Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.147 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Lekker spul met veel waterstof peroxide....(gebonden in : Na2CO3·1.5H2O2)
Hmmm dat zullen de fijne vezels niet zo lekker vinden... ok de geur is weg.
Lees het veiligheidsblad eens en kijk naar de verplichte labels... Hmm en dat in consumenten handen...
Kijk er mee uit en gebruik het met mate.

Mijn eigen ontgeur strategie:
* Thuis meteen even in koud water zetten
* Daarna 2x kort smart naspoelen (=weinig water)
* Kort (15 min programma) bij zo laag mogelijke temperatuur wassen met een beetje mild vloeibaar wasmiddel (Jumbo eigen merk is hier ok)
* ophangen om te drogen

Tav HG geur verwijderaaar:
Label op het product: leesbaarheid is hmmm voor zoiets.
https://nl.hg.eu/assets/site/HG/pdf/0513300105000.pdf

Veiligheidsblad
http://ftp.hginternationa...s%20in%20sportkleding.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Tigertje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:22:
[...]

Ik was er ook, erg leuke loop, 15km, glooiend en wat trail werk (750 meter). Leuke prijs ook: lintje en wasmiddel (speciaal voor hardloopkleding en het werkt ook nog :) )
https://sc02.alicdn.com/k...utdoor-Gel-1-35L-18WL.jpg Die kregen wij

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Nu het buiten weer kouder word ben ik opzoek naar een goede muts, deze wil ik graag kunnen gebruiken met mijn afthershokz trekz titanium koptelefoon, iemand die mij kan adviseren?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Effe een verslagje van gisteren.
Na een geweldige ervaring bij de Spartan in Maastricht heb ik mij ingeschreven voor de Spartan race in IJmuiden op 2 september.
Deze ging niet door en was verzet naar 27 oktober op het eiland van Maurik.

Een prima locatie, geen twijfel over.
Gisteren was dus de dag. Het was 6 graden bij verrek.
Toen het zonnetje door kwam een graad of 10.
Ik heb even staan kijken naar de lopers van de “beast” wat meer dan een halve marathon is.
Ik stond bij de multirig wat mijn favoriet is, lekker slingeren naar de overkant. Het verbaasde mij dat zelfs de geoefende ocr athleten deze niet haalden hmmmm.

Uiteindelijk was het mijn beurt voor de sprint. Een kilometer of 5 a 6 wat voor mij prima te doen is.
Meteen een beetje tempo er in want het was koud!
Na wat hindernissen op het land kwam er eentje in het water.
Nou dat viel erg tegen. Het water was voor mij echt te koud. Kramp kwam meteen opzetten en ik moest nog gaan zwemmen.
Het bleek de monkey bars te zijn, eitje dacht ik.
Je handen zijn nat en je kunt ze niet drogen.
Bijna iedereen viel er af. Gelukkig heb ik het gehaald Maar daarna moest toch het water weer in.
In totaal 3 hindernissen in het water en op het einde tot borsthoogte (1meter92) een meter of 50 naar de overkant.
Het zonnetje was ondertussen weg dus het was ijskoud en het tempo lag er uit.
Toen de multirig, mijn favoriet.
Ondertussen regende het een beetje.
Ik kwam tot de helft maar viel er uit. Mijn enige burpees uiteindelijk.
Toen weer water maar daar ben ik omheen gelopen.
Ik kon niet meer stoppen met trillen zo koud had ik het. Ik stond plots bij een hindernis stil met kotsneigingen. Ik kon niet meer maar mijn oog viel op een dun goudkleurig thermo dekentje dus die effe omgedaan.

Na een paar minuten ging het weer dus snel erover en rennen. Na het daknet nog 1 hindernis maar daar moest ik wachten wat uiteraard veel te lang duurde.
Uiteindelijk mocht ik en was ik redelijk snel aan de overkant en gefinisched.
Ik kreeg een bekertje boullion maar deze was leeg voor dat ik een slok kon nemen zo hard trilde ik.
Uiteindelijk bij de sport dokters een half uur ingepakt gezeten om op temperatuur te komen.

Ik hoorde daar dat ze hadden geadviseerd om het water gedeelte er uit te halen.
Er waren veel deelnemers die onderkoeld zijn geraakt net zoals ik dat was.

Ik heb er een dubbel gevoel aan over gehouden. Hier doe je het voor maar het was achteraf gekkenwerk.
Toch ben ik blij dat ik niet heb opgegeven maar alleen omdat ik wist dat ik bijna was.

[ Voor 3% gewijzigd door tlpeter op 28-10-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hoe gedisciplineerd houden jullie je aan je trainingsschema? Het lukt mij maar niet om me te houden aan mijn voornemen voor wat betreft een loop die gepland staat. Voor vanochtend ook weer.... Ik wil eigenlijk afstand opbouwen om volgend jaar mijn eerste HM te lopen. Vorige week een keurige 12,5km gelopen en dat wilde ik vandaag weer.

Na 3 kilometer merkte ik al dat het tempo er behoorlijk in zat en dat ik onder mijn 10km PR liep. Dus gas terug genomen, om er na 7 km achter te komen dat ik net boven mijn 10km PR liep. Het ging dus te snel en toen heb ik maar besloten om vol voor mijn PR te gaan. Dat lukte door een flinke eindspurt in de laatste anderhalve KM, maar toen zat ik zo stuk dat ik maar gestopt ben. Gevolg, 10km PR naar 53:53 (was 54:25), maar geen 12,5km gelopen.

Uiteraard tevreden over het eindresultaat, maar wel balend dat het me niet lukt om rustiger te lopen om die langere afstanden relaxt te halen. Ik merk ook dat de actuele snelheid op mijn Garmin totaal niet klopt met de KM-tijden. Elke keer als ik op mijn horloge kijk loop ik rond de 5:35-5:40, maar vervolgens kom ik door op 5:20/km tijd. Dat lijkt een klein verschil, maar voor mij is dat net het verschil tussen wel of niet comfortabel boven de 10km lopen.

Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:32
Hoppa! schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:01:
Hoe gedisciplineerd houden jullie je aan je trainingsschema?
Zo goed als het gaat. Maar soms heb ik zin in wat anders en doe dat dan ook gewoon. Een training overslaan en/of anders invullen is totaal geen ramp.Ik loop voor het plezier en het belangrijkste: luister naar je lichaam.
Elke keer als ik op mijn horloge kijk loop ik rond de 5:35-5:40, maar vervolgens kom ik door op 5:20/km tijd. Dat lijkt een klein verschil, maar voor mij is dat net het verschil tussen wel of niet comfortabel boven de 10km lopen.

Erg irritant.
GPS is helemaal niet zo nauwkeurig met snelheid meten dus aan de tussentijdse snelheid, wanneer je op je horloge kijkt, moet je niet al te veel waarde hechten is mijn ervaring. Je kunt in Garmin connect via een trainingsschema ook een zone opgeven waarbinnen je wilt lopen. Bijvoorbeeld 1 KM tussen 4:30 min/km en 4:45 min/km. Terwijl je dan loopt krijg je feedback terug van je horloge of je in die zone zit of niet. Misschien is dat wat voor je?

[ Voor 21% gewijzigd door Roadman op 28-10-2018 12:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01

Roozzz

Plus ultra

@Hoppa!, enkele tips:
1. PR's loop je in wedstrijden, niet in trainingen. Ik kan me werkelijk geen PR voor de geest halen die ik zou kunnen benaderen in een reguliere training (zie je het al voor je dat ik een 3 uur duurloop van 30k spontaan ombuig naar onder 2u5?). Dan ga je simpelweg veel te hard, of is je pr totale onzin. Tegen de tijd dat deze "realistisch" staan ben je waarschijnlijk ook direct genezen om dit in een training te gaan aanvallen (volstrekt onmogelijk namelijk). Tijd voor wat wedstrijdjes? :P
2. Hou het lange termijn doel in gedachten, als het goed is zit er een idee achter je training. Continue volle bak is absoluut niet de meest effectieve wijze om ergens naartoe te werken.
3. Geen idee hoe nauwkeurig het actuele tempo op jouw horloge is, maar vaak valt dat tegen. Lekker negeren.
4. Stel een waarschuwing in op je horloge als je boven tempo X of hartslag Y komt. Dan hoef je niet continue op je horloge te turen en krijg je toch feedback.
5. In tegenstelling tot 4: Negeer al die technologie eens en krijg een gevoel voor de inspanning die je aan het leveren bent. Hoeveel serieuze(re) lopers zie je in een wedstrijd continue op hun horloge turen? Waarschijnlijk zijn dat er niet veel... Dat heeft namelijk erg weinig nut als het tempogevoel goed is. De laptime is meer een check van het gevoel.

In ander nieuws, ik loop nog steeds voor geen meter. Vandaag maar na 20 minuten gestopt met vastzittende heupen, een zeurende linker lies en hamstring en stevige koppijn. Fijn joh revalideren ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
@tlpeter Met gemengde gevoelen je verslag gelezen, eerst en bovenal respect voor de inspanning, ik doe het je niet na.

Waarom gemengd dan? Tja, is het niet op over eigenlijk de grens van een verantwoorde beoefening van een sport. Je was niet een beetje onderkoeld zo te lezen, je was fors onderkoeld en dat door simpelweg het parcours te volgen. Ik windsurf ook en ga in de winter in principe gewoon door, dus ik weet wel een beetje wat kou is (los van het feit dat ik elke vrijdagochtend even het water in ga in de winter, niet in m'n eentje voor de duidelijkheid). Onderkoeling is geen kattepis, was er begeleiding die er deelnemers uitpikten?

Daarnaast vraag ik me ook af wat dit nog met hardlopen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@Frenz64 ja er waren verschillende boten in het water die redelijk wat mensen aan de kant hebben gezet en die gingen meteen naar de ambulance.
Het was ineens te koud en ik heb zeker getwijfeld of ik door moest gaan.
Bij een Spartan is het redelijk veel hardlopen. Ik doe ook aan survivalrun waar je ongeveer de zelfde afstanden loopt maar de hindernissen veel technischer zijn en meer achter elkaar.

Gemengde gevoelens omdat ik het gehaald heb maar ik voelde mij slecht en ik merkte bij de finisch dat ik te ver was gegaan.
Ik zal bij de vragenlijst die nog komt zeker invullen dat het onverantwoord was maar ook zeker dat ik er zelf aan mee heb gedaan.
Het probleem hiervan is dat veel deelnemers geen opgevers zijn en daar gaat het mis.

