds de Bruggenloop voelden mij benen als beton, gisteren heb ik een klein rondje van 5KM gelopen met een rustige pace om het zuur 'eruit te lopen'. Ik moet zeggen dat dit wel heeft geholpen maar of dit wetenschappelijk te verklaren is...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

vhal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:42:
Sinds de Bruggenloop voelden mij benen als beton, gisteren heb ik een klein rondje van 5KM gelopen met een rustige pace om het zuur 'eruit te lopen'. Ik moet zeggen dat dit wel heeft geholpen maar of dit wetenschappelijk te verklaren is...
Door rustig te lopen beweeg je die spieren weer echt goed, komt er weer doorbloeding en kan het zuur beter afgevoerd worden?

Shirts kan je bij de decathlon laten bedrukken met een eigen tekst toch? Dan kan je zo'n tekst wel achterop je runshirt zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Nu online
Aangezien de 'wat doen jullie voor (spier)oefeningen naast het lopen' gesprekken weer oplaaien :) Paar tips uit de Runners World nieuwsbrief van eind November: https://www.runnersworld....erbenen-sterker-te-maken/

In Maart dit jaar begon ik met (core)oefeningen, via de app 'Home Workout'. Inmiddels heb ik daar wat oefeningen uit gepikt en er mijn eigen workout van gemaakt, en nu doe ik elke ochtend na het opstaan een combinatie van (side) planking, opdrukken, squats & kuitenwippen. Gewoon ff 10 á 15 minuutjes lekker bezig zijn, en je hebt de ochtend al gewonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Pff, daar heb ik om 05.15 echt nog niet de motivatie voor. :+

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Nu online
Xaverius schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:11:
Pff, daar heb ik om 05.15 echt nog niet de motivatie voor. :+
Kuitenwippen kun je gewoon tijdens 't tandenpoetsen doen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 16:09
Garmin heeft toch zeker wel een auto-pause optie op hun sporthorloges?

Overigens zou ik zelf wat terughoudend zijn met het maken van grapjes over mensen die neervallen tijdens het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

slow whoop schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:12:

Overigens zou ik zelf wat terughoudend zijn met het maken van grapjes over mensen die neervallen tijdens het hardlopen.
Idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

We gaan toch niet ook hier met een politiek correcte beweging beginnen hè? Als zo'n shirt al niet meer kan. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Terughoudende grapjes zijn niet meer grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008

Gotez

42

Deze week voor mijn werk in Lissabon. Rondje gedaan in park. Met ongeveer 180 hoogtemeters op 7km rennen is dat toch wel wat anders dan die rondjes door de polder. Maar wat is dat lekker zeg. Jammer dat je omhoog zoveel snelheid verliest maar naar beneden niet volle bak kan gaan. Zeker niet op die paden met losse steentjes. Naar beneden is lastiger dan omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:18:
We gaan toch niet ook hier met een politiek correcte beweging beginnen hè? Als zo'n shirt al niet meer kan. :F
@slow whoop zegt: "... zou ik zelf wat terughoudend zijn ..."
Je kunt het ermee eens zijn of niet. Niet gelijk op de spits drijven en slachtoffer spelen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

kenneth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:39:
@slow whoop zegt: "... zou ik zelf wat terughoudend zijn ..."
Het zou inderdaad kunnen dat het zo bedoeld was.
Je kunt het ermee eens zijn of niet. Niet gelijk op de spits drijven en slachtoffer spelen.
Vind je dat niet ook weer wat sterk aangezet? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
Ik wilde alleen opmerken dat ik vind dat het T-shirt in dit geval de plank volledig mis slaat omdat:
  1. Er elk jaar weer mensen neervallen tijdens of vlak na hardloopwedstrijden. Sommigen van die mensen staan nooit meer op. Persoonlijk zou ik daar nooit grappen over willen maken.
  2. Gamin een auto-pauze functie heeft, dus er hoeft niet eens op pauze gedrukt te worden als je stopt met hardlopen.
Het was niet mijn bedoeling om hier een hele discussie of "politiek correcte beweging" over te beginnen. Ik wil ook niet oordelen over mensen die al dan niet grappige T-shirts dragen. Iedereen mag wat mij betreft dragen wat ie wil.

