Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 80.724 views

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:28:
[...]
De Duits TV was wel smullen, want Hemlut Marko kwam ook langs in een interview waar hij Mercedes gewoon beschuldigde van opzettelijk Ocon laten crashen in Verstappen.
Dat bewijst alleen maar wat een totale debiel Marko is, mocht daar nog twijfel over zijn.. |:(

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-06 15:05

Bansheeben

There never was any cake...

Man man man, wat een drama weer... Goed die duwtjes van Max waren wellicht wat onnodig, maar mensen die proberen te vertellen dat emotie geen plaats heeft in topsport hebben duidelijk nog nooit topsport beoefend... Voetballen in een bierteam is niet hetzelfde als op het scherpst van de snede van de baan geknald worden door een achterblijver die daar helemaal niets te zoeken heeft, terwijl de overwinning min of meer al in de pocket zat. Als het een gevecht om positie was geweest, was het een 50/50 racing incident geweest, maar dit was zo overduidelijk een Ocon die nog even wilde laten zien wat ie kan in F1... Miscchien had hij 1 rondje voor Max kunnen blijven met die SS banden. Misschien.

Maar goed, dan nog had Max er wellicht beter aan gedaan om toch de ruimte te geven. Want dat heeft 'm toch echt de winst gekost. Ik ben iig blij dat Max dit soort lessen dit seizoen nog leert, ipv wanneer hij wel echt mee doet voor het WDC. Hij zal nu ook in z'n spiegels blijven kijken voor achterblijvende malloten.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

P.O. Box schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:32:
[...]

Jack heeft commentaar op een tv programma terwijl hij zelf alleen maar slechte tv programma's maakt met ultiem slechte timing.... maar dat is meer voor een ander topic
Ja maar hij had wel goed punt. Waanzinnig gave momenten op de baan en dan overschakelen naar de Pits voor een slap interview met Plooij.

Zat me er ook vreselijk aan te ergeren. Neem zoiets op en speel het af op rustig moment zodat regie ook gelijk op stop kunt drukken. Of speel het in het klein af.

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:40

JB

Cédric roelt!

Curva schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:11:
NIemand heeft het nog genoemd volgens mij, maar ik vond dat Ricciardo ook een super nette race heeft gereden. Presteerde optimaal na zijn grid penalty en heeft het maximale eruit gehaald. Ik denk wanneer hij een paar rondjes eerder langs Bottas was geweest, dat ie Raikkonen ook had gepakt.
Teveel respect voor Vettel. Die 2 zijn volgens mij meer vriendjes dan wij denken. Had er eerder langs moeten gaan, dan was ie wellicht nog 3e geworden.

Mijn boefje is liev!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:13

Pierre

Zucht

Gewoon naar links swipen en door naar Abu Dhabi. Laatste race van een mooi seizoen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-06 19:33

beany

Meeheheheheh

Villeneuve die positief is over Max :P

https://nl.motorsport.com...teban-ocon-duwen/3212543/

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

• Bansheeben

Bansheeben

Pierre schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:41:
Gewoon naar links swipen en door naar Abu Dhabi. Laatste race van een mooi seizoen.
Ja echt niet, was gewoon een prachtige race verder! Niet mis mee :) Drama, mooie inhaal acties, Mercedessen en Ferrari's die het moeilijk hadden terwijl de RBR's erdoorheen sneden. Ric die zowaar een keer de wedstrijd uit mag rijden. Gewoon uitstekend vermaak. Die 2 uur waren zo voorbij gisteren. Is wel 's anders geweest...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06:01
Moet zeggen dat ik redelijk agressief wordt van het schijnheilige gezicht dat Ocon opzette tijdens dat akkefietje (zie foto in het artikel van bovenstaande link).

Als hij gewoon de ballen had gehad om zijn fout toe te geven, was er niet geduwd.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:45
Joris748 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:34:
Ik lees dat Verstappen ruimte had moeten laten voor Ocon. Die ruimte heeft hij gehad in en na bocht 1. Nog voor bocht 2 had het Ocon duidelijk moeten zijn, dat Verstappen hem niet voorbij ging laten.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de intervals tussen VER en OCO in de voorgaande ronden. Ik kan me niet voorstellen dat OCO zoveel sneller was, dat hij VER niet in de weg zou rijden.
De laptimes zijn een beetje lastig te vergelijken omdat Ocon vlak daarvoor z'n pitstop had gedaan.

Zie hier: http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Esteban%20Ocon

In ronde 40 doet Ocon z'n pitstop. Naar (ik meen) verse supersofts waardoor hij de volgende volledige ronde (42) sneller is dan Verstappen die op 7 ronden oude softs rijdt (gewisseld in ronde 35).

Hij is natuurlijk ook sneller omdat hij a) een snellere Mercedesmotor heeft, b) in de slipstream van Verstappen zit en c) DRS heeft. Afgezien van die ene ronde was Ocon alleen in ronde 68 0,025s sneller dan Verstappen, die toen vol in het verkeer zat.

Alle andere ronden was Verstappen gemiddeld zo'n 1,2s sneller dan Ocon.

iRacing Profiel

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 25-06 13:47
Joris748 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:45:
[...]

Moet zeggen dat ik redelijk agressief wordt van het schijnheilige gezicht dat Ocon opzette tijdens dat akkefietje (zie foto in het artikel van bovenstaande link).

Als hij gewoon de ballen had gehad om zijn fout toe te geven, was er niet geduwd.
Oh man, ben gelukkig niet de enige. :+

• Pierre

Pierre

Zucht

Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:44:
[...]

Ja echt niet, was gewoon een prachtige race verder! Niet mis mee :) Drama, mooie inhaal acties, Mercedessen en Ferrari's die het moeilijk hadden terwijl de RBR's erdoorheen sneden. Ric die zowaar een keer de wedstrijd uit mag rijden. Gewoon uitstekend vermaak. Die 2 uur waren zo voorbij gisteren. Is wel 's anders geweest...
O zo bedoel ik het niet hoor, was een gave race, alleen dat gezanik erom heen. Gewoon door naar de volgende en die rekening tussen Max en Ocon dat wordt echt nog wel een keer goed gemaakt.

• Bansheeben

Bansheeben

alexbl69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:45:
[...]

De laptimes zijn een beetje lastig te vergelijken omdat Ocon vlak daarvoor z'n pitstop had gedaan.

In ronde 40 doet Ocon z'n pitstop. Naar (ik meen) verse supersofts waardoor hij de volgende volledige ronde (42) sneller is dan Verstappen die op 7 ronden oude softs rijdt (gewisseld in ronde 35).

Hij is natuurlijk ook sneller omdat hij a) een snellere Mercedesmotor heeft, b) in de slipstream van Verstappen zit en c) DRS heeft. Afgezien van die ene ronde was Ocon alleen in ronde 68 0,025s sneller dan Verstappen, die toen vol in het verkeer zat.