Vandaag had ik ook nog een survivalrun staan maar ik ben lekker thuis gebleven.
Mijn spieren hebben een opdonder gehad en het is nog kouder en bijna altijd zit er iets van water in. Dat trek ik nog effe niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Roozzz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:17:
@Hoppa!, enkele tips:
1. PR's loop je in wedstrijden, niet in trainingen. Ik kan me werkelijk geen PR voor de geest halen die ik zou kunnen benaderen in een reguliere training (zie je het al voor je dat ik een 3 uur duurloop van 30k spontaan ombuig naar onder 2u?). Dan ga je simpelweg veel te hard, of is je pr totale onzin. Tegen de tijd dat deze "realistisch" staan ben je waarschijnlijk ook direct genezen om dit in een training te gaan aanvallen (volstrekt onmogelijk namelijk). Tijd voor wat wedstrijdjes? :P
"Zomaar" een PR lopen op een reguliere training is wel gek, maar ik zie niet in waarom je naar een wedstrijd zou moeten om een PR te lopen. Je kunt ook gewoon af en toe een keer voluit gaan zonder het gedoe van inschrijven, "waar laat ik mijn sleutel", ergens op tijd zijn, etc. Voor 5 en 10km heb ik bijvoorbeeld helemaal geen zin in een wedstrijd, maar ik vind het wel geinig om soms een intervaltraining in te ruilen voor een snelle 5k.

Trouwens, over records gesproken: 58'23 op de halve marathon _/-\o_

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Nog 5 seconden sneller btw, maar ja, het was ook in een wedstrijd hè, da's makkelijker.

Het grote verschil tussen training en wedstrijd is imo de adrenaline van de wedstrijd, maar dat kan ook tegen je werken, heb ik beide meegemaakt. De pr's van @Hoppa! komen duidelijk voort uit een periode van continue verbetering, herkenbaar vanuit een periode waar je je grenzen nog niet helemaal gevonden hebt. Eenmaal daar, verbreek je je PR alleen nog maar onder ideale omstandigheden of als gevolg van een intensievere training. Of zoals in mijn geval zie je met lede ogen je oude pr's als onbereikbaar aan de einder verdwijnen (ghe ghe geh, zo dramatisch is het niet)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Na twee weken tobben met hamstringproblemen vandaag op de bonnefooi een trimloop gedaan. Gisteren wel alvast losgelopen maar ik zou pas vanochtend beslissen. Bij het loslopen heb ik blijkbaar iets verkeerds gedaan want ik had er opeens een probleem bij: pijn in de lies en niet kunnen hardlopen :{ een goede nachtrust hielp al een hoop maar ik ben toch maar gaan warmlopen voordat ik me zou inschrijven. Gelukkig verdween de pijn in de lies na 100m. Ingeschreven, nog even paar korte stukjes op tempo en aan de startlijn. Ik heb gecontroleerd gelopen aangezien het me puur om de inspanning ging en ik natuurlijk niet nóg een probleem erbij wilde door me te forceren. Kwam moe, voldaan en redelijk vlot (17'49, pr is maar 2" sneller) de finish over. Pas uren later zag ik dat de laatste kilometer in 3'25 ging! Wauw, zo voelde het niet :D

Komende week nog een flinke training en dan een halve taper. Kijken wat er mogelijk is op de 10 mijl. Helaas flink verstoorde voorbereiding maar we gaan dapper door.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01

Roozzz

Plus ultra

T-MOB schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

"Zomaar" een PR lopen op een reguliere training is wel gek, maar ik zie niet in waarom je naar een wedstrijd zou moeten om een PR te lopen.
Simpelweg wat @Frenz64 zegt. Door de setting en andere lopers zal je op een wedstrijd altijd harder kunnen gaan dan bij een training.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Frenz64 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:03:
Nog 5 seconden sneller btw, maar ja, het was ook in een wedstrijd hè, da's makkelijker.

Het grote verschil tussen training en wedstrijd is imo de adrenaline van de wedstrijd, maar dat kan ook tegen je werken, heb ik beide meegemaakt. De pr's van @Hoppa! komen duidelijk voort uit een periode van continue verbetering, herkenbaar vanuit een periode waar je je grenzen nog niet helemaal gevonden hebt. Eenmaal daar, verbreek je je PR alleen nog maar onder ideale omstandigheden of als gevolg van een intensievere training. Of zoals in mijn geval zie je met lede ogen je oude pr's als onbereikbaar aan de einder verdwijnen (ghe ghe geh, zo dramatisch is het niet)
Deels herken ik dit wel ja. Tijdens de 10K in Eindhoven liep ik ruim 4 minuten van mijn oude PR af, puur omdat de eerste kilometers op adrenaline gingen en ik daarna een paar keer een leuk tempomaatje had. Ik dacht dus dat ik daar echt mijn piek had door die wedstrijdomstandigheden.

Twee weken later blijk ik dus toch harder te kunnen, dat zal zeker zijn omdat ik mijn grenzen aan het verkennen ben, maar ik merk ook dat ik na de 10 van vandaag een stuk fitter ben en minder pijn voel dan na die vorige 10k. Misschien door een betere opbouw, maar ook zeker omdat ik sterker aan het worden ben. En het was ook pas de 6e keer dat ik een 10km heb gelopen, dus logisch dat een betere indeling en een stuk routine wat met je tijden doet.

Overigens, één van mijn valkuilen is absoluut dat ik elke training als een wedstrijd tegen mezelf beschouw. Ik heb, met elke sport die ik beoefen, grote moeite om me in te houden en me te sparen. Dat is iets wat ik echt moet leren, te beginnen met mijn volgende training. Want dan ga ik echt proberen om minimaal 12km te lopen met een maximale snelheid van 5:35. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54

Mach

[END]Avengers

Beginnend lopert meldt zich.

Sinds een week of 8 (op 47 jarige leeftijd) voor het eerst begonnen met lopen. Heul voorzichtig want laatste loopervaringen waren de coopertest op de middelbare ;-)

Wel tamelijk sportief leven met veel tennis (nu niet meer) en sportschoolwerk.

Heb net een 5k programma afgerond en dat ging prima, in ieder geval nog geen pijntjes. Dus ik ga gestaag door met een 10k programma.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed hardloop horloge. Niet te duur (max 200) maar wel geschikt om de hoogst nodige stats bij te houden. En hij zou liefst compatibel moeten zijn met runkeeper.

Iemand een tip? Garmin, TomTom of Polar ?

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Mach schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:29:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed hardloop horloge. Niet te duur (max 200) maar wel geschikt om de hoogst nodige stats bij te houden. En hij zou liefst compatibel moeten zijn met runkeeper.

Iemand een tip? Garmin, TomTom of Polar ?
ik heb alleen ervaring met Garmin en ben daar tevreden over. TomTom gaat volgens mij stoppen met de sporthorloges, al weet ik dat niet zeker.

Kijk eens op www.dcrainmaker.com en zijn comparison tool.

Tenslotte, vaak wordt het online platform overgeslagen bij een zoektocht, terwijl dit ook belangrijk is. Ik ben wel happy met Garmin Connect. Automatische synchronisatie met Strava, goede app. Zoals gezegd, geen ervaringen met polar. Maar ook daarover kun je op dcrainmaker info vinden.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Rhapsody schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:46:
[...]
ik heb alleen ervaring met Garmin en ben daar tevreden over. TomTom gaat volgens mij stoppen met de sporthorloges, al weet ik dat niet zeker.
Zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iemand ervaring met de Salomon Agile 2? Ik zoek een rugzakje voor de lange duurlopen komende winter (25km+) en zoek iets dat weinig weegt, en waar naast water en eten ook een jasje mee kan.
Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 28-10-2018 21:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
Sport_Life schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:14:
Iemand ervaring met de Salomon Agile 2? Ik zoek een rugzakje voor de lange duurlopen komende winter (25km+) en zoek iets dat weinig weegt, en waar naast water en eten ook een jasje mee kan.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb alleen ervaring met de Salomon Skin 5. Dat is meer een trail-vest dan een rugzak, maar loopt wel echt heel fijn. Je krijgt er 2 softflasks bij en er is ruimte voor een 1,5 liter camelbag (niet bijgeleverd). Daarnaast is er in mijn ervaring ruim genoeg ruimte voor een jasje. Ik heb er zelfs wel eens een goretex hardshell in gepropt, naast gels, water, telefoon, sleutels, anti-onderkoelingsdeken, nootjes, etc. De Agile ken ik niet maar biedt zo te zien geen ruimte voor water aan achterzijde, iets wat ik zelf toch wel prettig vindt. Ik heb overigens zelfs een keer een Full Frame Spiegelreflexcamera met 17-40L lens in de Skin 5 gekregen. :) .. Wil je nog meer ruimte dan is er ook nog een Skin 12. Denk dat de Agile in veel gevallen ook prima voldoet, maar de Skin-serie net even wat luxer is en daarmee veelzijdiger in gebruik. Het voorkomt dat je over 6 maanden misschien een keer een berg-trail wil gaan doen en dan wéér een nieuwe tas moet zoeken...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Valorian
Vandaag zou voor mij de kers op de taart worden qua trailrunning. Na een 16km in aug, een relaxte 35km in sep en daarna Devil's Trails 16 en 22 km in Doorn en Drunen was nu de laatste Devil's Trail aan de beurt: 33km in het Rijk van Nijmegen. Geen geringe afstand én een berg hoogtemeters. Wilde mij eigenlijk voor de 22 inschrijven, maar die was vol. Dus 33 it was.

Het beloofde een toptrail te worden, want zonnig en 5 tot 7 graden, hoeveel beter kan je het krijgen in Nederland? Besloot er vól voor te gaan met als doel finishen onder de 3 uur. Begon mooi onder de 5:00/km maar wist al dat dat waarschijnlijk vrij ambitieus was. Maar liever wat buffer opbouwen dan aan het einde iets over houden. Wat dat betreft vind ik trails maar moeilijk in te schatten, dus waar ik een asfalt-race zo vlak mogelijk plan ga ik bij een trail gewoon lekker hard van start en boeit het mij niet als ik een positive split loop.

Hoe dan ook, het ging werkelijk super en hoewel mijn gemiddelde naar 5:20-5:30 kroop wist ik dat het wel een mooie tijd zou worden en dat 5:30 vasthouden best een optie was. Ik liep zo ongeveer 17e tot de post bij 28km. En toen ging het heel erg mis...

Om een of andere reden was ik er van overtuigd dat ik ná de post moest keren om schuin omhoog de bossen weer in te gaan. Keerpunt-posten zijn niet ongewoon bij trails, en net voor de post zag ik de slingertjes. Dus zo gezegd zo gedaan. Wat niet meehielp is dat ik geheel alleen liep, en dus ook niet door had wat er mis ging, en omdat ik gewoon bordjes en lintjes volgde bleef het ook niet bij een paar honderd meter mislopen. Na een paar kilometer merkte ik dat het iets niet klopte, maar de link naar de post legde ik niet. Dus een stukje terug, en ja, gelukkig! Ik zag weer lopers. Damn. Zo'n anderhalve kilometer verkeerd. Nou ja, ik had marge, onder de 3 uur moest nog kunnen dacht ik....

Maar na nog een paar kilometer kwam het terrein mij wel erg bekend voor. Shit. Een vraag aan een mede 33 loper bevestigde de ellende: "nog 7 kilometer". Ai... Ik was dus in een 'lus' terecht gekomen die ik al had gelopen. Omkeren was ook geen optie omdat ik geen idee had waar het mis was gegaan en inmiddels doorlopen logischer leek dan verder verdwalen. Doorsteken zou legitiem zijn (want ik had dit stuk al gelopen) maar hoe en waar was mij niet bekend, dus de keuze was makkelijk: gewoon doorgaan.

