Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.
Alhoewel de ER Flyknit gemarket wordt als de opvolger als je klaar bent met de Pegasus range - sommige hebben dat - kan ik je vertellen dat de schoenen behoorlijk verschillen. De ER is gevoelsmatig lichter, instabieler en de flyknit om je voet voelt als een sok. Soms is dat lekker, maar ik kan er geen lange duurloop mee lopen. Ik heb ze beiden (oké, de Pegasus 34) en voor het snellere/kortere werk gebruik ik de ER, voor de rest de Pegasus.FreeShooter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:27:
[...]
Thanks voor het delen.
Ik twijfel tussen ook de Epic React Flyknit of de Nike Zoom Pegasus 35. Vanwaar jouw keuze voor de eerstgenoemde?
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik vind de FlyKnit lekkerder zitten als bovenwerk. Daarnaast is de Epic React volgens mij flink lichter dan de Pegasus - dat was althans een paar generaties geleden zo.FreeShooter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:27:
[...]
Thanks voor het delen.
Ik twijfel tussen ook de Epic React Flyknit of de Nike Zoom Pegasus 35. Vanwaar jouw keuze voor de eerstgenoemde?
Ik loop alles op de Epic React trouwens on-road, off-road, tempo, duur, etc. en op dit moment ook races. Races wil ik de VaporFly 4% nog voor kopen, maar daar is haast niet aan te komen.
Was toch even benieuwd naar gewicht: scheelt inderdaad 40gr per voet in maat 44. Is best veel.
[ Voor 24% gewijzigd door MrAcid op 22-11-2018 19:13 . Reden: Laatste zin over gewicht Epic vs Pegasus ]
Regeren is vooruitschuiven
Klopt weinig van iddValorian schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:59:
Aan de Zevenheuvelenlooplopers: klopt er bij jullie ook niets van de "Persoonlijke foto's" (die via de uitslagenpagina te vinden zijn)? Normaliter gaat dat koppelen van chip en foto altijd redelijk goed, maar nu vind ik werkelijk alleen mijzelf heel af en toe ergens in de verte onscherp terug. Ook bij vrienden zie ik geen goede foto's. Het lijkt alsof de timing gewoon net een paar seconden 'off sync' is.

Niet zo heul gek overigens...
Mja, ik zag ook een melding met iets over kostenvhal schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:23:
Zo te zien is Strava ook overgestapt naar de kaarten van Mapbox/Openstreetmap ipv Google Maps
Bensimpel
Positieve meneer
Denk wel dat er een en al te veranderen valt qua shoeisel, Ga volgende week ook eens een loop analyse laten doen en goede schoenen kiezen die bij mij passen. Loop nu op redelijk versleten schoentjes.
😆 - Denk ook eens om ;)
Bij mij klopt t redelijk alleen sta ik steeds net achter iemand of op de rand van de foto.... Sowieso een hoop foto's waar de focus heel ver naar voren zit en 90% van de mensen niet scherp is.Valorian schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:59:
Aan de Zevenheuvelenlooplopers: klopt er bij jullie ook niets van de "Persoonlijke foto's" (die via de uitslagenpagina te vinden zijn)? Normaliter gaat dat koppelen van chip en foto altijd redelijk goed, maar nu vind ik werkelijk alleen mijzelf heel af en toe ergens in de verte onscherp terug. Ook bij vrienden zie ik geen goede foto's. Het lijkt alsof de timing gewoon net een paar seconden 'off sync' is.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Mjah, ik heb nog niet gekeken moet ik heel eerlijk zijn, maar mijn persoonlijke magazine (vandaag per mail ontvangen) is een beetje een tegenvaller. Komt er eigenlijk op neer, hier heb je een algemeen bestand, maar we doen alsof het speciaal voor jouw is!Valorian schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:59:
Heeft er iemand overigens al de enquete ingevuld (ook vandaag ontvangen). Mocht je nog niet in de gaten hebben gehad de NN hoofdsponsor van het evenement was, dan weet je het na het invullen van de enquete wel

Overigens ontgaat mij het nut van de chip in de medaille (ook mede mogelijk gemaakt door NN
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Snap inderdaad niet zo goed dat Google hier nu opeens geld aan wil verdienen... Logisch dat websites dan overgaan op Openstreetmaps oid. Zeker websites die zelf niet veel geld verdienen.vhal schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:23:
Zo te zien is Strava ook overgestapt naar de kaarten van Mapbox/Openstreetmap ipv Google Maps
Niet des Googles om direct geld te willen verdienen. Normaliter verstoppen ze dat beeld :-)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Wilde net wat thermoshirts en nieuwe handschoenen bestellen
[ Voor 3% gewijzigd door Roadman op 23-11-2018 10:55 ]
Zo te zien werkt de site inmiddels weerRoadman schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:55:
Decathlon geen zin om vandaag spullen te verkopen? Hele site ligt plat.
Wilde net wat thermoshirts en nieuwe handschoenen bestellen
Niet onverwacht, ik zie overal nu OSM opduiken, maar "at the moment" viel me bij deze wel op.Google Maps feature provided by 'Elevate' extension is no longer available. This service is now too expensive to be displayed at the moment.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja had het door.
2 thermoshirts, extra muts, extra handschoenen en de hier aangeprezen wind bodywarmer besteld.
Klaar voor de winter!
[ Voor 4% gewijzigd door Roadman op 23-11-2018 13:12 ]
Mooie deals hoorPathogen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
Onder het mom van "het antwoord ligt altijd ergens in het midden" op zoek gegaan naar nieuwe schoenen voor de lange afstand, met een trapje meer demping en hopelijk een beetje meer "bounce" dan waar ik nu mee loop.
Die Fli-lytes lijken na een km of 600 toch wel anders te lopen dan na de eerste 50. Ik voel ook een stukje voetboogondersteuning op een plek waar ik het liever niet heb. Kan me niet goed heugen of dat altijd zo is geweest, of komt doordat de demping ingeklonken is, maar het loopt gewoon niet lekker meer en na meer dan een half uur gaat dat irriteren.