Jezelf unlappen is natuurlijk ook gewoon toegestaan. In die zin was Ocon's (of FI's) intentie niet verkeerd. Maar dan moet het wel clean gebeuren. En nog belangrijker is dat Ocon er helemaal niets mee te winnen had. 2 rondjes voor Max uit rijden voor z'n banden drop off is natuurlijk een beet je een (racing)pointless exercise. Maar goed, Hamilton heeft gewoon een punt wanneer ie zegt dat Max alles te verliezen had bij die actie. Ik denk dat Max na een nacht wakker liggen dezelfde conclusie heeft getrokken.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-06 09:18

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:14:
[...]

Half uur? Het wegen gebeurt direct nadat ze de auto uit stappen. En tijdens het post race interview zag je Verstappen al de hele tijd kijken naar waar Ocon was. Het gebeurde dus nog (ruim) voor het podium. Hij was niet eens in de cool down room geweest (al weet ik niet of dat veel geholpen zou hebben :p).
Half uur ná het gebeuren op de baan.
backupdevice schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:31:
[...]

Baku & Vettel

En nu weer stil zijn
:z Misschien moet je zelf leren lezen vriend.

TommyGun in "[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië"
TommyGun in "[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië"

Maar goed, blijkbaar is het heel normaal wat 'ie doet getuige alle reacties maar ik vind het bizar hoe Max verdedigd wordt door iedereen, op de radio ook weer :X tenenkrommend die Jack in de show van Giel. En vervolgens Tom... tja... flinke korrel zout.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 14:30
Southern Sun schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:55:
[...]

Om zichzelf te laten leven :) Ocon had daar helemaal niet moeten zitten, maar hij zat er wel. Als Max dan nog doorkrijgt dat hij boven de situatie moet staan en zichzelf niet benadeeld (ook al is hij niet de schuldige) is hij m.i. écht klaar voor de wereldtitel. Leerzaam jaar is dit wel echt geweest.
Ben ik met je eens, Ocon doet hier dom maar Verstappen moet er in zijn hoofd rekening mee houden dat andere coureurs soms een domme move maken. Dit grapje zou hem zomaar de derde plek in het WK kunnen kosten.

7 punten extra gisteren zet hem boven Bottas, en op 10 punten van Raikkonen. Gezien z'n performance de laatste tijd is 10 punten pakken op een Ferrari wellicht nog te doen, 17 punten lijkt me echter teveel gevraagd.
warp schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:23:
Iemand naar de Duitse TV gekeken? Las onderstaande op een andere site...
[...]
Haug is niet alleen een oud teambaas, hij is volgens mij nog steeds de huidige teambaas binnen het DTM team totdat ze uit die sport stappen. Die vent zit nog steeds hoog in de boom bij Mercedes.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Bansheeben

Bansheeben

Pierre schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:47:
[...]

O zo bedoel ik het niet hoor, was een gave race, alleen dat gezanik erom heen. Gewoon door naar de volgende en die rekening tussen Max en Ocon dat wordt echt nog wel een keer goed gemaakt.
Mee eens. En de rekening tussen Ocon en Verstappen wordt sowieso volgend seizoen goed gemaakt :P

• JB

JB

Cédric roelt!

Joris748 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:45:
[...]

Dit. In heetst van de strijd had het bij mij geresulteerd in een "BAM!" als je zo'n smerige kop op durft te zetten. Vervolgens ook nog schijnheilig gaan doen dat je jezelf mag unlappen :')

Mijn boefje is liev!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

AequitasII schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:59:
[...]

Hoe reageerde Vettel toen Max hem begin dit jaar van de baan reed? Dat ging om het kampioenschap. Zeiden we toen niet met z'n allen dat Vettel een grote meneer is geworden?

Reactie van Max is gewoon kinderachtig en twee dagen taakstraf mild. Helemaal gezien de boordradio tekst.
Max heeft wel vaker de race van een ander verprutst dit jaar. Blijkbaar bestaat karma toch nog :P

• Crashhill
TommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
[...]
Maar goed, blijkbaar is het heel normaal wat 'ie doet getuige alle reacties maar ik vind het bizar hoe Max verdedigd wordt door iedereen
Zoiets heet fan zijn. Het is ook net gebeurd. Maak je eens niet zo druk joh. Iedereen probeerd het te nuanceren, ja hij zit fout maar.....

Niks mis mee.

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-06 14:13
alexbl69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:45:
[...]

Verstappen gaf aan in een Engels interview dat hij de banden aan het sparen was. Dus misschien was Ocon iets sneller als Verstappen op dat moment, het is en blijft een moment opname. Want als Ocon echt zo veel sneller was dan had hij wel op een betere positie gereden.

Hij heeft Max niet alleen van zijn overwinning berooft, maar ook nog eens van de 4e plek in het algemeen kampioenschap. Zoals elke sport zijn er ook altijd ongeschreven regels, en ik heb nog geen goed woord gezien over Ocon van de echte coureurs. Behalve Hamilton die natuurlijk graag de overwinnen wil opeisen terwijl iedereen weet dat die niet verdient is.
TommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:52:
[...]

Max heeft wel vaker de race van een ander verprutst dit jaar. Blijkbaar bestaat karma toch nog :P
Ik ben helemaal geen grote Max fan, maar hij is gewoon heel erg goed en maakt de sport weer zoals het hoort te zijn.

Daarnaast slaat je opmerking nergens op, want bij hem ging het altijd om een gevecht om positie. En ik heb Max of welke rijder dan ook de afgelopen 10 jaar nog nooit een leider of iemand in de top 3 er af zien rijden terwijl men zelf op een rondje wordt gezet.

Andyk125 wijzigde deze reactie 12-11-2018 09:58 (16%)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

WhatsappHack schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:16:
[...]
En zo’n duwtje...? Logisch. Qua definitie zal je wellicht gelijk hebben dat het “geweld” is, wat men er gemiddeld bij voorstelt is het echter totaal niet. Niets aan de hand, zo’n duwtje stelt niets voor en “geweld” klinkt dan wel heel erg dramatisch. :P
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand achterover valt door een duwtje en hard z'n hoofd stoot met alle gevolgen van dien.

• JB

JB

Cédric roelt!

TommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:52:
[...]

Dat klopt zeker, maar niet tijdens "unlappen". Kom op zeg, dit sloeg he-le-maal nergens op wat OCONJO deed...

Mijn boefje is liev!

• Bansheeben

Bansheeben

TommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:54:
[...]

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand achterover valt door een duwtje en hard z'n hoofd stoot met alle gevolgen van dien.
Meh, Ocon heeft al wel vaker zijn hoofd gestoten geloof ik

• alexbl69
Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
[...]

