Ik heb een oud vest aangetrokken en vlak voor de start aan het hek gehangen. Na de finish kon ik hem er zo weer af pakken.
Toen ik vanochtend om goed 9 uur heen reed gaf de auto 5°C aan.
Om half 10 mezelf ingeschreven, daarna nummer opgespeld en wachten tot de start om 10:30. Het weer was beter dan voorspeld, het zonnetje kwam er al mooi door. Iets voor half 11 mijn trainingsbroek, shirt en jas uitgetrokken in de omkleedtent. Daar ook mijn tas achter gelaten.
10 minuten voor de start stond ik in het startvak.
Na de start kwamen we direct op een smal fietspad, doordat ik iets te ver naar achter zat in het startvak zat kwam ik hier in de knel. Dit zorgde er wel voor dat ik een keer niet veel te hard startte.

Volgende keer iets brutaler zijn in het startvak.
Het eerste stuk in het bos was nog een beetje fris, daarna kwamen we op het veld in de zon te lopen.
Tot 6 km bezig geweest om een aantal personen in te halen. Vanaf dat punt kwam ik op ongeveer 50 meter achter 2 man te zitten. Hier heb ik bijna de hele tijd op 50 meter achter gehangen.
Vanaf 9 tot 13 kilometer over het Dwingelerveld de wind schuin van voren gehad, gelukkig waaide hij nog niet zo hard. Daar begon het opvegen van de 15 km lopers ook. Deze waren 10 minuten na ons gestart.
Vanaf ongeveer 14 kilometer begon ook mijn hartslag wat hoger te worden en mijn ademhaling ging ook niet erg lekker meer.
Vlak voor de finish nog ingehaald door de loper die ik op 6 km achter me had gelaten. Nog geprobeerd om aan te haken bij zijn eindsprint maar kon het niet bijhouden.
Volgens de organisatie zou het iets langer moeten zijn dan 21,1 km, namelijk 21,3 km (Volgens afstandmeten.nl was het 21,4). Mijn Tomtom kwam niet verder dan 20,55 km. Andere lopers op Strava komen ook op zoiets, tussen de 20,5 en 20,7. Kan zijn dat de GPS niet helemaal correct was doordat we door het gebied van de radiotelescoop van Astron liepen, maar denk dat de route iets te kort was.
1:40 is niet gelukt. 1:28:56 wel!
Volgende doel is onder de 1:30 lopen op een gecertificeerd parcour.
Shirt + korte broek was perfect. Je zag onderweg dat een boel mensen teveel aangetrokken hadden.
Members only: Strava
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen