"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
https://www.gpupdate.net/...jna-van-zege-in-brazilie/
In ronde 28 dus probleem met de warmte van de uitlaat en dermate teruggeschroefd dat ie weinig snelheid had en nog verbaasd waren dat ze hem uit konden rijden. Niets van meegekregen nog dus was verrast bij het lezen van dit nieuws.
En mogelijk de reden dat Verstappen er nog wel in de buurt kon komen. Wat meer de vraag stelt: waarom kwam Ferrari er dan ook niet bij?
Stond me iets van bij, van dat 'meerdere keren' maar net ff de interviews teruggekeken en dat ligt idd. toch echt aan mij.hardware-lover schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:05:
[...]
We zullen de boordradio's af moeten wachten wat dat betreft maar Ocon kreeg eigenlijk maar één ronde de mogelijkheid om in te halen. De eerste ronde achter Verstappen (uit de pits komende), zat hij niet dichtbij genoeg. In de tweede ronde ging het mis. Er werd door de team-leider niet gezegd dat ie het meerdere keren vroeg, hij zei dat Ocon het vroeg omdat ie niet wist of het wel mocht, dat unlappen. Toen volgde dat "shure, go ahead".
Mea culpa.
nog niet.Crxtreem schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:32:
Staan de Board radio's van Brazilië al ergens op soundcloud of zo?
meestal komen ze hier terecht.
https://soundcloud.com/matt-betros
https://www.racefans.net/...been-banned-shoving-ocon/
De man heeft een punt imho. Ik vind de opmerking dat de actie uit passie voor de sport komt een compleet kontverhaal. Een beetje beheersing is het volgende leerpunt voor Max Verstappen, pas dan wordt-ie echt een van de groten.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
[ Voor 63% gewijzigd door naitsoezn op 12-11-2018 15:48 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
De man heeft geen punt, gezien hij een stomp in het gezicht vergelijkt met een duw:Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:
De man heeft een punt imho. Ik vind de opmerking dat de actie uit passie voor de sport komt een compleet kontverhaal. Een beetje beheersing is het volgende leerpunt voor Max Verstappen, pas dan wordt-ie echt een van de groten.
En conveniently enough linkt de link die hij gebruikt naar een compleet ander artikel waar over het debuut van Marzepin gepraat word.After getting blocked during a session by Callum Ilott, Force India’s F1 development driver Nikita Mazepin punched the 17-year-old after a war of words, giving him a black eye and a swollen jaw.
[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 12-11-2018 15:47 ]
Wat was de straf ook alweer voor Vettel in Mexico 2016 ("Tell Charlie to fuck off") en Vettel in Baku 2017? (bewust op Hamilton inrijden). Juist. Eentje bleef onbestraft en de ander kreeg hij ook twee dagen schoffelen taakstraf. Daarnaast hebben we Schumacher (bijna) hetzelfde zien doen bij Coulthard in Spa '98 en volgens mij heeft Senna ook zijn momentjes gehad. Dus om een coureur nu meteen op 1 zo'n akkefietje af te schrijven.Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:
Riccardo is ook geen fan van hem, mij staat die kop van Ocon ook niet aan.ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:09:
[...]
Zijn gedrag was ook wel te voorspellen als je meer over Ocon weet. Gasly kent Ocon uit de karting, en heeft een hekel aan Ocon. Niet zozeer doordat Ocon hem meerdere malen (moedwillig) van de baan reed, maar vooral door de houding en reactie van Ocon daarna. Gasly en Ocon waren ooit vrienden, maar dat is al lang verleden tijd.
28 jul. 2017 - Ricciardo later admitted he was (jokingly) referring to Esteban Ocon, who had held him up. Ricciardo: “I just don't like that kid's face. Not a fan.” ...
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
kom maar op Seizoen 2020! Huhh ? ..
Wat een kulverhaal bahKassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:

Los van mijn mening over de actie van Max zelf... Ik heb werkelijk een bloedhekel aan deze manier van redeneren. Max is een volwassene volgens elke regel die wij kennen. Daar heeft zijn vader geen ... mee te maken!
"Today is the worst day since yesterday"
Het is dat ik geen minnetjes kan geven, anders had je ze gehad...Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:
Ik sla het even plat voor je...
Max was op weg naar een zekere en zeer verdiende overwinning in een auto die minder is dan de Mercedes en de Ferrari en wordt door een zeer domme (of gecalculeerde) actie door Ocon in een spin geholpen, waardoor hij de race niet wint.
Met die boosheid stap je uit een F1 auto en dan blijft het slechts beperkt tot wat duwtjes.
Netjes? Nee, maar o zo begrijpelijk.
Ik heb het trouwens gewoon aan mijn zoon van 12 laten zien. Dat softe gedoe van tegenwoordig.
Kom maar op voor jezelf, want anders kom je er niet.
Daarna heb ik hem een paar keer geduwd.
Nu kan het nog, over een paar jaar moet ik gemeen worden om van 'm te winnen
Uit de tekst.Nukar schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:50:
[...]
Wat een kulverhaal bah![]()
Los van mijn mening over de actie van Max zelf... Ik heb werkelijk een bloedhekel aan deze manier van redeneren. Max is een volwassene volgens elke regel die wij kennen. Daar heeft zijn vader geen ... mee te maken!
