Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.408 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Vanmiddag heerlijk 11,33 km gelopen in 1:05, was heerlijk loopweer, morgen 85 minuten

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daarnet, na twee weken van tegenslagen (1e week in Portugal, zonder mijn 6 maanden oude dochter om te trainen: ziek, zwak en misselijk, 2e week terug hier in het VK met een megaverkoudheid) vandaag eindelijk weer lekker gelopen. 30 minuten in een gemiddelde van 4’45. Dat is dus nog steeds onderdeel van het blessureherstelprogramma en door de afgelopen twee weken ga ik nog maar wat langer door met dat schema. Maar wat wil ik graag terug naar baantraining.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
dreamscape schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:45:
Ik had De Kluizenaar of daar tegenover Maxim al voorgesteld. Op loopafstand van het station, maar net buiten de drukte van de stad.

Al twijfel ik zelf nog of ik überhaupt ga lopen. Ik was de afgelopen dagen al wat aan het snotteren en dat is uitgerekend gisteravond en vannacht doorgezet naar full blown verkoudheid met keelpijn en hoofdpijn. Geen prettige basis voor een zevenheuvelenloop. Wellicht ga ik dus morgen alleen even mijn shirtje ophalen (wel kut, dan heb ik een shirt van een wedstrijd die ik niet gelopen heb, maar ik heb er voor betaald, dus ik haal hem wel op) en gewoon op de Groesbeekseweg even kijken naar de toppers.

Al ga ik het liefst wel gewoon lopen, maar ik vrees dat dat er niet in zit dit weekend... :(
Balen man. Mocht je niet lopen en ook niet uit Nijmegen komen dan is dit nog wel handig om te weten:

Heb je een T-shirtbon en ben je niet in staat het T-shirt af te halen, dan kun je dit toch ontvangen. Stuur dan je bon naar ons op (Postbus 650, 6500 AR Nijmegen). Vermeld dan wel je naam en adresgegevens en maak daarnaast €4,- voor de portokosten over op ons rekeningnummer NL34INGB0006652541 o.v.v. naam en startnummer. Wij sturen het shirt dan binnen twee weken na afloop naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
@Gonadan ik heb er wel eens wat in gedaan en dat ging prima. Het was een 250ml flacon.

@JunkieLimbo ik ben 1 meter 92 en 68 kilo.
Absoluut mager en lang. Mijn broek is een L en X-long.

[ Voor 37% gewijzigd door tlpeter op 17-11-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:25
Valorian schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:06:
[...]

Balen man. Mocht je niet lopen en ook niet uit Nijmegen komen dan is dit nog wel handig om te weten:

Heb je een T-shirtbon en ben je niet in staat het T-shirt af te halen, dan kun je dit toch ontvangen. Stuur dan je bon naar ons op (Postbus 650, 6500 AR Nijmegen). Vermeld dan wel je naam en adresgegevens en maak daarnaast €4,- voor de portokosten over op ons rekeningnummer NL34INGB0006652541 o.v.v. naam en startnummer. Wij sturen het shirt dan binnen twee weken na afloop naar je toe.
Ik had het al gelezen inderdaad. Maar ik woon gewoon in Nmg, dus ik ga morgen gewoon even die kant uit. Even kijken hoe het vannacht gaat qua verkoudheid en hoe ik me morgenochtend voel. Als het een beetje meevalt, ga ik gewoon lopen. Alleen trek ik me dan niks aan van de tijd. Laat dat PR maar zitten ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

dreamscape schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:16:
[...]

Ik had het al gelezen inderdaad. Maar ik woon gewoon in Nmg, dus ik ga morgen gewoon even die kant uit. Even kijken hoe het vannacht gaat qua verkoudheid en hoe ik me morgenochtend voel. Als het een beetje meevalt, ga ik gewoon lopen. Alleen trek ik me dan niks aan van de tijd. Laat dat PR maar zitten ;)
Gewoon genieten dan inderdaad! Het is er gelukkig wel het weer voor, vandaag ook al.

Ik zie jullie hopelijk dan in de kluizenaar of Maxim naderhand. Tijdens de race heb ik knalgele herzog tubes, een rokje en een KNALoranje shirt aan van mijn werkgever
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Ik ben benieuwd of ik iemand kan herkennen. Heb er zin in! *O*

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Poekie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:01:
[...]

Gewoon genieten dan inderdaad! Het is er gelukkig wel het weer voor, vandaag ook al.

Ik zie jullie hopelijk dan in de kluizenaar of Maxim naderhand. Tijdens de race heb ik knalgele herzog tubes, een rokje en een KNALoranje shirt aan van mijn werkgever
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Ik ben benieuwd of ik iemand kan herkennen. Heb er zin in! *O*
Ik zal naar je zwaaien als ik je zie oOo

Ik doe ns gek en zet mijn streeftijd gewoon flink ambitieus op 56:15. d:)b . Bij de eerste 250 lopers obv vorig jaar *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 17-11-2018 23:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Succes aan de wedstrijdlopers vandaag!
Ik duik zo de Schoorlse duinen in voor een mooie duurloop, wat is dit toch heerlijk loopweer O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Succes iedereen! *O*

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Let op er is een storing tussen Arnhem/Nijmegen! Zou tegen 11u verholpen moeten zijn maar je weet nooit.

In het kader van niets veranderen op racedag, mijn medicijnen waren op en heb vandaag voor het eerst ander merk. Hopelijk heeft dat geen effect hahaha. Verder was de rij in de kiosk erg lang dus nog geen extra koffie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Poekie schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:09:
Let op er is een storing tussen Arnhem/Nijmegen! Zou tegen 11u verholpen moeten zijn maar je weet nooit.

In het kader van niets veranderen op racedag, mijn medicijnen waren op en heb vandaag voor het eerst ander merk. Hopelijk heeft dat geen effect hahaha. Verder was de rij in de kiosk erg lang dus nog geen extra koffie :(
Wow van hoe ver kom jij dat je nu al bij een Kiosk staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Valorian schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:11:
[...]

Wow van hoe ver kom jij dat je nu al bij een Kiosk staat?
Hengelooooo
En ik ben graag op tijd voor het geval dit soort dingen gebeuren - mijn opties naar Nijmegen zijn elk half uur anders - Deventer of Zutphen dus als je op het ene half uur vertraging hebt heb je niet standaard de optie van een half uur later maar van een uur later.

Storing duurt tot ongeveer 12u inmiddels. Ach t is t latste stuk dus ik kom wel op tijd denk ik hehe.

[ Voor 30% gewijzigd door Poekie op 18-11-2018 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Uitstappen en stukje warmlopen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gaargod schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:46:
Succes aan de wedstrijdlopers vandaag!
Ik duik zo de Schoorlse duinen in voor een mooie duurloop, wat is dit toch heerlijk loopweer O+
Als vrijwilliger wens ik alle lopers veel succes! Als je iemand in een bruine jas met baard ziet, zeg maar hoi! :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Bedankt voor het opgeven van je vrije zondag @Rainbow_Dash
En @Gonadan als ik Arnhem Nijmegen kon gebruiken als inloopstuk startte ik waarschijnlijk wat verder naar voren :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Poekie schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:42:
Bedankt voor het opgeven van je vrije zondag @Rainbow_Dash
En @Gonadan als ik Arnhem Nijmegen kon gebruiken als inloopstuk startte ik waarschijnlijk wat verder naar voren :')
Gisteren ook nog geholpen met de miniloop en nachtrun, ik ga gewoon door ;)

Heb beide runs ook gelopen, ivm conditie nu maar eens helpen, maar volgend jaar doe ik weer gewoon mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Bensimpel op 18-11-2018 10:44 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53
Vanochtend tijdens mijn loop nogal wat commentaar gehad op mijn run shorts. Iedereen in tights of lange broek, en de vraag of ik de zomer in mijn kop had. Gekke is dat ik, buiten wat koude vingers de eerste vijf minuten, geen seconde last van de koud had. Dus zo lang het nog boven 0 is blijf ik stug die korte broek aanhouden denk ik.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dreamscape
Mijn verkoudheid is vannacht bepaald niet minder geworden, dus ik zit op de bank met een kop thee. Helaas geen 7H voor mij vandaag. Voor alle anderen: have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@dreamscape sterkte met het herstel!
Ik ben eigenlijk wel klaar voor de start! Zometeen nog even een paniekplasje doen want dat is altijd.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben inmiddels binnen, eindtijd 1u en 7 seconden :D.
Geen pr op de 15, wel op de zevenheuvelenloop!

