Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 16
Acties:
  • 80.942 views

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:30

nachtnet

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 20

20. Grande Premio do Brasil
[br]Data
vr 09 Nov
Free Practice 1:14:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Free Practice 2:18:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:00)
za 10 Nov
Free Practice 3:15:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(12:00)
Qualifying:18:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:00)
zo 11 Nov
Race:18:10https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:10)

CircuitAutodromo Jose Carlos Pace (Interlagos)
LocatieSao Paolo, Brazilië
Lengte4309 m
Aantal race ronden71
Total race afstand305,909 km
Laatste winnaarSebastian Vettel (Ferrari) 1:31:26.262
Lap record1:11.044 - Max Verstappen (2017)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden:
  • Medium (M) Wit
  • Soft (S) Geel
  • SuperSoft (SS) Rood

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set Medium.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Regen

• Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
  • Teams are free to use wet tyres as they see fit during qualifying and the race. However, during the preceding practice sessions, they may only be used if the track has been declared wet by the race director.
  • If a race is started behind the safety car due to heavy rain, the use of wet tyres is compulsory.
  • If it starts to rain in the three minutes prior to the start then the abort lights will come on and the starting procedure will revert to the 10-minute point to allow teams to change to appropriate tyres.
  • If the weather is exceptionally bad the race director may choose to abort the start and resume the starting procedure only when conditions have improved. Alternatively, he may decide to initially start the race behind the safety car and then conduct a normal standing start once the track is deemed safe enough to do so.
  • If a safety car is deemed to be required for the beginning of a race due to wet weather, a normal standing start will occur once the track is deemed safe to race. The process will see the safety car return to the pit lane and the cars assemble on the grid for the start.

nachtnet wijzigde deze reactie 06-11-2018 09:17 (2%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:38
Ik heb er weer zin in!!! :D

Benieuwd of er nog wat strijdlust in in een bepaald aantal personen uit de top 6 zit.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:11

demo31051987

a.k.a. Extigo

Present!

Heerlijke tijd voor een race. Lekker met wat warme hapjes op de bank met vrouwlief en zoonlief naar 20 scheurende auto's kijken op een prachtige historisch circuit. :)

Voor de TS:

demo31051987 wijzigde deze reactie 06-11-2018 08:16 (25%)

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:20
Jasphur schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:04:
Op F1.com staat overigens dat de race om 19:10 uur is NL tijd. Neem aan dat dit een foutje is ivm de wintertijd? Of...?
Als ik inlog krijg ik netjes 18:10 te zien (ik hoopte dat het 19:10 was, de kleine gaat om 19:00 naar bed)

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Op F1.com staat overigens dat de race om 19:10 uur is NL tijd. Neem aan dat dit een foutje is ivm de wintertijd? Of...?
Volgens Google is het op dit moment 05:08 in Sao Paulo. Dus dat is een 3 uur tijdsverschil. In Brazilie is de winterijd al ingegaan op 23 september. Aangezien de race lokale tijd start om 15:10 is dat bij ons dus 18:10.

• RobertMe
  • Nu online
Waarschijnlijk wel, maar niet met de wintertijd hier. Brazilië heeft een paar weken terug besloten om het omzetten van de klok een paar weken later/eerder te verschuiven. Dit (race)weekend valt dus ergens tussen de oude en nieuwe datum voor het omzetten van de klok. FOM heeft op basis daarvan besloten om de lokale race tijd met 1 uur aan te passen waardoor in de rest van de wereld de tijden gelijk blijven. Waarschijnlijk is dit dus de oorzaak van dat f1.com niet goed loopt (tijdzones op server niet bijgewerkt? Of juist wel bijgewerkt maar niet de nieuwe lokale tijd erop gezet?)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 17:03
Er is altijd kans op pole voor VER, helaas is de kans hier wel een stuk onder gemiddeld waarbij gemiddeld ook al niet best is ;)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Moet de regen dan wel aanwezig zijn :p

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Zucht

En voor de mensen die blijven vragen hoe laat een en ander begint kijk even op deze site
http://whenisf1on.com/races/brazil/race

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Als het regent pakt HAM gewoon die pole hoor, er is niks dat er op wijst dat Max pole pakt bij regen.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Pierre schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:44:
[...]