Dat was het bijna ja, maargoed dat Max geen helm vasthad.For all this, they handed down a toothless sanction:

[ Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 12-11-2018 15:56 ]
Ja, maar Lewis.. fuck toch op met die Lewis. Kijk het jaar met Rosberg eens terug, kijk eens Monaco, meneer is net zo'n 'jankend kind' zoals ze Max nu noemen. Nu heeft Lewis de prestige plek, dus alles zit hem mee en alles gaat voor de wind, dan is het modelburgertje #23. Tot hem het allemaal op zo'n manier tegenzit, en elke F1 racer zal hetzelfde reageren, of het nu via de radio (vettel), team (Alonso) of de muur (daniel) is, het hoort erbij.
Geef max gelijk, hoewel ik van hem wel nog wat kudo's richting Fer/Merc had verwacht voor een goeie race, verder snap ik hem volledig.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 12-11-2018 15:57 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar hij veranderd zijn mening iedere 2 weken, dus voor wat het waard is...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Man man man wat een sensatie artikel is dat.
* Saffie_time vond de blik van Kimi wederom priceless nadat Lewis iets tegen hem zei in de trant van: Impressive drive.
De blik zei genoeg: ik zit hier lekker en ja hoor, prima, whatever.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dit kan nog een verassend 2019 seizoen worden als Honda zich waarmaakt.
Vergeet niet dat VER niks te zoeken had bij Ocon. Dit is bewust opzoeken en een gevecht proberen uit te lokken. Als Ocon een duw terug had gegeven zou het absoluut uit te klauwen gelopen zijn.
Max had ergens een bokszak op moeten zoeken of dat gat van RIC in de trailer de andere kant op moeten tikken.
Hij is ondertussen een rolmodel voor vele jonge jumbo-klantjes geworden. Daar hoort ook een stuk verantwoordelijkheid bij omtrent gebruik van fysiek contact en agressie.
@albino71 Voor jezelf opkomen kun je ook prima met woorden. Je hoort gewoon van anderen af te blijven. Dat heeft niks met "soft gedoe" te maken, maar met respect voor elkaar.
Als je iedereen opvoedt dat je elkaar best wel eens rond kan duwen, dan is degene die dat niet durft de pineut.
Als je iedereen opvoedt dat je elkaar niet hoort te duwen, dan is degene die dat niet onder controle heeft de pineut.
Persoonlijk vind ik de laatste optie een stuk eerlijker.
I respect the FIA’s decision but just to be clear, if you are faster you are allowed to unlap yourself. I overtook 7 times into turn 2 this race it was always tight, but always fair... #EO31 #brazilgp #swipe⬅️ pic.twitter.com/UrmujIj09Q
— Esteban Ocon (@OconEsteban) 11 november 2018
Soms kun je beter je mond houden..

Het blijft me ook verbazen hoe hardnekkig het fabeltje is dat de echte groten allemaal perfecte zelfbeheersing zouden hebben gehad. Het bewijs voor het tegendeel is hier inmiddels wel een keer of dertig voorbij gekomen.naitsoezn schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:46:
Nuance noemt ie dat. Het is zeker een alternatieve mening, maar echt genuanceerd is ie niet
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Marko zegt alleen maar dat Ocon een Mercedes rijder is. Hij zegt niet dat Mercedes hierachter zit. Als Hamilton de race leader was geweest had Ocon dit NOOIT op deze manier gedaan (want Mercedes rijder). Dat is wat Marko aangeeft, dat Ocon daar gewoon bewust veel te veel risico nam.Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:36:
[...]
Dat bewijst alleen maar wat een totale debiel Marko is, mocht daar nog twijfel over zijn..
Zelf ga ik nog een stap verder en denk ik dat hij hier echt op uit was, toen hij net achter Max de pits uit draaide en zag dat Max gewoon op zijn Eigen tempo bleef ronddraaien zag hij dat als een persoonlijke belediging vermoed ik, toen kwam ineens alle frustratie eruit, in F3 heel moeilijk gehad tegen Max in 1 op 1, nu zijn stoeltje op de tocht, nu zag hij in zijn ogen een prachtige kans ontstaan. Hij vind zelf dat hij deniability had, snafzuaer steunt hem ook hierin.
een treffende spreuk
Ocon bleef ook langer staan in de pits als normaal, maar ik kon niet op de beelden zien of er probleem was.pro_6or schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:06:
[...]
Marko zegt alleen maar dat Ocon een Mercedes rijder is. Hij zegt niet dat Mercedes hierachter zit. Als Hamilton de race leader was geweest had Ocon dit NOOIT op deze manier gedaan (want Mercedes rijder). Dat is wat Marko aangeeft, dat Ocon daar gewoon bewust veel te veel risico nam.
Zelf ga ik nog een stap verder en denk ik dat hij hier echt op uit was, toen hij net achter Max de pits uit draaide en zag dat Max gewoon op zijn Eigen tempo bleef ronddraaien zag hij dat als een persoonlijke belediging vermoed ik, toen kwam ineens alle frustratie eruit, in F3 heel moeilijk gehad tegen Max in 1 op 1, nu zijn stoeltje op de tocht, nu zag hij in zijn ogen een prachtige kans ontstaan. Hij vind zelf dat hij deniability had, snafzuaer steunt hem ook hierin.