Uiteindelijk werd het dus een 40KM run. Iets waar ik niet voor getraind had en mij niet op had voorbereid. Mentaal natuurlijk ook killing, als je denkt nog 500 meter te moeten maar het wordt nog 7 kilometer :( .. Pace ging er dan ook snel flink uit en krampen in kuiten en bovenbenen kreeg ik er voor terug. Alles uit blijven hardlopen ging niet meer, maar met stukken run walk run de schade beperkt weten te houden.

Resultaat: 40km gelopen in 3:55 uur.

Hiermee wel een top trail-seizoen afgesloten, de "King of the trails" medaille van Devil's Trail compleet gemaakt, een Pollepel als 3-voudig trailer gekregen én natuurlijk een mooi verhaal :)

Nu: chillen, beentjes omhoog, veel eten en drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:53
Zo dan zal je zere beentjes hebben..
Wel netjes nog onder de 4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Vorige week de HM Amsterdam gelopen, voluit. (1u45). Spierpijn was donderdag wel weer weg.
Ik ga aanstaande woensdag voor het eerst weer licht trainen.

Als dat goed gaat, moet het wel te doen zijn om zondag een lange rustige duurloop van ruim 21 km te doen toch? (ik wil van Lelystad naar Almere gaan lopen).

Het is wat vroeg maar qua planning is dit het enige moment wat goed uitkomt de komende tijd.

Wat denken jullie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Gisteren misschien wel de mooiste asftalt HM in Nederland gedaan: de Diepe Hel Holterbergloop. Vorige week besloten mee te doen: een goede training voor een eventuele marathon komend voorjaar. Duurvermogen zat wel goed, ruim een maand geleden immers nog een 70.3 gedaan. Wel al een half jaar geen 10k/HM wedstrijd tempo's meer gelopen. 1:35 zou wel mogelijk zijn, alles daaronder is bonus.
Vanwege het heuvelactige parcours volledig op gevoel gelopen, enkel sommige vlakkere stukken soms op 't horloge gekeken om wat bevestiging van m'n snelheid te krijgen. Het waaide gisteren redelijk hard, maar daar gelukkig vrijwel geen last van gehad, alleen de kilometers 16-18 die iets omhoogliepen hadden ook nog eens wind tegen, het vervelendste stuk. De laatste 3km liepen omlaag hier nog wat kunnen aanhaken bij iemand die behoorlijk wat makkelijker liep dan ik :). Uiteindelijk iets onder de 1:32 gelopen wel zes hele seconden langzamer dan vorig jaar.

Afgelopen uur nog maar even twee inschrijvingen geregeld: komend weekend de DRW-RBR in Nijverdal en komend voorjaar de hele marathon in Dusseldorf. ZIN IN!

Strava!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:47:
[...]

Waarom niet gewoon azijn? Is nog goed voor je wasmachine ook. ;)
Alles dat werkt lijkt me prima, en hoe minder schadelijk hoe beter. Je gooit een kopje azijn bij je sportwas? Ik merk dat mijn kleding (apart wassen, 30 graden, geen wasverzachter) na 5 minuten inspanning weer stinkt, dus alle tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:47:
[...]

Waarom niet gewoon azijn? Is nog goed voor je wasmachine ook. ;)
Omdat iemand naar dat spul van HG vroeg en geen azijn ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mrwolf schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:51:
Alles dat werkt lijkt me prima, en hoe minder schadelijk hoe beter. Je gooit een kopje azijn bij je sportwas? Ik merk dat mijn kleding (apart wassen, 30 graden, geen wasverzachter) na 5 minuten inspanning weer stinkt, dus alle tips zijn welkom!
Wat ik vaak doe is een flats (kopje klinkt prima) natuurazijn in een emmer met water en daar dan m'n shirts in laten weken. Na een tijdje de wasmachine in en een gewone was draaien. Dat zorgt er voor dat zeer muffe shirts weer wekenlang fris blijven, dus het hoeft ook niet elke keer.
Overigens doe ik dat ook vaak voor m'n gewone shirts, die worden ook muf als ik te vaak hard gefietst heb met een dikke jas aan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Wat ik vaak doe is een flats (kopje klinkt prima) natuurazijn in een emmer met water en daar dan m'n shirts in laten weken. Na een tijdje de wasmachine in en een gewone was draaien. Dat zorgt er voor dat zeer muffe shirts weer wekenlang fris blijven, dus het hoeft ook niet elke keer.
Overigens doe ik dat ook vaak voor m'n gewone shirts, die worden ook muf als ik te vaak hard gefietst heb met een dikke jas aan. :P
Een flats is ongeveer 50ml zie ik :9 , ik ga het proberen
vhal schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Omdat iemand naar dat spul van HG vroeg en geen azijn ;)
Dat was ik, maar meer omdat dat het enige product is dat ik kende, specifiek voor sportkleding. Ik ga het eerst maar eens met azijn proberen, klinkt een stuk vriendelijker én goedkoper.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
Na een halve marathon twee weken geleden wilde ik gisteren een tijd onder de 42 minuten neerzetten op de 10KM.
Was het twee weken geleden zomers warm, gisteren hoorde ik 's ochtend mensen het ijs van hun autoruiten krabben. :/ Ik wist in ieder geval dat ik een lange broek aan moest trekken. 8)
Onderweg naar de start had ik het best koud op de fiets, ook al scheen de zon voluit. Na het inschrijven even een testloopje gedaan met een lang thermoshirt en een gewoon t-shirt en dat viel qua temperatuur dan weer mee. Wel jammer dat er een duidelijk voelbare wind stond, windkracht 3/4.

bij de start ben ik brutaal over een hegje gestapt om enigszins vooraan te staan. Dat was een goede zet. Van begin af aan kon ik vrijuit lopen. Mijn forerunner gaf een tempo van 3:45 per KM aan. Dat was wel heel snel, en toen bedacht ik me dat ik de kalibratiefactor niet had aangepast aan de schoenen waarop ik liep, terwijl ik speciaal daarvoor de afgelopen woensdag nog op een 1-kilometertraject had gelopen. Lekker handig. 8)7 Dit zou niet mijn enige technische stommiteit worden. Maar goed, ik wist nog wel dat het verschil zo'n 15 seconden was, dus als mijn forerunner maar niet meer dan 4:00 aangaf, dan lag ik wel op koers.

Vervolgens gaf mijn forerunner een piepje om te melden dat mijn prestatieconditie -4 was. :( Niet echt motiverend en ik had ook niet het gevoel dat het heel lekker ging. Maar mijn eerste 4 kilometers gingen allemaal in 4:10/11, dat was goed.
De paar lopers die in het begin voor me liepen had ik inmiddels gepasseerd en ik liep om de zuidkant van de Maarsseveense Plassen het laatste rechte stuk op van mijn eerste ronde. Mijn plan was om een rondetijd te registreren door op de lap knop te drukken. Maar dat was dus een andere knop. |:( En toen stond de tijd stil. Het duurde tussen een minuut of twee voordat mijn horloge weer liep, maar toen klopte de aangegeven tijd natuurlijk niet meer. En ik moest nog 5 kilometer alleen lopen, met een horloge dat de verkeerde tijd aangaf, en het verkeerde tempo.

Gelukkig klopten de kilometertijden nog wel en die gaven aan dat het nog steeds goed ging. De zevende kilometer was wel zwaar, maar daarna merkte ik dat ik eigenlijk minder vermoeid was dan in augustus tijdens de Vechtloop en dat ik die sub42 waarschijnlijk ging halen.
Toen ik bij de finish aankwam zag ik dat de officiële tijdmeting pas op 41:05 stond! Nog even een eindsprintje en op 41:15 kwam ik over de streep.

Achteraf gezien was onder de 41 dus ook mogelijk, maar vantevoren had ik hiervoor getekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja je geeft zelf de voorzet hè. ;)
Overigens zie je vrij veel lopers met een voetbalshirt van Club X voorbij komen, zeker tijdens een evenement. Als ze dat fijn vinden zitten, van mij mag je. Maar als ik naar mijn eigen voetbalshirts kijk (van de tijd dat ik nog actief deed voetballen), dan zijn die totaal niet gemaakt voor hardlopen. Overigens begrijp ik wel waarom mensen deze aandoen en ook dat mensen de pasvorm van een shirt ook niet belangrijk vinden. Enerzijds omdat ze het verschil nooit hebben ervaren, anderzijds omdat het ze gewoon niet boeit.

Als ik terugkijk naar hoe ik erbij liep toen ik in 2012 de overstap van voetballen naar hardlopen maakte.
Schoenen die net niet goed zaten (en ook compleet verkeerd qua drop), lange voetbalsokken (met zo'n badstoffen voetbed), korte broek van voetbal (incl. nummer 13), voetbalshirt, dikke traininsbroek, dik trainingsjasje, dikke wollen muts van de New York Yankess, veel te dunnen handschoenen en een iPhone aan mijn arm om te meten wat ik deed. In de droogte ging het nog wel (al was het zweten en te zwaar), maar toen het herfstweer eenmaal echt los kwam, flinke hoosbuien en stevige wind erbij, toen pas merkte je dat een stoffen sok op het veld prima is, maar tijdens een duurloop niet werkt. Dit ook voor je katoenen of Polyester voetbalshirt, je zweet kan niet weg, de regen zorgt ervoor dat je trainingsjack nat (en 2x zo zwaar is), je shirt is doorweekt en de wind blaast er zo doorheen waardoor je binnen no-time in een rennende ijspegel bent verandert :P.
Herkenbaar. Ik begon in standaard sportshirts, maar ben zeer snel een selectie gaan maken van welke wel en welke niet geschikt zijn om in hard te lopen. Hetzelfde geldt voor broekjes, al heb ik een gewone Adidas sportbroek en die vind volgens mij niemand hier geschikt voor hardlopen. :+

Qua jasje en lange broek ging ik heel snel naar lichtere varianten, als ik iets haat is het wel van die hossende spullen om je lichaam als je probeert te rennen. De stap naar een strakke broek heb ik nog niet gemaakt, maar ik overweeg wel eens van dat strakkere ondergoed te proberen. Compressieshirts heb ik namelijk wel en dat spul bevalt ook altijd goed.
Frenz64 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:16:
Ook hier meer nuance, maar m.i. bevestig je wel wat ik zeg, iig wat ik bedoel: een shirtje van Adidas (ook niet de goedkoopste) voldoet niet, een ander wel. Maar blijkbaar geloof je de marketing van Dri-fit wel, want een stof kán geen vocht afvoeren, een stof kan wel vocht vasthouden. Afvoeren is niets anders dan verdampen en hooguit de doorvoer door de stof is relevant, maar bij elk synthetisch shirtje dat geen vocht vasthoudt is dat per definitie gelijk.
Dat hangt ook helemaal van de productie en behandeling af. Neem de door jou genoemde regenjassen. In de basis zal het materiaal vast hetzelfde zijn, maar de manier van weven, dikte, coating, etc. kunnen er wel degelijk voor zorgen dat er grote verschillen zijn ook al lijkt het qua label hetzelfde spul.