Nou ik heb nog nooit een begin gemist, die site heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Ik zou zeggen, schakel jij lekker om 19:10 in. Ik hoor je wel schelden :+ :+ :+

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-10 10:08
Braziiiiiiil, lalalalalalalalaaaaaaa!

zo, krijg dat maar eens uit je hoofd :P

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Zucht

demo31051987 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:51:
[...]

Ik zou zeggen, schakel jij lekker om 19:10 in. Ik hoor je wel schelden :+ :+ :+
Bizar dat op Formula1.com gewoon ook staat dat de race "My Time 19:10" begint, ben gewoon thuis dus missen doe ik hem sowieso niet :9

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

*O* Brazil! Na na na na na na na na! *O*

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:17
thalantis schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:11:
Een uur later was me beter uitgekomen met 11 november lopen, we gaan het zien, word denk ik de start zien en dan de deuren langs.
Ik ben dan ''niet thuis'' :+
Zou het dit jaar al wat veiliger zijn rond het circuit? Ik herinner me nog dat er vorig jaar een crew overvallen was.

nachtnet zonder hoofdletter

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Present.

Wel bijna einde seizoen jammer genoeg!

Te koop....

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Web-Brielle schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:07:
[...]

Als ik inlog krijg ik netjes 18:10 te zien (ik hoopte dat het 19:10 was, de kleine gaat om 19:00 naar bed)
Wat mij betreft is Formula 1 deel van de algemene opvoeding ;)
nachtnet schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:14:
Zou het dit jaar al wat veiliger zijn rond het circuit? Ik herinner me nog dat er vorig jaar een crew overvallen was.
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Het blijft een vreselijk land in dat opzicht. Hartstikke mooi, maar ik ga er voor geen goud naartoe.

Stoelpoot wijzigde deze reactie 06-11-2018 09:19 (38%)

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 09:55
nachtnet schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:14:
Nee. Waarom zou het nu veiliger zijn dan vorig jaar? Brazilië is alleen maar verder afgegleden helaas.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:34
De kwalificatie rond 18u, dan zitten we in de auto. Dan moet de vriendin dus maar verplicht rijden zodat ik mijn databundel er door kan stoken :P

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:52
Renault Poster

Maar die van Manor 2016 was beter:

kimi | iRacing Profiel

• thalantis
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-10 19:19

thalantis

7220 Wp

JvS schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:46:
[...]

Het mooie is dat gpupdate hem om 20:10 heeft staan. Lekker duidelijk allemaal 8)7

https://www.gpupdate.net/nl/klasses/1/formule-1/
Staat nog mexico boven

Jsunnyreports

WDC beslist, gaat eigenlijk alleen nog (half) om wat WCC plekjes. Ferrari zie ik in 2 races geen 55 punten inlopen. Renault lijkt relatief veilig 4e. (of haas zou in de TOP6 moeten finishen)
Team:Voorsprong
Mercedes+55
Ferrari+168
Red Bull Racing+248
Renault+30
Haas+22
McLaren+15
Force India+11
Sauber+3
Toro Rosso+26
WilliamsDead Last

• B-Real
Telkens als ik het WCC overzicht zie valt het me tegen dat Toro Rosso één na laatste staat, mede daarom gaat het er bij mij ook nog niet goed in dat Red Bull volgend jaar met de Honda motor ineens wel vooraan mee doet.

Natuurlijk hangt het van veel meer af dan alleen de motor, maar de prestaties van Toro Rosso vallen me gewoon tegen dit seizoen (en ja, het is een "test" seizoen voor Toro Rosso/Honda maar toch...)

