Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 80.668 views

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-05 08:12

Saffie_time

Why use this? 42!

Dat is precies het stukje wat ik kon vinden.
;)
Als Max hem daar dus net ingehaald heeft kan Ocon geen DRS hebben. Dan is het enkel dus slipstream en betere banden die dit snelheidsverschil zouden moeten verklaren...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:23

JB

Cédric roelt!

Crashhill schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:25:
[...]

Klein maar fijn is compensatiegedrag }:O
Niet te hard aan trekken. Ze komen er vast wel klaar mee. *O*

Mijn boefje is liev!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-05 16:33
Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:25:
[...]

;)
Als Max hem daar dus net ingehaald heeft kan Ocon geen DRS hebben. Dan is het enkel dus slipstream en betere banden die dit snelheidsverschil zouden moeten verklaren...
Jawel, Ocon had DRS, haalt hem in en Max pakt hem meteen in bocht 1 weer terug.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:27:
[...]

* Saffie_time gaat nog wat koffie halen :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

nachtnet zonder hoofdletter

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:33

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:21:
Is er iemand die al beelden heeft gevonden van de 2 op start-finish voordat ze met elkaar in de clinch raken?
Het enige dat ik gezien heb is heel kort dat Ocon sneller was dan Max voor bocht 1 (nieuwe banden en DRS) maar geen idee hoe snel hij ook echt erbij kwam.
In de media doet men geloven dat Ocon flying hot was maar in de cijfers kan ik het niet terug vinden dat dit ook zo is. Dus waarom kwamen beiden in deze positie terecht?
Ocon kwam precies achter Max de pits uit op nieuwe SS banden.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JB

JB

Cédric roelt!

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:27:
[...]

Ocon had gewoon op moeten tiefen. Dit heb ik nog geen enkele keer zo gezien dat iemand een leider in de race weer probeert in te gaan halen omdat ie unlapped is. Gewoon dikke bullcrap de uitleg van FI en Ocon.

AGee wijzigde deze reactie 12-11-2018 11:36 (5%)
Reden: Laat die naamsverbasteringen gewoon achterwege

Mijn boefje is liev!

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:33
[...]

;)
Is al eerder geplaatst in dit topic:
https://streamable.com/0bynn

Deze begint met de pitstop van Ocon.

Max haalt Ocon direct in wanneer deze de pits uitkomt voor turn 1. Dat is dus ook het moment dat hij op een ronde gezet wordt.

Vervolgens zie je dat Ocon een ronde lang achter Max zit en inderdaad op zijn versere SS bandjes wat sneller is. Ook niet gek... Hij probeert het in die ronde zelfs al een keer om voorbij te steken.
Aan het einde van die ronde komt OCO dichtbij aan het einde van het rechte stuk, maar niet genoeg om een poging te wagen. Vervolgens zie je VER weer in het bochtige stuk wat weglopen, maar OCO komt na die ronde aan het einde van het rechte stuk wel zo dichtbij dat hij met DRS naast Verstappen kan komen.

Gedurende al die tijd krijgt OCO blauwe vlaggen.
Volgens mij dan niet vanwege Max aangezien die al voor hem zit, maar zelfs vanwege HAM die een paar seconden achter hem zit. Dat laat dus ook zien dat OCO niet bezig is met het wegblijven uit het gevecht. Dan had hij namelijk drukker bezig geweest met vragen hoe dicht de nummer 2 op hem zit om een moment te kiezen deze ook voorbij te laten.

sanderb wijzigde deze reactie 12-11-2018 12:14 (53%)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:15

Bansheeben

There never was any cake...

Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:21:
Is er iemand die al beelden heeft gevonden van de 2 op start-finish voordat ze met elkaar in de clinch raken?
Het enige dat ik gezien heb is heel kort dat Ocon sneller was dan Max voor bocht 1 (nieuwe banden en DRS) maar geen idee hoe snel hij ook echt erbij kwam.
In de media doet men geloven dat Ocon flying hot was maar in de cijfers kan ik het niet terug vinden dat dit ook zo is. Dus waarom kwamen beiden in deze positie terecht?

Deze?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

;)
Gisteravond had ik nog een veel langere gevonden vanuit Ocon zijn perspectief. Even zoeken maar gevonden. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23-05 15:57
Ja de Formule 1 organisatie denkt laten we er maar goed gebruik van maken, nu kunnen we geld verdienen ;)

Voor de organisatie van de Formule 1 is Max toch wel een geschenk. Goede of slechte reclame, het is wel reclame voor de sport en zet Formule 1 toch weer in de kijker.

Edit: Wat mij opvalt op 1:29 dat Ocon ook gewoon terug drukt tegen Max en helemaal niet zo zielig en onschuldig is als hij zich wil voordoen.

Andyk125 wijzigde deze reactie 12-11-2018 11:37 (9%)

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:32:
[...]

Gisteravond had ik nog een veel langere gevonden vanuit Ocon zijn perspectief. Even zoeken maar gevonden. :)
[Embed: title]
Als er nu nog iemand durft te zeggen dat het aan Max lag, dan heb je het echt niet begrepen... Wat een mafklapper die Oconjo. Hiermee kun je de discussie gewoon stoppen. Ook het wel/niet bewust durf ik nu wat zekerder te stellen... }:O :/ |:( :F ;w

Mijn boefje is liev!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Thnx mannen!
Dat maakt het nog heel veel duidelijker.
De stukken waarop Ocon 'sneller' is zijn de stukken waar Max lift en coast doet om op te laden (te zien aan het knipperende lampje) en met DRS.
En dan denken jezelf te kunnen unlappen en niet binnen 3-4 bochten alsnog weer blauwe vlaggen te gaan krijgen omdat het 'voordeel' van sneller zijn er niet meer is (want geen DRS).
De actie is gewoon te dom voor woorden in zijn geheel (of hij hem nu raakt of niet).

• alexbl69
  • Laatst online: 18:08
Ok... nog eentje dan... :)

iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

:+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:36:
Thnx mannen!
Dat maakt het nog heel veel duidelijker.
De stukken waarop Ocon 'sneller' is zijn de stukken waar Max lift en coast doet om op te laden (te zien aan het knipperende lampje) en met DRS.
En dan denken jezelf te kunnen unlappen en niet binnen 3-4 bochten alsnog weer blauwe vlaggen te gaan krijgen omdat het 'voordeel' van sneller zijn er niet meer is (want geen DRS).
De actie is gewoon te dom voor woorden in zijn geheel (of hij hem nu raakt of niet).
Sterker nog, in die hele 1e ronde na zijn pitstop krijgt Ocon ook steeds blauwe vlaggen terwijl hij achter Max rijdt. Die waren dus ongetwijfeld voor Hamilton's aantocht bedoeld. Die negeert hij totaal, terwijl je daar toch echt binnen 3 bochten gehoor aan moet geven. Wat een dodo.