2008: 01:13:01
2009: 01:13:00
2017: 01:05:51
2018: 01:00:07

Mooiste moment was toch wel met een pace van 3:25 met tientallen tegelijk de heuvels afdenderen _/-\o_ en dan Earth song van Michael Jackson aan!

Kwam bij het inlopen nog wat Keniaanse toppers tegen. Laat ik het zo zeggen dat ik begrijp waarom zij zo snel zijn :+

[ Voor 70% gewijzigd door Sport_Life op 18-11-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Gonadan schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:28:
Daarom dacht ik aan een dunne legging (dat was het woord, geen panty :+ ).
Het woord dat je zoekt is Manty :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik ook een PR, 1:19:59! En wat is t nu koooooud na de finish *O* snel even minder bezwete kleren aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gefeliciteerd met je pr :)

Het was idd stevig koud (achteraf) . Maar 't regent gelukkig niet. *denkt aan vorig jaar * :X

Tijdens de race was het goed te doen, liep ook in korte broek en shirt.

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 18-11-2018 15:16 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Valorian
Pr op 1:04:08 🎉

Niet koud gehad. Gelopen in korte broek en tshirt

[ Voor 53% gewijzigd door Valorian op 18-11-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Iedereen nu in de kroeg? En zo ja welke? ik ga naar huis want ben heel moe opeens :O :z

En inderdaad het was tijdens het lopen prima in een shirt/short. Maar op de Groesbeekseweg stond gewoon een dikke wind en brrrrrrrr. Toen merkte ik wel dat ik goed moe was. Stuk beter dan vorig jaar in ieder geval ja, toen had ik echt t gevoel dat ik bevroor na de finish.

[ Voor 84% gewijzigd door Poekie op 18-11-2018 15:49 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 19:52
Goed gedaan, mensen! Zelf ook gelopen..
Waar ik in 2015 hier voor het laatst had gelopen met een eindtijd van 1:13:47 nu een flinke verbetering neergezet met 1:07:51. Blij mee..

Ik wordt met de jaren sneller...😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 18:29

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Goed gedaan mensen!

Ik was van plan om nog even naar Nijmegen te gaan maar mijn trailtraining vanochtend ging dusdanig energieloos dat ik thuiskwam en verwachtte in slaap te gaan vallen. (wel weer ijshaar gezien!) Gelukkig was er thuis stol en hete chocolademelk. Ik heb op Omroep Gelderland de eerste man en vrouw zien binnenkomen. Tenenkrommend dat ze direct na de finish al de winnaars wilden interviewen, ze konden nog niet eens praten omdat ze buiten adem waren...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rembo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klassieker.
YouTube: De manty - Rembo & Rembo

Ik ging er eigenlijk niet vanuit dat je serieus was. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:05:
[...]

Klassieker.
YouTube: De manty - Rembo & Rembo

Ik ging er eigenlijk niet vanuit dat je serieus was. :D
Oh ik kende die sketch helemaal niet! Manty is gewoon de naam die ik ken voor zo'n strakke hardloopbroek voor mannen, snap natuurlijk wel dat dat grappig bedoeld is :)

Edit: de manty uit de sketch lijkt me trouwens niet bepaald aerodynamisch :P

[ Voor 8% gewijzigd door migchiell op 18-11-2018 18:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:28 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04
Geen 7H voor mij. Wel een lokaal wedstrijdje gelopen op het Buurserzand. 16.4km, voornamelijk onverhard maar wel goed begaanbaar. Het plan was om de eerste 10km op 4:06 te lopen mijn 10k pr te breken en dan verder te zien of 1u7 voor het geheel te doen zou zijn.
Snel van start gegaan en de eerste 5 / 6km samen met een andere loper gedaan. Dat was iets te snel, want daarna moest ik hem laten lopen. Maar wel mooi een paar seconden van mijn PR op de 5k gehaald met een tussentijd van 19'53. Daarna iets in tempo gezakt om mezelf niet stuk te lopen. Rond 8.5km begon mijn sok te irriteren omdat hij dubbel zat. Daarmee doorgelopen tot na de 10km (doorkomst op 40:36 \o/) en toen de boel weer goed aangetrokken. In het laatste deel zaten wat zware bospaadjes waar ook nog wat tijd verloren is gegaan. Uiteindelijk 1:08:30 geklokt voor het geheel. Niet helemaal het doel gehaald, maar wel dik tevreden. Misschien toch eens een 10km-wedstrijd meedoen om de 40:00 te breken :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47
Hier ook lekkere loopdag gehad. Ik ben mijn HM niveau aan het uitbouwen omdat ik in Feb de 25km bij de Midwinter marathon ga lopen.

Vandaag dus met de trein naar mijn startpunt gegaan en via een prachtige natuur route naar huis gelopen en 22 km geklokt. Ging wel redelijk strompelend het einde, maar ik heb dan ook niet meer verder gelopen dan HM de afgelopen 5 jaar.

Ik loop trouwens in het weekend vaak met de kinderwagen (een Bugaboo runner).
Meer mensen die dat doen? Ik kom ze nooit tegen (omgeving Almere).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:49
Vandaag ook een mooi pr gelopen bij de 7H loop 1.02.59 toch blij met nog even aanzetten in de laatste paar honderd meter😀
Goed georganiseerd en snel vertrokken (strartvak geel) vooraf en na de race was het wel fris tijdens de race het zeker niet koud gehad. Wel lange tight en korte mouwen shirt (wel met luchtig thermo hemd)

Weet iemand hoe snel je moet zijn om in startvak blauw te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

RobinE schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:58:
Vandaag ook een mooi pr gelopen bij de 7H loop 1.02.59 toch blij met nog even aanzetten in de laatste paar honderd meter😀
Goed georganiseerd en snel vertrokken (strartvak geel) vooraf en na de race was het wel fris tijdens de race het zeker niet koud gehad. Wel lange tight en korte mouwen shirt (wel met luchtig thermo hemd)

Blauw zit wel tussen de 55.00 en 1.05.00. Maar dat is ook afhankelijk van het aantal deelnemers.

Dan heb jij mij vast wel gezien vandaag! (Ik stond mensen binnen te laten bij startvak geel ;). Met 2 andere crewleden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:49
Dat moet dan zeker, ben er twee keer in gelopen (en dus een keeruit). Top dat je hebt ingezet voor dit evenement👍

Maar ik zal mijn lat voor de volgende keer onder het uur (nu had ik 1.07 opgegeven) leggen🙄 maar de start zo ging ook snel genoeg

[ Voor 5% gewijzigd door RobinE op 18-11-2018 19:41 . Reden: Tijd toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian

Bensimpel schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:19:
[...]

Blauw zit wel tussen de 55.00 en 1.05.00. Maar dat is ook afhankelijk van het aantal deelnemers.

Dan heb jij mij vast wel gezien vandaag! (Ik stond mensen binnen te laten bij startvak geel ;). Met 2 andere crewleden.
Dit jaar waren er dan kennelijk teveel mensen met die tijd, want ik stond met een opgegeven tijd van 1:04:59 gewoon nog in Geel. Een loopmaatje van mij had 1:03 opgegeven en startte ook vanuit Geel. Overigens viel op dat zelfs in zo'n relatief snel startvak nog steeds legio mensen eerder richting de 1:10 liepen qua tempo.

Ik vond het qua weer overigens heerlijk. Gelopen in korte broek en t-shirt en geen moment koud gehad. Na finish gewoon niet te lang rondhangen, dankzij die garderobe op korte afstand snel bij je spullen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

gefeliciteerd met je pr! :)
Ik stond in vak blauw en had 00:59:59 opgegeven. Daar zat ik slechts 8 seconden boven :P (ja, 't zit me dwars :+).
Had wel het idee dat het gemiddelde tempo vrij hoog lag. Alleen in het begin een paar mensen die "langzaam" links gingen lopen -O-

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 18-11-2018 20:03 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:15

Galois

1811 - 1832

7H: Vorig jaar 57 minuten. Dit jaar herstellende van een peesplaatblessure had ik mij als max. tempo 5.00/km opgelegd. Gaat helaas nog niet helemaal goed met mn blessure, maar volgens mij fysio is het wel goed als ik met mate belast. Dit voor de doorbloeding en herstel. Dus vandaar wel gelopen (had toch al betaald).