Daar tegenover staat McLaren, die hebben toch maar mooi even 62 punten bij elkaar geharkt (nouja, Alonso voornamelijk) en dat verbaast mij dan toch wel weer. Puur op gevoel, want Alonso is vaak in races ijzersterk en slim waardoor hij 50 punten heeft binnengehaald.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:26

AzzKickah

06-CENSORED

Ergens eind jaren '70 gok ik?

Favela's op de achtergrond en lekker tussen de vijvers door raggen met 1 rijtje bandenstapels. d:)b

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:42
AzzKickah schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:10:
[Afbeelding]

Ergens eind jaren '70 gok ik?

Favela's op de achtergrond en lekker tussen de vijvers door raggen met 1 rijtje bandenstapels. d:)b
1974 aan de Ferrari 312 B3-74 te zien.

Edit: de variant van 1975 is overigens in "Lego" beschikbaar.

alesandro_46 wijzigde deze reactie 06-11-2018 11:10 (23%)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
TakeAway schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:02:
[...]

Klopt, maar als je dan ziet dat ze vorig jaar 6de werden met 57 punten, dit jaar op 114 met nog 2 races te gaan, vind ik dat toch een aardige ontwikkeling/vooruitgang.
Denk dat volgend jaar nog wel eens tegen zou kunnen gaan vallen voor Renault.
- Force India had voor ze geëindigd als ze zich niet opnieuw in hadden hoeven schrijven
- Toro Rosso heetf dit jaar als testteam gedient. Die hebben volgend jaar een chassis wat veel op Red Bull zal lijken, die gaan een enorme sprong maken.
- Mclaren moet toch in staat worden geacht een gat met Renault te dichten als je kijkt naar hun budget en mogelijkheden. Hebben nu genoeg tijd in tegenstelling tot vorig jaar.

Ik denk dat Renault heel blij mag zijn als ze de 4e plek volgend jaar kunnen consolideren.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 09:55
Maverick schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:07:
[...]

Denk dat volgend jaar nog wel eens tegen zou kunnen gaan vallen voor Renault.
- Force India had voor ze geëindigd als ze zich niet opnieuw in hadden hoeven schrijven
- Toro Rosso heetf dit jaar als testteam gedient. Die hebben volgend jaar een chassis wat veel op Red Bull zal lijken, die gaan een enorme sprong maken.
- Mclaren moet toch in staat worden geacht een gat met Renault te dichten als je kijkt naar hun budget en mogelijkheden. Hebben nu genoeg tijd in tegenstelling tot vorig jaar.

Ik denk dat Renault heel blij mag zijn als ze de 4e plek volgend jaar kunnen consolideren.
Eigenlijk verwacht ik dat zelfs Williams het ultiem slechte resultaat van dit jaar af zal kunnen schudden en weer dichterbij zal komen. Het zou alleen maar leuk zijn als het veld weer wat in elkaar zou schuiven.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

TakeAway schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:55:
[...]

Idd!! Ik ben er ook nog niet zo van overtuigd hoor, en als je ziet dat Renault 4de staat.... Misschien is overstap van RIC toch niet zo ongelukkig.
Nu zijn de coureurs van Torro Rosso wel van een ander/lager caliber dan de RB coureurs.
Ik hoop eigenlijk dat het chassis icm de Honda motor een gouden combo is.
Maar nogmaals, mij heeft het nog niet kunnen overtuigen.
  • McLaren is AWOL. Sainz en Norris gaan het daar niet brengen.
  • Haas heeft niet de goede rijders en maakt nog veel fouten in de dag-tot-dag operatie van het team.
  • Toro Rosso is nog nooit hoog gefinisht, de jaren met Vettel en Verstappen zijn de uitzonderingen: Wikipedia: Scuderia Toro Rosso
  • FI doet het volgend jaar met één coureur
  • Sauber is weer op de weg terug en heeft volgend jaar twee goede rijders ipv één.
  • Williams... tsja
Toro Rosso heeft veel grid penalties gepakt, Hartley denkt nog steeds dat een race 24 uur duurt en James Key is al sinds de mislukte Oostenrijk update aan het tuinieren. Het valt me nog mee dat ze in de top 10 terecht komen. Je ziet ze hogere topsnelheden halen met veel meer vleugel dan RB.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
AWAL Applications of Working and Learning
AWAL Artists Without A Label
AWAL Absent Without Authorized Leave
AWAL Around the World in A Lifetime
AWAL American West Analytical Laboratories
:?