Laten we het gewoon weer over hardlopen gaan hebben. :)

[ Voor 29% gewijzigd door slow whoop op 13-12-2018 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
Tja, zo kun je overal wel een punt van maken.
Het neervallen van mensen is absoluut niet grappig, het t-shirt wel.
Het is gewoon een beetje galgenhumor en daar is niks mis mee.

• Gonadan

Gonadan

slow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:26:
  1. Gamin een auto-pauze functie heeft, dus er hoeft niet eens op pauze gedrukt te worden als je stopt met hardlopen.
Dan heb ik wel een probleem want dat is altijd het eerste wat ik uit zet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• slow whoop
Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:41:
[...]

Ik geloof dat ik dat om mijn oude TomTom horloge ook nog achteraf kan aanpassen. De tijden en snelheden worden dan ook gewoon gecorrigeerd. Dat zal met Garmin dan toch ook wel kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
slow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:53:
[...]

Ik geloof dat ik dat om mijn oude TomTom horloge ook nog achteraf kan aanpassen. De tijden en snelheden worden dan ook gewoon gecorrigeerd. Dat zal met Garmin dan toch ook wel kunnen?
Geen idee of dat kan met Garmin. Mijn Garmin heeft genoeg andere dingen die mijn oude TomTom niet heeft, zoals bijv. fatsoenlijke 'lap' functionaliteit. Maar goed, dat hoort niet in dit topic :)

Persoonlijk vind ik een auto pauze functie enorm irritant. Ik zet het altijd gelijk uit. Bepaal liever zelf wanneer er wordt gepauzeerd.

• slow whoop
InZane schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:57:
...
Bepaal liever zelf wanneer er wordt gepauzeerd.
Zeker. Maar helaas denken sommige verkeerslichten of situaties daar soms anders over.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:41:
[...]

Of gewoon niet uitzetten en een drempelwaarde er in zetten dat alles boven de x km/min een 'pauze' is. En als dat niet kan dan is het een goede reden om een andere horloge te kopen :+ De FR235 kan het sowieso maar YMMV en RTFM :P

Wat anders, hoe plannen jullie mogelijke wedstrijden in voor 2019? Geheel random of stellen jullie een doel voor ogen en plannen jullie specifieke events? Ergens in het voorjaar wil ik een 10KM lopen (misschien CPC) en in het najaar een HM (Oostland) maar het aanbod daarbuiten is gigantisch... :X

[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 13-12-2018 10:18 ]

Strava

• Gonadan

Gonadan

slow whoop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
Zeker. Maar helaas denken sommige verkeerslichten of situaties daar soms anders over.
Dat valt niet te ontkennen, maar daar houd ik met plannen van routes wel rekening mee. Geen verkeerslichten of dergelijke kruisingen, wat ik dan nog aan vertraging tegen kom zoals bijvoorbeeld geen voorrang krijgen bij een voetgangersoversteekplaats beschouw ik dan maar als extra stimulans en niet als pauze. :P

@slow whoop je uit uiteraard acheraf zelfs nog de GPX bewerken, de mogelijkheden zijn eindeloos. ;)
vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:09:
Wat anders, hoe plannen jullie mogelijke wedstrijden in voor 2019? Geheel random of stellen jullie een doel voor ogen en plannen jullie specifieke events? Ergens in het voorjaar wil ik een 10KM lopen (misschien CPC) en in het najaar een HM (Oostland) maar het aanbod daarbuiten is gigantisch... :X
Plannen? :D
Ik ga in het voorjaar mijn tweede wedstrijd ooit lopen en dat is omdat het een bekendere is en ik er op de fiets heen kan. Meer criteria heb ik (nog) niet, misschien als ik er ooit verslaafd aan raak. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb een aantal dingen waar ik eigenlijk elk jaar aan mee doe, bijv. FBK Games dubbele mijl, Mariken met een vriendin, Singelloop Enschede, Diepe Hel, 7H. Verder kijk ik af en toe op inschrijven of er lokale wedstrijden zijn die in mijn 'vastliggende' wedstrijdkalender goed vallen - dit jaar was dat bijvoorbeeld een lokaal wedstrijdje in Delden en over twee weken in Borne. Maar die schrijf ik dan veel korter van te voren in.
Door het lokaal te houden valt een heeeeeeeele hoop al af.