Nog nooit naar gezocht, maar dan zal er vast ook wel dry-fit in een flesje zijn toch? Net zoals ik zelf mijn jassen impregneer om de coating te herstellen zal dat voor een shirtje vast ook wel bestaan. :D
Nike, Mercedes en Apple zijn premium merken en die hebben als gemeenschappelijk kenmerk dat er een meerprijs betaald wordt voor vergelijkbare specs. Ik bash ze niet, ik gun iedereen zijn keuze, maar het blijft fascinerend hoe prachtig de argumenten van de berijders/eigenaren zijn (fyi, ik rijd een 17 jaar oude Volvo en heb verschillende iPhones gehad tot ik gek werd van iTunes)

Tot slot scheld ik niemand de huid vol, ik vind verkooppraatjes vaak BS (en daarmee de afgeleide
'meningen' van de kopers van die producten die voor het overgrote deel samen te vatten zijn onder de noemer cognitieve dissonantie).
Dat mag, maar realiseer je wel dat cognitieve dissonantie net zo hard de andere kant op werkt. Mensen die niet bereid zijn de prijs van een duurder product te betalen hebben net zulke lachwekkende argumenten waarom een bewezen voordeel geen voordeel zou zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Gister met 6 graden en aardig wat wind in een korte strakke hardloop broek en t-shirt de marathon van Frankfurt gelopen. Benen en armen ingesmeerd met wat vaseline. Onderweg geen last van kou gehad, alleen even rond de 30km toen ik wat (meer) begon te zweten.*
eindtijd: 2:54:10 *O*

*Deze tekst staat er zodat het lijkt alsof ik aan de de discussie bijdraag en niet alleen met mijn resultaat kom opscheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
Stefangrp schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:02:
Vorige week de HM Amsterdam gelopen, voluit. (1u45). Spierpijn was donderdag wel weer weg.
Ik ga aanstaande woensdag voor het eerst weer licht trainen.

Als dat goed gaat, moet het wel te doen zijn om zondag een lange rustige duurloop van ruim 21 km te doen toch? (ik wil van Lelystad naar Almere gaan lopen).

Het is wat vroeg maar qua planning is dit het enige moment wat goed uitkomt de komende tijd.

Wat denken jullie?
Het hangt echt van je normale belastingsniveau af. Ik loop zelf elke zondag een HM als training dus als ik de zondag ervoor een HM wedstrijd heb gelopen, loop ik de zondag erop gewoon weer een HM, als training maar dan iets rustiger. Maar als jij naar die HM in Amsterdam hebt toegetraind en het een van je eerste HM's was, is het misschien wat snel (maar daarmee niet onmogelijk, zeker als je je snelheid aanpast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diocha
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Tazzios schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:00:
Gister met 6 graden en aardig wat wind in een korte strakke hardloop broek en t-shirt de marathon van Frankfurt gelopen. Benen en armen ingesmeerd met wat vaseline. Onderweg geen last van kou gehad, alleen even rond de 30km toen ik wat (meer) begon te zweten.*
eindtijd: 2:54:10 *O*

*Deze tekst staat er zodat het lijkt alsof ik aan de de discussie bijdraag en niet alleen met mijn resultaat kom opscheppen.
Wauw, proficiat! Ik denk dat de meesten hier (mezelf incluis) enkel kunnen dromen van zo'n tijden. Zou je wat willen toelichten hoe je je voorbereid hebt? Een trainingsschema, en zo ja, eentje op maat of één van de standaard trainingsschema's van Daniels of Pfitzinger? Hoeveel km/week liep je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:13
Even een vraagje aan de ervaren lopers. Vanaf welke temperatuur lopen jullie met lange mouwen en lange broek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Highfive95 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:07:
Even een vraagje aan de ervaren lopers. Vanaf welke temperatuur lopen jullie met lange mouwen en lange broek?
Dat hangt wel een beetje af van de snelheid waarmee je loopt en de weersomstandigheden. Vanaf 8 à 9 graden ga ik lange mouwen dragen en nog iets kouder ook een lange broek. Als het echter hard waait (= meestal lagere gevoelstemperatuur), dan kan je iets eerder lange mouwen gaan dragen. Ik loop verder meestal tussen de 12 en 13,5 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
ArnevdS schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:27:
[...]

Dat hangt wel een beetje af van de snelheid waarmee je loopt en de weersomstandigheden. Vanaf 8 à 9 graden ga ik lange mouwen dragen en nog iets kouder ook een lange broek. Als het echter hard waait (= meestal lagere gevoelstemperatuur), dan kan je iets eerder lange mouwen gaan dragen. Ik loop verder meestal tussen de 12 en 13,5 km/u.
Ik loop nu zo'n 11/12 km/u. Van de week was 10 graden en korte broek ging nog wel. Liep met lange mouwen maar na half uurtje zweette ik als een gek.

Dadelijk maar eens proberen met lange broek en lange mouwen. Voelt erg fris nu buiten. Eerst nog even eten laten zakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Tigertje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:11:
[...]

Het hangt echt van je normale belastingsniveau af. Ik loop zelf elke zondag een HM als training dus als ik de zondag ervoor een HM wedstrijd heb gelopen, loop ik de zondag erop gewoon weer een HM, als training maar dan iets rustiger. Maar als jij naar die HM in Amsterdam hebt toegetraind en het een van je eerste HM's was, is het misschien wat snel (maar daarmee niet onmogelijk, zeker als je je snelheid aanpast).
Hmm ja. Het was mijn 5e, maar ook de eerste in 4 jaar. Op een gemiddelde zondagtraining loop ik rond de 17 km.

Maar die 17km blijft ook een beetje een hobbel (ik ga standaard kapot vanaf 17) dus ik wil die 17-21 km meer gaan trainen.

Komende dagen maar eens aankijken of dat nou echt perse dit weekend al 'moet'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Highfive95 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:07:
Alles < 15 graden krijgt een extra laagje. En als het regent een jas i.p.v. een long sleeve. Temperatuur onder de 10? Dan tight, t-shirt en long sleeve. Onder de 5? Jasje er overheen en oren beschermen. Dit zijn gevoelstemperaturen trouwens. Handschoenen eigenlijk pas bij -5, met name omdat ik die dingen echt zo haat :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de Salomon Skin 5. Dat is meer een trail-vest dan een rugzak, maar loopt wel echt heel fijn. Je krijgt er 2 softflasks bij en er is ruimte voor een 1,5 liter camelbag (niet bijgeleverd). Daarnaast is er in mijn ervaring ruim genoeg ruimte voor een jasje. Ik heb er zelfs wel eens een goretex hardshell in gepropt, naast gels, water, telefoon, sleutels, anti-onderkoelingsdeken, nootjes, etc. De Agile ken ik niet maar biedt zo te zien geen ruimte voor water aan achterzijde, iets wat ik zelf toch wel prettig vindt. Ik heb overigens zelfs een keer een Full Frame Spiegelreflexcamera met 17-40L lens in de Skin 5 gekregen. :) .. Wil je nog meer ruimte dan is er ook nog een Skin 12. Denk dat de Agile in veel gevallen ook prima voldoet, maar de Skin-serie net even wat luxer is en daarmee veelzijdiger in gebruik. Het voorkomt dat je over 6 maanden misschien een keer een berg-trail wil gaan doen en dan wéér een nieuwe tas moet zoeken...
Tnx :). Ik heb ze even vergeleken en heb uiteindelijk toch de Agile 2 gekocht, deze was toevallig ook in de aanbieding ;) , maar eigenlijk heb ik aan 1 liter vocht en wat ruimte voor voeding genoeg :).
Hopelijk woensdag mijn eerste lange duurloop ermee proberen. Wilde eigenlijk zondag een lange duurloop doen, maar halverwege besloten om er een tempoloop van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Zwerver schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

Alles < 15 graden krijgt een extra laagje. En als het regent een jas i.p.v. een long sleeve. Temperatuur onder de 10? Dan tight, t-shirt en long sleeve. Onder de 5? Jasje er overheen en oren beschermen. Dit zijn gevoelstemperaturen trouwens. Handschoenen eigenlijk pas bij -5, met name omdat ik die dingen echt zo haat :)
Behoorlijk warm gekleed, vind ik dan. Is voor een ieder persoonlijk natuurlijk :)

Bij alles boven de 8 graden, al helemaal als de zon ook lekker schijnt, doe ik kort spul aan. Is het kouder, dan lange tight en een long sleeve shirt. Als het vriest doe ik boven een laagje extra en evt. heb ik nog wel iets dikkere tights in de kast liggen. Mutsen e.d. vind ik per definitie irritant en zelden draag ik handschoenen, die ik vaak onderweg weer uittrek vanwege zweethanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik loop/liep eigenlijk altijd met korte broek. Wel al naar gelang de temperatuur met lange mouwen (0-10 graden), oorbedekking en handschoenen (<0 graden). Benen vind ik juist fijn om de kou op te voelen en heb er totaal geen last van. Ik wordt ook vrij snel warm en wil dan na een tijdje de oorbedekking af doen, maar omdat mijn hoofd daaronder nat is van het zweet inmiddels, doe ik dat dan niet. Handschoenen gaan wel, ook bij min 5 na een tijdje uit.
Conclusie n.a.v. de overige berichten hierover: het verschilt heel erg per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb nu voor het eerst gelopen met een lange tight (Asics D1). Vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Of eigenlijk wennen. Ben gewend om in een korte broek te lopen en dan werkt een tight naar mijn idee wel "remmend". Overigens liep ik snelle intervallen, Ik kwam nu met moeite tegen de 3:45, terwijl normal is een pace van 3:30 redelijk goed te doen. Voor een duurloop lijkt het me wel prima.
Maar snelle intervallen of een wedstrijd zal ik er niet snel mee lopen, denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 29-10-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Net terug van een rondje hardlopen. Was blij dat ik een lange broek en lange mouwen aan had.

Harde snijdende wind en beetje motregen. Niet erg om in te lopen maar wel te koud om in korte broek en korte mouwen te lopen.

Moet alleen nog een regenjas of iets dergelijks kopen. Longsleeve is denk ik niet voldoende als koud is en regent.

Handschoenen vind ik niks, net als muts. Misschien als echt koud koud is een hoofdband om de oren beetje warm te houden.