Kortom, met een omslagpunt van 175 heb ik de 7H met 148 bpm gelopen. Was heerlijk lopen!

Kon mij overigens niet inhouden om tijdens de heuvels waar iedereen het zwaar had te versnellen en iedereen voorbij te lopen... 🤭
Met iedereen kletsen, contact met het publiek, applaudisseren voor de bands, eigenlijk erg relaxed in dit tempo lopen!

Wel genoten en mn voet voelt goed, hopelijk morgen ook weinig reactie.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Heb mijzelf maar eens opgegeven voor de 5km stevensloop. Tijd om eens van couch naar 5k te gaan trainen :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:26

Rudedadude

Maybe we were born to run

Sow, mijn Strava staat vol met de zevenheuvelenloop vandaag :) . Ik had gisteren al mijn hardloopfun gehad via de RunForestRun Holtingerveld 30K. Donderdagavond nog een startbewijs overgenomen en dus niet onder mijn eigen naam gelopen. Maakt ook vrij weinig uit, er zijn geen prijzen, alleen een tijdmeting. Spontaan werd ik vrijdag wat snifferig, dus zaterdagochtend met 2 paracetamol richting Drenthe gereden. De start is binnen een tijdvak van 10 minuten, want bij start en finish wordt je startnummer gescand voor een netto tijd. Dat vind ik zo relaxt dat ik pas na 9 minuten vertrok, net voor de start van de 15K. Dat betekende dus een hele tijd lopers 'oprapen' en soms even geduld hebben op een single trail tot er daarvoor een gelegenheid was. M'n horloge stond op kaart-modus en m'n hartslagmeter was ik vergeten om te doen, dus ik had geen idee hoe snel het ging, maar tussen de lopers in had ik meestal best de sokken erin. Wederom een leuk gebied om doorheen te lopen met heide, bossen, toch nog wat hoogtemeters en best wat mul zand. Wel een heerlijk weertje met een laaghangende zon en iets onder de 5 graden. Na zo'n 22 kilometer had ik vrijwel het hele deelnemersveld ingehaald en kwam ik ook nog wat achterblijvers van de 15 km tegen. En moest ik even stil staan omdat een complete schaapskudde met herder dwars het pad overstak. Dat was eigenlijk wel het mooiste moment van de hele trail. Nadeel van snel starten is dat je niet meer echt terugschakelt, dus per saldo ben ik best diep gegaan voor een trail. Uiteindelijk was ik na 2:18 weer binnen, met een gemiddeld tempo van 4:45. Eigenlijk best vlak gelopen ook, al voelde ik dat aan het eind mijn hartslag aan het stijgen was om het tempo gelijk te houden. Het was weer fijn, op naar de volgende 3 RFR's :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IrKnx6qro9BCUwr0DqinCmNo/full.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chris TT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 17:09
Leuk om al die berichten over de 7-Heuvelenloop te lezen!

Een weekje terug had ik hier een bericht gepost, dat ik 2 maand geleden ben begonnen en dat dit mijn eerste wedstrijd zou zijn. Uiteindelijk een tijd van 1:06:50 gelopen en ben daar tevreden mee :)

Ik was een beetje bang voor verval qua tijd in de laatste kilometers, omdat het maximale wat ik tot nu toe had gelopen 11km was en heb daarom de eerste helft me een beetje ingehouden, om me in ieder geval niet op te blazen. De laatste 5 kilometer had ik wel het gevoel dat ik het ging halen, dus toen maar iets versneld. De eerste 3 kilometer en de laatste 3 kilometer redelijk veel mensen moeten inhalen (stond redelijk achteraan in startvak Oranje), wat niet altijd even makkelijk ging, maar daar tussenin redelijk veel links gelopen en zat toen meer in de buurt van mensen die hetzelfde tempo liepen. Over het algemeen prima gelopen.

Ik vond het leuk en het geeft best een bepaalde voldoening om de progressie van 2 maand trainen terug te zien in een leuke wedstrijd met veel bekenden langs de lijn. Ben benieuwd of ik nu motivatie kan houden om te blijven lopen, maar dat merken we vanzelf. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rudedadude schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:18:
Sow, mijn Strava staat vol met de zevenheuvelenloop vandaag :) . Ik had gisteren al mijn hardloopfun gehad via de RunForestRun Holtingerveld 30K. Donderdagavond nog een startbewijs overgenomen en dus niet onder mijn eigen naam gelopen. Maakt ook vrij weinig uit, er zijn geen prijzen, alleen een tijdmeting. Spontaan werd ik vrijdag wat snifferig, dus zaterdagochtend met 2 paracetamol richting Drenthe gereden. De start is binnen een tijdvak van 10 minuten, want bij start en finish wordt je startnummer gescand voor een netto tijd. Dat vind ik zo relaxt dat ik pas na 9 minuten vertrok, net voor de start van de 15K. Dat betekende dus een hele tijd lopers 'oprapen' en soms even geduld hebben op een single trail tot er daarvoor een gelegenheid was. M'n horloge stond op kaart-modus en m'n hartslagmeter was ik vergeten om te doen, dus ik had geen idee hoe snel het ging, maar tussen de lopers in had ik meestal best de sokken erin. Wederom een leuk gebied om doorheen te lopen met heide, bossen, toch nog wat hoogtemeters en best wat mul zand. Wel een heerlijk weertje met een laaghangende zon en iets onder de 5 graden. Na zo'n 22 kilometer had ik vrijwel het hele deelnemersveld ingehaald en kwam ik ook nog wat achterblijvers van de 15 km tegen. En moest ik even stil staan omdat een complete schaapskudde met herder dwars het pad overstak. Dat was eigenlijk wel het mooiste moment van de hele trail. Nadeel van snel starten is dat je niet meer echt terugschakelt, dus per saldo ben ik best diep gegaan voor een trail. Uiteindelijk was ik na 2:18 weer binnen, met een gemiddeld tempo van 4:45. Eigenlijk best vlak gelopen ook, al voelde ik dat aan het eind mijn hartslag aan het stijgen was om het tempo gelijk te houden. Het was weer fijn, op naar de volgende 3 RFR's :)
[Afbeelding]
Lekker hoor! Hoeveelste was je daar uiteindelijk mee?

Overigens, nog bedankt voor deze post: Rudedadude in "Hardlopen - Deel 7" (ik moest even ver terugzoeken om hem te vinden). :+ Afgelopen week 2 stuks van besteld en zondag mee gelopen, echt ideaal! 2x250ml in de zij-/achterzakken, telefoon + pasjes midden achterin en 2 gels voorin. Schudt niet, blijft goed zitten.

Mijn zaterdagloop ging over de Utrechtse Heuvelrug Trail (Rhenen - Zeist) met een extra uitstapje naar Soesterberg, waar mijn vrouw met de auto + spullen heen gegaan was voor een saunadag. Doel was om relaxed te lopen en eens te kijken waar ik sta op het gebied van off-road lopen én lange duur.

Resultaat was prima - hoewel mijn hartslag vrij hoog was de hele loop. Volgende keer daar iets meer op letten, moest nu op een bepaalde tijd bij de sauna zijn dus vooral naar tempo gekeken (en gevoel was ook prima/relaxed).

Afbeeldingslocatie: https://serving.photos.photobox.com/26805825ff380b41270b94550fa6095b4bd7427ba3699c63b323ca0d64bdf1a4226a90e4.jpg
(Klikbaar voor Strava + foto's)

Route - UHT: https://www.mudsweattrails.nl/ns_utrechtse_heuvelrug_trail/
Route - Verlengde UHT (variant van gelopen): https://www.mudsweattrails.nl/ns-verlengde-heuvelrug-trail/

Qua gear was ik ook erg blij met mijn keuzes:
- Broek zoals hierboven gelinkt;
- Compressiesokken ivm modder/zand/takken als bescherming voor onderbenen;
- Thermo shirt korte mouwen;
- Armwarmer (halverwege naar beneden gestroopt);
- Handschoenen (op 75% uitgedaan);
- Dunne bodywarmer (van €10 - zie deze post: MrAcid in "Hardlopen - Deel 8") - top ding, maar bestel niet te groot!;
- Verder mee: pinpas, rijbewijs, OV-chipkaart, telefoon, 2x250ml sportdrank (softflasks), 2x gel.
- Bij aankomst: 4 boterhammen + eiwitshake + bidonnetje electrolyten.

