sjaool schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:50:
Het verbaast mij nog steeds dat Hamilton wegkomt met die actie van gisteren. Ze kunnen het wel afdoen als een misverstand tussen twee coureurs maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Hamilton had op zijn minst ook een reprimande kunnen krijgen voor te langzaam rijden op de racelijn.
Ah ik ga ervanuit dat dit al dit in den treure is besproken, maar nu ik het hele verhaal ken, snap ik dat Hamilton geen straf krijgt. De feiten die ik nu ken:
- Zowel Hamilton als Sirotkin zaten in een outlap en bereidden en snelle lap voor
- Normaal gesproken houd je je positie en maak je voldoende ruimte
- Sirotkin ging opeens snel rijden en haalde Hamilton in (op zich mag dat natuurlijk)
- Hamilton verwachtte dit niet (en kon ook niet door zijn engineer worden gewaarschuwd) en maakte dus geen ruimte vooraf
- Toen Sirotkin er voorbij leek te gaan vliegen, deed hij alsof hij in een snelle lap zat en hij recht had op de racelijn. (dat recht heb je niet als je beide in een outlap zit)
- Hamilton zat op die racelijn en maakte op het laatst ruimte, maar sirotkin week ook uit en dat leverde de onveilige situatie op
Als ik het zo opschrijf, dan vind ik niet dat Hamilton blaam treft. Maar misschien heb ik niet alles goed begrepen. Het belangrijkste wat hamolton vrij maakt van blaam vind ik dat beide rijders niet in een snelle ronde zaten en wel een snelle ronde aan het voorbereiden waren.
Toen ik het zag gebeuren vond ik overigens wel dat Ham een goeie straf zou verdienen.