Ik blijf bij mijn punt na het zien van andere camera perspectieven dat Ocon al eerder had moeten liften want hij had al minstens 8 blauwe vlaggen gehad omdat Ham erachter zat. Ver en Ham waren opdat moment met een banden(besparings) race bezig en max trok net een gat van 20+sec. bijna genoeg voor een wissel met behoud van positie. Ocon moet dan gewoon wegblijven tussen het gevecht van de top 3.
Max was Ocon 2 of 3 bochten later weer langs gegaan.
Ook bleef Max zijn eigen racelijn houden en was Ocon al voorbij en Ocon beland aan de binnenkant. dan neem je de achterse positie.
[ Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 12-11-2018 16:20 ]
Max had op dat moment een gat van 3 seconden op Lewis. Dat gat was hij aan het uitbouwen. Ocon profiteerde van zijn verse banden en was die ene ronde 1.5 sec sneller dan Max. Die ene en alleen die ene.BAS80 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:16:
[...]
Ocon bleef ook langer staan in de pits als normaal, maar ik kon niet op de beelden zien of er probleem was.
Ik blijf bij mijn punt na het zien van andere camera perspectieven dat Ocon al eerder had moeten liften want hij had al minstens 8 blauwe vlaggen gehad omdat Ham erachter zat. Ver en Ham waren opdat moment met een banden(besparings) race bezig en max trok net een gat van 20+sec. bijna genoeg voor een wissel met behoud van positie. Ocon moet dan gewoon wegblijven tussen het gevecht van de top 3.
Max was Ocon 2 of 3 bochten later weer langs gegaan.
Ook bleef Max zijn eigen racelijn houden en was Ocon al voorbij en Ocon beland aan de binnenkant. dan neem je de achterse positie.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
?BAS80 schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:55:
[...]
Dat was het bijna ja, maargoed dat Max geen helm vasthad.
Ken de geschiedenis.. o.a. Valentino Rossi, Michael Schumacher waren net zo.Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:
Niks nuance. Verder heeft vrijwel elke grootheid zulke dingen gedaan.Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:
Senna, Schumacher, Piquet, Hunt. Ook in andere sporten.
Het enige dat gedaan had moeten worden, was een dikkere straf voor Ocon. Met z'n vieze lach...
Het grappige is vooral dat voor jou met jouw reactie de echte groten schijnbaar geen groten meer zijn voor jou..
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2018 16:58 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik snap de emotie en ik vind het mooi om te zien (heb een hekel aan die grijns van Ocon en zou waarschijnlijk m'n helm naar z'n kop smijten) maar ergens kan je ook verbaal los gaan en je handen thuis houden.
Sowieso schrijf je zo!
Ik ben voor. Daarnaast levert het je zoveel meer op als je hem opzoekt en toch van hem af blijft. Hem verbaal heel goed duidelijk kan maken dat dit een zeer domme actie van hem was.nadroJ schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:01:
Even de stelling droppen: hoe boos je ook bent, blijf met je fikken van me/anderen af.
Ik snap de emotie en ik vind het mooi om te zien (heb een hekel aan die grijns van Ocon en zou waarschijnlijk m'n helm naar z'n kop smijten) maar ergens kan je ook verbaal los gaan en je handen thuis houden.
Gezien max zijn helm in zijn hand had, vind ik het op zich nog niet zo slecht. Ik had waarschijnlijk mijn helm gebruikt om die domme grijs weg te vegen. Zeker in een high stake, high effort iets als F1 de de emotie van max zeer begrijpelijk en heeft zich nog goed in gehouden.nadroJ schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:01:
Even de stelling droppen: hoe boos je ook bent, blijf met je fikken van me/anderen af.
Normaal gesproken ja. Echter sommigen leren niet van spreken. Die moet je gewoon fysiek aanpakken. Zo ook bij pesters.nadroJ schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:01:
De lieve manier daartegen werkt niet. Been there done that. Daarna nooit meer last gehad van die knul
ora et labora
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
YouTube: Best Team Radio | 2018 Brazilian Grand Prix
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hahaha die reactie van Alonso, wat een mooie ventDaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:21:
Het is totaal ondergesneeuwd, maat Gasly heeft dus teamorders gekregen en genegeerd. In tegenstelling tot Max zijn beruchte "NO", lijkt deze ook terecht te zijn geweest. Gaat nog leuk worden.![]()
YouTube: Best Team Radio | 2018 Brazilian Grand Prix
Opmerkelijk inderdaad die swap bij Torro Rosso maar ik snap Gasly wel, als hij teveel had ingehouden om Hartley voorbij te laten was Sainz ook direct meegekomen.
Max die altijd zijn tweets afsluit met #KeepPushing..... dat wordt nu wel een beetje vreemd
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
De straf van Ocon had van mij wel zwaarder gemogen. Ocon had niks te verliezen en had die actie gewoon niet moeten doen. Al is het probleem vooral dat er voor tijdens de race geen zwaardere straf is. Maar ook een gridpenalty voor de volgende race hadden ze mogen uitgeven en volgens mij is dat niet gebeurd.