Mooie nét geen 40km - ik moest op de parkeerplaats van de sauna nog even heen en weer om de laatste 300m vol te maken :+

Last but not least: mijn 1000e run op Strava! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Chris TT schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:33:
Leuk om al die berichten over de 7-Heuvelenloop te lezen!

Een weekje terug had ik hier een bericht gepost, dat ik 2 maand geleden ben begonnen en dat dit mijn eerste wedstrijd zou zijn. Uiteindelijk een tijd van 1:06:50 gelopen en ben daar tevreden mee :)

Ik was een beetje bang voor verval qua tijd in de laatste kilometers, omdat het maximale wat ik tot nu toe had gelopen 11km was en heb daarom de eerste helft me een beetje ingehouden, om me in ieder geval niet op te blazen. De laatste 5 kilometer had ik wel het gevoel dat ik het ging halen, dus toen maar iets versneld. De eerste 3 kilometer en de laatste 3 kilometer redelijk veel mensen moeten inhalen (stond redelijk achteraan in startvak Oranje), wat niet altijd even makkelijk ging, maar daar tussenin redelijk veel links gelopen en zat toen meer in de buurt van mensen die hetzelfde tempo liepen. Over het algemeen prima gelopen.

Ik vond het leuk en het geeft best een bepaalde voldoening om de progressie van 2 maand trainen terug te zien in een leuke wedstrijd met veel bekenden langs de lijn. Ben benieuwd of ik nu motivatie kan houden om te blijven lopen, maar dat merken me vanzelf. ;)
Mooie tijd! Zeker icm een eerste 15km en 2 mnd training. Denk dat je ergens wel aanleg hebt, want de meeste mensen hebben aan die eerste 2 maanden maar nauwelijks genoeg om een 10km uit te lopen. Ben benieuwd wat voor tijden en afstanden we over een jaartje van je langs zien komen hier. Staat of valt inderdaad bij of je gemotiveerd blijft ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

MrAcid schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:41:
[...]

Lekker hoor! Hoeveelste was je daar uiteindelijk mee?
3e tijd, 2 minuutjes achter de snelste. Had ik maar niet uitgebreid cola moeten gaan drinken na 20km :+

Lekker hoor, 40km. Daar gebruik ik de runforestruns voor om die afstanden te lopen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier ook nog een 7H loper!

In het zuiden des lands zijn we weer begonnen met het fenomeen "vastelaovend", vrij vertaald naar het Nederlands; Carnaval! Nu wil het toeval dat wij afgelopen zaterdag de vastelaovend vanuit de vereniging zouden openen met een feestavond. Lang verhaal kort, laat naar bed, veel staan en weinig rust, niet de ideale voorbereiding dus. Al met al lag ik om 0.30 in bed (strak van de cola en ruikend naar de bananen pannenkoeken die ik nog heb staan bakken).

's Morgens om 6.30 ging de wekker, vroeg uit de veren, krentenbol naar binnen werken, rustig aankleden, tas checken (4x :P) en om 8.30 de deur uit richting station. Om 9.00 in de trein naar Nijmegen en wat was het rustig, niemand was zo idioot genoeg om deze trein te nemen. Eenmaal in Nijmegen was het vrij duidelijk, we zijn vroeg. De mensen van de NS ontvangst op het stationsplein waren nog aan het opbouwen, de medewerkers van de t-shirt stands liepen nog met dozen te sjouwen en iedereen keek ons echt aan van; " wauw, jullie zijn vroeg". Maar goed, we hadden een appartement hartje Nijmegen geregeld bij een vriendin van ons, ideaal natuurlijk en lekker warm! Daar kwam ik dus achter toen we om 12u besloten om richting startvak te lopen, in de hal van de flat was het al koud en toen moest de voordeur nog open!! :X, damn wat was het koud!

Maar goed, mijn outfit was; korte broek, t-shirt, sleeves en handschoenen. Na het inlopen ging het weer en man, wat was ik blij met de toiletten in de startvakken. Stond helemaal vooraan in het eerste startvak en ongeveer 10 minuten voor de start begon mijn blaas zich te melden, probeerde het nog te negeren maar het werd steeds erger, toen we langzaam naar voren begonnen te schuiven stonden er rechts 2 dixies, met nog 1 minuut te gaan de dixie opgevlogen (was gelukkig vrij), snel snel, terug naar buiten, toen viel het startschot, meteen aansluiten en weg :P.

De kilometers vlogen echt letterlijk voorbij! Het tempo lag zo rond de 4.11/km maar het voelde goed, hartslag mooi op peil. De eerste heuvel (Groesbeekseweg) het tempo bewust naar 4.15 laten terugzakken. Eenmaal heuvel af het tempo weer omhoog. Dit was eigenlijk mijn tactiek voor de hele loop en het bleek ontzettend goed te werken, heuvel af zat ik meestall tussen de 3.50 en 4.05. Heuvel op zat ik rond de 4.25. Op een gegeven moment gaf mijn horloge 5.00 aan, maar dat betwijfel ik eigenlijk en denk dat het meer met de bomen te maken heeft.
Nadat wij de 2e heuvel hadden gehad (volgens mij Berg en Dal) kwamen we op het 13km aan. Volgens het officiele parcours filmpje (en een paar mensen die de 7H eerder hebben gelopen) zou hier nog een pittige klim zijn. Misschien heb ik hem wel gehad, maar heb hem compleet gemist. Op de 13.5/km kwam ik er dus achter dat de heuvel er niet meer aan zou komen en heb ik het tempo verhoogd naar 3.50, de laatste kilometer gas gegeven naar 3.38 en met een eindsprint van 2.20 (over 150 meter) over de eindstreep. Daar stond het in een keer allemaal stil, maar ik zat nog steeds op volle snelheid, afremmen kon alleen door iemand om zijn nek te vliegen (meneer in het witte shirt, mocht je op Tweakers zitten, excuses en bedankt :P). Eindtijd 1.02.18. Dik PR op de 15km! Er had zeker meer ingezeten, was totaal niet moe en had het gevoel dit tempo nog zeker 5km vol te houden houden, wat vertrouwen geeft voor de komende HM's :).

Leuk parcours, goed georganiseerd evenement en tijdens het lopen viel de kou me reuze mee!

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Rudedadude schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:44:
[...]

3e tijd, 2 minuutjes achter de snelste. Had ik maar niet uitgebreid cola moeten gaan drinken na 20km :+

Lekker hoor, 40km. Daar gebruik ik de runforestruns voor om die afstanden te lopen.
Vind je dat soort runs nog ergens specifiek? Een trailkalender ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:21

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:16:
[...]

Meest compleet zover ik weet: Mudsweattrails trailkalender

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illus!0n
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:00
Sterke tijden allemaal voor de Zevenheuvelenloop, congrats _/-\o_ !
Juist dit filmpje op Youtube bekeken https://www.youtube.com/watch?v=8kze7akoqDw&t=1725s.
Ziet er een leuk en snel parcours uit, ga ik ook eens naar Nederland moeten voor afzakken :) .
Maar Cheptegei 8)7 ... Bovenaards toch zijn mooie en vloeiende loopstijl?

Iets anders, iemand deze loopschoenen al gezien: fbrconcept.com?
Zit ook te twijfelen, je bent namelijk verplicht om een juiste en natuurlijke loopstijl te gebruiken.
Wel grappig dat er zo'n schoenen uitkomen nu, in de jaren 80 werd in België nog aangeleerd om eerst op de hiel te landen en zo af te rollen :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

MrAcid schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:16:
[...]

Wat @Roozzz zegt :) Ik weet geeneens of alles van https://www.trail-running.eu/ , RFR en https://cairnadventures.nl er ook op staat, maar het meeste wel. En dan nog heb je soms lokaal georganiseerde trails die best de moeite waard kunnen zijn, maar die bijvoorbeeld alleen op de hardloopkalender staan en soms dat zelfs geeneens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@Rudedadude @Roozzz
Ik overweeg de wintereditie van de Fatomes mee te pakken. Hebben jullie die wel eens gelopen (in zomer of winter)?

http://www.sportevents.eu...-fantomes-winter-edition/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:09:
@Rudedadude @Roozzz
Ik overweeg de wintereditie van de Fatomes mee te pakken. Hebben jullie die wel eens gelopen (in zomer of winter)?