Dus weet je wat, we gaan eens langs Runnersworld, kijken of die Freedom ISO me tegenwoordig beter bevalt. Nou, ik ben er meteen achter wat de vorige keer dus niet goed ging: hij valt flink klein
Normaal zit ik in een maatje 43, ook in Saucony, maar van deze valt de 44 als een 43... Nou viel de Kinvara 9 ook klein ten opzichte van de 8, dus helemaal verbazen doet het me niet, maar handig is anders.
Leuke toevoeging is dat er nog een actie lopende was voor een gratis paar trailschoenen bij een nieuw paar Saucony wegschoenen. Nóg leukere toevoeging is dat er nog 30% korting op de Freedom ISO zat
Dus nu staat er ook nog een paar Peregrine (wel in 43 trouwens) onder mijn bureau.
Ik twijfel nog of ik die überhaupt ga gebruiken of meteen verkoop voor wat extra "korting" op de Freedoms. Mocht iemand hier meteen interesse hebben, stuur maar een DM
Overigens, dit rustige shopmomentje werd mede mogelijk gemaakt doordat ik gisteren mijn hardloopspullen vergat mee te nemen, wat me een volmondig gevloek opleverde toen ik op mijn werk aankwam
Verder heb ik bij Saucony zelf (.nl) de Type A8 besteld met fikse korting. Wil eens proberen om korte wedstrijden op een minimale racer te lopen.
PS: Voor de liefhebber: bij Hardloopshop.nl is vandaag de 'sale' collectie voor 50% korting, morgen gaat er nog 10% af en zondag gaat alles in die categorie voor 70% korting weg. Zit veel mooi spul tussen, niet alleen de oude modellen en lelijke kleuren
Bensimpel
Positieve meneer
Loop analyse gedaan (Run2day) en verschillende soorten schoenen uitgeprobeerd, advies is de NB Vongo v3. Vind ik zelf enorm fijn lopen ook. Maar de prijs is wel een beetje aan de hoge kant imho (Vooral voor een beginnende loper). In de winkel 135 euro, online vind ik ze al voor 93 euro.
Nogsteeds een beetje aan de hoge kant, om te beginnen misschien anders voor de Vongo V1 63 euro gaan? Zie online dat ze ongeveer gelijk zijn. V2 voelt weer helemaal anders volgens velen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Laat je bij het bepalen van de beste schoen nooit leiden door de prijs. Ik begrijp dat de prijs een hele sterke factor is en zeker een afschrik effect kan hebben. Zelf heb ik geen ervaring met deze schoen van New Balance, dus kan inhoudelijk niet echt op je vraag "wat is het verschil tussen de schoen". Wat je wel vaak merkt bij merken is dat de schoenen (ook in dezelfde lijn) onderling vaak grote verschillen hebben. Het zou dus kunnen dat de V3 die jij hebt getest weer compleet anders zit dan de V1 of V2.Bensimpel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:28:
Hmm, hebben jullie misschien advies?
Loop analyse gedaan (Run2day) en verschillende soorten schoenen uitgeprobeerd, advies is de NB Vongo v3. Vind ik zelf enorm fijn lopen ook. Maar de prijs is wel een beetje aan de hoge kant imho (Vooral voor een beginnende loper). In de winkel 135 euro, online vind ik ze al voor 93 euro.
Nogsteeds een beetje aan de hoge kant, om te beginnen misschien anders voor de Vongo V1 63 euro gaan? Zie online dat ze ongeveer gelijk zijn. V2 voelt weer helemaal anders volgens velen.
Ik weet niet waar je vandaan komt land, maar stel dat Roermond op rij-afstand ligt, daar heeft NB een outlet store (wat overigens geen garantie is dat ze de V1 of V2 daar voeren), dus je zou het evt daar kunnen proberen.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Dat dus.Frenz64 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:15:
Geen enkele korting is een blessure waard
Koop voor die paar tientjes extra je schoenen bij een goede zaak. Ik kocht mijn mizuno’s en mocht er een kwatiertje op gaan lopen buiten voor aanschaf.
Niks is erger als een blessure (door verkeerde schoenen) die je je sportplezier ontnemen.
Bensimpel
Positieve meneer
Woon in Nijmegen, Roermond is wel zeker te doen. Goede tip!Calitomnication schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:08:
[...]
Laat je bij het bepalen van de beste schoen nooit leiden door de prijs. Ik begrijp dat de prijs een hele sterke factor is en zeker een afschrik effect kan hebben. Zelf heb ik geen ervaring met deze schoen van New Balance, dus kan inhoudelijk niet echt op je vraag "wat is het verschil tussen de schoen". Wat je wel vaak merkt bij merken is dat de schoenen (ook in dezelfde lijn) onderling vaak grote verschillen hebben. Het zou dus kunnen dat de V3 die jij hebt getest weer compleet anders zit dan de V1 of V2.
Ik weet niet waar je vandaan komt land, maar stel dat Roermond op rij-afstand ligt, daar heeft NB een outlet store (wat overigens geen garantie is dat ze de V1 of V2 daar voeren), dus je zou het evt daar kunnen proberen.
Zeker waar, de NB vongo v3 loopt echt heerlijk, maar heb de v2/v1 nog niet geprobeerd, eens kijken bij de NB outlet in Roermond.Frenz64 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:15:
Geen enkele korting is een blessure waard en of je ze bij Run2day koopt of niet is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb de eerste keer de volle mep betaalt voor Mizuno's die ik na een goede analyse geadviseerd kreeg. De volgende twee paar (ook Mizuno's) kocht ik goedkoper via internet, eentje daarvan waren toch net ff anders en ik vermoed dat die de kuitproblemen die ik toen had verergerden.
