Toch maar even reageren op het akkefietje van gisteren dan.
- Had Ocon die actie niet uit moeten halen? Nee zeker niet, hij reed op een troosteloze plek. Hij was wellicht misschien sneller dan Verstappen, maar dat was maar voor een paar rondjes geweest.
Hij had Max beter kunnen inhalen op een slimmer moment en had sowieso op z'n rem moeten trappen toen hij zag dat Max de deur dichtgooide door gewoon de lijn te nemen, je bent immers de achterligger!
- Had Verstappen slimmer moeten zijn? Ja zeker wel. Zoals Hamilton zei, hij had niks te winnen en Ocon wel. Kies dan eieren voor je geld, verlies nog wat tijd doordat je "klem" zit achter de snellere Ocon en wacht op blauwe vlaggen. Hij had misschien zelfs wel een metertje extra ruimte moeten laten i.p.v. gewoon de racelijn nemen. Naast dat het Max de overwinning kost, kan hem dit ook nog wel eens een mogelijke derde plaats in het kampioenschap kosten!
- Wie is dan schuldig. Ocon natuurlijk, zichzelf unlappen is prima maar dan wel op een risicoloze manier en niet op een actie zoals deze. De stop/go penalty was ook meer dan terecht, echter koop Max daar natuurlijk niets voor.
- Dan de actie na de race. Ontzettend dom van Max, hij bereikt er niets mee. Scheld hem de huid vol, maar raak hem niet aan terwijl je weet dat er 10 camera's op je gericht staan. Dat Max daarvoor bestraft wordt vind ik niet zo gek, het is niet meer zoals vroeger dus dit soort dingen kunnen niet meer alhoewel ik ze graag wat meer zou zien. De straf ansich, twee dagen "schoffelen", vind ik te lachwekkend voor woorden.
Tot zover, op naar Abu Dhabi