Het is wel opvallend, ik wilde een week of 3 geleden nog iets gaan plaatsen over hoe ik dit jaar de achterblijvers mooi aan de kant vind gaan ten opzichte van vorige jaren, maar dat kon ik weer innemen na deze actie (maar alsnog, lof aan Ericsson, LeClerc, Stroll, Sirotkin, Vandoorne en Hartley over hoe zij zich niet in de strijd voorin mengen). Blijft wel opvallend dat zowel Perez als Ocon nu al een redelijk incident hebben veroorzaakt door zich te mengen met de kop. Perez in Mexico ten koste van Ricciardo en nu dus Ocon bij Max. En Ocon laat zich nu van zijn ware kant zien. Maar goed, je komt ook niet in F1 door een lieverdje te zijn. En de straf had hoger gekund maar ik denk dat de FIA ook wel begrijpt dat het duwwerk nou ook weer niet dramatisch was.
Dit dus. Dit is exact wat ik bedoel. Ik ga de hoeveelheid azijn hier gewoon negeren, ik doelde op de beschaafdheid die je moet kunnen opbrengen om zonder lichamelijk te worden te reageren. Dán ben je wat mij betreft echt groot.nadroJ schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:01:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hamilton vraagt in de 8e ronde (er is dus nog geen stop gemaakt) aan zijn crew welke banden Verstappen er op heeft zitten.
Weet zeker dat er flink wat lieden hier zitten die op zondagochtend kunnen zeggen welke banden de top-10 eronder heeft liggen.
Waarom weet Hamilton dat niet? Desinteresse? Zenuwen?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Grootheden winnen geen oorlogen. Daar heb je de knokkers voor nodig.Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:58:
[...]
Dit dus. Dit is exact wat ik bedoel. Ik ga de hoeveelheid azijn hier gewoon negeren, ik doelde op de beschaafdheid die je moet kunnen opbrengen om zonder lichamelijk te worden te reageren. Dán ben je wat mij betreft echt groot.
HAHAHA .... Het ligt er wel heel dik op hoorTommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:54:
[...]
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand achterover valt door een duwtje en hard z'n hoofd stoot met alle gevolgen van dien.

Achja, kortzichtigheid viert weer eens hoogtij.SinergyX schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:56:
Nu zie ik ook zijn 'incident' in Mexico er ook al bijgehaald, bordje omver rijden. Echt media vandaag de dag is gewoon zoeken en uitbuiten van sensatie, geen kloot aan 'waarheid en informatie', nee gewoon de meest zoetsappige onzin dat ze kunnen bedenken, meer hits = beter.
Ja, maar Lewis.. fuck toch op met die Lewis. Kijk het jaar met Rosberg eens terug, kijk eens Monaco, meneer is net zo'n 'jankend kind' zoals ze Max nu noemen. Nu heeft Lewis de prestige plek, dus alles zit hem mee en alles gaat voor de wind, dan is het modelburgertje #23. Tot hem het allemaal op zo'n manier tegenzit, en elke F1 racer zal hetzelfde reageren, of het nu via de radio (vettel), team (Alonso) of de muur (daniel) is, het hoort erbij.
Geef max gelijk, hoewel ik van hem wel nog wat kudo's richting Fer/Merc had verwacht voor een goeie race, verder snap ik hem volledig.
Vergeet Lewis' gebakkelei met Massa niet. Die hebben genoeg ver-pis-wedstrijdjes gehad in de loop der jaren. Zelfs in 2016 heeft Lewis met Rosberg nog een aantal voorkombare aanrijdingen gehad (Spanje, Oostenrijk).
Lewis zit momenteel in een goede fase, hij heeft de rust en laat z'n ego niet in de weg komen van het maximaal haalbare resultaat op de baan. Dat is knap, maar we hoeven niet te doen alsof dat altijd zo geweest is.
Hoewel Lewis gelijk had na de race (dat Max meer te verliezen had dan Ocon), kon ik het moeilijk los zien van z'n borstklopperij dat hij het aan zag komen.
Leef jij in sprookjesland ofzo? Of ik nou voetbal, F1, of kickboxen kijk, er is altijd weleens lichamelijk contact. Het is top niveau en iedereen is fanatiek, dan gebeurt zoiets weleens. Ik snap niet waarom dat tegenwoordig allemaal zo opgeblazen moet worden. Ocon naait Max voor de overwinning, Max is boos en er is een woordenwisseling en hij duwt wat (waarschijnlijk bood Ocon niet z'n excuses aan). Het zou niet eens nieuws moeten zijn... de maatschappij wordt echt steeds zieliger.Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:58:
[...]
Dit dus. Dit is exact wat ik bedoel. Ik ga de hoeveelheid azijn hier gewoon negeren, ik doelde op de beschaafdheid die je moet kunnen opbrengen om zonder lichamelijk te worden te reageren. Dán ben je wat mij betreft echt groot.
Facts don't care about your feelings
Die drie hoofden hahahahaha.Kassad schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
Wat nuance:
Iemand die tegen alle verwachtingen in tweede wordt zet je niet bij de verliezers neer.
https://www.formula1.com/...4DQpRpMm4sYC82KEg0kW.html
[ Voor 10% gewijzigd door Woudloper op 12-11-2018 19:19 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verliezers noemen is juist niet Amerikaans. Want in VS moet iedereen altijd winnaar zijn. Daarom hebben ze daar runner-ups, want dat is minder erg dan 2e en 3efranssie schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:28:
@Woudloper sowieso de verliezers benoemen is wel heel Amerikaans denk ik. Natuurlijk heeft hij de P1 verloren maar dit is een onnodige trap na. Hij had ondanks het incident bovenaan bij de winnaars moeten staan.