Maar goed, de FIA heeft hem hier ook voor bestraft natuurlijk. Een stop&go én 3 strafpunten. Veel meer kunnen ze niet doen, ze gaan niet Max ineens 10 seconden 'extra' geven ofzo. Verder had Max zich na afloop niet zo mogen gedragen. Ik snáp het wel, maar het hóórt niet.

Ocon lijkt wel een beetje op Villeneuve en Montoya: die hadden een soort kuiltje in hun hoofd met een knikkertje en als het knikkertje netjes in het kuiltje lag gingen ze keihard en waren ze een geduchte tegenstander, maar o wee als het knikkertje los kwam... dat ging zwerven en tegen allerlei random zenuwen aan duwen waardoor de heren de gekste dingen uithaalden of gingen staan uitkramen...

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:44
Ocon heeft dus echt veel te weinig pace om deze actie te kunnen verantwoorden.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:43
Bottas die als een koele kikker ook alles staat af te kijken. Of zit het programma om te reageren op gevechten niet in zijn software?

Als je zijn verdedigende acties ziet op de baan niet echt gok ik... :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wom schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:43:
Bottas die als een koele kikker ook alles staat af te kijken. Of zit het programma om te reageren op gevechten niet in zijn software?

Zijn luier zit zo te zien vol en dat voelt zo vies als je dan beweegt...

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18:06
Wom schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:43:

Bottas draait het standaard Fin-programma.

• BAS80
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-05 15:37
Het is in mijn ogen van den zotte dat een raceLEIDER van zijn lijn afmoet ofwel uit moet wijken voor een achterblijver. Maar bedankt voor het filmpje want nu zie ik goed, de blauwe vlag (al het halve circuit!) Ocon is toch niet kleurenblind?
Een coureur staat op het punt om ingehaald te worden en moet aan de snellere wagen(s) voorrang verlenen. Een coureur krijgt penalty als hij drie blauwe vlaggen heeft genegeerd. Tijdens een race wordt deze vlag alleen getoond aan rijders die op een ronde achterstand worden gezet. Tijdens trainingen en kwalificaties kan deze aan alle rijders worden getoond.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:32:
[...]

[Embed: title]
Als je het zo ziet dan snap ik OCO ook wel weer enigszins, wat had hij in godsnaam moeten doen? Liften tot z'n banden minder waren zodat Max weer sneller was?

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:16

Martinspire

Awesomeness

sanderb schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:29:
[...]

Is al eerder geplaatst in dit topic:

Deze begint met de pitstop van Ocon.

Max haalt Ocon direct in wanneer deze de pits uitkomt voor turn 1. Dat is dus ook het moment dat hij voor de 2e keer (!) op een ronde gezet wordt.

Vervolgens zie je dat Ocon een ronde lang achter Max zit en inderdaad op zijn versere SS bandjes wat sneller is. Ook niet gek... Hij probeert het in die ronde zelfs al een keer om voorbij te steken.
Aan het einde van die ronde komt OCO dichtbij aan het einde van het rechte stuk, maar niet genoeg om een poging te wagen. Vervolgens zie je VER weer in het bochtige stuk wat weglopen, maar OCO komt na die ronde aan het einde van het rechte stuk wel zo dichtbij dat hij met DRS naast Verstappen kan komen.

Gedurende al die tijd krijgt OCO blauwe vlaggen.
Volgens mij dan niet vanwege Max aangezien die al voor hem zit, maar zelfs vanwege HAM die een paar seconden achter hem zit. Dat laat dus ook zien dat OCO niet bezig is met het wegblijven uit het gevecht. Dan had hij namelijk drukker bezig geweest met vragen hoe dicht de nummer 2 op hem zit om een moment te kiezen deze ook voorbij te laten.
Wat mij ook verbaasd is de reden vanuit het Team dat ie er voorbij mocht omdat ie met zijn eigen gevecht bezig was.

Kijk je echter naar zijn achterstand en met wie hij op welke positie in gevecht was, dan zie je dus dat het echt voor Jan met de korte achternaam was. Je ziet op de onboard ook niemand rijden waar ie ook maar mee in gevecht kan zijn voor positie. Hij ligt zwaar buiten de punten. Is een P15 ze dan zoveel waard? Nee toch? Ook al was ie P15 of P14 geworden, dan was het allemaal nog vrij kansloos.

Dus er was voor hem niks te winnen en dan doet ie het ook nog eens op zo'n manier.

Had ie achter Max gebleven (slipstream) met een iets lager brandstofverbruik, dan had ie waarschijnlijk dichter in de buurt gekomen dan hoe dat ie het nu deed.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:29:
[...]

Hij heeft deels ook wel gelijk. Ocon had natuurlijk gewoon eieren moeten kiezen voor zijn geld na bocht 1, dat is helder. Maar als Max voor bocht 2 vervolgens in zijn spiegels kijkt en ziet dat Ocon er nog steeds zit is het op zijn minst naif om gewoon in te sturen en te hopen dat Ocon wel op zijn rem gaat staan..

Dat is als raceleider een te groot risico en kun je uitsluiten door een metertje extra ruimte te geven en Ocon op het volgende rechte stuk desnoods weer in te halen.
Hoewel er niets tegen voorzichtigheid zou zijn aan de kant van Verstappen is het van Hamilton gewoon een eenvoudig trucje om te zeggen:

Het was geen geluk voor mij, maar de concurrent deed het verkeerd en dus ben ik de terechte winnaar.

Als Hamilton had gezegd dat het Ocon's schuld was, dan gaf hij daarmee ook indirect toe dat hij de overwinning heeft "gekregen."

Dat is hoe het over komt op mij, want ik denk dat Hamilton dit ook gewoon had kunnen gebeuren. Gezien Max in de eerste bocht al een halve auto lengte voor lag, mag je er vanuit gaan dat Ocon gaat inhouden als achterblijver. Uiteraard was het achteraf veel beter geweest al had Max even geduld gehad, achter Ocon de volgende bocht in en dan zelf DRS hebben om Ocon in te halen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• BAS80
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-05 15:37
Aardappel schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:53:
[...]

Bottas draait het standaard Fin-programma.
Wie weet, morgen is er weer een Patch Tuesday.
:+

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• vosss
In dat filmpje van Ocon zijn pitstop tel ik 8x een blue flag omdat Lewis die achter hem rijdt op P2.

Pas in de ronde voor de crash wordt geen blauwe vlag meer getoond. Hoezo laten ze hem zo lang doorrijden en blauwe vlaggen negeren??

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Dit schreven internationale media over Verstappen in Brazilië
Max Verstappen stevende in de Grand Prix van Brazilië af op zijn zesde zege in de Formule 1, totdat hij in de rondte werd getikt door achterblijver Esteban Ocon en achter Lewis Hamilton genoegen moest nemen met P2. Ook in de buitenlandse media vindt men dat de Nederlander is beroofd van de winst. Motorsport.com maakt, zoals gebruikelijk op maandag, een internationaal rondje.