Weet allemaal niet of het nodig is. Nog nooit in de winter gelopen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Ik mag deze winter weer flink aan de bak. City Marathon Vienna op het programma, begin april. Betekent dus weer donkere avond-runs en lange duurlopen in de kou. Nu zal zin in 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:51:
Ik heb nu voor het eerst gelopen met een lange tight (Asics D1). Vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Of eigenlijk wennen. Ben gewend om in een korte broek te lopen en dan werkt een tight naar mijn idee wel "remmend". Overigens liep ik snelle intervallen, Ik kwam nu met moeite tegen de 3:45, terwijl normal is een pace van 3:30 redelijk goed te doen. Voor een duurloop lijkt het me wel prima.
Maar snelle intervallen of een wedstrijd zal ik er niet snel mee lopen, denk ik.
Dat lijkt me vooral psychologisch of veroorzaakt door andere factoren als wind, temperatuur, vorm etc. Je gaat van alleen een tight niet 7% langzamer lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
mrwolf schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

Dat lijkt me vooral psychologisch of veroorzaakt door andere factoren als wind, temperatuur, vorm etc. Je gaat van alleen een tight niet 7% langzamer lopen.
Misschien was z'n tight een maatje te klein :+

Maar serieus: Ik kan het me ook niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mrwolf schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

Het waaide we fors, dat kan het ook wel zijn geweest.
InZane schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Misschien was z'n tight een maatje te klein :+

Maar serieus: Ik kan het me ook niet voorstellen.
Nee niet te klein :+ Hoewel mijn beenspieren behoorlijk getraind /gespierd zijn , tight zit klen beetje strak maar dat hoort dacht ik. Lengtemaat is prima.
Valorian schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:24:
Ik mag deze winter weer flink aan de bak. City Marathon Vienna op het programma, begin april. Betekent dus weer donkere avond-runs en lange duurlopen in de kou. Nu zal zin in 8)7
Ik train mee ;) Marathon Rdam :D

[ Voor 69% gewijzigd door Sport_Life op 29-10-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
InZane schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Behoorlijk warm gekleed, vind ik dan. Is voor een ieder persoonlijk natuurlijk :)

Bij alles boven de 8 graden, al helemaal als de zon ook lekker schijnt, doe ik kort spul aan. Is het kouder, dan lange tight en een long sleeve shirt. Als het vriest doe ik boven een laagje extra en evt. heb ik nog wel iets dikkere tights in de kast liggen. Mutsen e.d. vind ik per definitie irritant en zelden draag ik handschoenen, die ik vaak onderweg weer uittrek vanwege zweethanden.
Dit is voor trainingen hè. Bij wedstrijden liep ik altijd short en no sleeve. Nou was ik in die tijd ook maar 63kg, nu met 79kg hou ik nog wel hetzelfde qua temperatuur aan, maar voelt het wel warmer ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Inderdaad, goed bezig. En we trainen ook in gezelschap van mensen die toewerken naar Rome of Milaan (ook 7/4) of o.a. Parijs, Londen, Hamburg, Madrid en Antwerpen. Kortom, lopen in april betekent lange duurlopen in feb/mrt en dat zie je terug op de weg. Je herkent de marathonlopers aan de soms bizarre tijden waarin ze toch nog hun 'uurtjes' maken, mensen die oefenen met gelletjes om hun lichaam te testen/laten wennen, een vest uitproberen, etc. Bij de lokale AV hier werken we met marathon-groepen, dat is ook erg leuk. Dan train je op de baan wekelijks met een hele groep mensen met exact hetzelfde doel, met als enige verschil de uiteindelijke locatie en dag waarop er gepresteerd mag worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

In het kader van de marathonvoorbereidingen en het koude weer. Ik heb op mijn maandagavond even 29 kilometer gelopen. Voor het eerst weer met een tight aan, want met deze wind door het kale Groningse landschap in korte broek leek me niet slim. En een jasje (Montane :*) en een thermoshirt (La Sportiva :*) ) en uiteraard handschoenen, want ik heb tegenwoordig onder de 10 graden al koude handen (was vroeger bij 5). Maar na een dag werken en niet heel degelijk eten even 29 kilometer lopen viel niet mee. Laten we zeggen dat alles na de 20 een mooie mentale training was (inclusief mantra's in m'n hoofd, huisnummers tellen en dat soort grappen). Wat ook niet hielp was dat ik na 5 kilometer al last van m'n darmen kreeg.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Knap hoor. Moet er niet aan denken.

29 op een maandagavond.. Dit is waarom ik nog niet toe ben aan de marathon denk ik.
15 op een lekkere zomeravond lukt nog wel, maar zoiets..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Het is al even geleden maar ik heb de afgelopen 5 weken 3x een 10km wedstrijd/evenement gelopen. Beetje erg drukke planning maar vind het lopen van dit soort loopjes altijd wel fijn.
Eigenlijk het hele jaar beetje lopen kwakkelen met allerlei verschillende blessures en heb sinds de zomer een golf verslaving :P Dus echt veel trainen was er niet bij. Had ook maar 3 trainingsrondjes gedaan van 10km of meer in de 3 maanden voor de eerste loop. Wel had ik in samenspraak met mijn fysiotherapeute een andere techniek aangeleerd. Wat dankzij de vele blessures juist makkelijker was om aan te wennen.

De eerste loop was op 30 september. Dit was de 10km tijdens de Texel halve marathon. Als inwoner van Den Helder vond ik dat ik deze toch een keer gelopen moest hebben en had een startbewijs op de kop getikt via facebook met bootstart. Dat betekent dus ruim voor de start aanwezig bij de veerhaven in Den Helder om op de boot te stappen. Gelukkig woon ik op 15 minuten lopen dus dat was geen probleem. Even de tas afgeven en rustig naar het autodek lopen om te wachten op de boot. Erg leuk om dan alle mensen op de boot te zien die op Texel zijn opgestapt die je dan onthalen en ook de bootstart hebben. Mooie sfeer op de boot bij het varen naar Texel. Eenmaal aangemeerd wachten op de scheepshoorn wat het startsein is. De start vond ikzelf erg chaotisch. Ik stond bij de voorste 10% maar zelfs dat was al te druk.Van de boot af en het talud naar beneden kon je eigenlijk niet rennen door de drukte. Dit was erg frustrerend. Eenmaal onder aan het talud wel de ruimte en kon vanaf dat moment eigenlijk wel lekker lopen. Had geen idee wat voor tijd ik zou lopen maar met een PR van 46 minuten en een beetje had ik het idee dat onder de 50 minuten goed genoeg was. Tussentijden op mijn horloge bleven hoopvol en kon het tempo goed vasthouden. Uiteindelijk zelfs de kracht over om de laatste 500 meter te versnellen om dan ook nog eens verrast te worden met een lichte stijging in de laatste 200 meter. Gefinisht in 47:15 wat veel sneller was dan verwacht.

Uiteindelijk iets te snel gelopen en redelijk wat spierpijn de week er na maar een week later stond alweer de volgende 10km op de planning. Namelijk de singelloop in Utrecht. Hier deed ik mee samen met mijn zwagers, broer en zoon.
Nadat ik op Texel veel sneller had gelopen dan verwacht en daar redelijk wat spierpijn aan over had gehouden ging ik wederom voor een tijd onder de 50 minuten. Maar of dat haalbaar was wist ik niet. Ik startte in wave 1 samen met 1 van mijn zwagers en mijn broer. Mijn andere zwager en zoon liepen in wave 3 of 4. Hier gelukkig wel een goede fuikstart waardoor je direct na de start lekker de ruimte hebt. Ik startte behoorlijk snel de eerste 2 kilometer en daarna rustig mijn tempo weten te vinden wetende dat ik het snelle tempo niet vast kon houden. Gelukkig geen last van de spierpijn die ik de hele week had en een tijd die ver boven mijn verwachting lag. Namelijk 47:45. Uiteraard zeer tevreden mee.

Nu gelukkig een paar weken rust. Om afgelopen zondag de 10km duinentrail bij Schoorl te gaan lopen. Liep deze samen met mijn broer en hij was mijn taxi dus hoefde niet zelf te rijden. Wat ook wel eens lekker is. Ruim op tijd aanwezig en gezorgd dat we 5 tot 10 minuten voor de start bij het 'startvak' waren. Hier redelijk vooraan gaan staan omdat ik nog wist dat er na 500 meter ongeveer 2 trappen zouden komen waar ik vorig keer last had van tragere deelnemers. Bij de start een beetje lopen klooien met mijn horloge waardoor mijn strava activiteit niet helemaal correct is. Was wel super lekker weer maar wel weer een verdomd zwaar parcours met 350 hoogtemeters. Heerlijk gelopen en probeerde onder het uur te blijven. Ik dacht dat ik goed op weg was maar door het gedoe met mijn horloge viel dat tegen. Uiteindelijk gefinisht in 1:00:05. Wat sneller was dan vorig jaar maar kon op mijn trail schoenen niet echt technisch goed lopen, zeker op de stukjes fietspad niet. Nu veel spierpijn in mijn bovenbenen.

Nu voorbereiden op de 10km in het dijkgatbos op 11 november. Wat onderdeel is van het runnersworld cross circuit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Stefangrp schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:09:

29 op een maandagavond.. Dit is waarom ik nog niet toe ben aan de marathon denk ik.
Zo zit ik er ook een beetje in. Doordweek 's avonds loop ik zelden verder dan 10km. Dan vind ik het echt wel genoeg na een lange dag werken. Duurlopen doe ik het liefst vroeg in de ochtend in het weekend, maar dat doe ik eigenlijk te weinig omdat ik op zondagochtend altijd ga intervallen met een loopgroep uit de buurt. Dan loop ik alsnog vaak 11 a 12km totaal met in- en uitlopen erbij, maar dat is toch anders dan een duurloop uiteraard.

Laatst heb ik wel een keer op zaterdagochtend een duurloop gedaan van een km of 15 en toen ben ik op zondagochtend ook nog eens gaan intervallen. Dat heb ik maandag en dinsdag toch wel even gevoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Stefangrp schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:09:

De meeste mensen doen zo'n lange duurloop ook in het weekend. Genoeg marathonschema's waar je doordeweeks niet of zelden verder dan 15k loopt :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Soms is het wel eens goed - voor mij - om wat minder vaak op mijn horloge te kijken hoe mijn avg.lappace is of om gewoon helemaal niet te kijken op mijn horloge. Vandaag dus even getest tijdens een rustig loopje, na afloop kwam dit er uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0OCEHRnBnmbFNFmYxFbqmhWl/full.png

Ik zou zeggen, dat kan beter :P

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 30-10-2018 13:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
vhal schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:59:
Soms is het wel eens goed - voor mij - om wat minder vaak op mijn horloge te kijken hoe mijn avg.lappace is of om gewoon helemaal niet te kijken op mijn horloge. Vandaag dus even getest tijdens een rustig loopje, na afloop kwam dit er uit.

[Afbeelding]

Valt toch wel mee?
Toch redelijk vlak gelopen.
Of wat wat je intentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Roadman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:37:
[...]
Valt toch wel mee?
Toch redelijk vlak gelopen.
Of wat wat je intentie?
Mijn intentie was meer op gevoel lopen en niet als een neuroot elke 200m op mijn horloge kijken of ik inderdaad mijn gewenste pace loop. Het resultaat viel mij niet tegen overigens, het loopt ook een stuk rustiger :P

ok, de OCD in mij had liever 7 x 5:53/km willen zien :+

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 30-10-2018 19:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
vhal schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Mijn intentie was meer op gevoel lopen en niet als een neuroot elke 200m op mijn horloge kijken of ik inderdaad mijn gewenste pace loopt. Het resultaat viel mij niet tegen overigens, het loopt ook een stuk rustiger :P

ok, de OCD in mij had liever 7 x 5:53/km willen zien :+
Oh sorry, ik begreep je verkeerd :)
Afplakken de volgende keer dan dat scherm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
vhal schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:59:

[Afbeelding]

Niet gek. Mooi om te zien dat die ene hoogtemeter – wellicht 6 verkeersdrempels – toch zijn stempel heeft gedrukt op je pace de eerste kilometer 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@vhal dat is toch hartstikke netjes man! Hehe.