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Hij bedoelt AWOL ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:00

pinda powerrr

Slow down...

Even melden hier, zag het topic weer toevallig voorbij komen :') nu maar drie pagina's gemist, ik word er al beter in :+

De Q kan ik waarschijnlijk niet zien, maar de rest wel *O*

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• B-Real
Dat vermoeden heb ik in het algemene topic ook al eens geopperd, maar ik vraag me af of dat zo eenvoudig is gedaan en daarmee logisch is.
Immers, feitelijk staat de ontwikkeling dan ook soort van stil wat ook zijn invloed heeft op de auto van volgend jaar.

Wellicht dat de focus wat eerder op 2019 is komen te liggen dan gepland, maar ook dan zou je qua aero en chassis ook al dit jaar het een en ander willen uitproberen om te testen voor volgend jaar.

Ik vrees dat het een stukje doelredenatie is van ons als fan, mede aangewakkerd door de positieve geluiden bij Red Bull/Toro Rosso omtrent Honda en aan de andere kant het moddergooien naar Renault.

Maar goed, dit is meer voer voor het algemene topic.

Ontopic: dit weekend maar eens zien hoe goed de Honda powerunit de Toro Rosso de heuvels in Sao Paulo opsleurt in vergelijking met de concurrentie want het is wat dat betreft best een powercircuit met veel hoogteverschillen.

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:32
pilskes schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:51:
[...]

Waar zie je dat? Ik zie op F1.com dit:

[Afbeelding]
Is die afbeelding niet GMT+0? Want als ik op FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO HEINEKEN DO BRASIL 2018 kijk staat er 19:10.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:40

We gaan het zien.. (normaal is VER toch niet zo optimistisch over kansen? )

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

nachtnet schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:44:
[Twitter]

Hij zegt eigenlijk dat ie het zelf ook niet meer weet :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 13:58

TommyGun

Stik er maar in!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:58:
[modbreak=title,url] De discussie over de Renault vs. Honda PU mag in het algemene topic blijven. Dat geld ook voor 2019. ;)[/modbreak]
Gratis geld? :o

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Rockabilly_1991
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18-10 11:49
Nog even om de starttijd duidelijk te maken en waardoor het waarschijnlijk fout gaat.
Even navraag gedaan bij Van Gameren en Ziggo Sport.

https://imgur.com/f1ZEU1M

Rockabilly_1991 wijzigde deze reactie 06-11-2018 16:03 (3%)

• Stoelpoot
  • Niet online
Rudolf schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:01:
[...]

Hij zal het wel van z´n moeder hebben. Zijn vader not so much....
Ik neig er naar om te zeggen dat z'n vader altijd slaand enthusiast was, maar das misschien wat respectloos.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Stoelpoot schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:03:
[...]

Ik neig er naar om te zeggen dat z'n vader altijd slaand enthusiast was, maar das misschien wat respectloos.
offtopic:

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak: titleHou maar weer op met Jos Verstappen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Stoffel doet nog even een portie vitamine C.

Doet mij meer hieraan denken….

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-10 13:30
Zo, ik ben benieuwd wie er dit weekend weer slachtoffer wordt in de prachtwijken in Sao Paulo!
Ik volg weer :)

Mijn Aquarium

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-10 22:55

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:44:
[Twitter]

Vorig jaar ging het ook prima in Mexico, maar in Brasil had de RB13 onder droge omstandigheden niet veel in te brengen. Zelfs toen Hamilton nog van achteren moest komen kwamen ze niet verder dan plek 5. Ik ben er bang voor, maar misschien valt het allemaal nog wel mee, plas water erover please!

A smile a day....