L’Equipe: Zware onvoldoende voor Ocon, maar Renault nóg slechter
l’Equipe, de grootste sportkrant uit het thuisland van Esteban Ocon, doet weinig moeite om haar landgenoot te verdedigen. Het Franse medium beoordeelt de Force India-coureur op een schaal van 20 met een 6, oftewel: een 3, een zware onvoldoende. “Van Ocon zullen we alleen de botsing met Max Verstappen onthouden, waarmee hij de Nederlander van de overwinning beroofde”, schrijft l’Equipe. “Ocon bevond zich in een enorme puinhoop. Hij, overtuigd van zijn eigen gelijk, had nergens spijt van. En hij had nog wel de intelligentie om na de race niet te reageren op het duwen van Verstappen. Verder reed hij een onopvallende race.”

Wel lijkt l’Equipe begrip te tonen voor de reactie van Verstappen bij de weging; in de beoordeling van de Nederlander wordt er althans met geen woord over gerept. Verstappen krijgt met een 16 op 20 (een 8 ) het hoogste cijfer van allemaal. “Hij heeft de race dan niet gewonnen, maar was wel de beste coureur”, klinkt het. “Verstappen beheerste het zo goed dat alleen pech hem nog van de winst kon houden. En dat gebeurde in de 44ste ronde. Hij is daarna tot het einde blijven strijden, maar werd uiteindelijk tweede.”

De 6 op 20 aan Ocon kan overigens nog als mild worden beschouwd, vindt ook een bezoeker van de l’Equipe-website. “Waar hebben jullie die 6 punten voor Ocon gevonden?”, reageert een lezer onder het artikel. Renault wordt namelijk nog slechter beoordeeld dan Ocon - met een 5 op 20 - aangezien het Franse team een weekend van slechts ‘een beetje tevredenheid’ kende...

Sky Italia: “Ocon, hoe krijg je het voor elkaar????”
Ook vanuit Italië krijgt Ocon een 3. “Maar hoe krijg je het voor elkaar????”, is het enige dat Carlo Vanzini, de commentator van Sky Italia, kwijt wil over de Fransman. Verstappen krijgt daarentegen een 10 van hem. “Super en leuk”, vat Vanzini het optreden van de Nederlander in twee woorden samen. “Bravo voor zijn gedecideerde inhaalacties, bravo voor zijn bandenmanagement, bravo voor alles. Misschien had hij iets voorzichtiger kunnen zijn bij Ocon, maar hij had alle gelijk van de wereld.”

“Super Max”, schrijft La Gazzetta dello Sport. “Hij heeft de twee Ferrari’s, die wel op een compound harder reden, letterlijk opgepeuzeld.” De grootste sportkrant van Italië zag Verstappen in de tiende ronde nog een ‘meesterzet’ doen met een ‘dodelijke inhaalactie’ bij Valtteri Bottas. De krant schrijft van een ‘dominante race’ van Verstappen, noemt het ‘heel jammer voor Max’ en de fout van Ocon ‘nóg onverklaarbaarder’. “Hij heeft de buitengewone race van de Red Bull-coureur geruïneerd. Maar zelfs met een beschadigde auto was de Nederlander ongelooflijk en heeft hij tot het einde gezocht naar succes”, besluit La Gazzetta.

Sky Sports: “De leider mag een vrije doortocht verwachten”
“Hamilton wint de race van Verstappen”, is Sky Sports helder over de zege van landgenoot Hamilton. Volgens de Britse sportzender verwachtte Red Bull slechts een outsider te worden in het gevecht tussen Mercedes en Ferrari. “Maar een agressieve Verstappen maakte al vroeg zijn intenties duidelijk met identieke inhaalacties op Kimi Raikkonen en Sebastian Vettel”, constateert Sky. “De Red Bull werd vervolgens even opgehouden door Bottas, maar hun gevecht - waarin de Fin wanhopig probeerde om ervoor te blijven - bevestigde dat Mercedes worstelde in vergelijking met de Red Bull.”

Na de pitstops ging Verstappen ook Hamilton voorbij voor de leiding. ”De Red Bull-coureur stak in een sublieme vorm op Interlagos en zijn inhaalactie op Hamilton leek beslissend voor de uitkomst van de race”, vervolgt Sky. De Britten rekenden echter buiten Ocon. “Dat veranderde alles, waardoor Hamilton de overwinning kon erven die hij met euforie vierde.” Analist Martin Brundle vulde aan: “De leider heeft het recht om een vrije doortocht te verwachten”.

Bild: “Alsof Ocon rechtstreeks in gevecht was met Verstappen”
Op de Duitse televisie sloot voormalig Formule 1-coureur Timo Glock zich volledig aan bij Brundle. “Totaal onnodig van Ocon. Hij had het al lang moeten opgeven. Je kan de leider niet zo aanvallen”, zei Glock tegen RTL, waar hij tegenwoordig als analist werkzaam is. Bild-verslaggever Lennart Wermke vult aan: “Hamilton, sinds Mexico wereldkampioen, wint ook in Brazilië. Maar vooral omdat Verstappen heel veel pech had. Ocon probeerde hem aan te vallen alsof hij in een rechtstreeks gevecht met de Nederlander was. Hamilton kreeg zo de leiding en overwinning in de schoot geworpen.”

Wermke legt tevens uit hoe het zover heeft kunnen komen. “In de 44ste ronde gaat Verstappen soeverein aan kop. Ocon was op dat moment net gewisseld van softs naar supersofts en ligt dan veertiende. Maar met bijna zes seconden stilstaan duurde die pitstop heel lang”, analyseert de Bild-journalist. Door de langzame pitstop was Ocon precies op één ronde gezet door Verstappen. “Hij wilde die tijd goedmaken. Maar deze crash kostte het Red Bull-supertalent een zekere zege”, aldus Wermke.
Bron

• YakuzA
  • Laatst online: 23:33

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jackson6 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:57:
[...]
Als je het zo ziet dan snap ik OCO ook wel weer enigszins, wat had hij in godsnaam moeten doen? Liften tot z'n banden minder waren zodat Max weer sneller was?
What about even bellen met zijn teambaas of hij even bij RBR kan buurten om te vragen of hij er langs mag oid? :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• alexbl69
Jackson6 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:57:
[...]

Sterker... hij had moeten liften om Lewis er voorbij te laten.

Ocon pitte in ronde 40. De achterstand van Lewis op Verstappen was achtereenvolgens ronde 40 (1,8s), ronde 41 (2s) en ronde 42 (2,4s).

Bron

Ocon heeft dus vanaf het moment dat hij uit de pits kwam tot het moment van de aanrijding continu blauwe vlaggen gehad om Lewis er voorbij te laten. In plaats daarvan gaat hij Verstappen aanvallen en tikt hem van de baan 8)7.