Jezelf unlappen is natuurlijk ook gewoon toegestaan. In die zin was Ocon's (of FI's) intentie niet verkeerd. Maar dan moet het wel clean gebeuren. En nog belangrijker is dat Ocon er helemaal niets mee te winnen had. 2 rondjes voor Max uit rijden voor z'n banden drop off is natuurlijk een beet je een (racing)pointless exercise. Maar goed, Hamilton heeft gewoon een punt wanneer ie zegt dat Max alles te verliezen had bij die actie. Ik denk dat Max na een nacht wakker liggen dezelfde conclusie heeft getrokken.
Uit de video die net gepost is blijkt dat Verstappen Ocon zelfs had ingehaald voor ze het rechte stuk op kwamen (blijkbaar dus ook voor het DRS meetpunt). Dat maakt de actie van Ocon nog meer bizar.

iRacing Profiel

• Crashhill
[...]

_/-\o_ :+

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-06 12:23
[...]

`
Maar dat is niet gebeurt.

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat er iemand in de muur rijdt en overlijd.. dat is ook niet gebeurt.

Dus slaat nergens op.

iRacing Profiel

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:54
[...]

Wat Max deed na de race is natuurlijk niet goed te praten, maar Ocon was hem wel aan het uitdagen. Het is niet voor niets dat er meerdere rijders zijn in de paddock (Gasly, Ricciardo) die al maanden/jaren een hekel hebben aan Ocon.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-06 16:08

dr.lowtune

(o\ | /o)

[...]

Ach kom op, nu maak je het echt veel groter dan het is. Als we dan toch op zo'n manier gaan praten; weet je hoeveel mensen per jaar gewond raken in auto crashes, Max zal niet de eerste zijn die aangereden wordt en daar letsel aan overhoudt!!111 :+

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:41
XyritZz schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:50:
[...]
Ben ik met je eens, Ocon doet hier dom maar Verstappen moet er in zijn hoofd rekening mee houden dat andere coureurs soms een domme move maken. Dit grapje zou hem zomaar de derde plek in het WK kunnen kosten.
Max heeft al 100 keer eerder aangegeven dat hem dat totaal niet interesseert.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@HeAdWaVe74 @dr.lowtune ik mag toch hopen dat jullie reacties niet serieus bedoeld zijn.

De autosport en de gevaren daarvan zijn bekend, het is onzin om daarmee te gaan vergelijken.

Naast de baan moet de veiligheid gewoon gewaarborgd zijn.

TommyGun wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:00 (33%)

• ThomasG
Spotmatic schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:59:
[...]

Inderdaad. Voor Max telt alleen P1. Al het andere is niet goed genoeg, of het nu P2 of P20 is maakt voor hem dan niet uit.

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
[...]

Ach alsjeblieft zeg, het zijn volwassen kerels, die gaan echt niet zo maar dood door een duwtje.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

TommyGun schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:59:
@HeAdWaVe74 @dr.lowtune ik mag toch hopen dat jullie reacties niet serieus bedoeld zijn.

De autosport en de gevaren daarvan zijn bekend, het is onzin om daarmee te gaan vergelijken.

Naast de baan moet de veiligheid gewoon gewaarborgd zijn.
Ik vind het wel interessant, waarom is het in jouw optiek wel geoorloofd om iemand in (levens)gevaar te brengen op de baan, maar gaat een duwtje achteraf te ver?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

*knip* Zodra je je discussiepartners gaat beledigen houdt de discussie snel op.

AGee wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:13 (120%)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Toch maar even reageren op het akkefietje van gisteren dan.

- Had Ocon die actie niet uit moeten halen? Nee zeker niet, hij reed op een troosteloze plek. Hij was wellicht misschien sneller dan Verstappen, maar dat was maar voor een paar rondjes geweest.
Hij had Max beter kunnen inhalen op een slimmer moment en had sowieso op z'n rem moeten trappen toen hij zag dat Max de deur dichtgooide door gewoon de lijn te nemen, je bent immers de achterligger!

- Had Verstappen slimmer moeten zijn? Ja zeker wel. Zoals Hamilton zei, hij had niks te winnen en Ocon wel. Kies dan eieren voor je geld, verlies nog wat tijd doordat je "klem" zit achter de snellere Ocon en wacht op blauwe vlaggen. Hij had misschien zelfs wel een metertje extra ruimte moeten laten i.p.v. gewoon de racelijn nemen. Naast dat het Max de overwinning kost, kan hem dit ook nog wel eens een mogelijke derde plaats in het kampioenschap kosten!

- Wie is dan schuldig. Ocon natuurlijk, zichzelf unlappen is prima maar dan wel op een risicoloze manier en niet op een actie zoals deze. De stop/go penalty was ook meer dan terecht, echter koop Max daar natuurlijk niets voor.

- Dan de actie na de race. Ontzettend dom van Max, hij bereikt er niets mee. Scheld hem de huid vol, maar raak hem niet aan terwijl je weet dat er 10 camera's op je gericht staan. Dat Max daarvoor bestraft wordt vind ik niet zo gek, het is niet meer zoals vroeger dus dit soort dingen kunnen niet meer alhoewel ik ze graag wat meer zou zien. De straf ansich, twee dagen "schoffelen", vind ik te lachwekkend voor woorden.

Tot zover, op naar Abu Dhabi :)

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 10:21
Spotmatic schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:59:
[...]

Voor nu gaat het alleen om P1, maar deze situaties gaan zich ook voordoen als je mee wil doen om WK-titel 1.
Risico in dit soort gevallen gewoon uitsluiten als het niet noodzakelijk is, zoals in dit geval.
Doet overigens niks af aan het feit dat dit gewoon dom is van Ocon om zich hierin te mengen, als dit VET of HAM was geweest in de vorige wedstrijd had hij dat vast niet z'n hoofd gehaald.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

B-Real schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:05:
Toch maar even reageren op het akkefietje van gisteren dan.

- Had Ocon die actie niet uit moeten halen? Nee zeker niet, hij reed op een troosteloze plek. Hij was wellicht misschien sneller dan Verstappen, maar dat was maar voor een paar rondjes geweest.
Hij had Max beter kunnen inhalen op een slimmer moment en had sowieso op z'n rem moeten trappen toen hij zag dat Max de deur dichtgooide door gewoon de lijn te nemen, je bent immers de achterligger!

- Had Verstappen slimmer moeten zijn? Ja zeker wel. Zoals Hamilton zei, hij had niks te winnen en Ocon wel. Kies dan eieren voor je geld, verlies nog wat tijd doordat je "klem" zit achter de snellere Ocon en wacht op blauwe vlaggen. Hij had misschien zelfs wel een metertje extra ruimte moeten laten i.p.v. gewoon de racelijn nemen. Naast dat het Max de overwinning kost, kan hem dit ook nog wel eens een mogelijke derde plaats in het kampioenschap kosten!

- Wie is dan schuldig. Ocon natuurlijk, zichzelf unlappen is prima maar dan wel op een risicoloze manier en niet op een actie zoals deze. De stop/go penalty was ook meer dan terecht, echter koop Max daar natuurlijk niets voor.