In de zomer enkele malen meegedaan ja. Meestal een vrij lange afstand (50-65 km). Wat wil je weten?

Op hoofdlijnen:
+ Mooi divers gebied, met afwisselend parcours, het nodige klim/daal werk en wat technische stukjes.
+ De kilometers kronkelend langs de oever van de rivier zijn het mooist.
+ Meerdere wateroversteken (in de winter een dingetje! Dus zou ik even checken)
- Bevoorrading is niet bijzonder voor een trail, wel gewoon ok (tegenwoordig dan, er zijn nog wel eens wat issues geweest met water op :P )
- Relatief duur voor een Ardennentrail. Te duur wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik heb de Fantomes dit jaar voor het eerst meegedaan, de 33 kilometer. Mijn ervaring komt overeen met die van Roozzz.

+ prachtige omgeving en uitzichten
+ door riviertjes gaan
- redelijk scherpe spierpijn :+

Hier heb ik een verslagje staan.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Rudedadude schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:18:
[Afbeelding]
Lekker gelopen in mijn achtertuin?
Ik was deze loop glad vergeten, ben lekker wezen mountainbiken zaterdag (gelukkig richting Appelscha gegaan).
Maar kan er natuurlijk iedere dag gewoon lopen, dat scheelt. :+

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Roozzz schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:26:
[...]

In de zomer enkele malen meegedaan ja. Meestal een vrij lange afstand (50-65 km). Wat wil je weten?

Op hoofdlijnen:
+ Mooi divers gebied, met afwisselend parcours, het nodige klim/daal werk en wat technische stukjes.
+ De kilometers kronkelend langs de oever van de rivier zijn het mooist.
+ Meerdere wateroversteken (in de winter een dingetje! Dus zou ik even checken)
- Bevoorrading is niet bijzonder voor een trail, wel gewoon ok (tegenwoordig dan, er zijn nog wel eens wat issues geweest met water op :P )
- Relatief duur voor een Ardennentrail. Te duur wat mij betreft.
Thanks. Weet eigenlijk ook niet wat ik precies wilde weten, was vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Ardenne is qua steilheid wellicht even wat anders dan NL. Als zal het misschien vergelijkbaar zijn met de Koning van Spanje qua soort hellingen? De wintereditie is wat korter dan de zomer-variant, volgens mij max 25 km, dus dat is te overzien. Ik ga er nog even een paar nachtjes over slapen. Heb ook nog niet echt verdiept in andere trails daar. Weet wel dat er ook een drielanden trail is rond die tijd (begin feb), die lijkt mij ook wel erg gaaf. O.a. 30km met bijna 1100hm. Spectaculair terrein! http://www.sportevents.eu...s/nl/drielandenpunttrail/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:09:
@Rudedadude @Roozzz

Ik ben benieuwd hoe dat gebied in de winter is. Als je dezelfde steile hellingen met sneeuw dan wel modder af mag dan kun je wel wat goede noppen onder je schoenen gebruiken. Afgelopen zomer heb ik dus de 50km gelopen. Ik zou het zelf wat ver weg vinden vinden voor 'maar' 25km, maar met wat geluk heb je een trail in de sneeuw en dat is ook wel weer een belevenis.

edit:
En nee, de hellingen zijn nog wel wat meer dan de koning van Spanje. Afgelopen zomer moest ik stukken van boomstam naar boomstam naar beneden glijden, omdat het profiel onder m'n trailschoenen niet agressief genoeg was. Alles natuurlijk afhankelijk van welke route ze je laten nemen in de winter, maar het is echt al een ander kaliber dan de KvS.

@blitzkrieg ruim die steenhopen in je achtertuin eindelijk eens op joh. Die liggen er nu al eeuwen.. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 19-11-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Al een paar weken een flinke dip met lopen. Eerst een week of 2 flink verkouden geweest en daardoor een flink hogere hartslag en snel buiten adem. Ook nu het weer wat beter met mijn gezondheid gaat is het nog steeds erg mager qua lopen, mijn VO2max begint ook af te nemen.

Het zal er af en toe wel bij horen. Sinds ik in februari opnieuw gestart ben met hardlopen heb ik ook geen griep of verkoudheid gehad.

Merk wel dat ik een stuk minder voldoening uit het lopen haal als het niet erg lekker gaat. Daar nog eens iets op verzinnen want dat is wel zonde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
@Aghanim ik ken het. Komt wel weer.
Nu kan mooi alles een beetje herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het zal er af en toe wel bij horen.
Inderdaad, daar begint de acceptatie & commitment bij ons allen.
Zelf ging ik dan tot 2 tempos langzamer lopen op de hogere snelheden dan het schema, en ik schrapte alle wedstrijden, even niet, een eerst goed herstellen, het lichaam vraagt er blijkbaar om en die is van jouzelf...
Succes ermee, je bent op de goede weg, nu nog afmaken die rustperiode.
Vertrouw je het toch ff niet: ff checken bij de huisarts en leg het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Rudedadude schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:05:
[...]
@blitzkrieg ruim die steenhopen in je achtertuin eindelijk eens op joh. Die liggen er nu al eeuwen.. :+
Die hebben ze in de 2e wereldoorlog al eens opgeruimd om het vliegveld te bouwen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07

vhal

ಠ_ಠ

Even terug naar de 7HL, hoe is het @kenneth vergaan?

Wat anders, ik wilde mij inschrijven voor de Bruggenloop (beetje laat) maar ik zag dat deze al weer was uitverkocht :/ Laksheid wordt dus afgestraft :P

[ Voor 59% gewijzigd door vhal op 20-11-2018 08:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:36
vhal schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:13:

Wat anders, ik wilde mij inschrijven voor de Bruggenloop (beetje laat) maar ik zag dat deze al weer was uitverkocht :/ Laksheid wordt dus afgestraft :P
Komen vast wel weer startnummers terug joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Roadman ja, ik zag er genoeg op hun FB-pagina staan tegen kostprijs :P

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:13:
Op weg naar Nijmegen besefte ik ten hoogte van Utrecht dat ik echt veel te moe was (was die avond ervoor naar een rugbywedstrijd in Lille geweest, pas tegen 2.00 thuis) dus ben vrolijk weer rechtsomkeert gegaan :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Roadman schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:53:
[...]

Komen vast wel weer startnummers terug joh :+
Precies. Bij de 7H regende het ook startnummers een week van tevoren van alle geblesseerden, zieken, zwakken misselijken. Ik denk dat als je wilt je alle grote hardloop-events van NL voor 1/2 prijs of gratis kan lopen als je bereid bent het risico te nemen om soms even net achter het net te vissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Valorian @racoon Hmm, geen gek idee. Ik hou die sites wel even in de gaten. d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

illus!0n schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:23:
Juist dit filmpje op Youtube bekeken https://www.youtube.com/watch?v=8kze7akoqDw&t=1725s.
Ziet er een leuk en snel parcours uit, ga ik ook eens naar Nederland moeten voor afzakken :) .

Zit ook te twijfelen, je bent namelijk verplicht om een juiste en natuurlijke loopstijl te gebruiken.
Wel grappig dat er zo'n schoenen uitkomen nu, in de jaren 80 werd in België nog aangeleerd om eerst op de hiel te landen en zo af te rollen :X .
Brrrrr! Hier krijg je dus geen natuurlijke loopstijl van... Ik wil niet weten op wat voor heel drop dit neerkomt als je de zool zou doortrekken.
Maar als je graag je achilles en kuiten eens even flink extra op spanning wil zetten dan is dit misschien de schoen voor jou :P

Nee, als je niet normaal kunt staan of wandelen in een schoen dan houdt het al héél snel op bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

illus!0n schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:23:

Ook bij een voorvoetlanding gebruik je uiteindelijk toch ook je hiel wel een beetje? Misschien niet als je kort sprint, maar het lijkt me logisch, natuurkundig gezien, om krachten op te vangen van het lopen... Anders hebben je kuiten en billen alle klappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik loop nu al een tijd met voorvoetlanding en mijn kuiten krijgen inderdaad de klappen. Zijn het inmiddels wel gewend, maar bij duurlopen langer dan 1,5 u merkte ik dat ik iets verder doorzakte en toch met de hak de grond ging raken. Dat was met mijn oude schoenen met een drop van 8. Mijn huidige hebben een drop van 4mm waardoor ik effectief langer kan blijven lopen met voorvoetlanding.