[ Voor 25% gewijzigd door Bensimpel op 24-11-2018 11:57 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
Aan de andere kant, als je altijd op diezelfde schoen heb gelopen....Frenz64 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:15:
Geen enkele korting is een blessure waard \
Ik ga echt niet >50€ meer betalen als mijn huidige schoen (Saucony Omni 16) in de sale is. Yes bye, I'm crazy henkie not
Bij Saucony weet ik redelijk goed welke schoen ik kan hebben en welke ik niet kan hebben. De switch van Saucony naar een ander merk is wellicht een ander verhaal.
edit:

Ik bedoel maar., via Saucony zelf
[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 24-11-2018 13:34 ]
Er staat 65 maar ik moet uiteindelijk 90 afrekenen?vhal schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:36:
[...]
Ik bedoel maar., via Saucony zelfSchijnbaar hebben ze nu een andere code (noise40) die wel werkt bovenop de BF-actie
[ Voor 12% gewijzigd door Roadman op 24-11-2018 13:50 ]
Thnx, heb hem toch door gedrukt en voor 65.vhal schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:50:
@Roadman dat is het express-tarief, standaard is gratis (misschien vanaf een bepaald bedrag). Mijn ervaring met de webshop is dat het wel even kan duren, het komt vanuit de UK zo ver ik weet.
Heb er geen haast mee, heb al een paar omni iso staan. Deze nieuwe kan ik mooi gebruiken voor de marathon duurlopen richting het voorjaar
Bij mijn wel-echt-lokale hardloopwinkel kon ik vandaag Topo Athletic schoenen testen, en deze liepen eigenlijk super fijn! Aangezien mijn Brooks Ghosts aan vervanging toe waren heb ik bij deze winkel een mooi nieuw paar Fly-Lite 2 gekocht. Nog wel even oppassen met ze in roulatie nemen is me verteld, omdat ze natuurlijk wel veel minder drop hebben dan mijn huidige schoenen.
Beide winkels vind ik perfecte service geven, ik koop ongeveer 2 paar schoenen/jaar en koop 1 paar bij de ene en 1 paar bij de andere. Vind het toch een fijn idee dat ik altijd langs kan als er iets mis is.
En de semi-lokale winkel doet ook elke laatste zaterdag van de maand een leuke groepsloop met altijd mogelijkheid spul te testen (schoenen, sporthorloges, compressiespul). Klantenbinding weten ze wel te doen
Bensimpel
Positieve meneer
Ik snap dat het niet helemaal netjes is, maar de vongo V3 bij Run2day waren 145 euro, dat is voor een beginner veel geld imho, online kan ik dezelfde voor 93 euro scoren. Ik weet welke maat mij goed past nu, ja de service die ik ervaar bij run2day is super. Maar is dat de marge echt waard? En als de schoenen na 2 dagen toch niet lekker passen is er altijd nog WKOA,Frenz64 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:36:
Ik bedoel eigenlijk meer dat ik de betreffende zaak de marge gun @vhal , als ze me uitgebreid geholpen hebben met een loopband en verschillende schoenen met een dito professioneel advies (en dan dus niet de zaak uit loop om vervolgens op internet de laagste prijs te scoren). Jouw beschreven situatie is anders, dat gaat om herhalingsaankoop.
😆 - Denk ook eens om ;)
Dat antwoord heeft de gemiddelde consument al gegeven, gezien het grote aantal retailers dat de deuren heeft moeten sluiten. In sommige gevallen ook niet onterecht, er werd geen meerwaarde geboden, maar dat doet Run2today nou juist weer wel. Overigens vind ik dat bedrag gerelateerd aan wat je ervoor terugkrijgt helemaal niet veel, een 'beginnend' fitnesser betaalt dat in drie, vier maanden aan contributie. Hardlopen is zo ongeveer de goedkoopste sport die je kan beoefenen.Bensimpel schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:03:
[...]
..... Maar is dat de marge echt waard?...
Ik bedoel het overigens niet als een persoonlijke aanval op jou @Rainbow_Dash , ieder maakt die afweging voor zichzelf.
p.s. als je ze toch bij Run2day koopt: je vind het jezelf waard en je hebt er elke keer als je loopt een goed gevoel (for the record: ik heb geen band met die club, noch met enig ander retailer, afgezien met mijn lokale fietsenmaker, die ik idd de marge gun, hij staat altijd voor me klaar met geweldige service)
[ Voor 16% gewijzigd door Frenz64 op 25-11-2018 10:30 ]
Voor de integere mens wel. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen in eerst uitgebreid gebruik te maken van hun service en dan lekker online te bestellen. Zo heb ik laatst ook gewoon bij All4running gekocht omdat ik van hun advies gebruik had gemaakt. Zou ik, en iedereen met mij, dan alsnog online kopen dan bestaan dergelijke winkels snel helemaal niet meer. Waar moet je dan nog heen voor goed advies?Bensimpel schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:03:
Maar is dat de marge echt waard?
De marge die jij noemt vind ik ook wel hoge kant, maar het is ook simpel. Als ik een winkel te duur vind koop ik daar niet, maar dan ga ik er ook niet heen om advies te vragen.
Dan maar online bij een winkel met goed retourbeleid met de kans dat je wat langer bezig bent tot je tevreden bent.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toevallig had deze destijds nog een aantal modellen liggen welke net te klein waren gekocht, of om andere reden niet bevielen. De (goede) winkelier ruilt ze dan in tegen een maat groter en heeft dus schoenen over welke een paar kilometer gebruikt zijn (tweedehands wil ik het niet eens noemen).
Die mocht ik meenemen voor een paar tientjes. Wellicht een optie?
Na een week of 3 kreeg ik knieklachten. Ik wisselde af tussen beide schoenen dus kon niet helemaal achterhalen of het nu door het nieuwe paar kwam of toeval was dat het nu opspeelde. Fysio geweest, oefeningen gedaan en uiteindelijk gestopt met hardlopen omdat het niet over ging en ik geen motivatie had om met een soort start-to-run te gaan lopen.
Na 5 maanden de draad weer opgepakt en na 4 weken weer knieklachten. Toen teruggegaan naar Runnersworld voor een analyse van beide hardloopschoenen en de fysio bezocht. Gelukkig waren de via internet gekochte schoenen prima geschikt voor mij en daarom in elk geval niet de reden voor de blessure. Mocht er uit die analyse gekomen zijn dat dit wel het geval was dan had ik mezelf echt voor mijn kop kunnen slaan. Maandenlang pijn en gedoe met sporten voor een paar tientjes korting is het mij niet meer waard.
Betekent dan ook dat ik, nu ik die Pegasus 33 moet vervangen, zelfs niet eens de Pegasus 35 (die vandaag met flinke kortingen te koop zijn bij Nike.com) blind durf te kopen. Kleine kans dat ik een miskoop doe, maar de impact daarvan is groot.
Komt bij dat ik door de eigenaar van Runnersworld naar een fysio ben verwezen in de regio die mij in 1 bezoek van mijn knieklachten heeft afgeholpen. Dat kan ik op zijn minst belonen met een aankoop in zijn winkel
Alleen beetje jammer dat ik een centimeter blaar per kilometer heb opgelopen in m'n nieuwe schoenen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meteen maar een goede lange duurloop gedaan?Gonadan schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:10:
Voor het eerst in legging, dat loopt inderdaad best lekker.
Alleen beetje jammer dat ik een centimeter blaar per kilometer heb opgelopen in m'n nieuwe schoenen.

Mijn beeld bij jouw bericht
[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 25-11-2018 13:20 . Reden: spoiler tag vergroot. ]
If you can see, look. If you can look, observe
Sorry, ik heb al veel erger gezien dus ik ben er een beetje immuun voor geworden. Deze vond ik nog wel redelijkFrenz64 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:16:
@Roozzz Gatverdamme, gelukkig zit m'n zondagbrunch al diep genoeg
Ik heb hem even in de spoiler tag gezet. Klikken op eigen risico dus
[ Voor 11% gewijzigd door Roozzz op 25-11-2018 13:20 ]
Overigens had ik al wel twee keer een stukje van drie gedaan om in te lopen, daarvan voelde ik wel wat wrijving maar dat had ik bij mijn oude schoenen ook altijd als ik een tijdje niet gelopen had.
@Frenz64 klopt, de verkoopster had al gezegd dat ik terug moest komen als ik echt blaren zou krijgen. Het is anti pronatie dus wellicht moet ik toch net andere ondersteuning.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
AuwGonadan schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:20:
@Roozzz ruim acht kilometer.
Overigens had ik al wel twee keer een stukje van drie gedaan om in te lopen, daarvan voelde ik wel wat wrijving maar dat had ik bij mijn oude schoenen ook altijd als ik een tijdje niet gelopen had.

Sterkte ermee, altijd knap klote zulke dingen!
Thanks, maar ben op zich wel wat gewend. Het was nu niet tot bloedens toe dus valt me eigenlijk mee.Roozzz schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:23:
Auw![]()
Sterkte ermee, altijd knap klote zulke dingen!
Meestal is het dan een kwestie van tapeje erover en je kunt er los, eventueel wat vaseline.
Maar goed, een beetje inlopen mag je wel verwachten, maar zoveel wrijving lijkt mijn misschien toch wat veel van het goede. Wellicht toch maar op het aanbod van de verkoopster in gaan. Anders ben ik weer zo eigenwijs.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom niet? Daarover zijn de meningen nogal verdeeld.Roadman schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:46:
Van je hardloopschoenen hoor geen blaren te krijgen of wrijving te hebben.
Vergeet niet dat antipronatie een natuurlijke houding probeert te corrigeren, dus logischerwijs kan je dan meer druk en wrijving verwachten op de binnenkant van je voet.
Van die Falke dingen, is dat RU4 of zo? Wellicht wat aan de oude kant maar dat zal het probleem niet zijn lijkt me?Zeker niet bij zulke afstanden. Wat voor sokken gebruik je in je schoenen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gevolg is dat ik zowel deze als vorige week een natte rug krijg van het zweet, die vervolgens (heel) koud wordt door de wind.
Zou een beter merk top dat kunnen verhelpen? Of heeft iedereen dit met deze temperaturen?
Ik heb sinds ik RU4 cushion gebruik nooit meer blaren, behalve als het echt nat is of m'n sok niet goed zit, maar goed, dat is uitzonderlijk.Gonadan schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:55:
[...]
Waarom niet? Daarover zijn de meningen nogal verdeeld.
Vergeet niet dat antipronatie een natuurlijke houding probeert te corrigeren, dus logischerwijs kan je dan meer druk en wrijving verwachten op de binnenkant van je voet.
[...]
Van die Falke dingen, is dat RU4 of zo? Wellicht wat aan de oude kant maar dat zal het probleem niet zijn lijkt me?
Had vroeger eigenlijk altijd op de voetboog blaren, maar bleek dat ik gewoon net de bovenrand van t binnenzooltje (dat ding dat er uit kan) op een stomme plek had zitten. Oud binnenzooltje er in en t ging prima. Mocht dat je probleem zijn is dat misschien het proberen waard. Nu nooit meer last van, toen gewoon een slecht binnenzooltje gehad op die soort schoenen ofzo.
Uiteindelijk niet - maar de eerste keren is dat toch wel lastig te voorkomen is mijn ervaring. Uiteindelijk wordt de huid op je voeten voldoende stevig dat je eigenlijk nooit meer blaren krijgt, maar dat kan best even duren en bij nieuwe schoenen weer kortstondig opspelen.Roadman schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:46:
Van je hardloopschoenen hoor geen blaren te krijgen of wrijving te hebben. Zeker niet bij zulke afstanden. Wat voor sokken gebruik je in je schoenen?
Als uitlopen je doel is dan is 16,5km prima.Aghanim schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:18:
Vanaf hoeveel km kun je een HM ook lopen? Is dat rond 18KM of toch al eerder? Vandaag 16.5KM gelopen en dat gaat conditioneel prima. Merk wel wat kleine pijntjes tijdens en na het lopen dus heb het gevoel dat de stap naar een HM fysiek nog wel wat te groot is.