• InZane
[...]

Dan druk ik dus even op het pauze knopje.
Sowieso probeer ik mijn routes altijd zo te kiezen dat ik geen/weinige verkeerslichten tegenkom. Dat gaat op zich best redelijk, aangezien ik aan de rand van ons dorp woon. Als het even kan loop ik zo snel mogelijk de bebouwde kom uit richting bos en weilanden :)
Het enige wat ik heb gepland is de Midwinter marathon (10 mijl) en ik wil me nog inschrijven voor de Wisent winter trail op oudejaarsdag. Verder plan ik nog niks.

[ Voor 35% gewijzigd door InZane op 13-12-2018 10:28 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan Ja, het kan maar in de agenda staan zodat de rest van het gezin er ook rekening mee kan houden (dus dat ik niet één dag van tevoren met het idee komt om naar een hardloop wedstrijd te gaan terwijl een ander [insertactiviteit@randomplace] op de planning stond bij de wederhelft)

@Poekie Mja, lokaal is hier (Rotterdam e.o.) wel een dingetje, dan kan je ieder weekend wel ergens terecht :P Jammer dat de leuke lopen (naar mijn gevoel) op 1uurofmeer-reisafstand liggen zoals 7H of een random trail op de Veluwe e.d. maar gelukkig is er genoeg keus. Het kort van te voren inschrijven of een startnummer overschrijven heeft wel zijn voordelen zag ik bij de Bruggenloop, je loopt een stuk goedkoper :P

Strava

• slow whoop
[...]
Ik heb stiekem de ambitie om in 2019 een marathon te lopen. Heb dit jaar 2x een halve gedaan, en ben benieuwd of een marathon ook haalbaar is. Ik weet nog niet voor welke marathon ik me zou willen inschrijven. Het zal afhangen hoe het trainen komend jaar zal gaan, en mijn beschikbaarheid.

Het liefst plan ik het zo vroeg mogelijk, zeker de langere duurlopen. Dat help voor mij als een doel om naar toe te werken.

• Gonadan

Gonadan

vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:31:
@Gonadan Ja, het kan maar in de agenda staan zodat de rest van het gezin er ook rekening mee kan houden (dus dat ik niet één dag van tevoren met het idee komt om naar een hardloop wedstrijd te gaan terwijl een ander [insertactiviteit@randomplace] op de planning stond bij de wederhelft)
Ja dat snap ik heel goed hoor, dat heb ik mijn wedstrijden ook bewust gedaan. Juist om er heen te kunnen werken. Mijn opmerking was meer om aan te geven dat ik weinig te plannen heb met maar één wedstrijd per vijf jaar. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:25
Bij mij staat autopauze ook uit. Als je de pauzes niet mee hoeft te tellen, dan ga ik dit weekend even een marathon in 2 uur (met 84 keer pauze) lopen. ;)

Ik wil in 2019 (ergens in het voorjaar) mijn eerste halve marathon gaan lopen. Daarnaast zowel de 10 miles in Tilburg als de Singelloop in Breda (beide op fietsafstand, maar beide ook ieder jaar de dag na een verjaardag :+ ).
Die halve marathon is wel echt een doel, de andere twee zijn vooral makkelijk (qua logistiek) en leuk.

• Roadman
vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:31:

Het kort van te voren inschrijven of een startnummer overschrijven heeft wel zijn voordelen zag ik bij de Bruggenloop, je loopt een stuk goedkoper :P
En als je het een beetje goed uitzoekt loop je nog redelijk vooraan ook.

Iemand hier trouwens ervaring met de Linschotenloop?
Is volgens mij wel een redelijk grote loop, maar hoe is het parcours? Voor de halve met name. Beetje redelijk snel? Ik heb nog een 5 seconden frustratie weg te werken... :( })

[ Voor 25% gewijzigd door Roadman op 13-12-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik had me ingeschreven voor Linschoten en volgens mij is het gewoon een snel/vlak parcours. Heb zelf een MTB-tochtje met een groep vrienden dus ik ga niet meer maar was ook van plan er een PR te gaan aanscherpen. :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Autopauze is het eerste wat ik uitzet. Heb daar op de FR610 met geëxperimenteerd maar was niet tevreden over hoe het werkt. Als je voor een stoplicht moet wachten registreert het horloge dat niet altijd waardoor de tijd door blijft lopen et cetera. Gevolg, bij ieder stop-punt moest k controleren of het horloge de tijd wel of niet registreerde, wat meer werk met zich meebracht dan even op de knopje drukken :) Ik bepaal liever zelf wanneer ik op een ronde aftik :).