Hoop dat de tijd een beetje snel gaat
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
In de lagere klassen hebben ze regelmatig tegen elkaar geraced, waarbij Ocon niet zelden de snelste was. Er was ook toen al een flinke rivaliteit tussen de 2.
En kijk nu. Verstappen rijdt de sterren van de hemel, zet nieuwe standaarden in de F1, en rijdt - met een beetje geluk - volgend jaar voor de titel mee.
Ocon daarentegen heeft weliswaar goede dingen laten zien, maar heeft voor volgend jaar hoogstwaarschijnlijk geen stoeltje. Je kunt daar tig redenen voor bedenken, maar als hij echt the next hottest thing was zou hij echt wel een stoeltje hebben volgend jaar.
Dan had Mercedes, net als Red Bull met Verstappen heeft gedaan, wel een plaatsje voor hem ingeruimd.
Maar niks van dat alles. Verstappen rijdt volgend jaar wellicht voor de titel, en Ocon mag dat niet vanuit de cockpit van een Silberpfeil, maar op France 1 gaan bekijken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
In beeld stond 1.9, dus dan kan het van 1,90 tot 1,99 zijn denk ik
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
1.97 was het. Red Bull heeft eens een 1.92 gedaan meen ik?YakuzA schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:04:
Was de pitstop van Vettel nu de snelste ooit?
In beeld stond 1.9, dus dan kan het van 1,90 tot 1,99 zijn denk ik
YouTube: Ferrari's 1.97-Second Pit Stop | 2018 Brazilian Grand Prix <= want FOM
[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 12-11-2018 20:08 ]
Tnx. Had ik niet gevonden.RobertMe schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:07:
[...]
1.97 was het. Red Bull heeft eens een 1.92 gedaan meen ik?
[YouTube: Ferrari's 1.97-Second Pit Stop | 2018 Brazilian Grand Prix]
YouTube: Ferrari's 1.97-Second Pit Stop | 2018 Brazilian Grand Prix <= want FOM
De 1.92 was van Williams dacht ik
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Toen Williams geen backmarker wasYakuzA schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:17:
[...]
Tnx. Had ik niet gevonden.
De 1.92 was van Williams dacht ik

12 dagen heeft het dus geduurd voor ik een soort van gelijk kreegRichard117 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:57:
[...]
Laat ik voorop stellen dat ik een zeer groot fan van Jos ben.
Maar Max blijft toch een zoon van zijn vader, dus de kans dat het "boos" zijn een keertje verkeerd uitpakt zit er toch in.
Ik zie liever dat Max gemotiveerd wordt door zijn eigen wil om races en kampioenschappen te winnen, dan dat hij boos gemaakt moet worden.

Hoewel ik als Max fan natuurlijk best wel baal, overheerst de autosportliefhebber in mij toch hoor. We hebben hier gewoon een erg gave race vol met actie en controverse gehad. En wie er dan uiteindelijk wint kan mij eigenlijk niet eens zoveel schelen

FIA geeft de straf en vind het een slecht voorbeeld. FOM haalt het maximale qua marketing eruit. Twee verschillende partijen dus. Maar blijft zoals je zegt 'hypocriet'.XanderHuisman schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:40:
Het meest frappante is nog dat Max een straf krijgt voor die duw met Ocon onder het mom van slechte voorbeeld functie, maar de F1 vervolgens wel het filmpje op alle social media plaatst. Scheldwoorden worden dan wel weer eruit gepiept, maar dit wordt dus gewoon ook op de website van de F1 geplaatst
Ging het fout dan omdat Max boos was? Het ging fout omdat Max het totaal niet verwacht had dat Ocon dit dus ging doen.Richard117 schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:34:
[...]
12 dagen heeft het dus geduurd voor ik een soort van gelijk kreeg![]()
Hoewel ik als Max fan natuurlijk best wel baal, overheerst de autosportliefhebber in mij toch hoor. We hebben hier gewoon een erg gave race vol met actie en controverse gehad. En wie er dan uiteindelijk wint kan mij eigenlijk niet eens zoveel schelen
een treffende spreuk
"niet zelden", das dus heel vaak... ik denk dat je wat anders bedoelt.alexbl69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:45:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat de oorzaak van Ocons actie wel eens een hele berg opgekropte frustratie kan zijn.
In de lagere klassen hebben ze regelmatig tegen elkaar geraced, waarbij Ocon niet zelden de snelste was. Er was ook toen al een flinke rivaliteit tussen de 2.
Hij zit wel in Paddock PassThe_Scarabial schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:01:
Iemand nog de postrace interview met RIC gevonden?
De doorsnee kijker weet het verschil niet eens, dus wat dat betreft...RobertMe schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:41:
FIA geeft de straf en vind het een slecht voorbeeld. FOM haalt het maximale qua marketing eruit. Twee verschillende partijen dus. Maar blijft zoals je zegt 'hypocriet'.