Dat zweet hou je. Koud zou je het echter pas moeten krijgen als je stopt. Oplossing voor mij is een dun windjack zonder mouwen, dan staat de wind niet zo op je bezwete shirt/lijf.Stefangrp schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:13:
Ik loop met een ASICS ondershirt met een decathlon huismerk shirt lange mouwen erover.
Gevolg is dat ik zowel deze als vorige week een natte rug krijg van het zweet, die vervolgens (heel) koud wordt door de wind.
Zou een beter merk top dat kunnen verhelpen? Of heeft iedereen dit met deze temperaturen?
[ Voor 41% gewijzigd door MrAcid op 25-11-2018 16:49 ]
Hoe dan ook lijkt me dit niet helemaal de bedoeling.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij was mijn langste afstand voor mijn eerste HM 17km.Aghanim schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:18:
Vanaf hoeveel km kun je een HM ook lopen? Is dat rond 18KM of toch al eerder? Vandaag 16.5KM gelopen en dat gaat conditioneel prima. Merk wel wat kleine pijntjes tijdens en na het lopen dus heb het gevoel dat de stap naar een HM fysiek nog wel wat te groot is.
En tussen mijn eerste en tweede heb ik ook maar 1x 20km gelopen volgens mij.
Wel aardig wat duurtraining op de fiets gedaan.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Het was wel vervelend dat het Windows programma dat bij mij el cheapo Adli GPS horloge zat continue meldingen gaf. Inmiddels met een resource hacker en een hexeditor de boel omgebouwd naar Leaflet/OSM.kenneth schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:12:
Minder Google en meer open initiatieven, daar wordt de wereld sowieso beter van
Vandaag mezelf verbaasd. Tempoloop 5k op het programma. Bij gebrek aan inspiratie rondjes gaan draaien op de piste en helemaal op mijn eentje een nieuw 5k PR gelopen: 18:55 (12s eraf!!). Omstandigheden natuurlijk perfect, maar dit ging bizar goed!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even lomp gezegd: Als je zoveel zweet heb je dan niet gewoon te veel aan?Stefangrp schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:13:
Ik loop met een ASICS ondershirt met een decathlon huismerk shirt lange mouwen erover.
De oplossing van mrAcid klinkt als het gevolg oplossen i.p.v. de oorzaak aan te pakken.
Even lomp gezegd: Als je niet zweet dan loop je niet hard genoeg.Tazzios schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:52:
Even lomp gezegd: Als je zoveel zweet heb je dan niet gewoon te veel aan?
De één zweet gewoon meer dan de ander, ik hoef maar aan hardlopen te denken en m'n rug wordt al nat.
@Stefangrp Het hangt er vanaf of je shirts het water echt vast houden, zoals katoen bijvoorbeeld extreem doet en hoe strak het allemaal zit. Je wilt niet dat het volledig doorweekt is, want dan krijg je zo'n nat plakkaat op je rug. Als dat het geval is dan heb je gewoon de verkeerde stof.
Daarnaast heb je vaak de laagjes nodig om te isoleren, maar als de laagjes heel erg strak zitten dan is dat effect minder. Zoals de tip van @MrAcid, dat creëert feitelijk ook een laagje en zelf doe ik het ook zo. Gewoon één standaard sportshirt, met daarover een licht hardloopjasje. Het shirt wordt wel nat, maar het jasje niet echt, daardoor is de wind ook niet koud op je rug.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is ook altijd iets om in de gaten te houden inderdaad. Maar zijn outfit klinkt niet echt alsof het een “oven” is.Tazzios schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:52:
[...]
Even lomp gezegd: Als je zoveel zweet heb je dan niet gewoon te veel aan?
De oplossing van mrAcid klinkt als het gevolg oplossen i.p.v. de oorzaak aan te pakken.
Ik vermoed dat mijn decathlon top het vocht gewoon niet goed afvoert eerlijk gezegd.
2 niet echt dikke lagen was gister echt geen overbodige luxe..
Bensimpel
Positieve meneer
NB vongo V3 it is
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik liep gisterochtend gewoon in een shirtje met lange mouwen.Stefangrp schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:19:
Denk dat dit voor iedereen persoonlijk is. Liep vorige week met 5 graden met korte broer en twee lagen boven. Het is in het begin ff fris maar daarna heb ik het gewoon weer warm en zweet ik gewoon.InZane schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:51:
[...]
Ik liep gisterochtend gewoon in een shirtje met lange mouwen.
Wel vraag ik mijzelf af hoe goed dit voor m'n knieën is aangezien ik op meerdere plekken lees dat die ook wel behoefte hebben aan wat warmte.
Nieuwe bril en hij beslaat minder snel/is weer sneller doorzichtig, geweldig met dit weer!
Ik had een extra laagje aan vandaag, een mouwloos windjackje (achterkant is mesh), en ik merkte dat ondanks dat mijn eerste laag een mooi new balance longsleeveje was, ik toch af en toe kon voelen dat ik een natte rug had (en dat het een koude natte rug was). Ik ben er door wat proberen achter gekomen dat mijn schouderbladen een soort tentje maken waar dan zweet in blijft staan, en stof kan niet zweet afvoeren als het niet op je huid ligt. Maar omdat het wel lucht in laat kan je dus best af en toe een vlaag hebben dat je denkt wtf brrrr ik heb me toch warm aangekleed wat is ditStefangrp schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:19:
Dank voor de input allen.
Ik vermoed dat mijn decathlon top het vocht gewoon niet goed afvoert eerlijk gezegd.
[ Voor 47% gewijzigd door Poekie op 26-11-2018 18:35 ]
Die dingen zijn vaak uit zichzelf al wat smaller bemeten, dus waarom zou je ze dan nog een maatje kleiner kopen? Als de pasvorm goed is, is de pasvorm goed. Ze zijn lichter, dus blijven ook makkelijker aan je voet hangen bij bewegingValorian schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:37:
Vraagje aan de mensen die op zogenaamde 'flat racers' lopen. Kopen jullie die normaal ongeveer in dezelfde maat als je gewone hardloopschoenen, of juist wat krapper?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Kleding (en eten) blijft gewoon heel persoonlijk . ik snap daarom ook niet altijd waarom er op een forum vragen overgesteld worden.