Achteraf was een DSQ waarschijnlijk gepaster geweest.

iRacing Profiel

• vosss
alexbl69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:14:
[...]

Sterker... hij had moeten liften om Lewis er voorbij te laten.

Ocon pitte in ronde 40. De achterstand van Lewis op Verstappen was achtereenvolgens ronde 40 (1,8s), ronde 41 (2s) en ronde 42 (2,4s).

Bron

Ocon heeft dus vanaf het moment dat hij uit de pits kwam tot het moment van de aanrijding continu blauwe vlaggen gehad om Lewis er voorbij te laten. In plaats daarvan gaat hij Verstappen aanvallen en tikt hem van de baan 8)7.

Achteraf was een DSQ waarschijnlijk gepaster geweest.
Die blauwe vlaggen zijn ook te zien in het eerder geposte filmpje onboard bij Ocon.

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:10

TrekDr0p

Lazy arze

Ik vind dit topic bijna vermakelijker dan de race... bijna dan :+

Niet verwacht dat RBR zo goed ging, wel duidelijk zichtbaar dat VER makkelijker door het verkeer gaat dan RIC. Duidelijk de meerdere dit jaar.

OCO, tja genoeg over gezegd.

HAM maximaal geprofiteerd van OCO :)

VAN goede race gereden, weinig van gezien helaas.

Volgens mij mag er wel een slotje op dit topic :+

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:02:
Pas in de ronde voor de crash wordt geen blauwe vlag meer getoond. Hoezo laten ze hem zo lang doorrijden en blauwe vlaggen negeren??
Waar zowel Alonso en Vandoorne voor op de vingers getikt zijn (en die minder dan een ronde de blauwe vlaggen negeerden) en beiden een 5 seconden tijdstraf + 2 strafpunten op licentie voor hebben gekregen;

FIA besluit Vandoorne (offence doc 38)
FIA besluit Alonso (offence doc 35)

Bron

CH4OS wijzigde deze reactie 12-11-2018 12:28 (6%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:03

Jasphur wijzigde deze reactie 12-11-2018 12:27 (34%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

En ik maar denken dat Max geen helm in zijn handen had en dat dat zeer gunstig was voor het gebit van Ocon.
Had ie zijn helm gewoon wel in zijn handen...

Die blik van Ocon ook... Ik denk dat mijn bloed ook zou zijn gaan koken en ik ben normaal meer in de Kimi (ijsblok) categorie.

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:35
CH4OS schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:24:
[...]
Waar zowel Alonso en Vandoorne voor op de vingers getikt zijn (en die minder dan een ronde de blauwe vlaggen negeerden) en beiden een 5 seconden tijdstraf + 2 strafpunten op licentie voor hebben gekregen;

FIA besluit Vandoorne (offence doc 38)
FIA besluit Alonso (offence doc 35)

Bron
Die denken beide: blauw vlaggen? welke vlaggen? we zijn er volgend jaar toch niet meer. Alonso heeft al aangegeven dat hij van Abu Dhabi een vaarwelsrit gaat maken en tijdens de race gewoon buiten de baan gaat rijden om naar de fans te zwaaien _O-

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:47

Gynnad

* * *

Wat ze misschien zouden moeten veranderen is dat achterblijvers geen DRS meer krijgen, want daardoor kan Ocon nu bij blijven en met de krachtige Mercedes motor + DRS op het rechte stuk loopt hij flink in op Verstappen. Wanneer hij dit niet had gehad was dit ook nooit gebeurd.

Iemand enig idee waarom ook achterblijvers DRS krijgen, is dit puur voor de topteams als ze veel schade hebben opgelopen om ze toch nog een kans te geven naar de punten te rijden (en zich dus misschien moeten unlappen?). Want buiten de top 3 teams heeft geen een ander team het tempo van de top 3 teams, dus heeft unlappen bijna nooit nut.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ThomasG
Gynnad schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:31:
[...]

Wat ze misschien zouden moeten veranderen is dat achterblijvers geen DRS meer krijgen, want daardoor kan Ocon nu bij blijven en met de krachtige Mercedes motor + DRS op het rechte stuk loopt hij flink in op Verstappen. Wanneer hij dit niet had gehad was dit ook nooit gebeurd.

Iemand enig idee waarom ook achterblijvers DRS krijgen, is dit puur voor de topteams als ze veel schade hebben opgelopen om ze toch nog een kans te geven naar de punten te rijden (en zich dus misschien moeten unlappen?). Want buiten de top 3 teams heeft geen een ander team het tempo van de top 3 teams, dus heeft unlappen bijna nooit nut.
Je krijgt altijd DRS als je minder dan 1 seconden achter iemand zit. Of dit nu de raceleader is of een backmarker maakt niet uit. de P1 krijgt dus DRS als hij achter een backmarker rijdt, en andersom krijgt een backmarker DRS als hij achter iemand uit de top 6 rijdt.

• Bansheeben

Bansheeben

Gynnad schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:31:
[...]

Volgens mij is het concept dirty air al heel oud en is het dus puur een manier om iedereen die achter iemand anders moet aanrijden gewoon een steuntje in de rug te geven. Verder denk ik ook dat het technisch lastig is om te realiseren wanneer je andere regels op gaat hangen aan het DRS systeem behalve de simpele 1 seconde regel

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:44
Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:34:
Volgens mij is het concept dirty air al heel oud en is het dus puur een manier om iedereen die achter iemand anders moet aanrijden gewoon een steuntje in de rug te geven.
Dirty air een steuntje in de rug? Dirty air is iets negatiefs, niet iets positiefs.

• Gynnad

Gynnad

* * *

ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:33:
[...]
Je krijgt altijd DRS als je minder dan 1 seconden achter iemand zit. Of dit nu de raceleader is of een backmarker maakt niet uit. de P1 krijgt dus DRS als hij achter een backmarker rijdt, en andersom krijgt een backmarker DRS als hij achter iemand uit de top 6 rijdt.
Ik snap hoe de regel in elkaar steekt, maar ik vraag mij af of dit ook het geval zou moeten zijn voor achterblijvers, misschien moeten ze dit maar eens aanpassen volgend seizoen.
Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:34:
[...]

Volgens mij is het concept dirty air al heel oud en is het dus puur een manier om iedereen die achter iemand anders moet aanrijden gewoon een steuntje in de rug te geven. Verder denk ik ook dat het technisch lastig is om te realiseren wanneer je andere regels op gaat hangen aan het DRS systeem behalve de simpele 1 seconde regel
Je zou toch kunnen zeggen als je X-tijd binnen degene ligt welke positioneel ook voor jou rijdt, dus in dit geval lag Max +/- 73 seconden voor op Ocon, dus zou hij in dat geval geen DRS krijgen. Volgens mij is dat niet zo moeilijk en inderdaad Ocon heeft dan last van dirty air, maar hij ligt niet voor niets op een ronde achterstand.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:55
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:17:
[...]