- Dan de actie na de race. Ontzettend dom van Max, hij bereikt er niets mee. Scheld hem de huid vol, maar raak hem niet aan terwijl je weet dat er 10 camera's op je gericht staan. Dat Max daarvoor bestraft wordt vind ik niet zo gek, het is niet meer zoals vroeger dus dit soort dingen kunnen niet meer alhoewel ik ze graag wat meer zou zien. De straf ansich, twee dagen "schoffelen", vind ik te lachwekkend voor woorden.

Tot zover, op naar Abu Dhabi :)
Goede samenvatting :)

Op naar Abu Dhabi inderdaad, ik ben er bij :D

• Pierre

Pierre

Zucht

Suicyder schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:07:
Ik heb een mooie race gezien, kunnen genieten van begin tot eind van racen.
En toen was het thuis klaar, vriendin moest BzV kijken :F

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Modbreak:En zo is het wel weer genoeg met dat zielige moddergooien over en weer.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:39
Wat vond men eigenlijk van die actie van SAI op HUL? Zag er wel een beetje lomp uit, is daar zo'n interne strijd of was het een oepsie?

• Crashhill
*knip* Lees AGee in "[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië" nog eens.

AGee wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:18 (80%)

• Andyk125
Hippocampus schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:17:
Wat vond men eigenlijk van die actie van SAI op HUL? Zag er wel een beetje lomp uit, is daar zo'n interne strijd of was het een oepsie?
Ik denk dat Sainz gefrustreerd was dat hij langzamer was, in ieder geval geen nette actie van zijn kant.
Erg jammer dat Nico de race niet uit kom rijden.

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-06 12:20
Ben wel benieuwd naar wat de rest van de coureurs van de actie van Ocon vonden.

Denk dat er niemand op de grid te vinden is die het eens is met Ocon's actie en uitleg.

En waarempel die andere JV is positief over Max. What de hell is er gebeurd? Heeft ie zijn hoofd gestoten? Van een keukentrapje afgevallen?? Dat is dit nog mee mag maken zeg :D

• JB

JB

Cédric roelt!

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:19:

En waarempel die andere JV is positief over Max. What de hell is er gebeurd? Heeft ie zijn hoofd gestoten? Van een keukentrapje afgevallen?? Dat is dit nog mee mag maken zeg :D
In de juiste richting geduwd.

Mijn boefje is liev!

• Crashhill
Sorry, wil mijn excuses aanbieden, misschien ging ik toch wat te VER, iets over de MAX. ;)

Op naar Abu Dhabi!

• ThomasG
vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:19:
Ben wel benieuwd naar wat de rest van de coureurs van de actie van Ocon vonden.

Denk dat er niemand op de grid te vinden is die het eens is met Ocon's actie en uitleg.

Jawel, Hamilton :+

• beany
  • Laatst online: 25-06 19:33

beany

Meeheheheheh

Geen idee of deze tweet van Ocon al langs is gekomen (de posts gaan hard hier):

https://twitter.com/OconEsteban/status/1061734110467682309

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Ik vind de verklaring van Force India wel heel apart.
"we hebben Ocon toestemming gegeven VER in te halen want hij was sneller"

Alleen maar door DRS en lange rechte stuk waar Max misschien zijn hybride systemen aan het opladen was. Als je significant sneller bent dan wordt je niet op een ronde gezet.

• JB

JB

Cédric roelt!

Die naait de boel alleen maar op om zichzelf wat lucht te geven. Hete adem in de nek en volgend jaar hopelijk helemaal als RBR een fatsoenlijke motor heeft.

Mijn boefje is liev!

• alexbl69

:)

iRacing Profiel

• Grimmie187
Hij heeft deels ook wel gelijk. Ocon had natuurlijk gewoon eieren moeten kiezen voor zijn geld na bocht 1, dat is helder. Maar als Max voor bocht 2 vervolgens in zijn spiegels kijkt en ziet dat Ocon er nog steeds zit is het op zijn minst naif om gewoon in te sturen en te hopen dat Ocon wel op zijn rem gaat staan..

Dat is als raceleider een te groot risico en kun je uitsluiten door een metertje extra ruimte te geven en Ocon op het volgende rechte stuk desnoods weer in te halen.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:54
mike0001 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:24:

Alleen maar door DRS en lange rechte stuk waar Max misschien zijn hybride systemen aan het opladen was. Als je significant sneller bent dan wordt je niet op een ronde gezet.
Ocon kwam net uit de pits en werd ingehaald door Max op het moment dat hij de baan op kwam. Ocon had trouwens een hele trage stop, dus lijkt dat daar ook iets niet goed ging. Op de onboardbeelden bij Ocon kon je goed zien dat hij een betere pace op de rechte stukken had. Zat een volledige ronden eigenlijk wat te duwen bij Verstappen en liet zich aantal keer in de spiegels zien. De tweede ronde dat hij achter Max zat had hij zo veel slipstream te pakken dat hij Max kon inhalen aan de rechterkant. Was in die ronde een halve seconden sneller ongeveer. Op dat moment was Ocon dus duidelijk de snellere van de twee kwa pace, maar beide zaten totaal verschillend in de wedstrijd. Maar ookal had hij Max effectief ingehaald had hij direct weer blauwe vlaggen gekregen omdat in die sector de Red Bull oppermachtig was en dus zijn plaats weer had moeten inleveren (of een penalty krijgen zoals Alonso oa voor het negeren van de blauwe vlaggen).

De waardeloze pitstop van Ocon zorgde er wel voor dat een potentiele 11de plek in het water viel. Wanneer je dan opgehouden wordt voor je gevoel probeer je dus schijnbaar de actie zoals hij deze deed. Dus snap ergens wel dat FI de call gaf om zichzelf te unlappen. Had hij echter zeker niet daar moeten doen natuurlijk.

Wom wijzigde deze reactie 12-11-2018 10:33 (11%)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Bansheeben

Bansheeben

Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:29:
[...]

Hij heeft deels ook wel gelijk. Ocon had natuurlijk gewoon eieren moeten kiezen voor zijn geld na bocht 1, dat is helder. Maar als Max voor bocht 2 vervolgens in zijn spiegels kijkt en ziet dat Ocon er nog steeds zit is het op zijn minst naif om gewoon in te sturen en te hopen dat Ocon wel op zijn rem gaat staan..

Dat is als raceleider een te groot risico en kun je uitsluiten door een metertje extra ruimte te geven en Ocon op het volgende rechte stuk desnoods weer in te halen.
Precies. En dit is hopelijk dan ook precies de conclusie die Max ergens deze week gaat trekken. Uiteindelijk heeft ie er echt alleen zichzelf mee. Verder echt een foutloze race. Hij liet geduld zien met Kimi in het begin om vervolgens alleen maar prachtige cleane inhaalacties tentoon te stellen. Rekening houden met lastige achterblijvers als je vooraan rijdt is gewoon het volgende leerpuntje. Per slot van rekening heeft ie nog niet superveel ervaring met races eenzaam vooraan uitrijden.