[ Voor 39% gewijzigd door Tazzios op 27-11-2018 13:18 ]
Tja, vragen stellen op een forum, moeniegekkerworreTazzios schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:38:
.... ik snap daarom ook niet altijd waarom er op een forum vragen overgesteld.

Gister in een Nike Outlet store bijna een thight gekocht, was net boven de 20 euries, maar helaas te kort (en niet thight genoeg)
Aankomende Zondag heb ik de Twiskemolenloop op de planning staan. Ik doe mee op de 16.1km!
Zijn er nog meer Tweakers die meelopen?
Zeker, als lid van de organiserende AV kan ik niet thuisblijvenGaargod schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:51:
Aankomende Zondag heb ik de Twiskemolenloop op de planning staan. Ik doe mee op de 16.1km!
Zondag de 10K, de volgende (februari) 10EM en in maart de 21K.
CheckGaargod schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:51:
Ja, ik doe het toch. Tazzios: We lopen ook allemaal op verschillende (persoonlijke) snelheden. Toch loopt (see what I did there) deze topic reeks al 8 delen. Hoe kan dat dan?
Ik wil de halve gaan doen.
Kijken of ik mijn pr op die afstand nog wat kan aanscherpen.
De route had ik vooraf in mijn Garmin gezet. Navigatie op de fenix 5 plus-serie werkt best wel goed ondanks dat het horloge in de instructies geen besef heeft van hoe wegen lopen. Op y-splitsingen of zijwegen die schuin weglopen krijg je soms geen hint. Dat is me 2 keer fout gegaan, maar gelukkig krijg je binnen 100 meter wel een melding dat je off course bent. Het geeft een enorm gevoel van vrijheid om zo in het donker te kunnen lopen op plekken waar je nog nooit geweest bent zonder je druk te hoeven maken over je route.
Qua lopen zelf had ik geen doelen (anders dan thuiskomen) dus ik heb niet op tempo gelet. Uiteindelijk alle kilometers (behalve een met trap/brug over een doorgaande weg) tussen de 4:20 en 4:50 gelopen, 28.5km in 2u11.
Vandaag nog wat zware benen. En een pijnlijke schuurplek op een ongemakkelijke plek. Ik liep voor het eerst langer dan 10km in een tight en blijkbaar leidt dat tot wrijving. Meer mensen daar last van (gehad)? En is er een oplossing? Speciaal hardloopondergoed ofzo.
Regeren is vooruitschuiven
Ik heb dat alleen met erg kort split broekje, insmeren met vaseline vooraf.T-MOB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:02:
Vandaag nog wat zware benen. En een pijnlijke schuurplek op een ongemakkelijke plek. Ik liep voor het eerst langer dan 10km in een tight en blijkbaar leidt dat tot wrijving. Meer mensen daar last van (gehad)? En is er een oplossing? Speciaal hardloopondergoed ofzo.
Zonder schoenen? WAAROM?!Tazzios schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:38:
Ik liep vanavond tshirt,korte broek en zonder schoenen. Heb ik nu wat gewonnen ?(Naast prijs van grootste idioot)
Kleding (en eten) blijft gewoon heel persoonlijk . ik snap daarom ook niet altijd waarom er op een forum vragen overgesteld.
En zaken die persoonlijk zijn zijn juist het bespreken waard - voor de rest heb je Wikipedia.
Barefoot running zou ik inderdaad toch echt nog met vibrams doen want je weet nooit wat er onder je voet komt (/me herinnert zich als kind op het strand een dikke spijker door haar voet en nog 2 weken stukjes rubber van haar cheap ass gympie uit de wond kunnen drukken).MrAcid schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:34:
[...]
Zonder schoenen? WAAROM?!
En zaken die persoonlijk zijn zijn juist het bespreken waard - voor de rest heb je Wikipedia.
Body glide (die blauwe stick) of soortgelijk spul (heb ook iets in een tube maar weet niet meer hoe dat heet) werkt prima op net-wel-net-niet schuurplekjes van bh en bovenbenen dus vast ook voor ditT-MOB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:02:
Ik kwam er overigens achter dat ik vorig seizoen een Decathlon shirt had gekocht, waarschijnlijk een thermo-achtig iets want hij zit superstrak. Na twee keer trainen daarin kan ik concluderen dat die wel windgevoelig is. #brrr (en ja, ik had er nog een shirtje overheen.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Het was een baantraining dus de ondergrond is prima. Een koude ondergrond is ook niet zo`n probleem gezien je voeten de meeste tijd in de lucht zijn.MrAcid schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:34:
[...]
Zonder schoenen? WAAROM?!
Zonder schoenen hebben je enkels wat meer te doen en heb je meer feedback* over hoe je je voet neerzet en afzet.
Indien je er net mee begint nog in de vorm van blaren
Is barefoot running met vibrams wel barefoot running? Zoals je hebt ervaren zijn schoenen dragen ook geen garantie maar in dit geval betrof het een baantraining dan is de ondergrond wel te overzien. Hoewel ik ook wel een trail en halve marathon heb gedaan maar die doe ik dan rustig aan.Poekie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:13:
...
Barefoot running zou ik inderdaad toch echt nog met vibrams doen want je weet nooit wat er onder je voet komt (/me herinnert zich als kind op het strand een dikke spijker door haar voet en nog 2 weken stukjes rubber van haar cheap ass gympie uit de wond kunnen drukken).
...
Vind het alsnog vrij absurd - überhaupt al, maar zeker met deze omstandigheden/temperatuur. Op de baan is qua “troep” nog redelijk te overzien maar qua open structuur juist weer pijnlijk lijkt me.Tazzios schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:55:
[...]
Het was een baantraining dus de ondergrond is prima. Een koude ondergrond is ook niet zo`n probleem gezien je voeten de meeste tijd in de lucht zijn.
Zonder schoenen hebben je enkels wat meer te doen en heb je meer feedback* over hoe je je voet neerzet en afzet.