Maar hoe Bottas ingezet/gebruikt wordt is zeker geen slecht voorbeeld voor een F1-rijder/de FIA?RobertMe schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:41:
[...]
FIA geeft de straf en vind het een slecht voorbeeld. FOM haalt het maximale qua marketing eruit. Twee verschillende partijen dus. Maar blijft zoals je zegt 'hypocriet'.
Ik ga lekker de race even terug kijken.
En hier ben je feitelijk onjuist (zoals zovelen hier in dit forum).pro_6or schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:47:
[...]
Ging het fout dan omdat Max boos was? Het ging fout omdat Max het totaal niet verwacht had dat Ocon dit dus ging doen.
VER kreeg duidelijk over de boord radio te horen dat OCO aan het pushen was met verse banden, en dat hij snel was. VER bevestigde dit (zie het filmpje en paar posts hierboven) door te zeggen dat OCO zowat in zijn versnellingsbak hing.
Dan heb je dus OCO in je nek hijgen, en gezien de eerdere (non F1) historie, vind VER het niet nodig om in zijn rechter spiegel te kijken bij de bewuste bocht? Ik vind ook dat OCO te veel risico nam om zichzelf te unlappen, maar VER had dit zo makkelijk kunnen voorkomen (be smart). Mijn inziens na 30 herhalingen is dit een racing incident is (haal effe het idee dat de nummer 1 en nummer 99 met elkaar aan het knokken zijn uit de discussie, of je nu op 1 ligt of als laatste dat maakt niet uit in de schuld vraag).
Dan nog even over het duwen (contact VER tegen OCO): Voor VER is racen werk. Ik tolereer geen enkel fysiek contact op mijn werk, of het duwen is, of omdat je vroeger gepest was. None. period. Praten is het credo. VER heeft een voorbeeld functie. Hij moet er maar boven staan. Dat gelul over adrenaline enzo is alleen maar om zaken goed te praten en sensatie te bevorderen vanuit je eigen bankstel.
I have no special talent. I am only passionately curious.

Mijn boefje is liev!
Ik vraag mijzelf bij dit soort reacties af of die personen wel eens echt competitief gesport hebben want schijnbaar is adrenaline gelul volgens hen.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
Dan nog even over het duwen (contact VER tegen OCO): Voor VER is racen werk. Ik tolereer geen enkel fysiek contact op mijn werk, of het duwen is, of omdat je vroeger gepest was. None. period. Praten is het credo. VER heeft een voorbeeld functie. Hij moet er maar boven staan. Dat gelul over adrenaline enzo is alleen maar om zaken goed te praten en sensatie te bevorderen vanuit je eigen bankstel.
Hebben jullie het wel eens gevoeld dat je de beste bent en op weg bent om de nummer 1 van de 20 te worden in de uiterste top van autoracen? En daarna door iemand die op 1 ronde achterstand op een puntloze plek eruit geramd te worden?
Ik niet maar ik heb al genoeg momenten in de recreatieve sport dat ik mij moet beheersen dus ik kan mij de reactie van Max heel goed indenken.
Zeker als je als Max eerst vraagt waarom hij dat doet en dan met die grijns doodleuk zegt dat hij sneller was dan je..
Vind je je werksituatie ook maar enigszins vergelijkbaar met een F1 race, of ben je nu je eigen apathie aan het recht lullen?ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
edit: Ik zal iets milder zijn, want dit is wel scherp gereageerd zie ik nu.
Ik vind in ieder geval dat je er wat makkelijk aan voorbij gaat aan hoe een F1 kampioenschap en voorop rijden van invloed kunnen zijn op je gemoedstoestand.
[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 12-11-2018 22:49 ]
Ik zou het wel vreemd vinden als mensen met een kantoorbaan en fysieke confrontatie aan zouden gaan.albino71 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:45:
[...]
Vind je je werksituatie ook maar enigszins vergelijkbaar met een F1 race, of ben je nu je eigen apathie aan het recht lullen?
Bij topsport is het wat gebruikelijker. Beetje geduw stelt ook niet zoveel voor. Dat hele gebeuren wordt enorm opgeblazen.
Achterblijvers dienen respect te hebben voor de leiders, Ocon had dat duidelijk niet en ging tot het gaatje o erlangs te komen. De posities maken dan ook wel degelijk uit. Immers ging het hier bij lange na niet om een positie.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
Mijn inziens na 30 herhalingen is dit een racing incident is (haal effe het idee dat de nummer 1 en nummer 99 met elkaar aan het knokken zijn uit de discussie, of je nu op 1 ligt of als laatste dat maakt niet uit in de schuld vraag).
Geen idee wat voor werk jij doet, maar dat is vast geen baan waarbij je 1,5 uur lang met een gemiddelde van 200KM/u+ rondjes rijd. Er is ook niemand die het gedrag van Verstappen goedkeurt, het wordt alleen begrijpelijk gevonden. Okee, Tom Coronnel zou Ocon een klap voor zijn harses hebben gegeven. En dat gaat überhaupt over de schreef.Dan nog even over het duwen (contact VER tegen OCO): Voor VER is racen werk. Ik tolereer geen enkel fysiek contact op mijn werk, of het duwen is, of omdat je vroeger gepest was. None. period. Praten is het credo. VER heeft een voorbeeld functie. Hij moet er maar boven staan. Dat gelul over adrenaline enzo is alleen maar om zaken goed te praten en sensatie te bevorderen vanuit je eigen bankstel.
http://www.espn.com/f1/st...ict-ocon-verstappen-clashricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
En hier ben je feitelijk onjuist (zoals zovelen hier in dit forum).