Waarom zou Max iets moeten verwachten? De top drie teams zetten in de regel het hele veld minstens op een ronde, elke race. Ocon gaat dus nu al twee seizoenen, vrijwel elke race gewoon aan de kant net zoals de rest van Formule 1,5. Dat had hier niet anders moeten zijn. Ocon moest gewoon aan de kant gaan en achteraan aansluiten, klaar. Hij had absoluut niet de snelheid om zichzelf te unlappen. Zelfs als hij het deed, dan zou hij meteen blauwe vlaggen krijgen. Sterker nog, die kreeg hij al.
Het simpele punt van voorrang hebben is niet hetzelfde als voorrang krijgen. Het incident is zeker niet de schuld van Max maar die had kunnen anticiperen wat ie dus niet deed omdat hij dacht het niet te hoeven.
Wie weet gaat ie misschien nog een keer aan dit moment terugdenken en met een iets wijdere boog om een backmarker heen.
Dan worden er weer superlatieven aangevoerd wat Max anders had moeten doen. "Hij is te agressief", "hij moet zijn rijstijl aanpassen", "zo zal hij nooit kampioen worden" etc. Komt ook allemaal van journalisten die de boel weer flink op willen kloppen voor clicks voor hun artikelen. Die zitten niet in de auto, en daar is een goede reden voor. Ondertussen was het wel Max die met een mindere motor op een vermogenscircuit even doodleuk beide Ferrari's en beide Mercedessen inhaalde. Daar heeft niemand het meer over, zeker niet die "journalisten"...
'hij is te agressief', 'hij moet zijn rijstijl aanpassen' en 'zo zal hij nooit kampioen worden' zijn geen superlatieven hoor, hooguit slecht onderbouwde meningen. Maar waarom je hier nou ineens wild om je heen gaat slaan en er de media, ex coureurs en toch ook maar weer even Renault erbij moet slepen snap ik dan weer niet. Dat is hier helemaal het punt niet.

• JB

JB

Cédric roelt!

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:02:
In dat filmpje van Ocon zijn pitstop tel ik 8x een blue flag omdat Lewis die achter hem rijdt op P2.

Wat na het zien van dit filmpje voor mij de reactie van Hamilton richting Max nog kanslozer maakt. Hij heeft ronde lang gezien dat Ocon blauwe vlaggen had. Beetje jammer van Lewis...

Mijn boefje is liev!

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Die Ocon is ook wel een clown met z'n smerige lach in die lelijke roze race overal. :X

\o/

• ThomasG
JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:37:
[...]

Wat na het zien van dit filmpje voor mij de reactie van Hamilton richting Max nog kanslozer maakt. Hij heeft ronde lang gezien dat Ocon blauwe vlaggen had. Beetje jammer van Lewis...
Bewijst gewoon dat Lewis nachtmerries heeft van Max :+ Zowel in Brazilie als Mexico kon Lewis gewoon niet op tegen Max. Als de Honda motor volgend jaar levert waar we op hopen gaat Lewis get nog moeilijk krijgen, vooral omdat Max gewoon ronde na ronde na ronde kan knallen als hij op dreef is. En dat is Lewis de laatste jaren niet meer gewent.

• Bansheeben

Bansheeben

TheBrut3 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:36:
[...]

Dirty air een steuntje in de rug? Dirty air is iets negatiefs, niet iets positiefs.
Nee ik bedoelde dat DRS het steuntje in de rug is om voor het dirty air effect te compenseren :)

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:37:
Precies wat ik dacht. Dat is dan weer de (levens)ervaring van Hamilton dat hij weet hoe en waarom hij zo'n reactie moet plaatsen. Hij probeert psychologisch Verstappen uit de tent te lokken omdat hij Verstappen als één van de grootste concurrenten ziet voor het komende jaar.

• Bansheeben

Bansheeben

Gynnad schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:36:
[...]

Je zou toch kunnen zeggen als je X-tijd binnen degene ligt welke positioneel ook voor jou rijdt, dus in dit geval lag Max +/- 73 seconden voor op Ocon, dus zou hij in dat geval geen DRS krijgen. Volgens mij is dat niet zo moeilijk en inderdaad Ocon heeft dan last van dirty air, maar hij ligt niet voor niets op een ronde achterstand.
Ja de regels zijn simpel te verzinnen. De implementatie daarentegen... Want dit zou dus al betekenen dat het DRS detectie systeem de verschillende auto's uit elkaar moet gaan houden. Aangezien de live timing al meer dan eens op z'n gat heeft gelegen dit seizoen, is het niet ondenkbaar dat dat systeem om de auto's uit elkaar te houden niet bepaald waterdicht is.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:36:
[...]
Koplopers hebben nu ook DRS op achterblijvers, dat voordeel zou dan ook weg moeten vallen. Het merkbare verschil zal echter nog wat kleiner zijn aangezien ze toch al op een (of twee) rondes achterstand worden gezet.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Gynnad

Gynnad

* * *

redfoxert schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:52:
[...]

Koplopers hebben nu ook DRS op achterblijvers, dat voordeel zou dan ook weg moeten vallen. Het merkbare verschil zal echter nog wat kleiner zijn aangezien ze toch al op een (of twee) rondes achterstand worden gezet.
In achterblijver krijgt blauwe vlaggen en moet dus aan de kant, waardoor DRS daarvoor niet nodig zou zijn.. (al doen Fernando en Stoffel daar niet aan mee.. :+ )

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18:06
Krijgt die gast van de FIA nou een een dag schoffelen aan de broek voor het duwen van Ocon?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aardappel schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:57:
Krijgt die gast van de FIA nou een een dag schoffelen aan de broek voor het duwen van Ocon?
Twee dagen. ;)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat Ocon dit gebeuren over een paar jaar weer naar buiten gaat brengen als; "we were fighting for position and I past him and Verstappen lost his head again as he always did in Formula 3 every time I beat him.". Dus....

Even wat serieuzer...

A smile a day....

• JB

JB

Cédric roelt!

http://imgup.nl/images/2018/11/12/oclown.jpg

Mijn boefje is liev!

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-05 00:01

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

Max moet ook achteraf hadden gedacht: had ik hem maar op z'n neus geslagen.

Wat een belachelijke bedoeling, ze geven Ocon een enorm lage straf gegeven (diskwalificatie was meer dan terecht) en vervolgens laten ze die twee tegelijk wegen. Hoe dom kan de FIA zijn. Wederom een zeer trieste dag voor de geloofwaardigheid van de FIA.

Weddings are basically funerals with cake.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er valt me nog iets anders op aan de foto's. Esteban zal toch geen oogje op onze Max hebben, wel?
"Hit me baby one more time....."

A smile a day....

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:47

Pierre

Zucht

hardware-lover schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:02:
[...]

Er valt me iets anders op aan de foto's. Esteban zal toch geen oogje op onze Max hebben, wel?
"Hit me baby one more time....."
_/-\o_ haha dit topic ontspoort helemaal met dit soort opmerkingen.