Indien je er net mee begint nog in de vorm van blaren![]()
Oooh, op de baan! Ja, dan snap ik dat je dat zonder schoenen durftTazzios schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:55:
Is barefoot running met vibrams wel barefoot running? Zoals je hebt ervaren zijn schoenen dragen ook geen garantie maar in dit geval betrof het een baantraining dan is de ondergrond wel te overzien. Hoewel ik ook wel een trail en halve marathon heb gedaan maar die doe ik dan rustig aan.
Vibrams hebben toch nul demping en nul drop en losse tenen enzo? Een soort handschoen voor je voet? Het is dan inderdaad wel niet letterlijk barefoot maar het idee is dan toch hetzelfde... Maar een vibram zool is wel een stuk steviger dan de zool van een 10 gulden gympie van de scapino (had wel Mario er op, dus dat was jammer dat ze stuk waren).
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

En dan nog de belabberde vertaling. Ik heb de Nederlandse versie gekregen maar het zijn nog net geen Engelse zinnen met Nederlandse woorden. Om het maar nog niet te hebben over vreemde keuzes voor het vertalen van termen: we noemen het in Nederland ook trailrunning, veldlopen is een uitgestorven term die ook nog eens anders werd gebruikt; een extreemlangeafstandsloper is een ultraloper.
Het leuke verhaal maakt dat ik me er nog doorheen worstel maar man man man, wat een tenenkrommend boek zeg. En dat is dan de bijbel voor de minimalistische kerk? Het verklaart veel.
*Ik heb daar geen bewijs voor nodig. Kom maar eerst met sterk bewijs dat we na duizenden jaren probleemloos hardlopen sinds de jaren zeventig opeens vanuit het niets met correctie, flinke demping en dikke hakken moeten lopen
/rant
Sterkte, @Zwerver, het lijkt een lang verhaal te gaan worden

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hahaha, lekker deze post.kenneth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:48:
Over barefoot gesproken ... hoewel ik in minimalisme geloof*, heb ik niet zoveel met het fanatisme dat er vaak bij komt kijken. En dat je dan Born to Run cadeau krijgtNou, inmiddels flink gevorderd in het boek en het is zowaar een interessant en leuk verhaal maar oh, wat verschrikkelijk slecht geschreven (duidelijk een journalist, geen boekenschrijver) waar feiten niet in de weg hebben gestaan van dat leuke verhaal. De onderliggende boodschap is steevast: "Fabrikanten en profatleten zijn stom, quirky amateurs zijn goed"
Lance Armstrong (toegegeven, ook geen fan van de man) krijgt continu kritiek omdat hij met moeite een marathon liep, een of andere bebaarde man die ruim een half uur langzamer is maar op de juiste sandaaltjes loopt wordt de hemel ingeprezen.
En dan nog de belabberde vertaling. Ik heb de Nederlandse versie gekregen maar het zijn nog net geen Engelse zinnen met Nederlandse woorden. Om het maar nog niet te hebben over vreemde keuzes voor het vertalen van termen: we noemen het in Nederland ook trailrunning, veldlopen is een uitgestorven term die ook nog eens anders werd gebruikt; een extreemlangeafstandsloper is een ultraloper.
Het leuke verhaal maakt dat ik me er nog doorheen worstel maar man man man, wat een tenenkrommend boek zeg. En dat is dan de bijbel voor de minimalistische kerk? Het verklaart veel.
*Ik heb daar geen bewijs voor nodig. Kom maar eerst met sterk bewijs dat we na duizenden jaren probleemloos hardlopen sinds de jaren zeventig opeens vanuit het niets met correctie, flinke demping en dikke hakken moeten lopen
/rant

En, hoe bevallen ze je inmiddels? Ik heb zojuist mijn Freedom ISO 2' s binnen, maar nog niet getest anders dan een paar stappen in de woonkamer. Eerste indruk is niet per se positief, maar dat komt misschien ook omdat ik jaren op een ander model heb gelopen dus is wellicht gewoon even een kwestie van uitproberen op tempo. Moet alleen even oppassen dat ik ze eventueel nog wel wil kunnen ruilen. Morgen een baantraining gepland, maar heb het idee dat dat rode rubber toch altijd een beetje afgeeft, i.t.t. een rondje op droog asfalt/klinkers...Pathogen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
Dus weet je wat, we gaan eens langs Runnersworld, kijken of die Freedom ISO me tegenwoordig beter bevalt. Nou, ik ben er meteen achter wat de vorige keer dus niet goed ging: hij valt flink klein
Normaal zit ik in een maatje 43, ook in Saucony, maar van deze valt de 44 als een 43... Nou viel de Kinvara 9 ook klein ten opzichte van de 8, dus helemaal verbazen doet het me niet, maar handig is anders.
Hij is oud maar ik kan er nog steeds om lachenkenneth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:48:
Over barefoot gesproken ... hoewel ik in minimalisme geloof*, heb ik niet zoveel met het fanatisme dat er vaak bij komt kijken. En dat je dan Born to Run cadeau krijgtNou, inmiddels flink gevorderd in het boek en het is zowaar een interessant en leuk verhaal maar oh, wat verschrikkelijk slecht geschreven (duidelijk een journalist, geen boekenschrijver) waar feiten niet in de weg hebben gestaan van dat leuke verhaal. De onderliggende boodschap is steevast: "Fabrikanten en profatleten zijn stom, quirky amateurs zijn goed"
Lance Armstrong (toegegeven, ook geen fan van de man) krijgt continu kritiek omdat hij met moeite een marathon liep, een of andere bebaarde man die ruim een half uur langzamer is maar op de juiste sandaaltjes loopt wordt de hemel ingeprezen.
/rant
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Thanks. We gaan het zien.kenneth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:48:
Tot mijn verrassing waren de schoenen al gisteren bezorgd door UPSRoadman schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:40:
[...]
Thnx, heb hem toch door gedrukt en voor 65.