Dit lijkt uit een socialpost van Renault f1 te komen.
:X

https://www.renaultsport.com/travel-blog-brazil-gp.html

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:40 (18%)

• ThomasG
Het blijven Fransen 8)7 Ze hadden er ook het aantal keer dat Ricciardo dit seizoen is uitgevallen neer kunnen zetten :+

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:13
Die grap van Renault is beter dan de motoren die ze produceren. O-)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• TommyGun
  • Laatst online: 17-10 13:58

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Paulus07
  • Niet online
Als het net zo'n race gaat worden als ik gisteren had in F1 2018 gaat het een puinhoopje worden. Halverwege de race volle bak regen, RIC in de 12e ronden er weer uit met ploffende motor, Chaos rondom de pits met banden/regen keuzes en uiteindelijk:

1: VER
2: HAM
3: RAI

:P

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik verwacht een (of meerdere) gepaste reactie (s) van Max dit weekend :+

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Mooi, Honda gaat de spec 3 motor inzetten voor Interlagos.
https://www.motorsport.co...ine-brazilian-gp/3209666/

Hopen dat de Toro Rosso's in Q3 komen.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:33

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Bedankt, maar daar blijven we niet voor thuis ;)

Te koop....

• walteij
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 08:06
Dus, 2 coureurs die er volgend jaar niet meer bij zijn, 1 die overstapt naar papa's team, 1 die misschien moet vertrekken en 1 die bij zijn team blijft. Allemaal teams die niet mee doen voor de topposities.
Kan stiekem dus wel interessant worden. Erikkson en Vandoorne hebben niets meer te verliezen, Stroll doet gewoon zijn PR praatje, Hartley zal ook aan de pers willen laten weten dat hij echt volgend jaar nog wil racen.

WHO is general failure and WHY is he reading my harddisk?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat is het toch een professioneel team. Ze hebben zeer zeker de juiste instelling om nog eens echt mee te gaan doen voor een kampioenschap. Zo zelfkritisch, zo doortastend in hun ontwikkeling en gedragen zich ook zeer professioneel naar de media of andere mensen in het Formule 1 wereldje.

O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stoelpoot
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:33:
[...]

Wat is het toch een professioneel team. Ze hebben zeer zeker de juiste instelling om nog eens echt mee te gaan doen voor een kampioenschap. Zo zelfkritisch, zo doortastend in hun ontwikkeling en gedragen zich ook zeer professioneel naar de media of andere mensen in het Formule 1 wereldje.

O-)
In dit geval kan het wel hebben. Het is binnen de F1-mediateams geen onbekend iets om een beetje cheeky en humoristisch te zijn over de rug van andere teams en coureurs. Ze hadden ook over de hoeveelheid pit stops van Stroll kunnen beginnen, bijvoorbeeld, of de zonnebrillen die Kimi verslijt. Dit soort dingen doet elk team, want dit soort announcements zijn niet voor de media maar voor de fans die vaak humor juist leuk vinden. Net als bijvoorbeeld alle andere teams op Twitter ook doen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stoelpoot schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:38:
[...]

In dit geval kan het wel hebben. Het is binnen de F1-mediateams geen onbekend iets om een beetje cheeky en humoristisch te zijn over de rug van andere teams en coureurs. Ze hadden ook over de hoeveelheid pit stops van Stroll kunnen beginnen, bijvoorbeeld, of de zonnebrillen die Kimi verslijt. Dit soort dingen doet elk team, want dit soort announcements zijn niet voor de media maar voor de fans die vaak humor juist leuk vinden. Net als bijvoorbeeld alle andere teams op Twitter ook doen.
Werkelijk, je wil dit ook nog verdedigen? :/
Dit is niks minder dan een frontale aanval op een coureur die het waagt om kritiek te leveren op het product dat Renault levert. Een product dat de afgelopen twee jaar regelmatig in vlammen op is gegaan, en als het niet afbrand dan is het in de regel dusdanig inferieur dat je er geen race mee kan winnen.