Zondag de 10km op de Holterbergloop gedaan, en het ging weer super! Ik heb geen PR gelopen, maar dat was ook niet de bedoeling. Wel een nette 52:03 neergezet en heel erg genoten. En daar gaat het om! :)
En ik heb m gelopen in shorts, tanktopje, armsleeves en een hoofdband die ik over m'n oren kon trekken als de kou te veel was. Op de heidestukken wind tegen gehad en dan meteen erg fris en daar gewoon aangehaakt aan langere mensen die dan mooi de wind tegenhielden. Ook fijn: kleren ophalen was op het winderigste stuk Nijverdal, leek het wel. Oooh wat was ik blij met mijn fleecejes toen ik ze terug had.

En nu met trainen wel weer met tech-longsleeves en 3/4broeken aan t rennen want ik loop niet zo hard als jullie. En moet zeggen dat dat op t moment ook echt wel warm genoeg is, vanmiddag merkte ik dat ik toch wel aan t zweten was. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is.
De tip voor @Highfive95: Laagjes! Met laagjes kan je altijd wat uit doen en als je t toch koud krijgt weer aan. Van die armstukken zijn ook ideaal met dit soort net wel/net niet weer. En iets dat goed winddicht is hebben!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Diocha schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:22:
[...]
Wauw, proficiat! Ik denk dat de meesten hier (mezelf incluis) enkel kunnen dromen van zo'n tijden. Zou je wat willen toelichten hoe je je voorbereid hebt? Een trainingsschema, en zo ja, eentje op maat of één van de standaard trainingsschema's van Daniels of Pfitzinger? Hoeveel km/week liep je zoal?
Ik heb dit jaar even bekeken, was zelf ook wel nieuwsgierig OF er een lijn is.
Maar daar lijkt het niet op.
Nog wat achtergrond: PR stond op 2:58 gelopen in 2016. 2017 geen marathon gelopen i.v.m. gebroken enkel vroeg in de voorbereiding.Ik gebruik het marathon schema van mijn oude trainer en pas hem aan met wat meer kilometers, wedstrijden en vakanties.In januari begonnen met trainen voor de marathon van rotterdam (planning 2:50) dat betekent naast de gebruikelijk maandag baantraining en woensdag wegtraining duurloopjes.

Hier de kilometers per week en tussen haakjes de wedstrijden van die week.
jan: 40 (HM), 67 (33k trail), 55, 31K
febr: 44, 70 , 77, 41 De 2 van 70+ bevatte 3 duurloopjes vr(1 uur) za(1uur) zo(2 uur) 2 weken achter elkaar maar dat was wat te veel van het goede> pijntjes.
mrt: 48 (14K), 42 (HM Rome 1:21), 57, 60,21
April: 58 (Marathon, niet helemaal zoals gepland maar lag meer aan schoenen te strak dan vorm >kale hielen gelopen :X ) 4, 27 (10k), 0
mei: 13, 7,0, 10 (10K)
jun: 7, 11, 44 (23K 7hills edinburgh), 5, 14
juli: 19, 29, 31, 9
aug: 14, 19 , 20, 40
juli / aug (heel veel wedstrijden)
sept:56 (HM), 48, 60, 50, weer begonnen met duurlopen voor frankfurt.
okt: 64, 31 (10k), 40, 57 (Marathon)

Fietsen kilometer (later toegevoegd)
woonwerk is 61.
apr: 271
mei: 571
juni: 219
jul: 196
aug: 61

Persoonlijke analyse:
- Gem 46km per week zeer wisselend (geen verrassing).
- Basis kilometer liggen onder de 20k indien ik meer heb in een week komt dat door duurloopjes of wedstrijden.
- Het is te zien dat ik sinds mei deels de training geef hierdoor maar 1,5 training per week en dus nog wat minder kilometers maak.
- Ik heb deze keer 3 duurlopen gedaan van langer dan 2 uur (2:20) ronde de 28K (22 en 30 sept, 6 okt). Een vriend had deze loopjes op zijn schema staan en vroeg mij mee. Normaal doe ik 2x tot 2 uur en verder max 1,5 uur, de dag er voor loop ik dan 1 uur.
- Alle duurlopen zonder provianten of drinken, dit doe ik eigenlijk altijd al maar was bij de duurlopen langer dan 2 uur wel zwaar, zeker omdat het soms wel warm was(gelukkig 1 kraantje gevonden onderweg). Goede training voor de 30k+ kilometers?
- Weinig gefietst door de hete, vorig jaar juli begonnen met fietsen en deed toen jul 730, aug 1000, sept 700, okt 530 .
- Het lijstje maakt duidelijk waarom ik niet zo in de 80% duurloop en 20% interval verhouding geloof. ;)

Mijn prestatie lijkt heel goed maar ik liep van km 33 tm 41 achter Patrick aan met zijn kinderwagen: :+
https://www.marathon-phot...urt%20Marathon&match=3495 Je ziet mij op sommige foto`s erbij lopen in het geel.

Nog mijn stravalink: https://www.strava.com/activities/1932002676

Ondertussen is dit een iets uitgebreider verslag geworden dan gepland en waarschijnlijk alleen voor mij interessant als naslag. Mijn excuus hiervoor :+

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 31-10-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 08:00
Ben nog aan het bijkomen van de warme marathon van Eindhoven, toen stuitte ik op dit berichtje. Dat is dan weer het andere uiterste, tot de enkels in het water bij de marathon van Venetië :o

https://losseveter.nl/201...ft-meer-weg-van-triatlon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Haha, dan kan je goretex schoenen hebben wat je wil maar natte voeten is niet onderuit te komen. Dat is wel heftig trouwens, een marathon door t water rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:37
Sp@rkie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:03:
Ben nog aan het bijkomen van de warme marathon van Eindhoven, toen stuitte ik op dit berichtje. Dat is dan weer het andere uiterste, tot de enkels in het water bij de marathon van Venetië :o

https://losseveter.nl/201...ft-meer-weg-van-triatlon/
Damn, en dan de rolstoelers:

YouTube: Venice marathon 2018

(vanaf 20 sec_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeacus45
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 12:36
Welke merk en type hardloopkleding gebruiken jullie in de winter? Ik ben een beginnende hardloper en vond het hardlopen in mijn trainingspak en T-shirt al behoorlijk fris de afgelopen week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
aeacus45 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:02:
Welke merk en type hardloopkleding gebruiken jullie in de winter? Ik ben een beginnende hardloper en vond het hardlopen in mijn trainingspak en T-shirt al behoorlijk fris de afgelopen week.
Alles van de Decathlon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
En hier alles van Nike. En voordat er weer een hele discussie op gang komt, hoe kouder, hoe meer lagen. Het merk maakt - in eerste instantie - niet zo heel veel uit. Wel wil je erop letten dat kleding goed ademt. Daar is discussie over, maar dri-fit van Nike heeft mijn voorkeur, maar je kan ook uitzoeken welke andere merken dat soort materiaal gebruiken en hoe het daar heet.

Maar Zwerver, waar is dri-fit dan van gemaakt?
Nike’s Dri-Fit Fabric is manufactured from microfibers which is different from the routine fabrics we use.

According to me, Nike has greatly emphasized on manufacturing fabrics that are more adaptable to sports person and as a result they have come up with the idea of manufacturing the fabric made from microfibres.Dri-fabric is actually not one of the latest technology . It was first used in Olympics of 1996s .It was a revolutionary fabric in the world of sports then.

Microfibers as the name suggests is micro in nature.Technically, fibres with thickness of less than 0.3 dtex can be termed as microfibers. Practically these are the fibers with thickness of 1/5th human hair, one-third of silk filament, and a quarter of cotton fiber .These thickness of the fiber gave the fabric a unique recognition.

History: These were first manufactured in 1970s by a Japanese company. And it came to European & American markets in the year 1980s ,1990s respectively.

All the microfibers are synthetic, mostly made from Polyester & Nylon. The Uniqueness of these fibers are:

1. Ultra -fine (Imagine the fabric thinner than the pure silk or as thick as 1/5th of human hair)

2. Very Soft, luxurious hand with a silken touch

3. High strength (Strength needn’t be an issue as it was made up from synthetic fiber)

4. Shrink Resistance & Wrinkle Resistance

5. All weather insulator (Yes can be used against wind, rain & cold)

6. It takes 1/3rd of time of ordinary fibers to dry. (Quick drying is one of the pre-requisite in sports fabrics . It doesnt holds the sweat for longer time and giving comfort )

7. Super absorbent (Practically they can absorb 7 times of their weight which is far more than cotton, more absorptivity more is the comfort to athlete)

8. Light weight (Due to superior fineness it possess)

9. More Breathable (Thus helping in quicker evaporation of sweats etc.)

So these is what the Nike Dri-Fit Fabric is all about.It’s nothing but the characteristic of microfibers combined with great marketing skills.

[Source

1.https://www.nike.com/gb/help/a/nike-dri-fit

2.Introduction to fibres by H.V. Sreenivasa Murthy

3. Google

4. Quora]

[ Voor 62% gewijzigd door Zwerver op 02-11-2018 20:28 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Hier inmiddels in een hotel in New York wachten tot het zondag is. Vanaf 1 juli alleen maar hiervoor getraind en zondag dan eindelijk mijn eerste marathon lopen. Superveel zin in! We zijn nu een dag in deze stad en zijn al een beetje geacclimatiseerd. Zijn er nog last-minute-tips voor de NYC marathon? :-)
Het doel is 3:30 uur. Met de huidige weersvoorspelling moet dat lukken.

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

a/ lange tight. Hoeft niet dik te zijn is mijn ervaring. Er zijn soms echte wintertights, maar die vind ik wat dik en belemmerend.
b/ thermoshirts met lange mouwen. afhankelijk van het weer is dit een regulier thermoshirt (iets als craft active oid.) en dus standaard je lichaamstemperatuur reguleert of iets wat echt het predicaat 'verwarmend' draagt. boven de 5 graden doe ik ook vaak de combi van een thermoshirt met korte mouwen (bijvoorbeeld de goedkope btwin shirtjes van de decathlon) icm een lange mouwen hardloopshirt.
c/ dus dat shirt met lange mouwen.
d/ luchtdicht (en eventueel waterdicht) hardloopjasje voor als het winderig en nat is.
e/ buff voor rond m'n nek (nooit van het merk bufff zelf :P)
f/ handschoenen, evt in verschillende diktes.
d/ hardloopmuts (voor bij matige vorst voor over de oren)

De combinatie van een thermoshirt met een jasje is ok voor temperaturen tot -5. Afgelopen winter heb ik met -10 oid gebruik gemaakt van een hardloop (of eigenlijk langlauf) jasje wat iets dikker en opgeruwd aan de binnenkant was. Dat jasje is tijdens het hardlopen ondraagbaar bij temperaturen boven het vriespunt, maar erg fijn eronder. Ik heb begin dit jaar een paar keer zelfs met vaseline op m'n gezicht gelopen tegen de kou icm oostenwind, maar dat jasje bleef goed werken en het geheel was comfortabel.