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
https://pbs.twimg.com/media/DrwL9xOWwAAVAaS.jpg:large

Over blauwe vlaggen gesproken...

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Oconjo had dit uberhaupt niet gedaan bij Hamilton. Hij heeft makkelijk lullen en voor een deel zeker gelijk maar had IMHO niet eens van pole mogen starten en vraag me dan ook af hoe de race voor hem was gegaan. Zodra Lewis niet vooraan kan rijden, gaat ie zenuwachtig doen.

Mijn boefje is liev!

• Bansheeben

Bansheeben

Die waren voor Verstappen natuurlijk :+

• Griffx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:22
Passende straf vanuit de Fia, Max 2 dagen baan marshell in Abu Dhabi. :+

PSN: GriffX83 | pvp player for rest.

• Theuno
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Check ook de richting van dat stuur...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• johanmulder
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 14:39

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:35:
[...]

Die waren voor Verstappen natuurlijk :+
En een naar links sturende Ocon, ook moeilijk te negeren. Ocon zien we niet meer terug in de F1 na dit seizoen en dat is maar goed ook.

Werkt met: Apple iMac 27" i5 | Apple Macbook Pro Retina 15" | Apple iPhone SE 64 GB | 2 x Apple Cinema Display 27"

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
De enige reden dat Ocon Max voorbij kon is vanwege de tow, in de bochten reed Max 'm gewoon weer zoek. Overal blauwe lampen aan en dan verwachtje als Max zijnde niet dat Ocon blijft plakken maar gewoon aftaait. Wellicht dat Max de verstandigere had moeten zijn en ruimte open had moeten laten, maar ik denk dat ie het gewoon niet verwachtte. Ocon had daar gewoon nooit moeten zijn.

https://streamable.com/0bynn

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• vosss
mike0001 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:24:

Ocon is als we de in- en outlap van Max zijn pitstop niet mee tellen maar liefst 3 rondes sneller geweest dan Max.

De ronde direct voor de crash met 0,464 seconden, de ronde na de crash en spin en in ronde 68.

ALLE overige rondes van de hele race was Max sneller dan Ocon.

Ocon had gewoon sorry moeten zeggen. En Lewis/Mercedes heeft een vuile steal gedaan. Tuurlijk kan Lewis daar niks aan doen, maar na de race even olie op het vuur gooien zo van ja daar had ik voorzichtiger geweest en mij was dat niet gebeurd; dat is gewoon zout in open wonden strooien en totaal onnodig.

Hij had rustig kunnen zeggen dattie vond dat Max de racewin verdient had. Maar dat deed ie niet. En daarmee was ie dus weinig sportief in mijn ogen. En alleen maar omdat ie 7 kleuren schijt voor Max. Het is niet voor niks dat ie de hele tijd op de boordradio bezig was over Max. Hij weet dat de enige die hem partij kan bieden Max is.

En dan horen dit soort psychologische spelletjes er natuurlijk ook bij, maar heel kies vond ik dat niet. :)

• Grimmie187
Theuno schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:38:
[...]

johanmulder schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:38:
[...]

En een naar links sturende Ocon, ook moeilijk te negeren. Ocon zien we niet meer terug in de F1 na dit seizoen en dat is maar goed ook.
Dat was na het contact, duhhh 8)7

• Bansheeben

Bansheeben

Theuno schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:38:
[...]

Ja da's logisch. Dit is namelijk NA het contact. En dus probeert Ocon de spin die eraan zit te komen nog te redden

• Grimmie187
vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:39:
[...]

Ocon is als we de in- en outlap van Max zijn pitstop niet mee tellen maar liefst 3 rondes sneller geweest dan Max.

De ronde direct voor de crash met 0,464 seconden, de ronde na de crash en spin en in ronde 68.

ALLE overige rondes van de hele race was Max sneller dan Ocon.

Ocon had gewoon sorry moeten zeggen. En Lewis/Mercedes heeft een vuile steal gedaan. Tuurlijk kan Lewis daar niks aan doen, maar na de race even olie op het vuur gooien zo van ja daar had ik voorzichtiger geweest en mij was dat niet gebeurd; dat is gewoon zout in open wonden strooien en totaal onnodig.

Hij had rustig kunnen zeggen dattie vond dat Max de racewin verdient had. Maar dat deed ie niet. En daarmee was ie dus weinig sportief in mijn ogen. En alleen maar omdat ie 7 kleuren schijt voor Max. Het is niet voor niks dat ie de hele tijd op de boordradio bezig was over Max. Hij weet dat de enige die hem partij kan bieden Max is.

En dan horen dit soort psychologische spelletjes er natuurlijk ook bij, maar heel kies vond ik dat niet. :)
7 kleuren schijten voor iemand nog zonder titels valt denk ik wel mee maar deze opmerking hoort inderdaad zeker bij de psychologische spelletjes die Hamilton graag speelt ja. It's all in the game.. :)

• vosss
Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:43:
[...]

7 kleuren schijten voor iemand nog zonder titels valt denk ik wel mee maar deze opmerking hoort inderdaad zeker bij de psychologische spelletjes die Hamilton graag speelt ja. It's all in the game.. :)
Ik denk dat Lewis weet dat Max hem de baas is als ie in Bottas zijn auto zou zitten. Dus dat bedoel ik met 7 kleuren schijten. Hij weet dondersgoed hoe goed Max is op pure racesnelheid.

• Grimmie187
vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat Lewis weet dat Max hem de baas is als ie in Bottas zijn auto zou zitten. Dus dat bedoel ik met 7 kleuren schijten. Hij weet dondersgoed hoe goed Max is op pure racesnelheid.
Ik denk niet dat Lewis bang is voor welke coureur dan ook en al helemaal niet na dit seizoen.

• B-Real
  • Nu online
Ik denk dat het wel meevalt in hoeverre Hamilton olie op het vuur wilde gooien. Ik vond de opmerking van Hamilton meer dan terecht, je moet weten wanneer je eieren voor je geld moet kiezen ook al sta je in je recht.

Dat is exact een van de redenen waarom rijders als Hamilton zo goed zijn. Soms moet je met je verstand rijden ipv met je hart en dat betekend soms je verlies (tijdelijk) nemen, daarmee scoor je constant en constantheid kan je in de F1 titels opleveren ook al ben je misschien niet de snelste van het veld.

Dat is iets wat Max maar ook Ocon in deze, maar langzaam leert. Wat niet geeft, de meeste jonge coureurs hebben er last van. De oudere garde (m.u.v. Vettel :P) snappen dit wel

• Grimmie187
B-Real schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:48:
Ik denk dat het wel meevalt in hoeverre Hamilton olie op het vuur wilde gooien. Ik vond de opmerking van Hamilton meer dan terecht, je moet weten wanneer je eieren voor je geld moet kiezen ook al sta je in je recht.