De schoenen uit het voorbeeld zijn wat idioot, maar dwingen je wel echt naar die loopstijl.

Waarbij ik onmiddellijk de aantekening maak dat dit niet per se voor iedereen de juiste techniek is. Voor mij werkt voorvoetlanding uitstekend, maar YMMV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 06:43
Valorian schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:59:
[...]

Thanks. Weet eigenlijk ook niet wat ik precies wilde weten, was vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Ardenne is qua steilheid wellicht even wat anders dan NL. Als zal het misschien vergelijkbaar zijn met de Koning van Spanje qua soort hellingen? De wintereditie is wat korter dan de zomer-variant, volgens mij max 25 km, dus dat is te overzien. Ik ga er nog even een paar nachtjes over slapen. Heb ook nog niet echt verdiept in andere trails daar. Weet wel dat er ook een drielanden trail is rond die tijd (begin feb), die lijkt mij ook wel erg gaaf. O.a. 30km met bijna 1100hm. Spectaculair terrein! http://www.sportevents.eu...s/nl/drielandenpunttrail/
Ik heb de Fantomes in de zomer gedaan (27km: https://www.strava.com/activities/1130140386), de Houffatrail in de winter (25km: https://www.strava.com/activities/1379379477) en dit jaar de KvS (ziek, maar ook ongeveer die afstand).

Fantomes en Houffa vind ik zwaarder dan de KvS qua terrein: steilere hellingen, vaak veel meer modder (ok, beide deed ik in de regen terwijl de KvS bij mooi weer was). Na de Fantomes (waar ik een paar keer serieus ben gevallen en een heel stuk heb moeten wandelen wegens kramp in mijn kuit) heb ik Scott Supertracs gekocht. Op de Houffa geen enkel probleem (terwijl iedereen rondom mij onderuit ging, ik heb zelfs iemand uit een beek getrokken). Goeie schoenen is echt wel belangrijkl.

Maar de winter is écht heel leuk. Maar ik hou wel van rennen in de kou en de smurrie, en de river crossings zijn gewoon fantastisch. Crêtes de Spa hoort trouwens ook in dat lijstje en zo zijn er nog wel wat. Je kan best ook http://betrail.run ook eens bekijken als je daar in de streek iets zoekt. Gewoon doen, je zal er geen spijt van krijgen :)

Ik heb ook nog niets beslist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illus!0n
dreamscape schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:17:
Ik loop nu al een tijd met voorvoetlanding en mijn kuiten krijgen inderdaad de klappen. Zijn het inmiddels wel gewend, maar bij duurlopen langer dan 1,5 u merkte ik dat ik iets verder doorzakte en toch met de hak de grond ging raken. Dat was met mijn oude schoenen met een drop van 8. Mijn huidige hebben een drop van 4mm waardoor ik effectief langer kan blijven lopen met voorvoetlanding.

De schoenen uit het voorbeeld zijn wat idioot, maar dwingen je wel echt naar die loopstijl.

Waarbij ik onmiddellijk de aantekening maak dat dit niet per se voor iedereen de juiste techniek is. Voor mij werkt voorvoetlanding uitstekend, maar YMMV.
Inderdaad heb ook die ervaring. Heb dit jaar getraind voor een marathon en bij duurlopen langer dan 2 uur zak ik door naar de hiel. Uit vermoeidheid of gemakzucht ;).

Dus mijn kinvara's vervangen door hoka one one op aanraden van runners lab en een verkeerde loopstijl opgepakt. Resultaat: allerhande kleine pijntjes en blessures...

Met mij weer te focussen op puur midden- voorvoet met andere schoenen is alles terug normaal aan het worden.
Cadans ligt ook weer rond de 180 bij herstellopen, met hoka lag dat een stuk lager.

Maar is inderdaad niet voor iedereen:) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
illus!0n schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:26:
Inderdaad heb ook die ervaring. Heb dit jaar getraind voor een marathon en bij duurlopen langer dan 2 uur zak ik door naar de hiel. Uit vermoeidheid of gemakzucht ;).
Daar is een simpele oplossing voor: gewoon zorgen dat je de marathon onder 2 uur loopt >:)

Opvallend dat je trouwens daardoor van de Kinvara afgestapt was. Ik ben juist van een andere schoen geswitcht naar de Kinvara vanwege die lage drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illus!0n
dreamscape schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:40:
[...]

Daar is een simpele oplossing voor: gewoon zorgen dat je de marathon onder 2 uur loopt >:)

Opvallend dat je trouwens daardoor van de Kinvara afgestapt was. Ik ben juist van een andere schoen geswitcht naar de Kinvara vanwege die lage drop.
Haha, I'd wish :P . Zonder optimale training door slechte schoenen,een infectie in mijn bloed
2 weken ervoor, toch een eerste marathon (bosmarathon) gelopen in 3 uren 31 minuten puur op karakter :*) .

Niet zozeer afgestapt van de kinvara, gewoon een paar maanden 90 procent van de tijd in een type schoen gelopen die eigenlijk niet voor mij was 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Tsja.. Als je in de basis netjes loopt en landt maar na lange tijd lopen door vermoeidheid (eventueel icm gebrek aan focus) 'inzakt' – wat voor velen herkenbaar zal zijn – dan is volgens mij vooral meer krachttraining en met name core stability training waar je in moet investeren. Alles wat je dan doet aan schoeisel is dan symptoon bestrijding. Dat kan nog steeds erg prettig en soms ook effectief zijn, maar aanpakken bij de bron lijkt voor de hand liggender en betekent zorgen voor een goede loophouding (inclusief arminzet!) en vooral het kunnen vasthouden daarvan. Goede buikspieren / core is daarbij essentiëel.

Wat betreft die schoenen zonder hak: lijkt mij een beetje over the top. Maar als iemand er iets aan heeft vooral kopen ;) .. Wat dat betreft geloof ik er nog steeds in dat er géén structureel 'betere landing' bestaat die op een ieder (of zelfs op 90% van de lopers) van toepassing is, en ook geen landing die per definitie minder blessures óf een snellere tijd zou veroorzaken. Dat gezegd hebbende denk ik wél dat er voor een ieder individueel een 'optimale landing' bestaat en dat als je die voor jezelf kan vinden je zowel sneller als blessurevrijer kan lopen. Klinkt cryptisch maar is heel simpel. My two cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Rudedadude schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:05:
[...]
edit:
En nee, de hellingen zijn nog wel wat meer dan de koning van Spanje. Afgelopen zomer moest ik stukken van boomstam naar boomstam naar beneden glijden, omdat het profiel onder m'n trailschoenen niet agressief genoeg was.
Oh ja, die heuvel die ik voorzichtig afdaalde en toch nog drie maal op mijn bips landde. _O-
Gelukkig stond ik ook direct weer, alsof je een klein stukje viel achterover. Prachtig. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Xaverius schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:40:
[...]

Oh ja, die heuvel die ik voorzichtig afdaalde en toch nog drie maal op mijn bips landde. _O-
Gelukkig stond ik ook direct weer, alsof je een klein stukje viel achterover. Prachtig. :)
Ik kan me zeker 3 van dit soort heuvels herinneren, maar geen idee of die ook alle 3 in jouw parkoers zaten :)

He, heb jij je weer ingeschreven voor Texel :) (ik niet) En de Wisent wintertrail op 31 december. Dat is nog wel geinig en lekker dichtbij voor mij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 22:18
Rudedadude schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:14:
En de Wisent wintertrail op 31 december. Dat is nog wel geinig en lekker dichtbij voor mij :) .
Dat is nog wel een idee ja! Is in mijn woonplaats notabene! Eens kijken of dat past in de agenda. Kans bestaat dat m'n vrouw moet werken en dan zit ik dus met de kinders..