Vervolgens is de afgelopen maanden, Renault systematisch bezig geweest om te reageren met sneren of beledigingen, in reactie op klachten van een betalende klant, die na jaren van problemen steeds zwaarder gefrustreerd raakte. Die klant, RBR laat dan ook nog eens elke race zien waarom ze wel een topteam mogen heten, en Renault niet. In die context lees ik dit bericht ook.

Voor een fabrieksteam met een jaarlijks budget van €200 miljoen en ambities om mee te doen voor een kampioenschap is dit werkelijk buiten alle proporties. Je kan je echt niet verschuilen achter "het is maar sociale media". Dit beschadigt je reputatie als uithangbord van een van de grootste automakers ter wereld. Een piswedstrijd beginnen met een F1 coureur die om begrijpelijke redenen niet blij is met je motor, en dan ook maar door en door blijven gaan. :')

• Jasphur
Mercedes is op de locatie aangekomen.

En Red Bull ook

En de planning van dag tot dag van uur tot uur

Jasphur wijzigde deze reactie 07-11-2018 17:30 (63%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• yorkick
Gewoon een goede grap toch? Het is ook vrij abnormaal hoe vaak Verstappen "zeurt" over de motor. Tuurlijk mag je af en toe kritiek hebben, maar dat doe dat op een zakelijke en niet keer op keer via de media. Als je af en toe een statement wilt plaatsen, doe dit dan via je team(baas), maar ga niet als coureur elk weekend, elke vrije training, zeuren over het missende vermogen op rechte stukken en alles wat er bij komt kijken qua betrouwbaarheid en driveability (heeft weinig te maken met in hoeverre welke partij hierin gelijk heeft).
Heb het al vaker gezegd, maar ook op lange termijn en politiek gezien is dat als coureur zijnde echt niet zo handig.

Soort van relevant mbt de berichten hierboven, Renault had geen kampioensambities dit jaar, wel op lange termijn. Ik ben best onder indruk van de stijgende lijn die ze tot nu toe doorzetten. Ik denk wel dat ze het juiste de komende 2 jaar erg moeilijk gaan krijgen, het gat met de top 3 is nog steeds erg groot.

kimi | iRacing Profiel

• Roamor
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:27:
Mercedes is op de locatie aangekomen.
[Afbeelding]

En Red Bull ook
[Afbeelding]

En de planning van dag tot dag van uur tot uur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel opvallend hoe dicht ze bij zonsondergang racen. Anderhalf uur vertraging kun je zomaar oplopen met rode vlaggen.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:40
Dit was ook een erg turbulente race:

2003:

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...met de bolide van Verstappen Senior op de voorgrond? Yep, dat was een zeer vreemde (maar vermakelijke) race met eigenlijk een nog vreemder einde (uiteindelijke winnaar).

A smile a day....

• Jasphur

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-10 12:46

Bansheeben

There never was any cake...

yorkick schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:33:
[...]

Gewoon een goede grap toch? Het is ook vrij abnormaal hoe vaak Verstappen "zeurt" over de motor. Tuurlijk mag je af en toe kritiek hebben, maar dat doe dat op een zakelijke en niet keer op keer via de media. Als je af en toe een statement wilt plaatsen, doe dit dan via je team(baas), maar ga niet als coureur elk weekend, elke vrije training, zeuren over het missende vermogen op rechte stukken en alles wat er bij komt kijken qua betrouwbaarheid en driveability (heeft weinig te maken met in hoeverre welke partij hierin gelijk heeft).
Heb het al vaker gezegd, maar ook op lange termijn en politiek gezien is dat als coureur zijnde echt niet zo handig.

Soort van relevant mbt de berichten hierboven, Renault had geen kampioensambities dit jaar, wel op lange termijn. Ik ben best onder indruk van de stijgende lijn die ze tot nu toe doorzetten. Ik denk wel dat ze het juiste de komende 2 jaar erg moeilijk gaan krijgen, het gat met de top 3 is nog steeds erg groot.