Dat is exact een van de redenen waarom rijders als Hamilton zo goed zijn. Soms moet je met je verstand rijden ipv met je hart en dat betekend soms je verlies (tijdelijk) nemen, daarmee scoor je constant en constantheid kan je in de F1 titels opleveren ook al ben je misschien niet de snelste van het veld.

Dat is iets wat Max maar ook Ocon in deze, maar langzaam leert. Wat niet geeft, de meeste jonge coureurs hebben er last van. De oudere garde (m.u.v. Vettel :P) snappen dit wel
Zo jammer weer die laatste zin.. Schrijf die +1 maar op je buik nu! ;)

• ThomasG
Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:47:
[...]

Ik denk niet dat Lewis bang is voor welke coureur dan ook en al helemaal niet na dit seizoen.
Lewis klonk anders aardig angstig tijdens de race, meerdere kregen op de radio: Waar is Max? hoe zijn de banden van Max? e.d. Na de race komt hij weer met een showtje alsof alles onder controle was, en dat de winst allemaal aan hem en Mercedes te danken was.

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Alleen lijkt Max niet erg gevoelig te zijn voor de psychologische spelletjes van Lewis.

• JB

JB

Cédric roelt!

warp schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:50:
[...]

Alleen lijkt Max niet erg gevoelig te zijn voor de psychologische spelletjes van Lewis.
Daar is ie in algemene zin ijzersterk in IMHO. Man wat een broekie is het nog en kijk hem eens stappen maken. Natuurlijk hebben we de oranje bril op maar dan nog. Ik zou Lewis zijn eerste jaren wel eens willen projecteren op die van Max en eens kijken hoe deze "verstandige man" toen acteerde...

Mijn boefje is liev!

• Grimmie187
ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:50:
[...]
Lewis klonk anders aardig angstig tijdens de race, meerdere kregen op de radio: Waar is Max? hoe zijn de banden van Max? e.d. Na de race komt hij weer met een showtje alsof alles onder controle was, en dat de winst allemaal aan hem en Mercedes te danken was.
Klopt, maar Lewis veranderd toch altijd in een huilende diva als het niet 100% op zijn manier gaat? ;)
warp schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:50:
[...]

We gaan het zien zodra ze in gelijkwaardig materiaal een heel seizoen met elkaar kunnen strijden!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:54
Is het eigenlijk al bekend wat het PU probleem bij Hamilton was? Die had toch zijn motor wat moeten terugschroeven?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ThomasG
Wom schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:52:
Is het eigenlijk al bekend wat het PU probleem bij Hamilton was? Die had toch zijn motor wat moeten terugschroeven?
Probleem met het rechtervoetje :+

• 3x3
  • Laatst online: 20-06 21:02
Ff wat anders dan geneuzel over de stuurfout van een 2e rangs piloot zonder zitje in 2019, Paddock Pass

• Bansheeben

Bansheeben

B-Real schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:48:

Nou ja, het is makkelijk om dit van de zijlijn te roepen. Het vinden van die o zo smalle grens tussen te aggressief en euh... Bottas is gewoon heel lastig. Ik denk inderdaad dat Hamilton meer een soort "ik begrijp je precies, maar je moet nog door de moddersloot om je denkwijze aan te passen" houding had. Hamilton rijdt nu al 4 jaar 50% van de races aan kop. Dat is een hele bak ervaring. Die heeft Max simpelweg nog niet. Komt wel.

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 14:30
JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:27:
[...]

Die naait de boel alleen maar op om zichzelf wat lucht te geven. Hete adem in de nek en volgend jaar hopelijk helemaal als RBR een fatsoenlijke motor heeft.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Hamilton en Verstappen kunnen het volgens mij aardig met elkaar vinden en respecteren elkaar gigantisch. Dat momentje kwam op mij meer over als de ervaren rot die het jonge megatalent advies geeft over hoe om te gaan met dit soort situaties.

Zeker als Verstappen op den duur zich kan gaan mengen in een titelstrijd is het belangrijk op dit soort momenten met je verstand te rijden en het maar te laten gaan. Zo heeft Hamilton afgelopen races ook voorzichtig gereden in de buurt van Verstappen; voor Verstappen ging het om een belangrijke positie maar Hamilton reed voor de titel.

Met grove acties kun je soms een race naar je toe trekken, maar kampioenschappen win je met consistentie.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Wom schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:52:
hij wou het WCC binnenhalen, zat dus nog wel wat druk achter. (je wilt het het liefst niet in de laatste race uitvechten)

En op safe willen spelen met de PU, die moet nog een weekend mee..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Tja, ik poneer daar tegenover hoe de top 6, oke misschien niet Bottas, backmarkers inhalen. Ze inhalen en afsnijden om zelf op hun racelijn te blijven doen ze allemaal. Je gaat niet van je racelijn af vanwege een backmarker. Dat kost tijd en kan je in de problemen brengen met pitstops of een ander van de top zes die het gat zo kan verkleinen. Max volgde gewoon een normale racelijn van bocht 1-2. Natuurlijk verwacht hij niet dat Ocon zich op zo''n stomme manier probeert zichzelf te unlappen. En waarvoor? Ocon had het geen ronde volgehouden voor Max te blijven.

Max zijn gemiddelde rondetijd was nota bene bijna 2s sneller.
http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Esteban%20Ocon
Tja, Lewis is nu al twee seizoenen bezig met zijn psychologische spelletjes. Het was toch echt Hamilton die zich zorgen maakte over een snel aanstormende Max. Mindgames lijken Max absoluut niks te doen. We hebben nu ook al vaak genoeg gezien dat Max alleen maar sneller word als bij boos is. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• JB

JB

Cédric roelt!

XyritZz schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:54:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Hamilton en Verstappen kunnen het volgens mij aardig met elkaar vinden en respecteren elkaar gigantisch. Dat momentje kwam op mij meer over als de ervaren rot die het jonge megatalent advies geeft over hoe om te gaan met dit soort situaties.

Zeker als Verstappen op den duur zich kan gaan mengen in een titelstrijd is het belangrijk op dit soort momenten met je verstand te rijden en het maar te laten gaan. Zo heeft Hamilton afgelopen races ook voorzichtig gereden in de buurt van Verstappen; voor Verstappen ging het om een belangrijke positie maar Hamilton reed voor de titel.

Met grove acties kun je soms een race naar je toe trekken, maar kampioenschappen win je met consistentie.
Natuurlijk, maar dat zal Max ook echt wel doen als ie in dezelfde situatie verkeerd... Ik kan niet zeggen dat Lewis altijd even respectvol doet, zijn ego zit 'm ook vaak in de weg. Het is inderdaad niet meer "that guy" maar dikke piem0l gedrag was gisteren weer goed merkbaar en dat is met name non verbaal goed te zien...