Verder moeten mensen zich niet zo druk maken om wat er op een t-shirt, jas, broek, boek of whatever staat. Anno 2018 moet je al je woorden 20x afwegen voordat je iets kunt zeggen, want je zult maar net dat ene % van de samenleving kwetsen :).
is geen aanval op jou, maar een algemene constatering

[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 13-12-2018 12:27 ]

tips voor New York

• Roadman
MrAcid schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:43:
Ik had me ingeschreven voor Linschoten en volgens mij is het gewoon een snel/vlak parcours. Heb zelf een MTB-tochtje met een groep vrienden dus ik ga niet meer maar was ook van plan er een PR te gaan aanscherpen. :+.
Ok, zal redelijk last minute bepalen of ik loop of niet.
Eerst vanavond maar eens kijken wat het lichaam van de valpartij van gisteren vond.
Merk nu wel wat stijfheid en spierpijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Roadman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:47:
[...]
Is volgens mij wel een redelijk grote loop, maar hoe is het parcours? Voor de halve met name. Beetje redelijk snel? Ik heb nog een 5 seconden frustratie weg te werken... :( })
Ja, paar keer meegedaan. Het is zeker een snel parcours op de halve. Ik heb er mijn PR gelopen (1:29:02 :) ) heel wat jaren terug. Parcours is niet noemenswaardig gewijzigd. Het is muv. 2 kleine bruggetjes helemaal vlak en weinig rare bochten. Vanwege het vlakke polderlandschap moet je wel mazzel hebben met de weersomstandiheden (wind..)

Verwacht geen ordelijke startvakken op tijd, dus als je voor een snelle tijd wilt gaan, moet je of op tijd in het vak of brutaal zijn en je een weg naar voren banen. :)

Mijn hardlopen staat op een wat lager pitje, 2x per week niet te hard, niet te ver. Wat last van knieen, maar gaat de goede kant op. Ik denk wel in staat om op Oudjaarsdag de 8km businessrun bij de Sylvestercross in Soest te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door estorino op 13-12-2018 12:48 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 09:25
Roadman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:47:
[...]

En als je het een beetje goed uitzoekt loop je nog redelijk vooraan ook.

Parcours is vrij 'exposed' aan weersomstandigheden. Verder een leuk kleinschalig loopje met een massastart. Denk categorie 250-300 lopers ofzo op de 1/2. Het parcours is verder volgens de website KNAU-gecertificeerd, maar in praktijk geeft 'ie bij vrijwel iedereen zo'n 20,85km aan op de GPS. Een goede plek om een PR te lopen dus als het op die secondes aankomt ;)

PS: GPS is natuurlijk geen betrouwbare graadmeter en een certificering over het algemeen wel, dat realiseer ik mij en het is ook niet de bedoeling een discussie op te starten rond lengtes en accuratesse van parcours, maar dat terzijde.

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag voor de tweede keer in een aantal weken op mijn oude schoenen gelopen en beide keren een flinke blaar. Lijkt dus een verband in te zitten en ik denk dat ze versleten zijn. Is met 920km toch best snel vind ik, het gaat om Nike Lunarglide 8 schoenen.

Wat is jullie aanpak om een HM te lopen? Ik kom stiekem best in de buurt qua kilometers momenteel en twijfel een beetje tussen 1 snelheid (bij voorkeur Z3/D2 tempo) of trapsgewijs iedere 5 kilometer iets vertragen tenzij het niet nodig is?

• MrAcid
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:41:
Vandaag voor de tweede keer in een aantal weken op mijn oude schoenen gelopen en beide keren een flinke blaar. Lijkt dus een verband in te zitten en ik denk dat ze versleten zijn. Is met 920km toch best snel vind ik, het gaat om Nike Lunarglide 8 schoenen.