VER kreeg duidelijk over de boord radio te horen dat OCO aan het pushen was met verse banden, en dat hij snel was. VER bevestigde dit (zie het filmpje en paar posts hierboven) door te zeggen dat OCO zowat in zijn versnellingsbak hing.
Dan heb je dus OCO in je nek hijgen, en gezien de eerdere (non F1) historie, vind VER het niet nodig om in zijn rechter spiegel te kijken bij de bewuste bocht? Ik vind ook dat OCO te veel risico nam om zichzelf te unlappen, maar VER had dit zo makkelijk kunnen voorkomen (be smart). Mijn inziens na 30 herhalingen is dit een racing incident is (haal effe het idee dat de nummer 1 en nummer 99 met elkaar aan het knokken zijn uit de discussie, of je nu op 1 ligt of als laatste dat maakt niet uit in de schuld vraag).
Voor wie heeft Verstappen eigenlijk een voorbeeld functie? Hij is Formule 1 courreur en wil de beste in zijn klasse worden. Sinds wanneer dien je dan een voorbeeld voor wie te stellen?
Testing, one, two ...
Volgens jou kan de blauwe vlag dus afgeschaft worden?ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
Nee hoor,pacificocean schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:03:
[...]
Volgens jou kan de blauwe vlag dus afgeschaft worden?
OCO kwam van achter VER ;-) hij haalde VER in. Dan heb je geen blauwe vlag he...
I have no special talent. I am only passionately curious.
Lees even de regels over blauwe vlag terug. En kijk dan gelijk nog even het filmpje terug.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:06:
[...]
Nee hoor,
OCO kwam van achter VER ;-) hij haalde VER in. Dan heb je geen blauwe vlag he...
Feitelijk onjuist, zie de uitspraak van Race control / FIA, OCO heeft na aanleiding van het incident de op één na zwaarste straf gekregen, 10 sec halt houden via de pits. Je mag dus van alles "Jou inziens vinden" maar dat betekend niet dat je gelijk hebt.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
Niemand hier zal beweren dat OCO zich niet mag ont-lappen. Hij moet het alleen op een veilige manier doen en mag zeker in het geval van de kop van het veld zich niet met de "strijd" bemoeien. En dat deed hij alleen al door op een verkeerd moment een aanval in te zetten.
Natuurlijk zou je Max aan kunnen rekenen dat hij mee ruimte zou moeten laten, echter.... omdat hij raceleider is hoeft hij dit niet. OCO had gewoon zoals iedereen schrijft/zegt een veilig moment op DRS voorbij aan Max moeten gaan. Dit heeft hij niet gedaan, is dus schuldig aan het verkloten van Max zijn racewinst....
Het is dus geen raceincident zonder gevolgen, zoals de FIA ook terecht heeft besloten. OCO is schuldig....
Tja.... Je kijkt nu wel door een hele vreemde bril naar dit incident, Verstappen is verhaal gaan halen, daar heeft hij alle recht toe.... OCO heeft blijkbaar op een dergelijke achterlijke manier gereageerd, precies zoals hij later in een interview voor TV ook heeft gedaan, dat Max hem een aantal duwen heeft verkocht. De kop die OCO voor de duw drukte was waarschijnlijk met het geluid wat uit zijn mond kwam voldoende om Max zijn acties te rechtvaardigen. Hij had het beter niet kunnen doen, maar iedereen die op een hoog niveau sport weet wat sportemoties zijn. Dat Max een voorbeeldfunctie heeft is natuurlijk helemaal emotioneel gelul.... Waarom zou jij of ik als onbelangrijke personen een andere voorbeeldfunctie hebben als Max.Dan nog even over het duwen (contact VER tegen OCO): Voor VER is racen werk. Ik tolereer geen enkel fysiek contact op mijn werk, of het duwen is, of omdat je vroeger gepest was. None. period. Praten is het credo. VER heeft een voorbeeld functie. Hij moet er maar boven staan. Dat gelul over adrenaline enzo is alleen maar om zaken goed te praten en sensatie te bevorderen vanuit je eigen bankstel.
Zeg nou zelf, OCO heeft Max zijn feestje verpest, je kon heel duidelijk op TV zien dat Max niet van zijn 2e plaats op het podium kon genieten. Nogmaals.... Sportemoties, hij is tekort gedaan door de schuld van een ander, niet die van zich zelf (zie uitspraak FIA en straf OCO).
Max is topsporter, jij hebt makkelijk typen vanaf je eigen toetsenbord..... Nogmaals, presteer zelf maar eens op het hoogste niveau, ervaar alle emoties maar eens die daar bij horen. Dan praten we dan wel weer verder.