Pierre wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:03 (10%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Robinvdh5 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:01:
Wat een belachelijke bedoeling, ze geven Ocon een enorm lage straf gegeven (diskwalificatie was meer dan terecht) en vervolgens laten ze die twee tegelijk wegen. Hoe dom kan de FIA zijn. Wederom een zeer trieste dag voor de geloofwaardigheid van de FIA.
Vind vooral de volslagen kniderachtige manier hoe Ocon er mee om gaat boekdelen spreken. Met name over hem. Wat dat betreft is hij inderdaad de clown van het hele F1-circus.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:29:
Die blik van Ocon ook... Ik denk dat mijn bloed ook zou zijn gaan koken en ik ben normaal meer in de Kimi (ijsblok) categorie.
Neehoor, hij weet zich gewoon geen houding te geven. Deze lach is die van 'eh wtf?!' of in het frans 'eh, qlb?'

Ik vermoed dat hij hiermee zijn laatste kans op een ander stoeltje dan dat van Bottas heeft vergooid overigens.

pjottum wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:09 (13%)

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• ThomasG
CH4OS schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:07:
[...]
Vind vooral de volslagen kniderachtige manier hoe Ocon er mee om gaat boekdelen spreken. Met name over hem. Wat dat betreft is hij inderdaad de clown van het hele F1-circus.
Zijn gedrag was ook wel te voorspellen als je meer over Ocon weet. Gasly kent Ocon uit de karting, en heeft een hekel aan Ocon. Niet zozeer doordat Ocon hem meerdere malen (moedwillig) van de baan reed, maar vooral door de houding en reactie van Ocon daarna. Gasly en Ocon waren ooit vrienden, maar dat is al lang verleden tijd.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:09:
[...]
Zijn gedrag was ook wel te voorspellen als je meer over Ocon weet. Gasly kent Ocon uit de karting, en heeft een hekel aan Ocon. Niet zozeer doordat Ocon hem meerdere malen (moedwillig) van de baan reed, maar vooral door de houding en reactie van Ocon daarna. Gasly en Ocon waren ooit vrienden, maar dat is al lang verleden tijd.
Max kent Ocon ook van het karten en uit de Formula 3. Ze zijn echt geen onbekenden van elkaar :)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Smultie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:31:
[...]

Die gast ownt sociale media

Point in case

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Bansheeben

Bansheeben

pjottum schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:09:
[...]

Neehoor, hij weet zich gewoon geen houding te geven. Deze lach is die van 'eh wtf?!' of in het frans 'eh, qlb?'

Ik vermoed dat hij hiermee zijn laatste kans op een ander stoeltje dan dat van Bottas heeft vergooid overigens.
In Frankrijk is zo'n lovetap dan ook heel normaal natuurlijk. Als je daar geen ruimte hebt, gebruik je die bumper gewoon. Waar is die tenslotte anders voor?

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:42

basvn

Breezand - NHN

Villeneuve over ocon

voor het eerst dat ik het met hem eens ben..

basvn wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:14 (10%)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• ThomasG
Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:13:
[...]

In Frankrijk is zo'n lovetap dan ook heel normaal natuurlijk. Als je daar geen ruimte hebt, gebruik je die bumper gewoon. Waar is die tenslotte anders voor?
Daarom moet je als je met de auto naar Parijs gaat nooit de handrem gebruiken, anders heb je kans dat je schade hebt aan je auto 8)7

• Bansheeben

Bansheeben

basvn schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
Villeneuve over ocon

Broken clock something something correct twice a day :+

• Coinyo
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 25-04 17:54
Beter op het einde van dit seizoen zo'n akkefietje dan volgend seizoen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Coinyo schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:21:
Beter op het einde van dit seizoen zo'n akkefietje dan volgend seizoen.
Volgend jaar rijd die andere frika(n)del in die roze Milka, dus even grote kansen :+

Mijn boefje is liev!

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:25
basvn schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
Villeneuve over ocon

Villeneuve was zelf ook van het soort rijders wat F1 nodig heeft. Misschien niet altijd de verstandigste, maar wel altijd spectaculair. Wie herinnert zich die crash in Eau Rouge nog? Hij wilde aan iedereen laten zien dat je Eau Rouge wel vol gas kon nemen. Misschien een verklaring voor zijn ongenuanceerde commentaar.

On topic
In dat opzicht goed om te lezen dat Villeneuve de opgaande lijn van VER ook gezien heeft. Helemaal blind is hij dus niet.
“Max was amazing, and his overtaking early on without DRS, aggressive, clean. It’s a different Max. It looks like after Monaco he took [Daniel] Ricciardo’s talent, or what was good in Ricciardo as well. You already had the Max, and he got rid of what was nasty and took what was good from Ricciardo, and has really made a step. In the last few races he’s been very impressive.”

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:05
Wat een provocerende rotkop. Precies zo'n schrielig etterbakje zoals we die allemaal wel kennen uit onze vroege jeugd. Uitlokken, uitlokken en als iemand een keer een paar welverdiende klapjes uitdeelt gaat ie bij de leraar huilen en vertellen dat de klapjesgever zo agressief is.
Nee Max heeft zich zeer netjes ingehouden.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Zo, nachtje geslapen, maar de zure smaak is nog niet weg bij mij.

HAM zijn opmerkingen omtrent de OCO-VER clash zijn toch wel vreemd, helemaal in het licht van de onderlinge relaties (OCO - Merc/Toto).

Verder is de FIA nog steeds een organisatie met een Franse naam en waar kwam OCO ook alweer vandaan?

En ga nu niet met aluhoedjes komen, want de FIA heeft in het verleden meerdere malen bewezen een zeer partijdige organisatie te kunnen zijn, dus die hebben wmb de schijn flink tegen.

Dan de vraag wie er fout zat...
Dat Max slimmer had mogen zijn is achteraf makkelijk gezegd, het gaat allemaal nog steeds op hoge snelheid en Max mag verwachten dat een achterblijver niet met je aan het race is op het scherpst van de snede.
Ja OCO mag zichzelf unlappen, maar dan wel zonder de leider in gevaar te brengen natuurlijk.
Zodra je de bocht niet hebt, moet je uitwijken en uithuilen.

Dat maakt het voor mij daarom ook zo onbegrijpelijk en vandaar dat ik er meer achter zoek dan alleen maar dommigheid.
F1 blijft een grote politieke arena tenslotte, dat zal nooit overgaan en draagt ook wel bij aan de smeuigheid eigenlijk, maar vond het van gisteren wel erg jammer.

Trouwens, wat was het een heldendaad geweest als hij HAM toch nog had gepakt!
Ik hoopte daar zo op gisteren! Jammer dat dit niet is gelukt...

Even alles aan de kant geschoven, is het wel zo dat Max een ongekend hoog niveau laat zien momenteel. Dat moet Honda en RBR meer dan ooit motiveren om het goed te gaan doen volgend jaar.