Wat is jullie aanpak om een HM te lopen? Ik kom stiekem best in de buurt qua kilometers momenteel en twijfel een beetje tussen 1 snelheid (bij voorkeur Z3/D2 tempo) of trapsgewijs iedere 5 kilometer iets vertragen tenzij het niet nodig is?
Vlak, of versnellen.
Vertragen is nooit een goeie tactiek vooraf - wel de realiteit soms. :)
Roadman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:17:
[...]

Ok, zal redelijk last minute bepalen of ik loop of niet.
Eerst vanavond maar eens kijken wat het lichaam van de valpartij van gisteren vond.
Merk nu wel wat stijfheid en spierpijn.
Was nog wel blij me je (waarschuwings)post van gisteren - ik liep vanmorgen over behoorlijk gladde fietspaden met een laagje rijp dat wat extra slushy was door het strooizout.

Hopelijk kun je gewoon lopen vanavond!

[ Voor 27% gewijzigd door MrAcid op 13-12-2018 15:50 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Aghanim zijn het niet gewoon je sokken die slechter/dunner/etc beginnen te worden? 920KM voor één paar schoenen vind ik overigens wel redelijk veel maar wellicht is dit ook wel persoonsafhankelijk

Strava

• InZane
vhal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:07:
@Aghanim zijn het niet gewoon je sokken die slechter/dunner/etc beginnen te worden? 920KM voor één paar schoenen vind ik overigens wel redelijk veel maar wellicht is dit ook wel persoonsafhankelijk
Ik hou meestal ongeveer maximaal 1000km aan, dus ik vind het ook al wel redelijk veel. Volgens mij loopt er hier zelfs iemand rond die bij 500km al nieuwe schoenen koopt.

• Gonadan

Gonadan

Hoe lang gaan sokken meer eigenlijk? Want ik had laatst wel het idee maar eens wat nieuwe setjes te kopen, die van mij geven zo'n schuurpapiergevoel na een paar kilometer. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:48:
Vlak, of versnellen.
Vertragen is nooit een goeie tactiek vooraf - wel de realiteit soms. :)
Dat zou ik inderdaad ook denken. Mentaal gezien werkt het bij soms echter anders. Zo liep ik deze week voor het eerst 15KM op 4:53/km gelopen. Dat is 10sec/km langzamer dan mijn 10K PR met 4:43/km. Dat ging prima, ik zat continu rond mijn drempel en mijn tijden bleven ook bij 13,14 en 15km vrijwel hetzelfde. Ik twijfelde toen om door te gaan voor mijn eerste HM ooit en bedacht me dat ik prima zou kunnen kijken hoe het zou gaan de resterende kilometers en dat het prima zou zijn als ik die rond of boven de 5:00/km zou lopen. Heb het niet gedaan omdat ik me nog niet getrained genoeg voel voor de HM afstand maar denk dat ik, als ik deze loop had doorgetrokken op 5:05/km voor de HM was uitgekomen.

Als ik er nu aan denk een HM op 5:05/km te moeten lopen krijg ik toch wat zenuwen :P

@vhal ik heb het met verschillende sokken die ik probleemloos gebruik in mijn Pegasus 33 schoenen. Denk dus dat het echt aan de schoen zelf ligt. Had er eerder vrijwel nooit last van dus iets anders dan slijtage kan ik me ook niet bedenken?
Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:59:
Hoe lang gaan sokken meer eigenlijk? Want ik had laatst wel het idee maar eens wat nieuwe setjes te kopen, die van mij geven zo'n schuurpapiergevoel na een paar kilometer. :+
Bij mij totdat ik mijn grote teen kan zien wanneer ik mijn schoen uit trek :+

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 13-12-2018 17:00 ]

• Roadman
MrAcid schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:48:
[...]

Was nog wel blij me je (waarschuwings)post van gisteren - ik liep vanmorgen over behoorlijk gladde fietspaden met een laagje rijp dat wat extra slushy was door het strooizout.

Hopelijk kun je gewoon lopen vanavond!
(y)
Benen gelukkig nergens last van, wel nog een beetje stijfheid in de bovenarm.
Gelukkig is het pas zaterdag weer core workout day.
Valorian schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:30:
[...]