[Afbeelding]
Meh, ik denk dat de relatie tussen Renault en RBR al zo verzuurd is dat het helemaal geen zin heeft om Renault op de zakelijke manier feedback te geven. Het haalt toch niets uit, want ook dit jaar was de motor weer meuk van de onderste plank. Als je het niet eens voor elkaar krijgt om een degelijke update te produceren en je enige wapenfeiten binnen hybrid F1 van een customer team komen dat als grootste probleem het gebrek aan engine performance heeft, dan heb je naar mijn idee allerminst het recht om oprechte kritiek af te doen als gezeur.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• yorkick
Nog maar een postertje doen dan? :)

kimi | iRacing Profiel

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Opvallend is dat dit jaar het tweede DRS-activeringspunt 100 meter eerder ligt in vergelijking met voorgaande jaren.

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1060208198987276288

PSN: KADR777

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:34

Killjoy

Klingon lawn products

Stoelpoot schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:28:
[...]

Gezien dat Max vorige race eerste werd, en de race daarvoor in relatief ijle lucht tegen de regerende WDC kon rijden, denk ik dat er flink wat data uit die motor komt.
Bij RIC kwam er ook genoeg data uit de motor hoor. Maar of communicatie via rooksignalen nou wel zo effectief is...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Stoelpoot
  • Niet online
Martin0 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:48:
[...]

Uhm volgens mij haal je wat door elkaar, de vorige race was namelijk in mexico dus in de ijle lucht en deze won max.
De race daarvoor was op COTA en dat ligt niet zo hoog, maar daar moest hij wel verdedigen tegen over Ham.
Oh ja, ik haalde het even door de war (Mexico is weer te lang geleden, tijd voor een nieuwe GP om me scherp te houden).

• Jasphur
Lalala

• ThomasG
Coureurs trainen hun linkerbeen voor het remmen, dus daar kan hij gewoon harder mee schieten :+

• B-Real
Linkshandig hoeft niet direct linksbenig te betekenen en andersom.

Ik ben rechtshandig, maar mijn mes en vork heb ik echter vast als een linkshandige en bijv. snowboarden doe ik ook met m'n linkerbeen voor. Ik ben niet zo'n voetballer, maar daarmee ben ik met rechts toch weer beter. :)

• Jasphur
‘Als ik later groot ben, wil ik F1 racer worden en de hele dag racen!’

• Tylocke
  • Laatst online: 21:58

Tylocke

[Team Carrack]

Jasphur schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:39:
‘Als ik later groot ben, wil ik F1 racer worden en de hele dag racen!’

[Afbeelding]
Gasly is ouder dan Verstappen :9

Blew my mind

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
5 plekken gridstraf voor ric ..Iets met motor onderdeel.

Hij had al een shit seizoen,. Maar beter wordt het niet voor de laatste paar races..

Jammer, leuke rijder

• Paulus07
  • Niet online
Hopelijk gaat het publiek weer los als in 2016 :)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:43
De "bulls" hebben weer even mogen spelen. Futsal.

@0.57 pussy van Max naar ric :+

TinusTegengas wijzigde deze reactie 08-11-2018 22:22 (7%)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Emielvanputten schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:04:

Hij had al een shit seizoen,. Maar beter wordt het niet voor de laatste paar races..

Jammer, leuke rijder
Gezien het afgelopen seizoen is het vaak helemaal zo gek nog niet om wat verder naar achteren te starten als één van de top 6 rijders. Misschien wordt wat slechter starten, beter finishen dit keer? Vaak werkt een alternatieve strategie beter dan de meer voor de hand liggende. Remember MV 2 races terug.

A smile a day....

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:26

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vond 'm niet weak.. :D

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Emielvanputten schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:04:

Jammer, leuke rijder
Die gaat straks nog pleiten voor een Honda motor in zijn Renault...

alles kan off-topic

• walteij
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 08:06
De RBSPY reactie over dit filmpje op Twitter was ook wel weer geinig.

WHO is general failure and WHY is he reading my harddisk?