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-05 13:17
JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:25:
[...]

Volgend jaar rijd die andere frika(n)del in die roze Milka, dus even grote kansen :+
Mwoah, ik acht die andere clown niet in staat om VER te raken als ie erop zou mikken...

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

-ION- schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:33:
[...]

Nee Max heeft zich zeer netjes ingehouden.
Hij had zijn helm in zijn handen.. daar had hij veel meer mee kunnen doen dan een paar duwtjes.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-05 13:17
albino71 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:38:

HAM zijn opmerkingen omtrent de OCO-VER clash zijn toch wel vreemd, helemaal in het licht van de onderlinge relaties (OCO - Merc/Toto).

Verder is de FIA nog steeds een organisatie met een Franse naam en waar kwam OCO ook alweer vandaan?

En ga nu niet met aluhoedjes komen, want de FIA heeft in het verleden meerdere malen bewezen een zeer partijdige organisatie te kunnen zijn, dus die hebben wmb de schijn flink tegen.

Dat Max slimmer had mogen zijn is achteraf makkelijk gezegd, het gaat allemaal nog steeds op hoge snelheid en Max mag verwachten dat een achterblijver niet met je aan het race is op het scherpst van de snede.
Ja OCO mag zichzelf unlappen, maar dan wel zonder de leider in gevaar te brengen natuurlijk.

Dat maakt het voor mij daarom ook zo onbegrijpelijk en vandaar dat ik er meer achter zoek dan alleen maar dommigheid.
F1 blijft een grote politieke arena tenslotte, dat zal nooit overgaan en draagt ook wel bij aan de smeuigheid eigenlijk, maar vond het van gisteren wel erg jammer.

Even alles aan de kant geschoven, is het wel zo dat Max een ongekend hoog niveau laat zien momenteel. Dat moet Honda en RBR meer dan ooit motiveren om het goed te gaan doen volgend jaar.
<aluhoedje>
Vergeet niet dat Renault Frans is he, en Ocon ook... Zou het niet een Franse vergeldingsactie zijn?
</aluhoedje>

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:00

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Dit is ook denk ik precies de reden waarom Ricciardo weggaat volgend seizoen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Pathogen schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:39:
[...]

<aluhoedje>
Vergeet niet dat Renault Frans is he, en Ocon ook... Zou het niet een Franse vergeldingsactie zijn?
</aluhoedje>

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01:08

De verklaring lijkt me veel onschuldiger.
Toegeven dat Ocon Verstappen onreglementair van de baan af tetst en daar helemaal niet had mogen vechten om positie doet af aan zijn eigen prestatie, want dan heeft hij de overwinning feitelijk gekregen.
Nu kon hij beweren dat hij won omdat Verstappen een fout maakte en dat hij zelf zo'n fantastische race reed ondanks alle materiële problemen.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://www.formule1.nl/n...volgende-ronde-kapotgaan/

Motor van Lewis stond op t randje van begeven

• ThomasG
Het is wel Toto Wolff die dat zegt. Dezelfde Toto Wolff die bij een gat van ruim 100 punten zegt dat teamorders nodig zijn, omdat Hamilton anders het championship kan verliezen. Ofwel, er was een klein probleempje met de motor en het viel allemaal wel mee.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:45

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

basvn schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:38:
[...]

Hij had zijn helm in zijn handen.. daar had hij veel meer mee kunnen doen dan een paar duwtjes.
Volgende keer smijt hij gewoon zijn help richting Ocon. Nascar style :+

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:42
Jullie hebben teveel een roze bril op. Toen Max in gevecht ging met Lewis in Austin had Lewis alles te verliezen en maakte ruim baan voor Max. Ook dit seizoen : Max die bijna ongehinderd naar de winst rijdt en zichzelf in Vettel zijn Ferrari parkeert. En zo zijn er meer situaties waar je even goed in je achterhoofd moet houden wat je te verliezen hebt, en wat de ander te verliezen heeft. En of het erg is dat iemand je inhaalt of dat je even moet wachten op een betere kans.

Ocon had niets te verliezen, die kon alleen even laten zien dat hij Max kon hebben. Dat mislukte en daarvoor is hij bestraft.

Afijn, net als alles gaat dit het koppie in en uiteindelijk krijgen we een nog sterkere Max terug. Ik verheug me nu al op 2019!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:43
TommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
[...]

Half uur ná het gebeuren op de baan.

[...]

:z Misschien moet je zelf leren lezen vriend.

TommyGun in "[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië"
TommyGun in "[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië"

Maar goed, blijkbaar is het heel normaal wat 'ie doet getuige alle reacties maar ik vind het bizar hoe Max verdedigd wordt door iedereen, op de radio ook weer :X tenenkrommend die Jack in de show van Giel. En vervolgens Tom... tja... flinke korrel zout.
Wat is het probleem? Ik denk dat 90 % van de mensen die Schumacher de garage van MCL binnenliep om DC door de garage te gooien stonden te juichen . Mannen als Irvine !

Eindelijk karakter en pit. Dat zouden we moeten toejuichen. Hij was stout, heeft zijn straf dus het is done.

Ik zag op twitter iemand reageren en een link naar Montoya maken. Eindelijk, eindelijk weer iemand die de pit als Montoya had.

backupdevice wijzigde deze reactie 12-11-2018 14:18 (8%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• alexbl69
Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:29:
En ik maar denken dat Max geen helm in zijn handen had en dat dat zeer gunstig was voor het gebit van Ocon.
Had ie zijn helm gewoon wel in zijn handen...

Het lijkt wel de blik van iemand die met z'n laatste kilometers in de F1 bezig is en zijn laatste kans grijpt om de Nemesis van zijn carrière een hak te zetten.
Robinvdh5 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:01:
[...]
Max moet ook achteraf hadden gedacht: had ik hem maar op z'n neus geslagen.

Volgens mij weegt de top-3 zich voor/bij de cooldown room, de overige coureurs gaan naar de garage. Max heeft hem echter opgezocht.
Zat daar ook nog aan te denken. Ocon doet een pitstop die veel te lang duurt, waardoor hij precies achter Verstappen en voor Hamilton op de baan komt. Ondanks een miljoen-miljard blauwe vlaggen komt er geen kik van Lewis. Anderhalve ronde later rost Ocon Verstappen van de baan en kan Hamilton er voorbij voor de overwinning :).

Directe disclaimer: ik geloof helemaal niks van dit scenario. De schade voor Mercedes mocht het aan het licht komen zou immens zijn (WDC/WCC kwijt en uitsluiting?). Dat risico gaan ze nooit nemen enkel voor een extra overwinning.
Daar zat ik ook op te hopen :). Dan was hij een instant legend geweest.
asing schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:13:
Jullie hebben teveel een roze bril op. Toen Max in gevecht ging met Lewis in Austin had Lewis alles te verliezen en maakte ruim baan voor Max. Ook dit seizoen : Max die bijna ongehinderd naar de winst rijdt en zichzelf in Vettel zijn Ferrari parkeert. En zo zijn er meer situaties waar je even goed in je achterhoofd moet houden wat je te verliezen hebt, en wat de ander te verliezen heeft. En of het erg is dat iemand je inhaalt of dat je even moet wachten op een betere kans.