Ik heb in de loop der jaren een uitgebreide collectie van dikkere en dunnere thermoshirt, hardloopshirts, tights, handschoenen en jasjes opgebouwd, waarmee ik altijd wel tot iets passends kom icm met weer, temperatuur en ambities tijdens het lopen. Het is deels uitproberen en vaak dus het handig combineren van beschikbare laagjes.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Altijd korte broek en een t-shirtje hier. Al moet ik toegeven een keer kniekousen van mijn vrouw geleend te hebben bij min een boel en sneeuw. Morgen ga ik voor het eerst met een lange broek (van Decathlon) om te proberen. Dat vooral omdat ik van plan ben om van een cursus terug naar huis te rennen. Daar wil ik een beetje warm naar toe (en liever niet op kousen van mijn vrouw).

Hoe dan ook denk ik dat kleding echt heel persoonlijk is. Heb je het te koud, dan moet je meer aan (of harder lopen). Heb je het te warm, dan het omgekeerde :). Wat een ander warm genoeg vindt, lekker belangrijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Kleding maakt niet veel uit, zolang ik deze heb:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ic0HaJl.jpg

En die zijn nog te dun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@kenneth moet jij niet eens aan verwarmde handschoenen denken?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
vhal schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:36:
@kenneth moet jij niet eens aan verwarmde handschoenen denken?
Ik heb dit seizoen nog geen handschoenen aan gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik afgelopen woensdag: korte broek, t-shirt en handschoenen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik ben net ook nog effe wezen lopen maar mijn vingers voelen ijskoud aan terwijl ik toch aardig aan het zweten was.
Sommige mensen hebben nou eenmaal snel koude handen.
Kenneth en ik zijn daar goede voorbeelden van :P
@kenneth , misschien eens proberen of van die plastic chirurgen/onderzoek handschoentjes onder je andere handschoenen te doen.
Dit geeft een extra laag en geeft veel warmte.

[ Voor 29% gewijzigd door tlpeter op 03-11-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Kleding heb ik van alles en nog wat, als t maar in de uitverkoop was of gewoon niet te duur. Odlo, Nike, Craft, Brooks, Decathlon, hele hoop shirtjes van wedstrijden (twee longsleeves). En thermoshirts (skishirts) van de Hema, werken vooralsnog prima. Moet zeggen dat hardloopshirts ook prima zijn als laagjes voor skieën :D

Maar zoals ik al zei: laagjes en iets dat de wind kan tegenhouden, dan ben je al heel ver. Van de week weer een keer in de regen gelopen, maar stiekem is dat nog best te doen als de wind maar niet te hard is.

@tlpeter latex/nitril handschoentjes ademen NIET en je krijgt als je beetje zweet echt hele vieze verschrompelde stinkende handen (was mijn ervaring in het lab in ieder geval). Dus ik zou zeggen dat het géén goede onderlaag is onder mooie Goretex hanschoenen die juist gemaakt zijn om te ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ben qua vingers een koukleum, plastic handschoentjes ook Goretex, vooral de 1e pas op, totaal NOK.
Goretex werkt tuurlijk alleen afdoende als het teveel aan vocht snel genoeg afgevoerd wordt... anders blijft het een plastic handschoen (heel dun teflon) met hele kleine gaatjes die het niet redden....

Het blijft erg persoonlijk, maar bij mij werkt bij echte koude om van handschoenen over te stappen naar wanten,, zodat je minder oppervlak met de koude buitenlucht hebt en dus minder warmte verliest en... de vingers houden elkaar onderling beter warm... dat vinden ze vast erg fijn.. .(iig de mijne...) ;)
Die natuurkundige insteek is een beetje een beroepsdeformatie,

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 03-11-2018 14:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
Gisteren de Bergrace by Night gelopen (11,6km, 23:00 uur, grotendeel over onverlicht asfalt, finishi in bos). Was nog niet hersteld van mijn trailavontuur van 't weekend, dus besloot sowieso niet voor een toptijd te gaan. Een vriendin wilde een poging doen om in de prjizen te lopen en had gezien dat dat bij deze run wel een optie zou moeten zijn. Er waren prijzen voor de 1e vijf vrouwen, en eerdere jaren liepen er weinig echte toppers mee (is ook een rare afstand, en met hellingen erin).

Zo gezegd zo gedaan, dus voor haar een "alles of niets" en voor mij een rustige loop met wel een doel :) .. Een tijd lang liep ze op de 3e plek, maar de marathon van A'dam zat toch nog teveel in de benen dus tempo moest iets omlaag. 1 km voor het einde nog nét geklopt door de 5e vrouw, dus ze werd 6e vrouw. Ik werd 86e man. Net onder de 57 minuten. Geen prijs dus, maar ze was wel erg wel blij en dankbaar voor het haaswerk en het verlichten van de route (black diamond spot hoofdlampje, erg handig.

Voor wie om wat voor reden dan ook niet op zijn piek-niveau kan (blessures, nog niet hersteld van eerdere lopen) of wil (bewust inhouden ivm komende wedstrijden) presteren in een wedstrijd is het een aanrader: iemand onder je eigen niveau hazen en proberen mee te trekken naar nét dat beetje extra. Geeft een stuk meer voldoening dan een wedstrijd voor jezelf lopen 'als duurloopje voor de gezelligheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Sinds paar maanden probeer ik wat conditie op te bouwen door hardlopen. Ik heb vooral intervaltraingen gedaan en nu ook wat langere periode. Sinds kort ook sporthorloge met hartslagmeter, deze zegt eigenlijk altijd wel dat ik te intensief train (mezelf kennende, klopt dat ook wel), maar vandaag een stuk duurgelopen in zone 3, wat bij mij tussen de 131 en 150 zou moeten liggen. (70-80% van max hr 187).

Veel wordt bij deze zone omschreven dat een gesprek moeilijk of onmogelijk zou zijn, maar zou met gemak nog een boek voorgelezen kunnen hebben :-P

Kloppen dat hartslagzones ongeveer zoals ze op het internet staan? Hoeveel kan dit van persoon tot persoon varieren?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Keiichi schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:47:
Sinds paar maanden probeer ik wat conditie op te bouwen door hardlopen. Ik heb vooral intervaltraingen gedaan en nu ook wat langere periode. Sinds kort ook sporthorloge met hartslagmeter, deze zegt eigenlijk altijd wel dat ik te intensief train (mezelf kennende, klopt dat ook wel), maar vandaag een stuk duurgelopen in zone 3, wat bij mij tussen de 131 en 150 zou moeten liggen. (70-80% van max hr 187).

Veel wordt bij deze zone omschreven dat een gesprek moeilijk of onmogelijk zou zijn, maar zou met gemak nog een boek voorgelezen kunnen hebben :-P

Kloppen dat hartslagzones ongeveer zoals ze op het internet staan? Hoeveel kan dit van persoon tot persoon varieren?
Er zijn meerdere theorien over de zone-indeling, dus er zit nog wel wat verschil tussen waar je jou indeling op baseert. Belangrijkste is dat je in ieder geval uitgaat van de werkelijke max HR. Heb je die gemeten op 187, ingeschat op basis van de (kansloze) 220-leeftijd formule, of uit een horloge/app gehaald? Meten = weten en de enige juiste methode. Dat kan vrij makkelijk door buiten een testloopje te doen, google even op "max hr meten" en je vindt diverse methodes. Het kan nu namelijk zo zijn dat je max HR veel hoger ligt dan de genoemde 187 waardoor jouw gekozen 'zone' eigenlijk minder intensief is een een gesprek dus makkelijker.

Overigens verschilt die "hoeveel kan je nog praten" stelregel ook per tabelletje en bron. Zelf kan ik in de 70-tot-80% zone ook echt nog wel prima een gesprek voeren. Het kost me alleen wel energie die ik ook in het lopen kan stoppen, maar het is nog niet zo dat ik bij die intensiteit al korte zinnen ga maken.

Bottomline: als je als amateur / beginnend loper al meteen met zones wil gaan werken (waar op zich niets mis mee is, maar wat ook niet meteen noodzakelijk is) zorg dan dat je maxHR goed gemeten is, en kies gewoon een van de vele schema's. Als je op den duur verder komt kan je altijd nog fine-tunen en experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:16
juhet schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:37:
Hier inmiddels in een hotel in New York wachten tot het zondag is. Vanaf 1 juli alleen maar hiervoor getraind en zondag dan eindelijk mijn eerste marathon lopen. Superveel zin in! We zijn nu een dag in deze stad en zijn al een beetje geacclimatiseerd. Zijn er nog last-minute-tips voor de NYC marathon? :-)
Het doel is 3:30 uur. Met de huidige weersvoorspelling moet dat lukken.
Ik ben ooit één dag in Manhattan geweest, blijft indrukwekkend. Enige tip die ik je kan geven is: Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Valorian schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:05:
[...]

Er zijn meerdere theorien over de zone-indeling, dus er zit nog wel wat verschil tussen waar je jou indeling op baseert. Belangrijkste is dat je in ieder geval uitgaat van de werkelijke max HR. Heb je die gemeten op 187, ingeschat op basis van de (kansloze) 220-leeftijd formule, of uit een horloge/app gehaald?
Uit een van de vele formules (weet nog eens niet met welke ik dat gedaan heb)
Meten = weten en de enige juiste methode. Dat kan vrij makkelijk door buiten een testloopje te doen, google even op "max hr meten" en je vindt diverse methodes. Het kan nu namelijk zo zijn dat je max HR veel hoger ligt dan de genoemde 187 waardoor jouw gekozen 'zone' eigenlijk minder intensief is een een gesprek dus makkelijker.
Bij de meeste zware training, waar ik zo hard loop dat ik ook niet meer harder kan, was de hoogste gemeten 185. Ik ga kijken of ik een testloop kan gebruiken om dit misschien wat te verfijnen.
Overigens verschilt die "hoeveel kan je nog praten" stelregel ook per tabelletje en bron. Zelf kan ik in de 70-tot-80% zone ook echt nog wel prima een gesprek voeren. Het kost me alleen wel energie die ik ook in het lopen kan stoppen, maar het is nog niet zo dat ik bij die intensiteit al korte zinnen ga maken.