Mijn boefje is liev!

• B-Real
  • Nu online
Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:49:
[...]

Zo jammer weer die laatste zin.. Schrijf die +1 maar op je buik nu! ;)
Haha! Het deed mij zelf ook een beetje pijn om het op te schrijven hoor, maar ik kon niet anders na enkele domme acties van Vettel dit seizoen :P

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:56:
[...]

Tja, ik poneer daar tegenover hoe de top 6, oke misschien niet Bottas, backmarkers inhalen. Ze inhalen en afsnijden om zelf op hun racelijn te blijven doen ze allemaal. Je gaat niet van je racelijn af vanwege een backmarker. Dat kost tijd en kan je in de problemen brengen met pitstops of een ander van de top zes die het gat zo kan verkleinen. Max volgde gewoon een normale racelijn van bocht 1-2. Natuurlijk verwacht hij niet dat Ocon zich op zo''n stomme manier probeert zichzelf te unlappen. En waarvoor? Ocon had het geen ronde volgehouden voor Max te blijven.

Max zijn gemiddelde rondetijd was nota bene bijna 2s sneller.
http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Esteban%20Ocon

[...]
Ik haalde enkel het punt van Lewis aan dat je in leidende positie dus soms extra voorzichtig moet zijn met enthousiaste backmarkers. Daarnaast denk ik dat Max best had kunnen weten (of laten weten door het team) dat Ocon op verse banden achter hem zich graag zou willen unlappen tegen zijn oude rivaal..

Dat ze in deze situatie kwamen was de 100% fout van Ocon maar Max had het gevolg kunnen vermijden door anders te reageren.

• vosss
JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:57:
[...]

Natuurlijk, maar dat zal Max ook echt wel doen als ie in dezelfde situatie verkeerd... Ik kan niet zeggen dat Lewis altijd even respectvol doet, zijn ego zit 'm ook vaak in de weg. Het is inderdaad niet meer "that guy" maar dikke piem0l gedrag was gisteren weer goed merkbaar en dat is met name non verbaal goed te zien...
Ik ga er even vanuit dat ze ze nog niet naast elkaar op de tafel gelegd hebben om te vergelijken, maar statistisch gezien gaat die van Lewis natuurlijk wel gewoon dikker en groter zijn :+ :P

Leesvoer:
MotorsportMonday - Issue 291 +55min

offtopic:
Junior heeft zijn 60 stops strategie laten varen toen om 19:20 de regen kwam. Lekker naar huis gegaan.

nachtnet zonder hoofdletter

• Andyk125
JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:57:
[...]

Het maakt uiteindelijk niet uit welke rijder het was geweest, maar zolang je blijft winnen en de snelste auto hebt is het altijd makkelijk praten. Dan heb je ook geen reden om gefrustreerd te raken. Toch zie je de afgelopen 4 a 5 races dat Hamilton toch steeds meer begint te klagen, nu zijn voorsprong steeds kleiner wordt. Hij heeft geluk dat het kampioenschap al binnen is.

Vettel heeft afgelopen seizoen en ook dit weekend laten zien dat hij nog steeds zijn emoties niet onder controle heeft. Hij reed bijna een steward onder, maar daar hoor je nog maar weinig over. Want de media belicht alleen dat waar men het meeste geld mee kan verdienen.

Uiteindelijk willen we toch ook emotie zien, welke sport het ook is?

• JB

JB

Cédric roelt!

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:04:
[...]

Ik ga er even vanuit dat ze ze nog niet naast elkaar op de tafel gelegd hebben om te vergelijken, maar statistisch gezien gaat die van Lewis natuurlijk wel gewoon dikker en groter zijn :+ :P
Wellicht kan Max dan nog steeds beter "de helikopter"! :+

Mijn boefje is liev!

• vosss
JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:07:
[...]

Wellicht kan Max dan nog steeds beter "de helikopter"! :+
Hahahaha :D

Wie zal het zeggen. Ik hoef het alvast niet te zien. Dankje :P
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:56:
[...]
We hebben nu ook al vaak genoeg gezien dat Max alleen maar sneller word als bij boos is. :P
Als het resultaat na Mexico daarin leidend is.. Gaat VER in Abu Dhabi iedereen tijdens Q & race op een ronde zetten :+

nachtnet zonder hoofdletter

• ThomasG
Andyk125 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:07:
[...]

*knip*

Vettel heeft afgelopen seizoen en ook dit weekend laten zien dat hij nog steeds zijn emoties niet onder controle heeft. Hij reed bijna een steward onder, maar daar hoor je nog maar weinig over. Want de media belicht alleen dat waar men het meeste geld mee kan verdienen.

Uiteindelijk willen we toch ook emotie zien, welke sport het ook is?
Dat met die weegbrug was ook wel gewoon voor de zoveelste keer amateuristisch optreden van de FIA. Het was een fout van Vettel, maar niet alleen van Vettel. Het is niet de eerste keer dat het fout gaat bij de weegbrug en dat rijders daar door fouten van de FIA een straf voor krijgen.

• Crashhill
vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:39:
[...]

En Lewis/Mercedes heeft een vuile steal gedaan. Tuurlijk kan Lewis daar niks aan doen, maar na de race even olie op het vuur gooien zo van ja daar had ik voorzichtiger geweest en mij was dat niet gebeurd; dat is gewoon zout in open wonden strooien en totaal onnodig.
Ben behoorlijk pro Max in het Ocon/Max incident, maar wat Lewis doet is natuurlijk wat hem dit seizoen ook weer gewoon WK oplevert, en dat is precies ook de reden dat Vettel hem verliest.
Ik had zelf; net als 95% hier op Tweakers gehoopt dat Vettel gewoon tot de laatste race mee zou doen om het kampioenschap

Gewoon nette clean win. Ik vind het geen vuile steal ofzo

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:04:
[...]

Ik haalde enkel het punt van Lewis aan dat je in leidende positie dus soms extra voorzichtig moet zijn met enthousiaste backmarkers. Daarnaast denk ik dat Max best had kunnen weten (of laten weten door het team) dat Ocon op verse banden achter hem zich graag zou willen unlappen tegen zijn oude rivaal..

Dat ze in deze situatie kwamen was de 100% fout van Ocon maar Max had het gevolg kunnen vermijden door anders te reageren.
Waarom zou Max iets moeten verwachten? De top drie teams zetten in de regel het hele veld minstens op een ronde, elke race. Ocon gaat dus nu al twee seizoenen, vrijwel elke race gewoon aan de kant net zoals de rest van Formule 1,5. Dat had hier niet anders moeten zijn. Ocon moest gewoon aan de kant gaan en achteraan aansluiten, klaar. Hij had absoluut niet de snelheid om zichzelf te unlappen. Zelfs als hij het deed, dan zou hij meteen blauwe vlaggen krijgen. Sterker nog, die kreeg hij al.