• Bansheeben

Bansheeben

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Sniffels
  • Laatst online: 09-10 14:31
Beetje kalmpjes topic geworden. Is het omdat Ver niet echt de kans heeft? Ham al kampioen is?

Zit mij nu al te bedenken wat voor megaveel eten ik eens zondag ga laten bezorgen :)

• Sniffels
  • Laatst online: 09-10 14:31
sjaool schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:02:
@Sniffels De trainingen etc. zijn later op de dag. Dan komt het wel weer op gang hier.
Rond 1400 haak ik juist af van het topic, omdat ik straks thuis lekker op de bank na werk de P1 en P2 languit ga bekijken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ook echt die knuffel met Jack. :P

Maar de turbo heeft Mexico dus niet overleeft. Wat een schok zeg want dat hebben we nooit gezien...

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-11-2018 11:22 (27%)

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-10 10:25
Benieuwd naar de eerste vrije trainingen, jammer genoeg veel F1 moeten missen tijdens rondreizen. Toch maar even een stream aanzetten op het tweede scherm, benieuwd naar de eerste verschillen bij de top teams.
Bansheeben schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:45:
[...]

Je gebruikt dan ook vooral je achterste been/enkel om te sturen bij snowboarden
En ik ben rechtshandig en sta goofy :+
Ik denk dat je even wat extra lessen moet nemen. Je stuurt juist niet met je achterste been, maar met je voorste been tijdens het snowboarden. ;)
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:15:
[...]

[Afbeelding]

Maar de turbo heeft Mexico dus niet overleeft. Wat een schok zeg want dat hebben we nooit gezien...
Die blik is dan weer een beetje scary...alsof hij leeg is van binnen. :+

Panini wijzigde deze reactie 09-11-2018 11:24 (27%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:15:
[...]

[Afbeelding]

Haha, die blik ook... :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja, als je als coureur Jack een knuffel geeft, dan ben je ook wel een beetje dood van binnen. :+

• Bansheeben

Bansheeben

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:53:
Tja, als je als coureur Jack een knuffel geeft, dan ben je ook wel een beetje dood van binnen. :+
Het is de blik van een man die voor 20 miljoen per jaar zijn ziel heeft verkocht aan Renault

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 13:15
@Bansheeben Weet je nog een adresje? Voor 20 miljoen wil ik die van mij ook wel kwijt :P

• Bansheeben

Bansheeben

roda_djavulen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:59:
@Bansheeben Weet je nog een adresje? Voor 20 miljoen wil ik die van mij ook wel kwijt :P
Renault wil alleen red bull zielen geloof ik

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-10 17:37

JB

Cédric roelt!

Ankona schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:25:
[...]

Die gaat straks nog pleiten voor een Honda motor in zijn Renault...
Ik ga 'm "missen". De leuke before/after shizzle icm Max gaat nooit zo "lachuh" worden met Pierre. Daniel is gewoon een toffe kerel, jammer dat ie weg gaat bij RBR!

Mijn boefje is liev!

• B-Real
JB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:19:
[...]

Ik ga 'm "missen". De leuke before/after shizzle icm Max gaat nooit zo "lachuh" worden met Pierre. Daniel is gewoon een toffe kerel, jammer dat ie weg gaat bij RBR!
Ik denk dat Hulkenberg en Ricciardo minstens net zo'n tof duo is eigenlijk :)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-10 17:37

JB

Cédric roelt!

B-Real schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat Hulkenberg en Ricciardo minstens net zo'n tof duo is eigenlijk :)
Ja absoluut, maar daar gaan we minder van terug zien bij Ziggo.

Mijn boefje is liev!

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:33
Ric heeft er zin an!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die denkt ook flink rijden nu. Hopelijk ontploft mijn motor dan vandaag en kan ik de race eens uitrijden. :Y) :')

• Pompi
  • Laatst online: 18-10 21:59
Ah ze hebben de "Pudsey Bear" berenoortjes van Children in Need al op, mooi dat ze bij McLaren daar aan mee doen.
Pagina: 1 2 3 ... 16

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True