Bottomline: als je als amateur / beginnend loper al meteen met zones wil gaan werken (waar op zich niets mis mee is, maar wat ook niet meteen noodzakelijk is) zorg dan dat je maxHR goed gemeten is, en kies gewoon een van de vele schema's. Als je op den duur verder komt kan je altijd nog fine-tunen en experimenteren.
Ik merk bij mezelf dat wanneer ik loop, dat ik altijd zo snel mogelijk wil zijn. Met de hartslag meter erbij en de hs-zones heb ik een soort van rem :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
Ik weet niet hoe oud je bent @Keiichi , maar zo te horen loop je ook een behoorlijk risico om tegen blessures aan te lopen, ik herken het patroon toen ik jonger was (ca. 40) en serieuzer hard ging lopen. Elke training moest sneller anders had ik voor m'n gevoel me niet ingespannen (heb ik aardig moeten bekopen). Mss totaal niet op je van toepassing, maar iets van een gewaarschuwd man.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Gister de najaarsloop in Epe gedaan, ik deed 5 km en finishde in 24:45, 2e keer sinds ik hardloop onder de 25 minuten, ben er blij mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 16:54
Valorian schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:56:

Voor wie om wat voor reden dan ook niet op zijn piek-niveau kan (blessures, nog niet hersteld van eerdere lopen) of wil (bewust inhouden ivm komende wedstrijden) presteren in een wedstrijd is het een aanrader: iemand onder je eigen niveau hazen en proberen mee te trekken naar nét dat beetje extra. Geeft een stuk meer voldoening dan een wedstrijd voor jezelf lopen 'als duurloopje voor de gezelligheid'.
Zelf gisteravond min of meer hetzelfde gedaan. Niet echt haaswerk, want vrouwlief wou niet per sé een toptijd, maar het helpt haar wel als ik met haar meeloop om niet te snel van start te gaan en op het einde nog een fatsoenlijk tempo te blijven lopen.

We liepen samen de Havenrun in Kallo (Antwerpen), volgens de organisatie iets meer dan de geafficheerde 12,5km met start om 20u. Onverlichte paadjes (het een trail noemen, vond ik persoonlijk wat overdreven, maar goed) met zo nu en dan mooi zicht op de chemie van rechteroever (waar mijn vrouw werkt). En leuk met al die lichtjes.

Mooie run, waarschijnlijk nog iets fijner overdag (was vandaag maar dat paste niet zo goed). Voor mij een leuke duurloop in zone 1 (gemiddelde hartslag 134 :) wat ook wel goed was na de intervallen van de dag ervoor), en mijn vrouw weer wat warmer gemaakt voor trailrunning. 13,1km in 1u28 win je geen prijzen mee, maar wel lekker genoten!

Strava-linkje: https://www.strava.com/activities/1944020126

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roadman
Vandaag mijn eerste cross wedstrijdje ooit. 8,4 km door het plaatselijke bos racen in drie rondes van 2.8 km. Wel een stuk zwaarder dan dat ik gewend ben. Loop voornamelijk op asfalt maar heb er van genoten. Dit smaakt zelfs naar meer. Liep wel op gewone hardloopschoenen dat op zich nog goed te doen was. Maar kan me voorstellen dan schoenen met meer grip fijner lopen. Misschien maar eens kijken wat Saucony in dat segment te bieden heeft...

Uiteindelijk werden het 8,49 km in 39:24. Geen idee hoeveelste ik geworden ben. Vind ik ook helemaal niet interessant. Was een mooie training dit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Na de wedstrijd gister vandaag een rustige duurloop gedaan 10,22 km in 69 minuten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vandaag Twiskemolenloop, 10 Engelse mijl. Tempo voor sub-60 en dat zo lang mogelijk volhouden. 5k prima in 18'29, maar 10k al in 37'30 (20" te langzaam). 15k weet ik niet eens meer, toen was het alleen maar de winst binnenhalen aangezien de enige concurrent na 3km al moest lossen. Dat ging prima, er staat een mooie bos bloemen hier thuis. Met 1h01'45 dik een halve minuut langzamer dan de Damloop maar wel heerlijk gelopen en genoten van het prachtige gebied.

Een aanrader trouwens, er is ook een halve marathon, 10k en 5k, allemaal gecertificeerd. Er zijn nog een paar edities de komende maanden.

[ Voor 18% gewijzigd door kenneth op 04-11-2018 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
kenneth schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:25:
Vandaag Twiskemolenloop, 10 Engelse mijl. Tempo voor sub-60 en dat zo lang mogelijk volhouden. 5k prima in 18'29, maar 10k al in 37'30 (20" te langzaam). 15k weet ik niet eens meer, toen was het alleen maar de winst binnenhalen aangezien de enige concurrent na 3km al moest lossen. Dat ging prima, er staat een mooie bos bloemen hier thuis. Met 1h01'45 dik een halve minuut langzamer dan de Damloop maar wel heerlijk gelopen en genoten van het prachtige gebied.

Een aanrader trouwens, er is ook een halve marathon, 10k en 5k, allemaal gecertificeerd. Er zijn nog een paar edities de komende maanden.
Klinkt goed. Ik zit het weekend van 2 dec met familie in een huisje niet al te ver daar vandaan. Inclusief 8 kinderen van onder de 7. Misschien dat ik zondagochtend nog even de drukte ga ontvluchten voor een rondje hardlopen in Landsmeer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Even wat heel anders... groeten van mede-hardlopers :)

Ik ben een kleine twee jaar geleden begonnen met hardlopen, loop in de duinen tussen Scheveningen en Kijkduin en daar kom ik altijd wel een dozijn andere hardlopers/joggers tegen. Ik steek altijd even een handje op, het viel me op dat daar heel verschillend op wordt gereageerd.

Meesten groeten wel terug maar sommigen ook niet. Wat me het meest opvalt: als ik niet meer ren maar wandel (terug naar huis) dan beschouwen ze me niet meer als hardloper, ook al ben ik duidelijk wel zo gekleed en zweet ik tegen die tijd ook aardig, en groet er niemand meer terug.

Groeten jullie mede-hardlopers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag de lvm loop gedaan. Best zwaar dat zand, ik had 'm 2 jaar geleden eens gedaan en dacht dat het maar 1km over het zand was, dat bleken er 3 te zijn.
Desondanks wel top 10 gefinisht, maar een pr was ver te zoeken ;)
migchiell schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:23:

Ik ben een kleine twee jaar geleden begonnen met hardlopen, loop in de duinen tussen Scheveningen en Kijkduin en daar kom ik altijd wel een dozijn andere hardlopers/joggers tegen. Ik steek altijd even een handje op, het viel me op dat daar heel verschillend op wordt gereageerd.

Meesten groeten wel terug maar sommigen ook niet. Wat me het meest opvalt: als ik niet meer ren maar wandel (terug naar huis) dan beschouwen ze me niet meer als hardloper, ook al ben ik duidelijk wel zo gekleed en zweet ik tegen die tijd ook aardig, en groet er niemand meer terug.

Ik groet bijna iedereen, tenzij ik net in een zware interval zit.
Ongeveer 80% groet terug, ze rest kan me niet zoveel schelen eigenlijk :).
In het begin als racefietser ook weleens gegroet maar dat is op de een of andere manier een slechte combi :P

Overigens loop ik 3x per week door de duinen tussen Scheveningen en Monster, grote kans dat ik je weleens heb gegroet.

[ Voor 84% gewijzigd door Sport_Life op 04-11-2018 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
kenneth schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:25:

Gefeliciteerd! Dat is letterlijk in mijn achtertuin, en dat zijn leuke runs inderdaad. Ik heb een seizoenkaart, dus de komende maanden ben ik ook van de partij.

Vandaag daar een tegenvallende 55 minuten op de 10K, volgende keer niet meer de avond ervoor vullen met bokbier ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik zeg meestal goede<dagdeel>, ook tegen wandelaars en fietsers die ik tegenkom. Meesten groeten me terug, of krijg in ieder geval een 'moi' of een hoofdknik terug. De enkeling die niets zegt of (komt ook voor) boos terugkijkt zeg ik altijd onder m'n adem 'pfffff, slechte dag zeker' tegen. Als ik intervallen doe dan is t meestal een hoofdknik of een handje naar mensen die langskomen.
Ik zeg ook altijd hai tegen alle beestjes in de wei waar ik langsloop, een keer een schaap gehad dat begon terug te blaten. Dat was mooi :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Sport_Life schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:25:
Vandaag de lvm loop gedaan. Best zwaar dat zand, ik had 'm 2 jaar geleden eens gedaan en dacht dat het maar 1km over het zand was, dat bleken er 3 te zijn.
Desondanks wel top 10 gefinisht, maar een pr was ver te zoeken ;)
Ik zag het peleton voorbij komen op het strand... over zand lopen is niet fijn. Mijn eerste 10km was de Aramco Beachrun vorig jaar, 4km over het strand...
Sport_Life schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:25:
Overigens loop ik 3x per week door de duinen tussen Scheveningen en Monster, grote kans dat ik je weleens heb gegroet.
Die kans is groot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46

Ik ben een kleine twee jaar geleden begonnen met hardlopen, loop in de duinen tussen Scheveningen en Kijkduin en daar kom ik altijd wel een dozijn andere hardlopers/joggers tegen.

Zelf loop ik ook meestal door de duinen daar. Vanaf de haven naar Kijkduin, en weer terug. Prachtig gebied, bij zonsondergang helemaal.

Ik groet meestal wel. Misschien wat subtiel en normaal ben je elkaar ook in een paar seconden voorbij. Als ik inhaal of ingehaald wordt groet ik niet.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Het varieert, altijd zoek ik oogcontact en dan weet je wel dat een groet volgt of niet, soms doe ik een knikje (het enige dat werkt op de fiets trouwens). Als ik inhaal zwaai ik altijd wel even met m'n hand (hoewel dat wat arrogant over kan komen, niet zo bedoeld, haha. Het knikje is overigens ook meestal gereserveerd voor diegene bij wie ik vooruit al zie dat een muziek op hebben.

Vind groeten er wel bij horen, we leven al genoeg langs elkaar tegenwoordig en @Poekie persoonlijk mag ik ook graag koeien special adresseren, HÉ KOE!

Maar vind je dit echt belangrijk @migchiell , dan moet je toch een motor kopen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
Of een boot :) Ik groet alles en iedereen waar ik oogcontact mee kan maken. Bij inhalen dus niet, maar wel ook fietsers en wandelaars.

Zojuist ingeschreven voor de loting van Berlijn volgend jaar. Dat het loten is viel me wel tegen. Nu is het nog 4 weken spannend :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Poekie schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:16:
[...]

Ik zeg meestal goede<dagdeel>, ook tegen wandelaars en fietsers die ik tegenkom. Meesten groeten me terug, of krijg in ieder geval een 'moi' of een hoofdknik terug. De enkeling die niets zegt of (komt ook voor) boos terugkijkt zeg ik altijd onder m'n adem 'pfffff, slechte dag zeker' tegen. Als ik intervallen doe dan is t meestal een hoofdknik of een handje naar mensen die langskomen.
Ik zeg ook altijd hai tegen alle beestjes in de wei waar ik langsloop, een keer een schaap gehad dat begon terug te blaten. Dat was mooi :D
Ik begroet de koeien altijd met een "Dag dames" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
racoon schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:31:
Gister de najaarsloop in Epe gedaan, ik deed 5 km en finishde in 24:45, 2e keer sinds ik hardloop onder de 25 minuten, ben er blij mee.
Leuk! Liepen aardig wat bekenden van me mee, waaronder de nummer 1 bij de mannen en nummer 2 bij de vrouwen 5km :)
Kon helaas zelf niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Frenz64 schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:55:

Maar vind je dit echt belangrijk @migchiell , dan moet je toch een motor kopen :+
Het fijne van hardlopen (en fietsen) is nou juist dat het geen lawaai maakt :D
Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2