Ocon had niets te verliezen, die kon alleen even laten zien dat hij Max kon hebben. Dat mislukte en daarvoor is hij bestraft.

Afijn, net als alles gaat dit het koppie in en uiteindelijk krijgen we een nog sterkere Max terug. Ik verheug me nu al op 2019!
De roze (of oranje) bril geloof ik direct. Maar het grote verschil tussen de voorbeelden die jij aanhaalt en de actie van gisteren is dat in jouw voorbeelden Verstappen voor een positie ging. Ocon niet.

alexbl69 wijzigde deze reactie 12-11-2018 14:17 (19%)

iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:13
Mijn overall conclusie over deze race: Max heeft (weer eens) laten zien hoe goed hij is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet niet of het al gelinkt was, maar Ocon heeft opeens spijt;
https://www.gpblog.com/nl...deze-race-te-winnen-.html

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:47

Pierre

Zucht

En of Max daar iets aan heeft, blijft een oelewapper die Ocon.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pierre schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:22:
En of Max daar iets aan heeft, blijft een oelewapper die Ocon.
Heeft Max niets aan voor het resultaat, maar nu dus in elk geval ook van zijn (= Ocon) kant het inzicht dat hij degene was die fout zat.

• alexbl69
Ben wel benieuwd waar ze dat vandaan hebben. Op z'n twitter staat in ieder geval niks, behalve die post waarin hij zichzelf verdedigd.

iRacing Profiel

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:57

Ocan had al verloren. Sterker hij had zelfs de tijd voor een bakkie koffie tijdens de bandenwissel en kwam toevallig net net voor max de baan op. Hij hoefde dus ook niks te laten zien. En dat wat hij liet zien was niet zo fraai.

• Bjornski
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:09
alexbl69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:24:
[...]

Ben wel benieuwd waar ze dat vandaan hebben. Op z'n twitter staat in ieder geval niks, behalve die post waarin hij zichzelf verdedigd.
Ik kwam dit tegen. Wel een screenshot, maar ook hier geen bronvermelding of link ... :-( https://www.grandprix247....x-it-was-his-race-to-win/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jullie hebben teveel een roze bril op. Toen Max in gevecht ging met Lewis in Austin had Lewis alles te verliezen en maakte ruim baan voor Max.
Je vergeet voor het gemak even dat Ocon een ronde achter lag en dat het met Hamilton om een positie ging? Dus nee, Austin is niet mee te vergelijken, zijn totaal andere situaties.
Als Ocon gewoon normaal reed, had Max ook niets hoeven te verliezen.

• HeAdWaVe74
  • Laatst online: 14:15

Laatst heb ik een documentaire over Senna gekeken.

Ik zie heel veel gelijkenissen met hoe hij behandeld werd (tov Prost ) en hoe Verstappen nu behandeld wordt.

iRacing Profiel

• HeAdWaVe74
  • Laatst online: 14:15
Weet iemand of die board radio er echt geweest is over dan "Unlappen" bij Ocon ?

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HeAdWaVe74 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:51:
Weet iemand of die board radio er echt geweest is over dan "Unlappen" bij Ocon ?
Er werd door zijn team leider (Szafnauer) na de race gezegd (Sky UK), dat Ocon had gevraagd of hij zich mocht unlappen omdat ie sneller was. Daar kreeg ie toestemming voor "yeah, go ahead...". De rest van zijn verklaring slaat verder nergens op (vind ik), maar zijn gelijk daarin kon niet meer worden aangetoond.

Ocon zou een 0.5 sec. per ronde sneller zijn geweest voor 5-6 ronden. Dus zo'n 3 seconden weggelopen zijn bij Verstappen. Verstappen moest aan tire-management moeten doen en Ocon niet.

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-11-2018 15:02 (28%)

A smile a day....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hardware-lover schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:57:
Er werd door zijn team leider (Szafnauer) na de race gezegd (Sky UK), dat Ocon had gevraagd of hij zich mocht unlappen omdat ie sneller was. Daar kreeg ie toestemming voor "yeah, go ahead..."
Dan nog praat dat de actie van Ocon natuurlijk niet goed. Leuk, dat Ocon "toestemming" heeft van het team, maar hoeft dat niet zoals dat nu gegaan is. ;) Ook Lewis zei dat het veilig moest, maar dit is allemaal verre van veilig natuurlijk.

En achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten "had Ocon maar..." of "had Max maar..."... ;)

• TrasherNL
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:59
Wat betreft de conspiracy theories heb ik net een doorbraak bereikt die ik, met jullie wil delen.

[ O = 15 | C = 3 | O = 15 | N = 14 ] = O * C - O + N = 15 * 3 - 15 +14 = 44

HAM #44 = 44

Lap waarin de crash plaatsvond = lap 44

Illuminati confirmed!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 01:29

SuBBaSS

-has Ryzen

hardware-lover schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:57:
[...]

Er werd door zijn team leider (Szafnauer) na de race gezegd (Sky UK), dat Ocon had gevraagd of hij zich mocht unlappen omdat ie sneller was. Daar kreeg ie toestemming voor "yeah, go ahead..."
Die stelde zelfs dat OCO er meerdere keren om gevraagd had.
Moet toch terug te horen zijn zou je denken.....Niet dat het nu nog veel uitmaakt maar goed..

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Max was in elk geval lekker bezig. Nu maar hopen dat dat Honda blok het volgend jaar goed doen en dat ze echt kunnen concurreren met Ferrari en Mercedes *D.

Zou zonde zijn als ze bij RB dadelijk alsnog een jaar achter de feiten aan lopen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuBBaSS schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:02:
[...]
Die stelde zelfs dat OCO er meerdere keren om gevraagd had.
Moet toch terug te horen zijn zou je denken.....Niet dat het nu nog veel uitmaakt maar goed..
We zullen de boordradio's af moeten wachten wat dat betreft maar Ocon kreeg eigenlijk maar één ronde de mogelijkheid om in te halen. De eerste ronde achter Verstappen (uit de pits komende), zat hij niet dichtbij genoeg. In de tweede ronde ging het mis. Er werd door de team-leider niet gezegd dat ie het meerdere keren vroeg, hij zei dat Ocon het vroeg omdat ie niet wist of het wel mocht, dat unlappen. Toen volgde dat "shure, go ahead".

Deze maar meertalig dan?

En op de achtervleugel a la Montoya "restez loin derrière, vous êtes lapé" :+

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-11-2018 15:19 (27%)

A smile a day....

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True