Dan worden er weer superlatieven aangevoerd wat Max anders had moeten doen. "Hij is te agressief", "hij moet zijn rijstijl aanpassen", "zo zal hij nooit kampioen worden" etc. Komt ook allemaal van journalisten die de boel weer flink op willen kloppen voor clicks voor hun artikelen. Die zitten niet in de auto, en daar is een goede reden voor. Ondertussen was het wel Max die met een mindere motor op een vermogenscircuit even doodleuk beide Ferrari's en beide Mercedessen inhaalde. Daar heeft niemand het meer over, zeker niet die "journalisten"...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Crashhill schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:14:
[...]

Gewoon nette clean win. Ik vind het geen vuile steal ofzo
Precies, het is niet alsof Hamilton zelf in dat FI hok klom en 'm in de zijkant van Verstappen kleunde. Hamilton was veel te druk bezig in zijn eigen auto met hoe de bandjes van Verstappen waren en welke tijden er gereden moesten worden (en een vermeend motorprobleempje :P ). Mercedes heeft gewoon maximaal geprofiteerd van het wangedrag van Ocon, daar kan ik ze geen ongelijk in geven, ze waren geen partij in het verhaal. Als Vettel Hamilton van de baan tikt gaat Verstappen echt niet inhouden tot ze er beide weer bij zijn.

offtopic:
ja ik weet dat Ocon een Mercedes junior is (hopelijk snel was), maar ik denk niet dat hier vuil spel van Mercedes achter zit. Eerder dat Ocon nog even een rekening uit het F3 tijdperk wilde vereffenen.

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:17:
[...]

Waarom zou Max iets moeten verwachten? De top drie teams zetten in de regel het hele veld minstens op een ronde, elke race. Ocon gaat dus nu al twee seizoenen, vrijwel elke race gewoon aan de kant net zoals de rest van Formule 1,5. Dat had hier niet anders moeten zijn. Ocon moest gewoon aan de kant gaan en achteraan aansluiten, klaar. Hij had absoluut niet de snelheid om zichzelf te unlappen. Zelfs als hij het deed, dan zou hij meteen blauwe vlaggen krijgen. Sterker nog, die kreeg hij al.

Dan worden er weer superlatieven aangevoerd wat Max anders had moeten doen. "Hij is te agressief", "hij moet zijn rijstijl aanpassen", "zo zal hij nooit kampioen worden" etc. Komt ook allemaal van journalisten die de boel weer flink op willen kloppen voor clicks voor hun artikelen. Die zitten niet in de auto, en daar is een goede reden voor. Ondertussen was het wel Max die met een mindere motor op een vermogenscircuit even doodleuk beide Ferrari's en beide Mercedessen inhaalde. Daar heeft niemand het meer over, zeker niet die "journalisten"...
Martin Brundle had het goed samengevat: het moet niet zo zijn dat raceleaders backmarkers voorbij laten omdat ze bang zijn voor een crash.

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-06 09:03

Saffie_time

Why use this? 42!

Is er iemand die al beelden heeft gevonden van de 2 op start-finish voordat ze met elkaar in de clinch raken?
Het enige dat ik gezien heb is heel kort dat Ocon sneller was dan Max voor bocht 1 (nieuwe banden en DRS) maar geen idee hoe snel hij ook echt erbij kwam.
In de media doet men geloven dat Ocon flying hot was maar in de cijfers kan ik het niet terug vinden dat dit ook zo is. Dus waarom kwamen beiden in deze positie terecht?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:21:
Is er iemand die al beelden heeft gevonden van de 2 op start-finish voordat ze met elkaar in de clinch raken?
Het enige dat ik gezien heb is heel kort dat Ocon sneller was dan Max voor bocht 1 (nieuwe banden en DRS) maar geen idee hoe snel hij ook echt erbij kwam.
In de media doet men geloven dat Ocon flying hot was maar in de cijfers kan ik het niet terug vinden dat dit ook zo is. Dus waarom kwamen beiden in deze positie terecht?
Ik heb het ook gemist, maar volgens mij had Max Ocon net ingehaald.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Saffie_time schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:21:

https://streamable.com/1n2ob

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:19:
[...]
Martin Brundle had het goed samengevat: het moet niet zo zijn dat raceleaders backmarkers voorbij laten omdat ze bang zijn voor een crash.

[Streamable: Martin Brundle post race]
En hij zegt ook nog iets wat ik ook al direct vond: Zelfs als het om 1st en 2nd ging was het niet echt een nette inhaalactie en was de crash nog steeds de schuld van Ocon.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Bansheeben

Bansheeben

vosss schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:04:
[...]

Psychologie is geloof ik volledig gestoeld op statistiek en aangezien Lewis in een auto rijdt die duidelijk de langere wielbasis en de meeste krachtige motor heeft, zet ik hier mijn vraagtekens bij :+

• Andyk125
ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:13:
[...]
Dat met die weegbrug was ook wel gewoon voor de zoveelste keer amateuristisch optreden van de FIA. Het was een fout van Vettel, maar niet alleen van Vettel. Het is niet de eerste keer dat het fout gaat bij de weegbrug en dat rijders daar door fouten van de FIA een straf voor krijgen.
Dat ben ik helemaal met je eens de FIA maakt veel te veel fouten. Maar je mist mijn punt, als Max dit was geweest dan had iedereen geschreeuwd dat Max nog niet klaar was voor de F1 en dat hij zijn emoties niet onder controle heeft. Terwijl ook de oudere ervaren rijders geëmotioneerd kunnen worden in wat voor situatie dan ook.

Edit: begrijp me niet verkeerd ik vind het mooi dat Vettel nog steeds zo reageert en er niet met de pet er naar gooit omdat het kampioenschap al verkeken is. Zo hoort het ook te zijn met topsport.

Andyk125 wijzigde deze reactie 12-11-2018 11:28 (13%)

• Crashhill
Bansheeben schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:24:
[...]

Psychologie is geloof ik volledig gestoeld op statistiek en aangezien Lewis in een auto rijdt die duidelijk de langere wielbasis en de meeste krachtige motor heeft, zet ik hier mijn vraagtekens bij :+
Klein maar fijn is compensatiegedrag }:O
Andyk125 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:25:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens de FIA maakt veel te veel fouten. Maar je mist mijn punt, als Max dit was geweest dan had iedereen geschreeuwd dat Max nog niet klaar was voor de F1 en dat hij zijn emoties niet onder controle heeft. Terwijl ook de oudere ervaren rijders geëmotioneerd kunnen worden in wat voor situatie dan ook.
Voornamenlijk Vettel. De rest van de oudere garde RAI, HAM misschien zelfs ALO hebben dat echt een flink stuk minder. Dus ik hoop dat Max gaat verbeteren, anders pakt ie ook maar max. 4 wereldtitels ;) _/-\o_

Crashhill wijzigde deze reactie 12-11-2018 11:28 (47%)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True