Parcours is vrij 'exposed' aan weersomstandigheden. Verder een leuk kleinschalig loopje met een massastart. Denk categorie 250-300 lopers ofzo op de 1/2. Het parcours is verder volgens de website KNAU-gecertificeerd, maar in praktijk geeft 'ie bij vrijwel iedereen zo'n 20,85km aan op de GPS. Een goede plek om een PR te lopen dus als het op die secondes aankomt ;)

PS: GPS is natuurlijk geen betrouwbare graadmeter en een certificering over het algemeen wel, dat realiseer ik mij en het is ook niet de bedoeling een discussie op te starten rond lengtes en accuratesse van parcours, maar dat terzijde.
Dat klinkt als heel erg geluk moeten hebben met de wind. Nouja we zien het wel dan. Anders nog genoeg kansen van het voorjaar. Bedankt voor de informatie!

[ Voor 48% gewijzigd door Roadman op 13-12-2018 20:13 ]

• Gonadan

Gonadan

Gewoon niet fit genoeg om de lactaatdrempeltest te voltooien. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Aghanim
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:21:
Gewoon niet fit genoeg om de lactaatdrempeltest te voltooien. :')
Balen man. Wat ging er mis en hoe werkt de test?

• Gonadan

Gonadan

Aghanim schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:32:
Balen man. Wat ging er mis en hoe werkt de test?
Wat niet zou ik bijna zeggen. :D

Allereerst was ik gewoon niet fit vandaag dus ik hield al rekening met dit scenario. Daarnaast was mijn route niet helemaal geschikt; vrij vlak met veel verkeer en op het punt waar het er om ging veel oneffen voetpaden, stoepje op stoepje af, etc.

Je begint (na op start drukken) met 10 à 15 minuten warm joggen, feitelijk tot je zelf op lap drukt.
Dan moet je vier minuten in een zeker hartslagbereik lopen, dit was voor mij ongeveer het tempo van joggen. Vervolgens krijg je steeds een nieuw interval van vier en later drie minuten waarin je in een hartslagbereik moet lopen. Dit bereik verhoogt per interval met zo'n tien slagen.
Dus ergens moest ik tussen de 152 en 162, prima. Daarna 162-171, dat ging echt met hangen en wurgen. Vervolgens 171-181 wat ik gewoon niet haalde een toen hij om 181-190 vroeg ben ik gestopt. De getallen die ik even uit mijn hoofd dus ze kunnen beheer zijn, dan beschouw je het maar als fictief.

Wellicht was het wel gelukt als ik dat interval nog had geprobeerd, maar omdat ik de 171+ al niet redde had ik het gevoel dat het wel klaar was. De laatste keer dat ik een rondje op tempo liep was het 165 gemiddeld met top van 177, dat ik nu zo'n moeite had om hoger te komen gaf mij het idee dat het er gewoon niet in zat.
Conditioneel was het zwaar, maar ik had met name motorische problemen. Niet goed lopen, verstappen, teen die bij afzetten weer opzij schiet, etc. Dat en dingen als het ontwijken van fietsers en autospiegels tegen je schouder zullen vast ook niet mee geholpen hebben.

Volgende keer gewoon beter voorbereiden. Zorgen dat ik wel goed fit ben en een parcours kiezen waar je meer rust hebt een goed je hartslag kan opkrikken. Misschien de duinen maar in. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Aghanim
  • Niet online
Klinkt inderdaad niet als de juiste omstandigheden. Gewoon opnieuw proberen als je jezelf goed fit voelt. Je weet nu in elk geval wat je kunt verwachten, dat helpt ook. Ik moet de test nog eens doen, al ben ik wel benieuwd of daar een andere waarde uit komt dan de waarde die mijn Fenix5 eens per zoveel weken zelf geeft na een normale ronde hardlopen.

• Gonadan

Gonadan

Aghanim schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:16:
Klinkt inderdaad niet als de juiste omstandigheden. Gewoon opnieuw proberen als je jezelf goed fit voelt. Je weet nu in elk geval wat je kunt verwachten, dat helpt ook. Ik moet de test nog eens doen, al ben ik wel benieuwd of daar een andere waarde uit komt dan de waarde die mijn Fenix5 eens per zoveel weken zelf geeft na een normale ronde hardlopen.
Jij bedoelt die automatische berekening? Die heeft bij mij nog nooit iets gezegd (ja wel aangezet :+). Daarom ben ik dit maar gaan doen, in de hoop dat het wat triggert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2