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 20-11-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Meerdere @Rudedadude ? Ik weet niet meer op welk punt het was maar het was een echt steile waarbij je in wat de aarde wegzakte en ik uiteindelijk één van de bomen maar gebruikt heb als rem. #treehugger. Onderin moest je iig linksaf. :+

De Wisenttrail zat in mijn agenda maar is onzeker geworden. Dafne moet werken en we hebben mijn ouders op bezoek. (maar je weet maar nooit) Serieuzer is een bezoekje aan Luxemburg (26 of 28km) of vlak voor of vlak na de kerst.

En niet naar Texel? :'(

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Onder het mom van "het antwoord ligt altijd ergens in het midden" op zoek gegaan naar nieuwe schoenen voor de lange afstand, met een trapje meer demping en hopelijk een beetje meer "bounce" dan waar ik nu mee loop.
Die Fli-lytes lijken na een km of 600 toch wel anders te lopen dan na de eerste 50. Ik voel ook een stukje voetboogondersteuning op een plek waar ik het liever niet heb. Kan me niet goed heugen of dat altijd zo is geweest, of komt doordat de demping ingeklonken is, maar het loopt gewoon niet lekker meer en na meer dan een half uur gaat dat irriteren.

Dus weet je wat, we gaan eens langs Runnersworld, kijken of die Freedom ISO me tegenwoordig beter bevalt. Nou, ik ben er meteen achter wat de vorige keer dus niet goed ging: hij valt flink klein :Y
Normaal zit ik in een maatje 43, ook in Saucony, maar van deze valt de 44 als een 43... Nou viel de Kinvara 9 ook klein ten opzichte van de 8, dus helemaal verbazen doet het me niet, maar handig is anders.

Leuke toevoeging is dat er nog een actie lopende was voor een gratis paar trailschoenen bij een nieuw paar Saucony wegschoenen. Nóg leukere toevoeging is dat er nog 30% korting op de Freedom ISO zat :P
Dus nu staat er ook nog een paar Peregrine (wel in 43 trouwens) onder mijn bureau.

Ik twijfel nog of ik die überhaupt ga gebruiken of meteen verkoop voor wat extra "korting" op de Freedoms. Mocht iemand hier meteen interesse hebben, stuur maar een DM :Y

Overigens, dit rustige shopmomentje werd mede mogelijk gemaakt doordat ik gisteren mijn hardloopspullen vergat mee te nemen, wat me een volmondig gevloek opleverde toen ik op mijn werk aankwam :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heel veel korting op hardloopschoenen bij Nike momenteel.

Veel schoenen zijn al afgeprijsd, en met de code CLEAR30 gaat er nóg eens 30% vanaf. Net een nieuw paar Epic React Flyknit gekocht voor €62 (normaal €150).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Pathogen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
Onder het mom van "het antwoord ligt altijd ergens in het midden" op zoek gegaan naar nieuwe schoenen voor de lange afstand, met een trapje meer demping en hopelijk een beetje meer "bounce" dan waar ik nu mee loop.
Die Fli-lytes lijken na een km of 600 toch wel anders te lopen dan na de eerste 50. Ik voel ook een stukje voetboogondersteuning op een plek waar ik het liever niet heb. Kan me niet goed heugen of dat altijd zo is geweest, of komt doordat de demping ingeklonken is, maar het loopt gewoon niet lekker meer en na meer dan een half uur gaat dat irriteren.

Dus weet je wat, we gaan eens langs Runnersworld, kijken of die Freedom ISO me tegenwoordig beter bevalt. Nou, ik ben er meteen achter wat de vorige keer dus niet goed ging: hij valt flink klein :Y
Normaal zit ik in een maatje 43, ook in Saucony, maar van deze valt de 44 als een 43... Nou viel de Kinvara 9 ook klein ten opzichte van de 8, dus helemaal verbazen doet het me niet, maar handig is anders.

Leuke toevoeging is dat er nog een actie lopende was voor een gratis paar trailschoenen bij een nieuw paar Saucony wegschoenen. Nóg leukere toevoeging is dat er nog 30% korting op de Freedom ISO zat :P
Dus nu staat er ook nog een paar Peregrine (wel in 43 trouwens) onder mijn bureau.

Ik twijfel nog of ik die überhaupt ga gebruiken of meteen verkoop voor wat extra "korting" op de Freedoms. Mocht iemand hier meteen interesse hebben, stuur maar een DM :Y

Overigens, dit rustige shopmomentje werd mede mogelijk gemaakt doordat ik gisteren mijn hardloopspullen vergat mee te nemen, wat me een volmondig gevloek opleverde toen ik op mijn werk aankwam :X
Vallen die trailschoenen breed of smal?
Ik heb smalle voeten en normaal gesproken maat 44 bij Saucony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

tlpeter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:24:
[...]

Vallen die trailschoenen breed of smal?
Ik heb smalle voeten en normaal gesproken maat 44 bij Saucony.
Ik heb vooral een lief smal hieltje :P maar niks dat het extra vetergaatje niet oplost.
Vond ze verder niet gek breed of smal ten opzichte van de Kinvara 8. Het bovenwerk heeft wat meer body en er was nog zat veterruimte over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Pathogen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:30:
[...]

Ik heb vooral een lief smal hieltje :P maar niks dat het extra vetergaatje niet oplost.
Vond ze verder niet gek breed of smal ten opzichte van de Kinvara 8. Het bovenwerk heeft wat meer body en er was nog zat veterruimte over.
Ik stuur je wel effe een pb.
Als ze passen heb ik wel interesse alleen moeten ze echt goed passen i.v.m. steuzolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 06:43
Xaverius schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:14:
Meerdere @Rudedadude ? Ik weet niet meer op welk punt het was maar het was een echt steile waarbij je in wat de aarde wegzakte en ik uiteindelijk één van de bomen maar gebruikt heb als rem. #treehugger. Onderin moest je iig linksaf. :+
Dat klinkt heel hard als degene waar mijn kuit in de kramp schoot. Als ik het goed begreep moest je eigenlijk slalommen naar beneden daar, maar ik zag de pijltjes niet en ging zoals mijn voorganger recht naar beneden, en op mijn smikkel. Daarna heb ik ook elke boom geknuffeld...

Die korting op Nike lijkt niet te werken op de Belgische webshop Ik zie het, is alleen op sale artikelen (zou ook eindigen gisteren, dat kan het ook nog zijn), en alleen de vrouwenmodellen zijn in afslag van het model dat ik wil. Even laten verbouwen om de korting mee te pakken, is nu ook niet de bedoeling :+

[ Voor 21% gewijzigd door nokie op 21-11-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:59:
[...]

Zoals al aangehaald zijn de hellingen bij de fantomes deels nogal wat pittiger dan je bij de KvS ziet. Maar eerlijk gezegd niets echt problematisch om naar beneden te rennen of gevaarlijk is. Kortom, het is uitdagender dan KvS maar niet te uitdagend. Nu heb ik geen idee hoe de route van de wintertrail loopt. Maar ze zullen vast niet nog steviger uit de kast getrokken hebben.

En nu maar hopen op sneeuw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Pathogen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:

Gaaf. Bij welke vestigigin heb je de Freedom's gehaald? Voor mij wellicht ook een goede optie. (Denk dat die korting niet landelijk is namelijk).

NB: De Peregrine's vallen bij mij gelijk aan de Ride's en Kinvara 5 en 7. En iets ruimer dan de Kinvara 9. Sowieso bij trailers niet verkeerd trouwens om voorin nét wat meer ruimte te hebben dan bij asfaltschoenen, aangezien je bij het naar beneden knallen anders je tenen snel tegen de punt zal duwen op berg/heuvel trajecten.
Roozzz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:57:
[...]

Zoals al aangehaald zijn de hellingen bij de fantomes deels nogal wat pittiger dan je bij de KvS ziet. Maar eerlijk gezegd niets echt problematisch om naar beneden te rennen of gevaarlijk is. Kortom, het is uitdagender dan KvS maar niet te uitdagend. Nu heb ik geen idee hoe de route van de wintertrail loopt. Maar ze zullen vast niet nog steviger uit de kast getrokken hebben.