Heb er geen haast mee, heb al een paar omni iso staan. Deze nieuwe kan ik mooi gebruiken voor de marathon duurlopen richting het voorjaar

Nice. Ik had net pech, kreeg maandag een mailtje dat mijn Type A8's bij Saucony toch niet op voorraad waren.vhal schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:15:
[...]
Tot mijn verrassing waren de schoenen al gisteren bezorgd door UPSDat hebben ze vlot voor elkaar gekregen vanuit de UK
De marathon die Armstrong met 'moeite' liep, was overigens zijn eerste marathon met een tijd van 2u59.kenneth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:48:
/rant
Krijg je nog iets van een betaal bevestiging/verzend bevestiging van ze?vhal schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:15:
[...]
Tot mijn verrassing waren de schoenen al gisteren bezorgd door UPSDat hebben ze vlot voor elkaar gekregen vanuit de UK
Ik heb zaterdag direct het overgemaakt maar niks meer gehoord verder.
Nope, ik kreeg geen aparte e-mail. Ws. is er wel op de website via je account een statusupdate te vinden. Ik had mijn schoenen zaterdag besteld.Roadman schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:19:
[...]
Krijg je nog iets van een betaal bevestiging/verzend bevestiging van ze?
Ik heb zaterdag direct het overgemaakt maar niks meer gehoord verder.
Precies. Maar hij liep op schoenen dus was het stom, ofzo. Die verheerlijking van iedereen die van de norm afwijkt wordt alleen maar erger verder in het boek merkte ik. Die Jenn die 2h48 op de marathon makkelijk vond, dat is natuurlijk omdat ze zo puur en connected to nature is, niet omdat ze toevallig heel heel heel veel talent heeft.FreeShooter schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:49:
[...]
De marathon die Armstrong met 'moeite' liep, was overigens zijn eerste marathon met een tijd van 2u59.
Ohja, volgens McDougall kan 99,9% van de hardlopers zich niet kwalificeren voor Boston

/okayokayikhoudalop
We hebben duizenden jaren ook alleen maar hard gelopen als we ergens voor weg moesten rennen of achteraan rennen, wegen hadden we ook nog niet geasfalteert. Nu lopen we voor de lol tig kilometers op bunkerhard asfalt, daarnaast is een groot deel van de hardlopers ook nog eens niet heel erg afgetraind en zit naast het hardlopen alleen maar op z'n reet op kantoor. Ik snap het idee achter demping prima.kenneth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:48:
Als alles van vroeger daadwerkelijk beter of op z'n minst goed genoeg was, waarom gaat dan niet iedereen in z'n blote reet in het bos wonen en boomschors vreten?
Dit is overigens geen rant naar jou hoor, ik haak even in op jouw mening. Ik snap minimalisme ook heel goed, maar ook de nieuwe ontwikkelingen zijn logisch.
In navolging hiervan, ik ben ook terug gegaan naar All4Running naar aanleiding van mijn eerder genoemde hoeveelheid blaren.Bensimpel schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:34:
Ik ga morgen avond gewoon naar de hardloopwinkel, jullie hebben wel gelijk wat de marge betreft. Voor een beginnende hardloper heb ik ook geen zin in WKOA gezeur.
NB vongo V3 it is
Ander paar schoenen geprobeerd, beide met andere zooltjes, weer een aantal keer die baan over. Uiteindelijk zijn de schoenen dus na twee weken proberen zonder kosten omgeruild en als het nu nog niet goed is mag ik gewoon weer terug komen.
Zo zijn ze dus in totaal al meer dan een uur met mij persoonlijk bezig geweest en mag ik ik gewoon terug komen als de door hun geadviseerde schoenen niet bevallen. Topservice die voor mij een stuk belangrijker is dan de laagste prijs.
Doen ze overigens alleen als je daar langs gaat voor advies, als je zelf bestelt via internet heb je zelf de keuze gemaakt en is het je eigen risico.
[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 28-11-2018 11:57 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Begin maart staat er een halve marathon op het programma. Doorlopen op mijn huidige schoenen of toch nieuwe gaan zoeken met dezelfde eigenschappen?
Gaat om deze schoenen:
https://runnerclick.com/adidas-supernova-sequence-9-review/
Ook niet meer online nog achtergebleven voorraad te vinden? (als je toch al weet welke je wilt en welke maat)Pizzaman schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:07:
Hm ik heb nu wel een dilemma. Mijn huidige hardloopschoenen gaan inmiddels zo’n 500 kilometer mee en beginnen toch wat te slijten. Ze zitten heerlijk, nooit problemen gehad. Ik dacht dus gewoon weer dezelfde te kopen. Helaas Adidas heeft ze niet meer in de collectie en wanneer de opvolger komt is ook niet bekend...
Begin maart staat er een halve marathon op het programma. Doorlopen op mijn huidige schoenen of toch nieuwe gaan zoeken met dezelfde eigenschappen?
Gaat om deze schoenen:
Daar hoopte ik ook op, maar ondanks mijn toch wel redelijk geavanceerde Google-skills helaas geen succes...Valorian schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:17:
[...]
Ook niet meer online nog achtergebleven voorraad te vinden? (als je toch al weet welke je wilt en welke maat)
Hoeveel verwacht je te gaan lopen tot maart? Dat lijkt me de meest relevante vraag in deze.Pizzaman schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:07:
Hm ik heb nu wel een dilemma. Mijn huidige hardloopschoenen gaan inmiddels zo’n 500 kilometer mee en beginnen toch wat te slijten. Ze zitten heerlijk, nooit problemen gehad. Ik dacht dus gewoon weer dezelfde te kopen. Helaas Adidas heeft ze niet meer in de collectie en wanneer de opvolger komt is ook niet bekend...
Gaat om deze schoenen:
Op zich zou ik liever een race doen op schoenen die je al gewend bent dan op nieuwe, dus als je ze vervangt zou ik dat op tijd doen zodat je er nog een tijdje op kunt lopen voordat je aan de bak moet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na hoeveel kilometer vervang je ze normaal gesproken eigenlijk?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 4% gewijzigd door Pizzaman op 28-11-2018 13:46 ]
Dit topic is gesloten.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2