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 12-11-2018 23:43 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Het duwen was het gevolg van een opmerking van Ocon richting Max. Ocon had op zijn minst meteen zijn verontschuldigingen kunnen aanbieden. Dat had direct de angel uit het conflict gehaald. Ocon wist op dat moment al dat hij fout was geweest gezien de stop and go penalty.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Dit dus, al had-ie het min of meer ontwijkend gezegd in de trend van "Het spijt me dat mijn actie jouw je overwinning gekost heeft". Dan was het op dat moment meteen klaar geweest.sjaool schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:12:
[...]
Het duwen was het gevolg van een opmerking van Ocon richting Max. Ocon had op zijn minst meteen zijn verontschuldigingen kunnen aanbieden. Dat had direct de angel uit het conflict gehaald. Ocon wist op dat moment al dat hij fout was geweest gezien de stop and go penalty.
Dat Max beter anders had kunnen reageren dan het duwen staat imo verder niet ter discussie, al zijn er ook vele voorbeelden van vergelijkbare situaties waar de coureurs op de vuist gingen.. Dan vindt ik dit al een veel beter voorbeeld. Je ziet dat Max op een bepaald moment ook maar gewoon weg loopt, en Ocon op dat moment wordt tegengehouden door een FIA dude.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Everything is better with Bluetooth
Toen de Limburger de Fransman na de race opzocht en drie duwen uitdeelde, sprak het glimlachje op het gezicht van de coureur van Force India boekdelen. „Misschien is het niet goed wat Max doet, maar ik begrijp hem volledig”, stelt Jos Verstappen dinsdag in een interview met De Telegraaf.
Tja als vader ben je de aangewezen persoon om je zoon te helpen en laten we eerlijk zijn hij heeft ruime ervaring .
"Beautiful Clean Coal"
De opmerking van Max bij Peptalk sprak anders ook boekdelen "ik was blij dat [Jos] er niet bij was". Toch bijna op zo'n manier van "anders waren er echt klappen gevallen".leekers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:32:
Bron : Telegraaf
Toen de Limburger de Fransman na de race opzocht en drie duwen uitdeelde, sprak het glimlachje op het gezicht van de coureur van Force India boekdelen. „Misschien is het niet goed wat Max doet, maar ik begrijp hem volledig”, stelt Jos Verstappen dinsdag in een interview met De Telegraaf.
Tja als vader ben je de aangewezen persoon om je zoon te helpen en laten we eerlijk zijn hij heeft ruime ervaring .
Het verschil tussen de nummer 1 en nummer 99 is juist het essentiële verschil. Dat kun je niet zomaar weglaten, anders was het inderdaad slechs een race-incident geweest.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
Hoe je het ook wendt of keert, Max is de smaakmaker van bijna elke race en of je dat smaakje nou lekker vind of niet, dit is niet te ontkennen lijk me. Max maakt het wel weer levendig.
Ik heb een geweldige race gezien en van mij mocht elke race zo gaan, veel actie, emoties, crashes ( bij megagrote voorkeur niet Max
Nog maar eentje te gaan
Das nou precies de killer mentaliteit waardoor max tientallen miljoenen per jaar verdient in een F1 auto, en jij (wij) dalijk weer achter ons toetsenbordje kruipen voor een jodenfooi.ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
Je wordt geen winnaar met lief doen.
En heel eerlijk, alleen die schijnheilige kop van Ocon laat je bloed al koken.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2018 08:05 ]
"ik was sneller dan jij" met een grijns. Ik snap wel dat je dan door het lint gaat...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Inderdaad, en zeker in topsport moet je soms laten blijken dat jij de 'baas' bent. Elke winnaar heeft dat gedaan.MikeyMan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:04:
[...]
Das nou precies de killer mentaliteit waardoor max tientallen miljoenen per jaar verdient in een F1 auto, en jij (wij) dalijk weer achter ons toetsenbordje kruipen voor een jodenfooi.
Je wordt geen winnaar met lief doen.
En heel eerlijk, alleen die schijnheilige kop van Ocon laat je bloed al koken.
Verder is een kantoorbaan vergelijken met individuele topsport natuurlijk belachelijk. Zo veel adrenaline door mijn lijf toen ik aan het printen was na het overleg. Pfoe!
Verder is het echte probleem natuurlijk dat Ocon hier als een pure pestkop bezig was, gezien ook zijn smerige grijns.. ik blijf het gevoel houden dat het on purpose was als wraak
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 13-11-2018 08:28 ]
Ha! Dat is een mooie manier van een discussie aangaan: laten we HET argument even voor wat het is... Laten we ook gelijk even doen alsof de blauwe vlagen er niet waren, wel zo makkelijk voor de discussie nietwaar?ricardo246 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:25:
[...]
Mijn inziens na 30 herhalingen is dit een racing incident is (haal effe het idee dat de nummer 1 en nummer 99 met elkaar aan het knokken zijn uit de discussie, of je nu op 1 ligt of als laatste dat maakt niet uit in de schuld vraag).
"Ocon wants to go out with a bang" vermoed ik, zeker dus volgende race nog even in de gaten houden, die heeft namelijk niks meer te verliezen.GAIAjohan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:13:
[...]
Verder is het echte probleem natuurlijk dat Ocon hier als een pure pestkop bezig was, gezien ook zijn smerige grijns.. ik blijf het gevoel houden dat het on purpose was als wraak
Om af te sluiten:
Tot volgende week met de seizoensafsluiter in de zandbak Abu Dhabi!
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1