En nu maar hopen op sneeuw :*)
Ik heb er nog even over nagedacht en denk dat ik gewoon lekker wacht met inschrijven van winter-events tot vlak van tevoren. Dan kan ik weersomstandigheden (inderdaad hoop op sneeuw!) nog laten meespelen. Verder zie ik dat de winter-editie van de Fantomes veel minder hoogte tov afstand heeft dan de zomer versies, dus het échte spectaculaire wordt daarmee wel iets gedempt. Bovendien is zo'n trail wel iets wat je gewoon met een groepje moet doen, en daarna lekker aan het Belgische bier en eten en een overnachting daar. Dus ik kijk vooral ook even wat mijn directe omgeving doet (ofwel: wie ik nog kan overhalen tot gave trails).

Gelukking vind ik bij de lokale AV steeds meer mensen die ook het asfalt af en toe willen verruilen voor het onverharde _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Valorian op 21-11-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Valorian schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:59:
[...]

Gaaf. Bij welke vestigigin heb je de Freedom's gehaald? Voor mij wellicht ook een goede optie. (Denk dat die korting niet landelijk is namelijk).

NB: De Peregrine's vallen bij mij gelijk aan de Ride's en Kinvara 5 en 7. En iets ruimer dan de Kinvara 9. Sowieso bij trailers niet verkeerd trouwens om voorin nét wat meer ruimte te hebben dan bij asfaltschoenen, aangezien je bij het naar beneden knallen anders je tenen snel tegen de punt zal duwen op berg/heuvel trajecten.
Rotterdam Centrum, maar het aanbod in maten was al klein. Hij kwam aan met de 44 (Freedom dus) met de mededeling "kleiner heb ik ze niet meer" en die bleken dus precies goed :P
Peregrine idd weer mijn standaard maatje 43.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Saucony heeft ook (black friday) sale op de eigen website. Ik kon geen Kinvaras of Freedom vinden groter dan maat 44 in fysieke winkels in Rotterdam dus heb ze maar bij Saucony zelf besteld. Daar waren de Kinvaras nu een dikke 80 euro dus ook een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:03
Even een klein vraagje met al die black-friday aanbiedingen: ik wil deze winter voor het eerst een beetje gaan hardlopen als aanvulling op wielrennen. Ik ren tot nu toe 2x per week met een korte broek en thermoshirt/shirt erover met lange mouwen. Is het doorlopen met korte broek de hele winter beetje haalbaar of is het toch verstandig om een legging te kopen? Tot nu toe gaat dat wel aardig, met kort broekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Verona27 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:09:
Even een klein vraagje met al die black-friday aanbiedingen: ik wil deze winter voor het eerst een beetje gaan hardlopen als aanvulling op wielrennen. Ik ren tot nu toe 2x per week met een korte broek en thermoshirt/shirt erover met lange mouwen. Is het doorlopen met korte broek de hele winter beetje haalbaar of is het toch verstandig om een legging te kopen? Tot nu toe gaat dat wel aardig, met kort broekje.
Ligt een beetje aan je 'koukleum'-heid en hoe ver je wil lopen. Als je t nu nog prima vindt in een korte broek, zal t hoogstens vervelend zijn als het regent/sneeuwt en er deze kou is. Want nu is t al vrij koud en is er wel redelijke wind. Misschien dat goede sokken en handschoentjes al wel helpen (ik ben een beetje van 'warme voeten + warme handen + warme romp = warme SuperPoekie'). Ik loop zelf vrij lang (i.e. tot midden in de winter) in een 3/4 tight en dat is ook wel prima. Bij langere afstanden ga ik vaak toch wel voor wat langere kleding (lange mouwen, lange sokken ipv enkelsokken) omdat ik die langzamer loop. Mijn romp hou ik wel goed warm meestal, met laagjes. Die kunnen altijd nog uit.
Bij flinke wind en flinke kou doe ik sowieso wel een lange broek aan, zoals afgelopen voorjaar toen er af en toe periodes waren waar de gevoelstemperatuur in mijn omgeving richting de -20 ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

JunkieLimbo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:02:
Saucony heeft ook (black friday) sale op de eigen website. Ik kon geen Kinvaras of Freedom vinden groter dan maat 44 in fysieke winkels in Rotterdam dus heb ze maar bij Saucony zelf besteld. Daar waren de Kinvaras nu een dikke 80 euro dus ook een goede prijs.
Werkte die jump60 code bij jou wel of niet? Ik kreeg een foutmelding dat deze niet beschikbaar is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
vhal schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:43:
[...]

Werkte die jump60 code bij jou wel of niet? Ik kreeg een foutmelding dat deze niet beschikbaar is.
Ja die ging er nog extra af. 83 euro in totaal voor de Kinvaras en ze passen nog ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

JunkieLimbo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:29:
[...]

Ja die ging er nog extra af. 83 euro in totaal voor de Kinvaras en ze passen nog ook!
Zo maar eens proberen dan, op mijn telefoon kreeg ik een melding in het Duits dat deze niet beschikbaar was tussen 19 en 26 november :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:59

Gotez

42

Ik heb nu al een tijdje last van mijn kuiten bij het rennen. Soort kramp, stijfheid, pijn na een kilometer of 2. Blijft vaak ook een dag hangen in de vorm van stijve kuiten. Nu een week niet gelopen en vandaag weer geprobeerd. Maar had er nog steeds last van. Moet ik meer warming up doen in de koude maanden? Of naar de fysio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gotez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:34:
Ik heb nu al een tijdje last van mijn kuiten bij het rennen. Soort kramp, stijfheid, pijn na een kilometer of 2. Blijft vaak ook een dag hangen in de vorm van stijve kuiten. Nu een week niet gelopen en vandaag weer geprobeerd. Maar had er nog steeds last van. Moet ik meer warming up doen in de koude maanden? Of naar de fysio?
Eerder geen last van gehad? Wat heb je veranderd? (Schoenen? Sokken? Loopstijl? Tempo? Candans?)

Indien je eerder geen last had, je schoenen nog voldoende demping hebben en je niks (bewust) veranderd hebt: kijk eens of het op een ander tempo (langzamer/sneller) weg gaat. Misschien loop je (onbewust) veel/meer voorop je voet (dan eerder) - daar krijg je vaak stijve kuiten van.

Bij blijvende pijn/ongemak: dokter of fysio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 22:05
MrAcid schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:22:
Heel veel korting op hardloopschoenen bij Nike momenteel.

Veel schoenen zijn al afgeprijsd, en met de code CLEAR30 gaat er nóg eens 30% vanaf. Net een nieuw paar Epic React Flyknit gekocht voor €62 (normaal €150).
Thanks voor het delen.

Ik twijfel tussen ook de Epic React Flyknit of de Nike Zoom Pegasus 35. Vanwaar jouw keuze voor de eerstgenoemde?

• tlpeter
Gotez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:34:
Het kan zijn (ik ben geen fysio) dat je wat korte kuitspieren hebt.
In mijn geval is dit zo en probeer ik elke dag mijn kuiten te rekken.
Dit helpt mij enorm.

Maak eens een afspraak bij de fysio en dan kan deze vertellen wat er aan de hand is.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:03
Poekie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:21:
[...]

Ligt een beetje aan je 'koukleum'-heid en hoe ver je wil lopen. Als je t nu nog prima vindt in een korte broek, zal t hoogstens vervelend zijn als het regent/sneeuwt en er deze kou is. Want nu is t al vrij koud en is er wel redelijke wind. Misschien dat goede sokken en handschoentjes al wel helpen (ik ben een beetje van 'warme voeten + warme handen + warme romp = warme SuperPoekie'). Ik loop zelf vrij lang (i.e. tot midden in de winter) in een 3/4 tight en dat is ook wel prima. Bij langere afstanden ga ik vaak toch wel voor wat langere kleding (lange mouwen, lange sokken ipv enkelsokken) omdat ik die langzamer loop. Mijn romp hou ik wel goed warm meestal, met laagjes. Die kunnen altijd nog uit.
Bij flinke wind en flinke kou doe ik sowieso wel een lange broek aan, zoals afgelopen voorjaar toen er af en toe periodes waren waar de gevoelstemperatuur in mijn omgeving richting de -20 ging :P
Thanks voor je antwoord, is inderdaad lastig omdat het zo persoonlijk is. Heeft de kou geen negatieve gevolgen voor bijvoorbeeld je benen? Ik heb nu via de Black Friday sale toch maar even een setje leggings gekocht bij Adidas, maar eens kijken of dat een beetje bevalt. Handschoenen enzo zijn inderdaad ook wel echt een goede tip want ik krijg altijd echt koude handen tijdens het rennen!
Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2